Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:50

rens-br

OnePlus gaat zijn nieuwe smartphone OnePlus 3T voorzien van een Snapdragon 821-soc en een 16-megapixelfrontcamera. Er komt een variant met 128GB opslagruimte en de accucapaciteit is met 3400mAh groter dan bij de OnePlus 3.

De OnePlus 3T heeft net als zijn voorganger een 5,5"-oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Er gingen geruchten dat OnePlus voor een hogere resolutie of mogelijk zelfs een lcd zou kiezen, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Hoewel de behuizing hetzelfde formaat heeft en net zoveel weegt, heeft de OnePlus 3T een accucapaciteit die 400mAh hoger is. Net als de OnePlus 3 ondersteunt de smartphone de Dash Charge-snellaadtechniek van de fabrikant. Het toestel komt in twee kleuren op de markt: een donkergrijze variant met zwarte voorkant en een goudkleurig model met witte voorkant.

Zoals OnePlus en Qualcomm eerder bekendmaakten, krijgt de OnePlus 3T de Snapdragon 821-soc. Twee cores draaien op 2,35GHz en de andere twee cores hebben een snelheid van 1,6GHz. Net als bij de OnePlus 3 is er 6GB aan lpddr4-geheugen aanwezig. Naast een versie met 64GB opslagruimte, komt er een 3T met 128GB flashopslag. In beide gevallen is het ufs 2.0-flashgeheugen.

OnePlus geeft de 3T een nieuwe frontcamera, met een resolutie van 16 megapixel. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de OnePlus 3. De fabrikant gebruikt een Samsung 3P8SP-sensor, met pixels van 1µm. Aan de achterkant is de camera ongewijzigd, het betreft een IMX 298-chip van Sony met pixels van 1,12µm en een f/2.0-lens. Wel zegt OnePlus dat de elektronische beeldstabilisatie, die gebruikt wordt tijdens het filmen, verbeterd is.

Het toestel draait op Oxygen OS, dat is gebaseerd op Android 6.0. OnePlus beloofde eerder dat er voor het einde van het jaar een update naar Android 7.0 Nougat komt voor de OnePlus 3; vermoedelijk komt die ook naar de nieuwe 3T.

De 64GB-variant wordt verkocht voor 439 euro. De 128GB-variant is verkrijgbaar voor 479 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

Software
Besturingssysteem: Android
Versie besturingssysteem: 6.0.1
Softwareschil: OxygenOS
Scherm eigenschappen
Schermdiagonaal: 5,5" (inch)
Resolutie: 1920x1080
ppi: 401
Invoermethode: touchscreen
Schermtype: AMOLED
Multitouch: ja
Touchscreentechniek: capacitief
Coverglass: Gorilla Glass 4
Hardware
Processor: Qualcomm Snapdragon 821
nm procedé: 14nm
Aantal kernen (cores): 4
Processorsnelheid: 2 cores @2,35GHz. 2 cores @1,6GHz
GPU (grafische chip): Adreno 530
Snelheid grafische chip: 624MHz
Geheugengrootte (RAM): 6GB LPDDR4
Opslagcapaciteit: 64GB/128GB (UFS 2.0)
Aantal SIMs: dual
Simkaart 1: nano
Simkaart 2: nano
Camera
Cameraresolutie achterkant: 16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX 298 sensor
Camera autofocus: ja
Aantal led flitsers: 1 (achterkant)
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 4096x2160 (Cinema 4K)
Stabilisatie: optische stabilisatie en elektronische stabilisatie
Diafragma: f/2.0
Cameraresolutie voorkant: 16MP (MegaPixel)
Sensor: Samsung 3P8SP
Camera autofocus: PDAF
Aantal led flitsers: geen
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 1080p
Stabilisatie: geen
Diafragma: f/2.0
Draadloze communicaties
Ondersteunde mobiele netwerken: 2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - umts, 4G - LTE
Frequentiebereik van de telefoon: 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz
Verbindingen Wi-Fi: 802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz ondersteuning: ja
Bluetooth-versie: Bluetooth 4.2
NFC: ja
Connectoren buitenkant: 3.5mm audiojack, USB 2.0 (type C)
GPS: ja

De OnePlus 3T zal de volgende frequenties ondersteunen:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
WCDMA1, 2, 4, 5, 7, 82100, 1900, 1700, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5, 7, 8, 202100, 1800, 850, 2600, 900, 800 Mhz
TDD-LTE38, 40, 412600, 2300, 2500 MHz

Daarmee werkt de OnePlus 3T perfect op alle Nederlandse en Belgische netwerken.
Functies
Functies: vingerafdrukscanner, bewegingssensor, trilfunctie, Hall-sensor,
versnellingsmeter, gyroscoop, naderingssensor, omgevingslichtsensor, elektronisch kompas
Accu eigenschappen
Accucapaciteit (in mAh): 3400
Accu type: Li-Polymer (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-polymeer-accu)
Accu verwisselbaar: nee
Draadloos opladen: nee
Snelladen: ja (Dash-Charge)
Meegeleverde accessoires
Accessoires:
  • 1x OnePlus 3T
  • 1x screenprotector
  • 1x Dash Charge Type-C-kabel
  • 1x Dash Charge-adapter
  • 1x uitwerpmechanisme voor simkaarthouder
  • 1x snelstartgids
Uiterlijke kenmerken
Model: bar
Gewicht: 158 gram
Lengte: 152,7mm
Breedte: 74,7mm
Hoogte / Diepte (oftewel, de dikte van de telefoon): 7,35
Kleuren: zwart/grijs en goud
Prijs
Prijzen: 64GB-variant = 439 euro. 128GB = 479 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar
AnonymousWP of rens-br.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.028-10-2016, 16:00Topic aangemaaktAnonymousWP
V1.0.17-11-2016, 19:302 nieuwe links toegevoegd aan Nieuws en linksAnonymousWP
V1.0.28-11-2016, 23:252 links vervangen voor het Tweakers artikel, en de bevestiging van OnePlus toegevoegdAnonymousWP
V1.0.39-11-2016, 10:55Tweakers artikel toegevoegd aan Nieuws en links. Ook heb ik de aankondigingsdatum toegevoegd aan Vermoedelijke specificatiesAnonymousWP
V1.0.412-11-2016, 14:022 links toegevoegd aan Nieuws en links alsmede heb ik een aantal dingen zoals het vermogen van de accu en het paneel verandert naar AMOLED in Vermoedelijke specificatiesAnonymousWP
V1.0.514-11-2016, 19:006GB RAM naar 8GB veranderd. Diafragma achtercamera veranderd naar 1.7. 64GB/128GB toegevoegd in plaats van enkel 128GB. Tot slot nog de tijd bij de aankondiging neergezet. Dit alles is veranderd onder Vermoedelijke specificatiesAnonymousWP
V1.1.015-11-2016, 15:50Vermoedelijke specificaties bijgewerkt aan de hand van leaks van OnePlusrens-br
V1.2.015-11-2016, 20:07De volgende hoofdstukken zijn aangepast:

-De topic-start zelf
-Het hoofdstuk Nieuws en links
-Het hoofdstuk Specificaties
-Het hoofdstuk Afbeeldingen
AnonymousWP
V1.2.121-11-2016, 20:45Er zijn vandaag reviews verschenen over de OnePlus 3T. Die heb ik toegevoegd aan Nieuws en links.AnonymousWP
V1.2.223-11-2016, 16:45Nieuwe reviews toegevoegd aan Nieuws en links.AnonymousWP
V1.2.317-12-2016, 20:40Nieuwe reviews toegevoegd aan Nieuws en links.AnonymousWP

Terug naar Inhoudsopgave

AnonymousWP wijzigde deze reactie 08-03-2017 19:39 (255%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Tijntje schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:10:
Ik zat me te bedenken, zou die Time niet staan voor iets van een smartwatch in combinatie met de Oneplus?
Dat dacht ik dus ook. Zie ook de topic-start waarin ik het heb vermeld :).
quote:
Blass spreekt ook van 'time', maar of de T in de naam van de OnePlus 3T daarvoor staat, is niet zeker. Volgens geruchten staat de T voor Turbo en dat moet de extra snelheid van het toestel benadrukken. Het zou ook kunnen betekenen dat OnePlus met een smartwatch zou komen. Vanwege "time". Het toestel zou iets sneller gemaakt kunnen worden door de Snapdragon 821-soc te gebruiken; in het huidige model zit de Snapdragon 820.
quote:
RiCk schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:14:
Is zo'n topic niet een beetje vroeg? Ik hoop van harte dat het toestel er komt maar OnePlus heeft tot nu toe nog niets geroepen, sterker nog ze hebben het misschien zelfs een beetje verworpen.
Misschien wel, misschien niet ;). Evan Blass heeft meestal gelijk als het aankomt op geruchten. Maar de voornaamste reden heb ik hier beschreven:

AnonymousWP in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
quote:
Omdat er al een tijdje geruchten zijn over een eventuele nieuwe OnePlus 3, heb ik een nieuw topic aangemaakt ([OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie). Omdat anders dit topic te vol loopt met geruchten. Dus graag voortaan nieuws over de eventuele nieuwe OnePlus 3, in het desbetreffende topic. Feedback is altijd welkom voor het nieuwe topic. :)
Voornamelijk omdat anders het OnePlus 3 topic te vol loopt met geruchten. Niet iedereen zit immers te wachten op speculerende mensen :p.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:29:
Hé, aan een smartwatch had ik nog niet gedaan.. Ze hadden destijds bijna de smartwatch al uitgebracht, maar wilden dat niet doen omdat ze de focus slechts op 1 telefoon wilde houden. Nu dat in principe redelijk lukt, de OP3 een dikke vette hit voor ze is en ze waarschijnlijk best wel wat hebben weten te cashen, is zo'n smartwatch niet een heel gek idee. :o

Een OnePlus smartwatch incl. de "OnePlus prijs"? :D En mocht het een snellere versie van de OP3 zijn incl LCD paneel... Ergens begrijpelijk denk ik.
Misschien brengen ze wel een nieuwe telefoon + smartwatch uit, want het lijkt me stug dat er een Snapdragon 821 in een smartwatch komt met 6GB RAM en 128GB opslag ;).

Ik denk niet dat OnePlus een smartwatch voor 380 euro zal uitbrengen, dat is echt gekkenwerk. Alleen Apple hanteert zulke prijzen voor zijn smartwatches. 80 euro lijkt me wel reëel.

Trouwens, ik vind wel dat OnePlus zich momenteel té veel op 1 product richt hoor, persoonlijk. De OnePlus 3 krijgt wel 2 of 3 keer per maand een update, waarbij de rest blij mag zijn met 1 keer per 2 maanden een update :'). Ik heb toch ook gewoon 400 euro mogen lappen voor hun product vorig jaar? :(
quote:
__Michiel__ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:36:
zouden ze het design niet iets aanpassen om onderscheid te houden? Misschien dat het 5.7" wordt en dat deze modellen nog naast elkaar verkocht kunnen worden?
Hmm.. ik betwijfel het. Want ik denk dat je dan eerder had moeten beginnen. Vergeet niet dat het een Turbo versie is, wat inhoudt dat het een snellere variant is. Ik denk niet dat we een ander design gaan zien. Misschien met de OnePlus 4. Zie ook deze reactie:

AnonymousWP in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:48:
Ik zei dan ook "OnePlus prijzen", waarmee ik doelde op de altijd - relatief - lage prijzen. :)

En ja, ze richten zich wel veel op 1 product maar daarmee hebben ze zich ook wel wat bewezen ten opzichte van voorgaande jaren.
Ik dacht dat je bedoelde: een smartwatch van 80 euro, plus de OnePlus prijs van de OnePlus 3. Maar goed :).

Ja, ze zijn vooruit gegaan, dat is zeker waar. Maar dit is té vind ik.. de OnePlus 3 gebruikers worden massaal vertroetelt met updates en de hele mikmak. En ik moet 2 maanden wachten totdat er alleen maar grote, irritante bugs worden opgelost, en verder helemaal niks, geen features niks :).

Trouwens. Vergeet ook niet dat ze dan een ook een smartwatch van software moeten voorzien. Dus dan mogen ze wel opnieuw mensen aannemen voor de software-ontwikkeling :p.

• rens-br
quote:
erwin26 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:55:
nieuws: Smartphonelekker Evan Blass hint op komst OnePlus 3T

Na aanleiding van dit te lezen heb ik ze gemaild en gevraagd of ik mijn one plus 3 die nog in de order staat kan omruilen voor de OP3T. Hierbij kreeg ik een bevestiging dat dit mogelijk is en ik het verschil in prijs bij leg. Zodra de OP3T op de markt is heb ik de mogelijkheid om mijn OP3 in te ruilen voor de andere.

Hierbij neem ik dus aan dat ze bevestigen dat de OP3T op de markt komt. Anders maak je me blij met een dode mus.
Heb je hier screenshots van gemaakt? Ben ik namelijk wel benieuwd naar.

• rens-br
quote:
Flagg schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:21:
Nu is er binnenkort (vanavond?) Een ask me almost anything sessie dus ik ga er vanuit dat dat volledig gaat over de 3t, dus ik moet nog even geduld hebben of is het al duidelijk dat ze nog niks gaan melden daarover?
OnePlus die een product aangekondigd via een AMA? Kan ik me niet voorstellen. BIj voorgaande product releases hadden ze altijd een teaser, evenement of product o.i.d.

De vraag zal vanavond wellicht voorbij komen, maar het zal niet bevestigd of ontkend worden waarschijnlijk.

Volgens de post op het forum is het ook een Community AMA, waarbij de vragen gericht zijn op het forum, community en hun leden.

rens-br wijzigde deze reactie 31-10-2016 15:16 (16%)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Phentaq schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:06:
Ik zit te twijfelen of ik mijn huidige order van de OP3 zal cancellen (die 10nov geshipped wordt), maar dan heb ik weer de kans dat de OP3T niet komt.. Dan baal ik wel natuurlijk.

Een anders oplossing is misschien laten leveren en binnen 15 dagen mijn OP3 terugsturen (als OP3T zeker is) met een full refund. Alleen weet ik niet of er extra kosten verbonden zijn voor het terugsturen van de OP3 en of er andere belangrijke dingen zijn om op te letten.

Iemand meer ervaring/tips hierover?
Stel dat de OnePlus 3T inderdaad gaat komen, is het ook nog maar de vraag of jij een 1440p scherm wilt en een LCD paneel (mochten de geruchten kloppen). Als het zo is, mag je binnen 14 dagen na aankoop, kosteloos je OnePlus 3 terugsturen. Als je geluk hebt, wordt het dus aangekondigd als jouw OnePlus 3 verstuurt wordt. Maar het lijkt me stug dat ze dat al in november gaan doen.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 31-10-2016 19:14 (4%)

• rens-br
quote:
Sluw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:17:
[...]
Ze komen zelf natuurlijk niet met die geruchten en hebben ze zelf meerdere malen ontkend ;). Alles is gebaseerd op een plaatje met een extra typenummer ergens op 'n chinees forum en slechte leverbaarheid. Maar ben benieuwd of er iets uit de "ask me anything" sessie komt.
Dat en dan het bericht wat Evan Blass laatst via twitter de wereld in stuurde. Aangezien Evan Blass er zelden (tot nooit) langs zit, begon ik toch te twijfelen.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Burnd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:33:
Daarnaast is een Full HD scherm toch prima? Zorgt ook voor een langere accuduur dan een hogere resolutie. Ik denk dat ik de 'gewone OP3' ook maar ga bestellen...
Als de geruchten kloppen, wil ik geen 1080p en AMOLED inleveren. Mochten de geruchten waar zijn, dan koop ik waarschijnlijk de gewone OnePlus 3. Want zoals je zegt, zie ik 1440p toch amper, en ik heb liever een goede accuduur. De kleuren van AMOLED vind ik ook mooier.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Burnd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:27:
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Ik wil hem daarom ook echt snel bestellen uit een soort van 'angst' dat de 'gewone' OP3 niet meer te bestellen is straks.... :)
Wees maar niet bang. Ik verwacht niet dat ze na een half jaar al stoppen met het verkopen van hun flagship. Immers is de OnePlus 3 het hoofdproduct, en zal de OnePlus 3T een upgrade/betere versie zijn van de OnePlus 3. Ik verwacht dan ook dat ze beide producten gewoon naast elkaar zullen verkopen. Sowieso duurt het nog een hele tijd voordat de OnePlus 3 niet meer verkocht gaat worden, want de OnePlus 2 is een paar maanden na aankondiging van de OnePlus 3 ook gewoon nog verkocht :).

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Burnd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:33:
Nee, dat snap ik, maar het is meer dat ik bang ben dat ze met goedkopere/andere schermpjes gaan leveren omdat de huidige schermen leverancier de bottleneck is...
Vooralsnog denk ik dat dat gewoon een onzin verhaal is. Aangezien Samsung niet de enige leverancier is van OLED-schermen. De ene smartphone na de andere smartphone wordt aangekondigd die een OLED-scherm bevat, dus lijkt me niet dat er een tekort is.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
ikt schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:15:
OnePlus 2 bedoel je hier?

Anders lijkt OnePlus me toch wel een heel korte verkoop te hebben :+
Haha. Dat bedoelde ik inderdaad. Is zojuist aangepast. Komt waarschijnlijk omdat ik meer over de OnePlus 3 praat dan over de OnePlus 2 :+.

• AnonymousWP
  • Niet online
In de AMA wordt inderdaad niets gezegd over software of een eventuele OnePlus 3T:

https://forums.oneplus.ne...1870/page-2#post-15350793

Was stiekem wel te verwachten.

Wil ook jij de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan ;).

rens-br wijzigde deze reactie 01-11-2016 15:52 (20%)

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:51:
In de AMA wordt inderdaad niets gezegd over software of een eventuele OnePlus 3T:

https://forums.oneplus.ne...1870/page-2#post-15350793

Was stiekem wel te verwachten.
Had ook niet anders verwacht. Verder geef hij ook heel duidelijk aan dat hij werkt bij een andere team, die niks naar buiten kunnen en mogen brengen.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:54:
Had ook niet anders verwacht. Verder geef hij ook heel duidelijk aan dat hij werkt bij een andere team, die niks naar buiten kunnen en mogen brengen.
Klopt inderdaad.

*knip*. Ik begrijp het helemaal, maar dit is niet de plek om dat te bespreken. Stuur me anders even een DM als je het er nog verder over wilt hebben.

rens-br wijzigde deze reactie 01-11-2016 16:06 (61%)

• rens-br
Tot nu toe nog weinig interessante informatie op de AMA, moet ik eerlijk zeggen.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:47:
Android Authority heeft zojuist een best wel handig artikel geplaatst met alle informatie tot nu toe. :)

OnePlus 3T: All the rumors in one place

Ik denk echt wel dat hij gaat komen. De keuze voor een 1440*2560 IPS scherm is ook wel te verklaren: daar is een overschot van lijkt mij.. En dan dat stukje over de camera. Aperture van F/1.7 :o Het zou wat zijn..
Dankje! Die komt in de topic-start. :)

• rens-br
quote:
wsmaal schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:24:
Details vermeende OnePlus 4 verschijnen online.
Heb je de 'bron' van dat artikel gelezen? (ow wacht. die ontbreekt.)

Ze zullen het bericht waarschijnlijk gekopieerd hebben van: https://androidworld.nl/n...r-snapdragon-830-chipset/ en als je die bron gaat volgen, is het gewoon een forumpost geweest van een of andere user. Dus tot zover 'lekker'. Verder noemt hij een rijtje specificaties die iedereen kan verzinnen. Gaan we nu volgende week ook artikelen zien van de 'vermeende' specificaties van de LG G6, Galaxy S8, HTC 11? :P

• rens-br
quote:
Was niet op die manier bedoeld. ;) Had meer commentaar op het waardeloze stukje journalistiek van HW.info.

• rens-br
quote:
wsmaal schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:41:
HW.info heeft het 3T verhaal/gerucht ook gepubliceerd..
Ja klopt en in elk nieuwsbericht wat ze daarover publiceren doen ze de geruchten af als feiten, maar er is nog helemaal niks officieel.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
wsmaal schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:24:
Details vermeende OnePlus 4 verschijnen online.
quote:
Danny.G schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:32:
Knap staaltje journalistiek daar weer... Waar precies zijn de details verschenen? Er is geen eens een link te vinden naar het gerucht. Dit kan iedereen verzinnen. :+

Hardware.info en Tweakers.net, ze horen dan wel bij elkaar maar man, wat een verschillen in artikels. :'(
quote:
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:33:
Heb je de 'bron' van dat artikel gelezen? (ow wacht. die ontbreekt.)

Ze zullen het bericht waarschijnlijk gekopieerd hebben van: https://androidworld.nl/n...r-snapdragon-830-chipset/ en als je die bron gaat volgen, is het gewoon een forumpost geweest van een of andere user. Dus tot zover 'lekker'. Verder noemt hij een rijtje specificaties die iedereen kan verzinnen. Gaan we nu volgende week ook artikelen zien van de 'vermeende' specificaties van de LG G6, Galaxy S8, HTC 11? :P
Bedankt voor het melden in ieder geval. Wordt op prijs gesteld. Nu ga ik even flamen op hardware.info >:).

Ik neem hardware.info niet eens meer serieus. Ze weten het verschil niet eens tussen feiten en geruchten. Bij dit artikel bijvoorbeeld: https://nl.hardware.info/...vanwege-nieuwe-smartphone

Alleen de titel laat al zien dat het dikke onzin is. Want er is NOOIT gezegd dat de productie is gestaakt.. En wat doet hardware.info? Zij beweren dat OnePlus de voorraad wilde opmaken, terwijl dat door niets of niemand wordt bevestigt. Nu wordt het tegendeel bewezen omdat er te zien is dat "shipping out" nu op "10 days" staat.

Bovendien vind ik het allemaal erg logisch. Het spreekt voor zich dat de OnePlus 4 een Snapdragon 830 gaat krijgen. Voorlopig moeten we het zien. Eerst de OnePlus 3T ;). Als het zover is, maken Rens en wel een topic over de OnePlus 4 :).

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:04:
Ik neem hardware.info niet eens meer serieus. Ze weten het verschil niet eens tussen feiten en geruchten. Bij dit artikel bijvoorbeeld: https://nl.hardware.info/...vanwege-nieuwe-smartphone

Alleen de titel laat al zien dat het dikke onzin is. Want er is NOOIT gezegd dat de productie is gestaakt.. En wat doet hardware.info? Zij beweren dat OnePlus de voorraad wilde opmaken, terwijl dat door niets of niemand wordt bevestigt. Nu wordt het tegendeel bewezen omdat er te zien is dat "shipping out" nu op "10 days" staat.
Dat bedoelde ik dus ook inderdaad ;) Hopelijk gaat het redactie niveau daar omhoog nu ze beide onder de Persgroep vallen.

Maar goed. Ik denk dat we met zijn alle HW.info genoeg afgezeken hebben, terug naar de OnePlus 3T. :P

• rens-br
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:10:
Ik zie het nog niet als voordeel dat de resolutie omhoog gaat, de CPU omhoog, maar de accu gelijk blijft... Dat kan nooit veel goeds betekenen. Ook het van OLED afstappen lijkt me niet heel zinnig.

Edit
En 80 euro meer vragen... doe dan iig een SD slot erin.
Lijkt me inderdaad ook gewoon erg sterk. Voor 80 euro meer vind ik het in ieder geval ook echt geen interessant toestel meer. 399 euro is interessant, 479 een stuk minder!
quote:
corset schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:13:
Maar dan wel in het geruchten bericht dit blijven volhouden
Jep en ook dat is gewoon een gerucht :P

• rens-br
quote:
ikt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:21:
Ik zal m'n OP3 waarschijnlijk vaak gebruiken in mijn Google-cardboard voor cheapo-VR, dus voor mij zou Google Daydream-compatibility en een 1440p scherm zeer welkom zijn...
Maar voor Daydream moet je geloof ik een Amoled scherm hebben. Mocht de OP3T inderdaad een IPS scherm hebben, dan heb je alsnog geen Daydream apparaat.
quote:
Denk je dat OP zo gek is om een fikse korting aan te bieden mochten de geruchten waar zijn? :+
Wat bedoel je hiermee?

• rens-br
quote:
ikt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:34:
[...]

Neuh, die korting staat los van de geruchten, maar qua mijn mening zullen ze zichzelf flink in de voeten schieten als ze binnen 6 maanden met een beter apparaat (voor weinig geld extra) op de markt komen. Ik zal niet de enige zijn die hier enigszins zuur over zal kunnen worden. Daarom hoop ik op een soort van upgrade path :+
Ah op die manier. Ik begrijp het inderdaad.
quote:
Wel apart dat ze het bestaan totaal ontkennen, de vorige aankondiging was flink vroeg voordat het toestel vorm begon te krijgen qua geruchten/leaks.
Ze hebben bij elk apparaat weer een beetje andere strategie. Van de OnePlus X bijvoorbeeld kwam een maand voor de aankondiging pas de geruchten een beetje op gang en OnePlus heeft daar ook nooit iets over los gelaten.
quote:
Als het toestel binnen nu en eind 2016 officieel aangekondigt zou worden, zouden we dan bij een release in de lente niet op een nieuwere SoC zitten? De SnapDragon 830 is onderhand al een beetje in het nieuws en de geruchten zijn dat de OP4 in 2017 dit gaat gebruiken.
De nieuwste snapdragon soc's zitten over het algemeen pas in apparaten die in februari / maart (of later) op de markt komen. Zoals de geruchten nu zijn zou de OnePlus 3T in november/december op de markt komen.

• rens-br
quote:
ikt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:41:
[...]
Och ja, ik was de OPX helemaal vergeten. Daar zat ook minder dan een half jaar tussen met de OnePlus 2.
Dat klopt. Maar de OPX was dan ook geen vervolg op de OP2, maar een 'low-end' telefoon voor erbij. Een telefoon die meer gericht was op design. Glas ipv. plastic bijvoorbeeld.
quote:
Als OP dit release-schema doorzet dan kan het inderdaad wel. Ik zat qua denken al vast aan een jaarlijkse release rond de zomer.
Dat zal waarschijnlijk ook gewoon zo zijn. De OnePlus 4 verwacht ik dan. Deze OP3T is gewoon een vreemde eend in de bijt en strookt geenszins met de uitspraken van Carl Pei. Focus op één device per jaar bijvoorbeeld.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:10:
Ik zie het nog niet als voordeel dat de resolutie omhoog gaat, de CPU omhoog, maar de accu gelijk blijft... Dat kan nooit veel goeds betekenen. Ook het van OLED afstappen lijkt me niet heel zinnig.

Edit
En 80 euro meer vragen... doe dan iig een SD slot erin.
Exact dat gewoon. Geen grote upgrade als je het mij vraagt. Sterker nog, een downgrade eerder lijkt mij. Maar omdat de Snapdragon 821 zuiniger is dan de 820, weegt dat misschien op tegen de downgrade van OLED naar LCD. Maar dan nog. Ze moeten met wat beters komen als de consument 80 euro meer moet betalen.
quote:
ikt schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:21:
Ik zal m'n OP3 waarschijnlijk vaak gebruiken in mijn Google-cardboard voor cheapo-VR, dus voor mij zou Google Daydream-compatibility en een 1440p scherm zeer welkom zijn...

Denk je dat OP zo gek is om een fikse korting aan te bieden mochten de geruchten waar zijn? :+
Hmm.. het is raar. Want hij is niet eens Daydream-compatible (bijna dan). Want volgens mij is een OLED scherm een must voor VR. Heeft volgens mij te maken met welke pixels er belicht worden (dacht het laatst ergens hier op Tweakers te hebben gelezen. Een comment van iemand).

• rens-br
quote:
Danny.G schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:52:
[...]
Nou ja, niet low-end. Voor die tijd eerder (net) een mid-ranger voor een mid-range prijs. :P Of eigenlijk: Ze hadden nog onderdelen over van hun OnePlus One en hebben die hiervoor gebruikt om zo een goedkoop toestel (voor hen) op de markt te zetten. Want laten we eerlijk zijn, de OnePlus X is bijna hetzelfde als de OnePlus One op het uiterlijk na. Specificaties zijn vrij identiek. :P
Je hebt inderdaad gelijk. Het is mid-range. Ik denk inderdaad dat ze nog een hoop 801 SOC's hadden liggen en een keer willen experimenteren met een mooie behuizing. Voor de rest zijn de specificaties wel verschillend. De OPX ondersteund wel alle 4G frequenties, maar geen 5Ghz wifi. Verder heeft het toestel wel 3GB ram, maar wel maar 16GB opslag (wel SD), Amoled vs. LCD, 5.5" vs. 5". Ik gok dus dat ze wel het eea. over hadden, maar ze zijn toch wel wat tijd kwijt geweest met het maken van het model hoor.
quote:
spacer schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:48:
Is er op korte termijn een Oneplus evenement waar dit toestel aangekondigd zou kunnen worden?
Nee. OnePlus heeft nog niks bekend gemaakt of los gelaten over dit toestel. Het is dus onbekend wanneer en of dit toestel geïntroduceerd gaat worden.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:52:
Valt wel mee denk ik. Zoveel winst maken ze ook niet op de OnePlus 3, dus bij een nieuwer toestel met bijna dezelfde productiekosten (dat scherm zal niet heel veel schelen vermoed ik) maar wel een hogere prijs, verdienen ze juist meer verwacht ik. En dan heb je een goedkoper toestel die alsnog gigantisch populair is, of een iets duurder toestel die iets betere specificaties heeft. Extra cashen lijkt mij.
Daar vergis je je in. Het kost maximaal 230 euro om zo'n OnePlus 3 te maken denk ik, aan onderdelen. Want hier staat ook dat de S7 bijvoorbeeld maar 255 dollar kost om te maken. Laten we zeggen dat de OnePlus 3 daaronder zit, want het mist het een en ander qua functies/features, wat de S7 wel heeft. OnePlus maakt vooral achterlijk veel winst op accessoires. Kijk maar eens naar de prijzen, en bedenk dan eens dat ze dat kunnen maken voor hooguit een paar euro.

Die tassen. De duurste kost 100 euro, en dat is echt niet veel soeps. Een shirt; 20 euro. Is nog te doen wat mij betreft, alhoewel iedereen daar anders in staat.

Hmm, vergeet niet dat de Snapdragon 821 nieuwer is, dus misschien ietsjes duurder is om te kopen van Qualcomm. Dat zal misschien hooguit een tientje schelen (?). Ik verwacht dus dat de winsten gelijk blijven (of misschien ietsjes meer winst).

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:26:
[...]

Daar vergis je je in. Het kost maximaal 230 euro om zo'n OnePlus 3 te maken denk ik, aan onderdelen. Want hier staat ook dat de S7 bijvoorbeeld maar 255 dollar kost om te maken.
230 euro is wel exclusief research, software, ondersteuning & garantie, verzendkosten en marketing. Dus om nog winst te maken moeten al die overige kosten minder dan 169 euro per toestel zijn. Kortom. Hele veel winst zullen ze inderdaad niet maken.
quote:
OnePlus maakt vooral achterlijk veel winst op accessoires. Kijk maar eens naar de prijzen, en bedenk dan eens dat ze dat kunnen maken voor hooguit een paar euro.
Dat is het hele idee aan accessoires. De meeste electronica zaken leven erop zelfs. Telefoons, laptops en computers van 600 euro maken ze misschien 5 euro winst op. Accessoires van 25 euro, maken ze 20 euro winst op.
quote:
dangerousp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:56:
Voorgaande jaren hebben ze rond black Friday/cyber monday altijd wel acties gehad.
Volgens mij waren die acties alleen dat ze geen verzendkosten hadden of dat de accessoires een stuk goedkoper waren. Voor de rest waren er niet echt heel veel voordelen.
quote:
Sluw schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:22:
[...]
Die site ziet er niet goed geschreven uit en ken 'm ook niet. Minder dan 2 weekjes, we zullen zien!
Overigens is dit de originele bron: PhoneRadar. Website zegt me nog steeds niks overigens.

rens-br wijzigde deze reactie 03-11-2016 14:45 (12%)

• rens-br
quote:
Sluw schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:48:
Och en Phoneradar heeft weer Weibo als bron haha. Die post laad niet maar het zal me niets verbazen als het weer diezelfde post is als bij de andere geruchten, alles voor de clicks _/-\o_
Je hebt inderdaad gelijk: Letterlijke vertaling:
quote:
One plus 3T zal worden uitgebracht in Londen op 14 november, en is uitgerust Snapdragon 821 processor, biedt een 6GB RAM + 64 GB ROM en 6GB RAM + 128GB combinatie van de twee accu capaciteit verhoogd tot 3300 mA, de en voeg een zwarte versie.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
dangerousp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:56:
Voorgaande jaren hebben ze rond black Friday/cyber monday altijd wel acties gehad. Het lijkt me sterk dat ze niet voor de feestdagen komen met een telefoon die direct leverbaar is! Levertijd voor de normale 3 staat nu op 3 weken en de gouden is uitverkocht.
Ik zag het inderdaad. Wel raar. Ineens van 10 dagen, weer naar 3 weken. En dat in een paar dagen. Maar ja, ze zullen weer door hun batch heen zijn.
quote:
rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:34:
230 euro is wel exclusief research, software, ondersteuning & garantie, verzendkosten en marketing. Dus om nog winst te maken moeten al die overige kosten minder dan 169 euro per toestel zijn. Kortom. Hele veel winst zullen ze inderdaad niet maken.
Oke. Laten we zeggen 169 euro winst per toestel. Als ik zie hoe hard die verkopen gaan. Binnen een poep en een scheet is er alweer een batch op. Dus ze zullen wel aardig hun zakken aan het vullen zijn.
quote:
Dat is het hele idee aan accessoires. De meeste electronica zaken leven erop zelfs. Telefoons, laptops en computers van 600 euro maken ze misschien 5 euro winst op. Accessoires van 25 euro, maken ze 20 euro winst op.
Bij Apple is het beide natuurlijk :p. Die halen veel winst uit hun producten, en hun 5 cent accessoires die ze voor meer dan 100 keer zo duur verkopen :'). Maar goed. Dat is terzijde en een ander verhaal. ;)

OnePlus verkoopt bijvoorbeeld de StyleSwap covers voor 18 euro (per stuk). Maar ja. Je kunt die dingen natuurlijk ook op een goedkope Chinese website bestellen. Geldt trouwens voor alle accessoires van telefoonfabrikanten.
Ik geloof niet dat er op laptops zo weinig winst wordt gemaakt. Op telefoons misschien niet (moet dan wel een startup zijn. Met een telefoon van 250 euro met high-end hardware :+)
quote:
Je hebt inderdaad gelijk: Letterlijke vertaling:
Ik snap niet wat daar eigenlijk nou zo bevestigend aan is. Het is een gebruiker met de naam "reviewer". Waarom wordt dat dan zo serieus genomen door nieuwssites? Ik kan mijzelf ook "reviewer" noemen en een kort verhaaltje typen. Als het een Tweet was geweest van Evan Blass, oke, dat is nog te geloven.
quote:
EWK schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:17:
Nieuwste gerucht is dat ie 14 november uit gaat komen, 128GB geheugen + 3300 accu.
De 128GB. de grotere accu en de nieuwe camera zal de 80 dollar moeten verklaren.
En ik lees ook ergens dat ie in het zwart uit zou moeten komen.

http://techmalia.com/2016...-launch-on-november-14th/
Als het niet zo is, ga jij dan champagne uit je schoen drinken? Hebben we een deal? >:)

Nu even serieus: de 80 euro zou ook komen door de nieuwere SoC én het 1440p scherm in plaats van 1080p. En inderdaad wat jij al had opgenoemd. Ik ben benieuwd.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ook heeft OnePlus weer gehint dat OnePlus AMOLED zal gebruiken, of fan is van AMOLED:

https://twitter.com/onepl...93467865890455553?lang=nl

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
EWK schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:30:
Jij haalt (butowinst)marge en winst door elkaar denk ik ;).
En waarom zou ik dat doen precies? :+
Nee. Ik weet het verschil tussen brutowinst en nettowinst. Maar zoals Rens het beschrijft, lijkt het om nettowinst te gaan. Ik reageer op hem, dus heb ik het ook over nettowinst :p.

Als weddenschap of de OnePlus 3T op basis van jouw link uitkomt of niet. Was een grapje natuurlijk.. ;)

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:15:
Oke. Laten we zeggen 169 euro winst per toestel. Als ik zie hoe hard die verkopen gaan. Binnen een poep en een scheet is er alweer een batch op. Dus ze zullen wel aardig hun zakken aan het vullen zijn.
Ik had het niet over winst, die 169 euro was gewoon wat er overbleef als je de materiaal en bouwkosten eraf zou halen. Ik verwacht dat er niet meer dan 20 euro overblijft na aftrek van alle overige kosten. En dat zal de winst zijn. Vermenigvuldig dat met 2 miljoen? toestellen en ze hebben tot nu toe pas 40 miljoen euro winst gemaakt. Vind ik nou niet bepaald 'zakken vullen'
quote:
Ik geloof niet dat er op laptops zo weinig winst wordt gemaakt. Op telefoons misschien niet (moet dan wel een startup zijn. Met een telefoon van 250 euro met high-end hardware :+)
Ik had het dan ook niet over de fabrikanten, maar over de Retail winkels. Media-Markt, Bol.com, Coolblue e.d.
quote:
Ik snap niet wat daar eigenlijk nou zo bevestigend aan is. Het is een gebruiker met de naam "reviewer". Waarom wordt dat dan zo serieus genomen door nieuwssites? Ik kan mijzelf ook "reviewer" noemen en een kort verhaaltje typen. Als het een Tweet was geweest van Evan Blass, oke, dat is nog te geloven.
Snap dat inderdaad ook niet. Wellicht is het gewoon views genereren ofzo.
quote:
Ook heeft OnePlus weer gehint dat OnePlus AMOLED zal gebruiken, of fan is van AMOLED:
TVThuesday? Is dat een of ander nieuw fenomeen wat ik gemist heb?

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:44:
Ik had het niet over winst, die 169 euro was gewoon wat er overbleef als je de materiaal en bouwkosten eraf zou halen. Ik verwacht dat er niet meer dan 20 euro overblijft na aftrek van alle overige kosten. En dat zal de winst zijn. Vermenigvuldig dat met 2 miljoen? toestellen en ze hebben tot nu toe pas 40 miljoen euro winst gemaakt. Vind ik nou niet bepaald 'zakken vullen'
Aah. Was voor mij niet duidelijk. 20??? Verbaasd me wel enigszins dat het maar 20 euro is. Hoe zit het met die fabrikanten die voor 250 euro zo'n telefoon verkopen in plaats van 400 euro? Die maken dus zelfs verlies. Alhoewel je best gelijk kan hebben, want OnePlus heeft meer werknemers en heeft een betere customer care + meer softwareondersteuning, maar dan nog lijkt mij 20 euro echt heel erg weinig. Alhoewel 40 miljoen ik niet echt weinig vind, aan pure winst. Voor Microsoft, Facebook, en Google is dat kattenpis natuurlijk. Laten we niet vergeten dat OnePlus een redelijk klein bedrijf is vergeleken met de big boys. OnePlus wordt wel steeds groter, dat wel.
quote:
Ik had het dan ook niet over de fabrikanten, maar over de Retail winkels. Media-Markt, Bol.com, Coolblue e.d.
Mwah. Coolblue en Bol.com zijn ook reten duur met dat soort dingen vind ik. Voor minder geld kan je waarschijnlijk exact hetzelfde product bij bijvoorbeeld lightinthebox of miniinthebox of whatever kopen. Zelfs de service is prima bij dat soort sites :).
quote:
TVThuesday? Is dat een of ander nieuw fenomeen wat ik gemist heb?
Geen flauw idee. Ook nooit van gehoord :z. Ik ben überhaupt niet bekend met al die hashtags op Twitter, want heb het niet. :p

• rens-br
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:39:
Aah. Was voor mij niet duidelijk. 20??? Verbaasd me wel enigszins dat het maar 20 euro is. Hoe zit het met die fabrikanten die voor 250 euro zo'n telefoon verkopen in plaats van 400 euro?
Over wat voor fabrikanten heb je het dan?
quote:
Die maken dus zelfs verlies. Alhoewel je best gelijk kan hebben, want OnePlus heeft meer werknemers en heeft een betere customer care + meer softwareondersteuning, maar dan nog lijkt mij 20 euro echt heel erg weinig.
Op de OnePlus One destijds maakte ze maar 5 dollar winst per toestel, dus 20 euro / dollar is al een stuk meer. Overigens is dit maar een gok hè, het kan ook goed zijn dat ze gewoon 50 euro / dollar winst maken. Maar customer support en garantie kost gewoon een hele boel geld.
quote:
Mwah. Coolblue en Bol.com zijn ook reten duur met dat soort dingen vind ik. Voor minder geld kan je waarschijnlijk exact hetzelfde product bij bijvoorbeeld lightinthebox of miniinthebox of whatever kopen. Zelfs de service is prima bij dat soort sites :).
We praten langs elkaar heen merk ik. Terug naar mijn eerste post:
quote:
Dat is het hele idee aan accessoires. De meeste electronicazaken leven erop zelfs. Telefoons, laptops en computers van 600 euro maken ze misschien 5 euro winst op. Accessoires van 25 euro, maken ze 20 euro winst op.
Bol.com, Coolblue, MediaMarkt, e.d maken per verkochte apparaat zo'n 5 euro winst. Om dus meer winst te creëren verkopen die winkels dus ook accessoires tegen hoge prijzen. (Vaak is het net iets betere kwaliteit China spul inderdaad)
quote:
Geen flauw idee. Ook nooit van gehoord :z. Ik ben überhaupt niet bekend met al die hashtags op Twitter, want heb het niet. :p
Dat geldt ook voor mij ;)
quote:
kleefei schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:44:
[...]
20 euro is een marge van 5%.
In de electronica is dat behoorlijk.
(3% apple/LG products bij unclassified resellers)
OnePlus is geen reseller, maar is de fabrikant die hun eigen spullen direct verkoopt. Die hebben dus geen 'last' van resellers.

Overigens is 3% inderdaad een best 'normale' winstmarge. De meeste supermarkten bijvoorbeeld moeten het doen met 1 à 2%.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:52:
Over wat voor fabrikanten heb je het dan?
De ZUK Z2 bijvoorbeeld. High-end specs, voor maar 245 euro: nieuws: Zuk kondigt Z2-smartphone met 5"-scherm aan
quote:
Op de OnePlus One destijds maakte ze maar 5 dollar winst per toestel, dus 20 euro / dollar is al een stuk meer. Overigens is dit maar een gok hè, het kan ook goed zijn dat ze gewoon 50 euro / dollar winst maken. Maar customer support en garantie kost gewoon een hele boel geld.
Moet je nagaan hoe weinig winst ZUK maakt. Eigenlijk helemaal geen, als we het zwart op wit gaan bekijken. Misschien is de customer support + garantie wat minder dan bij OnePlus. Maar 5 dollar per toestel is inderdaad niks.

Maar goed. We gaan wel erg off-topic nu :P. Dit heeft vrijwel niets meer te maken met de OnePlus 3T. Ik stel dan ook voor om weer on-topic te gaan :).

• rens-br
quote:
Dat is echt een op en top Chinese telefoon. Biedt dus weinig ondersteuning en is maar de vraag of die netjes alle patenten en licenties afdraagt. Verder zit er op die Zuk Z2 niet tot nauwelijks software ondersteuning.
quote:
Maar goed. We gaan wel erg off-topic nu :P. Dit heeft vrijwel niets meer te maken met de OnePlus 3T. Ik stel dan ook voor om weer on-topic te gaan :).
offtopic:
Mee eens

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Twoto123 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:47:
Het gerucht gaat dat hij nog eens €80 extra gaat kosten.

http://www.ibtimes.co.uk/...ndroid-7-0-nougat-1588556

Ik heb mijn OP3 zaterdag besteld na ook veel twijfelen. Ik kom van een HTC One (m7).
Dat was al een tijdje bekend ;). Daarom hebben we dit topic ook :). knipje ivm verplaatsen bericht.

l3art wijzigde deze reactie 05-11-2016 00:02 (12%)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
yannickie111 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:10:
Ik ben heel benieuwd wat en wanneer hier meer over bekend wordt.
Een leuke smartwatch, met een even goede prijs/kwaliteit, als de OP3 zie ik wel zitten.

Verkapte tvp :+
Het is tot vooralsnog onbekend of het om een smartwatch gaat, of een geüpgradede versie van de OnePlus 3. Alhoewel het me stug lijkt dat er een Snapdragon 821 komt in een smartwatch ;). Het kan ook zijn dat beide producten op de markt komen.
quote:
datadevil schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:44:
Niemand die het heeft over de kleuren? Ik vond ze dramatisch tot ik het sRGB profiel activeerde: http://www.phonearena.com...-on-the-OnePlus-3_id83108
(Lijkt me een goede voor de topic start)
Uhm, ja, maar wat heeft dat met de topic-start én de OnePlus 3T te maken? :p

sRGB heeft voornamelijk veel invloed op OLED panelen, en komt dan goed van pas. Of dat ook zo werkt bij IPS panelen, durf ik niet met zekerheid te zeggen.

• AnonymousWP
  • Niet online
Opgelost

Ik vind het trouwens opvallend dat er nog geen berichten zijn van de TENAA, mocht het toestel onthult worden op 14 november.

l3art wijzigde deze reactie 05-11-2016 18:58 (73%)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
EWK schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:06:
Dat is toch die Chinese keuringsinstantie?
Die heeft de A3010 al gelekt toch?

https://forums.oneplus.ne...peculation-thread.471492/
eerste post, heb zo geen bron
Ja, dat klopt. Alleen heb ik daar nooit een pagina van gezien. En dan doel ik op zoiets als dit:

nieuws: Chinese keuringsinstantie publiceert foto's en specificaties van OneP...

http://shouji.tenaa.com.c...QHe0jz4rS%2fF4YS7HF9o8%3d

Dit was toen met de OnePlus 3. En daar hebben we momenteel nog geen screenshots, of een pagina van gezien (omtrent de OnePlus 3T natuurlijk).

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
aesch schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:53:
Net op de chat even geprikt met wat vragen:
letterlijk reactie
"Garry said:
The model is expected to be launch early December ."

toch soort van bevestiging dat er iets zit te gebeuren.
Interessant. Heb je hier een screenshot van? :)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
aesch schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:01:
Nee helaas, uit enthousiasme weggeklikt voor ik screenshot kon maken.
Bij uitvragen of ik order kon wijzigen kwam het er op neer dat het advies was even te wachten omdat bestaande orders alleen gecanceld kunnen worden (en dus niet aangepast naar een 3T indien nog niet verzonden). Bovenstaande quote komt wel copy-paste uit de chat.
Jammer. Ik ga het dan ook eens proberen of ik wat informatie los kan peuteren. Dankje voor de info.

Edit:

Ik heb net uit de support van OnePlus weten los te maken dat er een OnePlus 3T komt.

Hier twee screenshots van het gesprek.

http://imgur.com/a/MVUrk

Er wordt dus 2 keer gezegd "we hebben geen exact datum", wat betekent dat hij wel komt. Ze weten alleen niet wanneer, omdat dat nog besproken moet worden met de hoofdafdeling.

Heb het net ook al gesubmit bij Tweakers. Ik ben benieuwd, want dit is toch aardig bevestigend als je het mij vraagt..

AnonymousWP wijzigde deze reactie 07-11-2016 17:16 (31%)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
aesch schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:15:
Tegen mij vertelde " Garry" early December.
Heb ik verteld inderdaad. Toen is er gezegd "my apologies, but that's not true". Volgens mij klopt het gewoon, maar mogen ze niks zeggen. Garry heeft gewoon z'n mond voorbij gepraat dus ;).

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
ikt schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:08:
Denk aan https://twitter.com/getpeid/status/778295784668221440

Zit hij te liegen, of is het een andere formfactor?

't is vooral een minder fijne streek tegenover degenen die 5 weken hebben zitten wachten. O-)
Ik denk dat het serieus bedoelt is.
quote:
Tijntje schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:39:
Hoe lang heeft hij dit al in zijn twitter staan?
[afbeelding]
Hmm. Interessant. Een week geleden stond er nog dat hij van ijs hield/houdt :p.

Trouwens: nieuws: Qualcomm bevestigt bestaan vermoedelijke OnePlus 3T met Snapdragon 821 :)

AnonymousWP wijzigde deze reactie 07-11-2016 20:55 (14%)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Chris.nl schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:21:
Tja, of de OP3t de OP3 gaat vervangen of dat ze naast elkaar blijven bestaan, welke prijskaartjes eraan komen hangen en of OnePlus daar uiteindelijk verstandig aan doet is koffiedik kijken.
Als de OnePlus 3T uitkomt, zal OnePlus vermoedelijk de OnePlus 3 gewoon blijven doorverkopen. De 3 is immers net uit en anders zou het betekenen dat iedereen het moet doen met een prijs van 479 euro én 1440p scherm, wat misschien niet iedereen wilt.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 07-11-2016 22:26 (9%)

• AnonymousWP
  • Niet online
Ik betwijfel of OnePlus dat zou doen, aangezien de tabletmarkt daalt. Lijkt me geen slimme zet.

Zie ook dit artikel: reviews: De opvallende teruggang van tablets

• rens-br
Jammer om te lezen dat er dus toch iets nieuws aan zit te komen van OnePlus. Begrijp de strategie nog niet zo goed, maar wellicht gaat het wel gewoon om een Smartwatch of Tablet.

We gaan het wel zien op 14 november of december of een ander moment.

• rens-br
quote:
Rannasha schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:53:
Smartwatch is het in ieder geval niet, gezien de tweet van Qualcomm over het nieuwe OnePlus product met de 821 SoC. Je stopt geen Snapdragon 821 in een smartwatch.
Daar heb je een punt!

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Tijntje schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:43:
Valt me ook op dat de tijd tot verzending van de OnePlus nu ook al een aantal dagen structureel zakt. Gister was het 8 dagen nu nog maar 7, zouden ze aan het aftellen zijn?
De dagen zijn ze denk ik niet aan het aftellen. Over 6 dagen is het namelijk de veertiende.

De OnePlus 3 werd gepresenteerd op 14 juni. De OnePlus 3T vermoedelijk op 14 november. Toeval? :*)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Señor Sjon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:08:
Ja, polsverwarming voor in de winter. :+
offtopic:
Dan hadden ze beter de Snapdragon 810 kunnen pakken en die dik overklokken :D.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
x-boxer schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:28:
Idd de snapdragon 810 voor in de winter lekker warm haha ik wacht de 14 de wel af.
Oneplus 3 uitverkocht zowel Grey als Gold.
Je kan je aanmelden om een melding te ontvangen zodra de Grey en Gold weer te bestellen zijn. De Grey is trouwens niet uitverkocht. De Gold wel. Die zal binnenkort wel weer komen. https://oneplus.net/nl/oneplus-3

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
EeePC schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:09:
"T-7: The Qualcomm Snapdragon 821 (2.35GHz) is coming your way. Find out more on November 15."
Uurtje geleden op OnePlus FB
Dankje. Ik zal hem toevoegen aan de topic-start. :)

Overigens hoop ik dat het juist een tablet is, en geen telefoon (phablet mag ook). Een phablet wordt bijna toch door bijna niemand gekocht hier in Europa (Chinezen zijn er meer fan van). Dit omdat 1440p op een tablet of phablet meer zin heeft dan op een 5.5" schermpje.

Bovendien zou dit een veel betere kandidaat zijn voor VR (alhoewel je dan wel minder PPI hebt dan bij 5.5"). Het lijkt me verspilde moeite om alleen maar het scherm en de SoC te vervangen, voor 80 euro meer. Als het een tablet of phablet is, is die 80 euro extra nog wel te begrijpen.
quote:
Amanoo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:53:
Inderdaad onder andere de resolutie. Ik heb mogelijk interesse in het hele VR-spul, en dan is 1080P gewoon te weinig. Ook reageert mijn autistische brein niet goed op het idee dat het wel USB-c heeft, maar dit vervolgens 2.0 is en geen 3.0. Verder zou ik graag een SD slot hebben (al is het ten zeerste de vraag of de 3T die wel krijgt. Persoonlijk wil ik eigenlijk liever ook Qualcomms Quick Charge, en geen Dash Charge. Ik snap wel dat er voordelen zijn aan Dash Charge, maar Quick Charge is veel meer universeel. Maar dat zal het ook wel niet worden. Dubbele speakers die een beetje goed zijn (zoals bij de Axon 7 of Nexus 6P) zouden ook fijn zijn.

Voor mij heeft het nu net teveel nadelen om mij volledig te overtuigen. Ik verwacht niet dat al mijn punten geïmplementeerd zullen worden, maar als ze een paar dingen beter doen dan nu zou dat waarschijnlijk helpen om voor mij echt de knoop door te hakken.

Ik hoop dan wel dat er AMOLED in blijft. Ik heb daarover conflicterende dingen gehoord. Ik weet dat er wel een tekort is aan AMOLED schermen. Iets met moeilijk verkrijgbare grondstoffen of zo. Mijn huisgenoot heeft een telefoonreparatiebedrijf, en heeft ook grote moeite om bij bepaalde telefoons aan vervangende schermen te komen. En hopelijk blijft de home knop/vingerscanner voorop. Dat vind ik zelf prettiger, mede omdat ik altijd Samsung heb gehad, maar ook omdat ik het nog wel eens plat op tafel wil leggen, en dan is zo'n fysieke knop aan de voorkant makkelijk om in te drukken.
Dat autistische brein van jou heeft daar niks mee te maken denk ik :p. Ik heb namelijk ook een autistisch brein, maar volgens mij is dat meer een OCD-achtig dingetje ;). Is namelijk best herkenbaar wat je zegt. Ik vind het zelf ook nogal een frustrerende gedachten. Dan heb je retesnelle UFS 2.0 opslag, en 2.0 snelheid :'). Niet bepaald fijn als je je telefoon wilt aansluiten op je 3.0 poort voor gegevensoverdracht.

Er is tot op heden nergens bewezen dat er daadwerkelijk een tekort is aan AMOLED panelen. Tenminste, ik heb daar nergens iets van gelezen op nieuwssites.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Amanoo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 00:10:
Als je Googlet op "AMOLED shortage" krijg je wel veel vrij recentelijke resultaten.
Dat gaat allemaal over de OnePlus 3, en niet over andere toestellen. Bovendien staat er dat het geruchten zijn, en het niet zeker is. OnePlus heeft namelijk niets bevestigd, en Sharp of Samsung ook niet.

nieuws: OnePlus onthult nieuwe 3T-smartphone waarschijnlijk op 15 november :).

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
MeltedForest schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:43:
Huh? Eerst noem je het geen slimme zet, en nu post je (ook op de fp) dat je hoopt dat het een tablet is. Make up your mind >:)
Ik zeg dat het geen slimme zet is, meer niet. Ik bedoel er mee dat het lullig zou zijn voor de OnePlus 3 gebruikers. Daarom 'hoop' ik op een tablet in plaats van telefoon.

• rens-br
Ben erg verrast door deze melding vanuit OnePlus zelf. Had eerlijk gezegd de hoop dat het allemaal maar onzin was.

Maar ben nu wel benieuwd wat het gaat worden. Ik verwacht dat het gewoon een telefoon gaat worden, maar ik hoop dat het iets anders is.

Ik zie voor OnePlus namelijk echt geen voordeel om nu met een andere en betere telefoon te komen.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:37:
Ben erg verrast door deze melding vanuit OnePlus zelf. Had eerlijk gezegd de hoop dat het allemaal maar onzin was.

Maar ben nu wel benieuwd wat het gaat worden. Ik verwacht dat het gewoon een telefoon gaat worden, maar ik hoop dat het iets anders is.

Ik zie voor OnePlus namelijk echt geen voordeel om nu met een andere en betere telefoon te komen.
Of misschien wordt de OnePlus 3 wel vervangen voor de OnePlus 3T met dezelfde prijs (399 euro), met een smartwatch erbij wat 80 euro gaat kosten, waardoor je uitkomt op 479 euro.
quote:
Derekboy2000 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:42:
Wat zijn de verschillen tussen de op3 en op3t? Behalve de snapdragon processor.
Het zijn natuurlijk geruchten, maar je zou de volgende topic-starts kunnen vergelijken voor je idee:

[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie
[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2

AnonymousWP wijzigde deze reactie 09-11-2016 17:43 (25%)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:16:
Dat klopt inderdaad! In dat geval verwacht ik weer dat veel grote sites het toestel al hebben ontvangen en weer op dag van release een review uit gaan brengen. Net als bij de OnePlus 3. Toch wel weer geinig hoor, de hype is weer begonnen bij ze. Dat lukt ze toch altijd weer. :X
Inderdaad. Ik zei al tegen Rens
quote:
De pest bij OnePlus is, is dat je het echt op 10 manieren kan opvatten (hun teasers). Net zoals die van Evan Blass. Dat kan natuurlijk ook het doel zijn van OnePlus. Lekker mensen ophypen. Is OnePlus wel goed in.

• rens-br
quote:
Voor zover bekend kan je ook gewoon de vergelijkingstool van de Pricewatch gebruiken.

• rens-br
quote:
Spiff1 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:25:
Ah, wist niet dat ie daar al in stond. Handig.
Maar waar is die info op gebasseerd?
Ik heb die info ingediend ten tijde van het maken van dit topic. De geruchten worden dus niet realtime veranderd. Je kan deze echter wel zelf indienden door onderaan de specificaties pagina te drukken op 'Verbeter productgegevens'.

Overigens welke bron had je dat gelezen?

rens-br wijzigde deze reactie 10-11-2016 12:32 (4%)

• rens-br
quote:
Sluw schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:42:
Ik ben nu wel heel benieuwd waarom ze dit gedaan hebben... Niet eens een beter of ander scherm, dat hele te kort aan OLED verhaal gaat dus ook niet meer op.
Dat te kort was ook pure speculatie. We gaan het allemaal zien aanstaande dinsdag.

Heb net nog even op de Tenaa gekeken en daar is in ieder geval nog niks gelekt / getest met betrekking tot een OnePlus 3T.

rens-br wijzigde deze reactie 10-11-2016 13:10 (15%)

• rens-br
quote:
Spiff1 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:21:
[...]
Hmm, zolang ik nog geen bevestiging heb van de betrouwbaarheid van mijn gegevens zal ik het niet aanpassen.
Oppomart zou ik sowieso niet als bron gebruiken. Die hebben het apparaat gewoon alvast op hun website neer gezet om maar pre-orders binnen te halen. Ze spreken daar namelijk wel gewoon over een Full HD paneel, terwijl alle geruchten wijzen op een 1440p scherm.

GSM Arena wordt wel altijd gezien als betrouwbare bron, aangezien die goed wordt bijgewerkt (ook wanneer iets alleen maar bestaat als geruchten). Er staat dan ook altijd bij 'Rumored'.

Het reddit thread is gewoon een discussie topic, net zoals deze. Dus is wel handig om een beetje up-to-date te blijven.

rens-br wijzigde deze reactie 10-11-2016 13:26 (8%)

• rens-br
quote:
Spiff1 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:28:
GSM Arena spreekt op dit moment ook (nog) van een 1080x1920 scherm. Misschien dat dat dan zo blijft in de 3T?
Goed opgemerkt inderdaad.
quote:
Het blijft natuurlijk speculeren, als is daar ook niks mis mee. Ben benieuwd naar 15 november en vooral naar definitieve prijs.
Ik ben meer benieuwd naar wat het nu precies gaat worden.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Spiff1 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:42:
Ik zag dit nog niet terug in de rest van dit forum maar vond op de reddits de specs van de OnePlus 3T. Durf niet te zeggen hoe betrouwbaar dit is.

Network: GSM / HSPA / EVDO / LTEExpand

Body

Dimensions: 152.7 x 74.7 x 7.4 mm (6.01 x 2.94 x 0.29 in)
Weight: 158 g (5.57 oz)
SIM: Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Display

Type: Optic AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
Size: 5.5 inches (~73.1% screen-to-body ratio)
Resolution: 1080 x 1920 pixels (~401 ppi pixel density)
Multitouch: Yes
Protection: Corning Gorilla Glass 4

Platform

Chipset: Qualcomm MSM8996 Snapdragon 821
CPU: Quad-core (2x2.35 GHz Kryo & 2x1.6 GHz Kryo)
GPU: Adreno 530

Memory

Card slot: No
Internal: 64/128 GB, 6 GB RAM

Camera

Primary: 16 MP, f/1.7, phase detection autofocus, OIS, LED flash
Features: 1/2.8" sensor size, 1.12 µm pixel size, geo-tagging, touch focus, face * detection, panorama, HDR
Video: 2160p@30fps, 720p@120fps, Auto HDR
Secondary: 8 MP, f/2.0, 1/3.2" sensor size, 1.4 µm pixel size, 1080p

Sound

Alert types: Vibration; MP3, WAV ringtones
Loudspeaker: Yes
3.5mm jack: Yes
- Active noise cancellation with dedicated mic

Comms

WLAN: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
Bluetooth: v4.2, A2DP, LE
GPS: Yes, with A-GPS, GLONASS, BDS
NFC: Yes
Radio: No
USB: v2.0, Type-C 1.0 reversible connector

Features

Sensors: Fingerprint, accelerometer, gyro, proximity, compass
Messaging: SMS (threaded view), MMS, Email, IM, Push Email
Browser: HTML5
Java: No
- Fast battery charging: 60% in 30 min (Dash Charge)
- DivX/Xvid/MP4/H.265 player
- MP3/eAAC+/WMA/WAV/FLAC player
- Document viewer
- Photo/video editor

Battery: Non-removable Li-Ion 3300 mAh battery

Bron: http://www.gsmarena.com/oneplus_3t-8416.php
Direct: http://i.imgur.com/2qU49G3.png
Dat zijn gewoon speculaties net zoals wij die hebben in onze topic-start :).
quote:
Burnd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:45:
WAt zijn dan de verschillen?

- CPU
- Camera sensor
- 3300 mAh batterij ipv 3000 --> hoe zit het dan met het gewicht en afmetingen?
- er is ook een 128GB versie beschikbaar.

Als de 3T voor 80 euro meer 128 GB heeft, wel OLED, en een betere camera sensor wil ik wel de 3T denk ik...
Voor de verschillen, zie deze post: AnonymousWP in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie"
quote:
Spiff1 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:25:
Ah, wist niet dat ie daar al in stond. Handig.
Maar waar is die info op gebasseerd?
Ik zie dat ie bijvoorbeeld op tweakers met een 3000 mAh batterij staat terwijl ik in andere bronnen hem bijvoorbeeld met een 3300 mAh batterij zie.
Klopt. Omdat ik dat in de topic-start had gezet. Ik weet dat de geruchten over een 3300 mAh accu gaan, maar ben dat vergeten te doen. Ik zal bij de volgende iteratie dit veranderen. Rens heeft het toestel aan laten maken in de Pricewatch, en de specificaties van onze topic-start gebruikt. Vandaar :).
quote:
rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:31:
Ik heb die info ingediend ten tijde van het maken van dit topic. De geruchten worden dus niet realtime veranderd. Je kan deze echter wel zelf indienden door onderaan de specificaties pagina te drukken op 'Verbeter productgegevens'.

Overigens welke bron had je dat gelezen?
Als ik hem was (en voor iedereen overigens), zou ik voor het indienen de topic-start aanhouden. Omdat je anders weer 2 verschillende geruchten hebt over de specificaties. Om het nog enigszins overzichtelijk te houden namelijk. Rens en ik zullen proberen het zo actueel mogelijk te houden, zodat er geen verwarringen over verschillen ontstaan in de Pricewatch.

Overigens, als het om een telefoon gaat, wat was dan die "time" waar Evan Blass en anderen het over hadden? Of zal dat gewoon te maken hebben gehad met de wachttijd?

• rens-br
quote:
predator0235 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:43:
Als het 80€ verschil waard is, kan ik de OP3 die ik nu een week heb na 5 weken wachten nog wel gratis retourneren.
Je kan je toestel binnen 14 dagen na levering kosteloos retour zenden.
quote:
Mogelijks komt er ook een trade-in optie? breng je oude OP3 binnen en leg een bedrag extra?
Wie weet. Eerlijk gezegd verwacht ik dit niet. Bij de vorige aankondigingen hadden ze zo'n optie ook niet.
quote:
Hoe gaan ze dit anders aan de mensen die net 2 maanden hebben gewacht op een telefoon uitleggen dat ze zo lang hebben gewacht om dan een week later een nieuwe smartphone te zien op de OP3 social media?
Bi het kopen van iets nieuws heb je altijd het risico dat je de volgende dag alweer achter loopt. De techniek gaat helaas tegenwoordig gewoon erg snel.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
asc366 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:31:
Pas op wat je impliceert he. Jij zegt telefoon maar niemand heeft ooit tot nu toe ergens bevestigd dat de 3T ook daadwerkelijk een telefoon wordt :-)
Jawel. Meerdere bronnen hebben dit al bevestigt. Ik raad je dan ook aan om in het OnePlus 3T topic te kijken voordat je mij beschuldigt van valse informatie te geven ;).

[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie

In de topic-start staan een aantal informatieve linkjes. Ik zal later vandaag ook nog wat extra info toevoegen.

Verdere discussie over de OnePlus 3T mag in het OnePlus 3T topic :).

AnonymousWP wijzigde deze reactie 10-11-2016 16:00 (5%)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Phentaq schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:14:
Carl zegt op z'n twitter: 1+3=37
Wat zou hij daarmee bedoelen? :+
Het zou kunnen betekenen dat de OnePlus 3T 50 euro meer gaat kosten dan de OnePlus 3. Als je de plus weghaalt, heb je 13 + 37 = 50. Tegelijkertijd staat er dan nog steeds "1+3"(OnePlus 3).

Hmm, weer zo'n typische teas die je op vele manieren kan opvatten :(.

Dit is wel een interessante maar logische: https://twitter.com/WuerfelDev/status/796737253137678337

AnonymousWP wijzigde deze reactie 10-11-2016 19:41 (10%)

• AnonymousWP
  • Niet online
Nieuwe geruchten omtrent de OnePlus 3T:Die laatste vind ik een beetje heel erg raar.

• rens-br
quote:
Bijzondere 'leaks'. Al die websites spreken altijd over geruchten, maar bronnen hebben ze niet voor deze geruchten.

Die laatste is inderdaad wel heel vreemd. Maar goed, als ik me niet vergis kan iedereen Geekbench draaien en is veel van de informatie gewoon te manipuleren. Voor hetzelfde geldt is het iemand die een Pixel rom op zijn OP3 heeft staan.

• rens-br
quote:
x-boxer schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:23:
Ik koop een Oneplus 3T als die maar 128GB opslag heeft.
64GB + SD kaart ook voldoende?
quote:
Dat is het enige wat me weerhoudt om er 1 te kopen.
Een snapdragon 820 of 821 maakt me niet veel uit...een wat betere camera zou mooi meegenomen zijn.
Afwachten tot de 15 de, en dan wellicht bestellen 😊
Ik heb hetzelfde hoor. Momenteel de OnePlus One en loop telkens tegen meldingen aan dat mijn opslaggeheugen vol zit.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:10:
Bijzondere 'leaks'. Al die websites spreken altijd over geruchten, maar bronnen hebben ze niet voor deze geruchten.

Die laatste is inderdaad wel heel vreemd. Maar goed, als ik me niet vergis kan iedereen Geekbench draaien en is veel van de informatie gewoon te manipuleren. Voor hetzelfde geldt is het iemand die een Pixel rom op zijn OP3 heeft staan.
Dat vind ik inderdaad ook behoorlijk irritant. Gizmochina mag dan wel van alles schrijven, maar vaak hebben ze een bron naar een onbetrouwbare website, of ze hebben helemaal geen bron 8)7.

Dat is inderdaad een goede. Ik ben erg benieuwd wat OnePlus nou allemaal aan het uitspoken is. Carl Pei z'n status op Twitter klopt wel: "Planning something naughty".
quote:
Danny.G schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:39:
Dan ga je een snelle SD kaart nodig hebben wil je geen vertragingen merken door het snelle UFS 2.0 opslaggeheugen van de OnePlus 3. :)
Waarom? Adaptive storage staat los van snel geheugen op een SD kaart hoor. Het enige wat je inderdaad zal merken is dat het wat trager is, omdat het inderdaad UFS 2.0 niet kan bijbenen. Dan heb je iets tragere opslag. Maakt niet zoveel uit voor foto's en video's maken en applicaties openen. Alleen als je MTP wilt gebruiken.

Trouwens. Kijk wat Carl Pei zojuist heeft gepost. Dat zegt ook genoeg..

https://twitter.com/getpeid/status/796969695899480065

Hij snapt het! https://twitter.com/Vasyl_Baran/status/797040661539225600

AnonymousWP wijzigde deze reactie 11-11-2016 16:05 (7%)

• rens-br
Moet zeggen met 64GB opslag is het nut van adaptive storage ook een beetje weg. Je kan dan mooi je apps op het interne geheugen kwijt en de muziek / foto's kan dan mooi op de SD kaart.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:32:
Mijn vriendin heeft het zelf mogen ervaren. ;) Je moet eigenlijk zorgen dat je een high speed kaart hebt met relatief hoge lees+schrijfsnelheid omdat bepaalde apps anders gaan haperen of traag zijn. En ik bedoelde meer dat je een snelle SD kaart moet hebben als je geen verschil wil merken vergeleken met UFS 2.0. De standaard kaartjes die men koopt zijn vaak niet bepaald snel en adaptive storage gebruik je natuurlijk niet voor alleen foto's en video's maken, dus dan is snelheid wel gewenst. :P

Afijn, dat was dat. Ik snap niet helemaal wat Carl Pei daarmee bedoelt. Zal wel part of the hype train zijn..
Tsja. Maar die trage die zo traag zijn als dikke stront door een nauwe trechter, daar moet je echt op filteren denk ik. Als je een SD kaartje koopt bij de Action of Lidl of whatever, zal hij niet zooo traag zijn dat applicaties openen zo lang duurt. Maar goed. Ik mis eigenlijk geen SD slot, terwijl ik wel dacht dat ik het zou missen. Misschien alleen handig voor WhatsApp back-ups! :D Want via Google Drive vind ik het nogal ruk. Dan vind ik wel dat het 128GB interne opslag moet zijn.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Prodigy.NL schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:50:
Dat zou inderdaad een tease kunnen zijn naar een versie met 256 GB, dan klinkt die 80 euro extra wel erg interessant.
Klopt, maar dat is enkel een poll natuurlijk. 64 of 128GB lijkt mij het meest voor de hand liggend.

Hier de uitslag: https://twitter.com/getpeid/status/796969695899480065

Wellicht is het een poll voor de OnePlus 4, en niet als tease voor de OnePlus 3T.
quote:
x-boxer schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:26:
Dan nog een vernieuwde camera dan verkocht 😀
Die komt er ;). Zie ook de specificaties in onze topic-start. En de volgende links:

http://www.gizmochina.com...nsor-snapdragon-821-chip/

http://www.androidauthori...ce-specs-features-726005/ (alle geruchten op een rijtje)
quote:
Phentaq schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:06:
Denken jullie trouwens dat de vorm/grootte hetzelfde blijft bij de OP 3T? Ondanks bijvoorbeeld de batterij upgrade wat er verwacht wordt. Ik heb al hoesjes gekocht voor de OP 3, dus zou het jammer vinden als het niet zou passen.
Persoonlijk denk ik dat het toestel er exact hetzelfde uitziet, alleen andere hardware :).

• AnonymousWP
  • Niet online
Wellicht off-topic, maar
offtopic:
een paar uur geleden heb ik de topic-start bijgewerkt met de nieuwste geruchten. Zie de changelog wat er is verandert :). Degene die informatieve linkjes hebben geplaatst in dit topic: bedankt!

• AnonymousWP
  • Niet online
Nieuwe teaser van OnePlus zelf:

https://mobile.twitter.com/oneplus/status/797499371189313536

Edit: oeps, vergeten dat de vorige post van mezelf was. Sorry!

AnonymousWP wijzigde deze reactie 12-11-2016 20:57 (25%)

• rens-br
quote:
More power = grotere accu? Of more power =meer kracht = snellere processor?

De afbeelding zegt me in ieder geval helemaal niks.

rens-br wijzigde deze reactie 12-11-2016 22:45 (17%)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:44:
More power = grotere accu? Of more power =meer kracht = snellere processor?

De afbeelding zegt me in ieder geval helemaal niks.
Ik ga sowieso uit van een grotere accu als het inderdaad een 1440p scherm bevat. Snellere processor wordt het sowieso, want dat hebben zowel OnePlus als Qualcomm bevestigt.
quote:
Kees_frl schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:30:
Ben wel benieuwd wat de prijsstelling gaat betekenen voor de op4.

Op3 400,-
Op3t 479?

Verwacht de Op4 dan niet weer op 400,-
De OnePlus 3T gaat inderdaad 479 euro kosten. Dit is bevestigt door Evan Blass. Hij is goed te vertrouwen als het aankomt op smartphonegeruchten.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Jack O10 schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:59:
http://www.oppomart.com/oneplus-3t.html

Oppomart plaatste deze specs voor 499 dollar. Niks over een batterij, maar verder in lijn met de geruchten. Zou ook gewoon bij elkaar geraapt kunnen zijn van het internet.
Ik heb mij nooit zo erg verdiept in die website moet ik eerlijk zeggen. Maar als ik Rens mag geloven is Oppomart niet zo betrouwbaar.

rens-br in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie"

Het lijkt me stug dat 499 dollar klopt, want Evan Blass en andere bronnen zeggen 479 euro/dollar. Iets over een batterij staat er wel. Namelijk 3080.
quote:
whistleblazer schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:36:
Ik heb vraag mij af hoe ze die grotere batterij er in gaan plaatsen? Ik dacht dat de geruchten zeiden dat het uiterlijk en dus ook de dikte gelijk zullen blijven.
Volgens mij hoef je niet bij elke 100 mAh je batterij groter te maken. Tenzij het een 7" tablet wordt natuurlijk, dan maken ze hem heus wel dikker om er een grotere batterij in te stoppen.
quote:
Kees_frl schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:41:
Yes dat weet ik, alleen vraagteken erachter omdat het nog niet bevestigd is. Maar ik ben nieuwsgieriger wat de 3T doet met toekomstige prijsstelling van de OP.

Ze gaan dus voorbij de 400, dat heeft ook gevolgen voor de OP4, maar ok eerst de 3T maar eens. :)
Dat is inderdaad een goeie. Ik hoop wel dat OnePlus goedkoop blijft, want de prijzen die andere fabrikanten hanteren is volslagen gekkewerk 8)7.
quote:
aesch schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:42:
Lekker geshopt allemaal "snapdragon 820" in de tekst etc.
Wat bedoel je precies? Ik zie gewoon Snapdragon 821 staan op de website van Oppomart.

Trouwens. Die 80 euro is best wel 'eerlijk' eigenlijk die je extra betaalt. Als de geruchten kloppen en het wordt inderdaad een 1440p scherm, dan moeten we bedenken dat een display het duurste component is van een telefoon. Als je dan ook nog een nieuwe camera krijgt en meer opslag, dan is dat niet duurder vind ik (plus dat 821 nog natuurlijk).

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
x-boxer schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:34:
Ik vind de €80 al gerechtvaardig voor een 821 + 128GB + Sony Sensor (Camera)
Maar hoop op een een 1440P scherm.
Nog 2 dagen geduld iemand een idee of er een livestream of iets dergelijks komt?
Ik ga er niet vanuit dat het zo 'groots' wordt aangepakt zoals ze dat deden met de OnePlus 3 (aankondiging via VR headset kijken).

Zie ook de beschrijving hier: [OnePlus Loop VR headset] Ervaringen & Discussie en hier mijn review voor meer info: productreview: OnePlus Loop VR Headset review door AnonymousWP

Ik verwacht gewoon een aankondiging via het forum van OnePlus.
quote:
aesch schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:05:
Quote van oppomart:
"
DASH QUICK CHARGE TECHNOLOGY

Shipping with the energy efficient Qualcomm Snapdragon 820 chipset, the Oneplus 3T battery fits perfectly into the sleek body.
"
Ah. Ik zie het nu ook inderdaad. Kan natuurlijk ook een typfout zijn.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Danny.G schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:02:
Lekker geheimzinnig doen! Wat het betekent? Geen idee..

[afbeelding]
Ik denk dat dat wel duidelijk is ;). T = Time - 2 = nog 2 dagen te gaan tot de aankondiging. Tenminste, dat denk ik.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
quote:
Gines schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:33:
Hij heeft het op "More precision".
Die was ik inderdaad even vergeten. 8)7
Zal wel met de camera te maken hebben inderdaad, zoals KraveN al aangeeft. Maar ja, bij OnePlus kan het van alles zijn ;).
quote:
*knip* Offtopic.

rens-br wijzigde deze reactie 14-11-2016 10:24 (36%)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Tijntje schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:03:
Is er eigenlijk bekend rond welk tijdstip ze de introductie gaan doen?
quote:
Jack O10 schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:11:
Elke dag om exact 19:00 uur plaatsen ze die foto steeds, dus lijkt me ook om die tijd op dinsdag. Vind het wel prima dat ze geen evenement doen, anders gaat het alsnog een uur duren voordat je alles weet.
Nee, dat klopt niet. Zie dit filmpje voor de tijd: https://twitter.com/onepl...96049807609622528?lang=nl ;)

1 PM EST.

• rens-br
Modbreak:
Ik heb even wat offtopic reacties geknipt. Discussie over het feit of reacties wel of niet nuttig zijn hoort hier niet thuis, maar kan in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile of een TR.

• rens-br
quote:
Spiff1 schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:45:
Ik heb trouwens zelf geen ervaring met de launch en aanschaf van een OnePlus toestel. Wat kan men verwachten gebasseerd op eerdere launches? Hoe lang na de aankondiging morgen zal het toestel daadwerkelijk aan te schaffen zijn en hoe lang zou de levering kunnen duren? (Snap dat hier niks met zekerheid over te zeggen valt maar misschien hebben andere mensen ervaring met de vorige toestellen van OnePlus)
Bij de OnePlus 3 was het toestel enkele uren exclusief te bestellen door mensen met een VR headset, daarna was het toestel gewoon aan te schaffen via de website. De levertijd toen bedroeg ongeveer één a twee weken. Ik verwacht dus dat het met de OP3T niet veel anders zal zijn.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Die foto's zien er exact hetzelfde uit als de OnePlus 3, zoals ik al eerder had gedacht. Toch bedankt. Ik ga hem alleen niet toevoegen aan de topic-start want het is dezelfde foto.
quote:
GmR schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:26:
Google suggereert dat dat dan inderdaad 19:00 onze lokale tijd is :).
http://www.worldtimebuddy.com/est-to-cet-converter
offtopic:
Bedankt voor je locatie >:)

Dankje voor het omrekenen! Had ik nog niet gedaan. Zal het aanpassen in de topic-start vanavond. :)

• AnonymousWP
  • Niet online
De topic-start is zojuist weer bijgewerkt zoals beloofd. Zie de changelog voor wijzigingen :).

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
Koen87 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 07:20:
Info over de prijs op GSMArena
Schijnbaar $499,-
We wachten af.
Klopt. En al die bronnen van die artikelen verwijzen uiteindelijk naar Oppomart. Wat geen betrouwbare bron is.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
x-boxer schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:40:
Goed gezien 👍
Ik vroeg met net in mezelf even af hoeveel posts hier bij zullen komen tussen pakweg 19.15 - 00:00 haha en wie er allemaal indien het al kan gaat bestellen.

Ik zelf heb me voorgenomen er één te kopen als die het OLED scherm behoudt + nieuwe sony camera sensor en zeker 128GB opslag heeft.
Aftellen 😆
En ik moet even wat extra tabbladen openen en dit topic heel erg goed in de gaten houden (vragen beantwoorden + topic-start volledig op de schop nemen). Ook zal er een artikel komen van de aankondiging waar ik actief zal zijn.

• rens-br
quote:
Phntm schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:25:
Jongens... One plus 3T... Time... Dus een smartwatch nog erbij? Sorry gewoon wat gedachten omdat iedereen het over Time heeft de hele tijd. One Plus was bezig met een smartwatch niet waar?
Er waren inderdaad geruchten dat OnePlus bezig was met een smartwatch, maar ze zijn daar op gegeven moment mee gestopt om de focus te leggen op de OnePlus 3.

Dat 'time' gedeelte komt van een tweet af van Evan Blass, die je ook in de OP ziet.

• rens-br
quote:
Spiff1 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:19:
Ik moet zeggen dat ik blij ben als de lancering straks heeft plaatsgevonden omdat er dan een eind komt aan alle wilde speculaties.
Haha. Dat ben ik met je eens!
quote:
Dat gezegd hebbende is dit misschien niet de beste keus geweest van OnePlus.
Vind het inderdaad ook een hele vreemde keus van OnePlus. Eerst 'beweren' dat de focus komt te liggen op één top model en nog geen half jaar later met een vervolg toestel komen.

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
predator0235 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:46:
Zouden jullie je OP3 nog terugsturen (heb nog 3 dagen de tijd) indien deze 80-100€ straks gerechtvaardigd is?
Ik heb gelezen dat retourneren naar hen niet echt een pretje is?

Voel me een beetje bekocht (ja, technologie verandert continu) omdat ik eerst 5 weken heb gewacht om dan een weekje later een nieuwe OP3T te zien :)
Bij niet ingrijpende veranderingen blijf ik natuurlijk bij mijn OP3...
Dat moet je zelf weten. De een vind namelijk een camera belangrijker dan de ander. Vergelijk anders de volgende topics eens met elkaar qua specificaties:

[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2 #specificaties
[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie #specificaties.

Als je de 2 topics met elkaar vergelijkt, zou je vast wel weten of die 80 of 100 euro het waard is of niet :).
quote:
Ronnie_D schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:19:
Inmiddels geen estimated delivery time meer voor op3. En deze pagina is duidelijk in ontwikkeling😀 https://oneplus.net/nl/oneplus-3t
Dat is ook toevallig. Gisteravond nog een aantal URL's geprobeerd om te kijken of er al een pagina was over de OnePlus 3T. :p
quote:
EeePC schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:23:
Zou het niet zo kunnen zijn de ze de 3 gewoonweg vervangen voor de 3T dan? Sluit ook beter aan bij het feit dat ze zich maar op 1 telefoon per jaar zouden richten. Dus dat het gewoonweg een soort mid cycle update wordt. Hoewel de beoogde prijstoename dan minder logisch is. Maargoed, over een uur of 9 weten we het.
Mijn OnePlus One functioneert nog steeds prima, maar na 2,5 jaar is het opzich wel weer eens tijd voor een upgrade. Zeker een (veel) betere camera zou ik wel kunnen waarderen.
Daar heb ik dus ook aan zitten denken. Waar ik ook aan heb zitten denken is de OnePlus 3 vervangen, en dan een smartwatch verkopen voor 80 euro. Een tablet zal het niet worden. Dat is iets waar ik zeker van ben.
Dat ze zeggen dat ze op 1 toestel per jaar zullen focussen, zegt ook niet bagger veel. Ze kunnen zomaar de focus leggen op de 3T, en de 3 een beetje negeren (zoals ze nu ook de OnePlus 2 users compleet negeren :().
quote:
masterjorie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:19:
De livestream zal te vinden zijn op de facebook pagina van OnePlus:
How to watch OnePlus 3T live stream
A live stream of the US launch event will be held on OnePlus' Facebook page at 1pm EST / 7pm UK time today (Tuesday 15 November). To watch the live stream go to the OnePlus Official page on Facebook.

Zelf helaas training van 19:00 tot 20:00, dus dat wordt achteraf kijken wat het nu daadwerkelijk is geworden en of ik de telefoon kan en wil kopen.
Zal dit ook werken als je geen Facebook hebt? :+

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
hendrickbert schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:00:
de oneplus 3T staat al gelinkt op de site bij je account..

https://oneplus.net/3t

nu nog een spelletje.
Dat weet ik. Dat is net vermeld door Ronnie_D in "[OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie"
quote:
Jack O10 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:01:
Kan vanavond helaas niet live kijken. Zal de telefoon vanavond al uitverkocht zijn? Anders moet ik hem eventueel bestellen in het theater...
Mehh. Ik denk niet in 1 avond. Was met de OnePlus 3 ook niet het geval. Weet niet hoeveel 3T's ze hebben gemaakt, maar bij de OnePlus 3 hadden ze er circa 1 miljoen in stock.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 15-11-2016 14:07 (5%)

• AnonymousWP
  • Niet online
quote:
wian schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:08:
Als je in de shop kijkt en naar het filter gaat is er 1 categorie voor zowel de 3 als de 3T. Lijkt er dus op dat alle afmetingen gelijk zijn en je dus dezelfde hoesjes kunt gebruiken.
Of ze hebben het nog niet toegevoegd. De pagina zegt ook dat ze er nog mee bezig zijn.

• rens-br
quote:
mkliko schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:58:
[...]

Huh? Ik loop al dagen elke dag te kijken of de oneplusx weer available is.
Jij hebt het over de OnePlus X en bhaaff heeft het over de OnePlus 2.

• rens-br
quote:
bhaaff schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:58:
[...]
Wel toevallig dat tot gisteren de OnePlus3 beschikbaar was en sinds vandaag weer out of stock
Toevallig iets te maken met de komst van de OnePlus 3T
Zou zomaar kunnen. Maar de OnePlus 3 is al sinds vorige week bijna constant out-of-stock.

• rens-br
En gelukkig hebben we de plaatjes nog: gallery: rens-br

De nieuwe kleur Gunmetal vervangt Graphite, persoonlijk een hele verbetering:

Verdere veranderingen:
Snapdragon 821 ipv. 820
64 / 128GB opslag beschikbaar ipv. 64GB
3400mAh ipv. 3000mAh
Dirac HD Sound® ipv. Dirac Power Sound®
Lensoppervlak van saffierkristal ipv. ?
Front: Samsung 3P8SP-sensor/16 MP/1.0/PDAF µm ipv. Sony IMX179/8 MP/1.4 µm/Vast

rens-br wijzigde deze reactie 15-11-2016 16:47 (63%)

• rens-br
quote:
Jack O10 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:50:
Er is inderdaad een headphone jack te zien :) Twijfel nu toch wel: dezelfde camera, maar wel een snellere prcessor met 3400 mAH batterij.
De echtheid van die specificaties geloof ik nog niet echt. Het toestel is even groot, even zwaar, maar heeft wel een 400mAh grotere accu.

Het het topic aangepast aan de recente leaks / specificaties.

rens-br wijzigde deze reactie 15-11-2016 16:56 (7%)

• rens-br
quote:
laurens91 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:57:
one plus 3 "tweaked" ?

Vind het maar een magere upgrade.
Had minimaal een QHD amoled en betere camera,accu en cpu verwacht
Drie van de 4 genoemde specificaties zijn verbeterd?

De frontcamera is verbeterd, de accu is groter en de CPU is verbeterd. Wat had je nog meer willen zien dan?
Pagina: 1 2 3 4 5

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
Referalls en kortingscodes: [OnePlus] Referral Systeem

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True