Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:50

rens-br

De OnePlus 3 heeft een metalen behuizing, gemaakt uit één stuk aluminium. Niet langer gebruikt de fabrikant de kenmerkende sandstone-structuur, zoals bij de OnePlus One en OnePlus 2. Het nieuwe model is 7,35mm dik en weegt 158 gram. In de behuizing zit een accu met een capaciteit van 3000mAh. Aan de voorzijde is een vingerafdrukscanner geïntegreerd, die doet ook dienst als home-knop. Het toestel maakt gebruik van hardwareknoppen voor navigatie in Android en heeft een rgb-notificatieled. Aan de linkerkant zit een alert slider, waarmee de smartphone op stil of in de prioriteitstand gezet kan worden.

Net als de OnePlus X heeft de OnePlus 3 een oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Het scherm is met 5,5" echter iets groter. In de eerste twee OnePlus-toestellen zat een 5,5"-ips-lcd. Het toestel draait op OxygenOS, een aangepaste versie van Android Marshmallow.

De Qualcomm Snapdragon 820-soc heeft vier Kryo-cores, waarvan er twee werken op een snelheid van 2,2GHz en twee op 1,6GHz. De processor wordt aangevuld door de Adreno 530-gpu en bijgestaan door 6GB lpddr4-werkgeheugen. Er is 64GB opslagruimte aan boord en OnePlus is overgestapt op het snelle ufs 2.0-geheugen, dat ook in high-end-smartphones van bijvoorbeeld Samsung te vinden is.

De 16-megapixelcamera met f/2.0-lens aan de achterkant steekt iets uit de behuizing. OnePlus gebruikt de Sony IMX298, een 1/2.8"-sensor met pixels van 1,12μm. Deze sensor wordt ook gebruikt door Xiaomi in veel smartphones en door Huawei in de Mate 8. De pixels zijn iets kleiner dan die van high-end Android-smartphones zoals de HTC 10, LG G5 en Samsung Galaxy S7. De pixelgrootte is vergelijkbaar met die van de iPhone 6s.

OnePlus heeft de camera voorzien van optische beeldstabilisatie en elektronische stabilisatie tijdens het filmen. Voor autofocus maakt de camera gebruik van fasedetectie. De camera kan foto's vastleggen in raw-formaat en er kan gefilmd worden in 4k-resolutie met 30fps. Ook is er een slowmotion-functie voor 720p-beelden met 120fps. De frontcamera maakt gebruik van een Sony IMX179-sensor met 8-megapixelresolutie en pixels van 1,4μm. Deze camera filmt in 1080p-resolutie met 30fps en elektronische stabilisatie.

Het toestel heeft een usb-c-poort, maar maakt gebruik van usb 2.0-snelheid. De poort ondersteunt snelladen met een techniek die OnePlus Dash Charge noemt. Volgens de fabrikant is de 3000mAh-accu in dertig minuten tot 63 procent opgeladen.

In Europa verkoopt OnePlus een model dat ondersteuning heeft voor alle 4g-netwerken, de maximale downloadsnelheid van het lte-cat6-modem is 300Mbit/s en uploaden kan met 50Mbit/s. Er passen twee sims in de smartphone. Het toestel heeft bluetooth 4.2, ondersteunt wifi-ac en is uitgerust met nfc.
De OnePlus 3T heeft net als zijn voorganger een 5,5"-oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Er gingen geruchten dat OnePlus voor een hogere resolutie of mogelijk zelfs een lcd zou kiezen, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Hoewel de behuizing hetzelfde formaat heeft en net zoveel weegt, heeft de OnePlus 3T een accucapaciteit die 400mAh hoger is. Net als de OnePlus 3 ondersteunt de smartphone de Dash Charge-snellaadtechniek van de fabrikant. Het toestel komt in twee kleuren op de markt: een donkergrijze variant met zwarte voorkant en een goudkleurig model met witte voorkant.

Zoals OnePlus en Qualcomm eerder bekendmaakten, krijgt de OnePlus 3T de Snapdragon 821-soc. Twee cores draaien op 2,35GHz en de andere twee cores hebben een snelheid van 1,6GHz. Net als bij de OnePlus 3 is er 6GB aan lpddr4-geheugen aanwezig. Naast een versie met 64GB opslagruimte, komt er een 3T met 128GB flashopslag. In beide gevallen is het ufs 2.0-flashgeheugen.
OnePlus geeft de 3T een nieuwe frontcamera, met een resolutie van 16 megapixel. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de OnePlus 3. De fabrikant gebruikt een Samsung 3P8SP-sensor, met pixels van 1µm. Aan de achterkant is de camera ongewijzigd, het betreft een IMX 298-chip van Sony met pixels van 1,12µm en een f/2.0-lens. Wel zegt OnePlus dat de elektronische beeldstabilisatie, die gebruikt wordt tijdens het filmen, verbeterd is.

Terug naar Inhoudsopgave

Software
Besturingssysteem: Android
Versie besturingssysteem: 7.1.1
Softwareschil: OxygenOS
Scherm eigenschappen
Schermdiagonaal: 5,5" (inch)
Resolutie: 1920x1080p
ppi: 401
Invoermethode: touchscreen
Schermtype: AMOLED
Multitouch: ja
Touchscreentechniek: capacitief
Coverglass: Gorilla Glass 4
Hardware
Processor: Qualcomm Snapdragon 820/Qualcomm Snapdragon 821
nm procedé: 14nm
Aantal kernen (cores): 4
Processorsnelheid: 2x 2.2GHz/2.35GHz + 2x 1.6GHz/1.6GHz
GPU (grafische chip): Adreno 530
Snelheid grafische chip: 624MHz
Geheugengrootte (RAM): 6GB
Opslagcapaciteit: 64/128GB (UFS 2.0)
Aantal SIMs: dual
Simkaart 1: nano
Simkaart 2: nano
Camera
Cameraresolutie achterkant: 16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX 298 sensor
Camera autofocus: ja
Aantal led flitsers: 1 (achterkant)
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 4096x2160 (Cinema 4K)
Stabilisatie: optische stabilisatie en elektronische stabilisatie
Diafragma: f/2.0
Cameraresolutie voorkant: 8MP/16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX179/Samsung 3P8SP
Camera autofocus: vaste focus
Aantal led flitsers: geen
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 1080p
Stabilisatie: geen
Diafragma: f/2.0
Draadloze communicaties
Ondersteunde mobiele netwerken: 2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - umts, 4G - LTE
Frequentiebereik van de telefoon: 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz
Verbindingen Wi-Fi: 802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz ondersteuning: ja
Bluetooth-versie: Bluetooth 4.2
NFC: ja
Connectoren buitenkant: 3.5mm audiojack, USB 2.0 (type C)
GPS: ja

De OnePlus 3 en 3T ondersteunen de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
WCDMA1, 2, 4, 5, 7, 82100, 1900, 1700, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5, 7, 8, 202100, 1800, 850, 2600, 900, 800 Mhz
TDD-LTE38, 40, 412600, 2300, 2500 MHz

Daarmee werkt de OnePlus 3 / 3T perfect op alle Nederlandse en Belgische netwerken.
Functies
Functies: Vingerafdrukscanner, bewegingssensor, trilfunctie, Hall-sensor,
versnellingsmeter, gyroscoop, naderingssensor, omgevingslichtsensor, elektronisch kompas
Accu eigenschappen
Accucapaciteit (in mAh): 3000/3300
Accu type: Li-Polymer
Accu verwisselbaar: nee
Draadloos opladen: nee
Snelladen: ja (Dash-Charge)
Meegeleverde accessoires
Accessoires:
  • 1x OnePlus 3/3T
  • 1x screenprotector
  • 1x Dash Charge Type-C-kabel
  • 1x Dash Charge-adapter
  • 1x uitwerpmechanisme voor simkaarthouder
  • 1x snelstartgids
Uiterlijke kenmerken
Model: bar
Gewicht: 158 gram
Lengte: 152,7mm
Breedte: 74,7mm
Dikte: 7,35
Kleuren: zwart/grijs en goud
Prijzen
Prijs: 399/439/479 euro (wordt niet meer verkocht)

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.0.01-9-2017, 14:00Topic aangemaaktAnonymousWP / rens-br
V1.0.11-9-2017, 14:33Foutjes verbeterdrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

AnonymousWP wijzigde deze reactie 01-09-2017 14:33 (207%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Er is zojuist weer een nieuwe bèta uitgebracht. In de vorige post werd gezegd dat dat de laatste build zou zijn, of ik heb het verkeerd begrepen (dat het zou moeten zijn in de zin van "de meest recente"). Afijn, dan nu versie 23/14:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 23/14 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T

Hier de changelog:

Zoals vermeld werkt de zaklamp mogelijk niet. Let hier dus op. Kan worden opgelost door het toestel te rebooten.

Downloads:

OnePlus 3: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_23/
OnePlus 3T: http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_14/

Survey voor het verbeteren van de software: https://goo.gl/forms/lfiwPpbrJKrFIlE22

AnonymousWP wijzigde deze reactie 04-09-2017 09:38 (22%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
alexhooven schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:05:
[...]

Ik haal snelheden van 96 Mbps met 4g+ op m'n OP3T.
En @Leoon.

De 3t kan heel wat meer aan.

Klik voor groot.
https://tweakers.net/ext/f/dAytd2hVCJboanzCpvEs5SYc/thumb.png

EWK wijzigde deze reactie 12-09-2017 07:47 (3%)

We nominate you to find out and report back.

Open Beta 24/15 is onderweg naar OxygenOS. Zal vermoedelijk maandag of dinsdag komen. De update is namelijk teruggetrokken voor HydrogenOS, omdat er problemen zouden zijn met de vingerafdrukscanner bij die update. Er wordt wel een feature toegevoegd waar men al lang om vraagt. Hier de changelog tot nu toe:

Bronnen:
quote:
CuBras schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:02:
Goedendag,

Wellicht dat men dit volgende probleem herkend:

Sinds enkele maanden heb een probleem met mij OP3. Of beter gezegd ... andere mensen hebben problemen met mijn OP3.... :(

Als ik een telefoongesprek voer (maakt niet uit of ik zelf bel of gebeld wordt), dan ondervind de andere kant hinder van een echo. Soms is dit alleen de eerste paar seconden, soms het gehele gesprek langs. De echo is alleen als zij zelf praten.
Mijn gedachte is dat er een loop optreedt doordat de noice cancelling microfoon het geluid oppikt en terugstuurt.

Ik heb al contact gehad met OnePlus. De bughunters vroegen meerdere logs op van mijn toestel tijdens een actieve call.
Zij geven aan niks te kunnen vinden wat het probleem veroorzaakt en raden aan om het toestel ter RMA op te sturen, omdat zij denken dat het een hardwarematig defect is.

Wat ik al geprobeerd heb:

factory reset
official rom opnieuw geflashed
bèta rom geflashed
cache/dalvik gewiped
geroot + de app DeFluence geprobeerd
XML-files aangepast op aanraden van users die hetzelfde probleem heeft (internet staat er vol mee)

Dit alles gaf geen oplossing.

Dat dit hardwarematig is gaat er bij mij niet in. Mijn zwager heeft de OP3T op mijn aanraden gekocht, en hij kreeg vanaf het eerste gebruik ook dezelfde boodschap terug; echo tijdens het bellen.

Eigenlijk wil ik geen custom rom draaien omdat ik goed tevreden ben over de stabiliteit, m.u.v. de echo.

Iemand tips? Ik wil mijn toestel niet kwijt zijn voor 4-5 weken, die ik dan terug krijg met de boodschap: niks kunnen vinden, betaal €xx euro.
De enige manier om daar achter te komen is om een custom kernel en custom ROM te installeren. Treed het probleem nog steeds op? Dan is het vermoedelijk een hardwarematig probleem. Zo niet, dan is het duidelijk OxygenOS. Ik heb een OnePlus 3 en heb nog niemand horen klagen hierover.

Bèta 24/15 is zojuist uitgebracht. Er is niet veel veranderd, behalve een nieuwe boot animatie en een nieuwe schermkalibratie. Een ander belangrijk dingetje: ze hebben BlueBorne ook gepatcht.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 24/15 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T

Hier de changelog:

Downloads:

OnePlus 3: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_24/
OnePlus 3T: http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_15/

Survey voor het verbeteren van de software: https://goo.gl/forms/ET3E7TbllSksASKT2

Let op: sommigen in het topic melden dat de installatie faalt. Workaround: download de full ROM (via bovenstaande link) en installeer via de recovery.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 19-09-2017 09:43 (13%)

• Dark_Angelus
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-01 01:49
Ai, de OnePlus launcher is geüpdatet. En nu zijn naast de iconen ook m'n startscherm aangepast met een schuifscherm onderin. Why Oneplus, why? :(

Versie 2.1.1 it is.

Dat ding onderin dus. (en de iconen zijn opeens aangepast)

Dark_Angelus wijzigde deze reactie 21-09-2017 12:24 (32%)

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Ik zie het een en ander voorbij komen over de launcher, dus bij deze:

OnePlus heeft ervoor gekozen om applicaties zoals de launcher, Galerij, Weather en Community te updaten via de Play Store, zodat OxygenOS-updates sneller ontwikkeld kunnen worden: Introducing Individual Application Update

Later deze week zal dit uitgerold worden naar de OnePlus 3 en 3T. De changelog van 2.1.5 (dus de veranderingen van 2.0, die wij overigens nog niet hebben zit niet bij deze changelog. Dus niet in de changelog, wél in de update):

@S_Chief @-MD- Ik zal later op jullie berichten reageren. Ik kom er dus nog op terug.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 21-09-2017 13:18 (8%)

Leuk nieuws! Ik denk dat we deze week OxygenOS 4.5.0 kunnen verwachten!
HydrogenOS (het OS voor OnePlus-toestellen voor de Chinese markt) in de vorm van 4.5.0 staat namelijk al online op de website als stabiele versie: http://www.h2os.com/download. Daar staat ook bij dat die update op 23 september is uitgerold.

Changelog vertaald met Google Translate:

quote:
-MD- schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:28:
@AnonymousWP Ik zit ook op stock, alleen maar OTA geïnstalleerd.
1. Ik gebruik Nova launcher, nergens last van.
2. Panorama heeft bij mij nog nooit mooi resultaat opgeleverd (als het lukt inderdaad). Ik gebruik die functie niet regelmatig omdat de foto's, als ze al lukken, dusdanig slecht zijn dat ze er op mijn telefoonscherm al slecht uit zien.
3. Geen last van met WhatsApp. Ik heb het wel met een Gmail bericht. Als ik deze vanaf het lockscreen verwijder (omlaag vegen en verwijderen), krijg ik na het uitschakelen van mijn scherm het geluidje van een nieuw bericht. Dit is dan het 'Bericht verwijderd' bericht...
4. Ik heb nu even gekeken, ik heb 39 apps open staan en de laatste opende instant. Nu ben ik ook geen gamer op mijn telefoon, misschien dat dit scheelt? Weinig RAM gebruik du shier.
5. Heb geen Ali.
6. Daar heb ik geen last van.

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn telefoon, zo ruim een jaar verder... Toch gaat hij binnenkort doorgeschoven worden naar din ;).
quote:
boer95 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:16:
2. Panorama heb ik eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Niet iets wat ik heel vaak gebruik, maar als ik het eens probeer krijg ik leuke resultaten...
2. Even een toelichting over wat er loos is bij mij met dat panorama gedoe: de panorama functie gebruik ik eigenlijk alleen veel op vakantie, als ik veel op beeld wil krijgen. Heb het heel vaak geprobeerd. Je moet dan de lijn volg met je telefoon en zorgen dat je hem zo min mogelijk kantelt en beweegt. Dit doe ik uiterst zorgvuldig, maar de foto's worden niet goed aan elkaar geplakt (softwarematig), wat resulteert in extreem blurry foto's (of naja, blurry, het zijn gewoon foto's die niet goed aansluiten op elkaar). Het gare is, met de Google Camera port werkt het perfect, dus jammer dat die port afgelopen zomervakantie nog niet bestond :p.
3. Dat heb ik dan weer niet :p. Het valt opzich mee hoe erg ik mij daar aan erger, maar het kost wat meer moeite om elke keer die notificatie opnieuw weg te swipen ;).
4. Ik game ook vrijwel niet op m'n toestel :p. Heb het niet zovaak gehad moet ik zeggen. Zal er eens een keer op letten. Is wel eens met een YouTube-video. Dan switch ik even van de browser terug naar YouTube en dan moet de video ineens opnieuw ingeladen worden.
quote:
S_Chief schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:04:
Heb je voor de home en recent knop ook een dubbelklikactie ingesteld? Want dan wacht hij namelijk op een mogelijke tweede tap. Panorama werkt hier prima overigens, wellicht een sensor die gekalibreerd moet worden
Nope, dat heb ik niet ingesteld. Het enige wat ik heb ingesteld van de home-knop is dat ik m'n home-knop ingedrukt kan houden om m'n toestel te vergrendelen. Lijkt mij niet dat het er wat mee te maken heeft. Ongeveer 80% van de tijd heb ik geen last van de vertraging namelijk. Hopen dat versie 2.1.5 dit oplost.
quote:
Burpeflurb schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:03:
Heb nu sinds 2 weken een OnePlus 3, en ik maak me telkens wel een beetje zorgen om de grote camera op de achterkant die uitsteekt als ik hem neerleg. Ik heb er een vrij dun hoesje omheen zitten (doorzichtig siliconen), en ik vroeg me af, hoe gaan jullie hier mee om?

Ik zit er aan te denken om er ipv het hoesje een skin (van dbrand) omheen te doen, omdat ik het hoesje best wel glad vind en hij de telefoon dikker maakt. Dit maakt de camera dan wel nog kwetsbaarder dan hij nu al is (ik ben dan ook van plan de camera te wrappen). En ander dingetje wat ik me af vroeg, je kan ervoor kiezen om voorkant ook te wrappen, maar ik heb de originele screenprotector (degene die niet het hele scherm bedekt) erop zitten. Is er iemand die de voorkant gewrapt heeft icm deze screenprotector? Werkt dat goed?
Heb helemaal nergens last van. Er zit wel een Nilkin case omheen, maar alsnog raakt de camera het bureau (of wat anders). Heb totaal geen last van krassen of iets dergelijks.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 10:33 (8%)

Yippee, de OnePlus Launcher is zojuist geüpdatet naar 2.1.5. Is eindelijk te updaten via de Play Store:

Complete changelog sinds 2.0:

https://i.imgur.com/Ose3MaD.png

Jaaa, daar is hij dan! OxygenOS 4.5.0!

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.0 (7.1.1) OTA for the OnePlus 3 and 3T

Changelog:

Downloads:

OnePlus 3:
  • Full ZIP: Nog niet beschikbaar
  • OTA: Nog niet beschikbaar
OnePlus 3T:Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
quote:
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:06:
Wel fijn dat je de reacties van iedereen kan zien bij het updaten in de play store. Allemaal 4 of 5 sterren voor een 'oudere versie' en de nieuwe versie krijgt alleen maar 1'en en 2'en. Snap dat veranderingen moeilijk te verwerken zijn voor de meeste. Maar ik weet ook niet of ik wel wil dat ik voor apps omhoog moet swypen. :+
quote:
cypher21 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:09:
Nieuwe launcher lijkt wel sneller/soepeler
Dat swipen is idd ff wennen.
Voor mij is het ook even wennen, alhoewel ik bijna alles op m'n homescreen heb staan. Het irritantste vind ik dat alle iconen nu zo achterlijk klein zijn, ook al staat het weer terug op z'n grootst.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 14:52 (24%)

quote:
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:58:
Ik heb geen haast, al wil ik wel graag van mijn GPS problem af O-)
Ach, je moet maar zo denken: slechter kan het niet worden, beter wel ;). Gisteren even met 4.5.0 geprobeerd en kreeg binnen 5 seconden een 3D-fix :*).
quote:
speedmetal35 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:00:
Eerder lichtte mijn scherm op als ik met mijn hand over de telefoon ging. Nu niet meer. Meer mensen hier last van?
quote:
Suicyder schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:02:
Dat was altijd een setting, zal even moeten kijken na de update waar die ook alweer zat :)
Maar, maar, maar...

spoiler:

:+

Oftewel: het is geen bug. De functie is vervangen door lift-up display. Of zit ik er compleet naast en zit je nog op 4.1.7?

AnonymousWP wijzigde deze reactie 26-09-2017 10:10 (6%)

Bèta 25/16 komt begin volgende week, met veelbelovende fixes waaronder de GPS-fix en de BlueBorne vulnerability (BlueBorne) fix! Wel opvallend trouwens, want volgens mij was daar al een fix voor: AnonymousWP in "BlueBorne"

Changelog:

Trouwens, gisteravond ging ik dus naar vrienden toe in Utrecht, dus het was een mooie gelegenheid om de GPS te testen. Nou, laat ik zeggen dat er genoeg tijd was, want ben uiteindelijk heel Utrecht doorgelopen omdat ik nog even wat wilde halen, uhum.. |:(. Onbedoeld natuurlijk, maar ik was met het Openbaar Vervoer en gebruikte Google Maps om naar de toko's te navigeren (lopend). Maar goed, ik merkte dat het inderdaad erg lang duurde en inderdaad, toen ik hem op "alleen apparaat" zette, meteen een fix. Dat is overduidelijk een softwarematig-probleem. Het was echter wel zo dat als ik de GPS-instelling van "alleen apparaat" weer terug zette naar "Nauwkeurig" hij gewoon door bleef gaan, dus dat was mooi. Hij had dus enkel een fix nodig via "Alleen apparaat" en vanaf dan kan je weer terug naar bijvoorbeeld "Nauwkeurig". Maar hopen dat deze bèta met GPS-fix snel wordt uitgerold naar stable.
quote:
Processorkoeler schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:43:
Ik wil absoluut niet bijdehand overkomen, maar voor een vraag zoals dit gaat men niet een heel topic doorlezen. Misschien een idee, als dit een veelvoorkomende vraag is, om dit dan op de beginpost de vermelden? FAQ...
Mwah, kan. Alleen lezen alleen de nieuwe users in dit topic de topic-start (of misschien niet eens). FAQ is een mogelijkheid, maar toch worden er nog dingen gevraagd, plus ik denk niet dat er mensen snel naar de eerste pagina zullen kijken.
quote:
benep schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:26:
Hebben sommige van jullie ook last van een rammelende/losstaande powerbutton?
Ik had altijd een hoesje erover en daardoor nooit echt opgemerkt, maar nu zonder hoesje valt het wel erg op.

Ik weet dat dit in het 1e topic gedeelte aan bod is gekomen.. maar om dat hele topic door te scrollen heb ik niet bepaald zin in
Dat hij soort van wiebelt bedoel je? Nee, geen last van :). Heb een Nilkin case eromheen, maar die raakt niet de powerbutton.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-09-2017 13:02 (27%)

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:27

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:05:
Een OnePlus-gebruiker heeft Reading Mode (wat volgens OnePlus alleen zou werken op de OnePlus 5 vanwege hardware) werkend gekregen op de OnePlus 3(T): Reading Mode is Now Working on Oneplus 3/3t Oreo
En net 2 minuten geledne post iemand dit:

Dan is het nog makkelijker lijkt me, is er iemand die dit testen kan?

Dit werkt gewoon op elke android telefoon merk ik net. In het nederlands moet je dan kleurenblindheid pakken. Dan wordt alles gewoon zwart en wit.

Leoon. wijzigde deze reactie 17-10-2017 13:04 (11%)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

En Open Bèta 26/17 is (tweede Oreo bèta) is aangekondigd!

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 26 for the OnePlus 3 and 17 for the OnePlus 3T
Changelog:

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://goo.gl/forms/gQ7z5HnIpuAaawCl1

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

spoiler:
Instructions for Rolling back to Android N builds
If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.

Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
      • Download special build
      • Copy to Internal storage
      • Reboot to recovery Mode to install
      • Choose “Install from Local”
      • Choose the downloaded build to install
  4. Special builds for latest Android N Open Beta builds(S3 Link):
  5. OnePlus 3 OBT 24: http://oneplusroms.s3.ama...C9ggWaciPH4zT5CUyapN68%3D
  6. OnePlus 3T OBT 15: http://oneplusroms.s3.ama...%2FrVFqoPd2gh7EvwaoSeg%3D

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)

AnonymousWP wijzigde deze reactie 27-10-2017 12:50 (80%)

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:17:
Zijn bij jullie ineens ook de emotions veranderd bij Whatsapp? Ik heb geen idee of het Swiftkey is of Whatsapp wat dat gedaan heeft. Kan ook nergens logs vinden in de store over de updates. Weet alleen dat ik die emoticons echt super lelijk vind en graag de oude terug wil. Is dit op te lossen?
Dat is inderdaad onderdeel van de nieuwe WhatsApp update (2.17.395). Je zou de vorige versie kunnen installeren (Google even naar APKMirror, want linken mogen we niet). Echter verlies je dan wel je WhatsApp gegevens, volgens mij. Even back-up doen dus ;).

Persoonlijk vind ik ze niet zo lelijk. Die van SwiftKey, die vind ik pas lelijk. Zal ook wel komen omdat ik geen zin heb om daar aan te wennen en eenmaal iets wil blijven gebruiken.

Die van WhatsApp vind ik in sommige gevallen zelfs duidelijker dan van iPhone. Het ziet er allemaal nét wat strakker en gedetailleerder uit.

@outlandos @rockhopper @STolsma @Cerenas @Leoon. Er zullen vast nog wel meer mensen zijn die een GPS-probleem hebben, maar van deze mensen weet ik toevallig dat ze dit probleem sowieso hebben, want: AnonymousWP in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Er komt binnenkort een update te komen die de GPS-problemen moeten oplossen, met dank aan degene die dit gemeld hebben. Ook wordt de WPA2-kwetsbaarheid én BlueBorne opgelost. Volledige changelog:

Bron: http://www.h2os.com/download

AnonymousWP wijzigde deze reactie 06-11-2017 17:39 (34%)

Ik wilde in eerste instantie wachten met de publicatie, maar omdat een update voor ook vandaag uitblijft:

Er is vanochtend een nieuwe versie van de OnePlus Launcher verschenen. Het versienummer bedraagt 2.1.6 en de volgende veranderingen staan hier:

De veranderingen zijn goed zichtbaar; onderaan het scherm zie je geen kleurverschil meer en nu is het dus volledig transparant. Verder is de mapindeling weer iets gewijzigd en is ook dat volledig transparant.

De update is hier te downloaden: Google Play: OnePlus Launcher

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:14
nieuws: Android 8.1 maakt accuverbruik applicaties beter inzichtelijk

Dit is inderdaad echt hard nodig, af en toe is het echt een raadsel wat er nou op de achtergrond gebeurd.
Hieronder een duidelijk voorbeeld (klik plaatjes voor de grote variant):

Ik ga slapen leg mijn telefoon weg met 45%. Ik word zo'n 7 uur later wakker en er is nog maar 18% over.

Hier is duidelijk te zien dat er dingen misgaan. Ten eerste waarom is mijn WiFi zo goed als niet verbonden en ten tweede waarom wordt m'n toestel constant op de achtergrond ingeschakeld.

De top 3 is dus Android-systeem, Scherm en Android-besturingssysteem:

En dan wordt het lastig. Scherm 2,5 uur actief is hier irrelevant, want het scherm stond niet aan op het moment dat ik sliep. Blijven over Android-systeem en Android-besturingssysteem, respectievelijk met +/- 2 uur CPU-totaal / 4 minuten ingeschakeld houden en +/- 1 uur CPU-totaal / 4,5 uur ingeschakeld houden.

Tja en dan is het gissen waarom Android-besturingssysteem je toestel 4,5 uur ingeschakeld heeft gehouden, want dat kan natuurlijk ook veroorzaakt zijn door 1 of andere app. Vroeger gebruikte ik hiervoor Wakelock Detector, maar ja doordat Google de boel verder dicht blijft timmeren is de app alleen nog maar bruikbaar met root. En met root loop je weer tegen andere zaken aan, gedoe met OTA updates, bank apps die niet werken, etc. Oftewel gewoonweg ruk.

En dan laad je 'm weer 2x op (zonder herstart oid), waarvan de laatste keer opladen was voordat ik ging slapen, leg 'm weg en wordt zo'n 7 uur later wakker met dit als resultaat:

Geen peil op te trekken, WiFi nu de hele nacht verbonden en amper ingeschakeld, zoals het hoort.
Ongeveer een kwartier later corrigeert ie nog even de resterende tijdsduur naar 9 dagen:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Open Bèta 27/18 is (derde Oreo bèta) is aangekondigd!

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 27 for the OnePlus 3 and 18 for the OnePlus 3T

Changelog:

Bekende problemen:

https://tweakers.net/ext/f/z2ru3WLqxHXFvbgAdYWgUyBc/full.png

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://goo.gl/forms/DxvW1zRJzX9rOYfK2

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

spoiler:
Instructions for Rolling back to Android N builds:

If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.

Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
      • Download special build

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-11-2017 09:34 (5%)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
MartijnGP schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:47:
Tevens mag die notificatie met welke app er op de achtergrond draait echt wel weg wat mij betreft. De kleur van de tekst die verandert in media notificaties vind ik erg rommelig.
Dit is precies 1e wat mij ook opviel

Neemt gelijk wel wat ruimte in beslag. Kan dit niet verborgen worden?

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-01 19:09
Mijn zus heeft net haar 3T geüpdatet naar Oreo, maar ze komt met een vraag, in Nougat, de icoontjes bij de statusbar waren in een iets donkerder grijs kleur, maar nu zijn ze totaal wit, en met haar achtergrond kan ze niks meer lezen.

Wanneer ze aan app met witte interface open zoals Instagram, dan gaat het wel goed.

https://tweakers.net/ext/f/vYZ3E3z6waTJgRlbVM3kiV2t/thumb.jpg
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:25:
Yes, hier ben ik wel blij mee! De OnePlus 3 en 3T krijgen Android 8.1 (met dus de nieuwe accu-feature: nieuws: Android 8.1 maakt accuverbruik applicaties beter inzichtelijk:

https://forums.oneplus.ne...6679/page-9#post-17146313 Blijkbaar gaat de Open Bèta dus nog steeds door, oké :).
Jammer dat ze geen treble geïmplementeerd hebben, ook niet voor de 5T, want die komt ook met nougat, dus het is niet verplicht.

rens-br wijzigde deze reactie 22-11-2017 10:54 (0%)

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 06:58

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

Bluetooth batterijweergave is ook toegevoegd bij OOS 5.0! :D

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

Open Bèta 28/19 is aangekondigd:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 28 for the OnePlus 3 and 19 for the OnePlus 3T

Changelog:

Downloads: (full ZIP)Known issues:

Hier kun je feedback geven: https://goo.gl/forms/iroOfnsOv080FNnb2

Side-note:

spoiler:

Instructions and Info:
  3. Steps to revert:
      • Download special build

spoiler:
Please note:
quote:
TheProf82 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:44:
Nog altijd regelmatig dat bluetooth disconnect. Het duurt maar een seconde, dan is mijn headset weer aangesloten. Gebeurt niet bij andere devices.

Irritant maar niet problematisch.
AnonymousWP in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-11-2017 17:36 (84%)

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:56

WCA

Voorheen: GreNade

Mijn problemen tot nu toe met oreo:

- Notificaties doen raar, krijg sommige notificaties meerdere keren binnen, en soms krijg ik in plaats van een notificatie van een nieuw bericht op whatsapp, een oude nog ongelezen notificatie. Maar ik heb dan dus wel een nieuw bericht binnen.
- Wifi en bluetooth quick toggles zijn functionaliteit kwijt, dit is hoe het was:
- Apps crashen relatief vaak (kan natuurlijk ook aan onaangepaste apps liggen)
- Rabo wallet werkt niet meer
- Soms net na het aanzetten reageert de telefoon niet op touch
- De camera start soms niet
- Battery drain is nog steeds aanwezig

Ik heb het zo clean als het maar kan geinstalleerd, ALLES eraf incl. TWRP, complete wipe, rom flashen, opzetten als nieuwe telefoon en alleen maar foto's en whatsapp backuppen.

Ik snap er niets van

WCA wijzigde deze reactie 02-12-2017 22:40 (11%)

It's easier to try, than to prove it can't be done

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 19:32

DarkSide

theres no place like ::1

quote:
GreNade schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:38:
Mijn problemen tot nu toe met oreo:

- Notificaties doen raar, krijg sommige notificaties meerdere keren binnen, en soms krijg ik in plaats van een notificatie van een nieuw bericht op whatsapp, een oude nog ongelezen notificatie. Maar ik heb dan dus wel een nieuw bericht binnen.
- Wifi en bluetooth quick toggles zijn functionaliteit kwijt, dit is hoe het was: [afbeelding]
- Apps crashen relatief vaak (kan natuurlijk ook aan onaangepaste apps liggen)
- Rabo wallet werkt niet meer
- Soms net na het aanzetten reageert de telefoon niet op touch
- De camera start soms niet
- Battery drain is nog steeds aanwezig

Ik heb het zo clean als het maar kan geinstalleerd, ALLES eraf incl. TWRP, complete wipe, rom flashen, opzetten als nieuwe telefoon en alleen maar foto's en whatsapp backuppen.

Ik snap er niets van
Ik ook niet. Herken je problemen niet,
Ik heb btw een andere Wifi Toggle en deze werkt prima. Ook de quicktoggles in het pulldown menu

Geen last van crashende apps. Welke crashen bij jouw dan?
Rabo is bekend. Net als ING NFC betalen. ING heeft al aangegeven hier aan te werken. Rabo weet ik niet
En ook geen last van battery drain.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:59
Godverdomme OnePlus, altijd weer problemen >:(

Wekker op 06:15. Rond 8 uur wakker. Nouja, top, het kan dat ik door het alarm ben geslapen of iets dergelijks, maar dan zou je wel enig spoor van het alarm hebben gezien dat zegt dat je het alarm hebt gemist. Telefoon bijna leeg en toch te laat voor college, dus opladen en wc-bezoekje brengen. Kom ik terug, zie ik dit. What the fuck dit is toch niet normaal? 2 uur later pas een notificatie van "hé, misschien had je wakker moeten worden".

Ook al sinds Oreo problemen met Dropbox dat foto's maar niet wil synchroniseren, en als afmaker nog Exchange en Gmail push notificaties die er 2 uur over doen om mij te bereiken. Boeit niet of ik op 4G+ zit, de telefoon letterlijk op een WiFi-AC router ligt of wat dan ook, dat ding werkt gewoon nog gebrekkiger dan mijn Galaxy Nexus op ICS. Ik ben het helemaal zat.

(OB 28/Oreo)
Open Bèta 29/20 is aangekondigd:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 29 for the OnePlus 3 and 20 for the OnePlus 3T

Changelog:

Downloads: (full ZIP)
  • Nog niet beschikbaar
Hier kun je feedback geven: https://goo.gl/forms/bNoyFXsNAhTN1nXk1

spoiler:

Instructions and Info:
  3. Steps to revert:
      • Download special build

spoiler:
Please note:

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-01 20:33
Face-unlock voor de 3(T) incoming? ;)

https://twitter.com/getpeid/status/946428911688323072

Danny.G wijzigde deze reactie 28-12-2017 19:09 (18%)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
Wekko306 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 14:37:
[...]

Ik heb deze melding nog niet voorbij zien komen op 5.0.1.
Ik heb het ook toen ik net mijn toestel opnieuw heb opgestart:

• Kortfragje
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-01 18:06
quote:
heb bij deze (en de andere HDR+ apps ) het volgende probleem, groene verstoringen in app

en blauwe pixels op foto's.

iemand enig idee ? zou dit een driver issue kunnen zijn? in opencamera zie ik het niet maar die heeft geen hdr+...

Ik zit op Lineage 14.1 29-12-2017 nightly...

video opnemen zie ik het niet overigens...

Kortfragje wijzigde deze reactie 03-01-2018 13:04 (5%)

http://www.gjpvanwesten.nl

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 06:58

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

quote:
mac1987 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:02:
Volgens mij zit er een fout in de changelog. De zogenaamde 'Adaptive mode' voor de schermkalibratie is nergens te vinden. Wel is een statische 'Soft' modus toegevoegd.
Instellingen - weergave - schermkalibratie

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:25
quote:
Esumontere schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:26:
[...]

Oh? Heb ik niet gezien hoor, ook niet met mijn Teufel Airy koptelefoon die het zou moeten ondersteunen... Screenshot?
http://i68.tinypic.com/szct53.jpg
Ik kring deze melding sinds het werkt.

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 16:51

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
Esumontere schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Ik heb het via bootmenu gedaan. Ook geen backup teruggezet. Alleen contacten e.d. wel, maar alle apps enzo handmatig opnieuw geïnstalleerd.
Mooi, ga ik dat binnenkort doen.
Denk eerlijk gezehd niet dat het iets helpt, maar er is altijd hoop.
De reden hiervan is dat het OnePlus forum vol staat met "battery drain", "message app" en "5.0.1" threads van allemaal circa 24 uur geleden of recenter.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
Processorkoeler schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:21:
Ik vind zelf 1080P voldoende voor (het formaat) van de OP3T. Volgens mij is deze 5.5" en de OP5T is 6". QHD is misschien wat mooier maar verbruikt ook meer stroom (meer pixels).

Over 5.0.1 zojuist even een update; batterijverbruik is nog steeds niet optimaal maar ik heb op dit moment 42% batterij. Last charge is 23 uur geleden, en een screen on time van 1 uur en 20 minuten. Niet echt super, want normaal zit ik met een SoT van 1u 20m en een last charge van 19h echt nog rond de 60-70%.

We gaan zien :)
Goed, gisteren dus aardig wat kilometers afgelegd in het land, en dus Google Maps aan. De resultaten verbazen mij echt. Nu ben ik de geweldige batterijperformance niet meer gewend, maar dit slaat echt alles.

Telefoon is dus in ongeveer 4 uur van 100% naar 36% gegaan. 2 uur en 30 minuten daarvan Maps aan. Ik heb Nederland in Offline-modus van Maps, dus het dataverbruik is al minder. Daarnaast Bluetooth aan, maar dat zou echt niet het verschil moeten maken.

Deze was van twee dagen geleden. Nu is die 'hours left' best accuraat, maar in plaats van 4 hours werd het 12 hours. Vroeger was die nog wel accuraat, maar tegenwoordig klopt daar ook niets van.

In ieder geval, 4 uur om van 100 naar 36% te gaan is erg snel, ook al heb ik Maps en een paar andere kleine dingen aan. Normaal zit ik nog lang niet onder de 65-70%. Dit is echt absurd.
Open Bèta 30/21 schijnt te worden uitgerold en bevat Face Unlock!

Link naar thread: UPDATE BETA 30

Changelog:

spoiler:
Instructions and Info:
  3. Steps to revert:
      • Download special build

spoiler:
Please note:
quote:
BBrunekreeft schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:37:
Er staat een update van de OnePlus Launcher in de Play Store:

[...]
Niet alleen dat, maar ook een hele nieuwe bèta die Face Unlock toevoegt. :D Zie hierboven.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 15-01-2018 21:20 (7%)

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
Esumontere schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:55:
[...]

Heb je na de update naar Oreo een factory reset gedaan?
Bezig met backuppen, dan zo de reset.

Batterij-update:
Wordt wel met de dag erger. Dit zijn de battery stats om 13:46.
's nachts dus van de lader gehaald, uurtje muziek aan met bluetooth (automatisch uit met een timer). Dropte toen al naar 90%, is opzich reeël.

Ochtend daarna van 8 tot half 9 in de trein met een screen on time van 20 minuten. Hier en daar een appje, verder nog 30 minuten camera (filmen) aangehad, en om 13:46 al weer down naar 15%.

Terug opladen naar 90, na 3 uur (idle, nu en dan screen on time) weer down naar 50%.

Open Bèta 30/21 is nu officieel aangekondigd:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 30 for the OnePlus 3 and 21 for the OnePlus 3T

Changelog:

Bekende problemen:

https://tweakers.net/ext/f/mFsIl1xsqQUDmWGCGPc5nIyy/full.png

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://goo.gl/forms/SIvoAcOSQEKnt7Bf2

spoiler:
Instructions and Info:
  3. Steps to revert:
      • Download special build

spoiler:
Please note:

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-01-2018 09:32 (25%)

quote:
Leoon. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:02:
You didn't, toen het in je lijstje stond vanmiddag even snel gekeken wat het was. Maar dacht toen 'ah das niks heb ik niet'. Wat is het en wat doet het? Waarom vind jij dat het niet onmisbaar is op je telefoon? :)
DNS66 blokkeert op DNS-niveau de advertenties. Van wie is het en hoe werkt het?

De app is ontwikkeld door Julian Klode. Hij wilde graag advertenties blokkeren op z'n telefoon, maar wilde niet rooten. De app is open-source en staat op Github.

De app filtert op DNS-niveau. Je telefoon zet een VPN-verbinding op met vertrouwde/bekende DNS-servers (van de Chaos Computer Club), namelijk deze (als de eerste down is, gaat 'ie naar de tweede, etc):

In het volgende tabje kies je gewoon de hosts files die je wilt. Ikzelf heb ze allemaal aangevinkt. Je kan het zien als dat je bij Adblock Plus wat filters aanvinkt.

Werkt perfect hier. Zelfs in de nu.nl app, en in YouTube weet ik het niet zeker. Scheelt ook heel wat batterij omdat de advertenties niet meer geladen hoeven te worden. Hier nog wat informatie in vergelijking met AdAway: https://forum.xda-develop...-ad-blocker-root-t3487497

En oja, DNS66 heeft totaal geen invloed op m'n snelheden. Ik haal hier de volle 200 megabit.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 16-01-2018 23:10 (16%)

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:50
https://tweakers.net/ext/f/BKLHFcr09WXQfhuPLYjsPHck/thumb.jpg

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Goed, even een update.

Het probleem van de SMS-app die stuk is, is nu opgelost.
Ik heb mijn telefoon helemaal gereset (via recovery mode). Natuurlijk zijn niet alle settings meegenomen (hoewel dat wel beloofd was), dus ik ben nog een halfuur aan het kloten geweest met settings.

Behalve heel veel gezeur met allemaal instellingen en onnodige apps van OnePlus (Community, Weather, enzovoorts) ben ik geen ene meter opgeschoten. Oké, de message (SMS) app is gefixt.
Het batterijprobleem blijft voortbestaan. Zie hier een screen van het verbruik.

// als iemand weet hoe ik een inklapknopje of cropfunctie kan gebruiken, please let me know :)

Ik heb bij 100% batterij de reset uitgevoerd. Veel data ging natuurlijk heen en weer bij een re-install (settings, apps, Whatsapp data enzovoorts) maar dit vind ik wel erg raar. Ik ga hopen dat ik grandioos fout zit en dat na enige dagen het verbruik weer normaal wordt (ofwel, hoe het voor de November-wrecking update van OxygenOS was). Zo niet ga ik flink klagen bij OnePlus.

Wil echt niet als een zeurder overkomen, maar sinds die update is alles verpest. Hoeveel bugreports ik ook invul, of logs opstuur, we schieten er niks mee op. Ik krijg telkens standaard het bericht "of ik al .... heb geprobeerd" terwijl ik duidelijk in mijn bugreport heb gezegd dat ik dat al gedaan heb. Het developmentteam van OnePlus is nou niet bepaald snugger al zeg ik het zelf.

TLDR;

OnePlus 3T reset gedaan vanuit recovery. SMS-app bug gefixt, settings veelal niet meegekomen (zelf moeten terugzetten) en batterij-drain issue is nog steeds bestaand. Ik hoop dat dit na een paar dagen weer normaal wordt. Zo niet, weet ik het ook niet meer. Ik ben groot fan van OnePlus (geweest?) maar sinds die ene november update is alles verziekt.

Iemand die dit probleem ook heeft (gehad)? Ik snap écht niet wat ik enigszins fout zou kunnen doen om ervoor te zorgen dat mijn batterij supersnel leeggaat. Het verbruiksgedrag is niet veranderd en ik heb geen nieuwe apps gedownload.
quote:
P1nGu1n schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:59:
Lees ik dit goed? AnonymousWP die altijd zwoer bij clean installs is bekeerd: hij heeft een dirty flash gedaan en is nog tevreden ook! :o

Heb ik je overtuigd? De wonderen zijn dus de winkel nog niet uit _O-
Hahaha, jup :Y _O-. Laten we niet te vroeg juichen, want bij het begin dacht ik "hè, bah. Niet weer dit gezeik". Ik moet wel even afkloppen :p.

Take my meme, sir:

spoiler:

Open Bèta 31/22 schijnt te worden uitgerold.

Link naar thread: [UNOFFICIAL THREAD BEFORE OFFICIAL ANNOUNCEMENT IS POSTED]OPEN BETA 31 for OP3

Changelog:

• Nog niet beschikbaar.
spoiler:
Instructions and Info:
  3. Steps to revert:
      • Download special build

spoiler:
Please note:
quote:
mb1234 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:13:
Had het er misschien even bij moeten zetten, maar dat heb ik zelf gedaan om te kijken of dat hielp.

Systeem cache had ik gecleared.

Inmiddels heeft hij al 79% gebruikt.
Heel raar zeg. Kan er ook niets over vinden op het forum. Misschien even een bug report én thread aanmaken en kijken of anderen het ook hebben? forums.oneplus.net.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-01-2018 19:01 (76%)

2 aankondigingen vandaag:

Open Bèta 31/22 is nu officieel aangekondigd.

Link naar thread: OxygenOS Open Beta 31 for the OnePlus 3 and 22 for the OnePlus 3T

Feedback-formulier: https://goo.gl/forms/AyrBr5E6D08TcxiR2

Changelog:

spoiler:
Instructions and Info:
  3. Steps to revert:
      • Download special build

spoiler:
Please note:

OxygenOS 5.0.2 schijnt te worden uitgerold.

Link naar thread:: [UNOFFICIAL THREAD BEFORE OFFICIAL ANNOUNCEMENT IS POSTED]Update to OxygenOS 5.0.2

Changelog:

• OnePlus 3: Nog niet beschikbaar
  • OnePlus 3T: Nog niet beschikbaar
Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten, of door Oxygen Updater te downloaden.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 31-01-2018 14:17 (11%)

Open Bèta 32/23 is aangekondigd:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 32 for the OnePlus 3 and 23 for the OnePlus 3T

Changelog:

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

spoiler:

Instructions and Info:
  3. Steps to revert:
      • Download special build

spoiler:
Please note:
quote:
Processorkoeler schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:48:
Lang geleden, maar hier een update over het welbefaamde "batterij probleem".
Ik heb logs verzameld, screenshots gemaakt en zo veel mogelijk informatie verzameld. Kreeg gisteren een leuk berichtje dat OnePlus me hartelijk dankt voor het "helpen" en dat ze me zullen berichten wanneer ze me nodig hebben.

Was niet echt de afspraak volgens mij, ik heb nu dus een probleem waarmee ik 2 á 3 keer per dag m'n telefoon moet opladen. Ter vergelijking; op een rustige zeer luie dag haal ik met 3 uur screen on time in 23 uur m'n batterij van 100 naar 1, met alleen WiFi aan. Belachelijk dus, en dat na een reinstall. Apps drainen geen batterij. Sterker nog, volgens de statistieken heeft Google Drive in 1 minuut runtime (waarvan dus 1 screen on time) 8% getrokken. Dat kan niet.

Vind het ronduit belachelijk zo, ik wil ook geen OnePlus 5(T) kopen als ik ervoor kies om een nieuwe telefoon te kopen. De 3T is perfect (was perfect); totdat alles werd verpest in november.
Iemand anders die hier last van heeft?

tag: @AnonymousWP volgens mij hebben wij het hier uitgebreid over gehad, was vooral benieuwd naar jouw mening.
Vind het wel erg raar hoor. Waarom stuur je niet gewoon je toestel terug naar OnePlus en vraag je om een nieuwe accu? Na al dat gezeik had ik dat allang gedaan. Zoals al aangegeven: het is misschien een goede tip om Google Play Services tijdelijk uit te schakelen.

Heb je al een keer geprobeerd om een schone installatie te doen zonder apps te installeren? Gaat dat dan wel goed?

Open Bèta 33/24 is aangekondigd en de veranderingen zijn minimaal. Beetje teleurgesteld dat ze hier een kleine 3 weken over gedaan hebben.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 33 for the OnePlus 3 and 24 for the OnePlus 3T

Changelog:

• OnePlus 3: Nog niet beschikbaar
  • OnePlus 3T: Nog niet beschikbaar
Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

spoiler:

Instructions and Info:
  3. Steps to revert:
      • Download special build

spoiler:
Please note:
quote:
flippiej schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:04:
Niet echt een antwoord, maar je zou ook kunnen kijken of Google inbox dezelfde problemen geeft i.p.v. de Gmail app. Ik gebruik die app zelf liever dan Gmail, al is dat natuurlijk wel erg voorkeurs afhankelijk.
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar het gebeurt alleen als ik die Unread-badges inschakel. Ook omdat de drain alleen optreedt als ik mijn Hotmail-account toevoeg.
quote:
Netsrek schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:14:
Op de OnePlus 3 van mijn vriendin is het vreemde voorval dat het afspelen van video's uit whatsapp hapert/stottert. Dit zijn IMHO hele simpele videos. Verder heeft ze geen videobestanden op d'r opslag staan.

Bij instagram of YouTube heeft ze hier geen last van (streaming waarschijnlijk).

Heeft iemand dit voorval ook eens gehad en wellicht een oplossing (buiten factory reset)?
Nog nooit gehoord of last van gehad. Kan ik prima afspelen, en via Google Foto's gaat het ook vlekkeloos.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 26-03-2018 14:58 (57%)

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-01 18:52
quote:
GreNade schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:44:
Nieuwe update geïnstalleerd, face unlock werkt wel grappig. Ik moet nog even zien of ik het aanlaat, soms zet ik mijn telefoon aan juist om naar het lockscreen te kijken.
Automatisch unlocken afzetten 😊 dan kun je lockscreen bekijken en gewoon door swipe unlocken. Handig als je vochtige vingers hebt ofzo

https://tweakers.net/ext/f/lNtzrtKdJgjYwQDwA3chIGYe/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23-01 14:38
Ik zit al anderhalf jaar met een zieke batterydrain van android system/besturingssyteem/inactive en had alles al geprobeerd. Factory reset, cache wissen blablabla. Op den duur zelfs de batterij vervangen. Nog steeds altijd een SOT van één uur ofzo.

Nu heb ik alle batterijbesparende instellingen uit gezet en pak ineens al een aantal weken structureel een SOT van 4 of 5 uur.

Echt wattefuk jongens. :F

Stoeptegel5 wijzigde deze reactie 04-06-2018 20:07 (25%)

• bazzemans
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:03
Google Assistent is voor iedereen beschikbaar en werk in het Nederlands. Het lijkt echter nog niet helemaal goed te werken. Ik kan namelijk "ok Google" of "hey Google" niet gebruiken en geen spraakmodel (voice model maken). Dit is bij de instellingen "greyed out". Is dat bij alle OnePlus 3 gebruikers zo of alleen bij mij?

Screenshot

Edit: Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om het op te lossen, waaronder het verwijderen van de Google en de Google Assistent app en opnieuw installeren, het verwijderen van alle data van beide apps.

bazzemans wijzigde deze reactie 04-08-2018 23:21 (17%)

• Laguna
Ik heb sinds kort een andere auto die met Bluetooth is uitgevoerd (voorheen gebruikte ik daar een Mr. Handsfree carkit voor), echter bij het navigeren middels Google Maps en het gebruik van Flitsmeister wordt het geluid niet over de speakers van de auto weergegeven, telefoongesprekken gaan wel goed (radio wordt gemute en je kan het telefoongesprek handsfree voeren). Dit blijkt een beperking van de instellingen van Google Maps bij Android te zijn, aangezien bij iOS (zie screenshot) gek genoeg de bij de instellingen van Google Maps "Afsp. als Bluetooth-tel.gespr." staat, deze instelling ontbreekt echter bij Android (zie screenshot). Bij Android is er een workaround met de app "AudioBT" al is deze niet gratis en heeft zo z'n beperkingen.

Daarom wou ik alles maar gewoon via de speaker van m'n telefoon laten lopen. Bij Flitsmeister is hier een instelling om dit te forceren en hierbij komen de meldingen nu wel uit de speaker. Bij Google Maps dacht ik dat dit zou kunnen als je "Stem afspelen via Bluetooth" uitschakelt, echter in de praktijk blijkt dit niet zo te zijn en blijft het nog steeds stil.
Is dit een bug in de app Google Maps of heeft dit een andere oorzaak?

iOSAndroid

Laguna wijzigde deze reactie 28-08-2018 16:27 (14%)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• CasperNL
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-01 19:24
Na 2 jaar tevreden gebruik merk ook ik dat de batterij niet zo lang meer meer gaat dan vroeger. Opzich vind ik dat niet erg gezien ik m'n telefoon toch niet heel intensief gebruik.. Ik haal gelukkig een volle dag nog net wel.

Dit haal ik alleen niet als de software batterij gaat verspillen: iets waar ik afgelopen tijd vaak tegen aan loop. Zo ook vandaag. Ik ging in overleg: vliegtuigmodus, telefoon locked en in de broekzak. 45 minuten later merk ik op dat de accu bijna helemaal leeggelopen is:

Je ziet in deze screenshot duidelijk dat de telefoon geen signaal had (vliegtuigstand) en dat het scherm uit was. Toch heeft waarschijnlijk de camera de accu leeg getrokken wat deze was blijkbaar het gehele overleg actief? Terwijl het scherm uitstond?? :/ ?

Ik dacht eerst dat het mogelijk te maken kon hebben met face unlock (wat ik gebruik) echter dan zou je verwachten dat het scherm ook actief was geweest..

Mensen die dit ook ervaren? Ik denk (met de kennis van nu) dat dit vaker voorkomt dan dit hele duidelijke voorbeeld van vandaag: regelmatig voelt m'n telefoon warm aan als ik hem uit m'n broekzak haal en merk ik dat de telefoon tijdens stanby tijd toch resterende accu capaciteit verliest

• Laguna
Het meest frustrerende bij Android is toch wel dat indien iets je telefoon constant wakker houdt je niet eens kan zien wat hier de oorzaak van is:

Vroeger kon je hier Wakelock Detector voor gebruiken maar Google heeft dat door aanpassingen in Android onmogelijk gemaakt en nu dien je hier je toestel voor te rooten voor de volledige functionaliteit. In Android 8.1 zou dit wel beter zichtbaar moeten zijn, maar die hebben ze leuk geschrapt in faveure van Android 9 (waarvan nog de vraag is wanneer die überhaupt gaat komen).

Dit is nu een aantal keer gebeurd sinds ik op 5.0.6 zit (cache al gewiped). Iemand nog een idee hoe je er (zonder root) toch achter kan komen wat nu de oorzaak is?

• Laguna
AnonymousWP schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:25:
[...]

Zou een systeem-app kunnen zijn die de wakelock veroorzaakt. Je zou even in de Play Store naar 'battery stats' kunnen zoeken. Deze geven je een gedetailleerder overzicht. Als het één van de apps is, zou je deze kunnen verwijderen of updaten om te kijken of dit het probleem oplost.
Dat denk ik ook ja, een systeem-app, maar een gewone app kan ook doen lijken alsof het een systeem-app is. Indien een app een bepaald proces in Android OS aanspreekt wordt het onzichtbaar. BetterBatteryStats is vergelijkbaar met Wakelock Detector, beiden geven een gedetailleerder overzicht (mits je via ADB enkele commando's uitvoert om de nodige permissies te geven). Echter is interpreteren hiervan vrij lastig en kan je alsnog niet zien welke app de oorzaak is, hieronder een voorbeeld van kernel wakelocks bij Wakelock Detector toen er ook sprake was van dat mijn telefoon urenlang ingeschakeld bleef. Zeg het maar, welke app is het?

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
@Darkz0rs 3 (3T kwam pas eind 2016). Wifi verbonden, 4G. BT was deze cycle niet ingeschakeld.

@whistleblazer Meestal zit ik ook tussen de 3,5 en 4 uur, maar deze keer was het bovengemiddeld. Als ik zaken als GPS ga gebruiken dan gaat het uiteraard wel erg hard.

De snelheid valt mij ook in positieve zin op.. Al mijn vorige smartphones (Xperia Arc, HTC One, HTC One Max) heb ik weggedaan omdat ze veel te traag werden (door nieuwere software), maar dat lijkt bij de OP3 totaal niet aan de orde te zijn. Gaat als een speer.

Voor de liefhebber:

S_Chief wijzigde deze reactie 17-01-2019 15:09 (9%)

You save everyone, but who saves you?

• S_Chief
  • Niet online
Het gaat om dat fysieke knopje aan de zijkant hè.

S_Chief wijzigde deze reactie 25-02-2019 21:39 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
https://forums.oneplus.co...45/page-453#post-20042529
This build isn't the latest one, I just flashed it on March 8.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 15-03-2019 10:21 (17%)

• Drossie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 19:09
Geen nieuws over de nieuwste update naar Pie?

Mijn wallet cover is zo goed als kapot. Heeft iemand hier nog eentje liggen?

Ik had al langer een vraag ivm datagebruik. Wanneer ik dat opzoek, krijg ik telkens 2 verschillende hoeveelheden. Kan iemand dat verklaren?

• S_Chief
  • Niet online
Jeltel schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 08:51:
@Chip. Wel jammer dat de dual sim ondersteuning niet compleet is. Je kunt geen ringtone per sim uitkiezen en de keuze welke sim je gebruikt wordt niet per contact opgeslagen.
Krijg ik ook niet voor elkaar met een andere dialer of iets dergelijks.
Ringtone per sim kan gewoon hoor.
Laguna schreef op zondag 21 april 2019 @ 07:28:
@S_Chief @Stoeptegel5
Nieuwe manier beter? Ik zou niet weten waarom, wat is het nut van stil dan?
Ik gebruik stil ipv DND 's avonds. Dus nu heb ik stil, tril en geluid zonder het menu in te hoeven gaan.

S_Chief wijzigde deze reactie 21-04-2019 12:12 (37%)

• P1nGu1n
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:58
Dannisi schreef op maandag 22 april 2019 @ 06:29:
[...]

Het probleem is dat iedereen dat al jaren doet, en OnePlus ook geen idee lijkt te hebben waar ze mee bezig zijn. Hoe moeilijk kan het nou zijn om 3 dropdown menus te hebben dat je per optie van de slider kan instellen wat ik wil....DAAR vraagt iedereen al sinds de 3 uitkwam om, en blijkbaar is dat te moeilijk....Onder Android 6 was er een Xposed module die het kon, maar dat hebben ze met Android 7 ook gesloopt.

Maar dus nog een reden om op Android 7 te blijven, het werkt nu, ik ben er aangewend hoe het werkt, waarom verandering.

Dit is niet persoonlijk naar jou, maar gewoon meer een rant over iets waar ik me nu al bijna 3 jaar aan erger ;)
Zoiets als LineageOS? Per stand volledig aan te passen, dat werkt perfect!

Het stoorde mij ook dat OxygenOS met de Oreo upgrade de spider functionaliteit had gewijzigd

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23-01 14:38

Hij staat er nog steeds niet haha

Stoeptegel5 wijzigde deze reactie 22-05-2019 20:38 (4%)

• Laguna
GreNade schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Is bij mij nooit weggeweest hoor?
Wel.

Zat geen rood bij.

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-01 01:23
Zijn er nog meer mensen die geen NL-Alerts ontvangen? Ik heb volgens mij toch alles goed ingesteld staan onder stock OxygenOS 9.0.3:

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.0.8. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True