Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

• devilsnight
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-10 14:41
Er valt mij iets op sinds de laatste twee updates...

Dat de telefoon niet echt meer in sleep mode, tenzij ik op het main menu van Android sta. Zodra ik de telefoon met rust laat wanneer ik op een forum zit, Reddit, YouTube etc, dan gaat de telefoon dus niet in sleep mode. Niet zo raar dat de accu het niet echt lang vol houdt.

Echt irritant dit zeg, hoe fix ik dit?

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Na 3 jaar ga ik toch afscheid nemen (naja hij word mijn backup).

Jammer genoeg toch redelijk wat problemen gehad in die 3 jaar:

2x ear speaker kapot
1x accu kapot
BT haperingen (nooit opgelost)
Echo met telefoneren
Camera focus stuk

Bovendien is het toestel door een voor mij onduidelijke reden echt heel traag geworden (geekbench wijst dat ook uit, scoort verder onder de norm).

Nog sterk lopen twijfelen over de OP7, maar mede door bovenstaande problemen ga ik weer eens een ander merk proberen, waarvan de prijs/kwaliteit verhouding ook wat beter ligt.

• daffie82
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:58

daffie82

Mi 9T Pro V11.0.3.0 (QFKEUXM)

Rev! schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:14:
ga ik weer eens een ander merk proberen, waarvan de prijs/kwaliteit verhouding ook wat beter ligt.
zoals?

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-11 16:11
Ik zou zelf denken aan de Xiaomi Mi 9T Pro (mocht de pro versie daadwerkelijk eind van de zomer uitkomen in Europa, Redmi k20 pro is z'n tegenhanger) als ik nu een nieuwe mobiel zou nemen.
Verder blijft prijs/kwaliteit zeker vergeleken met onze OP3(T) van een paar jaar terug wel lastig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
flippiej schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:08:
[...]

Ik zou zelf denken aan de Xiaomi Mi 9T Pro (mocht de pro versie daadwerkelijk eind van de zomer uitkomen in Europa, Redmi k20 pro is z'n tegenhanger) als ik nu een nieuwe mobiel zou nemen.
Verder blijft prijs/kwaliteit zeker vergeleken met onze OP3(T) van een paar jaar terug wel lastig.
Ik heb de non-pro versie. Gamen doe ik niet veel en de langere accuduur is mooi meegenomen. Bevalt tot nu toe prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:09
ik ben ook zwaar in dubio.... echter wil ik wel dat bang for buck gevoel hebben. Oneplus lijkt die wel een beetje kwijt te zijn. Xiaomi neemt dat redelijk over maar ik denk toch dat ik ga settlen voor een note 7 ofzo. We zien wel :-)

• Spiff1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-11 07:33
Tijntje schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:04:
Hier ook een OnePlus 3T met Pie die zo traag is geworden als, nou ja je weet wel :)
Al verschillende keren factory wipe en cache wipe gedaan maar mag niet baten.
Google maps open duurt 10 seconden, beginnen met typen en de letters verschijnen pas naar 5 seconden op beeld.
Toestel is praktisch onbruikbaar geworden, hier ook geen OnePlus meer, ze zijn te duur geworden voor wat ze bieden.
Dit was bij mijn 3T ook het geval na de update naar Pie. Hier was de cache wipe echter wel de oplossing. Maps en dergelijke werken nu weer normaal. Heb je de cache wipe op deze manier uitgevoerd? Zou anders toch kijken of er nog andere redenen zijn dat maps en dergelijke zo traag zijn.

• Darkz0rs
Ik blijf problemen houden met me accu, meer dan 3 uur SOT haal ik simpelweg niet.
Ik heb dag te veel op 1 lading :-)

• daffie82

daffie82

Rev! schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:10:
[...]

Ik heb de non-pro versie. Gamen doe ik niet veel en de langere accuduur is mooi meegenomen. Bevalt tot nu toe prima.
Wat is het voordeel van de pro in vergelijking met de non-pro ?

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-11 16:11
daffie82 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:01:
[...]

Wat is het voordeel van de pro in vergelijking met de non-pro ?
DC dimming, net wat betere processor en gpu, iets andere camera en de mogelijkheid tot nog sneller opladen. Verder zijn de afmetingen hetzelfde, batterij ook.

Al gaan we nu wel wat te off topic, dus laten we het hier bij laten.

flippiej wijzigde deze reactie 30-07-2019 22:28 (9%)

• Allessendro
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:00
Esumontere schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:55:
[...]

Herkenbaar, ik had datzelfde probleem toen ik hem bij GSM Repair Shop Nijmegen liet vervangen. Ik ben na een paar maanden teruggegaan, ze hebben toen kostenloos de accu weer vervangen. Zelfde verhaal dat ze originele accu's hadden.

Hij kwam toen met het excuus dat omdat de 3T niet meer gemaakt wordt, de accu's ook niet meer worden geproduceerd. De accu's die hij bestelt komen dus uit een voorraad die al een tijdje in de kast ligt. Ik heb de accu gezien die hij erin zette, die had idd productiedatum juni 2018. Staat momenteel in Oneplus Diagnostics app op 92% na enkele maanden gebruik...
Mijn originele 3T accu geeft in Oneplus Diagnostic 90% aan en is 2 jaar en 4 maanden oud.
De app AccuBattery geeft na 214 laadbeurten aan dat de batterij nog op 85% van de oorspronkelijke capaciteit zit. Ik vermoed dat Accubatterij nauwkeurige rekenmodellen heeft dan de Onepus Ik laad 9 vd 10 keer tot 80% om de batterij te sparen.
Lees op xda en reddit goede revies over de polarcell batterij voor de 3T, https://www.ebay.nl/itm/P...rie-3500mAh-/372667352468. Mogelijk dat ik deze aanschaf als de batterij richting de 85% gaat in oneplus Diagnostic.

• daffie82

daffie82

Allessendro schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:42:
[...]

Mijn originele 3T accu geeft in Oneplus Diagnostic 90% aan en is 2 jaar en 4 maanden oud.
De app AccuBattery geeft na 214 laadbeurten aan dat de batterij nog op 85% van de oorspronkelijke capaciteit zit. Ik vermoed dat Accubatterij nauwkeurige rekenmodellen heeft dan de Onepus Ik laad 9 vd 10 keer tot 80% om de batterij te sparen.
Lees op xda en reddit goede revies over de polarcell batterij voor de 3T, https://www.ebay.nl/itm/P...rie-3500mAh-/372667352468. Mogelijk dat ik deze aanschaf als de batterij richting de 85% gaat in oneplus Diagnostic.
hier 84% via Oneplus Diagnostic en 82% via Accubattery (gebaseerd op +800 laadsessies).
Ligt dus aardig in de buurt.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-11 11:31

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

Esumontere schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Anyhow, inmiddels is de accu afgelopen zaterdag wederom vervangen. De vervanger stond erop dat hij originele OnePlus-accu's levert, maar dat het een loterij is of ze echt goed zijn omdat ze niet meer worden geproduceerd en dus al een tijdje op de plank liggen bij de leverancier.

We gaan het zien hoe deze zich houdt. Vooralsnog gaat het goed.
De volgende update. Wederom een maand of 3 later, zit de 'nieuwe' accu nog op 89% volgens Oneplus Diagnostic. Echter, ik ben tegen andere problemen aangelopen. Het viel me de laatste tijd op dat de pocket modus te pas en te onpas aanstond, zonder dat de bovenrand van het scherm bedekt werd. Dit vond ik nogal irritant, maar ik kon zo snel niet zien wat er mis was. Ook merkte ik dat de telefoon vaak nogal heet werd tijdens het opladen. Ik gaf hier weinig aandacht aan, totdat ik gisterenavond in het donker mijn opladende telefoon zag liggen. Het blauwe oplaad-ledje gaf licht, maar de rand van het scherm rondom het ledje ook. Bij nadere inspectie blijkt het scherm aan de bovenkant los te laten. Het scherm werkt nog probleemloos, maar een loslatend scherm wijst mijns inziens naar een zwellende accu (waarom zou hij anders los komen?). Ik ben het zat, en heb een OnePlus 7 besteld. Ik ga nog even overwegen om hem alsnog te laten repareren bij OnePlus zelf, zodat ik hem als backup kan gaan gebruiken. Ik kom in elk geval nooit meer terug bij het GSM Repair Center in Nijmegen :(.

Een collega met dezelfde telefoon had ook zijn accu laten vervangen bij die toko, en heeft afgelopen week ook een OP7 gekocht omdat zijn scherm losliet...

Esumontere wijzigde deze reactie 06-08-2019 08:50 (8%)

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:53

demo31051987

a.k.a. Extigo

Esumontere schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:45:
[...]

De volgende update. Wederom een maand of 3 later, zit de 'nieuwe' accu nog op 89% volgens Oneplus Diagnostic. Echter, ik ben tegen andere problemen aangelopen. Het viel me de laatste tijd op dat de pocket modus te pas en te onpas aanstond, zonder dat de bovenrand van het scherm bedekt werd. Dit vond ik nogal irritant, maar ik kon zo snel niet zien wat er mis was. Ook merkte ik dat de telefoon vaak nogal heet werd tijdens het opladen. Ik gaf hier weinig aandacht aan, totdat ik gisterenavond in het donker mijn opladende telefoon zag liggen. Het blauwe oplaad-ledje gaf licht, maar de rand van het scherm rondom het ledje ook. Bij nadere inspectie blijkt het scherm aan de bovenkant los te laten. Het scherm werkt nog probleemloos, maar een loslatend scherm wijst mijns inziens naar een zwellende accu (waarom zou hij anders los komen?). Ik ben het zat, en heb een OnePlus 7 besteld. Ik ga nog even overwegen om hem alsnog te laten repareren bij OnePlus zelf, zodat ik hem als backup kan gaan gebruiken. Ik kom in elk geval nooit meer terug bij het GSM Repair Center in Nijmegen :(.

Een collega met dezelfde telefoon had ook zijn accu laten vervangen bij die toko, en heeft afgelopen week ook een OP7 gekocht omdat zijn scherm losliet...
Hmm, ik herkende het "Pocket mode" probleem en ben eens goed naar mijn scherm gaan kijken. En het lijkt erop dat mijn scherm ook los komt. Nu heb ik geen accu vervangen o.i.d. en het scherm werkt nog prima, maar ik vraag mij af of ik dit nog kan en zou moeten repareren. Of zal ik er gewoon zelf een druppeltje lijm tussen stoppen (https://www.bol.com/nl/p/...m-5ml/9200000077298945/).

Steam

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:27

DizzyWeb

Ondertiteld

demo31051987 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:54:
[...]

Hmm, ik herkende het "Pocket mode" probleem en ben eens goed naar mijn scherm gaan kijken. En het lijkt erop dat mijn scherm ook los komt. Nu heb ik geen accu vervangen o.i.d. en het scherm werkt nog prima, maar ik vraag mij af of ik dit nog kan en zou moeten repareren. Of zal ik er gewoon zelf een druppeltje lijm tussen stoppen (https://www.bol.com/nl/p/...m-5ml/9200000077298945/).
Godver... yep, dit heb ik sinds een paar weken dus ook, en inderdaad, scherm laat los. Nu heb ik mijn scherm afgelopen jaar wel laten vervangen. Maar stom genoeg, geen bon. Eens zien of ik die digitaal gekregen heb dan...

Edit:
Nou, donderdag mogen ze het onder garantie fixen ;) Levenslange garantie op het vervangen scherm, mooi.

DizzyWeb wijzigde deze reactie 06-08-2019 10:23 (6%)

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:24
Verdomd, dit was me nooit opgevallen.
Bij mij begint het scherm in de rechterbovenhoek los te laten!
Ik weet nog niet of ik dit vervelend vind of niet, mijn accuduur is drama dus ik was al aan het denken om dat ding te vervangen... Nu het scherm loslaat is dat een stuk makkelijker.

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:37
Gelukkig heb ik jullie problemen niet, maar mijn accuduur begon ook wel lastig te worden (2x per dag opladen).

Omdat ik via mijn werk een nieuwe smartphone kon krijgen, heb ik dat gedaan en ben ik gegaan voor een Samsung Galaxy S10+.

Maar wat laadt dat ding traag op zeg! Als je eenmaal die Dashcharge (of hoe heet het tegenwoordig) gewend bent, dan is wat vaker opladen helemaal niet zo erg, want in 20 minuutjes is je telefoon weer 80% vol. Dat wordt gruwelijk wennen dus.

• Esumontere

Esumontere

DizzyWeb schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Godver... yep, dit heb ik sinds een paar weken dus ook, en inderdaad, scherm laat los. Nu heb ik mijn scherm afgelopen jaar wel laten vervangen. Maar stom genoeg, geen bon. Eens zien of ik die digitaal gekregen heb dan...

Edit:
Nou, donderdag mogen ze het onder garantie fixen ;) Levenslange garantie op het vervangen scherm, mooi.
Was dat bij Oneplus zelf?

• DizzyWeb
  • Laatst online: 22:27

DizzyWeb

Ondertiteld

Nee, bij Probello in Almere. Opsturen en mijn toestel weken kwijt zijn, dat is geen optie voor mij.

• Jeltel
  • Niet online
@DizzyWeb Je hebt je tel meestal binnen een paar dagen weer terug van Oneplus hoor. Hooguit een week. Ze hebben een repair centrum in Amersfoort zitten.

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:03

Ravefiend

Carpe diem!

Announcement: OxygenOS 9.0.5 for OnePlus 3 & OnePlus 3T
https://forums.oneplus.co...lus-3-oneplus-3t.1086788/
Changelog:

System
Updated Android security patch to 2019.8
General bug fixes and improvements

• Omer
  • Laatst online: 03-11 00:21
Gisteren geïnstalleerd. Er zijn me nog geen veranderingen opgevallen.

• Darkz0rs
Omer schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:17:
[...]

Gisteren geïnstalleerd. Er zijn me nog geen veranderingen opgevallen.
Volgens mij gaat de batterij langer mee.

• Spiff1
Sinds de update naar Android Pie had ik te maken met de 'mobiel netwerk stand-by' battery drain. Dit kon tot wel 15-20% van de batterij opslurpen gedurende de dag. Na de 9.0.5 update lijkt het probleem eindelijk opgelost. De afgelopen twee dagen gaat de batterij langer mee en 'mobiel netwerk stand-by' verbruikt weer maximaal een paar procent.

• evanraalte
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-11 13:10
Vraagje, hebben jullie ook last van zeer lage audio output over bluetooth sinds de nieuwe 9.0.5 update? Ik merk in elk geval dat ik sinds die tijd mijn oordopjes bijna maximaal moet zetten. Wellicht ligt het aan mij BT oortjes, maar ik heb op dit moment helaas niks anders om mee te testen.

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

evanraalte schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:09:
Vraagje, hebben jullie ook last van zeer lage audio output over bluetooth sinds de nieuwe 9.0.5 update? Ik merk in elk geval dat ik sinds die tijd mijn oordopjes bijna maximaal moet zetten. Wellicht ligt het aan mij BT oortjes, maar ik heb op dit moment helaas niks anders om mee te testen.
Was je deze al eens tegen gekomen:
https://www.reddit.com/r/...me_low_after_android_pie/

• evanraalte
Nee, thanks! Echter heeft het niet het gewenste resultaat..

• Darkz0rs
Zo morgen gaat me op3 in de la. Zo juist een andere telefoon besteld

• Darkz0rs
evanraalte schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:24:
Nee, thanks! Echter heeft het niet het gewenste resultaat..
Je zou je mixerpath kunnen aan passen. Ik vind het volume van de op3 altijd aan de lage kant.

• evanraalte
De fix was uiteindelijk een harde reset van de oortjes, kennelijk waren ze uit sync geraakt. Echter is dit nooit eerder gebeurd, tot vlak na de update, dus misschien is er toch iets mis met de OP software :)

• Darkz0rs
evanraalte schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:18:
De fix was uiteindelijk een harde reset van de oortjes, kennelijk waren ze uit sync geraakt. Echter is dit nooit eerder gebeurd, tot vlak na de update, dus misschien is er toch iets mis met de OP software :)
Geen idee ik gebruik een Philips maar daar is de volume ook zacht. Maar de op3 ligt nu in de kast.im twijfel of ik hem weg doe.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:02
Darkz0rs schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:26:
Zo morgen gaat me op3 in de la. Zo juist een andere telefoon besteld
En wat is het geworden?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Darkz0rs
Het is de Xiaomi mi 9T geworden

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:02
Darkz0rs schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 06:47:
[...]

Het is de Xiaomi mi 9T geworden
Ok goede prijs/kwaliteit verhouding, de MIUI software houdt mij echter tegen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:24
Afgelopen weekend toch mijn accu vervangen.
Ging makkelijker dan verwacht! Had geen plastic tools, maar heb heel voorzichtig met een schroevendraaier de casing losgehaald.

Ik ben nu bezig met de accu calibratie, het toestel heeft nog wel wat moeite met ineens een beter accu: werd vanochtend wakker met 1% resterend. Nu ongeveer 3 uren verder, waarvan 2 met televisie app er voor om het ding leeg te krijgen type ik dit nog op de 3T. Lijkt een hele verbetering qua accuduur!

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21:00
Sibrand schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:02:
Afgelopen weekend toch mijn accu vervangen.
Ging makkelijker dan verwacht! Had geen plastic tools, maar heb heel voorzichtig met een schroevendraaier de casing losgehaald.

Ik ben nu bezig met de accu calibratie, het toestel heeft nog wel wat moeite met ineens een beter accu: werd vanochtend wakker met 1% resterend. Nu ongeveer 3 uren verder, waarvan 2 met televisie app er voor om het ding leeg te krijgen type ik dit nog op de 3T. Lijkt een hele verbetering qua accuduur!
Mooi dat het gelukt is, zou het niemand aanraden om hem met een schroevendraaier open te wippen haha. Heel tricky

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:52

stefijn

DBlogic

Sinds ik naar Android 9 ben gegaan op mijn 3T is het maken van foto's zeer belabberd: de camera wil meestal niet focussen, pas als ik op het scherm tik probeert ie te focussen, maar lukt het nog vaak niet. Foto's mislukken nu minimaal 5 van de 10x
Is hier iets aan te doen?

Het probleem speelt ook in andere apps, bijv. Scanbot (PDF-scanner)

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• Rev!
  • Niet online
stefijn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:35:
Sinds ik naar Android 9 ben gegaan op mijn 3T is het maken van foto's zeer belabberd: de camera wil meestal niet focussen, pas als ik op het scherm tik probeert ie te focussen, maar lukt het nog vaak niet. Foto's mislukken nu minimaal 5 van de 10x

Had ik ook, en helaas niet op te lossen.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Das mooi k*t. Je zegt "had", probleem opgelost met een andere telefoon dan?

• Jeltel
  • Niet online
@Rev! @stefijn Dat is wel op te lossen. Mijn camera is een maandje geleden nog vervangen door Oneplus zelf, vanwege dit probleem. De hardware hoefde ik niet te betalen. Arbeidskosten wel.

Gooi er gelijk een nieuwe accu in en voor net geen €40 ben je klaar. Binnen een week terug.

Jeltel wijzigde deze reactie 15-08-2019 10:14 (3%)

• Rev!
  • Niet online
Jeltel schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:13:
@Rev! @stefijn Dat is wel op te lossen. Mijn camera is een maandje geleden nog vervangen door Oneplus zelf, vanwege dit probleem. De hardware hoefde ik niet te betalen. Arbeidskosten wel.

Gooi er gelijk een nieuwe accu in en voor net geen €40 ben je klaar. Binnen een week terug.
Ja ok door de Camera letterlijk te vervangen, op die manier is alles wel op te lossen ;)

Ik had vorig jaar net het scherm, accu en oorspeaker laten vervangen. Oorspeaker was alweer kapot en het toestel was super traag geworden, was er een beetje klaar mee en heb hem vervangen inderdaad. Ik had overigens ook geen garantie meer.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Jeltel schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:13:

40 euro voor een vervangen camera en accu? Das geen slechte deal. Mijn accu doet het nog meer dan prima btw. Aanvragen via oneplus.nl of zo?

stefijn wijzigde deze reactie 15-08-2019 10:34 (4%)

• Jeltel
  • Niet online
@stefijn yup. https://www.oneplus.com/nl/support/repair
Komt UPS hem ophalen. Krijg je na onderzoek een prijsvoorstel. Die kun je nog afwijzen. Na goedkeurig en betaling maken ze hem en sturen ze hem terug.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ik lees wat verhalen over dat Oneplus dit onder garantie doet (ook buiten garantieperiode), dat zal de reden wel zijn dat het zo goedkoop is. Netjes wel. Zal eens kijken

• Jeltel
  • Niet online
@stefijn ja dat probeer ik te zeggen. Maar niet helemaal onder garantie. Wel arbeidskosten, geen materiaalkosten.

• Darkz0rs
stefijn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:35:

Tientje op Ali en er in zetten is 15 min werk. Easy peasy

• stefijn

stefijn

DBlogic

Zoiets? https://www.aliexpress.co...era.html?switch_new_app=y

En wat is de beeldkwaliteit van zo'n ding? Ziet er niet "origineel" uit

• Darkz0rs
stefijn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:05:
Zoiets? https://www.aliexpress.co...era.html?switch_new_app=y

En wat is de beeldkwaliteit van zo'n ding? Ziet er niet "origineel" uit
Ik heb deze er in gezet:
https://s.click.aliexpress.com/e/IfbcukC

Was helemaal top. En nog steeds helemaal in orde.

• Jeroenz90
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19:08
Mijn vriendin heeft sinds een tijdje een probleem met haar 3T.
In eerste instantie lijkt het scherm niet meer te reageren en na aan tijdje slaat het de telefoon gewoon compleet vast. Dit is dan op te lossen door het toestel opnieuw op te starten.

Enkele voorbeelden:

- Tijdens het typen in Whatsapp duurt het secondes voordat het geen wat je getypt hebt op je scherm staat.
- Met een Pokemon of Harrypotter gevecht lopen de battle timers nog wel door maar niks op het scherm wordt nog geregistreerd qua input dat je geeft.

Telefoon heeft al meerdere malen een complete factory reset gegeven maar lijkt geen effect te hebben. De ene dag gaat het ook beter dan de andere. Vandaag geen problemen gehad, echter gisteren continue opnieuw aan het starten geweest.

Iemand die dit herkent?

| Steam: Jeroenz90 |

• Dontknow_id
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 27-08 19:39
Altijd al een oneplus willen kopen en kan nu voordelig een oneplus 3t kopen

Twijfel nog echter omdat ik momenteel een moto g6 plus gebruik maar deze wat beu gezien.

Ga ik veel in snelheid enzo verliezen met de oneplus 3t te gebruiken of is deze hardware mate beter?

Mvg

• daffie82

daffie82

Laguna schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:45:
[...]

Ok goede prijs/kwaliteit verhouding, de MIUI software houdt mij echter tegen.
Ik wil de Mi 9T Pro wel kopen, maar de software houdt mij inderdaad ook tegen :(

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Jeroenz90 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:28:
Telefoon heeft al meerdere malen een complete factory reset gegeven maar lijkt geen effect te hebben. De ene dag gaat het ook beter dan de andere. Vandaag geen problemen gehad, echter gisteren continue opnieuw aan het starten geweest.
Ik herken het niet maar toch een kleine opmerking bij de opmerking "complete factory reset". Als je daarna weer alle apps zoals voorheen installeert dan kan dat misschien net de oorzaak zijn. Er hoeft maar één rotte app tussen te zitten die de oorzaak is.

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:42
Wij hebben hier ook nog een 3T in gebruik. Is nog een uitstekend snel toestel. Een snapdragon 450 uit de moto is volgens mij een stuk langzamer, maar ik weet niet hoeveel je daar in de praktijk van merkt.

Kwaliteit van de accu kan wel wat minder zijn van zo'n ouder toestel.

Als je nu "veel voor weinig" wil hebben in een nieuw toestel, kijk dan eens naar een redmi note 7 of een mi 9t.
2e hands is alles met een 820/821/835/855 processor (high-end) uitstekend.
De midranges-chips 636/660/675/730 zijn ook meer dan prima.
Dontknow_id schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:14:
Altijd al een oneplus willen kopen en kan nu voordelig een oneplus 3t kopen

Twijfel nog echter omdat ik momenteel een moto g6 plus gebruik maar deze wat beu gezien.

Ga ik veel in snelheid enzo verliezen met de oneplus 3t te gebruiken of is deze hardware mate beter?

Mvg

• Dontknow_id
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 27-08 19:39
Denk dat die snapdragon van de oneplus toch een meerwaarde is, ik speel er redelijk veel pokemon go op.
En ondervind toch wel een bepaalde lag en happeringen soms in het spel.

Die redmi 7 en die andere kosten ook al redelijk wat meer.
djiedjee schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:57:
Wij hebben hier ook nog een 3T in gebruik. Is nog een uitstekend snel toestel. Een snapdragon 450 uit de moto is volgens mij een stuk langzamer, maar ik weet niet hoeveel je daar in de praktijk van merkt.

Kwaliteit van de accu kan wel wat minder zijn van zo'n ouder toestel.

Als je nu "veel voor weinig" wil hebben in een nieuw toestel, kijk dan eens naar een redmi note 7 of een mi 9t.
2e hands is alles met een 820/821/835/855 processor (high-end) uitstekend.
De midranges-chips 636/660/675/730 zijn ook meer dan prima.

[...]

• Allessendro
Mogelijk hardware issue, de oneplus diagnostics app even draaien? Is ergens in deze topic te vinden geloof ik.
Jeroenz90 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:28:
Mijn vriendin heeft sinds een tijdje een probleem met haar 3T.
In eerste instantie lijkt het scherm niet meer te reageren en na aan tijdje slaat het de telefoon gewoon compleet vast. Dit is dan op te lossen door het toestel opnieuw op te starten.

Enkele voorbeelden:

- Tijdens het typen in Whatsapp duurt het secondes voordat het geen wat je getypt hebt op je scherm staat.
- Met een Pokemon of Harrypotter gevecht lopen de battle timers nog wel door maar niks op het scherm wordt nog geregistreerd qua input dat je geeft.

Iemand die dit herkent?

• Jeroenz90
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19:08
Allessendro schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:21:
Mogelijk hardware issue, de oneplus diagnostics app even draaien? Is ergens in deze topic te vinden geloof ik.

[...]
Inmiddels de app even opgezocht en laten draaien. Kwam niets uit helaas ...

| Steam: Jeroenz90 |

• Spiff1
Ik heb nog een Oneplus 3T. Omdat vooral het batterijverbruik tegenvalt de laatste tijd was ik op zoek naar een vervanger. Ik blijf graag bij Oneplus maar op basis van de leaks lijkt de Oneplus 7T me tegen te vallen. Zelfde ontwerp als de 6T met 90Hz scherm en wat meer camera's. De Pro spreekt me niet aan vanwege het grote formaat en het afgeronde scherm.

Ik wil dus kijken of ik mijn Oneplus 3T kan 'opfrissen' om nog tot voorjaar 2020 mee te gaan. Ik zal binnenkort (voor het eerst) een factory reset uitvoeren. De Diagnostics App geeft aan dat mijn batterij nog op 83% functioneert. Als ik deze laat vervangen (a 40 euro voor originele batterij) ga ik dan echt verschil merken in dagelijks gebruik? Is het de investering waard?

En zijn er nog meer tips waarmee ik het leven van mijn 3T kan verlengen?

• Esumontere

Esumontere

Spiff1 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:41:
Ik heb nog een Oneplus 3T. Omdat vooral het batterijverbruik tegenvalt de laatste tijd was ik op zoek naar een vervanger. Ik blijf graag bij Oneplus maar op basis van de leaks lijkt de Oneplus 7T me tegen te vallen. Zelfde ontwerp als de 6T met 90Hz scherm en wat meer camera's. De Pro spreekt me niet aan vanwege het grote formaat en het afgeronde scherm.

Ik wil dus kijken of ik mijn Oneplus 3T kan 'opfrissen' om nog tot voorjaar 2020 mee te gaan. Ik zal binnenkort (voor het eerst) een factory reset uitvoeren. De Diagnostics App geeft aan dat mijn batterij nog op 83% functioneert. Als ik deze laat vervangen (a 40 euro voor originele batterij) ga ik dan echt verschil merken in dagelijks gebruik? Is het de investering waard?

Zit je scherm nog vast aan deze bovenrand? Dan zou ik die accu lekker laten zitten.

• Jeltel
  • Niet online
@Spiff1 Nieuwe accu ga je wel merken in schermtijd per lading. Ik heb het gedaan met het vervangen van de camera erbij. Voor alleen de accu zou ik het niet doen. Maar als je iets anders laat repareren (de kosten vallen reuze mee als je het mij vraagt), dan zeker mee laten nemen.

Over 4 maanden mag ik een nieuwe telefoon van de baas uitkiezen, maar ik zou echt niet weten welk toestel ik zou willen. Denk dat ik het nog een extra jaar met deze uit ga zingen.

• Allessendro
Deze niet originele accu krijgt goede reviews op reddit: https://www.ebay.nl/itm/P...rie-3500mAh-/372667352468
Als je een beetje handig bent zit hij er zo in.

Verder is GCam een leuke toevoeging naast de standaard camera app.

• N97
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-11 07:20
Jeltel schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:07:
@Spiff1
Over 4 maanden mag ik een nieuwe telefoon van de baas uitkiezen, maar ik zou echt niet weten welk toestel ik zou willen. Denk dat ik het nog een extra jaar met deze uit ga zingen.
Same here. Kan ook binnenkort een nieuwe telefoon uitkiezen maar heb ook nog geen flauw idee wat te kiezen. Mi 9t Pro of OnePlus 7t? Mijn alweer 3 jaar oude OnePlus 3 werkt nog perfect, zou hem alleen maar weg doen omdat ik gratis eentje mag uitzoeken.
Voor de hoogwaardige kwaliteit van de OnePlus 3 verdient OnePlus een diepe buiging _/-\o_ , wat een telefoon d:)b . Ben niet bekent met een andere 3 jaar oude smartphone die nog ondersteund wordt en nog prima en vlot werkt.

Mijn enige eis is dat mijn toekomstige telefoon door LineageOS wordt ondersteund, samen met MicroG wil ik een poging wagen mijzelf te ontgooglen. Ik stop met het vrijwillig bijdragen aan het creëren van een profiel , heb altijd een grafhekel aan profilering gehad. Betaal nu liever voor diensten met geld dan met mijn data.

• Zeeuw
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-11 19:58
Begin deze maand is het scherm van mijn OP3 na drie jaar zonder hoesje kapot gevallen. Inmiddels een OP7Pro aangeschaft maar heb graag de OP3 als backup.

Iemand enig idee waar ik een scherm inclusief gereedschap kan bestellen? Ik zie her en der wel wat aangeboden worden maar kan nergens ervaringen lezen over pasvorm ofzo. Hoeft niet origineel te zijn, hij komt in de la te liggen mocht de 7 sneuvelen en ik een backup nodig heb. Misschien nog wat backuppen maar vooralsnog mis ik niets op de OP7.

Read the badge, Bitch!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

Voorheen: GreNade

Zeeuw schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:35:
Begin deze maand is het scherm van mijn OP3 na drie jaar zonder hoesje kapot gevallen. Inmiddels een OP7Pro aangeschaft maar heb graag de OP3 als backup.

Iemand enig idee waar ik een scherm inclusief gereedschap kan bestellen? Ik zie her en der wel wat aangeboden worden maar kan nergens ervaringen lezen over pasvorm ofzo. Hoeft niet origineel te zijn, hij komt in de la te liggen mocht de 7 sneuvelen en ik een backup nodig heb. Misschien nog wat backuppen maar vooralsnog mis ik niets op de OP7.
Als je nieuwe, originele onderdelen wil, is vooralsnog volgens mij het goedkoopst om 'm gewoon naar Oneplus op te sturen.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• RobertVDN
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 29-10 22:10
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun USB C poort en 3,5mm jack?
Als ik mijn telefoon tijdens het opladen in mijn hand heb en gewoon normale bewegingen maak (zonder de kabel dus strak te trekken of te spannen) dan raakt hij heel vaak de connectie kwijt met de oplaadkabel. Ik heb de poort al een keer met perslucht uitgeblazen maar dat maakt geen verschil.

Daarnaast heb ik er ook last van dat de meeste aux kabels niet goed blijven zitten in mijn telefoon. De oortjes van Oneplus zelf werken wel goed maar zo ongeveer elk willekeurig aux kabeltje in de auto om muziek door te linken naar de radio blijft niet zitten. Hij raakt dan zo'n beetje half los en dan krijg je geluid aan 1 kant.

Hoor het graag als er meer mensen zijn die hier last van hebben en eventuele oplossingen. Mocht dat niets brengen dan moet ik hem misschien maar eens opsturen voor reparatie om allebei de poorten te laten vervangen. De telefoon is inmiddels toch ook alweer 2,5 jaar oud maar ik wil graag nog even door.

OnePlus 3T Midnight Black

• Darkz0rs
@RobertVDN vaak zit er een pluk samengeperst stof in beide aansluitingen. Deze moet je er uit pielen.met perslucht is het mij nog nooit gelukt.

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:07

SjoerdV nl

Ecologie, niet egocentrie

@RobertVDN 3,5 mm is goed te reinigen met een tandenstoker. Beetje rondpielen, hard blazen en opnieuw pielen. Merkt vanzelf wanneer het goed is.

USB-C poort gaat lastiger, heb ik zelf ook last van...

Let op dat je dit alleen met niet-geleidende materialen probeert, dus geen speld oid.

• CedricB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 08-11 14:53

De Diagnostics App geeft aan dat mijn batterij nog op 83% functioneert.
Welke Diagnostics App heb je gebruikt? Als ik op mijn Oneplus 3 de code *#808# probeer in te tikken in de telefoon app, verdwijnt deze code zodra ik de laatste # heb ingetikt, zonder dat er een diagnostic mode start. Voor zover ik op Reddit lees hebben ze deze in één of andere versie van Oxygen OS eruit gehaald.

*#*#4636#*#* werkt wel maar dan kom ik enkel uit bij drie opties (Telefooninformatie, Gebruiksstatistieken en Wi-Fi information) terwijl er hier normaal ook een optie voor batterijinformatie zou moeten staan.

De laatste tijd valt de batterijduur tegen, maar ik wil wel eerst zeker zijn of het aan de batterij of gewoon de software ligt voor ik mijn telefoon opstuur en dus een paar weken zonder zit. Sinds dit jaar gebruik ik een smartwatch die dus steeds verbonden is via bluetooth, wat gecombineerd met Wi-Fi voor een behoorlijke drain zorgt, ook wanneer het scherm uit staat. Op linux is even de batterij checken veel eenvoudiger, gewoon "sudo tlp stat -b" en je ziet direct hoeveel accucapaciteit er nog overblijft. In Android is het vaak gissen hoeveel energie naar welk proces gaat en hoeveel energie je überhaupt beschikbaar hebt bij een volle accu.

• Spiff1
CedricB schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:27:
[...]

Welke Diagnostics App heb je gebruikt? Als ik op mijn Oneplus 3 de code *#808# probeer in te tikken in de telefoon app, verdwijnt deze code zodra ik de laatste # heb ingetikt, zonder dat er een diagnostic mode start. Voor zover ik op Reddit lees hebben ze deze in één of andere versie van Oxygen OS eruit gehaald.

*#*#4636#*#* werkt wel maar dan kom ik enkel uit bij drie opties (Telefooninformatie, Gebruiksstatistieken en Wi-Fi information) terwijl er hier normaal ook een optie voor batterijinformatie zou moeten staan.

De laatste tijd valt de batterijduur tegen, maar ik wil wel eerst zeker zijn of het aan de batterij of gewoon de software ligt voor ik mijn telefoon opstuur en dus een paar weken zonder zit. Sinds dit jaar gebruik ik een smartwatch die dus steeds verbonden is via bluetooth, wat gecombineerd met Wi-Fi voor een behoorlijke drain zorgt, ook wanneer het scherm uit staat. Op linux is even de batterij checken veel eenvoudiger, gewoon "sudo tlp stat -b" en je ziet direct hoeveel accucapaciteit er nog overblijft. In Android is het vaak gissen hoeveel energie naar welk proces gaat en hoeveel energie je überhaupt beschikbaar hebt bij een volle accu.
Daar is een speciale app voor. De APK is volgens mij hier te downloaden.

• CedricB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 08-11 14:53
@Spiff1 Bedankt! Zit nog aan 86%, dus dan hoef ik hem nog niet op te sturen.

• Jerren583
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 16-11 15:45
RobertVDN schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:35:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun USB C poort en 3,5mm jack?
Als ik mijn telefoon tijdens het opladen in mijn hand heb en gewoon normale bewegingen maak (zonder de kabel dus strak te trekken of te spannen) dan raakt hij heel vaak de connectie kwijt met de oplaadkabel. Ik heb de poort al een keer met perslucht uitgeblazen maar dat maakt geen verschil.

Daarnaast heb ik er ook last van dat de meeste aux kabels niet goed blijven zitten in mijn telefoon. De oortjes van Oneplus zelf werken wel goed maar zo ongeveer elk willekeurig aux kabeltje in de auto om muziek door te linken naar de radio blijft niet zitten. Hij raakt dan zo'n beetje half los en dan krijg je geluid aan 1 kant.

Hoor het graag als er meer mensen zijn die hier last van hebben en eventuele oplossingen. Mocht dat niets brengen dan moet ik hem misschien maar eens opsturen voor reparatie om allebei de poorten te laten vervangen. De telefoon is inmiddels toch ook alweer 2,5 jaar oud maar ik wil graag nog even door.
Ik had hier ook last van en heb een (in ieder geval in mijn geval) werkende oplossing gevonden. Als ik mijn telefoon oplaadde met de usb c laadpoort maakte hij al een tijdje slecht contact en de kabel zat erg los in de poort. Proberen vuil uit de poort te halen met tadenstokers, tandenborstels, etc. waren tevergeefs.

Ten einde raad (en een beetje wanhopig) had ik mijn telefoon uitgedaan en de laadkabel uit het stroomnet gehaald. Vervolgens heb ik beeldschermreiniger in de poort en de connector van de kabel gesmeerd (best wel veel). Vervolgens heb ik zo hard mogelijk (herhaaldelijk) met de kabel in de poort gestoken, en dit ongeveer 20x herhaald. Elke keer kwam de kabel verder. Op de een of andere manier is op deze manier het vuil uit de poort opgelost en werkt de oplaadpoort al weer 2 maanden als nieuw. Achteraf wel even een half uurtje gewacht om er zeker van te zijn dat alle beeldschermreiniger verdampt was. Enig puntje is dat de kabel de eerste dag na de 'reparatie' wat stroef in de poort ging, maar had hier al snel geen last meer van.

• Aikon
  • Niet online
Jeltel schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:07:
@Spiff1 Nieuwe accu ga je wel merken in schermtijd per lading. Ik heb het gedaan met het vervangen van de camera erbij. Voor alleen de accu zou ik het niet doen. Maar als je iets anders laat repareren (de kosten vallen reuze mee als je het mij vraagt), dan zeker mee laten nemen.

Hier nog 1. Nieuwe A50 lag al op m'n buro maar mocht ie terugsturen. M'n 3T werkt nog perfect.

Hopelijk kom Android 10 nog uit op de een of andere manier. Wil ook niet te ver gaan achterlopen qua beveiligingsupdates, maar doel is zo lang mogelijk met m'n telefoon te doen.

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-11 12:49
Aikon schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:35:
[...]

Hier nog 1. Nieuwe A50 lag al op m'n buro maar mocht ie terugsturen. M'n 3T werkt nog perfect.

Hopelijk kom Android 10 nog uit op de een of andere manier. Wil ook niet te ver gaan achterlopen qua beveiligingsupdates, maar doel is zo lang mogelijk met m'n telefoon te doen.
Ondanks wat issues bevalt mijn Oneplus 3T nog prima.
In eerste instantie had ik problemen dat niemand mij kon verstaan bij het bellen.
Daarna had ik problemen met de USB-C connector. Ondanks het goed schoonmaken wat een tijd hielp bleven de kabels niet echt geweldig meer zitten.
Dus toen de gecombineerde flex kabel met de microfoon en USB-C connector zelf vervangen. :)
Nu helaas problemen met de volume+ knop. Deze werkt vaak niet meer en deze heb ik nu dus ook besteld samen met een andere accu. Omdat ik die toch moet verwijderen om die knoppen te vervangen.

Helaas wel lastig om een originele accu te kopen dus op goede hoop 1 via Ali besteld met goede reviews.
Hopelijk binnenkort alles binnen en dan dit ook maar weer vervangen >:)
Heb het idee dat de Oneplus 3T eigenlijk nog snel genoeg is voor de normale zaken.

Goede app om de status van je accu te bekijken is Accubattery.
Die van mij staat na meerder malen opladen en ontladen op 73% na langer dan 2,5 jaar gebruik.
geschatte capaciteit 2481mah en ontwerpcapaciteit 3400mah.

thespeed wijzigde deze reactie 24-09-2019 14:18 (8%)

• Aikon
  • Niet online
Mijne is na 2,5 jaar nog 88% door vrijwel altijd tussen de 20-80% te blijven. Daarmee kom ik altijd uit eigenlijk. Alleen tijdens vakanties ga ik naar 100%.

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Aikon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:29:
Mijne is na 2,5 jaar nog 88% door vrijwel altijd tussen de 20-80% te blijven. Daarmee kom ik altijd uit eigenlijk. Alleen tijdens vakanties ga ik naar 100%.
Is maar de vraag of dat tussen de 20-80% te blijven effectief een positief effect heeft gehad bij jou. Mijn OP3 is ondertussen al iets meer dan 3 jaar oud (besteld op 4 Aug 2016) en de battery state zegt ook 88%, zonder dat ik er de afgelopen jaren specifiek op gelet heb om binnen bepaalde marges te blijven. Dat gezegd hebbende, heb ik dan weer niet erg vaak gebruik gemaakt van dash charging maar hangt 'ie meestal op een Anker PowerPort 5-port USB charger (meestal rond de 1.5 A max.) die op mijn bureau ligt. Again, geen idee of dat misschien ten goede is gekomen aan de levensduur van mijn batterij. :+

• Aikon
  • Niet online
Tja, het is wel dé manier om slijtage te verminderen. Of dat in mijn specifieke geval ook zo is, weet niemand. Maar ook ik gebruik zelden dash charge, eigenlijk ook alleen op vakantie.

• Darkz0rs
Aikon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:29:
Ik laad iedere dag tot 100% met een simpele 2 amp lader. Ongeveer 2,5 jaar.accu is 89%.
.

• Aikon
  • Niet online
Darkz0rs schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:09:
[...]

Ik laad iedere dag tot 100% met een simpele 2 amp lader. Ongeveer 2,5 jaar.accu is 89%.
.
En hoever ontlaadt je hem doorgaans?

• Darkz0rs
Aikon schreef op woensdag 25 september 2019 @ 00:05:
[...]

En hoever ontlaadt je hem doorgaans?
10% ofzo ding was zo leeg bij mij. Vaak ging hij ook al aan de lader bij 70% omdat ik wist dat ik anders de resterende tijd niet haalde. Maar einde dag was hij altijd goed leeg 😀

Ik heb hem inmiddels ook met pre pensioen gestuurd.

• Aikon
  • Niet online
Behoorlijk wisselende resultaten dus. Ook reset ik de cache partition nog wel eens omdat de percentages gaan afwijken.

Nu op 90% ivm lange dag, ik leef op t randje ;)

• Lintesir
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-11 16:44
Mijn OP3 is nu 3 jaar oud, en elke nacht naar 100% geladen met de dash charger. Ik eindig de dag meestal rond 50%. De diagnostics app geeft 88% aan voor batterijstatus.

• Darkz0rs
Ja persoonlijk kan ik mij niet vinden in het tot 80% laden verhaal. Ik vind persoonlijk dat fabrikanten dit moeten inbouwen als dat al nodig is.

• Allessendro
Darkz0rs schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:15:
Ja persoonlijk kan ik mij niet vinden in het tot 80% laden verhaal. Ik vind persoonlijk dat fabrikanten dit moeten inbouwen als dat al nodig is.
Fabrikant zal voor 0% en 100% vol marges aanhouden, accu zal bij 100% niet volledig vol zijn en 0% zal geen volledige ontlading zijn. Ze zullen het zo maken dat je accu iig gedurende garantietermijn goed blijft. Maar als je dus langer dan 2 jaar met je accu wilt doen kan het nuttig zijn om binnen het ideale laad% te blijven.
Accu's van bijv. een Toyota prius, hoewel geen li-ion, gaan makkelijk meer dan 10 jaar mee omdat deze binnen het ideale laad% worden gehouden.

Mijn 3T is na 2,5 jaar nog 90% fit, ik laad meestal als de accu rond de 40% zit en stop bij 80%.
Maar als lees ik dat men hier boven na 3 jaar nog op 88% zit met elke dag tot 100% laden middels een dash charger is het effect marginaal. 8)7

• Stoeptegel5
Ik heb sinds een aantal weken een battery drain door Mobile Network Standby, meestal wel meer dan 30% op het totaal. Een complete factory reset heeft niets geholpen, heeft iemand anders nog ideeën?

• Jeltel
  • Niet online
Allessendro schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:08:
[...]

Fabrikant zal voor 0% en 100% vol marges aanhouden, accu zal bij 100% niet volledig vol zijn en 0% zal geen volledige ontlading zijn. Ze zullen het zo maken dat je accu iig gedurende garantietermijn goed blijft. Maar als je dus langer dan 2 jaar met je accu wilt doen kan het nuttig zijn om binnen het ideale laad% te blijven.
Accu's van bijv. een Toyota prius, hoewel geen li-ion, gaan makkelijk meer dan 10 jaar mee omdat deze binnen het ideale laad% worden gehouden.

Mijn 3T is na 2,5 jaar nog 90% fit, ik laad meestal als de accu rond de 40% zit en stop bij 80%.
Maar als lees ik dat men hier boven na 3 jaar nog op 88% zit met elke dag tot 100% laden middels een dash charger is het effect marginaal. 8)7
Tja, mijn accu was een paar maanden geleden onder de 80% gedoken en daarom ook vervangen.
En ik laadde hem vaak snachts aan een normale lader op. Geen idee of dat echt uitmaakt.
Het zal ;)

• djiedjee
zou er iets veranderd kunnen zijn aan de dekking van het mobiele netwerk. Bij slecht signaal gaat de batterij heel snel leeg.
Werk eens aan dagje op alleen Wifi en kijk wat hij doet.
Stoeptegel5 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:57:
Ik heb sinds een aantal weken een battery drain door Mobile Network Standby, meestal wel meer dan 30% op het totaal. Een complete factory reset heeft niets geholpen, heeft iemand anders nog ideeën?

• Stoeptegel5
djiedjee schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:17:
zou er iets veranderd kunnen zijn aan de dekking van het mobiele netwerk. Bij slecht signaal gaat de batterij heel snel leeg.
Werk eens aan dagje op alleen Wifi en kijk wat hij doet.

[...]
Ga ik proberen, dank je :)

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:22
Een bekende veroorzaker is soms ook het google play services framework. Zelf gebruik ik https://play.google.com/s....weberdo.apps.serviceinfo om makkelijk te kunnen zien of er een update beschikbaar is.

• djiedjee
Ik heb zelf al diverse apps (facebook messenger en een sportstracker bijv ) gehad die na een update ineens de telefoon niet meer in deep-sleep lieten gaan.

Na een update kan dat ook zomaar weer gefixed zijn. Om dat te checken kun je wakelock detector lite installeren.

• Stoeptegel5
djiedjee schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:16:
Ik heb zelf al diverse apps (facebook messenger en een sportstracker bijv ) gehad die na een update ineens de telefoon niet meer in deep-sleep lieten gaan.

Na een update kan dat ook zomaar weer gefixed zijn. Om dat te checken kun je wakelock detector lite installeren.
Hmm dat zou het ook kunnen zijn. Ik heb wel al een tijd de mi fit app die meldingen doorstuurt naar mn band

• devilsnight
Nou daar gaan we weer hoor. Vorig jaar is hij naar Oneplus gestuurd omdat de batterij bizar snel leegliep en we zijn weer terug bij af. Vorige week begon het echt erger te worden. De telefoon was op 80% toen ik ging slapen en de volgende ochtend stond hij uit. Kabeltje eraan gehangen en ja hoor, batterij volledig leeg.

En hetzelfde verhaal nu weer. Maar in de dagen ervoor ging het prima. De batterij ging uren meer, hoe kan dat? Vorig jaar had ik nog garantie, dat is nu volledig over. Misschien kan ik nog een factory reset doen.

devilsnight wijzigde deze reactie 25-10-2019 11:24 (4%)

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

Voorheen: GreNade

devilsnight schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:23:
Nou daar gaan we weer hoor. Vorig jaar is hij naar Oneplus gestuurd omdat de batterij bizar snel leegliep en we zijn weer terug bij af. Vorige week begon het echt erger te worden. De telefoon was op 80% toen ik ging slapen en de volgende ochtend stond hij uit. Kabeltje eraan gehangen en ja hoor, batterij volledig leeg.

En hetzelfde verhaal nu weer. Maar in de dagen ervoor ging het prima. De batterij ging uren meer, hoe kan dat? Vorig jaar had ik nog garantie, dat is nu volledig over. Misschien kan ik nog een factory reset doen.
Het klinkt toch als iets van een softwaredingetje. Zeker dat er niet een app de boel leegtrekt?

It's easier to try, than to prove it can't be done

• devilsnight
WCA schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:30:
[...]

Het klinkt toch als iets van een softwaredingetje. Zeker dat er niet een app de boel leegtrekt?
Niks wat ik kan vinden. Misschien daarom goed om de boel even te resetten, en echt alleen de apps erop zetten die ik gebruik. Moet alleen even zien hoe ik al die tekstbestanden uit de "notes" app kan opslaan naar txt, of kan ik die gewoon meteen weer openen in notes na de reset?
devilsnight schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:07:
[...]

Niks wat ik kan vinden. Misschien daarom goed om de boel even te resetten, en echt alleen de apps erop zetten die ik gebruik. Moet alleen even zien hoe ik al die tekstbestanden uit de "notes" app kan opslaan naar txt, of kan ik die gewoon meteen weer openen in notes na de reset?
Je kan dan het beste een reset doen met de Unbrick Tool (is het makkelijkst en schoonst. Zie pinned messages). Wat staat er bovenaan de lijst in batterijgebruik?

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• devilsnight
AnonymousWP schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:02:
[...]

Je kan dan het beste een reset doen met de Unbrick Tool (is het makkelijkst en schoonst. Zie pinned messages). Wat staat er bovenaan de lijst in batterijgebruik?
Battery usage geeft Chrome als eerste aan met 16% nu.

Wat bedoel je precies met pinned messages? Ik ga er morgen even goed voor zitten.
devilsnight schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:31:
[...]

Battery usage geeft Chrome als eerste aan met 16% nu.

Wat bedoel je precies met pinned messages? Ik ga er morgen even goed voor zitten.
Gepinde berichten hier in dit topic.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• devilsnight
AnonymousWP schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:45:
[...]

Gepinde berichten hier in dit topic.
Sorry dat ik als noob ga klinken, maar waar kan ik die berichten vinden? Ik dacht helemaal onderaan dit topic, nope, en ook niet in de start page. Als ik 100+ pages moet gaan doorzoeken, dat lijkt me niet de bedoeling. ;)

Maar zo te zien moet ik de foon dan "hacken"?
devilsnight schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:17:
[...]

Sorry dat ik als noob ga klinken, maar waar kan ik die berichten vinden? Ik dacht helemaal onderaan dit topic, nope, en ook niet in de start page. Als ik 100+ pages moet gaan doorzoeken, dat lijkt me niet de bedoeling. ;)

Maar zo te zien moet ik de foon dan "hacken"?
Don't worry about it. Als het gepinde berichten zijn dan lijkt het mij niet dat je 100 pagina's moet gaan doorzoeken... :p

Anyways, lees dit maar: AnonymousWP in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:29

Leoon.

waka waka hey hey

Ik heb hulp nodig. Ben mijn one plus 3 aan het updaten, maar mijn bootloader was unlocked en dacht dat ik hier gelezen had dat ik dan een factorty reset moest doen. Echter blijf ik update failed krijgen. Wat moet ik doen?

@AnonymousWP die unbrick tool heb ik nu op mijn telefoon gedownload maar het werkt niet. Moet zeker op laptop en dan nog iets extra's downloaden of zo?

edit: het is gelukt, mobiel is nu m'n oude apps weer aan het terugzetten. Heb nu ook eindelijk android 9. Kijken hoe dat zich voort gaat zetten. Dan nu ook even kijken of android 10 al beschikbaar is voor mijn zakelijk 6T. >:)

Leoon. wijzigde deze reactie 03-11-2019 22:33 (49%)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Leoon. schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:56:
Ik heb hulp nodig. Ben mijn one plus 3 aan het updaten, maar mijn bootloader was unlocked en dacht dat ik hier gelezen had dat ik dan een factorty reset moest doen. Echter blijf ik update failed krijgen. Wat moet ik doen?

@AnonymousWP die unbrick tool heb ik nu op mijn telefoon gedownload maar het werkt niet. Moet zeker op laptop en dan nog iets extra's downloaden of zo?

edit: het is gelukt, mobiel is nu m'n oude apps weer aan het terugzetten. Heb nu ook eindelijk android 9. Kijken hoe dat zich voort gaat zetten. Dan nu ook even kijken of android 10 al beschikbaar is voor mijn zakelijk 6T. >:)
Ja die is al beschikbaar via Oxygen Updater.

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True