Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:29
Discussieer hier over het Rooten en Rommen van je OnePlus 2

Dit topic is bedoeld om het je gemakkelijk te maken bij het updaten of het installeren van een TWRP 2.8.6.1.img recovery!

Tech specificaties Oneplus Two

Kleur: Sandstone Black (meerdere backcovers)
Afmetingen: 151,8 x 74,9 x 9,85 mm
Gewicht: 175 g (6.17 ounces)
Besturings-systeem: OxygenOS gebaseerd op Android 5.1
CPU: 64-bit Qualcomm© Snapdragon™ 810 processor met 1.8GHz Octa-core CPU's
GPU: Adreno™ 430
Werkgeheugen: 4 GB/3 GB LPDDR4
Opslag: 64 GB/16 GB eMMC v5.0 (beschikbare capaciteit varieert)

Tips-/ Tricks & Downloads

How-to: installeren van ROMs
INSTALLING - Full Rom zips
Download the file
Boot to recovery (I am using TWRP)
Take a nandroid backup (if you are using custom recovery like TWRP)
Wipe system, cache, dalvik (recommended)
Flash the rom zip
Flash other zips you need (SuperSu, Exposed etc)

INSTALLING - OTA zips
If you are rooted and have twrp and want to flash the OTA then do this:
1) Download the latest Full ROM zip to your device
2) Download the latest OTA zip to your device
3) Boot to recovery (twrp)
4) Flash the Full ROM zip first (you can flash this on top of your current install)
5) Flash the OTA zip after the FULL ROM
6) Reboot the device to the OS
7) Flash SuperSu zip if you want to get root back
Download ROMs
DOWNLOADS - FULL ROM ZIPs

OxygenOS 2.0
Mirror 1 (Onedrive)
Mirror 2 (Dropbox)
Mirror 3 (AFH)

OxygenOS 2.0.1 (first OTA)
Mirror 1 (Dropbox)
Mirror 2 (Onedrive)
Mirror 3 (AFH)

OxygenOS 2.0.2
Mirror 1 (AFH)
Mirror 2 (Dropbox)
Mirror 3 (Onedrive)

DOWNLOADS - OTA zips

OxygenOS 2.0.2 OTA zip
Mirror 1 (AFH)
Mirror 2 (Dropbox)
Mirror 3 (Onedrive)
Unlocken van bootloader & installeren van TWRP 2.8.6.1
Afbeeldingslocatie: https://www.droidapp.nl/wp-content/uploads/2015/07/oneplus2-header-700x329.jpg

Hello all,

Here a tutorial for how to install the TWRP 2.8.6.1 on a Oneplus 2 device.

Attention:
I am not liable for breaking your own phone. I do this every day for customers and often it always works. It may be that something goes wrong (errors I have not come across!
First you must unlock your bootloader, to install TWRP later.
Step 1. Unlocking your bootloader!
Download adb & fastboot: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979 i am using version 1.3

Enable OEM unlock and USB debugging:
  • Go to your phone’s settings » About phone » and tap “Build number” Seven/Ten times. This will enable Developer options on your OnePlus 2.
  • Now go to Settings » Developer options » and look for “Enable OEM unlock” option, tick the checkbox next to it.
  • On the same page, also tick the USB debugging checkbox.
Step 3.
Connect your phone to PC and open a command window on the PC.

Step 4.
Reboot your OnePlus 2 into Bootloader/Fastboot mode by issuing the following command:
code:
1
adb reboot bootloader

└ Check your phone’s screen, if it asks for “Allow USB debugging”, accept it by selecting OK/Yes.
Once it is booted into Bootloader mode, issue the following command to finally unlock bootloader on your OnePlus 2:
code:
1
fastboot oem unlock

└ This will unlock the bootloader on your OnePlus 2 and also completely wipe your phone while doing that. So make sure you backup everything important on your device before unlocking the bootloader.
Once bootloader is unlocked, your OnePlus 2 will automatically reboot. In case it asks for bootloader unlock permission on the device, accept it.
That’s all. Your OnePlus 2 bootloader should be unlocked now and you can install/flash a custom recovery like TWRP or CWM on it.[/HIDE]

Installing TWRP 2.8.6.1 on Oneplus 2

Step 1.
Download the TWRP 2.8.6.1.img from here: https://xq55.app.box.com/.../4224692657/34795782429/1

[B]Note: This guide assumes that your device has an unlocked bootloader

Step 2.
Enable USB debugging on your device:
Open Settings on your device.
Go to About phone and tap seven times on Build number, this will enable Developer options.
Now go back to Settings and you’ll see “Developer options” there, open it.
Tick the USB Debugging checkbox.

Step 3.
Open the folder where your TWRP Recovery .img file is saved.

Step 4.
Now open a command window inside that folder. To do that, “Shift + Right click” on any empty white space inside the folder and then select “Open command window here” from the context menu.
Step 5. Connect your device to the PC. And type the following into the command window we opened in step 4 above to boot your device into bootloader/fastboot mode:
code:
1
adb reboot bootloader

└ If your asks for permission to “Allow USB debugging”, tap OK.

Step 6.
Once your device boots into bootloader mode, issue the following command into command window to flash the TWRP recovery .img file:
code:
1
fastboot flash recovery twrp-2.8.x.x-xxx.img

└ Here modify twrp.img with the name of your TWRP recovery .img file, OR change your TWRP recovery filename to twrp.img and use the command above.

Step 7.
Once TWRP is successfully flashed on your device, issue the following command to reboot:
code:
1
fastboot reboot

That’s all. We hope this guide serves you well. If there’s anything you’d like to be added/changed on this page, let us know about it in the comments section below.[/HIDE]

[ Voor 50% gewijzigd door Bullet NL op 02-09-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Wegens het feit dat er al een OnePlus 2 topic is gaan we hier verder betreffende het Rooten of Custom rommen van de OP2.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Moet je echt je bootloader unlocken voor de customrecovery op de OPT? of kan je ook de recovery booten met het fastboot command via je pc/laptop zoals bij de OPO?
Wil de recovery nl. niet permanent installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391

Waarom zou je niet een custom recovery zoals twrp willen gebruiken?
Alleen maar handig, daar kun je onder andere backups mee maken.
Een custom recovery stelt je in staat om te rooten. Altijd handig in de toekomst.

Mocht je in een later tijdstip willen unlocken dan ben je alles kwijt, als je het in het begin doet, kun je een backup maken en kun je altijd nog andere dingen flashen en teruggaan naar je begin rom.

Overigens heb ik weinig verstand van fastboot, dus ik weet niet 100% zeker of het mogelijk is.
Waarschijnlijk kan iemand dat wel bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Anoniem: 198824 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:41:
Moet je echt je bootloader unlocken voor de customrecovery op de OPT? of kan je ook de recovery booten met het fastboot command via je pc/laptop zoals bij de OPO?
Wil de recovery nl. niet permanent installeren.
TWRP is een van de beste methodes om te backuppen of andere roms te installeren.
Waarom zou je dat niet willen, de waarde gaat er niet op achteruit wil je hem in de verkoop doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Ik wil hem alleen maar rooten en verder zo stock mogelijk houden vandaar, zelfde als met mijn OPO, maar ik weet dat bij bijv, de Honor 6 rooten op de manier die ik wil niet mogelijk is zonder de bootloader te unlocken vandaar mijn vraag. Kan het zelf nog niet testen krijg hem vrijdag nl. pas binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat is de makkelijkste manier om te rooten? De enige reden dat ik dat wil is om via Titanium Backup alles over te kunnen zetten.

Ik hoopte dat er een app was (zoals bv voor de LG G2) die het voor je doet, maar helaas. Als ik de juiste drivers installeer dan wordt mijn OP2 niet gevonden, vanavond maar weer puzzelen dus.

[ Voor 44% gewijzigd door pven op 23-09-2015 07:29 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03
pven schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:12:
Wat is de makkelijkste manier om te rooten? De enige reden dat ik dat wil is om via Titanium Backup alles over te kunnen zetten.

Ik hoopte dat er een app was (zoals bv voor de LG G2) die het voor je doet, maar helaas. Als ik de juiste drivers installeer dan wordt mijn OP2 niet gevonden, vanavond maar weer puzzelen dus.
De makkelijkste manier om te rooten is de bootloader unlocken twrp recovery flashen en daarin superSu flashen .

Hoe gaat het eigenlijk met updates van oxygenOs als je root hebt?
Krijg je die nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ComTech schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:50:
[...]

De makkelijkste manier om te rooten is de bootloader unlocken twrp recovery flashen en daarin superSu flashen .
Na een andere laptop te hebben gebruikt ivm de USB-drivers stelt het rooten inderdaad niets voor. :)
Hoe gaat het eigenlijk met updates van oxygenOs als je root hebt?
Krijg je die nog wel.
Als je root met de originele ROM dan krijg je volgens mij wel updates, en als ik het goed heb moet je na iedere update opnieuw rooten.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik krijg de nieuwe versie van Oxygen niet geïnstalleerd. Downloaden gaat goed, net voor de herstart merkt ie op dat ik een rooted device heb. Daarna gaat ie installeren (via TWRP), er vliegen rode regels over mijn scherm en ik zit in het recovery-menu. Iemand tips voor mij? Eerst unrooten? :?

Nu ga ik de full ROM maar downloaden en erop zetten, ik wil de update hebben. :P

Hmz, dilemma: als ik deze manual volg dan zou ik ergens een 'install update'-optie moeten hebben, maar TWRP laat die niet zien. Kan ik dan full flashen, of ben ik dan alles kwijt?

En gewoon op install geklikt, dan wordt het een update. Update ging prima. Daarna weer geroot en nu heb ik de nieuwe Oxygen geroot draaien. :)

[ Voor 48% gewijzigd door pven op 01-10-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:47

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vraagje:

Waarom zou ik de telefoon willen rooten? Wat kan ik ermee winnen, aangezien ik gelezen dacht te hebben dat het OS op de OP2 al redelijk 'stock' android is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:56:
Vraagje:

Waarom zou ik de telefoon willen rooten? Wat kan ik ermee winnen, aangezien ik gelezen dacht te hebben dat het OS op de OP2 al redelijk 'stock' android is?
Ik heb een paar redenen:
• Titanium maakt complete backups (alhoewel dit bij Android 6 blijkbaar ook gaat gebeuren)
• Tasker werkt wat beter
• custom ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03
HTT-Thalan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:56:
Vraagje:

Veranderen van de DPI zodat er meer op je scherm kan en icoontjes niet zo groot worden.

Adblocker advertenties blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 17:57

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Zijn er mensen met 'n CM12.1 rom op de OP2? Zo ja, welke en wat is de ervaring? Ik kom van 'n OP1 en ben gewend aan de functionaliteit van CM, begreep dat OxygenOS wat minder features heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 21:41
Eric_Cantona schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:40:
Zijn er mensen met 'n CM12.1 rom op de OP2? Zo ja, welke en wat is de ervaring? Ik kom van 'n OP1 en ben gewend aan de functionaliteit van CM, begreep dat OxygenOS wat minder features heeft.
Ik heb zelf geen ervaring met CM12.1 i.c.m. OPT. Hiervoor op de OPO wel, later gegaan naar Blisspop, maar sinds kort had ik daar ook OxygenOS op staan.

Voor mij is rooted + Oxygen + Apex Launcher de ideale combinatie voor nu! Ik denk dat je prima Stock Oxygen kan proberen.

Via root heb ik nu een andere DPI via de app Le DPI Changer. Via Fdroid heb ik AdAway blocker geïnstalleerd, zodat ik geen reclames meer hoef te zien. So far so good! :)

Waar ik zelf tegenaan liep was het voorkomen dat de std. Recovery iedere keer weer opnieuw opstartte i.p.v TWRP. Met deze video (YouTube: OnePlus 2 Bootloader Unlock, TWRP Recovery, Nandroid Backup, and Root Tutorial) is het uiteindelijk gelukt. Vanaf 10:00 minuten wordt het stukje uitgelegd.

[ Voor 43% gewijzigd door StephanO1990 op 12-10-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 16:04
Hallo,

Ik heb http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_218003.html?wid=3 besteld. Wat raden julie aan om te installeren op deze telefoon of is deze al ready to use?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:40
Beavbusi schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:24:
Hallo,

Ik heb http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_218003.html?wid=3 besteld. Wat raden julie aan om te installeren op deze telefoon of is deze al ready to use?
Ik zou je adviseren om even te kijken wat het verschil tussen OxygenOS en HydrogenOS is.
Op jou telefoon staat standaard HydrogenOS, ben je hier tevreden mee dan zou ik hem gewoon zo gebruiken.
Waarschijnlijk wil je er gewoon OxygenOS op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
br men schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:43:
[...]

Ik zou je adviseren om even te kijken wat het verschil tussen OxygenOS en HydrogenOS is.
Op jou telefoon staat standaard HydrogenOS, ben je hier tevreden mee dan zou ik hem gewoon zo gebruiken.
Waarschijnlijk wil je er gewoon OxygenOS op zetten.
Oke , dank. Hier zit geen chinese mallware op enzo toch? Dus wel veilig om te gebruiken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Beavbusi schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:28:
[...]

Oke , dank. Hier zit geen chinese mallware op enzo toch? Dus wel veilig om te gebruiken..
Het is maar waar je je zorgen om maakt: de Chinese overheid of Google. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Heeft iemand nog een goede link met een zip en apk van Gravitybox? Die op XDA geeft bij mij een error.

Plus is Gravitybox universeel, of per model android-phone aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb Gravitybox gewoon via Xposed zelf opgezocht, werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Eric_Cantona schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:01:
Ik heb Gravitybox gewoon via Xposed zelf opgezocht, werkt hier prima.
Top, nu werkt het bij mij ook. Ik kan de clear all optie, die normaal bij recente apps staat hier niet in terugvinden. Waar in Gravitybox staat deze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Vandaag eens even verder gegaan om een kernel te flashen. Via XDA kwam ik bij de AK Kernel uit. Ben benieuwd hoe het straks is als ik de Interactive setting aan de praat heb wat het met battery drain etc doet.

EDIT: Na een beetje zoeken ben ik bij Boeffla-Kernel uitgekomen. Zal eens een paar dagen aankijken hoe of wat.

[ Voor 11% gewijzigd door lekzzz op 08-11-2015 12:52 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
nieuws: Ontwikkelaar brengt Xposed-framework voor Android 6.0 uit

-> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3034811

Iemand een idee welke ik precies moet hebben? Ik weet dat er een Qualcomm Snapdragon 810 inzit, maar die kan ik niet naar dat lijstje herleiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Gisteren uitgevoerd, deze moet je hebben: xposed-v78-sdk22-arm64

[ Voor 41% gewijzigd door Ram0n op 17-11-2015 11:33 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661369

Goed nieuws: 'onze' OPT krijgt binnenkort officiële CyanogenMod _/-\o_ !

Bron: https://github.com/Cyanog...d_device_oneplus_oneplus2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

Is er ook een ASOP rom? :) dus echt 100% officieel android zonder aanpassingen zoals op bv de nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
(Semi-)Goed nieuws: https://www.reddit.com/r/...ader_to_work_on_cm_using/

Als dit te verwerken is naar andere kernels dan zullen er hoogstwaarschijnlijk meer devs zijn die een gokje wagen om een ROM te maken voor de OP2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Gisteren CM13 geinstalleerd. Wat werkt dat soepel, echt perfect. Flashen was een makkie. Alleen fingerprint werkt nog niet. Maar dat mis ik niet

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 18:31
Hoe bevalt je de battery?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Echt goed, Hiervoor had de H2OS Beta en die was ook al perfect. Haal met gemak 5 SOT. Maar het grootste voordeel van CM is toch wel de snelheid. Is echt merkbaar sneller. En geheugen gebruik is erg fijn :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4RwDuENNizRfONmPG8rNJ85i/thumb.png

[ Voor 23% gewijzigd door Erik1805 op 26-02-2016 15:51 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 21:03
Erik1805 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:42:
Gisteren CM13 geinstalleerd. Wat werkt dat soepel, echt perfect. Flashen was een makkie. Alleen fingerprint werkt nog niet. Maar dat mis ik niet
unofficial vermoed ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Ja die van Grarak. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kBheVze5IDtdgCn36Bmguiqb/thumb.png

Onderstaande bericht had hij net gepost:

Once CM merges the oneplus commits. I will try to get official CM for op2 and opx. So no worries.

[ Voor 50% gewijzigd door Erik1805 op 26-02-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 12:54
Ik heb CM13 van Grarak ook sinds een paar dagen geïnstalleerd, het werkt een stuk soepeler/sneller dan OxygenOS. Ik moet wel zeggen dat ik merk dat het scherm in mijn broekzak wel veel vaker aangaat dan onder OxygenOS. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, maar heeft natuurlijk wel invloed op de batterijduur. Merken jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
https://basketbuild.com/f...7-UNOFFICIAL-oneplus2.zip

Mirror: https://revunix.eu/mirrors/?dir=OnePlus%202

De nieuwste CM van Grarak mét werkende Fingerprint sensor.
There are two bugs right now with FP.

1. too many wrong attempts
2. settings force closing
Zijn echter veel gebruikers die zeggen deze bugs niet te ervaren (heb nog geen melding gezien van iemand die ze wél ziet)

[ Voor 49% gewijzigd door ImNotnoa op 08-03-2016 08:19 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Van Grarak's twitter:
I will release a build with working FP today. Still afraid that it will break someone's phone. I didn't test it much.
There are two bugs right now with FP.

1. too many wrong attempts
2. settings force closing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Mint schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:19:
[...]

Van Grarak's twitter:

[...]

[...]
Had ik erbij gemeld ja, het kan echter slechts om dataverlies gaan, hardware zal geen problemen ondervinden zegt hij. En iedereen die flasht zonder fatsoenlijke backups moet je sowieso niet klagen :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Net de laatste van Seraph08 geflashed. Werkt top, ook de fingerprint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Ik kijk toch nog liever even de kat uit de boom, die FP sensor is handig maar niet 100% noodzakelijk voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Nee was het voor mij ook niet. Gebruik die van Seraph08 al langere tijd en ben er zeer tevreden over

Fingerprint werkt super rap :)

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 08-03-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Ik heb niet echt het gevoel dat Seraph zelf veel devt, volgens mij meer de commits van andere devs lenen en builden elke dag

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Dat zou kunnen, maar die van Seraph draait super goed. En dat is voor mij het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Erik1805 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:00:
Dat zou kunnen, maar die van Seraph draait super goed. En dat is voor mij het belangrijkste :)
Klopt,

Maar als een dev iets build wil ik graag dat hij weet wát hij publiceert en geen herhaling van bijvoorbeeld Blisspop (die "leenden" ook veel functies van allerlei roms en devs en voegden dat ongetest samen tot één rom, heeft veel toestellen (softwarematig) om zeep geholpen toendertijd)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 19:30
kevinkrs schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:16:
[...]

Ik zie dat deze ROM een sense skin heeft, maar lees ik nu ook dat je niet eens een power menu hebt om de telefoon uit te zetten bijvoorbeeld?
Even een reactie in het juiste topic.

Klopt, ROM heeft wat sense-spul tussendoor gegooid. Het 'uitschakelen menu' bestaat niet meer, is gewoon een enkele swipe om toestel volledig uit te zetten. Verder is het audio-menu anders. Maar ik gebruik daarvoor al tijden een andere app voor, omdat elke ROM dit weer anders aanpakt en ik gewoon drie sliders wil. Gebruik deze app hiervoor.

Verder moet je het sense-gedeelte maar net leuk vinden. Zelf merk ik er niet zoveel van, enkel de quick-toggles die ik van m'n iPhone ken heb ik weer terug (van onderen naar boven swipen en er komt een settings-menuutje tevoorschijn a la iOS).

Oh ja, het gaat dus om deze rom: http://forum.xda-develope...2ossensedbattery-t3280282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Grarak zijn Rom is net geupdate met nog een fix voor de FP. Draait erg soepel en FP is erg snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Nieuwste build voor de liefhebbers : https://basketbuild.com/f...8-UNOFFICIAL-oneplus2.zip

[ Voor 19% gewijzigd door ImNotnoa op 08-03-2016 15:25 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Erik1805 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:04:
Grarak zijn Rom is net geupdate met nog een fix voor de FP. Draait erg soepel en FP is erg snel
Heb je hem gewoon over een bestaande installatie heen geflashed of heb je een full wipe gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Mint schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:05:
[...]

Heb je hem gewoon over een bestaande installatie heen geflashed of heb je een full wipe gedaan?
Nee gewoon over de bestaande heen. Geen problemen verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Hier is het toch iets anders gegaan, mijn OPT was helaas hard bricked na een reboot naar recovery. Gelukkig staan er op de OnePlus forums genoeg opties. :)

De nieuwe build van Grarak draait hier nu ook, FP werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 18:22
jakob558 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:03:
[...]

Even een reactie in het juiste topic.

Klopt, ROM heeft wat sense-spul tussendoor gegooid. Het 'uitschakelen menu' bestaat niet meer, is gewoon een enkele swipe om toestel volledig uit te zetten. Verder is het audio-menu anders. Maar ik gebruik daarvoor al tijden een andere app voor, omdat elke ROM dit weer anders aanpakt en ik gewoon drie sliders wil. Gebruik deze app hiervoor.

Verder moet je het sense-gedeelte maar net leuk vinden. Zelf merk ik er niet zoveel van, enkel de quick-toggles die ik van m'n iPhone ken heb ik weer terug (van onderen naar boven swipen en er komt een settings-menuutje tevoorschijn a la iOS).

Oh ja, het gaat dus om deze rom: http://forum.xda-develope...2ossensedbattery-t3280282
Ik heb zojuist de ROM geprobeerd die jij gebruikte met sense. Alleen snel overgestapt naar een andere, er zaten nog wat bugs in en sense oogde goedkoper dan op een echte htc. En de iPhone achtige toggle bar op Android is niks voor mij. Ik heb nu dezelfde custom ROM als jij hebt maar dan met Android 5.1.1 en gebaseerd op oxygen OS. Dus alles ziet eruit als stock Android.

Kijk naar het verschil in batterij nu, dit is sinds gister ochtend (vooral standby tijd waar oxygen OS ruk mee was)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads9/56dfc81cf3d73/56dfc81cd81dc-Screenshot_2016-03-09-07-51-11.png

Het is trouwens bizar hoe Oneplus zo'n slecht ROM OS kan uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
kevinkrs schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:57:
[...]

Ik heb zojuist de ROM geprobeerd die jij gebruikte met sense. Alleen snel overgestapt naar een andere, er zaten nog wat bugs in en sense oogde goedkoper dan op een echte htc. En de iPhone achtige toggle bar op Android is niks voor mij. Ik heb nu dezelfde custom ROM als jij hebt maar dan met Android 5.1.1 en gebaseerd op oxygen OS. Dus alles ziet eruit als stock Android.

Kijk naar het verschil in batterij nu, dit is sinds gister ochtend (vooral standby tijd waar oxygen OS ruk mee was)

[afbeelding]

Snap ik heel goed, als je het niet nodig vindt zitten al die opties enkel in de weg.
Overigens ben ik benieuwd welke bugs je tegen bent gekomen, ben zelf enkel een rotation-bug tegengekomen, maar sinds ik fulltime werk zit ik ook niet zo heel veel meer op m'n telefoon dus misschien heb ik nog niet genoeg met de ROM gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
[...]

[afbeelding]

Is dat wel representatief als je geen SIM kaart hebt geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Mint schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:30:
[...]

Dat vroeg ik me ook direct af, sowieso zeggen battery-stats pas wat na een paar dagen (als al je apps weer goed draaien en keertje geopend zijn), maar daarnaast; geen simkaart wil zeggen geen netwerk, verschil tussen wifi-only en 4G-netwerk actief (enkel als er geen wifi is natuurlijk) is flink aanwezig. Maar vooral het mobielnetwerk (niet alleen 4g maar ook belnetwerk) wat altijd actief is doet natuurlijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
jakob558 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:31:
[...]

Snap ik heel goed, als je het niet nodig vindt zitten al die opties enkel in de weg.
Overigens ben ik benieuwd welke bugs je tegen bent gekomen, ben zelf enkel een rotation-bug tegengekomen, maar sinds ik fulltime werk zit ik ook niet zo heel veel meer op m'n telefoon dus misschien heb ik nog niet genoeg met de ROM gewerkt ;)
Ik had wat problemen met het toggle menu, deze kreeg ik moeilijk naar boven geschoven soms. Rotation werkte niet lekker, power off button werkt niet, ik kan niet in de developers opties komen en verder oogt het een beetje goedkoop hier en daar :P

Ik doe verder ook niks bijzonders, beetje whatsapp, nieuws lezen, spotify streamen als ik onderweg ben etc. Maar ik denk dat dit een beetje voorkeur is, het fijne aan OnePlus is dat je stock android krijgt, anders had ik net zo goed een HTC kunnen kopen :P
Mint schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:30:
[...]

jakob558 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:39:
[...]

Dat vroeg ik me ook direct af, sowieso zeggen battery-stats pas wat na een paar dagen (als al je apps weer goed draaien en keertje geopend zijn), maar daarnaast; geen simkaart wil zeggen geen netwerk, verschil tussen wifi-only en 4G-netwerk actief (enkel als er geen wifi is natuurlijk) is flink aanwezig. Maar vooral het mobielnetwerk (niet alleen 4g maar ook belnetwerk) wat altijd actief is doet natuurlijk mee.
Is het representatief? Ja en nee, ik vergelijk het met mijn eerder batterij verbruik, dat ook zonder simkaart was. Mijn standby tijd was toen 6 uur (als ik wifi uitzet een paar dagen)

In dit geval heb ik dezelfde vergelijking met een custom ROM, ook met wifi aan, in dit geval krijg ik een paar dagen standby tijd. Uiteraard als je het toestel met simkaart gebruikt, met bellen en whatsapp etc zal de accuduur geen 3 dagen zijn, maar ik verwacht wel ruim een dag. Wat een verbetering is ten opzichte van de stock ROM waar ik binnen 4 uur bang word dat ik de dag niet ga halen.

Ik heb nu ook maar een standby battery drain van minder dan een procent, wat op stock ROM dus 2 tot 4 procent per uur is...

[ Voor 42% gewijzigd door kevinkrs op 09-03-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
kevinkrs schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:48:
[...]

Ik had wat problemen met het toggle menu, deze kreeg ik moeilijk naar boven geschoven soms. Rotation werkte niet lekker, power off button werkt niet, ik kan niet in de developers opties komen en verder oogt het een beetje goedkoop hier en daar :P

Ik doe verder ook niks bijzonders, beetje whatsapp, nieuws lezen, spotify streamen als ik onderweg ben etc. Maar ik denk dat dit een beetje voorkeur is, het fijne aan OnePlus is dat je stock android krijgt, anders had ik net zo goed een HTC kunnen kopen :P
Aha, alleen de rotation-bug heb ik nu 1 maal meegemaakt (reboot was genoeg). Maar inderdaad, als je stock-android zoekt is het niks. Ik kan wel genieten van wat looks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
jakob558 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Aha, alleen de rotation-bug heb ik nu 1 maal meegemaakt (reboot was genoeg). Maar inderdaad, als je stock-android zoekt is het niks. Ik kan wel genieten van wat looks ;)
Ik zeg niet dat stock android geweldig is hoor, ik heb jaren lang HTC's telefoon gehad, recent afscheid genomen van de HTC One m8. En ik genoot erg van het Sense interface. Alleen het voelt niet echt premium aan in die port, en dat komt denk ik door een niet lekker werkende toggle bar, rommelige instellingen menu's en een half gebakken sense launcher. Maar het is denk ik slechts een voorkeur, en je kunt altijd wisselen wanneer je wilt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
[...]
...

Echt behoorlijk schandalig inderdaad.. Had het ook al aangehaald op het ervaringen draadje maar daar is men nog overwegend positief zelfs. Dat je een flagship device met zulke software de deur uit stuurt vind ik onbegrijpelijk. De eerste dag direct unofficial CM13 erop gezet, dan maar geen vingerafdruk :+

Overigens schijnt de nieuwe update van Oxygen beter te zijn maar ik wil er niets meer van weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Ik begrijp inderdaad helemaal niets van deze actie van Oneplus met de 2. Ik begrijp dat ze een klein team aan devs hebben voor de software, maar zoiets slechts op een flagship uitbrengen is echt om te huilen. Een vriend met de OPX was op een gegeven moment sneller in het laden van apps dan dat mijn OP2 was met de stock ROM. Echt om te huilen. Ik betaal 500 euro voor een telefoon en zou na een maand (net alles lekker ingesteld, komende van iOS) al een volledige wipe moeten doen om het weer lekker te laten lopen, en mag dan alles weer opnieuw instellen (want had nog niet geroot, dus volledige backup niet mogelijk)? Dan doe je volgens mij iets verkeerd als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Doe ik iets verkeerd met het updaten na de nieuwe oxygen versie?

Heb de .zip gedownload. en probeer die te flashen in TWRP. ging voorheen altijd goed met updates (ik doe het zo ivm root). maar ik krijg nu een error

nevermind, vergeten eerst volledige 2.2.0 rom te flashen :+

[ Voor 14% gewijzigd door EJPostema op 10-03-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

EJPostema schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:35:
Doe ik iets verkeerd met het updaten na de nieuwe oxygen versie?

Heb de .zip gedownload. en probeer die te flashen in TWRP. ging voorheen altijd goed met updates (ik doe het zo ivm root). maar ik krijg nu een error
Als we niet meer informatie krijgen dan kunnen we ook niet echt antwoorden he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Eric_Cantona schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:45:
[...]

Als we niet meer informatie krijgen dan kunnen we ook niet echt antwoorden he?
nevermind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Na lang twijfelen vandaag CM13 erop gezet. Ik moet zeggen dat het wel erg soepeltjes aanvoelt. Dan verbleekt OxygenOS echt. Heb nog nooit eerder CM gebruikt. Ik zat altijd op Miui vanwege m'n Xiaomi telefoons. Even wachten hoe het verder verloopt en ook batterijverbruik ben ik benieuwd naar.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:48
Ook ik had zojuist, terwijl ik door een documentje bladerde in Google Drive een spontane reboot. Nooit meegemaakt op 2.2.0.

Edit: Oeps, verkeerde topic, excuses!

[ Voor 14% gewijzigd door zunrob op 10-03-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 13:29
Exodus 6.0 is aangekondigd en zal in de komende dagen beschikbaar worden. Ik heb altijd goede ervaringen gehad voor de One en verwacht de zelfde stabiliteit voor de 2, zijn hier nog meer mensen enthousiast over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
HaNS1443 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 07:30:
Exodus 6.0 is aangekondigd en zal in de komende dagen beschikbaar worden. Ik heb altijd goede ervaringen gehad voor de One en verwacht de zelfde stabiliteit voor de 2, zijn hier nog meer mensen enthousiast over?
Is inmiddels uit:

http://forum.xda-develope...droid-6-oneplus2-t3333929

Net geïnstalleerd. Erg snelle rom. Accutijd moet ik de komende dagen eens zien

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 11-03-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 21:03
Erik1805 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Is inmiddels uit:

zit nu ook 3 tal dagen op deze rom en ben er tevreden over :)
alleen jammer dat sommige functies er niet inzitten, ik mis het om mijn toestel in spaarstand te zetten.
Overigens erg snelle rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Ik heb sinds kort exodus op mijn OP2 geinstalleerd. Zijn er nog apps die ik door deze rom/root nodig heb om bijvoorbeeld extra lang met de batterij te kunnen doen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Is inmiddels uit:

Hoe is de ervaring na een week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Beavbusi schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:32:
Ik heb sinds kort exodus op mijn OP2 geinstalleerd. Zijn er nog apps die ik door deze rom/root nodig heb om bijvoorbeeld extra lang met de batterij te kunnen doen"?
Heb het ook geinstalleerd, nog sneller dan CM wat mij betreft. Ik ga het eerst even een weekje proberen voordat ik er tweaks e.d. in ga aanbrengen :) Ben enorm beniewd. Het feit dat de rom slechts 500mb is en geen 1,1gb is al veelbelovend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Tot nu toe werkt het bij mi heel goed. Op CM13 had mijn wifi een enorme batterydrain. Deze is nu verholpen. Telefoon staat op 54 procent van nu, met 1 uur screentime (als ik het goed begrijp...) dus het is nog steeds verschrikkelijk toch :P Maarja, met die andere kwam ik niet eens de werkdag door. ALs ik zie dat andere 4 of 5 uur screentime halen ben ik benieuwd hoe ze dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik ga ook beginnen aan 'n custom ROM, altijd met veel plezier gebruik gemaakt van CM, dus ga ik dat er ook maar opzetten. Niet veel problemen met OxygenOS gehad, maar 't bloed kruipt waar 't niet gaan kan. Hopelijk kan ik m'n energie weer kwijt in de extra opties en features van CM13 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
https://basketbuild.com/f...3-UNOFFICIAL-oneplus2.zip

Nieuwe Grarak build

[ Voor 10% gewijzigd door ImNotnoa op 24-03-2016 08:22 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik wil een custom ROM op mijn OP2 zetten die ik niet iedere week hoef bij te werken. Android 6 mag, maar 5 is voor de komende maanden ook prima. Een zuinige batterij vind ik belangrijker dan een snelle GUI. Wat is dan momenteel de beste keuze? Ik heb last van het bomen-en-bos-syndroom.

Oxygen ben ik beu, ieder twee tot drie dagen loopt mijn toestel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
pven schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:42:
Ik wil een custom ROM op mijn OP2 zetten die ik niet iedere week hoef bij te werken. Android 6 mag, maar 5 is voor de komende maanden ook prima. Een zuinige batterij vind ik belangrijker dan een snelle GUI. Wat is dan momenteel de beste keuze? Ik heb last van het bomen-en-bos-syndroom.

Oxygen ben ik beu, ieder twee tot drie dagen loopt mijn toestel vast.
Ik zit nu een week op exodus, kan je updaten maar is niet nodig. Draait als een zonnetje, lange batterij duur etc. Hiervoor CM13 er een week opgehad maar vond daar de batterij niet voldoende van. Mogelijk dat het nu beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Iemand 'n idee hoe ik de vastgepinde meldingen (zoals Tasker, SmartAppLock) in m'n statusbar kan houden, maar ze op 't vergrendelscherm weg kan halen? In CM12 en OxygenOS ging dat vlekkeloos, maar in CM13 lijkt die optie verdwenen. Ook via Gravitybox kan ik zo'n optie zo 1-2-3 niet vinden.

Of kijk ik ergens overheen?

[ Voor 4% gewijzigd door Eric_Cantona op 26-03-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:14

The_Worst

Unox

lekzzz schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:56:
[...]

Ik zit nu een week op exodus, kan je updaten maar is niet nodig. Draait als een zonnetje, lange batterij duur etc. Hiervoor CM13 er een week opgehad maar vond daar de batterij niet voldoende van. Mogelijk dat het nu beter is?
Zijn er functies die niet werken met Exodus, zoals de vingerafdrukscanner? Ik ga de telefoon voor de meest basale dingen gebruiken dus een lange accuduur is voor mij belangrijker dan een fancy interface.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
The_Worst schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:35:
[...]

Zijn er functies die niet werken met Exodus, zoals de vingerafdrukscanner? Ik ga de telefoon voor de meest basale dingen gebruiken dus een lange accuduur is voor mij belangrijker dan een fancy interface.
Gisteren de laatste nightly erop gezet en alles werkt goed, ik heb nergens problemen mee.
Vingerafdrukscanner werkt dus ook gewoon goed 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik heb de telefoon eindelijk ook binnen. Het was wel even een gepruts om Exodus geïnstalleerd te krijgen.

Software gedownload en op de telefoon gezet maar het bleek achteraf dat het bestand beschadigd was. Ik kreeg met geen mogelijkheid het bestand via USB op de telefoon, halverwege kapte die ermee. Backup teruggezet, gedownload via de telefoon, telefoon weer gewiped en de software alsnog geïnstalleerd.

Het werkt inmiddels als een zonnetje. Lekker vlot, goed scherm, de speakers zijn veel beter dan verwacht (kom van een HTC met Boomsound) dus tot nu toe een tevreden gebruiker!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-05 15:00
Al enige tijd zeer tevreden met m'n OP2. However, de laatste tijd begint hij steeds langzamer te worden. Opstarten van applicaties of terugkeren naar homescreen kan soms een paar seconde duren.

Na wat googlen en lezen op Tweakers zie ik veelal dat vele OxygenOS hier de schuld van geven. Nu wil ik een poging doen om CyanogenMod 13 te installeren. Ik vraag me af wat de ervaring hiermee is en of de volgende issues al verholpen zijn:

- Laserfocus camera;
- Fingerprint scanner;
- Notification slider.

Ben benieuwd naar jullie ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 18:25
Regenbui schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:21:
Al enige tijd zeer tevreden met m'n OP2. However, de laatste tijd begint hij steeds langzamer te worden. Opstarten van applicaties of terugkeren naar homescreen kan soms een paar seconde duren.

Na wat googlen en lezen op Tweakers zie ik veelal dat vele OxygenOS hier de schuld van geven. Nu wil ik een poging doen om CyanogenMod 13 te installeren. Ik vraag me af wat de ervaring hiermee is en of de volgende issues al verholpen zijn:

- Laserfocus camera;
- Fingerprint scanner;
- Notification slider.

Ben benieuwd naar jullie ervaring :)
Gisteren nog de laatste update geïnstalleerd (Grarak's CM13), en alles werkt perfect.
Ik gebruik CM13 nu al enkele maanden, en nog geen enkel problemen gehad.
Zowel Laserfocus, fingerprint en notification slider werken perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-05 15:00
stefve1 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:02:
[...]

Gisteren nog de laatste update geïnstalleerd (Grarak's CM13), en alles werkt perfect.
Ik gebruik CM13 nu al enkele maanden, en nog geen enkel problemen gehad.
Zowel Laserfocus, fingerprint en notification slider werken perfect!
Hoe is de performance? Beter dan de laatste versie van OxygenOS? Mijn vrouw heeft een OPX en ik heb het idee dat deze op bepaalde vlakken beter presteert dan mijn OP2.

Uiteraard betreft het hier een custom rom. Hoe zit dat met security....zijn die jongens op XDS te vertrouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 15:22
Vandaag ook mijn OP2 naar Exodus nightly geflashed (eerste keer voor mij). Werkt tot nu toe als een zonnetje! Ben benieuwd naar de accuduur, maar ben al tevreden over de snelheid/response en de vele instellingsmogelijkheden.. TOP! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 20:06
En tevens kun je Android M al draaien danwel in beta vorm, of via custom rom.

Ik kan momenteel iedereen Exodus aanbevelen, heb afgelopen 2 maanden ongeveer 12 verschillende roms geprobeerd. Maar dat is overall wel de beste!

Netjes 2x per week een OTA update, stuk sneller dan OOS3, betere batterij, heerlijke rom!

Ik was redelijk ontevreden aan het raken over mijn OP2 en gek gedrag. Maar dit is complete verademing en voelt als nieuwe telefoon. Ik ga voorlopig weer met de OP2 door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
Razer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:48:

Ik kan momenteel iedereen Exodus aanbevelen, heb afgelopen 2 maanden ongeveer 12 verschillende roms geprobeerd. Maar dat is overall wel de beste!

Netjes 2x per week een OTA update, stuk sneller dan OOS3, betere batterij, heerlijke rom!

Ik was redelijk ontevreden aan het raken over mijn OP2 en gek gedrag. Maar dit is complete verademing en voelt als nieuwe telefoon. Ik ga voorlopig weer met de OP2 door!
Dit. Exodus is in termen van bettery life geniaal. Snelheid van systeem en fps zijn ook beter dan andere cm-based roms. Missen wel wat features van CM maar daar zijn veelal 3rd party oplossingen voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

3x per week een update zelfs: maandag, woensdag en vrijdag.

Af en toe zitten er nog wel bugs in maar deze worden zeer snel opgelost. Als je de WiFi-hotspot uitzette met de update van vrijdag, herstartte de telefoon. Vandaag alweer opgelost.

Aanstaande woensdag krijgen wij een nog snellere vingerafdrukscanner. (Snap überhaupt niet dat mensen deze traag vinden) Tevens gaat hij bezig met dual-sim functionaliteit.

Officiële Exodus draad op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
The_Worst schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:20:
[...]
3x per week een update zelfs: maandag, woensdag en vrijdag.

Af en toe zitten er nog wel bugs in maar deze worden zeer snel opgelost. Als je de WiFi-hotspot uitzette met de update van vrijdag, herstartte de telefoon. Vandaag alweer opgelost.

Aanstaande woensdag krijgen wij een nog snellere vingerafdrukscanner. (Snap überhaupt niet dat mensen deze traag vinden) Tevens gaat hij bezig met dual-sim functionaliteit.

Officiële Exodus draad op XDA.
Inderdaad, snellere FPS komt door nieuwe modem files.
Deze had ik gisteravond al handmatig geflashed. Werkt inderdaad weer net iets fijner :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:58
Ik kan momenteel iedereen Exodus aanbevelen,
Goed dat ik dit nog lees, was van plan om 'm vandaag op V&A te zetten, m'n verlies te nemen en een Nexus 5X te halen. Afgelopen weken zo vaak de neiging gehad om het ding door het raam te gooien. Random vastlopers, freezes, etc.

Maar ik ga eerst eens die XDA thread doorlezen en zodra ik tijd heb zal ik die eens uitproberen. Ben benieuwd!

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik draai al lange tijd de Exodus Rom en ben hier meer dan tevreden over. Nu lees ik regelamatig iets over GApps, Open GApps etc. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik gebruik zelf alleen maps en google now. Gmail gebruik ik niet omdat ik daar een andere app voor gebruik.

Wat is er nu belangrijk aan het flashen van een Rom met of zonder Open GApps etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Beste tweakers,

Ik vroeg me af of mensen nog interesse hebben om het topic bij te houden?
Heb geen tijd meer om dit te doen. En hoop dat er een tweaker toch wel wat moeite doet om het topic up-to-date te maken? Graag ontvang ik een PM met waarom jij dit goed kant. Graag ook wat voorbeelden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
lekzzz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:50:
Ik draai al lange tijd de Exodus Rom en ben hier meer dan tevreden over. Nu lees ik regelamatig iets over GApps, Open GApps etc. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik gebruik zelf alleen maps en google now. Gmail gebruik ik niet omdat ik daar een andere app voor gebruik.

Wat is er nu belangrijk aan het flashen van een Rom met of zonder Open GApps etc?
Zonder Banks Gapps of OpenGapps heb je geen enkele Google applicatie op je telefoon, dus ook geen synchronisatie, geen Store enzovoort ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

lekzzz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:50:

Dit is meer dan alleen de Google Apps. Het bevat inderdaad de Google Play Store maar ook onderdelen die andere Apps kunnen gebruiken voor pushnotificaties, Text-to-Speech, locatiebepaling etc. Zonder dit onderdeel werkt een groot gedeelte van de Apps niet tenzij je een alternatief gebruikt of FakeApps (ofzoiets).

Overigens heb ik een aantal problemen gehad met OpenGapps en deze verdwenen met de Bank Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Razer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:57:
[...]

Zonder Banks Gapps of OpenGapps heb je geen enkele Google applicatie op je telefoon, dus ook geen synchronisatie, geen Store enzovoort ;)
Nou dan is het voor mij wel duidelijk. Ik gebruik best veel dingen op de achtergrond van Google. Weten ze me ook meteen te vinden als dat nodig is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb de Exodus rom ook maar eens geflashed. Man wat een enorme snelheid, niet normaal. Grote vooruitgang ten opzichte van Oxygen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Oke, heb nu de meest recente versie van Exodus geïnstalleerd. Heb eindelijk het idee dat het potentiëel van de OP2 word benut. Echter, freezt m'n hele telefoon als ik hem wil unlocken via de FPS. Heb alleen nog niet echt gevonden hoe ik dat kan oplossen.
Iemand hier toevallig een idee?

Aargh, ik kan ook niet meer bellen en gebeld worden. Instant reboot..
Door dit soort ongein had ik eigenlijk niet zoveel zin in een custom rom

[ Voor 20% gewijzigd door gehaktstaaf op 28-05-2016 17:10 ]

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
gehaktstaaf schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:08:
Oke, heb nu de meest recente versie van Exodus geïnstalleerd. Heb eindelijk het idee dat het potentiëel van de OP2 word benut. Echter, freezt m'n hele telefoon als ik hem wil unlocken via de FPS. Heb alleen nog niet echt gevonden hoe ik dat kan oplossen.
Iemand hier toevallig een idee?

Aargh, ik kan ook niet meer bellen en gebeld worden. Instant reboot..
Door dit soort ongein had ik eigenlijk niet zoveel zin in een custom rom
Zo te horen heb je geen bank gapps gebruikt maar opengapss... Wipe system, data en cache overnieuw en dan met banks gapps.

Of als je het zonder wilt fixen, telefoon app als standaard instellen.

when ever i try to call the device reboots
fix or is it something specific to my device?

Pls set the dialer has default in app settings and grant it permissions.

Dit probleem komt door OpenGapps :)

[ Voor 12% gewijzigd door Razer op 28-05-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Razer schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:42:
[...]

Zo te horen heb je geen bank gapps gebruikt maar opengapss... Wipe system, data en cache overnieuw en dan met banks gapps.

Of als je het zonder wilt fixen, telefoon app als standaard instellen.

when ever i try to call the device reboots
fix or is it something specific to my device?

Pls set the dialer has default in app settings and grant it permissions.

Bedankt voor je reactie! Ik kan in ieder geval weer even bellen en gebeld worden. Morgen gaan we voor de volledige oplossing.
Maar dit lost het FPS probleem nog niet op, gok ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
gehaktstaaf schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:42:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik kan in ieder geval weer even bellen en gebeld worden. Morgen gaan we voor de volledige oplossing.
Maar dit lost het FPS probleem nog niet op, gok ik ?
Ik heb altijd Exodus met Banks Gapps gedraaid, ben het FPS probleem wat jij hier omschrijft nooit tegen gekomen, en ook niet in eerdere ervaringen op XDA gelezen in Exodus topic.

Geen idee waar dit zo 1...2..3 vandaan komt, echter kan het uiteraard zo zijn dat dit ook opgelost wordt door full wipe en goede nieuwe configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Razer schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:42:
[...]

En waar baseer je dit precies op? Dat is namelijk totaal niet duidelijk uit jouw post. Is het een bekend probleem of is het een aanname omdat jij het probleem niet ervaart met Banks Gapps?
Met Seraph's ROM en OpenGapps heb ik overigens nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Pimorez schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:37:
[...]

En waar baseer je dit precies op? Dat is namelijk totaal niet duidelijk uit jouw post. Is het een bekend probleem of is het een aanname omdat jij het probleem niet ervaart met Banks Gapps?
Met Seraph's ROM en OpenGapps heb ik overigens nergens last van.
Combinatie van Exodus met OpenGapps, komt omdat OpenGapps sinds recent dialer mee levert, en aangepaste AOSP dialer van Exodus vindt dit niet fijn. Staan overigens op XDA meerdere posts over in het Exodus topic.

Heeft verder dus niks met jou configuratie te maken, aangezien je totaal andere rom draait. Overigens kan ik je Exodus aanbevelen, Exodus troeft CM op bijna elk punt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Klopt. OpenGapps heeft de lijste tijd problemen met Exodus en veroorzaakt vage problemen. Banks wordt ook aangeraden door de ontwikkelaar.

Pagina: 1 2 3 Laatste