Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612265

Vind het wel heel erg zonde van m'n toestel. Vroeger kon je vaak een nieuwe accu kopen.
Nu zijn er alleen imitatie accu's te koop en vanwege wisselende kwaliteit en ontploffende accu's ben ik daar niet zo'n fan van.

Had overigens nooit verwacht dat ik 3 jaar met een toestel zou doen. Meestal ben ik het wel zat na een jaar of 2 of valt het kapot op straat.

Mijn Opo 1 is wel 20 keer gestuiterd, gelukkig alleen wat krasjes op het hoesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27
Anoniem: 612265 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:51:
Overweeg een nieuwe accu, van Aliexpress of een lokale winkel (iemand tips?)
Officiële accu's worden helaas niet verkocht door OnePlus of een retailer, dus je zult sowieso over moeten gaan op een namaak accu. Op XDA loopt een draadje voor een replacement accu.

Verder heeft @cypher21 zijn accu ook vervangen: cypher21 in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie - Deel 2", maar helaas is die accu in zijn linkje niet meer te krijgen.

Overigens wist ik al dat de officiële accu's niet te krijgen waren, dus ik heb net voordat de garantie verliep het toestel opgestuurd naar OnePlus en die hebben het toestel voorzien van een nieuwe accu.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 19-05-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612265

Mag ik vragen of je daar nog iets voor betaald hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 612265 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:49:
Mag ik vragen of je daar nog iets voor betaald hebt?
Omdat het nog binnen de garantie viel heb ik er helemaal niks voor betaald. Ik heb ook geen flauw idee wat het had gekost als ik er wel voor moest betalen er zat namelijk geen bon bij.

Maar je zou contact op kunnen nemen met OnePlus chat om te vragen wat het zou gaan kosten. Mijn OnePlus X heb ik ook naar de reparatie gestuurd vanwege waterschade en daar was de accu €10,62, shipping €15,93 en pick-up service €10,87. Dan heb je in ieder geval een beetje een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik gebruik mijn toestel inmiddels zo'n 2,5 jaar. De accu wordt wat minder inderdaad een volle dag haal ik inmiddels niet meer. Heel soms ineens een reboot uit het niets. Buiten dat doet hij het nog goed

Hou wel mn ogen een beetje open naar vervangers...lg g6 zag ik voorbij komen maar ook de OPO 5 hou ik in de gaten.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Die random reboots zijn wel vervelend. Ik gebruik nu al een tijdje Lineage OS en ik heb daar gelukkig geen last meer van. Voordeel is ook dat je meteen ook de laatste Android versie en beveiligingsniveau hebt. Voor de geïnteresseerde : rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:01
(jarig!)
Zijn er mensen die 'm nog gebruiken met CyanogenOS? Komen er nog updates of moet ik over naar Lineage OS? Ik overweeg mijn One weer in gebruik te nemen na anderhalf jaar Oneplus X

Reden dat ik voor de X gegaan ben toendertijd was omdat mijn Oneplus One onbedoeld 112 belde vanuit m'n broekzak en omdat ik 'm te groot vond, verder was hij beter dan de Oneplus X op alle vlakken.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 24-05-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:55:
Zijn er mensen die 'm nog gebruiken met CyanogenOS? Komen er nog updates
Ik ben zelf ook overgestapt naar LineageOS, omdat CyanogenOS geen updates of ondersteuning meer krijgt. Zoals je wellicht wel weet is CyanogenOS gestopt: nieuws: Cyanogen stopt op 31 december met Cyanogen OS - update

Ik kan LineageOS tenzeerste aanraden. Wil je er meer over weten, hoort dat in: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:10
Oh oooohhh... Ik heb al een tijdje allemaal dubbele contacten in de mijn Contacten app staan.
Dacht dat ik er goed aan deed om de data te wissen van die app en daarna terug syncen vanaf Google.

Dat bleek niet te werken, dus ik dacht.. Laat ik de app even stoppen en daarna opnieuw starten...
Maaarrrrrr, nu is de hele contacten app niet meer terug te vinden op mijn telefoon :(

Als ik nu contacten aanklik in de telefoon app, dan krijg ik de melding dat er geen app gevonden is om het contact verder te bekijken. Hoe krijg ik in hemelsnaam die app weer gestart? Een restart helpt niet. Staat ook niet in de Google app-store.

Ik draai de nog altijd standaard Cyanogen OS 13.1.2 op android 6.0.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Ossi schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:15:
Oh oooohhh... Ik heb al een tijdje allemaal dubbele contacten in de mijn Contacten app staan.
Dacht dat ik er goed aan deed om de data te wissen van die app en daarna terug syncen vanaf Google.

Dat bleek niet te werken, dus ik dacht.. Laat ik de app even stoppen en daarna opnieuw starten...
Maaarrrrrr, nu is de hele contacten app niet meer terug te vinden op mijn telefoon :(

Als ik nu contacten aanklik in de telefoon app, dan krijg ik de melding dat er geen app gevonden is om het contact verder te bekijken. Hoe krijg ik in hemelsnaam die app weer gestart? Een restart helpt niet. Staat ook niet in de Google app-store.

Ik draai de nog altijd standaard Cyanogen OS 13.1.2 op android 6.0.1.
Ondertussen opgelost door de APK van Google Contacts te sideloaden van APK Mirror.
Hij was voor mijn telefoon onvindbaar in de Play Store.

Bedankt voor de snelle hulp Ossi! :P :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:13
Omdat ik last had van veel random reboots, heb ik de telefoon volledig terug naar stock gedaan en de bootloader gelocked. Enkel de tamper flag is niet gereset.

Bijkomend voordeel zou moeten zijn dat ik de netflix app terug kan installeren. Deze vindt ik echter nog steeds niet terug in de playstore. Zou dit met de tamper flag te maken hebben of gewoon omdat netflix de OPO gemarkeerd heeft als niet compatibel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@ShaneV de tamper flag? Dat komt mij niet zo bekend voor, waar vind ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
rens-br schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:00:
@ShaneV de tamper flag? Dat komt mij niet zo bekend voor, waar vind ik dat?
PS C:\adb> fastboot oem device-info
...
(bootloader) Device tampered: true
(bootloader) Device unlocked: false
(bootloader) Charger screen enabled: false
(bootloader) Display panel:
OKAY [ 0.016s]
finished. total time: 0.018s

Niet alle toestellen hebben dit, deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
ShaneV schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:28:
Omdat ik last had van veel random reboots, heb ik de telefoon volledig terug naar stock gedaan en de bootloader gelocked. Enkel de tamper flag is niet gereset.

Bijkomend voordeel zou moeten zijn dat ik de netflix app terug kan installeren. Deze vindt ik echter nog steeds niet terug in de playstore. Zou dit met de tamper flag te maken hebben of gewoon omdat netflix de OPO gemarkeerd heeft als niet compatibel?
Ik heb een standaard 1+1 maar deze reboot ook steeds vaker en vaker soms elke twee dag soms twee keer per dag dan weer een week niet. Vooral de laatste maanden is het erg.
Een jaar terug had ik 1 reboot per jaar.
Dus denk niet dat het aan jouw "rooten" ligt

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
ErikRo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:02:
[...]

Ik heb een standaard 1+1 maar deze reboot ook steeds vaker en vaker soms elke twee dag soms twee keer per dag dan weer een week niet. Vooral de laatste maanden is het erg.
Ik hoop dat het nu beter gaat. Alles staat clean, geen backups laten terugzetten. Voorlopig goeie batterij en camera terug. Al de rest werkt zoals normaal. Ik kruis men vingers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@ShaneV weer terug naar CyanogenOS 13?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
Correct, de laatste versie. 6.0.1 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ShaneV schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:54:
Correct, de laatste versie. 6.0.1 dacht ik.
Klopt inderdaad. CyanogenOS 13 is gebaseerd op 6.0.1, je zal wel versie COS13.1.2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ErikRo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:02:
[...]

Mijn OPO reset gemiddeld ook 1x in de week denk ik. Is tot nu toe ook geen touw aan vast te knopen aan wat het veroorzaakt. Zit wel eens te denken aan custom roms, maar dat is blijkbaar ook niet al te stabiel altijd.

Stiekem zat ik te wachten op de OP5, maar daar ben ik ook nog niet over uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Ossi op 24-06-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 17:27
Ik had inderdaad opeens ook soms meerdere reboots per dag, op de volledig stock laatste versie...
Daarom vorige week maar besloten om de hele custom toer op te gaan en de laatste LineageOS erop te slingeren. Sindsdien werkt 'ie eigenlijk weer als nieuw! (Afgezien dat ik net/net niet het einde van de dag haal op 1 accu lading, maar dat was op stock ook al).

Stiekem zat ik ook uit te kijken naar de 5, maar viel een beetje tegen, zeker qua prijs. Dus ik kijk 't allemaal nog even aan met de One. Toch wel mooi hoor, apparaat van €299 dat al bijna 3 jaar behoorlijk goed z'n werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik heb nu al twee dagen in beeld "Nederlands (Nederland) wordt gedownload". Alleen wordt er niks gedownload. Herstarten van de telefoon werkt niet, hij probeert stug iets binnen te halen. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.site-b.nl/meuk/Screenshot_20170627-194245.jpg

Zou het een hint van OnePlus zijn om een OnePlus 5 te halen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 20:35
Droefsnoet schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:55:
Ik heb nu al twee dagen in beeld "Nederlands (Nederland) wordt gedownload". Alleen wordt er niks gedownload. Herstarten van de telefoon werkt niet, hij probeert stug iets binnen te halen. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

[afbeelding]

Zou het een hint van OnePlus zijn om een OnePlus 5 te halen? :P
Ik heb daar ook wel eens last van gehad. Ik heb geen idee hoe ik het heb opgelost eigenlijk. Volgensmij ging het vanzelf weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Droefsnoet schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:55:

[afbeelding]
Ik geloof dat het een melding is van of Google Maps die offline kaarten download of van een toetsenbord o.i.d. Wat voor toetsenbord gebruik je?

Wat gebeurd er wanneer je de melding opent?

Ik heb even een aantal posts richting [OnePlus One] Accessoires geschopt.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 02-07-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
Dank je voor je reactie. Ik kan niet op die melding klikken, dat doet niks. Ik heb dus geen idee waar het bij hoort. Het toetsenbord wat ik gebruik is Android-toetsenbord (AOSP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Droefsnoet schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:43:
Dank je voor je reactie. Ik kan niet op die melding klikken, dat doet niks. Ik heb dus geen idee waar het bij hoort. Het toetsenbord wat ik gebruik is Android-toetsenbord (AOSP).
Kun je de cache en gegevens van het toetsenbord niet wissen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:18
Is het niet Google translate die een taal pakket probeert te downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
Cache legen deed ook niks. Ik heb op het icoontje geklikt en kwam toen bij 'downloadbeheer'. De eerste optie was om meldingen niet meer weer te geven dus die heb ik aangezet. De melding wordt nu niet meer getoond. Daarna alle apps nagelopen hoe 'meldingen' stonden ingesteld. De app die deze melding geeft zou dan op 'geblokkeerd' moeten staan, maar alles stond op 'normaal'. Ah zie nu dat er een optie 'app-meldingen' is waarbij je kan sorteren op 'geblokkeerd', dat was wat sneller geweest dan 85 apps nalopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 19:34
Droefsnoet schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:17:
Cache legen deed ook niks
...dat was wat sneller geweest dan 85 apps nalopen :P
Sowieso met taal/invoer te zien. Als je naar apps&systeemsapps gegaan was en dan gewoon even van je toetsenborden, van google assistant/search (offline speech files) en van translate de cache/data reset had was de kans gigantisch dat het al opgelost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb het volgende probleem. Mijn galery laat niet meer alle fotos zien. Alleen van de laatste paar dagen.

Ik heb het volgende al geprobeerd. Gallery uitgeschakeld, .nomedia files verwijderd, rescan media via FX-Explorer (kon optie binnen oneplus namelijk niet vinden). Gallery weer aangezet. Helaas geen resultaat.

Iemand ideen?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucastronaut
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-04 10:41
Beste OnePlus One gebruikers,

sinds een paar maanden kan ik niet meer gebeld worden/bellen. Ik ben momenteel bij Ben, op het T-Mobile netwerk. Het probleem ligt aan het toestel en niet aan de SIM want met een Simyo simkaart had ik dezelfde problemen. Na veel dingen proberen en meerdere factory resets/andere ROM's kan ik momenteel wel bellen en gebeld worden (oxygenOS 2.1.4), maar alleen als ik voorkeursnetwerk op 2G zet. Hierdoor is mijn internetsnelheid heel laag als ik niet op wifi zit. Iemand enig idee of ik wel gewoon 4G kan gebruiken én kan bellen en gebeld worden? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ShaneV schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:28:

Heb jij al een oplossing gevonden? Volgens mij is mijn OPO nog gewoon stock, geloof niet dat ik ooit heb lopen kloten met bootloader unlocken en/of rooten. Echter krijg ik ook de app niet gedownload uit de Play store.

Ik wilde gisteren eens wat series van Netflix downloaden om offline te kunnen bekijken. Heb vandaag een lange reis. Eerst naar Den Haag (ben ik ondertussen al) maar vanmiddag weer terug naar Groningen.
Helaas kon ik helemaal niets vinden dat offline beschikbaar is, ook het linkje voor offline beschikbaar mis ik. Dus leek het mij een goed idee om Netflix te verwijderen en opnieuw te installeren. Echter blijkt dat ik deze app waarschijnlijk van apkmirror.com heb, want daar heb ik m helaas weer opnieuw moeten downloaden, wederom zonder offline beschikbaarheid van series. Dus maar "snel" wat spul van de NAS getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:02
Misschien weet iemand hier het nog.
Ik heb gisteren na misschien 2 jaar een afgebroken jack in mijn telefoon verwijderd.
Ik heb de telefoon aardig uit eljaar moeten halen maar nu doen mijn communicatiemiddelen het niet meer goed.
Bluetooth zeer slecht, wifi zeer slecht, bereik matig.
Waardoor ik denk dat ze geen antenne meer hebben, nu was de telefoon echt behoorlijk smerig van binnen, aardig wat vies plakkerig stof, maar nergens echt corrosie te zien gelukkig.
Ik heb de 3 antennes in de backplate even schoon gemaakt met wasbenzine (had helaas geen alcohol voor handen). Maar sit heeft nog niet gewerkt, voor geen van de drie antenne's (voor zover ik kan merken).
Weet iemand welke connector op het moederbord van de communicatie is? Dan kan ik die misschien nog eens inspecteren.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:02
alaintje schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:55:
Misschien weet iemand hier het nog.
Ik heb gisteren na misschien 2 jaar een afgebroken jack in mijn telefoon verwijderd.
Ik heb de telefoon aardig uit eljaar moeten halen maar nu doen mijn communicatiemiddelen het niet meer goed.
Bluetooth zeer slecht, wifi zeer slecht, bereik matig.
Waardoor ik denk dat ze geen antenne meer hebben, nu was de telefoon echt behoorlijk smerig van binnen, aardig wat vies plakkerig stof, maar nergens echt corrosie te zien gelukkig.
Ik heb de 3 antennes in de backplate even schoon gemaakt met wasbenzine (had helaas geen alcohol voor handen). Maar sit heeft nog niet gewerkt, voor geen van de drie antenne's (voor zover ik kan merken).
Weet iemand welke connector op het moederbord van de communicatie is? Dan kan ik die misschien nog eens inspecteren.
Momenteel lijkt het netwerk het goed te doen, maar wifi en bluetooth absoluut niet.
Verder kan ik op internet niet meer vinden dan probeer de stappen opnieuw te doorlopen.

Maar hoe vaker ik de one uit elkaar ga halen, des te fragieler hij steeds wordt omdat de behuizing al niet meer in de beste staat is...

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 19:04
Ik ben na al die jaren nog tevreden over mijn OPO. OTA air update heb ik echter al eeuwen niet gehad. Ik draai nu nog steeds op android 5.1.1, Cyanogen OS: 12.1.1-YOG7DAS2K1. Mijn vroeg is of dit nog veilig te gebruiken is en of er een mogelijkheid is nieuwere updates te ontvangen zonder te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
balarina schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:02:
Ik ben na al die jaren nog tevreden over mijn OPO. OTA air update heb ik echter al eeuwen niet gehad. Ik draai nu nog steeds op android 5.1.1, Cyanogen OS: 12.1.1-YOG7DAS2K1. Mijn vroeg is of dit nog veilig te gebruiken is en of er een mogelijkheid is nieuwere updates te ontvangen zonder te rooten?
De beveiligingsupdates blijven dan ook al eeuwen uit. Ik zou er lineageOS opzetten, elke week een update. Android 7, snel, werkt goed, en het flashen stelt niets voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balarina
@trabuca

Bedankt voor de reactie. Flashen voor mij als noob heeft de hele middag geduurd haha maar het is gelukt! Ik had de stappen van rens-br gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Goed dat het gelukt is, en weer wat geleerd door het zelf uit te vogelen! Succes met de android 7 ontdekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
@trabuca

Bedankt! Tot mijn verassing werkt 4g nu uitstekend. Toevallig door half NL moeten reizen en plotseling altijd lte verbinding gehad met zo'n 40 mb/s. Kan zijn doordat de instellingen gereset zijn, provider Simpel werkt er iig prima mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:55
Ik kan momenteel niet eens een afbeelding op Facebook gooien. App heeft geen permissions. Wil je die toekennen dan komt er een melding dat daarvoor screen overlays eerst uit moeten staan. Zet je daar in de lijst Facebook uit dan komt alsnog dezelfde melding. Zet je in die lijst alles uit dan werkt het nog steeds niet! Frustrerende bende weer!

edit: Vanuit safe mode gelukt. Oneplus One stock blijft toch echt de teleurstellendste firmware die ik ooit heb gezien op een apparaat.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 02-11-2017 18:02 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 22:35
Ik heb een tweede hands OPO gekocht met Resurrection remix 7.1.2. Hij deed het goed, maar de accu was niet best meer. Er was een nieuwe accu bijgeleverd en die heb ik er in gezet. Daarna werkt het touchscreen totaal niet meer: ik krijg het begin scherm wat je moet unlocken door naar boven te swipen, maar het scherm reageert totaal niet meer. Heb inmiddels de oude accu er weer ingezet, maar zelfde probleem.

Weet iemand of ik hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeePC
Toad schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:49:
Ik heb een tweede hands OPO gekocht met Resurrection remix 7.1.2. Hij deed het goed, maar de accu was niet best meer. Er was een nieuwe accu bijgeleverd en die heb ik er in gezet. Daarna werkt het touchscreen totaal niet meer: ik krijg het begin scherm wat je moet unlocken door naar boven te swipen, maar het scherm reageert totaal niet meer. Heb inmiddels de oude accu er weer ingezet, maar zelfde probleem.

Weet iemand of ik hier een oplossing voor?
Hoogstwaarschijnlijk heb je de connector van touchscreen (per ongeluk) losgemaakt bij vervangen batterij. Connectors zitten allemaal boven de accu, naast stekkertje van accu, onder dat kapje dat je moet losschroeven. Even allemaal goed (voorzichtig) aandrukken. En boel weer in elkaar zetten. Bij mij was er ook 1 connector die heel makkelijk loskwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Laatst online: 01-06 22:35
EeePC schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:43:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk heb je de connector van touchscreen (per ongeluk) losgemaakt bij vervangen batterij. Connectors zitten allemaal boven de accu, naast stekkertje van accu, onder dat kapje dat je moet losschroeven. Even allemaal goed (voorzichtig) aandrukken. En boel weer in elkaar zetten. Bij mij was er ook 1 connector die heel makkelijk loskwam.
Dit klonk heel plausibel. Meteen de OPO weer opengemaakt en jawel: helemaal bovenaan zat een connectortje los. Even aangedrukt, meteen weer de nieuwe accu erin gedaan. En jawel: het werkt weer als vanouds!

EeePC je hebt mijn weekend weer goed gemaakt. Zeer veel dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Toad schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:29:
[...]

Dit klonk heel plausibel. Meteen de OPO weer opengemaakt en jawel: helemaal bovenaan zat een connectortje los. Even aangedrukt, meteen weer de nieuwe accu erin gedaan. En jawel: het werkt weer als vanouds!

EeePC je hebt mijn weekend weer goed gemaakt. Zeer veel dank voor de tip!
Haha mooizo! Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PikaPower
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
vandaag de OPO overleden, batterij was leeg en lijkt nu niet meer op te laden :-(
Wordt snel op zoek naar een andere, ik ben er bijna, ik wil kiezen tussen de OP5T of de Xiaomi mi mix2 (iemand tips hievoor?)

Iemand een tip om de OPO weer tot leven te wekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@PikaPower probeer even een andere oplader / kabel en laat hem vervolgens 24 uur lang opladen. Mocht dat niet werken, kan je de accu nog vervangen.

Waar ik nu aan zit te denken is dat de accu zover ontladen is dat hij kapot gegaan is.

Ik heb je vraag even naar het E&D topic verplaatst, aangezien het niks met custom rom's te maken heeft. Daarnaast is aankoopadvies niet toegestaan in ervaringen topics, maak dus even een nieuw topic aan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 20-12-2017 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PikaPower
rens-br schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:07:
@PikaPower probeer even een andere oplader / kabel en laat hem vervolgens 24 uur lang opladen. Mocht dat niet werken, kan je de accu nog vervangen.

Waar ik nu aan zit te denken is dat de accu zover ontladen is dat hij kapot gegaan is.

Ik heb je vraag even naar het E&D topic verplaatst, aangezien het niks met custom rom's te maken heeft. Daarnaast is aankoopadvies niet toegestaan in ervaringen topics, maak dus even een nieuw topic aan.
Heb inmiddels verschillende kabels geprobeerd en ook via USB laten opladen (maar nooit tot 24 uur)
Waarschijnlijk vanmiddag maar even de batterij vervangen.

Bedankt voor het verplaatsen en inmiddels een eigen topic aangemaakt voor aankoopadvies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35
@rens-br het was gezellig maar ik zal hier binnenkort minder te vinden zijn. Ik stap over naar een pixel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PikaPower
vandaag batterij / scherm / e.a vervangen maar helaas zonder resultaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@PikaPower dan zou die waarschijnlijk overleden zijn ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PikaPower
ik ben er ook bang voor @rens-br nog ding proberen via de PC connecten en ADB proberen anders helaas en op naar een volgend toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb wat posts verplaatst naar: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's. Berichten over LineageOS horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Vandaag nieuw accu besteld, iemand ervaring met vervangen? Nog tips\?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
kromme schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:52:
Vandaag nieuw accu besteld, iemand ervaring met vervangen? Nog tips\?
Ik heb zelf een keer het scherm vervangen en toen moest de batterij er ook uit. Belangrijkste is om het gewoon heel voorzichtig te doen aangezien hij heel stevig vastgeplakt zit en de batterij zelf geen harde buitenkant heeft. Maar met beleid is dat prima te doen. Bekijk van tevoren gewoon wat YouTube filmpjes en dan moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Walkman schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:57:
[...]

Ik heb zelf een keer het scherm vervangen en toen moest de batterij er ook uit. Belangrijkste is om het gewoon heel voorzichtig te doen aangezien hij heel stevig vastgeplakt zit en de batterij zelf geen harde buitenkant heeft. Maar met beleid is dat prima te doen. Bekijk van tevoren gewoon wat YouTube filmpjes en dan moet het wel lukken.
Wist hij dan ook de telefoon omdat de stroom er dan eigenlijk helemaal van gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
kromme schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:51:
Wist hij dan ook de telefoon omdat de stroom er dan eigenlijk helemaal van gaat?
Nee. Hooguit wordt je ram geheugen leeggegooid, omdat die alleen data opgeslagen houdt wanneer er spanning op staat. Je opslag wordt niet gewist wanneer je de batterij los haalt.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 06-02-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb wat berichten verplaatst naar: [OnePlus One] Accessoires. Berichten over opladers en accu's horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Kennen jullie de aflevering van The Big Bang Theory, waarin Sheldon van Amy "les" krijg in het niet afmaken van dingen?
Ik voelde mij vanmorgen in de auto net zoals Sheldon :-( Ik was lekker aan het meeblèren met een liedje op Spotify, de laatste 30 seconden ofzo gingen in en toen viel het stil.... reboot :') ffffuuuuuuuuuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Ossi die aflevering ken ik (helaas?) niet, maar wordt het toch tijd voor de Franco Kernel. :P

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 09-02-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Had vaak last sinds een aantal maanden van Twitter. Liep echt constant vast. Heb gegevens wissen maar gedaan. Loopt nu helemaal soepel. Zou het aan Lineage OS liggen, of aan de OPO zelf? Ik weet het niet. Twitter ging nooit crashen voordat ik lineage os gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 23:55

Insehh

Define good enough.

Heb na 5 jaar toch echt afscheid genomen van mijn OPO. :'( Reageert nergens meer op, en start niet op ook. RIP.

De enige ekte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Insehh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:29:
Heb na 5 jaar toch echt afscheid genomen van mijn OPO. :'(
Na 5 jaar ja? Had je het toestel 14 maanden voor release gekocht? :P
Reageert nergens meer op, en start niet op ook. RIP.
Dat is wel balen! Maar heb je de accu al vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

rens-br schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:07:
[...]

Na 5 jaar ja? Had je het toestel 14 maanden voor release gekocht? :P

[...]

Dat is wel balen! Maar heb je de accu al vervangen?
Het voelt toch anders al best lang... :P 8)7
Heb hem via een invite gekocht, ongeveer 2 maanden nadat het begon. Dus toch al redelijk lang haha.

Accu vervangen heb ik bewust niet gedaan. Hij had ook al problemen met opladen af en toe, andere adapter geprobeerd, random reboots. Besloten om maar eens voor de 5T te gaan kijken, in plaats van te investeren in nieuwe components terwijl het beestje misschien gewoon klaar is met alles. :)

De enige ekte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Insehh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:41:
[...]

Het voelt toch anders al best lang... :P 8)7
Heb hem via een invite gekocht, ongeveer 2 maanden nadat het begon. Dus toch al redelijk lang haha.

Accu vervangen heb ik bewust niet gedaan. Hij had ook al problemen met opladen af en toe, andere adapter geprobeerd, random reboots. Besloten om maar eens voor de 5T te gaan kijken, in plaats van te investeren in nieuwe components terwijl het beestje misschien gewoon klaar is met alles. :)
Lijkt me toch zonde als je hem laat liggen terwijl je weet dat het misschien makkelijk te verhelpen is. Kan toch altijd dienen als een solide reserve toestel of als telefoon voor testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

iPodKiller schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Lijkt me toch zonde als je hem laat liggen terwijl je weet dat het misschien makkelijk te verhelpen is. Kan toch altijd dienen als een solide reserve toestel of als telefoon voor testen.
Zoals ik al aangaf, we hebben al wat dingen geprobeerd. Had hem ook liever als reservetoestel gehouden, maar kan ook een keer niet lukken he. Hebben nog een motorola smartphone liggen die ook gewoon dient als reserve. Weliswaar ook met charging issues, maar als je hem heel precies neerlegt laadt ie prima... :P

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Insehh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:41:
Accu vervangen heb ik bewust niet gedaan. Hij had ook al problemen met opladen af en toe, andere adapter geprobeerd, random reboots.
Ah ok. Dat kan wel allemaal te maken hebben met de accu natuurlijk.
Besloten om maar eens voor de 5T te gaan kijken, in plaats van te investeren in nieuwe components terwijl het beestje misschien gewoon klaar is met alles. :)
Dat is ook een hele mooie investering natuurlijk.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 10:46
Helaas, sinds gisteren laadt mijn OPO niet meer op. Bij aansluiten aan eender welke kabel krijg ik geen enkele respons van het device (LED noch bootloader noch charging scherm gaan aan). Gek genoeg hoor ik wel een 'device connected' geluid als ik hem met de originele OPO USB kabel in mijn computer steek. Deze is dan wel continu connected / disconnected, wat bij wat manipuleren van de kabel een blijvende connectie lijkt te maken. In device manager verschijnt soms 'A0001'. Vermoedelijk heb ik dus last van enkel een micro USB poort die kapot is. Ik zou deze dus wel graag willen vervangen, maar alle plekken waar ik hem kan vinden lijkt dit uitverkocht te zijn?

Of denkt iemand dat het niet aan de poort ligt bij boven beschreven gedrag?

[ Voor 5% gewijzigd door MoiZie op 15-02-2018 14:19 ]

• rens-br
MoiZie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:19:
Helaas, sinds gisteren laadt mijn OPO niet meer op. Bij aansluiten aan eender welke kabel krijg ik geen enkele respons van het device (LED noch bootloader noch charging scherm gaan aan). Gek genoeg hoor ik wel een 'device connected' geluid als ik hem met de originele OPO USB kabel in mijn computer steek. Deze is dan wel continu connected / disconnected, wat bij wat manipuleren van de kabel een blijvende connectie lijkt te maken. In device manager verschijnt soms 'A0001'. Vermoedelijk heb ik dus last van enkel een micro USB poort die kapot is. Ik zou deze dus wel graag willen vervangen, maar alle plekken waar ik hem kan vinden lijkt dit uitverkocht te zijn?
Dit kan eigenlijk twee dingen betekenen: Accu of usb-aansluiting. Waarbij de USB-aansluiting de eerste verdachte is. Als je accu defect zou zijn zou je verwachten dat hij nog wel iets doet.

Maar al eens op ebay of Aliexpress gekeken?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 15-02-2018 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 10:46
rens-br schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Dit kan eigenlijk twee dingen betekenen: Accu of usb-aansluiting. Waarbij de USB-aansluiting de eerste verdachte is. Als je accu defect zou zijn zou je verwachten dat hij nog wel iets doet.

Maar al eens op ebay of Aliexpress gekeken?
Nee haha, die juist nog net niet! (Was eerlijk gezegd vergeten dat die website nog bestond :o 8)7 ).

Besteld! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 15:23
Heb nu een probleem met mn touchscreen. Een bepaalde strook in het midden werkt ineens niet meer.
https://imgur.com/a/kmXRK

Wat zoekwerkt wijst uit dat meerdere mensen hier last van hebben, maar nergens echt een oplossing kunnen vinden.

Nu met OTG kabel de beveiliging eraf gehaald zodat de telefoon iig niet meer onbruikbaaar is.
Toch wil ik wel weten wat er aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen.
Iemand een suggestie/of ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Goemies schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:52:
Heb nu een probleem met mn touchscreen. Een bepaalde strook in het midden werkt ineens niet meer.
https://imgur.com/a/kmXRK

Wat zoekwerkt wijst uit dat meerdere mensen hier last van hebben, maar nergens echt een oplossing kunnen vinden.
Dit soort problemen betekenen over het algemeen dat de flatcable van je scherm niet goed vast zit of niet goed meer is. Het open schroeven en die aandrukken kan helpen of je zal je hele scherm moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Hoe lang denken jullie nog met de one door te gaan nu de op6 er aan zit te komen?

Ik draai nog steeds sultan's los14.1 en hij draait als een zonnetje. Pas een nieuwe accu besteld in de hoop dat dat wél een goede gaat zijn. Maar moet zeggen, als de 6 wat is kriebelt het toch wel. Of ik koop dan een 2de hands 5t.

Het is gewoon idioot hoe futureproof de one is, aangezien hij nog steeds prima mee kan met de meeste telefoons. Er zit waarschijnlijk zelfs officieel lineage 15.1 aan te komen ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:01:
Hoe lang denken jullie nog met de one door te gaan nu de op6 er aan zit te komen?
Tot nu toe begon het bij bijna elk nieuw OnePlus toestel wel te kriebelen, maar als ik vervolgens realistisch ging nadenken bestefte ik dat mijn OPO prima beviel en nog enorm goed werkte.

In navolging van de OP6 zat ik wel te denken om die aan te schaffen, maar hij zal waarschijnlijk geen FPS in het scherm hebben zitten. Een feature die ik echt super gaaf vind en een reden voor mij om een nieuw toestel te kopen.

Daarnaast komt, als het goed is, binnenkort official LOS15.1 uit voor de OPO toestel en dan kunnen we er weer een jaartje tegenaan. Ik heb mijzelf in ieder geval voorgenomen dat het toestel up-to-date, veilig, vloeiend en snel moet blijven.Mocht de LOS support / updates in de nabije toekomst wegvallen, dan ga ik sowieso overstappen op iets anders. Ik wil wel een ROM die elke maand de patches binnenkrijgt.

En jij? Ga je overstappen op de OP6?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 04-04-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoewel goed bedoeld, hebben we hier de V&A voor.

[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 15-06-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Mijn scherm begint los te komen vanuit de hoek linksonder. Begin me wel een beetje zorgen te maken hoe lang hij nog mee zal gaan... Iemand een idee hoe ik dat weer vast ga krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ossi schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:21:
Mijn scherm begint los te komen vanuit de hoek linksonder. Begin me wel een beetje zorgen te maken hoe lang hij nog mee zal gaan... Iemand een idee hoe ik dat weer vast ga krijgen?
Met een hittepistool en een zuignap kan je het scherm veder loskrijgen en dan er nieuwe lijm tussen doen, de losgemaakte lijm zal als het afkoelt weer genoeg hechting geven aan het scherm dus je hoeft enkel het los te laten stukje te doen.

Je kan ook het hele scherm eruit halen maar dan loop je het risico dat je de cover barst. Dat plastic is over de loop der jaren wat van zijn elastisiteit verlorgen. Heb mijn OPO al een paar keer open gehad omdat ik het scherm al 2x heb moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Brilsmurfffje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:29:
[...]

Met een hittepistool en een zuignap kan je het scherm veder loskrijgen en dan er nieuwe lijm tussen doen, de losgemaakte lijm zal als het afkoelt weer genoeg hechting geven aan het scherm dus je hoeft enkel het los te laten stukje te doen.

Je kan ook het hele scherm eruit halen maar dan loop je het risico dat je de cover barst. Dat plastic is over de loop der jaren wat van zijn elastisiteit verlorgen. Heb mijn OPO al een paar keer open gehad omdat ik het scherm al 2x heb moeten vervangen.
Met een hittepistool moet ik denken aan een verfbrander? En wat voor lijm moet ik aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ineens kwam dit topic omhoog bij mij.
Heb de opo al een tijdje in de kast liggen (denk sinds 2015 ergens toen ik over ging op de s6)
Hij draait nog op het os waar hij mee kwam. Maar lees ik het nu goed dat deze nog best een jaar of langer mee kan? Hij is nog helemaal perfect dus het zou zonde zijn als ik er niks meer mee zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Janet_ schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 03:35:
Ineens kwam dit topic omhoog bij mij.
Heb de opo al een tijdje in de kast liggen (denk sinds 2015 ergens toen ik over ging op de s6)
Hij draait nog op het os waar hij mee kwam. Maar lees ik het nu goed dat deze nog best een jaar of langer mee kan? Hij is nog helemaal perfect dus het zou zonde zijn als ik er niks meer mee zou doen.
Door de bootloader te unlocken en daarna Lineage OS 14.1 (die is momenteel zoals ik begreep stabieler, dan 15.1) te installeren kun je inderdaad nog een tijdje met dit toestel doen. :)

@rens-br heeft je al getagd in het topic over Custom Roms voor dit toestel, maar bij deze nogmaals de link:
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

*knip*. Dat mag via een DM ;)

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 29-06-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Na 3,5 jaar, met soms grote tevredenheid, regelmatig frustraties heb ik besloten om in te gaan op een mooie deal voor de Nokia 7 plus. Aangezien die met een mankement weer opgestuurd wordt ter reparatie ben ik na 3 dagen gebruik weer terug op de OPO. Deze OPO heeft een factory reset gehad en ik moet zeggen: "What the fuck heb ik allemaal veranderd?" Stock Lineage werkt echt zo gaar na jaren mijn eigen instellingen gebruiken.

Kan m weer volledig opnieuw inrichten, ben knap chagrijnig door deze ellende. Maar stiekem voelt hij ook weer als vertrouwd in de hand O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 10:09

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ook hier nog steeds enorm tevreden met de OPO na bijna vier jaar. Zelfs de accu gaat nog een dag mee, al denk ik er wel aan om deze binnenkort te gaan vervangen. Ik kan eerlijk gezegd nog steeds geen enkele reden verzinnen om een nieuw toestel te gaan kopen. Alles is snel zat en wellicht behalve een betere camera zitten er op nieuwe toestellen geen functies die ik op dit moment mis. Dit jaar ga ik zeker volmaken met de OPO en volgend jaar denk ik ook. Zodra mijn OPO inderdaad gedegradeerd gaat worden tot reservetoestel zal ik er ook nog wel regelmatig mee gaan spelen.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Valt me trouwens op dat het onderste gedeelte van mijn oem OPO accu een beetje bol staat al een paar maanden, ik voel een bobbel (iets onder cyanogen logo) gewoon in de backplate, lijkt wel opgezwollen. Moet ik vrezen voor mijn accu nu? Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken.

[ Voor 14% gewijzigd door iPodKiller op 11-10-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
iPodKiller schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:44:
Valt me trouwens op dat het onderste gedeelte van mijn oem OPO accu een beetje bol staat al een paar maanden, ik voel een bobbel (iets onder cyanogen logo) gewoon in de backplate, lijkt wel opgezwollen. Moet ik vrezen voor mijn accu nu? Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken.
Meestal is dat wel een teken dat de accu zijn beste moment gehad heeft. Ik denk dat het scheelt dat de OPO een losse backcover heeft. Bij veel andere (Samsung) smartphones wordt door de accu de telefoon simpelweg krom getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

iPodKiller schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:44:
Je kan heel makkelijk de achterkant eraf halen, dan zie je zonder verder iets los te halen de accu al zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Brilsmurfffje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Je kan heel makkelijk de achterkant eraf halen, dan zie je zonder verder iets los te halen de accu al zitten
Heb ik al gedaan vandaar, vandaar dat ik al aangaf dat het een beetje bol aan de onderkant is.
rens-br schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Meestal is dat wel een teken dat de accu zijn beste moment gehad heeft. Ik denk dat het scheelt dat de OPO een losse backcover heeft. Bij veel andere (Samsung) smartphones wordt door de accu de telefoon simpelweg krom getrokken.
Ah oke, nee dan weet ik genoeg. jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Brilsmurfffje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:12:
Nja 'makkelijk'. Makkelijker dan op de meeste smartphones. Maar paar weken terug de mijne er voor de 2e keer afgehaald, om de speaker en microfoon gaatjes schoon te maken. Maar bemerkte dat er een scheur in zat en een van de hoekjes vielen (gewoon broos geworden) eraf. Dus voorzichtigheid is wel geboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:10

WhySoSerious

Be the change.

Ik mis deze telefoon soms nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Laatst online: 14:26
Op vakantie is de OPO gevallen waardoor onderste helft van scherm niet meer werkt, hij was ondertussen 'maar' reserve telefoon geworden maar toch denk ik er aan hem te herstellen. Kan ik gewoon nieuw scherm op Ali bestellen? Of zit de kans er in dat er mee stuk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rens-br schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

Nja 'makkelijk'. Makkelijker dan op de meeste smartphones. Maar paar weken terug de mijne er voor de 2e keer afgehaald, om de speaker en microfoon gaatjes schoon te maken. Maar bemerkte dat er een scheur in zat en een van de hoekjes vielen (gewoon broos geworden) eraf. Dus voorzichtigheid is wel geboden.
Bij mij zitten er al meerdere scheurtjes maar doordat er zoveel klipjes zitten, zit alles toch nog best wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Brilsmurfffje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:06:
Bij mij zitten er al meerdere scheurtjes maar doordat er zoveel klipjes zitten, zit alles toch nog best wel vast.
Mijn achterkant zit ook nog goed vast, maar eraf halen doe ik niet nog een keer denk ik. Want dat gaat de klep waarschijnlijk niet overleven.

offtopic:
Gefeliciteerd!

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 11-10-2018 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 14:41
Mijn OPO doet het nog steeds fantastisch en ziet er nog als nieuw uit. Ook nog met de originele batterij. De health zit nu 84%, dus dat vind ik helemaal niet slecht voor zo'n oude telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
ZFLaSH schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:26:
Mijn OPO doet het nog steeds fantastisch en ziet er nog als nieuw uit. Ook nog met de originele batterij. De health zit nu 84%, dus dat vind ik helemaal niet slecht voor zo'n oude telefoon.
Netjes! Gekocht bij release? En een hoesje gebruikt ofniet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 14:41
rens-br schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:28:
[...]

Netjes! Gekocht bij release? En een hoesje gebruikt ofniet?
Een paar weken na release van iemand overgenomen en inderdaad altijd in een klaphoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
superiscch schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:40:
Op vakantie is de OPO gevallen waardoor onderste helft van scherm niet meer werkt, hij was ondertussen 'maar' reserve telefoon geworden maar toch denk ik er aan hem te herstellen. Kan ik gewoon nieuw scherm op Ali bestellen? Of zit de kans er in dat er mee stuk is?
Grote kans dat je digitizer laag kapot is, dus een nieuwe scherm is genoeg. Ik had wel begrepen dat het het makkelijkste is als je scherm + rand besteld. Anders moet je moeilijk doen met lijm enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
rens-br schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:49:
[...]

Grote kans dat je digitizer laag kapot is, dus een nieuwe scherm is genoeg. Ik had wel begrepen dat het het makkelijkste is als je scherm + rand besteld. Anders moet je moeilijk doen met lijm enzo.
Deze dus?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DWck6GwNc8j4JjEwLYmwt2ks/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dat lijkt inderdaad de goede te zijn. Heb je nog een linkje ervan? Kan ik even wat beter kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb 2x t scherm zonder frame vervangen, met een hittepistool vind ik dat makkelijker. Je warmt t scherm een beetje op en met een zuignap trek je het scherm er vervolgens gemakkelijk uit! Maak je t nieuwe scherm een beetje warm dan zit alles weer zo met de oude lijm op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:09:
[...]

Ik heb 2x t scherm zonder frame vervangen, met een hittepistool vind ik dat makkelijker. Je warmt t scherm een beetje op en met een zuignap trek je het scherm er vervolgens gemakkelijk uit! Maak je t nieuwe scherm een beetje warm dan zit alles weer zo met de oude lijm op elkaar.
Hittepistool heb ik niet ☺️ prijsverschil is €8, dus dat maakt het niet 😁
rens-br schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:55:
[...]

Dat lijkt inderdaad de goede te zijn. Heb je nog een linkje ervan? Kan ik even wat beter kijken.
Oneplus Een Lcd-scherm Touch Screen Met Frame Test Goede Digitizer Glas Panel Accessoire Vervanging Voor Een plus Een 64/16 GB
https://s.click.aliexpress.com/e/bxlZxvGU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
superiscch schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:32:
Oneplus Een Lcd-scherm Touch Screen Met Frame Test Goede Digitizer Glas Panel Accessoire Vervanging Voor Een plus Een 64/16 GB
https://s.click.aliexpress.com/e/bxlZxvGU
Volgens mij is dat een prima scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 10:09

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Na vijf jaar gebruik heb ik besloten om mijn accu te vernieuwen. Alhoewel deze nog op 86%(!) gezondheid was, merkte ik dat ik soms moeite had om het einde van de dag te halen en na een lange tijd steeds tot 80% geladen te hebben, merkte ik dat hij soms uitviel bij 20% als ik hem tot 100% oplaadde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YUHg2Xf.jpg

Ik had deze accu besteld via Aliexpress: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.21094c4daFahgk

En alhoewel hij iets beter is dan de originele gebruikte, red ik nog steeds de 2 dagen net niet >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ml1J2FU.jpg

Maar wat een bazenbak blijft de OPO toch 8)

Afbeeldingslocatie: https://animedic.nl/wp-content/uploads/b100-300x169.jpg

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Laatst online: 05-05 09:44
Hoi, misschien niet helemaal het meest relevante draadje, maar vooruit. Ik heb hier nog een vijftal nieuwe "glazen" screenprotectors (Combat Anti-Glare) voor een OPO liggen. Heeft iemand daar nog interesse in?
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen