• AnonymousWP
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04

rens-br

De OnePlus 3 heeft een metalen behuizing, gemaakt uit één stuk aluminium. Niet langer gebruikt de fabrikant de kenmerkende sandstone-structuur, zoals bij de OnePlus One en OnePlus 2. Het nieuwe model is 7,35mm dik en weegt 158 gram. In de behuizing zit een accu met een capaciteit van 3000mAh. Aan de voorzijde is een vingerafdrukscanner geïntegreerd, die doet ook dienst als home-knop. Het toestel maakt gebruik van hardwareknoppen voor navigatie in Android en heeft een rgb-notificatieled. Aan de linkerkant zit een alert slider, waarmee de smartphone op stil of in de prioriteitstand gezet kan worden.

Net als de OnePlus X heeft de OnePlus 3 een oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Het scherm is met 5,5" echter iets groter. In de eerste twee OnePlus-toestellen zat een 5,5"-ips-lcd. Het toestel draait op OxygenOS, een aangepaste versie van Android Marshmallow.

De Qualcomm Snapdragon 820-soc heeft vier Kryo-cores, waarvan er twee werken op een snelheid van 2,2GHz en twee op 1,6GHz. De processor wordt aangevuld door de Adreno 530-gpu en bijgestaan door 6GB lpddr4-werkgeheugen. Er is 64GB opslagruimte aan boord en OnePlus is overgestapt op het snelle ufs 2.0-geheugen, dat ook in high-end-smartphones van bijvoorbeeld Samsung te vinden is.

De 16-megapixelcamera met f/2.0-lens aan de achterkant steekt iets uit de behuizing. OnePlus gebruikt de Sony IMX298, een 1/2.8"-sensor met pixels van 1,12μm. Deze sensor wordt ook gebruikt door Xiaomi in veel smartphones en door Huawei in de Mate 8. De pixels zijn iets kleiner dan die van high-end Android-smartphones zoals de HTC 10, LG G5 en Samsung Galaxy S7. De pixelgrootte is vergelijkbaar met die van de iPhone 6s.

OnePlus heeft de camera voorzien van optische beeldstabilisatie en elektronische stabilisatie tijdens het filmen. Voor autofocus maakt de camera gebruik van fasedetectie. De camera kan foto's vastleggen in raw-formaat en er kan gefilmd worden in 4k-resolutie met 30fps. Ook is er een slowmotion-functie voor 720p-beelden met 120fps. De frontcamera maakt gebruik van een Sony IMX179-sensor met 8-megapixelresolutie en pixels van 1,4μm. Deze camera filmt in 1080p-resolutie met 30fps en elektronische stabilisatie.

Het toestel heeft een usb-c-poort, maar maakt gebruik van usb 2.0-snelheid. De poort ondersteunt snelladen met een techniek die OnePlus Dash Charge noemt. Volgens de fabrikant is de 3000mAh-accu in dertig minuten tot 63 procent opgeladen.

In Europa verkoopt OnePlus een model dat ondersteuning heeft voor alle 4g-netwerken, de maximale downloadsnelheid van het lte-cat6-modem is 300Mbit/s en uploaden kan met 50Mbit/s. Er passen twee sims in de smartphone. Het toestel heeft bluetooth 4.2, ondersteunt wifi-ac en is uitgerust met nfc.
De OnePlus 3T heeft net als zijn voorganger een 5,5"-oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Er gingen geruchten dat OnePlus voor een hogere resolutie of mogelijk zelfs een lcd zou kiezen, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Hoewel de behuizing hetzelfde formaat heeft en net zoveel weegt, heeft de OnePlus 3T een accucapaciteit die 400mAh hoger is. Net als de OnePlus 3 ondersteunt de smartphone de Dash Charge-snellaadtechniek van de fabrikant. Het toestel komt in twee kleuren op de markt: een donkergrijze variant met zwarte voorkant en een goudkleurig model met witte voorkant.

Zoals OnePlus en Qualcomm eerder bekendmaakten, krijgt de OnePlus 3T de Snapdragon 821-soc. Twee cores draaien op 2,35GHz en de andere twee cores hebben een snelheid van 1,6GHz. Net als bij de OnePlus 3 is er 6GB aan lpddr4-geheugen aanwezig. Naast een versie met 64GB opslagruimte, komt er een 3T met 128GB flashopslag. In beide gevallen is het ufs 2.0-flashgeheugen.
OnePlus geeft de 3T een nieuwe frontcamera, met een resolutie van 16 megapixel. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de OnePlus 3. De fabrikant gebruikt een Samsung 3P8SP-sensor, met pixels van 1µm. Aan de achterkant is de camera ongewijzigd, het betreft een IMX 298-chip van Sony met pixels van 1,12µm en een f/2.0-lens. Wel zegt OnePlus dat de elektronische beeldstabilisatie, die gebruikt wordt tijdens het filmen, verbeterd is.

Terug naar Inhoudsopgave

Software
Besturingssysteem: Android
Versie besturingssysteem: 7.1.1
Softwareschil: OxygenOS
Scherm eigenschappen
Schermdiagonaal: 5,5" (inch)
Resolutie: 1920x1080p
ppi: 401
Invoermethode: touchscreen
Schermtype: AMOLED
Multitouch: ja
Touchscreentechniek: capacitief
Coverglass: Gorilla Glass 4
Hardware
Processor: Qualcomm Snapdragon 820/Qualcomm Snapdragon 821
nm procedé: 14nm
Aantal kernen (cores): 4
Processorsnelheid: 2x 2.2GHz/2.35GHz + 2x 1.6GHz/1.6GHz
GPU (grafische chip): Adreno 530
Snelheid grafische chip: 624MHz
Geheugengrootte (RAM): 6GB
Opslagcapaciteit: 64/128GB (UFS 2.0)
Aantal SIMs: dual
Simkaart 1: nano
Simkaart 2: nano
Camera
Cameraresolutie achterkant: 16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX 298 sensor
Camera autofocus: ja
Aantal led flitsers: 1 (achterkant)
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 4096x2160 (Cinema 4K)
Stabilisatie: optische stabilisatie en elektronische stabilisatie
Diafragma: f/2.0
Cameraresolutie voorkant: 8MP/16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX179/Samsung 3P8SP
Camera autofocus: vaste focus
Aantal led flitsers: geen
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 1080p
Stabilisatie: geen
Diafragma: f/2.0
Draadloze communicaties
Ondersteunde mobiele netwerken: 2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - umts, 4G - LTE
Frequentiebereik van de telefoon: 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz
Verbindingen Wi-Fi: 802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz ondersteuning: ja
Bluetooth-versie: Bluetooth 4.2
NFC: ja
Connectoren buitenkant: 3.5mm audiojack, USB 2.0 (type C)
GPS: ja

De OnePlus 3 en 3T ondersteunen de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
WCDMA1, 2, 4, 5, 7, 82100, 1900, 1700, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5, 7, 8, 202100, 1800, 850, 2600, 900, 800 Mhz
TDD-LTE38, 40, 412600, 2300, 2500 MHz

Daarmee werkt de OnePlus 3 / 3T perfect op alle Nederlandse en Belgische netwerken.
Functies
Functies: Vingerafdrukscanner, bewegingssensor, trilfunctie, Hall-sensor,
versnellingsmeter, gyroscoop, naderingssensor, omgevingslichtsensor, elektronisch kompas
Accu eigenschappen
Accucapaciteit (in mAh): 3000/3300
Accu type: [url=”https://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-polymeer-accu”]Li-Polymer[/]
Accu verwisselbaar: nee
Draadloos opladen: nee
Snelladen: ja (Dash-Charge)
Meegeleverde accessoires
Accessoires:
  • 1x OnePlus 3/3T
  • 1x screenprotector
  • 1x Dash Charge Type-C-kabel
  • 1x Dash Charge-adapter
  • 1x uitwerpmechanisme voor simkaarthouder
  • 1x snelstartgids
Uiterlijke kenmerken
Model: bar
Gewicht: 158 gram
Lengte: 152,7mm
Breedte: 74,7mm
Dikte: 7,35
Kleuren: zwart/grijs en goud
Prijzen
Prijs: 399/439/479 euro (wordt niet meer verkocht)

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.0.01-9-2017, 14:00Topic aangemaaktAnonymousWP / rens-br
V1.0.11-9-2017, 14:33Foutjes verbeterdrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 207% gewijzigd door AnonymousWP op 01-09-2017 14:33]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Oekol

waka waka hey hey

Iemand een oplossing zonder root om trillingen aan te passen? De vibratie is sinds de laatste update echt een soort van halve ringetje geworden. Kan echt niks er over vinden behalve mensen die het ook merken..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
outlandos. schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:15:
Op welke grootte hebben jullie het lettertype en de weergavegrootte eigenlijk staan? Ik heb nu beide op 'standaard' staan, maar het komt me zo groot over?
Zo klein als mogelijk, om zoveel mogelijk op mijn scherm te kunnen passen

Share and Enjoy!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:52:
[...]
Op welke grootte hebben jullie het lettertype en de weergavegrootte eigenlijk staan? Ik heb nu beide op 'standaard' staan, maar het komt me zo groot over?
Dat is standaard bij de OP3 zo idd. Ik heb font size op small en display size op default.

You save everyone, but who saves you?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Net op mijn 3T de stable versie van Oxygen OS erop gezet ipv de beta (via local upgrade), maar nu crashen veel apps vlak na het opstarten.
Ik heb al een clear cache vanuit recovery gedaan, maar dat mocht niet baten.

• rens-br
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:38:
Net op mijn 3T de stable versie van Oxygen OS erop gezet ipv de beta (via local upgrade), maar nu crashen veel apps vlak na het opstarten.
Volgens mij is het niet mogelijk om een dirty flash te doen van beta -> stable, maar moet dat altijd met een factory reset. Maar ik kan mij vergissen.

[Voor 3% gewijzigd door rens-br op 01-09-2017 15:41]

Ik zou als ik jou was ook even de cache clearen van alle apps. Dit moet zo: instellingen > "opslagen & geheugen" > "opslag" > "gegevens in het cachegeheugen" > "ok".
rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:40:
Volgens mij is het niet mogelijk om een dirty flash te doen van beta -> stable, maar moet dat altijd met een factory reset.
Jawel, dit kan wel. Alleen andersom kan het niet. Voor een stable naar bèta moet wel een factory reset voor gedaan worden.@Exocet Ik zit mezelf te verwarren door het te vaak overnieuw te lezen :+. Had vannacht eerder moeten slapen *sips coffee).

Voorbeeld: http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_13/
** Note: If you flash this Open Beta build, you’ll receive Open Beta OTAs (but not official OTAs). You’ll need to manually (clean) flash back to our official builds to continue receiving official OTAs. Rolling back to official OxygenOS versions require wiping data and cache.

[Voor 32% gewijzigd door AnonymousWP op 01-09-2017 15:53]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:40:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om een dirty flash te doen van beta -> stable, maar moet dat altijd met een factory reset. Maar ik kan mij vergissen.
Dat is nou jammer, dan maar opnieuw beginnen.

• rens-br
AnonymousWP schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:44:
Jawel, dit kan wel. Alleen andersom kan het niet. Voor een stable naar bèta moet wel een factory reset voor gedaan worden.
Weet je het zeker?

Ik heb een willekeurige beta versie aangeklikt:
** Note: If you flash this Open Beta build, you’ll receive Open Beta OTAs (but not official OTAs). You’ll need to manually (clean) flash back to our official builds to continue receiving official OTAs. Rolling back to official OxygenOS versions require wiping data and cache.
rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:49:
Weet je het zeker?

Ik heb een willekeurige beta versie aangeklikt:

[...]
Ik had vannacht vroeger naar bed moeten gaan *sips coffee*. Kort gezegd om niet te verwarren: bèta > stable kan niet worden gedirty flashed. Andersom wel.

[Voor 24% gewijzigd door AnonymousWP op 01-09-2017 15:51]

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik had daarbij een factory reset nodig om alles weer goed werkend te krijgen.

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Batterij lijkt een stukje minder lang mee te gaan na de laatste update,

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23
Mag ik vragen waarom je weer terug gaat naar stable? Mis helaas nog altijd een aantal functies in de stable versie.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:30

Esumontere

Floep, banaan.

Sanction schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:46:
Heb je na de update wel de cache gecleard? Ik heb juist het idee dat met de laatste OTA het batterijleven van mijn 3T hard vooruit is gegaan

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:46
Esumontere schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:27:
[...]

Heb je na de update wel de cache gecleard? Ik heb juist het idee dat met de laatste OTA het batterijleven van mijn 3T hard vooruit is gegaan
Op mijn 3 zie ik ook geen achteruitgang. Zou zeker even cache clearen, zorgen dat ook de Google Play cache gecleared is en alle apps hun update gehad hebben, en doe een paar keer helmaal leeg totrond de 15 procent en vol opladen met de officiele snellader om je batterij statistieken opnieuw op te bouwen plus ik heb de indruk dat een alternatieve lader niet hetzelfde resultaat geeft (bijvoorbeeld via PC opladen) dan met de meegeleverde snellader.

• outlandos
Is er een manier om op de default/stock launcher in te stellen dat omhoog swypen op de homescreen de appdrawer doet openen? Dat is sinds 7.0 een standaard optie bij alle Nexus devices, maar ik kan het hier nergens vinden.

Nu wordt standaard Google Now geopend als ik omhoog swype, dat is me inmiddels gelukt om uit te zetten.
Sanction schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:46:
Bij mij juist niet. Is wel verbeterd ten opzichte van 4.1.6, maar heb vaak het idee dat er toch nog iets is wat m'n telefoon vaak wekt, maar goed, denk dat dat een applicatie is.
outlandos schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:47:
Is er een manier om op de default/stock launcher in te stellen dat omhoog swypen op de homescreen de appdrawer doet openen? Dat is sinds 7.0 een standaard optie bij alle Nexus devices, maar ik kan het hier nergens vinden.

Nu wordt standaard Google Now geopend als ik omhoog swype, dat is me inmiddels gelukt om uit te zetten.
De stock launcher krijgt een grote update bij OxygenOS 4.5.0 binnen 1,5 maand. Als je je achtergrond ingedrukt houdt, dan moet je even op "aanpassen" klikken. Daar kan je dat namelijk eventueel uitzetten, dat van Google Now.

• outlandos
AnonymousWP schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:59:
[...]

Bij mij juist niet. Is wel verbeterd ten opzichte van 4.1.6, maar heb vaak het idee dat er toch nog iets is wat m'n telefoon vaak wekt, maar goed, denk dat dat een applicatie is.

[...]

De stock launcher krijgt een grote update bij OxygenOS 4.5.0 binnen 1,5 maand. Als je je achtergrond ingedrukt houdt, dan moet je even op "aanpassen" klikken. Daar kan je dat namelijk eventueel uitzetten, dat van Google Now.
Ja dat was dus al gelukt. Dan maar weer Nova Launcher er op. Ik wil namelijk ook de andere shortcuts terug (zoals 2 keer ergens op je homescreen drukken om een app te openen, idem voor naar elkaar toe swypen en van elkaar af swypen met je vingers op het homescreen voor het openen van bepaalde apps.
Er is zojuist weer een nieuwe bèta uitgebracht. In de vorige post werd gezegd dat dat de laatste build zou zijn, of ik heb het verkeerd begrepen (dat het zou moeten zijn in de zin van "de meest recente"). Afijn, dan nu versie 23/14:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 23/14 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T

Hier de changelog:

Zoals vermeld werkt de zaklamp mogelijk niet. Let hier dus op. Kan worden opgelost door het toestel te rebooten.

Downloads:

OnePlus 3: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_23/
OnePlus 3T: http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_14/

Survey voor het verbeteren van de software: https://goo.gl/forms/lfiwPpbrJKrFIlE22

[Voor 22% gewijzigd door AnonymousWP op 04-09-2017 09:38]

• alexhooven
Nieuwe beta loopt op rolletjes hier. Nieuwe ambient display is ook net ff wat mooier.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

alexhooven schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:39:
Nieuwe beta loopt op rolletjes hier. Nieuwe ambient display is ook net ff wat mooier.
Ik ben benieuwd wat het nou eigenlijk precies inhoud. Moet ik het zien als hetzelfde als wat Samsung en andere merken bijvoorbeeld hebben? Lage helderheid zodat je meldingen en andere informatie kan zien. Dat is namelijk wat ik nog mistte.

• cypher21
  • Laatst online: 16:28
AnonymousWP schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:01:
[...]

Ik ben benieuwd wat het nou eigenlijk precies inhoud. Moet ik het zien als hetzelfde als wat Samsung en andere merken bijvoorbeeld hebben? Lage helderheid zodat je meldingen en andere informatie kan zien. Dat is namelijk wat ik nog mistte.
yep

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• WCA
  • Nu online
AnonymousWP schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:01:
[...]

Niet helemaal, het is niet altijd aan zoals bij samsung. Alleen wanneer je een notificatie krijgt, of wanneer je je hand over de proximity sensor zwaait (dat laatste is optioneel aan of uit te zetten)

Share and Enjoy!

• S_Chief
  • Niet online
Dat hebben we toch al lang?

• outlandos
GreNade schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:23:
[...]

Niet helemaal, het is niet altijd aan zoals bij samsung. Alleen wanneer je een notificatie krijgt, of wanneer je je hand over de proximity sensor zwaait (dat laatste is optioneel aan of uit te zetten)
In de beta hebben ze die functie toch opgeofferd in ruil voor een display die aangaat zodra je hem beweegt/oppakt?

• mazzi_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-01 21:55
De nieuwe ambient display doet me denken aan Motorola's active display. Enkel is het nu nog niet zo functioneel daar je niet op een app icoontje van een notificatie kan drukken om de volledige melding te lezen, dat zou het nog een pak beter maken imo.

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:50
Ik vind de nieuwe ambient display een gemiste kans. Keer op keer worden er functies en aanpassingen doorgevoerd die niet in lijn liggen met Google's stijl. Eerder waren het de mappen, nu weer ambient display.

Waar eerder de oplichtende klok nog naadloos overging in de klok op je lockscreen, verspringt het nu van een rood/wit linksboven gepositioneerde klok in een andere lettertype, naar normale lockscreen klok.

Kleine details waar ik me enorm aan kan storen. Het is gewoon het veranderen om het veranderen en niet ter verbetering.

Ik ben dan ook sinds november 2016 voor het eerst weer terug naar een Stable ipv OB.

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-03 20:53
Mole schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:29:
Ik vind de nieuwe ambient display een gemiste kans. Keer op keer worden er functies en aanpassingen doorgevoerd die niet in lijn liggen met Google's stijl. Eerder waren het de mappen, nu weer ambient display.

Waar eerder de oplichtende klok nog naadloos overging in de klok op je lockscreen, verspringt het nu van een rood/wit linksboven gepositioneerde klok in een andere lettertype, naar normale lockscreen klok.

Kleine details waar ik me enorm aan kan storen. Het is gewoon het veranderen om het veranderen en niet ter verbetering.

Ik ben dan ook sinds november 2016 voor het eerst weer terug naar een Stable ipv OB.
Alhoewel deze wijzigingen in principe ooit wel naar de stable gemerged zullen worden, dus je zult er ooit wel aan moeten wennen.

Wat bedoel je juist met mappen die niet overeen komen met de Google stijl?

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:50
Eppux schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:59:
[...]

Alhoewel deze wijzigingen in principe ooit wel naar de stable gemerged zullen worden, dus je zult er ooit wel aan moeten wennen.

Wat bedoel je juist met mappen die niet overeen komen met de Google stijl?
Daar heb je gelijk in, maar hoe langer ik dit uit kan stellen, hoe beter. Ik ben zeker niet tegen verandering zolang het iets toevoegt. Voor mij doen deze veranderingen dat niet.

In de stock launcher van de OP hebben ze een mappen constructie gemaakt dat wanneer je een map (met meerdere apps) opent, ze in een donker scherm openen met de map naam in rode Oneplus stijl tekst. Je kan ook tussen mappen swipen (zie https://i1.wp.com/www.tec...17/08/1501874120302.jpg). Niet mijn kop thee, geef mij maar gewoon hoe Google het doet. Draai daarom ook modified pixel launcher.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:49

Pierre

Van nature lui!

AnonymousWP schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:16:
Er is zojuist weer een nieuwe bèta uitgebracht. In de vorige post werd gezegd dat dat de laatste build zou zijn, of ik heb het verkeerd begrepen (dat het zou moeten zijn in de zin van "de meest recente"). Afijn, dan nu versie 23/14:
Komt er nog een FTP ergens te staan, anders download ik hem wel thuis vanavond :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Volgens de rest is het niet hetzelfde :p.
GreNade schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:23:
Dat was voorheen toch ook al zo? Tenminste, ik heb het in OxygenOS 4.1.7 ook zitten. Een aantal bèta's geleden hebben ze Ambient Display 2.0 geïntroduceerd, en nu weer iets 'vernieuwends'. Wat is er dan zo vernieuwend aan als het nog steeds hetzelfde is (wat ik kan halen uit deze posts)?
Pierre schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:45:
Komt er nog een FTP ergens te staan, anders download ik hem wel thuis vanavond :)
Chris gaat zo de bèta's uploaden en dan kwak ik de link met info van de FTP hier neer ;).

• cypher21
AnonymousWP schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:20:
[...]

Volgens de rest is het niet hetzelfde :p.

[...]

Dat was voorheen toch ook al zo? Tenminste, ik heb het in OxygenOS 4.1.7 ook zitten. Een aantal bèta's geleden hebben ze Ambient Display 2.0 geïntroduceerd, en nu weer iets 'vernieuwends'. Wat is er dan zo vernieuwend aan als het nog steeds hetzelfde is (wat ik kan halen uit deze posts)?

[...]

Chris gaat zo de bèta's uploaden en dan kwak ik de link met info van de FTP hier neer ;).
YouTube: |ONEPLUS 3 / 3T | OXYGEN OS | Open Beta 23/14 New Features | Perform...
op 2.33 oid

Dat was er toch al? Of vergis ik me?

Ik heb het uitgezet omdat ik merkte dat bij iedere notificatie dat het scherm aan ging de batterij toch wel aardig snel leeg ging

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sorry, ik ben gestopt met de het bijhouden van een mirror... :+

[Voor 105% gewijzigd door Chris.nl op 19-11-2017 10:05]

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:28
De laatste weken leek mijn idle-batterij verbruik weer wat hoger. Eerder moest ik moeite doen om in 1 dag de batterij leeg te krijgen, inmiddels haalde ik het eind van de dag niet altijd mee.
Toen maar weer eens wakelock detector laten draaien.

Ik had vooral veel wakeup-time van de google-app en de google fit app.
Het leek me logisch dat mijn smartwatch hier iets mee te maken heeft omdat stappenteller en hartslag gesynced wordt met google fit.
Deinstalleren van Google Fit is wel een oplossing, maar heb toch even gezocht naar een andere.

Ik kwam ergens een tip tegen die bij mij een enorme verbetering heeft opgeleverd, van 1 dag weer naar 2 dagen op 1 lading.
Bij de instellingen van de Google app "systeeminstellingen aanpassen" op Nee zetten.

Negatieve effecten ben ik nog niet tegengekomen maar mijn idle verbruik is meer dan gehalveerd.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Kan ik de nieuwe beta ook installeren vanuit een map, als ik de file op mijn 3T zet ipv adb sideload <filename>

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• cypher21
Pierre schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:11:
Kan ik de nieuwe beta ook installeren vanuit een map, als ik de file op mijn 3T zet ipv adb sideload <filename>
Als je al een beta draait en je m in de root van het geheugen zet wel

kun je voor lokale upgrade kiezen bij systeemupdates in de instellingen

[Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 06-09-2017 12:14]

• derootn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11-2020
Telkens als ik iemand bel minimaliseert mijn telefoon mijn belscherm en moet ik op de blauwe balk duwen om terug te keren naar het scherm waar ik onder andere het gesprek kan beëindigen.. is dit een bug in mijn dialer of is dat ook zo bij jullie? https://uploads.tapatalk-...1123c92e109cc918ed45a.jpg

Ik had het idee om mijn dialer app eens geforceerd te stoppen in mijn app overzicht maar dit helpt ook niet.

[Voor 3% gewijzigd door derootn op 06-09-2017 12:59]

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 15:33

JamesB009

Sjimmeh!!

djiedjee schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:41:
De laatste weken leek mijn idle-batterij verbruik weer wat hoger. Eerder moest ik moeite doen om in 1 dag de batterij leeg te krijgen, inmiddels haalde ik het eind van de dag niet altijd mee.

Het leek me logisch dat mijn smartwatch hier iets mee te maken heeft omdat stappenteller en hartslag gesynced wordt met google fit.
Deinstalleren van Google Fit is wel een oplossing, maar heb toch even gezocht naar een andere.

Ik kwam ergens een tip tegen die bij mij een enorme verbetering heeft opgeleverd, van 1 dag weer naar 2 dagen op 1 lading.
Bij de instellingen van de Google app "systeeminstellingen aanpassen" op Nee zetten.

Negatieve effecten ben ik nog niet tegengekomen maar mijn idle verbruik is meer dan gehalveerd.
Ik kan deze instelling niet vinden, kan je mij iets meer helpen waar deze instelling precies staat? _/-\o_

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

JamesB009 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:15:
[...]

Ik kan deze instelling niet vinden, kan je mij iets meer helpen waar deze instelling precies staat? _/-\o_
Naar je Instellingen gaan, kies hier Apps > Lijst Applicaties > Google daar kan je Systeeminstellingen aanpassen (aan of uit)

cypher21 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:26:
[...]

YouTube: |ONEPLUS 3 / 3T | OXYGEN OS | Open Beta 23/14 New Features | Perform...
op 2.33 oid

Dat was er toch al? Of vergis ik me?

Ik heb het uitgezet omdat ik merkte dat bij iedere notificatie dat het scherm aan ging de batterij toch wel aardig snel leeg ging
Geen idee, ik gebruik de bèta niet. Bij de stable had je dat al, dat als je je hand over de sensor heen haalde, het beeld oplichtte. Is mij niet echt duidelijk wat er nou zo vernieuwend aan is. Aan de andere kant: ik kan natuurlijk ook gewoon wachten tot de stable (4.5.0).
derootn schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:56:
Telkens als ik iemand bel minimaliseert mijn telefoon mijn belscherm en moet ik op de blauwe balk duwen om terug te keren naar het scherm waar ik onder andere het gesprek kan beëindigen.. is dit een bug in mijn dialer of is dat ook zo bij jullie? https://uploads.tapatalk-...1123c92e109cc918ed45a.jpg

Ik had het idee om mijn dialer app eens geforceerd te stoppen in mijn app overzicht maar dit helpt ook niet.
Gebeurd dit automatisch? Want als je op de homeknop drukt, of op de backbutton, dan wordt de balk inderdaad blauw om via daar terug te keren naar het gesprek. Oftewel: expres of per ongeluk?

[Voor 35% gewijzigd door AnonymousWP op 06-09-2017 14:22]

• alexhooven
Pierre schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:37:
[...]

Naar je Instellingen gaan, kies hier Apps > Lijst Applicaties > Google daar kan je Systeeminstellingen aanpassen (aan of uit)
djiedjee schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:41:

Stuurt Google now nog wel notificaties door? Zoals reistijd en drukte op de weg?

[Voor 59% gewijzigd door alexhooven op 06-09-2017 15:58]

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

alexhooven schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:57:
[...]

[...]

Stuurt Google now nog wel notificaties door? Zoals reistijd en drukte op de weg?
Dat is wel een goede dat weet ik dus niet, zoals ik nu zie lijkt het erop van niet

• djiedjee
Geen idee, dat gebruik ik nooit...
alexhooven schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:57:
[...]

[...]

• outlandos
De huidige stable versie is qua batterijduur enorm fijn. Maar het kan ook te maken hebben met de factory reset die ik er gelijk na heb gedaan. Anyhow, battery is killing it!

• derootn
AnonymousWP schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:44:

Gebeurd dit automatisch? Want als je op de homeknop drukt, of op de backbutton, dan wordt de balk inderdaad blauw om via daar terug te keren naar het gesprek. Oftewel: expres of per ongeluk?
Dit gebeurt inderdaad automatisch. Ook als ik iemand bel en ik blijf naar mijn scherm kijken. Dus niet alleen als ik hem tegen mijn oor houd.. Gebeurt wel niet altijd. Misschien 70% van de keren. Best wel ambetant.. Ben nu wel net even aan het denken dat ik Dual Sim Selector gebruik. (Aangezien ze dit nog altijd niet ingebouwd hebben).. zou nog even moeten testen of hij het dan nog doet als ik het uitzet.. verder niemand die dit voor heeft?
outlandos schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:46:
De huidige stable versie is qua batterijduur enorm fijn. Maar het kan ook te maken hebben met de factory reset die ik er gelijk na heb gedaan. Anyhow, battery is killing it!
Ik merk eigenlijk totaal geen verschil.. batterij gaat nog altijd niet lang mee naar mijn mening.. 7u smorgens uit de lader en om 17u mag ik hem bijladen..

[Voor 23% gewijzigd door derootn op 06-09-2017 18:07]

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:30
derootn schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:57:
[...]
verder niemand die dit voor heeft?
Ik heb dat inderdaad ook al een aantal keer gemerkt.

Ik heb ook 2 simkaarten, maar het gebeurt met 1 sim ook. Dual Sim Selector gebruik ik niet, dus daar zit het probleem niet.

Gelukkig bel ik zo weinig dat het me niet zo enorm stoort.
Voor degene die het gemist hebben: Android 8.0 (OxygenOS 5.0.0) zit in de gesloten bèta voor de OnePlus 3 en 3T.

nieuws: 'Testversie Android 8.0 voor OnePlus 3, 3T en 5 komt eind september'
derootn schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:57:
Dit gebeurt inderdaad automatisch. Ook als ik iemand bel en ik blijf naar mijn scherm kijken. Dus niet alleen als ik hem tegen mijn oor houd.. Gebeurt wel niet altijd. Misschien 70% van de keren. Best wel ambetant.. Ben nu wel net even aan het denken dat ik Dual Sim Selector gebruik. (Aangezien ze dit nog altijd niet ingebouwd hebben).. zou nog even moeten testen of hij het dan nog doet als ik het uitzet.. verder niemand die dit voor heeft?
lordfragger schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:13:
Ik heb dat inderdaad ook al een aantal keer gemerkt.

Ik heb ook 2 simkaarten, maar het gebeurt met 1 sim ook. Dual Sim Selector gebruik ik niet, dus daar zit het probleem niet.

Gelukkig bel ik zo weinig dat het me niet zo enorm stoort.
Het enige wat ik kan bedenken als oplossing is om even je system cache te legen via de recovery. Als dit niet helpt raad ik aan om even een bug report aan te maken:

https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+170821 (voor de OnePlus 3)

https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+170821 (voor de OnePlus 3T)
Quacka schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:39:
Ik heb een voor een telefoon irritant probleem: Ik kan niet goed bellen.
Tijdens vrijwel elk telefoongesprek schuift de notificatiebalk naar beneden. Hierdoor tik ik vaak allerlei knoppen aan op mijn telefoon, met name de vliegtuigmodus. Dit schijnt een heel handige functie te zijn om van telefoongesprekken af te komen, maar dit is niet altijd zo erg gewenst...
Ik heb zelf het idee dat het probleem ontstaat als ik een popup binnen krijg (appje, mailtje, etc)

Ik heb op internet gezocht en geen goede oplossing gevonden. Ik heb nu als noodverbandje de vliegtuig-modus uit de notificatiebalk verwijderd, maar dit is niet meer als een workaround.
Weet iemand een oplossing?
Lijkt een beetje op het probleem zoals hierboven wordt beschreven. Wat @Esumontere zegt doe ik ook altijd; de telefoon locken tijdens een call, zodat hij geen rare dingen gaat doen als ik aan het bellen ben. Bij mij lijkt het trouwens wel veel minder vaak voor te komen dan met 4.1.6.

[Voor 106% gewijzigd door AnonymousWP op 07-09-2017 09:55]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Tijdens vrijwel elk telefoongesprek schuift de notificatiebalk naar beneden. Hierdoor tik ik vaak allerlei knoppen aan op mijn telefoon, met name de vliegtuigmodus. Dit schijnt een heel handige functie te zijn om van telefoongesprekken af te komen, maar dit is niet altijd zo erg gewenst...
Ik heb zelf het idee dat het probleem ontstaat als ik een popup binnen krijg (appje, mailtje, etc)

Ik heb op internet gezocht en geen goede oplossing gevonden. Ik heb nu als noodverbandje de vliegtuig-modus uit de notificatiebalk verwijderd, maar dit is niet meer als een workaround.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Quacka schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:39:

Dit is helaas een bekende bug in de laatste stable builds; het scherm blijft aan tijdens het bellen (probleempje met de proximity sensor). Is helaas nog steeds niet verholpen. Ik heb er zelf ook last van. Mijn workaround: Even op de powerknop drukken als je belt; dan gaat het scherm uit en zet je 'm ook niet meer per ongeluk in vliegtuigmodus.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Dat is wel een goede tip. Ook een workaround natuurlijk.
Ik zal de nieuwste update ook even installeren, had ik door omstandigheden nog niet gedaan.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Astr0blaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-05-2020
Hoi, nogmaals een vraag. Ik denk dat dit topic beter geschikt is dan het accessoires topic.

Ik wil mijn OP3T gebruiken als 'hub', waarmee ik mijn foto's (die op een SD-kaart) staan over wil zetten via een SD-kaart reader naar een externe HDD. Dit voor tijdens het reizen, omdat ik geen laptop mee heb.

Het is me niet helemaal duidelijk wat ik hier precies voor nodig heb en of dit kan. Het internet laat vooral zien hoe je bestanden náár de OP3T overzet met een OTG-kabel, Ik wil het dus náár mijn Externe HDD overzetten. Mijn OP3T moet puur dienen als tussenschakel.

Ik heb dus sowieso een OTG-kabel (USB > USB C?) nodig en een card reader. Maar ik heb daarnaast ook nog een 'splitter' nodig lijkt me? Of hoe kan ik dit laten werken?

(Ik zou overigens alles natuurlijk eerst op de OP3T kunnen zetten en vervolgens op de externe HDD, maar dat lijkt me nogal onpraktisch).

• swhnld
Astr0blaster schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:59:
Ik wil mijn OP3T gebruiken als 'hub', waarmee ik mijn foto's (die op een SD-kaart) staan over wil zetten via een SD-kaart reader naar een externe HDD. Dit voor tijdens het reizen, omdat ik geen laptop mee heb.

Het is me niet helemaal duidelijk wat ik hier precies voor nodig heb en of dit kan. Het internet laat vooral zien hoe je bestanden náár de OP3T overzet met een OTG-kabel, Ik wil het dus náár mijn Externe HDD overzetten. Mijn OP3T moet puur dienen als tussenschakel.

Ik heb dus sowieso een OTG-kabel (USB > USB C?) nodig en een card reader. Maar ik heb daarnaast ook nog een 'splitter' nodig lijkt me? Of hoe kan ik dit laten werken?
Je hebt in ieder geval iets van een splitter nodig want er is maar 1 USB poort in de OP3T of een harde schijf die draadloos ondersteund.

Vraag, waarom neem je geen externe harde schijf waar de SD kaart rechtstreeks in geplugd kan worden zonder tussenkomst van de telefoon, scheelt hardware meeslepen en je kunt het thuis rustig uitzoeken?

• Astr0blaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-05-2020
swhnld schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:35:
[...]

Je hebt in ieder geval iets van een splitter nodig want er is maar 1 USB poort in de OP3T of een harde schijf die draadloos ondersteund.

Vraag, waarom neem je geen externe harde schijf waar de SD kaart rechtstreeks in geplugd kan worden zonder tussenkomst van de telefoon, scheelt hardware meeslepen en je kunt het thuis rustig uitzoeken?
Ik heb een tijd geleden al speciaal een externe HDD hiervoor gekocht (LaCie Rugged). Omdat die goed stootbestendig zijn. Dus vandaar. Heb je enig idee wat voor soort kabel of splitter ik hiervoor nodig heb?

• rens-br
@Astr0blaster een 'splitter' is niet helemaal het juiste woord. Je bent op zoek naar een USB-Hub, het is alleen nog maar even de vraag in hoeverre de OP3T dit allemaal kan aansturen / voeden. Grote kans is in ieder geval dat je een USB-hub met voeding nodig hebt.

Het wordt dan:
OP3T -> OTG-kabel -> HUB -> HDD en SD lezer

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:43
Sinds paar dagen hapert Google Maps. Bij starten van navigatie blijft hij uitgezoomd en toont Maps mijn locatie als cirkel. Ik zie tijdens het rijden mezelf dus als een bol bewegen over de kaart. Geen navigatie. Normaal switcht die onmiddellijk naar de bekende de pijl en past het perspectief zich aan. Vreemd. Laatste versie 3T en ook laatste versie Maps. Nog iemand?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Klinkt meer alsof de GPS z'n fix niet snel vindt. Pas dan zoomt ie in op je locatie. In andere navi software (Waze) heb deze issue ook sinds de laatste officiele update.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Mlazurro schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:09:
Sinds paar dagen hapert Google Maps. Bij starten van navigatie blijft hij uitgezoomd en toont Maps mijn locatie als cirkel. Ik zie tijdens het rijden mezelf dus als een bol bewegen over de kaart. Geen navigatie. Normaal switcht die onmiddellijk naar de bekende de pijl en past het perspectief zich aan. Vreemd. Laatste versie 3T en ook laatste versie Maps. Nog iemand?
Milly schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:44:
Klinkt meer alsof de GPS z'n fix niet snel vindt. Pas dan zoomt ie in op je locatie. In andere navi software (Waze) heb deze issue ook sinds de laatste officiele update.
Oplossing: download deze app > open app > 3 bolletjes > AGPS > "Clear and update".

Heeft bij mij geholpen.

• alexhooven
AnonymousWP schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:48:
[...]

[...]

Oplossing: download deze app > open app > 3 bolletjes > AGPS > "Clear and update".

Heeft bij mij geholpen.
Herkenbaar probleem. Bovenstaande helpt bij mij niet. Blijft nog steeds een bolletje en pas na tijdje schiet die ineens door als navigatie

alexhooven schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:29:
Herkenbaar probleem. Bovenstaande helpt bij mij niet. Blijft nog steeds een bolletje en pas na tijdje schiet die ineens door als navigatie
Je moet ook niet meteen de navigatie willen starten zodra je Google Maps hebt opgestart. Even 30 seconden wachten en dan kan je de navigatie starten.

• alexhooven
AnonymousWP schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:30:
[...]

Je moet ook niet meteen de navigatie willen starten zodra je Google Maps hebt opgestart. Even 30 seconden wachten en dan kan je de navigatie starten.
Ik heb via Maps een snelkoppelingen met navigatie direct naar huis. Voorheen nooit problemen mee gehad. Maar sinds paar weken doet deze moeilijk. Ik ga toch geen 30 sec wachten.?

• WCA
  • Nu online
AnonymousWP schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:30:
[...]

Wat een onzin, ik start al jaren mijn navigatie direct na het openen van maps en dat gaat altijd goed

Share and Enjoy!

alexhooven schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:17:
Ik heb via Maps een snelkoppelingen met navigatie direct naar huis. Voorheen nooit problemen mee gehad. Maar sinds paar weken doet deze moeilijk. Ik ga toch geen 30 sec wachten.?
GreNade schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:28:
Wat een onzin, ik start al jaren mijn navigatie direct na het openen van maps en dat gaat altijd goed
Ik moet standaard altijd effetjes wachten voor een fix, dus vandaar :). Maar goed, als jullie al alles hebben geprobeerd, kan je beter een ticket inschieten..

https://forums.oneplus.net/feedback/

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 16:04
Wat de mensen rapporteren werd door mijn partner ook aangegeven vandaag, zij is in het bezit van een 3T en ik zelf van een 3, problemen met de GPS ontvangst.

Het is namelijk niet normaal dat dat langer moet duren dan 30 seconden, aangezien dit op 4.1.6 bijna instant was. Dat deed mij al denken dat het probleem hem zit in de AGPS ondersteuning en wat blijkt:
https://forums.oneplus.ne...ps-is-not-working.614452/

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook. Onderweg herstart en het ging in één keer goed. Wel irritant.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 15:21
Doe ik na tijdje negeren de update naar oxygenos 4.1.7 (die laatste update) en nu is mijn Wi-Fi verbinding compleet brak. Hij kan nog amper signaal vasthouden. Flipperkast tussen wifi en 4G, zelfs gewoon thuis.
Batterij lijkt me ook echt niet beter geworden.

• swhnld
Drwho1 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 09:38:
Doe ik na tijdje negeren de update naar oxygenos 4.1.7 (die laatste update) en nu is mijn Wi-Fi verbinding compleet brak. Hij kan nog amper signaal vasthouden. Flipperkast tussen wifi en 4G, zelfs gewoon thuis.
Batterij lijkt me ook echt niet beter geworden.
Gooi de verbinding eens weg op je telefoon en maak hem opnieuw aan?
OnePlus komt naar alle waarschijnlijkheid binnenkort met een nieuw event in Frankrijk:

http://www.techadvisor.co...ble-new-products-3663753/

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

One Plus 3 ondersteunt zelf maximaal 2ca, correct toch? Wat betekent dit voor maximale snelheid via de 4g+? Is er een limiet aan en met welke factoren moet ik rekening houden?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• alexhooven
Leoon. schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:13:
One Plus 3 ondersteunt zelf maximaal 2ca, correct toch? Wat betekent dit voor maximale snelheid via de 4g+? Is er een limiet aan en met welke factoren moet ik rekening houden?
Ik haal snelheden van 96 Mbps met 4g+ op m'n OP3T.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

alexhooven schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:05:
[...]

Zal dat wel ergens de grens zijn. Geen idee hoe 't uit te rekenen is. Haal zelf ook tussen 80 en 100 steeds soms ietje meer.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Leoon. schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:10:
[...]

Geen idee hoe 't uit te rekenen is.
Fast.com

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

alexhooven schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:05:
[...]

En @Leoon.

De 3t kan heel wat meer aan.

Klik voor groot.
https://tweakers.net/ext/f/dAytd2hVCJboanzCpvEs5SYc/thumb.png

[Voor 3% gewijzigd door EWK op 12-09-2017 07:47]

Hoi!

• WCA
  • Nu online
De 3T haalt bij Tmobile bij mij ongeveer 200 mbit, maar ik weet niet of dat een beperking is van de OP3T of van het netwerk.

Share and Enjoy!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Nice, ik haal op mijn drie als hoogste tot nu toe 128mb thuis en binnen. Maar zou dus veel meer kunnen zijn? Hier op de wiki staat dat de 3 en 3t allebei cat6 hebben dus even snel zouden moeten zijn neem ik aan:

Wikipedia: List of devices with LTE Advanced

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dankjewel, maar dat bedoelde ik niet. Bedoelde precies dit:
20Mhz van de 1800: 150Mb + 10Mhz van 900 of 2100: 75Mb dus max 225Mb

Ik zie ook dat ie band 38 ondersteund als ie dat samen met de 1800 kan doen en TMobile schakeld naar 20Mhz dan zou het nog iets meer kunnen zijn onder goeie omstandigheden
Leon, volgende keer graag je eerste bericht wijzigen ipv twee posten onder elkaar. Thnx.

[Voor 9% gewijzigd door 13art op 12-09-2017 10:33]

Welke provider hebben jullie dan? Het hoogste wat ik een keer heb gehaald met m'n OnePlus 3 is 153,51 megabit download en 21,33 megabit upload. Ik zit op het netwerk van KPN. Test is op 21 mei uitgevoerd.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

AnonymousWP schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:02:
Welke provider hebben jullie dan? Het hoogste wat ik een keer heb gehaald met m'n OnePlus 3 is 153,51 megabit download en 21,33 megabit upload. Ik zit op het netwerk van KPN. Test is op 21 mei uitgevoerd.
Ik heb T-mobile. Had Vodafone en daar moest ik echt naast de paal staan om een beetje snelheid te hebben :+.

Al mijn test zijn wel on the go in auto/trein of thuis binnen. Maar ben super tevreden met T-mobile over 't algemeen. In vergelijk met VF helemaal.

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-06 22:17
Zijn er nog mensen die af en toe last hebben van wegvallen van het netwerk?
Ik heb een OP3 en mijn vrouw een OP3T, beide zitten we op het KPN netwerk en we hebben beiden al eens het geval gehad dat er een 4G met een uitroepteken naast het 4G stond.
Dan heb je dus geen internet meer. Hierop hebben we vliegtuigmodus ingeschakeld en weer uitgeschakeld, probleem opgelost.

Dit komt voor nadat we de update 4.1.7 draaien, iemand anders ook dit probleem? Of oplossing?

• alexhooven
Koen87 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:58:
Ik heb een OP3 en mijn vrouw een OP3T, beide zitten we op het KPN netwerk en we hebben beiden al eens het geval gehad dat er een 4G met een uitroepteken naast het 4G stond.
Dan heb je dus geen internet meer. Hierop hebben we vliegtuigmodus ingeschakeld en weer uitgeschakeld, probleem opgelost.

Dit komt voor nadat we de update 4.1.7 draaien, iemand anders ook dit probleem? Of oplossing?
Ik heb OP3T met KPN en draai de laatste beta versie. Tot nog toe nooit problemen gehad. Ben woonachtig en werkzaam in de randstad.

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 16:17

Hoi naamgenoot. Ik heb dat nu ook 1 maal gehad. Zelfde oplossing.

Lijkt een bug.

• Koen87
alexhooven schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:24:
[...]

Ik heb OP3T met KPN en draai de laatste beta versie. Tot nog toe nooit problemen gehad. Ben woonachtig en werkzaam in de randstad.
Ik heb ook nooit problemen gehad, totdat we beide de nieuwste update hebben geïnstalleerd. We hebben het ook onafhankelijk van elkaar op verschillende momenten en locaties. Waarbij het bij mij al vaker is voorgekomen en bij mijn vrouw nog maar 2x.
koenie schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:27:
[...]

Hoi naamgenoot. Ik heb dat nu ook 1 maal gehad. Zelfde oplossing.

Lijkt een bug.
Goed om te zien dat ik niet de enige ben :)

[Voor 6% gewijzigd door Koen87 op 12-09-2017 13:28]

Hmm, ik heb dat probleem niet en ik heb een OnePlus 3 in combinatie met KPN. Heb je al een keer je system cache geleegd in de recovery, nadat je 4.1.7 had geïnstalleerd?

• alexhooven
Koen87 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:28:
[...]

Ik heb ook nooit problemen gehad, totdat we beide de nieuwste update hebben geïnstalleerd. We hebben het ook onafhankelijk van elkaar op verschillende momenten en locaties. Waarbij het bij mij al vaker is voorgekomen en bij mijn vrouw nog maar 2x.

[...]

Goed om te zien dat ik niet de enige ben :)
Zo te lezen komt het echt doordat je Koen heet ;)

• Koen87
AnonymousWP schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:44:
[...]

Hmm, ik heb dat probleem niet en ik heb een OnePlus 3 in combinatie met KPN. Heb je al een keer je system cache geleegd in de recovery, nadat je 4.1.7 had geïnstalleerd?
Neej, dat kan ik nog wel even proberen. Goede tip :)
alexhooven schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:04:
[...]

Zo te lezen komt het echt doordat je Koen heet ;)
Mijn vrouw heet echt geen Koen hoor :+

• djiedjee
Dit weekend heb ik maar eens Dual Sim Selector gekocht.
Echt een verademing dat nu automatisch de juiste simkaart gekozen wordt bij het bellen. Ik zat nogal met het verkeerde nummer te bellen.
Erg vervelend als een zakelijk contact jou vanaf dat moment steeds terugbelt op je prive-nummer...
Geen last meer van nu.

In de auto of op de motor scheelt dat ook weer een keer op het scherm tikken bij voicedialing.
Aanradertje dus...

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
djiedjee schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:21:
Dit weekend heb ik maar eens Dual Sim Selector gekocht.
Echt een verademing dat nu automatisch de juiste simkaart gekozen wordt bij het bellen. Ik zat nogal met het verkeerde nummer te bellen.
Erg vervelend als een zakelijk contact jou vanaf dat moment steeds terugbelt op je prive-nummer...
Geen last meer van nu.

In de auto of op de motor scheelt dat ook weer een keer op het scherm tikken bij voicedialing.
Aanradertje dus...
Neem aan dat het over deze gaat: Google Play: Dual SIM Selector

Heb je gelijk de Pro gekocht, of is die gelijk aan de in-app purchase?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• djiedjee
Hele goede vraag! Eerst via de in app purchase.
Omdat ik mijn werkapps heb gecloned, moest ik deze ook clonen. Dat lukte niet omdat de clone de inapp aankoop niet zag.
Support gemaild, zij hebben heel vlot de aanschaf terug gedraaid. Pro versie gekocht daarna.
GroteBozewolf schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:06:
[...]

Heb je gelijk de Pro gekocht, of is die gelijk aan de in-app purchase?

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 17:02
Ik heb vrij veel last van battery drains, hb de laatst geïnstalleerde apps terug verwijderd in de hoop daar het probleem te achterhalen.
Met de laatste update ook cache geleegd, maar ik merk geen verschil.

Misschien toch beter volledig terug naar fabrieks instellingen te zetten, of wat raden de kenners hier aan?

Wat uitleg over hoe ik dat moet doen met in het systeem te gaan via de aan/uit knop is welkom, want ik er niks van. :?

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 20:37
Iemand ervaring met zijn 3/3T en het betalen via NFC?

Het hoort te werken door je scherm te activeren, unlocken hoeft niet, en dan tegen de betaalterminal te houden. Dit is lekker vlot omdat ik mijn telefoon zo uit mijn zak kan vissen.

Echter werkt dit vaak niet. Ik zie op de terminal wel dat hij een nfc signaal herkent, maar de app start niet. Vaak moet ik alsnog eerst de app helemaal starten. Dan werkt hij altijd.

Probleem is zowel bij de ABN als de SNS-app. Aggressief sluimeren staat uit. Iemand hier betere ervaring mee?

• djiedjee
Ik zou niet direct allerlei spannende dingen gaan doen. Eerst eens kijken welke apps de veroorzaker zijn.
Wakelock Detector Lite installeren als je niet geroot bent.

Telefoon aansluiten via USB, USB debugging aanzetten. Adb installeren op jouw PC.
Als dat werkt, In een command-window intypen:
adb -d shell pm grant com.uzumapps.wakelockdetector.noroot android.permission.BATTERY_STATS

Je kan dat precies zien welke app hoe vaak de telefoon laat ontwaken en hoeveel minuten CPU gebruik dat oplevert.
Een paar probleem apps aanpakt en ook nog dit gedaan:

Zit nu weer op 2 dagen bij beperkt gebruik.
benep schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:38:
Ik heb vrij veel last van battery drains, hb de laatst geïnstalleerde apps terug verwijderd in de hoop daar het probleem te achterhalen.

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:46
Deveran schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:40:

Het hoort te werken door je scherm te activeren, unlocken hoeft niet, en dan tegen de betaalterminal te houden. Dit is lekker vlot omdat ik mijn telefoon zo uit mijn zak kan vissen.

Echter werkt dit vaak niet. Ik zie op de terminal wel dat hij een nfc signaal herkent, maar de app start niet. Vaak moet ik alsnog eerst de app helemaal starten. Dan werkt hij altijd.

Probleem is zowel bij de ABN als de SNS-app. Aggressief sluimeren staat uit. Iemand hier betere ervaring mee?
Ik gebruik het zelf ook af en toe en werkt eigenlijk wel prima (OP3). Heb je de Wallet app wel als standaard betalingssysteem voor NFC ingesteld? Misschien dat je de telefoon iets langer tegen de scanner aan moeten houden, want het lijkt wel wat langzamer dan gewoon met de bankpas.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 18:16
Deveran schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:40:

Staat de app wel als default ingesteld onder 'Tap & Pay' in Settings?

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:39
Zij er nieuwe ontwikkelingen betreffende Pixel camera app voor OP3T?

Ik gebruik naar volle tevredenheid versie: MGCB_7.0H_C2API_Full_PXL2_v.1.4_60FPS_noburst_v3.apk

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 20:37
Cerenas schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:54:
[...]

Ik gebruik het zelf ook af en toe en werkt eigenlijk wel prima (OP3). Heb je de Wallet app wel als standaard betalingssysteem voor NFC ingesteld? Misschien dat je de telefoon iets langer tegen de scanner aan moeten houden, want het lijkt wel wat langzamer dan gewoon met de bankpas.
De bank app is de default pay app. En als ik de app kort geleden nog heb gebruikt werkt het vaak wel, maar als de telefoon lang niets heeft gedaan niet. Daarom lijkt het mij bijvoorbeeld dat de app gesloten is door t OS. Als ik met een app de actieve achtergrondprocessen doorspit staat er wel iets over SNS wallet service

Ik heb kort geleden wel een nfc simkaart erin gedaan, en ik weet niet of het daarvoor ook moeilijk ging. Gebruiken jullie ook nfc simkaart? (Bij ABN en SNS beide niet nodig)

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:46
Deveran schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:23:
[...]

De bank app is de default pay app. En als ik de app kort geleden nog heb gebruikt werkt het vaak wel, maar als de telefoon lang niets heeft gedaan niet. Daarom lijkt het mij bijvoorbeeld dat de app gesloten is door t OS. Als ik met een app de actieve achtergrondprocessen doorspit staat er wel iets over SNS wallet service

Ik heb kort geleden wel een nfc simkaart erin gedaan, en ik weet niet of het daarvoor ook moeilijk ging. Gebruiken jullie ook nfc simkaart? (Bij ABN en SNS beide niet nodig)
Hmm dan heb ik geen idee. Ik heb echter geen NFC simkaart, dus geen idee of dat invloed kan hebben.

• derootn
benep schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:38:
Met de laatste update ook cache geleegd, maar ik merk geen verschil.

Misschien toch beter volledig terug naar fabrieks instellingen te zetten, of wat raden de kenners hier aan?

Wat uitleg over hoe ik dat moet doen met in het systeem te gaan via de aan/uit knop is welkom, want ik er niks van. :?
Ik heb het ook nog altijd voor.. Zelf de samsung van mijn collega die €150 gekost heeft doet beter.
Ook altijd caches geledigd bij updates e.d.
Ik had gehoopt dat de laatste updates veranderingen zouden brengen maar tevergeefs dus.
Een fabrieksreset zie ik niet meteen zitten en ik geloof ook niet dat dit veel zal uithalen.
Wakelock detector lite verteld mij ook niet veel.
Tapatalk geeft bijvoorbeeld heel wat wakeuptriggers weer maar anders zie ik niet veel speciaals ( gewoon gebruik van whatsapp, facebook, snapchat,... ).
Je zou haast gaan denken dat die batterijen zeer snel achteruit gaan.
Via de app AccuBattery zie ik dat mijn batterij een gezondheid heeft van 92% maar ik haal wel nog geen 2u30 SOT op een werkdag wanneer ik geen wifi heb.
Ik kan er maar van dromen dat mijn telefoon 2 dagen meegaat zoals ik hier soms lees.. Laat staan de volle 24u..
Bij instellingen - accu, zijn 'android-systeem' en 'android-besturing' altijd de grootste verbruikers.
derootn schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:18:
Ik zit mij al een tijdje af te vragen ofdat ik eigenlijk een normale batterijduur heb met mijn OP3t. Ik lees hier en daar van mensen die tot 6u SOT halen en dat haal ik toch bijlange niet.
Ik heb 2 simkaarten in gebruik en mijn 4G en bluetooth liggen altijd aan.
Meestal rond 23u 's avonds steek ik hem in de lader en met een stopcontact met een klok schakelt deze uit om 2u 's nachts. 's morgens heb ik ongeveer 95-98% en tegen 's avonds heb ik soms maar 30% meer over. Dit na een gewone werkdag waarin ik enkel over de middag er een uurtje mee bezig ben (surfen, social media). Verder gewoon misschien een uurtje bellen, wat berichtjes sturen en wat mailtjes lezen. Al bij al een SOT van 1u30-2u haal ik dan met nog 30% over.
Aangezien ik maar +- 30% meer heb tegen de avond, haal ik dus 23u niet en moet ik even bijladen als ik thuiskom. Ik merk dat ik wel veel meer SOT (3-4u) haal als ik bv een hele dag thuis ben en verbonden ben met wifi ipv data. Merken jullie ook zo'n verschil tussen 4G en wifi?
Ik heb al wat dingen geprobeerd ( developer doze, wifi en bluetooth scan uit,.. ) die hier op het forum staan maar merk hier geen merkbaar verschil hiermee..
Ik zit momenteel nog op 4.0.3. ( ik wacht op de OTA )
AnonymousWP schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:21:
[...]

Ook al het volgende geprobeerd?
  • Instellingen > "back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > locatie > bolletjes rechtsboven > scannen > Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen uitzetten
  • Instellingen > apps > Google Play Services > opslagruimte > ruimte beheren > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > opslag & geheugen > opslag & USB > gegevens in het cachegeheugen > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > Wipe data and cache > wipe cache > ok
Jep..

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 17:02
derootn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:52:
[...]

Ik heb het ook nog altijd voor.. Zelf de samsung van mijn collega die €150 gekost heeft doet beter.
Ook altijd caches geledigd bij updates e.d.
Ik had gehoopt dat de laatste updates veranderingen zouden brengen maar tevergeefs dus.
Een fabrieksreset zie ik niet meteen zitten en ik geloof ook niet dat dit veel zal uithalen.
Wakelock detector lite verteld mij ook niet veel.
Tapatalk geeft bijvoorbeeld heel wat wakeuptriggers weer maar anders zie ik niet veel speciaals ( gewoon gebruik van whatsapp, facebook, snapchat,... ).
Je zou haast gaan denken dat die batterijen zeer snel achteruit gaan.
Via de app AccuBattery zie ik dat mijn batterij een gezondheid heeft van 92% maar ik haal wel nog geen 2u30 SOT op een werkdag wanneer ik geen wifi heb.
Ik kan er maar van dromen dat mijn telefoon 2 dagen meegaat zoals ik hier soms lees.. Laat staan de volle 24u..
Bij instellingen - accu, zijn 'android-systeem' en 'android-besturing' altijd de grootste verbruikers.

[...]

[...]

Jep..
Ik snap het ook niet meer.. toen ik de oneplus pas had ging de batterij idd 2 dagen mee, echt super.

Maar nu moet ik s'nachts altijd opladen. Een dikke maand geleden kon ik s'morgens nog gewoon even "Dash chargen" en dan kwam ik de dag rond.
Nu niks, en idd het gevoel dat de batterij sterk achteruit is gegaan...

• S_Chief
  • Niet online
Het schijnt dat veel gebruik van Dash Charge ook de accu significant verslijt (daarom doe ik het alleen in geval van nood). Dat gezegd hebbende vind ik de accuduur ook iets minder na de laatste update (puur gevoel).

• derootn
S_Chief schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:23:
Het schijnt dat veel gebruik van Dash Charge ook de accu significant verslijt (daarom doe ik het alleen in geval van nood). Dat gezegd hebbende vind ik de accuduur ook iets minder na de laatste update (puur gevoel).
Ik dashcharge wel elke dag..
In de auto laad ik hem na mijn werk een 30tal% op met mijn blitzwolf charger.
Maar zoals ik zei is de gezondheid nog 92%. Geen idee of zo'n app betrouwbaar is..

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 15:33

JamesB009

Sjimmeh!!

Wat zijn je acties als je ziet dat wakelock detector iets aangeeft dat vaak iets opent?
djiedjee schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:44:
Ik zou niet direct allerlei spannende dingen gaan doen. Eerst eens kijken welke apps de veroorzaker zijn.
Wakelock Detector Lite installeren als je niet geroot bent.

Telefoon aansluiten via USB, USB debugging aanzetten. Adb installeren op jouw PC.
Als dat werkt, In een command-window intypen:
adb -d shell pm grant com.uzumapps.wakelockdetector.noroot android.permission.BATTERY_STATS

Je kan dat precies zien welke app hoe vaak de telefoon laat ontwaken en hoeveel minuten CPU gebruik dat oplevert.
Een paar probleem apps aanpakt en ook nog dit gedaan:

Zit nu weer op 2 dagen bij beperkt gebruik.

[...]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Pagina: 1 2 3 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee