• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:54

Quad

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie
[OnePlus One] Levertijden & Prijzen
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
[OnePlus One] Accessoires
[OnePlus] RMA & Support

Toeloop
De OnePlus One is 23 april, dan eindelijk officieel gepresenteerd. Het nieuwe bedrijf OnePlus was al maanden flink bezig met het teasen van hun nieuwe toestel, op bijvoorbeeld hun Facebook- en hun Google+-pagina. Daarin werden niet alleen fabrikanten zoals HTC, Samsung en Motorola op de hak genomen, maar werden er ook al enkele specificaties bekend.

De telefoon wordt in 16 landen worden verkocht, waarbij Nederland en België ook tot de release-landen behoren. In eerste instantie zal de telefoon alleen via een invite-systeem te koop zijn, oftewel op zoek naar een uitnodiging. Deze zijn te verkrijgen via allerlei wedstrijden, via het OnePlus-forum of via een persoon die er al eentje had en overgegaan is tot aanschaf van de One.

Specificaties
OnePlus One specificaties
Android OSAndroid KitKat 4.4
SkinCyanogenMod 11S
ChipsetQualcomm Snapdragon 801
Processor snelheid2500MHz
Intern geheugen16GB / 64GB
RAM geheugen3072MB
Flash geheugenNiet aanwezig
LTE-ondersteuningJa
GPS Glonass-ondersteuningJa
Scherm5,5" / LTPS IPS met TOL / 1920 x 1080 pixels
Frontcamera5.0 megapixels
Backcamera13.0 megapixels
Fysieke cameraknopNee
Accu (mAh, standby, spreektijd)3100mAh
Afmetingen 152.9 x 75.9 x 8.9 mm
Gewicht 162 gram
FeaturesStyleswap-covers / Tap-to-wake & gestures / onscreen- of capacitieve knoppen
NotificatieledjeRGB
Adviesprijs€ 269 / € 299

Overige hardwarespecificaties zijn:
  • microSIM
  • USB 2.0
  • Bluetooth 4.1
Foto's

Rooten en custom ROM's:
Rootacces op een Androidtelefoon zoals de OnePlus One wordt vaak gebruikt om zo meer aan de telefoon aan te kunnen passen. Zo kun je tientallen extra applicaties installeren, waarmee je extra functionaliteit op je telefoon verkrijgt. Ook kun je bestanden en mappen inzien (de 'root') waar je zonder roottoegang niet bij kunt en deze kun je ook weer aanpassen om je telefoon functies te geven die jij wilt of het uiterlijk aan te kunnen passen. Zo kun je met roottoegang bijvoorbeeld advertenties
in games en applicaties verbergen, kun je icoontjes aanpassen in bijvoorbeeld je notificatiebalk aanpassen en nog veel en meer!

Een ROM is simpelgezegd de software die op de telefoon draait en op de OnePlus One draait al een zogenaamde custom ROM, namelijk CyanogenMod 11s. CyanogenMod is gewoon standaard Android, maar dan nog eens met tientallen extra opties en instellingenmenu's om je telefoon nog meer aan te passen. De OnePlus One is een echte 'mod-telefoon', want je kunt er ook andere ROM's op installeren en daarvan zijn er redelijk wat die ook werken op de One met elk hun eigen voor- en nadelen:

Een custom ROM kan bijvoorbeeld aangepast zijn waardoor deze jou beter bevalt dan een andere ROM. Hierbij moet je weer denken aan uiterlijke elementen, opties, instellingenmenu's, opties enzovoort enzovoort. De ene ROM heeft honderden opties en daarin kun je alles zelf instellen, waar het bij andere ROM's weer allemaal wat simplistischer is, maar welke ROM jou bevalt...

Unlocken, rooten & custom recovery

Om root op je toestel te verkrijgen dien je eerst de bootloader van je OnePlus One te unlocken.
Het unlocken van je bootloader zorgt ervoor dat je de mogelijkheid krijgt tot al je systeembestanden, de recovery en boot gedeelte van je telefoon, hierdoor kan je simpel nieuwe ROM's op je toestel flashen.

Het unlocken van je bootloader is heel erg simpel, maar eerst gaan we alle bestanden binnen halen die nodig zijn voor het unlocken, rooten en een custom recovery.

DownloadsAndroid SDK
  1. Download de volledige Android SDK, pak het zip bestand uit en plaats het als android-sdk-windows op je bureaublad. Indien je de SLIM versie hebt gedownload, kan je verder naar stap 4.
  2. Als je de volledige versie hebt gedownload, open het bestand SDK Manager.exe en installeer de volgende packages:
    - Tools > Android SDK Tools, Android SDK Platform-tools
    - Extras > Android Support Library, Google USB Driver
  3. Indien je het hebt uitgevoerd is er in de folder android-sdk-windows een folder erbij gekomen die platform-tools heet.
  4. Open CMD (Windows toets + R) en voer de volgende commando's in:
    code:
    1

cd Desktop/android-sdk-windows/platform-tools
    code:
    1

adb version
Als bovenstaande de volgende terugkoppeling geeft: Android Debug Bridge version x.x.xx, is het gelukt.

Bootloader unlocken
!! LET OP !!
HET UNLOCKEN VAN JE BOOTLOADER ZORGT ERVOOR DAT AL JE DATA WORDT VERWIJDERD VAN JE ONEPLUS ONE, INCLUSIEF HET INTERNE GEHEUGEN. MAAK DUS EERST EEN BACKUP!!!!
!! LET OP !!

Zet je OnePlus One uit, zorg ervoor dat deze niet aangesloten is aan je computer en probeer in fastboot te komen, dat doe je door de aan/uit knop & de volume + knop te gelijk in te houden voor een aantal tellen, je ziet dan een gezichtje met de tekst 'FASTBOOT', als dat het geval is, sluit dan nu je telefoon aan je computer, heb geduld, het kan een paar tellen duren voordat de telefoon geïnstalleerd is.

Open nu CMD (Windows toets + R) en voer het volgende in:
code:
1
cd Desktop/android-sdk-windows/platform-tools

code:
1
fastboot devices

Je zou nu in je command line moeten zien staan als 5******9 fastboot.

Als dat niet het geval is, zijn de drivers niet correct geïnstalleerd.

Wanneer je telefoon wordt herkend zoals uit het voorbeeld dan kan je de bootloader unlocken, dat doe je door het volgende commando in te voeren:

code:
1
fastboot oem unlock

Wanneer de telefoon weer klaar is kan je de telefoon herstarten

code:
1
fastboot reboot

Wacht tot je toestel klaar is en schakel Opties voor ontwikkelaar in (in instellingen > over de telefoon > 7 keer drukken op build-nummer.
Schakel daarna in opties voor ontwikkelaar Cyanogenmod-recovery bijwerken uit en USB-foutopsporing in.

Wordt uiteraard nog verder aangevuld...

[Voor 41% gewijzigd door rens-br op 02-06-2016 12:00]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 14:52
Misschien wel handig voor de leken onder ons om een korte uitleg te geven waarom je zou willen rooten of een custom rom op je telefoon zou willen hebben!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:05
NrG! schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:09:
Misschien wel handig voor de leken onder ons om een korte uitleg te geven waarom je zou willen rooten of een custom rom op je telefoon zou willen hebben!
Omdat het meer vrijheid en opties biedt, en met sommige telefoons (zoals de HTC HD2 of de Nexus 4) zelfs andere besturingssystemen.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 14:56
Ik zie persoonlijk voor deze telefoon de toegevoegde waarde van een custom rom nog niet helemaal. Wel heb ik mijn One+ geroot, custom recovery erop gezet en de franco kernel geinstalleerd (betere batterijduur).

Ook vind ik de skin van Mahdi rom erg nice, is gratis te downloaden in de Playstore.

• Quad
Eerste gedeelte mbt bootloader staat erin, root en custom recovery volgen later.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-06 12:48
Ecentjes een vraag als je update van 4.4.2 naar 4.4.4 verlies je dan root of blijf je die gewoon behouden?

11400 - RX 6800 | S22 Ultra

• Bas_h78
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-05 15:19
izzet3838 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:18:
Ecentjes een vraag als je update van 4.4.2 naar 4.4.4 verlies je dan root of blijf je die gewoon behouden?
Gewoon updaten vanuit je OTA (wanneer je geen systeembestanden hebt aangepast) en vervolgens via de TWRP weer de root zip herflashen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Het is toch mogelijk te rooten zonder je data te verliezen?

• izzet3838
Bas_h78 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:49:
[...]

Gewoon updaten vanuit je OTA (wanneer je geen systeembestanden hebt aangepast) en vervolgens via de TWRP weer de root zip herflashen.
Ok thnx

• izzet3838
Bas_h78 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:49:
[...]

Achter welk bestand moet ik zoeken of heb je een link want mijn opo was al geroot toen ik deze had gekocht?

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Het vreemde is: nadat ik via fastboot de twrp image had geflashed en daarna reboote: startte de telefoon op met de standaard (CM) recovery....
Alleen door via fastboot boot twrp.img te geven kwam ie in die recovery..

Uiteindelijk nu CWM erop gezet, en vanuit de app ("Rom Manager") te kiezen voor "reboot in recovery" kom ik in de CWM recovery. Als ik gewoon de telefoon aanzet en de vol - ingedrukt hou, dan kom ik alsnog in de standaard recovery... Heeeeel apart...

• Bas_h78
Onder developer options kun je het vinkje uitzetten om niet de recovery opnieuw te flashen bij een eventuele update. Dan blijft jw CWM / TWRP behouden bij een update

[Voor 64% gewijzigd door Bas_h78 op 21-08-2014 10:28]

• Bas_h78
izzet3838 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:43:
[...]

Achter welk bestand moet ik zoeken of heb je een link want mijn opo was al geroot toen ik deze had gekocht?
http://download.chainfire.../UPDATE-SuperSU-v2.02.zip

Met de app Root Checker kun je controleren of het gelukt is

[Voor 9% gewijzigd door Bas_h78 op 21-08-2014 10:34]

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Bas_h78 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:27:
Onder developer options kun je het vinkje uitzetten om niet de recovery opnieuw te flashen bij een eventuele update. Dan blijft jw CWM / TWRP behouden bij een update
En die had ik uitgevinkt... los daarvan: e.e.a. was NA de laatste (4.4.4) update. Dus: ik flash de image, reboot in recovery en.....: krijg de default recovery...

Maar zoals het nu is (via Rom Manager naar CWM en Supersu geinstalleerd etc) kan ik er mee leven. Blijft alleen raar dat bij standaard booten naar recovery (met de hardware keys) de standaard recovery op blijft duiken...

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:49
gyedema schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:07:
[...]

En die had ik uitgevinkt... los daarvan: e.e.a. was NA de laatste (4.4.4) update. Dus: ik flash de image, reboot in recovery en.....: krijg de default recovery...

Maar zoals het nu is (via Rom Manager naar CWM en Supersu geinstalleerd etc) kan ik er mee leven. Blijft alleen raar dat bij standaard booten naar recovery (met de hardware keys) de standaard recovery op blijft duiken...
op welke manier had je de recovery geflashed ? Met welk commando ?
Ik heb me in dit stuk nooit verdiept, maar klinkt alsof je CWM / TWRP gesideload is ?

• Quad
418O2 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:25:
Het is toch mogelijk te rooten zonder je data te verliezen?
Zou mogelijk moeten zijn, maar met de laatste update kan ik niet meer booten in twrp via fastboot en krijg je de melding bootloader locked.

Vandaag ga ik er verder niet naar kijken ivm andere drukte, morgen denk ik weer.

PVOutput☀️
Darts🎯

• izzet3838
Ik ga denk ik gewoon eeb stock based custom rom flashen met ota updates anders begint het gewoob een heel gedoe te worden met elke update

• izzet3838
Heb deze gevonden iemand hier al ervaringen mee?
En zitten de tap 2 wake,O for camera,... Hier in?
http://forum.xda-develope...t/rom-crdroid-v1-t2827599
Edit: of ik neem gewoon deze stock rom en is geroot
http://forum.xda-develope...ed-4-4-4-xnph30o-t2845100

[Voor 29% gewijzigd door izzet3838 op 21-08-2014 14:30]

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 05:32
Vanuit het andere topic gequote:
wwwonder schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:20:
Standaard komt cyanogen alsnog wel met behoorlijk wat googlemeuk zoals google movies, google+, Drive etc. Is er een makkelijke manier om deze zooi er af te gooien (i.p.v. deze enkel uit te schakelen)?
Grimmie187 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:41:
[...]

Rooten en met bijv. Titanium backup verwijderen is volgens mij de enige optie.
Brengt dit geen risico's met zich mee? Ik heb mijn toestel geroot en titanium staat er op maar heb er nog niets mee gedaan.
Ik heb mijn toestel geroot voor AdAway en Greenify, verder ben ik nog lerende ;)

[Voor 25% gewijzigd door Earzz op 21-08-2014 23:06]

XboxLive: Dave 130R

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05 17:57
AdAway kan je toch prima runnen zonder root ?

• Grimmie187
Als je titanium opent en bovenaan naar de 2e tab backup/restore gaat krijg je een lijst te zien van alle apps op je telefoon. Per app kan je kiezen voor uninstall of freeze.

Het kan soms zijn dat bepaalde apps afhankelijk zijn van anderen en een error geven als je kiest voor uninstall. Daarom beter eerst freeze kiezen, de app wordt dan bevroren en verdwijnt ook uit je app drawer. Mocht je errors krijgen bij het uitschakelen van een app kan je deze in titanium altijd weer inschakelen door unfreeze te kiezen.

• cypher21
  • Laatst online: 01-06 15:53
Ik heb sinds drie dagen de Franco kernel draaien.
Waar dit bij mijn Nexus veel uitmaakte merk ik eerlijk gezegd geen enkel verschil in batterijduur.

Wat extra tweaks en dergelijke zijn leuk, maar ook niet meer dan dat.
Meer mensen met die ervaring?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:54

duderuud

Sliden is koel

razerBE schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:09:
AdAway kan je toch prima runnen zonder root ?
Nee omdat die de hostfile aanpast (in /system).

Motor-Forum.nl

• Grimmie187
cypher21 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:12:
Ik heb sinds drie dagen de Franco kernel draaien.
Waar dit bij mijn Nexus veel uitmaakte merk ik eerlijk gezegd geen enkel verschil in batterijduur.

Wat extra tweaks en dergelijke zijn leuk, maar ook niet meer dan dat.
Meer mensen met die ervaring?
Batterijduur verschilt niet veel met franco kernel idd. Wel heeft ie wat handige tweaks zoals volume aanpassing en rgb kleuren aanpassing (m.b.v. de trickster mod app).

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:51
Momenteel ParanoidAndroid, CM11 nightlies en SlimKat gedraaid. PA heeft op mijn telefoon erg veel lag, best apart, maar wel Hover (met floating window - heerlijk). SlimKat werkt prima, maar mist de CM theme engine (nog). Dus vooralsnog hebben de CM11 nightlies de voorkeur voor mij, al had ik liever weeklies gehad. Momenteel flash ik enorm vaak, terwijl de verschillen heel klein zijn.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

[Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 29-08-2014 10:02]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar dat ding te rooten.... heb met de SDK adb en drivers geinstalleerd, USB debugging staat aan maar ik krijg met "adb devices" geen device te zien. Wat mis ik?

Volgens mij ligt t aan die driver, hij blijft een "A0001" device tonen in de device manager en installen ho-maar :{

De reddende engel voor de drivers bleek (na gefaalde pogingen van google drivers, samsung drivers) deze te zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979

Daarna moest ik handmatig nog kiezen dat het een Android device was en toen deed ie t.

[Voor 54% gewijzigd door Cartman! op 06-09-2014 12:23]

• Anoniem: 198824
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
nvm

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 198824 op 12-09-2014 13:35]

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:10
Wat een .... telefoon om te rooten zeg.
Heb al diversen supersu.zip bestanden geflasht maar ik heb nog steed geen root :(
Bootloader unlocked, TWRP recovery geinstalleerd allemaal prima maar helaas geen root.
Wie weet wat ik fout doe??

Mijn HomeLab - Synology DS1522+ & DS415+ - Proxmox Server - HomeAssistant -  Iphone & MacBook Pro

• cypher21
Deze moet je gebruiken

http://download.chainfire.../UPDATE-SuperSU-v2.02.zip
Flashen via custom recovery via sideload of van tevoren de zip naar de telefoon kopiëren.

Rooten is net zo simpel als iedere andere telefoon nadat de bootloader unlocked is hoor.

• ComTech
Had dus eerst een oudere supersu geflashed en daarna 2.02 maar dat werkt dus niet.
Factory reset gedaan supersu 2.02 geflashed en nu werkt het eindelijk.

Mijn HomeLab - Synology DS1522+ & DS415+ - Proxmox Server - HomeAssistant -  Iphone & MacBook Pro

• cypher21
Oudere versies werken niet op kitkat, vandaar dat die het niet deden

• ComTech
Stom inderdaad dat ik daar niet aan had gedacht.
Rare is die oudere supersu versie zat bij een oneplus toolkit (van xda).
En daarna een nieuwere versie flashen werkte dus ook niet.
Hoe dan ook ik heb eindelijk root.

Draait xposed framework trouwens op de One met stock cm11s?
Mis nu al wat modules die ik had draaien op mijn N5.

• Grimmie187
ComTech schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:06:
Stom inderdaad dat ik daar niet aan had gedacht.
Rare is die oudere supersu versie zat bij een oneplus toolkit (van xda).
En daarna een nieuwere versie flashen werkte dus ook niet.
Hoe dan ook ik heb eindelijk root.

Draait xposed framework trouwens op de One met stock cm11s?
Mis nu al wat modules die ik had draaien op mijn N5.
Yep, Xposed werkt prima met CM11s!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 11:09
Wat zijn nou de verschillen van CM11S t.o.v. van de normale CM11. Ik weet dat het aangepast is voor de OPO, maar waar komt dit concreet op neer? In ieder geval:
- Standaard de google apps
- Andere kernel (?)
- Andere (betere) camera app

Ik zit namelijk te kijken hoeveel "functie" ik zal verliezen als ik CM11 eropzet.

• 418O2
Wat denk je er mee te winnen?

• Bhai
Snellere oplossing voor bugs. Ik zit op 25R zonder battery drain, met bugs die in 33R opgelost zijn. Maar daar heb ik weer de battery drain. En ik wacht al weken op de update...

• cypher21
updaten naar 33R en franco kernel flashen en je hebt 33R + fixes

[Voor 18% gewijzigd door cypher21 op 14-09-2014 13:37]

• Bhai
Franco ondersteunt alleen 33R, dus daarvoor moet ik 33R flashen (met de bekende battery drain bug voor mijn toestel). Nogmaals de battery drain is niet bij iedereen, maar ik heb het zelf mogen ervaren helaas.

• 418O2
Heeft Franco die niet gefixt?

Gemis van ota en data kwijt weerhoudt mij van het installeren van franco eigenlijk

• Grimmie187
418O2 schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:47:

Gemis van ota en data kwijt weerhoudt mij van het installeren van franco eigenlijk
Ota's blijven gewoon beschikbaar als je franco gebruikt, onder developer options kun je zelfs aanzetten of de kernel wordt meegenomen bij een ota update. Verder gebeurt er sowieso niets met je data als je kernels flasht?

• 418O2
Ik dacht dat je toestel gewiped werd met een nieuwe kernel

• cypher21
Bhai schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:40:
Franco ondersteunt alleen 33R, dus daarvoor moet ik 33R flashen (met de bekende battery drain bug voor mijn toestel). Nogmaals de battery drain is niet bij iedereen, maar ik heb het zelf mogen ervaren helaas.
Franco R18 heeft fixes voor touchscreen en batterij.
Vandaar dat ik aangaf dat je dan 33R + fix hebt
418O2 schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:47:

Je krijgt gewoon OTA's met een aangepaste kernel.
Daarnaast ben je geen data kwijt na het flashen van een andere kernel
418O2 schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:25:
Ik dacht dat je toestel gewiped werd met een nieuwe kernel
nope :)
Wel als je je bootloader gaat unlocken, maar als je die al unlocked hebt kun je zo een andere kernel flashen via recovery

[Voor 45% gewijzigd door cypher21 op 14-09-2014 14:44]

• ComTech
Je krijgt gewoon OTA's met een aangepaste kernel.
Daarnaast ben je geen data kwijt na het flashen van een andere kernel
Op mijn nexus5 had ik ook franco kernel staan en de oto van 4.4.2 naar 4.4.4 mislukte waarschijnlijk omdat er teveel systeembestanden zijn aangepast.
Is dit dan niet zo bij de OPO als je er Franco Kernel opzet?

[Voor 9% gewijzigd door ComTech op 14-09-2014 15:21]

• 418O2
cypher21 schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:39:

nope :)
Wel als je je bootloader gaat unlocken, maar als je die al unlocked hebt kun je zo een andere kernel flashen via recovery
Mijn opo is nog helemaal stock. Ik neem aan dat ik mijn bootloader moet unlocken voor ik een custom recovery installeer? Ik kan Franco niet op de standaard recovery installeren toch?

• ComTech
Je kan franco kernel best installeren als je nog stock recovery hebt, je hoeft alleen maar root te hebben en daarvoor moet je de bootloader unlocken.
Om te rooten moet je supersu.zip bestand flashen en dat gaat weer makkelijker in een Custom recovery (twrp recovery).

Met andere woorden een custom recovery is dus wel nodig 😂

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:54
Is dat zo? Het is wel makkelijker, maar kan je niet de Franco kernel boot.img flashen in fastboot zonder dat je root hebt? Of het dan veel nut heeft valt te bezien, maar het moet wel mogelijk zijn volgens mij.

• Quad
Je kan wel flashen zonder root, als je bootloader unlocked is kan je dmv fastboot flash boot boot.img je boot image flashen.

PVOutput☀️
Darts🎯

• cypher21
DrNizeGuy schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:19:
Is dat zo? Het is wel makkelijker, maar kan je niet de Franco kernel boot.img flashen in fastboot zonder dat je root hebt? Of het dan veel nut heeft valt te bezien, maar het moet wel mogelijk zijn volgens mij.
Klopt, om überhaupt iets vanuit fastboot te flashen moet de bootloader unlocked zijn. Als dit niet het geval is, dan ben je je data kwijt met het unlocken van de bootloader.
Je kunt de franco kernel op twee manieren flashen, boot.img vanuit de bootloader met fastboot, maar ook met een zip vanuit een custom recovery
Quad schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:00:
Je kan wel flashen zonder root, als je bootloader unlocked is kan je dmv fastboot flash boot boot.img je boot image flashen.
Klopt ook ;)

Merk dat een hoop mensen dingen door elkaar halen. Voordat je gaat rooten en bootloaders unlocked lijkt het me handig dat je je er eerst een beetje in verdiept.

Bootloader moet je zien als een soort bios van een PC. Deze moet van Google standaard gelocked zijn op telefoons die officieel ondersteund worden zodat je niet onbewust een andere rom flasht.
Bij de Nexus toestellen, en ook de OPO is deze heel makkelijk te unlocken, andere telefoons hebben vaak extra beveiliging hierop zitten.

De Recovery is zoals de naam al vermoedt een stukje software wat op kan starten voordat het OS is geladen om de telefoon te herstellen. De standaard recovery laat het niet toe ongesigneerde wijzigingen aan te brengen, wil je dat wel moet hier een custom recovery voor geladen worden. Een recovery flashen kan echter alleen vanuit een unlocked bootloader of een telefoon die al geroot is. Soms kun je tijdelijk een recovery laden op een bootloader die niet unlocked is

Standaard ben je geen administrator/root op een telefoon zodat je geen systeeminstellingen kunt wijzigen. Hiervoor moet je dus je telefoon "rooten" Dit kan vrij simpel door supersu te flashen vanuit een custom recovery.

[Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 15-09-2014 08:52]

Anoniem: 621130

Bedelen om invites is nadrukkelijk niet de bedoeling.

[Voor 82% gewijzigd door RoD op 15-09-2014 10:22]

• barrymossel
Bhai schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:13:
Wat zijn nou de verschillen van CM11S t.o.v. van de normale CM11. Ik weet dat het aangepast is voor de OPO, maar waar komt dit concreet op neer? In ieder geval:
- Standaard de google apps
- Andere kernel (?)
- Andere (betere) camera app

Ik zit namelijk te kijken hoeveel "functie" ik zal verliezen als ik CM11 eropzet.
Gapps zijn natuurlijk gewoon direct te flashen (wat ook aan te raden is). Kernel is volgens mij hetzelfde, maar je zou ook een custom kernel kunnen proberen. Camera app is gewoon te flashen, ook met 4k filmen.

Ik draai nu weer langere tijd de CM11 nightlies en ja, daar worden verbetering een stuk sneller doorgevoerd. Wel in principe meer kans op bugs, maar in mijn ervaring bevat CM11S meer bugs (die langzaam worden opgelost) dan de nightlies.

• 418O2
Heb nu toch maar de stap gewaagd en geunlocked, recovery aangepast, root verkregen en Franco geinstalleerd. Wel vergeten een backup te maken dus alles weg. Gelukkig meeste in de cloud en op mijn nas :) maar nu werkt mijn g watch niet meer, kan hem niet verbinden.

edit; G Watch resetten hielp :)

[Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 17-09-2014 15:08]

• ComTech
Hoe installeren jullie franco kernel?
Op mijn nexus5 deed ik dat gewoon met de FKU app auto flash dat ging altijd goed, totdat ik dat net ook bij m´n OPO deed.
Nooit meer opstarten :(
Zelfs niet na een factory reset.
Dan maar handmatig de boot-r19.img geflashed via fastboot daar kon ik nog inkomen .
(recovery ook maar wist ff niet zo snel hoe).

Schrok toch wel even :X

• 418O2
Bootloader unlocken, custom recovery, kernel

• barrymossel
418O2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:08:
Bootloader unlocken, custom recovery, kernel
Ghehe, zei je volgens mij net ook al ;)

• 418O2
barrymossel schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:09:
[...]

Ghehe, zei je volgens mij net ook al ;)
Was een antwoord op de vraag van de user boven me

• barrymossel
418O2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:27:
[...]

Was een antwoord op de vraag van de user boven me
Snap ik...

• 418O2
Synaptics driver crashte net. Met de stockkernel had ik dat al lang niet meer gehad.

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 13:59
Iemand die de huidige versie van Paranoid Android gebruikt heeft op de OPO?
Ik vind dat een heel fijne rom, maar de ene gebruiker schijnt problemen te hebben en de andere niet... Het is niet duidelijk of de problemen komen door bepaalde kernels.

Zou het fijn vinden als iemand hier zijn ervaringen kan delen.

• barrymossel
BooYooToo schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:23:
Iemand die de huidige versie van Paranoid Android gebruikt heeft op de OPO?
Ik vind dat een heel fijne rom, maar de ene gebruiker schijnt problemen te hebben en de andere niet... Het is niet duidelijk of de problemen komen door bepaalde kernels.

Zou het fijn vinden als iemand hier zijn ervaringen kan delen.
Ik heb de laatste stable gedraaid en de 4.5 beta (2 geloof ik). Bij mij werd met de meegeleverde kernel, maar ook met franco de telefoon erg laggy. Forse haperingen. Dus ik heb uiteindelijk met veel pijn in mijn hart de CM nightlies geflashed. Het enige dat ik nu mis (en écht mis) is het floating window wanneer je op een headsup melding klikt. Erg handig! :) Maar helaas niet los te flashen en een apk kan ik ook niet vinden. Mahdi schijnt ook zoiets te hebben, maar even geen zin om die nu weer te flashen...

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 13:59
Bedankt! Ik wacht wel even tot de volgende versie er is. Hopelijk volgende week.

• Bhai
Overgestapt op CM11 nightlies + franco r20.
Merk duidelijk verbetering in de batterijduur. Ik haal nu makkelijk 7 uurtjes schermtijd. Uiteraard kun je dit ook krijgen met 11S, maar ik had last van de battery drain.

Ik mis CM11S absoluut niet. Je kunt de camera apk downloaden via XDA, die wel beter is dan de stock CM camera.

• Frozen
  • Laatst online: 01-06 12:52

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Als navolging op mijn:
Frozen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 02:10:
Het rooten wilt mij niet lukken helaas met deze guide: https://forums.oneplus.ne...oneplus-one-rooten.77702/

Okee het rooten wilt mij niet lukken. Ik zal beschrijven wat ik heb gedaan:
1) toolkit gedownload
2) Progje gedownload en geinstalleerd (driver), ik had er blijkbaar al 1 en heb er nu 2
3) Apparaatbeheer, daar stond 00001A, stuurprogramma bijwerken en heb Samsung android ADB interface gekozen.
4) Toolkit geopened en geinstalleerd
5) Telefoon uit
6) Telefoon aan in fastboot
7) mijn windows geeft een geluidje en installeert een driver
8) klik op unlock
9) geen reboot van de telefoon, hij blijft op fastboot staan.
10) telefoon uitzetten, aanzetten en er is niets veranderd...

Heb het nog een keer geprobeerd en kreeg toen in apparaat beheer "android apparaat" te zien in fastboot mode. Heb daarvan ook de driver veranderd naar Samsung Android ADB Interface, zelfde resultaat...

Enig idee hoe ik mijn OPO kan rooten?

Overigens ook:
c\users\wesley>adb version
`adb version` is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.
Nu dus:
Alles hierboven geprobeerd, echter met die guide zonder de tool, dan krijg ik op een gegeven moment in Android SDK manager dit te zien:
Preparing to install archives
Downloading Android SDK Platform-tools, revision 20
Installing Android SDK Platform-tools, revision 20
Stopping ADB server failed (code -1).
Installed Android SDK Platform-tools, revision 20

Overigens is blijkbaar Android SDK Tools al bij mij geinstalleerd want er stond al "installed". Heb dus alleen de andere 3 files proberen te installeren maar dus blijkbaar niet gelukt...

Vervolgens klikte ik op "android.bat" en kreeg dit te zien:
`xcopy` is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden. (dit 18x o.i.d.)

Dus gegoogled en:
https://developer.appcele...ernal-or-external-command

Helpt ook niet.

Als ik naar een map ga en daar ga kijken of mijn adb versie gevonden kan worden o.i.d. dan krijg ik dit:
`adb` is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Wie kan mij helpen? :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• 418O2
heb je de jdk geinstalleerd?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Je bedoelt java? Ja heb ik.
Windows offline 64 bits http://www.java.com/nl/download/manual.jsp

[Voor 16% gewijzigd door Frozen op 26-09-2014 15:57]

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik vind dat de stock rom toch echt nog veel te veel rommel bevat. Is dat te verhelpen? Ik was eigenlijk van plan de stock rom te houden en de franco kernel te nemen, maar ik heb liever niet zoveel rommel van Google erbij.

En anders moet ik maar voor een andere ROM gaan, maar ik ben meestal een beetje bang dat ik daarmee kleinigheidjes ga hebben die niet werken of niet altijd werken. Welke raden jullie aan? Is de CM11 M9 een beetje betrouwbaar of verschilt dat niet van de stock (ook qua voorgeinstalleerde rommel)?

• hwkinderman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 08:30
Verstekbakker schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:08:
Ik vind dat de stock rom toch echt nog veel te veel rommel bevat. Is dat te verhelpen? Ik was eigenlijk van plan de stock rom te houden en de franco kernel te nemen, maar ik heb liever niet zoveel rommel van Google erbij.

En anders moet ik maar voor een andere ROM gaan, maar ik ben meestal een beetje bang dat ik daarmee kleinigheidjes ga hebben die niet werken of niet altijd werken. Welke raden jullie aan? Is de CM11 M9 een beetje betrouwbaar of verschilt dat niet van de stock (ook qua voorgeinstalleerde rommel)?
Ik gok dat CM11 M9 wel aardig betrouwbaar is. Dit geldt eigenlijk als een vrij stabiele update. Als je dan Gapps gaat flashen moet je even zoeken op PA gapps, deze zijn recent en je hebt veel keuze uit wat je wilt installeren.

Zelf ben ik op zoek naar een CM11 rom met Peek en Hover, voor de rest hoef ik geen tweaks. Het nadeel aan PA op dit moment vindt ik dat het toetsenbord niet zo fijn is (interpunctie door lang drukken) als CM en andere handige tweaks. Toch maar eens PA proberen. Heb de LatinIME.apk vervangen met de versie van CM (in het zip-bestand). Eens kijken of dat gaat werken als ik hem flash.

• Verstekbakker
  • Niet online
Je kunt toch Swiftkey installeren? Of vind je dat niks?

• hwkinderman
Wel geprobeerd, maar vond ik niet helemaal lekker werken. Misschien nog eens proberen.

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik vond het in elk geval een heel prettig werkend bordje, vooral het voorspellende vermogen van het woordenboek werkt goed en het swypen (gebruik ik ook niet altijd, ik vergeet dat het mogelijk is) is ook handig. Maar zoiets is natuurlijk altijd erg persoonlijk.

• hwkinderman
even swiftkey geprobeerd: werkt niet snel genoeg. Ik typ behoorlijk snel en hij denkt nu vaak dat ik aan het swypen ben (wat ik zo nu en dan doe).

• Quad
Swypen kan je uitzetten.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Verstekbakker
  • Niet online
Waarom is het altijd zo'n verschrikking om de drivers goed werkend te krijgen?! Werkelijk iedere Android telefoon is het weer raak...

Eindelijk, na vier verschillende guides te hebben geprobeerd: https://forums.oneplus.ne...51264/page-3#post-4634247

[Voor 38% gewijzigd door Verstekbakker op 26-09-2014 17:47]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Gedownload, maar als ik naar andere aparaten ga en daar A0001 staat en ik doe rechtermuisknop drivers, en dan handmatig de directory geef waar die drivers staan doet hij het niet.

De link die in dat OPO draadje staat werkt ook niet. Heb jij misschien de tekst of iets om me te helpen?

• Verstekbakker
  • Niet online
Drivers uit mijn link (ONEPlusUSB.zip) installeren en zorgen dat je OP wordt herkend in Windows, dan kun je https://forums.oneplus.ne...-recovery-and-root.64487/ deze gewoon volgen. Het probleem is meestal dat de telefoon in Fastboot niet wordt herkend.

En gebruik de commando's ook in de command line! (Windows knop + R en dan cmd)

[Voor 11% gewijzigd door Verstekbakker op 26-09-2014 18:32]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het probleem is meestal dat de telefoon in Fastboot niet wordt herkend.
Dat heb ik precies ook!
Dus verander jij dan de drivers in fastboot mode of alleen in normale mode?

• Verstekbakker
  • Niet online
Nee je moet ervoor zorgen dat Windows de telefoon op de goede manier gaat gebruiken. Dat doe je dus door de goede drivers te installeren.

Eerst alle kabels uittrekken, telefoon uitzetten. Dan http://www.firedrive.com/file/E24793CD082D2762 de folder hierin even op je bureaublad zetten (uitgepakt).

Telefoon in Fastboot zetten (Vol+ en Power). Fastboot icoon op je scherm, insteken (liefst USB2.0 poort). Dong dong dong. Apparaatbeheer/Device Manager van Windows opstarten, icoon van je telefoon opzoeken en "Update drivers" kiezen. Dan Windows zeggen dat hij die map die je net op je bureaublad hebt gezet moet doorzoeken voor de driver. Dan zou hij het moeten herkennen.

Zorg ook dat je die commando's (fastboot devices etc.) uitvoert in de map waar die bestanden staan. Snap je?

• Verstekbakker
  • Niet online
Bhai schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:12:
Overgestapt op CM11 nightlies + franco r20.
Merk duidelijk verbetering in de batterijduur. Ik haal nu makkelijk 7 uurtjes schermtijd. Uiteraard kun je dit ook krijgen met 11S, maar ik had last van de battery drain.

Ik mis CM11S absoluut niet. Je kunt de camera apk downloaden via XDA, die wel beter is dan de stock CM camera.
Waar haal jij je Franco kernel vandaan?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verstekbakker schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:39:
Nee je moet ervoor zorgen dat Windows de telefoon op de goede manier gaat gebruiken. Dat doe je dus door de goede drivers te installeren.

Eerst alle kabels uittrekken, telefoon uitzetten. Dan http://www.firedrive.com/file/E24793CD082D2762 de folder hierin even op je bureaublad zetten (uitgepakt).

Telefoon in Fastboot zetten (Vol+ en Power). Fastboot icoon op je scherm, insteken (liefst USB2.0 poort). Dong dong dong. Apparaatbeheer/Device Manager van Windows opstarten, icoon van je telefoon opzoeken en "Update drivers" kiezen. Dan Windows zeggen dat hij die map die je net op je bureaublad hebt gezet moet doorzoeken voor de driver. Dan zou hij het moeten herkennen.

Zorg ook dat je die commando's (fastboot devices etc.) uitvoert in de map waar die bestanden staan. Snap je?

:'(

[Voor 9% gewijzigd door Frozen op 26-09-2014 19:09]

• 418O2
Nee ik bedoel de jdk. Dat is wat anders.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

418O2 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:56:
[...]

Nee ik bedoel de jdk. Dat is wat anders.
http://www.oracle.com/tec...k8-downloads-2133151.html ben ik nu downloaden :)

• Verstekbakker
  • Niet online
Je plaatje doet niks.

-edit- Als ik op de link klik zie ik het wel. Probeer eens een Windows 7 machine.

[Voor 17% gewijzigd door Verstekbakker op 26-09-2014 19:07]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verstekbakker schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:06:
[...]

Je plaatje doet niks.

-edit- Als ik op de link klik zie ik het wel. Probeer eens een Windows 7 machine.
Als ik die in huis had...

Overigens het plaatje uit de vorige post pas ik nu ff aan, sorry. Als je over 1 minuut kijkt dan staat hij gewoon werkend in dit topic

• Bhai
hwkinderman schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:31:
[...]

Ik gok dat CM11 M9 wel aardig betrouwbaar is. Dit geldt eigenlijk als een vrij stabiele update. Als je dan Gapps gaat flashen moet je even zoeken op PA gapps, deze zijn recent en je hebt veel keuze uit wat je wilt installeren.

Zelf ben ik op zoek naar een CM11 rom met Peek en Hover, voor de rest hoef ik geen tweaks. Het nadeel aan PA op dit moment vindt ik dat het toetsenbord niet zo fijn is (interpunctie door lang drukken) als CM en andere handige tweaks. Toch maar eens PA proberen. Heb de LatinIME.apk vervangen met de versie van CM (in het zip-bestand). Eens kijken of dat gaat werken als ik hem flash.
Ik draai CM11 nightlies, ze zouden onstabiel (mogen) zijn, maar ik merk er niks van. Overigens is het volgens mij wel bekend dat zelfs de nightlies weinig problemen geven. Maar goed het blijven nightlies, dus de disclaimer "onstabiel" wordt altijd geroepen.
Verstekbakker schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:55:
[...]

Waar haal jij je Franco kernel vandaan?
XDA :? http://forum.xda-develope...franco-kernel-r1-t2800871

• Verstekbakker
  • Niet online
Bhai schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:29:
[...]
Ik draai CM11 nightlies, ze zouden onstabiel (mogen) zijn, maar ik merk er niks van. Overigens is het volgens mij wel bekend dat zelfs de nightlies weinig problemen geven. Maar goed het blijven nightlies, dus de disclaimer "onstabiel" wordt altijd geroepen.

[...]

XDA :? http://forum.xda-develope...franco-kernel-r1-t2800871
Ja net r20 geprobeerd, maar die verneukt mn scherm... Als ik nu weer gewoon de kernel van CM11 M9 terug wil, moet ik dan gewoon die CM11 M9 rom weer flashen?

• Bhai
Yup, je had ook alleen de kernel kunnen backuppen met Franco Kernel updater

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Frozen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:09:
[...]

Als ik die in huis had...

Overigens het plaatje uit de vorige post pas ik nu ff aan, sorry. Als je over 1 minuut kijkt dan staat hij gewoon werkend in dit topic
Ok ik word er echt ziek van. Hoe lastig moet het zijn... een android telefoon rooten. Jeetje mina

• Verstekbakker
  • Niet online
Frozen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:52:
[...]

Ok ik word er echt ziek van. Hoe lastig moet het zijn... een android telefoon rooten. Jeetje mina
Gebruik Windows 7 of Linux. Als je nergens een reserve laptop of computer hebt denk ik eigenlijk dat custom roms je ding niet echt zijn...

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verstekbakker schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:30:
[...]

Gebruik Windows 7 of Linux. Als je nergens een reserve laptop of computer hebt denk ik eigenlijk dat custom roms je ding niet echt zijn...
Problem solved, het had te maken met de path in de environment variables

• Verstekbakker
  • Niet online
Frozen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:22:
[...]

Problem solved, het had te maken met de path in de environment variables
Even je oplossing iets uittypen zou wel handig zijn voor mensen die na jou komen (of voor als je geheugen net als dat van is).

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verstekbakker schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:12:
[...]

Even je oplossing iets uittypen zou wel handig zijn voor mensen die na jou komen (of voor als je geheugen net als dat van is).
Snap ik, alleen ik weet het precieze probleem niet. Ik heb hem namelijk aan een andere computer gehangen en daarmee geroot (win 8.1). Echter omdat ik eerder dit jaar met python heb lopen rotzooien en daarmee mijn path bij de omgevingsvariabelen heb aangepast verdenk ik dat.

Je hebt namelijk systeemvariabelen en echt uservariabelen, en volgens mij stonden mijn uservariabelen niet goed. :)

Dat is dus zo'n soort gebeuren:
http://www.7tutorials.com/files/img/env_var_edit/eved1.png
(niet mijn afbeelding)

[Voor 9% gewijzigd door Frozen op 21-10-2014 23:00]

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Salmon

Custom ROMs +1

Frozen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 23:10:
[...]

Snap ik, alleen ik weet het precieze probleem niet. Ik heb hem namelijk aan een andere computer gehangen en daarmee geroot (win 8.1). Echter omdat ik eerder dit jaar met python heb lopen rotzooien en daarmee mijn path bij de omgevingsvariabelen heb aangepast verdenk ik dat.

Je hebt namelijk systeemvariabelen en echt uservariabelen, en volgens mij stonden mijn uservariabelen niet goed. :)

Dat is dus zo'n soort gebeuren:
[afbeelding]
(niet mijn afbeelding)
Dat zou idd kunnen, alleen is het geen vereiste dat je hem daarbij zet. Je kan adb/fastboot gewoon runnen als je bijvoorbeeld met cmd naar t mapje gaat waar deze executables staan en dan gewoon adb.exe devices te runnen oid. Het is altijd sowieso handig om eerst te kijken of je drivers t doen en je telefoon herkent wordt (adb devices commando, geld ook voor fastboot met fastboot devices).

Tip voor anderen: installeer is deze tool van het XDA forum, hier zitten de adb en fastboot tools en en dat scheelt wat rompslomp als je niet de Android sdk wilt downloaden.

[Voor 10% gewijzigd door Salmon op 26-09-2014 23:22]

Xiaomi Mi 10T Pro

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 15:44

India Sierra

Learn by failure

Iemand hier die met succes de 800MHz band van KPN heeft weten te gebruiken volgens deze guide? http://forum.xda-develope...l-bands-qualcomm-t2877031

I tried without succes

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• Bhai
Dat is nieuw voor mij.... Graag hoor ik ook of het anderen gelukt is zodat ik nog mijn t-mobile abonnement kan afzeggen...

• 418O2
Is al besproken in dit topic en anders in het gesloten ervaringen topic. Leek niet te werken iirc

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik vind toch de camera app van CM11 M9 niet zo fijn als de stock van Oneplus. Kan ik die vervangen?

• 418O2
De APK staat op xda

• Bhai
Lenovo super camera (ook op xda te vinden), vind ik nóg beter werken ;)

• Verstekbakker
  • Niet online
Ah, de camera app van die PA GApps werkt niet. Can't connect to camera. Dat dan maar niet doen...

Is dat een apk of een zip die via de recovery geïnstalleerd moet worden? En die Lenovo is ook een apk? Ik zag bij de stock app dat ik in 4K kon filmen, maar dat was met de M9 ook weg.

• Bhai
Alleen met de stock of CM11S camera kun je in 4K opnemen.

CM11S camera app: http://forum.xda-develope...s-cm11-nightlies-t2883297
Lenovo: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2665714

Ik heb de Lenovo app op meerdere van mijn android devices geinstalleerd. Hij werkt uitstekend, maar zorgt wel voor veel batterij verbruik in de achtergrond (door hoge cpu gebruik). Daarom moet ik m altijd handmatig killen (in CM ingesteld dat het bij lang ingedrukt houden van de back knop gebeurt).
Pagina: 1 2 3 ... 35 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee