Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Jep, 100%.Laguna schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:09:
Lijkt erop dat ze bij Facebook, WhatsApp hebben verneukt, sinds de laatste update staat WhatsApp telkens bovenaan als app die het meeste accu verbruikt. In de Play Store ook reacties met dezelfde klachten, hier ook mensen last van?
Afgelopen dagen ook al een aantal keer de melding gekregen dat WhatsApp een hoog batterij verbruik had.
Vooralsnog geen probleem meer met whatsapp en hoog batterij verbruik.
[Voor 2% gewijzigd door jejeh op 05-11-2019 19:21. Reden: Typo]
[Voor 91% gewijzigd door rens-br op 08-11-2019 11:11]
Artiest voorheen bekend als b3n666
Inmiddels staat het ook op Android Authority:RobertMe schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:14:
[...]
Jep, 100%.
Afgelopen dagen ook al een aantal keer de melding gekregen dat WhatsApp een hoog batterij verbruik had.
https://www.androidauthor...us-battery-drain-1051829/
Moet zelf overigens nog testen of dalvik cache wissen helpt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zelf nu net het cache gecleared*. Ik laat mij verrassen. Afgelopen dagen was het in ieder geval een ramp aan het worden. Telefoon twee keer per dag opladen en vrijwel elke dag wel een melding dat WhatsApp een hoog batterijverbruik had.Laguna schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:58:
[...]
Inmiddels staat het ook op Android Authority:
https://www.androidauthor...us-battery-drain-1051829/
Moet zelf overigens nog testen of dalvik cache wissen helpt.
* uitschakelen, volume down + power inhouden tot telefoon start, evt. encryptie WW invullen, met volume knoppen English selecteren, power voor enter, en dan nog Wipe data and cache => Wipe cache.
Ik heb woensdag de cache gecleared maar dat heeft niets geholpen. Je kan op deze manier niet zonder battery pack of oplader op pad inderdaad.RobertMe schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:19:
[...]
Zelf nu net het cache gecleared*. Ik laat mij verrassen. Afgelopen dagen was het in ieder geval een ramp aan het worden. Telefoon twee keer per dag opladen en vrijwel elke dag wel een melding dat WhatsApp een hoog batterijverbruik had.
* uitschakelen, volume down + power inhouden tot telefoon start, evt. encryptie WW invullen, met volume knoppen English selecteren, power voor enter, en dan nog Wipe data and cache => Wipe cache.
Edit: schijnbaar is er al een update (322) waarin het gefixt is, te downloaden op de website van WhatsApp:
https://www.whatsapp.com/android/
Credits naar @AnonymousWP
[Voor 26% gewijzigd door Laguna op 08-11-2019 15:22]
Ik heb de achtergrondactiviteit van WhatsApp op 'restricted' gezet. Dat lijkt wel enigzins te hebben gehopen. Nog steeds redelijk batterijgebruik maar niet meer in de 40-50% zoals eerder, en prima om de dag mee door te komen.Mister_Gaus schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:30:
[...]
Ik heb woensdag de cache gecleared maar dat heeft niets geholpen. Je kan op deze manier niet zonder battery pack of oplader op pad inderdaad.
There is no place like 127.0.0.1
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Istie dan niet stiekem gewoon gedownload?Leoon. schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:44:
Bij mij wil die niet eens downloaden, opent ander tabblad en sluit direct weer. Onbekende bronnen via Chrome downloaden staat wel aan
@Leoon. zelfde probleem hier, maar het werkt wel door de knop van nu downloaden ingedrukt te houden tot je het pop-up menu te zien krijgt en dan "link downloaden" kiest.
Dat hielp inderdaad perfect!Laguna schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:57:
@RobertMe hier leek het opgelost maar kijk toevallig net bij de accu informatie en WhatsApp staat weer bovenaan terwijl ik het amper gebruikt heb. Op de site staat nu idd versie 325, hier ook maar proberen dan.
@Leoon. zelfde probleem hier, maar het werkt wel door de knop van nu downloaden ingedrukt te houden tot je het pop-up menu te zien krijgt en dan "link downloaden" kiest.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Krijg ik ook constant voor Bitwarden btw, heel irritant, die staat vaak niet eens in de verbruik lijst

Hier hetzelfde met 325. Vanochtend heb ik me bijna een uur verslapen omdat m'n batterij 's nachts van 35% naar 0 ging.Laguna schreef op maandag 11 november 2019 @ 00:44:
Ook met 325 is het niet opgelost. WhatsApp staat weer bovenaan met de melding verbruikt heel veel batterij en ernaast afsluiten forceren

Echter kan 'm niet installeren, krijg telkens de melding "app niet geïnstalleerd"

Ik gebruik dat vrijwel nooit, maar heb toch de drain. Vandaag houdt ie zich tot nu toe echter nog koest, Whatsapp staat niet eens in het lijstje van apps die energie verbruiken.tarlitz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:40:
Ik las gister op android authority dat het misschien aan whatsapp web ligt. Ik heb dit gistre uitgeschakeld en ik heb geen last van drain meer.
Whatsapp web heb ik ook veel aanstaan, dus dat zal het punt niet zijn.
https://www.gizmodo.co.uk...drains-oneplus-batteries/
Vooralsnog lijkt dat het probleem met mijn OP3 opgelost te hebben sinds gisteren. Als dat niet het geval is dan hoor ik het graag hier.

[Voor 7% gewijzigd door Ravefiend op 13-11-2019 08:45]
Hierboven had iemand ook al 325 geinstalleerd, maar nog steeds een drain. Ik zit nog op 308 en gister ging het bij mij ook perfect, aan het einde van de dag nog 70% batterij. Vandaag staat Whatsapp echter alweer vrolijk bovenaan de lijst met 11%Ravefiend schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:43:
Als je last hebt van de battery drain, dan best toch al even de nieuwste versie van Whatsapp installeren, nl. de 2.19.325 die nog niet via de Google Play beschikbaar is. Deze tip las ik hier:
https://www.gizmodo.co.uk...drains-oneplus-batteries/
Vooralsnog lijkt dat het probleem met mijn OP3 opgelost te hebben sinds gisteren. Als dat niet het geval is dan hoor ik het graag hier.

Gisteren en vanacht was het nog goed gegaan maar inderdaad, daar is alweer de notification 'High power usage reminder - WhatsApp is draining your battery'. Dat is met WhatsApp Messenger version 2.19.325 op een OnePlus 3, Android Pie 9, Oxygen OS 9.0.5. Het lijkt het dus op dat ook deze laatste versie van WhatsApp zelf het probleem ook niet opgelost.Lintesir schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:09:
[...]
Hierboven had iemand ook al 325 geinstalleerd, maar nog steeds een drain. Ik zit nog op 308 en gister ging het bij mij ook perfect, aan het einde van de dag nog 70% batterij. Vandaag staat Whatsapp echter alweer vrolijk bovenaan de lijst met 11%

Probeer dan eens de beta whatsapp versie of dat nog wat uitmaakt, die zit op 2.19.328.Ravefiend schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:11:
[...]
Gisteren en vanacht was het nog goed gegaan maar inderdaad, daar is alweer de notification 'High power usage reminder - WhatsApp is draining your battery'. Dat is met WhatsApp Messenger version 2.19.325 op een OnePlus 3, Android Pie 9, Oxygen OS 9.0.5. Het lijkt het dus op dat ook deze laatste versie van WhatsApp zelf het probleem ook niet opgelost.
Zeer frustrerend dit. Iemand al gelukt om te downgraden naar de laatste versie zonder battery drain -> 291?WhatsApp declined a request for comment.
Vermoedelijk kan downgraden alleen door WhatsApp eerst te verwijderen en dan 291 te installeren.
EDIT: nu lijkt downgraden ook geen garantie te zijn zie ik nu op Reddit:
En nog een zeer informatieve terugkoppeling van het WhatsApp support team:Op6t here.... Did as indicated and downgraded to version 291.... Worked fine for a day, but today im back to having whatsapp drain 30% of my battery......
Beta programma is overigens vol.Thanks for informing us about the issue; it'll be fixed in a future version of WhatsApp. Unfortunately, we can't provide any comments. Please visit our blog or Help Center to find out the latest information.
[Voor 57% gewijzigd door Laguna op 13-11-2019 12:35]
Toch toevallig dat we allebei gister het probleem niet hadden. Zijn er nog meer mensen die wel de drain hebben, maar gister niet? Dan zou je haast gaan denken dat het iets serverside is. Maar Whatsapp spreekt dit dus min of meer tegen door te zeggen dat dit bij een future version opgelost gaat worden.Ravefiend schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:11:
[...]
Gisteren en vanacht was het nog goed gegaan maar inderdaad, daar is alweer de notification 'High power usage reminder - WhatsApp is draining your battery'. Dat is met WhatsApp Messenger version 2.19.325 op een OnePlus 3, Android Pie 9, Oxygen OS 9.0.5. Het lijkt het dus op dat ook deze laatste versie van WhatsApp zelf het probleem ook niet opgelost.
Edit: blijkbaar helpt een downgrade ook niet, wat nog meer wijst op iets serverside.
[Voor 5% gewijzigd door Lintesir op 13-11-2019 13:34]
Ja alleen waarom speelt dit issue bij OnePlus en nauwelijks bij andere merken?Lintesir schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:34:
[...]
Edit: blijkbaar helpt een downgrade ook niet, wat nog meer wijst op iets serverside.
Ik had gisteren ook heel weinig batterijverbruik. Vandaag wel iets meer, maar nog niet de megadrain die ik een paar dagen terug had. Ik zal weer eens whatsapp web aanzetten, kijken wat dat doetLintesir schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:34:
[...]
Toch toevallig dat we allebei gister het probleem niet hadden. Zijn er nog meer mensen die wel de drain hebben, maar gister niet? Dan zou je haast gaan denken dat het iets serverside is.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Edit: Ik zie net trouwens dat er weer een nieuwe versie 336 online staat: https://www.whatsapp.com/android/
[Voor 20% gewijzigd door tarlitz op 19-11-2019 10:48]
Hier precies dezelfde ervaring de afgelopen 2 dagen maar vandaag is het probleem weer terug. Bedankt voor de tip van de nieuwe versie, maar eens kijken of die enige verbeterd weet te brengen.tarlitz schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:47:
Na een paar redelijk goede dagen is de drain vandaag weer volledig terug. het is nog niet eens lunchtijd en er is al 30% batterij weg met whatsapp fier bovenaan. Ik zit op 329, dus dat lijkt ook niks te hebben geholpen...
Edit: Ik zie net trouwens dat er weer een nieuwe versie 336 online staat: https://www.whatsapp.com/android/
Het WhatsApp Support Team lijkt alvast wel het probleem te erkennen dus dat is al een stap in de goede richting.
https://appuals.com/whatsapp-battery-drain-issue/
Hier ook precies hetzelfde verhaal.tarlitz schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:47:
Na een paar redelijk goede dagen is de drain vandaag weer volledig terug. het is nog niet eens lunchtijd en er is al 30% batterij weg met whatsapp fier bovenaan. Ik zit op 329, dus dat lijkt ook niks te hebben geholpen...
Het is dus geen algemeen Oneplus 3/3t probleem.
Hopelijk is het wel snel opgelost, want het lijkt me super irritant.
By the way, de rest van het toestel is ook behoorlijk verbeterd sinds de custom ROM. Ik had destijds een clean flash van OOS Pie gedaan, maar het voelde nooit echt heel snappy aan. Dit is echt een partij beter

* Total silence
* Vibration
* Priority only (En je kan DoNotDisturb settings aanpassen)
* None
Ik ben weer teruggegaan naar Oxgen OS daarom.
[Voor 13% gewijzigd door AnonymousWP op 19-11-2019 16:15]
@Stoeptegel5 Zelf merk ik nog geen beperkingen, niet met de apps die ik gebruik (bank is ING).

3x geprobeerd om deze te downloaden in Oxygen Updater... 3x mislukt bij +/- 95%AnonymousWP schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:07:
9.0.6 voor de 3T staat nu in Oxygen Updater.

Verbetering: de checksum lijkt niet te kloppen... De controle na het downloaden faalt iedere keer.
[Voor 17% gewijzigd door servies op 20-11-2019 11:36]
Even wachten dus.
Werkt nu wel.AnonymousWP schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:07:
9.0.6 voor de 3T staat nu in Oxygen Updater.
@Grotbewoner lees de vorige pagina's eens...
[Voor 12% gewijzigd door Jeltel op 20-11-2019 18:18]
Nope, maar heb hetzelfde probleem.Grotbewoner schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:06:
Ik heb 40% power drain door WhatsApp en ik heb twee appjes verstuurd en hoogstens 10 minuten gelezen. Enig idee waarom en een tip om het te fixen?

OxygenOS 9.0.6 for OnePlus 3 & OnePlus 3T
Hey everyone,
We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 9.0.6 for both the devices.
Changelog:
SystemThis will be the last update for these two devices and we can't thank you enough for your invaluable feedback throughtout these three years. With your support, we improved Oxygen OS across three major Android versions and dozens of updates. This is not the end for the OnePlus 3 and 3T, though. Starting next week, we will start highlighting some of great work done by the developer community, for those of you considering to have a go at Custom ROMs.
- Updated Android security patch to 2019.10
- General bug fixes and improvements
- Updated GMS apps
Laatste update ooit... Ook geen security patches meer?AnonymousWP schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:55:
Nu aangekondigd (en is dus de laatste update):
OxygenOS 9.0.6 for OnePlus 3 & OnePlus 3T
[...]
Correct. Na de release van OOS 9 zouden ze bij mijn weten überhaupt nog alleen een jaar aan security patches doen. En dat is al een jaar opgerekt. Want in eerste instantie zouden we Android 9 niet eens krijgen en zou de support vorig jaar al aflopen.Omer schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:10:
[...]
Laatste update ooit... Ook geen security patches meer?
Ik stap over een tijdje wel over op LineageOS...RobertMe schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:13:
[...]
Correct. Na de release van OOS 9 zouden ze bij mijn weten überhaupt nog alleen een jaar aan security patches doen. En dat is al een jaar opgerekt. Want in eerste instantie zouden we Android 9 niet eens krijgen en zou de support vorig jaar al aflopen.
Nope. Lees m'n post met quote maar.Omer schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:10:
[...]
Laatste update ooit... Ook geen security patches meer?
Nee, dat zeiden ze niet. Het plan was (en hebben ze waar gemaakt) om in november 2018 de software updates stop te zetten en vanaf dan alleen nog maar security-patches te doen. Echter kondigde ze toen ook aan Android Pie te willen geven, dus eigenlijk hebben we juist geluk gehad, soort van. Enige jammere is dat we soms een paar maanden geen security-patches hebben gekregen.RobertMe schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:13:
[...]
Correct. Na de release van OOS 9 zouden ze bij mijn weten überhaupt nog alleen een jaar aan security patches doen. En dat is al een jaar opgerekt. Want in eerste instantie zouden we Android 9 niet eens krijgen en zou de support vorig jaar al aflopen.
There is no place like 127.0.0.1
Ik draai 342 van de site, maar bij mij is het zeker niet gefikstDannisi schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:31:
Whatsapp 2.19.341 staat in de Play Store, lijkt tot nu toe de drain gefixed te hebben (zoals de beta sinds .333)
Share and Enjoy!
update: hij doet het nu wel
[Voor 10% gewijzigd door tiguan op 23-11-2019 13:55]
Wat gek dat het bij iedereen anders lijkt te zijn. Bij mij lijkt de drain redelijk weg te zijn de laatste dagen (en hopelijk blijft dat zo). Ik gebruik trouwens 344 vanaf de site.WCA schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:42:
[...]
Ik draai 342 van de site, maar bij mij is het zeker niet gefikst
Bij mij is de laatste dagen ook weg met .341 uit de playstore.tarlitz schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:38:
[...]
Wat gek dat het bij iedereen anders lijkt te zijn. Bij mij lijkt de drain redelijk weg te zijn de laatste dagen (en hopelijk blijft dat zo). Ik gebruik trouwens 344 vanaf de site.
reviews: Roaming uit en toch kosten - Ongewenst dataverkeer in het buitenland

Scherm dat loskomt herken ik. Alleen heb ik er door het hoesje geen last van. Softwarematig verder geen problemen. Op naar de 4 jaar, wellicht zelfs 5....sven5010 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:06:
Sinds een paar dagen last van random soft-reboots op de OP3. De telefoon lijkt even te haperen en valt dan opeens uit. Daarnaast zit het scherm inmiddels voor een groot gedeelte los ten opzichte van het toestel, las op internet dat er veel meer mensen die hiervan last hebben. Lijkt er dus op dat het toestel er naar iets meer dan 3.5 jaar geen zin meer in heeft. Meer mensen die hier last hebben van soortgelijke symptomen?
Achja. Ik mag voor een nieuwe in januari. Maar vind het op dit moment erg lastig. Er is geen telefoon waar ik enthousiast van wordt.
Zit zelf nog op Android 7 en alles werkt opzich prima dus hoef niet perse te upgraden maar zit er aan te denken om het binnenkort misschien toch te doen.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Ik draai de meest recente update al een tijd en de accuduur is echt prima. Ik had eerder wel eens problemen maar sinds de laatste update nooit meer.t_o_c schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:50:
Hoe is de laatste update mbt accuduur, gps, snelheid, bugs etc?
Zit zelf nog op Android 7 en alles werkt opzich prima dus hoef niet perse te upgraden maar zit er aan te denken om het binnenkort misschien toch te doen.
Natuurlijk wel een factory reset doen na de update.

En je weet ook dat je dan al dik 2 jaar achterloopt met security patches?t_o_c schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:50:
Hoe is de laatste update mbt accuduur, gps, snelheid, bugs etc?
O is dat het! Mijn lichtsensor begint ook structureel te haperen nu. Ik heb simpelweg de broekzakmodus uitgezet maar is niet ideaal. Is schoonmaken lastig? Waarom zou t zo snel terugkomen als het 2,5 jaar geeft geduurd voor het vies werd als nu?Jeltel schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:51:
Ik heb alleen last van stof voor de front camera en lichtsensor. Scherm blijft in broekzak modus hangen. Nu is dat wel schoon te maken, maar is na een paar weken alweer terug.
Achja. Ik mag voor een nieuwe in januari. Maar vind het op dit moment erg lastig. Er is geen telefoon waar ik enthousiast van wordt.

En ja, waarom het nu al terug komt? Misschien heb ik hem niet zo goed weer in elkaar gezet.
Waar het op neer komt is dat het kabeltje in de telefoon gaat, maar dat het dash charging amper nog getriggerd wordt. Ik zie alleen maar het rode lichtje en niet het blauwe lichtje tijdens opladen. Als ik een beetje frummel aan de aansluiting van het kabeltje dan kan ik dash charging nog voor elkaar krijgen, maar het wordt steeds lastiger.
Ook raakt de batterij snel leeg, dus ik charge best vaak. De kabel is alleen heel kort. Wat voor mogelijkheden zijn er nog qua opladen? Ik hou de tech niet helemaal bij de laatste maanden maar kun je draadloos een telefoon opladen? Niet dash charging uiteraard maar met iets anders?
En dit, Kent iemand dit?
https://www.123bestdeal.n...n0KEcC-0OU1xoCX24QAvD_BwE
[Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 07-01-2020 00:12]
Ja... en werkt best prima. Voordeel: geen gefrunnik met de kabels en de poort blijft schoon van rotzooi. Nadeel is dat het dopje altijd uitsteekt (minder mooi). De magneet is trouwens niet zo sterk. Schiet redelijk snel los (ik kan mijn telefoon er echt niet mee oppakken. (wat met usb in de poort wel zou kunnen, maar je beter niet kan doendevilsnight schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:09:
En dit, Kent iemand dit?

Volgens mij reageer jij op de Facebook link, klopt dit? Ik had die verwijderd want het leek om een nep site te gaan.Anoniem: 1271350 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:16:
[...]
Ja... en werkt best prima. Voordeel: geen gefrunnik met de kabels en de poort blijft schoon van rotzooi. Nadeel is dat het dopje altijd uitsteekt (minder mooi). De magneet is trouwens niet zo sterk. Schiet redelijk snel los (ik kan mijn telefoon er echt niet mee oppakken. (wat met usb in de poort wel zou kunnen, maar je beter niet kan doen
De oneplus 3/3t ondersteunt geen qi laden. De prijzen van de repair service zijn wel redelijk.devilsnight schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:09:
Wat een pech zeg. Vorig jaar heeft Oneplus allerlei dingen vervangen aan mijn Oneplus 3, maar nu heb ik geen garantie meer en ik zit met een dash charging issue. Het ligt niet aan de kabel want die is gloednieuw.
Waar het op neer komt is dat het kabeltje in de telefoon gaat, maar dat het dash charging amper nog getriggerd wordt. Ik zie alleen maar het rode lichtje en niet het blauwe lichtje tijdens opladen. Als ik een beetje frummel aan de aansluiting van het kabeltje dan kan ik dash charging nog voor elkaar krijgen, maar het wordt steeds lastiger.
Ook raakt de batterij snel leeg, dus ik charge best vaak. De kabel is alleen heel kort. Wat voor mogelijkheden zijn er nog qua opladen? Ik hou de tech niet helemaal bij de laatste maanden maar kun je draadloos een telefoon opladen? Niet dash charging uiteraard maar met iets anders?
En dit, Kent iemand dit?
https://www.oneplus.com/n...ir-pricing/details?code=4
Ik zag een website voor magneet-oplaad systeem (als bv via ali https://nl.aliexpress.com...etic-phone-charger.html). dacht dat je daar aan zat te denken als alternatiefdevilsnight schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:31:
[...]
Volgens mij reageer jij op de Facebook link, klopt dit? Ik had die verwijderd want het leek om een nep site te gaan.
Probeer zeker de USB-C poort eens goed te kuisen. Ik had een identiek probleem en heb het opgelost door met een tandenstoker opgehoopt stof te verwijderen. Wel grondig kuisen, je zal er van versteld staan hoeveel stof er zich kan ophopen. Sindsdien werkt de oplader terug als nieuw.devilsnight schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:09:
Wat een pech zeg. Vorig jaar heeft Oneplus allerlei dingen vervangen aan mijn Oneplus 3, maar nu heb ik geen garantie meer en ik zit met een dash charging issue. Het ligt niet aan de kabel want die is gloednieuw.
...
Zelfde ervaring hier. Mijn dochter heeft een avond met een tandenstoker de USB-C poort van mijn toestel schoon gepeuterd (vond ze een leuk klusjeEppux schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:47:
[...]
Probeer zeker de USB-C poort eens goed te kuisen. Ik had een identiek probleem en heb het opgelost door met een tandenstoker opgehoopt stof te verwijderen. Wel grondig kuisen, je zal er van versteld staan hoeveel stof er zich kan ophopen. Sindsdien werkt de oplader terug als nieuw.

Aangezien mijn bericht inmiddels ondergesneeuwd wordt, even een subtiele kick.Laguna schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:22:
Ik zit nog op 5.0.8 (stock, geen root of unlocked bootloader), maar toch besloten om de OTA naar 9.0.6 te proberen en mocht dat niet bevallen dan naar LineageOS over te stappen. Echter krijg ik tijdens de installatie plots de melding installation failed, alleen zonder toelichting waarom. Iemand een idee wat er misgaat? Hoeveel ruimte moet je bijvoorbeeld vrij hebben?
Nieuwste versie van TWRP in gebruik?Laguna schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:11:
[...]
Aangezien mijn bericht inmiddels ondergesneeuwd wordt, even een subtiele kick.
Nieuwste firmware/modem geinstalleerd?
UhmdCY schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 12:46:
[...]
Nieuwste versie van TWRP in gebruik?
Nieuwste firmware/modem geinstalleerd?

[Voor 29% gewijzigd door Laguna op 07-01-2020 16:44]
Ik heb voorzichtig met zo'n oorstokje de boel schoongemaakt en inderdaad, aardig wat stof. Helaas haalt het niet veel uit hier. Hij blijft slow chargen. Jammer hoor.Eppux schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:47:
[...]
Probeer zeker de USB-C poort eens goed te kuisen. Ik had een identiek probleem en heb het opgelost door met een tandenstoker opgehoopt stof te verwijderen. Wel grondig kuisen, je zal er van versteld staan hoeveel stof er zich kan ophopen. Sindsdien werkt de oplader terug als nieuw.
Ik weet niet of ik een repair het nog waard vind, maar ik zal eens een kijkje nemen naar de prijzen.
Met een wattenstaafje, of met een tandenstoker? Want je moet echt helemaal onderin de poort zijn, daar zit het aangedrukte stof.devilsnight schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:36:
[...]
Ik heb voorzichtig met zo'n oorstokje de boel schoongemaakt en inderdaad, aardig wat stof. Helaas haalt het niet veel uit hier. Hij blijft slow chargen. Jammer hoor.
Ik weet niet of ik een repair het nog waard vind, maar ik zal eens een kijkje nemen naar de prijzen.
Wattenstaafje, tandenstoker heb ik even niet. Ga ik morgen even halen en probeer ik dat eens.Esumontere schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:25:
[...]
Met een wattenstaafje, of met een tandenstoker? Want je moet echt helemaal onderin de poort zijn, daar zit het aangedrukte stof.
Zag ook een video op YouTube hoe je de port zelf kan repareren, maar dat is niet voor mij weggelegd.
Ik zelf heb dit probleem ook gehad met mijn eigen toestel en geen van de tot nu genoemde oplossingen werkte bij mij. Ik heb het probleem uiteindelijk kunnen oplossen door met beeldschermreiniger (lost stof op en droogt snel) in de oplaadpoort te spuiten en er vervolgens met de oplaadkabel een aantal keren in te prikken. Hierna ~10 minuten gewacht met het toestel opstarten. Hierna werkte de poort weer als vanouds.devilsnight schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:09:
Let wel: dit was mijn laatste redmiddel. Als dit niet had gewerkt had ik een nieuwe telefoon gekocht, maar ben tot op heden trotse gebruiker van de 3T.
Goede tip, maar helaas is het nu zelfs zo erg dat het oplaadkabeltje nog amper echt goed de telefoon in gaat. Het zit extreem losjes en triggert echt amper de charge nog ook.Jerren583 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:54:
[...]
Ik zelf heb dit probleem ook gehad met mijn eigen toestel en geen van de tot nu genoemde oplossingen werkte bij mij. Ik heb het probleem uiteindelijk kunnen oplossen door met beeldschermreiniger (lost stof op en droogt snel) in de oplaadpoort te spuiten en er vervolgens met de oplaadkabel een aantal keren in te prikken. Hierna ~10 minuten gewacht met het toestel opstarten. Hierna werkte de poort weer als vanouds.
Let wel: dit was mijn laatste redmiddel. Als dit niet had gewerkt had ik een nieuwe telefoon gekocht, maar ben tot op heden trotse gebruiker van de 3T.
Gaat een andere phone worden dit jaar denk ik. Ik kocht deze in 2015 geloof ik, tweedehands maar zgan voor 250 ofzo. Hopelijk kom ik zoiets weet tegen want veel meer dan dat wil ik niet uitgeven.
Repareren is wel een stuk goedkoper dan een andere kopen, maar er is wel genoeg keus. Voor beste prijs/kwaliteit moet je tegenwoordig bij Xiaomi zijn, al moet je dan wel de MIUI schil voor lief nemen.devilsnight schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:31:
[...]
Gaat een andere phone worden dit jaar denk ik. Ik kocht deze in 20152016 geloof ik, tweedehands maar zgan voor 250 ofzo. Hopelijk kom ik zoiets weet tegen want veel meer dan dat wil ik niet uitgeven.
Niemand heeft zo te merken nog ideeën waarom de OTA update van 5.0.8 naar 9.0.6 niet werkt. Morgen maar eens contact opnemen met support, al betwijfel ik of zij kunnen helpen.
[Voor 14% gewijzigd door Laguna op 13-01-2020 21:13]
Jij had early access bij de verkoop?devilsnight schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:31:
Ik kocht deze in 2015 geloof ik, tweedehands maar zgan voor 250 ofzo.

Ik ben helemaal vergeten te kijken naar de prijzen van het te laten repareren. Ik denk dat ik ze ook gelijk naar de batterij laat kijken, want vaak is hij te snel leeg.Laguna schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:11:
[...]
Repareren is wel een stuk goedkoper dan een andere kopen, maar er is wel genoeg keus. Voor beste prijs/kwaliteit moet je tegenwoordig bij Xiaomi zijn, al moet je dan wel de MIUI schil voor lief nemen.
Niemand heeft zo te merken nog ideeën waarom de OTA update van 5.0.8 naar 9.0.6 niet werkt. Morgen maar eens contact opnemen met support, al betwijfel ik of zij kunnen helpen.
Ben ik hem wel waarschijnlijk een tijdje lang kwijt als ie naar Oneplus moet, maar ja, zo zij het.
Dat valt erg mee. Ik had 'm 3 jaar geleden opgestuurd omdat het scherm helemaal in puin lag en binnen een week had Ik 'm weer terug, was toen naar een reparatiecentrum van OnePlus in Polen gestuurd.devilsnight schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:05:
[...]
Ben ik hem wel waarschijnlijk een tijdje lang kwijt als ie naar Oneplus moet, maar ja, zo zij het.
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie