Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:32
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

CLB

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie
[OnePlus One] Levertijden & Prijzen
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
[OnePlus One] Accessoires
[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie
[OnePlus] RMA & Support

Toeloop
De OnePlus One is 23 april, dan eindelijk officieel gepresenteerd. Het nieuwe bedrijf OnePlus was al maanden flink bezig met het teasen van hun nieuwe toestel, op bijvoorbeeld hun Facebook- en hun Google+-pagina. Daarin werden niet alleen fabrikanten zoals HTC, Samsung en Motorola op de hak genomen, maar werden er ook al enkele specificaties bekend.

De telefoon wordt in 16 landen worden verkocht, waarbij Nederland en België ook tot de release-landen behoren. In eerste instantie zal de telefoon alleen via een invite-systeem te koop zijn, oftewel op zoek naar een uitnodiging. Deze zijn te verkrijgen via allerlei wedstrijden, via het OnePlus-forum of via een persoon die er al eentje had en al overgegaan is tot aanschaf..

Specificaties
OnePlus One specificaties
Android OSAndroid Lollipop 5.0
SkinCyanogenMod 12S
OxygenOS
ChipsetQualcomm Snapdragon 801
Processor snelheid2500MHz
Intern geheugen16GB / 64GB
RAM geheugen3072MB
Flash geheugenNiet aanwezig
LTE-ondersteuningJa
GPS Glonass-ondersteuningJa
Scherm5,5" / LTPS IPS met TOL / 1920 x 1080 pixels
Frontcamera5.0 megapixels
Backcamera13.0 megapixels
Fysieke cameraknopNee
Accu (mAh, standby, spreektijd)3100mAh
Afmetingen 152.9 x 75.9 x 8.9 mm
Gewicht 162 gram
FeaturesStyleswap-covers / Tap-to-wake & gestures / onscreen- of capacitieve knoppen
NotificatieledjeRGB
Adviesprijs€ 249 / € 269

Overige hardwarespecificaties zijn:
  • microSIM
  • USB 2.0
  • Bluetooth 4.1
Foto's

LTE-ondersteuning
De telefoon heeft ondersteuning voor 4G, maar voor ons Nederlanders is het wat ingewikkelder.
De banden voor LTE die de One aan boord heeft zijn 1/3/4/7/17/38/40, maar niet de bekende band 20.

Het komt er simpelweg op neer dat je bij KPN of dochterondernemingen nog geen gebruik kunt maken van 4G inclusief de OnePlus One, dit omdat zij hun 4G-netwerk op de 800MHz-frequentie hebben uitgerold, helaas, in de toekomst wellicht.

NB:Inmiddels is KPN hard op weg om op diverse plekken de 1800Mhz frequentie uit te rollen. Zo heb je op diverse plekken in de randstad en bijvoorbeeld ook in het centrum van Enschede de beschikking over 4G op je OnePlus One.

Bij Vodafone kan de OnePlus One gedeeltelijk worden gebruikt, vooral in de grote steden. Hun landelijke netwerk wordt uitgerold op de 800MHz frequentie, waarbij er in enkele grote steden wel gebruik wordt gemaakt van de juiste frequentie.
Woon je in grote stad, zoals Den Haag, Rotterdam of Amsterdam, lucky you... maarja iets met WiFi enzo...

T-mobile is de provider die LTE op de 1800MHz-frequentie uitrolt en overal waar deze provider 4G aanbiedt, kun je de OnePlus One dus gebruiken. Het netwerk is dan weer niet landelijk dekkend, zoals bijvoorbeeld KPN, achja het is ook nooit goed.

Voor een uitgebreid artikel omtrent dit onderwerp lees je: OnePlus One en 4G in Nederland

Belgische gebruikers van de OnePlus One kunnen wel overal bij elke provider gebruikmaken van 4G!

Styleswap-covers
De achterkanten van de OnePlus One zijn te verwijderen en het bedrijf zou ook losse, zogenaamde StyleSwap-covers gaan verkopen. Hiermee kun je jouw eigen OnePlus One pimpen met bijvoorbeeld een kevlar-, bamboe, houten- of denim look. De versie met 16GB intern geheugen wordt standaard uitgeleverd met de silk white achterkant, terwijl de 64GB-variant wordt geleverd met de Sandstone Black-achterkant, welke een ruwachtig effect heeft, wat enigszins op schuurpapier lijkt.

Deze achterkanten zouden ook los te koop voor € 25 per stuk en de eerste cover zou er eentje worden van bamboe.
Allemaal te mooi om waar te zijn, want vanwege 'issues met de productie' zijn deze covers simpelweg geskipt.

Nieuwsberichten:
nieuws: OnePlus brengt Nexus 5-concurrent uit voor 269 euro
nieuws: OnePlus One zal vanaf oktober voor iedereen te koop zijn
nieuws: OnePlus One-smartphone kan na update foto's in raw opslaan
nieuws: OnePlus gaat op 27 oktober One verkopen zonder invite
nieuws: Startende smartphonemaker OnePlus verstuurt eerste toestellen naar klanten
nieuws: Release Oneplus One opnieuw vertraagd door problemen met certificering
nieuws: OnePlus brengt testversie Android 5.0 uit voor One
nieuws: OnePlus toont video van One-smartphone met Android Lollipop
nieuws: OnePlus heeft een half miljoen One-smartphones verkocht
nieuws: OnePlus start vrije verkoop One-smartphone
nieuws: OnePlus introduceert 12 februari eigen OxygenOS-rom
nieuws: Android 5.0-update komt uit voor OnePlus One
nieuws: Update moet touchscreenprobleem OnePlus One oplossen

Reviews:
reviews: OnePlus One: Nexus-concurrent van Chinese nieuwkomer
AndroidWorld
AndroidPlanet
ComputerIdee
TechRadar
Engadget

Prijzen:
De OnePlus One wordt verkocht in een variant met 16GB intern geheugen en een 64GB-variant. De versie met het minste geheugen gaat voor € 298 over de digitale toonbank gaan, terwijl het model met 4x zoveel intern geheugen € 348 kost. De telefoon is te koop via een Nederlandstalige website en de telefoons worden verstuurd vanuit één centraal magazijn in Europa, waar je ook naartoe kunt met klachten en vragen. Zodoende betaal je ook geen euro extra voor bijvoorbeeld douanekosten.

In eerste instantie zal de telefoon alleen te verkrijgen zijn voor mensen met een speciale uitnodiging. Deze kun je zoals eerder gezegd bemachtigen door prijsvragen of via andere personen die al een OnePlus hebben aangeschaft. De massaproductie van de telefoons zal binnenkort starten en de eerste zullen waarschijnlijk vanaf mei worden uitgeleverd. Over de grote massa wordt door OnePlus gezegd dat deze vanaf oktober beschikbaar zullen zijn... Betalen kan (onder andere) via PayPal.

De OnePlus One is inmiddels voor iedereen vrij verkrijgbaar.

Changelog:
• 15-05: Reviews en nieuwspagina's erbij geplaatst, prijzen geüpdatet.
• 15-05: Deeltje 2 gelanceerd.

rens-br wijzigde deze reactie 02-06-2016 12:00 (255%)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 01-10-2016

joost89

Android <3

quote:
GurbY{nl} schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 06:37:
[...]

Met die updater kan ik alleen zip downloaden of direct flashen, ik zie geen instelling voor kleuren?

edit ik denk dat dat een beperking van de Free versie is...

Anyway, nog eens geprobeerd en die felle overdreven kleuren krijg ik met de standaard instellingen van de telefoon niet weg. Ik begrijp dat de FKupdater volledige versie daar instellingen voor heeft?
Klopt. Ik heb in dit geval de volledige versie. Dit had ik er even bij moeten zeggen. De volledige versie bevat onder andere color control.

• kromme
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-01 20:17

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik krijg de laatste tijd steeds vaker dit beeld.
Weet er iemend hoe ik de foto van het vergrendel scherm kan wijzigen. Zie de optie niet meer erbij staan sinds de lolipop update.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Zandpad
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 24-01 19:04
quote:
beta990 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:21:
[...]

Goed om te horen! :)
Is de ontvangst overal (zo ongeveer) goed, geen/weinig drops?

Ik ben niet zo bekend met de 4G frequenties, maar heeft deze band voor -en/of nadelen? :)
Dacht dat dit een lagere band was dan 'normaal', lager = meestal beter.

[...]

Thanks voor de link! :)
code:
1
2
3
4
Gepland werk uitrol LTE1800 Maastricht  
Start: 18-06-2015 07:00
Eind: 22-06-2015 18:00
Zakelijk    Details

Daar wordt morgen al aan begonnen! :9~
Wel jammer dat niet elke stad wordt genoemd, zie bijvoorbeeld Sittard en Heerlen er niet tussenstaan.

Deze lijkt ook niet echt actueel: http://www.coveragechecker.nl/
Hier in Maastricht bijvoorbeeld is nog altijd geen 4G, of de 1800 band wordt niet meegenomen?
Hoe lager de frequentie, hoe verder de mast 'reikt'. Maar op de hogere frequenties zijn hogere snelheden mogelijk. Ik haal hier rond de 40 down, 20 up in huis nu. Buiten op een groot grasveld ongeveer het dubbele. Hier in Apeldoorn zijn redelijk veel masten omgebouwd en is het bereik door de hele stad eigenlijk wel goed.

Elke melding op die site is 1 mast in principe, postcode gebied staat in een verborgen div in de code :). Ze gaan stad voor stad af, precieze uitleg staat in dat topic. De coverage checker van Hi/KPN is niet echt heel duidelijk om welke frequenties het gaan. Landelijke dekking hebben ze met 800MHz, maar die ondersteunt de OPO niet (ook niet via die hack van XDA). Eerder had 4gmasten.nl een goede kaart met masten en frequenties op een kaart. Die komt nog wel terug.

Vanuit de keuken (midden van het huis)

Zandpad wijzigde deze reactie 17-06-2015 20:34 (8%)

• Droid
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:57

Hopelijk wordt 1800mhz binnenkort ook in mijn woonplaats uitgerold. Heb laatst gebruik kunnen maken van 4g op de OPO en haalde echt waanzinnige snelheden.

• Zandpad
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 24-01 19:04
quote:
beta990 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 22:33:
[...]

Thanks voor alle uitleg en de screenshot. :)

Ga zeker de div code eens checken en mijn telefoon goed in te gaten houden. :9

Nog nooit gekeken of er een hack bestond, maar dacht namelijk ook dat deze echt gelimiteerd was door de chip ('meer zit er simpelweg niet op').

[...]

Verbaasd me echt over de 4G upload snelheid, deze is ruim 10x~ sneller dan via de kabel (Ziggo). :S
Hack is het ook niet, komt erop neer dat je de chip andere banden leert te herkennen. Alleen band 20 is fysiek gewoon niet aanwezig in de chip. Upload op Ziggo is dan ook belabberd :(

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:10
De volledige versie is wel goed geflasht. Software versie is nu: 12.0-YNG1TAS2I3:

De telefoon is nu een stuk 'responsiver', het probleem met het slome typen lijkt hiermee opgelost en als ik de Multitouch tester aanzet dan is al helemaal te zien dat het probleem is opgelost!

Heb 2 filmpjes gemaakt, 1tje voor de update en 1tje na de update. Bij beide filmpjes heb ik constant 2 vingers op het scherm:
Voor update: https://www.dropbox.com/s...5-04-30-12-44-17.mp4?dl=0
Na update: https://www.dropbox.com/s...5-06-18-09-11-41.mp4?dl=0

Lijkt opgelost te zijn, wat een verademing! *O*

rens-br wijzigde deze reactie 18-06-2015 11:24 (120%)

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:49
quote:
EeePC schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:18:
Uitverkocht, nu al? Ze hebben van de Two net de 2e spec vrijgeven: Our second spec revealed: The #OnePlus2 will be the first flagship smartphone to use the latest Type C USB. We want to lead the way in power connectivity.

nu met plaatje :+

PSN: rubensaurus // www.twitch.tv/rubensaurus

• jimmy_dg
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19-11-2019
quote:
SaN schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 07:38:
Ik heb het idee dat de camera van mijn opo de laatste tijd wat trager is waardoor het nog lastiger wordt om scherpe foto's te nemen. Meer mensen hier last van?
Je kan kijken of ColorOS dit probleem niet heeft:
http://forum.xda-develope...os-camera-cm11s-t3030369/

Scrollen naar onder tot je dit ziet en dan de laatste versie downloaden:

• batumulia
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 25-01 10:45
quote:
THWIT schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:22:
Batumilia, je bent echt de eerste waarvan ik hoor dat er nog problemen zijn. Bij mij is ook nu met dit mooie weer alles nog prima. Misschien kan je wel FF controleren op de een of andere manier of je toch niet nog een update achterloopt?

Dit is de laatste update die ik heb draaien. Zou de goede moeten zijn toch?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 25-01 13:22
Hmm, ik heb opeens een barst in mijn scherm terwijl er een tempered glass screen protector voor zit. Ik heb de telefoon ook niet laten vallen. Ik schat mijn kans niet heel groot in, maar ik zal eens een support ticket maken.

Het is verrekte moeilijk op de foto te krijgen, maar ik heb een poging gedaan:

MeltedForest wijzigde deze reactie 09-07-2015 09:41 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-01 19:21

seninha

god's right foot

Sinds gister krijg ik een Driehoek met een uitroepteken op mn status bal met de melding:
-Beperkte toegang gewijzigd
-Gegevensservice is geblokkeerd

Iemand een idee wat dit kan zijn? Internet werkt gewoon, zowel 3G als Wifi

iRacing Profile Flickr

• lol1ishier
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 31-12-2019

Mijn telefoon heb ik sinds januari, hij werkte lang goed. Maar kan nu al weken niet op pad zonder oplader of oplaadstation.

De telefoon gaat zonder te gebruiken wel mee een dag, maar als ik hem gebruik (lees: surfen op internet, muziek luister)
gaat de telefoon bijna loodrecht naar beneden wat betreft accu.

Hij is niet geroot en ik heb greenify wat alle (!) apps sluit na scherm op stand by.
Greenify had ik al gevonden op het forum.

Alle tips, hulp is welkom!
Op de manier is de telefoon gewoon niet leuk.

lol1ishier wijzigde deze reactie 03-08-2015 07:14 (7%)

• LordMorgoth
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Vanmiddag haal ik mijn OPO uit mijn broekzak en word ik in eens op dit scherm getrakteerd:

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• lol1ishier

Nog een foto van dit moment.
Ik kan hem dus rooten via die site, alle spullen blijven normaal behouden?

Als ik hem geroot heb, ik probeer het vanavond. Dan kan ik hoe de oorzaak achterhalen en verbeteren?

• BartD95
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 03-12-2019
Voor degenen die het nog niet 100% zeker wisten, de OnePlus One met CyanogenOS 12 is kwetsbaar voor Stagefright (het is maar deels gepatched). Gestest op versie 12.0YNG1TAS2I3. Nightlies zijn veilig.

BartD95 wijzigde deze reactie 07-08-2015 13:36 (21%)
Reden: Nieuw screenshot toegevoegd na een update van de app van Zimperium.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
Ik zag dat 3rd party notificaties niet op het vergrendelscherm weergegeven worden. Maar zie je deze wel als icoon linksboven, zoals op de foto hieronder? Is onderstaande vergrendelscherm ook te selecteren in Android L? Heb dat liever dan al die notificaties zichtbaar op het scherm.

En vraag 2 is, hoe zit het nu met Cyanogen vs Oxygen? Als ik het toestel krijg, dan zal er Cyanogen opstaan neem ik aan. Moet ik dan zelf flashen naar de CM12? Dit gaat niet via OTA?

Untouchablezz20 wijzigde deze reactie 08-08-2015 20:42 (65%)

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 25-01 22:41

Bolletje

Moderator Harde Waren / BBG-er
quote:
Brilsmurfffje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:21:
[...]
Mijn OnePlus verliest echt ontzettend veel stroom in de nacht, ik kill via de app list alle apps en gooi de telefoon in vliegtuigmodus, 38% over om 12 uur, ik wordt wakker om 8 uur en hij staat op 18% 8)7
Ik ervaar hetzelfde, maar nog extremer:

http://static.tweakers.net/ext/f/ZRgr1f4dY4HWzjDbr95eSJAC/thumb.png

Circa 40% minder in één nacht. Komt nu ook steeds vaker voor. Constant awake.

Android System and Android OS staan bovenaan wat betreft energieconsumptie.

• seninha
  • Laatst online: 22-01 19:21

seninha

god's right foot

Ja, geluid staat normaal aan.

Maar ben er achter dat alleen als ik een filmpje bekijk bij Apparata.nl of autoblog.nl het geluid uit staat.
Kan drukken wat ik wil op het knopje maar geluit blijft gemute

iRacing Profile Flickr

• rens-br
De update komt niet meer automatisch binnen, maar de hij is nog wel los te downloaden:

Versie: 12.1-YOG4PAS1N0

Full ROM (676mb): http://builds.cyngn.com/c...G4PAS1N0-bacon-signed.zip
Incremental (318mb): http://builds.cyngn.com/f...-to-7c535cd450-signed.zip
Downloadlinks aangepast door nieuwe OTA.

Op XDA en hier wordt geroepen is dat deze update is terug getrokken, dus flashen op eigen risco. Melding:

Changelog:

rens-br wijzigde deze reactie 26-08-2015 23:19 (13%)

• rens-br
Mijn toestel is geroot en ik heb de laatste TWRP Recovery (2.8.7.0) geïnstalleerd. Zorg ervoor dat TWRP Recovery 2.8.6.0 is geinstalleerd. (Bedankt ShaneV).

Stappen voor update met behoud van root:
0. Zorg ervoor dat je TWRP Recovery 2.8.6.0 hebt geïnstalleerd.
1. Telefoon opstarten in recovery
2. Backuppen in recovery (indien gewenst)
3. Full rom (cm-12.1-YOG4PAS1N0-bacon-signed) flashen in recovery (Incremental werkt niet)
4. Wipe Dalvik / Cache (Optie meteen na het flashen)
5. Laatste Supersu flashen (indien je root wilt behouden)
6. Opnieuw opstarten
7. Geniet van je update!

Ik ben erg benieuwd wat de DPI instelling nou precies doet, heb dit nog niet eerder veranderd (ondanks dat ik root heb).

Update is inmiddels voltooid:

Goed nieuws voor het Stagefright lek, deze is volledig gedicht in deze nieuwe update:

Verder aanpassingen op het eerste oog:
Applicatie overzicht is veranderd:

Al is dit weer aan te passen naar het oude overzicht: Homescreen vasthouden -> Naar boven vegen -> Indeling -> 'Met Pagina's

Losse Browser is toegevoegd:

Weergave mappen op homescreen is veranderd
Icoon Gallery, Screencast, AudioFX zijn veranderd
Live Display toegevoegd (Instellingen -> Scherm & Verlichting -> LiveDisplay)
Omschrijving: Uw scherm optimailseren aan de hand van de tijdstip op de dag en lichtomstandigheden om de leesbaarheid te verbeteren en oogvermoeidheid te verminderen. Soort ervoor dat de kleurtemperatuur wissel op het moment van de dag (tussen de 6500K en 4500K)

DPI optie toegevoegd (Instellingen -> Scherm & Verlichting -> LCD-dichtheid)
Heads-up meldingen zijn uit te schakelen (Instellingen -> Meldingen -> Heads-up) Eindelijk! _/-\o_
Telefoon dialer aangepast en TrueCaller toegevoegd (functie om onbekende nummers op te zoeken als je gebeld wordt)

rens-br wijzigde deze reactie 26-08-2015 13:54 (69%)

• rens-br
quote:
ShaneV schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:59:
[...]

Met TWRP Recovery (2.8.7.0) wordt de Radio niet geupdate. Je zit nog steeds op 230 ipv 241. Installeer TWRP 2.8.6.0.
Nu inderdaad geupdate met TWRP 2.8.6.0, radio is nu wel geupdate naar 241:
quote:
EeePC schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Same here! Vind sommige dingen echt veel te groot op 't scherm, lijkt soms wel een apparaat voor slechtziende!
Nu wil ik helemaal snel de update. Maar om een of andere reden dus teruggetrokken... OTA zal nog wel paar weken duren dan....
Je kan de update ook flashen als je stock recovery hebt, of durf je dit nog niet aan?

rens-br wijzigde deze reactie 26-08-2015 13:26 (30%)

• Salmon
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:34

Salmon

Custom ROMs +1

quote:
Ik kreeg een dikke error bij het proberen te flashen van de incremental update over de laatste CM12S versie. Het enige wat ik altijd aangepast had was de DPI settings + root.

image van de OP forum ff gestolen, zelf gebruik ik CWM

In de errorlog staat ook gewoon dat de incremental naar de 25 versie OTA zoekt, maar deze is al een stukje ouder }:O

Na het downloaden van de normale (full rom) en deze geflashed te hebben in CWM werktte het goed, hierna nog zoals hierboven gemeld werd SuperSU erbij geflashed en alles draait. Mijn baseband versie is ook gewoon direct 241 :)

Edit:
Als iemand nog behoefte heeft om het via fastboot te flashen:
quote:
bron: OPO forum
  • Download cm-12.0-YNG1TAS17L-bacon-signed-fastboot.zip
  • Unzip it. You'll see the following files amongst others: recovery.img, boot.img and system.img
  • Using your computer and your phone in debug mode, reboot in fastboot: adb reboot bootloader
  • Now in fastboot mode, install the three files: fastboot flash recovery recovery.img then fastboot flash boot boot.img and finally fastboot flash system system.img (that final took a little more time)
  • Reboot: fastboot reboot

Salmon wijzigde deze reactie 26-08-2015 14:32 (27%)

Xiaomi Mi Mix 6GB/256GB

• rens-br
OTA update loopt weer en is inmiddels op 2%:

Ben benieuwd of iedereen die vanaf gisteren al geüpdatet heeft dat opnieuw moet doen.

• Zidane007nl
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-01 00:16
Het is inderdaad dezelfde build. YOG4PAS1NO was het gisteren en is het nog steeds. Ze adviseren ook om niet opnieuw te updaten.

• anessie
  • Laatst online: 23:25
Vind niks mis met batterij, heb gisteren pas wat service tweaks gedaan (GoogleLocation Services laat ik echter wel aan) en sindsdien is google services drain ook gestopt. Ik verwacht volgende oplaadbeurt dat het nog wat beter gaat. Dit is natuurlijk licht gebruik, 2u20 SOT maar ik haal vlot 2+ dagen.

anessie wijzigde deze reactie 05-09-2015 02:56 (27%)

• Sunrise
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 25-01 22:21
Ik was ook iets voorbarig met mijn conclusie over het batterijverbruik, 35% tijdens het slapen, voorheen was dat niet meer als 5%. Zal het een en ander uit gaan proberen.
quote:
power_user schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 02:54:
Even terugkomend op mijn batterydrain probleem. Ik heb een fix gevonden. 2 uur van de lader in idle en nog 99% over. Voor de fix zat ik dan alweer op 70%, grote verbetering dus! Volg deze stappen!! :o
Bovenstaande als eerste geprobeerd, nu even aankijken, gelukkig geen bootloop waar sommige mensen tegen aanlopen. :)

Edit:

Werkt super! Enorme afname van batterijverbruik nu al zichtbaar.

Sunrise wijzigde deze reactie 13-09-2015 18:36 (78%)

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
quote:
ReneK schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:17:
Voor wie -net als ik- nog steeds last heeft van battery drain problemen: Google heeft een nieuwe
release van de Play Services uitgegeven die het probleem schijnt op te lossen.

Hier een artikel met een link naar de .apk file voor wie niet wil wachten op de uitrol:

http://www.droidguiding.c...-the-battery-drain-issue/

Ik heb 'm overigens nog niet getest, ga ik dit weekend doen.
Dit heeft voor mij geholpen. Ik haal weer 2 dagen op 1 lading _/-\o_

• rens-br
quote:
GurbY{nl} schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:16:
[...]

Je hebt de 238 nodig. Zeker weten, want blijkbaar is Google zelf al aan het pushen; mijn versie maandag was 7.xx.438 (zie paar posts hierboven) en nu dus de allernieuwse 8.1.xx.238. Is dus ergens ongemerkt gepushed.
Heb net inderdaad 238 versie 15 gedownload en geinstalleerd. We zullen eens kijken wat het doet met de batterij. Mijn accuduur was al niet slecht:

• GurbY{nl}
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:32

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
rens-br schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:41:
[...]

Heb net inderdaad 238 versie 15 gedownload en geinstalleerd. We zullen eens kijken wat het doet met de batterij. Mijn accuduur was al niet slecht:
[afbeelding]
Maar wat gebeurd er tijdens de nacht? Als ik 's avonds het ding weg leg, zet ik data en wifi uit en dan heb ik deze grafiek:

• rens-br
quote:
GurbY{nl} schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:20:
[...]

Maar wat gebeurd er tijdens de nacht? Als ik 's avonds het ding weg leg, zet ik data en wifi uit en dan heb ik deze grafiek:
Dat ziet er niet slecht uit! Is maar een paar procent wat jij snachts verliest ofniet?

Ik heb even een nieuw screenshot gemaakt:

Bij mij is het tussen de 5 en 10% 's nachts. Maar ik heb dan ook gewoon dezelfde dingen aanstaan s' nachts als overdag. (Wifi, 3G, Synchroniseren. e.d.) Weet niet hoe dit bij jou is? Ik lees net dat jij alles uitzet s' nachts.

Mogelijk is deze periode ook geen goede representatie. Je ziet, in mijn vorige screenshot, dat Office (Excel) zo'n 7% heeft gebruikt. Dit terwijl ik excel welgeteld 10 seconden heb opgestart. Dus die 'eet' al een hoop op.

rens-br wijzigde deze reactie 16-09-2015 09:31 (18%)

• Bart©
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-01 13:37
Het zal ongetwijfeld eerder voorbij gekomen zijn, maar aangezien ik niet wist waarop ik moest zoeken vraag ik het toch maar. Sinds kort ben ik ook een OnePlus One eigenaar. Het valt me alleen op dat de standaard Google zoekbalk soms verandert.

Soms dus zo, in het wit.

En soms ineens zo, met kleiner logo in kleur.

Meestal staat de bovenste variant in beeld.
Heeft iemand dit ook en weet iemand waar die wisseling door veroozaakt wordt?

ps. Ik draai de standaard CM12.1-YOG4PAS2QL.

Bart© wijzigde deze reactie 27-10-2015 15:22 (3%)

• rens-br
quote:
Pierre schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:01:
Weet iemand of er al een full download beschikbaar is van de laatste update, dan kan ik die flashen zonder root te verliezen :)
quote:
jahallow schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:11:
[...]
Ik ben hier ook naar op zoek.
quote:
Pierre schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:29:
Je moet een zogenaamde signed versie hebben, die kan je wel flashen met TWRP.
Je moet inderdaad de Signed versie hebben. Ik heb deze gedownload, gevonden op het OPO Forum. Vond dit linkje ook nog.

Download en backup maken loopt nu. Dus hou jullie op de hoogte. Installatie is inmiddels gelukt:

Weinig veranderd. Alleen het standaard thema is veranderd.
quote:
Bor schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:01:
[...]
Heb je in het verleden wellicht "wake up" en "keep awake" uitgezet voor de play services?
Bedankt! Probleem opgelost! Was erg irritant probleem als je de navigatie veel gebruikt.

rens-br wijzigde deze reactie 01-11-2015 22:58 (13%)

• Sunrise
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 25-01 22:21
quote:
jahallow schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:45:
[...]

Zal dit is proberen, thanks.
Na app voorkeuren te hebben gereset en cache van de apps te hebben gewist deed ie vannacht -20%, dus dat is al de helft... Uiteraard nog lang niet tevreden, dus ff verder proberen.
Ik heb overigens niet Play Services als groot verbruiker maar "Android besturingssysteem" en "Android systeem"...? Of overlapt dat elkaar o.i.d.?
Android OS (engels) had ik bovenaan staan.

Ik word helemaal gestoord van de problemen, had ik het probleem opgelost krijg ik een nieuw probleem, staat constant op awake tijdens het slapen, waardoor ik nog steeds snel door de batterij heen ga. Nu staat googlse play services weer als hoofdoorzaak bovenaan, terwijl ik awake enz op denied heb gezet in privacy guard.

• anessie
  • Laatst online: 23:25
quote:
jimmy_dg schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:56:
[...]

"Het is niet omdat iets boot dat je dit als daily rom wilt."
Wat mis je dan in die ROM waardoor je het niet als daily rom beschouwt?
Lijkt me dat de topic op xda lezen voldoende antwoord biedt: force closes, errors en andere probleempjes.

Verder best tevreden van 5.1.1

anessie wijzigde deze reactie 08-11-2015 16:29 (11%)

• nokiaan958GB
  • Niet online
quote:
anessie schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:24:
[...]

Lijkt me dat de topic op xda lezen voldoende antwoord biedt: force closes, errors en andere probleempjes.

Verder best tevreden van 5.1.1

[afbeelding]
Heel goed, ik ben blij dat ik het einde van de dag haal :X
vandaag

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-01 19:05

psyy138

blackbulls.nl

Sinds een tijdje werkt mijn toetsenbord niet meer echt heel normaal.
Staand werkt het prima alleen als ik het toestel draai ziet het er zo uit;

iemand enig idee?

p.s. een herstart is de oplossing maar dat is helaas geen gangbare oplossing.

psyy138 wijzigde deze reactie 19-11-2015 07:42 (15%)

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• rens-br
Net nog even de instellingen na gekeken en zie nu dat er een nogal verwarrende functie inzit.
Zie screenshot.

'Meldingen Uitschakelen'

Je zou verwachten als deze aangevinkt is dat je niks zou ontvangen. Lees je echter het onderschrift dan zou je het tegenovergestelde verwachten.
Bij mij stond deze vanmiddag aangevinkt, deze heb ik nu uitgevinkt om te kijken voor de volgende test.

Hoe staat deze optie bij de mensen die de melding wel hebben ontvangen?

• glasbergem
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-11-2019
quote:
Condor70 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:08:
[...]

Heel herkenbaar. Het touchscreen werkte niet meer bij een horizontale band van ca 1 cm over de volledig breedte (ter hoogte van de WhatsApp invoerregel; erg irritant).

Ik heb YAMTT geïnstalleerd en in Paint mode kon je duidelijk zien waar het touchscreen niet meer werkte.

Vervolgens heb ik een RMA aangevraagd en is het toestel binnen 6 dagen omgeruild voor een volledig nieuw exemplaar.
Thanks. Ik ben bang dat ik ook niet onder een RMA uitkom. Zie screenshot (gemaakt met Test Your Android):

OnePlus One touchscreen problem

Maar RMA betekent dus eerst opsturen en dan een week zonder toestel, denk ik? |:(

• NmR
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-02-2019
Vanwege de betere batterijduur vandaag terug naar CM11. Het is toch wel weer even wennen. CM12 voelt en ziet er toch net even wat gelikter uit, maar mis verder niks. Hopelijk haal ik nu weer SOT's van 5u+.

Wat mij alleen opviel is dat mijn toestel nu aangeeft maar 2GB geheugen te hebben.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

@rens-br
Clean

NmR wijzigde deze reactie 04-02-2016 16:17 (50%)

• rens-br
quote:
alaintje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:03:
[...]
Jammer dat ik niet zo kan zien wat de health is... Ben toch benieuwd wat de slijtgage is naar 1,5(?) jaar.
Misschien geeft het volgende stappenplan nog informatie weg:
quote:
Android users, your phone also stores data about the health of its battery cell. To access it, try entering the code *#*#4636#*#* in your dialer –this should take you to a service menu where battery details are shown.
Dit staat er bij mij:

Accustaat: "Goed"

Of probeer deze app. Al geeft die bij mij ook aan 'Gezondheid: 'Goed', maar verder geen details.

rens-br wijzigde deze reactie 31-03-2016 13:16 (9%)

• rens-br
Meer mensen vandaag opgeschrikt door een melding van de Cyanogen updatetracker dat er een update klaar stond. Ik in alle hoop er op geklikt krijg ik dit te zien:

http://tweakers.net/ext/f/aOjKDvr6hNw09L8Ea7Qr7K24/thumb.png

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:56

Ravefiend

Carpe diem!

quote:
rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:03:

Btw. Is dat de standaard OPO oplader of de oplader van die Nokia? In beide gevallen vind ik de waarde erg vreemd. De OPO oplader kan laden met 2,1A en die van de Nokia maar met max. 350mA.
Het is inderdaad makkelijk te meten met een USB meter zoals de Charger Doctor.

Afgelopen week zelf ook wat zitten testen met verschillende USB kabels en opladers, gezien ik een Aukey oplader voor in de auto had aangeschaft (Aukey CC-T7). Hierbij zat ook een USB kabel die dikkere draad gebruikt als stroomdraden (20AWG). Uiteraard het klassieke verhaal, minder weerstand, minder spanningsval over de USB kabel dus minder kans dat de OPO de laadstroom reduceert dus met deze kabel een paar tests uitgevoerd.

Qua opladers heb ik getest met de standaard OPO lader (model S11C20, 2.1A), alsook een Anker 40W 5-Port USB lader. De OPO neemt maximaal 1,8A (sleep, scherm uit, minder dan 80% oid opgeladen), of 1,1A als het scherm aan staat. Als de OPO merkt dat de lader de 5V niet kan houden, schakelt hij terug naar 800mA.

Wat me dus opviel was dat de OPO met de standaard lader en hun standaard rode flat USB kabel, niet altijd wil laden met 1,8A, maar vaak terugschakelt naar 800mA. Maak ik echter gebruik van de Aukey USB kabel met dikkere draad, dan heeft ie er veel minder moeite mee en neemt ie steeds 1,8A.

De OPO in combinatie met de Anker oplader daarentegen neemt al sneller een laadstroom van 1,8A, op beide kabel types, maar sowieso consequent blijft het 1,8A met de dikkere USB kabel.

Wat me verder opviel was dat de standaard OPO oplader volgens de Charge Doctor een iets lager voltage (5,02V - 5,06V) levert dan de Anker, waardoor 'ie al sneller onder de 5V wanneer je je OPO inplugt. Dan dropt ie met de OPO kabel onder de 5V and maakt volgens mij dat de OPO dus sneller terugschakelt naar een lagere laadstroom. Dat gebeurt bijna niet met de dikkere kabel. De spanning van de Anker daarentegen ligt iets hoger (5,10V - 5,15V)

Meten is weten, dat gaat zeker op in dit verhaal. Initieël was ik nogal sceptisch wat betreft het nut van dikkere USB kabels voor mijn situatie, gezien ik verwachtte dat met de standard OPO lader + kabel toch het maximale zou halen. Echter, het was me al vaker opgevallen dat het opladen van de OPO soms langer duurde.

• lord.farquaad
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 26-12-2019
Hmm. Update binnen gehaald via update tracker. Reboot naar recovery. Update from internal storage. En dan dit:

Daar snap ik niet alles van.
(Melding 3 keer vanwege 3 pogingen btw.)

Edit: telefoon is volledig ge-encrypt.

lord.farquaad wijzigde deze reactie 09-04-2016 18:28 (8%)

• iPodKiller
  • Registratie: september 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Rond 80% op full brightness gezet.

iPodKiller wijzigde deze reactie 10-04-2016 16:19 (27%)

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• rens-br
quote:
Condor70 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:55:
[...]
Nee, dat is "Clear cache". En als het goed is heb je dat al gedaan na het flashen.
Je kan in TWRP ook kiezen voor 'Advanced Wipe' en vervolgens kun je kiezen wat er verwijderd moet worden. Kijk maar:

Volgens mij als je 'data' en 'internal storage' niet aanvinkt, dan blijven de bestanden gewoon behouden een backup maken en die kopiëren naar de PC is nog steeds wel aan te raden.
quote:
dnhelle schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:10:
Ik heb tot nog toe geen klachten, buiten dat ik de optie nu mis om na invoeren van PIN-code direct toegang te krijgen tot de GSM. Moet nu dus weer OK klikken.
Bedoel je de pin-code tijdens het ontgrendelen of de pin-code van je simkaart?
quote:
Binnetie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:20:
Ik zit op dit moment op versie 12.0-YNG1TAS2I3 (Android 5.0.2)
Wat is in mijn geval nu handig om te doen? Moet ik een fullrom installeren? Hoe gaat dat precies?
Als je gewoon stock recovery hebt. Moet je eerst via recovery cm-12.1-YOG7DAS2K1-bacon-signed-d347503447.zip installeren en daarna via recovery CM13 OTA installeren. Je zou ook kunnen wachten op de full zip van COS13 en dan kan je het waarschijnlijk in één keer doen.
quote:
Waar ik ook eens met mijn vorige telefoon tegenaan gelopen ben is dat na een update mijn de fotonummering gereset wat. Gaat dat hier niet mis?
Geen idee. Heb dit bij deze update niet gemerkt en bij de vorige updates ook niet.
quote:
Walkman schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:21:
Ik las over de update maar ik heb die van mij tot nu toe nog nooit geüpdatet. CyanogenOS versie 11.0 staat er nog op (Android 4.4.2)
Ik verwacht dat je hetzelfde moet doen als ik hierboven hebt uitgelegd voor Binnetie. De incremental OTA update verwacht dat je op de laatste 12.1 versie zit. Dus als je vanaf 4.4.2 wilt updaten, zul je eerst naar die versie moeten. Of je wacht op de full versie van 13.
quote:
Gotiniens schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:58:
Android 6.0 mount usb disks niet meer aan het filesystem, waardoor deze niet meer te bereiken zijn met third party apps zoals ASTRO filemanager etc.
Komen de USB-disks wel in de standaard 'File Manager' te staan, als dat niet zo is werkt USB OTG gewoon helemaal niet meer.

rens-br wijzigde deze reactie 13-04-2016 13:50 (80%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 03:24
quote:
Als je stock recovery hebt en niet geroot is het een kwestie van booten in recovery zip selecteren en gaan met die banaan. Je hebt dan binnen 10 minuten Marshmallow op je device staan.
Gelukt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
Heel mooi! Ik zie trouwens dat jij een batterij indicator en procenten hebt. Je kan dit ook combineren tot één geheel. Zie screenshot hieronder als voorbeeld:

• lord.farquaad
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 26-12-2019
quote:
vanpeers schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:18:
Is de knop systeemupdates verdwenen bij 'over de telefoon' sinds de laatste 12.1 update?
Ik heb zelf de allerlaatste 12.1 niet gedaan en zie deze knop nog staan maar bij mijn vriendin staat dit er niet meer?

Krijg je dan gewoon melding van een nieuwe update?
Bij mij ook gewoon waar je de optie verwacht:

• rens-br
quote:
BlackEyedAngel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:17:
Update 15:10 Syncen mislukt en melding dat Google Contact have stopped working, en m'n contacts zijn weer weg uit de telefoon wtf 8)7
Schiet lekker op zo. Ik heb er gelukkig geen last van. Heb je de laatste versie van Google Play services geïnstalleerd?
quote:
Binnetie schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:34:
Eerst installeerde ik 12.1 via de updatetracker en dan door naar 13.0 maar de full ROM in de update tracker download wel maar ik krijg optie om hem te installeren.

Bij een fullrom behoudt je dan je app's en foto's?
Via instellen - over de telefoon - systeem updates wil het wel maar die update is een stuk kleiner..
De update tracker is ook niet bedoeld om updates te installeren, maar alleen om de updates te downloaden. Je moet vervolgens zelf naar de recovery gaan om de updates te installeren.

Een full rom laat je apps, bestanden en instellingen onaangeroerd, dus die kun je prima gebruiken om te updaten.

Heb je stock recovery of TWRP? Als je stock hebt kun je de incredimental prima gebruiken namelijk.
quote:
Bor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:25:
Volgens de update tracker zijn er issues met de update met de update procedure. Opgepast dus. Er is voor zover bekend dat nog geen workaround.
Is dat zo? Ik lees alleen dat de recovery is aangepast en dat er daardoor problemem kunnen ontstaan:

quote:
FeaR schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:48:
[...]
Op 5.x heb ik dit nooit gehad. Geloof dat dit ook echt een Marshmallow bug is.

Net weer een kleine update gehad van een 52 MB. Niveau van Android-beveiligingpatch staat nu op 1 mei 2016. Verder geen verschillen.
Zal eens kijken of ik de bug op mijn telefoon ook heb.

Vind het erg jammer dat ze nu alweer een update hebben uitgebracht. Nu moet ik weer TWRP en root weer verwijderen en vervolgens terug zetten. Inmiddels al iets bekend over de full rom?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 25-01 09:05
quote:
Sammekl schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:57:
Iemand tips voor het verbeteren van mijn batterijduur? Ik heb mijn OnePlus One sinds juli 2014. Destijds haalde ik (op Android 4.4.4) 7-9 uur screen-on-time. Vanaf Lollipop werd dit dramatisch. Sinds november vorig jaar maak ik gebruik van diverse Marshmallow ROMS (Dirty Unicorns, SultanXDA, Jgcaap, Nightlies), allemaal slechts 3 uur screen-on-time.

Greenify & Amplify helpen vrijwel niet. Ik heb geen grote wakelocks en mijn OnePlus wordt niet warm.

In het verleden heb ik Synapse in combinatie met AK kernel gebruikt, dat leek wel iets te helpen. Zover ik weet is deze kernel niet beschikbaar voor Sultan's ROM die ik nu gebruik.
Toen ik Exodus MM er net op had staan, en nog niet alle apps had geïnstalleerd, heb ik nog 8 uur SOT gehaald. Nu haal ik nog ongeveer 5. Ik zeg dat het vooral een apps probleem is.

Ook van juli 2014 met de originele accu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Vanochtend melding op mijn telefoon.
Er staat "1 thema-update", tik om Hexo bij te werken. Ik heb geen App die Hexo heet.
Als is op de melding tik krijg ik onderstaand scherm.
Iemand enig idee of dit veilig is.

screenshot

• rens-br
Zijn er meer mensen waarbij Wifi buitensporig veel energie verbruikt wanneer het verbonden is?
Met 62% accu over, heeft Wifi 15% gebruikt:

rens-br wijzigde deze reactie 18-05-2016 13:54 (24%)

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 25-01 14:34
quote:
SaN schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:44:
Ik heb zojuist een Synology 1900ac router aangesloten op mijn netwerk om ook gebruik te gaan maken van 5ghz Wi-Fi. Nu kom ik er alleen achter dat de Wi-Fi snelheid enorm traag is op 5ghz. Op 2,4ghz is de internetsnelheid prima.

Iemand een idee hoe dit kan?
Geen id maar dit doet ie hier op 5ghz.
Router hangt in de meterkast en test is in de woonkamer gedaan.
Muur en muur/deur van de meterkast er tussen op zo'n 6 meter afstand. Ziggo 150/15. Asus Ac66u router.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 24-01 06:18
quote:
rens-br schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:53:
Zijn er meer mensen waarbij Wifi buitensporig veel energie verbruikt wanneer het verbonden is?
Met 62% accu over, heeft Wifi 15% gebruikt:

[afbeelding]
Ja, nog een stuk beroerder dan hoe jij het hebt..

http://tweakers.net/ext/f/zai8oZnYQCXtdM17T7X62WdT/thumb.png

http://tweakers.net/ext/f/FYu0oDwnjerN4hKIfLJuk66K/thumb.png

http://tweakers.net/ext/f/PO8IbsOtO3me5ybyC4AiJHMy/thumb.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:13
Update! Al zal via twrp wel njet zijn zeker? 😀

http://tweakers.net/ext/f/AEO3h7UtYtU1lru6vvACxvVp/thumb.png

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 25-01 12:59
Ik heb ook een update ontvangen vanuit de Cyanogen app. Maar waar vind ik een changelog wat er is gewijzigd (de updae is 378MB groot).

Daarnaast heb ik al heel lang (weet niet of dit by design is). Dat alle apps onthouden waar ik gebleven was.
Dus als ik maps opgestart heb en ik heb een plaats opgezocht om te kijken waar die plaats lag en ik ga de volgende dag weer Maps opstarten dan sta ik dus nog bij die plaatsnaam.

Maar ook met bellen. Als ik een gesprek heb gevoerd en ik wil later weer iemand bellen dan staat het nummer van de vorige persoon nog in de dailer. Die moet ik eerst weghalen voordat ik een nieuw nummer kan draaien. Is dit een setting?

Ook valt me op dat de vriend van mijn zusje een heel anders scherm heeft als je de powerknop ingedrukt houdt en je je telefoon op vliegtuigstand etc kunt zetten. Bij hem zie je meer opties.

Dit is mijn scherm:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
quote:
coob schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:05:
En na de update is het scherm weer de grootste stroomvreter hier. Zoals het hoort!
Goed dat te weten. Ben benieuwd of de SOT ook verbeterd is!
quote:
alaintje schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:09:
Een 'hardware'matig probleem.
Mijn jack heeft losgelaten in mijn ingang. Als ik de oneplus open maak zie ik helaas dat ik niet beter kan bij de hoofdtelefoon ingang. Dit is erg zuur :/
Dit is toch gewoon een hardware issue en daarmee een RMA gevalletje?
quote:
superiscch schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:40:
[...]
Kijk eens bij Locatie > Scannen (via de 3 bolletjes) als WiFi scannen niet aan staat. Dat is echt een batterijslurper ivm wifi.
Na een week proberen met de bovenstaande instelling moet ik toch zeggen dat het geholpen heeft! Het scherm is nu weer de groot verbruiker en wifi heeft met 48% resterend, maar 2% verbruikt. Dat zijn dus een stuk normalere waardes. Zie ook het screenshot:

http://static.tweakers.net/ext/f/YhL1bwMP3OG4ucEF5q8hABP1/thumb.png

Bedankt voor de tip!

rens-br wijzigde deze reactie 07-06-2016 23:25 (60%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Update bevalt hier ook goed. Sinds ik de cache heb geleegd en de locatie (wifi scannen) heb uitgezet(bedankt voor de tip!). Kan die nu makkelijk 10 uur mee als ik hem normaal gebruik op een niet al te hoge helderheid en op efficiënt modus. Zie dat accuweather wel veel batterij slurpt.

• FoccodeJ
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 24-01 06:18
Vandaag beveiligingsupdate gehad naar niveau van 1 juni. Batterydrain door 'core apps'. Heb de hele coreapps nog niet gezien. Iemand een idee?

https://tweakers.net/ext/f/igiQ5HO7SLNL8b9XrHClXf6x/thumb.png

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-01 14:07
quote:
SaN schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Dat is toevallig, ik kwam net nog even terug om dat te delen. Ik vind het erg jammer dat ik de accu heb gewisseld en niet eerst een factory reset heb gedaan. Als ik het zo bekijk (na een dag) had ik dat beter meteen kunnen doen. Volgens mij doe ik nu veel langer met de batterij, en had ik met de originele accu misschien nog wel langer gedaan.

Bij mij sprong er trouwens ook zo'n dopje weg, ik kon hem gelukkig nog vinden. Had ik nooit verwacht.

De telefoon wordt wel heel erg warm als ik er mee bezig ben. Ik denk niet dat het de batterij zelf is. Het is meer de bovenkant van de telefoon. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of dit nieuw is hoor. Je gaat meer op dat soort dingen letten als je met de batterij bezig bent geweest denk ik.
Ik zou iedereen aanraden om een keer een factory reset te doen. Het heeft bij mij echt geholpen.
https://tweakers.net/ext/f/CaJ6zbDy53OjrBPLniCedRqI/thumb.png

Met net geen 4 uur het scherm aan.

• rens-br
https://static.tweakers.net/ext/f/3G2o8cBEhk8J94BBK2aHcZhA/thumb.png

Er is weer een nieuwe update verschenen. Geen idee wat de precieze changelog is, maar dit geeft de update tracker aan. Vermoedelijk is alleen het security level geupgrade naar 1 juli.

rens-br wijzigde deze reactie 06-07-2016 07:22 (10%)

• rens-br
quote:
Bor schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:27:
[...]
Die zag ik ook inderdaad. Ik heb nog geen uitgebreidere release notes gevonden op dit moment. Ik vermoed een paar kleine bugfixes en een geupgrade security level.
Ik ook niet. Maar op het OP forum wordt gesproken over alleen het updaten van de security patch level naar 1 juli.

https://static.tweakers.net/ext/f/tGRadVFq2yrJbGIYwJGtgmvp/thumb.jpg

Zelf kan ik de update vanwege root niet installeren.

rens-br wijzigde deze reactie 06-07-2016 09:13 (15%)

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

quote:
WoWo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:10:
Zojuist weer een update ontvangen (en geïnstalleerd). Beveiligingsniveau zit nu op 1 september :)
Het lijkt wel of de frequentie van updaten verbeterd is, sinds de tweede verjaardag van de 1+1 :+
Ben benieuwd!!

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:56
quote:
rens-br schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Wel erg vreemd. Als deze opgenoemde bugs heb ik geen last van gehad. Wellicht had je gewoon elke keer pech.
Of jij hebt heel erg geluk gehad? :P . Van de battery stats stond in bacon: https://jira.cyanogenmod.org/projects/BACON/versions/13809

Lijkt overigens nog steeds niet te kloppen:

(Heb antutu dus niet gedraaid).
quote:
Wel erg vreemd. Als deze opgenoemde bugs heb ik geen last van gehad. Wellicht had je gewoon elke keer pech. Deed je wel na elke update de cache verwijderen?
Dalvik cache?
quote:
Dit zit er toch gewoon in?

'Instellingen' -> 'Meldingen' -> 'Niet storen' -> 'Als prioriteit toestaan' -> 'Oproepen'

Je krijgt dan de keus tussen:
  • Van iedereen
  • Alleen van contacten
  • Alleen van contacten met ster
  • Geen
Ik ga die nieuwe DND feature even bekijken bedankt voor de tip. Op CM11 had je een toggle tussen maantje/zonnetje en ik had dan mijn geluid uit staan tussen 0:00 en 9:00, wat wel weer makkelijk was op te heffen via de tiles uit het pull down menu.

Zie dat je nu een rule kan maken, time based dus dat is dan hetzelfde. Vanavond even kijken of de Do not disturb tile aangaat van de nieuwe slaap regel :). Als dat zo is dan kan ik hem daar makkelijk uitschakelen mocht ik een keer wel bereikbaar willen zijn.

sdk1985 wijzigde deze reactie 10-10-2016 14:54 (47%)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• rens-br
Heb net even contact gehad met de chat en volgens de medewerker heeft OnePlus de software ondersteuning nog niet laten vallen:

Maar helaas kon ze niet vertellen of en wanneer de Nougat update verschijnt.

rens-br wijzigde deze reactie 17-10-2016 12:29 (12%)

• rens-br
quote:
vortexnl1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:07:
[...]
Als ik de "enable onscreen nav bar" knop uitzet dan blijft dat gedeelte waar die soft knoppen zit zwart en kan ik het niet gebruiken (want geen beeld daar).
Dat is vreemd. Ik heb ze net even aangezet voor je en dan komen ze tevoorschijn. Als ik ze vervolgens weer uitzet gaan ze weer weg en wordt die balk weer gewoon scherm. Heb je na het uitschakelen van de knoppen je telefoon een herstart gegeven?

Ik heb er even wat screenshots van genomen:
Aan:Uit:
quote:
Als ik de multitouch test tool gebruik (met "enable on screen nav bar" aan dan herkent hij geen touch. Weet je zeker dat die tool ook werkt op het onscreen nav bar gedeelte van het scherm ?
Heb dit net even voor je geprobeerd en de multitouch tester kan inderdaad niks met het stukje waar de knoppen op staan. Overigens als je je telefoon een kwart slag draait (naar rechts) dan gaat de status naar de rechterkant van je scherm, waardoor je wel kan kijken of links werkt. (Automatische rotatie moet wel aanstaan)

• wilmardo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 25-01 13:55
quote:
GurbY{nl} schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:16:
[...]

In de APN settings geen proxy toevallig..??
Nee staat niet ingesteld, je zou met een proxy sowieso geen internet moeten hebben toch? Dat is dus ook waar ik mijn hoofd over breek, waarom zou het internet stoppen met werken met HSPA in plaats van HSPA+? Het lijkt mij dat als het een werkt, het ander het ook moet doen. Zie ook de bijgevoegde screenshots :)
APN Instellingen
https://tweakers.net/ext/f/aPt9x0Z3LjIwtAQVdtuQNrZK/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/msKhf5pCZ761nayZlweuGcKt/thumb.jpg

• Binnetie
  • Laatst online: 25-01 12:59
Ik heb al heel lang een gek probleem met de Facebook app, dacht eerst dat het zo hoorde.

Wanneer ik een reactie wil plaatsen gebruik ik altijd een smile die ik zelf typ. Want de smiles op het toetsenbord zijn van die grote dingen. Tot ik ineens ging nadenken waarom mensen allerlei soort smilies gingen posten, je kunt toch nooit de toetsenbordcombinatie van die smiles onthouden.

Bij mij zit het er zo uit:

en deze smiles bedoel ik:

Maar ik kan nergens die smiles vinden die je normaal kunt kiezen. Mijn vriendin heeft ze wel op haar Oneplus X. Haha beetje gek probleem.

• lol1ishier
quote:
rens-br schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:43:
[...]

Vervelend probleem. Een aantal oplossingen / vragen:
  1. Kun je je batterij stats hier even posten?
  2. Zijn er apps die veel energie verbruiken?
  3. Wordt de telefoon ook heel erg heet?
  4. Wat is de laadstroom? Dit kan je zien met bijvoorbeeld Google Play: Ampere.
  5. Welke oplader gebruik je?
  6. Heb je de Cache al geleegd?
1.
2. Volgens de statistieken gebruikt geen enkele app erg veel energie. Percentage bij elkaar is ook veel minder dan er vanaf gaat.
3. Telefoon wordt niet warm!
4. Leuke app, hij schommelt heel erg. Tussen de 50 en 700 mA
Meestal rond de 200.
5. Oplader is de fastcharge van Samsung.
Heb ik sinds december en werkte gewoon top. Sinds deze week beide problemen tegelijk.
6. Ik heb de cache niet geleegd, helpt dat? welke moet ik legen?

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01:53
Ik heb nu al twee dagen in beeld "Nederlands (Nederland) wordt gedownload". Alleen wordt er niks gedownload. Herstarten van de telefoon werkt niet, hij probeert stug iets binnen te halen. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Zou het een hint van OnePlus zijn om een OnePlus 5 te halen? :P

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:13
rens-br schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:49:
[...]

Grote kans dat je digitizer laag kapot is, dus een nieuwe scherm is genoeg. Ik had wel begrepen dat het het makkelijkste is als je scherm + rand besteld. Anders moet je moeilijk doen met lijm enzo.
Deze dus?

https://tweakers.net/ext/f/DWck6GwNc8j4JjEwLYmwt2ks/thumb.jpg

• mark de man
  • Registratie: november 2005
  • Nu online

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Na vijf jaar gebruik heb ik besloten om mijn accu te vernieuwen. Alhoewel deze nog op 86%(!) gezondheid was, merkte ik dat ik soms moeite had om het einde van de dag te halen en na een lange tijd steeds tot 80% geladen te hebben, merkte ik dat hij soms uitviel bij 20% als ik hem tot 100% oplaadde.

Ik had deze accu besteld via Aliexpress: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.21094c4daFahgk

En alhoewel hij iets beter is dan de originele gebruikte, red ik nog steeds de 2 dagen net niet >:)

Maar wat een bazenbak blijft de OPO toch 8)

Join het DPC Whatpulse team

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True