Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:27

pino85

Im just a Bird in the Sky

Daar heb je ook wel een punt in natuurlijk maar hier bij Oneplus duurt het allemaal toch wel erg lang en lijkt zelfs de standaard procedure onduidelijk en slordig te verlopen. Over je post, je tel zo terugkrijgen kan echt niet!

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 12-03-2019 19:49 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 16:25

WCA

pino85 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:49:
Daar heb je ook wel een punt in natuurlijk maar hier bij Oneplus duurt het allemaal toch wel erg lang en lijkt zelfs de standaard procedure onduidelijk en slordig te verlopen. Over je post, je tel zo terugkrijgen kan echt niet!
Dynafix duurde bij mij totaal 6 maanden voordat ik een fatsoenlijke oplossing had (die telefoon op de foto was voor de 6e keer weg)

Bij Oneplus stuurde ik vrijdagmiddag mijn telefoon op, en had ik 'm dinsdag weer terug.

Er zijn altijd idiote gevallen bij elke fabrikant, en de slechte ervaringen worden in zo'n topic gedumpt. De goede ervaringen heeft bijna niemand het over.

Ik heb wel gebeld overigens, het enige dat beter zou kunnen, is dat de support wel in het Nederlands zou mogen

[ Voor 7% gewijzigd door WCA op 12-03-2019 20:47 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-05 13:40
Is er iemand bekend met de prijs van een scherm vervangen van een Oneplus 5?
Oneplus zelf levert alleen de prijs van het scherm aan. Zo'n 60 euro ex btw en montage.
Zou toch graag weten wat de complete prijs is voordat ik een beslissing maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29

13art

Moderator Mobile
nico445 schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:29:
Is er iemand bekend met de prijs van een scherm vervangen van een Oneplus 5?
Oneplus zelf levert alleen de prijs van het scherm aan. Zo'n 60 euro ex btw en montage.
Zou toch graag weten wat de complete prijs is voordat ik een beslissing maak?
Heb zelf even geen tijd om het na te zoeken, maar zoek binnen dit topic even op 'scherm' en er zijn legio berichten over reparatie van schermen en kosten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUSINESSRA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-05 15:57
Ik heb even een vraag voor de (oud) gebruikers van de OnePlus 5(T).
Ik heb een probleem met de USB poort, hij wordt niet meer herkend door mijn pc en de dashcharging werkt niet meer.
Na wat onderzoek op internet heb ik meerdere mensen met dit probleem gevonden en die hebben me tot 2/3 oplossingen gebracht.
1. De poort proberen schoon te maken. Helaas heeft dit geen effect gehad en wil ik dus over gaan op nummer 2 en 3.
2. De telefoon op sturen naar OnePlus onder de garantie. Dan weet ik zeker dat het goed terug komt en hij werkt. Ook kost het me (als het goed is) geen geld.
Het nadeel is dat ik niet zeker weet of het onder garantie valt of onder gebruikssporen. En ik ben hem 1 tot 1,5 week kwijt.
3. Zelf een reparatie setje kopen en repareren.
De voordelen zijn dat het lekker snel klaar is en dat ik hem dus niet kwijt ben.
Nadelen zijn dat het dus een klein bedrag kost en dat ik geen 100% garantie heb dat het goed gaat.

Mijn vraag aan jullie:
Zijn er mensen met tips en adviezen wat ik het best kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
BUSINESSRA schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:09:
Ik heb even een vraag voor de (oud) gebruikers van de OnePlus 5(T).
Ik heb een probleem met de USB poort, hij wordt niet meer herkend door mijn pc en de dashcharging werkt niet meer.
Na wat onderzoek op internet heb ik meerdere mensen met dit probleem gevonden en die hebben me tot 2/3 oplossingen gebracht.
1. De poort proberen schoon te maken. Helaas heeft dit geen effect gehad en wil ik dus over gaan op nummer 2 en 3.
2. De telefoon op sturen naar OnePlus onder de garantie. Dan weet ik zeker dat het goed terug komt en hij werkt. Ook kost het me (als het goed is) geen geld.
Het nadeel is dat ik niet zeker weet of het onder garantie valt of onder gebruikssporen. En ik ben hem 1 tot 1,5 week kwijt.
3. Zelf een reparatie setje kopen en repareren.
De voordelen zijn dat het lekker snel klaar is en dat ik hem dus niet kwijt ben.
Nadelen zijn dat het dus een klein bedrag kost en dat ik geen 100% garantie heb dat het goed gaat.

Mijn vraag aan jullie:
Zijn er mensen met tips en adviezen wat ik het best kan doen?
Gewoon opsturen en tijdelijk een ander toestel fixen. Oneplus is over het algemeen vrij snel met reparaties dus zo lang ben je hem niet kwijt. Dus ik snap niet zo goed waarom je dan zelf zou willen gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga voor de camera repair (focus issue :() en een nieuwe accu voor mijn 3T. Eens kijken of dat lukt in twee weken :)

Edit: camera gaat onder garantie (!) accu moet ik zelf betalen.
Kost al met al €39,20. Erg netjes als je het mij vraagt.
Eens kijken hoe snel ze het uitvoeren.

[ Voor 41% gewijzigd door Jelte op 04-07-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:11

Jodi

No Matches Found

Jelte schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:46:
Ik ga voor de camera repair (focus issue :() en een nieuwe accu voor mijn 3T. Eens kijken of dat lukt in twee weken :)

Edit: camera gaat onder garantie (!) accu moet ik zelf betalen.
Kost al met al €39,20. Erg netjes als je het mij vraagt.
Eens kijken hoe snel ze het uitvoeren.
Bij mij ook het 3T camera-focus issue. Ik heb nog nooit zo'n snelle/nette service gehad: vorige week contact gehad over het focus-ssue, en begrepen dat het inderdaad onder garantie gerepareerd kon worden. Afgelopen vrijdag RMA ingediend, ophaalafspraak voor maandagavond, gisterochtend bevestiging van ontvangst, 's middags melding dat de reparatie voltooid was, en 's avonds een UPS track&tracenummer voor de retourzending. Vanmiddag moet hij weer terug zijn -- binnen twee dagen! _/-\o_

Dikke pluspunten voor OnePlus :)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-03 13:28
Helaas is het scherm van mijn OnePlus 7 Pro kapot gevallen tussen het bed en de muur in terwijl ik sliep (dacht dat dit wel wat steviger glas zou zijn, maar goed, eigen schuld natuurlijk)

Zaterdag 27-7 aangemeld, maandag 29-7 opgehaald en vandaag te horen gekregen dat me dit €209,70 gaat kosten. Akkoord gegaan met de kosten en nu staat de reparatie op "Engineer is awaiting a few parts to start the repair of your device."

Ben benieuwd hoe lang ik het toestel kwijt ben..

Nothing phone (1) - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Wireless bullets zijn uitgevallen en willen niet meer opladen. Dus maar aangemeld. Lees dat het een bekend probleem is, maar reactie vanuit OP traag is of uit blijft. Ben benieuwd.

Zijn er eigenlijk ook servicepunten in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@TAVL mijn telefoon is naar Amersfoort gegaan. En daar gerepareerd. Geloof niet dat je er zelf langs kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Jammer. Zou je hem direct moeten kunnen omruilen. Wel ja... Door met RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
  • Laatst online: 27-03 13:28
Toestel sinds vandaag terug in mijn bezit. Reparatie is goed gegaan en het toestel ziet er weer als nieuw uit, ze hebben zelfs mijn Dbrand skin opnieuw erop geplakt! In 5 dagen gefixt (inclusief transport).
Ricky757 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:04:
Helaas is het scherm van mijn OnePlus 7 Pro kapot gevallen tussen het bed en de muur in terwijl ik sliep (dacht dat dit wel wat steviger glas zou zijn, maar goed, eigen schuld natuurlijk)

Zaterdag 27-7 aangemeld, maandag 29-7 opgehaald en vandaag te horen gekregen dat me dit €209,70 gaat kosten. Akkoord gegaan met de kosten en nu staat de reparatie op "Engineer is awaiting a few parts to start the repair of your device."

Ben benieuwd hoe lang ik het toestel kwijt ben..

Nothing phone (1) - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240440

Helaas is mijn ervaring met Oneplus Nederland Service Center erg slecht. Ze zijn mijn telefoon en privégegevens kwijtgeraakt en zwijgen erover. Toen ik om uitleg vroeg, beloofden ze een terugbetaling die nooit kwam.
Ze zouden nooit toegeven dat ze mijn e-mails ontvangen en blijven me vragen om ze dezelfde informatie opnieuw te sturen. Als ik ze bel, krijg ik altijd dezelfde domme antwoorden, ongeacht mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Anoniem: 1240440 ik stuur mijn telefoons helemaal clean op, zonder enige privé data. (Na een eigen backup natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

't is niet erg verstandig om je telefoon met data op te sturen, en daar ook nog eens geen backup van te hebben. Als het goed is ben je meerdere keren verteld dat je een backup moet maken voor je je telefoon opstuurt.

Dat ze de telefoon kwijt zijn is een ander verhaal natuurlijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik heb het gehad met oneplus (& Belsimpel).
Laat ik hierbij zien hoe puik het bedrijf oneplus is.

Camera's voor en achter zijn defect: toestel zo goed als nieuw, want ik ben zuinig op mijn spullen.
Terug gestuurd naar oneplus (gekocht bij belsimpel en op advies van belsimpel naar OP gestuurd)

Dear Customer,

We have received your phone XXX and pre-checked it, please kindly find the repairing offer below:
According to your issue ,make a replacement will cost 132.10 Euro; VAT and Service charge 30.30 Euro are included.

If you agreed on the above offer, please kindly provide your written consent/approval via email, then we will start the reparation immediately, the phone is expected to be ready within 2 working days, however, we can only dispatch it to you once the repairment fee is fully received by our finance team.

If you disagree with the above offer, please let us know then the phone will be returned to you right away.

If you have any questions, please don’t hesitate to reach out. Thanks a lot and have a good day.

This message may be confidential, and its contents should not be reproduced without prior written consent

Op deze mail vroeg ik fotografisch bewijs en reden waarom het buiten de garantie zou moeten zijn...
(Top op de dag van vandaag geen reactie ontvangen)

Zelfde dag dat ze hem binnen hebben gekregen hebben ze hem geprobeerd te maken, weet ik nu, want zo zijn ze op de kosten berekening gekomen. Het toestel is dus 29/7 gemaakt. (zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vVND2aTfUgQiEzyClm2K8kdi/medium.jpg

Kijk ik bij de specificatie van de kosten: 132 euro zie ik dit: Nieuw scherm.. (?camera's deden het niet....)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jH5x7CGZnAvUeOkFknye0c21/medium.jpg

Mijn toestel is de 25ste opgestuurd naar oneplus, krijg ik vandaag de melding dat hij terug wordt gestuurd...
en er staat bij wat er mis was met het toestel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LK8JRpgpdO7xhom2x6AKgzdB/medium.jpg

Ze hebben het toestel zelf gesloopt, proberen mij het te laten betalen, maar ik had het toestel via belsimpel gekocht dus het is lekker hun probleem. Maar als jouw toestel garantie rechtstreeks via oneplus loopt.... ben je dus gewoon de lul.
Dit is geen fout dit is kwade opzet, ze weten dat een telefoon tegenwoordig noodzakelijk (kwaad) is in het dagelijks leven en dat mensen zitten te wachten op hun product, dus ze hebben maximaal gewacht en geen enkele informatie gegeven. Nu zeggen ze erbij dat ik twee weken moest wachten op een vervangend scherm, wat BS is want als ik betaald had was hij er de volgende dag.....

Hoe weet ik dat het opzet is: omdat ze met een 'vriendenprijsje' zijn gekomen, als jij je scherm kapot maakt vragen ze aanzienlijk meer voor een nieuw scherm. (kan je zelf opzoeken maar het kwam ronde de 250 euro uit aangezien mijn collega zijn op6 had laten vallen)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:36
D0gtag schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:21:

...

Hoe weet ik dat het opzet is: omdat ze met een 'vriendenprijsje' zijn gekomen, als jij je scherm kapot maakt vragen ze aanzienlijk meer voor een nieuw scherm. (kan je zelf opzoeken maar het kwam ronde de 250 euro uit aangezien mijn collega zijn op6 had laten vallen)
Het is een interessant verhaal, dank voor delen, hopelijk heb je wat frustratie van je af kunnen schrijven. :'(
Ik heb zelf nog nooit met telefoon reparatie dienst te maken gehad, als mijn toestel stuk zou gaan zou denk ik maar gewoon een nieuwe kopen, en jou verhaal versterkt dat idee weer wat.
Ik keek nog even in je posting historie en je zegt dat het bij andere bedrijven beter gaat, dat is inderdaad wel bij alle telefoon-reviews een aspect wat niet vaak wordt meegenomen, en eigenlijk wel belangrijk is.

Maar..., dat vriendenprijsje aspect als 'definitief bewijs voor fraude' lijkt niet te kloppen.Als je kijkt op
https://www.oneplus.com/n...ir-pricing/details?code=8
dan staat daar precies die 84,2 euro die ze jou wilden laten betalen. Dus als het voor je vriend veel duurder was dan is hij wellicht opgelicht. Dus zoals ik het verhaal lees zou het ook kunnen zijn dat een individuele reparateur je scherm sloopte, dacht ohoh liever dat de klant daarvoor betaald dan dat ik er gezeik mee krijg en dat probeerde totdat de klant klaagde, maar dat het qua bedragen een 'standaard' rekening was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

SanderBos schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:47:
[...]
Maar..., dat vriendenprijsje aspect als 'definitief bewijs voor fraude' lijkt niet te kloppen.Als je kijkt op
https://www.oneplus.com/n...ir-pricing/details?code=8
dan staat daar precies die 84,2 euro die ze jou wilden laten betalen. Dus als het voor je vriend veel duurder was dan is hij wellicht opgelicht. Dus zoals ik het verhaal lees zou het ook kunnen zijn dat een individuele reparateur je scherm sloopte, dacht ohoh liever dat de klant daarvoor betaald dan dat ik er gezeik mee krijg en dat probeerde totdat de klant klaagde, maar dat het qua bedragen een 'standaard' rekening was.
De frustratie komt uit het feit dat ze het schaamteloos proberen en gewoon geen reactie geven.
Maar interessant dat je dat zegt dat mijn vriend (collega) opgelicht is ik kan mij herinneren dat hij het bij oneplus gevraagd had (ff checken, kan fout zitten). Maar dan nog, de kwade opzet zit hem in het feit dat ze meteen wisten dat het scherm vervangen moest worden (zie kosten a 132 euro en dat ik het niet gedaan kon hebben) dus waarom zou je mij dan de kosten voorschotelen? per ongeluk? zoals het glas al een keer eerder was gebroken en ook al mijn schuld was (spontaan gebroken). 10 dagen geen enkel antwoord, foto, reden noem maar op. Ze wachten gewoon totdat je betaald. Ik denk dat veel mensen gewoon betalen...

En dit valt niet goed te praten: want de toon van de eerste communicatie spreekt boekdelen, opeens heeft de reparateur een schuld gevoel gekregen? waarom 10 dagen later opeens wel fixen.... (waarschijnlijk door de druk van belsimpel die ook antwoord wil aangezien ik constant liep te zeiken...nog)

[ Voor 9% gewijzigd door D0gtag op 09-08-2019 20:17 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Camera's voor en achter zijn defect: toestel zo goed als nieuw, want ik ben zuinig op mijn spullen.
Terug gestuurd naar oneplus (gekocht bij belsimpel en op advies van belsimpel naar OP gestuurd)

Dear Customer,

We have received your phone XXX and pre-checked it, please kindly find the repairing offer below:
According to your issue ,make a replacement will cost 132.10 Euro; VAT and Service charge 30.30 Euro are included.

If you agreed on the above offer, please kindly provide your written consent/approval via email, then we will start the reparation immediately, the phone is expected to be ready within 2 working days, however, we can only dispatch it to you once the repairment fee is fully received by our finance team.

If you disagree with the above offer, please let us know then the phone will be returned to you right away.

If you have any questions, please don’t hesitate to reach out. Thanks a lot and have a good day.

This message may be confidential, and its contents should not be reproduced without prior written consent

Op deze mail vroeg ik fotografisch bewijs en reden waarom het buiten de garantie zou moeten zijn...

Zelfde dag dat ze hem binnen hebben gekregen hebben ze hem geprobeerd te maken, weet ik nu, want zo zijn ze op de kosten berekening gekomen. Het toestel is dus 29/7 gemaakt. (zie afbeelding)
[Afbeelding]

Kijk ik bij de specificatie van de kosten: 132 euro zie ik dit: Nieuw scherm.. (?camera's deden het niet....)
[Afbeelding]

Mijn toestel is de 25ste opgestuurd naar oneplus, krijg ik vandaag de melding dat hij terug wordt gestuurd...
en er staat bij wat er mis was met het toestel.
[Afbeelding]

Ze hebben het toestel zelf gesloopt, proberen mij het te laten betalen, maar ik had het toestel via belsimpel gekocht dus het is lekker hun probleem. Maar als jouw toestel garantie rechtstreeks via oneplus loopt.... ben je dus gewoon de lul.
Dit is geen fout dit is kwade opzet, ze weten dat een telefoon tegenwoordig noodzakelijk (kwaad) is in het dagelijks leven en dat mensen zitten te wachten op hun product, dus ze hebben maximaal gewacht en geen enkele informatie gegeven. Nu zeggen ze erbij dat ik twee weken moest wachten op een vervangend scherm, wat BS is want als ik betaald had was hij er de volgende dag.....

Leuk verhaal, maar je mag het lekker afreageren op Belsimpel. Zij zijn verantwoordelijk voor de garantie afhandeling. Zij hebben je onterecht naar oneplus gestuurd, en een rekening die waarschijnlijk voor belsimpel had moeten zijn is nu naar jou gegaan. (Of die nou terecht is of niet, hadden zij met oneplus mogen uitvechten, niet jij)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GreNade schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:19:
[...]

Leuk verhaal, maar je mag het lekker afreageren op Belsimpel. Zij zijn verantwoordelijk voor de garantie afhandeling. Zij hebben je onterecht naar oneplus gestuurd, en een rekening die waarschijnlijk voor belsimpel had moeten zijn is nu naar jou gegaan. (Of die nou terecht is of niet, hadden zij met oneplus mogen uitvechten, niet jij)
Top, had ik nog niet door, of al eerder gemeld in het topic, maar het is wel handig om te zien voor mensen wat voor service OP levert. Een garantie geval kost nooit geld ook niet voor belsimpel, ze hadden hem nooit moeten sturen maar ze proberen het wel. En aangezien ze zelf de breuk maken waarom sturen ze hem dan... en waarom wist belsimpel van niks, ik heb de mail letterlijk moeten doorsturen naar belsimpel.
Maar ik hoor het al, ik zal geen kwaad woord over je favoriete merk spreken.. . |:( Ik was vergeten dat je alleen maar lof in dit topic mag plempen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:50:
[...]

Top, had ik nog niet door, of al eerder gemeld in het topic, maar het is wel handig om te zien voor mensen wat voor service OP levert. Een garantie geval kost nooit geld ook niet voor belsimpel, ze hadden hem nooit moeten sturen maar ze proberen het wel. En aangezien ze zelf de breuk maken waarom sturen ze hem dan... en waarom wist belsimpel van niks, ik heb de mail letterlijk moeten doorsturen naar belsimpel.
Maar ik hoor het al, ik zal geen kwaad woord over je favoriete merk spreken.. . |:( Ik was vergeten dat je alleen maar lof in dit topic mag plempen..
Daar gaat het niet om. Belsimpel wimpelt jou af met "ga maar naar die", terwijl die jou letterlijk NIETS verplicht is. Geen gratis reparatie, niks.

Je zit de verkeerde de schuld te geven, t spijt me. Heeft niets met mijn "favoriete merk" te maken. T zelfde geldt voor elke andere fabrikant namelijk.

Jammer dat het zo gegaan is, maar je bent echt naar de verkeerde partij gestapt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
TAVL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:17:
Wireless bullets zijn uitgevallen en willen niet meer opladen. Dus maar aangemeld. Lees dat het een bekend probleem is, maar reactie vanuit OP traag is of uit blijft. Ben benieuwd.

Ze willen bullets niet omruilen, omdat dit via een reseller is gekocht. Ben dit van andere merken toch anders gewend. Iemand advies? :(

Toch maar proberen via dat kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

TAVL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:49:
[...]

Ze willen bullets niet omruilen, omdat dit via een reseller is gekocht. Ben dit van andere merken toch anders gewend. Iemand advies? :(

Toch maar proberen via dat kanaal.
Aankloppen bij de reseller? Zij zijn verantwoordelijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
Heb ik gedaan, maar helaas nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 10:24
TAVL schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:17:

Ik heb ze al 2x stuk gehad. Gekocht via Belsimpel en daar ook weer naartoe gebracht voor reparatie. Beide keren had ik binnen een week een compleet nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

TAVL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:21:
Heb ik gedaan, maar helaas nog geen reactie.
Wie is de reseller? Die heeft in principe gewoon de plicht om het voor jou op te lossen.

Kan je ook langs bij ze?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[...]

GreNade schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:56:
[...]

Daar gaat het niet om. Belsimpel wimpelt jou af met "ga maar naar die", terwijl die jou letterlijk NIETS verplicht is. Geen gratis reparatie, niks.

Je zit de verkeerde de schuld te geven, t spijt me. Heeft niets met mijn "favoriete merk" te maken. T zelfde geldt voor elke andere fabrikant namelijk.

Jammer dat het zo gegaan is, maar je bent echt naar de verkeerde partij gestapt.
@D0gtag, een vervelende situatie zeker, maar zoals @GreNade aangeeft ben je inderdaad naar de verkeerde partij gegaan (zij het op advies van de juiste partij). Je hebt je toestel gekocht bij BelSimpel, dus dan dien je voor garantie aan te kloppen bij BelSimpel. Dit heb je (als ik het zo goed had teruggelezen) goed gedaan. BelSimpel heeft je echter onterecht doorverwezen naar OnePlus. BelSimpel heeft de overeenkomst gesloten met OnePlus. Jij hebt de overeenkomst, en daarmee het recht op je garantie, gesloten bij BelSimpel. Dus ik zou je klacht bij hun neerleggen.

Tot slot, voor dit hele verhaal is een prachtig topic waar het volgens mij meer thuishoort, namelijk het RMA/garantie topic voor OnePlus.

D0gtag, heb je nu wel inmiddels een goed werkend/gerepareerd toestel retour ontvangen?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:02:
[...]

[...]

@D0gtag, een vervelende situatie zeker, maar zoals @GreNade aangeeft ben je inderdaad naar de verkeerde partij gegaan (zij het op advies van de juiste partij). Je hebt je toestel gekocht bij BelSimpel, dus dan dien je voor garantie aan te kloppen bij BelSimpel. Dit heb je (als ik het zo goed had teruggelezen) goed gedaan. BelSimpel heeft je echter onterecht doorverwezen naar OnePlus. BelSimpel heeft de overeenkomst gesloten met OnePlus. Jij hebt de overeenkomst, en daarmee het recht op je garantie, gesloten bij BelSimpel. Dus ik zou je klacht bij hun neerleggen.

Tot slot, voor dit hele verhaal is een prachtig topic waar het volgens mij meer thuishoort, namelijk het RMA/garantie topic voor OnePlus.

D0gtag, heb je nu wel inmiddels een goed werkend/gerepareerd toestel retour ontvangen?
Uiterraard heb ik de klacht doorgezet bij belsimpel, maar dit is een waarschuwing voor iedereen die het rechtstreeks bij oneplus heeft gekocht. In principe is oneplus de reparateur van dit toestel aangezien oneplus met belsimpel in zee is gegaan als retail channel in Nederland.
Begrijp mij niet verkeerd, het boeit me geen hol wat oneplus zegt, het duurt alleen maar lang zo.
Ik vind het best want ik heb belsimpel nog een week gegeven voordat ik de klacht doorzet naar de geschillencommisie = ontbinden koop.

Maar het is duidelijk dat oneplus de garantie inziet: (staat ook letterlijk op de eerste foto bij het aanmelden), oneplus werkt samen met belsimpel, (de mensen die denken dat die rekening van 132 euro eigenlijk bij belsimpel had moest zijn snappen niet hoe retail werkt, belsimpel betaald natuurlijk ook de reparatie niet, ze regelen alleen alles voor de klant <- althans dat hadden ze moeten doen).
Belsimpel stuurt Oneplus toestellen voor de reparatie naar Oneplus, die heeft het toestel geaccepteerd maar heeft het toestel zelf kapot gemaakt, Oneplus heeft geprobeerd onder de schade uit te komen door gewoon een rekening te sturen, ik kom er makkelijk mee weg omdat: belsimpel, f*ck oneplus.

Maar nogmaals mensen die rechtstreeks bij oneplus aankloppen zullen het zelfde kunnen ondervinden en bij mij hebben ze de waarheid gezegd, maar bij een ander kunnen ze zeggen: waterschade.
(ik heb nooit foto's of nog een antwoord gekregen op de mail, waarbij ze letterlijk in de voorgaande mail zeiden als je nog meer vragen hebt....) ga jij maar bewijzen dat het niet je schuld is.
Voor veel mensen is dit lastig en intimiderend, als jij denkt dat dit netjes is van oneplus... of dat dit aan belsimpel ligt, nee de consequenties zijn voor belsimpel. Oneplus heeft gewoon geprobeerd er makkelijk mee weg te komen (dit is niet iets heel ongewoons in garantie wereld, meeste mensen weten niet eens wat hun garantie rechten zijn, en daar word veelvuldig misbruik van gemaakt)

Ik heb nog steeds geen toestel. :+ ( Hier ligt de schuld bij belsimpel) Ik accepteer dit toestel ook niet meer want als je zoveel kracht moet zetten dat het scherm breekt, en vervolgens het scherm vervangt plus camera's maar niet het mainbord, ik weinig vertrouwen heb ik de rest van de componenten of vaardigheden van de monteurs (de achterkant begon al los te laten van de eerste reparatie).

Iedereen mag denken wat ie wil, en over elk merk kan je vuil vinden, maar dit is mijn ervaring met oneplus (en de tweede slechte ervaring met belsimpel & het zelfde toestel) ter vergelijking: samsung maakt niet uit waar je hem koopt >binnen EU< doet de garantie ongeacht, mijn s7 edge was net een jaar oud en ik hoefde geen aankoop bon whatever op te sturen, gemaakt zonder gezeur. Kennelijk betaal je daar extra voor, dan koop ik wel een Samsung in de aanbieding :)

De oneplus was een goed toestel, als hij het deed, prima clean android, dat ga ik wel missen, maar een ervaring topic zonder negatieve ervaring is gewoon een fanboy klankruimte en daar zijn er al heel veel van op tweakers...kuch radeon topic kuch

Laatste wat ik er over zeg, had het RMA topic niet gezien, als de admin al mijn 3 tal topics overzet is het top. :)
(maar dit nu opeens daar plempen is ook weer raar)

(thx admin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
D0gtag schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:46:
[...]

[...]

Laatste wat ik er over zeg, had het RMA topic niet gezien, als de admin al mijn 3 tal topics overzet is het top. :)
Da's waar, maar ik zou je anders ook zeker nog willen aanraden daar ook even je verhaal te doen, aangezien het dan ook meer OnePlus algemeen betreft. Dit is uitsluitend OP6. In ieder geval bedankt voor het delen van je (negatieve) ervaring ;) Is altijd maar hopen dat het een uitzondering is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAVL
GreNade schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:49:
[...]

Wie is de reseller? Die heeft in principe gewoon de plicht om het voor jou op te lossen.

Kan je ook langs bij ze?
Nee, dat zal niet gaan. Is een reseller via Ali. Heb contact met ze gezocht, maar helaas nog steeds geen reactie.

Ik weet dat het een risico is bij importeren, maar blijft zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:46:
[...]

Uiterraard heb ik de klacht doorgezet bij belsimpel, maar dit is een waarschuwing voor iedereen die het rechtstreeks bij oneplus heeft gekocht. In principe is oneplus de reparateur van dit toestel aangezien oneplus met belsimpel in zee is gegaan als retail channel in Nederland.
Begrijp mij niet verkeerd, het boeit me geen hol wat oneplus zegt, het duurt alleen maar lang zo.
Ik vind het best want ik heb belsimpel nog een week gegeven voordat ik de klacht doorzet naar de geschillencommisie = ontbinden koop.

Maar het is duidelijk dat oneplus de garantie inziet: (staat ook letterlijk op de eerste foto bij het aanmelden), oneplus werkt samen met belsimpel, (de mensen die denken dat die rekening van 132 euro eigenlijk bij belsimpel had moest zijn snappen niet hoe retail werkt, belsimpel betaald natuurlijk ook de reparatie niet, ze regelen alleen alles voor de klant <- althans dat hadden ze moeten doen).
Belsimpel stuurt Oneplus toestellen voor de reparatie naar Oneplus, die heeft het toestel geaccepteerd maar heeft het toestel zelf kapot gemaakt, Oneplus heeft geprobeerd onder de schade uit te komen door gewoon een rekening te sturen, ik kom er makkelijk mee weg omdat: belsimpel, f*ck oneplus.

Maar nogmaals mensen die rechtstreeks bij oneplus aankloppen zullen het zelfde kunnen ondervinden en bij mij hebben ze de waarheid gezegd, maar bij een ander kunnen ze zeggen: waterschade.
(ik heb nooit foto's of nog een antwoord gekregen op de mail, waarbij ze letterlijk in de voorgaande mail zeiden als je nog meer vragen hebt....) ga jij maar bewijzen dat het niet je schuld is.
Voor veel mensen is dit lastig en intimiderend, als jij denkt dat dit netjes is van oneplus... of dat dit aan belsimpel ligt, nee de consequenties zijn voor belsimpel. Oneplus heeft gewoon geprobeerd er makkelijk mee weg te komen (dit is niet iets heel ongewoons in garantie wereld, meeste mensen weten niet eens wat hun garantie rechten zijn, en daar word veelvuldig misbruik van gemaakt)

Ik heb nog steeds geen toestel. :+ ( Hier ligt de schuld bij belsimpel) Ik accepteer dit toestel ook niet meer want als je zoveel kracht moet zetten dat het scherm breekt, en vervolgens het scherm vervangt plus camera's maar niet het mainbord, ik weinig vertrouwen heb ik de rest van de componenten of vaardigheden van de monteurs (de achterkant begon al los te laten van de eerste reparatie).

Iedereen mag denken wat ie wil, en over elk merk kan je vuil vinden, maar dit is mijn ervaring met oneplus (en de tweede slechte ervaring met belsimpel & het zelfde toestel) ter vergelijking: samsung maakt niet uit waar je hem koopt >binnen EU< doet de garantie ongeacht, mijn s7 edge was net een jaar oud en ik hoefde geen aankoop bon whatever op te sturen, gemaakt zonder gezeur. Kennelijk betaal je daar extra voor, dan koop ik wel een Samsung in de aanbieding :)

De oneplus was een goed toestel, als hij het deed, prima clean android, dat ga ik wel missen, maar een ervaring topic zonder negatieve ervaring is gewoon een fanboy klankruimte en daar zijn er al heel veel van op tweakers...kuch radeon topic kuch

(thx admin)
Nogmaals.

Oneplus is jou niets verplicht. Zij hoeven geen garantie te geven tenzij jij het toestel direct bij ze koopt. Wie zegt dat het niet anders gegaan was als dat het geval was geweest?

Ik vind het maar een gekke situatie eerlijk gezegd, en ik ben hoe dan ook benieuwd naar het verhaal van belsimpel eigenlijk. Ik heb in mijn leven bij verschillende merken van garantie gebruik moeten maken, en eigenlijk klopt het verhaaltje dat ze schrijven maar zelden (Sony probleem: klepje sluit niet goed. Omschrijving werkzaamheden: achterkant verkleurd, achterkant vervangen :? )

Beetje jammer dat er gelijk fanboyisme geroepen wordt eigenlijk. Dat Samsung jou wel die service biedt is erg aardig van ze, dat hoeven ze namelijk niet. Je geeft een beetje de bakker de schuld van het feit dat het brood in de supermarkt niet te vreten is. (en verdedigt dat door te zeggen dat bij een andere supermarkt het brood wel lekker is)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GreNade schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

Nogmaals.

Oneplus is jou niets verplicht. Zij hoeven geen garantie te geven tenzij jij het toestel direct bij ze koopt. Wie zegt dat het niet anders gegaan was als dat het geval was geweest?

Ik vind het maar een gekke situatie eerlijk gezegd, en ik ben hoe dan ook benieuwd naar het verhaal van belsimpel eigenlijk. Ik heb in mijn leven bij verschillende merken van garantie gebruik moeten maken, en eigenlijk klopt het verhaaltje dat ze schrijven maar zelden (Sony probleem: klepje sluit niet goed. Omschrijving werkzaamheden: achterkant verkleurd, achterkant vervangen :? )

Beetje jammer dat er gelijk fanboyisme geroepen wordt eigenlijk. Dat Samsung jou wel die service biedt is erg aardig van ze, dat hoeven ze namelijk niet. Je geeft een beetje de bakker de schuld van het feit dat het brood in de supermarkt niet te vreten is. (en verdedigt dat door te zeggen dat bij een andere supermarkt het brood wel lekker is)
Sorry of je werkt voor oneplus of je wordt betaald door oneplus maar reageer liever maar niet meer op mijn verhaal. Oneplus is de officiële reparateur voor oneplus toestellen bij belsimpel en de officiële reparateur heeft geprobeerd mij op te lichten, belsimpel is geen reparateur is alleen het retail channel (VAN ONEPLUS). Nogmaals...

Wat is een fanboy: "Wie zegt dat het niet anders gegaan was als dat het geval was geweest?"
Heb ik het scherm kapot gemaakt? JA OF NEE, moet ik dan voor het scherm betalen????
Belsimpel is het zelfde als rechtstrees van hun website kopen.

JE KOOPT DUS OFFICIEEL VIA BELSIMPEL DIRECT BIJ ONEPLUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:47:
[...]

Sorry of je werkt voor oneplus of je wordt betaald door oneplus maar reageer liever maar niet meer op mijn verhaal. Oneplus is de officiële reparateur voor oneplus toestellen bij belsimpel en de officiële reparateur heeft geprobeerd mij op te lichten, belsimpel is geen reparateur is alleen het retail channel (VAN ONEPLUS). Nogmaals...

Wat is een fanboy: "Wie zegt dat het niet anders gegaan was als dat het geval was geweest?"
Heb ik het scherm kapot gemaakt? JA OF NEE, moet ik dan voor het scherm betalen????

Jij koopt een telefoon bij belsimpel, hebt een overeenkomst met belsimpel, telefoon komt uit de voorraad van belsimpel, zij zijn verantwoordelijk. Klaar

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GreNade schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:54:
[...]

Jij koopt een telefoon bij belsimpel, hebt een overeenkomst met belsimpel, telefoon komt uit de voorraad van belsimpel, zij zijn verantwoordelijk. Klaar
Dus het is netjes van oneplus, geweldige service dus van ze?
Aan de orde is niet wie het moet regelen, aan de orde is wat er gebeurd is.
Dus ik moet betalen voor een scherm (wel of niet binnen garantie) dat door oneplus kapot gemaakt is, zou leuk zijn als jij antwoord gaf op de vraag, aangezien je zo graag wilt inmengen met deze 'discussie' en hoe gelijk je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
D0gtag schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:47:
[...]

NEE DAT IS NIET WAAR [/end caps]

Dat twee partijen samenwerken betekent niet dat ze hetzelfde zijn. HP-laptops kan je ook bij de Mediamarkt kopen, die werken ook samen. Toch is de partij waar je terecht moet bij problemen, officieel gezien de Mediamarkt.

Belsimpel is een retailer, en de partij waarmee jij zaken hebt gedaan. Wie, wat en hoe daar via wat voor constructie ook achter zit, maakt voor de wet geen klap uit.
Dat Belsimpel een reparatie doorgeeft aan de reparatieafdeling van OnePlus (of zelfs jouw verzoekt om de telefoon daar naartoe te sturen), die kans is inderdaad zeer groot (maar daar is Belsimpel niet tot verplicht). Echter: jij hebt als consument in een dergelijke constructie helemaal niks te maken met de reparatieafdeling van Oneplus. Belsimpel is wettelijk gezien je enige contactpersoon.

Je linkje heeft de titel 'belsimpel en oneplus gaan officieel samenwerken'. Niet 'belsimpel is hetzelfde als rechtstreeks van de website kopen'. Je probeert een bronvermelding te geven die simpelweg niet klopt.
Je koopt bij Belsimpel ook helemaal niet direct bij Oneplus. Belsimpel heeft gewoon een eigen voorraad.

Kan je wel in caps gaan schreeuwen, maar dat maakt de feiten er niet anders op.

Anyhow, super lang verhaal wat nergens over gaat. De kern:
Hier heb je reactie op nodig. Tot die tijd kan je niks.
Alle verdere beschuldigingen die je op jan en alleman wil loslaten, daar schiet niemand wat mee op. Ook jij niet.
Daarnaast is het een legitieme vraag waarom jij een nieuw scherm hebt moeten betalen, maar daarnaast niks hebt betaald voor nieuwe camera's.
En vraag ook zeker eens Belsimpel je te ondersteunen in deze situatie.

Daarnaast
Misschien even in de spiegel kijken, jij probeert met alle macht de schuld bij OnePlus neer te leggen om maar een zondebok aan te kunnen wijzen. Terwijl het wettelijk gewoon simpelweg anders in elkaar steekt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

D0gtag schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Dus het is netjes van oneplus, geweldige service dus van ze?
Aan de orde is niet wie het moet regelen, aan de orde is wat er gebeurd is.
Dus ik moet betalen voor een scherm (wel of niet binnen garantie) dat door oneplus kapot gemaakt is, zou leuk zijn als jij antwoord gaf op de vraag, aangezien je zo graag wilt inmengen met deze 'discussie' en hoe gelijk je hebt.
Belsimpel mag dit probleem gaan oplossen. Ik heb je nog geen enkele keer om een oplossing zien vragen, alleen zitten tieren en vloeken op het verkeerde bedrijf. Nee, dit is niet netjes van Oneplus, maar je moet vooral niet met hun in discussie gaan.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 01:45
Nee hoor, je koopt bij Belsimpel, staat er notabene letterlijk!
Belsimpel en OnePlus slaan handen ineen
OnePlus-smartphones zijn nagenoeg nergens officieel verkrijgbaar, behalve via het eigen kanaal. Belsimpel wordt dankzij deze samenwerking het eerste officiële verkooppunt van de smartphonefabrikant in Nederland. De samenwerking betekent dat je OnePlus telefoons tegen officiële adviesprijs kunt kopen bij Belsimpel, de telefoons voor het eerst te bewonderen zijn in fysieke winkels, én er abonnementen bij kunnen worden afgesloten. Dit laatste is niet mogelijk via de site van de fabrikant zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Richh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:01:
[...]

[...]

Misschien even in de spiegel kijken, jij probeert met alle macht de schuld bij OnePlus neer te leggen om maar een zondebok aan te kunnen wijzen. Terwijl het wettelijk gewoon simpelweg anders in elkaar steekt.
Misschien is het handig volledige bericht te lezen, ik zeg niet dat de garantie bij oneplus ligt, die ligt overduidelijk bij belsimpel (de reden dat ik hem daar gekocht heb en niet bij oneplus, om dit te voorkomen)
Het hele verhaal is al 4 terug gekomen dat belsimpel garantie technisch verantwoordelijk is. (nogmaals, de reden dat ik niet direct via oneplus heb gekocht, volgens mij heb ik nog een post in het op6 forum die dat ook aangaf 16 maanden geleden)

Mijn camera werkte niet meer, Oneplus heeft de reparatie geaccepteerd en aangegeven dat ik garantie had, Oneplus heeft getracht mijn toestel te maken, daarbij hebben ze het scherm kapot gemaakt, om vervolgens de kosten aan de klant te geven: als ik meteen betaal krijg ik over 2 dagen het toestel terug. Heb ik natuurlijk niet gedaan en het probleem aan Belsimpel voorgelegd, laat hun het maar lekker oplossen.
Nu 3 weken later heb ik het toestel nogsteeds niet: consequenties zijn voor belsimpel, maar voor iedereen die rechtstreeks bij oneplus heeft besteld SUCCES!!!
GreNade schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:02:
[...]
Belsimpel mag dit probleem gaan oplossen. Ik heb je nog geen enkele keer om een oplossing zien vragen, alleen zitten tieren en vloeken op het verkeerde bedrijf. Nee, dit is niet netjes van Oneplus, maar je moet vooral niet met hun in discussie gaan.
Ik ga ook niet met hun in discussie nogmaals ik heb hem bij belsimpel gekocht dus het interesseert mij geen reet wat oneplus zegt.

De oplossing ligt bij belsimpel, het probleem ligt bij oneplus, die onterecht een reparatie moet doen omdat zij het toestel hebben kapot gemaakt. waardoor ik onterecht 3 weken op mijn toestel moet wachten.
Ik heb letterlijk al 5 x gezegd dat het mij geen fuck uitmaakt wat oneplus zegt.

Ik heb meerdere keren om een oplossing gevraagd bij belsimpel, maar dat heeft 0.0 te maken met een RMA procedure bij oneplus.

Voor iedereen die nu ineens wakker wordt en dit leest, ik heb al 5x gezegd dat de garantie bij belsimpel ligt, lees alles of zeg anders niks.

Ik lever een toestel met een kapotte camera in en krijg de rekening (Ja... belsimpel moet je hier voor de garantie regelen)... voor een kapot scherm, die zij (naderhand) toelichten door te zeggen dat er een schroef vast zat en daardoor bij demontage het scherm kapot is gegaan.....

Ik heb belsimpel om deze garantie te regelen en daarnaast de geschillencommisie als het niet goed gaat, wie hebben jullie? als het rechtstreeks via oneplus gaat? Is die aangesloten op de geschillencommisie? thuis winkelwaarborg?

[ Voor 36% gewijzigd door D0gtag op 14-08-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
D0gtag schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:08:
(nogmaals, de reden dat ik niet direct via oneplus heb gekocht, volgens mij heb ik nog een post in het op6 forum die dat ook aangaf 16 maanden geleden)
Ah, je had je mening al klaar :) Wel grappig dat je denkt dat Belsimpel een vooruitgang is...
daarbij hebben ze het scherm kapot gemaakt
Nee, ze hebben op de factuur gezet dat er een scherm vervangen is. Je trekt te snel een conclusie hier.
Wie heeft het RMA formulier ingevuld? Jij, of heeft Belsimpel dit gedaan?
Mijn conclusie zou niet zijn 'oneplus maakt mijn scherm stuk' maar eerder: 'oneplus heeft mijn toestel ontvangen maar niet gerepareerd wat er stuk is'.
om vervolgens de kosten aan de klant te geven
Ja, dat is niet goed. Wat zei Belsimpel toen je dit aan ze hebt voorgelegd?
Nu 3 weken later heb ik het toestel nogsteeds niet
Ik heb letterlijk 2 maanden op de reparatie van een Nexus 5X die in bootloop raakte gewacht, ook aangeschaft bij Belsimpel destijds. Uiteindelijk heb ik dagelijks gebeld en gemaild totdat het escaleerde naar hogerop, waarbij een negatieve shopreview bij Belsimpel de druppel leek te zijn.

Uiteindelijk is dat opgelost met excuses, bloemen en een waardebon. En het toestel is uiteindelijk gewoon thuis gekomen. Dus: opzich best netjes, dat dan weer wel.
Desalniettemin zal ondergetekende niet snel meer bij Belsimpel kopen.

Moraal van bovenstaande: ga je frustraties lekker bij de helpdesk van Belsimpel botvieren. Dat werkt.
maar voor iedereen die rechtstreeks bij oneplus heeft besteld SUCCES!!!
Hoezo? In dat geval kan je de discussie aangaan met de RMA service van OnePlus. Je kan op basis hiervan niet zeggen hoe dat uit zou pakken.
Het heeft echter voor jou geen zin om met OnePlus in gesprek te gaan. Belsimpel is de partij die je moet hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 14-08-2019 14:17 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

[...]

maar voor iedereen die rechtstreeks bij oneplus heeft besteld SUCCES!!!
En wie zegt dat Oneplus er dezelfde voorwaarden op nahoudt wanneer je direct via hun site bestelt?

Wie zegt dat de vertraging hier bij Oneplus ligt, en niet bij Belsimpel?

Je neemt vanalles aan, en je waarschuwt voor dingen waar je geen ervaring mee hebt (een RMA voor een telefoon die direct bij Oneplus gekocht is)
[...]
Ik heb belsimpel om deze garantie te regelen en daarnaast de geschillencommisie als het niet goed gaat, wie hebben jullie? als het rechtstreeks via oneplus gaat? Is die aangesloten op de geschillencommisie? thuis winkelwaarborg?
Met het aantal toestellen waar ik een RMA voor heb moeten aanmelden heb ik intussen wel gemerkt, dat keurmerken en waarborgen complete wassen neuzen zijn als het op conflicten aankomt. Geen enkele fabrikant/verkoper is heilig, en er kan vanalles mis gaan in zo'n traject, maar als er één pad is dat nutteloos is om te bewandelen is het wel om een keurmerk aan te spreken.

Stop alsjeblieft met alles aannemen in het nadeel van een partij die jou niets verplicht is.

Je weet dat Oneplus ook niets verplicht is aan Belsimpel? Dus het kan best belsimpel hoe dan ook het risico moet dragen van een reparatie, en een eventueel gebroken scherm gewoon moet vergoeden? Het had best kunnen zijn dat dat gebroken scherm dus door belsimpel betaald moet worden, alleen omdat jij direct contact zocht, de rekening bij jou belandde?

Ik ga daar niet vanuit hoor, maar jij kent de afspraken tussen belsimpel en oneplus niet. ga er dan ook geen conclusies uittrekken. Belsimpel had jou nooit naar Oneplus door moeten sturen, en jij bent boos op de verkeerde partij.

Meer kan ik er niet over zeggen

[ Voor 58% gewijzigd door WCA op 14-08-2019 14:23 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Richh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Ah, je had je mening al klaar :) Wel grappig dat je denkt dat Belsimpel een vooruitgang is...

[...]

Nee, ze hebben op de factuur gezet dat er een scherm vervangen is. Je trekt te snel een conclusie hier.
Wie heeft het RMA formulier ingevuld? Jij, of heeft Belsimpel dit gedaan?
Mijn conclusie zou niet zijn 'oneplus maakt mijn scherm stuk' maar eerder: 'oneplus heeft mijn toestel ontvangen maar niet gerepareerd wat er stuk is'.

[...]

Ja, dat is niet goed. Wat zei Belsimpel toen je dit aan ze hebt voorgelegd?

[...]

Ik heb letterlijk 2 maanden op de reparatie van een Nexus 5X die in bootloop raakte gewacht, ook aangeschaft bij Belsimpel destijds. Uiteindelijk heb ik dagelijks gebeld en gemaild totdat het escaleerde naar hogerop, waarbij een negatieve shopreview bij Belsimpel de druppel leek te zijn.

Uiteindelijk is dat opgelost met excuses, bloemen en een waardebon. En het toestel is uiteindelijk gewoon thuis gekomen. Dus: opzich best netjes, dat dan weer wel.
Desalniettemin zal ondergetekende niet snel meer bij Belsimpel kopen.

Moraal van bovenstaande: ga je frustraties lekker bij de helpdesk van Belsimpel botvieren. Dat werkt.

[...]

Hoezo? In dat geval kan je de discussie aangaan met de RMA service van OnePlus. Je kan op basis hiervan niet zeggen hoe dat uit zou pakken.
Het heeft echter voor jou geen zin om met OnePlus in gesprek te gaan. Belsimpel is de partij die je moet hebben.
Nou de club is wakker: iedereen bye bye swaai swaai, een gewaarschuwd mens telt voor twee, en niet janken als het zelfde bij jou favoriete merk gebeurd.
Toedeledokie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 01:45
Snap sowieso die hele discussie niet m.b.t. Oneplus.
Toestel komt bij Belsimpel vandaan dus dat is de enige partij waar de communicatie over dient te gaan.
Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

schumi2004 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:27:
Snap sowieso die hele discussie niet m.b.t. Oneplus.
Toestel komt bij Belsimpel vandaan dus dat is de enige partij waar de communicatie over dient te gaan.
Niets meer, niets minder.
Ik denk dat hij niet op zoek is naar een oplossing, maar gewoon graag even wil afreageren.

Maar goed, volgens mij is het actieplan intussen duidelijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
Hoi,

De batterij van mijn op6 is de laatste tijd steeds sneller leeg dan me lief is. Ook nog na een factory reset.

Geen idee of dit onder garantie valt want het is niet super abnormaal, gewoon sneller dan voorheen.

Zijn er mensen die hun batterij hebben laten vernieuwen bij oneplus?

- wat kostte dat?
- hoe lang was je em kwijt
- wat doet het met de 'waterdichtheid'

Hoop dat er iemand uit ervaring kan spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronix112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 14:23
Hi,

Wellicht dat iemand mij kan helpen. Mijn speaker van mijn OP3 is slecht en nu wil ik deze graag laten vervangen. Kosten: 2.40 voor the part maar daar komen nog labour en shipping costs overheen. Heeft iemand enig idee wat de shipping en labour costs zijn? OP kan me daar geen antwoord op geven..

Heb in het verleden onder RMA mijn batterij en camera laten vervangen dus geen idee van de kosten..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik heb hier twee OnePlus toestellen (een OP5 en een OP6T) die ik beide heb laten stuiteren en vervolgens geen beeld meer te geven.

De onderdelen kosten via de RMA van OnePlus niet zo belachelijk veel (+-90), is het de moeite om deze toestellen te laten repareren? Over de OP5 twijfel ik maar de 6T is gewoon nog een goeie bruikbare telefoon eenmaal gerepareerd...

Iemand ervaringen hiermee? Wat er nog bijkomt aan randvoorwaardelijke kosten... bij lokale reparatiezaken gaat het zo richting de 200 euro...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flappiewappie schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:55:
Ik heb hier twee OnePlus toestellen (een OP5 en een OP6T) die ik beide heb laten stuiteren en vervolgens geen beeld meer te geven.

De onderdelen kosten via de RMA van OnePlus niet zo belachelijk veel (+-90), is het de moeite om deze toestellen te laten repareren? Over de OP5 twijfel ik maar de 6T is gewoon nog een goeie bruikbare telefoon eenmaal gerepareerd...

Iemand ervaringen hiermee? Wat er nog bijkomt aan randvoorwaardelijke kosten... bij lokale reparatiezaken gaat het zo richting de 200 euro...
Zie hier voor kosten: https://www.oneplus.com/nl/support/repair-pricing

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Snap ik, +- 90 euro voor een OP6t scherm en 60 voor een OP5 scherm. Laten we zeggen dat arbeid gelijk is aan het onderdeel dan is het de moeite waard. Maar als dat x3 gaat is het niet echt de moeite.

Iemand ervaringen met het repareren van zijn/haar scherm bij OnePlus?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:04
FloggingHank schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:34:
Hoi,

De batterij van mijn op6 is de laatste tijd steeds sneller leeg dan me lief is. Ook nog na een factory reset.

Geen idee of dit onder garantie valt want het is niet super abnormaal, gewoon sneller dan voorheen.

Zijn er mensen die hun batterij hebben laten vernieuwen bij oneplus?

- wat kostte dat?
- hoe lang was je em kwijt
- wat doet het met de 'waterdichtheid'

Hoop dat er iemand uit ervaring kan spreken.
Ik heb hier ook last van; ik snap werkelijk waar niet hoe dit kan...
Heb in de zomermaanden tijden golf een app gebruikt die stroom vreet voor GPS en scherm aan, dat kon ik prima uithouden. Sinds een week of 2 doe ik amper 8 uur met een volle accu lading, ook als ik de telefoon weinig gebruik. Afgelopen maandag spande de kroon; om 9.00 uur uit de auto met 100% ladin gestapt, na 8 uur nog maar 7% lading over. 56 minuten SoT. Accuverbruik zat voor groot gedeelte in whatsapp (22%), Google Play Services (9%), verder allemaal maar paar %. Upgrade naar Android 10 lijkt niet geholpen te hebben.

Lijkt me toch wel de accu zelf. Meer mensen met soortgelijke ervaring? Waar heb jij hem laten vervangen en wat kostte dat?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Ach, het lijkt mij een Whatsapp probleem. Zie het OP3 topic. Staat een mogelijke solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:25
Ik vrees toch dat ik eens contact moet zoeken om de usb poort te laten vervangen. Reeds 2 keer schoongemaakt, maar helaas werkt dash charge helemaal niet meer en begint normaal opladen ook steeds moeizamer te worden. Iemand een idee hoe lang het duurt voor een dergelijke reparatie? Hou er niet van om het toestel op te sturen, maar eigenlijk doet ie het verder nog te goed om over een half jaar alweer te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-05 13:47
Southern Sun schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:19:
Ik vrees toch dat ik eens contact moet zoeken om de usb poort te laten vervangen. Reeds 2 keer schoongemaakt, maar helaas werkt dash charge helemaal niet meer en begint normaal opladen ook steeds moeizamer te worden. Iemand een idee hoe lang het duurt voor een dergelijke reparatie? Hou er niet van om het toestel op te sturen, maar eigenlijk doet ie het verder nog te goed om over een half jaar alweer te vervangen.
Onlangs de glazen achterkant laten vervangen en verzocht er dan ook maar direct een nieuwe accu in te zetten.

3 december verzonden
4 december ontvangen
5 december gerepareerd en teruggestuurd
6 december had ik em weer in mijn handen

62 euro totaal. Waanzinnige service moet ik zeggen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
The Realone schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:24:
[...]

Onlangs de glazen achterkant laten vervangen en verzocht er dan ook maar direct een nieuwe accu in te zetten.

3 december verzonden
4 december ontvangen
5 december gerepareerd en teruggestuurd
6 december had ik em weer in mijn handen

62 euro totaal. Waanzinnige service moet ik zeggen. :)
Wow, dat valt me heel erg mee moet ik zeggen! Dacht dat de glazen achterkant aardig wat duurder was. Gewoon via OP service zelf?

Verder horen deze drie berichten uiteraard eigenlijk in dit topic thuis:
[OnePlus] RMA & Support

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41
Southern Sun schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 19:19:
Ik had hetzelfde issue, iets met oplaadpoort waardoor dash charge heel moeilijk werkte (alleen als de kabel er "perfect" in zat).

21 januari een RMA ticket ingeschoten, 25 januari opgehaald, en 29 januari had ik 'm weer terug. Verzonden naar Polen geloof ik. Ik moest wel behoorlijk aandringen omdat ik maar geen verzendlabel kreeg, uiteindelijk wel op tijd gekregen.

Denk aan 1-2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-05 13:47
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:01:
[...]

Wow, dat valt me heel erg mee moet ik zeggen! Dacht dat de glazen achterkant aardig wat duurder was. Gewoon via OP service zelf?
Via OP inderdaad. Onderdelen zijn niet duur, dat zijn de arbeidskosten. En dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
danslo schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:59:
[...]

Ik had hetzelfde issue, iets met oplaadpoort waardoor dash charge heel moeilijk werkte (alleen als de kabel er "perfect" in zat).

21 januari een RMA ticket ingeschoten, 25 januari opgehaald, en 29 januari had ik 'm weer terug. Verzonden naar Polen geloof ik. Ik moest wel behoorlijk aandringen omdat ik maar geen verzendlabel kreeg, uiteindelijk wel op tijd gekregen.

Denk aan 1-2 weken...
Moet het nu dan toch maar gaan ervaren. Had eerst nog een nieuwe OP lader aangeschaft waarmee zowaar dash charge het af en toe weer deed, in elk geval geen problemen met normaal laden. Nu ineens doet helaas hele usb-poort het niet meer terwijl ik nog maar op 3% accu zit :/ . Gauw nog een back up aan het maken, maar dat en terugzetten naar fabrieksinstellingen gaat 'm niet eens meer worden vrees ik.

*edit: verdorie toch gewoon teveel stofophoping, blijkbaar was de vorige schoonmaakbeurt onvoldoende. Nu toevallig een led-zaklampje tegen gekomen waarmee ik het beter kon zien. Met wat extra dunne tandenstokers toch nog veel stof er uit gehaald. Steek de oplader er in en....zit vast met zelfs een ferme klik 8)7 Jammer dat ik net terug was gegaan naar fabrieksinstellingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Southern Sun op 11-01-2020 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hier werkte de laadpoort ook niet goed meer. Maar na 3 a 4x schoonmaken, prutsen met een naald, toen pas was echt al het vuil er uit en 'klikte' de kabel er weer ouderwets goed in. Heb met een felle zaklamp in de poort geschenen en dan nog was het soms lastig te zien of de poort wel echt goed schoon was. Maar een naald bleek wel echt de enige manier om de poort helemaal goed schoon te krijgen.

Wellicht kan iemand hiermee voorkomen de telefoon op te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
l3art schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:50:
Hier werkte de laadpoort ook niet goed meer. Maar na 3 a 4x schoonmaken, prutsen met een naald, toen pas was echt al het vuil er uit en 'klikte' de kabel er weer ouderwets goed in. Heb met een felle zaklamp in de poort geschenen en dan nog was het soms lastig te zien of de poort wel echt goed schoon was. Maar een naald bleek wel echt de enige manier om de poort helemaal goed schoon te krijgen.

Wellicht kan iemand hiermee voorkomen de telefoon op te sturen.
Ja dit kan ik nu dus beamen :+ Zelf met een tandenstoker dus gedaan, metaal lijkt me niet heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Southern Sun schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:51:
[...]

Ja dit kan ik nu dus beamen :+ Zelf met een tandenstoker dus gedaan, metaal lijkt me niet heel lekker.
Klopt maar met een tandenstoker kwam ik er alsnog niet goed in. Dus telefoon helemaal uit gezet en toch maar met een speld gaan prutsen. Tandenstoker was echt te dik om echt goed in alle hoeken en zijkanten te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-05 08:53
Southern Sun schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:51:
[...]

Als je telefoon uitzet kan er niks mis gaan. Hier ook de poort met naald mogen proper maken. Toch m'n eerste telefoon die daar zo veel last van heeft. Idem voor de slider, heb daar ook al paar keer last mee gehad door stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnFinland
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-07-2020
Ik heb sinds een aantal weken problemen met de schuifregelaar op de OP7. Hij schuift nog door alle 3 de standen heen, echter als ik hem helemaal naar boven schuif (stil) gebeurd er niks en blijft de telefoon gewoon in tril of geluidsfunctie. Meer mensen hier last van? Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

MartijnFinland schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:32:
Ik heb sinds een aantal weken problemen met de schuifregelaar op de OP7. Hij schuift nog door alle 3 de standen heen, echter als ik hem helemaal naar boven schuif (stil) gebeurd er niks en blijft de telefoon gewoon in tril of geluidsfunctie. Meer mensen hier last van? Wat kan ik het beste doen?
Kijk even of niet vol stof zit. Niet alleen kijken, peuter ook even met een speld oid, bij mij was het stof in de kleur van de behuizing :p

Share and Enjoy!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Vandaag contact gehad met OnePlus support, naar aanleiding van dit euvel waar ik helaas mee kamp. Moet toch zeggen dat ik totaal niet gecharmeerd ben van de chat klantenservice. Echt waardeloos vond ik het deze keer. De medewerker was niet proactief, niet meedenkend.

Ik legde mijn probleem voor, dat mijn OP6 niet meer laadt, krijg ik als reactie 'Ja, dat is vervelend'. Maar vervolgens niks meer. Na enkele minuten dan toch maar aanvullende vraag gesteld naar het hoe of wat, waarop ik wederom een kort en bondig antwoord kreeg, zonder aanvullende informatie of meedenken van de servicemedewerker...

Ben dus niet echt gecharmeerd van de service dusver, helaas.

Hopelijk verloopt de RMA beter. To be continued.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Update van mijn RMA. Toestel vandaag retour ontvangen. Complete mobo is vervangen onder garantie. Gelukkig ook maar, want anders had ik het niet gedaan en gewoon een nieuw toestel gekocht.
Resultaat is dat het toestel dus uiteraard 'gewiped' is (al is het niet 'gewiped' te noemen, er zit een complete nieuwe chip in).

Anyhoe, toestel laadt weer op. In de toekomst ga ik wel een toestel aanschaffen welke draadloos kan laden.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Zit hier bij The Phone Lab in Utrecht (authorized oneplus repair centre), en het serviceniveau is hier dikke prima.

Kom binnen met een batterij waar de capaciteit niet meer ideaal van is, wordt netjes onder garantie vervangen in ~1 uurtje. Aanrader als je in de buurt woont, geen gezeur met opsturen (alhoewel dat de vorige keer bij mij ook vlotjes en goed verlopen is, maar je hoort anderen die minder enthousiast zijn)

Netjes verzorgde winkel, met vriendelijk en kundig personeel. 't is niet je 'shady telefoonzaakje op de hoek' ofzo. Reparatie gebeurt gewoon voor je neus in de winkel, je krijgt koffie en de wificode gewoon van ze. Kortom, goede ervaring :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Laatst online: 17-05 18:36
Ik had bij mijn 6T het probleem dat de telefoon rond de 20% uitvalt of een flinke battery drain kreeg.

Maandag: telefoon afgeleverd bij pakketpunt.
Dinsdag: telefoon opgehaald door UPS.
Woensdag: ontvangen door OnePlus center, enkele uren later betaalverzoek. Einde van de dag telefoon gerepareerd.
Donderdag: telefoon weer terug in huis.

Snelle service, geweldig! Wel viel mijn probleem volgens de klantenservice binnen de garantie. Het was dus apart dat het repaircenter een betaalverzoek stuurde. Na contact met de klantenservice werd dit opgelost en werd mijn telefoon kosteloos gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
michaelw1998 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:27:
Ik had bij mijn 6T het probleem dat de telefoon rond de 20% uitvalt of een flinke battery drain kreeg.

Woensdag: ontvangen door OnePlus center, enkele uren later betaalverzoek. Einde van de dag telefoon gerepareerd.

Snelle service, geweldig! Wel viel mijn probleem volgens de klantenservice binnen de garantie. Het was dus apart dat het repaircenter een betaalverzoek stuurde. Na contact met de klantenservice werd dit opgelost en werd mijn telefoon kosteloos gerepareerd.
Dat probleem had ik ook met mijn 5T. Alleen viel die niet meer binnen de garantie. Toen zelf maar de accu vervangen. Maar dat werkte in het begin ook niet. Na een tijdje met de nieuwe accu gedraaid te hebben werkt het nu wel weer redelijk volgens mij, maar goed ik laat zelden de accu to zover leeg lopen, dus 100% zeker weet ik niet of het nu in orde is of niet.

Wat hebben ze gedaan als reparatie? Alleen de accu vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Laatst online: 17-05 18:36
13art schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Dat probleem had ik ook met mijn 5T. Alleen viel die niet meer binnen de garantie. Toen zelf maar de accu vervangen. Maar dat werkte in het begin ook niet. Na een tijdje met de nieuwe accu gedraaid te hebben werkt het nu wel weer redelijk volgens mij, maar goed ik laat zelden de accu to zover leeg lopen, dus 100% zeker weet ik niet of het nu in orde is of niet.

Wat hebben ze gedaan als reparatie? Alleen de accu vervangen?
Volgens het rapport is inderdaad alleen de accu vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Mijn OP6 vertoonde (alweer) kuren met opladen. Wilde niet snelladen behalve als de kabel er echt "perfect" in zat. Precies dit probleem al een keer eerder gehad, en opgelost binnen garantie. Afgelopen week de telefoon laten vallen en wat barsten aan de voorkant. Meteen maar als excuus gebruikt om het allebei maar te laten fixen.

Vandaag opgehaald, ben benieuwd hoe lang het duurt tot hij weer terug is in deze corona tijd. Ook benieuwd of ze hem deels repareren binnen de garantie (opladen), en deels niet (scherm). Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
danslo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:54:

Vandaag opgehaald, ben benieuwd hoe lang het duurt tot hij weer terug is in deze corona tijd. Ook benieuwd of ze hem deels repareren binnen de garantie (opladen), en deels niet (scherm). Iemand daar ervaringen mee?
En inmiddels weer terug! Iets langer dan een weekje weggeweest, met een nationale feestdag en een weekend ertussen. Ongeveer 130 euro kwijt voor zowel voor als achterkant laten vervangen. Blijkbaar is het oplaadpoort ook onderdeel van een nieuw scherm (aldus een van de medewerkers), dus die is ook weer zo goed als nieuw.

Al met al, weer tevreden met OP support. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusBest
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-06-2020
danslo schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:36:
[...]

En inmiddels weer terug! Iets langer dan een weekje weggeweest, met een nationale feestdag en een weekend ertussen. Ongeveer 130 euro kwijt voor zowel voor als achterkant laten vervangen. Blijkbaar is het oplaadpoort ook onderdeel van een nieuw scherm (aldus een van de medewerkers), dus die is ook weer zo goed als nieuw.

Al met al, weer tevreden met OP support. _/-\o_
Voor de volgende keer: In Amsterdam, Utrecht en Haarlem heb je een officieel oneplus reparatiepunt genaamd ThePhoneLab! Hoef je hem niet op te sturen maar is ie na ongeveer een uurtje weer gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulusBest
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-06-2020
michaelw1998 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:27:

Knip, voor de volgende keer: je kan twee berichten quoten, of je eerdere bericht editen en dan 1x antwoord geven i.p.v. twee keer precies hetzelfde antwoord d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 08-05-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:07
heb mijn OP6 zojuist aangemeld. garantie loopt bijna af de de gezondheid van de batterij is nu volgens OP health app 79%

heb de OP sinds introductie +- 29 mei in bezit, dus kan nog net.

Ik ga naar Amsterdam, ThePhone Lab voor de rep. kan erop wachten en geen reset als het mee zit.
heb ik er wel voor over
ben benieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
p.d.akkerman schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:18:
heb mijn OP6 zojuist aangemeld. garantie loopt bijna af de de gezondheid van de batterij is nu volgens OP health app 79%

heb de OP sinds introductie +- 29 mei in bezit, dus kan nog net.

Ik ga naar Amsterdam, ThePhone Lab voor de rep. kan erop wachten en geen reset als het mee zit.
heb ik er wel voor over
ben benieuw
En wordt het onder garantie gerepareerd? Wat is de slijtage grens voor batterij vervanging onder garantie? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
13art schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:32:
[...]

En wordt het onder garantie gerepareerd? Wat is de slijtage grens voor batterij vervanging onder garantie? Iemand enig idee?
ik durf niet te zeggen wat de grens is. maar ze maken het zich zelf niet makkelijk als er staat 'Ernstig verlies (79%)'

wat ik telefonisch heb begrepen is dit onder garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
p.d.akkerman schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:47:
[...]

ik durf niet te zeggen wat de grens is. maar ze maken het zich zelf niet makkelijk als er staat 'Ernstig verlies (79%)'

wat ik telefonisch heb begrepen is dit onder garantie.
Haha het scheelt dat dat er staat inderdaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Topservice oneplus / the phonelab!!!

Vanmorgen in Amsterdam accu laten vervangen onder garantie.
Aanmelden via internet. Uurtje wachten rondje op de fiets langs het Rijksmuseum naar Vondelpark en weer terug.
Nu weer accu met health van 98%

Kan dit echt iedereen aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Zijn er ook meer mensen met spontane scherm barsten van de oneplus 7t pro?

Mijn scherm is precies in midden gebarsten terwijl hij op de tafel lag en we opeens een harde knal hoorde.
Zit alleen een barst in scherm van 1cm onderscherm etc is nog heel.

Maar weet niet zo goed waar ik nu goed aan doe.
Oneplus support zegt dat het niet zomaar kan maar heb geen andere verklaring.

Iemand tips?

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Laatst online: 10:37
Hoi allemaal,

Ik las kortgeleden een en ander over accu laten vervangen bij een service center. Echter op de OP-site kan ik alleen vinden dat ik de telefoon kan opsturen voor laten vervangen van de accu.

Iemand een tip? Waar zitten gecertificeerde OnePlus sevice centers? Telefoon is ruim 2 jaar oud en met een nieuwe 🔋 kan ie nog wel even mee.

Benieuwd!
Je bericht en de reacties er op verplaatst naar het RMA topic.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 25-07-2020 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
aran schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:36:
Hoi allemaal,

Ik las kortgeleden een en ander over accu laten vervangen bij een service center. Echter op de OP-site kan ik alleen vinden dat ik de telefoon kan opsturen voor laten vervangen van de accu.

Iemand een tip? Waar zitten gecertificeerde OnePlus sevice centers? Telefoon is ruim 2 jaar oud en met een nieuwe 🔋 kan ie nog wel even mee.

Benieuwd!
Je woonplaats bv Amsterdam of Utrecht invullen. Dan zie je ook de mogelijkheden van het afgeven bij de phonelab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Toevallig vandaag gedaan, staat nu op 99%!

Tijdens de vervanging is wel de achterkant beschadigd, deze is daarna ook vervangen.

[ Voor 38% gewijzigd door twowheeler op 23-07-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Laatst online: 10:37
p.d.akkerman schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Je woonplaats bv Amsterdam of Utrecht invullen. Dan zie je ook de mogelijkheden van het afgeven bij de phonelab
Thanks. Phone lab is dus een service center. Alleen phone lab in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
twowheeler schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:10:
Toevallig vandaag gedaan, staat nu op 99%!

Tijdens de vervanging is wel de achterkant beschadigd, deze is daarna ook vervangen.
Hoe werkt dit precies? Kun je daar gewoon naartoe gaan en zeggen dat de accu niet meer voldoet? Of moet je met bewijzen komen? Mijn telefoon is op 2 of 3 weken na 2 jaar oud, dus ik zou in principe nog garantie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
renem schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Hoe werkt dit precies? Kun je daar gewoon naartoe gaan en zeggen dat de accu niet meer voldoet? Of moet je met bewijzen komen? Mijn telefoon is op 2 of 3 weken na 2 jaar oud, dus ik zou in principe nog garantie hebben.
Gewoon aanmelden via de OnePlus site. Heb ik tijdje terug ook gedaan, een week voor de garantie verliep. In formulier op de site aangeven dat de accu minder presteert.

Dan komen ze de telefoon thuis ophalen en 2 dagen later wordt ie weer thuis terug bezorgd met een nieuwe accu. En dat allemaal gratis binnen de garantie.

Edit: Oh, en als service hebben ze er ook nog een nieuw carbon hoesje bij gedaan, erg netjes d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door ralph075 op 25-07-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
ralph075 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Gewoon aanmelden via de OnePlus site. Heb ik tijdje terug ook gedaan, een week voor de garantie verliep. In formulier op de site aangeven dat de accu minder presteert.

Dan komen ze de telefoon thuis ophalen en 2 dagen later wordt ie weer thuis terug bezorgd met een nieuwe accu. En dat allemaal gratis binnen de garantie.

Edit: Oh, en als service hebben ze er ook nog een nieuw carbon hoesje bij gedaan, erg netjes d:)b
Moet je dat aanmelden ook doen via de OnePlus site als je die reparatie bij The Phonelab wil laten doen? Of kun je daar gewoon binnen lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-05 20:44
renem schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Moet je dat aanmelden ook doen via de OnePlus site als je die reparatie bij The Phonelab wil laten doen? Of kun je daar gewoon binnen lopen?
Ook aanmelden via de OP aftersales-site, je kunt dan The PhoneLab als locatie kiezen en daar een afspraak maken. Bij mij zeiden de medewerkers dat ze nog niet zeker wisten of het onder de garantie zou vallen, maar dat bleek toen ik de telefoon kwam ophalen, wel gewoon het geval. Prima service!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
renem schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Dat weet ik niet zeker, ik had gezien dat je wel via de site kan aanmelden voor reparatie bij Phonelab. Volgens mij is eerder in dit topic wel genoemd dat iemand er gewoon was binnen gelopen en dat reparatie wel onder garantie is uitgevoerd. Zou je even terug moeten zoeken.

Was voor mij geen optie, omdat ik geen zin had om naar Amsterdam of Utrecht te rijden (ook al is het niet heel ver weg).

Edit: oh, zie hierboven :D

Edit2: deze post van @Hyack geeft mij de indruk dat hij zonder aanmelding is binnen gelopen bij Phonelab, maar dat weet ik dus niet zeker.

[ Voor 16% gewijzigd door ralph075 op 25-07-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
ralph075 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Dat weet ik niet zeker, ik had gezien dat je wel via de site kan aanmelden voor reparatie bij Phonelab. Volgens mij is eerder in dit topic wel genoemd dat iemand er gewoon was binnen gelopen en dat reparatie wel onder garantie is uitgevoerd. Zou je even terug moeten zoeken.

Was voor mij geen optie, omdat ik geen zin had om naar Amsterdam of Utrecht te rijden (ook al is het niet heel ver weg).

Edit: oh, zie hierboven :D

Edit2: deze post van @Hyack geeft mij de indruk dat hij zonder aanmelding is binnen gelopen bij Phonelab, maar dat weet ik dus niet zeker.
Geen aanmelding gedaan, wel even gebeld of ze een batterij op voorraad hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperVerbeek
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-05 13:10

JasperVerbeek

Assistent Accountant

nieuw verhaal: oneplus 7 pro vertoonde een inktvlekje aan de rechterkant van het scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQ23RI2JJI41c14SWWsIJi22cF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBkKXHFyYMyL1frhterMbZko.jpg?f=fotoalbum_large

via oneplus account reparatie aangemeld en gisteren is hij aangekomen in polen bij ctdi. krijg ik vanochtend een offerte van 207! euro om het scherm te repareren omdat er een mechanische fout buiten de garantie om gevonden is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xfOOtyLUzoRhOHzkd400vyhOtw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DCPbiCk85uIYSlqJLqhQVZoI.png?f=fotoalbum_large
dat deukje zat er voor ik hem verzond nog niet natuurlijk. altijd hoesje en screenprotector gebruikt dus daarom was ik er vrij zeker van dat het binnen de garantie zou vallen.

Daarnaast woon ik in Utrecht 10 minuutjes fietsen bij Phone lab vandaan, waar deze reparatie 200 kost ipv 207, en dan is het dezelfde dag nog gefixt.

status nu: Ik heb hem zonder reparatie terug laten sturen en ga het alsnog binnen de garantie proberen bij the Phone lab. Mochten ze het niet binnen de garantie willen fixen dan maar op mn verzekering. Stom dat ik dan 2 weken voor niks alles op een krakkemikkig galaxy s7 moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

enorm balen dat bij OnePlus het niet mogelijk is om de data op je telefoon te behouden.

Het scherm van mijn OnePlus 6T is heel stuk waardoor ik geen backup kan maken. Nu dan maar op eigen houtje onderdelen gekocht en hopen dat ik het zelf kan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Zit er nog verschil in de service bij de verschillende ThePhoneLab-winkels in Amsterdam?

Ik zie er namelijk 3.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Pfoe, wat een tegenvaller.

Nog niet lang terug viel het scherm van m'n OnePlus 6T stuk en kon ik mijn 6T niet meer unlocken. Hierop OnePlus benaderd met de vraag of zij het konden repareren (ja) en backuppen (nee). I.v.m. belangrijke data had ik echt een backup nodig want OnePlus gaf aan dat alvorens een reparatie de data gewiped wordt i.v.m. privacy

hierop aan OnePlus de vraag gesteld of ik een los scherm kon bestellen (nee) met het idee om de reparatie zelf uit te voeren zodat ik bij mijn data kon.

Wetende dat ik hiermee mijn garantie verspil heb ik een OEM scherm+frame besteld bij een bedrijf uit hongkong die het ook geassembleerd heeft. Scherm inmiddels ontvangen, zelf geinstalleerd ennnn nu werkt de vingersensor niet en ik kwam er ook achter dat het scherm losjes in het frame zit en het frame op sommige punten verbogen 8)7 Het bedrijf uit hongkong is qua communicatie zeer stroeg en het is maar de vraag of ik het bedrag terug krijg.

Om het probleem van de vingerafdruksensor te tackelen heb ik een nieuwe vingerafdruksensor besteld en helaas werkt deze ook niet. De vingerafdrukscanner scant de vingerafdruk wel maar kan vervolgens het apparaat niet unlocken.

Vervolgens langs de PhoneLab gegaan omdat ik erachter kwam dat zij officieel reparateur zijn van OnePlus. Daar kwam ik erachter dat ze je data WEL kunnen backuppen |:( (nu voel ik mij een beetje op het verkeerde been gezet door OnePlus. Waarom hebben ze niet aangeven dat backuppen wel bij een officieele OnePlus reparateur kan?).

De Phonelab kan mij wel helpen aan een nieuwe scherm en het repareren van de vingerafdrukscanner maarrrr de kosten zijn afhankelijk van wat er moet gebeuren. Het probleem waar ik dus tegenaanloop is dat de vingerafdrukscanner niet werkt kan liggen aan de hardware of software. Als het hardware (moederbord oid want ik heb al verschillende sensors geprobeert) is dan ben ik +- 320 euro kwijt. Als het software is dan +- 140. Dat verschil is voor mij een kantelpunt want voor 300 euro koop ik liever een nieuwe telefoon. Voor 140 wil ik m'n 6T nog wel behouden

Voel mij enorm stom door bovenstaand verhaal en baal ook enorm want het had zoveel makkelijker gekund als ik had geweten had dat data backup gewoon mogelijk was.

Nu de vraag. Is hier wellicht iemand die weet hoe je de vingerafdrukscanner kan calibreren? Of is er iemand in Amsterdam die wellicht kan helpen met de calibratie? Als ik weet dat de vingerafdrukscanner gewoon werkt met de huidige hardware dan kan ik bij de Phonelab het geheel repareren voor +-140euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoe weet je dat het aan het calibreren van de scanner ligt? Je zegt eerder dat hij de vingerafdrukscanner wel scant maar dat hij niet unlockt.

Ik heb geen ervaring met zo'n fps maar lijkt me redelijk plug and play. Niet eerder gelezen dat zoiets gecalibreerd dient te worden. Of is dit informatie waar The Phonelab mee gekomen is?

Wat betreft het backuppen van data snap ik wel dat oneplus daar niet in mee gaat. Er komen daar waarschijnlijk behoorlijk wat telefoons binnen en de privacy kunnen ze waarschijnlijk niet genoeg waarborgen. Dat is denk ik iets anders bij een bedrijf waar de klant zelf aan de balie komt (just guessing).

Hoeveel heb je nu al in totaal uitgegeven aan het proberen te repareren van de telefoon? Moet je misschien niet overwegen je verlies te nemen en een andere telefoon kopen? Je telefoon kon na de val al niet meer unlocken, wie weet was de fps sowieso al kapot en nu met een nieuwe werkt het ook niet. Klinkt alsof er best een grote kans is dat het inderdaad een moederbord ding is en dus iets wat dan grote kosten met zich mee gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Waterkoker schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:53:

Om het probleem van de vingerafdruksensor te tackelen heb ik een nieuwe vingerafdruksensor besteld en helaas werkt deze ook niet. De vingerafdrukscanner scant de vingerafdruk wel maar kan vervolgens het apparaat niet unlocken.

Vervolgens langs de PhoneLab gegaan omdat ik erachter kwam dat zij officieel reparateur zijn van OnePlus. Daar kwam ik erachter dat ze je data WEL kunnen backuppen |:( (nu voel ik mij een beetje op het verkeerde been gezet door OnePlus. Waarom hebben ze niet aangeven dat backuppen wel bij een officieele OnePlus reparateur kan?).

De Phonelab kan mij wel helpen aan een nieuwe scherm en het repareren van de vingerafdrukscanner maarrrr de kosten zijn afhankelijk van wat er moet gebeuren. Het probleem waar ik dus tegenaanloop is dat de vingerafdrukscanner niet werkt kan liggen aan de hardware of software. Als het hardware (moederbord oid want ik heb al verschillende sensors geprobeert) is dan ben ik +- 320 euro kwijt. Als het software is dan +- 140. Dat verschil is voor mij een kantelpunt want voor 300 euro koop ik liever een nieuwe telefoon. Voor 140 wil ik m'n 6T nog wel behouden

[...]

Nu de vraag. Is hier wellicht iemand die weet hoe je de vingerafdrukscanner kan calibreren? Of is er iemand in Amsterdam die wellicht kan helpen met de calibratie? Als ik weet dat de vingerafdrukscanner gewoon werkt met de huidige hardware dan kan ik bij de Phonelab het geheel repareren voor +-140euro.
Vingerafdrukscanner kan alleen maar door oneplus gecalibreerd worden. Dat hij je fingerprint herkent maar niet unlocked, geeft aan dat hij gecalibreerd moet worden.

Gewoon je scherm laten vervangen voor die 140 euro en alles zal weer goed zijn.
13art schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:27:
Hoe weet je dat het aan het calibreren van de scanner ligt? Je zegt eerder dat hij de vingerafdrukscanner wel scant maar dat hij niet unlockt.

Wat betreft het backuppen van data snap ik wel dat oneplus daar niet in mee gaat. Er komen daar waarschijnlijk behoorlijk wat telefoons binnen en de privacy kunnen ze waarschijnlijk niet genoeg waarborgen. Dat is denk ik iets anders bij een bedrijf waar de klant zelf aan de balie komt (just guessing).
Moet idd gekalibreerd worden, anders werkt hij niet. Iets met dieptes vanaf je vinger naar de scanner/camera. Dat luistert erg nauw.

Backup heb je gelijk in. In principe moet ThePhoneLab ook resetten naar fabrieksinstellingen. Maar als je rechtstreeks contact hebt met de klant, gaat het vaak op een andere manier. :)

[ Voor 19% gewijzigd door DiMacho op 11-10-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Toch maar de gok gewaagd bij phonelab en alles is gerepareerd. Vingerafdrukscanner werkt, was een kwesite van calibreren inderdaad. Nooit eerder vernomen dat dit een vereiste is want ik ging er ook vanuit dat de fingerprintsensor plug/play was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 15:04
Ik wil ook de accu van mijn OP6 laten vervangen, 3 december 2018 gekocht bij belsimpel.

Via de https://aftersales.oneplus.com/ kom ik er achter dat ik geen garantie meer heb...

[/quote]I would like to tell you that your device warranty has been expired on 2019-12-05. Due to this, you are not able to claim the in-warranty repair services.
[quote]

2 jaar garantie toch als ik het hier zo lees? Gewoon afspraak maken bij ThePhoneLab en dan moet het goedkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
Jantje_ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:33:
Ik wil ook de accu van mijn OP6 laten vervangen, 3 december 2018 gekocht bij belsimpel.

Via de https://aftersales.oneplus.com/ kom ik er achter dat ik geen garantie meer heb...

[/quote]I would like to tell you that your device warranty has been expired on 2019-12-05. Due to this, you are not able to claim the in-warranty repair services.
[quote]

2 jaar garantie toch als ik het hier zo lees? Gewoon afspraak maken bij ThePhoneLab en dan moet het goedkomen?
Dat moet zeker goedkomen. Neem voor de zekerheid je aankoop bewijs mee. Die is leidend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Weet niet of dit het juiste topic is.

Maar wat zijn goede shops voor onderdelen voor de oneplus? Ik heb de batterij laten vervangen. Deze is nu echter alweer 88%. Aangezien de reparatie bij the phonelab niet helemaal zonder kleerscheuren is verlopen, en ik geen garantie meer heb, wil ik het zelf gaan doen.

Uiteraard staan de batterijen en back covers op alieexpres, maar zijn dit dan oem? De reviews zijn wel goed, maar ik had er met de oneplus one ook bar slechte ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 15:04
Vanmiddag even langs geweest bij Utrecht phone lab, dag ervoor afspraak gemaakt. Het was niet druk en kon telefoon binnen uurtje ophalen.

Nieuwe batterij erin, onder garantie vervangen! Mijn oneplus 6 op 2 weken na 2 jaar oud! Echt goede service 😁
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Benieuwd wat een reparatie gaat kosten? Gebruik dan de search of kijk op de website van OnePlus: