benep schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:02:
Ik heb m'n Oneplus 3T bijna 3,5 jaar. Toestel voldoet, maar ik merk dat ik toch wat vaker naar nieuwere toestellen zit te kijken.
De toestellen die ik check zijn :
Wat zouden jullie doen? En is het het waard om te upgraden? De 3T werkt nog goed, hij moet alleen wat vaker aan de lader.
Tja ik zat sinds oktober met hetzelfde dilemma (op dat moment had ik m'n OP3 ruim 3 jaar). Bij release van de 7T had ik 'm gelijk besteld, maar toch teruggestuurd. Om 'm vorige maand met de prijsverlaging naar 500 euro weer te kopen. Nu is het toch een blijvertje. Ik zal moeten wennen aan het ontbreken van de notificatie LED in afwachting van AOD. Dynamisch bereik van de camera is veel beter en macro ook erg mooi, trilmotor is beter, alles reageert nog sneller en accu is groter en gaat langer mee. Toestel is wel wat langer en zwaarder. Gestures van Android 10 zijn ook wel prettig bij zo'n groot scherm. Qua security ook weer up-to-date. Bouwkwaliteit is vergelijkbaar, alleen nu een glazen achterkant ipv metaal. Donkergrijs heeft bij een bepaalde lage helderheid een groene tint en er is een nodge, maar verder is het scherm op alle vlakken beter.
Pixel 4a zal hier wel weer niet officieel worden verkocht en ik ben geen fan van barebone Android, maar als je fan bent van Google, graag als eerste de bugs uit Android/3rd party apps wilt halen en een goede camera wilt dan is de Pixel een prima keus.
OnePlus 8 heeft weinig voordelen tov de 7T: een iets snellere SoC, 5G en een grotere accu. Met als minpunten: een waardeloze macro camera, geen telelens en curved edges.
Realme is net als OnePlus een dochteronderneming van BBK en heeft met de introductie van Realme UI ook best aardige software (al is ColorOS bij OPPO sinds versie 7.1 ook erg uitgekleed). De X2 Pro en X50 Pro zijn dan ook goede opties.
Je kan ook overwegen om je 3T te houden en te voorzien van LineageOS, dan ben je weer up-to-date qua security updates en heb je ook Android 10 (verder kan je 'm voor een klein bedrag opsturen naar OnePlus om de accu te laten vervangen). Mocht dat niet bevallen dan kan je alsnog voor een alternatief kiezen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H