Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:13
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

CLB

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie
[OnePlus One] Levertijden & Prijzen
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
[OnePlus One] Accessoires
[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie
[OnePlus] RMA & Support

Toeloop
De OnePlus One is 23 april, dan eindelijk officieel gepresenteerd. Het nieuwe bedrijf OnePlus was al maanden flink bezig met het teasen van hun nieuwe toestel, op bijvoorbeeld hun Facebook- en hun Google+-pagina. Daarin werden niet alleen fabrikanten zoals HTC, Samsung en Motorola op de hak genomen, maar werden er ook al enkele specificaties bekend.

De telefoon wordt in 16 landen worden verkocht, waarbij Nederland en België ook tot de release-landen behoren. In eerste instantie zal de telefoon alleen via een invite-systeem te koop zijn, oftewel op zoek naar een uitnodiging. Deze zijn te verkrijgen via allerlei wedstrijden, via het OnePlus-forum of via een persoon die er al eentje had en al overgegaan is tot aanschaf..

Specificaties
OnePlus One specificaties
Android OSAndroid Lollipop 5.0
SkinCyanogenMod 12S
OxygenOS
ChipsetQualcomm Snapdragon 801
Processor snelheid2500MHz
Intern geheugen16GB / 64GB
RAM geheugen3072MB
Flash geheugenNiet aanwezig
LTE-ondersteuningJa
GPS Glonass-ondersteuningJa
Scherm5,5" / LTPS IPS met TOL / 1920 x 1080 pixels
Frontcamera5.0 megapixels
Backcamera13.0 megapixels
Fysieke cameraknopNee
Accu (mAh, standby, spreektijd)3100mAh
Afmetingen 152.9 x 75.9 x 8.9 mm
Gewicht 162 gram
FeaturesStyleswap-covers / Tap-to-wake & gestures / onscreen- of capacitieve knoppen
NotificatieledjeRGB
Adviesprijs€ 249 / € 269

Overige hardwarespecificaties zijn:
  • microSIM
  • USB 2.0
  • Bluetooth 4.1
Foto's

LTE-ondersteuning
De telefoon heeft ondersteuning voor 4G, maar voor ons Nederlanders is het wat ingewikkelder.
De banden voor LTE die de One aan boord heeft zijn 1/3/4/7/17/38/40, maar niet de bekende band 20.

Het komt er simpelweg op neer dat je bij KPN of dochterondernemingen nog geen gebruik kunt maken van 4G inclusief de OnePlus One, dit omdat zij hun 4G-netwerk op de 800MHz-frequentie hebben uitgerold, helaas, in de toekomst wellicht.

NB:Inmiddels is KPN hard op weg om op diverse plekken de 1800Mhz frequentie uit te rollen. Zo heb je op diverse plekken in de randstad en bijvoorbeeld ook in het centrum van Enschede de beschikking over 4G op je OnePlus One.

Bij Vodafone kan de OnePlus One gedeeltelijk worden gebruikt, vooral in de grote steden. Hun landelijke netwerk wordt uitgerold op de 800MHz frequentie, waarbij er in enkele grote steden wel gebruik wordt gemaakt van de juiste frequentie.
Woon je in grote stad, zoals Den Haag, Rotterdam of Amsterdam, lucky you... maarja iets met WiFi enzo...

T-mobile is de provider die LTE op de 1800MHz-frequentie uitrolt en overal waar deze provider 4G aanbiedt, kun je de OnePlus One dus gebruiken. Het netwerk is dan weer niet landelijk dekkend, zoals bijvoorbeeld KPN, achja het is ook nooit goed.

Voor een uitgebreid artikel omtrent dit onderwerp lees je: OnePlus One en 4G in Nederland

Belgische gebruikers van de OnePlus One kunnen wel overal bij elke provider gebruikmaken van 4G!

Styleswap-covers
De achterkanten van de OnePlus One zijn te verwijderen en het bedrijf zou ook losse, zogenaamde StyleSwap-covers gaan verkopen. Hiermee kun je jouw eigen OnePlus One pimpen met bijvoorbeeld een kevlar-, bamboe, houten- of denim look. De versie met 16GB intern geheugen wordt standaard uitgeleverd met de silk white achterkant, terwijl de 64GB-variant wordt geleverd met de Sandstone Black-achterkant, welke een ruwachtig effect heeft, wat enigszins op schuurpapier lijkt.

Deze achterkanten zouden ook los te koop voor € 25 per stuk en de eerste cover zou er eentje worden van bamboe.
Allemaal te mooi om waar te zijn, want vanwege 'issues met de productie' zijn deze covers simpelweg geskipt.

Nieuwsberichten:
nieuws: OnePlus brengt Nexus 5-concurrent uit voor 269 euro
nieuws: OnePlus One zal vanaf oktober voor iedereen te koop zijn
nieuws: OnePlus One-smartphone kan na update foto's in raw opslaan
nieuws: OnePlus gaat op 27 oktober One verkopen zonder invite
nieuws: Startende smartphonemaker OnePlus verstuurt eerste toestellen naar klanten
nieuws: Release Oneplus One opnieuw vertraagd door problemen met certificering
nieuws: OnePlus brengt testversie Android 5.0 uit voor One
nieuws: OnePlus toont video van One-smartphone met Android Lollipop
nieuws: OnePlus heeft een half miljoen One-smartphones verkocht
nieuws: OnePlus start vrije verkoop One-smartphone
nieuws: OnePlus introduceert 12 februari eigen OxygenOS-rom
nieuws: Android 5.0-update komt uit voor OnePlus One
nieuws: Update moet touchscreenprobleem OnePlus One oplossen

Reviews:
reviews: OnePlus One: Nexus-concurrent van Chinese nieuwkomer
AndroidWorld
AndroidPlanet
ComputerIdee
TechRadar
Engadget

Prijzen:
De OnePlus One wordt verkocht in een variant met 16GB intern geheugen en een 64GB-variant. De versie met het minste geheugen gaat voor € 298 over de digitale toonbank gaan, terwijl het model met 4x zoveel intern geheugen € 348 kost. De telefoon is te koop via een Nederlandstalige website en de telefoons worden verstuurd vanuit één centraal magazijn in Europa, waar je ook naartoe kunt met klachten en vragen. Zodoende betaal je ook geen euro extra voor bijvoorbeeld douanekosten.

In eerste instantie zal de telefoon alleen te verkrijgen zijn voor mensen met een speciale uitnodiging. Deze kun je zoals eerder gezegd bemachtigen door prijsvragen of via andere personen die al een OnePlus hebben aangeschaft. De massaproductie van de telefoons zal binnenkort starten en de eerste zullen waarschijnlijk vanaf mei worden uitgeleverd. Over de grote massa wordt door OnePlus gezegd dat deze vanaf oktober beschikbaar zullen zijn... Betalen kan (onder andere) via PayPal.

De OnePlus One is inmiddels voor iedereen vrij verkrijgbaar.

Changelog:
• 15-05: Reviews en nieuwspagina's erbij geplaatst, prijzen geüpdatet.
• 15-05: Deeltje 2 gelanceerd.

rens-br wijzigde deze reactie 02-06-2016 12:00 (255%)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
Met dank aan TommieW in "[OnePlus One] Ervaringen & Discussie":

Oneplus heeft weer een nieuwe touchscreen firmware uitgebracht. Maar in tegenstelling tot de vorige update, zijn er nu heel wat mensen die melden dat alle problemen zijn opgelost. Deze nieuwste driver zou - als het goed is - in de nieuwste nightly moeten zitten. Deze nightly is CM12.1.
quote:
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:54:
Problemen zijn inmiddels zo vervelend dat ik nu telefoontjes misloop (waaronder ook klanten) doordat het touchscreen gewoon niet reageert helaas... Binnen een week hoop ik afscheid genomen te hebben van dit toestel..
Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden met mijn TPK touchscreen, maar ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen met de update. Ik heb je even gequote, zodat je een notificatie krijgt.

Linkjes!

Inmiddels heb ik deze geflashed met CM12.1 Nightly, de recentste versie van 15-05 waar het al ingebakken is en het resultaat is inderdaad een werkend touchscreen.

Ik ben wel benieuwd of het de komende tijd nog steeds werkbaar blijft of dat het een tijdelijke oplossing is.
quote:
pimsaint schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:24:
Wellicht een idee om de informatie hierboven even up te daten? (Prijzen, OS, verkrijgbaarheid, annulering styleswap, etc)
Als je aanvullingen hebt, kan je wel als medeauteur toegevoegd worden, indien interesse. Kan je zelf het eea updaten! :)

Quad wijzigde deze reactie 15-05-2015 14:35 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
quote:
Koninkje schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:26:
Ik heb van bovengenoemd probleem nog eigenlijk geen probleem gehad? Hoe kan ik zien of ik de goede versie van de telefoon heb?
Terminal emulator installeren en het volgende intikken:
code:
1
cat /sys/class/input/input0/vendor_id

Het cijfer wat eruit rolt staat voor het type touchscreen:
quote:
1 = WINTEK
2 = TPK
3 = TRULY
4 = YOUNGFAST
In de meeste gevallen zal het om TPK, dus nummer 2 gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
quote:
nul07 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:47:
Ik heb een vraagje over de repareerbaarheid:

Stel je hebt binnen een half jaar een gebroken scherm, door spanning op het scherm, dus niet door impact. Waar kun je je telefoon dan het beste naar toe brengen voor gratis reparatie?
Als het onder een verzekering valt, dan het beste via OnePlus zelf. Ik ken geen bedrijven in Nederland die het gratis repareren, sowieso is het niet aan te tonen dat het door userabuse of niet is gebeurd. Je zal hiervoor altijd moeten betalen.
quote:
pimsaint schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:45:
[...]

Netjes bijgewerkt en aangevuld! Afgezien van het LTE verhaaltje (KPN heeft 1800Mhz nu ook actief, Tele2 2600 komt eraan) heb ik er verder ook niets meer aan toe te voegen :)

Hoe zit dat eigenlijk met die touchscreens? Zo te lezen geleverd van 4 verschillende merken, maar de driver komt steeds van Synaptics?
Bedankt voor die informatie, je hebt gelijk. Zowel op diverse plekken in de Randstad als in het centrum van Enschede is het mogelijk om 4G op je OPO te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
quote:
CamelKnight schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Dank voor de tip :)
Is rooten nodig? Ik ben er niet zo happig op om weer met m'n telefoon bezig te gaan (m.a.w. ik ben een lui zwijn :)).
Als je telefoon al unlocked is, is root een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
Ik heb 380DPI ipv 480, vind ik nog relaxter. Alles daaronder is wat onhandig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
Ik heb de RMA zelfs gecanceld. Hoewel ik de telefoon deze week ga vervangen door een One M8.

• Quad
quote:
Brilsmurfffje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:16:
Per ongeluk een upgrade naar CM12 uitgevoerd, man man man wat een ellende. De mailapp die niet overweg kan met exchange, kom op in welk jaartal leven we?

Uiteindelijk Nine geïnstalleerd en voila al mn contacten, afspraken en mailtjes zijn er weer.

Hoe kan je nieuwe software uitbrengen zonder deze basis functionaliteit?
Nine is wel een (duur) betaalde app, beperkte tijd om te proberen. Alhoewel ik het die euroos meer dan waard vind. Het is ook mijn enige app waar ik voor betaald heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
quote:
spiderbalm schreef op zondag 31 mei 2015 @ 11:35:
Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden voor de witte achtergrond bij de apps. Heeft iemand hier een goede tip om de apps weer gewoon op je eigen gekozen achtergrond te krijgen?
Custom launcher installeren? In stock Android 5.0 launcher is die niet aanpasbaar helaas. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
quote:
cypher21 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:42:
[...]

silk 16gb was idd 269 euro en grijs 64gb 299 euro

in dollar waren ze altijd 299 / 349

Maar ze kondigen nu een tijdelijke prijsverlaging naar 249 en 299 dollar. Er wordt niets over euro genoemd. Vraag me dus af of wij ook die deals gaan krijgen
https://oneplus.net/nl/one

€249/€299

• Quad
quote:
DarkSide schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:56:
zijn er meer mensen die met KPN soms LTE hebben?
Was gisteren in Apeldoorn en in Groningen en zag opeens LTE in mijn scherm staan.
Zelf heb ik een KPN abbo en weet dat de OPO geen band 20 ondersteund.
Maar het lijkt er op dat KPN e.e.a aan het uitbreiden is.
Gisteren dus de heledag 65mb down gehad.

Helaas in mijn woonplaats (deventer) gewoon weer H+.
KPN is bezig om met name in grote steden op bepaalde locaties de 1800Mhz frequentie aan te zetten en uit te breiden.

quote:
paulvdwal schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:51:
http://androidworld.nl/ni...hinese-keuringsinstantie/
als het klopt, dan vind ik de 32GB nogal tegen vallen...
Ik hoop juist op meer opslag, afgelopen vakantie was 64GB ideaal, mooie lading films mee.
Kun je beter even hier neerplempen: [OnePlus 2] Ervaringen en Discussie

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Quad
Mms uitgeschakeld ivm stagefright bug?

• Quad
Nee tuurlijk niet. Ze moeten wel geloofwaardig over komen als ze zo'n apparaat eerst levenshoog hebben opgehemeld.
:+

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True