Acties:
  • +4Henk 'm!
Toeloop
De OnePlus 2 is officieel gepresenteerd en dit topic is er dan ook voor om alles omtrent dit toestel te bespreken. OnePlus kwam met hun One-smartphone als een guerillastrijder op de markt en in de toeloop naar de presentatie van dat toestel schreef ook menig blog of website elke keer maar weer over nieuwe details en teasers over dit toestel. De OnePlus One was in eerste instantie alleen te verkrijgen via een invite, waar voor- en tegenstanders voor waren en ook bij de OnePlus 2 is dit het geval.

Nieuwsberichten

OnePlus 2OnePlus One
Android OSAndroid Lollipop 5.1Android Lollipop 5.0
SkinOxygenOSCyanogenMod
ChipsetQualcomm Snapdragon 810Qualcomm Snapdragon 801
Processor snelheid1800MHz2500MHz
Intern geheugen16GB / 64GB16GB / 64GB
RAM geheugen4096MB3072MB
Flash geheugenNiet aanwezigNiet aanwezig
LTE-ondersteuningJaJa
GPS Glonass-ondersteuningJaJa
Scherm5,5" 1920x1080 pixels5,5" 1920 x 1080 pixels
Frontcamera5.0 megapixels5.0 megapixels
Backcamera13.0 megapixels13.0 megapixels
NFCNeeJa
Accu (mAh, standby, spreektijd)3300mAh3100mAh
Afmetingen 151,8 x 74,9 x 9,8 mm152.9 x 75.9 x 8.9 mm
Gewicht 175 gram166 gram
NotificatieledjeRGBRGB
Adviesprijs€ 339 / € 399€ 249 / € 269

Overige hardwarespecificaties zijn:
  • Metalen behuizing
  • Auto Laser Focus
  • Vingerafdrukscanner
  • Dual nanoSIM (beide 4G)
  • USB C-poort (2.0 protocol)
  • Optische Beeldstabilisatie
  • Bluetooth 4.1

Ook zal er weer gewerkt worden met een invite-systeem, maar deze is wel aangepast ten opzichte van het systeem wat eerder werd gebruikt. Zo komen er fysieke invites beschikbaar en ook komen er meer en sneller digitale uitnodigingen beschikbaar. Vorig jaar was het als start-up allemaal erg spannend, maar aangezien het bedrijf nu al wat naamsbekendheid heeft durven ze het aan om meer uitnodigingen beschikbaar te stellen. Je kunt jezelf ook op een reservatielijst laten plaatsen, waarbij er wordt gekeken naar de datum waarop je lid werd van het OnePlus-forum. Als je een toestel hebt aangeschaft krijg je ook weer uitno- digingen om uit te delen en deze zullen sneller gestuurd worden dan toentertijd bij de OnePlus One het geval was, c'est bon!

[Voor 104% gewijzigd door rens-br op 02-06-2016 12:02]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:39

Prulleman

a.k.a Nilz

is de pc kant van die kabel een omkeerbare USB A connector?

Strava

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er is ook toegegeven in een post dat ze de Snapdragon 810 hebben teruggeklokt naar een maximale klok van 1.8Ghz om de warmteontwikkeling in toom te houden. Verder is het wel zo dat er wel verbeteringen zijn gemaakt in de S810v2.1 vooral in de geheugenbandbreedte en een klein hogere klok in de GPU. Bron: http://www.anandtech.com/...snapdragon-810-v2-and-v21

En ondanks dat ik hier een thread over heb gemaakt heeft OP nog steeds geen duidelijkheid gegeven of ze het USB2 of USB3.1 protocol gebruiken. Ga er daarom maar vanuit dat het gewoon om USB2 gaat, aangezien OP een bedrijf is dat graag pronkt.

Verder is het zo dat de volgende aankondiging wordt gedaan op 25 juli. Bron: hun eigen Google+ pagina.

[Voor 35% gewijzigd door moh.moh op 24-06-2015 23:50]

moh.moh schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:44:
Verder is het zo dat de volgende aankondiging wordt gedaan op 25 juni.
Presentatie op 27 juli dus... of 28 juli 04.00 Nederlandse tijd... Exciting :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021
Iemand een idee wanneer de OnePlus 2 te koop zou zijn? Dual sim zou leuk zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 665178
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
weet iemand hoe of de onthulling ook te zien zal zijn zonder vr bril? ik kan er niks over vinden. Ik snap ook niet dat die kartonnen houdertjes nog steeds niet te koop zijn, of is de verkoop al stop gezet?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Komt nog, is pas over een maandje heh, tijd zat :)
Eigen cardboards zullen ook wel werken en zonder vast ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Anoniem: 665178 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 00:47:
weet iemand hoe of de onthulling ook te zien zal zijn zonder vr bril? ik kan er niks over vinden. Ik snap ook niet dat die kartonnen houdertjes nog steeds niet te koop zijn, of is de verkoop al stop gezet?
Die cardboards zijn goed te koop hoor. Die zijn generiek

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-03 13:37
Anoniem: 665178 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 00:47:
Google Cardboards zijn heel goedkoop op internet te koop :P
Dit is volgens mij de goedkoopste waar 5.5 inch in kan:
http://www.everbuying.com/product970296.html

Acties:
  • 0Henk 'm!
Naja je hoeft natuurlijk niet per se te kijken op je huidige OnePlus One met 5,5 inch scherm ;)

Toestel lijkt veel op de huidige OnePlus One, wel meer speakerholes, natuurlijk andere USB-poort...
Ook wordt er gesproken over een toestel van 5 á 6mm dik en met een metalen behuizing, leuk leuk leuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
CLB schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:41:
Naja je hoeft natuurlijk niet per se te kijken op je huidige OnePlus One met 5,5 inch scherm ;)
[picture/]
Toestel lijkt veel op de huidige OnePlus One, wel meer speakerholes, natuurlijk andere USB-poort...
Ook wordt er gesproken over een toestel van 5 á 6mm dik en met een metalen behuizing, leuk leuk leuk.
@CLB, is dat een afbeelding van de OP2; ik zou namelijk zeer teleurgesteld zijn in OP als ze niet in staat zijn geweest om de totale footprint van het toestel flink terug te brengen. De OPO is namelijk erg groot voor haar 5.5 inch scherm, althans dat lijkt zo. Jammer ook dat dit gelijk duidelijk maakt dat er geen front facing speakers in zullen zitten; hetgeen dat het als enige voor mij rechtvaardigd om dergelijk grote bezels te hebben op een smartphone.

Verder viel het met laatst ook op dat zij een van de weinige zijn die niet hun logo op de voorkant van het toestel prijken; samen met Apple, godzijdank dat ook zo lijkt te blijven.

Acties:
  • 0Henk 'm!
moh.moh schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:49:
@CLB, is dat een afbeelding van de OP2
Ze zeggen een gelekte 'schets', hoeveel waar je daar aan moet hechten is de vraag...

[Voor 35% gewijzigd door CLB op 28-06-2015 22:04]

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-03 19:12
Ff ingaan op dit nieuwsberichtje:
nieuws: OnePlus 2 krijgt vingerafdrukscanner ingebouwd
Dit kan er dus bij in het lijstje van "confirmed details" van de 1+2.

Opmerkelijk vond ik deze bewering die Tweakers, mijns inziens ongefundeerd, maakt:
(...) maar het (de vingerafdrukscanner, THWIT) is aannemelijk dat deze in de homeknop is verwerkt, zoals ook bij veel andere smartphones wordt gedaan.
Hoe komen ze daar überhaupt bij? Heeft de redactie er überhaupt aan gedacht dat Oneplus alleen capacitieve knoppen heeft gebruikt tot dusver, en dat waarschijnlijk bij de Two ook gaat doen? Zover ik weet is het helemaal niet mogelijk om een vingerafdrukscanner in een capacitieve knop te verwerken, dit kan alleen in een fysieke knop (zoals bijvoorbeeld bij Apple, Samsung etc.). En ik heb nergens, maar dan ook helemaal nergens ook maar een gerucht gezien over een fysieke knop aan de voorkant. Op geen enkele "leaked" photo, in geen enkel verhaal.

Wat dat betreft is het dus nog een betrouwbaardere claim om deze (↓) foto van CLB erbij te halen en aan de hand daarvan te concluderen dat de vingerafdrukscanner op de achterkant zou zitten. Waarvan ik dan ook nog even gezegd wil hebben dat ik die achterkant er wel heel Motorola Moto X-ish uit vind zien :(
Zie ook mijn reactie op het nieuwsbericht: THWIT in 'nieuws: OnePlus 2 krijgt vingerafdrukscanner ingebouwd'

[Voor 14% gewijzigd door THWIT op 29-06-2015 23:01]

THWIT schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:57:
Hoe komen ze daar überhaupt bij?
Eén van de logische plekken, veel te vinden bij huidige smartphones...
Heeft de redactie er überhaupt aan gedacht dat Oneplus alleen capacitieve
knoppen heeft gebruikt tot dusver, en dat waarschijnlijk bij de Two ook gaat doen?
Ook onscreen ;) En tevens zijn dit insinuaties natuurlijk over 'waarschijnlijk ook'
Zover ik weet is het helemaal niet mogelijk om een vingerafdrukscanner in een capacitieve knop
te verwerken, dit kan alleen in een fysieke knop (zoals bijvoorbeeld bij Apple, Samsung etc.).
Alles is mogelijk natuurlijk ;)
Capacitieve knop is ook niks meer dan een stukje plastic, kan best een sensor in geimplementeerd worden denk ik zo. Wordt ook gewerkt aan vingerprintscanners ingebouwd in een schermpje, dus 'alles fysiek' neauh.
En ik heb nergens, maar dan ook helemaal nergens ook maar een gerucht gezien over een
fysieke knop aan de voorkant. Op geen enkele "leaked" photo, in geen enkel verhaal.
Klopt, maar dat zegt natuurlijk niet dat zo'n knop er niet zal gaan komen...

Ik gok trouwens ook op de achterkant hoor, maar niet iedereen weet evenveel van OnePlus / geruchten enzovoort dus als de nieuwsposter bijvoorbeeld bovenstaande foto niet kent, vind ik die aanname niet zo gek.

• THWIT
CLB schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:09:
[...]

Alles is mogelijk natuurlijk ;)
Capacitieve knop is ook niks meer dan een stukje plastic, kan best een sensor in geimplementeerd worden denk ik zo. Wordt ook gewerkt aan vingerprintscanners ingebouwd in een schermpje, dus 'alles fysiek' neauh.
Oké laat ik t dan zo zeggen. Tot nu toe is geen enkele fabrikant in staat gebleken beide technieken met elkaar te vermengen, dus het ligt ook niet voor de hand dat OPO dat wel ineens kan nu. Voor een dergelijke capacitieve knop zou je de twee technieken dus met elkaar moeten "mengen" en met de huidige vingerafdruk scanners is dit niet mogelijk. Die nemen simpelweg het hele oppervlak van de knop in beslag.
Ik gok trouwens ook op de achterkant hoor, maar niet iedereen weet evenveel van OnePlus / geruchten enzovoort dus als de nieuwsposter bijvoorbeeld bovenstaande foto niet kent, vind ik die aanname niet zo gek.
Maar ook als hij die niet kent zijn wij er hier op een forum voor om een compleet beeld te schetsen hè, en dus ook om hem eventueel wat breder te informeren en dergelijke topics kunnen zodoende echt een kennisbasis vormen voor een ieder.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik hoop dat ze ook weer een grote accu inbouwen, dat is toch wel een van de eigenschappen die ik het meeste waardeer aan een telefoon, niet rondlopen met een powerbank.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 13:37
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:59:
Ik hoop dat ze ook weer een grote accu inbouwen, dat is toch wel een van de eigenschappen die ik het meeste waardeer aan een telefoon, niet rondlopen met een powerbank.
Daar is het meeste te winnen, amoet ik zeggen dat de One een goede batterij heeft vergeleken met mijn Iphone die ik ervoor had. Bij normaal gebruik 2 dagen :-)

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-03 14:34
De OnePlus One had een erg goede camera.
OnePlus One camera 13MP, F2.0.
Samsung S5 camera 16MP, F2.2.
LG G3 camera 13MP, F2.4.

Ik hoop dat de OnePlus 2 mee kan komen met de nieuwe generatie telefoon camera's.
Samsung S6 camera 16MP, F1.9.
LG G4 camera 16MP, F1.8.

Dat en de batterij is het enige dat er nog voor kan zorgen dat ik afhaak met de OP2.
of er wel of niet een micro sd slot is maakt me weinig uit, ik ben wel tevreden met 64GB opslag.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 13:18

DarkSide

theres no place like ::1

MP en F waarden zeggen op zich niet zo veel over de kwaliteit van de sensor.

Heb liever dat de OP2 een 13MP met F2.4 levert en zorgt dat ISO noise beter onder controle is zeg maar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• THWIT
br men schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:34:
De OnePlus One had een erg goede camera.
OnePlus One camera 13MP, F2.0.
Samsung S5 camera 16MP, F2.2.
LG G3 camera 13MP, F2.4.

Ik hoop dat de OnePlus 2 mee kan komen met de nieuwe generatie telefoon camera's.
Samsung S6 camera 16MP, F1.9.
LG G4 camera 16MP, F1.8.

Dat en de batterij is het enige dat er nog voor kan zorgen dat ik afhaak met de OP2.
of er wel of niet een micro sd slot is maakt me weinig uit, ik ben wel tevreden met 64GB opslag.
Ja ik weet het niet. Zelf ben ik niet een hele fanatieke fotograaf, maar ik zie wel dat er redelijk wat opties voorhanden zijn. Bij goede belichting ben ik altijd erg tevreden over de foto's, mooie kleurweergave, prima scherp. Bij binnen foto's of schemering worden de foto's alleen lang niet altijd scherp. Dat is wel jammer.

De accu is inderdaad echt een sterk punt van dit ding! Ik ben een fanatieke gebruiker, dus 2 dagen, dat niet. Maaaaar, tot anderhalve dag lukt prima!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:44
THWIT schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:57:
Zover ik weet is het helemaal niet mogelijk om een vingerafdrukscanner in een capacitieve knop te verwerken, dit kan alleen in een fysieke knop (zoals bijvoorbeeld bij Apple, Samsung etc.). En ik heb nergens, maar dan ook helemaal nergens ook maar een gerucht gezien over een fysieke knop aan de voorkant. Op geen enkele "leaked" photo, in geen enkel verhaal.
Soms zijn dingen inderdaad te mooi om waar te zijn. Ware het niet dat Qualcomm in maart Sende ID aankondigde met daarin o.a. de volgende quote:
It can even scan through "glass, aluminum, stainless steel, sapphire, and plastics," which means manufacturers should be able to integrate the fingerprint sensor into the phone's design, instead of having to make a discrete section made of different material just to support the sensor. For instance, the sensor could theoretically be built discretely into the bezel of a tablet.
Een product lanceren in juli waarvan een bepaalde technologie in maart is aangekondigd, dat kan. Maar als OnePlus het vervolgens voor elkaar krijgt om deze implementatie in september van de band te laten rollen... Chapeau! Even er vanuitgaande dat de capacitieve buttons zo blijven...

Tja, het is niet onmogelijk... dezelfde aankondiging wordt afgesloten met:
Qualcomm's Sense ID will be built into its new Snapdragon 810 and 425 chips, and it will also be available as a standalone part. The first devices using the tech should be out later this year.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• THWIT
pimsaint schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:07:
[...]

Soms zijn dingen inderdaad te mooi om waar te zijn. Ware het niet dat Qualcomm in maart Sende ID aankondigde met daarin o.a. de volgende quote:

[...]

Een product lanceren in juli waarvan een bepaalde technologie in maart is aangekondigd, dat kan. Maar als OnePlus het vervolgens voor elkaar krijgt om deze implementatie in september van de band te laten rollen... Chapeau! Even er vanuitgaande dat de capacitieve buttons zo blijven...

Tja, het is niet onmogelijk... dezelfde aankondiging wordt afgesloten met:

[...]

[video]
Terug in maart klonk de aankondiging van Qualcomm voor mij als toekomst muziek, maar je hebt gelijk, het is dus mogelijk.
Al is september, wat je idd zegt, wel een hele prestatie om het product dan "in de schappen" (in het geval van OnePlus natuurlijk figuurlijk) te hebben liggen. Daarnaast, bijzonder van OnePlus als ze het voor elkaar krijgen daarmee dus de primeur te hebben op dit gebied. Vaak zijn de primeurs op dit gebied immers weggelegd voor pure niche producten óf de echte top fabrikanten.

Edit:
Sterker nog, in deze preview van Arnoud Wokke uit maart, waarin de technologie voor het eerst getest wordt, wordt ook gesproken van een eerste toepassing in de tweede helft van dit jaar. Dat zou dus perfect aansluiten bij de lancering van de Two en dus een aanwijzing kunnen zijn naar het gebruik van Qualcomm's technologie: reviews: Qualcomms vingerafdrukscanner: een echo uit de toekomst
Het maakt me toch ook een beetje huiverig. Goed vooroplopen met technieken is goed, maar de echte eerste zijn die zo'n nieuwe techniek toepast? Dan ligt een imperfectie toch al gauw op de loer....

[Voor 22% gewijzigd door THWIT op 30-06-2015 23:19]

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:55
Zeer benieuwd naar dit toestel. de Oneplusone was een verrassing en verrassend goed. Meerdere bekekenden zijn er zeer tevreden over.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Lijkt me zeer waarschijnlijk dat die nieuwe vingerafdrukscanner van Qualcomm erin gaat zitten. Ze hebben namelijk een investering in het bedrijf gedaan en een relatief kleine fabrikant is een mooi platform om zo een product uit te brengen.

• THWIT
Brilsmurfffje schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:30:
Ze hebben namelijk een investering in het bedrijf gedaan
Volgens mij haal je nu even twee bedrijven door elkaar. Qualcomm heeft nooit een investering in OnePlus gedaan, althans niet zover ik weet of kan vinden. Jij hebt het over een andere Chinese fabrikant, namelijk Xiaomi, maar dat is dus een ander bedrijf hoor...

Bron: https://qualcommventures.com/investment/xiaomi/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-03 18:12

Afbeelding komt van http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-oneplus-two
Maakt het wel een enorm unieke telefoon. Al is de kans klein dat dit hem zou zijn.
Nog een paar weken wachten :+

[Voor 18% gewijzigd door bottom line op 03-07-2015 11:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!
bottom line schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:43:
Maakt het wel een enorm unieke telefoon. Al is de kans klein dat dit hem zou zijn.
Die render is al een jaar op het internet te vinden, dat je dat nog durft te plaatsen hier haha *fake*

Dit lijkt er meer op:

De OnePlus Cardboards zijn inmiddels ook te bestellen... Gratis, maar verzending kost je wel € 7,00...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-03 18:12
CLB schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:39:
[...]

Die render is al een jaar op het internet te vinden, dat je dat nog durft te plaatsen hier haha *fake*
Zag hem nu pas ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THWIT
Ondertussen blijft AndroidWorld ons best voorzien met (al dan niet wilde) geruchten over de telefoon.

Gisteren: er komen meerdere versies, waaronder één met 2 camera's op de achterkant. http://androidworld.nl/nieuws/oneplus-2/

Vandaag: de render die CLB hier ook heeft geplaatst, van de metalen achterkant: http://androidworld.nl/nieuws/render-metalen-oneplus-2/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:44
De OnePlus Cardboards zijn inmiddels ook te bestellen... Gratis, maar verzending kost je wel € 7,00...
Thanks, hierdoor had ik m vanochtend al besteld. Heb gehoord dat je maar limited is maargoed dat zeiden ze ook van die bamboo cover ;)

Ik las wel een goede tip tussen de comments op de frontpage: als je toch nog iets van OnePlus wilde bestellen dan nu meteen doen. Deelt weer mee in de verzendkosten (die ook nog eens met een euro omlaag gaan).

[Voor 3% gewijzigd door pimsaint op 04-07-2015 11:15]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:55
[...]

Dit lijkt er meer op:
[afbeelding]
Oke, wat een heerlijk ontwerp. HTC One M7 met zwarte lijnen. :9~
pimsaint schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:57:
Thanks, hierdoor had ik m vanochtend al besteld.
Heb hier nog een el cheapo Cardbord liggen van een euro, gebruik die wel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
De prijs komt dus niet boven de 450$ volgens oneplus

[Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 06-07-2015 17:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dus onder de €450,-. Vind ik dan een nette prijs. In de lijn van wat de nexus toestellen vroeger deden.
Ja het is 150,- meer. Maar zeker nog steeds een nette prijs voor een flagship phone.
Zeker als ze het lukt om een 64gb model voor die prijs te leveren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-03 11:18
418O2 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:41:
De prijs komt dus niet boven de 450$ volgens oneplus
Typische marketpraat voor 449.99. Alsnog niet verkeerd al ik hem liever tegen de 400 gehad.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THWIT
batumulia schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:08:
[...]

Typische marketpraat voor 449.99. Alsnog niet verkeerd al ik hem liever tegen de 400 gehad.
Ik denk dat het net iets te hoog is. "De meute" kent het merk OnePlus nog steeds niet. In ieder geval niet veel beter dan bij de introductie van de one. Ik zie dus niet hoe ze deze hogere prijs kunnen verantwoorden. Het vorige model, de one, was toch ook een vlaggenschip? Dus hoezo is dat nu veel meer waard. Nouja, het blijft natuurlijk speculeren, maar ik denk dat je met deze prijs beduidend minder mensen over de streep kan trekken om het toestel te kopen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
Ze gaan nu wel een stapje hoger zitten qua specs en features

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THWIT
418O2 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:20:
Ze gaan nu wel een stapje hoger zitten qua specs en features
Vind je dat ja? De One had ook gewoon de beste Snapdragon van dat moment en kon echt mee met de top
De Two lijkt als enige "hogere spec" een vingerafdruk scanner, maar bedenk goed, ook dat is nu normaler dan een jaar geleden. Een jaar geleden had alleen Apple van alle top fabrikanten een echt goedwerkende scanner. Die van Samsung werd niet echt op prijs gesteld, toen. Dat er nu wel een scanner in de Two zal zitten, is niets meer of minder dan gewoon in lijn met de huidige smartphone markt.

Vorig jaar draaide OnePlus prima mee met de smartphone top. Voor 300 euro. En nu lijken ze weer "gewoon" prima mee te gaan draaien. Maar dan voor 450 euro.

Maar goed, het is nu wel veel speculeren wat we doen. We wachten op de officiële aankondiging....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
Hij is dunner, USB c, fingerprint, misschien metaal

En ze zijn groter nu, dus meer kosten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THWIT
418O2 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:13:
Hij is dunner, USB c, fingerprint, misschien metaal

En ze zijn groter nu, dus meer kosten
Dunner? Metaal? Toegegeven, zo zag de render eruit, maar de betrouwbaarheid hiervan is echt slecht in te schatten. Daarnaast was de huidige achterkant van de One ook niet dat je meteen zegt het meest goedkope plastic hoor ;).

Dat er hogere kosten zijn, omdat ze nu groter zijn, is wel echt grote onzin. Over het algemeen geldt in de economie, hoe groter de productie, hoe lager de productiekosten. Ook werd de vooruitgang in het bedrijf in dit nieuwsbericht juist genoemd als een reden voor lagere kosten en dus een lagere prijs: nieuws: OnePlus verlaagt prijs One-smartphone naar 249 euro

USB-C, oké, dat is inderdaad redelijk vooruitstrevend. Dus daar heb je op dit moment je enige punt, waarop Oneplus een telefoon met betere specs gaat afleveren. Maar is dat pak 'm beet 150 euro waard?

Ik ga ervan uit dat die 150 euro meer toch voornamelijk gebaseerd is op ingecalculeerde grotere naamsbekendheid is, waarmee ze denken dat ze meer voor een telefoon kunnen vragen, daar hun naam enigszins bekend is geworden. Maar of ze daar gelijk in hebben, dat vraag ik me af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
Ik zeg niet dat ze per se meer produceren, maar de staff hebben ze heel erg onderschat in het begin. En ik denk (hoop) dat ze iets betere onderdelen kiezen en wat meer qc doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THWIT
418O2 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:25:
Ik zeg niet dat ze per se meer produceren, maar de staff hebben ze heel erg onderschat in het begin. En ik denk (hoop) dat ze iets betere onderdelen kiezen en wat meer qc doen.
Ja. Wat meer controle op de kwaliteit van de producten die ze verzenden zou inderdaad wel wenselijk zijn. Is nu toch jammer van dat goede image dat ze zo zorgvuldig proberen op te bouwen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 418O2
THWIT schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:28:
[...]

Ja. Wat meer controle op de kwaliteit van de producten die ze verzenden zou inderdaad wel wenselijk zijn. Is nu toch jammer van dat goede image dat ze zo zorgvuldig proberen op te bouwen...
Ze staan nu wel 1-0 achter. Ik zou niet zomaar de 2 kopen na het geklungel met de 1 (waar ik ook last van had)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THWIT
Precies.
In mijn directe omgeving ken ik zes personen met een Oneplus One (waaronder mijzelf), waarvan er één echt problemen met zijn toestel heeft gekregen.
Nou zeg ik echt niet dat dit representatief is voor de kwaliteitverhouding, maar stel nou dat het aantal telefoons dat stuk gaat, of iig RMA nodig heeft, in een verhouding van 1:6 ligt, dan zou dat toch redelijk schandalig zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!
DarkSide schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:55:
Zeker als ze het lukt om een 64gb model voor die prijs te leveren.
Dan hadden ze wel een lagere prijs genoemd om mensen nog meer te triggeren gok ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Denk dat die 150 voornamelijk bedoeld is om de marge te vergroten.
Die is niet/nauwelijks aanwezig bij de OPO. Nu is het tijd om (meer) winst te maken.
En dat kan je ze niet kwalijk nemen vind ik.
Maar e.e.a hangt wel af wat je krijgt voor die 450. Als dat een 16GB model is zonder SD kaart uitbreiding.
Dan vind ik hem te duur denk. Maar een 32GB met SD kaart uitbreiding is al netjes.
Mijn OPO doet het nog perfect en heb geen problemen met het toestel.
Maar ben wel benieuwd of de OP2 interessant genoeg is om deze toch aan te schaffen straks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikoos
Misschien heb ik het volledig gemist maar gaat de verkoop weer via invites of via inschrijving of .....? Voor de One heb ik geloof ik 5x een invite gekregen nadat ik eerst echt me best heb moeten doen om de eerste te krijgen en het leek net nadat ik hem had gekocht dat ik de eene na de andere invite kreeg terwijl ik daarvoor er bijna om moest smeken ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nog niks over bekend, maar ga er maar vanuit dat ze het invite-systeem weer zullen gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ze moeten een beetje oppassen dat ze niet teveel hooi op de vork nemen. De OnePlus was bij uitkomst goed, maar toen hebben ze ergens in een firmware update het touchscreen compleet vernagelt... Naar mijn mening duurde het toen veel te lang voordat de OTA kwam om dit probleem te fixen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:30

Bartske

Valar Morghulis

DarkSide schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:18:
Denk dat die 150 voornamelijk bedoeld is om de marge te vergroten.
Die is niet/nauwelijks aanwezig bij de OPO. Nu is het tijd om (meer) winst te maken.
En dat kan je ze niet kwalijk nemen vind ik.
Maar e.e.a hangt wel af wat je krijgt voor die 450. Als dat een 16GB model is zonder SD kaart uitbreiding.
Dan vind ik hem te duur denk. Maar een 32GB met SD kaart uitbreiding is al netjes.
Mijn OPO doet het nog perfect en heb geen problemen met het toestel.
Maar ben wel benieuwd of de OP2 interessant genoeg is om deze toch aan te schaffen straks
Dat denk ik ook, dat zal waarschijnlijk ook het businessplan geweest zijn, eerst een hele goedkope telefoon maken met nauwelijks winst, dan naamsbekendheid krijgen en afhankelijk van de resultaten de marge omhoog schroeven. De resultaten zijn erg goed volgensmij dus kan de marge flink omhoog.

Ik zal zelf de OP2 niet in het begin kopen, zeker omdat ik de OPO ook pas vanaf oktober heb en zolang hij het nog goed doet ik het liefst meer dan 2 jaar met een telefoon doe voordat ik hem verkoop. Tzt is er misschien alweer de OP3 :P

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THWIT
rikoos schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:30:
Misschien heb ik het volledig gemist maar gaat de verkoop weer via invites of via inschrijving of .....? Voor de One heb ik geloof ik 5x een invite gekregen nadat ik eerst echt me best heb moeten doen om de eerste te krijgen en het leek net nadat ik hem had gekocht dat ik de eene na de andere invite kreeg terwijl ik daarvoor er bijna om moest smeken ;-)
Ik zou het even terug moeten zoeken, maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er inderdaad eerst weer een invite systeem komt.

Edit:
While it may have killed invites for the One forever, it's confirmed that the OnePlus 2 will initially be an invite-only handset like its predecessor when it launches in the third quarter of this year.
Bron: http://www.techradar.com/...nally-breaks-free-1291472

[Voor 23% gewijzigd door THWIT op 07-07-2015 11:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03 20:01
CLB schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:31:
Nog niks over bekend, maar ga er maar vanuit dat ze het invite-systeem weer zullen gaan gebruiken :)
volgens mij heeft Carl (OPO baas) al een tijd geleden aangegeven dat het 'gewoon' weer een invite-systeem wordt. Het was hen zo goed bevallen namelijk, zucht.

Ik heb zelf nul problemen gehad met m'n toestel en ben zeer tevreden (helemaal voor €300), maar iemand die ik het toestel had aangeraden had wel de befaamde touch-problemen. Ik had wel duidelijk aangegeven dat vanwege het hele start-up verhaal én de lage prijs wel iets aan gekut te verwachten was, maar ik vond dat touch-verhaal toch wel heel grof.
Dat én het feit dat het toestel nu niet meer zo extreem goedkoop is vergeleken met andere toestellen zal ervoor zorgen dat ík het toestel iig aan niemand zal aanraden. 99% van de consumenten geeft geen zak om usb-c, metaal, welke Snapdragon erin zit. Daarom vermoed ik dat de OPO echt enkel voor de tweakers nog interessant zal zijn, die waarde hechten aan de nieuwste specs voor een toch nog schappelijke prijs (waarschijnlijk). En die mocht er iets fout gaan met je telefoon, zelf uitvogelen hoe het te fixen. Daarbij de dramatische support en evt. gedoe met updates, bugs op de koop toe neemt.
De rest koopt gewoon de nieuwe LG, Samsung, Sony, huawai... Hoewel die groep dus vanwege de prijs nog wél over te halen was om een OPO te overwegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jahallow
[...]

Dit lijkt er meer op:
[afbeelding]

las op androidworld iemand die zei dat deze bron zelf al toegaf dat hij fake was: link

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikoos
THWIT schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:54:
[...]

Ik zou het even terug moeten zoeken, maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er inderdaad eerst weer een invite systeem komt.

Edit:

[...]

Bron: http://www.techradar.com/...nally-breaks-free-1291472
Thnx :-)
jahallow schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 10:56:
[...]

De rest koopt gewoon de nieuwe LG, Samsung, Sony, huawai... Hoewel die groep dus vanwege de prijs nog wél over te halen was om een OPO te overwegen.
Ze zijn qua prijs nog steeds een stuk goedkoper dat de LG, Sony etc etc de flagships van de A merken dus, ze zitten nu meer op het Huawai nivo. Ik raad hem echt iedereen aan na mijn ervaringen met de One, geen problemen (gelukkig) gehad. Lees natuurlijk wel de problemen maar dat was het eerste model en ze zullen er wel van leren neem ik aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jahallow
@rikoos: het gaat er om hoeveel duurder... €300 is 2x zo goedkoop. €450 dan hebben ze voor €100-€150 extra een telefoon waarmee ze gewoon elke telefoonzaak/MM binnen kunnen stappen om hem te laten fixen.

Mocht Oneplus de support nou gewoon heel goed voor elkaar hebben dan zou ik hem ook andere mensen aanraden, maar dat is juist hun grootste zwakte gebleken. Nu brand ik mijn vingers daar niet meer aan. Overigens denk ik dat ik hem zelf wél gewoon ga (proberen te) kopen. Zoals ik aangaf, zelf erg tevreden, en ben er ook niet vies van om zelf eerst ff op onderzoek uit te gaan als iets niet naar behoren werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THWIT
jahallow schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:02:
[...]

las op androidworld iemand die zei dat deze bron zelf al toegaf dat hij fake was: link
Thanks voor die link, da's wel de beste bevestiging dat die render van geen kant klopt tot nu toe. Al kunnen we natuurlijk ook niet met zekerheid zeggen dat die persoon de originele bron was?
Ook de mensen die beweren dat het een metalen smartphone wordt: waar baseren zij zich nu nog op??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jahallow
THWIT schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Thanks voor die link, da's wel de beste bevestiging dat die render van geen kant klopt tot nu toe. Al kunnen we natuurlijk ook niet met zekerheid zeggen dat die persoon de originele bron was?
Ook de mensen die beweren dat het een metalen smartphone wordt: waar baseren zij zich nu nog op??
Die Carl had op de Chinese twitter gevraagd hoe 'full metal' te definiëren... meer niet :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
THWIT schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:19:
Ook de mensen die beweren dat het een metalen smartphone wordt: waar baseren zij zich op??
En op uitgelekte schetsen, alhoewel daarop alleen 'gesproken' werd over een metalen onderkant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joopie1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10-2022
Onlangs een oneplus one gekocht. Ben er 100% tevreden over met uitzondering van de hoofdcamera. Deze maakt wel scherpe foto's, doch het contrast van de foto's is laag en geeft, vooral huidskleuren, een gele schijn. (Ter info gele schijn heeft niks met het scherm te maken want is ook zo wanneer ik de foto's bekijk op computer of mijn Nexus 5). Ook door de hdr modus gaat het contrast niet omhoog, merk weinig verschil met de automatische stand. Ik vind zelfs dat de frontcamera mooiere foto's maakt dan de hoofdcamera. Iemand hetzelfde 'probleem' en eventuele oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jack Desere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-03 15:46
Ik gebruik eigenlijk vanaf het begin ColorOS camera op mijn OPO met CyanogenMod. Tot nu toe erg tevreden. Ook leuke features ingebakken en veel handmatig in te stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joopie1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10-2022
Sorry, onderwerp op verkeerde plaatst gepost, dit forum is reeds van de oneplus 2 😇. Thx ga coloros eens testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-03 14:41

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THWIT
En dan hebben we dus toch nog een puntje te pakken waarop OnePlus Two zich gaat onderscheiden van de concurrentie, waarvan de top volgens mij allemaal nog DDR3 heeft.

Of is er ook al een ander topmodel dat 4gb DDR4 geheugen heeft?

Edit: zover ik kan vinden eigenlijk alleen de LG G flex 2
Bron: nieuws: LG presenteert G Flex 2-smartphone met Snapdragon 810 en ddr4-geheugen

[Voor 24% gewijzigd door THWIT op 07-07-2015 19:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Samsungs Galaxy S6-serie ook, evenals HTC One M9. Ach het is grappig, fijn, nodig? Hmm neehoor :)

[Voor 19% gewijzigd door CLB op 07-07-2015 20:04]

5,5 inch full HD-paneel (voor goedkoopste variant)...?

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03 15:34
CLB schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:15:
Denk niet dat dit klopt. Er staat namelijk ook iets van 3GB terwijl al bekend is gemaakt dat er 4GB werkgeheugen in komt ;)
tomcool schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:40:
Er staat namelijk ook iets van 3GB terwijl al bekend is gemaakt dat er 4GB werkgeheugen in komt ;)
Daarom ook 'goedkoopste model', omdat er gesproken wordt over drie varianten ;)

• THWIT
CLB schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:15:
[afbeelding]
Ook zie ik 3gb staan, terwijl ze gisteren hebben bevestigd dat er 4GB ram zal zijn. :?

En 1080p, dat is prima. Al vaker zijn er vraagtekens bij geplaatst of een hogere resolutie wel noodzakelijk is. (Of gaat dit nou over de camera resolutie? Mijn Chinees is nou weer niet zoo goed...)

5,5 inch, tsja beetje erg groot misschien, iig vinden Chinezen groter nog steeds beter, dus misschien dat OP er daarom ook nog zo over denkt. Voor mij is het huidige formaat van de One al wel echt een max. Maar wie weet, kunnen ze het scherm vergroten zonder dat de behuizing te moeten vergroten?

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03 15:34
CLB schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Daarom ook 'goedkoopste model', omdat er gesproken wordt over drie varianten ;)
Dat stukje informatie heb ik gemist. Ik wist niet dat er mogelijk drie varianten zouden komen :X

• THWIT
tomcool schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:48:
[...]

Dat stukje informatie heb ik gemist. Ik wist niet dat er mogelijk drie varianten zouden komen :X
Maar dat is wel echt mogelijk hè. Vanuit OnePlus zelf zijn er nog niet van dat soort signalen gekomen. Zoals zij hun informatie brengen komt er gewoon weer één model. Maar goed, mogelijkerwijs hebben de geruchten gelijk...
Ligt eraan hoe je het bekijkt, van de OnePlus One, was er ook niet 'één model' imho, 16GB en 64GB...
Er was weer 'één model' als je kijkt naar bijvoorbeeld de LTE-banden enzo, ligt er dus beetje aan hoe of wat.

Dat er verschillende modellen uit zullen komen qua intern geheugen lijkt me wel, kan net zo goed dat het gaat om een 3GB model (met full HD-scherm) en een model met 4GB RAM (en misschien wel QHD-display)

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

CLB schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:59:
Ligt eraan hoe je het bekijkt, van de OnePlus One, was er ook niet 'één model' imho, 16GB en 64GB...
Er was weer 'één model' als je kijkt naar bijvoorbeeld de LTE-banden enzo, ligt er dus beetje aan hoe of wat.

Dat er verschillende modellen uit zullen komen qua intern geheugen staat wel vast, kan net zo goed dat het gaat om een 3GB model (met full HD-scherm) en een model met 4GB RAM (en misschien wel QHD-display)
Ik denk dat er in alle modellen de tot nu toe aangekondigde features (dus processor, ram, vingerafdruk etc) zitten anders hadden ze dat wel anders aangekondigd.

Bartske schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:01:
Ik denk dat er in alle modellen de tot nu toe aangekondigde features zitten...
Kan makkelijk hoor, maar inmiddels is OnePlus aardig goed in alles net iets anders presenteren dan hoe het in de werkelijkheid is. Tevens zeg ik ook niet dat er geen Snapdragon 810 in het eventuele goedkoopste model zou zitten, maar dat er een model komt met 3GB RAM, ook al hebben ze 4GB genoemd, lijkt mij nog kunnen.

• THWIT
Ja oké CLB, bij de One zag ik dat dus als 1 model.

Ik denk ook dat Bartske gelijk heeft, alhoewel dus die 3GB dat tegenspreekt. Dus of de aangekondigde specs van OnePlus gelden alleen voor het echte topmodel, of het gerust klopt helaas niet...

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

CLB schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Kan makkelijk hoor, maar inmiddels is OnePlus aardig goed in alles net iets anders presenteren dan hoe het in de werkelijkheid is. Tevens zeg ik ook niet dat er geen Snapdragon 810 in het eventuele goedkoopste model zou zitten, maar dat er een model komt met 3GB RAM, ook al hebben ze 4GB genoemd, lijkt mij nog kunnen.
Ik bedoel het ook alleen als mijn mening hoor! Zou ook best kunnen dat jij gelijk hebt, ik val je niet aan ;).

Ik ga meer af op die coverfoto van facebook waar ze elke keer een spec onthullen, dat ziet er voor mij heel erg als: dit komt er sowieso in de telefoon, welke uitvoering je ook koopt. Kans is groot dat als ze de opslag onthullen dat er dan: 32GB v 64 GB v 128 GB komt te staan.

Bartske schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:19:
Ik bedoel het ook alleen als mijn mening hoor!
Zou ook best kunnen dat jij gelijk hebt, ik val je niet aan ;).
Haha wees gerust, weet ik toch :)

• jahallow
Bartske schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:19:
[...]

Ik bedoel het ook alleen als mijn mening hoor! Zou ook best kunnen dat jij gelijk hebt, ik val je niet aan ;).

Ik ga meer af op die coverfoto van facebook waar ze elke keer een spec onthullen, dat ziet er voor mij heel erg als: dit komt er sowieso in de telefoon, welke uitvoering je ook koopt. Kans is groot dat als ze de opslag onthullen dat er dan: 32GB v 64 GB v 128 GB komt te staan.
Ik denk dat laatste... Het lijkt mij nogal veel hooi op de vork als ze werkelijk telefoons met verschillende resoluties en RAM gaan lanceren. Beter gewoon 1 telefoon, en evt. verschillende opslag/cover... Laat ze nou gewoon weer al hun tijd & moeite steken in het optimaliseren van 1 telefoon.

Ik moet eerlijk zeggen, die manier van hypen van hen is wel grappig.. elke keer kleine dingetjes bekend maken, ipv opbouwen naar 1 groot event om daar alles in 1 klap te onthullen. Nu halen ze op alle tech sites elke dag weer de headlines met 1 nieuwe spec. en bij hun event laten ze dan zien hoe ie er uit komt te zien.

• THWIT
jahallow schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat laatste... Het lijkt mij nogal veel hooi op de vork als ze werkelijk telefoons met verschillende resoluties en RAM gaan lanceren. Beter gewoon 1 telefoon, en evt. verschillende opslag/cover... Laat ze nou gewoon weer al hun tijd & moeite steken in het optimaliseren van 1 telefoon.

Ik moet eerlijk zeggen, die manier van hypen van hen is wel grappig.. elke keer kleine dingetjes bekend maken, ipv opbouwen naar 1 groot event om daar alles in 1 klap te onthullen. Nu halen ze op alle tech sites elke dag weer de headlines met 1 nieuwe spec. en bij hun event laten ze dan zien hoe ie er uit komt te zien.
Ja precies! Hun marketingstrategie is al vaak geroemd, vooral omdat ze zo dus op een lowbudget manier, toch veel aandacht krijgen. Het verschil zit hem alleen in het publiek dat je zo aanspreekt, wat dus voornamelijk techgeïntresseerden/Tweakers zijn. "De gewone man" komt dus amper in aanraking met al dat nieuws over OnePlus en voor hem blijft het dus wel een totaal onbekend bedrijf.

• jahallow
THWIT schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:07:
[...]

Ja precies! Hun marketingstrategie is al vaak geroemd, vooral omdat ze zo dus op een lowbudget manier, toch veel aandacht krijgen. Het verschil zit hem alleen in het publiek dat je zo aanspreekt, wat dus voornamelijk techgeïntresseerden/Tweakers zijn. "De gewone man" komt dus amper in aanraking met al dat nieuws over OnePlus en voor hem blijft het dus wel een totaal onbekend bedrijf.
Eens ja. De niet-tweakers komen ook vooral in aanraking met de telefoon die ze uiteindelijk kopen als ze een belwinkel in stappen of evt. op een telefoonsite kijken, waar de aanbiedingen meestal voor de bekende flagships zijn. In m'n omgeving merk ik wel steeds meer dat mensen (die niet iphone vast geroest zitten) toch ook geïnteresseerd zijn in goedkopere alternatieven zoals Huawei, denk vooral omdat de toestelkortingen bij abo's niet meer zo hoog als vroegah zijn. Toch vinden ze dan dus Huawei wél en Oneplus niet. Volgens mij puur vanwege de distributie manier.

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

jahallow schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:49:
[...]

Eens ja. De niet-tweakers komen ook vooral in aanraking met de telefoon die ze uiteindelijk kopen als ze een belwinkel in stappen of evt. op een telefoonsite kijken, waar de aanbiedingen meestal voor de bekende flagships zijn. In m'n omgeving merk ik wel steeds meer dat mensen (die niet iphone vast geroest zitten) toch ook geïnteresseerd zijn in goedkopere alternatieven zoals Huawei, denk vooral omdat de toestelkortingen bij abo's niet meer zo hoog als vroegah zijn. Toch vinden ze dan dus Huawei wél en Oneplus niet. Volgens mij puur vanwege de distributie manier.
Toevallig heeft OP hier net een blogpost over gepubliceerd, wel interessant om te lezen: https://blog.oneplus.net/...rds-on-oneplus-marketing/

Zeker dat hun marketingstrategie nu als vak bij onder andere MIT (niet de minste universiteit) wordt gegeven is heel interessant.

• jahallow
Oneplus gister op Twitter: What are your thoughts on the HTC One M9 as a flagship device? click

Lijkt dat ze hinten naar (full) metal body...? Would be so f*ing nice!

• DarkSide

DarkSide

Ja er gaan idd geruchten over full metal body.
De vraag is door OP al eerder gesteld wat je onder een Full Metal Body verstaat.

Blijft leuk de geruchten en speculaties. Was zelf erg tevreden met de M7 qua build.
De OPO valt in die zin "tegen" Maar hij heeft zich verder goed bewezen en voelt verder niet goedkoop aan.
Maar een design a la HTC ONE (M7/8/9) zal ik wel fijn vinden

• THWIT
Er verschijnen hoesjes online voor de Two. Daarop lijkt de achterkant overeen te komen met een van de gelekte afbeeldingen, die daardoor ineens een stuk betrouwbaarder lijkt.
http://androidworld.nl/ni...k.com&utm_campaign=buffer
AMAA op Reddit:
- OnePlus 2 is kleiner dan de One
- Geen draadloos opladen
- Drie modellen; Europa, China en Azië
- Europese LTE-banden: 1/3/5/8/20
- Presentatie via app: virtual reality-versie en zonder
- Wordt gesproken over nieuwe StyleSwap-covers
- 'Beter' invite-systeem

[Voor 36% gewijzigd door CLB op 10-07-2015 07:26]

• DarkSide

DarkSide

Mooi dat ie kleiner wordt. Jammer dat er geen draadloos opladen is.
Ook schijnen early adopters van de OPO "voorrang" te krijgen bij bestellen van de OP2

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-03 12:32
Zolang ik mijn OPO heel houd heb ik nog geen reden om een OPT te kopen. Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke prijs en design.

• jahallow
Voor de duidelijkheid, die foto van CLB, dat is de One met daaronder een 2. Hij is dus kleiner of even groot.
Er zit een 3300 mAh battery in, da's wel nice.

De nieuwe camera moet blijkbaar geweldig zijn (volgens Oneplus zelf) en MKBHD zal daar waarschijnlijk binnenkort meer over gaan vertellen. Hij hint daar al naar in één van z'n laatste videos.

Styleswaps zijn naar eigen zeggen beter dan de vorige (die uiteindelijk niet eens werden gemaakt, lol).

• acemoo
CLB schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 19:36:- Europese LTE-banden: 1/3/5/8/20
in nederland hebben onze providers..
KPN: 3, 7, 20. 2 van de 3 banden worden ondersteund.
Tele2: 7. Word dus compleet niet ondersteund.
T-Mobile: 3, 7, 8. 2 van de 3 banden worden ondersteund.
Vodafone: 3, 7, 20. 2 van de 3 banden worden ondersteund.
Ziggo 7. Word dus compleet niet ondersteund.

Vreemd dat 7 in de OPO wel ondersteund werd maar dat die nu weg valt.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
br men schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:29:
[...]

in nederland hebben onze providers..
KPN: 3, 7, 20. 2 van de 3 banden worden ondersteund.
Tele2: 7. Word dus compleet niet ondersteund.
T-Mobile: 3, 7, 8. 2 van de 3 banden worden ondersteund.
Vodafone: 3, 7, 20. 2 van de 3 banden worden ondersteund.
Ziggo 7. Word dus compleet niet ondersteund.

Vreemd dat 7 in de OPO wel ondersteund werd maar dat die nu weg valt.
?
Tele2 heeft gewoon band 8 als belangrijkste band. Net als de rest op T-Mobile na, waar band 3 de belangrijkste band is.

• acemoo
Dat is dus de reden dat ze op school altijd zeggen wikipedia is geen goede bron.
Wikipedia: List of LTE networks in Europe

• DarkSide

DarkSide

Maar gelukkig wel band 20. Welke nu mist in de OPO en waardoor ik bijna nergens LTE heb.
Nu is KPN wel aan het uitrbreiden. Maar gewoon ondersteuning van band 20 zal fijn zijn.

Daarbij gaat KPN volgens mij ook band 3 en band 20 stapelen voor nog snellere LTE snelheden.
Dit zou de OP2 ook moeten ondersteunen zo te zien

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:26
Leuk dat er al een topic is, ga ik uitgebreid volgen. Ben zeer benieuwd hoe oneplus het gaat doen met deze telefoon.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 22:58
Verwachten jullie opnieuw een prijsdaling van de OPO als de OPT eenmaal is aangekondigd/uitgebracht?

Zit te twijfelen om nu een OPO te kopen of te wachten op een volgende prijsdaling.

Of als hij echt heel vet is gewoon de OPT te kopen.

Hoe kom ik aan zo'n invite voor OPT?

PSN: Oldzkoel

• 418O2
power_user schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:04:
Verwachten jullie opnieuw een prijsdaling van de OPO als de OPT eenmaal is aangekondigd/uitgebracht?
Weet niemand
Zit te twijfelen om nu een OPO te kopen of te wachten op een volgende prijsdaling.

Of als hij echt heel vet is gewoon de OPT te kopen.

Hoe kom ik aan zo'n invite voor OPT?
Weet niemand.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 22:58
Ik vraag ook niet of iemand een glazen bol heeft, ik vraag of de verwachting er is bij de medetweakers. Dit is totdat de OPT er is toch weinig meer dan een speculatie/geruchten topic.

PSN: Oldzkoel

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:16
Tja, hoe ging het met de OPO? Ze zeggen dat het met de OPT iets anders gaat, maar bij gebrek aan betere info:
- Enkelen bemachtigen een invite, en kopen de OPT
- zij krijgen vervolgens enkele invites om door te geven
- die komen dan vast op het invite forum van OPT van tweakers
- en diegenen die de OPT kopen krijgen ook weer invites
- etc

het gerucht gaat dat de allereersten die een invite krijgen, diegenen zijn die al eerder een OPO hebben gekocht (early adopters).

meer weten we niet ;)
oltk schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:26:
- Enkelen bemachtigen een invite, en kopen de OPT
- zij krijgen vervolgens enkele invites om door te geven
- die komen dan vast op het invite forum van OPT van tweakers
- en diegenen die de OPT kopen krijgen ook weer invites
- etc
Yes eerste weken / maanden zo, daarna zullen de prijsvragen wel volgen en dergelijke
het gerucht gaat dat de allereersten die een invite krijgen,
diegenen zijn die al eerder een OPO hebben gekocht (early adopters).
Yeah, en early forum-members, kan alleen m'n leden# niet zo snel vinden, vroeg was ik wel >:)

[Voor 4% gewijzigd door CLB op 10-07-2015 17:50]

• Kastor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09-2022
jahallow schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:12:
De nieuwe camera moet blijkbaar geweldig zijn (volgens Oneplus zelf)
OnePlus vond de camera in de OPO ook geweldig maar die is eerlijk gezegd gewoon dik k*t wanneer het niet perfect daglicht is.

Slechter kan het iig niet worden }:|
Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het discussiëren en ervaringen delen over de OnePlus 2, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 2] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 2] Het Grote Accessoires Topic.
- Rooten en Custom Rom's: [OnePlus 2] Rooten & Custom Rom's
- RMA aanvragen en service: [OnePlus] RMA & Support.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee