Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 09:45

GurbY{nl}

GurbY{nl}

joost89 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:23:
[...]

Gebruik de app fkupdater van Franco zelf. Hier heb ik de kleuren aangepast. Erg goede app moet ik zeggen.
Met die updater kan ik alleen zip downloaden of direct flashen, ik zie geen instelling voor kleuren?

edit ik denk dat dat een beperking van de Free versie is...

Anyway, nog eens geprobeerd en die felle overdreven kleuren krijg ik met de standaard instellingen van de telefoon niet weg. Ik begrijp dat de FKupdater volledige versie daar instellingen voor heeft?

[ Voor 28% gewijzigd door GurbY{nl} op 19-05-2015 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 04-05 11:32
GurbY{nl} schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 06:37:
[...]

Met die updater kan ik alleen zip downloaden of direct flashen, ik zie geen instelling voor kleuren?

Anyway, nog eens geprobeerd en die felle overdreven kleuren krijg ik met de standaard instellingen van de telefoon niet weg. Ik begrijp dat de FKupdater volledige versie daar instellingen voor heeft?
Vreemd, mijne zit in een verpakking dus kan het niet ff checken.
Dacht dat er een setting was om de leesbaarheid in de zon mee aan te passen. Ik dacht dat ik deze 2 keer op on/off heb moeten zetten en het dan klaar was.
Dacht dat ook trickstermod aan de kleuren kon prutsen, maar niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:01
[...]

Je moet zonlichtverbetering uitzetten bij instellingen, daarna een reboot als dei uitstaat en het scherm was weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

[...]

Klopt. Ik heb in dit geval de volledige versie. Dit had ik er even bij moeten zeggen. De volledige versie bevat onder andere color control.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/HxtfPAsI3Ic2BZ7a-6xKxx46zvMQOEapHstRqgFETInVGk_aUkRA3r4jb5Pdxmnb33Is=h900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

incomer schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:11:
[...]

Je moet zonlichtverbetering uitzetten bij instellingen, daarna een reboot als dei uitstaat en het scherm was weer normaal.
Ah.. je bedoelt die optie "Aanpasbare helderheid"? Kan zijn dat ik die aan had staan.. Hoe dan ook, ik heb de stock kernel zoals gezegd terug geflashed en daarna was alles ok. Maar so far (knock-knock) ook geen touch issues even vreemd genoeg..

Ik kijk het maar even aan zo voordat ik weer wat doe. Mocht het touch probleem terugkomen dan heb ik nu de volgende escape opties:
- touchfix
- boot.img van Franco (43 dus)
- cm-12.112150518 nightly

Die laatste zou als ik de boel hierboven lees ook e.e.a. oplossen. Eerst maar eens afwachten wanneer de ellende weer terugkomt.
joost89 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:18:
[...]

Klopt. Ik heb in dit geval de volledige versie. Dit had ik er even bij moeten zeggen. De volledige versie bevat onder andere color control.

[afbeelding]
Ik heb em even opgezocht maar zie dat ie iets van €4,85 is. Is wel aan de prijs, maar ik neem aan dat ie het waard is?

[ Voor 23% gewijzigd door GurbY{nl} op 19-05-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
GurbY{nl} schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:01:
[...]

Ik heb em even opgezocht maar zie dat ie iets van €4,85 is. Is wel aan de prijs, maar ik neem aan dat ie het waard is?
Als je de Franco kernel gebruikt, is die app het geld zeker waard.
Mocht je dat (nog) niet doen, kun je de franco kernel het best een tijdje gebruiken en daarna een keer bepalen of je die app aanschaft.
Die app werkt ALLEEN met de franco kernel.

Meer van dit soort dingen kun je beter in het Root/custom rom topic vragen en bespreken

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 19-05-2015 09:14 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03 16:02
Ik heb ook een RMA aangevraagd voor de touch screen issues. Tsjonge wat duurt het lang zeg voordat je een antwoord krijgt. Ben al 1,5 week bezig. Krijg vanochtend een mail dat ik 1 of andere update moest installeren https://s3.amazonaws.com/...ort/OPO-Display-patch.zip deze. Nou dat heeft niet geholpen. Soms reageren ze gewoon 3 dagen niet. Wat gaan ze hierna vragen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05 09:54
Ik sta op het punt om mezelf een Oneplus One aan te schaffen maar na het lezen van al deze verhalen over touchscreen issues, hitte problemen en software bugs begin ik toch sterk te twijfelen.
Zijn hier überhaupt mensen actief die deze telefoon aan willen raden ondanks de mogelijke bak ellende die je er bij kunt krijgen? Het lijkt me dat we mogen verwachten dat de batches die verkocht worden vanaf 2015 toch kwalitatief beter zijn dan die van juli 2014. Of sla ik dan de plank volledig mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
Ik heb een model uit juli en geen enkel probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-04 19:53
Same here, met eentje uit september. (op wat kleinigheidjes na natuurlijk, maar dat is met elke telefoon)

[ Voor 44% gewijzigd door EeePC op 19-05-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Misschien is het handig om een aantal bekende problemen met de OPO te bundelen in een apart topic. Dat maakt de discussie wat overzichtelijker, en zo is het voor mensen die zoeken naar bekende problemen ook overzichtelijker. Wie een topic wil aanmaken, die mag dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 15:07
Dread89 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:41:
...
Zijn hier überhaupt mensen actief die deze telefoon aan willen raden ondanks de mogelijke bak ellende die je er bij kunt krijgen?
...
Ikzelf heb er eentje sinds eind maart en ben er erg tevreden over:
  • Geen touchscreen issues (gelukkig), ondanks dat ik de OPO onlangs in de vlakke zon liet liggen
  • Aanvaardbare batterijduur (haal met mijn gebruik steeds anderhalve tot twee dagen op één batterij)
  • Prachtig toestel met erg mooi scherm, dat erg responsief reageert. Prijs/kwaliteit volgens mij nog steeds bij de betere op de markt
  • uitgebreide community-ondersteuning
Zou ik hem zelf opnieuw bestellen, gezien de gekende problemen? Ja !
Zou ik hem expliciet aanraden aan familie/vrienden? Neen, want ik wil me achteraf niet schuldig voelen mocht die familie/vriend te maken krijgen met bvb. zo'n touchscreen issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 00:32
Ik krijg sinds CM12 nogal random onterechte meldingen i.v.m. problemen met wifi. Die meldingen staan in een grijs balkje met afgeronde hoeken onderaan het scherm, en ze blijven vaak (te) lang staan. Begint doorgaans met de melding 'connection error', en daarna meldingen over het inloggen, dan wel uitloggen op het netwerk. Ook nog meldingen met iets van 'device is connected to the network 'o.i.d.

Los van dat ik niet weet of dit nou een melding is van android zelf of van een app (kan dat eigenlijk?), is het irritanteste nog wel dat het nergens op slaat; de wifi blijkt elke keer prima te werken. Het is verder ook tot nog toe niet duidelijk wat de meldingen nou triggert, soms gebeurt het meerdere keren per uur, soms uren niet...

Iemand enig idee waar dit vandaan komt en beter nog, hoe ik er van af kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
kontroll schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:00:
[...]

Ikzelf heb er eentje sinds eind maart en ben er erg tevreden over:
[list]

Zou ik hem zelf opnieuw bestellen, gezien de gekende problemen? Ja !
Zou ik hem expliciet aanraden aan familie/vrienden? Neen, want ik wil me achteraf niet schuldig voelen mocht die familie/vriend te maken krijgen met bvb. zo'n touchscreen issue
Dit heb ik dus ook, zelf ben ik er zeer blij mee maar wil niet de schuld zijn van een eventueel drama bij vrienden/ familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvandaelen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-01 14:42
Zelfde problemen ervaren na een OTA update CM12 op mijn One+1.

De foon hersteld naar fabrieks instellingen, dus geüpdatet CM11 gewist en kaal CM12 geïnstalleerde.

Alle problemen, onverwachte herstarts, touchscreen problemen, battery drain, geen fastload battery en temperatuur problemen zijn hiermee opgelost.

Nu 24 uur later geen van bovengenoemde problemen meer ervaren.

Mijn One plus One is weer als vanouds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-05 14:32
om even terug te komen op het RMA proces. als je de remote assistance weigert (bijvoorbeeld dat jemoet werken of het gewoon niet wil) dan gaan ze meteen over op RMA en krijg je de formulieren. DHL komt je pakket kosteloos ophalen en je mag zelf weten waar en wanneer je de telefoon op laat halen.

al met al best tevreden over het proces, op het zelf flashen van roms na natuurlijk want niet iedereen kan dat ;)

Edit: vergeten te vermelden dat ze mijn pakketje vandaag op komen halen, ik had ook last van de touchscreen issues, niet zo erg als de meesten. maar ik wil een 100% werkende telefoon voor mij geld.

[ Voor 19% gewijzigd door DvanK op 19-05-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Laatst online: 28-01 09:47
Mijn GPS werkt sinds de OTA niet meer... maps, strava e.d. pakken de GPS gewoon niet. Iemand ook last van? Heb geen root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:28
DvanK schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:54:
om even terug te komen op het RMA proces. als je de remote assistance weigert (bijvoorbeeld dat jemoet werken of het gewoon niet wil) dan gaan ze meteen over op RMA en krijg je de formulieren. DHL komt je pakket kosteloos ophalen en je mag zelf weten waar en wanneer je de telefoon op laat halen.

al met al best tevreden over het proces, op het zelf flashen van roms na natuurlijk want niet iedereen kan dat ;)

Edit: vergeten te vermelden dat ze mijn pakketje vandaag op komen halen, ik had ook last van de touchscreen issues, niet zo erg als de meesten. maar ik wil een 100% werkende telefoon voor mij geld.
Goed om te horen, ik zit nog in het proces van de foto's die ik een week geleden al had opgestuurd. En nu vragen ze er opnieuw naar.. Gaat wel even duren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:26
laurson schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:58:
Mijn GPS werkt sinds de OTA niet meer... maps, strava e.d. pakken de GPS gewoon niet. Iemand ook last van? Heb geen root
Krijg je wel het GPS tekentje te zien bovenin je notificatiebar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Laatst online: 28-01 09:47
floriz87 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:28:
[...]

Krijg je wel het GPS tekentje te zien bovenin je notificatiebar?
Ja, het GPS tekentje, ingesteld op "grote nauwkeurgheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 07:38
Afgelopen december 2014 het toestel gekocht en ontvangen.

Hier nog steeds lof voor deze telefoon, helemaal gezien de daarvoor betaalde €'s.

Heb natuurlijk uitgezien naar android 5, zou een vooruitgang moeten zijn.
Tot op heden, heb ik die gelukkig nog niet via de OTA update geïnstalleerd.
Na alles wat ik hier lees, in dit topic.
4.4.4 draait nog top en naar volle tevredenheid.
Volgens mij mis ik ook nog niets, wat op de 5 wel kan en op de 4 niet, dan behalve een bak ellende :).
Vooral die sterk verminderde accuduur zint me niet, daarvoor heb ik hem juist gekocht.

Update:
Voor mij is het nu wachten, tot de kinderziektes op versie 5 eruit zijn. :)

[ Voor 6% gewijzigd door NLoldebroek op 19-05-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san

Hier deze ochtend ook komen halen. Pakket werd niet verzegeld zoals in de email stond.
Ik moest papieren afdrukken ivm de Lithium accu. Die papieren waren echter van TNT en niet van DHL.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
laurson schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:36:
[...]

Ja, het GPS tekentje, ingesteld op "grote nauwkeurgheid"
Deze app al geprobeerd: Google Play: GPS Status & Toolbox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024

Waarom niet nog even wachten op de fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:29

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Mattehh schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:21:
[...]

"Even" _O-

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 04:29
Zijn hier überhaupt mensen actief die deze telefoon aan willen raden ondanks de mogelijke bak ellende die je er bij kunt krijgen?
pimsaint schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:21:
Ondanks de prijsverhoging (vanwege de slechte euro) blijft het echt een enorme bang for the buck.
Ikzelf vind ik het scherm nog steeds fenomenaal, de batterijduur geweldig en 64GB een hele opluchting. Dingen als tussendoor bijladen of data wissen om te zorgen dat je weer 'snel' een foto kan schieten zijn met een OPO verleden tijd. En daar komt dan bij dat je met Cyanogenmod simpelweg alles kan (aanpassen).
Ik heb in de tijd van de invites 5x een vriend/kennis blij gemaakt. Alle 6 (inclusief mijzelf) zijn tot nu toe erg tevreden. Natuurlijk hebben ze wel eens bij mij aangeklopt, maar dat was meestal met vragen die voor iedere android telefoon gelden. Eéntje zat van de week in een RMA procedure vanwege het toucschreen-in-de-hitte probleem maar heeft de procedure stopgezet nadat een fix (in dit geval de laaste nightly) haar probleem volledig lijkt te hebben opgelost. Ze wil haar OPO simpelweg niet missen ;)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik verwacht toch dat ze hier niet meer zolang bij gaan kunnen wachten hoor; gezien de klachten die overal rondcirculeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Laatst online: 14-05 01:45
Ik sta op het punt om mezelf een Oneplus One aan te schaffen maar na het lezen van al deze verhalen over touchscreen issues, hitte problemen en software bugs begin ik toch sterk te twijfelen.
Zijn hier überhaupt mensen actief die deze telefoon aan willen raden ondanks de mogelijke bak ellende die je er bij kunt krijgen? Het lijkt me dat we mogen verwachten dat de batches die verkocht worden vanaf 2015 toch kwalitatief beter zijn dan die van juli 2014. Of sla ik dan de plank volledig mis...
Juli 2014, nooit problemen gehad. Vergeet niet dat de meeste gebruikers die een forum over een telefoon bezoeken het niet doen omdat alles goed werkt. OPO was beste deal heel 2014.

Bovendien heb ik de indruk dat een grote groep gebruikers ervan zich aan hun eerste stappen waagden in het unlock/root/custom mod/kernel/rom/xposed etc gebeuren waardoor er bij gebrek aan ervaring extra problemen door de gebruiker zelf werden veroorzaakt (terwijl bv factory reset/system wipe veel had kunnen vermijden).

Ook gezien de verkoopmethode heeft men een heel vocaal (sociale media) internet publiek bereikt die al snel elke ervaring gretig deelden (en statistiek zegt dat bij alles negatieve ervaringen veel meer gedeeld worden).

Indien ik op dit moment een telefoon zocht zou ik toch even wachten tot einde van de maand op nieuws over de Nexus 5 (2015).

[ Voor 23% gewijzigd door anessie op 19-05-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 15-05 10:50

Phntm

Tlingelingeling

anessie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:30:
[...]

Juli 2014, nooit problemen gehad. Vergeet niet dat de meeste gebruikers die een forum over een telefoon bezoeken het niet doen omdat alles goed werkt. OPO was beste deal heel 2014.

Bovendien heb ik de indruk dat een grote groep gebruikers ervan zich aan hun eerste stappen waagden in het unlock/root/custom mod/kernel/rom/xposed etc gebeuren waardoor er bij gebrek aan ervaring extra problemen door de gebruiker zelf werden veroorzaakt (terwijl bv factory reset/system wipe veel had kunnen vermijden).

Ook gezien de verkoopmethode heeft men een heel vocaal (sociale media) internet publiek bereikt die al snel elke ervaring gretig deelden (en statistiek zegt dat bij alles negatieve ervaringen veel meer gedeeld worden).

Indien ik op dit moment een telefoon zocht zou ik toch even wachten tot einde van de maand op nieuws over de Nexus 5 (2015).
Dit zijn toch echter dingen die vaker herhaald zijn en gedeeld zijn met de gebruikers hier. Je kan ook niet natuurlijk zomaar er vanuit gaan dat hier wel of geen verstand heeft van hoe ze goed moeten rooten of niet. En tenslotte is Xposed zelf een alpha product. Kom op mensen, alpha alleen al geeft aan dat het problemen met zich meebrengt. Weet waar je aan begint als je besluit om je toestel te rooten. Hier een geroot toestel, handmatig geflashde updates van Cm12S en ik heb nooit last gehad van problemen die andere hadden. Mijn batterij doet nog steeds de gewone 2 dagen met 3 uurtjes tot 4 uurtjes screen on time terwijl ik gewoon veel App met mensen en noem maar op wat onder normal gebruikt valt.

Ik blijf het echt jammer vinden dat men misschien vergeet dat een probleem die zij nu ondervinden heel misschien een of het gevolg is van hun eigen genomen keuze.. Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat de Oneplus one een perfect toestel is en dat het probleem de gebruiker is. Maar dingen als TPK touchscreen die de meesten onder ons hebben laat toch ook weer zien dat niet iedereen de dupe is van een touchscreen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Mattehh schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:21:
[...]

haha. Ik heb al 2 maanden last van mn touch problemen en vind het zeer frustrerend, daarom ben ik overgegaan op de RMA. ben zelf een tweaker met mijn telefoon en heb echt álles geprobeerd. wat het dichtste in de buurt kwam was de CM12.1 nightly van 15/5. Na 2 dagen kwam ik er echter achter dat er een serieuze battery drain in verscholen zat en ik wil mijn DoubleTap2Wake niet kwijtraken omdat ik het de fijnste feature van mijn telefoon vind.

mijn pakketje is 5 minuten geleden opgehaald en de koerier heeft een Waybill met de hand geschreven en ook niets verzegeld. Als er iets mee gebeurd ga ik meteen over op een PayPal dispute en eis ik mijn geld terug.

[ Voor 9% gewijzigd door DvanK op 19-05-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05 09:54
[...]
Dat is inderdaad heel goed mogelijk, goede toevoeging.
[...]
Je doelt op de nieuwe Nexus telefoon die misschien dit jaar nog gaat uitkomen? Is dat het wachten waard denk je? Er komen zo frequent telefoons op de markt dat ik wel aan het wachten kan blijven (tenminste, dat idee heb ik wel eens) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
DvanK schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:57:
[...]

[...]

haha. Ik heb al 2 maanden last van mn touch problemen en vind het zeer frustrerend, daarom ben ik overgegaan op de RMA. ben zelf een tweaker met mijn telefoon en heb echt álles geprobeerd. wat het dichtste in de buurt kwam was de CM12.1 nightly van 15/5. Na 2 dagen kwam ik er echter achter dat er een serieuze battery drain in verscholen zat en ik wil mijn DoubleTap2Wake niet kwijtraken omdat ik het de fijnste feature van mijn telefoon vind.

mijn pakketje is 5 minuten geleden opgehaald en de koerier heeft een Waybill met de hand geschreven en ook niets verzegeld. Als er iets mee gebeurd ga ik meteen over op een PayPal dispute en eis ik mijn geld terug.
En wat is je wens wat er gaat gebeuren? Een nieuw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Als je toestel RMA gaat is de kans groot dat je een nieuw toestel krijgt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Dread89 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:01:
Je doelt op de nieuwe Nexus telefoon die misschien dit jaar nog gaat uitkomen? Is dat het wachten waard denk je? Er komen zo frequent telefoons op de markt dat ik wel aan het wachten kan blijven (tenminste, dat idee heb ik wel eens) ;-)
Ik doel erop dat volgende week op de keynote van google ik daar meer informatie van verwacht. Of meer algemeen andere Android M informatie die een impact kan hebben op de telefoon die je vandaag koopt.

[ Voor 10% gewijzigd door anessie op 19-05-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik ben zeer tevreden over m'n oneplus. Helaas ook met ghost touch problemen, maar dat soort dingen heb je bij elk merk wel (met elke nieuwe iphone ben ik ook terug geweest naar de apple store vanwege problemen). Wat ik wel erg vervelend vind is de manier waarop oneplus met klachten omgaat. Ze willen eerst een bewijslast in 3-voud (video, foto's van de buitenkant, foto's van de binnenkant etc) voordat ze de klacht uberhaupt in behandeling nemen. Ik vind niet dat je zo met je klanten om hoort te gaan. Ik ga nu eerst nog maar wachten of er echt een goede software-fix uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 13:05
DvanK schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:57:
[...]

[...]

Waarom zou je je telefoon nog terugsturen als het touch probleem is opgelost? De eventuele battery drain is puur software gerelateerd en zal in aankomende nightly's wel zijn verdwenen. Ik denk dat de kans klein is dat je een nieuw toestel krijgt vanwege battery drain.

Zijn er verder nog mensen die na het flashen van de laatste touchscreen fix nog steeds problemen hebben? Ik stond op het punt mijn OPO terug te sturen maar na de fix is alles weer zoals het hoort.

Op dit probleem na heb ik eigenlijk nooit ergens last van gehad, wat dat betreft blijft het een top telefoon. De RMA afhandeling laat natuurlijk wel te wensen over maar daar heb ik gelukkig (net) niet mee te maken gehad..

[ Voor 56% gewijzigd door Grimmie187 op 19-05-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:30
Ik heb de RMA zelfs gecanceld. Hoewel ik de telefoon deze week ga vervangen door een One M8.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Het gekke is: ik heb geen fix meer, de stock kernel geflashed en al een hele dag zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Grimmie187 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:12:
[...]

Waarom zou je je telefoon nog terugsturen als het touch probleem is opgelost? De eventuele battery drain is puur software gerelateerd en zal in aankomende nightly's wel zijn verdwenen. Ik denk dat de kans klein is dat je een nieuw toestel krijgt vanwege battery drain.

Zijn er verder nog mensen die na het flashen van de laatste touchscreen fix nog steeds problemen hebben? Ik stond op het punt mijn OPO terug te sturen maar na de fix is alles weer zoals het hoort.

Op dit probleem na heb ik eigenlijk nooit ergens last van gehad, wat dat betreft blijft het een top telefoon. De RMA afhandeling laat natuurlijk wel te wensen over maar daar heb ik gelukkig (net) niet mee te maken gehad..
Ik ben van mening dat een telefoon het 100% moet doen zonder dat ik het zelf op moet lossen met allerhande fixes die ik op internet vindt. En ik ben het RMA-proces gestart voordat die fix uitkwam, dus ik dacht ik kan er net zo goed mee doorgaan. Er zijn zat mensen die na een jaar nog geen problemen hebben met het touchscreen, dus het lijkt mij raar dat het alleen software-gerelateerd is.
floriz87 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:07:
[...]

En wat is je wens wat er gaat gebeuren? Een nieuw toestel?
Ik wil graag een nieuw toestel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
DvanK schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:45:
[...]

Ik ben van mening dat een telefoon het 100% moet doen zonder dat ik het zelf op moet lossen met allerhande fixes die ik op internet vindt. En ik ben het RMA-proces gestart voordat die fix uitkwam, dus ik dacht ik kan er net zo goed mee doorgaan. Er zijn zat mensen die na een jaar nog geen problemen hebben met het touchscreen, dus het lijkt mij raar dat het alleen software-gerelateerd is.
Ik snap je redenatie wel, maar waar het nu op neerkomt is dat je een RMA hebt aangemaakt voor touchscreen problemen terwijl die er niet (meer) zijn. Met alle RMA drama's die we hier voorbij hebben zien komen ben ik zeer benieuwd wat jij straks terug krijgt.

Ik was juist erg blij dat ik mijn RMA procedure net op tijd kon stopzetten, ervaring leert dat je hier zo min mogelijk mee te maken wil hebben bij Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391

Net een ticket aangemaakt, mijn scherm reageert niet zo lekker. Hoewel beter met de geupdate firmware..Een bepaald stuk van het scherm reageert niet op input. Een screentester laat zien dat er een soort van 'blind spot' in het scherm zit. Moet mijn scherm soms kantelen omdat ik bepaalde letters anders niet kan typen :S
Eens benieuwd hoe dit verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Grimmie187 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Ik snap je redenatie wel, maar waar het nu op neerkomt is dat je een RMA hebt aangemaakt voor touchscreen problemen terwijl die er niet (meer) zijn. Met alle RMA drama's die we hier voorbij hebben zien komen ben ik zeer benieuwd wat jij straks terug krijgt.

Ik was juist erg blij dat ik mijn RMA procedure net op tijd kon stopzetten, ervaring leert dat je hier zo min mogelijk mee te maken wil hebben bij Oneplus.
Mij is een nieuwe telefoon beloofd dus daar ga ik ook van uit. vanmiddag is mijn pakketje op bestemming. Als ik dadelijk moet gaan betalen voor een of andere reparatie vraag ik meteen mijn geld terug. ik heb nog ongeveer een maand om een PayPal dispute te starten dus ik ben er niet zo bang voor. misschien ga ik dan wel voor de Zenphone2 van Asus of misschien gewoon een galaxy s6, daar is de ondersteuning wel gewoon goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
DvanK schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:48:
[...]

Mij is een nieuwe telefoon beloofd dus daar ga ik ook van uit. vanmiddag is mijn pakketje op bestemming. Als ik dadelijk moet gaan betalen voor een of andere reparatie vraag ik meteen mijn geld terug. ik heb nog ongeveer een maand om een PayPal dispute te starten dus ik ben er niet zo bang voor. misschien ga ik dan wel voor de Zenphone2 van Asus of misschien gewoon een galaxy s6, daar is de ondersteuning wel gewoon goed van.
Ah je hebt nog tijd voor een PayPal dispute, dat veranderd de zaak. Ik ben ruimschoots over die termijn heen, vandaar dat ik direct mijn RMA gecancelled heb toen het touchscreen weer werkte.

In jou geval zou ik idd zeggen lekker terugsturen, worst case scenario kun je je geld terugkrijgen via PayPal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Heb het afgelopen jaar met veel plezier gebruik gemaakt van mijn OPO (dankzij een moedwillige tweaker). Relatief weinig bugs en een redelijke accu.

Nu heeft mijn schattige lieve ... lompe, on handige vriendinnetje besloten om hem helemaal aan diggelen te gooien. Heeft iemand ervaringen met een shop die eventueel het scherm kan repareren. Zelfs de touch werkt niet meer. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:37
Oneplus rekent 120 euro. Denk dat dat de beste optie Is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:14
Ookami schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:02:
Heb het afgelopen jaar met veel plezier gebruik gemaakt van mijn OPO (dankzij een moedwillige tweaker). Relatief weinig bugs en een redelijke accu.

Nu heeft mijn schattige lieve ... lompe, on handige vriendinnetje besloten om hem helemaal aan diggelen te gooien. Heeft iemand ervaringen met een shop die eventueel het scherm kan repareren. Zelfs de touch werkt niet meer. Thanks!
Ik heb mijn gebarsten scherm laten herstellen door OnePlus in Januari, toen heb ik 147 euro betaald voor de reparatie en een volledig nieuw toestel ontvangen. Bij mij zat er 1 diagonale barst in en het touchscreen werkte enkel nog in de bovenste helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Helden! Wist niet eens dat dat een optie was. Ga het nog via de verzekering proberen maar kleine kans. Thanks voor de info.

EDIT op de website zitten kijken, maar kan nergens reparatie voor schermen vinden. Valt die support rechtstreeks onder hun website?

[ Voor 35% gewijzigd door Ookami op 21-05-2015 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Laatst online: 14-05 21:30
M'n Galaxy S3 (ja, ik weet het: oud beestje inmiddels) heb ik gisteren gesloopt en is dus nu echt aan vervanging toe.
Nu vind ik de OPO erg interessant, maar zit ik te twijfelen of ik moet gaan wachten op de OnePlus Two...
Die zal volgens een aantal nieuwssites in Q3 verschijnen.
Is dat het wachten waard? Ondertussen heb ik een oud HTC'tje in gebruik.

Ze gaan weer werken met het invite systeem, dus is het natuurlijk ook maar de vraag of ik snel aan een OPT kan komen bij introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:14
Ookami schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:22:
Helden! Wist niet eens dat dat een optie was. Ga het nog via de verzekering proberen maar kleine kans. Thanks voor de info.

EDIT op de website zitten kijken, maar kan nergens reparatie voor schermen vinden. Valt die support rechtstreeks onder hun website?
Gewoon een support ticket openen, maar dat zit wat verstopt. Op de home-pagina klikken op Support, dan krijg je een lijst vragen en antwoorden, daar onderaan "Haven't found your answer?" klikken en dan komen er 2 opties zichtbaar waaronder "Submit a ticket".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jaspernts schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:33:
M'n Galaxy S3 (ja, ik weet het: oud beestje inmiddels) heb ik gisteren gesloopt en is dus nu echt aan vervanging toe.
Nu vind ik de OPO erg interessant, maar zit ik te twijfelen of ik moet gaan wachten op de OnePlus Two...
Die zal volgens een aantal nieuwssites in Q3 verschijnen.
Is dat het wachten waard? Ondertussen heb ik een oud HTC'tje in gebruik.

Ze gaan weer werken met het invite systeem, dus is het natuurlijk ook maar de vraag of ik snel aan een OPT kan komen bij introductie.
Dit topic is voor ervaringen en discussie mbt de OPO, de OPT hoort hier dus niet thuis ;) Voor aankoopadvies moet je in MAA zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Laatst online: 16-05 04:29
Ondersteund de OPO eigenlijk LTE-A?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 21:02

seninha

god's right foot

Omdat ik gek wordt dat Google Play service de hele tijd ermee kapt wil ik een factory reset doen.
Telefoon is geroot en draai de laatste FW

Nou heb ik via Instellingen aangegeven dat ik een factory reset wil doen (zonder mn data te wissen), telefoon herstart en na een tijd komt de Teamwin logo in beeld. Deze flasht de hele tijd maar verder niets!

Blijkbaar kan ik dit niet doen via de normale manier. Daarom vraag ik me af of dit ook via TWRP kan?
Dus terug naar fabrieks instelling zonder verlies van data.

Laat maar, gevonden. Staat gewoon wij Wipe heel groot: Slide to factory reset 8)7

Hopelijk help dit.

[ Voor 9% gewijzigd door seninha op 21-05-2015 11:31 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 14:06
seninha schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:27:
Omdat ik gek wordt dat Google Play service de hele tijd ermee kapt wil ik een factory reset doen.
Telefoon is geroot en draai de laatste FW

Nou heb ik via Instellingen aangegeven dat ik een factory reset wil doen (zonder mn data te wissen), telefoon herstart en na een tijd komt de Teamwin logo in beeld. Deze flasht de hele tijd maar verder niets!

Blijkbaar kan ik dit niet doen via de normale manier. Daarom vraag ik me af of dit ook via TWRP kan?
Dus terug naar fabrieks instelling zonder verlies van data.

Laat maar, gevonden. Staat gewoon wij Wipe heel groot: Slide to factory reset 8)7

Hopelijk help dit.
Factory reset zonder je data te wissen ???
Volgens mij is het enige wat je kan een factory reset zonder de data van je "SD kaart" te wissen.
Dit gaat ook gewoon via TWRP. Sterker nog Volgens mij) uit mijn hoofd is dit de default optie als je naar wipe gaat in recovery.
Zo lang je daar system & usb storage niet wist, moet het wel goed gaan.
in principe moet je iig je data, cache & dalvik wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 21:02

seninha

god's right foot

Dat bedoelde ik ook. Is ook gelukt. thanks

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mijn telefoon gaat iedergeval naar Engeland en ik krijg een nieuw toestel. Ik heb gelukkig geen wipe hoeven te doen en ook geen remote sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 03:29

BlackEyedAngel

Just a decent guy

<edit: verkeerd topic 8)7 >

[ Voor 69% gewijzigd door BlackEyedAngel op 21-05-2015 14:34 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Per ongeluk een upgrade naar CM12 uitgevoerd, man man man wat een ellende. De mailapp die niet overweg kan met exchange, kom op in welk jaartal leven we?

Uiteindelijk Nine geïnstalleerd en voila al mn contacten, afspraken en mailtjes zijn er weer.

Hoe kan je nieuwe software uitbrengen zonder deze basis functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
vinom schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:39:
Mijn telefoon gaat iedergeval naar Engeland en ik krijg een nieuw toestel. Ik heb gelukkig geen wipe hoeven te doen en ook geen remote sessie.
Lijkt me dat je beter een wipe/encryption gedaan had ipv al je persoonlijke info aan hen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:30
Brilsmurfffje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:16:
Per ongeluk een upgrade naar CM12 uitgevoerd, man man man wat een ellende. De mailapp die niet overweg kan met exchange, kom op in welk jaartal leven we?

Uiteindelijk Nine geïnstalleerd en voila al mn contacten, afspraken en mailtjes zijn er weer.

Nine is wel een (duur) betaalde app, beperkte tijd om te proberen. Alhoewel ik het die euroos meer dan waard vind. Het is ook mijn enige app waar ik voor betaald heb.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:57
Brilsmurfffje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:16:

"Per ongeluk een upgrade naar CM12 uitgevoerd, man man man wat een ellende."
En alleen je mail app werkt niet naar jouw wensen? Doen ze best goed, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rept
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2024
Mijn ervaringen met OnePlus zijn zo van de pot gerukt dat ik er een site voor gemaakt heb: http://oneplusreviews.com/ (http://46.101.60.207/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
anessie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:18:
[...]

Lijkt me dat je beter een wipe/encryption gedaan had ipv al je persoonlijke info aan hen te geven.
Oh, ik ga ook nog alle gegevens eraf halen. Moet nog het papierwerk uitprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 20:53

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

rept schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:07:
Mijn ervaringen met OnePlus zijn zo van de pot gerukt dat ik er een site voor gemaakt heb: http://oneplusreviews.com/ (http://46.101.60.207/).
Toestel verkopen en nooit meer omkijken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Nog eens 2 ingrepen gedaan voor batterij leven op lollipop:

http://forum.xda-develope...eme-battery-life-t3095884

en
Google Play: Intelli3G

om zoveel mogelijk op 2G te zitten als er wifi is zodoende die "radio active time battery drain" tegen te gaan.

Batterij gaat zo'n 3 dagen mee nu bij licht gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 11:44
Nou ja, vorige week donderdag is m'n One ermee gestopt. Gaat niet meer aan, en aan de lader wordt hij heel erg heet bovenaan.

De powercycle reset gedaan, geen soelaas.

Contact gezocht met support, binnen een dag reactie, vraag of ik een foto wilde maken van allebei de kanten, dit gedaan. Ik werd bedankt, en mijn ticket werd naar de 'second level technician' doorgezet, die kan me beter helpen... Dat was het, 15 mei laatste reactie gezien.

Ik heb maandag, woensdag en vandaag gevraagd of er nog iemand mee bezig is, zo niet open ik een nieuwe ticket en refereer ik wel naar de oude.

De telefoon (was) is perfect, alleen hier word ik erg verdrietig van... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 14:06
Kirishima schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:43:
Nou ja, vorige week donderdag is m'n One ermee gestopt. Gaat niet meer aan, en aan de lader wordt hij heel erg heet bovenaan.

De powercycle reset gedaan, geen soelaas.

Contact gezocht met support, binnen een dag reactie, vraag of ik een foto wilde maken van allebei de kanten, dit gedaan. Ik werd bedankt, en mijn ticket werd naar de 'second level technician' doorgezet, die kan me beter helpen... Dat was het, 15 mei laatste reactie gezien.

Ik heb maandag, woensdag en vandaag gevraagd of er nog iemand mee bezig is, zo niet open ik een nieuwe ticket en refereer ik wel naar de oude.

De telefoon (was) is perfect, alleen hier word ik erg verdrietig van... ;(
Heb je ondanks je issues, wellicht een keer ook geprobeerd om hem echt 12 uur oid (echt een flink aantal uur) aan een "normale" (dus niet USB op je pc) lader te hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
mhulsegge schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:59:
[...]

Heb je ondanks je issues, wellicht een keer ook geprobeerd om hem echt 12 uur oid (echt een flink aantal uur) aan een "normale" (dus niet USB op je pc) lader te hangen ?
Ik laad hem sowieso alleen met de muurlader op, maar daar heb ik wel aan gedacht.. Alleen omdat hij erg heet wordt heb ik dat eerlijk gezegd niet aangedurft. Ik kan het wel proberen nog, maar dan blijf ik wel in de buurt.

Als ik thuiskom vanmiddag hang ik hem eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Gebruik de originele lader en zet er een webcam en ventilator op :)

[ Voor 11% gewijzigd door anessie op 22-05-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
anessie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 15:06:
Gebruik de originele lader en zet er een webcam en ventilator op :)
Ghehehe, originele lader altijd, de webcam en ventilator, meh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-05 14:25
Ik merkte net dat mijn telefoon wel erg snel leeg is. Heb een tijdje terug de nieuwe lollipop geinstalleerd, maar eerder viel het mij niet echt op.

Nu zie ik telkens dat Android Service op 50% of meer staat. Dit is een flinke vreter dus. Ik heb double tap al uitgezet.

Is er ergens een linkje met oplossingen voor dit issue, of is dit het issue waar iedereen in de honderden posts hiervoor over praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
GustavSan schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:02:

Is er ergens een linkje met oplossingen voor dit issue, of is dit het issue waar iedereen in de honderden posts hiervoor over praat?
Nee

[ Voor 12% gewijzigd door anessie op 23-05-2015 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jimmy_dg schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:33:
[...]

"Per ongeluk een upgrade naar CM12 uitgevoerd, man man man wat een ellende."
En alleen je mail app werkt niet naar jouw wensen? Doen ze best goed, toch?
Je kan out of the box geen exchange instellen (geen contacten en afspraken), hij kan niet meer van trillen af.

Ik vind dat toch wel redelijke mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:25:
[...]

Je kan out of the box geen exchange instellen (geen contacten en afspraken), hij kan niet meer van trillen af.

Ik vind dat toch wel redelijke mankementen.
"hij kan niet meer van trillen af"
Hoe bedoel je? Wanneer trilt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jimmy_dg schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:55:
[...]

"hij kan niet meer van trillen af"
Hoe bedoel je? Wanneer trilt hij?
Op CM11, kon je de powerknop ingedrukt houden en dan kon je hem op stil zetten. Bij een Whatsapp of telefoontje trilt de telefoon niet. Bij een telefoontje gaat het scherm aan en bij een Whatsapp alleen het ledje knipperen.
Nu onder CM12 kan ik dit nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:01:
[...]

Op CM11, kon je de powerknop ingedrukt houden en dan kon je hem op stil zetten. Bij een Whatsapp of telefoontje trilt de telefoon niet. Bij een telefoontje gaat het scherm aan en bij een Whatsapp alleen het ledje knipperen.
Nu onder CM12 kan ik dit nergens meer vinden.
Een paar keer de volume down knop indrukken en kiezen voor "Priority" (staat een sterretje boven). Dat is hetzelfde als de stil stand op CM11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:21

BPP

jimmy_dg schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:05:
[...]

Een paar keer de volume down knop indrukken en kiezen voor "Priority" (staat een sterretje boven). Dat is hetzelfde als de stil stand op CM11
Dan krijg je ook geen LED notificaties meer. Bekende 'bug' in lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
BPP schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:20:
[...]

Dan krijg je ook geen LED notificaties meer. Bekende 'bug' in lollipop.
Ik weet het eerlijk gezegd niet bij CM1xS, maar bij CM12.1 nightly en AOSPA-L werkt het prima. Ik heb dan meestal SMSjes, mails, whatsappjes en telegram berichten. Alles behalve telegram is wit, en telegram was blauw by default en dat vond ik wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bij mij knippert in priority de led ook niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeryz
mhulsegge schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:59:
[...]

Gisteravond eraan, vanochtend eraf, zeker 12 uur aan de lader gehangen. Nogmaals power cycle, doet niks.
Ik heb ook een nieuwe ticket geopend omdat ze in mijn eerste gewoon niet reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Hier moet ik toch ook eens smakelijk om lachen

https://blog.oneplus.net/...-customer-support-ticket/

Als je het verloop van mijn ticket en uitwisseling van de emails bekijkt klopt er niets van. Uiteraard alles in mijn nadeel. Check het topic van de touchscreen issues maar eens op hun forum.
Ik zou zo iets niet eens durven publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
De rma procedure begint mijn ... uit te hangen.
Waar ik begin van vorige week nog een 1 a 2 dagen kreeg na aankomst in het magazijn, is het nu 'soon 2 a 3 days' geworden eer er een andere verstuurd wordt.
Uiteraard zijn die 2 a 3 days ook al niet meer van tel.
Het is 10 maand een leuke telefoon geweest die nu helemaal omzeep is geholpen door de manier waarop er met problemen wordt omgegaan.

Men blijkt te vergeten dat de early starters geld hebben uitgegeven en reclame hebben gemaakt voor hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Gvd nu opeens steeds die google play service is gestopt melding... Mega irritant, heb 't hier wel langs zien komen bij anderen maar iemand die snel een fix ervoor heeft? Mijne one is gewoon helemaal standaard met laatste update. Tot gister nooit problemen.
Toch allemaal gezeik dat je bij een iPhone gewoon niet hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
EeePC schreef op zondag 24 mei 2015 @ 14:31:
Gvd nu opeens steeds die google play service is gestopt melding... Mega irritant, heb 't hier wel langs zien komen bij anderen maar iemand die snel een fix ervoor heeft? Mijne one is gewoon helemaal standaard met laatste update. Tot gister nooit problemen.
Toch allemaal gezeik dat je bij een iPhone gewoon niet hebt...
Hier heeft iemand er ook last van. En hier nog meer posts.

Ik heb er zelf geen last van, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik heb nu vier problemen die alsmaar erger worden:

1) Als ik mijn oneplus aan mijn pc hang dan krijg ik een foutmelding en kan ik de oneplus niet meer bereiken
2) bij 100% batterij staat dat ik nog 8 uur resterend heb..maar dat is de helft in de praktijk (12.00 vanmiddag bij 100% eraf gehaald, nu nog 23%.
3) De onderste helft van mijn telefoon werkt niet meer qua touch....icons werken niet en ik kan niet typen...als ik binnen zit of de phone niet in de broekzak heb werkt deze ineens wel weer.
4) Google play services knalt er telkens uit, maar ik weet eigenlijk niet wat voor een gevolgen dit heeft in het gebruik.

Ik word er een beetje moedeloos van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Had de recenste google play services erop gezet, telefoon werkt(e) normaal, tot ik eens google maps nodig had om onderweg te gebruiken. Zowel maps als 4 andere gps applicaties konden geen gps fix krijgen (niet op high, power safe of device only).

[ Voor 21% gewijzigd door anessie op 24-05-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
anessie schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:20:
Had de recenste google play services erop gezet, telefoon werkt(e) normaal, tot ik eens google maps nodig had om onderweg te gebruiken. Zowel maps als 4 andere gps applicaties konden geen gps fix krijgen (niet op high, power safe of device only).
Tja, dat kan je verwachten als je zo maar .apk'tjes van het net op je mobiel installeert. Heb je wel de juiste versie? Staat er duidelijk aangegeven. Als dat niet het geval is kan je altijd nog alle updates deinstalleren en je device zelf even de juiste versie laten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09-2022
GustavSan schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:02:
Ik merkte net dat mijn telefoon wel erg snel leeg is. Heb een tijdje terug de nieuwe lollipop geinstalleerd, maar eerder viel het mij niet echt op.

Nu zie ik telkens dat Android Service op 50% of meer staat. Dit is een flinke vreter dus. Ik heb double tap al uitgezet.

Laat even Gservicefix lopen, die zet alle gekende battery drain wakelocks uit in privacyguard.
https://play.google.com/s...ulgeeks.gservicefix&hl=nl

Ik draai stock CM12s met enkel de gservicefix en Greenify en ik haal makkelijk 1,5 dag met 3.5 uur screentime bij normaal gebruik (beetje surfen, FB, Twitter, Instagram, nieuws apps, whatsapp, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
jimmy_dg schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:43:
[...]

Tja, dat kan je verwachten als je zo maar .apk'tjes van het net op je mobiel installeert. Heb je wel de juiste versie? Staat er duidelijk aangegeven. Als dat niet het geval is kan je altijd nog alle updates deinstalleren en je device zelf even de juiste versie laten ophalen.
Natuurlijk heb ik de juiste versie. "Zo maar" is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 13:54
Ik heb wat raars op mijn One Plus One, met de "standaard" software van Cyanogen 5.0.2 erop.
Geen dingen veranderd aan de toetsenbord instellingen, zie daar ook niets geks staan.
Geen extra toetsenborden geïnstalleerd.

Als ik een game zoals Dungeon Keeper start (yup, zelfs volwassen spelen helaas zulke onnozele games ;),
dan moet ik op een gegeven ogenblik de "kerker" een naam geven,
maar als ik dan op een letter druk, dan verwijdt het toetsenbord, zonder een teken achter te laten,
druk ik weer op de tekstbalk, dan verschijnt het toetsenbord weer...
Om weer te verdwijnen als ik een letter aan sla...

Dit heb ik niet op de S4 hier in huis of op mijn werk tablet (Galaxy Tab 4).

ligt dit aan de game,of aan de software?
Dit gebeurt ook in de app "DashCommand" (app voor het OBD2 ding in mijn auto)

(Mocht ik deze vraag in het verkeerde topic stellen, dan hoor ik dat graag)

[ Voor 7% gewijzigd door Medic op 25-05-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Pff, sinds de CM12 update voornamelijk problemen, zeker als ik dit topic eens doorblader.

Eerst was er het niet reagerende touchscreen, vervolgens de 'ghost inputs' en gisteren draaide mn toestel helemaal door, zoveel ghost inputs dat hij spontaan drie apps tegelijk opende. Half uurtje later was het toestel helemaal dood. Ik ging er vanuit dat de batterij gewoon leeggezogen was door het gekke gedrag. Nu ligt het toestel echter al 12 uur aan de oplader en blijft het scherm op zwart... Beetje teleurstellend dit.

Anyway, ik was al in gesprek met hun toch support en zat in de gebruikelijke riedel. Ze vroegen mij om de remote connectie op te zetten. Hoewel ik denk dat het nu niet meer nodig is, aangezien het toestel toch niet meer wil booten, maar mijn vraag is of dit iets veiligs is om te doen. Ik voel er eigenlijk weinig voor om hen toegang te geven tot mijn pc/device. Wat is jullie ervaring ermee?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

GustavSan schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:49:

3) De onderste helft van mijn telefoon werkt niet meer qua touch....icons werken niet en ik kan niet typen...als ik binnen zit of de phone niet in de broekzak heb werkt deze ineens wel weer.
4) Google play services knalt er telkens uit, maar ik weet eigenlijk niet wat voor een gevolgen dit heeft in het gebruik.
Dit heb ik ook, die broekzak is soms echt heel erg, dan doet de telefoon echt allemaal random dingen zodra je hem aanzet. Het typen is dan zo goed als onmogelijk en inderdaad als hij een tijdje buiten de broekzak is werkt alles weer als normaal.
Ik las op internet ergens dat je hem in je broek moet stoppen met het scherm naar buiten ipv naar je been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
SirLenncelot schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:52:
.....

Anyway, ik was al in gesprek met hun toch support en zat in de gebruikelijke riedel. Ze vroegen mij om de remote connectie op te zetten. Hoewel ik denk dat het nu niet meer nodig is, aangezien het toestel toch niet meer wil booten, maar mijn vraag is of dit iets veiligs is om te doen. Ik voel er eigenlijk weinig voor om hen toegang te geven tot mijn pc/device. Wat is jullie ervaring ermee?
Gewoon die remote weigeren wegens security redenen. Dit is de enigste stap die ze willen overslaan.
Even gekeken, en ik zit nu aan 4 weken van geen bruikbare Opo te hebben, en ik heb nog geen vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Luke-san schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:58:
[...]

Gewoon die remote weigeren wegens security redenen. Dit is de enigste stap die ze willen overslaan.
Even gekeken, en ik zit nu aan 4 weken van geen bruikbare Opo te hebben, en ik heb nog geen vervanger.
Thnx, ga ik sowieso doen.

Ik ben er aardig klaar mee, goedkoop blijkt dan toch weer duurkoop...

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Medic schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:58:
Ik heb wat raars op mijn One Plus One, met de "standaard" software van Cyanogen 5.0.2 erop.
Geen dingen veranderd aan de toetsenbord instellingen, zie daar ook niets geks staan.
Geen extra toetsenborden geïnstalleerd.

Als ik een game zoals Dungeon Keeper start (yup, zelfs volwassen spelen helaas zulke onnozele games ;),
dan moet ik op een gegeven ogenblik de "kerker" een naam geven,
maar als ik dan op een letter druk, dan verwijdt het toetsenbord, zonder een teken achter te laten,
druk ik weer op de tekstbalk, dan verschijnt het toetsenbord weer...
Om weer te verdwijnen als ik een letter aan sla...

Dit heb ik niet op de S4 hier in huis of op mijn werk tablet (Galaxy Tab 4).

ligt dit aan de game,of aan de software?
Dit gebeurt ook in de app "DashCommand" (app voor het OBD2 ding in mijn auto)

(Mocht ik deze vraag in het verkeerde topic stellen, dan hoor ik dat graag)
Ik zou de developer van die app mailen. Het heeft misschien met je scherm DPI te maken, heb je die aangepast?
Je kan trouwens voor de gein een 3rd party keyboard installeren en kijken of die wel werkt omdat je zegt dat het met meer apps gebeurt.
SirLenncelot schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:06:
[...]

Thnx, ga ik sowieso doen.

Ik ben er aardig klaar mee, goedkoop blijkt dan toch weer duurkoop...
Ze proberen je toch gewoon te helpen, wat is daar mis mee? Ze bieden je support aan en willen met je kijken naar het probleem en dan zeg je "goedkoop is duurkoop". Voor zover ik zie geef je het zelf op, dus maak je er zelf duurkoop van.

[ Voor 15% gewijzigd door jimmy_dg op 25-05-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
jimmy_dg schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:42:
[...]

Hier heeft iemand er ook last van. En hier nog meer posts.

Ik heb er zelf geen last van, trouwens.
Thanks. Helaas worden er een miljoen verschillende oplossingen voor verschillende vergelijkbare problemen aangehaald... Heb er een paar geprobeerd, maar de fix zoals in de eerste link krijg ik niet voor elkaar. Kan play services niet stoppen.

Edit: Zojuist alle settings van de Privacy Guard gereset en alles zo gelaten als in de standaard instellingen, dus alles apps hebben weer volledig toegang. Lijkt te werken voor nu. Wat natuurlijk heel raar is, want ik heb wat instellingen van Google play services al ergens in oktober afgeknepen vanwege battery drain en werkte tot nu perfect... Nu kijken wat het met de batterijduur gaat doen.

[ Voor 22% gewijzigd door EeePC op 25-05-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
jimmy_dg schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:58:

Ze proberen je toch gewoon te helpen, wat is daar mis mee? Ze bieden je support aan en willen met je kijken naar het probleem en dan zeg je "goedkoop is duurkoop". Voor zover ik zie geef je het zelf op, dus maak je er zelf duurkoop van.
Weet niet hoever hij in het 'help' process zit, maar foto's, video's etc etc etc sturen voor gekende problemen is niet echt helpen.

Je moet maar eens op hun forum gaan kijken hoe mensen behandeld worden. Ik zit nu al aan week 4, terwijl in het eerste emailtje naar hen alles instond van foto's, link naar youtube met mijn problem, IMEI etc.

Ze lezen niet en gaan een vertragingsscriptje activeren.
Na mijn email met alles erin vroegen ze om een video van het probleem. Verwijzing naar eerste email. 3 dagen later vragen achter foto's , ... verwijzing naar eerste email.
Dan vragen ze om een 'patch' te installeren. Dit is gewoon een volledig cleane rom die alles wiped, dus je bent uren bezig.
Lost dat het probleem niet op, tuurlijk niet, dan vragen ze terug om een video.
Dan sturen ze weer een 'patch' op wat weer een oude rom is en kan je weer een paar uur bezig zijn,
Daarna willen ze een remote support doen met Team viewer vanuit HK, meestal te schedulen een week na de laatste email.
Wat die persoon doet is terug een volledige rom flashen ...

Ben je nog zeker dat het echt helpen is??? Trouwens dit is geen alleenstaand geval vermits dit de procedure is.
Dus ja, op naar 5 weken zonder werkende Opo is gewoon te gek zonder woorden en in mijn ogen is dit process niet echt user friendly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Ik ervaar hetzelfde. Vertragen en de bal teruggooien. Enerzijds logisch maar zeer tijdrovend. Tijdens mijn eerste issue met mijn OPO zeker 10 uur bezig geweest met ze. Naast foto's en meerdere video's 4 patches en diverse clean installs en whipes. Kreeg op een bepaald moment het idee dat ik een verlengstuk van hun eigen testafdeling was.

Nu dus meerdere andere problemen. Het script werkt nu niet echt want ik krijg letterlijk de vraag of ik een video kan maken van wanneer de opo het niet doet als deze te lang bij warm weer in mijn broekzak zit....tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Klopt mijn analyse dat de algemene tendens hier op T.net steeds negatiever wordt m.b.t. OPO/OPT/OPPO.
Met andere woorden, dat langzaam aan goedkoop duurkoop lijkt te worden? (en dat bijv een Nexus 5 of G2 een duurzamere aankoop was geweest met een vergelijjkbare bang/buck maar bete3re aftersales/service/bouwkwaliteit) Of zijn het gewoon slechts een handjevol users die hier hard schreeuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

eL_Jay schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:12:
Klopt mijn analyse dat de algemene tendens hier op T.net steeds negatiever wordt m.b.t. OPO/OPT/OPPO.
Met andere woorden, dat langzaam aan goedkoop duurkoop lijkt te worden? (en dat bijv een Nexus 5 of G2 een duurzamere aankoop was geweest met een vergelijjkbare bang/buck maar bete3re aftersales/service/bouwkwaliteit) Of zijn het gewoon slechts een handjevol users die hier hard schreeuwen?
Je leest vaak enkel de negatieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 15-05 10:50

Phntm

Tlingelingeling

eL_Jay schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:12:
Helaas is dit topic niks anders dan gebruikers die issues hebben. De rest is stil, net als ik bijvoorbeeld. Toestel doet het gewoon normaal. Ik kan dit zo vaak blijven zeggen maar het heeft geen nut blijkbaar. Ik heb amper wat te vermelden meer behalve als er ene oplossing is, opmerking of nieuw update.
Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen