• Jerren583
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-05 17:05
devilsnight schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:31:
[...]

Goede tip, maar helaas is het nu zelfs zo erg dat het oplaadkabeltje nog amper echt goed de telefoon in gaat. Het zit extreem losjes en triggert echt amper de charge nog ook.

Gaat een andere phone worden dit jaar denk ik. Ik kocht deze in 2015 geloof ik, tweedehands maar zgan voor 250 ofzo. Hopelijk kom ik zoiets weet tegen want veel meer dan dat wil ik niet uitgeven.
Dit hoeft geen obstakel te zijn, mijn laadkabel zat ook zo los dat de smartphone bij elk tikje tegen de telefoon stopte met laden. Op één of andere manier had de beeldschermreiniger het stof/de rommel zo verzwakt dat de scherpe hoeken van de laadkabel er door heen konden snijden, als een mes door boter.

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:31:
[...]

Goede tip, maar helaas is het nu zelfs zo erg dat het oplaadkabeltje nog amper echt goed de telefoon in gaat. Het zit extreem losjes en triggert echt amper de charge nog ook.

Gaat een andere phone worden dit jaar denk ik. Ik kocht deze in 2015 geloof ik, tweedehands maar zgan voor 250 ofzo. Hopelijk kom ik zoiets weet tegen want veel meer dan dat wil ik niet uitgeven.
Misschien een beetje late reactie, maar ik heb dit ook gehad. Toevallig ben ik vorige week met een tandenstoker en een beetje blazen helemaal los gegaan rond het contactpunt, en kon hier behoorlijk veel stof mee weghalen. Nu klikt de kabel er weer prima in en is het probleem verholpen.

Hetzelfde had ik ook snel met m'n audio-ingang, die klikte ook niet goed vast. Ik dacht dat het aan m'n kabeltje lag, want ik had net nieuwe oortjes gekocht. Uiteindelijk ook met een tandenstoker behoorlijk wat stof eruit kunnen halen en daarna klikte alles weer prima vast.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:41
Ik vroeg me af waarom er al 2 maanden geen updates meer zijn voor de oneplus 3(t) en toen las ik dat mijn huidige build de laatste was die oneplus uitgebracht heeft en dat ze ook geen nieuwere meer gaan uitbrengen.

Dat is (ondank de nette 3 jaar) wel een beetje balen.

Ik ben laatste tijd een beetje tegen de huidige wegmik maatschappij dus eigenlijk wil ik geen nieuwe kopen.

Nu heb ik jarenlang custom roms gedraaid op al mijn andere telefoons voor deze. Elke maand weer een nieuwe rom want: nieuwe features yeeej :)

Nu heb ik 3 jaar terug bewust voor dit toestel gekozen omdat het een schone rom is, geen gekloot (het werkt altijd) en altijd lekker up-to-date. Maar dat laatste is nu dus niet meer het geval.

Welke rom kan ik nu het beste pakken als ik echt geen gedoe wil hebben? Mijn toestel is een deel van mijn gereedschap en dat ding moet gewoon werken en actueel zijn qua security.

Wat zouden jullie doen? Toch maar eens nieuw toestel of is er een rom die echt stabiel is en een beetje actueel?

blog.wapnet.nl

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@L0g0ff prima post voor [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Zoals ook bij de quick relply onderaan de pagina staat.

• L0g0ff
Jeltel schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:27:
@L0g0ff prima post voor [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
Zoals ook bij de quick relply onderaan de pagina staat.
Ja ik twijfelde. Maar ik vond toch meer een algemene ervaring en discussie topic. Voor iedereen hier is het de laatste rom door oneplus. De algemene vraag is of we beter over kunnen stappen naar een ander toestel of een stabiele custom rom.

Dat is de reden dat ik hier postte.

blog.wapnet.nl

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-05 09:49
L0g0ff schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:10:

Nu heb ik 3 jaar terug bewust voor dit toestel gekozen omdat het een schone rom is, geen gekloot (het werkt altijd) en altijd lekker up-to-date. Maar dat laatste is nu dus niet meer het geval.

Welke rom kan ik nu het beste pakken als ik echt geen gedoe wil hebben? Mijn toestel is een deel van mijn gereedschap en dat ding moet gewoon werken en actueel zijn qua security.

Wat zouden jullie doen? Toch maar eens nieuw toestel of is er een rom die echt stabiel is en een beetje actueel?
Een custom rom en veiligheid en stabiliteit gaan wat mij betreft niet helemaal samen. Niet dat een custom rom niet stabiel of veilig kan zijn, maar je ben overgeleverd aan het knutselwerk van anderen ipv van een fabrikant die, hopelijk, prioriteit aan stabiele en veilige software geeft.

Ik denk dat als je perse zo lang mogelijk met een telefoon wil doen en up-to-date software wil dat je eigenlijk gewoon een iPhone moet kopen en als je perse Android wil een Pixel.

Aan de andere kant, hoe veilig of onveilig is een oudere Android versie nou daadwerkelijk? Zolang je het bij officiële apps en geen vage apps houd is het risco volgens mij vraag laag.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 07:25
@L0g0ff
Ik heb sinds een kleine maand Havoc-OS draaien op mijn 3 jaar oude Oneplus 3. Nieuwste android (10), stabiel, flinke community (Telegram) en regelmatig updates.

Havoc-OS staat bekend om zijn stabiliteit en vanilla android ervaring. Geen rare poespas maar wel een paar welkome additionele instellingsmogenlijkheden.

Ik ben uiteindelijk gezwicht voor een custom rom omdat ik mijn OP3 nog prima vind meekomen maar wel graag speel met de laatste nieuwe snufjes in android ( Android 10 dark-mode everything O+ :9~ )

Alles voor elkaar krijgen viel me ook reuze mee: ik heb mijn OP3 de afgelopen 3 jaar ook gewoon stock gehouden. De laatste keer dat ik met een custom rom rondliep was op mijn HTC HD2 denk ik :'). Toch had ik binnen een paar uurtjes alles draaien en was ik helemaal over.

@Jeltel
Is de splitsing in topics (custom roms/everaring) nog relevant gezien de sterk teruggelopen activiteit in deze topics en de OP3 überhaupt?

• Jeltel
  • Niet online
@CasperNL Goed punt.

• L0g0ff
CasperNL schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:20:

Havoc-OS staat bekend om zijn stabiliteit en vanilla android ervaring. Geen rare poespas maar wel een paar welkome additionele instellingsmogenlijkheden.
Tnx! Ik was precies opzoek naar een zo'n reactie. Ik ga me er eens in verdiepen.

blog.wapnet.nl

• tarlitz
  • Niet online
Hoe zit het nu met beveiligingsupdates? Krijgen wij die ook helemaal niet meer?
Zeker met berichten als: nieuws: Onderzoeker vindt kritiek bluetoothlek in Android 8 en 9 wordt ik hier wel een beetje nerveus van.

Ik ben eigenlijk nog heel erg tevreden met m'n OP3. Maar ik zit er al een tijdje aan te denken om over te stappen naar een custom rom, maar ik ben hier nog helemaal niet in thuis. Wat zouden stabiele opties die wel gewoon beveiligingsupdates krijgen (liefsts OTA)?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:48
Nee, er komen helemaal geen updates meer uit voor 3/3T vanuit OnePlus. Dan zou je een custom rom er op moeten zetten.

Ik wacht nog ff tot de 8 op de markt komt. Tot die tijd hou ik het nog wel ff uit met m'n 3T.

[Voor 29% gewijzigd door tiguan op 07-02-2020 17:10]

tarlitz schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:06:
Hoe zit het nu met beveiligingsupdates? Krijgen wij die ook helemaal niet meer?
Zeker met berichten als: nieuws: Onderzoeker vindt kritiek bluetoothlek in Android 8 en 9 wordt ik hier wel een beetje nerveus van.

Ik ben eigenlijk nog heel erg tevreden met m'n OP3. Maar ik zit er al een tijdje aan te denken om over te stappen naar een custom rom, maar ik ben hier nog helemaal niet in thuis. Wat zouden stabiele opties die wel gewoon beveiligingsupdates krijgen (liefsts OTA)?
Jullie krijgen helemaal geen updates meer. 9.0.6 was de laatste. Ik zou overstappen naar HavocOS, zoals @CasperNL aangaf: CasperNL in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• CasperNL
HavocOS heeft trouwens geen OTA-updates (meer), daar zou je even voor je even verder moten zoeken. Neemt niet weg dat zonder OTA updates het updaten alsnog vrij gemakkelijk gaat
Dat vind ik wel jammer om te horen. Is niet echt gebruiksvriendelijk om telkens een update handmatig te moeten installeren. Liever op "download and install" drukken en klaar.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:31

Laguna

Connaisseur

Ik zou zelf voor LineageOS gaan als custom rom. Betrouwbaar en regelmatig updates.

[Voor 27% gewijzigd door Laguna op 08-02-2020 01:02]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Laguna schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 00:57:
Ik zou zelf voor LineageOS gaan als custom rom. Betrouwbaar en regelmatig updates.
Elke dag zelfs iirc, maar betrouwbaar niet echt imo... Op de 2 is het best dramatisch met bugs.

• tarlitz
  • Niet online
AnonymousWP schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 01:11:
[...]

Elke dag zelfs iirc, maar betrouwbaar niet echt imo... Op de 2 is het best dramatisch met bugs.
LineageOS heeft wel een duidelijke website met veel info en installatie instructies. Bij HavocOS kom ik niet verder dan een sourceforge pagina en een XDA post zonder enige vorm van documentatie. Wat ik daar dan mee moet, weet ik ook niet. Ik ga me er even in verdiepen.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

AnonymousWP schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 01:11:
[...]

We hebben het hier over de 3, niet de 2 :>

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:00
AnonymousWP schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:58:
Dat vind ik wel jammer om te horen. Is niet echt gebruiksvriendelijk om telkens een update handmatig te moeten installeren. Liever op "download and install" drukken en klaar.
Bij lineageos kan dat wel, maar er zit al maanden een bug in waardoor het alsnog verstandiger is om de update wel OTA te laten downloaden, maar via TWRP te installeren.

• tarlitz
  • Niet online
Na alle berichten van hier en andere fora, toch maar voor HavocOS gegaan, mede ook omdat deze op Android 10 gebaseerd is. Uiteindelijk was het duidelijk dat ik eerst TWRP moest flashen. Dit was niet heel erg moelijk, maar wel onduidelijk omdat overal halve informatie staat.

Daarna HavocOS flashen, ging prima, maar deze bleek heel erg onstabiel. Ik kan me daarom (helaas) niet vinden in de reactie van @CasperNL. Ik kreeg eigenlijk vanaf het begin al allerlei foutmeldingen, toetsenbord werkte niet, en de interface was traag. Okee, paar keer opnieuw opstarten, caches legen, wipen, nog een keer proberen, geen verandering. Toen toch maar voor LineageOS (16) gegaan en deze werkte meteen als een zonnetje. Uiteindelijk heb ik nog de hele avond zitten tweaken om alles weer hetzelfde te krijgen. Nadat ik m'n Nova instellingen geimporteerd had ziet alles er weer (bijna) net zo uit als voorheen :)

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:45
De 3 krijgt de ambient mode voor Google Assistant: https://www.androidplanet...nt-mode-google-assistent/

[Voor 25% gewijzigd door Pjotrofsky op 12-02-2020 08:06]

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:09
Nieuwe batterij erin gemikt, gaat het ding nog steeds even lang mee ;(

Ach, dan maar minder op de telefoon kijken.

"Originele" batterij

Naast elkaar valt op dat het lettertype van de nieuwe batterij onduidelijker is. Waarschijnlijk is het gewoon een scan van de echte batterij geweest...

Wat een rotkreng om open te krijgen is het trouwens. Gelukkig zijn het rondom metalen bobbeltjes die in kleine uitsparingen vallen, als 't plastic was had ik die al gesloopt met m'n lompe handen. Naja, blij dat er geen lijm is gebruikt.

• Jeltel
  • Niet online
@ikt Valt reuze mee dat open krijgen toch.

En veel belangrijker, je kúnt hem tenminste zelf open maken, iets vervangen, weer in elkaar zetten en het ding werkt dan ook gewoon!
Erg fijn :)

• CasperNL
@tarlitz Late reactie, maar alsnog. Balen je ervaring met HavocOS zo tegenviel! Bij mij draait de boel al een paar maanden als een zonnetje. Gelukkig heb je een goed alternatief gevonden in LineageOS. Hoe bevalt het zo na een paar dagen?

@ikt Interessant! Ik denk dat mijn OP3 na 3 jaar tijd ook wel baat heeft aan een verse batterij. Ben alleen toch huiverig ivm inferioriteit van namaak/nep batterijen... Accu monitor app geeft een aan dat mn huidige batterijcapaciteit op ongeveer 85 procent zit. Ik vraag me dus af of een 'nieuwe' (waarschijnlijk niet officiële) batterij meer oplevert. Hou ons op de hoogte van je ervaring! :D

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:09
CasperNL schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:23:
@ikt Interessant! Ik denk dat mijn OP3 na 3 jaar tijd ook wel baat heeft aan een verse batterij. Ben alleen toch huiverig ivm inferioriteit van namaak/nep batterijen... Accu monitor app geeft een aan dat mn huidige batterijcapaciteit op ongeveer 85 procent zit. Ik vraag me dus af of een 'nieuwe' (waarschijnlijk niet officiële) batterij meer oplevert. Hou ons op de hoogte van je ervaring! :D
Zal ik doen mocht het verbeteren. Welke app gebruik je voor batterij monitoring? Ik doe dat niet meer sinds ik geen Galaxy Nexus meer gebruik :+
Jeltel schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:37:
@ikt Valt reuze mee dat open krijgen toch.

En veel belangrijker, je kúnt hem tenminste zelf open maken, iets vervangen, weer in elkaar zetten en het ding werkt dan ook gewoon!
Erg fijn :)
Inderdaad, dat was super fijn. Ik ga dit beestje waarschijnlijk nog lang niet vervangen.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:01

servies

Veni Vidi Servici

ikt schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:26:

"Originele" batterij

Naast elkaar valt op dat het lettertype van de nieuwe batterij onduidelijker is. Waarschijnlijk is het gewoon een scan van de echte batterij geweest...
Er zit zelfs een tikfout in de tekst:
deamontar i.p.v. desmontar...

Definitely namaak...

• tarlitz
  • Niet online
CasperNL schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:23:
@tarlitz Late reactie, maar alsnog. Balen je ervaring met HavocOS zo tegenviel! Bij mij draait de boel al een paar maanden als een zonnetje. Gelukkig heb je een goed alternatief gevonden in LineageOS. Hoe bevalt het zo na een paar dagen?
Toch gek dat op hetzelfde toestel het zo kan verschillen. Misschien had ik net een slechte build te pakken. Dit onderstreepte direct mijn angst voor instabiele custom roms.

LineageOS is verder op zich prima. De software had een paar dagen nodig om de batterij te optimaliseren, zo ging die de eerste 2-3 nachten 's nachts uit omdat de batterij leeg was (beide keren met >30% de avond ervoor). Dat is nu weg.
Verder wat kleine dingetjes (vooral gewenning), de notification slider op LineageOS werkt heel anders dan op OOS (iets wat ik veel gebruik), toetenbord is weer even wennen (zelfs met SwiftKey zitten knoppen blijkbaar toch op een andere plek), en het drop-down menu zit anders in elkaar.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

tarlitz schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:44:
[...]

Verder wat kleine dingetjes (vooral gewenning), de notification slider op LineageOS werkt heel anders dan op OOS (iets wat ik veel gebruik), toetenbord is weer even wennen (zelfs met SwiftKey zitten knoppen blijkbaar toch op een andere plek), en het drop-down menu zit anders in elkaar.
De notification slider is bij mijn weten volledig aanpasbaar in LineageOS, dus die zou je identiek aan OOS kunnen instellen (daar kan OP nog een voorbeeld aan nemen).

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-04 22:31
M’n Xiaomi mi9t pro display is kapot gevallen. Bezorgen van Aliexpress display gaat wel even duren met dat Corona virus..

Na 3 maanden in de la te hebben gelegen nu dus weer de 3T in gebruik. Voelt niet eens zo heel veel trager. Mis wel de betere camera, het grotere scherm en de dubbele SOT(batteryduur).

Helaas geen security updates meer voor OxygenOS, overweeg om die reden LineageOS en vraag met het volgende af:
(Gezien ' [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.' al tijden dood is, post ik het hier)
  1. Wat werkt minder goed op LineageOS vergeleken met OygenOS?
  2. Kun je de Oneplus camera nog installeren middels een losse APK?En werkt die dan net zo goed?
  3. Werken alle apps? Ook bankieren apps, etc?
  4. Is het batterijverbruik vergelijkbaar?Of beter/slechter?
  5. Zijn er alleen nightly builds? Of ook stable builds?
  6. Zijn de nightly builds prima geschikt voor dagelijks gebruik of krijg je soms spontane reboots etc. na een update?

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 19:09
Allessendro schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:41:
Helaas geen security updates meer voor OxygenOS,
Ik gebruik nog steeds een OP3 en dan zonder die security updates. Zolang je geen al te gekke apps erop zet, alleen uit de playstore, en niet overal op klikt wat je niet kent, is er toch niets aan de hand? ;)
Waarom dan al die moeite doen met een andere OS? Je gaat die toch maar tijdelijk gebruiken... 8)7

Off Topic: Ik heb ook lang getwijfeld over die Mi 9 Pro, maar als de snelheid niet zoveel uitmaakt, dan wacht ik nog wel ff tot de OP7T een betere prijs krijgt. :+

Arriving Somewhere but not here....

• Bzztoh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:07
Hmm, bij mijn 3T is de powerbutton kapot. Dus ik ga eens op zoek naar iets anders

• Allessendro
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:58:
[...]

Ik gebruik nog steeds een OP3 en dan zonder die security updates. Zolang je geen al te gekke apps erop zet, alleen uit de playstore, en niet overal op klikt wat je niet kent, is er toch niets aan de hand? ;)
Waarom dan al die moeite doen met een andere OS? Je gaat die toch maar tijdelijk gebruiken... 8)7

Off Topic: Ik heb ook lang getwijfeld over die Mi 9 Pro, maar als de snelheid niet zoveel uitmaakt, dan wacht ik nog wel ff tot de OP7T een betere prijs krijgt. :+
Er worden regelmatig securitylekken gepatched waarmee de complete telefoon is over te nemen na het ontvangen van een sms, openen van een plaatje of zelfs alleen het laten overgaan van de telefoon.
Dus liever heb ik een bijgewerkte telefoon, gebruik deze ook voor bankzaken, etc.

• tarlitz
  • Niet online
Allessendro schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:41:
  1. Wat werkt minder goed op LineageOS vergeleken met OygenOS?
  2. Kun je de Oneplus camera nog installeren middels een losse APK?En werkt die dan net zo goed?
  3. Werken alle apps? Ook bankieren apps, etc?
  4. Is het batterijverbruik vergelijkbaar?Of beter/slechter?
  5. Zijn er alleen nightly builds? Of ook stable builds?
  6. Zijn de nightly builds prima geschikt voor dagelijks gebruik of krijg je soms spontane reboots etc. na een update?
Ik zat zelf 2 weken terug met dezelfde vragen (zie een paar posts terug), dit is ongeveer mijn ervaring:
  1. Op zich weinig verschil, als je hem goed instelt werkt het nagenoeg hetzelfde.
  2. Ik heb zelf de modded gcam erop gezet, werkt prima.
  3. Yup, alles werkt zoals je gewend bent. Bankieren app is ook geen probleem.
  4. Batterijverbruik lijkt me vergelijkbaar, alhoewel het wel een paar dagen nodig had om te calibreren. Volgens mij met die optimalisaties die het OS doet.
  5. Voor zover ik begrijp doet LineageOS alleen rolling releases via nightlies. Het idee is dat ze nooit op alle telefoons kunnen testen, dus 'stabiele' versies uitbrengen heeft weinig zin. Niet bepaald mijn voorkeur, maar het is niet anders.
  6. Aangezien er geen stabiele versies zijn heb je verder weinig keuze ;-) Ik zit nu een week of 2 op LineageOS, en ik heb nog geen gekke dingen meegemaakt. Het draait allemaal prima hier, en ik merk bijna geen verschil met OOS, behalve dat een paar apps van OP missen.

• Allessendro
tarlitz schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 23:53:
[...]
• Aangezien er geen stabiele versies zijn heb je verder weinig ?Het draait allemaal prima hier, en ik merk bijna geen verschil met OOS, behalve dat een paar apps van OP missen.
[/list]
Thanks, ga een backup maken en Lineageos proberen.

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03:48
Bzztoh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:06:
Hmm, bij mijn 3T is de powerbutton kapot. Dus ik ga eens op zoek naar iets anders
Hoe bedoel je kapot? Mijn volume buttons waren ook 'kapot' omdat ik ze niet meer in kon drukken. Ik heb een nieuw kabeltje besteld en vorige week erin gezet. Werkt weer naar behoren :)

• Jeltel
  • Niet online
Ik mag al 2 maanden een nieuwe werktelefoon bestellen. Maar ik hou het elke keer af, omdat er geen fatsoenlijke vervanging is waar ik: 1. daadwerkelijk iets beters krijg. 2. niet teveel voor hoef bij te betalen.

Zojuist kwam I&A meneer weer langs :) Die snapt me gelukkig heel goed. Die had de 3 en nu de 6 ;)

Hopelijk komen er toch nog wat toffe telefoons binnekort op de markt. Hoop dat de aankondigingen die eigenlijk op het MWC zouden gebeuren als nog komen.

• Bzztoh
Stoeptegel5 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:45:
[...]

Hoe bedoel je kapot? Mijn volume buttons waren ook 'kapot' omdat ik ze niet meer in kon drukken. Ik heb een nieuw kabeltje besteld en vorige week erin gezet. Werkt weer naar behoren :)
Ik kan de knop indrukken, maar er gebeurt helemaal niets. Ingedrukt houden voor restart werkt ook niet meer.

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03:48
Bzztoh schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:05:
[...]

Ik kan de knop indrukken, maar er gebeurt helemaal niets. Ingedrukt houden voor restart werkt ook niet meer.

Je zou dit kunnen proberen

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14
Jeltel schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:00:
Ik mag al 2 maanden een nieuwe werktelefoon bestellen. Maar ik hou het elke keer af, omdat er geen fatsoenlijke vervanging is waar ik: 1. daadwerkelijk iets beters krijg. 2. niet teveel voor hoef bij te betalen.
Ik had hetzelfde probleem en ben uiteindelijk toch maar voor een Samsung S10+ gegaan.

En ik moet zeggen: Hij bevalt me prima!

• Bzztoh
Bedankt. De eerste stap, uitzetten, gaat al niet :P
Maar eigenlijk wil ik aan een ruim drie jaar oude telefoon geen geld meer uitgeven. Ik hoop dat de OP 8 snel uitkomt of misschien nog een andere interessante mobiel.

• Jeltel
  • Niet online
@Bzztoh Je kunt hem ook best open maken terwijl het ding nog aanstaat. Gelijk na het verwijderen van de metalen achterkant, kun je bij de powerknop. Daarvoor hoef je de batterij niet aan te raken.
Natuurlijk alleen doen met plastic zaken, zodat je geen kortsluiting maken.

En aangezien je toch al voor een andere telefoon zou gaan, heb je niets te verliezen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Ik kreeg dit weekend een melding om LineageOS via de OTA te updaten. Dus ik denk, dat kan ik wel even doen. Echter zit er een hele dikke bug in de OTA update proceduren waarbij je telefoon in een permanente bootloop komt. LOS wilde _niet_ meer opstarten wat ik ook probeerde, en blijkbaar is de enige manier om het op te lossen een schone installatie vanuit TWRP. Daar was ik wel weer even een paar uurtjes mee zoet...

Blijkbaar is de juiste volgorde, OTA update downloaden, _niet_ automatisch installeren, zelf rebooten naar recovery en vervolgens handmatig via TWRP flashen uit de /data/lineageos_updates folder/.

Het is vast al een paar keer voorbij gekomen, maar ik wil toch even melden. Ik vind dit een redelijk vergaande bug die er blijkbaar al maanden inzit. Onbegrijpelijk dat de OTA niet uitgeschakeld wordt of dat heir tenminste voor gewaarschuwd wordt ergens.

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:00
tarlitz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:18:
Ik kreeg dit weekend een melding om LineageOS via de OTA te updaten. Dus ik denk, dat kan ik wel even doen. Echter zit er een hele dikke bug in de OTA update proceduren waarbij je telefoon in een permanente bootloop komt. LOS wilde _niet_ meer opstarten wat ik ook probeerde, en blijkbaar is de enige manier om het op te lossen een schone installatie vanuit TWRP. Daar was ik wel weer even een paar uurtjes mee zoet...

Blijkbaar is de juiste volgorde, OTA update downloaden, _niet_ automatisch installeren, zelf rebooten naar recovery en vervolgens handmatig via TWRP flashen uit de /data/lineageos_updates folder/.

Het is vast al een paar keer voorbij gekomen, maar ik wil toch even melden. Ik vind dit een redelijk vergaande bug die er blijkbaar al maanden inzit. Onbegrijpelijk dat de OTA niet uitgeschakeld wordt of dat heir tenminste voor gewaarschuwd wordt ergens.
Dit past denk ik meer in het custom rom draadje van onze telefoon. In het LineageOS topic op XDA is het issue wel vaker voorbijgekomen, maar inmiddels zit het denk al wel een jaar in en gaat het er niet vaak meer over. Handmatig de update installeren is inderdaad de enige veilige manier, daarnaast moet je ook goed opletten dat je de juiste oxygenos firmware versie pakt want een te oude versie kan ook problemen geven.

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:39
Sinds 1 dag bankier ik bij ASN bank. De ASN app werkt goed.

Als ik ga inloggen bij de bank op mijn PC, laat ik de ASN app QR-code inlezen. Na het correct de code ingelezen te hebben hoor ik de sluiter van de camera. Heel hard, en heel irritant. Kan het geluid ergens uitgezet worden? Of zit het in de App zelf.

Ik gebruik meerdere bank apps die QR-code inlezen, maar geen een app maakt geluid.

OnePlus 3T met Android 9.

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:42
Gisteravond mijn Oneplus 3T (3 jaar oud) maar weer even gefixt.
De powerbutton werkte niet meer dus de flex kabel met de knopjes maar weer vervangen (4 maanden terug ook al vervangen vanwege een kapotte volume knop)

Hopelijk gaat het nu weer een tijd goed, maar ik heb verder al wel wat reparaties moeten uitvoeren.

USB-C poort/ Microfoon vervangen (Bijna niemand kon me verstaan)
Nieuwe Accu.
en dan 2x de flex kabel.

Het display heeft nu wel wat last van inbranding bij de statusbalk en al tijden een klein barstje.
Maarja kijken hoe lang dat goed gaat en anders moet ik misschien het display ook maar een keer vervangen.

Hij bevalt me ondanks de gebreken die ik gehad heb eigenlijk nog prima en ik vind hem nog snel genoeg.
Vervangen vind ik nu dus nog eigenlijk zonde.

Met een defecte powerknop kun je je eigenlijk nog wel prima redden.
double touch to wake aanzetten en zorgen dat je het scherm kun uitzetten door bijvoorbeeld lang de home knop in te houden. (optie via de settings)
Ik heb in de tussentijd alleen een keer gehad dat hij vastliep.
Dat was vervelend omdat ik hem toen los moest trekken om de accu los te halen.
Helaas had ik ADB en alles niet gekoppeld anders had ik hem toen misschien nog kunnen rebooten via de computer.
Dus misschien handig om te weten voor diegene die er ook problemen mee hebben.

[Voor 25% gewijzigd door thespeed op 12-03-2020 13:33]

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 10:52
Het is nu wel echt mis qua het opladen van de Oneplus 3. Het kabeltje blijft amper nog zitten. Enige manier om het soort van te laten werken is wanneer ik hard in die port van de Oneplus 3 blaas, maar ook dat wordt steeds minder.

Ik ga eens uitzoeken wat reparatie door Oneplus zelf zou kosten. Het is een prima toestel nog altijd, maar ik moet zien of het ''t waard is of dat het tijd is om (hopelijk) een vergelijkbaar toestel voor een leuke prijs te vinden. Ik hoef niet perse hedendaagse specs.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:47
devilsnight schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:29:
Het is nu wel echt mis qua het opladen van de Oneplus 3. Het kabeltje blijft amper nog zitten. Enige manier om het soort van te laten werken is wanneer ik hard in die port van de Oneplus 3 blaas, maar ook dat wordt steeds minder.

Ik ga eens uitzoeken wat reparatie door Oneplus zelf zou kosten. Het is een prima toestel nog altijd, maar ik moet zien of het ''t waard is of dat het tijd is om (hopelijk) een vergelijkbaar toestel voor een leuke prijs te vinden. Ik hoef niet perse hedendaagse specs.
Cocktailprikker, helpt bij wel. Voorzichtig doorheen halen en afwisselen met blazen.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 20:29

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou canned air gebruiken voor het blazen, met de mond blazen komt er toch weer veel vocht bij.
En een cocktailprikker is op zich ok, maar als je een naald of spelt heb is dat beter omdat het niet zo snel splintert.

Verder hier ook nog een tevreden gebruiker, ik merk alleen dat de accu wat minder aan het worden is, misschien deze tzt eens een keer vervangen.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

rockhopper schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 00:02:
Ik zou canned air gebruiken voor het blazen, met de mond blazen komt er toch weer veel vocht bij.
En een cocktailprikker is op zich ok, maar als je een naald of spelt heb is dat beter omdat het niet zo snel splintert.

Verder hier ook nog een tevreden gebruiker, ik merk alleen dat de accu wat minder aan het worden is, misschien deze tzt eens een keer vervangen.
Is dat geen linke soep om met metaal in een poort te gaan porren?

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 20:41
AnonymousWP schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 00:55:
[...]

Is dat geen linke soep om met metaal in een poort te gaan porren?
GSM eventjes uitzetten

Ik had hetzelfde probleem met m'n 6T en stond ook op het punt de telefoon op te sturen. Gelukkig eens goed met een naald door de poort gegaan want ik heb er toch wat vuil uitgehaald

• tarlitz
  • Niet online
baronruud schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:21:
[...]

Cocktailprikker, helpt bij wel. Voorzichtig doorheen halen en afwisselen met blazen.
@devilsnight Voorzichtig porren heeft bij mij niet veel geholpen, maar flink raggen met een prikkertje ging prima. Ik heb een tijdje hetzelfde gehad en bij mij kwamen er grote plukken stof uit het poortje. Daarna paste het kabeltje weer prima.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@devilsnight Gewoon door de poort raggen met een oude tandenborstel. Een naald of cocktailprikker is minder effectief en met perslucht heb je het risico dat je zooi juist dieper je toestel in blaast.

• rockhopper
  • Laatst online: 05-06 20:29

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja goed punt om het er even bij te vermelden dat het wel handig is om dit te doen wanneer het toestel uit staat. Voor mij eigenlijk vanzelfsprekend, maar goed om apart te melden.
Het is handig om voor weinig geld bij een discount / op=op shop of zo'n ander tijdelijk winkeltje die je her en der wel eens ziet een mini-tools pakketje te halen. Setjes waarbij je een aantal tools krijgt om mee te priegelen en peuren. Zal overigens ook wel op aliexpress enzo te vinden zijn.
Verder kan je ook een borsteltje gebruiken om spul los te krijgen. Ik gebruik vaak een combi naald en tandenborstel om de gaatjes in mijn horloge (druksensor) weer open te krijgen, maar dat kan prima op een telefoon gebruikt worden.
Overigens zijn er ook speciale dopjes waarmee je je poort kan afsluiten (soort telefoon accessoire)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Voor mij is dit ook vanzelfsprekend, maar ik kan mij voorstellen dat dat voor anderen niet zo is. Plus, vergeet niet dat als je je toestel uitzet, dat niet betekent dat er direct geen spanning meer op staat. Ik zou dus even 30 seconden - 1 minuut wachten (voor de zekerheid) en dan pas beginnen met schoonmaken. Verder lijkt het mij dat iets van metaal de USB-poort kan beschadigen als je er in loopt te raggen.

• devilsnight
Bedankt voor de reacties mensen.

Ik heb zelf even wat foon zaakjes gebeld en eentje kan de port repareren/vervangen voor 49 euro. Hij garandeert dat alles weer werkt dan, dash charging etc.

Met prikkertjes heb ik al geprobeerd en er kwam bijzonder weinig stof weg.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Gebruik van een naald maakt echt een groot verschil heb ik gehoord. Tandenstoker werkt blijkbaar vaak niet goed genoeg.

You save everyone, but who saves you?

• devilsnight
S_Chief schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:15:
Gebruik van een naald maakt echt een groot verschil heb ik gehoord. Tandenstoker werkt blijkbaar vaak niet goed genoeg.
Ik zou dat nog even kunnen proberen dan. Shops hier vragen 35 euro voor een reiniging met bepaald spul. Maar das geen garantie dat dash charging weet werkt.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Gewoon met beleid proberen. Vervangen kan altijd nog.

You save everyone, but who saves you?

• devilsnight
Probleem is nu alleen dat hij het kabeltje amper nog pakt en dadelijk is de foon leeg. :)

Ik zoek even uit hoeveel Oneplus zelf ervoor zou rekenen. Vraag me alleen af hoe dit alles zal verlopen ivm Corona. Werken ze überhaupt nu wel in die fabriek etc.

Winkel heeft even met een lichtje gekeken in door de poort en zag niks zitten of wat dan ook.

EDIT

29 euro via Oneplus. Dat is inclusief btw en transport. Ik ben de telefoon minimaal 5 dagen kwijt. No biggie.

[Voor 29% gewijzigd door devilsnight op 18-03-2020 15:59]

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:08
devilsnight schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:12:
Probleem is nu alleen dat hij het kabeltje amper nog pakt en dadelijk is de foon leeg. :)

Ik zoek even uit hoeveel Oneplus zelf ervoor zou rekenen. Vraag me alleen af hoe dit alles zal verlopen ivm Corona. Werken ze überhaupt nu wel in die fabriek etc.

Winkel heeft even met een lichtje gekeken in door de poort en zag niks zitten of wat dan ook.

EDIT

29 euro via Oneplus. Dat is inclusief btw en transport. Ik ben de telefoon minimaal 5 dagen kwijt. No biggie.
Toen ik 'm opstuurde zeiden ze ook 5 dagen, maar ik had 'm maandag opgestuurd en woensdag weer terug.

Share and Enjoy!

• devilsnight
WCA schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:41:
[...]

Toen ik 'm opstuurde zeiden ze ook 5 dagen, maar ik had 'm maandag opgestuurd en woensdag weer terug.
Vanwege de hele situatie in de wereld toch besloten naar een winkeltje hier te gaan. 49 euro en hij werkt weer zoals het moet. Dash charging, kabeltje gaat er goed in. Maar er is iets raars.

Toen ik de telefoon net terug had was hij 100% opgeladen en zelfs met Brightness op max duurde het een flinke tijd voordat de accu op 99% stond, de hele middag en avond heb ik de telefoon kunnen gebruiken totdat hij leeg was.

Maar nu na een full charge staat de accu in no time op 99% weer en gaat bizar snel leeg. Sterker nog. Gisternacht op 70%, brightness op medium of lager en uiteraard display uit. Vanochtend was ie gewoon helemaal leeg. Ik heb vaker dit soort rare dingen gehad en dan maanden doet de accu weer normaal. Vorig jaar nog in de repair geweest bij Oneplus voor de accu.

Met brightness op medium of iets eronder, hoeveel uur kunnen jullie hem gebruiken (internet, WhatsApp, belletje hier en daar) voordat ie echt leeg is?

• Omer
  • Laatst online: 27-04 00:48
ikt schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:26:

"Originele" batterij

[Afbeelding: Rarara]

Wat een rotkreng om open te krijgen is het trouwens. Gelukkig zijn het rondom metalen bobbeltjes die in kleine uitsparingen vallen, als 't plastic was had ik die al gesloopt met m'n lompe handen. Naja, blij dat er geen lijm is gebruikt.
Ik ben nu toevallig óók naar een nieuwe originele batterij aan t zoeken.. Kom ik deze tegen. Maar deze belettering ziet er nóg slechter uit als op die van jou. Waarschijnlijk óók namaak dus?

https://rounded.com/onepl...13-3000mah-408000801.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:01

servies

Veni Vidi Servici

Omer schreef op woensdag 8 april 2020 @ 01:00:
[...]

Ik ben nu toevallig óók naar een nieuwe originele batterij aan t zoeken.. Kom ik deze tegen. Maar deze belettering ziet er nóg slechter uit als op die van jou. Waarschijnlijk óók namaak dus?

Ik gok dat die onderste DA.... code een serienummer is en dan zou het hetzelfde serienummer zijn als die van @ikt

Dus...

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Mijn accu is volgens de OnePlus diagnostic tool nog gezond (83%), echter buiten in de volle zon met 100% brightness gaat het hard, met zo'n 3 uur schermtijd is de accu in zo'n 5 uur bijna leeg.

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 06:25
Omer schreef op woensdag 8 april 2020 @ 01:00:
[...]

voor EUR 39.21 kun je via OnePlus zelf de batterij laten vervangen. Ik was mijn telefoon 3 dagen kwijt. Weet je ook zeker dat je een originele batterij krijgt...... Ik heb de batterij zelf na 3 1/2 jaar laten vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CasperNL
prozak schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:41:
[...]

voor EUR 39.21 kun je via OnePlus zelf de batterij laten vervangen. Ik was mijn telefoon 3 dagen kwijt. Weet je ook zeker dat je een originele batterij krijgt...... Ik heb de batterij zelf na 3 1/2 jaar laten vervangen.
Merk je effect in het dagelijks gebruik?

Overigens (tip) kan je ook bij ThePoneLab (https://thephonelab.nl/locaties/) je batterij laten vervangen. Dit is een officiële dealer van OnePlus: dus een goede prijs en officiële onderdelen. Hier kan je in een uurtje je batterij laten oid laten fixen

• mschol
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:45:
Mijn accu is volgens de OnePlus diagnostic tool nog gezond (83%), echter buiten in de volle zon met 100% brightness gaat het hard, met zo'n 3 uur schermtijd is de accu in zo'n 5 uur bijna leeg.
waar kan je dat precies zien?

mijn OP3 kan ik met batterysaver nog tot een uur of 8 rekken, moet vooral niet te veel doen dan..

zonder battery saver is hij in een uur of 4 leeg

tevens erg vaak last dat dashcharing aan en uitschiet, draaien van de stekker helpt soms, soms de charger uit stopcontact halen of kabel in charger reseaten.

ik neig erg naar kopen van nieuwe telefoon, maar eigenlijk vind ik de op3 nog prima voorlopig (mede door het fijne maatje)
mschol schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:53:
[...]

waar kan je dat precies zien?

mijn OP3 kan ik met batterysaver nog tot een uur of 8 rekken, moet vooral niet te veel doen dan..

zonder battery saver is hij in een uur of 4 leeg

tevens erg vaak last dat dashcharing aan en uitschiet, draaien van de stekker helpt soms, soms de charger uit stopcontact halen of kabel in charger reseaten.

ik neig erg naar kopen van nieuwe telefoon, maar eigenlijk vind ik de op3 nog prima voorlopig (mede door het fijne maatje)
Zie gepinde berichten. Staat op m'n cloud.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:01

Oekol

waka waka hey hey

Mijn batterij is nog 78% volgens de tool. Tijd om te laten vervangen? Wordt hij dan trouwens ook (factory) gereset of niet?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aan degene die hun accu willen vervangen: reset ook even de cache via de bootloader. Daarna zijn percentages weer een stuk realistischer en kan je daadwerkelijk je accu gebruiken zoals de bedoeling is. Bij mij scheelt het vrij veel soms.

@Leoon. M'n accu is 87% en kom nog de hele dag door, zelfs nog terwijl ik hem tussen de 20-80% hou. Dus ja, heb je er last van dan vervangen, anders niet toch? ;)

Wel zou ik wel eens willen dat de front camera en de lichtsensor worden schoongemaakt, deze functioneren niet meer puur door het stof. En het wordt tijd voor een OS die nog wel updates krijgt.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 21:35
devilsnight schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:29:

Ik heb precies hetzelfde, maar met mijn 5T van bijna 3 jaar oud. Even in de poort en kabel blazen en het werkt weer 8)7 . Kabeltje zelf blijft goed zitten.

Ga zelf kijken voor de Oneplus 8 aangezien m'n telefoon nu al na 2-3 uur bellen compleet leeg is.

[Voor 4% gewijzigd door CuBras op 11-04-2020 13:45]

Leoon. schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:16:
Mijn batterij is nog 78% volgens de tool. Tijd om te laten vervangen? Wordt hij dan trouwens ook (factory) gereset of niet?
Als je geen verschil merkt in batterijduur, dan nee. En ja wordt gereset naar fabrieksinstellingen.

Aikon schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:31:
Aan degene die hun accu willen vervangen: reset ook even de cache via de bootloader recovery. Daarna zijn percentages weer een stuk realistischer en kan je daadwerkelijk je accu gebruiken zoals de bedoeling is. Bij mij scheelt het vrij veel soms.

@Leoon. M'n accu is 87% en kom nog de hele dag door, zelfs nog terwijl ik hem tussen de 20-80% hou. Dus ja, heb je er last van dan vervangen, anders niet toch? ;)

Wel zou ik wel eens willen dat de front camera en de lichtsensor worden schoongemaakt, deze functioneren niet meer puur door het stof. En het wordt tijd voor een OS die nog wel updates krijgt.
FTFY. ;) Het is de recovery, niet de bootloader. Klooien in je bootloader kan je data wipen (door 'em te unlocken).

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

@Aikon @AnonymousWP door de week gebruik ik hem vrijwel alleen in de avond, zit hele dag in m'n laptoptas en gebruik m'n 6T die ik voor werk gebruik dan. In de avond of weekenden merk ik wel dat ik vaker dan me lief is laden moet. Of ik 't erg genoeg vind weet ik niet zo goed.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Omer
  • Laatst online: 27-04 00:48
prozak schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:41:
[...]

Dank. Ik had toevallig (vóórdat jij deze reactie had gepost) nog even met OnePlus gechat. Of ik bij hen een batterij kon bestellen. Dat kon niet zeiden ze. Opsturen en laten vervangen kan dus wél begrijp ik van je. Ok, ik zal t in mijn achterhoofd houden (Wil eigenlijk liever geen 40 euro meer uitgeven aan zoiets. De helft ervan zou nog leuk zijn).

• Stefke
  • Laatst online: 21:00
Mijn 3t is in december gerepareerd. Hoofdreden was dat de camera niet meer wilde focussen sinds Android 9. Scherm is ook vervangen vanwege een klein barstje.
Helaas is nu de powerbutton kapot....

Accu doet het nog prima, maar is nog de originele. Ik wil de telefoon opsturen voor de powerbutton, maar ik denk dat ik beter ook gelijk maar een nieuwe batterij kan laten plaatsen gezien de leeftijd van de telefoon (17-5-2017 gekocht via oneplus)?
Ik neem aan dat ik wel mag verwachten dat dat binnen een paar maanden anders het volgende punt wordt.

Ik ben een huis aan het bouwen dus de telefoon heeft nogal te lijden. Ben eigenlijk pas van plan een andere phone te kopen als het huis zo'n beetje klaar is. Oneplus 8 lite bijv...

[Voor 16% gewijzigd door Stefke op 14-04-2020 10:04]

• Jeltel
  • Niet online
@stefijn nieuwe accu is wel fijn ja. Heb het vorig jaar ook laten doen (tegelijkertijd met dat camera issue). Vond het prima te doen en de telefoon was zo weer terug.

Maar ga nu toch voor een 7T. 3T is nog steeds fantastisch, maar begint toch aardig te slijten. Vooral front camera en lichtsensor raken steeds vies met vuil. Waardoor vooral de broekzak modus vaak onnodig wordt geactiveerd. En selfies zijn ruk. Dus ik haal de telefoon elke paar weken open, maar blijft irritant.

De 8 is het niet voor mij, en de lite heb ik ook geen positief gevoel over. Dus dan maar de 7T voor weinig en hopen dat het groene scherm me niet teveel opvalt.

• Stefke
In december heb ik de camera laten vervangen achter, maar de frontcam is toen ook schoongemaakt.

Waarom de lite niet? Als een 3t nog voldoet dan lijkt me die lite 8 ook wel voldoen (alleen gebaseerd op wat geruchten die ik voorbij heb zien komen. Heb me er niet in verdiept).

Nette gebruikt 7t is ook een optie, maar het duurt nog wel een jaar voor ik een andere telefoon wil (ivm de bouw)

• Jeltel
  • Niet online
@stefijn Ik verwacht niet dat de 8 lite beter zal zjin dan de 7T. Krijgt in ieder geval geen processor van de SD 8 serie.
En ook vermoed ik niet dat de 8 lite minder dan €499 zal zijn, wat de 7T nu kost.

En via mijn werk doen we alleen nieuwe telefoons natuurlijk. Als ik zelf geld moet uitgeven aan een telefoon, zal de keuze vast weer anders zijn.

• Bzztoh
Ik heb vorige week de 7T gekocht, voor 498 Euro. De 8 kon me niet overtuigen, zeker niet voor de prijs die ze er voor vragen.

• Stefke
Ik heb mijn 3T opgestuurd omdat de powerbutton het niet meer deed. Gelijk maar verzocht om een nieuwe accu want die is al 3 jaar oud
Service Charge €17.5
VAT €3.68
Power Key FPC OP3 €1.4
VAT €0.29
Battery OP3T €7.4
VAT €1.55
USB FPC OP3 €4.9
VAT €1.03
Total €37.75
Amount Payable
€37.75
Gratis opgehaald, gelijk de volgende dag een quote en dan dat bedrag...Dat is toch wel topservice.

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:39
Vandaag bezig geweest om een vervanger van de Op3 te vinden maar wat valt het tegen zeg.

Zoek maar eens telefoon op met een high end soc, metalen achterkant en 3,5 mm jack. Deze telefoon bestaat gewoon niet 😩

Ik denk dat ik ook maar eens een nieuwe batterij in de Op3 ga laten plaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 12:06
ALPACINO schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:02:
Vandaag bezig geweest om een vervanger van de Op3 te vinden maar wat valt het tegen zeg.

Zoek maar eens telefoon op met een high end soc, metalen achterkant en 3,5 mm jack. Deze telefoon bestaat gewoon niet 😩

Deze? Alleen wel een glazen achterkant but who cares?

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:39
coob schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:51:
[...]

Deze? Alleen wel een glazen achterkant but who cares?
Dank. Ik heb deze telefoon inderdaad eerder overwogen. Geweldige specs voor die prijs. Ook is de front camera mooi weggewerkt.

Helaas wel iets langer dan de Op3 en ja toch een glazen achterkant 😋

Anoniem: 31491

Iemand al LineageOS 17.1 op de 3T geinstalleerd? Ik heb geen LTE met Vodafone en ben benieuwd of meer mensen dit euvel hebben.

Edit:
Opgelost met de vodafone handleiding voor de Pixel 4. Schijnbaar staat de authenticatie niet goed.

https://handleidingen.vod...lefoon-niet-gebruiken/74/

[Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 27-04-2020 11:45. Reden: Zelf opgelost]

• Stefke
Is het mogelijk om Google assistent te activeren door alleen "ok Google" te zeggen op mijn 3t?

Ik moet altijd eerst op het icoon drukken of home button. Had afgelopen week een andere telefoon te leen ivm de reparatie en daarop hoefde dat niet

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Op mijn gewone 3 werkt het wel gewoon door 'Okay Google' te zeggen.

• Stefke
Bij mij niet, echt alleen als ik op t icoon druk of via de home knop (lang indrukken). Ik heb wel gevonden dat Oneplus niet ondersteund om je telefoon te unlocken bij scherm uit ivm sensor/accu bla bla, maar dat is nog prima.
Het zou fijn zijn als ik de telefoon unlock (fingerprint) en dan niet nog een keer iets moet indrukken om die GA te activeren...

Ik zie wel even "zeg ok google" verschijnen in de zoekbalk maar hij doet niks.

https://forums.oneplus.co...-with-voice-match.806028/
Dit al gevolgd, maar t helpt niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 19:09
ALPACINO schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:02:

Wat dacht je van de Realme X2 Pro

Daar lees ik alleen maar goede verhalen over. In Spanje bestellen bij Amazon en je hebt een flagship voor 440,-. (12GB/256GB) :+

Arriving Somewhere but not here....

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 17:02
De Google app werkt bij mij niet, wat ik aardig vervelend vind.
Als ik het wil openen, krijg ik 1 seconde het begin scherm te zien, en sluit dan terug af.

Ik heb ondertussen al wat geprobeerd; cache gewiped, updates verwijderd, cache gewiped via oneplus interface, volledig verwijderen lukt niet.

Ik heb enkele maanden geleden de toggle aangezet om deel te nemen aan de beta, maar een tijd geleden heb ik dat terug afgezet. Ik vermoed dat met deel te nemen er een bug geïnstalleerd is, waardoor Google niet meer werkt.
Hoe kan ik dit oplossen? (Zonder hard reset)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:39
benep schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:17:
De Google app werkt bij mij niet, wat ik aardig vervelend vind.
Als ik het wil openen, krijg ik 1 seconde het begin scherm te zien, en sluit dan terug af.

Ik heb ondertussen al wat geprobeerd; cache gewiped, updates verwijderd, cache gewiped via oneplus interface, volledig verwijderen lukt niet.

Ik heb enkele maanden geleden de toggle aangezet om deel te nemen aan de beta, maar een tijd geleden heb ik dat terug afgezet. Ik vermoed dat met deel te nemen er een bug geïnstalleerd is, waardoor Google niet meer werkt.
Hoe kan ik dit oplossen? (Zonder hard reset)
Heb ik ook al tijdje op mijn 3T. Telkens na update's tijdens het opladen. Wat ik doe is het volgende.
Open de Playstore en zoek de Google app op.
Klik op de app en vervolgens op verwijderen en daarna bevestigen. Dan wordt de laatste update verwijderd.

Hierna blijft de app werken weer gewoon werken tot de volgende update. Erg vervelend is het, weet niet waar het aan ligt.

• benep
Wenzel schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:33:
[...]

Heb ik ook al tijdje op mijn 3T. Telkens na update's tijdens het opladen. Wat ik doe is het volgende.
Open de Playstore en zoek de Google app op.
Klik op de app en vervolgens op verwijderen en daarna bevestigen. Dan wordt de laatste update verwijderd.

Hierna blijft de app werken weer gewoon werken tot de volgende update. Erg vervelend is het, weet niet waar het aan ligt.
Ik dacht al dat het enkel aan m'n toestel lag, maar blijkbaar nog iemand. Het is inderdaad erg vervelend, heb gedaan wat jij net schreef, updates verwijderd, en nu werkt het weer.
Hopelijk komt er wel een oplossing voor, of zou dit enkel een oneplus 3T probleem zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 20:33
Hier idem dito. Overigens heb ik hetzelfde probleem een aantal maanden geleden gehad. Werd uiteindelijk opgelost door een software update.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 18:16
Heeft te maken met het gebruik van de parallel app functie. Dit is een aantal maanden geleden ook een keer gebeurd en toen door Google opgelost. Nu is die bug weer terug gekomen en nu doet Google er helaas langer over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mijn OP3 is al drie nachten helemaal leeg gegaan. Wekker gaat niet af en is gewoon volledig op. Volgend de diagnostic tool Heb ik nog 81% van m'n batterij. Als ik zoals gisteravond met 32% naar bed ga is hij is de ochtend dus helemaal uit. Best raar eigenlijk want heb vliegtuigstand er in de nacht op staan dus lijkt me dat hij niks doet toch? Wellicht even over na denken om batterij te laten vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Oekol schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 07:13:
Mijn OP3 is al drie nachten helemaal leeg gegaan. Wekker gaat niet af en is gewoon volledig op. Volgend de diagnostic tool Heb ik nog 81% van m'n batterij. Als ik zoals gisteravond met 32% naar bed ga is hij is de ochtend dus helemaal uit. Best raar eigenlijk want heb vliegtuigstand er in de nacht op staan dus lijkt me dat hij niks doet toch? Wellicht even over na denken om batterij te laten vervangen.
Wat staat er in je batterij stats?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

AnonymousWP schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:17:
[...]

Wat staat er in je batterij stats?
Niks bijzonders. Sterker nog voor het slapen gaan had ik gekeken en vanmorgen na weer ff opladen zag dat er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Oekol schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:41:
[...]

Niks bijzonders. Sterker nog voor het slapen gaan had ik gekeken en vanmorgen na weer ff opladen zag dat er hetzelfde uit.
Vermoedelijk een proces dat op de achtergrond je toestel wakker houdt. Ik zou het batterij gebruik nauwlettend in de gaten houden, daar moet dat toch zichtbaar worden. Je zit op OxygenOS 9.0.6?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benep
Ik heb m'n Oneplus 3T bijna 3,5 jaar. Toestel voldoet, maar ik merk dat ik toch wat vaker naar nieuwere toestellen zit te kijken.

De toestellen die ik check zijn :
  • oneplus 7T
  • Google pixel 4a
  • oneplus 8
Wat zouden jullie doen? En is het het waard om te upgraden? De 3T werkt nog goed, hij moet alleen wat vaker aan de lader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
@benep Ik ben voor de 7T gegaan.
Tot nu toe prima tevreden. Toch op veel vlakken beter dan de 3T. Sneller, betere bouwkwaliteit, fijne trilmotor, veel beter geluid en scherm.

Er schijnen issues te zijn met groene waas. Maar met mijn grijze heb ik er geen last van.

De 7T is wel groter, dikker en zwaarder. Dat is even wennen.
Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee