Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-11 18:20
quote:
eL_Jay schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:12:
Klopt mijn analyse dat de algemene tendens hier op T.net steeds negatiever wordt m.b.t. OPO/OPT/OPPO.
Met andere woorden, dat langzaam aan goedkoop duurkoop lijkt te worden? (en dat bijv een Nexus 5 of G2 een duurzamere aankoop was geweest met een vergelijjkbare bang/buck maar bete3re aftersales/service/bouwkwaliteit) Of zijn het gewoon slechts een handjevol users die hier hard schreeuwen?
ja, en nee. Heb er hier 3 te gelijkertijd gehad hier waarvan 2 met serieuze problemen.
1 van mij en de force closer van een vriend. Film dat maar eens als het 2 keer gebeurd op een dag.

Er is geen afwijken aan aan hun script, anders sluiten ze het ticket.
Dus geen video van het probleem of wil je de cover niet verwijderen, dan heb je maar even pech.

Het zou niet zo'n issue zijn moest de klantendienst en rma beter zijn. Het blijft technologie en kan altijd defect gaan.

Ik kom van een Nexus 5 die de geest gaf op vakantie. Telefoontje richting Google, 1st line ... bypass, mijn uitleg was iets te technisch, prima, 2nd line, na 5 minuten uitleggen wat het probleem was en de sn doorgegeven te hebben direct conclusie hardware.
Dan de vraag van hun uit hoe het best en snelst op te lossen was.
Dat is service en blijft bij mij hangen in de positieve zin!

Staan genoeg posts op het net over hoe mensen eerst de 'strafe' verhalen in twijfel trekken tot ze er zelf mee te maken kregen.

Je spreekt hier eigenlijk tegenwoordig over iets waar men afhankelijk van is. Bij mij is het meer een werkinstrument geworden dat ik constant gebruik.

Als ik al mijn uren nu uittel. Video 30min, foto's 20min, 2 x backup and full wipe met alle security related issues neem maar een uurtje of 10, idiote vragen beantwoorden waarvan het antwoord een paar regels letterlijk en figuurlijk erboven staan uurtje of 2.

En we gaan week 4 in dat ik geen bruikbare Opo heb tov de 3 dagen dat ik zonder Nexus 5 zat.
Lijkt me redelijk duidelijk dan toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07-12 05:56
Het topic is inderdaad een beetje veranderd in een klachten- en RMA topic, al heb ik wel het idee dat de storm mbt touchscreen issues weer een beetje is gaan liggen na release van de fix. Die toch niet helemaal fixte.

Al met al nog steeds niet zo'n slecht idee om daarvoor een apart topic te openen?
Mijn OPO werkt uitstekend dus voel weinig passie om het te starten ;)
quote:
RoD schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:51:
Misschien is het handig om een aantal bekende problemen met de OPO te bundelen in een apart topic. Dat maakt de discussie wat overzichtelijker, en zo is het voor mensen die zoeken naar bekende problemen ook overzichtelijker. Wie een topic wil aanmaken, die mag dat doen.

pimsaint wijzigde deze reactie 25-05-2015 15:15 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:24
quote:
eL_Jay schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:12:
Klopt mijn analyse dat de algemene tendens hier op T.net steeds negatiever wordt m.b.t. OPO/OPT/OPPO.
Met andere woorden, dat langzaam aan goedkoop duurkoop lijkt te worden? (en dat bijv een Nexus 5 of G2 een duurzamere aankoop was geweest met een vergelijjkbare bang/buck maar bete3re aftersales/service/bouwkwaliteit) Of zijn het gewoon slechts een handjevol users die hier hard schreeuwen?
Inderdaad komen tevreden gebruikers niet regelmatig in de internetfora terug. Je leest dus alleen de negatieve ervaringen.

Echter als ik de steekproef uit mijn eigen omgeving neem dan zijn er 4 mensen met een OPO waarvan er slechts 1 geen problemen had na de update naar CM12. Uiteraard maar een beperkte ervaring, maar zeker niet bevorderend voor de mond op mond reclame.
quote:
jimmy_dg schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:58:
[...]

Ze proberen je toch gewoon te helpen, wat is daar mis mee? Ze bieden je support aan en willen met je kijken naar het probleem en dan zeg je "goedkoop is duurkoop". Voor zover ik zie geef je het zelf op, dus maak je er zelf duurkoop van.
Luke-San geeft ook aardig weer hoe het nu aanvoelt voor mij. In het verleden heb ik ook problemen met een Nokia Lumia en iPhone 5 gehad. Dat was een kwestie van bellen, opsturen, omruilen en binnen een week was ik weer een tevreden klant. Dat is de service die ik verwacht, niet alle energie die ik nu moet steken in een product dat defect is buiten mijn schuld om.

Noisia wijzigde deze reactie 25-05-2015 15:27 (3%)

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
quote:
Luke-san schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:47:
[...]

Weet niet hoever hij in het 'help' process zit, maar foto's, video's etc etc etc sturen voor gekende problemen is niet echt helpen.

Je moet maar eens op hun forum gaan kijken hoe mensen behandeld worden. Ik zit nu al aan week 4, terwijl in het eerste emailtje naar hen alles instond van foto's, link naar youtube met mijn problem, IMEI etc.

Ze lezen niet en gaan een vertragingsscriptje activeren.
Na mijn email met alles erin vroegen ze om een video van het probleem. Verwijzing naar eerste email. 3 dagen later vragen achter foto's , ... verwijzing naar eerste email.
Dan vragen ze om een 'patch' te installeren. Dit is gewoon een volledig cleane rom die alles wiped, dus je bent uren bezig.
Lost dat het probleem niet op, tuurlijk niet, dan vragen ze terug om een video.
Dan sturen ze weer een 'patch' op wat weer een oude rom is en kan je weer een paar uur bezig zijn,
Daarna willen ze een remote support doen met Team viewer vanuit HK, meestal te schedulen een week na de laatste email.
Wat die persoon doet is terug een volledige rom flashen ...

Ben je nog zeker dat het echt helpen is??? Trouwens dit is geen alleenstaand geval vermits dit de procedure is.
Dus ja, op naar 5 weken zonder werkende Opo is gewoon te gek zonder woorden en in mijn ogen is dit process niet echt user friendly.
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is wie je krijgt van de support. Ik had binnen een week de RMA geregeld en moet nog het toestel gaan opsturen.Net als jij in de eerste post foto's en video's meegestuurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paulvdwal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:31
quote:
jimmy_dg schreef op maandag 25 mei 2015 @ 10:58:
[...]
Ik zou de developer van die app mailen. Het heeft misschien met je scherm DPI te maken, heb je die aangepast?
Je kan trouwens voor de gein een 3rd party keyboard installeren en kijken of die wel werkt omdat je zegt dat het met meer apps gebeurt.
EA is de developer, dus als ik binnen een jaar antwoord krijg op een ticket is het al snel ;)
DPI heb ik niet aangepast, ik draai geen root.

SwiftKey geïnstalleerd, dit heeft het probleem opgelost!
Bedankt voor je suggestie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:17
Ik MOET ff kwijt dat ik toch sinds augustus vorig jaar heel blij en tevreden ben met mijn opo! :)

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
quote:
vinom schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:09:
[...]

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is wie je krijgt van de support. Ik had binnen een week de RMA geregeld en moet nog het toestel gaan opsturen.Net als jij in de eerste post foto's en video's meegestuurd.
Ff mijn ticket, behandeld door

John Jesus, Jhan, Llores, Tom, May, Tammy, Yoga en waarschijnlijk nog iemand vergeten.

O ja, en ze stelden soms identiek dezelfde vragen als de persoon ervoor, soms pas een antwoord met 4 dagen ertussen dat niet echt een antwoord was.

Heb/had mijne sinds juli, en ook van overtuigd dat ik met deze eens een jaar ging doen of langer. Als ik een andere terug heb en er is iets aan zal ik onmiddelijk een andere kopen van een ander merk.

Dus prijs jezelf gelukkig dat je binnen de week een rma hebt gehad zou ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc.one
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 05-01-2018
Ik begin ondertussen aardig spijt te krijgen van de one+ ....treiterend traag bij het opslaan van nieuwe contacten of bewerken van oude, quote; Had al 1,5 maand last van ghost touches, foutloos en snel typen met 2 vingers was niet meer doen.
En delen van het scherm (vooral onderaan) die af en toe niet werkten. Met 2 vingers horizontaal (x-as) scrollen met Markers of Multitouch tool gaf duidelijk aan dat de niet alle aanrakingen geregistreerd werden. Met 2 vingers snel achter puntjes op het scherm tekenen (mbv Markers) gaf duidelijk de ghosttouches weer, vooral de vele typefouten waren enorm irritant. slecht verstaanbaar klinkt metaalachtig en wordt steeds slechter naarmate het gesprek duurt en zo kunnen we nog wel ff ....dus WAAR KAN IK DIT DING KWIJT VOOR REPARATIE?? ....N ADRES AUB!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 04-12 02:00
Enige wat er mis is met mijn OPO is dat lollipop die radio active battery drain heeft, maar dat is net zo voor een Nexus5/6 en Samsung 5/6 etc.

De rest van de "probleempjes" zijn meestal door er zelf teveel mee te prullen met alpha aps/rom's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anessie
quote:
Marc.one schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:12:
.dus WAAR KAN IK DIT DING KWIJT VOOR REPARATIE?? ....N ADRES AUB!
Flash eens de 15/5 nightily firmware en een andere radio (die van oxygen bv).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luke-san
Krijg nu net die van mijn vrouw onder mijn neus geduwd. Standaard. niks speciale rom etc.
Double tap to wake werkt niet meer, power button en scherm komt ook niet meer op.
Cleane image .... zelfde probleem.

Ze vliegen beide buiten vrees ik.

Luke-san wijzigde deze reactie 25-05-2015 20:03 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 12:25
iemand die z'n telefoon ge-RMA'd heeft enig idee hoelang het duurt voordat je je nieuwe toestel binnen hebt?

ik heb mijne opgestuurd en op de pakbon die ik opgestuurd kreeg stond "replacement"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimsaint
Je krijgt inderdaad een nieuwe, binnen een week.
Is hier al meermaals beschreven. Als je eenmaal door de RMA procedure heen bent (= pick up gepland) gaat 't verder automatisch en vrij snel.

Tijd voor een RMA topic!

pimsaint wijzigde deze reactie 25-05-2015 21:35 (48%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 06-12 17:45

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Dan hier ook even melden: tijden met de touchfixer.apk gewerkt om het rammelende touchscreen wat te beperken, maar sinds de (uit mijn hoofd) 2015023 nightly weer 100% in orde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cribo
  • Laatst online: 07-12 16:57
Sinds vanmiddag laadt mijn Oneplus One niet meer op. Hij blijft op 33% hangen. Led geeft niets aan, andere oplader geprobeerd maar dat geeft ook geen verschil.

Kan iemand mij advies geven wat te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
quote:
pimsaint schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:35:
Je krijgt inderdaad een nieuwe, binnen een week.
Is hier al meermaals beschreven. Als je eenmaal door de RMA procedure heen bent (= pick up gepland) gaat 't verder automatisch en vrij snel.

Tijd voor een RMA topic!
En die is er :)
[OnePlus One] RMA & Support

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cribo
  • Laatst online: 07-12 16:57
Heeeeel dom; de kabel zat verkeerd om in de lader..

Snap alleen niet dat bijv. de oplader van mijn S3 niet werkt?

ps Vinom je topic is erg behulpzaam!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:56
quote:
Cribo schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:48:
Heeeeel dom; de kabel zat verkeerd om in de lader..

Snap alleen niet dat bijv. de oplader van mijn S3 niet werkt?

ps Vinom je topic is erg behulpzaam!
haha,
oplader van de S3 of usbkabel op pc had gewoon moeten werken.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:50
Waar ik vorig jaar nog razend enthousiast was (zelfs nog tot 2 maanden geleden) en iedereen in mijn omgeving een OnePlus aanraadde, heb ik nu alleen maar een samenvatting van alle ellende die in dit forum voorbij is gekomen.

Touchscreen: begint na verloop van tijd slechter te reageren tot hij helemaal niets meer doet. Na een reboot werkt het weer.
Lag: Sinds lollipop loopt alles gewoon niet meer zo vlotjes. Met name als ik naar de app-carrousel ga, loopt deze niet meer zo vloeiend als voorheen.
Bellers kunnen mij slecht horen: Wanneer ik een gesprek ontvang of start, kan men mij vaak slecht verstaan. Soms werkt het de eerste seconden wel goed, om vervolgens steeds slechter te worden. Oplossing: handsfree bellen op de speaker.
Batteydrain: Met name Google Play Services slurpt de batterij leeg. Auto-wake etc. uitgeschakeld en dit probleem was verholpen, tot...
Google Play Services foutmeldingen: ... ik constant meldingen kreeg dat Google Play Service gestopt was.
Wifi: Lijkt steeds in de slaapstand te schieten. Ik mis bijvoorbeeld berichten van Whatsapp als het scherm uit staat, terwijl ik wifi in de instellingen altijd aan heb staan. Berichten komen pas na enkele minuten na het inschakelen van het scherm weer binnen.

In tegenstelling wat veel wordt aangegeven, geloof ik niet dat het om hardware-issues gaat. Niet alleen omdat een restart de problemen vaak (tijdelijk) verhelpt, maar met name omdat je de problemen in grote aantallen in dezelfde periode naar voren ziet komen bij verschillende gebruikers op tweakers, XDA, OnePlus etc.

Tot nu toe steeds alleen officiële updates geïnstalleerd (Laatste die ik OTA ontving was Android 5.0.2/CM OS 12.0-YNG1TAS17L), maar ik denk dat ik m'n toestel een volledige reset, root en clean install met een custom rom geef. Dit is gewoon onwerkbaar en ik heb er weinig vertrouwen in dat OnePlus dit op korte termijn gaat fixen.

Voor mij waarschijnlijk geen OnePlus meer in de toekomst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimsaint
quote:
Netjes!
quote:
KlaasjeNL schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:07:
Schandalig dat het zo moet, maar waarschijnlijk lost een clean install van de laatste nightly inderdaad alle problemen op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 02-12 15:31
quote:
Phntm schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:41:
[...]
Helaas is dit topic niks anders dan gebruikers die issues hebben. De rest is stil, net als ik bijvoorbeeld. Toestel doet het gewoon normaal. Ik kan dit zo vaak blijven zeggen maar het heeft geen nut blijkbaar. Ik heb amper wat te vermelden meer behalve als er ene oplossing is, opmerking of nieuw update.
Dit klopt.. De rest meldt niet dat je een ''werkend toestel'' hebt zou raar zijn als iedereen dat ging posten natuurlijk.. dit forum staat vol met ''dit werkt niet'' of ''dit is kapot'' en niet met ''bij mij werkt alles'' :)
Ik heb nu sinds lauch een OnePlus en werkt hiet super (op een custom rom)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Laatst online: 19-11 13:46
Ik gooide het net ook al in het custom ROMs/rooten topic, maar wil het ook even hier kwijt want ik hoor alleen maar CM:
ik ben echt tevreden ben met de laatste AOSPA-L (ParanoidAndroid) weekly, ik haal nu met gemakt 5h SOT terwijl ik op CM12.1 nightly's altijd maar 3-4h SOT haalde. Mis nog een paar extra functionaliteiten, maar die komen er (hopelijk) nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:11
quote:
pimsaint schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:15:
[...]

Netjes!

[...]

Schandalig dat het zo moet, maar waarschijnlijk lost een clean install van de laatste nightly inderdaad alle problemen op.
Kan het dat ik hoor dat daar de batterydrain weer een stuk erger is dan met een standaard ROM? Ik vond Oneplus altijd fantastisch, maar heb sinds een warm weekje Spanje ineens verschrikkelijk veel last van problemen met het touchscreen. Verpest voor mij wel de ervaring en maakt me bloedchagrijnig.

Vanuit oneplus wordt er dus weinig aan gedaan dit op te lossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimsaint
quote:
Brammos85 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:53:
[...]
Vanuit oneplus wordt er dus weinig aan gedaan dit op te lossen?
Nou ze zullen er ongetwijfeld hard mee bezig zijn want alle fora staan er de laatste tijd vol mee en als ik dat zo lees draait de RMA afdeling overuren vanwege 't issue. Of het nou door lollipop komt, of het warme weer...

De laatste drivers lossen het probleem op, maar kunnen inderdaad ook voor een battery drain zorgen (wanneer double tap to wake aanstaat). Daarom is er nog even geen officiële update de deur uit.

De nightly van 15 mei schijnt erg stabiel te zijn en deze driver te bevatten. Draait bij mij zonder (batterij) problemen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anessie
[Kernel][COS12][Stock kernel with touchscreen fix+hardboot support]

http://forum.xda-develope...velopment/kernel-t3110660

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
sinds vandaag heb ik ineens erg veel last van Google Play Services die constant crasht

com.google.android.gms threw java.lang.illegalargumentexception

Meer mensen last van?

Heb de updates al gedeinstalleerd en gereboot, niets helpt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimmy_dg
quote:
cypher21 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:59:
sinds vandaag heb ik ineens erg veel last van Google Play Services die constant crasht

Meer mensen last van?

Uit nieuwsgierigheid, welke Gplay services versie heb je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Ik zocht een XL smartphone die waterdicht is. Omdat je dan bij sony (te veel glas) en samsung (lelijk) belandt en dat perse niet wilde, ben ik voor OPO gegaan.
Met uitzondering van enkele kleine bugs en enkele ongemakken (slecht trillen, slechte foto's en soms slechte verstaanbaarheid) heb ik tot nu toe niet veel te klagen voor het geld :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koentjje
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-11 13:19
Ik keek even of ik het wel juist las, maar dat deed ik.
Om maar met de deur in huis te vallen, de OnePlus One is niet waterdicht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimmy_dg
quote:
nokiaan958GB schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:30:
Ik zocht een XL smartphone die waterdicht is. Omdat je dan bij sony (te veel glas) en samsung (lelijk) belandt en dat perse niet wilde, ben ik voor OPO gegaan.
Met uitzondering van enkele kleine bugs en enkele ongemakken (slecht trillen, slechte foto's en soms slechte verstaanbaarheid) heb ik tot nu toe niet veel te klagen voor het geld :+
Probeer eens ColorOS camera. In combinatie met HDRCamera en Nightcamera mod maak je best mooie plaatjes vind ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06-12 18:59
quote:
cypher21 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:59:

Meer mensen last van?

Had die melding in beeld ook opeens. Je hebt waarschijnlijk in de privacy guard wat dingen van Google play service geblokkeerd? Dat was bij mij iig het probleem, alle settings daar hersteld en toen was het weg. Wel vreemd, want stond al maanden zo ingesteld om batterij te besparen, en nu opeens problemen ermee.

Sennheiser PXC 550 | OnePlus One | kobo glo HD | HP EliteBook 8540w | Thrustmaster T300 RS + TH8A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koentjje
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-11 13:19
OnePlus Two waarschijnlijk aangekondigd op 1 juni, volgens OPO´s Facebook. Ben erg benieuwd wat voor prijs ze eraan zullen hangen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
quote:
EeePC schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:41:
[...]

Had die melding in beeld ook opeens. Je hebt waarschijnlijk in de privacy guard wat dingen van Google play service geblokkeerd? Dat was bij mij iig het probleem, alle settings daar hersteld en toen was het weg. Wel vreemd, want stond al maanden zo ingesteld om batterij te besparen, en nu opeens problemen ermee.
Dat was het inderdaad. Zie nu je bericht pas, maar zat zelf ff te dokteren in de privacy settings en zag dat ontwaken nog op "niet toestaan" stond. Nu weer aangezet en tot dusver (uurtje oid) geen melding. Fingers crossed

Toch apart dat ik tot gisteravond nergens last van had
quote:
jimmy_dg schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:21:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, welke Gplay services versie heb je?
7.5.71 (1955121-430)

cypher21 wijzigde deze reactie 26-05-2015 21:08 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Laatst online: 00:11
quote:
cypher21 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:59:
[...]

Dat was het inderdaad. Zie nu je bericht pas, maar zat zelf ff te dokteren in de privacy settings en zag dat ontwaken nog op "niet toestaan" stond. Nu weer aangezet en tot dusver (uurtje oid) geen melding. Fingers crossed

[...]

7.5.71 (1955121-430)
Zelfde probleem, ook zelfde oplossing. Hoop dat het battery probleem nu wel opgelost is...

• Frozen
  • Laatst online: 18:16

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

quote:
nokiaan958GB schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:30:
Hij is niet waterdicht. Ik zou hem dus ook niet laten zwemmen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• wheez50
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:27
3 uur schermtijd, waarvan het meeste browsen/internet, twee uurtjes muziek via bluetooth en na 1,5 dag nog steeds 50% batterij over. Touchscreen werkt uitstekend (heb gestures enzo allemaal uit staan) - battery drain is eindelijk ook weer weg (thanks Google, not!) - Al met al ben ik nog steeds zeer tevreden met mijn oneplus one... Mag soms ook gemeld worden :)

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
cypher21 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:59:
[...]

[...]

7.5.71 (1955121-430)
Zelfde versie hier, maar ontwaken staat bij mij eveneens op "niet toestaan" en ik heb geen problemen??

• BooYooToo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:01
quote:
KlaasjeNL schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:07:
Waar ik vorig jaar nog razend enthousiast was (zelfs nog tot 2 maanden geleden) en iedereen in mijn omgeving een OnePlus aanraadde, heb ik nu alleen maar een samenvatting van alle ellende die in dit forum voorbij is gekomen.

...

Tot nu toe steeds alleen officiële updates geïnstalleerd (Laatste die ik OTA ontving was Android 5.0.2/CM OS 12.0-YNG1TAS17L), maar ik denk dat ik m'n toestel een volledige reset, root en clean install met een custom rom geef. Dit is gewoon onwerkbaar en ik heb er weinig vertrouwen in dat OnePlus dit op korte termijn gaat fixen.

Voor mij is juist het feit dat je zo makkelijk een custom rom erop kan zetten (unlocken op dezelfde manier als bij de Nexus toestellen, middels een simpel commando) een reden om weer een nieuwe onePlus te kopen. Op dit moment is het niet nodig, want het toestel werkt nog prima. waarschijnlijk kan ik nog 1-2 jaar verder hiermee.

Ik heb tot nu toe alleen 3 android toestellen gehad. Nexus One, Galaxy Nexus on the OPO. De eerste 2 jaren kunnen gebruiken door custom roms.

• Mattehh
  • Laatst online: 06-06 12:19
quote:
koentjje schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:46:
OnePlus Two waarschijnlijk aangekondigd op 1 juni, volgens OPO´s Facebook. Ben erg benieuwd wat voor prijs ze eraan zullen hangen!
Deze marketing snap ik helemaal niet. Denk dat het beter is als ze problemen bij de eerste OPO eens zouden oplossen.

• cypher21
quote:
GurbY{nl} schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:17:
[...]

Zelfde versie hier, maar ontwaken staat bij mij eveneens op "niet toestaan" en ik heb geen problemen??
Ik snap er ook niets van. Die versie draait volgens mij al een tijdje en had tot maandag nergens last van. Sinds maandag avond crashte play services om de haverklap.

gelukkig nu nog steeds geen melding :)

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
cypher21 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:35:
[...]

Ik snap er ook niets van. Die versie draait volgens mij al een tijdje en had tot maandag nergens last van. Sinds maandag avond crashte play services om de haverklap.

Draai jij op de CM nightly's? Ik heb de laatste erop (20150526 zo uit mijn hoofd). In de vorige nightly (23) ook geen enkele melding van GPService gehad.
En nogmaals: geen touchscreen issues meer. Maar die had jij meen ik ook al niet?

• cypher21
quote:
GurbY{nl} schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:30:
[...]

Draai jij op de CM nightly's? Ik heb de laatste erop (20150526 zo uit mijn hoofd). In de vorige nightly (23) ook geen enkele melding van GPService gehad.
En nogmaals: geen touchscreen issues meer. Maar die had jij meen ik ook al niet?
Nah, ik draai gewoon OTA + franco kernel. Geen zin meer in geklooi met nightlies.
Heb idd geen touchscreenissues, nooit gehad ook trouwens.
Nu de google play services niet meer crasht heb ik helemaal geen problemen :P

cypher21 wijzigde deze reactie 27-05-2015 09:41 (7%)

• Droid
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 05-12 12:40
Meer mensen die last hebben van een battery drain op CM12.1 Nightly?

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
itsFuzeh schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:08:
Meer mensen die last hebben van een battery drain op CM12.1 Nightly?
Nee. Welke heb je?

• pimsaint
Bij 20150515 en 20150518 leek mijn batterij inderdaad een stuk langer mee te gaan dan met 20150526. Even kijken of ik terug kan naar 015. Die beviel toch wel ideaal.
edit:
Dat was niet zo'n goed idee; bootloop

pimsaint wijzigde deze reactie 27-05-2015 10:56 (13%)

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb juist dat ie nu bij 26 erg goed lijkt. In ieder geval een stuk beter dan de laatste OTA.
Edit: ik zie in de changelog van 27 onder andere: Revert to previous battery padding (android_frameworks_base)

Vooralsnog blijf ik even op 26; kijk het een paar dagen aan maar so far happy camper here.

GurbY{nl} wijzigde deze reactie 27-05-2015 11:07 (52%)

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 02-12 20:24
quote:
Mattehh schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:27:
[...]

Deze marketing snap ik helemaal niet. Denk dat het beter is als ze problemen bij de eerste OPO eens zouden oplossen.
Het een sluit het andere niet uit. Terwijl ze bezig zijn met de toekomst (wel zo nuttig om je bedrijf gezond te houden) kunnen ze ondertussen de broodnodige onderhoud verlenen voor de OPO. Laat die OPT maar aangekondigd worden, ik verwacht dat hij pas Q4 of misschien zelfs Q1 2016 goed beschikbaar zal zijn.

Wat eerder problematisch is, is dat gezeur met CM. Het had beter geweest wanneer ze samen gewoon prima door 1 deur konden, zodat ze geen focus hoefde te leggen op het maken van een nieuwe ROM (OxygenOS). Ik vermoed dat ze daar nog wel grotere problemen gaan krijgen voor de OPT, ze zullen eerst een goed werkend volledig besturingssysteem mee moeten kunnen leveren met de OPT.

• vortexnl1982
  • Laatst online: 00:11
quote:
vortexnl1982 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:37:
[...]

Zelfde probleem, ook zelfde oplossing. Hoop dat het battery probleem nu wel opgelost is...
Lijkt geen battery drain te zijn. Ik merk echter wel soms dat het touchscreen wat moeilijk doet... Na een reboot is dat voorbij. Lijkt wel iets met een OTA te maken te hebben.. Meer mensen met dit soort problemen ?

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06-12 16:29
Hebben jullie er ook soms last van dat 3G gewoon echt bagger is? websites laden doet hij soms niet (moet dan meestal internet zelf afsluiten bij recent apps en dan opnieuw opstarten) en dan wilt hij soms nog wel laden. De ene keer heb ik wel internet maar de andere keer voor 2 minuten bijvoorbeeld niet (dan wilt een nummer van spotify niet laden of een website niet of iets anders)

Zit zelf op Lollipop en ik gebruik Hi

• seninha
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 06-12 15:57

seninha

god's right foot

quote:
cypher21 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Nah, ik draai gewoon OTA + franco kernel. Geen zin meer in geklooi met nightlies.
Heb idd geen touchscreenissues, nooit gehad ook trouwens.
Nu de google play services niet meer crasht heb ik helemaal geen problemen :P
Welke franco kernel gebruik je en hoe is deze te installeren? (mijn OPO is geroot) Wordt namelijk gek van de touch issues

iRacing Profile Flickr

• cypher21
quote:
seninha schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:01:
[...]

Welke franco kernel gebruik je en hoe is deze te installeren? (mijn OPO is geroot) Wordt namelijk gek van de touch issues
ik draai r42 (zonder touch fix) aangezien ik geen problemen met het scherm heb

R43 incl nieuwe touchdrivers is hier te vinden
http://forum.xda-develope...post60747459#post60747459

• seninha

seninha

god's right foot

Dank je. Zal kijken hoe ik die in mijn OPO krijg

iRacing Profile Flickr

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb die 43 geprobeerd maar die fokte de kleuren behoorlijk op bij mij. Weer teruggeflashed naar stock (de boot.img uit de laatste ota gehaald) en daar begon het touch geklooi weer bij mij. Maar met de nightly's al dagen geen last meer nu!

• cypher21
quote:
GurbY{nl} schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:38:
Ik heb die 43 geprobeerd maar die fokte de kleuren behoorlijk op bij mij. Weer teruggeflashed naar stock (de boot.img uit de laatste ota gehaald) en daar begon het touch geklooi weer bij mij. Maar met de nightly's al dagen geen last meer nu!
die kleuren kun je zo aanpassen in de instellingen.
Als je helderheid bij daglicht oid aan hebt staan, dan ziet het er idd niet uit

cypher21 wijzigde deze reactie 27-05-2015 13:42 (9%)

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb Franco Kernel er nu op staan en geen kleuren last. Nu even kijken of het mijn probleem oplost

iRacing Profile Flickr

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:50
quote:
harveydwijs2 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:44:
Hebben jullie er ook soms last van dat 3G gewoon echt bagger is? websites laden doet hij soms niet (moet dan meestal internet zelf afsluiten bij recent apps en dan opnieuw opstarten) en dan wilt hij soms nog wel laden. De ene keer heb ik wel internet maar de andere keer voor 2 minuten bijvoorbeeld niet (dan wilt een nummer van spotify niet laden of een website niet of iets anders)

Zit zelf op Lollipop en ik gebruik Hi
Zowel via 3G/HSDPA als via wifi heb ik dat. Pijltjes gaan op en neer, maar er gebeurt niets. Browser volledig afsluiten en opnieuw opstarten verhelpt het probleem.

Ik heb in elk geval flink wat problemen sinds de laatste OTA...

Dat de touchscreenproblemen worden veroorzaakt door warmte, lijkt mij een deel van de oorzaak. Het probleem lijkt sinds de laatste OTA op grote schaal voor te komen terwijl de OPO sinds de lancering al door flink wat gebruikers in warme, zonnige gebieden gebruikt is en een toestel in je broekzak ook al snel aan een temperatuur van 37 graden wordt blootgesteld.

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

quote:
cypher21 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:41:
[...]

die kleuren kun je zo aanpassen in de instellingen.
Als je helderheid bij daglicht oid aan hebt staan, dan ziet het er idd niet uit
Heb ik toen geprobeerd maar geen enkele aanpassing/instelling gaf het normale resultaat. Iemand wees wel op de instellingen in de (payed) F.K. updater. Die ik niet heb. Vooralsnog (ik ga mezelf herhalen..) met de laatste nightly's geen enkel probleem meer, inclusief een verbeterd batterij verbruik dus voorlopig blijf ik met de vingers maar even van de kernels af. If it aint broken... enzovoorts.. .;-)

• Farmir
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 20:01
Voor de T-mobile 4G gebruikers onder ons:

nieuws: T-Mobile begint met uitbreiden 4g-netwerk naar 900MHz

Het 900mhz netwerk wordt ook ondersteund door de OnePlus! :D

• paulvdwal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:31
quote:
Farmir schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:51:
Voor de T-mobile 4G gebruikers onder ons:

nieuws: T-Mobile begint met uitbreiden 4g-netwerk naar 900MHz

Het 900mhz netwerk wordt ook ondersteund door de OnePlus! :D
Niet toch?

GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
WCDMA: Bands 1/2/4/5/8
LTE: Bands 1/3/4/7/17/38/40

900MHz is band 8
die staat alleen onder WCDMA, dus 3G

Naar het schijnt is band 8 - 900MHz wel in te schakelen als LTE band, als je een andere LTE band ervoor opoffert.
zie; http://forum.xda-develope...l-bands-qualcomm-t2877031
Met gemengde resultaten schijnbaar;
http://www.reddit.com/r/o...ocking_lte_band_8_900mhz/

paulvdwal wijzigde deze reactie 27-05-2015 17:52 (26%)

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Ben ik verdwaald en beland in het rooten en custom rom topic? :S

• Droid
Mijn batterijproblemen kunnen verhelpen door van de nightly 23 af te gaan naar 27. En nu heb ik dus last van random reboots wat ik dus nog nooit eerder heb meegemaakt.

• pimsaint
quote:
paulvdwal schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:45:
[...]
Naar het schijnt is band 8 - 900MHz wel in te schakelen als LTE band, als je een andere LTE band ervoor opoffert.
zie; http://forum.xda-develope...l-bands-qualcomm-t2877031
Met gemengde resultaten schijnbaar;
http://www.reddit.com/r/o...ocking_lte_band_8_900mhz/
Maar waarom zou je dat willen? De OPO is in NL juist al exclusief 100% compatible met T-mobile. Tenzij
quote:
pimsaint schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:17:
Ondersteund de OPO eigenlijk LTE-A?
Aangezien daar niemand iets over bekend is, zal het ook wel niet zo zijn ;)
quote:
itsFuzeh schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:07:
Mijn batterijproblemen kunnen verhelpen door van de nightly 23 af te gaan naar 27. En nu heb ik dus last van random reboots wat ik dus nog nooit eerder heb meegemaakt.
Dat was bij mij ook zo. Stom om meteen de laatste nightly erop te zetten. Helaas een hele wipe moeten doen. 27 draait nu wel gewoon stabiel.

• Droid
quote:
pimsaint schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:19:
[...]

Maar waarom zou je dat willen? De OPO is in NL juist al exclusief 100% compatible met T-mobile. Tenzij

[...]

Aangezien daar niemand iets over bekend is, zal het ook wel niet zo zijn ;)

[...]

Dat was bij mij ook zo. Stom om meteen de laatste nightly erop te zetten. Helaas een hele wipe moeten doen. 27 draait nu wel gewoon stabiel.
Tot nu toe elke keer al de nieuwste nightly erop gezet en heeft bij mij altijd gewerkt, behalve nu. Bij mij heeft een volledige wipe helaas niet gewerkt :-(
Hopelijk is er morgenvroeg een 280515 waar het hopelijk gefixt is, kan er wel even mee leven :+

• Voronwë
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:40
quote:
cypher21 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:35:
[...]

Die van mij begint sinds vandaag ook opeens en met name als ik een navigatie programma gebruik. Om de 2 minuten klapt hij er dan uit. Erg vervelend op een ritje Amsterdam-Groningen in de auto...
Ik heb ook de privacy settings maar hersteld in de hoop dat de battery drain binnen de perken blijft (hij heeft 1.2 miljoen keer gevraagd om mijn locatie sinds oktober 2014)

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• HNies
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-10 22:04
quote:
Voronwë schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:07:
[...]

Die van mij begint sinds vandaag ook opeens en met name als ik een navigatie programma gebruik. Om de 2 minuten klapt hij er dan uit. Erg vervelend op een ritje Amsterdam-Groningen in de auto...
Ik heb ook de privacy settings maar hersteld in de hoop dat de battery drain binnen de perken blijft (hij heeft 1.2 miljoen keer gevraagd om mijn locatie sinds oktober 2014)
Wat bij mij werkte is het volgende:

Instellingen > Apps > (naar links scrollen/swipen) naar alle apps > Dan op de 3 puntjes rechts bovenaan klikken > Vervolgens op Appvoorkeuren herstellen.

Mijn Dailey phone is een Google Pixel 2xl. Mijn tablet is een Pixel C

• SanderL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:52
Na een hele tijd van dit hele touchscreen gedoe gespaard te zijn gebleven - ik hield m'n telefoon immers nooit lang in de zon, laat staan dat het ding überhaupt warm werd - heb ik nu toch 'prijs'. Ik heb maar onmiddellijk 'n RMA aangemaakt, wel zonder foto's. Ik weet niet direct hoe ik hiervan een foto zou moeten maken... Iemand tips? :7

Hun touchscreen fix blijkt maar niet te komen, en als ie komt, vraag ik me serieus af of het ding niet gewoon continu gaat lopen kalibreren en batterij verkwisten. Daarnaast heb ik ook gehoord dat er hardwarematige problemen zouden zijn; dat er lijm is gebruikt ipv tape om het touchscreen op z'n plaats te houden. Hoe zouden ze dat willen fixen dmv een update?

Ik wil niet negatief doen, het toestel heeft lang gewoon perfect gewerkt en is bloedsnel en dat voor deze prijs! De community kan inderdaad wel wat klagen; maakt mij het uit dat ik niet direct Android 5.0 had, 4.4 was goed genoeg. Maar als ik zelfs alleen hier op GoT wat rond lees, is hun supportafhandeling allesbehalve goed. Foto's en filmpjes, resets en patches, remote connections vanuit Hong Kong, pff, allemaal geen zin in. Het is nu niet dat ik de enige ben met dit probleem ;) Gelukkig dat een PayPal dispute openen nog een (snelle) oplossing blijkt te zijn, maar welke smartphone zou ik dan wel kopen, gegeven dat ik m'n geld terugkrijg? De hardware die je krijgt voor deze prijs is ongezien, toch? Ik ben afkomstig van Windows Phone, dus ben niet echt into alle courante Android devices.

De echte reden waarom ik hier m'n beklag kom doen :+ is om te weten te komen of er iemand iets meer weet over de lijm/tape constructie. Wordt in de huidige OnePlus One toestellen met tape gewerkt? Zo niet, waarom niet? Ga ik dan na 'n tijd niet gewoon opnieuw dezelfde problemen tegenkomen? En stel dat ik er in slaag om een nieuw toestel te krijgen in afzienbare tijd, is dit dan een écht nieuw toestel of is het mijn gerepareerd toestel? Of iemand ander's inmiddels gerepareerde OPO? Wat doen ze trouwens met alle defecte OPO's?

Niet pessimistisch, maar realistisch!

• kromme

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik krijg de laatste tijd steeds vaker dit beeld.
Weet er iemend hoe ik de foto van het vergrendel scherm kan wijzigen. Zie de optie niet meer erbij staan sinds de lolipop update.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:09
quote:
PixelShooter schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:46:
Na een hele tijd van dit hele touchscreen gedoe gespaard te zijn gebleven - ik hield m'n telefoon immers nooit lang in de zon, laat staan dat het ding überhaupt warm werd - heb ik nu toch 'prijs'. Ik heb maar onmiddellijk 'n RMA aangemaakt, wel zonder foto's. Ik weet niet direct hoe ik hiervan een foto zou moeten maken... Iemand tips? :7

Hun touchscreen fix blijkt maar niet te komen, en als ie komt, vraag ik me serieus af of het ding niet gewoon continu gaat lopen kalibreren en batterij verkwisten. Daarnaast heb ik ook gehoord dat er hardwarematige problemen zouden zijn; dat er lijm is gebruikt ipv tape om het touchscreen op z'n plaats te houden. Hoe zouden ze dat willen fixen dmv een update?

Ik wil niet negatief doen, het toestel heeft lang gewoon perfect gewerkt en is bloedsnel en dat voor deze prijs! De community kan inderdaad wel wat klagen; maakt mij het uit dat ik niet direct Android 5.0 had, 4.4 was goed genoeg. Maar als ik zelfs alleen hier op GoT wat rond lees, is hun supportafhandeling allesbehalve goed. Foto's en filmpjes, resets en patches, remote connections vanuit Hong Kong, pff, allemaal geen zin in. Het is nu niet dat ik de enige ben met dit probleem ;) Gelukkig dat een PayPal dispute openen nog een (snelle) oplossing blijkt te zijn, maar welke smartphone zou ik dan wel kopen, gegeven dat ik m'n geld terugkrijg? De hardware die je krijgt voor deze prijs is ongezien, toch? Ik ben afkomstig van Windows Phone, dus ben niet echt into alle courante Android devices.

De echte reden waarom ik hier m'n beklag kom doen :+ is om te weten te komen of er iemand iets meer weet over de lijm/tape constructie. Wordt in de huidige OnePlus One toestellen met tape gewerkt? Zo niet, waarom niet? Ga ik dan na 'n tijd niet gewoon opnieuw dezelfde problemen tegenkomen? En stel dat ik er in slaag om een nieuw toestel te krijgen in afzienbare tijd, is dit dan een écht nieuw toestel of is het mijn gerepareerd toestel? Of iemand ander's inmiddels gerepareerde OPO? Wat doen ze trouwens met alle defecte OPO's?
Vervanger LG G2 lijkt me redelijk. Nee is niet beter, maar zeker ook niet veel slechter voor dat geld.

Intel 4670k @4.2ghz / 16GB / Gigabyte 5700 XT Gaming OC

• hrt
quote:
kromme schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:32:
[afbeelding]

Ik krijg de laatste tijd steeds vaker dit beeld.
Weet er iemend hoe ik de foto van het vergrendel scherm kan wijzigen. Zie de optie niet meer erbij staan sinds de lolipop update.
Hou het netjes

The Wizard wijzigde deze reactie 30-05-2015 16:47 (7%)

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler

• kromme

kromme

quote:
Uiteraard heb ik zelf gegoogled genius! Echter nogmaals de optie staat er niet meer bij bij mijn OPO.
Vroeger kon je het via de gallery de achtergrond instellen. Dit gaat nu alleen nog maar voor het hoofdscherm.
Via thema's is wel in te stellen maar ben op zoek naar de gallery optie.

The Wizard wijzigde deze reactie 30-05-2015 16:47 (7%)

• hrt
quote:
kromme schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:13:
[...]

Uiteraard heb ik zelf gegoogled genius! Echter nogmaals de optie staat er niet meer bij bij mijn OPO.
Vroeger kon je het via de gallery de achtergrond instellen. Dit gaat nu alleen nog maar voor het hoofdscherm.
Via thema's is wel in te stellen maar ben op zoek naar de gallery optie.
Zo had ik de foto van het vergrendelscherm gewijzigt....

1000 excuses dat ik je wil helpen..... :-(

• kromme

kromme

quote:
hrt schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:15:
[...]

Zo had ik de foto van het vergrendelscherm gewijzigt....

1000 excuses dat ik je wil helpen..... :-(
Mijn fout, had er uiteraard bij moeten zeggen dat ik zelf al gezocht had. Was er vanuit gegaan dat dit vanzelfsprekend was. Bedankt voor je hulp. Maar dit is niet de oplossing waar ik naar op zoek was. Tenzij dat dit de enige manier nog is.

• Polleke-01
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-11-2017
In de app store vind je een app "Lock screen changer CM12"

Tis geen prachtige app en ook een minder mooie oplossing dan voorheen via de theme chooser maar hij doet wel wattie moet doen
(bij mij tenminste onder 12.1nightlies met AK+touchsreenfix)
quote:
kromme schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:20:
[...]

Mijn fout, had er uiteraard bij moeten zeggen dat ik zelf al gezocht had. Was er vanuit gegaan dat dit vanzelfsprekend was. Bedankt voor je hulp. Maar dit is niet de oplossing waar ik naar op zoek was. Tenzij dat dit de enige manier nog is.

• kromme

kromme

quote:
Polleke-01 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:57:
In de app store vind je een app "Lock screen changer CM12"

Tis geen prachtige app en ook een minder mooie oplossing dan voorheen via de theme chooser maar hij doet wel wattie moet doen
(bij mij tenminste onder 12.1nightlies met AK+touchsreenfix)

[...]
Maar hij is dus niet meer via de gallery te wijzigen?

• Polleke-01
Nope... Maar deze app werkt prima... je kan iedere foto uit je gallery kiezen... beetje croppen of zoomen apply en tada foto die je wil is nu je lockscreen...
quote:
kromme schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:02:
[...]

Maar hij is dus niet meer via de gallery te wijzigen?

• Kanibanani
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:54
quote:
Polleke-01 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:30:
Nope... Maar deze app werkt prima... je kan iedere foto uit je gallery kiezen... beetje croppen of zoomen apply en tada foto die je wil is nu je lockscreen...

[...]
Je kunt de lockscreen wallpaper wijzigen via de settings > thema's

• Polleke-01
Onder CM11S kon dat inderdaad...

Onder 12.1 nightlies helaas niet en ik dacht ook niet onder CM12... je kan je lockscreen wel veranderen in de achtergronden die bij dat thema horen maar niet in een willekeurige foto/wallpaper uit je eigen collectie...
quote:
Kanibanani schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:35:
[...]

Je kunt de lockscreen wallpaper wijzigen via de settings > thema's

• Kanibanani
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:54
quote:
Polleke-01 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:39:
Onder CM11S kon dat inderdaad...

Onder 12.1 nightlies helaas niet en ik dacht ook niet onder CM12... je kan je lockscreen wel veranderen in de achtergronden die bij dat thema horen maar niet in een willekeurige foto/wallpaper uit je eigen collectie...

[...]
Ik draai CM12s, geen nightlies. Dus daar kan ik niet over meepraten. Maar de lockscreen wallpaper is te veranderen zoals in onderstaand filmpje. Of jullie bedoelen wat anders dan ik, dat kan ook natuurlijk.

• kromme

kromme

quote:
Polleke-01 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:30:
[...]
Waardeloos van lolipop...
We gaan de app proberen want via thema's gaat niet echt prettig, thanks!
Nu nog de vraag waarom ik van die strepen krijg in mijn beeld

• EeePC
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06-12 18:59
quote:
kromme schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:02:
[...]

Waardeloos van lolipop...
We gaan de app proberen want via thema's gaat niet echt prettig, thanks!
Nu nog de vraag waarom ik van die strepen krijg in mijn beeld
Ah, je bedoelde die strepen!
Heb ik ook ja. Vooral met roteren van scherm, maar ook bij veranderingen in beeld. Dacht dat het misschien kwam omdat ik de animatie tijden lager had gezet?!

Sennheiser PXC 550 | OnePlus One | kobo glo HD | HP EliteBook 8540w | Thrustmaster T300 RS + TH8A

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:45
quote:
PixelShooter schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:46:

Touchscreen is toch al lang gefixed sinds de cm12.1 nightly van 15-5? Sindsdien heb ik nergens last meer van in ieder geval, en ik zie hier ook geen klachten meer van mensen die de fix hebben geflashed.

• yeth3119
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:52
quote:
Grimmie187 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:36:
[...]

Touchscreen is toch al lang gefixed sinds de cm12.1 nightly van 15-5? Sindsdien heb ik nergens last meer van in ieder geval, en ik zie hier ook geen klachten meer van mensen die de fix hebben geflashed.
Ik heb de laatste twee dagen ook last van. Ja, dat klopt, maar ik hoor overal dat de batterij verbruik extreem stijgt, doordat Oneplus met een software fix een hardware probleem probeert op te lossen (omzeilen).

• SanderL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:52
quote:
Grimmie187 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:36:
[...]

Nu ja, 'gefixt'; met een hoger batterijverbruik dan normaal dat je dan voor lief moet nemen. Wat dan weer te verklaren valt door het continu herkalibreren van het scherm. Da's dan in feite een lapmiddel in de software om de ghost touches en dergelijke eruit te filteren zonder het probleem bij de bron aan te pakken. Zo zie ik het althans toch, áls het allemaal klopt wat ik erover lees natuurlijk. Iedereen roept maar wat en heeft er een eigen mening over. Ik ben in dit alles geen expert maar het feit dat ze bij OnePlus zo traag en ontransparant zijn in hun communicatie boezemt me op dit moment gewoon niet veel vertrouwen in. Zeker niet sinds ze daar een kerel van het forum verbannen hebben omdat die nogal in-depth inging op het ontmantelen van het touchscreen en van het hele probleem een hardwareprobleem maakte.

Moest die nightly van 15 mei echt een solid fix zijn, waarom is die dan ook nog niet beschikbaar via OTA? Kunnen ze gelijk ook iedereen geruststellen via een blog post of een grote, vette announcement op het forum. Dat zou wel mooi en welkom zijn :9

Heb inmiddels reactie gehad op m'n RMA request en heb hen de foto's, filmpje en versienummers gegeven. Hopen dat het daarbij blijft, dat ze het probleem in mijn geval erkennen, en ik hierna gewoon opnieuw kan genieten van 'n snelle Androidtelefoon :)

Niet pessimistisch, maar realistisch!

• Grimmie187
Batterijverbruik is hier beter dan het ooit geweest is en de scherm calibratie was een hulpmiddel bedacht door een user op XDA (wat overigens niet werkte).

Begrijp met niet verkeerd ik ben absoluut geen Oneplus fanboy, maar sinds de touchscreen issues komen hier veel posts voorbij van mensen die de klok hebben horen luiden maar geen flauw idee hebben waar de klepel hangt (no offense).

De mensen met een vlekkeloos werkende OPO (zoals ik) houden meestal hun mond en dat geeft een vertekend beeld.

Grimmie187 wijzigde deze reactie 28-05-2015 20:20 (5%)

• spartacusNLD
  • Laatst online: 02-12 15:31
quote:
Grimmie187 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:18:
De mensen met een vlekkeloos werkende OPO (zoals ik) houden meestal hun mond en dat geeft een vertekend beeld.
:) dit dus.. heb dit al zo vaak voorbij horen komen hier in t topic.. meestal worden de topics als ''help dit doet t niet'' topic gebruikt ipv ''mijn oneplus werkt goed'' topic ;)

ik heb een OnePlus One sinds lauch en heb nog nooit een probleem gehad

spartacusNLD wijzigde deze reactie 28-05-2015 20:22 (8%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• Grimmie187
Ik heb wel degelijk mijn problemen gehad, mijn touchscreen was zo slecht dat ik mijn telefoon niet meer kon unlocken uit het lockscreen. Ik was dan ook diegene die het hardst riep dat het een hardware probleem was een paar pagina's terug, maar wat blijkt: na de update van de touchscreen drivers is er geen spoor van touch problemen meer te zien.

Of het slim is van Oneplus om hier zo geheimzinnig over te doen is een tweede, en de RMA procedure is inderdaad om te huilen :+

• HNies
Ook hier dan even een positieve bijdrage :)

De Opo van zowel mijzelf als die van mijn vriendin werken erg goed. Mijn vriendin heeft totaal geen problemen met haar Opo.
Ik heb 1 kleine bug in de huidige (stock) CM12.0 en dat is de bluetooth connectie met mijn Mitsubishi Outlander PHEV. Ik moet steeds de media connectie in en uitschakelen (in de bluetooth instellingen) om mijn muziek goed te kunnen afspelen. En dat probleem is ook al bekend bij Cyanogen (https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-3275).
Hier dus twee tevreden gebruikers, oke oke...graag een software oplossing voor mijn bluetooth bug, maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel opgelost wordt met een komende update.

Onze schermen hebben het altijd goed gedaan, geen gele balk en geen touchscreen issues.
Mijn Opo is van 24/7/2014 die van mijn vriendin is van 27/08/2014

Ook met de Support nog geen issues gehad. Ik heb lang moeten wachten op mijn Powerbank. Bericht gestuurd en binnen 1 dag al een reactie. Blijkt dat het voor de Powerbank normaal is dat het bijna 30 dagen duurt de verzending. Ik heb 27 dagen moeten wachten :)
En de powerbank werkt super!

Al met al ben ik zeer tevreden met OP als merk tot nu toe. Ik heb naast de Opo's ook; de bamboo cover, de "drone", de flip cover en de powerbank!

• Lars.
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11-07-2018
quote:
HNies schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:09:
Ook hier dan even een positieve bijdrage :)

De Opo van zowel mijzelf als die van mijn vriendin werken erg goed. Mijn vriendin heeft totaal geen problemen met haar Opo.
Ik heb 1 kleine bug in de huidige (stock) CM12.0 en dat is de bluetooth connectie met mijn Mitsubishi Outlander PHEV. Ik moet steeds de media connectie in en uitschakelen (in de bluetooth instellingen) om mijn muziek goed te kunnen afspelen. En dat probleem is ook al bekend bij Cyanogen (https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-3275).
Hier dus twee tevreden gebruikers, oke oke...graag een software oplossing voor mijn bluetooth bug, maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel opgelost wordt meen een komende update.

Onze schermen hebben het altijd goed gedaan, geen gele balk en geen touchscreen issues.
Mijn Opo is van 24/7/2014 die van mijn vriendin is van 27/08/2014

Ook met de Support nog geen issues gehad. Ik heb lang moeten wachten op mijn Powerbank. Bericht gestuurd en binnen 1 dag al een reactie. Blijkt dat het voor de Powerbank normaal is dat het bijna 30 dagen duurt de verzending. Ik heb 27 dagen moeten wachten :)
En de powerbank werkt super!

Al met al ben ik zeer tevreden met OP als merk tot nu toe. Ik heb naast de Opo's ook; de bamboo cover, de "drone", de flip cover en de powerbank!
De powerbank komt rechtstreeks uit China verwacht ik, terwijl de telefoon (als je in de EU geleverd wil hebben) uit de UK komt. Daar zit dat verschil aan verzendtijd dus in denk ik. :)

Zojuist de 64GB 1+1 besteld. :) over ongeveer 2 weken kan ik mij dus bij jullie aansluiten. :P (Nexus 4 is kapot, dus kon niet wachten op de 1+2)

Dura lex, sed lex
Aangeboden: allerlei hardware.
Vaarwel en tot nooit meer ziens dan maar. :'( ;w

• pimsaint
quote:
lars1216 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:01:
[...]
Zojuist de 64GB 1+1 besteld. :) over ongeveer 2 weken kan ik mij dus bij jullie aansluiten. :P (Nexus 4 is kapot, dus kon niet wachten op de 1+2)
Da's vervelend maar ook heel mooi ;) Draai je stock op je Nexus? Ach je OPO wordt hoe dan ook een verademing.

Het zal vast wel even duren voordat die OnePlus Two 'beschikbaar' is. We weten inmiddels allemaal dat ze bij OnePlus niet weten wat een deadline is, bovendien hebben ze aangegeven weer met invite's te gaan werken.

• HNies
quote:
lars1216 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:01:
[...]

De powerbank komt rechtstreeks uit China verwacht ik, terwijl de telefoon (als je in de EU geleverd wil hebben) uit de UK komt. Daar zit dat verschil aan verzendtijd dus in denk ik. :)

Jep, het lijkt er inderdaad op dat het uit China komt. Maar bij de, niet werkende Tracking link (vandaar hetcontact met OP via customer service), stond er dat het via Royal Mail zou gaan.
Maar maakt nu niet uit. Ik heb hem ontvangen dus ikke blij :)

Ik wens je veel plezier met je OPO! :*)

• Lars.
quote:
pimsaint schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:23:
[...]

Da's vervelend maar ook heel mooi ;) Draai je stock op je Nexus? Ach je OPO wordt hoe dan ook een verademing.

Het zal vast wel even duren voordat die OnePlus Two 'beschikbaar' is. We weten inmiddels allemaal dat ze bij OnePlus niet weten wat een deadline is, bovendien hebben ze aangegeven weer met invite's te gaan werken.
Nope draaide rastapop. :) heb al jaren geen stock gedraaid op een telefoon. :P

Hopen dat er 1 juni geen 1+1 pricedrop komt door de aankondiging van de 1+2. Dat zou wel balen zijn. :'(

Lars. wijzigde deze reactie 29-05-2015 12:01 (9%)

Dura lex, sed lex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:35
Dit topic is geen helpdesk, we verwachten meer eigen initiatief. Daarnaast graag dit soort zaken in het root-topic posten.

RoD wijzigde deze reactie 29-05-2015 00:35 (73%)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik had ook een RMA aangevraagd ivm touch issues. Maar omdat ik geen mogelijkheid had om een video te maken is er nog niets in gang gezegt (behalve wat heen en weer gemail met OPO).

Maar sinds ik Franco kernel R43 gesintalleerd heb is mijn probleem opgelost. Sinds dien geen een keer gehad dat er een groen streep (swipe) op mn scherm verschijnt als ik iets aan het typen ben.

Ben erg tevreden aangezien dit mijn enige probleem was.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimsaint
quote:
lars1216 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:58:
[...]
Hopen dat er 1 juni geen 1+1 pricedrop komt door de aankondiging van de 1+2. Dat zou wel balen zijn. :'(
Het lijkt me sterk dat de prijs zal dalen. Als we ze moeten geloven is de marge daar nu al veel te klein voor.

Maar wat doen ze in godsnaam met alle OPO's die ze retour hebben ontvangen? Als het nu echt een firmware probleem is (of iig een issue dat volledig te verhelpen is middels nieuwe software), dan hebben ze daar (tien)duizenden toestellen liggen die prima functioneren maar niet zomaar als nieuw verkocht kunnen worden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:11
Mag ik een n00b vraag stellen? Sinds een warm weekje Spanje vorige week reageert het scherm zeer beroerd. Ene keer reageert ie wel op aanraking, andere keer totaal niet.

Kan iemand mij simpel uitleggen hoe dit op te lossen zonder al mijn data kwijt te zijn? Maak normaal altijd gebruik van stock software dus ben totaal onbekend met flashen e.d.

Dank is alvast groot!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anessie
quote:
Brammos85 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 19:18:
Mag ik een n00b vraag stellen?
Kan iemand mij simpel uitleggen hoe dit op te lossen zonder al mijn data kwijt te zijn? Maak normaal altijd gebruik van stock software dus ben totaal onbekend met flashen e.d.
Niemand durft.

1. Je kan wachten op een nieuwe ota waar die fix in zit (eta onbekend), minste risico.
2. Doe eens zot: https://www.reddit.com/r/...een_issues_if_you_are_on/ of https://www.reddit.com/r/...are_in_next_cm121/cr9y5sx (stap 5 moet natuurlijk de JUISTE gapps zijn)

anessie wijzigde deze reactie 30-05-2015 00:15 (26%)

• jimmy_dg
Voor zover ik weet moet je sowieso een andere ROM of kernel flashen. Dit gaat alleen via een custom recovery en daarvoor moet je ooit je bootloader hebben geunlockt en als je je bootloader unlockt gaan je bestanden weg.

• Lars.
quote:
pimsaint schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:17:
[...]

Het lijkt me sterk dat de prijs zal dalen. Als we ze moeten geloven is de marge daar nu al veel te klein voor.

Maar wat doen ze in godsnaam met alle OPO's die ze retour hebben ontvangen? Als het nu echt een firmware probleem is (of iig een issue dat volledig te verhelpen is middels nieuwe software), dan hebben ze daar (tien)duizenden toestellen liggen die prima functioneren maar niet zomaar als nieuw verkocht kunnen worden...
Het gerucht gaat dat er 1 juni 50 euro van de prijs af gaat. :'( nouja we zullen het zien. :)

Dura lex, sed lex

• WoWo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 07-11 09:12
Mijn 1+1 werkte altijd fantastisch, alle ota's gewoon geïnstalleerd, geen root en nooit een probleem gehad. Alleen opeens komt Google play services om de haverklap met de melding dat hij gestopt is.. privacy al uitgezet en cache geleegd, maar niets helpt... Ik kan verdorie opeens geen spelletje meer spelen :-(

Pluk de dag, gisteren is al verwelkt, morgen nog niet in de knop...

• Catch22
  • Nu online
Heb ik ook af en toe. En vandaag al twee keer dat ik ineens een matglas effect over de interface kreeg en 1x moest ik zelfs rebooten om dat weg te krijgen. Was gewoon in youtube

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

Pagina: 1 2 3 ... 32 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True