Inderdaad. Ik kan beamen dat het gewoonweg niet werkt. Zou ook wel erg vreemd zijn als dat wel zo was en Oneplus dat "stil" houdt...418O2 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 09:52:
Is al besproken in dit topic en anders in het gesloten ervaringen topic. Leek niet te werken iirc
Morgen krijg ik eindelijk een OPO... Nu weet ik al zeker dat ik root wil... Is het dan handig om hem meteen te rooten en daarna pas met data te vullen of maakt het niks uit?
Als je de bootloader gaat unlocken wordt je telefoon in elk geval helemaal leeggegooid. Zorg gewoon dat je zeker bent van je setup voor je een hoop werk gaat steken in het vullen. Scheelt frustratie als je iets verklooit en weer helemaal moet wipen.
Ik heb bij dit toestel en mijn nexus hem even aangezet en gekeken of alles werkt (volume, bellen, geluid, etc).earthknake schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:24:
Morgen krijg ik eindelijk een OPO... Nu weet ik al zeker dat ik root wil... Is het dan handig om hem meteen te rooten en daarna pas met data te vullen of maakt het niks uit?
Daarna meteen gereboot en unlocked. Pas een week later had ik een andere recovery erop gegooid en een custom rom geinstalleerd.
Bij het unlocken wordt je geheugen helemaal leeggegooid. Dan kan je altijd later nog beslissen om hem te rooten, of een custom rom erop te zetten, zonder dat je muziek, filmpjes, fotos etc. eraf gegooid worden.
Bedankt voor de tip, heb ik ook maar gedaan. Root was easy.
Merken jullie echt veel verschil met Franco?
Ik merkte eigenlijk alleen dat het mijn touch problemen niet oploste en dat mijn headset knoppen ineens niet meer werkten. Ben dus snel weer teruggegaan naar de nightly kernel. Daarmee heb ik de minste problemen. Helaas wel het touch gezeik.earthknake schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:06:
Bedankt voor de tip, heb ik ook maar gedaan. Root was easy.
Hier werkt de franco kernel prima.barrymossel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:53:
[...]
Ik merkte eigenlijk alleen dat het mijn touch problemen niet oploste en dat mijn headset knoppen ineens niet meer werkten. Ben dus snel weer teruggegaan naar de nightly kernel. Daarmee heb ik de minste problemen. Helaas wel het touch gezeik.
Batterij doet het goed (6+ uur on screen) scherm reageert tig keer beter dan met de 33R OTA kernel.
Het enige verschil tussen de franco kernel en de cm11s nightlies zijn de patches die Franco zelf toevoegd.
Heb trouwens geen issues met de headset hier.
Nightly kernel kun je helaas niet los krijgen (geloof ik)
[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 30-09-2014 09:41 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Blijkbaar maken die patches dan toch zo nu en dan iets stuk. Bijvoorbeeld dus die headset. Was bij een oudere franco overigens. Sindsdien niet meer mee gespeeld. Ben momenteel eerlijk gezegd best tevreden. Echter zou ik graag floating window na heads up hebben van Paranoid Android.cypher21 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:41:
[...]
Hier werkt de franco kernel prima.
Batterij doet het goed (6+ uur on screen) scherm reageert tig keer beter dan met de 33R OTA kernel.
Het enige verschil tussen de franco kernel en de cm11s nightlies zijn de patches die Franco zelf toevoegd.
Heb trouwens geen issues met de headset hier.
Nightly kernel kun je helaas niet los krijgen (geloof ik)
Ik heb vorige week paranoid android geinstalleerd en had in het lockscreen last van grafische issues (streep door het scherm). Ook draaide het nog niet zo vloeiend als Stock CM. Ik ben nu dus toch terug naar CM factory. Misschien dat deze week een paranoid android update komt.
nieuwste franco al geprobeerd? r22?barrymossel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:54:
[...]
Blijkbaar maken die patches dan toch zo nu en dan iets stuk. Bijvoorbeeld dus die headset. Was bij een oudere franco overigens. Sindsdien niet meer mee gespeeld. Ben momenteel eerlijk gezegd best tevreden. Echter zou ik graag floating window na heads up hebben van Paranoid Android.
Ik heb tijdens het rooten van m'n OnePlus One in TWRP per ongeluk alles gewist (Dlavik, Suystem, data, itnernal storage en cache. In TWRP kan ik vanuit mount->enable MTP geen rom kopieren naar de sd card (krijg foutmelding: cannot copy boot.img). Iemand eig idee wat ik nu moet doen?
oei...Gabliboeba schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:26:
Ik heb tijdens het rooten van m'n OnePlus One in TWRP per ongeluk alles gewist (Dlavik, Suystem, data, itnernal storage en cache. In TWRP kan ik vanuit mount->enable MTP geen rom kopieren naar de sd card (krijg foutmelding: cannot copy boot.img). Iemand eig idee wat ik nu moet doen?
factory image via Fastboot flashen
http://dist01.slc.cyngn.c...bacon-signed-fastboot.zip
Vervolgens opnieuw custom recovery flashen en rooten
Je zou ook een rom kunnen sideloaden http://teamw.in/ADBSideload
[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 30-09-2014 15:30 ]
Ok, ik heb dit gevonden: http://forum.xda-develope...opo-to-100-stock-t2826541cypher21 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:30:
[...]
oei...
factory image via Fastboot flashen
http://dist01.slc.cyngn.c...bacon-signed-fastboot.zip
Vervolgens opnieuw custom recovery flashen en rooten
Je zou ook een rom kunnen sideloaden http://teamw.in/ADBSideload
Maar ik kom er niet echt uit. Ik heb de factory image gedownload, maar hoe ga ik dan verder?
Ik heb deze guide gebruikt voor het unlocken bootloader en rooten.
Staat op zich vrij duidelijk in die guide uitgelegd.Gabliboeba schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:36:
[...]
Ok, ik heb dit gevonden: http://forum.xda-develope...opo-to-100-stock-t2826541
Maar ik kom er niet echt uit. Ik heb de factory image gedownload, maar hoe ga ik dan verder?
Ik heb deze guide gebruikt voor het unlocken bootloader en rooten.
Je moet alleen in de map waar je de factory image hebt uitgepakt wel adb.exe en fastboot.exe en zo hebben staan.
Dan telefoon in fastboot mode starten (volume + en - ingedrukt houden samen met de powerbutton)
Daarna flash-all.bat opstarten
kan de link niet controleren hier, maar hier zouden alle benodigde bestanden in moeten staan:
http://d-h.st/08w
als je de inhoud daarvan in dezelfde map als de uitgepakte bestanden van de factory image zet en op flash-all.bat klik zou alles automagisch moeten gaan
[ Voor 16% gewijzigd door cypher21 op 30-09-2014 15:44 ]
Daar liep ik dus al weken tegenaan, dat het niet smooth was/is. Die streep had ik ook bij de camera en het lock screen afgelopen weekend met CM11 nightly van dat moment. Een horizontale streep?BooYooToo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:42:
Ik heb vorige week paranoid android geinstalleerd en had in het lockscreen last van grafische issues (streep door het scherm). Ook draaide het nog niet zo vloeiend als Stock CM. Ik ben nu dus toch terug naar CM factory. Misschien dat deze week een paranoid android update komt.
Nope, batterij vind ik momenteel met de nightlies kernel afdoende en andere patches of toevoegingen die ik de moeite waard vind zitten er niet echt bij. Dus meerwaarde zie ik momenteel niet echt. Wat vind jij het de moeite waard maken?
ik heb r22 nog niet draaien, zit op r21. Omdat alles perfect werkt met een uitstekende batterijduur flash ik niks nieuws nog.barrymossel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:47:
Nope, batterij vind ik momenteel met de nightlies kernel afdoende en andere patches of toevoegingen die ik de moeite waard vind zitten er niet echt bij. Dus meerwaarde zie ik momenteel niet echt. Wat vind jij het de moeite waard maken?
Ik dacht dat het jou misschien kon helpen
Ah, het is gelukt inderdaad. Hij bleef tot 6 keer toe rebooten naar de bootloader, dus ik dacht dat er iets niet helemaal goed was. Maar alles werkt inmiddels en heb weer stock CM11. Pff, ik voel me zo'n idiootcypher21 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:40:
[...]
Staat op zich vrij duidelijk in die guide uitgelegd.
Je moet alleen in de map waar je de factory image hebt uitgepakt wel adb.exe en fastboot.exe en zo hebben staan.
Dan telefoon in fastboot mode starten (volume + en - ingedrukt houden samen met de powerbutton)
Daarna flash-all.bat opstarten
kan de link niet controleren hier, maar hier zouden alle benodigde bestanden in moeten staan:
http://d-h.st/08w
als je de inhoud daarvan in dezelfde map als de uitgepakte bestanden van de factory image zet en op flash-all.bat klik zou alles automagisch moeten gaan
Ghehe, tsja, hij flasht ook de bootloader opnieuw, en moet die dan herstartenGabliboeba schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:54:
[...]
Ah, het is gelukt inderdaad. Hij bleef tot 6 keer toe rebooten naar de bootloader, dus ik dacht dat er iets niet helemaal goed was. Maar alles werkt inmiddels en heb weer stock CM11. Pff, ik voel me zo'n idioot
Ach ja, er is niets kapot gelukkig!
Nu maar weer opnieuw rooten dus
Ja, klopt. Haha, ik ben CWM gewend, en daar kun je gewoon zonder ergens op te letten een full wipe doen. Bij TWRP ben je dan dus de klos, omdat ie SYSTEM ook wiped.cypher21 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:58:
[...]
Ghehe, tsja, hij flasht ook de bootloader opnieuw, en moet die dan herstarten
Ach ja, er is niets kapot gelukkig!
Nu maar weer opnieuw rooten dus
Ahh herkenbaar.Gabliboeba schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:03:
[...]
Ja, klopt. Haha, ik ben CWM gewend, en daar kun je gewoon zonder ergens op te letten een full wipe doen. Bij TWRP ben je dan dus de klos, omdat ie SYSTEM ook wiped.
Daar ging ik ook bijna de mist mee in toen ik voor het eerst TWRP gebruikte
Na het flashen van een zip is het in TWRP wel erg handig om snel dalvik en cache te wipen.
Het enige dat ik momenteel nog wil is dat die verdomde touch fatsoenlijk werkt... Maar nog geen geluk daarmee...jcpearl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:50:
[...]
ik heb r22 nog niet draaien, zit op r21. Omdat alles perfect werkt met een uitstekende batterijduur flash ik niks nieuws nog.
Ik dacht dat het jou misschien kon helpen
---edit---
Laatste CM nightly van de 30e blijft foutmeldingen geven, dus gaat er weer af... (http://review.cyanogenmod.org/#/c/74279/)
[ Voor 13% gewijzigd door barrymossel op 30-09-2014 20:14 . Reden: toevoeging ]
Zou iemand mij een link kunnen sturen van hoe je een kernel moet flashen?
Ik wil franco kernel gaan flashen maar zie op internet zoveel stappen dat ik door het bos de bomen niet meer zie...
Er is nog niks met het toestel gedaan (stock)
reden: accuduur en touchscreen (response time)
Ik wil franco kernel gaan flashen maar zie op internet zoveel stappen dat ik door het bos de bomen niet meer zie...
[ Voor 9% gewijzigd door Knamix op 01-10-2014 12:40 ]
Je weet dat je al je data kwijt raakt?Knamix schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:39:
Zou iemand mij een link kunnen sturen van hoe je een kernel moet flashen?
Je zult namelijk eerst moeten unlocken en een custom recovery flashen.
Daarna kun je via de custom recovery een zip file flashen met de franco kernel.
unlock root: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788632
zipfile van franco:
http://kernels.franco-lnx...co.Kernel-nightly-r22.zip
Die downloaden en op de telefoon zetten en vervolgens in de recovery flashen
Ja, het was een horizontale streep... Heb de rom van vandaag nog niet geprobeerd. Ik denk dat ik het de komende dagen nog even op CM houd.barrymossel schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:47:
[...]
Daar liep ik dus al weken tegenaan, dat het niet smooth was/is. Die streep had ik ook bij de camera en het lock screen afgelopen weekend met CM11 nightly van dat moment. Een horizontale streep?
[...]
Ik heb zojuist geprobeerd de Franco kernel te flashen op Mahdi 2.7 vanuit TWRP, maar kreeg direct na het rebooten al rare artefacts over het hele scherm. Ook een reboot wilde niet helpen. Alle data staat gelukkig nog op m'n oude telefoon dus ik kan rustig m'n gang gaan met het flashen van roms en kernels, maar ik wil graag wel de juiste combinatie waarmee ik vooruit kan. Ik dacht dat dat Mahdi 2.7 + Franco was, maar dat pakte anders uit dus
heb je Franco r22 geflashd? daar staan meer klachten over artefacts op de fora, misschien mahdi en r21 proberen?Gabliboeba schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:49:
Ik heb zojuist geprobeerd de Franco kernel te flashen op Mahdi 2.7 vanuit TWRP, maar kreeg direct na het rebooten al rare artefacts over het hele scherm. Ook een reboot wilde niet helpen. Alle data staat gelukkig nog op m'n oude telefoon dus ik kan rustig m'n gang gaan met het flashen van roms en kernels, maar ik wil graag wel de juiste combinatie waarmee ik vooruit kan. Ik dacht dat dat Mahdi 2.7 + Franco was, maar dat pakte anders uit dus
r22 ja. Ik ga r21 even proberen en kijken hoe die draait. Anders ga ik terug naar CM11S + AK kernel.jcpearl schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:52:
[...]
heb je Franco r22 geflashd? daar staan meer klachten over artefacts op de fora, misschien mahdi en r21 proberen?
edit. Onder r21 nog steeds dezelfde artefacts.
[ Voor 6% gewijzigd door Gabliboeba op 01-10-2014 16:18 ]
CM11 en de Nightly van 29ste met Franco r20 is een goede combinatie. Met de stock rom had ik met Franco r20 ook een hoop zooi op het scherm.
Heb CM11S weer geflashed en daarna France r22 erop gezet. Nu heb ik geen last van artefacts. En double tap to wake werkt nu altijd en overal op het schermVerstekbakker schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:34:
CM11 en de Nightly van 29ste met Franco r20 is een goede combinatie. Met de stock rom had ik met Franco r20 ook een hoop zooi op het scherm.
In CM11s zit me veel te veel rommel. Die kale CM11 is veel beter (met PA GApps pico). Wel de stock camera er terug opgezet. Daar kwam de CM11s gallery app (als dat die van CM11s is) ook bij, maar die is echt niet fijn. Misschien dat hij me straks zo de strot uit gaat hangen dat ik hem ga vervangen.
Werkt de franco kernel ook op CM11? Op de xda thread staat CM11s only.Verstekbakker schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:52:
In CM11s zit me veel te veel rommel. Die kale CM11 is veel beter (met PA GApps pico). Wel de stock camera er terug opgezet. Daar kwam de CM11s gallery app (als dat die van CM11s is) ook bij, maar die is echt niet fijn. Misschien dat hij me straks zo de strot uit gaat hangen dat ik hem ga vervangen.
Ietsje beter lezen denk ik:Gabliboeba schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:05:
[...]
Werkt de franco kernel ook op CM11? Op de xda thread staat CM11s only.
Download:
For CM11S only
boot image:
http://kernels.franco-lnx.net/OnePlusOne/4.4/
zip:
http://kernels.franco-lnx.net/OnePlusOne/4.4/zips
For AOSP roms
http://kernels.franco-lnx.net/OnePlusOne/4.4/aosp/
AOSP versie gebruiken. Zie hierboven.Gabliboeba schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:05:
[...]
Werkt de franco kernel ook op CM11? Op de xda thread staat CM11s only.
Ik had ook artefacts met cm11 2809 en franco r21. Sinds 0110 en r22 geen last van gehad. Ik heb ze tegelijk geflashed dus de boosdoener is me onbekend.
update voor Franco Kernel online R23:
http://forum.xda-develope...franco-kernel-r1-t2800871
http://forum.xda-develope...franco-kernel-r1-t2800871
Voor iedereen die 38R gebruikt.
De R23 versie van Franco kernel is NIET compatibel met 38R!!
edit:
AOSP versie is wel compatible
De R23 versie van Franco kernel is NIET compatibel met 38R!!
edit:
AOSP versie is wel compatible
[ Voor 17% gewijzigd door cypher21 op 07-10-2014 16:31 ]
Als je update naar 38R... Ben je dan je root kwijt?
Ja root ben je kwijt maar die is zo weer geïnstalleerd.
Supersu flashen in recovery en klaar.
Twrp geeft het zelf aan als je geen root meer hebt en kun je het gelijk flashen.
Supersu flashen in recovery en klaar.
Twrp geeft het zelf aan als je geen root meer hebt en kun je het gelijk flashen.
Als je via twrp even de recovery reboot vraagt hij of je supersu wilt installeren, op die manier ben je geen root kwijt
Klopt het dat na het flashen van een CM11 nightly je double-tap-to-wake weer automatisch aanstaat (terwijl je die had uitgezet)??
En wordt na een flash je overzicht met accugebruik gereset?
En wordt na een flash je overzicht met accugebruik gereset?
Ik neem aan dat ik deze ook gewoon naar mn telefoon kan kopieren en dan installeren vanuit recovery?
Mijn hele OPO is nog geheel stock. Geen root etc.
Wil wel graag weer root hebben, en dan is dit wel zo makkelijk
* bedenk me net dat ik misschien eerst de bootloader moet unlocken*
**als ik dan toch bezig ben, kan ik dan niet net zo goed alles zelf doen om op 38R te komen? bootloader unlocken, custom recovery, 38R update flashen / root verkrijgen**
[ Voor 13% gewijzigd door WishmasterNL op 08-10-2014 15:08 ]
Het is in ieder geval niet moeilijk en veel kan er niet misgaan. Als je in de toekomst vaker wilt flashen, dan raad ik je aan die custom recovery erop te zetten. Kun je ook een keer een andere rom flashen.WishmasterNL schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:06:
[...]
* bedenk me net dat ik misschien eerst de bootloader moet unlocken*
**als ik dan toch bezig ben, kan ik dan niet net zo goed alles zelf doen om op 38R te komen? bootloader unlocken, custom recovery, 38R update flashen / root verkrijgen**
Ik heb nu Franco Kernel 22 erop staan en geen xposed frameworks. Ik had wel voordat ik met Franco kernel ging werken een backup gemaakt van de stock kernel met flashify. Als ik deze nou terugflash dan heb ik weer een rooted stock OPO. Als ik dan vervolgens de 38R OTA of sideload dan zou dit toch gewoon moeten werken (en rooten met twrp en SU installeren)?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Waar ga ik de mist in? Ben ik nou echt zo dom?

[ Voor 27% gewijzigd door WishmasterNL op 09-10-2014 12:20 ]
Je voert het uit in de uitvoeren (run), type daar eens CMD in. Dan opent dosbox.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Slaat zichzelf voor zn hoofdQuad schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:21:
Je voert het uit in de uitvoeren (run), type daar eens CMD in. Dan opent dosbox.
Alles is gelukt. Bootloader unlocked, custom recovery, update, root
[ Voor 14% gewijzigd door WishmasterNL op 09-10-2014 12:51 ]
Ik ga het ook eens proberen
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Kleine tip: LEES GOED WAT JE MOET DOEN
En als je twijfelt, lees dan meer. Je kan gewoon je telefoon om zeep helpen. Vaak is het dan wel te redden, maar dan wordt het al gauw erg lastig.
Als ik heel eerlijk moet zijn, denk ik dat Wishmaster er misschien beter niet aan kan beginnen. als je al cd C:/Do... in je uitvoeren-venster gaat doen, dan krijg je het nog lastig.
En als je twijfelt, lees dan meer. Je kan gewoon je telefoon om zeep helpen. Vaak is het dan wel te redden, maar dan wordt het al gauw erg lastig.
Als ik heel eerlijk moet zijn, denk ik dat Wishmaster er misschien beter niet aan kan beginnen. als je al cd C:/Do... in je uitvoeren-venster gaat doen, dan krijg je het nog lastig.
Haha, ik dacht hetzelfde, maar schijnbaar is het al gelukt.418O2 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:47:
Gelukkig zijn er ook toolkits (of hier) te krijgen waarmee je zeer eenvoudig kan rooten.
Feit blijft dat root erg krachtig is. Kwaadwillende apps met root-toegang wil je niet
[ Voor 6% gewijzigd door barrymossel op 09-10-2014 15:54 ]
Je kunt het beter zelf doen en proberen te snappen wat je doet ipv een tool te gebruiken.
Zie zoveel gebruikers die root willen hebben, maar geen idee hebben wat het doet.
Laat staan dat ze weten wat een bootloader is en doet, of een recovery...
Gewoon zelf handmatig doen en proberen de dingen te begrijpen die je uitvoert.
Zie zoveel gebruikers die root willen hebben, maar geen idee hebben wat het doet.
Tsja, beter misschien van wel.cypher21 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:54:
Je kunt het beter zelf doen en proberen te snappen wat je doet ipv een tool te gebruiken.
Maar iedereen kan een how-to doorlopen (en daarmee een hoop fout doen). De foutmarge bij zo'n toolkit is toch wel een stuk kleiner geloof ik... En de mensen die het met een toolkit zouden doen, gaan het met een how-to ook niet (willen) begrijpen.
[ Voor 7% gewijzigd door barrymossel op 09-10-2014 15:58 ]
De howto zitten links in welke mij leiden naar vieze websites en op werk is dat niet de bedoeling.
Ja, dit was echt heel erg dom van mij418O2 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:47:

Kon mezelf ook wel voor mijn kop slaan toen ik erachter kwam wat ik fout deed
Het maakt mij weinig uit, maar ik weet hoe naar het is als je telefoon stuk is of lijkt te zijn, dus vandaar dat ik het post
Ik heb vanmorgen mijn OPO geroot. Heb hiervoor een howto gevolgd op XDA, deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788632
Nou is het zo dat ik problemen heb met mijn fotos. Wil ik bv een foto via whatsapp sturen (welke ik net gemaakt heb) dan druk ik op de paperclip en zie dan alleen maar lege vlakjes. Duk ik op en ervan dan pas is de foto zichtbaar.
Erg vaag.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Nou is het zo dat ik problemen heb met mijn fotos. Wil ik bv een foto via whatsapp sturen (welke ik net gemaakt heb) dan druk ik op de paperclip en zie dan alleen maar lege vlakjes. Duk ik op en ervan dan pas is de foto zichtbaar.
Erg vaag.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Probeer WhatsApp eens opnieuw te installeren.
Hopelijk werkt dat
Hopelijk werkt dat
Tadaaa
Is er al iemand die een CM11 nightly van na de snapshot M11 build (20141008) heeft geflashes? Aangezien bij de changelos van M11 het volgende stond:
For our nightly users, to avoid conflicts on taking this update please do not apply an M11 build on top of any nightly beyond September 30th, as that was when this code was branched for testing and verification prior to release.
Eehm, nooit gelezen. Wel geflasht. Geen problemen volgens mij. Moet toegeven eerlijk gezegd dat zelfs mijn touch problemen minimaal zijn. Zelfs met double-tap-wo-wake aan. Zelfs als hij in mijn zak heeft gezeten op de fiets (dan waren de problemen het ergst). Denk toch dat het met (wrijvings-)warmte te maken heeft...Gabliboeba schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:55:
Is er al iemand die een CM11 nightly van na de snapshot M11 build (20141008) heeft geflashes? Aangezien bij de changelos van M11 het volgende stond:
[...]

De reden van die opmerking is dat de nightly voorloopt op de monthly release.Gabliboeba schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:55:
[...]
Als je dus de M11 dirty-flasht over een te nieuwe nightly dan mist die monthly een aantal wijzigingen die nightly al wel had. Dat resulteerd in bootloops of andere problemen.
Ah, je hebt gelijk. Ik merk net dat ik dat dus wel heb gedaan. En zie ook dat de nightlies die ik daarna heb willen flashen met CWM er helemaal niet op zijn gezet (zag net een foutmelding). Vraag is of dat aan CWM ligt of het feit dat ik niet kan lezen ;-)cypher21 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:55:
[...]
De reden van die opmerking is dat de nightly voorloopt op de monthly release.
Als je dus de M11 dirty-flasht over een te nieuwe nightly dan mist die monthly een aantal wijzigingen die nightly al wel had. Dat resulteerd in bootloops of andere problemen.
---edit---
Nou, handmatig krijg ik hem wel geflasht. Niet automatisch via de CM updater. Zou dus goed aan de recovery kunnen liggen denk ik. Denk dat ik een dezer dagen gewoon weer naar TWRP ga. Vind ik ook een stuk fijner werken eerlijk gezegd.
De laatste nightly staat erop en boot
[ Voor 18% gewijzigd door barrymossel op 14-10-2014 09:19 . Reden: toevoeging ]
Gisteren de OPO ontvangen en meteen geroot (na update).
Ik heb de handleiding gevolgd die hier stond, maar die is mijn inziens niet compleet....komt nog een stukje achteraan zoals TWRP enzo....
Dat heb ik gelukkig gevonden in een YT filmpje en zodoende is het toch nog gelukt.
Ik kom van een iPhone en moet dus weer even wennen aan de " waarom makkelijk als het moeilijk kan" denkwijze ......JB-en was een makkie.
Ik heb de handleiding gevolgd die hier stond, maar die is mijn inziens niet compleet....komt nog een stukje achteraan zoals TWRP enzo....
Dat heb ik gelukkig gevonden in een YT filmpje en zodoende is het toch nog gelukt.
Ik kom van een iPhone en moet dus weer even wennen aan de " waarom makkelijk als het moeilijk kan" denkwijze ......JB-en was een makkie.
Rooten ook. Toolbox downloaden, telefoon in fastboot en op 'n knopje drukken. Daarna nog SuperSU installeren en you're done.Ridder schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:26:
Gisteren de OPO ontvangen en meteen geroot (na update).
Waarom staat er dan een onnodig ingewikkelde en incomplete how-to in de OP?Eric_Cantona schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:19:
[...]
Rooten ook. Toolbox downloaden, telefoon in fastboot en op 'n knopje drukken. Daarna nog SuperSU installeren en you're done.
Gelukkig heb ik nog een HTPC met W8.1 anders was het toch lastig geweest.......allemaal evil-Apple spullen hier.
Pff weet niet wat er met mijn telefoon is maar kan hem niet meer terug naar de stock rom zetten..
Wil mijn bootloader unlocken(had hem weer gelocked) maar als ik op unlock bootloader klik herstart mijn telefoon en kom ik bij TWRP uit, moet ik er dan van uit gaan dat hij unlocked is? (dit gebeurd mij 2 verschillende toolboxen.
In de toolbox laat hij dit zien:
Kan trouwens wel gewoon booten naar mijn rooted CM11
Wil mijn bootloader unlocken(had hem weer gelocked) maar als ik op unlock bootloader klik herstart mijn telefoon en kom ik bij TWRP uit, moet ik er dan van uit gaan dat hij unlocked is? (dit gebeurd mij 2 verschillende toolboxen.
In de toolbox laat hij dit zien:

Kan trouwens wel gewoon booten naar mijn rooted CM11
Of je gaat in het mapje platform tools, je klikt muisknop rechts samen met shift, open command window here, dan zit je path al goed.WishmasterNL schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:18:
Waar ga ik de mist in? Ben ik nou echt zo dom?
http://i57.tinypic.com/16hnqq0.jpg
Heb ik het goed begrepen dat ik OTA kan updaten naar 38, ik dan mijn root verlies, maar deze kan terugkrijgen door in recoverymode van de telefoon via TWRP weer supersu te flashen?
Ik weet dat het zo kan, maar kan het ook op de bovenstaande methode?
Ik heb dus gedrukt op update nu installeren, gelijk zegt hij dan, even rebooten, en dan boot hij in TWRP. Klopt dat wel...? Ik draai nu nog steeds 33r
Ik weet dat het zo kan, maar kan het ook op de bovenstaande methode?
Oxellaar schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:15:
[...]
Op de dag van de release van R38 stond er hier een link naar XDA met een kant en klare zip om te flashen.
Die is compleet met root.
Ik heb hem ook gebruikt en werkt perfect, in 5 minuten gebeurt.
Ik heb dus gedrukt op update nu installeren, gelijk zegt hij dan, even rebooten, en dan boot hij in TWRP. Klopt dat wel...? Ik draai nu nog steeds 33r
[ Voor 70% gewijzigd door Frozen op 22-10-2014 02:46 ]
http://forum.xda-develope...ed-4-4-4-xnph38r-t2898098
Dit is de rom die je bedoelde, deze kan je als het goed is gewoon flashen.
Tadaaa
Bedankt, ik wilde echter graag weten of het ook op een andere manier kon, waardoor ik niet al mijn data kwijt ben.Tr4il schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:05:
http://forum.xda-develope...ed-4-4-4-xnph38r-t2898098
Als je deze gewoon flasht en je whiped alleen cache en dalvik, zou er niets verloren moeten gaan.
Tadaaa
Iemand al ziggo aan de praat gekregen met root. Heb rootcloack maar die omzeilt hem helaas niet.
Hahaha, kakzooi. Zojuist Paranoid Android gedownload op mijn OPO, toen alles verwijderd (dus ook oude ROMs) en in recovery gestart, toen even een system/data wipe. Blijkt de PA zip corrupt te zijn 
Start dus niet meer... En natuurlijk geen usb kabel bij me om te side loaden...
---edit---
Gelukkig collega's met kabel...
Mijn apps worden overigens niet automatisch gesynct (terwijl dit altijd wel heeft aangestaan in mijn Google Account), iemand enig idee...?
Start dus niet meer... En natuurlijk geen usb kabel bij me om te side loaden...
---edit---
Gelukkig collega's met kabel...
Mijn apps worden overigens niet automatisch gesynct (terwijl dit altijd wel heeft aangestaan in mijn Google Account), iemand enig idee...?
[ Voor 24% gewijzigd door barrymossel op 29-10-2014 14:51 ]
PSA: TWRP Manager (de Playstore app) werkt niet.
Als je die gebruikt om je recovery naar 2.8.10 te updaten kan je niet naar de recovery komen.
Als je die gebruikt om je recovery naar 2.8.10 te updaten kan je niet naar de recovery komen.
Tadaaa
Iemand franco kernel r30 al geflashed?
Schijnen de nieuwe Touchscreen drivers in te zitten die het probleem eindelijk zouden oplossen.
Zie http://www.androidpolice....ng-now-expected-next-ota/
Ik merk geen verschil, nog steeds erg lastig om dit bericht snel te typen, lijkt wel of ik regelmatig toetsaanslagen mis.
Schijnen de nieuwe Touchscreen drivers in te zitten die het probleem eindelijk zouden oplossen.
Zie http://www.androidpolice....ng-now-expected-next-ota/
Ik merk geen verschil, nog steeds erg lastig om dit bericht snel te typen, lijkt wel of ik regelmatig toetsaanslagen mis.
Ik heb hem er op en merk geen verschil, maar ik had ook geen probleem
Hmm ik heb wel een ander probleem.
Scherm wilde net niet meer aan met geen mogelijkheid.
Niet door dubbeltikken ook niet met de powerknop meerdere pogingen gedaan.
Lijkt op screen of death wat ook eens een bug was met franco kernel op de Nexus 5.
Powerknop lang indrukken om te rebooten hielp.
Gauw weer terug naar r29 .
Lijkt op screen of death wat ook eens een bug was met franco kernel op de Nexus 5.
Wat gaat hier niet goed?
Ik heb mijn bootloader unlocker, dit is gelukt want mijn hele telefoon was gewiped. Vervolgens flash ik de TWRP recovery naar mijn telefoon, maar kom ik vervolgens niet in de recovery. Blijft hangen op het eerste scherm en er gebeurd verder niks. What now? Ik kan mijn telefoon nog wel normaal opstarten.
EDIT: CWM geprobeerd en deze start wél op.
Ik heb mijn bootloader unlocker, dit is gelukt want mijn hele telefoon was gewiped. Vervolgens flash ik de TWRP recovery naar mijn telefoon, maar kom ik vervolgens niet in de recovery. Blijft hangen op het eerste scherm en er gebeurd verder niks. What now? Ik kan mijn telefoon nog wel normaal opstarten.
[ Voor 6% gewijzigd door vinom op 05-11-2014 23:58 ]
Wellicht was de zip corrupt? Of niet de goede versie? http://techerrata.com/browse/twrp2/baconvinom schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:54:
Wat gaat hier niet goed?
Hmm dit had ik zojuist ook met de laatste PA Rom. Volgens mij 4.6 beta van 31-10 4.6 beta 5 van 3-11 dus.ComTech schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:08:
Hmm ik heb wel een ander probleem.
Welk van de beschikbare roms zit eigenlijk het dichtst aan tegen "vanilla" Android? Op m'n S3 draaide ik wel eens Supernexus (wat bijna 1-op-1 gebaseerd was op de AOSP code) en ik vroeg me af of er voor de OPO ook zoiets bestaat. Iemand die daar het antwoord op weet?
CM11S benaderd het heel erg, en anders CM11.
⏩ PVOutput☀️
Misschien dat het (voor de OPO) het dichtste bij "vanilla" Android zit, maar het is me nog niet "vanilla" genoeg.Quad schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 18:52:
CM11S benaderd het heel erg, en anders CM11.
Maar bedankt voor het antwoord (want dat is het).
Ik gebruik het Holo thema, en hij lijkt praktisch vanilla Android, enige verschil zijn de instellingen die meer aanwezig zijn dan in stock Android.
⏩ PVOutput☀️
Het gaat me niet zozeer om het uiterlijk maar juist om het laatste beetje "bloat" kwijt te zijn. Bij CM heb je dat (vergeleken met Android op de Nexus) natuurlijk nog wel een beetje. Het is geen TouchWiz, maar ik wil het gewoon echt helemaal kwijt.Quad schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:07:
Ik gebruik het Holo thema, en hij lijkt praktisch vanilla Android, enige verschil zijn de instellingen die meer aanwezig zijn dan in stock Android.
CM11-M11 of de laatste nightly ofzo en dan achteraf even de nano PICO (is alleen de store geloof ik) PA-GApps installeren, dan ben je van de bloatware verlost. Ik heb daarna ook nog even de stock Camera app geinstalleerd (4K filmen gaat anders niet) en de normale Gallery app. Allemaal te vinden via XDA forum, ben nu even niet in de gelegenheid om linkjes voor je te zoeken.
-edit-
Recovery hier - http://techerrata.com/browse/twrp2/bacon
ROM hier - http://download.cyanogenmod.org/?device=bacon
PA GApps hier - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
Camera app kan ik zo snel niet vinden, heb me er ook al een tijdje niet meer in verdiept. Maar de laatste versie zou ook RAW foto's moeten kunnen schieten. Als je hem kunt vinden laat het dan even weten.
Camera app hier - http://forum.xda-develope...p=56671477&postcount=1232
Installeer je de app, dan moet je de .apk ook even naar de /system/app folder kopiëren, anders ben je na een reboot je nieuwe cameranext.apk versie weer kwijt. Is ook te lezen in de reacties onder die post.
Oh en niet teveel roepen op Tweakers dat er nog bloatware in de CM11s zit, want dan gaan ze hier weer zeuren dat het allemaal meevalt etc etc etc.
-edit-
Recovery hier - http://techerrata.com/browse/twrp2/bacon
ROM hier - http://download.cyanogenmod.org/?device=bacon
PA GApps hier - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
Camera app kan ik zo snel niet vinden, heb me er ook al een tijdje niet meer in verdiept. Maar de laatste versie zou ook RAW foto's moeten kunnen schieten. Als je hem kunt vinden laat het dan even weten.
Camera app hier - http://forum.xda-develope...p=56671477&postcount=1232
Installeer je de app, dan moet je de .apk ook even naar de /system/app folder kopiëren, anders ben je na een reboot je nieuwe cameranext.apk versie weer kwijt. Is ook te lezen in de reacties onder die post.
Oh en niet teveel roepen op Tweakers dat er nog bloatware in de CM11s zit, want dan gaan ze hier weer zeuren dat het allemaal meevalt etc etc etc.
[ Voor 55% gewijzigd door Verstekbakker op 11-11-2014 22:20 ]
Eeehm, er is ook gewoon: https://forums.oneplus.ne...4-4-4-oneplus-aosp.65482/
Mischien een vraag die al vaker gesteld is maar krijg ik nadat ik TWRP erop gezet heb en hem met superuser geroot heb nog wel de OTA's automatisch?
[ Voor 10% gewijzigd door Pjotrofsky op 12-11-2014 11:32 ]
Yep, je bent wel root kwijt na een OTA update (kwestie van SuperSU opnieuw flashen na OTA update). Ook moet je in developer settings even instellen dat bij een OTA update niet je stock recovery wordt teruggezet anders ben je TWRP ook kwijt.The-X schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:31:
Mischien een vraag die al vaker gesteld is maar krijg ik nadat ik TWRP erop gezet heb en hem met superuser geroot heb nog wel de OTA's automatisch?
Ah mooi!
Ik heb hem trouwens via deze guide geroot: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788632 Dus als er een nieuwe OTA binnen is moet ik gewoon het laatste stukje van de guide herhalen? (wat jij zegt van SuperSU flashen)
Dat vinkje voor stock recovery had ik al weggehaald.
Ik heb hem trouwens via deze guide geroot: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788632 Dus als er een nieuwe OTA binnen is moet ik gewoon het laatste stukje van de guide herhalen? (wat jij zegt van SuperSU flashen)
Klopt, gewoon opnieuw SuperSU flashen en je hebt weer root.The-X schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:44:
Ah mooi!
Gisteren mijn one+ geroot dmv deze link
Werkt perfect. Het is wel belangrijk dat je na het installeren van de drivers reboot. In mijn device manager stond alles goed maar de one+ werd nog niet herkend in windows en fastboot werkte ook pas na de reboot
Ik ga wel cwm over twrp heen flashen. Ben cwm gewend en die vind ik toch een stuk prettiger
Werkt perfect. Het is wel belangrijk dat je na het installeren van de drivers reboot. In mijn device manager stond alles goed maar de one+ werd nog niet herkend in windows en fastboot werkte ook pas na de reboot
Ik ga wel cwm over twrp heen flashen. Ben cwm gewend en die vind ik toch een stuk prettiger
Wat denk je zelf?ffw8en schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:49:
Heeft iemand cm12 al draaiend gekregen? Zo ja, is hij stable?
Maar hij schijnt al te draaien, het zij instabiel, maar het begin is er.
Ik had dat vinkje niet goed staan en was na OTA update m'n root kwijt maar ook m'n recovery. Kan ik simpelweg opnieuw andere recovery flashen en daarna super su erop mikken? En belangrijke vraag: ben ik met flashen van andere recovery weer m'n data kwijt of is dat enkel met bootloader unlocken (wat ik dus al gedaan heb).barrymossel schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:43:
[...]
Klopt, gewoon opnieuw SuperSU flashen en je hebt weer root.
Je kan vanuit fastbootmode de recovery opnieuw flashen (fastboot flash recovery xxxrecovery.img)
Daarna erin booten en supersu flashen.
Data kwijt is enkel bij bootloader unlocken.
⏩ PVOutput☀️
Had m er opgegooid, eerste indruk, leuk, bruikbaar als daily driver (heb m wel maar een uurtje gebruikt maar eerste indruk is postitief)ffw8en schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:49:
Heeft iemand cm12 al draaiend gekregen? Zo ja, is hij stable?
Ben nu wel terug gegaan naar KK, aangezien het hele scherm een gele tint had, en screen off gestures werkten niet, en natuurlijk een paar dingetjes zoals soms vastlopers enz.
Kortom, t werkt, t is leuk, als je écht niet langer kan wachten dan leef je uit, maar persoonlijk zou ik nog 2-3 weekjes wachten op óf een nightly van CM, óf een stabiele 3rd party rom.
Cool, thanksQuad schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:51:
Je kan vanuit fastbootmode de recovery opnieuw flashen (fastboot flash recovery xxxrecovery.img)
Ik draai CM12 sinds gistermiddag. Valt me alles mee, voor mij geen KK meer. Tot nu toe werkt het volgende niet:
-Video opnemen
-Pin screen (Android 5.0 feature)
Ik heb handmatig de DPI naar 350 gebracht, echt prachtig zo op het grote scherm van de OPO. Je mist wel alle custom mogelijkheden van CM11, dus geen thema's e.d. CM12 is eigenlijk (nog) net zo kaal als AOSP. Maar de animaties en gewoon de hele UI zijn echt prachtig.
Batterij valt ook alles mee, momenteel 45 minuten SOT, 4,5 uur vanaf de lader, 85% accu over. Dat doet het dus beter dan de Vanir custom rom die ik hiervoor draaide.
-Video opnemen
-Pin screen (Android 5.0 feature)
Ik heb handmatig de DPI naar 350 gebracht, echt prachtig zo op het grote scherm van de OPO. Je mist wel alle custom mogelijkheden van CM11, dus geen thema's e.d. CM12 is eigenlijk (nog) net zo kaal als AOSP. Maar de animaties en gewoon de hele UI zijn echt prachtig.
Batterij valt ook alles mee, momenteel 45 minuten SOT, 4,5 uur vanaf de lader, 85% accu over. Dat doet het dus beter dan de Vanir custom rom die ik hiervoor draaide.
Hier ook sinds donderdag cm12 als daily ROM.
Het is wel kaal ja :-p. Maar er komt steeds meer cm functionaliteit erbij. Zal wel niet lang meer duren voordat de officiële nightlies er komen
Het is wel kaal ja :-p. Maar er komt steeds meer cm functionaliteit erbij. Zal wel niet lang meer duren voordat de officiële nightlies er komen
Op youtube staan al diverse filmpjes van de OPO met CM12, ziet er bloedjesnel uit iig. Ik ben benieuwd wanneer de OTA voor CM12s komt.
⏩ PVOutput☀️