Acties:
  • +2Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 18:10

rens-br

Inleiding
Naar aanleiding van de vele reacties in het OnePlus One Ervaringen topic is het tijd voor een apart topic waarin de RMA procedure en support van OnePlus besproken kan worden. Hieronder zal ik laten zien wat voor stappen je moet doorlopen bij de OnePlus support voor een RMA aanvraag.

Wat moet je doen?
Stap 1: Ga naar https://oneplus.net/nl/support en klik op 'Haven't find your anwer?'.
Stap 2: Klik op 'Submit a ticket' en log vervolgens in met je account en vul de gevraagde gegevens in
Stap 3: Om het proces enigszins te versnellen is het verstandig om foto's mee te sturen van je telefoon van alle zijdes. Dat houdt in:

- Foto van de voorkant
- Foto van de achterkant (zonder cover that is*.)
- Foto van linker zijkant
- Foto van de rechter zijkant
- Foto van de bovenkant
- Foto van de de onderkant

Zorg er tevens voor dat je een video maakt van je probleem en stuur deze ook mee.

Stap 4: Submit je ticket en je zal spoedig een antwoord krijgen van de support afdeling. Ze zullen je naar alle waarschijnlijkheid nogmaals om gegevens vragen die je in eerste instantie al hebt aangeleverd. Denk hierbij aan ordernummer, IMEI nummer, foto's van je toestel en een video van je probleem.

Ze zullen ook vragen om een bepaalde ZIP te flashen die alles van je OnePlus naar stock zet en dus ook al je data wist. Het kan ook voorkomen dat ze remote met je willen meekijken om het een en ander op te lossen.

Stap 5: Indien het probleem niet is opgelost samen met de support zul in je aanmerking komen voor een RMA. Je ticket zal worden doorgezet naar de 'Technische afdeling' en zij zullen de RMA voor je in gang gaan zetten.

Stap 6: Je krijgt een antwoord van OnePlus dat de RMA is gestart en je eerst je gegevens moet verifiëren. Dat zal eruit zien als:
Hi xxxxx ,

I'm sorry for any inconvenience, based on the feedback from our tech support, we could offer you a replacement.

I have created a RMA request for you, We'd like to ask you to verify your pickup and shipping address in order for us to continue the replace procedure as quickly as possible.

Please go to http://oneplus.net/awrma/customer_rma/list and verify that your request and address is correct.

We will arrange the courier to pickup your package once you verified your request.

Please inform us once you verified your RMA information, we will process your RMA as soon as possible.

Best regards,
xxxxxx
Uiteraard verifieer je dit en OnePlus zal je een volgende mail sturen, met het volgende:
Hi xxxx,

We're pleased to inform you that we've arranged a pick-up for your RMA request. Your returned package will be collected by our partner, GPSK Ltd (United Kingdom) via DHL.

NOTICE:
1. Please do not include any accessories inside the return package(preferably in the original box), ONLY ship back your device.
2. The package is already insured and won’t require extra insurance.
3. Please do not send any package to our Hong Kong warehouse.
4. Technicians will inspect your returned package. If the returned products are not in accordance with the information you provided, we may charge certain cost of repair or shipment accordingly.

If you live in the following countries, please proceed by following PROCEDURE-A:

Belgium
Netherlands

PROCEDURE-A:

1) Click this link https://www.express-logistics-platform.dhl.com/rlp/
Login: shipping@gpsk.com
Password: ***** Please note the capital * in password)

2) Only fill in the Red Areas under Collect > Shipper Information & Shipping Services > Collection Date
(Click Send paperwork to shipper for the GPSK address)
3) Prepare your package: Please login Oneplus.net and Print the RMA document and put it inside the package and follow the instructions on the RMA slip to expedite the process.
4) DHL will call you within 1-2days to confirm the collection time. If you cannot get in touch with them in five days, please contact us for help.
5) Once collected the item will be back with our service center (GPSK Ltd) within 1-3 working days.
6) Meet the courier, hand over the package, and await our confirmation. (Be sure to note your shipping reference when handing the parcel over to the courier.
Zoals je in de mail kunt lezen hebben ze het over een RMA document. Deze vindt je onder:
https://oneplus.net/nl/awrma/customer_rma/list

De rest zal zich vanzelf moeten wijzen en DHL zal je toestel komen ophalen. Binnen een week zou je een nieuw toestel moeten hebben.

Vraag en antwoord
Vraag: Hoe krijg ik de cover van mijn telefoon af?
Antwoord: Het makkelijkste is om je nagel tussen de rand te zetten en helemaal rond het toestel te gaan. Als je helemaal rond gaat zal je zien dat de cover steeds losser komt te zitten en uiteindelijk helemaal loskomt. Ga niet aan de cover trekken, dit werkt niet. Als je moeite hebt om tussen de rand te komen, gebruik iets bot en dun om er alsnog tussen de komen en doe de rest met je nagel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik ben niet heel sterk met topic starts, dus op of aanmerkingen of aanvullingen zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-03 21:02
Vinom, het ziet er echt wel goed uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:22
Ik heb de backcover losgekregen door bij de audio ingang met de audio jack voorzichtig te 'hefbomen'. De rest met de bolle kant van de simcard ejector tool los gekregen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:20
Mbt loskrijgen cover. Ik begrijp van verschillende mensen dat het handig is om de sim-tray te verwijderen, en de ruimte die je daar krijgt te gebruiken als begin (vanaf daar kan je met je nagel er tussen peuteren).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-03 14:49
Net even twee RMA's aangemaakt. Ik heb duidelijk vermeld dat ik geen zin heb in foto's en flashen en dit soort toestanden en gewoon een werkende gsm wil.

Ben eens benieuwd wat ze me gaan antwoorden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Foto's zul je sowieso moeten aanleveren waarschijnlijk. Flashen heb ik ook niet hoeven doen, zijn ze bij mij ook gelukkig niet over begonnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattehh
vinom schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:56:
Foto's zul je sowieso moeten aanleveren waarschijnlijk. Flashen heb ik ook niet hoeven doen, zijn ze bij mij ook gelukkig niet over begonnen.
Dus enkel naar stock terug en opsturen.. Dat zou goed zijn!

[Voor 9% gewijzigd door Mattehh op 26-05-2015 16:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik zit inderdaad op stock CM11S ROM en kernel. De recovery is wel TWRP, maar ik verwacht dat dat geen probleem moet opleveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
vinom schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:10:
Ik zit inderdaad op stock CM11S ROM en kernel. De recovery is wel TWRP, maar ik verwacht dat dat geen probleem moet opleveren.
Anders gebruik je gewoon de toolkit http://www.wugfresh.com/brt/
Zet je hem zo gewoon terug naar stock.

De backcover gaat er idd simpel zonder schade af. Truk is de simtray eruit. Nagel van duim tussen ijzer en de cover aan de simtray. Dan hoor je een klik,
Nu NIET wringen, maar met je nagel rondgaan. Als je 3/4 rond bent dan mag je de cover helpen. het is te zeggen een halve centimeter tillen zonder kracht op de cover te zetten.
Op een minuut ben je klaar zonder schade.

Mijn shipment staat al 2 dagen klaar, maar dat is maar een bevestiging Het heeft 4 weken geduurd bij mij.
Ik ben dus net een andere batterij voor mijn Note 1 gaan halen en heb daar nu de jackpot voor betaald.
De One van mijn vrouw moet waarschijnlijk ook richting de UK.

Edit: zucht, staat nog steeds op 'Shipment information received ', dus de tweede dag nog niet eens opgepikt. Dit werd gisteren ochtend geschreven 'the phone is in transit now, please be kind to wait for it's coming, thanks' . Zo de telefoon die komt 8)7
Had al geboekt om morgen weer eens thuis te werken ... voor niets dus.

[Voor 14% gewijzigd door Luke-san op 26-05-2015 22:31]

• vinom
  • Nu online
Heb jij overigens die papieren van je DHL booking toen ontvangen via de e-mail en het adres daarvan op het pakketje gezet? Ik twijfelde of DHL het adres er zelf zou opzetten of dat ik dat moest doen. Voor de zekerheid toch maar zelf gedaan.

Gisteren stond er een booking om het toestel op te halen voor RMA tussen 11:00 en 13:00. Komen ze om half 3, toen was ik er niet meer nee. Vandaag komen ze opnieuw.

• Luke-san
vinom schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:10:
Heb jij overigens die papieren van je DHL booking toen ontvangen via de e-mail en het adres daarvan op het pakketje gezet? Ik twijfelde of DHL het adres er zelf zou opzetten of dat ik dat moest doen. Voor de zekerheid toch maar zelf gedaan.

Gisteren stond er een booking om het toestel op te halen voor RMA tussen 11:00 en 13:00. Komen ze om half 3, toen was ik er niet meer nee. Vandaag komen ze opnieuw.
Alle papieren van DHL waren inorde, dus handtekening eronder en gaan.
Wel had ik papieren ontvangen ivm de Lithium batt. Helaas bleken deze papieren bij ophaling van DHL van TNT te zijn.

Mijne gaat dus hopelijk morgen terug zijn. Ik heb nu al 3 dagen vrijaf genomen door deze troep.
Het toestel dat maandag ging opgestuurd worden is vandaag nog steeds in de UK.

• Anoniem: 601896
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Goed dat er hier uiteindelijk een apart topic over komt.
@ts: misschien kun je de emails 'inklapbaar' maken,
Ik heb nu al 3 dagen vrijaf genomen door deze troep.
Ik weet niet wat u verdient, maar zelfs als je aan de onderkant van de markt werkt kost een vrije dag iemand ongeveer €100~200 toch?

Was het dan achteraf niet beter om de rma uit te besteden aan een neefje ofzo? Of om een telefoon te kopen met andere afhandeling van rma?

• Luke-san
Anoniem: 601896 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:33:

[...]

Ik weet niet wat u verdient, maar zelfs als je aan de onderkant van de markt werkt kost een vrije dag iemand ongeveer €100~200 toch?

Was het dan achteraf niet beter om de rma uit te besteden aan een neefje ofzo? Of om een telefoon te kopen met andere afhandeling van rma?
Dit kost mij geld en klanten idd. Ik kan wel een deel van thuis uit werken. Of ik nu aan de onderkant van de markt werk maakt niets uit, maar dat is niet echt zo.

Mijn probleem is dat er constant niet echt de waarheid wordt verteld bij Opo. Eerst was het 1 tot 2 dagen, dus dan wacht je tot die DHL shippingorder binnenkomt en neem je een dag af om DHL af te wachten.
Ik ben trouwens al van begin deze maand bezig met foto's, video's etc .
Het constant tijdverlies om de fout te bewijzen steekt mij redelijk hard tegen. Het gaat hier immers om een gekend probleem dat al een maand of 10 bezig is.

Mijn 'neefjes' zijn ook allemaal in de 40-50, zoals ik dus, en wonen op een flinke afstand dus ik hang volledig van mezelf af ;-)

't Ja het wordt de laatste Opo, die van mijn vrouw ben ik ook al een tijdje mee zoet geweest eergisteren avond. En die is nog gewoon stock.

Met Google heb je tenminste dat ze een andere sturen en jij de defecte nadien mag opsturen.

• vinom
  • Nu online
Anoniem: 601896 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:33:

[...]
Goede suggestie, wat is daar code voor? :D

Mijn OnePlus is zojuist opgehaald door de DHL, dus fingers crossed.

• SirLenncelot
Ja, die instructies bij de RMA zijn niet 100% helder. Bij mijn eerste RMA stond dat er alleen het logo van Oneplus op het pakket hoefde en dat je nooit het adres mocht geven.

De man van DHL moest zuchten over die "*** Chinese bedrijven" en met adres erop is het pakket gewoon goed aangekomen.

• Luke-san
Vandaag dus mijn 'nieuwe' One gekregen.
Als ik de envelope opende had ik nog hoop. Plastic folie rond de kartonnen doos. Productiedatum 3de maand van dit jaar.

Uitgepakt en wil ik daar een weer zelf aangekochte glass protector erop zetten, dus de bescherming er al af, een kap in de metalen rand. Een nieuwe, dus hoe kan zo iets?
Ik geef ff de moed niet op en installeer alle software opnieuw. Test de micro, wifi ... gps ... geen lock te krijgen aan het raam, dus vreemd.
Ik ga buiten en wacht even .... sterk varierende signalen rond de 30 a 35 SNR op Androits GPS waarvoor ik altijd stabiele had tussen de 35 a 40SNR.

Mijn vrouw heeft ook een One. Net getest naast elkaar, en ja hoor .... GPS ook niet 100%

Ben nu wel klaar met Opo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Een kap in de metalen rand, wat bedoel je daarmee?

Hoelang heeft het overigens bij jouw geduurd toen DHL hem had afgeleverd in de UK, dat een nieuwe werd opgestuurd? Mijne is gisteren afgeleverd.

[Voor 59% gewijzigd door vinom op 29-05-2015 08:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattehh
Dinsdag mijn probleem opgestuurd naar OPO. Dag zelf nog bevestiging dat ze het gehad hebben.

Ik zet er duidelijk in dat ik geen interesse heb om video's te maken van mijn probleem omdat ik geen tijd heb.

Uiteindelijk krijg ik toch een mailtje terug met de vraag om een video te maken en de imei etc. door te sturen. Toch maar gedaan; krijg ik ineens vlak erna een mailtje terug met de vraag om mijn imei op te sturen, terwijl ik dit al 2x gedaan heb, zucht...

Nu geen antwoord meer gehad...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
Mattehh schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:44:
Dinsdag mijn probleem opgestuurd naar OPO. Dag zelf nog bevestiging dat ze het gehad hebben.

Ik zet er duidelijk in dat ik geen interesse heb om video's te maken van mijn probleem omdat ik geen tijd heb.

Uiteindelijk krijg ik toch een mailtje terug met de vraag om een video te maken en de imei etc. door te sturen. Toch maar gedaan; krijg ik ineens vlak erna een mailtje terug met de vraag om mijn imei op te sturen, terwijl ik dit al 2x gedaan heb, zucht...

Nu geen antwoord meer gehad...
Welkom in de club. Het over en weer ge-email heeft bij mij 2 a 3 weken geduurd terwijl alle, maar dan ook alle info in de openingspost stond. Imei, foto's etc etc etc

@Vinom. Heb een thread geopend op het Opo forum omdat ik het zo beu ben. De foto's van de rand en slechte gps staan daar https://forums.oneplus.ne...nce.313423/#post-11385478

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Dat is wel lullig. Dan vraag ik mij of het wel een nieuwe OnePlus is of een refurbished. Je zal zien dat je nu weer heel de molen door moet bij de support om het een en ander voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
vinom schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:33:
Dat is wel lullig. Dan vraag ik mij of het wel een nieuwe OnePlus is of een refurbished. Je zal zien dat je nu weer heel de molen door moet bij de support om het een en ander voor elkaar te krijgen.
De vraag is welke molen. Een video kan ik niet posten. De 2 foto's hebben ze.

Ik dacht dat het een nieuwe was, maar een slecht werkende gps, heb de backcover met die van mijn vrouw ook eens veranderd (daar zit de antenne in) zonder resultaat dus duidelijk hardware, en die kras laten vermoeden dat het een refurb.
Mooi ingepakken om het nieuw te laten lijken.en weer een blije user, nou echt niet dan.

Nu eis ik dat ik eerst een andere krijg voor deze opgestuurd wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tonk2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-03 14:23
Ik heb sinds ruim een week een request open staan. Mijn scherm aan de rechter bovenkant toont een zichtbare lijn(lijkt verdacht veel op lijmlaag die is gaan loszitten). Hoe dit is ontstaan is mij een raadsel ?
Ik heb het toestel niet laten vallen Ik gebruik de OnePlus in de auto als navigatie. Ben in het zuiden van Europa geweest, lekker warm weer. De Oneplus heeft het gedaan totdat deze lijn zichtbaar werd. Helaas werkt touchscreen niet meer. Ik heb bij thuiskomst de support page van Oneplus geraadpleegt en advies gevolgd door een (her)-installatie(wat ik eigenlijk al zinloos vond). Zonder enig resultaat: kan niet eens naar het volgende onderdeel van het menu middels aanraking touchscreen. Reageert gewoon niet.
Ik denk dat de digitizer los zit........

Afgelopen maandag verzoek return en repair ingediend. De gevraagde informatie(foto's, Video, EMEI) aangeleverd. In het begin dacht ik nou lekker snelle response. De service desk heeft request doorgezet naar tech support. Tot op heden, sinds 4 dagen geen enkele feedback ontvangen, geen reactie op mijn vraag: status update. Never Settle is slogan van OnePlus..... Wat is zo moeilijk aan een status update af te geven. Het schijnt zo te zijn dat de tech support department: veel support aanvragen heeft open staan. Een response vanaf 10 dagen kan worden verwacht. Dat is lekker, letterljk 'Never Settle'......

Ik heb geen keus om af te wachten, toestel is nog geen 10 maanden oud. Voor mij geen goed teken dat tech support/RMA zolang op zich laat wachten. Nogmaals ik was altijd zeer content met de OnePlus, alleen support laat vooralsnog te wensen over. De bereikbaarheid, alleen per mail, laat te wensen over.
Misschien toch maar weer terug naar de gangbare vertrouwde merken als Samsung, Apple en HTC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Zodra je request is doorgestuurd naar tech support gewoon elke dag vragen om een status update. Ik heb dat toen ook gedaan via die portal, niet via de e-mail. Dit is de link van de portal waar je je openstaande tickets kan zien en ook via die manier kan antwoorden: https://oneplustech.zendesk.com/hc/en-us

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tonk2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-03 14:23
dat klopt, dat heb ik meerdere malen gedaan. Via de portal, alleen nooit een reactie. Persoonlijk vindt ik het wel lang duren. Dan maar wachten.

• Luke-san
Ik weet niet wat voor mensen daar zitten, maar al 3 dagen geen reply.
Dan op hun forum mijn verhaal gedaan over de replacement die ik kreeg. Tagged er iemand een naam van iemand die kan escalleren.

Daarna komt de getagde in de thread en zegt hij/zij dat ze het ticket heeft geescalleerd.
Nadien krijg ik een pm met

'Good day!
I just want to inform you that the order for replacement is already complete last May 25 and it will take 3-5 business days for you to receive.'

Wacht, heel mijn verhaal met foto's staat in de thread en ook het ticket. Dus ik spreek nu over de vervanger.
Ze snappen volgens mij nog geen basis Engels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattehh
Ik heb net een mail gehad dat ze mijn ticket nu gaan overmaken naar een andere dienst. Ze hebben me wel nog niet gevraagd om een zip te flashen.

Ga ik nu al over naar RMA procedure?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Hmm, not sure. Nadat mijn ticket was doorgezet naar de andere dienst vroegen die nog om foto's. Pas daarna kreeg ik een bericht voor een replacement.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattehh
vinom schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:15:
Hmm, not sure. Nadat mijn ticket was doorgezet naar de andere dienst vroegen die nog om foto's. Pas daarna kreeg ik een bericht voor een replacement.
Opnieuw dezelfde foto's? Ik heb al een paar keer gehad dat ze bij mij telkens dezelfde vraag stelden. Toen ik zei van "ik heb dit al doorgestuurd", was het oke en gingen we naar de volgende stap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Inderdaad dezelfde foto's die ik in de eerste mail al had meegestuurd. Dus nogmaals de link gegeven naar de foto's en toen werd het weer verder doorgestuurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattehh
vinom schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:50:
Inderdaad dezelfde foto's die ik in de eerste mail al had meegestuurd. Dus nogmaals de link gegeven naar de foto's en toen werd het weer verder doorgestuurd.
Ok bedankt; wat een gedoe.. Hopelijk kan ik 'm vlug opsturen want ben 't een beetje beu aan het worden.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
Hier weer vervolg op het oneindige verhaal.
Nadat dus donderdag mijn replacement was binnengekomen met een beschadigde rand en zeer slechte GPS heb ik het onmiddelijk gemeld in het ticket en op hun forum.
Het ging dus geescalleerd worden.

Krijg ik dit deze ochtend in mijn inbox.

'Txxxx (OnePlus)

Jun 1, 14:54

Hi xxxxx ,

I checked that you got the replacement phone recently, so you mean the replacement still has problem, please try to send a short video to let us know in details, once our technical support confirmed that it do has a hardware issue, we definitely will provide best solution to you asap.'

Ze lezen gewoon nog niet eens wat het probleem is, terwijl je ook nog eens duidelijke foto's bezorgt. Een video heeft geen enkele waarde, plus ik heb geen videorecorder die zo dicht kan focussen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattehh
Gisteren mail gehad met de vraag voor een remote session. Heb gezegd dat ik daar geen tijd voor heb en enkel over een ipad beschik.

Ben eens benieuwd hoe ze gaan reageren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
Mattehh schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:27:
Gisteren mail gehad met de vraag voor een remote session. Heb gezegd dat ik daar geen tijd voor heb en enkel over een ipad beschik.

Ben eens benieuwd hoe ze gaan reageren.
Bij mij hebben ze hem dan maar overgeslagen. Wegens security redenen mag er geen remote sessie gebeuren op de spullen hier. (zelfs thuis niet)

Deze ochtend heb ik weer een reply gekregen dat ik maar een nieuw ticket moest openen voor de replacement die niet goed werkt.
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden. Ze zijn blijkbaar heel creatief in het vinden of zoeken van excuses om de zaak te rekken zodanig dat je het dan zou opgeven.
Dus ik heb nu een nieuw ticket geopend met de verwijzing dat alle info in het oude ticket staat. Kreeg ik net een update waarin het ordernummer werd gevraagd. Staat duidelijk in het eerste ticket.
Het volgende wat ik nu verwacht is dat ze terug foto's en een video gaan vragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattehh
Luke-san schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:02:
[...]

Bij mij hebben ze hem dan maar overgeslagen. Wegens security redenen mag er geen remote sessie gebeuren op de spullen hier. (zelfs thuis niet)

Deze ochtend heb ik weer een reply gekregen dat ik maar een nieuw ticket moest openen voor de replacement die niet goed werkt.
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden. Ze zijn blijkbaar heel creatief in het vinden of zoeken van excuses om de zaak te rekken zodanig dat je het dan zou opgeven.
Dus ik heb nu een nieuw ticket geopend met de verwijzing dat alle info in het oude ticket staat. Kreeg ik net een update waarin het ordernummer werd gevraagd. Staat duidelijk in het eerste ticket.
Het volgende wat ik nu verwacht is dat ze terug foto's en een video gaan vragen.
Heb je dat gezegd; dat het geen optie was?

Inderdaad; ik heb ook de indruk dat ze steeds tijd proberen te rekken met extra zaken te vragen die je de vorige keer al hebt opgestuurd. Zo zijn ze steeds weer één dag verder...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
Mattehh schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:04:
[...]

Heb je dat gezegd; dat het geen optie was?

Inderdaad; ik heb ook de indruk dat ze steeds tijd proberen te rekken met extra zaken te vragen die je de vorige keer al hebt opgestuurd. Zo zijn ze steeds weer één dag verder...
Yup, heb dat ook gezegd. Ik zet geen backdoor open naar een ander bedrijf.

1 dag dan heb je nog geluk. Ik had soms 5 dagen geen reply, en als ik dan een reply had was het geen zinnige.

Waarschijnlijk zal ik een ongeduldige persoon zijn .... die al sinds begin mei zonder werkende telefoon zit.

[Voor 11% gewijzigd door Luke-san op 02-06-2015 15:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Mijn One heeft last van een ander soort Touch probleem, er wordt soms maar 1 vinger geregistreerd. Nu vroegen ze mij om een foto van het imei nummer en heb ik (dom) de one opengemaakt en de batterij eruitgehaald en ja hoor geen garantie meer. Wel wisten ze te vertellen dat mijn moederbord defect was en dat die vervangen moest worden. (250 dollar) wat ronduit belachelijk is voor een toestel van 300 dollar.

Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben ervaren? Het lijkt mij dat ze zelf moeten aantonen dat het mijn schuld is dat dit probleem bestaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03 21:42

TommieW

Numa numa.

melvinnie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:37:
Mijn One heeft last van een ander soort Touch probleem, er wordt soms maar 1 vinger geregistreerd. Nu vroegen ze mij om een foto van het imei nummer en heb ik (dom) de one opengemaakt en de batterij eruitgehaald en ja hoor geen garantie meer. Wel wisten ze te vertellen dat mijn moederbord defect was en dat die vervangen moest worden. (250 dollar) wat ronduit belachelijk is voor een toestel van 300 dollar.

Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben ervaren? Het lijkt mij dat ze zelf moeten aantonen dat het mijn schuld is dat dit probleem bestaat?
Bij het verwijderen van de batterij (hoe heb je dit überhaupt voor elkaar gekregen?!), vervalt de garantie. Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen verzinnen. Je kan op geen enkele manier meer iets verwachten van Oneplus. Je enige mogelijkheid is het terug sturen van je mobieltje (en de €250 betalen), of een nieuw toestel kopen.

Wat je overigens nog wel kan proberen, is het flashen van de nieuwste nightly. Deze heeft een nieuwe firmware fix voor het touchscreen.

[Voor 6% gewijzigd door TommieW op 02-06-2015 16:41]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
TommieW schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:40:
[...]

Bij het verwijderen van de batterij (hoe heb je dit überhaupt voor elkaar gekregen?!), vervalt de garantie. Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen verzinnen. Je kan op geen enkele manier meer iets verwachten van Oneplus. Je enige mogelijkheid is het terug sturen van je mobieltje (en de €250 betalen), of een nieuw toestel kopen.

Wat je overigens nog wel kan proberen, is het flashen van de nieuwste nightly. Deze heeft een nieuwe firmware fix voor het touchscreen.
Zo moeilijk is dat niet, was in 2 minuten gebeurd. Ik draai die nightly al sinds de fix erin zit (En regelmatig nieuwe geflasht) maar dat heeft mijn probleem niet opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san

Ze zouden op zijn minst kunnen zeggen hoe je het imei nummer kan terugvinden.
En idd bij de meeste telefoons bevindt zich de imei sticker onder de batterij. Bij HTC en Blackberry is dit al zo.

Trouwens geen idee wat een moederbord te maken heeft met de touchscreen, zelfs al sleur je de batterij eruit en werkt deze erna nog.

Moest het nu echt hardware zijn kunnen ze het scherm nog veranderen. Ik dacht dat ik een prijs van rond de 150 euro had gezien.

• Luke-san
Nu het allergrootste bewijs dat ze

1) niet lezen

2) opzettelijk tijd rekken.

op 2-6 dus gisteren deze email

'J** (OnePlus)

Jun 2, 16:06

Hi customer,

Thank you for reaching out.
May I ask for your order number and your IMEI?

Best regards,
J**'

Dan geef ik alle informatie en krijg ik deze ochtend, dus op 3-6

'
Hi ******,

Thank you for your reply.
To assist you properly, may I have your order number and IMEI?

Best regards,
J**
'

• vinom
  • Nu online

IMEI nummer kun je ook in de telefoon zelf vinden :)

• Leandera
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-03 15:37
Ik ben ook bezig met een zeer frustrerend support ticket. Ze lezen nauwelijks wat je schrijft en reageren traag.
Mijn telefoon zat in een bootloop. De eerste keer kreeg ik het nog voor elkaar om het met hulp van een of ander script te flashen (gekregen van support) en toen ging het een tijd goed. Na de update naar Android 5 was het probleem weer terug.
Op 8 mei een nieuw ticket aangemaakt omdat mijn telefoon op een gegeven moment helemaal niet meer aanging en gister pas eindelijk een RMA geopend, nadat een L2 tech een half uur aan het kloten is geweest op mijn computer.

Het meest irritante vind ik dat ze om dingen vragen die ik al heb doorgegeven of die al uit mijn posts af te leiden zijn. Mijn persoonlijke favoriet is dat je je ordernummer en imei nummer moet opgeven bij het aanmaken van het ticket en dat het eerste dat ze vragen is het ordernummer en het imei nummer. Ook wilden ze perse een filmpje van een telefoon die niet opstart. Ik heb het gevoel dat ze tijd aan het rekken zijn. Ik houd mijn hart vast over de rest van de RMA procedure en de afhandeling van het probleem.

/rant

• SirLenncelot
Ik heb over een kwartier die remote sessie gepland staan maar heb nog geen instructie ontvangen hoe ik die op moet starten? Iemand dit proces al eens doorlopen?

Edit: de remote sessie is al begonnen. Stelde dezelfde vraag in hun forum en had binnen een paar minuten antwoord. De persoon die de remote sessie doet spreekt prima Engels. Is alleen erg traag met alle handelingen.

Edit2: Men heeft Oxygen 1.0 op basis van Android 5.0.2 naar mijn toestel geflashed. Of ik deze een paar dagen wil gebruiken. Benieuwd of dit het probleem met de ghost input oplost.

[Voor 58% gewijzigd door SirLenncelot op 03-06-2015 18:30]

• Luke-san
Leandera schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:49:
Ik ben ook bezig met een zeer frustrerend support ticket. Ze lezen nauwelijks wat je schrijft en reageren traag.
Mijn telefoon zat in een bootloop. De eerste keer kreeg ik het nog voor elkaar om het met hulp van een of ander script te flashen (gekregen van support) en toen ging het een tijd goed. Na de update naar Android 5 was het probleem weer terug.
...

TERECHTE /rant
Kan je me anders ff een pm sturen? Ik wil je anders wel proberen te helpen via Skype ofzo.

• vinom
  • Nu online
Mijn RMA is bij deze succesvol gegaan. Exact een week heeft het geduurd om het oude toestel op te sturen en een nieuwe vandaag te ontvangen. Het is een nieuw toestel, zonder touchscreen problemen. I'm a happy camper.

• Luke-san
vinom schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:45:
Mijn RMA is bij deze succesvol gegaan. Exact een week heeft het geduurd om het oude toestel op te sturen en een nieuwe vandaag te ontvangen. Het is een nieuw toestel, zonder touchscreen problemen. I'm a happy camper.
Hoop voor jouw dat die echt goed is! kan je eens kijken of je ergens een beschadiging hebt aan de metalen rand? Anders ff met je nagel rondgaan.

• vinom
  • Nu online
Zover ik kan zien wel. Na jouw post heb ik er extra op gelet. GPS werkt ook prima.

• Leandera
Luke-san schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:35:
[...]

Kan je me anders ff een pm sturen? Ik wil je anders wel proberen te helpen via Skype ofzo.
Ha Luke-san,

dat waardeer ik heel erg, maar volgens mij is mijn toestel echt defect. Mijn frustratie is meer dat die support zo takke-traag reageert en niet eens leest wat je schrijft... Ik zal eens kijken of ik er via social media wat druk achter kan zetten.

• Luke-san
Leandera schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:02:
[...]

Ha Luke-san,

dat waardeer ik heel erg, maar volgens mij is mijn toestel echt defect. Mijn frustratie is meer dat die support zo takke-traag reageert en niet eens leest wat je schrijft... Ik zal eens kijken of ik er via social media wat druk achter kan zetten.
Die 'niet leest', spot on.

De 3de keer dat ik in kleuter Engels vraag hoe technical support uitwendige schade aan het toestel kan fixen of vaststellen wordt gewoon niet beantwoord.
Zelfs de forum admins op het Opo forum antwoorden niet op die vraag en hebben volgens mij niks te zeggen.
Als je het op sociale media aanhaald wordt daar heel vriendelijk gezegd dat ze heel erg sorry zijn en dat het onmiddelijk wordt geescalleerd, .... met als resultaat niets, holle net controleerbare woorden

Btw we kunnen nog steeds proberen met jouw toestel. Het is niet de eerste keer dat een file op de sd-kaart partitie zorgt voor gigantische problemen.
Altijd een pak leuker en informatiever om zelf te spelen. Als het lukt is de voldoening des te groter.
Download anders http://www.wugfresh.com/brt/ eens en installeer de drivers en sluit hem bij voorkeur aan op een USB 2.0 poort.
Als je hem unlocked en de bootloader etc schrijft kan je al gemakkelijker zien wat er mis is.
De aanbieding om hulp blijft openstaan.

Dit kreeg ik net weer binnen op mijn vraag over de metalen rand. We zijn nu 9 dagen verder in mijn replacement, dus niet volledige, verhaal en nog steeds geen mm verder.

'Hi *******,
I'm terribly sorry for what you went through.
You've mentioned that your replacement phone encountered hardware issue(GPS, signal reception) again, we really would need our tech support to diagnose the issue and then do the follow-up.
Once our tech support has confirmed the issue, we'll either send you a replacement or issue a refund.
Your ticket has been escalated with tech support. Thank you for your patience!
Best regards,'

• Leandera
Luke-san schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:46:
[...]

Die 'niet leest', spot on.

De 3de keer dat ik in kleuter Engels vraag hoe technical support uitwendige schade aan het toestel kan fixen of vaststellen wordt gewoon niet beantwoord.
Zelfs de forum admins op het Opo forum antwoorden niet op die vraag en hebben volgens mij niks te zeggen.
Als je het op sociale media aanhaald wordt daar heel vriendelijk gezegd dat ze heel erg sorry zijn en dat het onmiddelijk wordt geescalleerd, .... met als resultaat niets, holle net controleerbare woorden

Btw we kunnen nog steeds proberen met jouw toestel. Het is niet de eerste keer dat een file op de sd-kaart partitie zorgt voor gigantische problemen.
Altijd een pak leuker en informatiever om zelf te spelen. Als het lukt is de voldoening des te groter.
Download anders http://www.wugfresh.com/brt/ eens en installeer de drivers en sluit hem bij voorkeur aan op een USB 2.0 poort.
Als je hem unlocked en de bootloader etc schrijft kan je al gemakkelijker zien wat er mis is.
De aanbieding om hulp blijft openstaan.

Dit kreeg ik net weer binnen op mijn vraag over de metalen rand. We zijn nu 9 dagen verder in mijn replacement, dus niet volledige, verhaal en nog steeds geen mm verder.

'Hi *******,
I'm terribly sorry for what you went through.
You've mentioned that your replacement phone encountered hardware issue(GPS, signal reception) again, we really would need our tech support to diagnose the issue and then do the follow-up.
Once our tech support has confirmed the issue, we'll either send you a replacement or issue a refund.
Your ticket has been escalated with tech support. Thank you for your patience!
Best regards,'
Prima! Ik zal binnenkort contact met je opnemen. Het is niet alsof mijn telefoon (softwarematig) nog meer kapot kan ;) . Zou wel mooi zijn als jij voorelkaar krijgt waar oneplus support nu al een maand mee bezig is...

Ook wel balen voor jou dat ze het niet goed voorelkaar krijgen.

Ik ben ondertussen wel op het punt dat als ik geweten had dat hun support dermate treurig is, ik deze telefoon nooit had gekocht. Hoe gaaf het toestel ook is. Dan liever een samsung met die crappy android versie van hun. Mijn Note2 doet het na 3 jaar nog steeds prima! Toegegeven daar heb ik wel cyanogenmod op gezet. Nog steeds bloedsnel dat ding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
Leandera schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:40:
[...]

Prima! Ik zal binnenkort contact met je opnemen. Het is niet alsof mijn telefoon (softwarematig) nog meer kapot kan ;) . Zou wel mooi zijn als jij voorelkaar krijgt waar oneplus support nu al een maand mee bezig is...

Ook wel balen voor jou dat ze het niet goed voorelkaar krijgen.

Ik ben ondertussen wel op het punt dat als ik geweten had dat hun support dermate treurig is, ik deze telefoon nooit had gekocht. Hoe gaaf het toestel ook is. Dan liever een samsung met die crappy android versie van hun. Mijn Note2 doet het na 3 jaar nog steeds prima! Toegegeven daar heb ik wel cyanogenmod op gezet. Nog steeds bloedsnel dat ding.
Geloof me, ze hebben geen enkel idee met wat ze bezig zijn. Bij Samsung en Google kon ik nog terecht met log files en kreeg ik een degelijke uitleg.

Ik heb nu een antwoord op een FB post gehad dat ze niet van de procedures afwijken, maar dat beantwoord weer niet de vraag waarom ik via technical support moet voor een beschadigde rand.
Ook dat ik weer van scratch af mag beginnen door hun slechte replacement is blijkbaar goed genoeg om mij vanaf 0 terug door de zever te laten gaan.

Zoals bij jouw heb ik nu mijn (helaas) trage Note 1 in gebruik waardoor ik zonet wel mooi kon navigeren. De Opo, verloor door de slechte SNR na 500 meter lock op een redelijk drukke baan, dus maar aan de kant en de Note 1 in de HR houder geschoven.

[Voor 5% gewijzigd door Luke-san op 07-06-2015 03:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-02 15:48
Ja ik heb de eerste keer het ook gewoon opgegeven met de RMA.
Ik kreeg balkjes over het scherm en ze houden je zoooo aan het lijntje.
Maar anderzijds heb ik mijn HTC weggedaan toen voor de oneplus omdat die garantie ook verschrikkelijk was. Daar ben ik hem 3x kwijt geweest voor een maand en was het probleem nooit opgelost.
De balkjes zijn uiteindelijk opgelost geraakt na een software update

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
Ik kan niet anders zeggen, maar het zijn onvoorstelbare idioten. Kan er niets goed over zeggen. 0,0

'Hello ******,
I am really sorry for that. However you only sent a photo of the damaged area. not the photo of the device from all angles and without the back cover.
Please do send us the photo then we will be happy to assist you further.
Regards,
Avi'

Nogmaals, het gaat m over een replacement die ze naar mij hebben gestuurd en waar ik nu na 11 dagen nog geen milimeter mee verder staat. Ik heb nu foto's van hun kant gevraagd toen ze hem in de doos staken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leandera
Zeuren op twitter heeft blijkbaar effect... Vandaag rma eindelijk geverifieerd. Pfff

"We're pleased to inform you that we've arranged a pickup for your RMA request XXX"

Alsof het een prestatie is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattehh
Voila, zoals ik voorspeld had...ze hebben alles zolang gerekt, zodat ze nu eindelijk een fix hebben die alles automatiseert. Ben 'm nu aan het downloaden en ga het eens proberen. Wederom ben je jammer genoeg alle gegevens kwijt.

De gsm van mijn vriendin zal hier waarschijnlijk niet mee gefixed zijn ('t voorste scherm is losgekomen van het toestel zelf) :( sowieso dat ze deze nooit gaan omwisselen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
Mattehh schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:05:
Voila, zoals ik voorspeld had...ze hebben alles zolang gerekt, zodat ze nu eindelijk een fix hebben die alles automatiseert. Ben 'm nu aan het downloaden en ga het eens proberen. Wederom ben je jammer genoeg alle gegevens kwijt.

De gsm van mijn vriendin zal hier waarschijnlijk niet mee gefixed zijn ('t voorste scherm is losgekomen van het toestel zelf) :( sowieso dat ze deze nooit gaan omwisselen...
Uitermatig zielige bedoening daar, en dan nog pochen vorige maand dat hun support verbeterd is.

Van mij krijgen ze nu evenveel support dan dat ze aan mij geven, Paar mensen hebben het toestel gekocht, en nu op de hoogte van de zever die ik en anderen meemaken. Die kopen alvast geen two model meer.

Was eerst zeer enthousiast maar zie nu waarom het toestel goedkoper was. Dat ze er geen geld aan hebben verdient maak je ook de kat wijs. Ondertussen hebben ze in Azie winkels en die komen er niet zonder wat geld op de bank te hebben staan.

Op aliexpress en ebay vind je volledige schermen voor een goede prijs.
Hier een met het volledige frame ... dus een beetje duurder, maar ook gemakkelijker om zelf te doen. http://www.ebay.co.uk/itm...ain_3&hash=item2352152f12

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-03 14:13
Mijn OPO is afgelopen week opgehaald en ligt nu daar. Ik moet zeggen dat het bij mij toch redelijk soepel en snel ging. Wel de ellende van video maken van de ghosttouches en alle foto's maken en opsturen. Maar over het algemeen kreeg ik snel een reactie.

Ben benieuwd of vervangend toestel ook een beetje snel komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Met een beetje geluk krijg je deze week nog een nieuwe en anders sowieso volgende week. Duurt twee a drie dagen om hem van Engeland naar jouw huis te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:11
gister mijn nieuwe toestel mogen ontvangen. geheel in gesealde doos. dus heb een extra kabel aan de RMA overgehouden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-02 15:48
Heb ook een reactie gehad van de klantdienst en om eerlijk te zijn is het verschil met de eerste keer van maanden terug wel groot.
Kreeg een vriendelijke reactie waarin ze voor meer info vroegen. Weer de imei enzo, zucht, maar dat heb je vaak bij support dat ze het opnieuw moeten vragen.
Ze vroegen om een filmpje ook waarna ik aangegeven heb dat dit een zwart scherm filmpje ging zijn. Ik kreeg weer een vriendelijke reactie waarna mijn klacht naar de desbetreffende afdeling gestuurd is.

Om eerlijk te zijn had ik meer zever met de HTC klantendienst. Dus op dat vlak vind ik niet dat ze het slecht doen.
hTC gebruikt dynafix en die zijn ronduit, crimineel, overdreven, ... -insert verdere grootspraak- slecht. Dus naar een ander merk gaan helpt eigenlijk niets.

• Grijn
vinom schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:42:
Met een beetje geluk krijg je deze week nog een nieuwe en anders sowieso volgende week. Duurt twee a drie dagen om hem van Engeland naar jouw huis te krijgen.
Gister al meteen bericht gekregen dat die vervangen wordt en dat het 4 werkdagen kan duren totdat die verstuurd is. Al met al vrij snel geregeld. Het zal wel begin volgende week worden voor ik hem binnen heb inderdaad, al hoop ik deze week nog! Van mij toch wel een +1 voor OnePlus (niet te vroeg juichen, ik heb hem nog niet :) ).

• Mattehh
Grijn schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:43:
[...]

Gister al meteen bericht gekregen dat die vervangen wordt en dat het 4 werkdagen kan duren totdat die verstuurd is. Al met al vrij snel geregeld. Het zal wel begin volgende week worden voor ik hem binnen heb inderdaad, al hoop ik deze week nog! Van mij toch wel een +1 voor OnePlus (niet te vroeg juichen, ik heb hem nog niet :) ).
Welke stappen heb jij moeten doorlopen?

Ikzelf heb voor mijn vriendin 2 "fixen" moeten installeren (de laatste was genaamd de "touchscreen fix".). Geen van beiden heeft echter soelaas gebracht. Ik hoop echt dat de volgende stap een RMA is...

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 21:06
Joepie! Vandaag de hele middag in de zon gelopen/gezeten met toestel in m'n broekzak en heb nu niet alleen dat het toestel soms mijn inputs niet oppikt, maar heb nu ook ghost touches :D

Deze gaat RMA dus, tijdelijk weer ff met een iPhone 6 van de zaak rond lopen :(

• Manny Calavera
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-02 19:38
Zelf zit ik nu 53 dagen zonder, ze vragen 250 euro voor het moederbord bij de 64GB versie.
De telefoon crashte uit zichzelf zonder dat ik aan de software gezeten heb.
Dus ik mag betalen of ik moet dubbele verzendkosten betalen om hem (kapot) terug te laten sturen.
Daarbij reageren ze erg traag en in gebrekkig Engels.
Ze lezen de mailtjes amper, pasten templates als response en zijn totaal niet meedenkend.
Verschrikkelijk, als je geen defecte telefoon hebt is het allemaal hartstikke best, maar dat blijkt willekeurig te zijn.

[Voor 0% gewijzigd door Manny Calavera op 10-06-2015 21:23. Reden: Typefout]

• TJ79
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-06-2018
SirLenncelot schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:15:
Ik heb over een kwartier die remote sessie gepland staan maar heb nog geen instructie ontvangen hoe ik die op moet starten? Iemand dit proces al eens doorlopen?

Edit: de remote sessie is al begonnen. Stelde dezelfde vraag in hun forum en had binnen een paar minuten antwoord. De persoon die de remote sessie doet spreekt prima Engels. Is alleen erg traag met alle handelingen.

Edit2: Men heeft Oxygen 1.0 op basis van Android 5.0.2 naar mijn toestel geflashed. Of ik deze een paar dagen wil gebruiken. Benieuwd of dit het probleem met de ghost input oplost.
Heb mijn sessie over 2 weken staan. Maar Oxygen draaien? Lol mag je proefkonijn spelen :| . Hou het wel op CM.....als dat kan.
Moet je overigens de bestanden allemaal al uitpakken / installeren? Heb adb etc etc al geïnstalleerd.
Kun je kort uitleggen hoe dit allemaal in zijn werk gaat?
Hoop wel voor je dat het probleem hiermee is opgelost. Mocht je nog naar cm terug willen, kan dat dan makkelijk? Of moet je dat dan zelf gaan doen?

• SirLenncelot
Het gaat best prima. Ze flashen wel oxygen naar je telefoon. Je moet er wel bij blijven want je moet je pc tussen door in een testmodus zetten.

Als je dan na twee dagen aangeeft dat je cm terug wilt dan krijg je een korte uitleg hoe je zelf cm11 kunt flashen. Bij mij waren de problemen daarna nog steeds opgelost.

• App0s
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-07-2018
Heb gisteren ook een rma aangevraagd.
Ben benieuwd.
Mijn toestel ziet mijn simkaart niet meer

• Luke-san
Voila, mijne is nu retour voor een refund. Net een 'echte' nieuwe binnengekregen die ik terug had besteld.
Perfecte metalen rand, eerste wat ik deed was de GPS testen .... eindelijke goede SNR... nu alles overzetten.

Voordeel van een refund van hen. Nu een nieuwe, 15 dagen no blablabla refund EN vooral 180 dagen paypal protection.

• vinom
  • Nu online
Dat heb je dan toch enigszins snel voor elkaar gekregen die refund. Mooi dat deze wel goed werkt.

• Luke-san
vinom schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:54:
Dat heb je dan toch enigszins snel voor elkaar gekregen die refund. Mooi dat deze wel goed werkt.
Ik zou 1,5 maand zonder werkende toch niet echt snel noemen.

• Grijn
Mattehh schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:03:
[...]

Welke stappen heb jij moeten doorlopen?

Ikzelf heb voor mijn vriendin 2 "fixen" moeten installeren (de laatste was genaamd de "touchscreen fix".). Geen van beiden heeft echter soelaas gebracht. Ik hoop echt dat de volgende stap een RMA is...
Ik heb niks hoeven te installeren o.i.d. Alleen de fotosessie en het filmpje van de ghost touches. Heb uiteindelijk het vervangende toestel vrijdag al binnen gekregen. Duurde in totaal een week vanaf het moment dat DHL hem kwam halen totdat mijn nieuwe er was, vind ik toch heel netjes. Het proces daarvoor duurde iets langer maar dat lag meer aan mezelf (zij reageerden sneller dan ik).

• Mattehh
SirLenncelot schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:39:
Het gaat best prima. Ze flashen wel oxygen naar je telefoon. Je moet er wel bij blijven want je moet je pc tussen door in een testmodus zetten.

Als je dan na twee dagen aangeeft dat je cm terug wilt dan krijg je een korte uitleg hoe je zelf cm11 kunt flashen. Bij mij waren de problemen daarna nog steeds opgelost.
Ik heb mij nu ingeschreven voor een remote session van vorige week. Ik moet tegen dan enkele bestanden op de pc zetten. Vraag is echter, moet ik geen software o.i.d installeren voor de remote access?

• Anoniem: 327300
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mattehh schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Ik heb mij nu ingeschreven voor een remote session van vorige week. Ik moet tegen dan enkele bestanden op de pc zetten. Vraag is echter, moet ik geen software o.i.d installeren voor de remote access?
Je hebt een linkje naar teamviewer toch?

http://get.teamviewer.com/oneplus

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 327300 op 15-06-2015 13:31]

• SirLenncelot
Mattehh schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:11:
[...]

Bij mij gebruikten ze andere software dan teamviewer maar komt op hetzelfde neer. Je hoeft niets te installeren. Ze geven je vlak voor de afspraak instructies hoe je de remote verbinding met hun lvl2 medewerker krijgt.

misschien is het handig om je OS even op engels te zetten. Volgens mij had mijn lvl2 medewerker moeite om de juiste programma's te vinden, al zei zij er niets van.

• Mattehh
Dit staat nergens in een mail hoor .
SirLenncelot schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:15:
[...]

Bij mij gebruikten ze andere software dan teamviewer maar komt op hetzelfde neer. Je hoeft niets te installeren. Ze geven je vlak voor de afspraak instructies hoe je de remote verbinding met hun lvl2 medewerker krijgt.

misschien is het handig om je OS even op engels te zetten. Volgens mij had mijn lvl2 medewerker moeite om de juiste programma's te vinden, al zei zij er niets van.
Hoe nemen ze dan contact op? Mail?

[Voor 4% gewijzigd door Mattehh op 15-06-2015 14:23]

• SirLenncelot
Mattehh schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:20:
[...]

[...]

via het support topic / mail inderdaad.

• Anoniem: 327300
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mattehh schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:20:
[...]

[...]

Ah bij mij wel. Je moet in de omschrijving dan rond de tijd van je afspraak je ticket ID in de omschrijving zetten.

• Mattehh
Anoniem: 327300 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:16:
[...]

Ah bij mij wel. Je moet in de omschrijving dan rond de tijd van je afspraak je ticket ID in de omschrijving zetten.
Bij mij stond dat ik moest replyen op hun mail met de datum en het uur.... Ben benieuwd :)

• timmert26
  • Laatst online: 09:00
Hun support page doet het niet, hij blijft vastlopen na 6 pogingen.

• mDieli
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:54
Ik zit nu al ruim 2 maanden zonder (fatsoenlijk) werkende OPO.
Elk kastje en muurtje heb ik inmiddels gehad en ze eisen(!) dat ik een remote sessie doe met ze. Anders willen ze me niet verder "helpen".

Reeds aangegeven dat ik thuis enkel een iPad heb en op het werk dit niet wordt toegestaan. Ze vertellen vervolgens doodleuk dat het niet anders kan en ik maar bij de buren, vrienden etc moet vragen.
Die zien me al aankomen:
"Heej vriend/buurman/etc, mag ik je computer even voor een uurtje lenen volgende week. Ik moet een medewerker van een, voor jou onbekend, Chinees merk toegang geven tot mijn telefoon via je computer. Nee, ik kan niet garranderen dat er verder niets met je computer gebeurd" 8)7 |:(

• Luke-san
Support blijft....

Nu mocht ik die van mij terugsturen voor een full refund zodanig dat ik een nieuwe kon kopen.
Dus oude weer naar hen. Paar dagen later nieuwe aangekregen die echt nieuw was, dus geen beschadigingen en gps perfect werkend.
Nu krijg ik een refund enkel voor het toestel, dus dat is geen full refund want ik moest ook weeral shipping kosten betalen op het nieuwe toestel maw ik heb nu 2x shipping betaald.
Ik zou niet weten waarom ik 2 maal shipping zou moeten betalen als ze me 2 maanden bezig hebben gehouden en uiteindelijk heb ik nu 2 extra glazen screenprotectors ook nog eens extra moeten kopen..

[Voor 8% gewijzigd door Luke-san op 20-06-2015 09:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Calesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-03 19:18
Ik word inmiddels meer dan 3 weken aan het lijntje gehouden door de support. Mag nu dan eindelijk... een remote sessie gaan houden. Probleem is dat alle slots de komende week vol zitten. Ook heb ik de bestandjes die je moet downloaden praktisch allemaal al zelf geprobeerd. RMA willen ze niet totdat ze op m'n pc zijn geweest. Telefoon compleet onbruikbaar al weken achter elkaar, echt ongelofelijk slechte service. Eerste en laatste keer dat ik een OPO koop. (Sorry moest even de frustratie kwijt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 601896
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Calesta schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:21:
Ik word inmiddels meer dan 3 weken aan het lijntje gehouden door de support. Mag nu dan eindelijk... een remote sessie gaan houden. Probleem is dat alle slots de komende week vol zitten. Ook heb ik de bestandjes die je moet downloaden praktisch allemaal al zelf geprobeerd. RMA willen ze niet totdat ze op m'n pc zijn geweest. Telefoon compleet onbruikbaar al weken achter elkaar, echt ongelofelijk slechte service. Eerste en laatste keer dat ik een OPO koop. (Sorry moest even de frustratie kwijt)
Even een vraagje,
Waarom verplicht OPO een Remmote sessie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Calesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-03 19:18
Dit is het mailtje:

Thank you for the response. We do have protocols to consider in order to raise your concern to our technical team to help us identify the issue whether it's a software or hardware issue.If all troubleshooting steps can't fix the issue, our next level of support will check and determine for possible repair or replacement on your device.
I understand the urgency of having your issue resolved / of being able to use the phone again to its full potential. There will be a need to proceed with booking a remote session to resolve your issue. During the remote session, a Level 2 Tech Specialist will be sending certain files to be extracted together with the installation of certificates and drivers on your PC. There will be a need to tether your OnePlus 1 to your PC and through the remote session, patch fix/ flashing to another ROM may be performed. Furthermore, the process should approximately take up to an hour and you have the option to stop at any point in time.
Access the link below to book for your preferred remote session schedule and reply to this email with the date and time that you booked so it can duly noted.
HongKong Time Zone: https://www.oneplus.setmore.com
EST Time Zone: https://www.oneplustech.setmore.com
Before the remote session, it is necessary to back up your files from your OnePlus 1 and that the following files below have been download on your PC.Please note that we need WINDOWS MACHINE for this process. (Windows 7 & above)
Oxygen - https://s3.amazonaws.com/oneplussupport/Oxygen_150527.rar
CM - https://s3.amazonaws.com/oneplussupport/DLT-CM.rar
Certificates - https://s3.amazonaws.com/oneplussupport/qc.rar
USB Drivers -> https://developer.android.com/sdk/win-usb.html
Android SDK for Windows -> https://dl.google.com/and...-windows-x86-20140702.zip
Android SDK for MAC -> https://dl.google.com/and...e-mac-x86_64-20140702.zip
ROM -> http://builds.cyngn.com/f...bacon-signed-fastboot.zip
AFX -> https://drive.google.com/...YbDQzNG8/view?usp=sharing
NOTICE:
Our Tech Support only accesses to the files/application on your PC that are necessary for troubleshooting. We do not and are unable to store, or disclose any information we have access to during this process. The whole process is done with the customer's presence, who has the right to terminate the process anytime during the process.
Regards,
Keniette Marie

Waarom ze dat willen? Waarschijnlijk in de hoop dat veel mensen denken "laat maar zitten". En dat ze niet onnodige RMA's gaan lopen doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05:34
Ik had ook last van het bekende multi-touch probleem op de horizontale as en af en toe ghost touches als ik hem op een warme dag in mijn broekzak had.
Ook maar het RMA proces ingegaan en ik moet zeggen dat ze snel reageren:
Eerst het verzoek tot opsturen van de foto's en een filmpje (screencast met touch probleem op horizontale as).
Vervolgens ben ik doorgezet naar de tech afdeling voor serieuze afhandeling.
Daarna een mail ontvangen met link naar bestand op de tlefoon naar fabrieksinstellingen terug te brengen.
Dat heef niet geholpen.
Gisteren een link naar het oneplus forum voor een update naar Oxygen ontvangen.
Dit zojuist uitgevoerd en.. ik sta perplex: mijn touchscreen werkt perfect!
Dit alles heeft in totaal ong 6 dagen geduurd.

Ik hoop dat dit zo is opgelost, ik kijk het nog even aan en ga ook kijken of ik die ghost touches misschien kan uitlokken.

• Manny Calavera
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-02 19:38
Hier even de stand van zaken met mijn OPO, Gecrashed zonder dat ik met de software heb gespeeld.

- 18 April
Ik meld bij Tickets dat ik een probleem heb, de software is blijkbaar gebricked, dit zou natuurlijk nooit mogen gebeuren zonder dat er iets geflashed is of iets, maar het is wel gebeurd dus ik vraag om hulp.
Ik zeg alvast alles uitgeprobeerd te hebben. Ik wil ook graag de data behouden want ik heb niets gebackupped na 1,5 maand.

- 18 April
Ik krijg direct antwoord en ze vragen om video en het IMEI nummer.

-18 April
Ik link ze naar een YouTube video waarin dezelfde symptomen voorkomen.
Ik zeg nogmaals alles geprobeerd te hebben, zoals het 12 uur lang opladen.
Ik meld ook het IMEI nummer.

- 19 April
Ze vertellen me precies wat ik al geprobeerd heb.

- 19 April
Ik stuur nu wel een eigengemaakte video, ik vertel ze alle symptomen van het toestel.

- 19 April
Er wordt mij verteld dat het doorgestuurd wordt naar het Tech Department.

- 19 April
Ik zeg er naar uit te kijken.

- 21 April
Er wordt door de Tech Department een standaard bericht gepaste waarin alsnog verteld wordt dat ik alle data moet back-uppen terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik dat niet kan doen omdat de telefoon niets meer doet.

- 21 April
Ik zeg dus dat ik dat niet kan doen omdat ik mijn foto's en contactpersonen wil behouden (ja ik ben zo'n domkop die dat niet in de cloud wil opslaan ivm trust issues en natuurlijk luiheid)

- 23 April
Er wordt alsnog getracht mij alle stappen opnieuw te doorlopen zoals het 12 uur lang opladen.

- 23 April
Ik probeer het nogmaals.

- 23 April
Ik vertel ze dat er alsnog niets gebeurt en het dus niet werkt.

6 dagen later

- 29 April
Ik word al een beetje gefrustreerd en vraag wat mijn opties zijn, ik had hier nog de impressie dat ik mijn bestanden terug kon krijgen.

4 dagen later

- 3 Mei
Ze vragen om foto's en sturen een video met link naar een video hoe de cover te verwijderen.

- 3 Mei
Ik vraag of ik de warranty void als ik de cover verwijder (binnencover waar de battery-connector zit)
Ik stuur ze de foto's van alle kanten van het toestel, waaronder de foto waar ik de binnencover nog niet geopend had, dus de warranty sticker was nog aanwezig. Domme ik was onder de impressie dat ik die moest verwijderen om de battery connector opnieuw te pluggen, dit is een common fix maar void wel je warranty, maar ik dacht onder oog van de support dat dit wel kon. :F

- 4 Mei
Ze zeggen een remote session te willen doen, en vragen of ik een back-up wil maken omdat de data anders verloren gaat, ze lezen dus totaal niet wat ik schrijf
Ze linken me alle bestanden die ik moet hebben en die download ik dan ook.

- 4 Mei
Ik zie dus dat ze totaal negeren wat ik schrijf en word een beetje boos, in all caps zeg ik dan ook dat ik al 2 weken bezig ben met iets wat ik ze al had kunnen vertellen als ze gewoon luisterden, totaal nutteloos maar ik moest het even kwijt. Ik vraag alsnog om een andere optie omdat ik mijn bestanden wil behouden.

- 5 Mei
"Also , it is not possible to create a backup of files if the device cannot be turned ON."
Ok lieve support, thanks for stating the obvious :*)

- 6 Mei
Ik vraag waarom ik de inside cover moest verwijderen als we er toch niets mee gaan doen.
Nogmaals, ik ben gewoon dom geweest om hem te openen, als ik beter had gelezen had ik nooit die cover geopend natuurlijk, want dat void mijn warranty.
Ik stuur ze wel een paar datums en tijden waar ik de remote session kan doen.

- 7 Mei
Ze vragen wanneer ik kan.
Ik had duidelijk gezegd wanneer ik kon en lezen er dus weer volledig overheen 8)7

4 dagen later

- 11 Mei
Ik zet opnieuw wat datums neer en tijden waar ik de remote session kan doen.
- 11 Mei
Ik stuur nog wat datums en tijden neer.
- 11 Mei
En nog wat tijden ;)

- 11 Mei
Ze vertellen het standaard verhaal wat er gaat gebeuren en wat ik nodig heb aan bestanden.

- 11 Mei
Ik zeg een appointment gemaakt te hebben.

2 dagen later

- 13 Mei
Ik stuur ze een bericht dat het meer dan 30 minuten na de afspraak is en dat er niemand is komen opdagen om mij te helpen, ik vraag om een RMA

- 14 Mei
Ik vraag wederom een RMA procedure te starten.

4 dagen later

- 18 Mei
Er wordt mij verteld dat het doorgestuurd wordt naar de RRR specialist, hij zou mij dan een nieuw toestel sturen.

- 18 Mei
Het standaard verhaal wordt verteld over hoe het in zijn werk gaat en dat er een koerier langs komt.

- 18 Mei
Ik vertel ze dat alles in orde is qua adres en dat de RMA wat mij betreft kan beginnen.

- 18 Mei
Ik bevestig het laatste nogmaals.

- 19 Mei
Er wordt mij verteld dat alles klaar staat voor de RMA en dat de koerier op dat en dat tijdstip langs zal komen en hoe het in zijn werk gaat.
Dit alles verloopt soepel en het toestel is opgestuurd.

9 dagen later

- 28 Mei
Ik vraag om een update wat betreft de RMA, of het al aangekomen is etc.

- 29 Mei
Ze zeggen dat het aangekomen is en spoedig een update geven wat betreft de RMA.

5 dagen later

- 4 Juni
Ze zeggen dat de "tamper sticker" - de void sticker door mij is weggehaald. Of ik wel eerlijk wilde zijn, ze vertellen er direct bij dat ik in dat geval "EUR 247" moet betalen of dat hij "double way shipping fees" teruggestuurd gaat worden naar mij, kapot dus.

- 4 Juni
Ik realiseer mij op dat moment natuurlijk wat een kluns ik ben geweest, ik leg dus uit dat ik een kneus ben geweest en dacht dat ik die cover kon removen op het moment dat ze vroegen de "cover" te removen (de buitencover)
Ik begrijp dat er nu mensen zijn die mij enigszins terecht gaan wijzen op het feit dat het nu mijn eigen schuld is, maar ik heb verder niets gedaan met het toestel dus ik feite is er niets aan de hand, het is alleen zo dat de cover even los is geweest, maar dat terzijde.
We zitten op dit moment op bijna 50 dagen sinds ik de hulp vroeg van deze mensen

- 4 Juni
Ik zeg dat het helemaal geen repair nodig heeft behalve de software, ze vroegen mij namelijk 247 euro voor een "motherboard repair" terwijl daar niets aan mankeert dunkt mij, het is slechts een bricked phone.

6 dagen later

- 10 Juni
Ik vraag of de repair al gaande is, hopend dat ze misschien alsnog enige support willen geven aan domme klanten zoals ik.

- 11 Juni
Ze zeggen dat dat geen optie is en ik of moet betalen voor de telefoon of een kapotte telefoon terug wil voor de dubbele verzendkosten.

- 11 Juni
Ik wijs ze er alsnog op dat het geen repair nodig heeft, maar alleen een software reset.

4 dagen later

- 15 Juni
Ik vraag of er updates zijn.

2 dagen later

- 17 Juni
Ze zeggen dat dat geen optie is, nu is het opeens 220 euro repair kosten.
Dat, of ik betaal 39.99EUR om hem kapot terug te sturen.

- 17 Juni
Ik vraag of ze deze kwestie naar hun manager willen sturen want ik merk wel dat ze niet van het protocol mogen afwijken, unlike hier in het westen waar elke klant per kwestie anders behandeld wordt om de klant tevreden te stellen.

- 17 Juni
Ze zeggen dat er helemaal niet stond dat ik de binnencover moest verwijderen, DUH! _/-\o_
Of ik de repair alsnog wilde doen.

- 17 Juni
Ik was nu al niet meer onder de indruk dat ik op een fatsoenlijke manier geholpen zou worden dus nu is het puur uitmelken en klieren, misschien heb ik geluk als ik maar doorzeur.
Ik zeg dat het absurd is om zo'n bedrag te vragen voor een motherboard repair als die niet kapot is, en terugsturen absurd dom zou zijn terwijl de telefoon potverdorie in het repair centre ligt.

2 dagen later

- 19 Juni
Ze zeggen geen keuze te hebben, en ik moet kiezen.

- 22 Juni
Ik zeg dat ik de manager deze kwestie wil laten afhandelen, omdat ik wel merk dat zij niets mogen doen buiten de protocollen. Het is een quick fix om de telefoon te flashen maar daar willen ze niet aan meewerken.

- 22 Juni
Ze zeggen wederom dat dat niet mogelijk is.

- 22 Juni
Ik vraag alsnog dit door te sturen naar de manager.

Als iemand dit alles heeft gelezen, dan zal je zien dat de support extreem slecht is.
Er wordt soms snel gereageerd, soms zitten er dagen tussen, maar de klant behandelen als een mens is niet aan de orde, er wordt gewoon via protocollen gewerkt en dat dat de klant niet goed uitkomt is niet van belang.

Natuurlijk is het mijn fout dat ik de binnencover verwijderd heb, maar zelfs tot dat punt wordt er niet gelezen wat je zegt.

Op het moment van schrijven zitten we op 66 dagen zonder telefoon :X

Heeft een goed half uur geduurd om dit alles te typen lol

• pabloadhd
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-03 19:00
Heren,

Ook ik ben begonnen aan het grote OPO tech support/rma avontuur. Vanwege een defecte bottom mic gaat hij hopelijk terug. Gisteravond ticket aangemaakt me daarbij foto's waarop te zien is dat de mic gaten niet dicht zitten en meteen een video met daarop bewijs dat de mic alleen werkt in handsfree of als je er een bluetooth of 3.5mm headset met mic op aansluit. Meteen vertelt dat ik verschillende opties vanaf zowel hun forum als dat van XDa heb geprobeerd.

Kreeg vanochtend meteen reactie met de vraag of ik ook een screenshot wou sturen van de huidige software, kernel etc. Dus fingers crossed

• Luke-san
Nog ff die van mij updaten. Ik heb geen benul wanneer ik mij in het avontuur gestort heb.
Dacht begin mei (dacht dit jaar LOL).

Na de slechte rma teruggestuurd te hebben voor een refund heb ik onmiddelijk een andere besteld. Dom zou je zeggen, maar 15 dagen return warranty en nu plots 180 dagen PayPal protection maakt het al iets minder dom.
Dus een echte nieuwe aangekregen, geen slechte rand en perfecte gps, dus dan maar wachten op de refund. Na een week krijg ik idd melding van een refund in mijn emailbox. Goed zo zou je dan denken.
Paar dagen later check ik mijn account en hebben ze blijkbaar enkel het toestel gerefund en niet de verzendingskosten zoals was afgesproken.
Dan maar weer een email en op de 20ste een email terug van hen dat het binnen de 5 dagen zou worden gerefund.
We zijn nu de 29ste, guess what .... geen refund.

Onvoorstelbaar hoeveel tijd ik en anderen, lees hierboven, in dit clubje moeten steken.

Anoniem: 682938

Hallo ,

Sinds ik in het bezit ben van mijn OPO begin April heb ik een hardwear probleem met mijn geluid.
Had enkel geluid via headset voor de rest een supper ding en geen enkel probleem niet met CM of Oxygen .
Nu 3 maanden later na een 30 tal mailtjes en een remote session doordat de ene of andere Pipo mijn probleem zomaar als Solved had aangetekend :( en de heel procedure terug van nul moest beginnen ,zijn ze eindelijk over gegaan naar een RMA op 5/7/15 nu vandaag 8/7/15 pakje opgepikt door DHL medewerker .
Heb van de DHL medewerker een docu gehad met waybill nummer om het pakje te volgen ,nu te hopen dat ik eind volgende week in het bezit ben van een nieuwe OPO .
Heb ergens gelezen dat het momenteel vrij vlotjes ging met de Support van OPO of verbeterd zou moeten zijn maar 3 maanden kan men niet vlotjes noemen volgens mij denk gewoon dat je wat geluk moet hebben wie u probleem doorneemt bij de Support :) .

• radiac93
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 20:55
Paar onduidelijkheden:

- Opsturen in de originele doos: dus gewoon in die rood witte doos? Verder niet inpakken, of nog een doos rond? En adres: sticker opplakken of moet dat niet? Hoe gaat dit allemaal in zijn werk?

- Accessoires verwijderen: swap style cover: dus ook de origineel die er op zat, m.a.w.: de OPO opsturen met "naakte" batterij? En indien ja: is de sim tray dan ook een "accessoire" dat je moet verwijderen? Of dit wel erop laten?
En diegene die "de onderste cover" weggehaald heeft en zijn garantie kwijt is: wat is dit? De batterij of iets in die buurt of de gewone swap style cover (wat ik niet denk, aangezien het idioot zou zijn dat dat de garantie breekt omdat ze zelf covers verkopen).

Beetje idiote vragen, I'm fully aware of that, maar na een maand heen en weer gemail ben ik het zo beu dat ik 100% zeker wil zijn en eindelijk een fix wil hebben voor ik op vakantie vertrek!

Thans!

• vinom
  • Nu online
Zoals ik het gedaan heb: opgestuurd in de rood witte doos en daaromheen nog een bubbel envelop. Ik heb het adres wat je van DHL hebt gekregen erop geplakt. Originele cover erop gelaten, sim tray ook.

• radiac93
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-03 20:55
vinom schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:23:
Zoals ik het gedaan heb: opgestuurd in de rood witte doos en daaromheen nog een bubbel envelop. Ik heb het adres wat je van DHL hebt gekregen erop geplakt. Originele cover erop gelaten, sim tray ook.
Thanks!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:50
mDieli schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:00:
Ik zit nu al ruim 2 maanden zonder (fatsoenlijk) werkende OPO.
Elk kastje en muurtje heb ik inmiddels gehad en ze eisen(!) dat ik een remote sessie doe met ze. Anders willen ze me niet verder "helpen".
In die fase zit ik ook. De enigste Windows machine die ik heb is een Virtuele Machine die ik ook voor het werk gebruik. Daar laat ik ze liever niet in rond marcheren. Ik heb nu vriendelijk gevraagd of ze me instructies kunnen doorsturen dat ik het een keer zelf kan doen. Hopelijk kunnen ze me daar ook verder in helpen.

Ik baal er wel dat ik heel dit traject door moet. Ik ben er vrijwel zeker van dat het touchscreen hardwarematig defect is. Ongeveer 25% van het touchscreen reageert volledig niet meer en dit is ook duidelijk te zien in het filmpje wat ik ze het toegestuurd.

Ik hoop dat ik hier snel een punt achter kan zetten. Inmiddels zie ik wel weer de voordelen van de support van een partij die wat meer in Nederland zit en dat is niet zozeer omdat ik daar heel goede ervaringen mee heb. ;)

• psvunited
  • Laatst online: 22:12
Momenteel heb ik een remote session appointment over mijn dead battery issue.
Mijn telefoon wil niet meer opstarten, ligt al 24 uur aan de lader maar doet niks. Nu zeggen hun dat ze het kunnen oplossen via een remote sessie, ik ben heel benieuwd hoe ze dit via een remote sessie willen fixen..

Edit: Zoals verwacht is het probleem niet opgelost, hopelijk kan ik snel mijn Oneplus One als RMA versturen..

[Voor 14% gewijzigd door psvunited op 31-07-2015 18:04]

• Bliz
Het gaat verhaal gaat ook hier verder...

Uiteindelijk heb ik heel expliciet de opties vanuit mijn kant vermeld. Een Windows PC kan, maar kost me gewoon meer tijd om te regelen. Het alternatief is een Linux virtuele machine.

Daarop kreeg ik een fijne reactie:

the remote session for MAC that I sent to you is also compatible with the Linux that you have.

Mooi! Lubuntu in een VM gestopt. ADB & Fastboot geïnstalleerd en alle bestandjes gedownload. Zelf nog even getest en het werkt allemaal super ondanks dat het in een VM draait.

Alle moeite heeft nog niet mogen baten. Ze zijn de remote session afspraak vergeten... :/

Update
Uiteindelijk kreeg ik toch nog een berichtje. Helaas werkte het remote tooltje "Rsupport" niet. Het begon al met het ontbreken van dependencies (die je alleen bij het starten in de terminal kon zien) en vervolgens kon het programma geen verbinding maken. Toen heb ik het maar opgegeven.

De medewerker vermelde me dat als je voor de hongkong tijdzone kiest dat ze een ander programma gebruiken (teamviewer). Hier heb ik betere ervaringen mee.
Dit wordt mijn laatste poging en anders bestel ik wel zelf even een nieuw touchscreen. Inmiddels is dat al goedkoper gezien de tijd en moeite die ik erin heb gestopt... :-(

[Voor 33% gewijzigd door Bliz op 10-08-2015 21:12. Reden: update]

• shopmill
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-03 15:21
Ik heb ook al een slechte ervaring met de RMA. De aanvraag en het ophalen werden netjes afgehandeld. Ook word ik goed op de hoogte gehouden. Mijn probleem is echter: mijn scherm was kapot, ik had een aanvraag gedaan en gevraagd wat het zou kosten. 122 volgens oneplus. Ik de telefoon opgestuurd. krijg ik een bericht dat er waterschade is gevonden wat dus nooit mogelijk is want de telefoon heeft nooit water aangeraakt en nu kost de reparatie ineens 220 euro en terug laten sturen kost 40 euro. Ik heb echt het gevoel dat ik voor de gek word gehouden.

• Bliz
shopmill schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:50:
Ik heb ook al een slechte ervaring met de RMA. De aanvraag en het ophalen werden netjes afgehandeld. Ook word ik goed op de hoogte gehouden. Mijn probleem is echter: mijn scherm was kapot, ik had een aanvraag gedaan en gevraagd wat het zou kosten. 122 volgens oneplus. Ik de telefoon opgestuurd. krijg ik een bericht dat er waterschade is gevonden wat dus nooit mogelijk is want de telefoon heeft nooit water aangeraakt en nu kost de reparatie ineens 220 euro en terug laten sturen kost 40 euro. Ik heb echt het gevoel dat ik voor de gek word gehouden.
Heb je dit inmiddels gecommuniceerd? Ik ben benieuwd wat ze zeggen.

Ik heb inmiddels ook het gevoel dat ik aardig voor de gek wordt gehouden...

Tijdens de laatste support sessie was de medewerker van plan om OxygenOS te flashen. Daarom vroeg hij aan me waarom ik Cyanogenmod had gedownload. Ik vertelde hem dat het er al op stond. In plaats van te vragen of het probleem daarmee opgelost was kreeg ik doodleuk de reactie: "Oh, dan flashen we Cyanogenmod wel". Ik vertelde hem dat het een beetje vreemd was omdat ik daar net vanaf kwam. Standaard procedure die we moeten afmaken was het antwoord...

Helaas heb ik de remote sessie niet meer af kunnen maken. Mijn computer had helaas ook even kuren.
Wel heb ik zojuist een ticket gestuurd met de melding dat ik het een vreemde manier van support geven vind en dat ik me niet serieus voel genomen. Ik ben benieuwd wat daar uit komt. Ik heb namelijk geen zin om nog een remote sessie te doen omdat ik toch wel heel zeker weet dat dit een hardware issue is.

• shopmill
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-03 15:21
ik heb gevraagd naar bewijs van de waterschade en toen hebben ze mij een foto gestuurd van de sticker die een klein beetje verkleurd was. Ik geloof alleen niet dat er ook daadwerkelijk iets met het moederbord aan de hand is dus heb ik hem terug laten sturen (kosten 40 euro) en probeer ik hem zelf te maken als ik mijn scherm binnen heb

• Bliz
Na bijna 3 maanden bezig te zijn geweest om een RMA te regelen was het dan toch gelukt.
Tijdens de remote support heb ik uiteindelijk om alle commando's gevraagd. Zelf heb ik vervolgens de hele update gedaan middels fastboot. De support medewerker heeft geduldig gewacht tot ik klaar was.

Na de update kreeg ik de vraag: Werkt je touchscreen nu? Het antwoord was nee en vervolgens kwam ik in een verbazingwekkend snelle procedure terecht.

De RMA aanvraag werd binnen enkele uren bevestigd en ik heb vervolgens een DHL label aangemaakt. De pickup was enkele dagen later op de afgesproken tijd. Niets mis mee.
Vervolgens ben ik goed op de hoogte gehouden van de voortgang en kreeg ik een paar dagen later te horen dat er een nieuwe telefoon (met korting van hetzelfde bedrag) was besteld.
Deze heb ik inmiddels ontvangen en ik ben er ontzettend blij mee. Hij is namelijk gloednieuw en niet zomaar gerepareerd.

De RMA aanvraag heeft uiteindelijk velen uren werk gekost, maar het resultaat is bevredigend. Toch wel jammer dat het zo lang heeft moeten duren voordat de RMA aanvraag er doorheen kwam, maar met de uiteindelijke afhandeling ben ik wel tevreden. :)
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Let op:
Benieuwd wat een reparatie gaat kosten? Gebruik dan de search of kijk op de website van OnePlus:

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee