PeacekeeperNL schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:02:
[...]
[...]
@
D0gtag, een vervelende situatie zeker, maar zoals @GreNade aangeeft ben je inderdaad naar de verkeerde partij gegaan (zij het op advies van de juiste partij). Je hebt je toestel gekocht bij BelSimpel, dus dan dien je voor garantie aan te kloppen bij BelSimpel. Dit heb je (als ik het zo goed had teruggelezen) goed gedaan. BelSimpel heeft je echter onterecht doorverwezen naar OnePlus. BelSimpel heeft de overeenkomst gesloten met OnePlus. Jij hebt de overeenkomst, en daarmee het recht op je garantie, gesloten bij BelSimpel. Dus ik zou je klacht bij hun neerleggen.
Tot slot, voor dit hele verhaal is een prachtig topic waar het volgens mij meer thuishoort, namelijk
het RMA/garantie topic voor OnePlus.
D0gtag, heb je nu wel inmiddels een goed werkend/gerepareerd toestel retour ontvangen?
Uiterraard heb ik de klacht doorgezet bij belsimpel, maar dit is een waarschuwing voor iedereen die het rechtstreeks bij oneplus heeft gekocht. In principe is oneplus de reparateur van dit toestel aangezien oneplus met belsimpel in zee is gegaan als retail channel in Nederland.
Begrijp mij niet verkeerd, het boeit me geen hol wat oneplus zegt, het duurt alleen maar lang zo.
Ik vind het best want ik heb belsimpel nog een week gegeven voordat ik de klacht doorzet naar de geschillencommisie = ontbinden koop.
Maar het is duidelijk dat oneplus de garantie inziet: (staat ook letterlijk op de eerste foto bij het aanmelden), oneplus werkt samen met belsimpel, (de mensen die denken dat die rekening van 132 euro eigenlijk bij belsimpel had moest zijn snappen niet hoe retail werkt, belsimpel betaald natuurlijk ook de reparatie niet, ze regelen alleen alles voor de klant <- althans dat hadden ze moeten doen).
Belsimpel stuurt Oneplus toestellen voor de reparatie naar Oneplus, die heeft het toestel geaccepteerd maar heeft het toestel zelf kapot gemaakt, Oneplus heeft geprobeerd onder de schade uit te komen door gewoon een rekening te sturen, ik kom er makkelijk mee weg omdat: belsimpel, f*ck oneplus.
Maar nogmaals mensen die rechtstreeks bij oneplus aankloppen zullen het zelfde kunnen ondervinden en bij mij hebben ze de waarheid gezegd, maar bij een ander kunnen ze zeggen: waterschade.
(ik heb nooit foto's of nog een antwoord gekregen op de mail, waarbij ze letterlijk in de voorgaande mail zeiden als je nog meer vragen hebt....) ga jij maar bewijzen dat het niet je schuld is.
Voor veel mensen is dit lastig en intimiderend, als jij denkt dat dit netjes is van oneplus... of dat dit aan belsimpel ligt, nee de consequenties zijn voor belsimpel. Oneplus heeft gewoon geprobeerd er makkelijk mee weg te komen (dit is niet iets heel ongewoons in garantie wereld, meeste mensen weten niet eens wat hun garantie rechten zijn, en daar word veelvuldig misbruik van gemaakt)
Ik heb nog steeds geen toestel.

( Hier ligt de schuld bij belsimpel) Ik accepteer dit toestel ook niet meer want als je zoveel kracht moet zetten dat het scherm breekt, en vervolgens het scherm vervangt plus camera's maar niet het mainbord, ik weinig vertrouwen heb ik de rest van de componenten of vaardigheden van de monteurs (de achterkant begon al los te laten van de eerste reparatie).
Iedereen mag denken wat ie wil, en over elk merk kan je vuil vinden, maar dit is mijn ervaring met oneplus (en de tweede slechte ervaring met belsimpel & het zelfde toestel) ter vergelijking: samsung maakt niet uit waar je hem koopt >binnen EU< doet de garantie ongeacht, mijn s7 edge was net een jaar oud en ik hoefde geen aankoop bon whatever op te sturen, gemaakt zonder gezeur. Kennelijk betaal je daar extra voor, dan koop ik wel een Samsung in de aanbieding
De oneplus was een goed toestel, als hij het deed, prima clean android, dat ga ik wel missen, maar een ervaring topic zonder negatieve ervaring is gewoon een fanboy klankruimte en daar zijn er al heel veel van op tweakers...
kuch radeon topic kuch
Laatste wat ik er over zeg, had het RMA topic niet gezien, als de admin al mijn 3 tal topics overzet is het top.
(maar dit nu opeens daar plempen is ook weer raar)
(thx admin)
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's