Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:48
Aangezien gisteren inderdaad officiële Marshmallow source uit zijn gekomen, hierbij de eerste official CM13 Nightly:

https://download.cyanogen...0604-NIGHTLY-oneplus2.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:48
Wow de nieuwste Exodus versie based op nieuwe kernel sources draait nog 10x beter, fingerprint is nog nooit zo snel geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roms voor de officiële OxygenOS 3.0.2 zijn hier te vinden.
Maks schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:51:
[...]
En daarna eventueel supersu en xposed }:O. Vooralsnog geen bugs tegengekomen...
Welke SuperSu gebruik je? Op mijn OPO moest ik de laatste Beta versie gebruiken, anders kwam mijn telefoon in een bootloop.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 16:39
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:52:
Roms voor de officiële OxygenOS 3.0.2 zijn hier te vinden.

[...]

Welke SuperSu gebruik je? Op mijn OPO moest ik de laatste Beta versie gebruiken, anders kwam mijn telefoon in een bootloop.
Versie van Yash98 op de OP forums, uit deze thread. Weet om eerlijk te zijn niet welke versie dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maks schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:42:
[...]

Versie van Yash98 op de OP forums, uit deze thread. Weet om eerlijk te zijn niet welke versie dit is.
Kom daar zo ook niet achter. Je kan echter wel kijken bij SuperSu app info:

Instellingen -> Apps -> SuperSu. Ik draai versie 2.7.1. Inmiddels zit de Beta op 2.7.4 en de stable op 2.6.5 (zelfde als in de Play Store.)

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 16:39
rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Kom daar zo ook niet achter. Je kan echter wel kijken bij SuperSu app info:

Instellingen -> Apps -> SuperSu. Ik draai versie 2.7.1. Inmiddels zit de Beta op 2.7.4 en de stable op 2.6.5 (zelfde als in de Play Store.)
V2.67 dus het is inderdaad ook een beta-build maar dan iets ouder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 20:39
momenteel ben ik op Exodus Rom, op het werk gaan we binnenkort overschakelen op Good voor email op de telefoon en die staat geen custom rom toe.

Heeft iemand een stappenplan om naar complete stock te komen, dus dat ik in de toekomst ook weer officiële OTA's op mijn tel krijg? Ik kan zelf vinden dat ik stock recovery en stock signed zip moet flashen, ik kan alleen niet de juiste volgorde van stappen terug vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door jerring1980 op 09-06-2016 10:06 . Reden: additionele info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jringel77 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:06:
Heeft iemand een stappenplan om naar complete stock te komen, dus dat ik in de toekomst ook weer officiële OTA's op mijn tel krijg? Ik kan zelf vinden dat ik stock recovery en stock signed zip moet flashen, ik kan alleen niet de juiste volgorde van stappen terug vinden.
Zou eerst stock rom flashen en daarna de stock recovery. Andersom gaat waarschijnlijk niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 12:37
Hallo,

Mijn telefoon wil niet meer starten hij zit vast op het startscherm fastboot werkt nog wel ,maar kan niet in recovery komen iemand enig idee naar een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
reinierkramer schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:35:
Hallo,

Mijn telefoon wil niet meer starten hij zit vast op het startscherm fastboot werkt nog wel ,maar kan niet in recovery komen iemand enig idee naar een oplossing ?
via fastboot nieuwe recovery flashen?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
lekzzz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:16:
[...]
via fastboot nieuwe recovery flashen?
Ik heb nog wel een recovery img op fasboot staan hoe kan ik die flashen want als ik probeer om een command prompt te open in de map waar hij in staat kan dit niet hij staat in de map dowload maakt dat ook nog uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Sideloaden vanaf je computer lijkt me het makkelijkste

[ Voor 3% gewijzigd door lekzzz op 02-07-2016 16:31 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
lekzzz schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:30:
Sideloaden vanaf je computer lijkt me het makkelijkste
Ik probeerde het net via een tool maar dat lukte dus ook niet hij vind mijn telefoon nu ook niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
reinierkramer schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:33:
[...]

Ik probeerde het net via een tool maar dat lukte dus ook niet hij vind mijn telefoon nu ook niet .
is het inmiddels al gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinierkramer
Jep is net gelukt na een hoop geknaak drivers werkten niet erg mee heb ik mijn telefoon herselt via deze guide http://forum.xda-develope...ver-oneplus-2-to-t3269543

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CM14.1 is vandaag verschenen voor de OP2, heeft iemand deze proberen te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 21:59
Ja heb ik draaien. Heb de unofficial versie van Seraph08. Werkt erg goed.
Nu is inmiddels ook de beta versie van Hydrogen 2.5 uitgekomen. Schijnt dat VoLTE hierop werkt. Weet iemand of dit ook met KPN werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfiniteSpaze
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06 15:59
Weet iemand een goeie Rom? Momenteel zit ik op HalogenOS 7.

Lorem Ipsum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
InfiniteSpaze schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:06:
Weet iemand een goeie Rom? Momenteel zit ik op HalogenOS 7.
https://github.com/Lineag...tree/master/_data/devices

wacht even op de vervanger van cyanogenOS. Hij staat er al in het lijstje maar ik heb de link in het lijstje geprobeert en het bestand staat er nog niet op maar je zou hem wel binnen 2 weken kunnen downloaden.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik begin Oxygen wat beu te worden. Wat zijn tegenwoordig goede alternatieven? Is LineageOS bijvoorbeeld al de moeite?

Voor mij is ivm bereikbaarheid voor mijn werk de stabiliteit erg belangrijk.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pven schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:00:
Is LineageOS bijvoorbeeld al de moeite?
Zelf gebruik ik LineageOS op mijn OPO en dat werkt gewoon perfect. Voor de OnePlus 2 is die ook al te downloaden.

Dit betreffen wel Nightly builds, dus het kan zomaar zijn dat ze niet stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 22:27
Lineageos werkt perfect hier. Ik was op cm 14.1 en heb dus eerst de migration build van lineageos geflasht en daarna de nightly.

Vergeet ook niet de su file van Lineage site te flashen voor root te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanii3004
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-03 17:29
Ik heb sinds eergisteren ook lineage os op m'n OP2.

Alles werkt perfect buiten drie dingen. Namelijk de alert slider werkt helemaal niet, de gestures werken ook niet en m'n dialer lijkt ook maar niet te werken. Dus als ik iemand wil bellen gaat hij gewoon terug naar m'n homescreen en begint hij te bellen. Afleggen kan ik niet want ik zie nergens dat hij aan het bellen is terwijl hij dat wel aan het doen is. Als ik word gebelt gaat m'n ringtone gewoon af maar voor de rest gebeurt er niks, ik kan dus ook niet opnemen wat heel irritant is.

Ik heb gisteren de oa update van de nieuwe nichtly binnengekregen en als ik hem wil installeren krijg ik een melding onderaan het scherm 'kan niet herstarten naar recovery'. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yanii3004 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:01:
Ik heb sinds eergisteren ook lineage os op m'n OP2.
Hoe heb je deze geflasht? Van welke ROM kwam je af en heb je een clean install gedaan?
Alles werkt perfect buiten drie dingen. Namelijk de alert slider werkt helemaal niet, de gestures werken ook niet en m'n dialer lijkt ook maar niet te werken. Dus als ik iemand wil bellen gaat hij gewoon terug naar m'n homescreen en begint hij te bellen. Afleggen kan ik niet want ik zie nergens dat hij aan het bellen is terwijl hij dat wel aan het doen is. Als ik word gebelt gaat m'n ringtone gewoon af maar voor de rest gebeurt er niks, ik kan dus ook niet opnemen wat heel irritant is.
Ik verwacht dat er gewoon iets niet goed gegaan is bij het flashen, aangezien de @Cowboy_Henk geen problemen heeft. Maar werkt bellen met een andere dialer wel?
Ik heb gisteren de oa update van de nieuwe nichtly binnengekregen en als ik hem wil installeren krijg ik een melding onderaan het scherm 'kan niet herstarten naar recovery'. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.
OTA updates installeren kan alleen als je een compatible recovery hebt. Op mijn OPO heb ik TWRP en daarmee werkt het prima. Welke recovery heb je draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanii3004
Ik heb deze via recovery geflasht, m'n vorige rom was het originele oxygenos de laatste update, ik weet de versie niet juist meer maar het was die met het nieuwe voLTE.
Ik heb een clean install gedaan en daarachter de gapps geflasht.

Ik heb teamwin recovery.

Ik heb vanmorgen proberen te bellen met de drupe dialer die ik van de play store gedownload heb en ik had nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yanii3004 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:08:
Ik heb een clean install gedaan en daarachter de gapps geflasht.
In ieder geval dus een clean install. Dat is goed.
Ik heb teamwin recovery.
Welke versie van TWRP heb je?
Ik heb vanmorgen proberen te bellen met de drupe dialer die ik van de play store gedownload heb en ik had nog steeds hetzelfde probleem.
Heb je deze ook ingesteld al standaard?

'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Radar-wiel' -> 'Telefoon-app'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 22:27
Bij mij kan ik ook geen ota updates uitvoeren, Ik heb ook twrp recovery.
Ik heb gelezen dat dit nog een bug is dat nog moet verholpen worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yanii3004
Ik denk dat ik de nieuwste versie heb.

Problem solved! Mijn telefoon app werkt weer naar behoren.
Toen ik in m`n instellingen naar standaard apps ging stond er bij `telefoon`app niks, ik heb hem dan daar als standaard app kunnen instellen. Simpele oplossing voor een frustrerend probleem, Merci Rens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht dat OTA bij de OP2 nog niet werkt, bij de OPO werkt dit wel goed. Je kan natuurlijk wel altijd handmatig flashen via TWRP, dan zal waarschijnlijk wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanii3004
Als ik hem update via TWRP, doet hij dan weer een clean install of gebeurt er dan hetzelfde als bij een OTA update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yanii3004 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 06:53:
Als ik hem update via TWRP, doet hij dan weer een clean install of gebeurt er dan hetzelfde als bij een OTA update?
Dan gebeurd er inderdaad hetzelfde. Zolang je zelf niks wist (behalve de cache dan) blijft alles gewoon bewaard en doe je gewoon een dirty install.

Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om even een (nandroid)backup te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 10-02-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBouwman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 18:48
Heb anderen ook problemen dat in lineage os de update niet installeert?

• Yanii3004
Hallo, ik heb daarjuist de laatste nichtly geïnstalleerd (20170222) maar hij start telkens weer opnieuw op, ervaart er iemand dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yanii3004 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:06:
Hallo, ik heb daarjuist de laatste nichtly geïnstalleerd (20170222) maar hij start telkens weer opnieuw op, ervaart er iemand dezelfde problemen?
Heb dit probleem zelf niet gehad. Maar de OPO had ook problemen met de laatste Nightly: Zandpad in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 11:46
Hoe zit het met de stabiliteit van LineageOS? Ik heb laatst de nightly van 14 februari geflashed maar ik vond hem niet bepaald stabiel:
  1. Spontane reboots
  2. Camera app crashte bij het opstarten
Komt dit jullie bekend voor? Zijn er al ervaringen met de nightly van vanochtend?

Hoe zit het overigens met updates van deze nightlies? Komen deze OTA binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mint schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:28:
Hoe zit het overigens met updates van deze nightlies? Komen deze OTA binnen?
Deze komen OTA binnen, maar zijn volgens mij niet te installeren op de OP2. Je kan de OTA echter wel downloaden en handmatig naar de recovery gaan, dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
rens-br schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Deze komen OTA binnen, maar zijn volgens mij niet te installeren op de OP2. Je kan de OTA echter wel downloaden en handmatig naar de recovery gaan, dat werkt wel.
Zoiets dacht ik al.. Hoe zit het verder met de stabiliteit van de nightlies? Is deze bruikbaar als daily driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mint schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:01:
Zoiets dacht ik al.. Hoe zit het verder met de stabiliteit van de nightlies? Is deze bruikbaar als daily driver?
Op de OnePlus 2 geen ervaring mee, maar op de OnePlus One vind ik de nightly erg stabiel. Alles werkt gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Gisteren ook eindelijk overgegaan op LineageOS na de frustraties rondom het updatebeleid voor de OP2. Eerste indrukken zijn zeer goed, maar ik heb het uiteraard pas beperkt kunnen testen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat zijn momenteel de ervaringen met LineageOS? En met welke release precies?

Ik wil wel over, maar ivm werk (storingsdienst enzo) moet ik er zeker van zijn dat mijn telefoon het blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
pven schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:52:
Wat zijn momenteel de ervaringen met LineageOS? En met welke release precies?

Ik wil wel over, maar ivm werk (storingsdienst enzo) moet ik er zeker van zijn dat mijn telefoon het blijft doen.
Ik heb de nightly van 2 maart nu ongeveer een dag draaien, hij werkt in principe prima. Heel af en toe krijg ik nog wel een melding dat een background app is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Mochten er meer mensen last hebben van random reboots of network drops met LineageOS en die van OOS 3.5.6 komen, blijkbaar moet onderstaande werken:
1) Go to TWRP, make a backup of all the partitions.
2) Wipe system, data, cache and dalvik/ART.
3) Install the OOS 3.1.0 ZIP file (which can be found here: https://www.androidfilehost.com/?fid=24694152805484629 )
4) Wipe system, data, cache and dalvik/ART.
5) Install LineageOS, gapps, and any other ZIP files you require.
Ik heb dit zojuist gedaan en ga het de komende dagen testen. Het schijnt te maken te hebben met de radio firmware die in OOS 3.5.5/3.5.6 is bijgewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mint op 10-03-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:52
Mint schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:28:
[...]

Inderdaad. Los van SOT problemen vind ik het tempo waarin Oneplus zijn software bijwerkt erg traag. Daarbij vind ik het erg vervelend dat issue X maar half wordt opgelost en issue Y wordt geïntroduceerd in een nieuwe update. Daarom heb ik sinds enige tijd de nightlies van LineageOS draaien, werkt prima.
Hoe doet die ROM het qua SOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
zunrob schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:50:
[...]

Eerlijk gezegd houd ik daar niet zo'n rekening mee, ik vind het al prima dat ik het einde van de dag haal met zo'n 50-60% van de batterij. Ik zal het eens in de gaten houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Mint op 24-03-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
zunrob schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:50:
[...]

Ik heb het van het weekend eens getest, ik haal ongeveer 4 uur SOT met de nightly van 16 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben naar deze ROM aan het kijken. Van Android 5 naar Android 6 moest ik met van alles rekening houden, uiteindelijk werd dat bij het toestel van toen een complete reset ivm de nieuwe bestandsstructuur. Gaat het van Android 6 naar 7 makkelijker? (Uiteraard maak ik een backup.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-06 17:25
Kan je ook cyanogenmod erop zetten zonder dat je je toestel root? Denk dat de banking apps niet meer werken dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KwadKoor
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-01 19:49
zierbeek schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:48:
Kan je ook cyanogenmod erop zetten zonder dat je je toestel root? Denk dat de banking apps niet meer werken dan
Als je LineageOS installeert wordt je telefoon niet automatisch geroot. Mocht je dit toch willen kun je hier de root addon downloaden. Dit heb ik zelf wel gedaan, mijn banking apps werken normaal (Rabobank & Blockchain). Alleen krijg bij beide wel een security melding (Eenmalig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zierbeek schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:48:
Hangt van de Banking app af denk ik. Hier werkt ING, Rabobank en iZettle prima iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KwadKoor
Iemand ervaring met een custom kernel i.c.m. LineageOS? Zag deze laatst voorbij komen dus ben wel beniewd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
BL4CKOUT. schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Als je LineageOS installeert wordt je telefoon niet automatisch geroot. Mocht je dit toch willen kun je hier de root addon downloaden. Dit heb ik zelf wel gedaan, mijn banking apps werken normaal (Rabobank & Blockchain). Alleen krijg bij beide wel een security melding (Eenmalig).
Ik zou graag lineage installeren en zocht al het forum af maar ik geraak er niet wijs uit. Laat ons anders zeggen, ik durf er niet aan te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KwadKoor
zierbeek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:36:
[...]

Ik zou graag lineage installeren en zocht al het forum af maar ik geraak er niet wijs uit. Laat ons anders zeggen, ik durf er niet aan te beginnen.
Qua stabiliteit of lukt het installeren niet? Ben vanwege de achteruitgaande performance en het updatebeleid van OxygenOS laatst overgestapt op LineageOS. Draai het nu ruim 2 weken zonder problemen, bij mij werkt het in ieder geval beter dan OxygenOS zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
BL4CKOUT. schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:52:
[...]

Qua stabiliteit of lukt het installeren niet? Ben vanwege de achteruitgaande performance en het updatebeleid van OxygenOS laatst overgestapt op LineageOS. Draai het nu ruim 2 weken zonder problemen, bij mij werkt het in ieder geval beter dan OxygenOS zelf...
Ik weet niet hoe te beginnen om het te installeren :) hoe het zit qua backups maken, oplagen in de cloud,...
Ik heb geen angst om er aan te beginnen. Heb er alleen nog geen ervaring mee :)

Het enige lastige is dan dat je niet alle apps kan downloaden uit de playstore dan?

[ Voor 14% gewijzigd door zierbeek op 31-05-2017 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KwadKoor
zierbeek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:35:
[...]

Ik weet niet hoe te beginnen om het te installeren :) hoe het zit qua backups maken, oplagen in de cloud,...

Het enige lastige is dan dat je niet alle apps kan downloaden uit de planstore dan?
Het meeste synchroniseer je (Denk ik) al met je google account. Die backup kun je na het installeren van LineageOS tijdens het configureren weer terugzetten. Rooten is niet verplicht, dat kan inderdaad wel eens problemen geven met apps. Verder weet ik niks van apps die je niet uit de playstore kan downloaden.

Mocht je toch LineageOS willen installeren, een duidelijke handleiding vindt je hier.
Heb je vragen daarover of kom je er niet uit. Vrij zeker dat we je hier verder kunnen helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
en welke voordelen bied het rooten dan?
Bedankt voor de hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Sinds een tijd ben ik teruggegaan naar LineageOS 3.5.8, eigenlijk vanwege 2 redenen:
  1. Regelmatige network drops
  2. LineageOS updater die wel zelf de updates downloadt, maar ik moet zelf naar recovery rebooten en de ZIP opzoeken om deze te installeren
Kan iemand mij vertellen hoe dit tegenwoordig zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
Probleem is dat het me zelfs niet lukt om adb en fastboot te installeren, ik zie dat er een scherm openkomt als je dubbelklikt op android maar bij mij gaat de terminal dan open..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KwadKoor
zierbeek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:59:
en welke voordelen bied het rooten dan?
Bedankt voor de hulp !
Als je je telefoon root dan kun je apps die root access nodig hebben installeren, en unlock je features die normaal niet beschikbaar zijn. Denk hierbij aan apps die invloed hebben op je cpu en daardoor de levensduur van je batterij verbeteren, apps die het thema van android aanpassen (Custom boot animation etc.), adblockers en bv. Viper4android (Equalizer).
Mint schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:01:
Sinds een tijd ben ik teruggegaan naar LineageOS 3.5.8, eigenlijk vanwege 2 redenen:
  1. Regelmatige network drops
  2. LineageOS updater die wel zelf de updates downloadt, maar ik moet zelf naar recovery rebooten en de ZIP opzoeken om deze te installeren
Kan iemand mij vertellen hoe dit tegenwoordig zit?
De network drops zijn gefixt. Ik en 2 vrienden draaien LineageOS nu ruim 2 weken, nog geen van ons heeft bugs ervaren die hinderen bij dagelijks gebruik (Wel allemaal eerst de laatste versie van OxygenOS gedraaid.). Echter de updater is nog niet geautomatiseerd. Hij download de update wel, maar je moet hem nog steeds handmatig flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
BL4CKOUT. schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:13:
[...]

Als je je telefoon root dan kun je apps die root access nodig hebben installeren, en unlock je features die normaal niet beschikbaar zijn. Denk hierbij aan apps die invloed hebben op je cpu en daardoor de levensduur van je batterij verbeteren, apps die het thema van android aanpassen (Custom boot animation etc.), adblockers en bv. Viper4android (Equalizer).
En de nadelen zijn dan dat enkele apps niet werken? Maar dat rooten kan ik doen tijdens het proces?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KwadKoor
zierbeek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:12:
Probleem is dat het me zelfs niet lukt om adb en fastboot te installeren, ik zie dat er een scherm openkomt als je dubbelklikt op android maar bij mij gaat de terminal dan open..
Toevallig deze handleiding al geprobeerd?
Snap niet wat je bedoeld met dubbelklikken op android :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KwadKoor
zierbeek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:16:
[...]

En de nadelen zijn dan dat enkele apps niet werken? Maar dat rooten kan ik doen tijdens het proces?
Enkele apps weigeren te werken met een geroot apparaat vanwege veiligheidsredenen. Ik heb zo geen idee welke dat zijn, zelf eigenlijk nooit last van gehad. LineageOS heeft een addon die je na het flashen van de rom en gapps kan flashen. Dus dat kan tijdens het proces, maar ook achteraf nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
Jaa van die tutorial snap ik niets ;)

ik bedoel het lukt me niet om te starten, werk op mac

[ Voor 43% gewijzigd door zierbeek op 31-05-2017 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KwadKoor
zierbeek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:22:
Jaa van die tutorial snap ik niets ;)

ik bedoel het lukt me niet om te starten, werk op mac
Werk zelf met Windows, dus kan je daar helaas niet bij helpen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
BL4CKOUT. schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:03:
[...]

Werk zelf met Windows, dus kan je daar helaas niet bij helpen :S
Het is bijna gelukt, maar moet ik Gapps er al opzetten voor ik reboot en lineage installeer of daarna pas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KwadKoor
zierbeek schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:14:
[...]

Het is bijna gelukt, maar moet ik Gapps er al opzetten voor ik reboot en lineage installeer of daarna pas?
Je flashed alle zips achter elkaar in volgorde:

1. LineageOS
2. G-apps
3. SU-addon voor root (Optioneel).

Dan wipe je de cache/dalvik, daarna boot je weer naar system. Als je deze guide volgt, staat het daar ook aangegeven in de stappen.

Let wel op dat je de goede versie van G-apps hebt gedownload (ARM64 voor Android 7.1). De variant mag je zelf kiezen ;). Deze kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
dat heb ik allemaal gedaan, bedankt voor de hulp. Gapps installeert nu dus dan kan ik booten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:42
Zijn er mensen met lineageOs die ook Abn AMRO App hebben, waar de finger print wel werkt?
Laatste versie oxygenos en Abn app werkt het niet meer. Voorheen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwadKoor
SolarOrbiter schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:55:
Zijn er mensen met lineageOs die ook Abn AMRO App hebben, waar de finger print wel werkt?
Laatste versie oxygenos en Abn app werkt het niet meer. Voorheen wel.
Ik heb LineageOS met de Rabobank app, krijg alleen hier de fingerprint ook nog niet werkend. Op OxygenOS niet geprobeerd.

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 14:29

bebopper

I'm an absolute beginner...

Heb de laatste nightly van LineageOS (14.1 - 20170803) op mijn OnePlus gezet, maar...

Dual sim met bellen werkt niet goed, kan niet selecteren welke sim ik wil gebruiken; hier heb ik een work around voor de app Dual Sim Selector Pro, hierdoor kan ik nu wel een sim selecteren

maar...

ik krijg nu geen actief call scherm meer te zien, het gesprek begint dus wel, maar ik kan niet ophangen oid

lijkt hierop:
https://jira.lineageos.org/browse/BUGBASH-55
https://www.reddit.com/r/...nt_working_on_lineage_os/
http://opengapps.org/blog...13/google-dialer-for-all/

Heb de default dialer echter al op de Google dialer staan, dus dat lijkt het toch ook niet te zijn...

Ook al verschillende reboots gedaan.

Teruggaan naar een eerdere versie van LineageOS zal volgens mij niet veel helpen want het OS haalt zelf updates binnen?

Edit 10:50:
Heb nu als dialer True Phone Dialer geinstalleerd en met deze werkt het wel. Lijkt dus een issue met de Google dialer te zijn?

Nog niet helemaal blij, maar al wel een heel stuk blijer, kan iig weer bellen etc. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door bebopper op 10-08-2017 10:52 ]

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 18:59
bebopper schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:35:
Heb de laatste nightly van LineageOS (14.1 - 20170803) op mijn OnePlus gezet, maar...

Dual sim met bellen werkt niet goed, kan niet selecteren welke sim ik wil gebruiken; hier heb ik een work around voor de app Dual Sim Selector Pro, hierdoor kan ik nu wel een sim selecteren

maar...

ik krijg nu geen actief call scherm meer te zien, het gesprek begint dus wel, maar ik kan niet ophangen oid

lijkt hierop:
https://jira.lineageos.org/browse/BUGBASH-55
https://www.reddit.com/r/...nt_working_on_lineage_os/
http://opengapps.org/blog...13/google-dialer-for-all/

Heb de default dialer echter al op de Google dialer staan, dus dat lijkt het toch ook niet te zijn...

Ook al verschillende reboots gedaan.

Teruggaan naar een eerdere versie van LineageOS zal volgens mij niet veel helpen want het OS haalt zelf updates binnen?

Edit 10:50:
Heb nu als dialer True Phone Dialer geinstalleerd en met deze werkt het wel. Lijkt dus een issue met de Google dialer te zijn?

Nog niet helemaal blij, maar al wel een heel stuk blijer, kan iig weer bellen etc. :*)
Google Dialer, Contacts, SMS hebben inderdaad allemaal bekende problemen met Lineage. Zie ook: https://forums.oneplus.ne...-drops-on-lineage.542122/

Ik heb last van bovenstaand (call drops tijdens gesprekken) en gebruik idd ook TruePhone. Met Titanium Backup heb ik de betreffende Google apps gefreezed, niet ideaal maar het werkt..

Je kunt trouwens wel terug naar een oude versie van Lineage, hij update nooit uit zichzelf. Hooguit download hij de laatste versie als je dit aan hebt staan maar de update moet je nog altijd handmatig draaien.

• bebopper

bebopper

Hmm, was iets te vroeg blij, als ik gebeld wordt blijft mijn scherm zwart en kan ik dus niet opnemen...

Zal eens kijken of het wat uitmaakt als ik de bestaande Google apps op een of andere manier disable (heb geen Titanium back, maar zal er eens naar kijken).

Edit 14:05
Heb enorm lopen kl*ten en nu uiteindelijk door de Google Phone dialer weer te activeren alles werkend, vraag me alleen niet waarom. Kan nu gebeld worden en opnemen en ook zelf bellen. Ook het gebruiken van het keypad tijdens een gesprek (voor het doorlopen van een keuze menu bvb) werkt nu weer.

Is me nu alleen opgevallen dat in Whatsapp bijna al mijn contacten niet herkend worden (staan telefoonnummers ipv namen). De telefoonnummers staan wel degelijk in mijn contacten (heb ik gecheckt) en ook het verwijderen en opnieuw toevoegen aan een contact heeft geef effect (blijft het telefoonnummer tonen in Whatsapp).

Tot nog toe helaas nogal een worsteling dus om alles weer een beetje in orde te krijgen :/

[ Voor 63% gewijzigd door bebopper op 10-08-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De OnePlus 2 heeft nu ook een onofficiële build van LineageOS 15, het gaat lekker op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat is nu een goede stabiele ROM?

Ik heb LineageOS geprobeerd, maar dat voelde niet lekker aan. Camera werkte niet goed, en brightness deed helemaal niets (ja: adaptness stond uit). Paranoid Droid werkte vroeger goed, maar nu ik die er weer op heb staan doet Titanium raar (crasht constant) en kan ik niets restoren.

Welke custom ROM is een aanrader? (Android7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pven is er voor de OnePlus 2 geen build van Sultanxda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:54:
@pven is er voor de OnePlus 2 geen build van Sultanxda?
In https://forum.xda-developers.com/oneplus-2/development zie ik hem zo snel niet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het inderdaad. Dat is wel jammer. Zijn roms staan er wel om bekend om stabiel te zijn namelijk. Wellicht kun je RESURRECTION REMIX proberen. Die zijn ook altijd erg stabiel/ goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:13:
[...]

Ik zie het inderdaad. Dat is wel jammer. Zijn roms staan er wel om bekend om stabiel te zijn namelijk. Wellicht kun je RESURRECTION REMIX proberen. Die zijn ook altijd erg stabiel/ goed.
Kijk ik straks naar. Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

LineageOS heeft sinds midden augustus problemen op de OnePlus2 (zie o.a. hier). Gebruik het zelf ook en heb exact deze issues. Voor die tijd was ik wel tevreden, dus ga waarschijnlijk terug naar een build van eind juli. Maar als ik dan toch bezig ben zal ik misschien ook eens naar resurrection kijken.
pven schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:50:
Wat is nu een goede stabiele ROM?

Ik heb LineageOS geprobeerd, maar dat voelde niet lekker aan. Camera werkte niet goed, en brightness deed helemaal niets (ja: adaptness stond uit). Paranoid Droid werkte vroeger goed, maar nu ik die er weer op heb staan doet Titanium raar (crasht constant) en kan ik niets restoren.

Welke custom ROM is een aanrader? (Android7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb nu Resurrection erop staan. Hij staat nog te restoren (240 apps kost wat tijd), maar vooralsnog lijkt het allemaal stabiel te zijn. Later meer. :)

Draait vooralsnog prima. Nog niets raars gezien. Ik ben hoopvol. :)

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 20-09-2017 07:30 ]

• pven
  • Niet online
Tot nu toe 1 klacht: ik krijg Google Play: Verkeer, Parkeren en Tanken - ANWB Onderweg niet werkend. Uiteraard heb ik de bekende truukjes geprobeerd, maar na het intro-scherm sluit de app zichzelf af. Keer-op-keer ...

@pven zonder foutmelding o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De app crasht, dan krijg ik de optie om hem te herstarten of om feedback te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Sinds kort is Lineage 15 ( Android 8 ) niet meer alpha maar beta:
https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-0-t3668056

Gisteren geinstalleerd en werkt opvallend goed voor dagelijks stabiel gebruik.

Eerste wat opvalt aan Android 8 is dat de batterijduur aanzienlijk beter is :)

• pven
  • Niet online
Grimmie187 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:44:
Sinds kort is Lineage 15 ( Android 8 ) niet meer alpha maar beta:
https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-0-t3668056

Gisteren geinstalleerd en werkt opvallend goed voor dagelijks stabiel gebruik.
Werkt alles er ook op? In het verleden was er bv altijd ellende met de camera bij dit soort upgrades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
pven schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:30:
[...]

Werkt alles er ook op? In het verleden was er bv altijd ellende met de camera bij dit soort upgrades.
Yep, in principe werkt alles:

What's working :
Boots
RIL (Calls, SMS, Data)
Fingerprint
Wi-Fi
Bluetooth
Camera
Video Recording
Video Playback
Audio
Sensors
Hotspot
Flash
LED
GPS

Er missen nog wel wat kleine features, wat ik tot nu toe heb ontdekt:
-Double tap to wake
-Advanced restart

Maar zoals gezegd, alle essentiele zaken voor dagelijks gebruik werken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Resurrection (nieuwste, 5.8.5 geloof ik) is enorm laggy. Net na een reboot gaat het wel, maar na een paar uuur begint het toestel wat trager te worden en uiteindelijk moet ik dan herstarten (met wat pech 2 keer per dag).

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
Hi, ik heb net Lineage cm15 op men oneplus gezet en nu is hij blijkbaar geroot, omdat ik geklikt heb op 'install twrp as system app " denk ik. Is het mogelijk dit ongedaan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGroentje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 14:31
Ik probeer Lineage 15 op mijn OP2 te zetten maar krijg de ROM niet gestart.

In eerste instantie kreeg ik Error7 maar dit was op te lossen door het updater-script aan te passen. Hierna flashed de ROM zonder problemen.
Maar bij een reboot start de OP2 niet door en blijft hangen op het Oneplus logo.

Iemand een idee?

Ik kom vanaf een 6.01 Nexus ROM. Moet ik de boot.img nog aanpassen in de Lineage zip?
FGroentje schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:13:
Moet ik de boot.img nog aanpassen in de Lineage zip?
Welke versie van TWRP heb je? En probeer je een clean flash of flash je deze over je huidige rom heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGroentje
rens-br schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:15:
[...]

Welke versie van TWRP heb je? En probeer je een clean flash of flash je deze over je huidige rom heen?
Ik gebruik TRWP 3.0.2 en doe een clean flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FGroentje schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:14:
Ik gebruik TRWP 3.0.2 en doe een clean flash.
Installeer eerst eens de laatste versie van TWRP. Grote kans dat dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGroentje
rens-br schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:15:
[...]

Installeer eerst eens de laatste versie van TWRP. Grote kans dat dat het probleem is.
Bedankt voor de tip. Maar nu ging ik van de regen in de drup; nu werkt de Recovery niet meer en blijft deze hangen op het Oneplus logo. Zelfde geldt voor Fastboot.

Mijn oude ROM start gelukkig nog wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FGroentje schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:32:
Bedankt voor de tip. Maar nu ging ik van de regen in de drup; nu werkt de Recovery niet meer en blijft deze hangen op het Oneplus logo. Zelfde geldt voor Fastboot.
Dat is wel heel vreemd. Welke stappen heb je uitgevoerd om de recovery te updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed nieuws voor de Custom Rom gebruikers onder ons. LineageOS 15.1 voor de OP2 zit eraan te komen. Hij wordt momenteel gebuild en zal vanmiddag online komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik probeer mijn OP2 noodgedwongen weer tot leven te wekken, nadat ie een paar maanden in de kast heeft gelegen. Ik heb een reset vanuit het OS gedaan, daarna heb ik Lineage 14.1 erop geflashed, en als ie herstart dan gaat ie iedere keer weer in recovery-mode. Het toestel start dus niet op, hij hangt ook niet, maar gaat iedere keer naar de TWRP-recovery. Wat gaat er fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:24:
Het toestel start dus niet op, hij hangt ook niet, maar gaat iedere keer naar de TWRP-recovery. Wat gaat er fout? :?
Welke versie van TWRP staat erop? Alleen de laatste versie van TWRP werkt met LOS14.1 samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:32:
[...]

Welke versie van TWRP staat erop? Alleen de laatste versie van TWRP werkt met LOS14.1 samen.
Versie 3.0.2-0, die is vast te oud ;)

Ik zit even in die hoek te zoeken. Ook Lineage 13 geeft hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:00:
Versie 3.0.2-0, die is vast te oud ;)
De website van TWRP is momenteel offline, dus kan het niet checken, maar die versie is al wel behoorlijk oud inderdaad. 3.2.1.0 is volgens mij de nieuwste.

Edit: website is weer online: 3.0.2-0 is gereleased in april 2016, kan je dus aanraden om sowieso even te upgraden.

Verder is LOS15.1 nu inderdaad officieel verschenen voor de OnePlus 2.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 27-03-2018 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De release van 3 juli lijkt een rare bug te hebben qua simkaart(en). De simkaart wordt wel gedetecteerd maar je kunt hem niet inschakelen. Dirty flash naar de vorige versie is de oplossing. Mocht dat niet meteen werken dan kun je je simkaart in het andere slot steken.
Pagina: 1 2 3 Laatste