Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000642432.jpeg

De Chinese fabrikant heeft zijn nieuwe toestel OnePlus 2 gepresenteerd. Het toestel beschikt over een 5,5"-scherm met full-hd-resolutie en maakt gebruik van een Snapdragon 810-soc van Qualcomm. Aan de voorkant zit een vingerafdrukscanner.

De OnePlus 2 heeft een 5,5"-scherm met full-hd-resolutie, waarmee die elementen ongewijzigd blijven ten opzichte van zijn voorganger. De 2 heeft wel een kleinere behuizing. Het toestel beschikt over een ontwerp dat niet veel afwijkt van de One, met de verwisselbare achterkant met onder meer opties voor Sandstone Black, kevlar en hout. Aan de zijkant zit een volumeregelaar met drie standen, die overeen komen met de volumeregeling in Android Lollipop met Stil, Prioriteit en Alle Meldingen.

Het toestel heeft twee varianten. De goedkoopste versie heeft een werkgeheugen ter grootte van 3GB en een opslag van 16GB, de duurdere heeft 4GB lpddr4-geheugen met 64GB aan opslag. Het toestel draait op een Snapdragon 810-soc van Qualcomm, een octacore met vier Cortex A57- en vier Cortex A53-kernen.

De telefoon heeft een vingerafdrukscanner onder het scherm om de telefoon te ontgrendelen. Aan de onderkant van het toestel zit een usb-c-poort. Die werkt op basis van usb 2.0. De meegeleverde kabel is bovendien geen usb-c-naar-usb-c-kabel, maar 'slechts' usb-a-naar-usb-c-kabel, waardoor het overpompen van data niet zo snel is als in theorie mogelijk zou zijn. Een extra kabel kost bij OnePlus 5 dollar. Een technologie om snel opladen mogelijk te maken, zoals vrijwel elke high-end telefoon anno 2015 ondersteunt, ondersteunt de 2 niet.

De camera heeft een maximale resolutie van dertien megapixels, heeft optische beeldstabilisatie en beschikt over laser autofocus om scherp te stellen. De accu heeft een capaciteit van 3300mAh. De telefoon heeft in tegenstelling tot zijn voorganger geen nfc, omdat mensen dat niet zouden gebruiken.

De OnePlus 2 draait Android Lollipop met OxygenOS, een skin van OnePlus zelf met aanpassingen aan Android. Net als veel andere Chinese modellen ondersteunt OxygenOS het starten van apps door op het uitgeschakelde scherm gebaren te tekenen. Ook zit links van het homescreen de 'shelf', een eigen scherm met snelkoppelingen van OnePlus in plaats van Google Now.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid
SkinOxygenOS
CPUQualcomm Snapdragon 810
RAM3 /4 GB
ROM16 / 64 GB
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
Scherm5,5" Full-HD LCD
Camera13MP back, 5MP front
Accu3300 mAh Li-Polymer accu
KleurZwart (Sandstone Black)
Afmetingen151,8 x 74,9 x 9,85 mm
Gewicht175 g
BijzonderhedenVingerafdrukscanner, dual sim, USB 2.0(Type-C)
Prijs€345,-

Terug naar Inhoudsopgave

OnePlus biedt voor de OnePlus 2 zelf een heleboel accessoires aan. Zo verkopen ze een Powerbank, screen protector, hoesjes en style swap covers. Aangezien de OP2 alleen online verkocht wordt, zullen er weinig accessoires te koop zijn in fysieke winkels.

De OnePlus 2 wordt geleverd met een aantal accessoires:
OnePlus 2 shop

Zoals hierboven al genoemd biedt OnePlus een heleboel accessoires aan, deze zijn te koop in hun online shop. Boven de 100 euro zijn de verzendkosten gratis en daaronder kosten die €6,99.

Andere online shops

Voor andere accessoires zul je voornamelijk de china shops af moeten gaan. Je kan bijvoorbeeld terecht bij eBay, Aliexpress of Banggood.

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.013-04-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 100% gewijzigd door rens-br op 02-06-2016 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Mooie topic-start. d:)b

Echter zie ik nog wel een klein foutje. Bij de link van Aliexpress (onderaan je topicstart), verwijst de link naar het zoeken naar een WileyFox Swift, in plaats van OnePlus 2. Als ik het zo zie lijkt het er op dat die hoesjes niet gaan passen ;).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57

bebopper

I'm an absolute beginner...

Zou ook zeker banggood.com even noemen, heb er twee kabels gekocht waar ik erg tevreden mee ben, goede kwaliteit;
http://www.banggood.com/B...3_1-Type-C-p-1015831.html (2 meter)
http://www.banggood.com/B...-4C-Zuk-Z1-p-1013479.html (1 meter)

Ook voor cases hebben ze redelijk wat keuze, ben zelf voor een simpele gegaan;
http://eu.banggood.com/Wh...ePlus-2-wp-Uk-998369.html

Screenprotectors hebben ze ook zoals bvb deze waar ik (wederom) heel tevreden mee ben;
http://www.banggood.com/9...-OnePlus-2-p-1006549.html

[ Voor 34% gewijzigd door bebopper op 13-04-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:15:
Echter zie ik nog wel een klein foutje. Bij de link van Aliexpress (onderaan je topicstart), verwijst de link naar het zoeken naar een WileyFox Swift, in plaats van OnePlus 2. Als ik het zo zie lijkt het er op dat die hoesjes niet gaan passen ;).
Dankjewel! Bedankt voor de tip. Zou het zo zijn dat die hoesjes niet passen? Is toch bijna hetzelfde formaat? :P
bebopper schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:16:
Zou ook zeker banggood.com even noemen, heb er twee kabels gekocht waar ik erg tevreden mee ben, goede kwaliteit.
Bedankt voor de tip. Banggood toegevoegd aan de Op.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 13-04-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:19:
Dankjewel! Bedankt voor de tip. Zou het zo zijn dat die hoesjes niet passen? Is toch bijna hetzelfde formaat? :P
Het lijkt nog niet opgelost te zijn. Want ik krijg nu een error 404 ;).

Kijk maar naar de hoesjes qua camera opening, en de camera van de OnePlus 2.

OnePlus 2: https://fs02.androidpit.i...tone-back-camera-w782.jpg

Hoesje WileyFox Swift: http://g01.a.alicdn.com/k...KpXXXXboXFXXq6xXFXXX3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:40:
[...]
Het lijkt nog niet opgelost te zijn. Want ik krijg nu een error 404 ;).
Het zou nu moeten werken. Ik was overigens heel erg sarcastisch met mijn opmerking Anoy. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

rens-br schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:24:
[...]

Het zou nu moeten werken. Ik was overigens heel erg sarcastisch met mijn opmerking Anoy. ;)
Oh, haha. Tja, ik weet wel waarom ik dat zo letterlijk nam :P.

En oh, ik zie trouwens een spelfoutje in je zoekopdracht. "accessories" in plaats van "accessoires" :P. Als je dat aanpast, is het voldoende denk ik.

Of je moet mij als grammar-nazi willen inzetten bij de topic-start *wink wink ;) ;) * :D.

[ Voor 30% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-04-2016 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:04:
offtopic:
En oh, ik zie trouwens een spelfoutje in je zoekopdracht. "accessories" in plaats van "accessoires" :P. Als je dat aanpast, is het voldoende denk ik.
offtopic:
Accessories is de Engelse vertaling. ;) Overigens voordat er alleen maar off-topic reacties zijn, stuur mag je me bij de volgende fout een DM sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 14-04-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Een tijdelijke actie: De OnePlus 2 kan tegenwoordig geleverd worden met een gratis StyleSwap Cover. Alle soorten zijn gratis, zolang je er maar één besteld. Als je er meer dan één besteld is er eentje voor niks en de rest kost €13,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik heb de OnePlus2 nu vanaf het begin en merk dat met deze weersomstandigheden het niet altijd prettig is een zwarte te hebben. Ik zoek me suf naar een witte styleswap. Iemand enig idee of die er wel zijn?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
lekzzz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Ja had ik ook naar gekeken maar merk dat er niet veel activiteit in plaats heeft. Vandaar dat ik hier even vroeg. Hetgeen daar benoemd en naar verwezen wordt geeft ook geen witte styleswap. Mogelijk omdat er geen witte OpT is gemaakt?
Er is inderdaad geen witte OPT gemaakt en er wordt door OnePlus ook geen witte StyleSwap cover gemaakt, er wordt echter wel een wit hoesje aangeboden. Misschien is dat iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
rens-br schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:02:
[...]

Er is inderdaad geen witte OPT gemaakt en er wordt door OnePlus ook geen witte StyleSwap cover gemaakt, er wordt echter wel een wit hoesje aangeboden. Misschien is dat iets voor je?
Ik heb nu deze besteld. Had ik ook voor een Mi4 destijds.

[ Voor 13% gewijzigd door lekzzz op 10-05-2016 14:42 ]

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Toevallig iemand ervaring met de switch covers? en dan specifiek een switch cover buiten de standaard sandstone variant. Ik ben aan het denken om de Black Apricot switch cover te bestellen maar twijfel of deze net zo mooi is als op de renders op de website zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-09 11:24
Hebben jullie een autohouder? zoja welke gebruiken jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
zierbeek schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:01:
Hebben jullie een autohouder? zoja welke gebruiken jullie :)
Ik gebruik al tijden deze autohouder, is overigens ook te koop bij de MM voor hetzelfde geld. Gebruik deze wel voor mijn OPO, maar aangezien de OP2 net zo groot is, moet dit prima passen!

Er zit een zuignap, ventilatiebeugel en plakker bij om de houder te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Hoop dat iemand mij kan helpen, zoek een goeie wallet case(bij voorkeur met ruimte voor pasjes en een geld vakje eronder voor biljetten). Bij voorkeur eentje die bij licht gebruik niet al flinke slijtage laat zien en stevig is :+ Iemand die er al eentje een tijd gebruikt en er tevreden over is?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand een idee waar je zo goedkoop mogelijk een cardboard kan kopen voor de OP2? Ik wil wel eens proberen of dat wat is, het liefst met een zo klein mogelijke investering. (En nee: ik ben niet handig. ;))

Uiteraard heb ik op de diverse sites gekeken, maar:
• >10 euro is not done
• of ze zijn uitverkocht

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 12-07-2016 16:08 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:07:
Iemand een idee waar je zo goedkoop mogelijk een cardboard kan kopen voor de OP2? Ik wil wel eens proberen of dat wat is, het liefst met een zo klein mogelijke investering. (En nee: ik ben niet handig. ;))

Uiteraard heb ik op de diverse sites gekeken, maar:
• >10 euro is not done
• of ze zijn uitverkocht
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
_birdie_ schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:35:
Dus maar eens een nieuwe kabel bestellen. Maar ik vind ze wel heel erg duur en heb geen zicht op prijs vs kwaliteit van de kabel.
Gewoon een Blitzwolf USB-C kabel kopen op Banggood, die kabels zijn niet duur en van prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Iemand enig idee waar je ik een glazen screenprotector nog kan krijgen? Ik heb al tweemaal een officiële van Oneplus zelf gehad en was er heel tevreden over, maar blijkbaar zijn ze niet meer leverbaar.

https://oneplus.net/be_nl...ed-glass-screen-protector

Iemand ervaring met andere screenprotectors? Liefst glas (al twee maal gered geweest _/-\o_ ) , ik ben geen voorstander van een dun laagje plastiek.

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Heb mijn OP2 zojuist keihard laten kletteren, scherm naar beneden, op een marmeren vloer. Ik telde ongeveer 9 barsten in de voorkant.

Gelukkig zat er een tempered glass screen protector op en is het scherm nog helemaal heel :*).

Gelijk een nieuwe besteld :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

HTT-Thalan schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:33:
Heb mijn OP2 zojuist keihard laten kletteren, scherm naar beneden, op een marmeren vloer. Ik telde ongeveer 9 barsten in de voorkant.

Gelukkig zat er een tempered glass screen protector op en is het scherm nog helemaal heel :*).

Gelijk een nieuwe besteld :P.
Ik heb gisteren net hetzelfde meegemaakt, dankzij de tempered glass screen protector is er geen schade Blijkbaar was niet alleen de screenprotector gebarsten, maar is ook het glas van het scherm zelf op de exacte plaats ook gebarsten :( . Maar ik heb gezien dat de officiële van Oneplus niet meer beschikbaar zijn? Welke heb jij besteld?

[ Voor 10% gewijzigd door freddy0519 op 09-06-2017 11:03 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

freddy0519 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:54:
[...]

Ik heb gisteren net hetzelfde meegemaakt, dankzij de tempered glass screen protector is er geen schade Blijkbaar was niet alleen de screenprotector gebarsten, maar is ook het glas van het scherm zelf op de exacte plaats ook gebarsten :( . Maar ik heb gezien dat de officiële van Oneplus niet meer beschikbaar zijn? Welke heb jij besteld?
Eentje van orzly bij Amazon, zit nu in de states dus dat is het snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_r86
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 20:21
Ik heb er zojuist 2 (1 reserve) gekocht bij https://www.screenprotect...ed-glass-screenprotector/

Bevalt goed, maar moet erbij aangeven dat ik lange tijd het standaard meegeleverde protectortje erop had zitten. Deze laat veel meer licht door en de oneplus 2 reageert goed op aanraking. Ze zijn momenteel in de aanbieding voor 4 euro, dus als het niet bevalt dan kun je je er niet echt een buil aan vangen. 1 ding, de screenprotector heeft geen gaatje voor de front camera, verder perfecte pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Quickcharge

Heeft dit zin voor de OP2? Ik twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

pven schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:12:
Quickcharge

Heeft dit zin voor de OP2? Ik twijfel.
Nee, de OnePlus 2 ondersteunt de amperages niet.

Pagina: 1