Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:33
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t7AsWn4JVI5fR8pUiWxXU4Pf/full.jpg

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie
[OnePlus One] Levertijden & Prijzen
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
[OnePlus One] Accessoires
[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie
[OnePlus] RMA & Support

Toeloop
De OnePlus One is 23 april, dan eindelijk officieel gepresenteerd. Het nieuwe bedrijf OnePlus was al maanden flink bezig met het teasen van hun nieuwe toestel, op bijvoorbeeld hun Facebook- en hun Google+-pagina. Daarin werden niet alleen fabrikanten zoals HTC, Samsung en Motorola op de hak genomen, maar werden er ook al enkele specificaties bekend.

De telefoon wordt in 16 landen worden verkocht, waarbij Nederland en België ook tot de release-landen behoren. In eerste instantie zal de telefoon alleen via een invite-systeem te koop zijn, oftewel op zoek naar een uitnodiging. Deze zijn te verkrijgen via allerlei wedstrijden, via het OnePlus-forum of via een persoon die er al eentje had en al overgegaan is tot aanschaf..

Specificaties
OnePlus One specificaties
Android OSAndroid Lollipop 5.0
SkinCyanogenMod 12S
OxygenOS
ChipsetQualcomm Snapdragon 801
Processor snelheid2500MHz
Intern geheugen16GB / 64GB
RAM geheugen3072MB
Flash geheugenNiet aanwezig
LTE-ondersteuningJa
GPS Glonass-ondersteuningJa
Scherm5,5" / LTPS IPS met TOL / 1920 x 1080 pixels
Frontcamera5.0 megapixels
Backcamera13.0 megapixels
Fysieke cameraknopNee
Accu (mAh, standby, spreektijd)3100mAh
Afmetingen 152.9 x 75.9 x 8.9 mm
Gewicht 162 gram
FeaturesStyleswap-covers / Tap-to-wake & gestures / onscreen- of capacitieve knoppen
NotificatieledjeRGB
Adviesprijs€ 249 / € 269

Overige hardwarespecificaties zijn:
  • microSIM
  • USB 2.0
  • Bluetooth 4.1
Foto's
OnePlus One

LTE-ondersteuning
De telefoon heeft ondersteuning voor 4G, maar voor ons Nederlanders is het wat ingewikkelder.
De banden voor LTE die de One aan boord heeft zijn 1/3/4/7/17/38/40, maar niet de bekende band 20.

Het komt er simpelweg op neer dat je bij KPN of dochterondernemingen nog geen gebruik kunt maken van 4G inclusief de OnePlus One, dit omdat zij hun 4G-netwerk op de 800MHz-frequentie hebben uitgerold, helaas, in de toekomst wellicht.

NB:Inmiddels is KPN hard op weg om op diverse plekken de 1800Mhz frequentie uit te rollen. Zo heb je op diverse plekken in de randstad en bijvoorbeeld ook in het centrum van Enschede de beschikking over 4G op je OnePlus One.

Bij Vodafone kan de OnePlus One gedeeltelijk worden gebruikt, vooral in de grote steden. Hun landelijke netwerk wordt uitgerold op de 800MHz frequentie, waarbij er in enkele grote steden wel gebruik wordt gemaakt van de juiste frequentie.
Woon je in grote stad, zoals Den Haag, Rotterdam of Amsterdam, lucky you... maarja iets met WiFi enzo...

T-mobile is de provider die LTE op de 1800MHz-frequentie uitrolt en overal waar deze provider 4G aanbiedt, kun je de OnePlus One dus gebruiken. Het netwerk is dan weer niet landelijk dekkend, zoals bijvoorbeeld KPN, achja het is ook nooit goed.

Voor een uitgebreid artikel omtrent dit onderwerp lees je: OnePlus One en 4G in Nederland

Belgische gebruikers van de OnePlus One kunnen wel overal bij elke provider gebruikmaken van 4G!

Styleswap-covers
De achterkanten van de OnePlus One zijn te verwijderen en het bedrijf zou ook losse, zogenaamde StyleSwap-covers gaan verkopen. Hiermee kun je jouw eigen OnePlus One pimpen met bijvoorbeeld een kevlar-, bamboe, houten- of denim look. De versie met 16GB intern geheugen wordt standaard uitgeleverd met de silk white achterkant, terwijl de 64GB-variant wordt geleverd met de Sandstone Black-achterkant, welke een ruwachtig effect heeft, wat enigszins op schuurpapier lijkt.

Styleswap-covers

Deze achterkanten zouden ook los te koop voor € 25 per stuk en de eerste cover zou er eentje worden van bamboe.
Allemaal te mooi om waar te zijn, want vanwege 'issues met de productie' zijn deze covers simpelweg geskipt.

Nieuwsberichten:
nieuws: OnePlus brengt Nexus 5-concurrent uit voor 269 euro
nieuws: OnePlus One zal vanaf oktober voor iedereen te koop zijn
nieuws: OnePlus One-smartphone kan na update foto's in raw opslaan
nieuws: OnePlus gaat op 27 oktober One verkopen zonder invite
nieuws: Startende smartphonemaker OnePlus verstuurt eerste toestellen naar klanten
nieuws: Release Oneplus One opnieuw vertraagd door problemen met certificering
nieuws: OnePlus brengt testversie Android 5.0 uit voor One
nieuws: OnePlus toont video van One-smartphone met Android Lollipop
nieuws: OnePlus heeft een half miljoen One-smartphones verkocht
nieuws: OnePlus start vrije verkoop One-smartphone
nieuws: OnePlus introduceert 12 februari eigen OxygenOS-rom
nieuws: Android 5.0-update komt uit voor OnePlus One
nieuws: Update moet touchscreenprobleem OnePlus One oplossen

Reviews:
reviews: OnePlus One: Nexus-concurrent van Chinese nieuwkomer
AndroidWorld
AndroidPlanet
ComputerIdee
TechRadar
Engadget

Prijzen:
De OnePlus One wordt verkocht in een variant met 16GB intern geheugen en een 64GB-variant. De versie met het minste geheugen gaat voor € 298 over de digitale toonbank gaan, terwijl het model met 4x zoveel intern geheugen € 348 kost. De telefoon is te koop via een Nederlandstalige website en de telefoons worden verstuurd vanuit één centraal magazijn in Europa, waar je ook naartoe kunt met klachten en vragen. Zodoende betaal je ook geen euro extra voor bijvoorbeeld douanekosten.

In eerste instantie zal de telefoon alleen te verkrijgen zijn voor mensen met een speciale uitnodiging. Deze kun je zoals eerder gezegd bemachtigen door prijsvragen of via andere personen die al een OnePlus hebben aangeschaft. De massaproductie van de telefoons zal binnenkort starten en de eerste zullen waarschijnlijk vanaf mei worden uitgeleverd. Over de grote massa wordt door OnePlus gezegd dat deze vanaf oktober beschikbaar zullen zijn... Betalen kan (onder andere) via PayPal.

De OnePlus One is inmiddels voor iedereen vrij verkrijgbaar.

OnePlus One

Changelog:
• 15-05: Reviews en nieuwspagina's erbij geplaatst, prijzen geüpdatet.
• 15-05: Deeltje 2 gelanceerd.

[ Voor 255% gewijzigd door rens-br op 02-06-2016 12:00 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:08
edit:
gefixt

[ Voor 122% gewijzigd door pimsaint op 16-05-2015 12:12 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Met dank aan TommieW in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie":

Oneplus heeft weer een nieuwe touchscreen firmware uitgebracht. Maar in tegenstelling tot de vorige update, zijn er nu heel wat mensen die melden dat alle problemen zijn opgelost. Deze nieuwste driver zou - als het goed is - in de nieuwste nightly moeten zitten. Deze nightly is CM12.1.
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:54:
Problemen zijn inmiddels zo vervelend dat ik nu telefoontjes misloop (waaronder ook klanten) doordat het touchscreen gewoon niet reageert helaas... Binnen een week hoop ik afscheid genomen te hebben van dit toestel..
Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden met mijn TPK touchscreen, maar ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen met de update. Ik heb je even gequote, zodat je een notificatie krijgt.

Linkjes!

Inmiddels heb ik deze geflashed met CM12.1 Nightly, de recentste versie van 15-05 waar het al ingebakken is en het resultaat is inderdaad een werkend touchscreen.

Ik ben wel benieuwd of het de komende tijd nog steeds werkbaar blijft of dat het een tijdelijke oplossing is.
pimsaint schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:24:
Wellicht een idee om de informatie hierboven even up te daten? (Prijzen, OS, verkrijgbaarheid, annulering styleswap, etc)
Als je aanvullingen hebt, kan je wel als medeauteur toegevoegd worden, indien interesse. Kan je zelf het eea updaten! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 15-05-2015 14:35 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik heb van bovengenoemd probleem nog eigenlijk geen probleem gehad? Hoe kan ik zien of ik de goede versie van de telefoon heb?

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

Heb ook nog geen last gehad gelukkig, Touchscreen reageert perfect en heb net gecheckt welk type ik heb en dat is TPK wat dus zogenaamd degene is welke het vaakst problemen heeft.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Koninkje schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:26:
Ik heb van bovengenoemd probleem nog eigenlijk geen probleem gehad? Hoe kan ik zien of ik de goede versie van de telefoon heb?
Terminal emulator installeren en het volgende intikken:
code:
1
cat /sys/class/input/input0/vendor_id

Het cijfer wat eruit rolt staat voor het type touchscreen:
1 = WINTEK
2 = TPK
3 = TRULY
4 = YOUNGFAST
In de meeste gevallen zal het om TPK, dus nummer 2 gaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-04 17:23
Nog even verduidelijken dat 12.1 nightily helemaal niet nodig is, CM12S / Oxygen gebruikers kunnen gewoon de firmware flashen.

http://www.reddit.com/r/o...een_issues_if_you_are_on/
https://plus.google.com/+...nco1990/posts/irFLT6FRdqG

[ Voor 12% gewijzigd door anessie op 15-05-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:24:
Als je aanvullingen hebt, kan je wel als medeauteur toegevoegd worden, indien interesse. Kan je zelf het eea updaten! :)
Netjes bijgewerkt en aangevuld! Afgezien van het LTE verhaaltje (KPN heeft 1800Mhz nu ook actief, Tele2 2600 komt eraan) heb ik er verder ook niets meer aan toe te voegen :)

Hoe zit dat eigenlijk met die touchscreens? Zo te lezen geleverd van 4 verschillende merken, maar de driver komt steeds van Synaptics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Ik heb een vraagje over de repareerbaarheid:

Stel je hebt binnen een half jaar een gebroken scherm, door spanning op het scherm, dus niet door impact. Waar kun je je telefoon dan het beste naar toe brengen voor gratis reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Anoniem: 601896 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:47:

Stel je hebt binnen een half jaar een gebroken scherm, door spanning op het scherm, dus niet door impact. Waar kun je je telefoon dan het beste naar toe brengen voor gratis reparatie?
Als het onder een verzekering valt, dan het beste via OnePlus zelf. Ik ken geen bedrijven in Nederland die het gratis repareren, sowieso is het niet aan te tonen dat het door userabuse of niet is gebeurd. Je zal hiervoor altijd moeten betalen.
pimsaint schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:45:
[...]

Netjes bijgewerkt en aangevuld! Afgezien van het LTE verhaaltje (KPN heeft 1800Mhz nu ook actief, Tele2 2600 komt eraan) heb ik er verder ook niets meer aan toe te voegen :)

Hoe zit dat eigenlijk met die touchscreens? Zo te lezen geleverd van 4 verschillende merken, maar de driver komt steeds van Synaptics?
Bedankt voor die informatie, je hebt gelijk. Zowel op diverse plekken in de Randstad als in het centrum van Enschede is het mogelijk om 4G op je OPO te hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 601896 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:47:

De enige kans die je hebt op gratis reparatie is via OnePlus zelf. Dat lijkt me een open deur eigenlijk. Echt helemaal gratis zal het niet zijn gezien je het toestel moet verpakken, terug moet sturen etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:51:
[...]

Als het onder een verzekering valt, dan het beste via OnePlus zelf. Ik ken geen bedrijven in Nederland die het gratis repareren, sowieso is het niet aan te tonen dat het door userabuse of niet is gebeurd. Je zal hiervoor altijd moeten betalen.
Het eerste half jaar is het toch andersom?

Het bewijs dat het wel door eigen misbruik is veroorzaakt moet geleverd worden door de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:49
Hoeveel spanning heeft er dan op het scherm gestaan dat deze gebroken is? Heb je er op gezeten? Lijkt mij dat een scherm niet makkelijk breekt door wat spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-04 12:40
anessie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:39:
Nog even verduidelijken dat 12.1 nightily helemaal niet nodig is, CM12S / Oxygen gebruikers kunnen gewoon de firmware flashen.

Wow, net geflashed op m'n oneplus met CM12S en TPK scherm uit september 2014.
Eerste indruk is erg goed, kan eerdere schermkwaaltjes, zie hieronder, niet meer reproduceren. _/-\o_

Had al 1,5 maand last van ghost touches, foutloos en snel typen met 2 vingers was niet meer doen.
En delen van het scherm (vooral onderaan) die af en toe niet werkten. Met 2 vingers horizontaal (x-as) scrollen met Markers of Multitouch tool gaf duidelijk aan dat de niet alle aanrakingen geregistreerd werden. Met 2 vingers snel achterachter puntjes op het scherm tekenen (mbv Markers) gaf duidelijk de ghosttouches weer.
Mbv touchfixer kon ik door het scherm aan&uit te zetten wel een werkbare telefoon houden, maar vooral de vele typefouten waren enorm irritant.
Was m'n RMA al aan het voorbereiden door filmpjes te maken als het scherm niet goed werkte.

Touschscreen lijkt goed te werken nu, hopen dat het zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:35

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sinds de laatste Xposed versie werkt op 5.1 ben ik weer uiterst happy met m'n OPO. Nooit last gehad van 't touch screen en nu lijkt de batterijduur zich ook aardig te herstellen.

Dat laatste is 'n gevoel, ik hou 't niet precies bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:59
Hier hetzelfde resultaat. Eerste keer problemen waren vorige week met lekker buiten zitten. Telefoon heet, touchscreen deed niets meer totdat ie afgekoeld was.
Nu vandaag expres in de zon gehouden, zo warm mogelijk laten worden (benchmarken, scherm recht in zon houden) en ik typ daarna dit bericht zonder een enkele gemiste touch. Het 'hardware issue' waar ik al RMA aanvraag voor had gedaan lijkt voorbij? (CM12.1 nightly van 15 mei, dus incl. fix. Build van Jgcaap, gcc 5.x builds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:09
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:42:
De CM12.1 nightly van 15-05 heeft de touchpatch al ingebakken. Ik heb hem zojuist geïnstalleerd en de vage problemen zijn tot nu toe weg.. Dafuq, hoe kan het dat het na een warme dag ineens de kop opsteekt?
Wellicht is het een vage work-around. Even een raar voorbeeld: stel dat er een kleine kortsluiting ontstaat, die een bepaalde verkeerde input geeft, dan kunnen ze misschien in hun firmware inbakken dat signalen van een bepaald voltage genegeerd dienen te worden. Dus stel dat er door kortsluiting een spanning ontstaat van x volt, dan worden alle signalen met een spanning rondom x volt genegeerd. Vaag voorbeeld, maar het gaat om het principe :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zonder root oid met cm12 is het batterij percentage gedaald van 100% tot 55% in precies 3 dagen in standby mode, best goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Manke op 15-05-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-05 20:48

Phntm

Tlingelingeling

Manke schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:33:
Zonder root oid met cm12 is het batterij percentage gedaald van 100% tot 55% in precies 3 dagen in standby mode, best goed.
Denk niet echt dat root enige vorm van battery impact heeft op welk toestel dan ook hoor. Ik denk dat je gewoon wat raars misschien gebeurde achter de schermen bij je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 09:35
Er zit zelfs gewoon root in alle cm roms ingebouwd, je kan 'm met 1 vinkje aan/uit zetten. Heeft inderdaad 0 effect. Ligt er aan wat je er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Phntm schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:00:
[...]
Denk niet echt dat root enige vorm van battery impact heeft op welk toestel dan ook hoor. Ik denk dat je gewoon wat raars misschien gebeurde achter de schermen bij je toestel.
Ik denk dat er bedoeld wordt "zonder enige tweaks" zoals custom kernels of Xposed modules etc.

Maar 45% batterij verbruik in 3 dagen stand-by... Gebruik je dat ding überhaupt wel eens? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391

anessie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:39:

Iemand enig idee of deze kernels ook te gebruiken zijn met multirom? Zit toch met name op de stock 12s rom, maar blijft wel leuk om te kunnen switchen....
Maar als franco het probleem oplost dan maar zonder omnirom als het niet anders kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 21:48
Hello fellow 1+1er's There is new firmware in today's CM nightly. I've pulled it out and made a zip and @RobbieL811will be hosting it on his site shortly, so be on the look out.
Edit: And here's the link now.
For those curious tz.mbn, static_nvbk.bin, sdl1.mbn, rpm.mbn and NON-HLOS.bin are all new.
Dit is dus alleen firmware en radio, kan je onafhankelijk van een kernel flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391

DrNizeGuy schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 09:19:
[...]

Dit is dus alleen firmware en radio, kan je onafhankelijk van een kernel flashen.
Bedankt voor het antwoord :) Dat maakt het duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 08:42
Begrijp ik het goed dat de update alleen te installeren is op telefoons die geroot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 11:32
Joeridev schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:14:
Begrijp ik het goed dat de update alleen te installeren is op telefoons die geroot zijn?
Klopt, voorlopig dan toch, tot er een OTA wordt gepushed.

Gisteren ook CM12.1 nightly erop gezet. Nu een paar dagen spelen. Toestel wordt toch ge-rma'ed doordat mijn scherm onderaan niet scherp is. Ik heb 1 van de allereerste badge met de lijmproblemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 23:21
Bij mij lijkt de fix echt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
pimsaint schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:49:
[...]

Ik denk dat er bedoeld wordt "zonder enige tweaks" zoals custom kernels of Xposed modules etc.

Maar 45% batterij verbruik in 3 dagen stand-by... Gebruik je dat ding überhaupt wel eens? ;)
Klopt :)
Nee niet zo veel meer de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 17:29
Dus ik haal oppeens dit:

*knip* kleinere plaatjes graag, of gewoon tekst.

Airplane mode stond 80% vd tijd aan met WIFI aan. Is het mogelijk dat het gebugged is of iets dergelijks? Kan het zelf niet echt geloven haha

[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 17-05-2015 21:15 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
Lijkt me een beetje raar, of heb je echt 12 uur lang non stop je scherm aangehad zoals wordt weergegeven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
In totaal heeft hij z'n scherm 12 uur aan gehouden, ja. Maar er is een verschil tussen je scherm 12 uur lang aan hebben terwijl je er niks mee doet en 12 uur lang je scherm aan hebben staan en internetten, Reddit, IM, spelletjes e.d. doet.
Waarschijnlijk heeft hij dat eerste gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door jimmy_dg op 16-05-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Iemand enig idee hoe ik in COS12 de battery mode permanent op Power Save zet? Ik activeer de modus met een toggle maar deze schiet automatisch weer terug na het laden of een reboot.

[ Voor 14% gewijzigd door pimsaint op 16-05-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Dit is wel een mooie topic met allerlei maatregelen om alles uit je battery te persen tot Google Android zelf fixed.

https://forums.oneplus.ne...-cos12-yng1tas17l.305907/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelKnight
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 19:51
Ik merk overigens dat met CM12 de standaard equalizer niet meer aanwezig lijkt te zijn. Geluid is, in ieder geval in mijn oren, daarnaast beduidend minder goed (minder bass, vlakker, minder "depth").
Ik heb een paar losse equalizers gedownload maar die lijken geen effect te hebben. Iemand anders die hier ook last van heeft en een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

CamelKnight schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:57:
Ik merk overigens dat met CM12 de standaard equalizer niet meer aanwezig lijkt te zijn. Geluid is, in ieder geval in mijn oren, daarnaast beduidend minder goed (minder bass, vlakker, minder "depth").
Ik heb een paar losse equalizers gedownload maar die lijken geen effect te hebben. Iemand anders die hier ook last van heeft en een oplossing heeft?
Omdat de equalizer nog steeds aanwezig is. Ga naar status bar en activeer het ikoontje voor equalizer, en je kan vanaf daar alles beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632081

*knip* graag kleinere plaatjes maken of gewoon tekst posten.

Zie bovenstaand screenshot.
Sinds de OTA update is mijn schermtijd dramatisch weggezakt. In het verleden haalde ik moeiteloos 5,5 uur bij normaal gebruik. Echter is dit nu nog maar 3,5 uur en met geluk 4 uur.
Bij controle blijkt dat ELKE browser gigantisch hoog scoort in accu rankings. Ik word hier echt super geirriteerd van. Ik heb cachegeheugen geleegd, en dit doe ik meerdere malen, diverse browsers gebruikt etc.
Niet helpt en nu staat mijn e-mail app ook opeens megahoog in de rankings, terwijl ik die amper gebruik. Het lijkt wel alsof de apps op de achtergrond blijven draaien, terwijl ik die niet gebruik.

- Heeft iemand hier enige ervaring mee sinds de OTA?
- Heeft iemand een idee hoe ik de schermtijd weer op normaal niveau kan krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 17-05-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Anoniem: 632081 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:16:
- Heeft iemand een idee hoe ik de schermtijd weer op normaal niveau kan krijgen?
Wachten tot Google code radio active time fixed en anessie in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Google zit gewoon KEIHARD the falen. Zij doen helemaal niets om dit probleem te fixen en laten gebruikers KEIHARD in de kou staan. Er zijn duizenden mensen getroffen door het faalbeleid van Google, maar zij doen helemaal niets en laten gebruikers KEIHARD in de kou staan.
Dit is mijn laatste Google telefoon, want ik wil niets meer met deze falers te maken hebben. Dit is het zoveelste geval en nu is het genoeg.

Volgend toestel wordt een Apple telefoon, want die lossen dit gewoon op of laat staan dat dit uberhaupt voorkomt. Ik snap niet dat je iets uitbrengt, terwijl het niet eens werkt. Google nu al genomineerd voor de grootste Faalhaas van 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelKnight
Phntm schreef op zondag 17 mei 2015 @ 00:14:
[...]

Omdat de equalizer nog steeds aanwezig is. Ga naar status bar en activeer het ikoontje voor equalizer, en je kan vanaf daar alles beheren.
Ik neem aan dat je dan AudioFX bedoelt?
Welke instelling ik daar ook in aanpas, het lijkt geen effect te hebben op de kwaliteit. Ik kan alle bars naar boven of naar beneden gooien, de muziek klinkt hetzelfde.
Wat ik enigszins vreemd vind is dat als ik naar de statusbar ga, ik wel in dat kleine icoontje de bars heen en weer zie gaan, dus er lijkt wel wat bezig te zijn. Maar dat is zo'n beetje alles dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
CamelKnight schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:55:
[...]

Welke instelling ik daar ook in aanpas, het lijkt geen effect te hebben op de kwaliteit. Ik kan alle bars naar boven of naar beneden gooien, de muziek klinkt hetzelfde.
Wat ik enigszins vreemd vind is dat als ik naar de statusbar ga, ik wel in dat kleine icoontje de bars heen en weer zie gaan, dus er lijkt wel wat bezig te zijn. Maar dat is zo'n beetje alles dat werkt.
Ook maar eveb audioFX geprobeerd en het lijkt idd ook hier vrij weinig te doen( op de speakers althans headphone niet getest). Kan mij herrineren dat ik eerder wel een werken eq had....

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Anoniem: 632081 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:41:
Google zit gewoon KEIHARD the falen. Zij doen helemaal niets om dit probleem te fixen en laten gebruikers KEIHARD in de kou staan. Er zijn duizenden mensen getroffen door het faalbeleid van Google, maar zij doen helemaal niets en laten gebruikers KEIHARD in de kou staan.
Dit is mijn laatste Google telefoon, want ik wil niets meer met deze falers te maken hebben. Dit is het zoveelste geval en nu is het genoeg.

Volgend toestel wordt een Apple telefoon, want die lossen dit gewoon op of laat staan dat dit uberhaupt voorkomt. Ik snap niet dat je iets uitbrengt, terwijl het niet eens werkt. Google nu al genomineerd voor de grootste Faalhaas van 2015.
Firefox is blijkbaar je grootste verbruiker op je telefoon, heeft Google die er op gezet?
Mail is de koploper, die zit waarschijnlijk om de 5 minuutjes te controleren of je al een nieuwe nieuwsbrief hebt gekregen van de Hema, als je dat uit zet ben je daar ook van af.

Verder kan je de dingen in de 2e post gewoon toepassen: https://forums.oneplus.ne...-cos12-yng1tas17l.305907/

Succes man, en niet meer zo negatief hé dat is niet goed voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
jimmy_dg schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:35:
Succes man, en niet meer zo negatief hé dat is niet goed voor je
Miljoenen Lollipop gebruikers zitten met enorme battery drain en wachten op een google oplossing. Je zegt dat men niet negatief mag zijn?

Het probleem is gekend sinds november 2014 (of vroeger), een schande dat er geen fix voor is en daar heeft ie gelijk in.

Er gaat precies meer aandacht naar Android M dan L.

[ Voor 38% gewijzigd door anessie op 17-05-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Normaal reageren aub, dit willen we niet weer zien.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 17-05-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
He jongens laten we het een beetje vriendelijk (en positief) proberen te houden hier ;)
anessie schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:54:
Dit is wel een mooie topic met allerlei maatregelen om alles uit je battery te persen tot Google Android zelf fixed.

https://forums.oneplus.ne...-cos12-yng1tas17l.305907/
Thanks! Ik beperk me tot de tips uit het tweede gedeelte, die zijn voor iedereen ook makkelijk uit te voeren. Eens kijken of dat nog wat oplevert. En dan na het laden maar gewoon weer even met de hand "power save" aanzetten.

Wel irritant dat die save mode bij minder dan 15% batterij erg dratisch wordt; duidelijk merkbaar in de preformance, maar wat ik nog veel erger vind zijn die irritante oranje balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

pimsaint schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:12:
He jongens laten we het een beetje vriendelijk (en positief) proberen te houden hier ;)

[...]

Thanks! Ik beperk me tot de tips uit het tweede gedeelte, die zijn voor iedereen ook makkelijk uit te voeren. Eens kijken of dat nog wat oplevert. En dan na het laden maar gewoon weer even met de hand "power save" aanzetten.

Wel irritant dat die save mode bij minder dan 15% batterij erg dratisch wordt; duidelijk merkbaar in de preformance, maar wat ik nog veel erger vindt is die irritante oranje balken.
Je kan instellen op welke percentage save mode aan het werk gaat. Ik heb het zelf op 5% staan. Kan ik nog gierig doen voor extra tijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is geen ruimte voor positivisme. Google weigert op structurele basis problemen van gebruikers op te lossen. Dat is een schande voor elk bedrijf en daardoor verdienen zij een spijkerharde aanpak. Google was in het verleden een bedrijf wat goede software maakte, maar sinds Android 5.0 zijn ze volkomen door de mand gevallen. De software werkt slecht, heeft constant problemen en Google luistert niet naar hun gebruikers.

Google zal een voorbeeld moeten nemen aan Apple. Daar werkt software wel uitstekend en wordt geluisterd naar gebruikers. Het wordt tijd dat er een OS komt wat een groot marktaandeel wegsnoept bij Google. Het is nu een arrogante monopolist geworden en die maling heeft als gebruikers geconstateerd met hun softwaretroep. Ik vind het ook bizar dat Tweakers niet keiharde opiniestukken schrijft over het wanbeleid bij Google. Dat zou juist in tijden van crisis gepast zijn. Het zal allemaal wel beleid zijn, omdat ze anders niet meer de nieuwste toestellen van Google mogen testen. Een scherpe review over Android 5.0 zou gewenst zijn en met name de gebruikerservaring. Een review als een OS net uit is, is niet interessant. Daar hoor je minimaal een paar maanden mee te wachten, zodat je optimaal de gebruikerservaring kunt meenemen. Kom er dus maar in Wout! Er is een belangrijke taak voor je weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Zucht. Touchscreen driver wordt al teruggedraaid.

Causing 30mA sleep current. Revert until new version is ready

Was weer iets van snel snel en half werk blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Luke-san schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:17:
Zucht. Touchscreen driver wordt al teruggedraaid.

Causing 30mA sleep current. Revert until new version is ready

Was weer iets van snel snel en half werk blijkbaar
Ik heb even het changelog bekeken, maar die drain lijkt alleen op te treden bij double tap to wake... Heel irritant want dat vind ik een fijne feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Stubby schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:21:
[...]

Ik heb even het changelog bekeken, maar die drain lijkt alleen op te treden bij double tap to wake... Heel irritant want dat vind ik een fijne feature.
wel apart, ik heb de nieuwe driver erop, double tap to wake...en nergens last van, standby tijd is nog steeds niet wat hij met CM11S was, maar zeker niet slechter geworden. En touchscreen werkt weer perfect, ook op een zonnige dag als gisteren met een wat warmer toestel...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Weet iemand of je ook de update van het scherm kan installeren terwijl je op 11S blijft?
Ik vind lollipop echt helemaal niets en wil dus op KitKat blijven, maar heb wel wat problemen met het scherm op z'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Stubby schreef op maandag 18 mei 2015 @ 08:21:
[...]

Hier ook niet, wel moet ik m morgen rma sturen. Scherm is niet 100% en dat is bij mij puur hardware en repliceerbaar.

las er wel wat op het Opo forum die serieus wat minder standby tijd hadden.
En idd een feature die ik niet meer zou kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Iemand een idee wanneer die update OTA gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 632081 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:12:
Er is geen ruimte voor positivisme. Google weigert op structurele basis problemen van gebruikers op te lossen. Dat is een schande voor elk bedrijf en daardoor verdienen zij een spijkerharde aanpak. Google was in het verleden een bedrijf wat goede software maakte, maar sinds Android 5.0 zijn ze volkomen door de mand gevallen. De software werkt slecht, heeft constant problemen en Google luistert niet naar hun gebruikers.

Google zal een voorbeeld moeten nemen aan Apple. Daar werkt software wel uitstekend en wordt geluisterd naar gebruikers. Het wordt tijd dat er een OS komt wat een groot marktaandeel wegsnoept bij Google. Het is nu een arrogante monopolist geworden en die maling heeft als gebruikers geconstateerd met hun softwaretroep. Ik vind het ook bizar dat Tweakers niet keiharde opiniestukken schrijft over het wanbeleid bij Google. Dat zou juist in tijden van crisis gepast zijn. Het zal allemaal wel beleid zijn, omdat ze anders niet meer de nieuwste toestellen van Google mogen testen. Een scherpe review over Android 5.0 zou gewenst zijn en met name de gebruikerservaring. Een review als een OS net uit is, is niet interessant. Daar hoor je minimaal een paar maanden mee te wachten, zodat je optimaal de gebruikerservaring kunt meenemen. Kom er dus maar in Wout! Er is een belangrijke taak voor je weggelegd.
Nu heb je wel weer genoeg geklaagd. Ik snap dat het allemaal vervelend is, maar dit is geen klaagtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-04 19:53
CamelKnight schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:55:
[...]

Ik had het in het vorige topic ook al opgemerkt ja, geluid is beduidend slechter van kwaliteit geworden na update. Heb nu inderdaad wel de AudioFX gevonden, stond standaard op kleine speakers en ingeschakeld. (had 'm hiervoor altijd uit). Maar aanpassen heeft blijkbaar geen effect?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het lijkt wel de Telegraaf hier (Reddit lijkt daar sowieso wel op) met al dat geklaag. Waar blijft Wilders om Google eens aan te pakken?

Ik heb even gekeken en blijk ook een touchscreen van het merk TPK te hebben. Echter: ik heb tot op heden nergens last van. Gestures staan aan.
Mijn toestel is niet blootgesteld aan warmte, dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Overigens krijg ik nog steeds het idee dat veel mensen met problemen (nog) geen factory reset hebben geprobeerd? Dat loste bij mij namelijk wel de lichte sluggish feel én een milde vorm van battery drain op.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Nyarlathotep schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:37:
Het lijkt wel de Telegraaf hier (Reddit lijkt daar sowieso wel op) met al dat geklaag. Waar blijft Wilders om Google eens aan te pakken?

Ik heb even gekeken en blijk ook een touchscreen van het merk TPK te hebben. Echter: ik heb tot op heden nergens last van. Gestures staan aan.
Mijn toestel is niet blootgesteld aan warmte, dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Overigens krijg ik nog steeds het idee dat veel mensen met problemen (nog) geen factory reset hebben geprobeerd? Dat loste bij mij namelijk wel de lichte sluggish feel én een milde vorm van battery drain op.
offtopic:
Het is de afgelopen maanden alleen geklaag geweest. Van mensen die niet wisten wat ze moesten doen maar toch deden alsof, tot statusupdate per klacht. Telegraaf zeg je? Meer twitter.

Hoe kom je erachter wat het merk is van je touchscreen? Dit is eigenlijk voor het eerst zie dat iemand zijn merk weet te vinden en die ook deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het staat op de eerste pagina van dit topic. Wellicht iets om in de startpost op te nemen?
Je moet even een terminal emulator installeren en een commando invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Nyarlathotep schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:43:
Het staat op de eerste pagina van dit topic. Wellicht iets om in de startpost op te nemen?
Je moet even een terminal emulator installeren en een commando invoeren.
Even gekeken, handige manier. Ik heb ook TPK en heb hier ook geen probleem. Na uren werken heb ik mijn OPO in een best wel stevige case die ook naast stevig, isolerend zijn. Mijn telefoon haal ik dan uit mijn warme broekzak en hij reageert gewoon zonder enig probleem. Geen gekkigheid meegemaakt. Het zal dus wel waarschijnlijk aan iets anders binnen het toestel dan alleen het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
EeePC schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:18:
[...]

Ik had het in het vorige topic ook al opgemerkt ja, geluid is beduidend slechter van kwaliteit geworden na update. Heb nu inderdaad wel de AudioFX gevonden, stond standaard op kleine speakers en ingeschakeld. (had 'm hiervoor altijd uit). Maar aanpassen heeft blijkbaar geen effect?.
Anders rooten en viper4android opzetten,
Staat op al mijn Androidtjes hier.... zelfs op mijn windows laptop (viper4windows)

Is wel een leercurve aan, maar eens met wil je niet zonder!

Staat ook op de Nexus 7 in de auto, ook een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 09-05 21:27
Waar heb je het eigenlijk over? Wil je nou serieus beweren dat Android 5.0 slecht is?.. Ik vind 5.0 een heerlijk besturingssysteem en een logische evolutie van 4.4. Ik kan me ook totaal niet vinden in de problemen die jij beschrijft, misschien moet je wat meer tijd steken in het fatsoenlijk configureren van je telefoon/besturingssysteem? Zo niet kun je idd beter overstappen op Apple, daar is namelijk alles goed voor elkaar ;)

Je suggestie dat Wout maar eens een kritische review moet schrijven omdat jij niet met Android 5.0 om kan gaan heeft me iig goed vermaakt op deze duffe maandag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-04 19:53
Luke-san schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:26:
[...]
Staat op al mijn Androidtjes hier.... zelfs op mijn windows laptop (viper4windows)

Hmm, misschien maar eens bekijken ja. Kun je dan ook het audio volume per app instellen? Want als ik nu de muziek een beetje hard heb staan geeft de navigatie mevrouw me bloedende trommelvliezen ;) Om de een of andere reden geeft spotify soms een lager volume in verhouding tot de navigatie... En de in app audio sliders besturen allemaal de algemene audio instelling, net als de volume knoppen aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
EeePC schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:51:
[...]

Hmm, misschien maar eens bekijken ja. Kun je dan ook het audio volume per app instellen? Want als ik nu de muziek een beetje hard heb staan geeft de navigatie mevrouw me bloedende trommelvliezen ;) Om de een of andere reden geeft spotify soms een lager volume in verhouding tot de navigatie... En de in app audio sliders besturen allemaal de algemene audio instelling, net als de volume knoppen aan de zijkant.
Nee, maar het gaat veel verder (en beter). Er zit een compressor limiter in.
Bij mij staat de output van poweramp iets lager dan waze. Dus de compressor trekt het geluid op en als er iets van navigatie te horen is dan duwt hij (in Jip en Janneke taal) de muziek een beetje naar achter.

Ik zou zeggen probeer het eens, maar zet wel de UI op advanced.
Wel kijkt viper4android wel naar welke output die gaat en kan je daar alles apart instellen. Hiermee bedoel ik ... speaker ... BT .... headset kan je een apart profile geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Moet zeggen dat die mods redelijk gestoord zijn op het forum.

Kreeg een ellelange email voor de rma procedure met een verwijzing om een pdf te downloaden op de site. Uiteraard staat er niks op de site dat er op trekt. Dus we posten het maar op het forum daar.
Krijg een reply dat ik mijn pm moet nachecken. ..... niks pm.
Breng de zoon naar de school, kom terug en zie dat ik net een pm binnenkrijg met de vraag om mijn vraag duidelijker te stellen.
Nu een copy/paste van Opo's email en de vraag waar dat document staat ... kan niet duidelijker volgens mij.
Krijg geen antwoord meer.
Dan na een uurtje of 2 dit schrijven: Marking up as resolved after PM communication with user. No more reply from this person, tried multiple times. Closing thread

Niks geprobeerd of multiple times getried. .... beetje misbruik van modpower daar, maar ik had al verhalen gelezen,

Trouwens voor de mensen die dezelfde rma email zouden krijgen, het document staat helemaal onderaan de email verborgen en helemaal niet op de site zoals in de email staat.

En, o ja, mijn rma staat al geclosed (cancelled) wanneer de One hier ligt en morgen (hopelijk) TNT of DHL langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:18
ik heb een TPK scherm en heb ook de issues met mn screen na een warme dag, nadat ik mijn OPO buiten in de zon heb gelaten. daarvoor werkte het super. nu moet ik extra hard indrukken op mn scherm om toetsen te laten werken.
nog steeds geen spijt van de OPO, hopelijk met 12.1 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je moet electronica sowieso niet in de zon leggen :S
Waarom zou je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Heb de laatste twee maanden zo nu en dan last van Ghost Touches...

Super hinderlijk want je kan dan helemaal niets meer doen... soms helpt een reboot, soms niet, maar een restart doen lukt al amper dan :|

Heb ze maar gemailed en een video van het probleem nagestuurd. Verder nogsteeds uitermate tevreden met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-04 13:27
Mattehh schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:51:
Iemand een idee wanneer die update OTA gaat komen?
Update is weer eens uitgesteld.
Veroorzaakt een battery drain :/

nieuws: CyanogenMod herroept touchscreen-update OnePlus One na accuproblemen
Wanneer OnePlus One de update officieel naar Cyanogen OS 12 gaat uitrollen is niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
itsgreen schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:07:
Heb de laatste twee maanden zo nu en dan last van Ghost Touches...

Super hinderlijk want je kan dan helemaal niets meer doen... soms helpt een reboot, soms niet, maar een restart doen lukt al amper dan :|

Heb ze maar gemailed en een video van het probleem nagestuurd. Verder nogsteeds uitermate tevreden met de telefoon.
Begrijp me niet verkeerd, maar dan heb je ergens een rots geleefd.
Dat is het probleem met de One al maandenlang. Er is een patch uit, moet je voor geroot zijn, maar die is ook al weer recalled omdat deze batterij slurpt.
Wacht nog een week of 2 voor een nieuwe goedwerkende patch en dan hopelijk doen ze een OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 09:54
Ik vind in dit en vorig topic niet direct iets terug over het probleem die ik heb met mijn OPO.
Zowel mijn vriendin als ik hebben onderstaande probleem beiden al een week of 2.

Setup thuis: TPlink wr1043nd met openWRT

Hoe ziet 2 minuten wifi verbinding tussen mijn router en OPO er ongeveer uit momenteel: 30 seconden werkt het - 20 seconden werkt het niet - 15 seconden werkt het - 10 seconden werkt het niet - 20 seconden werkt het wel - 25 seconden werkt het niet - .....

Als ik ping vanop OPO naar router, dan heb ik snel 20% packet loss, maar het is dus niet af en toe een packet, maar dus in langere periodes van wel werken en niet werken.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? :(
We hebben het fenomeen dus enkel op onze eigen router met openwrt en alleen met de beide OPO's, mijn N7, iPad, Macbook, ... werken wel allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

Luke-san schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:11:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar dan heb je ergens een rots geleefd.
Dat is het probleem met de One al maandenlang. Er is een patch uit, moet je voor geroot zijn, maar die is ook al weer recalled omdat deze batterij slurpt.
Wacht nog een week of 2 voor een nieuwe goedwerkende patch en dan hopelijk doen ze een OTA
Hoezo heb je dan onder een rots geleefd? Ik heb hier nu ook opeens last van, kan amper typen. Ga vervolgens beetje googlen en Android Smartphones subforum in en zie dat er zoveel mensen zijn met last. Geloof het of niet maar er zijn mensen die de telefoon gewoon gebruiken en niet elke seconde een topic refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 21:30
Wou vanavond na werktijd de fix installeren, blij dat ik het tot nu heb uitgesteld.

Het ging ook zo bij de Lollipop update, deze werd eerst wereldwijd uitgerold en toen stop gezet vanwege batterij problemen, je zou denken dat ze er rekening mee houden bij een nieuwe update ...

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Anoniem: 144052 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:18:
[...]

Hoezo heb je dan onder een rots geleefd? Ik heb hier nu ook opeens last van, kan amper typen. Ga vervolgens beetje googlen en Android Smartphones subforum in en zie dat er zoveel mensen zijn met last. Geloof het of niet maar er zijn mensen die de telefoon gewoon gebruiken en niet elke seconde een topic refreshen.
Hoezo, een topic refreshen? Heel het internet staat er vol van, en al van September vorig jaar zelfs al meerdere op het officieel forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

Luke-san schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:42:
[...]

Hoezo, een topic refreshen? Heel het internet staat er vol van, en al van September vorig jaar zelfs al meerdere op het officieel forum.
Gebruik de telefoon nu 8-9 maanden zonder enige issues. Tot ik hier last van kreeg (enkele dagen terug), totaal geen besef gehad dat dit überhaupt een probleem was bij OPO. Maar dan leef ik dus onder een rots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Razenko schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:41:
Wou vanavond na werktijd de fix installeren, blij dat ik het tot nu heb uitgesteld.

Het ging ook zo bij de Lollipop update, deze werd eerst wereldwijd uitgerold en toen stop gezet vanwege batterij problemen, je zou denken dat ze er rekening mee houden bij een nieuwe update ...
Als je ff kan leven zonder double tap to wake zou ik het zeker doen. Heb eens bijna een directory gewiped door die ghost touches.
Op XDA stond er bij Franco kernel ook een boot.img die je op een COS12 (dus de officieel laatste release) kan zetten via TWRP.
Ff een waarschuwing voor je je een ongeluk schrikt. De kleuren etc staan allemaal op max, dus het ziet er niet uit, maar ff in de settings van display alles ff aan/uit zetten en het komt terug inorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Anoniem: 144052 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Gebruik de telefoon nu 8-9 maanden zonder enige issues. Tot ik hier last van kreeg (enkele dagen terug), totaal geen besef gehad dat dit überhaupt een probleem was bij OPO. Maar dan leef ik dus onder een rots?
Ik heb hem sinds juli vorig jaar, maar zag al meerdere keren dit fenomeen op de fora langskomen voordat ik het 3 weken geleden zelf begon te krijgen.
Kan zijn dat ik een iets actievere tweaker ben zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 21:30
Luke-san schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:45:
[...]

Als je ff kan leven zonder double tap to wake zou ik het zeker doen. Heb eens bijna een directory gewiped door die ghost touches.
Op XDA stond er bij Franco kernel ook een boot.img die je op een COS12 (dus de officieel laatste release) kan zetten via TWRP.
Ff een waarschuwing voor je je een ongeluk schrikt. De kleuren etc staan allemaal op max, dus het ziet er niet uit, maar ff in de settings van display alles ff aan/uit zetten en het komt terug inorde.
Thanks for the tip :)

heb double tap nu al uit staan omdat dat volgens meerdere gebruikers zou helpen, dus dat zal ik de komende tijd dan ook niet missen en de kleuren.. tja als je nu in de zon zit ziet het er ook niet uit, hopelijk maken ze daar ook een fix voor :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-05 15:09

hrt

hoe kan mijn dochter haar foto van haar vergrendelscherm wijzigen?
zoek me suf en kan t niet vinden....
op 12.0

[ Voor 4% gewijzigd door hrt op 18-05-2015 14:13 ]

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moes-T
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-03 15:15
Waar vind ik de het RMA formulier voor mijn OPO? Ik heb namelijk, net zoals zovele anderen, last van een verschrikkelijk touchscreen. Op de site van oneplus vind ik echter nergens iets.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
LMGTFY linkjes zijn niet toegestaan op dit forum, post inhoudelijk, maak een TR of laat het posten helemaal achterwege.

[ Voor 86% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Moes-T schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:14:
Waar vind ik de het RMA formulier voor mijn OPO? Ik heb namelijk, net zoals zovele anderen, last van een verschrikkelijk touchscreen. Op de site van oneplus vind ik echter nergens iets.

Iemand ervaring mee?
Je kunt niet "zomaar" een RMA formulier downloaden en de telefoon op laten sturen. Je zult eerst contact op moeten nemen met support, allerlei tests doen en dan pas de telefoon opsturen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Moes-T schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:14:

Iemand ervaring mee?
Ervaring ja, ... maar ze houden je aan het lijntje. Is een heel script dat ze aflopen.
Video's, foto's .... 2 full wipe roms... remote assistance waarmee ze je laptop overnemen vanuit Hongkong.
Je moet bij technische ondersteuning om hulp vragen, Rma openen doen ze pas na heel deze vervelende rompslomp

Mijn raad is dat je even wacht op de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moes-T
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-03 15:15
ok, hartelijk dank.

Zo goed verstopt. wat een verschrikkelijke ervaring nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-05 15:09

hrt

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Razenko schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:41:

Vreemd, ik heb de laatste nightly geinstalleerd waardoor mijn touchscreen problemen zijn opgelost. Ik heb double tap to wake altijd aan laten staan, en mijn batterij gaat nu merkbaar langer mee dan voor het flashen van de laatste nightly.. Snap dus nix van dit nieuwsbericht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelKnight
Luke-san schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:26:
[...]

Dank voor de tip :)
Is rooten nodig? Ik ben er niet zo happig op om weer met m'n telefoon bezig te gaan (m.a.w. ik ben een lui zwijn :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrNL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-03 10:41

woutrNL

Nerds will be nerds after all.

Ik heb sinds de update dat bij het gebruik van GPS. bv Flitsmeister die tijdens het rijden aan staat, m'n toestel extreem warm wordt. Dit was voor de update geen enkel probleem, zijn er meer die hier last van hebben?

If it ain't broken, Dont fix it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
CamelKnight schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Is rooten nodig? Ik ben er niet zo happig op om weer met m'n telefoon bezig te gaan (m.a.w. ik ben een lui zwijn :)).
Als je telefoon al unlocked is, is root een fluitje van een cent.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Quad schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:45:
[...]

Als je telefoon al unlocked is, is root een fluitje van een cent.
+ je kan je DPI aanpassen. Echt een heel groot voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Grimmie187 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:32:
[...]

Vreemd, ik heb de laatste nightly geinstalleerd waardoor mijn touchscreen problemen zijn opgelost. Ik heb double tap to wake altijd aan laten staan, en mijn batterij gaat nu merkbaar langer mee dan voor het flashen van de laatste nightly.. Snap dus nix van dit nieuwsbericht :?
Zelfde ervaring hiero. Geen touchscreen problemen, dttw gewoon geactiveerd (zou niet zonder kunnen) en een prima batterijduur (7% in een nacht van 7 uur, WiFi).
418O2 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:51:
[...]
+ je kan je DPI aanpassen. Echt een heel groot voordeel
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik was al een tijdje benieuwd hoe dat zou zijn maar het aanpassen van waardes in systeembestanden hield me tegen. Kwam de setting toevallig tegen in de nightly, 440 DPI geprobeerd en wil nu niet meer terug haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik heb 380DPI ipv 480, vind ik nog relaxter. Alles daaronder is wat onhandig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik zag in de laatste nightly dat CM idd de DPI gewoon als optie heeft bij scherm instellingen (uit mn hoofd). Zou dus kunnen dat je tegenwoordig DPI kan aanpassen zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Grimmie187 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:24:
Ik zag in de laatste nightly dat CM idd de DPI gewoon als optie heeft bij scherm instellingen (uit mn hoofd). Zou dus kunnen dat je tegenwoordig binnenkort als de OTA uitkomt DPI kan aanpassen zonder root.
fixed ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 03:42

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Grimmie187 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:24:
Ik zag in de laatste nightly dat CM idd de DPI gewoon als optie heeft bij scherm instellingen (uit mn hoofd). Zou dus kunnen dat je tegenwoordig ooit als de OTA uitkomt DPI kan aanpassen zonder root.
Dubbel fixed ;)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
CamelKnight schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Zoals Quad zei : gewoon doen

Waarom? Omdat je dan nog luier kan zijn ;-) bigtincan adfree installeren en ineens die dome reclames weg. Ik heb al een hekel aan die dingen op een pc, maar op een gsm nog veel meer. Scheelt ook weer eens aan extra data (en dus ook snelheid)
Developers moeten niet zagen vermits ik dingen onder de €5 gewoon koop. (en dan zitten ze dikwijls nog onder de reclame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 11:21

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb de franco 43 erop gezet, maar alle kleuren waren compleet overdreven. Heb van alles geprobeerd maar geen succes. Uiteindelijk de stock kernel weer geflashed en kleuren weer ok....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
GurbY{nl} schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:02:
Ik heb de franco 43 erop gezet, maar alle kleuren waren compleet overdreven. Heb van alles geprobeerd maar geen succes. Uiteindelijk de stock kernel weer geflashed en kleuren weer ok....??
Kan je gewoon aanpassen in je settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 11:21

GurbY{nl}

GurbY{nl}

418O2 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:03:
[...]

Kan je gewoon aanpassen in je settings
Ik heb alle instellingen geprobeerd.. Maar kleuren bleven overdreven verzadigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
GurbY{nl} schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:53:
[...]

Ik heb alle instellingen geprobeerd.. Maar kleuren bleven overdreven verzadigd...
Paar keer die settings aan/uit zetten, 1 setting was verantwoordelijk., heb me er ook aan geergerd in het begin, maar het kwam goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

GurbY{nl} schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:53:
[...]

Gebruik de app fkupdater van Franco zelf. Hier heb ik de kleuren aangepast. Erg goede app moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Anoshky schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:16:
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? :(
We hebben het fenomeen dus enkel op onze eigen router met openwrt en alleen met de beide OPO's
Heb je al met een static ip geprobeerd? Of mogelijk is dit nuttig?

[ Voor 12% gewijzigd door anessie op 19-05-2015 02:47 ]

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen