Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:23
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

CLB

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie
[OnePlus One] Levertijden & Prijzen
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
[OnePlus One] Accessoires
[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie
[OnePlus] RMA & Support

Toeloop
De OnePlus One is 23 april, dan eindelijk officieel gepresenteerd. Het nieuwe bedrijf OnePlus was al maanden flink bezig met het teasen van hun nieuwe toestel, op bijvoorbeeld hun Facebook- en hun Google+-pagina. Daarin werden niet alleen fabrikanten zoals HTC, Samsung en Motorola op de hak genomen, maar werden er ook al enkele specificaties bekend.

De telefoon wordt in 16 landen worden verkocht, waarbij Nederland en België ook tot de release-landen behoren. In eerste instantie zal de telefoon alleen via een invite-systeem te koop zijn, oftewel op zoek naar een uitnodiging. Deze zijn te verkrijgen via allerlei wedstrijden, via het OnePlus-forum of via een persoon die er al eentje had en al overgegaan is tot aanschaf..

Specificaties
OnePlus One specificaties
Android OSAndroid Lollipop 5.0
SkinCyanogenMod 12S
OxygenOS
ChipsetQualcomm Snapdragon 801
Processor snelheid2500MHz
Intern geheugen16GB / 64GB
RAM geheugen3072MB
Flash geheugenNiet aanwezig
LTE-ondersteuningJa
GPS Glonass-ondersteuningJa
Scherm5,5" / LTPS IPS met TOL / 1920 x 1080 pixels
Frontcamera5.0 megapixels
Backcamera13.0 megapixels
Fysieke cameraknopNee
Accu (mAh, standby, spreektijd)3100mAh
Afmetingen 152.9 x 75.9 x 8.9 mm
Gewicht 162 gram
FeaturesStyleswap-covers / Tap-to-wake & gestures / onscreen- of capacitieve knoppen
NotificatieledjeRGB
Adviesprijs€ 249 / € 269

Overige hardwarespecificaties zijn:
  • microSIM
  • USB 2.0
  • Bluetooth 4.1
Foto's

LTE-ondersteuning
De telefoon heeft ondersteuning voor 4G, maar voor ons Nederlanders is het wat ingewikkelder.
De banden voor LTE die de One aan boord heeft zijn 1/3/4/7/17/38/40, maar niet de bekende band 20.

Het komt er simpelweg op neer dat je bij KPN of dochterondernemingen nog geen gebruik kunt maken van 4G inclusief de OnePlus One, dit omdat zij hun 4G-netwerk op de 800MHz-frequentie hebben uitgerold, helaas, in de toekomst wellicht.

NB:Inmiddels is KPN hard op weg om op diverse plekken de 1800Mhz frequentie uit te rollen. Zo heb je op diverse plekken in de randstad en bijvoorbeeld ook in het centrum van Enschede de beschikking over 4G op je OnePlus One.

Bij Vodafone kan de OnePlus One gedeeltelijk worden gebruikt, vooral in de grote steden. Hun landelijke netwerk wordt uitgerold op de 800MHz frequentie, waarbij er in enkele grote steden wel gebruik wordt gemaakt van de juiste frequentie.
Woon je in grote stad, zoals Den Haag, Rotterdam of Amsterdam, lucky you... maarja iets met WiFi enzo...

T-mobile is de provider die LTE op de 1800MHz-frequentie uitrolt en overal waar deze provider 4G aanbiedt, kun je de OnePlus One dus gebruiken. Het netwerk is dan weer niet landelijk dekkend, zoals bijvoorbeeld KPN, achja het is ook nooit goed.

Voor een uitgebreid artikel omtrent dit onderwerp lees je: OnePlus One en 4G in Nederland

Belgische gebruikers van de OnePlus One kunnen wel overal bij elke provider gebruikmaken van 4G!

Styleswap-covers
De achterkanten van de OnePlus One zijn te verwijderen en het bedrijf zou ook losse, zogenaamde StyleSwap-covers gaan verkopen. Hiermee kun je jouw eigen OnePlus One pimpen met bijvoorbeeld een kevlar-, bamboe, houten- of denim look. De versie met 16GB intern geheugen wordt standaard uitgeleverd met de silk white achterkant, terwijl de 64GB-variant wordt geleverd met de Sandstone Black-achterkant, welke een ruwachtig effect heeft, wat enigszins op schuurpapier lijkt.

Deze achterkanten zouden ook los te koop voor € 25 per stuk en de eerste cover zou er eentje worden van bamboe.
Allemaal te mooi om waar te zijn, want vanwege 'issues met de productie' zijn deze covers simpelweg geskipt.

Nieuwsberichten:
nieuws: OnePlus brengt Nexus 5-concurrent uit voor 269 euro
nieuws: OnePlus One zal vanaf oktober voor iedereen te koop zijn
nieuws: OnePlus One-smartphone kan na update foto's in raw opslaan
nieuws: OnePlus gaat op 27 oktober One verkopen zonder invite
nieuws: Startende smartphonemaker OnePlus verstuurt eerste toestellen naar klanten
nieuws: Release Oneplus One opnieuw vertraagd door problemen met certificering
nieuws: OnePlus brengt testversie Android 5.0 uit voor One
nieuws: OnePlus toont video van One-smartphone met Android Lollipop
nieuws: OnePlus heeft een half miljoen One-smartphones verkocht
nieuws: OnePlus start vrije verkoop One-smartphone
nieuws: OnePlus introduceert 12 februari eigen OxygenOS-rom
nieuws: Android 5.0-update komt uit voor OnePlus One
nieuws: Update moet touchscreenprobleem OnePlus One oplossen

Reviews:
reviews: OnePlus One: Nexus-concurrent van Chinese nieuwkomer
AndroidWorld
AndroidPlanet
ComputerIdee
TechRadar
Engadget

Prijzen:
De OnePlus One wordt verkocht in een variant met 16GB intern geheugen en een 64GB-variant. De versie met het minste geheugen gaat voor € 298 over de digitale toonbank gaan, terwijl het model met 4x zoveel intern geheugen € 348 kost. De telefoon is te koop via een Nederlandstalige website en de telefoons worden verstuurd vanuit één centraal magazijn in Europa, waar je ook naartoe kunt met klachten en vragen. Zodoende betaal je ook geen euro extra voor bijvoorbeeld douanekosten.

In eerste instantie zal de telefoon alleen te verkrijgen zijn voor mensen met een speciale uitnodiging. Deze kun je zoals eerder gezegd bemachtigen door prijsvragen of via andere personen die al een OnePlus hebben aangeschaft. De massaproductie van de telefoons zal binnenkort starten en de eerste zullen waarschijnlijk vanaf mei worden uitgeleverd. Over de grote massa wordt door OnePlus gezegd dat deze vanaf oktober beschikbaar zullen zijn... Betalen kan (onder andere) via PayPal.

De OnePlus One is inmiddels voor iedereen vrij verkrijgbaar.

Changelog:
• 15-05: Reviews en nieuwspagina's erbij geplaatst, prijzen geüpdatet.
• 15-05: Deeltje 2 gelanceerd.

rens-br wijzigde deze reactie 02-06-2016 12:00 (255%)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
WoWo schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:51:
Mijn 1+1 werkte altijd fantastisch, alle ota's gewoon geïnstalleerd, geen root en nooit een probleem gehad. Alleen opeens komt Google play services om de haverklap met de melding dat hij gestopt is.. privacy al uitgezet en cache geleegd, maar niets helpt... Ik kan verdorie opeens geen spelletje meer spelen :-(
Heb ik ook gehad, wat bij mij werkte:
Settings -> Apps -> op de 3 dots klikken en dan -> reset app preferences

• paulvdwal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:44
Cyanogenmod 12.1-YOG4PAS1N0 is uit
5.1.1

Eindelijk!
http://cyanogen-ota-bacon.somee.com

Ik draai nu een nightly van 15-08-2015
Met kernel 3.4.67-cyanogenmod-g223g093
Build LMY48G

Iemand een idee welke build de nieuwe release heeft?
gevonden; https://forums.oneplus.ne...8-25-14-22-29-png.354911/

Edit;
Raar, update is nu weer verdwenen van die somee pagina...
https://forums.oneplus.ne...9508/page-8#post-12763827
Ben niet de enige

paulvdwal wijzigde deze reactie 26-08-2015 07:50 (88%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:45
De update komt niet meer automatisch binnen, maar de hij is nog wel los te downloaden:

Versie: 12.1-YOG4PAS1N0

Full ROM (676mb): http://builds.cyngn.com/c...G4PAS1N0-bacon-signed.zip
Incremental (318mb): http://builds.cyngn.com/f...-to-7c535cd450-signed.zip
Downloadlinks aangepast door nieuwe OTA.

Op XDA en hier wordt geroepen is dat deze update is terug getrokken, dus flashen op eigen risco. Melding:

Changelog:

rens-br wijzigde deze reactie 26-08-2015 23:19 (13%)

• Arshaad
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-09-2018
De incremental versie handmatig erop gezet. Telefoon voelt beduidend sneller aan. Mooie toevoeging: DPI is gewoon via een instelling aan te passen(Settings>display>LCD density). Standaard staat die op 480, heb hem nu op 400 gezet. Er past zoveel meer op het scherm xD

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:03
Die optie om de DPI in te stellen is echt welkom. Hiervoor wilde ik al mijn toestel rooten (dat als enige reden eigenlijk). Dat hoeft dus niet meer!

• rens-br
Mijn toestel is geroot en ik heb de laatste TWRP Recovery (2.8.7.0) geïnstalleerd. Zorg ervoor dat TWRP Recovery 2.8.6.0 is geinstalleerd. (Bedankt ShaneV).

Stappen voor update met behoud van root:
0. Zorg ervoor dat je TWRP Recovery 2.8.6.0 hebt geïnstalleerd.
1. Telefoon opstarten in recovery
2. Backuppen in recovery (indien gewenst)
3. Full rom (cm-12.1-YOG4PAS1N0-bacon-signed) flashen in recovery (Incremental werkt niet)
4. Wipe Dalvik / Cache (Optie meteen na het flashen)
5. Laatste Supersu flashen (indien je root wilt behouden)
6. Opnieuw opstarten
7. Geniet van je update!

Ik ben erg benieuwd wat de DPI instelling nou precies doet, heb dit nog niet eerder veranderd (ondanks dat ik root heb).

Update is inmiddels voltooid:

Goed nieuws voor het Stagefright lek, deze is volledig gedicht in deze nieuwe update:

Verder aanpassingen op het eerste oog:
Applicatie overzicht is veranderd:

Al is dit weer aan te passen naar het oude overzicht: Homescreen vasthouden -> Naar boven vegen -> Indeling -> 'Met Pagina's

Losse Browser is toegevoegd:

Weergave mappen op homescreen is veranderd
Icoon Gallery, Screencast, AudioFX zijn veranderd
Live Display toegevoegd (Instellingen -> Scherm & Verlichting -> LiveDisplay)
Omschrijving: Uw scherm optimailseren aan de hand van de tijdstip op de dag en lichtomstandigheden om de leesbaarheid te verbeteren en oogvermoeidheid te verminderen. Soort ervoor dat de kleurtemperatuur wissel op het moment van de dag (tussen de 6500K en 4500K)

DPI optie toegevoegd (Instellingen -> Scherm & Verlichting -> LCD-dichtheid)
Heads-up meldingen zijn uit te schakelen (Instellingen -> Meldingen -> Heads-up) Eindelijk! _/-\o_
Telefoon dialer aangepast en TrueCaller toegevoegd (functie om onbekende nummers op te zoeken als je gebeld wordt)

rens-br wijzigde deze reactie 26-08-2015 13:54 (69%)

• ShaneV
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11-12 06:22

ShaneV

Nikonian

quote:
rens-br schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:06:
Mijn toestel is geroot en ik heb de laatste TWRP Recovery (2.8.7.0) geïnstalleerd. Hij is nu bezig met 'Android wordt bijgewerkt'

Stappen voor update met behoud van root:
1. Telefoon opstarten in recovery
2. Backuppen in recovery (indien gewenst)
3. Full rom (cm-12.1-YOG4PAS1N0-bacon-signed) flashen in recovery (Incremental werkt niet)
4. Wipe Dalvik Cache en Cache (Optie meteen na het flashen)
5. Laatste Supersu flashen (indien je root wilt behouden)
6. Opnieuw opstarten
7. Geniet van je update!

Ik ben erg benieuwd wat de DPI instelling nou precies doet, heb dit nog niet eerder veranderd (ondanks dat ik root heb).

Update is inmiddels voltooid:
[afbeelding]

Goed nieuws voor het Stagefright lek, deze is volledig gedicht in deze nieuwe update:
[afbeelding]

Verder aanpassingen op het eerste oog:
Applicatie overzicht is veranderd:
[afbeelding]
Al is dit weer aan te passen naar het oude overzicht: Homescreen vasthouden -> Naar boven vegen -> Indeling -> 'Met Pagina's

Losse Browser is toegevoegd:
[afbeelding]

Weergave mappen op homescreen is veranderd
Icoon Gallery, Screencast, AudioFX zijn veranderd
Live Display toegevoegd (Instellingen -> Scherm & Verlichting -> LiveDisplay)
Omschrijving: Uw scherm optimailseren aan de hand van de tijdstip op de dag en lichtomstandigheden om de leesbaarheid te verbeteren en oogvermoeidheid te verminderen. Soort ervoor dat de kleurtemperatuur wissel op het moment van de dag (tussen de 6500K en 4500K)

DPI optie toegevoegd (Instellingen -> Scherm & Verlichting -> LCD-dichtheid)
Heads-up meldingen zijn uit te schakelen (Instellingen -> Meldingen -> Heads-up) Eindelijk! _/-\o_
Met TWRP Recovery (2.8.7.0) wordt de Radio niet geupdate. Je zit nog steeds op 230 ipv 241. Installeer TWRP 2.8.6.0.

www.shanevandewalle.be

• rens-br
quote:
ShaneV schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:59:
[...]

Met TWRP Recovery (2.8.7.0) wordt de Radio niet geupdate. Je zit nog steeds op 230 ipv 241. Installeer TWRP 2.8.6.0.
Nu inderdaad geupdate met TWRP 2.8.6.0, radio is nu wel geupdate naar 241:
quote:
EeePC schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Same here! Vind sommige dingen echt veel te groot op 't scherm, lijkt soms wel een apparaat voor slechtziende!
Nu wil ik helemaal snel de update. Maar om een of andere reden dus teruggetrokken... OTA zal nog wel paar weken duren dan....
Je kan de update ook flashen als je stock recovery hebt, of durf je dit nog niet aan?

rens-br wijzigde deze reactie 26-08-2015 13:26 (30%)

• rens-br
quote:
Salmon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:30:
[...]
Ik kreeg een dikke error bij het proberen te flashen van de incremental update over de laatste CM12S versie. Het enige wat ik altijd aangepast had was de DPI settings + root.
[afbeelding]
image van de OP forum ff gestolen, zelf gebruik ik CWM
Ik heb dit tot nu toe gehad met elke update als de Incremental zip wordt gebruikt. Die kun je dus gewoon niet gebruiken als je een custom recovery hebt. Met de full roms gaat het wel altijd goed.

Dit stond btw ook in mijn stappenplan:
quote:

• rens-br
De downloadlinks zijn in ieder geval veranderd, dus maar even opnieuw de full flashen.

Full: http://builds.cyngn.com/c...G4PAS1N0-bacon-signed.zip
Incremental: http://builds.cyngn.com/f...-to-7be76f9310-signed.zip

• kontroll
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-12 21:04
quote:
Brammos85 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:38:
Hoe pas ik die lelijke menu aanpassing aan dat al mijn apps nu op alfabetische volgorde staan met alfabetletters aan de zijkant? Vond de vorige echt mooier..
Gewoon via de opties van je homescreen (via de optie-knop), de opties 'omhoog schuiven' en daar bij 'instellingen overzicht' kiezen voor de indeling "met pagina's" ipv "verticaal")

• Manke
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Hij laadt met een andere lader nu met ongeveer 1A, met de opo lader was het 200mA, denk dat ie kapot is, kijken of er garantie op zit.

• Liev
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 29-11 22:03
Found a solution....

http://forum.xda-develope...s-one-stereo-mod-t2967925

Flash bypassain mic. En mensen kunnen me weer horen.

• power_user
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08:43
Sinds 12.1 haal ik maar met moeite het einde van de dag. Hiervoor was dit nooit een probleem en had ik soms nog 50% over. Iemand tips om dit op te lossen?

PSN: Oldzkoel

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-12 14:13
Dat lijkt het te hebben opgelost. Super. Wel raar dat het ineens aanstond. Ik heb nog niet eerder last van dit probleem gehad, blijkt het gewoon een instelling te zijn :).

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:15
quote:
Arshaad schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:33:
Nogmaals terugkomend op dit probleem :https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64, schijnt eindelijk echt opgelost te zijn! http://review.cyanogenmod.org/#/c/110690/
Ik zag het vamorgen ja
Heb die file al op de telefoon gezet
Kan het helaas vandaag niet testen. Van het weekend maar eens proberen

Als je geroot hebt kun je deze file
https://github.com/Cyanog...acdb/MTP_Speaker_cal.acdb

in de map
/system/etc/acdbdata/MTP

zetten
Wel voor de zekerheid de originele ff backuppen natuurlijk en daarna de rechten goed zetten

cypher21 wijzigde deze reactie 02-10-2015 09:44 (27%)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
quote:
Djeen84 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:46:
Wie kan mij helpen, heb de oplossing ergens op het forum gelezen maar kan het niet meer vinden. Heb gisteren voor mij OPO de 4g via Telfort/KPN aan geslingerd, het werkt als een tiet, echter valt mijn netwerk met Telfort constant weg. Volgens mij ergens een vinkje zetten om dit te verhelpen maar weet niet waar!? Wie helpt?
Proxy uitzetten bij de APN? Had dat bij de OnePlus Two en beschreven in die thread.

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
voor de liefhebber op pagina 6 de downloadlinks ..........
https://forums.oneplus.ne...s2ql-update.386525/page-7

nokiaan958GB wijzigde deze reactie 17-10-2015 18:39 (39%)

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-12 14:01

Nohead

PSN ID: Nohead

quote:
nokiaan958GB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:53:
Hallo,

Ik had elke 5 seconden een foutmelding van de playstore.

Daarom de playstore verwijderd en gekozen de oorspronkelijke versie terug te zetten.

Desondanks doet het icoontje van de playstore het niet.
Kan dat gedoe met de playstore ook bewerkstelligen dat ik problemen met synchronisatie van contacten heb en ik geen melding van firmware update ontvang?
Ik had dat gisteren ook en heel makkelijke workaround opgelost.

Settings > Apps > 3 bolletjes opties kiezen > appvoorkeuren herstellen

Gebeurde pas nadat ik de laatste update heb geinstalleerd.

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• BlackEyedAngel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:24

BlackEyedAngel

Just a nice guy

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Kaizah
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13-12 22:17
quote:
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:01:
[...]

Heb ik ook gehad, wat bij mij werkte:
Settings -> Apps -> op de 3 dots klikken en dan -> reset app preferences
Jij hebt mij gered. Danku

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13-12 13:20
quote:
pimsaint schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:17:
[...]

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je doelt op de oplossing die in dit topic toch minstens 10x is geciteerd:

[...]

;)
Reset app preferences is een slechte oplossing want dat reset alle privacy voorkeuren van alle apps!
Betere oplossing is het toestaan van Keep Awake in Google Play Services, want dan is het bij mij in ieder geval opgelost.

• magnum73
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-12 22:36
quote:
joost89 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:46:
[...]

De laatste update is hartstikke vooruit gang in tegenstelling tot eerdere firmwares. 4 uur haal ik enkel met WiFi.
Kan dit bevestigen. Kom ook van 4.4 rechtstreeks naar 5.1. Tevreden tot nu toe...enkel de data toggle functie mis ik.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Bedankt voor je geweldige tip _/-\o_

Zie dat Smart Lock bij mij niet onder Security maar onder Vergrendelscherm eerst ingeschakeld moet worden.

Vanavond meteen even proberen of hij mijn carkit herkent 8)

edit:
toch niet gelukt. Mijn carkit is rsap wat Android niet meer ondersteunt. Daarom kan ik niet inloggen. Je moet echt via BT gekoppeld zijn om Smart Lock te kunnen gebruiken :|

nokiaan958GB wijzigde deze reactie 06-01-2016 19:50 (30%)

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-07 13:15
ik kreeg gisteravond een system update binnen (zit nu op 12.1.1-YOG7DAS2K1) maar heb het idee dat de batterij een stukker sneller leeg is :(

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a nice guy

Datzelfde gevoel heb ik ook tot dusver.. ik doe precies hetzelfde als elke dag op het werk terwijl hij in de lader zit maar het opladen gaat trager.. oftewel er is meer verbruik :(

+ de Privacyguard die opeens weer elke keer per app met een melding bovenin komt terwijl ik dat niet wil |:(

BlackEyedAngel wijzigde deze reactie 08-01-2016 16:31 (23%)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• rens-br
Aangezien Swiftkey standaard meegeleverd wordt op de OnePlus One hier een aantal codes voor nieuwe theme's:
quote:
Ryan_ schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:30:
Gratis Swiftkey Theme Packs. Ga naar thema's > cadeautje-knopje rechtsboven om de volgende codes in te wisselen.

•Code: DIWALI15 [Diwali Candlelight]
•Code: NAVYFREE [Minimal Navy]
•Code: BONUS123 [Bonus]
•Code: VIPTHEME [Vip Theme]
•Code: THANKYOU [Thank You]
•Code: ONEPLUSG [Champaign Gold]
•Code: ONEPLUSR [Cubed Red]
•Code: ONEPLUSO [Material Orange]
•Code: ONEPLUSB [Minimal Black]
•Code: NINJAPRO [Ninja Pro]
•Code: NINJATRY [Ninja Try]

• MeltedForest
quote:
rens-br schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:46:
Aangezien Swiftkey standaard meegeleverd wordt op de OnePlus One hier een aantal codes voor nieuwe theme's:

[...]
Bedankt. Je moet wel een SwiftKey account maken (lees: koppelen aan Google account en vervolgens SwiftKey toestemming geven om dat te gebruiken).

• RobM
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Als je onder "About Phone" de optie "Advanced mode" aanvinkt heb je meer opties, bijvoorbeeld die koppeling van volumes.

Meer opties in het afsluitmenu kan je aanzetten in het "Developer options" deel.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10-12 10:03

psyy138

blackbulls.nl

quote:
Zidane007nl schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:06:
Ik heb sinds juni een OnePlus One, maar sinds kort een probleem met de batterij. De laatste tijd schakelt de telefoon zich al eerder uit, terwijl er nog bijvoorbeeld 14% over is. Dan springt het percentage ineens van 14 naar 0 ...
Met opladen komt dan ook de waarschuwing dat het niveau te laag is. Als ik dan 5 minuten later kijk, is hij 22% ...

Nu is hij 2,5 uur van de beademing af en is hij nog steeds 100%.

Hij draait op Cyanogen OS-versie 12.1.1-YOG7DAS2K1.
Test dit eens OnePlus topic over battery life

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• Catch22
  • Laatst online: 12:40
Volgende keer veel langer en beter laten drogen. Je kan hem proberen schoon te maken van binnen, maar ik denk dat je hem zelf al om zeep hebt geholpen.

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• rens-br
quote:
Loekkiee schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:08:
[...]

Ik haal soft, hard, factory etc. al die resets altijd door elkaar :'( Hoe voer ik deze uit en ben ik dan alles kwijt?
De begrippen zoals ik ze altijd gebruik:
  • Soft reset: Een keer opnieuw opstarten of batterij verwijderen en dan opnieuw opstarten of telefoon uitzetten door de aan / uit knop in te houden en dan te herstarten
  • Hard en factory reset: Terug naar fabrieksinstellingen en daarna backups terug zetten.
In dit geval bedoel ik dus het laatste en dan ben je inderdaad alles kwijt. Wat je dan ook eerst kan doen is een volledige backup maken in recovery en mocht de reset dan niks uithalen kan je de backup terug zetten.

• Condor70
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09-12 17:03
quote:
glasbergem schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:24:
Sinds kort doet de touch het niet meer op een gedeelte van het scherm van mijn OnePlus One. Lijkt te zijn ontstaan na uitrol de laatste update van Cyanogen OS version 12.1.1-YOG7DAS2K1 (Android 5.1.1). Herkenbaar voor meer mensen? Heb ik een software of mogelijk een hardware probleem?
Heel herkenbaar. Het touchscreen werkte niet meer bij een horizontale band van ca 1 cm over de volledig breedte (ter hoogte van de WhatsApp invoerregel; erg irritant).

Ik heb YAMTT geïnstalleerd en in Paint mode kon je duidelijk zien waar het touchscreen niet meer werkte.

Vervolgens heb ik een RMA aangevraagd en is het toestel binnen 6 dagen omgeruild voor een volledig nieuw exemplaar.

Condor70 wijzigde deze reactie 27-01-2016 16:11 (13%)

• Condor70
quote:
rens-br schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:12:
[...]
De begrippen zoals ik ze altijd gebruik:
  • Soft reset: Een keer opnieuw opstarten of batterij verwijderen en dan opnieuw opstarten of telefoon uitzetten door de aan / uit knop in te houden en dan te herstarten
  • Hard en factory reset: Terug naar fabrieksinstellingen en daarna backups terug zetten.
Dat is niet echt een gangbare interpretatie. Meer gangbaar is:
  • Soft reset: Herstarten kiezen in het Aan/uit-menu
  • Hard reset: Uitschakelen en weer aanzetten (eventueel accu verwijderen)
  • Factory reset: Herstarten in Recovery en de Factory reset optie kiezen (hiermee raak je alle data kwijt)
Als laatste optie is het ook nog mogelijk in Fastboot mode de originele ROM te flashen.

• rens-br
quote:
Condor70 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:17:
[...]
Dat is niet echt een gangbare interpretatie. Meer gangbaar is:
  • Soft reset: Herstarten kiezen in het Aan/uit-menu
  • Hard reset: Uitschakelen en weer aanzetten (eventueel accu verwijderen)
  • Factory reset: Herstarten in Recovery en de Factory reset optie kiezen (hiermee raak je alle data kwijt)
Als laatste optie is het ook nog mogelijk in Fastboot mode de originele ROM te flashen.
Dan is inderdaad een betere uitleg!
quote:
Loekkiee schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:42:
[...]
Misschien niet het juiste topic, maar wel relevant wat betreft het data kwijtraken.

Bij het flashen van een andere rom (bijv. van nightly naar sultan of jcgaap ofzo), is dan ook een factory reset -> dus data wipe noodzakelijk? Of kan dat zonder alles kwijt te raken?
Noodzakelijk niet zo zeer, maar wel erg verstandig. Bij een 'dirty flash' kan er namelijk van alles mis gaan en niet werken. Het is dus altijd aan te raden om een clean flash te doen.

• rens-br
quote:
glasbergem schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:55:
[...]

Thanks. Ik ben bang dat ik ook niet onder een RMA uitkom. Zie screenshot (gemaakt met Test Your Android):

[afbeelding]

Maar RMA betekent dus eerst opsturen en dan een week zonder toestel, denk ik? |:(
Inderdaad eerst opsturen. Hoelang de RMA precies gaat duren weet ik niet. Maar misschien kun je dat vinden in het volgende topic: [OnePlus One] RMA & Support

• MeltedForest
Of probeer QuickPic ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Condor70
quote:
Krisz400 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:32:
Beste, sinds vandaag vind ik de app "Google play music" nietmeer terug. Als ik in de play store ga kijken staat deze nog als geïnstalleerd. Ik wou deze dan verwijderen en terug installeren maar dat gaat niet aangezien het een voorgeïnstalleerde app is. Enkel updates worden verwijderd. Als ik bij instellingen naar apps ga staat hij daar ook nog in de lijst. Ik vind hem enkel nergens meer terug. Iemand een idee?
Heb je er per ongeluk een beschermde app van gemaakt?

Druk in het hoofdscherm op de menu knop en scroll helemaal omlaag naar Beschermde apps.
Of ga naar Instellingen, Apps, menu, Beschermde apps.

• rens-br
quote:
superbig91 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:54:
[...]
Is een redelijk bekend euvel las ik via google.

Heb al van alles geprobeerd maar hij blijft dienst weigeren.
Misschien kan GSM-Eindhoven iets voor je betekenen? https://www.gsm-eindhoven.nl/one-plus-one-reparatie

• _Piwi_
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:42
quote:
Heb ze eens een mail gestuurd :)

Bekijk mijn blog!

• rens-br
quote:
_Piwi_ schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:17:
[...]

Helaas, ze kunnen niks voor me betekeken. Heb ook Pro Repairs aangeschreven maar heb daar weinig vertrouwen in. Geen reactie en hun contactgegevens zijn niet up to date.
Gewoon een aantal repair shops gevonden via Google:Met allemaal geen ervaring overigens.

rens-br wijzigde deze reactie 16-03-2016 13:23 (32%)

• _Piwi_
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:42
quote:
rens-br schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:20:
[...]

Gewoon een aantal repair shops gevonden via Google:Met allemaal geen ervaring overigens.
Je hebt duidelijk meer Google skills ;-) Thanks, daar kom ik wel mee uit de voeten!

Bekijk mijn blog!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:32

Pierre

Zucht

quote:
rens-br schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 07:23:
[...]

Nee. Als ik naar instellingen -> Thema's, ga werkt dit prima. Misschien heb je een brak thema in de lijst staan?
Aha, dat was het inderdaad opgelost thx voor de tip :)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• renem
  • Registratie: april 2000
quote:
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:16:
Een beetje accu winst in marshmallow zou fijn zijn.
Ik gebruik een custom MM Rom en heb zeker het idee dat het accu verbruik vermindert is tov Lollipop. Ik heb alweer een dag gehad met 8 uur SOT :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-12 09:39
Moet eerlijk toegeven; toen ik het bericht kreeg van de updatetracker maakte mijn hart een klein hupje.
Goed geslaagde grap dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a nice guy

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-12 09:33
quote:
Jij viert een feestje vanwege een 3 weken oude blogpost? Haha ;)
Dat is meer iets voor het custom ROM topic, de Cyanogen versie (COS13) laat nog heel even op zich wachten.

pimsaint wijzigde deze reactie 08-04-2016 16:55 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-12 12:17
quote:
pimsaint schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:53:
[...]

Jij viert een feestje vanwege een 3 weken oude blogpost? Haha ;)
Dat is meer iets voor het custom ROM topic, de Cyanogen versie (COS13) laat nog heel even op zich wachten.
https://blog.oneplus.net/india/2016/04/08/tcl_week_71/

Morgen krijgen de eerste telefoons de ota aangeboden.

Isdatzo wijzigde deze reactie 08-04-2016 18:01 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Condor70
Krijg net 13.0-ZNH0EAS26M incremental binnen, maar ik heb er niets aan, want ik heb een geroote phone met TWRP.

Wachten tot ze de full beschikbaar maken...

Je kunt de OTA hier downloaden:
http://builds.cyngn.com/incremental/bacon/cm-bacon-cee4e8702d-to-e36dd78050-signed.zip

Condor70 wijzigde deze reactie 08-04-2016 22:35 (41%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit blijft toch wel echt een zeer fijne mobiel, nog steeds net zo snel als op de launch, prima specs en goede support.

Mn vorige mobiel een HTC One X kon op vergelijkbare leeftijd niet eens het toetsenbord vloeiend laten zien.. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13-12 21:48
quote:
jorrit91 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:11:
[...]

Hi, enig idee of ik deze update gewoon net als andere updates via recovery kan flashen zonder data loss?
Ik heb het net gedaan, en hij werkt prima. Nu hopen dat de accuduur goed is.
quote:
jorrit91 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:30:
[...]

Oeh vet! Heb je TWRP of stock recovery? Ik heb namelijk TWRP en volgens deze handleiding kan het niet via TWR, dus ik ben een beetje bang dat ik 'm verneuk.
Stock recovery. Ik zat op de stock 12.1. Zoals ik al zei had ik 1 kleine update overgeslagen. Die heb ik nog even geinstalleerd. Toen via updatetracker de 13 gedownload en de handleiding van de app gevolgd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 08:35

Ravefiend

Carpe diem!

quote:
DarkSide schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:07:
[...]

Die heb ik ook. Kan hem dus niet via de update tracker binnen halen. En dan updaten.
Mijn telefoon is ook encrypted btw.
Verder nog geen onderzoek gedaan naar een mogelijke oplossing.
Encrypted is inderdaad de oorzaak. Heb hier hetzelfde aan de hand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13-12 14:57
quote:
iPodKiller schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:14:
[...]

Niet getest, ik kijk geen NOS lol. Kan het wel testen.
Als je zou willen, graag! Er is alleen niet altijd een stream ;) .

• Petertyuh
  • Laatst online: 07-11 20:03
quote:
rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:11:
[...]

Je kan in TWRP ook kiezen voor 'Advanced Wipe' en vervolgens kun je kiezen wat er verwijderd moet worden. Kijk maar:

[afbeelding]

Volgens mij als je 'data' en 'internal storage' niet aanvinkt, dan blijven de bestanden gewoon behouden een backup maken en die kopiëren naar de PC is nog steeds wel aan te raden.

[...]
Data moet je wel aanvinken, dat zijn alle apps die dan verdwijnen (als je dat niet doet, kun je vervelende verrassingen krijgen), dit noemt ment ook wel een 'full wipe'. Internal storage zijn al jouw eigen bestanden, de zogenoemde sd-kaart, als je die ook aanvinkt is alles weg, dat is de factory reset dus.

• Condor70
quote:
waah schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:23:
[...]
Volgens mij heb je ook zogenaamde Privacy-guard beschermstickers/glaasjes voor je scherm. Dan kan je alleen het scherm lezen als je er recht voor zit.
LOL! Koop je een telefoon met een mooi IPS scherm en vervolgens plak je er een sticker op om de kijkhoeken te beperken. Had er net zo goed een goedkoop (en volgens mij ook zuiniger) TN scherm in gekund.

De mate waarin je de helderheid kunt instellen verschilt nogal per telefoon. Gelukkig kan de OnePlus One goed donker ingesteld worden en heeft 'ie ook nog LiveDisplay.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06:54
quote:
Als je stock recovery hebt en niet geroot is het een kwestie van booten in recovery zip selecteren en gaan met die banaan. Je hebt dan binnen 10 minuten Marshmallow op je device staan.
Gelukt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Heel mooi! Ik zie trouwens dat jij een batterij indicator en procenten hebt. Je kan dit ook combineren tot één geheel. Zie screenshot hieronder als voorbeeld:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11:50
Niet als je aan het opladen bent ;) Dan laat ie het altijd op die manier zien.
EDIT: Zie hierboven :P

vinom wijzigde deze reactie 15-04-2016 09:26 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
FeaR schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:14:
[...]

Die krijg ik hier niet werkend. De optie staat ingeschakeld en als ik dubbel-klik op de aan/uit-knop dan voel ik een trilling, maar de camera-app start niet op. Iemand idee welke app ik daarvoor een trap moet geven?
Dat werkt bij mij perfect. Een aantal dingen waar ik zo aan denk:
  • Je hebt meerdere camera applicaties en de software weet niet welke hij moet nemen
  • Je hebt 'Snelkoppelingen vergrendelingsscherm' veranderd, waardoor er geen camera icoon meer op staat. (Als ik twee keer druk op de home-knop, zie je de camera opstarten vanuit de rechter onder-hoek, waar de snelkoppeling camera staat.)
quote:
Ik heb ook de Google-zoekbalk niet in het multitask menu. Nu mis ik die zeker niet, maar toch apart.
Gelukkig niet. Lelijk ding. Die optie zal bij jou standaard uit gestaan hebben, maar je kan die aanzetten bij:

'Instellingen' -> 'Scherm & Verlichting' -> 'Zoekbalk bij recente apps-scherm'
quote:
schumi2004 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:25:
Hoe werkt de Okay Google functie bij COS13 gebruikers en dan met name met Vanuit elke scherm geactiveerd?
Ik draai CM13 nightlies maar zodra Vanuit elk scherm actief is zijn in de meeste gevallen telefoongesprekken niet te voeren daar men je gewoon niet kan verstaan of jij hun niet.
Zou dit persoonlijk niet weten. Gebruik het commando' 'Ok Google' in zijn geheel niet.

rens-br wijzigde deze reactie 19-04-2016 08:31 (18%)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Nu hopen dat Google snel het issue oplost dat je de telefoon makkelijk aan de PC kan koppelen en direct bij de opslag kan. Als je dat nu doet en naar de telefoon gaat zal Windows melden "Deze map is leeg". Quick fix is om dan op de telefoon naar "Opties voor ontwikkelaars" te gaan en onder "USB-configuratie selecteren" even wisselen naar "Opladen" en dan weer terug naar (standaard) "MTP (Media Transfer Protocol".

Schijnt in elke Android 6.0 versie te zitten. Gelukkig kwam mijn collega er mee, dit verzin je toch niet :P

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 00:15
quote:
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:30:
[...]

Haha! Dat zegt al voldoende! :P

Het is alleen jammer dat ze er geen verwisselbare accu in gezet hebben, de accu is namelijk gewoon zichtbaar wanneer de cover eraf gaat, maar door een flatcable kun je deze er niet uithalen.
Dat is idd matig... Maar op zich stelt de accu verwisselen van die OPO niet zo heel veel voor. Zie: https://www.ifixit.com/Gu...Battery+Replacement/30417

Zag op meerdere forums dat deze batterij erg goed is www.aliexpress.com/item/1...01644_5,searchweb201560_9

Voor die €9 maar besteld. Kijken of dat het verschil maakt

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Winkey
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:56
Toevallig iets met accessibility services gedaan?
Als je zo'n service aanzet reset Android het encryptiewachtwoord:
https://blog.g3rt.nl/andr...-user-interface-flaw.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-12 22:48
Laat ik dan maar eens melden dat mijn OPO het gewoon prima doet.
Geen problemen gehad met de updates en alles draait zoals het hoort.
Internet lekker snel op 4G via Ziggo mobiel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-11 22:44
Joooo! De signed flashable .zip is gesignaleerd, onder OnePlus One staat het volgende bestand:
cm-13.0-ZNH0EAS2JK-bacon-signed-e7fe1f7ac5.zip

Dit is het zipbestand dat te flashen is via TWRP voor als een rooted device hebt right?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
habermas schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:56:
[...]

ik ben vrees ik bijziend want daar zie ik alleen de Cast optie en de toggle voor Automatische verlichting :?
Even voor de duidelijkheid. Jij draait ook Android 6.0.1?

Het kan zijn dat het icoontje bij jou er (nog) niet op staat. Je kan de quick toggles aanpassen:
'Open Meldingenpaneel' -> 'Swype naar links' -> 'Tegels bewerken' -> 'Druk op het plusje' -> 'Niet Storen'.

quote:
jorrit91 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:23:
[...]
BAM. Gelukt. Ik heb ook een keer een grondigere wipe gedaan, waardoor m'n apps weg zijn maar niet m'n media, als je bovenstaande stappen uitvoert, bewaar je volgens mij alles.
Inmiddels zit ik ook weer op de nieuwste versie door de full zip + TWRP 3.0.2-0 + Root. De stappen die ik heb uitgevoerd:
  1. Update TWRP naar TWRP 3.0.2-0 indien nodig
  2. Download cm-13.0-ZNH0EAS2JK-bacon-signed-e7fe1f7ac5.zip naar telefoon;
  3. Download laatste SuperSu beta naar telefoon;
  4. Reboot in recovery en maak een full backup (niet persee nodig, maar wel verstandig!);
  5. Installeer cm-13.0-ZNH0EAS2JK-bacon-signed-e7fe1f7ac5.zip;
  6. Clear Cache;
  7. Reboot en laat Android opstarten;
  8. Reboot in recovery en maak een backup(wederom niet persee nodig, maar wel verstandig!);
  9. Flash laatste SuperSu beta;
  10. Wipe Cache;
  11. Herstart naar systeem. Dit proces kan lang duren en telefoon kan een aantal keer herstarten, breek het proces niet! af.
Ik heb dus geen reset uitgevoerd en al mijn apps en bestanden staan er nog op. Proces duurde wel ongeveer één uur, aangezien Android bij mij twee keer 170 apps moest bijwerken.

rens-br wijzigde deze reactie 03-05-2016 14:36 (62%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Manke schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:21:
[...]
Ik weet niet wat dalvik cache is (optie in twrp waarschijnlijk) , maar heb de wipe cache optie 2x gedaan in het standaard recovery menu, zonder resultaat.
Dat is inderdaad hetzelfde.
quote:
Manke schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:44:
hoe krijg ik dat bestand erop zonder in de os te zitten? :P

Oh ja, kan via adp. Ga ik later eens proberen als het er niet anders op gezet kan worden.
Ik zie dat je in Cyanogen Recovery geen optie hebt om het bestandssysteem te mounten, dat kan in TWRP wel. Ik heb even voor je gekeken of het mogelijk is om het via ADB te doen, maar er wordt overal gezegd dat je dan een unlocked bootloader + TWRP moet hebben. Maar je kan het altijd proberen met bijvoorbeeld deze tutorial.
quote:
Sandyman538 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:14:
[...]
Hele lijstje afgewerkt :P en inderdaad probleemloos geupdate. Thanks.
Top! Fijn dat het heeft gewerkt.

rens-br wijzigde deze reactie 04-05-2016 07:45 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:11

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik had de laatste dagen het probleem dat er bij het wifi teken een uitroep teken kwam te staan. Ergo, wel verbinding, maar geen internet. Knap vervelend. Uiteindelijk op de OnePlus forums terecht gekomen bij een oplossing voor COS12, maar blijkt (tot nu toe) ook te werken voor COS13. Schijnt een bug te zijn in de dhcp deamon. Anyhow, ik heb het bestandje geflashed en het werkt weer. Hier het linkje naar OnePlus (mochten meer mensen hier last van hebben). https://forums.oneplus.ne...pdate-cos12-cm12s.308054/

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +2Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:55
quote:
FoccodeJ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:20:
[...]

Ja, nog een stuk beroerder dan hoe jij het hebt..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk eens bij Locatie > Scannen (via de 3 bolletjes) als WiFi scannen niet aan staat. Dat is echt een batterijslurper ivm wifi.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:55
quote:
rens-br schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:30:
[...]

We gaan het merken de komende paar dagen! Heb je zelf nog negatieve ervaring dat het bepalen van de locatie nu minder goed is?
Maakt volgens mij geen verschil want wordt gebruikt bij locatiebepaling van systeemapps en services. Ik heb er alles sinds geen last van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
superiscch schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:35:
[...]
Toch niet volledig hetzelfde... Android is gemaakt met de functie van ongebruikte apps (tijdelijk) af te sluiten als ram vol geraakt. Windows niet...
Daarom zei ik ook 'beetje vergelijkbaar'. Verder geef ik ook aan dat apps afgesloten worden, wanneer het geheugen vol zit:
quote:
Je sluit de app namelijk niet af, maar minimaliseert de app gewoon (beetje vergelijkbaar met [-] (streepje) in Windows. Aangezien de OPO 3GB ram heeft, blijven alle apps die je minimaliseert gewoon lekker in het geheugen staan. "Afsluiten" gebeurd pas wanneer het geheugen vol is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
coob schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:05:
En na de update is het scherm weer de grootste stroomvreter hier. Zoals het hoort!
Goed dat te weten. Ben benieuwd of de SOT ook verbeterd is!
quote:
alaintje schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:09:
Een 'hardware'matig probleem.
Mijn jack heeft losgelaten in mijn ingang. Als ik de oneplus open maak zie ik helaas dat ik niet beter kan bij de hoofdtelefoon ingang. Dit is erg zuur :/
Dit is toch gewoon een hardware issue en daarmee een RMA gevalletje?
quote:
superiscch schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:40:
[...]
Kijk eens bij Locatie > Scannen (via de 3 bolletjes) als WiFi scannen niet aan staat. Dat is echt een batterijslurper ivm wifi.
Na een week proberen met de bovenstaande instelling moet ik toch zeggen dat het geholpen heeft! Het scherm is nu weer de groot verbruiker en wifi heeft met 48% resterend, maar 2% verbruikt. Dat zijn dus een stuk normalere waardes. Zie ook het screenshot:

http://static.tweakers.net/ext/f/YhL1bwMP3OG4ucEF5q8hABP1/thumb.png

Bedankt voor de tip!

rens-br wijzigde deze reactie 07-06-2016 23:25 (60%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-12 16:34
quote:
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:16:
[...]

Goed dat te weten. Ben benieuwd of de SOT ook verbeterd is!

[...]

Dit is toch gewoon een hardware issue en daarmee een RMA gevalletje?
Ja maar ik ga niet meer betalen voor mijn OPO om hem te repareren :p . Ik heb ook wat barsten rondom de front speaker, welke geen gevolgen hebben. Maar het komt de levensduur niet ten goede.
Ik heb ook veel geknutseld aan mijn iocean x7 destijds. Ik denk dat als ik die plastic cover er nog eens af haal dat ik wellicht nog wat kans heb... Ben benieuwd.

Heeft iemand er ook wel eens last van dat het scherm hapert, dan wil je het unlocken en dan lichten je buttons op maar komt je scherm niet mee zeg maar :s .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Condor70
quote:
FoccodeJ schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:11:
Vandaag beveiligingsupdate gehad naar niveau van 1 juni. Batterydrain door 'core apps'. Heb de hele coreapps nog niet gezien. Iemand een idee?

[afbeelding]
Zoals al eerder aangegeven verzorgen de Core Apps oa. het synchroniseren van contacten. Er zijn verscheidene gebruikers waarbij het synchroniseren na de update mislukt waardoor de Core Apps elke keer opnieuw probeert te synchroniseren en daardoor te veel CPU gebruikt.

De enige mij bekende oplossing is om de data van de "Google-contacten synchroniseren", "Opslag contacten" en "Contacten" apps te wissen en opnieuw te synchroniseren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SaN
Even een waarschuwing voor degenen die ook een nieuwe batterij hebben besteld. Bij mij was de cover een beetje broos geworden waardoor hij op twee plekken is gebroken bij het losmaken. Op het moment zelf vond ik het geen ramp, ik dacht wel even een nieuwe te bestellen, sowieso niet vervelend als ik er nog een jaartje mee wil doen, maar nu blijkt dat ze helemaal niet meer gemaakt worden... Op zoek naar een aftermarket back cover dus.

Verder was het redelijk simpel, alleen zit de batterij zelf wel heel erg goed vast gelijmd, je moet echt geduld hebben met loshalen.

Edit: Na 1 dag lijkt de batterij ook zeker niet beter dan de originele. Misschien wel slechter. Morgen maar eens kijken of het beter gaat na een factory reset.

SaN wijzigde deze reactie 18-06-2016 22:04 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SaN
quote:
mhulsegge schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:43:
[...]
Nog ervaringen na je factory reset ?
Hier ook net de baterij vervangen. Helaas sprong 1 van de plugjes bij de 3 "verstopte" schroeven weg, jammer maar helaas. Verder werkt alles tot nu toe in ieder geval, ben nu aan het opladen.
De accu zat inderdaad ontzettend goed vast aan de zijkant, en dan merk je goed hoe "flexibel" de accu is.
Al met al stelde het eigenlijk verder vrij weinig voor om de accu te vervangen. Kijkend naar de productiedatum van de nieuwe accu, valt me wel op dat die ongeveer gelijk ligt met de oude.
De "oude" accu is van Juli 2014, de nieuwe van November 2014.
Geen last gehad van een "brekende" cover zoals jij jaangeeft gelukkig.
Ben benieuwd of ik verschil ga merken.
Dat is toevallig, ik kwam net nog even terug om dat te delen. Ik vind het erg jammer dat ik de accu heb gewisseld en niet eerst een factory reset heb gedaan. Als ik het zo bekijk (na een dag) had ik dat beter meteen kunnen doen. Volgens mij doe ik nu veel langer met de batterij, en had ik met de originele accu misschien nog wel langer gedaan.

Bij mij sprong er trouwens ook zo'n dopje weg, ik kon hem gelukkig nog vinden. Had ik nooit verwacht.

De telefoon wordt wel heel erg warm als ik er mee bezig ben. Ik denk niet dat het de batterij zelf is. Het is meer de bovenkant van de telefoon. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of dit nieuw is hoor. Je gaat meer op dat soort dingen letten als je met de batterij bezig bent geweest denk ik.

SaN wijzigde deze reactie 21-06-2016 14:12 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
mhulsegge schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:50:
[...]
Op het moment dat de support vanuit OnePlus & Cyanogen inc stopt, is er altijd nog het custom rom gedeelte gelukkig.
Dat is zeker waar en zal ik dan ook gebruik van gaan maken. Maar custom roms is niet voor iedereen weggelegd. Krijg dat maar eens uitgelegd aan mijn moeder bijvoorbeeld.

• miggeltje
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-12 20:46
quote:
Marcva schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Juist dat is ook mijn probleem nu.
Maar Google Core Apps stond na de laatste update met stip op 1 als batterijvreter. Ik heb vanuit deze lijst het proces / app gekilled. Met als gevolg een super accuduur, maar een slechte UE :/
Punt is dus: hoe krijg ik dit proces weer aan de praat als het geen app is.

Werkt factory reset nog als de cache gewist is? Dat zou dan een wat rigoreuse optie zijn. Anders maar via de PC....
Wellicht stomme vraag, maar toch....
Als je gaat naar instellingen - apps .
Dan via menu - Systeem weergeven
Dan uitgeschakeld selecteren.
Staat die hier niet bij ?
Of, gewoon menu - App voorkeuren resetten nadat je systeem weergeven hebt geselecteerd.

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-12 14:03
quote:
mhulsegge schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Wellicht stomme vraag, maar toch....
Als je gaat naar instellingen - apps .
Dan via menu - Systeem weergeven
Dan uitgeschakeld selecteren.
Staat die hier niet bij ?
Of, gewoon menu - App voorkeuren resetten nadat je systeem weergeven hebt geselecteerd.
Dank voor je stomme vraag _/-\o_
Hij heet alleen Google Contacten, en niet Core App, zoals hij in de accuhistorie opduikt 8)7
Maar mijn contacten zijn van een nummer weer een naam geworden :)

Marcva wijzigde deze reactie 23-06-2016 14:38 (0%)
Reden: typo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:28:
[...]

Beide apps werken hier probleemloos. Heb je niet toevallig in privacy settings aangegeven dat Flitsmeister geen recht heeft tot een bepaald onderdeel?
In de instellingen van de app heeft hij toegang tot mijn locatie (hoewel ik dat liever uit heb staan), opslagruimte en telefoon. Meer machtigingen zie ik niet.

*edit*
Privacy instellingen waren het dus... Die unlockt en nu werkt hij weer. Bedankt voor het meedenken!

Ossi wijzigde deze reactie 28-06-2016 10:11 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ossi
  • Nu online
quote:
rens-br schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Ik heb de locatie ook altijd uitstaan, maar je kan in Android 6.0 in zijn geheel Flitsmeister ontzien van locatie rechten. Als je dat doet werkt het helemaal niet meer.
Ja bij die rechten ging het denk ik fout. Rechten vrij gezet voor Flitsmeister en lokatie uitgezet in de telefoon. Werkt nu weer gewoon :)
Wel gek dat het bij de vorige versie van android wel gewoon werkte. Als ik FM sinds de update opstartte, kreeg ik al snel een melding te zien dat hij vroeg om toegang tot lokatie. Echter kon ik dat niet accepteren omdat de app al crashte. Wat mij betreft wel een fout in de software, maar ik ben te lui om dat te melden :P
Nogmaals bedankt, nu weer aan het werk :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:40

SjoerdV nl

Ecologie, niet egocentrie

Net contact gehad met inboedelverzekering, omdat het in mijn eigen tuin gebeurde valt het onder de polis. Dus in principe alleen eigen risico van 45 euro.

Moet nu een offerte voor herstel laten maken en opsturen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ossi
  • Nu online
quote:
Shoo, jij partypooper! :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TJ79
  • Laatst online: 10-06-2018
quote:
rens-br schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:56:
[...]

Heb je al helemaal een factory reset gedaan en daarna de full zip geflasht? Verder pas SuperSu flashen wanneer je de rom één keer volledig hebt geladen.
Heb hem nu weer terug naar cm13, (niet de allernieuwste)
UIteindelijk een oude stock rom met fastboot teruggezet, dus weer origineel (muv de bootloader), nu zou het updaten moeten werken...alhoewel ik nog niet de laatste update erop gezet heb :| lol ben alweer blij dat ik kan bellen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Condor70
quote:
TJ79 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 07:50:
[...]

Heb van de 1kn zip de recovery uitgepakt en deze fastboot geflashed
fastboot flash recovery recovery.img

Wel vraag ik me af in hoeverre ik alle bestanden moet flashen die in de zip zitten..In de handleidinen die ik vind en volg staan minder bestanden die ik zou moeten flashen dan dat er in de zip zitten. (zo zit er in de zip nijv het bestand filesmap, welke ik nergens in de handleidingen terug vind?)
Het originele bestand van de laatste versie kun je altijd vinden op cyngn.com/support.

Alle onderdelen kun je vervolgens flashen met:

fastboot flash aboot emmc_appsboot.mbn
fastboot flash LOGO logo.bin
fastboot flash modem NON-HLOS.bin
fastboot flash rpm rpm.mbn
fastboot flash sbl1 sbl1.mbn
fastboot flash dbi sdi.mbn
fastboot flash oppostanvbk static_nvbk.bin
fastboot flash tz tz.mbn
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img
fastboot flash cache cache.img
fastboot flash userdata userdata_64G.img

(bij het 16G model moet je userdata.img flashen ipv userdata_64G.img)

• rens-br
quote:
paragon schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:19:
Heb de laatste tijd steedsaat van een Opo die opeens super traag wordt en bijna ergens op reageert. Kan maar niet achterhalen waarom want het gebeurt op willekeurige momenten.
Kan dit probleem helaas niet reproduceren voor je. Mijn rom is gewoon erg snel en stabiel.

• iPodKiller
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• rens-br
quote:
Dat is goed nieuws. Dat is waarschijnlijk de 1 augustus beveiligings-patch. Ben wel blij dat het toestel nog steeds updates ontvangt. Het is inmiddels ruim twee jaar oud namelijk.

Zo te zien inderdaad wel, een user op het OP forum heeft de update al geïnstalleerd. De update kan hier gevonden worden.

Ben benieuwd hoelang het dit keer duurt, voordat de full-zip uitkomt.

rens-br wijzigde deze reactie 04-08-2016 16:14 (55%)

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

quote:
rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

Dat is goed nieuws. Dat is waarschijnlijk de 1 augustus beveiligings-patch. Ben wel blij dat het toestel nog steeds updates ontvangt. Het is inmiddels ruim twee jaar oud namelijk.

Zo te zien inderdaad wel, een user op het OP forum heeft de update al geïnstalleerd. De update kan hier gevonden worden.

Ben benieuwd hoelang het dit keer duurt, voordat de full-zip uitkomt.
1 augustus inderdaad, staat er inmiddels op hier.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

quote:
WoWo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:10:
Zojuist weer een update ontvangen (en geïnstalleerd). Beveiligingsniveau zit nu op 1 september :)
Het lijkt wel of de frequentie van updaten verbeterd is, sinds de tweede verjaardag van de 1+1 :+
Ben benieuwd!!

• rens-br
quote:
oltk schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:42:

Ofwel: de contacts werden opgeslagen lokaal op de phone,
Als je geen factory reset hebt uitgevoerd en alleen geüpdatet hebt, dan gaat er als het goed is niks verloren. Heb je een factory reset uitgevoerd?

De laatste update is inmiddels ook alweer te downloaden als full zip. Ze waren er snel mee dit keer:Inmiddels geïnstalleerd en merk weinig verschil. Beveiligingsniveau is geüpdatet naar 1 september en de letters in de app drawer werken nu beter.

• remoss
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-12 17:28
Dit is ook zo'n fijne zwarte: Google Play: dark regression+ - CM12.1/13

Online...

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
cypher21 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

Is ook niet nodig

Bootloader unlocken en die factory image in fastboot mode flashen

Als je in fastboot zit kun je bij stap 6 verder gaan
Okay dit is echt heel erg maf, na vele pogingen startte hij uiteindelijk op in fastboot mode (geen usb kabel is de tip)
Ik unlock de bootloader, device reboot en hij start zo Android op.. Ga denk ik nog wel een nieuw image flashen als verse start.

• Condor70
quote:
DikkeTimo schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:36:
Weet iemand of de One Android 7 krijgt ? zit namelijk met spanning te wachten, en anders een custom rom !
En hier nog meer gespeculeer over of er nog Nougat roms voor Snapdragon 801 telefoons gaan komen.

De eerste unofficial CyanogenMod 14 builds zijn natuurlijk al beschikbaar.

• rens-br
quote:
Condor70 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:49:
[...]
En hier nog meer gespeculeer over of er nog Nougat roms voor Snapdragon 801 telefoons gaan komen.
Interessant leesvoer. Jammer genoeg is het wel allemaal speculatie. Het zou wel echt heel mooi zijn al we nog Android N ontvangen. De OnePlus One is dan het toestel met een van de langste officiële ondersteuning. Van Android 4.4 naar Android 7.(1).

• rens-br
quote:
sdk1985 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:49:
[...]
Of jij hebt heel erg geluk gehad? :P . Van de battery stats stond in bacon: https://jira.cyanogenmod.org/projects/BACON/versions/13809
Haha wie weet. Wellicht dat het me gewoon niet zo opviel. Kan ook nog ;)
quote:
Dalvik cache?
Ja, die ja. Die leeg ik na elke update. Verder is mijn apparaat geroot, waardoor OTA niet werkt en ik dus steeds de volledige rom moet flashen.
quote:
Ik ga die nieuwe DND feature even bekijken bedankt voor de tip. Op CM11 had je een toggle tussen maantje/zonnetje en ik had dan mijn geluid uit staan tussen 0:00 en 9:00, wat wel weer makkelijk was op te heffen via de tiles uit het pull down menu.
Ik heb het nu zo ingesteld dat op werkdagen tussen 07.00u en 17.00u de telefoon naar 'Alleen prioriteit' gaat, waardoor alleen mijn telefoontjes doorkomen.

Als de regel is ingeschakeld kan je dit eenvoudig inschakelen via het notificatiepaneel. Als het uit staat kan je het daar ook weer aanzetten. Als je erop drukt krijg je de volgende opties:
  • 'Totale stilte'
  • 'Alleen alarmen'
  • 'Alleen prioriteit'
Met de volgende tijdsduren:
  • 'Todat u dit uitschakelt'
  • 'Bepaalde tijd'
  • 'Tot volgend alarm'
Werkt in mijn ogen dus prima.

• rens-br
quote:
Dit is wel heel erg zuur zeg!

Je kan via een USB-OTG kabel een muis aansluiten en dan is Android weer te bedienen. Je kan dan op die manier gewoon MTP aanzetten en daarmee alles kopiëren. (of het via DS Photo doen)

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
Vandaag de USB-OTG kabel gebruikt. Dit werkt perfect! Ik kon zo een backup maken van mijn foto's. Whatsapp backup werd gemaakt in mijn Gmail account zag ik (wist niet meer dat ik dit had aangezet).

Omdat de accu op een gegeven moment bijna leeg was heb ik de lader aangesloten. Opladen werkte ook nog. Toen kwam ik erachter dat de digitizer ook weer werkte! Wel af en toe een keer een 'tik' die ik niet deed. Met andere woorden hij drukte zelf als het ware op het scherm.

Later op de middag heb ik dit niet meer meegemaakt. De backup loopt nog steeds, maar het lijkt erop dat hij het nog goed doet. Maar ik blijf het in de gaten houden.

In elk geval enorm bedankt voor de tips! Het bedienen met een muis werkt echt handig!

• iTeV
  • Registratie: juli 2014
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:32:
[...]

Heb het een aantal keer aan de klantenservice gevraagd en die wilde niet bekennen of ontkennen of CyanogenOS14.1 naar de OPO kwam. Op mijn vraag of de software support al was verlopen op de OPO reageerde ze in ieder geval negatief.

[...]

Ik ook deze keer weer niks. Volgens mij ligt dat aan CyanogenOS / CM, je krijgt daar nooit NLAlert's op.
Ja same here, hier ook niks gekregen..

Are you a one or a zero

• Gotiniens
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:19

Gotiniens

Fairly odd Tim

Bij de OnePlus One is Cell Broadcast op hardware niveau uitgeschakeld. Daar zal je nooit NL-Alert op kunnen ontvangen.

Zie ook: https://jira.cyanogenmod....nt-tabpanel#comment-82290

Gotiniens wijzigde deze reactie 05-12-2016 12:44 (21%)

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True