Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:01

rens-br

De OnePlus 3 heeft een metalen behuizing, gemaakt uit één stuk aluminium. Niet langer gebruikt de fabrikant de kenmerkende sandstone-structuur, zoals bij de OnePlus One en OnePlus 2. Het nieuwe model is 7,35mm dik en weegt 158 gram. In de behuizing zit een accu met een capaciteit van 3000mAh. Aan de voorzijde is een vingerafdrukscanner geïntegreerd, die doet ook dienst als home-knop. Het toestel maakt gebruik van hardwareknoppen voor navigatie in Android en heeft een rgb-notificatieled. Aan de linkerkant zit een alert slider, waarmee de smartphone op stil of in de prioriteitstand gezet kan worden.

Net als de OnePlus X heeft de OnePlus 3 een oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Het scherm is met 5,5" echter iets groter. In de eerste twee OnePlus-toestellen zat een 5,5"-ips-lcd. Het toestel draait op OxygenOS, een aangepaste versie van Android Marshmallow.

De Qualcomm Snapdragon 820-soc heeft vier Kryo-cores, waarvan er twee werken op een snelheid van 2,2GHz en twee op 1,6GHz. De processor wordt aangevuld door de Adreno 530-gpu en bijgestaan door 6GB lpddr4-werkgeheugen. Er is 64GB opslagruimte aan boord en OnePlus is overgestapt op het snelle ufs 2.0-geheugen, dat ook in high-end-smartphones van bijvoorbeeld Samsung te vinden is.

De 16-megapixelcamera met f/2.0-lens aan de achterkant steekt iets uit de behuizing. OnePlus gebruikt de Sony IMX298, een 1/2.8"-sensor met pixels van 1,12μm. Deze sensor wordt ook gebruikt door Xiaomi in veel smartphones en door Huawei in de Mate 8. De pixels zijn iets kleiner dan die van high-end Android-smartphones zoals de HTC 10, LG G5 en Samsung Galaxy S7. De pixelgrootte is vergelijkbaar met die van de iPhone 6s.

OnePlus heeft de camera voorzien van optische beeldstabilisatie en elektronische stabilisatie tijdens het filmen. Voor autofocus maakt de camera gebruik van fasedetectie. De camera kan foto's vastleggen in raw-formaat en er kan gefilmd worden in 4k-resolutie met 30fps. Ook is er een slowmotion-functie voor 720p-beelden met 120fps. De frontcamera maakt gebruik van een Sony IMX179-sensor met 8-megapixelresolutie en pixels van 1,4μm. Deze camera filmt in 1080p-resolutie met 30fps en elektronische stabilisatie.

Het toestel heeft een usb-c-poort, maar maakt gebruik van usb 2.0-snelheid. De poort ondersteunt snelladen met een techniek die OnePlus Dash Charge noemt. Volgens de fabrikant is de 3000mAh-accu in dertig minuten tot 63 procent opgeladen.

In Europa verkoopt OnePlus een model dat ondersteuning heeft voor alle 4g-netwerken, de maximale downloadsnelheid van het lte-cat6-modem is 300Mbit/s en uploaden kan met 50Mbit/s. Er passen twee sims in de smartphone. Het toestel heeft bluetooth 4.2, ondersteunt wifi-ac en is uitgerust met nfc.
De OnePlus 3T heeft net als zijn voorganger een 5,5"-oledscherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. Er gingen geruchten dat OnePlus voor een hogere resolutie of mogelijk zelfs een lcd zou kiezen, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Hoewel de behuizing hetzelfde formaat heeft en net zoveel weegt, heeft de OnePlus 3T een accucapaciteit die 400mAh hoger is. Net als de OnePlus 3 ondersteunt de smartphone de Dash Charge-snellaadtechniek van de fabrikant. Het toestel komt in twee kleuren op de markt: een donkergrijze variant met zwarte voorkant en een goudkleurig model met witte voorkant.

Zoals OnePlus en Qualcomm eerder bekendmaakten, krijgt de OnePlus 3T de Snapdragon 821-soc. Twee cores draaien op 2,35GHz en de andere twee cores hebben een snelheid van 1,6GHz. Net als bij de OnePlus 3 is er 6GB aan lpddr4-geheugen aanwezig. Naast een versie met 64GB opslagruimte, komt er een 3T met 128GB flashopslag. In beide gevallen is het ufs 2.0-flashgeheugen.
OnePlus geeft de 3T een nieuwe frontcamera, met een resolutie van 16 megapixel. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de OnePlus 3. De fabrikant gebruikt een Samsung 3P8SP-sensor, met pixels van 1µm. Aan de achterkant is de camera ongewijzigd, het betreft een IMX 298-chip van Sony met pixels van 1,12µm en een f/2.0-lens. Wel zegt OnePlus dat de elektronische beeldstabilisatie, die gebruikt wordt tijdens het filmen, verbeterd is.

Terug naar Inhoudsopgave

Software
Besturingssysteem: Android
Versie besturingssysteem: 7.1.1
Softwareschil: OxygenOS
Scherm eigenschappen
Schermdiagonaal: 5,5" (inch)
Resolutie: 1920x1080p
ppi: 401
Invoermethode: touchscreen
Schermtype: AMOLED
Multitouch: ja
Touchscreentechniek: capacitief
Coverglass: Gorilla Glass 4
Hardware
Processor: Qualcomm Snapdragon 820/Qualcomm Snapdragon 821
nm procedé: 14nm
Aantal kernen (cores): 4
Processorsnelheid: 2x 2.2GHz/2.35GHz + 2x 1.6GHz/1.6GHz
GPU (grafische chip): Adreno 530
Snelheid grafische chip: 624MHz
Geheugengrootte (RAM): 6GB
Opslagcapaciteit: 64/128GB (UFS 2.0)
Aantal SIMs: dual
Simkaart 1: nano
Simkaart 2: nano
Camera
Cameraresolutie achterkant: 16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX 298 sensor
Camera autofocus: ja
Aantal led flitsers: 1 (achterkant)
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 4096x2160 (Cinema 4K)
Stabilisatie: optische stabilisatie en elektronische stabilisatie
Diafragma: f/2.0
Cameraresolutie voorkant: 8MP/16MP (MegaPixel)
Sensor: Sony IMX179/Samsung 3P8SP
Camera autofocus: vaste focus
Aantal led flitsers: geen
Maximaal ondersteunde videoresolutie: 1080p
Stabilisatie: geen
Diafragma: f/2.0
Draadloze communicaties
Ondersteunde mobiele netwerken: 2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - umts, 4G - LTE
Frequentiebereik van de telefoon: 800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz
Verbindingen Wi-Fi: 802.11a, 802.11ac, 802.11b, 802.11g, 802.11n
5GHz ondersteuning: ja
Bluetooth-versie: Bluetooth 4.2
NFC: ja
Connectoren buitenkant: 3.5mm audiojack, USB 2.0 (type C)
GPS: ja

De OnePlus 3 en 3T ondersteunen de volgende frequenties:
NetwerktechniekBandenFrequentie
GSM/EDGE-850, 900, 1800, 1900 MHz
WCDMA1, 2, 4, 5, 7, 82100, 1900, 1700, 850, 900 MHz
FDD-LTE1, 3, 5, 7, 8, 202100, 1800, 850, 2600, 900, 800 Mhz
TDD-LTE38, 40, 412600, 2300, 2500 MHz

Daarmee werkt de OnePlus 3 / 3T perfect op alle Nederlandse en Belgische netwerken.
Functies
Functies: Vingerafdrukscanner, bewegingssensor, trilfunctie, Hall-sensor,
versnellingsmeter, gyroscoop, naderingssensor, omgevingslichtsensor, elektronisch kompas
Accu eigenschappen
Accucapaciteit (in mAh): 3000/3300
Accu type: Li-Polymer
Accu verwisselbaar: nee
Draadloos opladen: nee
Snelladen: ja (Dash-Charge)
Meegeleverde accessoires
Accessoires:
  • 1x OnePlus 3/3T
  • 1x screenprotector
  • 1x Dash Charge Type-C-kabel
  • 1x Dash Charge-adapter
  • 1x uitwerpmechanisme voor simkaarthouder
  • 1x snelstartgids
Uiterlijke kenmerken
Model: bar
Gewicht: 158 gram
Lengte: 152,7mm
Breedte: 74,7mm
Dikte: 7,35
Kleuren: zwart/grijs en goud
Prijzen
Prijs: 399/439/479 euro (wordt niet meer verkocht)

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.0.01-9-2017, 14:00Topic aangemaaktAnonymousWP / rens-br
V1.0.11-9-2017, 14:33Foutjes verbeterdrens-br

Terug naar Inhoudsopgave

AnonymousWP wijzigde deze reactie 01-09-2017 14:33 (207%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Net op mijn 3T de stable versie van Oxygen OS erop gezet ipv de beta (via local upgrade), maar nu crashen veel apps vlak na het opstarten.
Ik heb al een clear cache vanuit recovery gedaan, maar dat mocht niet baten.

• rens-br
quote:
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:38:
Net op mijn 3T de stable versie van Oxygen OS erop gezet ipv de beta (via local upgrade), maar nu crashen veel apps vlak na het opstarten.
Volgens mij is het niet mogelijk om een dirty flash te doen van beta -> stable, maar moet dat altijd met een factory reset. Maar ik kan mij vergissen.

rens-br wijzigde deze reactie 01-09-2017 15:41 (3%)

quote:
rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:49:
Weet je het zeker?

Ik heb een willekeurige beta versie aangeklikt:

[...]
Ik had vannacht vroeger naar bed moeten gaan *sips coffee*. Kort gezegd om niet te verwarren: bèta > stable kan niet worden gedirty flashed. Andersom wel.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 01-09-2017 15:51 (24%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:26
quote:
Exocet schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:38:
Ik heb al een clear cache vanuit recovery gedaan, maar dat mocht niet baten.
Ik had daarbij een factory reset nodig om alles weer goed werkend te krijgen.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14:10

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

quote:
Sanction schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:46:
Batterij lijkt een stukje minder lang mee te gaan na de laatste update,
Heb je na de update wel de cache gecleard? Ik heb juist het idee dat met de laatste OTA het batterijleven van mijn 3T hard vooruit is gegaan

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

Er is zojuist weer een nieuwe bèta uitgebracht. In de vorige post werd gezegd dat dat de laatste build zou zijn, of ik heb het verkeerd begrepen (dat het zou moeten zijn in de zin van "de meest recente"). Afijn, dan nu versie 23/14:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 23/14 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T

Hier de changelog:

Zoals vermeld werkt de zaklamp mogelijk niet. Let hier dus op. Kan worden opgelost door het toestel te rebooten.

Downloads:

OnePlus 3: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_23/
OnePlus 3T: http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_14/

Survey voor het verbeteren van de software: https://goo.gl/forms/lfiwPpbrJKrFIlE22

AnonymousWP wijzigde deze reactie 04-09-2017 09:38 (22%)

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Sorry, ik ben gestopt met de het bijhouden van een mirror... :+

Chris.nl wijzigde deze reactie 19-11-2017 10:05 (105%)

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:03
De laatste weken leek mijn idle-batterij verbruik weer wat hoger. Eerder moest ik moeite doen om in 1 dag de batterij leeg te krijgen, inmiddels haalde ik het eind van de dag niet altijd mee.
Toen maar weer eens wakelock detector laten draaien.

Ik had vooral veel wakeup-time van de google-app en de google fit app.
Het leek me logisch dat mijn smartwatch hier iets mee te maken heeft omdat stappenteller en hartslag gesynced wordt met google fit.
Deinstalleren van Google Fit is wel een oplossing, maar heb toch even gezocht naar een andere.

Ik kwam ergens een tip tegen die bij mij een enorme verbetering heeft opgeleverd, van 1 dag weer naar 2 dagen op 1 lading.
Bij de instellingen van de Google app "systeeminstellingen aanpassen" op Nee zetten.

Negatieve effecten ben ik nog niet tegengekomen maar mijn idle verbruik is meer dan gehalveerd.

• cypher21
  • Nu online
quote:
Pierre schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:11:
Kan ik de nieuwe beta ook installeren vanuit een map, als ik de file op mijn 3T zet ipv adb sideload <filename>
Als je al een beta draait en je m in de root van het geheugen zet wel

kun je voor lokale upgrade kiezen bij systeemupdates in de instellingen

cypher21 wijzigde deze reactie 06-09-2017 12:14 (5%)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:46

Pierre

Zucht

quote:
JamesB009 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:15:
[...]

Ik kan deze instelling niet vinden, kan je mij iets meer helpen waar deze instelling precies staat? _/-\o_
Naar je Instellingen gaan, kies hier Apps > Lijst Applicaties > Google daar kan je Systeeminstellingen aanpassen (aan of uit)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:46

Pierre

Zucht

quote:
alexhooven schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:57:
[...]

[...]

Stuurt Google now nog wel notificaties door? Zoals reistijd en drukte op de weg?
Dat is wel een goede dat weet ik dus niet, zoals ik nu zie lijkt het erop van niet

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• djiedjee
Geen idee, dat gebruik ik nooit...
quote:
alexhooven schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:57:
[...]

[...]

Stuurt Google now nog wel notificaties door? Zoals reistijd en drukte op de weg?

• outlandos
De huidige stable versie is qua batterijduur enorm fijn. Maar het kan ook te maken hebben met de factory reset die ik er gelijk na heb gedaan. Anyhow, battery is killing it!
Voor degene die het gemist hebben: Android 8.0 (OxygenOS 5.0.0) zit in de gesloten bèta voor de OnePlus 3 en 3T.

nieuws: 'Testversie Android 8.0 voor OnePlus 3, 3T en 5 komt eind september'
quote:
derootn schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:57:
Dit gebeurt inderdaad automatisch. Ook als ik iemand bel en ik blijf naar mijn scherm kijken. Dus niet alleen als ik hem tegen mijn oor houd.. Gebeurt wel niet altijd. Misschien 70% van de keren. Best wel ambetant.. Ben nu wel net even aan het denken dat ik Dual Sim Selector gebruik. (Aangezien ze dit nog altijd niet ingebouwd hebben).. zou nog even moeten testen of hij het dan nog doet als ik het uitzet.. verder niemand die dit voor heeft?
quote:
lordfragger schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:13:
Ik heb dat inderdaad ook al een aantal keer gemerkt.

Ik heb ook 2 simkaarten, maar het gebeurt met 1 sim ook. Dual Sim Selector gebruik ik niet, dus daar zit het probleem niet.

Gelukkig bel ik zo weinig dat het me niet zo enorm stoort.
Het enige wat ik kan bedenken als oplossing is om even je system cache te legen via de recovery. Als dit niet helpt raad ik aan om even een bug report aan te maken:

https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+170821 (voor de OnePlus 3)

https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+170821 (voor de OnePlus 3T)
quote:
Quacka schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:39:
Ik heb een voor een telefoon irritant probleem: Ik kan niet goed bellen.
Tijdens vrijwel elk telefoongesprek schuift de notificatiebalk naar beneden. Hierdoor tik ik vaak allerlei knoppen aan op mijn telefoon, met name de vliegtuigmodus. Dit schijnt een heel handige functie te zijn om van telefoongesprekken af te komen, maar dit is niet altijd zo erg gewenst...
Ik heb zelf het idee dat het probleem ontstaat als ik een popup binnen krijg (appje, mailtje, etc)

Ik heb op internet gezocht en geen goede oplossing gevonden. Ik heb nu als noodverbandje de vliegtuig-modus uit de notificatiebalk verwijderd, maar dit is niet meer als een workaround.
Weet iemand een oplossing?
Lijkt een beetje op het probleem zoals hierboven wordt beschreven. Wat @Esumontere zegt doe ik ook altijd; de telefoon locken tijdens een call, zodat hij geen rare dingen gaat doen als ik aan het bellen ben. Bij mij lijkt het trouwens wel veel minder vaak voor te komen dan met 4.1.6.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 07-09-2017 09:55 (106%)

• rens-br
@Astr0blaster een 'splitter' is niet helemaal het juiste woord. Je bent op zoek naar een USB-Hub, het is alleen nog maar even de vraag in hoeverre de OP3T dit allemaal kan aansturen / voeden. Grote kans is in ieder geval dat je een USB-hub met voeding nodig hebt.

Het wordt dan:
OP3T -> OTG-kabel -> HUB -> HDD en SD lezer

• Mlazurro
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01:39
Sinds paar dagen hapert Google Maps. Bij starten van navigatie blijft hij uitgezoomd en toont Maps mijn locatie als cirkel. Ik zie tijdens het rijden mezelf dus als een bol bewegen over de kaart. Geen navigatie. Normaal switcht die onmiddellijk naar de bekende de pijl en past het perspectief zich aan. Vreemd. Laatste versie 3T en ook laatste versie Maps. Nog iemand?

• orbit_ph
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:33
Wat de mensen rapporteren werd door mijn partner ook aangegeven vandaag, zij is in het bezit van een 3T en ik zelf van een 3, problemen met de GPS ontvangst.

Het is namelijk niet normaal dat dat langer moet duren dan 30 seconden, aangezien dit op 4.1.6 bijna instant was. Dat deed mij al denken dat het probleem hem zit in de AGPS ondersteuning en wat blijkt:
https://forums.oneplus.ne...ps-is-not-working.614452/

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-12 01:26
quote:
Leoon. schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:13:
One Plus 3 ondersteunt zelf maximaal 2ca, correct toch? Wat betekent dit voor maximale snelheid via de 4g+? Is er een limiet aan en met welke factoren moet ik rekening houden?
Ik haal snelheden van 96 Mbps met 4g+ op m'n OP3T.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:24

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
alexhooven schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:05:
[...]

Ik haal snelheden van 96 Mbps met 4g+ op m'n OP3T.
Zal dat wel ergens de grens zijn. Geen idee hoe 't uit te rekenen is. Haal zelf ook tussen 80 en 100 steeds soms ietje meer.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:02:
Welke provider hebben jullie dan? Het hoogste wat ik een keer heb gehaald met m'n OnePlus 3 is 153,51 megabit download en 21,33 megabit upload. Ik zit op het netwerk van KPN. Test is op 21 mei uitgevoerd.
Ik heb T-mobile. Had Vodafone en daar moest ik echt naast de paal staan om een beetje snelheid te hebben :+.

Al mijn test zijn wel on the go in auto/trein of thuis binnen. Maar ben super tevreden met T-mobile over 't algemeen. In vergelijk met VF helemaal.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

quote:
Koen87 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:58:
Zijn er nog mensen die af en toe last hebben van wegvallen van het netwerk?
Ik heb een OP3 en mijn vrouw een OP3T, beide zitten we op het KPN netwerk en we hebben beiden al eens het geval gehad dat er een 4G met een uitroepteken naast het 4G stond.
Dan heb je dus geen internet meer. Hierop hebben we vliegtuigmodus ingeschakeld en weer uitgeschakeld, probleem opgelost.

Dit komt voor nadat we de update 4.1.7 draaien, iemand anders ook dit probleem? Of oplossing?
Hmm, ik heb dat probleem niet en ik heb een OnePlus 3 in combinatie met KPN. Heb je al een keer je system cache geleegd in de recovery, nadat je 4.1.7 had geïnstalleerd?

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09-12 08:19
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:44:
[...]

Hmm, ik heb dat probleem niet en ik heb een OnePlus 3 in combinatie met KPN. Heb je al een keer je system cache geleegd in de recovery, nadat je 4.1.7 had geïnstalleerd?
Neej, dat kan ik nog wel even proberen. Goede tip :)
quote:
alexhooven schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:04:
[...]

Zo te lezen komt het echt doordat je Koen heet ;)
Mijn vrouw heet echt geen Koen hoor :+

• djiedjee
Hele goede vraag! Eerst via de in app purchase.
Omdat ik mijn werkapps heb gecloned, moest ik deze ook clonen. Dat lukte niet omdat de clone de inapp aankoop niet zag.
Support gemaild, zij hebben heel vlot de aanschaf terug gedraaid. Pro versie gekocht daarna.
quote:
GroteBozewolf schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:06:
[...]

Heb je gelijk de Pro gekocht, of is die gelijk aan de in-app purchase?

• djiedjee
Hangt er vanaf:
Soms is het voldoende om een app geforceerd te sluiten
Ik heb Endomondo sportstracker verwijderd.
Van 2 andere apps het recht op locatie-opvragingen ingetrokken.

Die aanpassing van de machtiging op de google search app heb ik via wat googlen gevonden.

Mijn smartwatch triggert bijvoorbeeld nogal vaak Google Fit. Het is een keuze of je dat wilt of niet.
quote:
JamesB009 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:54:
Wat zijn je acties als je ziet dat wakelock detector iets aangeeft dat vaak iets opent?

[...]

• djiedjee
Vroeger heb ik wel eens een ZTE toestel gehad waar ik ook vaak, maar niet altijd, vreemde echo's had.

Dit bleek toen te maken te hebben met 'HD-voice" (betere geluidskwaliteit met behulp van het 3G netwerk), en was alleen een probleem als het gesprek gestart was door de ander op het KPN netwerk met een HD-voice-geschikt toestel.

Dat was toen eenvoudig te testen door het voorkeursnetwerk-type even op 2G te zetten.
Dan moet je het natuurlijk wel eerst weten te reproduceren.
quote:
CuBras schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:02:
Goedendag,

Wellicht dat men dit volgende probleem herkend:

• rens-br
@Sanction er zijn verschillende versies van de OnePlus 3/3T in de omloop, het grootste verschil is de ondersteuning van frequentie. Kijk maar op de OnePlus website:
quote:
Noord-Amerikaans model
WCDMA: Banden 1/2/4/5/8
FDD-LTE: Banden 1/2/4/5/7/8/12/17/30
CDMA EVDO: BC0
Europees/Aziatisch model
WCDMA: Banden 1/2/5/8
FDD-LTE: Banden 1/3/5/7/8/20
TDD-LTE: Banden 38/40
Chinees model
WCDMA: Banden 1/2/5/8
FDD-LTE : Banden 1/3/5/7/8
TDD-LTE: Banden 38/39/40/41
TD-SCDMA : Banden 34/39
CDMA EVDO: BC0
Vooral band 20, die veel gebruikt wordt bij Vodafone voor 4G, ontbreekt op andere versies dan de Europese.

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Toen ik het postte kwam ik op het idee om de Vodafone SIM naar slot 1 te plaatsen, en nu heb ik wel 4G.
Bèta 24/15 is zojuist uitgebracht. Er is niet veel veranderd, behalve een nieuwe boot animatie en een nieuwe schermkalibratie. Een ander belangrijk dingetje: ze hebben BlueBorne ook gepatcht.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 24/15 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T

Hier de changelog:

Downloads:

OnePlus 3: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_24/
OnePlus 3T: http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_15/

Survey voor het verbeteren van de software: https://goo.gl/forms/ET3E7TbllSksASKT2

Let op: sommigen in het topic melden dat de installatie faalt. Workaround: download de full ROM (via bovenstaande link) en installeer via de recovery.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 19-09-2017 09:43 (13%)

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
Dit kunnen ze toch niet menen? Nu is het 'slechts' een boot animation maar dit past toch totaal niet bij de rest van het OS? :D

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

quote:
ikt schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:30:
Dat nieuwe bootscherm, oh mijn god wat is het lelijk.

En nog steeds het lift up scherm day totaal niet over gaat naar een lockscreen en geen woord over de volume slider.

Dit kan toch niet :/ dingen veranderen die al prima waren. Het vorige boot animatie was één van de beste, gelijk met die van Google, maar dit is $80 Chinaphone niveau.
quote:
Danny.G schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:40:
Dit kunnen ze toch niet menen? Nu is het 'slechts' een boot animation maar dit past toch totaal niet bij de rest van het OS? :D

[video]
Vind het ook een boot animation die ik echt niet had verwacht. Ik bedoel: welke fabrikant heeft dat nu in de vorm van een filmpje? 8)7 Lijkt me ook niet dat het toestel daardoor sneller opstart; integendeel..

Voornamelijk vind ik het lelijk omdat als je in een ruimte bent met anderen, en je moet je telefoon opnieuw opstarten of weet ik het wat, dat ze dan denken "what the fuck kijkt hij voor een filmpje".

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:20
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:46:
[...]

[...]
Voornamelijk vind ik het lelijk omdat als je in een ruimte bent met anderen, en je moet je telefoon opnieuw opstarten of weet ik het wat, dat ze dan denken "what the fuck kijkt hij voor een filmpje".
Sterker nog, dit is de reactie een klasgenoot :+

"What the fuck kijk jij nou weer?"

De rest vond het ook hartstikke lelijk, en dat zijn OnePlus One, OnePlus 2 én OnePlus 5 gebruikers.

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Ik vond die schone startup van voorheen juist heerlijk clean en simpel... *zucht maar een keer* :+ :D

Ik wacht sowieso op de stable versie, draai nog altijd stock/OTA
quote:
ikt schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:49:
Sterker nog, dit is de reactie een klasgenoot :+

"What the fuck kijk jij nou weer?"

De rest vond het ook hartstikke lelijk, en dat zijn OnePlus One, OnePlus 2 én OnePlus 5 gebruikers.
Lmao. Mensenkennis :D.
quote:
Suicyder schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:50:
Ik vond die schone startup van voorheen juist heerlijk clean en simpel... *zucht maar een keer* :+ :D

Ik wacht sowieso op de stable versie, draai nog altijd stock/OTA
Was inderdaad clean en goed voor het obsessieve gehalte :P. Ik draai zelf ook stock. Over uiterlijk een maand komt de eerstvolgende OTA weer. Dat wordt dan 4.5.0 als ik OnePlus mag geloven ;).

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Heb je al hierboven gekeken?

You save everyone, but who saves you?

• P1nGu1n
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14:46
Mocht er animo voor zijn, dan kan ik wel een Magisk module maken die de oude boot animatie laadt, anders doe ik dat wanneer hij in de stable komt ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Ik zie het een en ander voorbij komen over de launcher, dus bij deze:

OnePlus heeft ervoor gekozen om applicaties zoals de launcher, Galerij, Weather en Community te updaten via de Play Store, zodat OxygenOS-updates sneller ontwikkeld kunnen worden: Introducing Individual Application Update

Later deze week zal dit uitgerold worden naar de OnePlus 3 en 3T. De changelog van 2.1.5 (dus de veranderingen van 2.0, die wij overigens nog niet hebben zit niet bij deze changelog. Dus niet in de changelog, wél in de update):

@S_Chief @-MD- Ik zal later op jullie berichten reageren. Ik kom er dus nog op terug.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 21-09-2017 13:18 (8%)

• alexhooven
Nieuwe update:

Edit 2:

We're going to be putting out a secondary build for Open Beta 24/15. This will address some app compatibility issues that you've found. It will roll out as both a new OTA and be uploaded to the downloads page. It will begin to roll out in the next little while (read several hours).

The version will stay the same, but will be edited slightly to include the build date of _0920.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:01
quote:
Burpeflurb schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:03:
Heb nu sinds 2 weken een OnePlus 3, en ik maak me telkens wel een beetje zorgen om de grote camera op de achterkant die uitsteekt als ik hem neerleg. Ik heb er een vrij dun hoesje omheen zitten (doorzichtig siliconen), en ik vroeg me af, hoe gaan jullie hier mee om?
Ik heb geen bescherming voor voorkant en achterkant en na een jaar nog geen krassen op scherm of camera lens.
Kijk ook deze test eens: YouTube: OnePlus 3 Bend Test - Scratch Test - Burn Test - Durability video

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:00

DarkSide

theres no place like ::1

quote:
Heb nu sinds 2 weken een OnePlus 3, en ik maak me telkens wel een beetje zorgen om de grote camera op de achterkant die uitsteekt als ik hem neerleg. Ik heb er een vrij dun hoesje omheen zitten (doorzichtig siliconen), en ik vroeg me af, hoe gaan jullie hier mee om?

Ik zit er aan te denken om er ipv het hoesje een skin (van dbrand) omheen te doen, omdat ik het hoesje best wel glad vind en hij de telefoon dikker maakt. Dit maakt de camera dan wel nog kwetsbaarder dan hij nu al is (ik ben dan ook van plan de camera te wrappen). En ander dingetje wat ik me af vroeg, je kan ervoor kiezen om voorkant ook te wrappen, maar ik heb de originele screenprotector (degene die niet het hele scherm bedekt) erop zitten. Is er iemand die de voorkant gewrapt heeft icm deze screenprotector? Werkt dat goed?
Gebruik nooit hoesjes, skins, of wat dan ook.
Heb de OP3 sinds dag 1. En gebruik hem dagelijks. Leg hem altijd op het bureau neer. En totaal geen problemen met krassen oid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• alexhooven
Zonder hoesje is die achterkant echt veel te glad van deze telefoon! Als je handen beetje koud zijn, dan glijdt hij er echt heel makkelijk uit.

Vraag: weet iemand of de dualsim ook een simkaart van een andere provider uit een ander land mag zijn? Ga naar Thailand en wil daar een simkaart kopen.

alexhooven wijzigde deze reactie 24-09-2017 23:29 (35%)

Leuk nieuws! Ik denk dat we deze week OxygenOS 4.5.0 kunnen verwachten!
HydrogenOS (het OS voor OnePlus-toestellen voor de Chinese markt) in de vorm van 4.5.0 staat namelijk al online op de website als stabiele versie: http://www.h2os.com/download. Daar staat ook bij dat die update op 23 september is uitgerold.

Changelog vertaald met Google Translate:

quote:
-MD- schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:28:
@AnonymousWP Ik zit ook op stock, alleen maar OTA geïnstalleerd.
1. Ik gebruik Nova launcher, nergens last van.
2. Panorama heeft bij mij nog nooit mooi resultaat opgeleverd (als het lukt inderdaad). Ik gebruik die functie niet regelmatig omdat de foto's, als ze al lukken, dusdanig slecht zijn dat ze er op mijn telefoonscherm al slecht uit zien.
3. Geen last van met WhatsApp. Ik heb het wel met een Gmail bericht. Als ik deze vanaf het lockscreen verwijder (omlaag vegen en verwijderen), krijg ik na het uitschakelen van mijn scherm het geluidje van een nieuw bericht. Dit is dan het 'Bericht verwijderd' bericht...
4. Ik heb nu even gekeken, ik heb 39 apps open staan en de laatste opende instant. Nu ben ik ook geen gamer op mijn telefoon, misschien dat dit scheelt? Weinig RAM gebruik du shier.
5. Heb geen Ali.
6. Daar heb ik geen last van.

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn telefoon, zo ruim een jaar verder... Toch gaat hij binnenkort doorgeschoven worden naar din ;).
quote:
boer95 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:16:
2. Panorama heb ik eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Niet iets wat ik heel vaak gebruik, maar als ik het eens probeer krijg ik leuke resultaten...
2. Even een toelichting over wat er loos is bij mij met dat panorama gedoe: de panorama functie gebruik ik eigenlijk alleen veel op vakantie, als ik veel op beeld wil krijgen. Heb het heel vaak geprobeerd. Je moet dan de lijn volg met je telefoon en zorgen dat je hem zo min mogelijk kantelt en beweegt. Dit doe ik uiterst zorgvuldig, maar de foto's worden niet goed aan elkaar geplakt (softwarematig), wat resulteert in extreem blurry foto's (of naja, blurry, het zijn gewoon foto's die niet goed aansluiten op elkaar). Het gare is, met de Google Camera port werkt het perfect, dus jammer dat die port afgelopen zomervakantie nog niet bestond :p.
3. Dat heb ik dan weer niet :p. Het valt opzich mee hoe erg ik mij daar aan erger, maar het kost wat meer moeite om elke keer die notificatie opnieuw weg te swipen ;).
4. Ik game ook vrijwel niet op m'n toestel :p. Heb het niet zovaak gehad moet ik zeggen. Zal er eens een keer op letten. Is wel eens met een YouTube-video. Dan switch ik even van de browser terug naar YouTube en dan moet de video ineens opnieuw ingeladen worden.
quote:
S_Chief schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:04:
Heb je voor de home en recent knop ook een dubbelklikactie ingesteld? Want dan wacht hij namelijk op een mogelijke tweede tap. Panorama werkt hier prima overigens, wellicht een sensor die gekalibreerd moet worden
Nope, dat heb ik niet ingesteld. Het enige wat ik heb ingesteld van de home-knop is dat ik m'n home-knop ingedrukt kan houden om m'n toestel te vergrendelen. Lijkt mij niet dat het er wat mee te maken heeft. Ongeveer 80% van de tijd heb ik geen last van de vertraging namelijk. Hopen dat versie 2.1.5 dit oplost.
quote:

Ik zit er aan te denken om er ipv het hoesje een skin (van dbrand) omheen te doen, omdat ik het hoesje best wel glad vind en hij de telefoon dikker maakt. Dit maakt de camera dan wel nog kwetsbaarder dan hij nu al is (ik ben dan ook van plan de camera te wrappen). En ander dingetje wat ik me af vroeg, je kan ervoor kiezen om voorkant ook te wrappen, maar ik heb de originele screenprotector (degene die niet het hele scherm bedekt) erop zitten. Is er iemand die de voorkant gewrapt heeft icm deze screenprotector? Werkt dat goed?
Heb helemaal nergens last van. Er zit wel een Nilkin case omheen, maar alsnog raakt de camera het bureau (of wat anders). Heb totaal geen last van krassen of iets dergelijks.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 10:33 (8%)

• Koen87
quote:
alexhooven schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:13:
Vraag: weet iemand of de dualsim ook een simkaart van een andere provider uit een ander land mag zijn? Ga naar Thailand en wil daar een simkaart kopen.
Ja dat mag. Ten tijde dat wij in USA waren, had ik mijn Nederlandse simkaart in 1 en de AT&T kaart in slot 2. Dit heeft geen problemen gegeven. De data verliep dan over simkaart 2.
Yippee, de OnePlus Launcher is zojuist geüpdatet naar 2.1.5. Is eindelijk te updaten via de Play Store:

Complete changelog sinds 2.0:

https://i.imgur.com/Ose3MaD.png

Jaaa, daar is hij dan! OxygenOS 4.5.0!

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.0 (7.1.1) OTA for the OnePlus 3 and 3T

Changelog:

Downloads:

OnePlus 3:
  • Full ZIP: Nog niet beschikbaar
  • OTA: Nog niet beschikbaar
OnePlus 3T:Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
quote:
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:06:
Wel fijn dat je de reacties van iedereen kan zien bij het updaten in de play store. Allemaal 4 of 5 sterren voor een 'oudere versie' en de nieuwe versie krijgt alleen maar 1'en en 2'en. Snap dat veranderingen moeilijk te verwerken zijn voor de meeste. Maar ik weet ook niet of ik wel wil dat ik voor apps omhoog moet swypen. :+
quote:
cypher21 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:09:
Nieuwe launcher lijkt wel sneller/soepeler
Dat swipen is idd ff wennen.
Voor mij is het ook even wennen, alhoewel ik bijna alles op m'n homescreen heb staan. Het irritantste vind ik dat alle iconen nu zo achterlijk klein zijn, ook al staat het weer terug op z'n grootst.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 14:52 (24%)

quote:
alexhooven schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:19:
Klopt t dat deze update nu nagenoeg gelijk is aan de beta versie? Zie namelijk veel features terugkomen die de beta al een tijdje heeft.
Jup, alleen valt mij iets heel erg op. Waar zijn alle andere dingetjes uit de Open Bèta? Om maar een paar dingen te noemen:
  • Parallel apps
  • Nieuwe bootanimatie (boeit me niet)
  • E-warranty card
  • Security patch
  • Expanded screenshot verbeteringen
  • Batterijpercentage weergeven voor Bluetooth-devices
Etc etc..
quote:
outlandos schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:24:
''Added lift up screen''

Is de oude variant, dat je enkel met je hand over de telefoon hoeft te bewegen nog steeds als keuze aanwezig?
Geen idee :P, ik wacht eventjes :). @outlandos Geen problemen met GPS hier. Al eens GPS Test gedownload?

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 13:31 (3%)

quote:
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:57:
Correct, ik had mezelf al gehyper-edit. :+

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Heb hem geupdatet, behalve de launcher. En toen kwam ik erachter dat als je hem update je de launcher net zo goed kan updaten, want die veranderd sowieso :-( . Dus nu alles up-to-date en direct die OnePlus Font er op :9 . Enige wat ik daarnaast tot nu toe veranderd heb is de klok rechts boven ook secondes aangeven mara, wie weet kon dat met de oude versie ook al.. :+

Tot nu toe ziet het er heel nice uit en heel responsive.

@AnonymousWP Wat jij zei over de kleine apps, zo ervaar ik dat totaal niet. Heb nog even gecheckt en alles staat bij mij op 1 tikje naar rechts wat betreft grote. In de launcher zitten 5 apps naast elkaar en is prima te overzien.
Dat kon inderdaad al met de oude versie. Heb het zelf ook, voor de control-freak :P.

Is 'ie sneller dan 4.1.7???

Enneh, ik bedoel de mapjes. De preview van icoontjes in de mapjes bedoel ik dan. Nu kan ik natuurlijk de mapnaam lezen, maar nu zie je die icoontjes amper (bij de preview, wel gewoon goed als je de map opent natuurlijk).

@flippiej Hier zijn ze dan! Let op: deze zijn voor de 3T.

Full ZIP: https://drive.google.com/...JZcDV0YkU&export=download
OTA: https://drive.google.com/...RNX1E3ZXc&export=download
quote:
outlandos schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:38:
Die One Plus font, is dat iets waar je root voor nodig hebt?
Nope, zit erin gebakken.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 25-09-2017 14:52 (8%)

• S_Chief
  • Niet online
En we zitten op 4.5.0. :p Nog steeds 0 resets sinds juni 2016. _O-

• S_Chief
  • Niet online
Ik had geen problemen met 4.1.7, dus voor mij is 4.5.0 even snel.

Lijkt erop dat ze nu de non-condensed variant gebruiken van Roboto (in o.a. het quick settings menu). Slate had ik net even gekozen, maar ik vind 'em niet zo heel mooi.

Lift up display is wel een leuke. Lijkt erop dat ze de functie waarbij je je hand erover moest zwaaien hebben vervangen voor deze (kan de oude niet meer vinden).

S_Chief wijzigde deze reactie 25-09-2017 15:26 (25%)

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
AnonymousWP schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:39:
[...]

Dat kon inderdaad al met de oude versie. Heb het zelf ook, voor de control-freak :P.

Is 'ie sneller dan 4.1.7???

Enneh, ik bedoel de mapjes. De preview van icoontjes in de mapjes bedoel ik dan. Nu kan ik natuurlijk de mapnaam lezen, maar nu zie je die icoontjes amper (bij de preview, wel gewoon goed als je de map opent natuurlijk).

@flippiej Hier zijn ze dan! Let op: deze zijn voor de 3T.

Full ZIP: https://drive.google.com/...JZcDV0YkU&export=download
OTA: https://drive.google.com/...RNX1E3ZXc&export=download

[...]

Nope, zit erin gebakken.
Q:Is 'ie sneller dan 4.1.7???
A:Voor mijn gevoel absoluut. en moet zelf zeggen, om in het menu te komen dmv swypen vind ik mee vallen. Dacht dat ik het vreselijk zou vinden.

Haha controlfreak for the win. Had ook even snelheid van je verbinding aangezet. Dit geeft je echte snelheid weer dus zeg maar, de snelheid die je op speedtests krijgt / 8. Dit resulteert in over het algemeen veel kb/s en dat kan mijn -tussen de oren- autisme niet aan. Als ik download met 120 Mbps wil ik niet 15 MB/s of als het onder de 1 MB is 1000 kB/s zien, want dat is voor het gevoel lager. Sowieso vooral gimmick in mijn ogen die niet erg belangrijk is?

• Koen87
Heb zonet ook de upgrade naar 4.5.0 gedaan op de Oneplus 3.
Ik moet zeggen dat ik nog niet geheel tevreden ben. De veranderingen zowel in 4.5.0 als in de nieuwe Launcher vind ik niet geheel geweldig.
Zelf zocht ik altijd naar elke app door lang te drukken op de App-drawer icoon. Is hier nu wat anders voor?
Het voelt wel iets sneller aan.
De mappen zijn echt verschrikkelijk!
Dit wordt wel even wennen.
quote:
cypher21 schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:40:
draait hier prima, zie dat je nu ineens ook meer instellingen hebt bij geluid en vibratie

Ik kan alleen die Game DND mode oid niet vinden

NVM. spelmodus... fijne vertaling

Speelt, niet storen modus :P
De game DND staat in Geavanceerd in Instellingen.
*snel aangepast zie ik :+ *

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:07

JAMF

010 the number of the best

quote:
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:43:
Hebben jullie ook na de update naar 4.5 ineens twee stock calculators met hetzelfde icoon?

Als ik naar app info ga krijg ik:

- versie 7.3 (4079033) te zien en met de opties: bewerken, app info, deinstalleren
- versie 1.1.0.170907163353.023f703 te zien en met de opties: bewerken, app info

Het zijn dus stock versies, maar hoewel je zou zeggen dat die versie 7.3 nieuwer is aangezien de ander bij 1.1 begint denk ik dat die andere nieuwer is. Maar geen idee.

Iemand een idee hoe of wat? :D Wil iemand eens kijken die nog niet naar de 4.5.0 versie is wat de versie van zijn of haar calculator is?
Die ene die je kunt verwijderen is dus niet meer stock...

Die andere is hard ingebakken

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:38
@Leoon. nee zo te zien niet.

Bij mij:

1.1.0.170224110841.ba735a7

Bij jou:

1.1.0.170907163353.023f703

• Omer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-11 20:38
quote:
Laguna schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:43:
[...]

Zou iemand hier een screenshot van kunnen maken?
Ik zit ze nu even te vergelijken (Had een screenshot van vóór de update gemaakt).. Ik zie eigenlijk géén verschil in het dialpad. De iconen erboven (Create new contact/Add to contact/...) zijn óók identiek; hebben alléén een ander kleurtje, maar niet.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:11
quote:
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:43:
Hebben jullie ook na de update naar 4.5 ineens twee stock calculators met hetzelfde icoon?

Als ik naar app info ga krijg ik:

- versie 7.3 (4079033) te zien en met de opties: bewerken, app info, deinstalleren
- versie 1.1.0.170907163353.023f703 te zien en met de opties: bewerken, app info

Het zijn dus stock versies, maar hoewel je zou zeggen dat die versie 7.3 nieuwer is aangezien de ander bij 1.1 begint denk ik dat die andere nieuwer is. Maar geen idee.

Iemand een idee hoe of wat? :D Wil iemand eens kijken die nog niet naar de 4.5.0 versie is wat de versie van zijn of haar calculator is?
Ik had die tweede calculator al bij een eerdere update gekregen opeens, hetzelfde geldt voor de berichten app, daar had ik er ook opeens twee van. Van beide heb ik nu maar degene die ik kon verwijderen verwijderd.

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-11 11:36
Of 1 keer afzien en Nova Launcher installeren. Dan moet je ook alles opnieuw instellen, maar daar heb je wel veel meer opties.

There is no place like 127.0.0.1

• Omer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-11 20:38
quote:
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:18:
[...]

Opzich is het wel te verdedigen bedenk ik me. Als je omhoog swiped swipe je meer 'weg'. Mijn vinger gaat omhoog en dan van 't scherm af. En als je naar beneden swiped doe je meer gedoseerd of zo. Maar als Google het precies andersom is is 't wel gekkig ja :+
PS: Ik merk dat omhoog/omlaag swipen om calls op te nemen/weigeren fijner en makkelijker voor de duim is dan naar links en rechts swipen (Bij één-hand-bediening).

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:30
quote:
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:17:
Ik wil deze keer gewoon eens wachten tot de update hier in Nederland wordt aangeboden. Hoe lang zit daar meestal tussen?
De laatste twee updates duurde het bij mij 2-3 dagen.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-12 09:39
Is in de nieuwe release ook het GPS probleem in de OP3 verholpen? Ik lees hier niets over in de fixlist :(

Ik baal hier stevig van, mijn Google Maps en FlitsMeister App krijg ik nu alleen via een workaround fatsoenlijk aan de gang....

Arriving Somewhere but not here....

quote:
djiedjee schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:44:
Klopt wel, maar de ontwikkelaarsopties zelf staan nog steeds uit bij mij. Ik ga er dan maar vanuit dat aggressief sluimeren dan uit staat toch?
Agressief sluimeren staat onder "Batterij" > 3 bolletjes rechtsboven > "Agressief sluimeren".
Nu heb je Doze compleet uitstaan. Sluimermodus staat namelijk standaard aan in de ontwikkelaarsopties, dus dan heb je zelf ontwikkelaarsopties uitgezet denk ik. Even voor de duidelijkheid:
  • "Ontwikkelaarsopties > "Sluimermodus" = Doze
  • "Batterij" > 3 bolletjes rechtsboven > "Agressief sluimeren" = agressieve Doze-modus
Ikzelf heb ontwikkelaarsopties aanstaan omdat ik de optie "Geavanceerd herstarten" gebruik.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15:02
quote:
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:19:
[...]

Kwestie van gewenning. Uiteindelijk heb je nu ruimte voor 1 app meer onderaan.
quote:
Esumontere schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:26:
[...]

Went vanzelf inderdaad. Ik heb het al een tijdje (ooit een nieuwere versie van de OP Launcher via APK geinstalleerd) en in het begin is het even wennen, maar nu wil ik niet meer anders. 5 apps onderin is ideaal :)
Waarom dragen mensen een stropdas op een plek waar hij het minst fijn zit, ooogh.
Ik kom wel eens oude schoolvrienden tegen en die lopen dan in pak, en dan vraag ik ook van "Vind je dat nou niet rot zitten? En dan is het altijd van "Mwa, dat went zo". Dat went zo! Dat is toch geen argument?
Ik weet zeker dat als je elke morgen heel consequent een deegroller in je poepgaatje probeert te proppen dat het op geven moment ook gaat wennen, maar dat is toch geen reden om het dan ook te doen??

© Theo Maassen
@Chris.nl en ik houden zijn 2 mirrors bij en zijn dus net geüpdatet: Chris.nl in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

• outlandos
quote:
Potato42 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:56:
[...]

[...]

Waarom dragen mensen een stropdas op een plek waar hij het minst fijn zit, ooogh.
Ik kom wel eens oude schoolvrienden tegen en die lopen dan in pak, en dan vraag ik ook van "Vind je dat nou niet rot zitten? En dan is het altijd van "Mwa, dat went zo". Dat went zo! Dat is toch geen argument?
Ik weet zeker dat als je elke morgen heel consequent een deegroller in je poepgaatje probeert te proppen dat het op geven moment ook gaat wennen, maar dat is toch geen reden om het dan ook te doen??

© Theo Maassen
Maar het werkt ook gewoon goed, plus dat je ruimte heb voor een extra icoontje op een mooie positie. Mensen zijn instinctief tegen verandering, tenzij die zou zijn dat het stokbrood vooraf bij de Italiaan voortaan altijd op kosten van het huis is.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:01
Op 4.5.0 heb ik vandaag een probleempje gevonden, het AP van KPN was verkeerd ingesteld na de update, dus deed mijn internet het niet buiten Nederland, het was kpn4g.nl geworden, gewijzigd naar portalmmm.nl en nu werkt het weer.

• outlandos
Ik heb toch maar de update uitgevoerd. Ik zal jullie op de hoogte houden inzake GPS.

Wel vind ik het jammer dat nu defintief zweven over het scherm er is uitgesloopt, in plaats daarvan moet je de telefoon nu oppakken en kantelen........

outlandos wijzigde deze reactie 26-09-2017 13:34 (4%)

quote:
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:33:
Ik heb toch maar de update uitgevoerd. Ik zal jullie op de hoogte houden inzake GPS.

Wel vind ik het jammer dat nu defintief zweven over het scherm er is uitgesloopt, in plaats daarvan moet je de telefoon nu oppakken en kantelen........
Ben benieuwd!

Inderdaad, het liefst heb ik gewoon een functie waarbij het scherm altijd aanstaat (zoals Samsung het bijvoorbeeld heeft). Nu moet ik voor of m'n telefoon oppakken, of dubbeltik op het scherm doen voor de tijd of notificaties.. Is niet echt chill als je even tijdens het gamen of weet ik het wat even snel wilt checken. Met een AMOLED display kost het toch geen drol aan accusap.

• outlandos
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:48:
[...]

Ben benieuwd!

Inderdaad, het liefst heb ik gewoon een functie waarbij het scherm altijd aanstaat (zoals Samsung het bijvoorbeeld heeft). Nu moet ik voor of m'n telefoon oppakken, of dubbeltik op het scherm doen voor de tijd of notificaties.. Is niet echt chill als je even tijdens het gamen of weet ik het wat even snel wilt checken. Met een AMOLED display kost het toch geen drol aan accusap.
Precies, waarom geven ze de keuze niet gewoon. Maar ik ben zeker benieuwd of deze update de GPS problemen heeft opgelost. I'll keep you all posted.
quote:
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:37:
Helaas, de GPS problemen zijn er nog steeds.
En tóch ben ik van mening dat GPS test het probleem zou moeten oplossen. Leeg ook even je app cache en je system cache. Bij mij en bij @chielmi hielp het namelijk ook.
quote:
Masimo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:25:
Is dat wat voor je: Instellingen, Apparaat - Weergave, Nabijheidsontwaken?
Dit was inderdaad een instelling in 4.1.7, maar dit hebben ze in 4.5.0 vervangen voor "lift-to-wake". Die functie komt overigens niet overeen met wat ik wil.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 26-09-2017 23:41 (4%)

quote:
outlandos schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:46:
Tsja, ik heb onlangs nog een complete factory reset gedaan, en daarbij het cache geleegd. Voor 4.16 werkte mijn GPS gewoon altijd perfect.
En ook je AGPS data geleegd en geüpdatet?

• Koen87
quote:
Cerenas schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:14:
[...]

Nu lijken Flitsmeister en Waze het meteen te doen. Lijkt erop dat ik het alleen de eerste keer 's ochtends heb, omdat ik dan locatie lang niet gebruikt heb. :?
Je GPS data verouderd natuurlijk na een aantal dagen, omdat de satellieten niet op dezelfde plek blijven.
Als het programma wat je dan gebruikt niet meteen nieuwe GPS data binnen haalt, dan duurt het een behoorlijke tijd. Zodra deze dan een fix heeft, gaat het ook weer goed.
Dit zie je natuurlijk ook bij een TomTom terug, als je deze een maand niet gebruikt hebt, dan duurt het erg lang voordat deze een fix heeft. Dit komt niet door de slechte GPS chip, maar omdat hij gewoonweg niet weet waar de satellieten zich bevinden.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Voor diegene met de nieuwe launcher :

Als je het omhoog swipen irritant vind kun je ook op het driehoekje/dakje drukken en dan gaat die automatisch naar boven kwam ik net achter.

• tiguan
@cypher21 I know, thanks voor de suggesties. September was een maand dat ik meer dan normaal buiten het bereik van wifi zit, dus dit is iets wat niet vaak voor zal komen. Ik heb een klein data abbo, normaal gesproken is het genoeg, maar toevallig deze maand een keer niet.

offtopic;
Ik heb de Maps kaarten trouwens gedownload. Echter als je dan een route gaat plannen , dan heeft Maps toch nog internet nodig. Verkeersinfo kost ook data, dus het duurt een eeuwigheid voordat er iets gebeurt als je een route wilt invoeren. Gisteren bijvoorbeeld, vanaf werk naar huis, verscheen mijn thuis adres niet eens tussen de keuzes, terwijl die er normaal gesproken altijd staat. Ach, nog een paar daagjes 'afzien' en dan in oktober kan ik weer vol gebruik maken van m'n data :P

tiguan wijzigde deze reactie 27-09-2017 12:08 (47%)

Goed nieuws voor de OnePlus 3(T) gebruikers die de alertslider anders willen instellen. Er is namelijk een survey online gezet door de Product Marketing Manager: [Survey] How should we revamp Alert Slider?

Survey: https://goo.gl/forms/5eD8FvMrQkaXkLas2

Ik heb gekozen voor "Hardware button with three options: Ring/Vibration/Silent. Set Do Not Disturb via software setting." Je telefoon op trilstand zetten vind ik nu te omslachtig.
quote:
GreNade schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:50:
Sinds de update, duurt het pauzeren van een nummer via bluetooth op mijn autoradio heel lang. Ik druk op pauzeren, en het duurt een paar seconden voordat ie dus daadwerkelijk op pauze gaat.

- Stock autoradio Aygo 2017, Fabrikant Pioneer
- Oneplus 3T
- OOs 4.5.0
- Spotify

Iemand met hetzelfde probleem?
Ik kan het wel voor je testen in een auto of met een Bluetooth speaker, maar weet niet of dat vergelijkbaar is, omdat ik niet weet of het Pioneer-gerelateerd is.
quote:
Zjemm schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:09:
Nette update

Nu nog ff hopen op een volledig werkende pixel camera app
Die is er al: https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552

AnonymousWP wijzigde deze reactie 27-09-2017 15:53 (61%)

quote:
Wenzel schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:30:
Zou je a.u.b. directe link willen plaatsen naar de 1.4 versie die werkt met OxygenOS 4.5? Ik heb de OTA nog niet ontvangen, maar dan heb ik alvast de camera file.
https://www.celsoazevedo.....1.4_60FPS_noburst_v3.apk

Ikzelf gebruik de laatste versie: https://www.celsoazevedo....One_Full_Manual_60fps.apk

AnonymousWP wijzigde deze reactie 27-09-2017 17:50 (15%)

quote:
Zjemm schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:13:
Maar slomo werkt niet out of the box. Moet je root hebben om te fixen
Nou en. Het draait allemaal om die HDR+ functie. Voor foto's gebruik ik Google Camera, voor filmen gebruik ik de OnePlus camera.

• erredobble
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-11 09:06
wat een ontzettend vervelende weergave van de gegroepeerde apps op m'n home screen....veel te kleine icoontjes....staat niet in verhouding allemaal. Als ik een aantal pagina's teruglees is er ook niet echt een instelling om de oude view terug te krijgen. Heel teleurstellend. Mocht iemand toch een instelling of truc gevonden hebben....ik houd me aanbevolen......

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:11
quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:44:
Goed nieuws voor de OnePlus 3(T) gebruikers die de alertslider anders willen instellen. Er is namelijk een survey online gezet door de Product Marketing Manager: [Survey] How should we revamp Alert Slider?

Survey: https://goo.gl/forms/5eD8FvMrQkaXkLas2

Ik heb gekozen voor "Hardware button with three options: Ring/Vibration/Silent. Set Do Not Disturb via software setting." Je telefoon op trilstand zetten vind ik nu te omslachtig.
Zelfde keuze gemaakt, nu hopen dat die instellingen doorkomen. Veel handiger! :*)

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

quote:
Suicyder schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:39:
Ok had ik bij 4.1.7 (of was het .8 nouja) nog geen problemen met de GPS kom ik met 4.5.0 zwaar bedrogen uit zeg. Ding heeft in Waze als ik geluk heb na een uur rijden een fix.
En ik start de app+route al voor ik de auto start.... Compleet hopeloos momenteel.

Wie weet het weekeind maar een full reset doen in de hoop het te fixen. Dan maar even beter kijken in elk geval.
Ik weet niet of je het had gelezen, maar dit is op dezelfde pagina al besproken. Overigens was het 4.1.7 > 4.5.0.

Heb je ook al je system cache geleegd én GPS Test gedownload? Vervolgens moet je even naar AGPS > "Clear and update". Dit zou namelijk moeten helpen. Voer wel even de test uit buiten je huis ;).

• djiedjee
Net even GPS-fix getest na update: bij mij geen probleem en nog steeds een snelle fix. Niets gecleaned of zo...

• S_Chief
  • Niet online
Eh, al drie dagen toch?

• Koen87
quote:
outlandos schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:22:
[...]

Ja, vandaag ongeveer een paar minuten rond gereden alvorens er een fix was. Dit is sinds de update het langste dat ik heb moeten wachten.
Heb jij niet gewoon 1 of ander hardwareprobleem? dat de connector naar jou gps chip wat losjes zit ofzo. (zie Nexus 5 GPS problemen)
Ik kreeg net ook helemaal geen gps fix. Herstarten van de telefoon en voila, binnen 5 seconden een fix.

Dat het bij jou na al die dingen die jij geprobeerd hebt, nog steeds geen resultaat oplevert, verwonderd mij ten zeerste. Het kan bijna niet anders dan dat er afgezien van de software ergens anders een fout zit. Als je zelfs na een volledige clear Cache/Data en dan een clean install, nog steeds geen goede fix hebt. Dan kan je toch wel dingen gaan uitsluiten.

• Dannisi
  • Laatst online: 22-11 11:36
Haal je simkaart(en) er eens uit, reboot en probeer dan nog een keer. Dit is uiteraard geen echte oplossing, maar bij mij had 'ie daarna in 5 sec een fix. Dit was wel op Android 6, maar je kan het altijd proberen. Nadat ik Android 7 geflashed had (vorige maand) was het bij mij even gefixed, maar nu blijft 'ie weer op 'agps' staan en ziet 'ie 4 satellieten, en heeft geen fix.

Enige waar ik GPS eigenlijk echt voor gebruikte was Runkeeper, en dat heb ik maar opgegeven. Ik gebruik het nu als veredelde timer, en voeg de route dan wel met het handje toe.

There is no place like 127.0.0.1

quote:
djiedjee schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:20:
Die nieuwe swipe-down om op te nemen is wel wennen hoor! Ik ben er niet erg blij mee...
En toch moet je er aan zien te wennen. Het is namelijk een standaard-feature van Android Oreo. Alhoewel je er natuurlijk voor kan kiezen om nooit te updaten, maar dan mis je ook vele andere functies.

• outlandos
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:58:
Heh, krijg nou wat. Misschien heb ik een reden dat m'n GPS het gewoon deed. Hij stond ineens weer op "alleen apparaat", terwijl hij altijd op "nauwkeurig" heeft gestaan..

Heb nu hetzelfde probleem lijkt het wel, maar ik zit wel op kantoor. Wat me opvalt: GPS Test kan geen satellieten vinden, maar kan dit wel vinden nadat ik Google Maps een keer heb opgestart. Dan alsnog geen 3D-fix, maar kan in ieder geval wel m'n positie (ongeveer) bepalen en satellieten vinden.

Vanavond moet ik navigeren, dus ik ben benieuwd.
Je omschrijft precies mijn bevindingen, dus welcome to the club buddy! ;)

De ene keer doet navigeren het wel, de andere keer duurt het enkele minuten tot soms nog (veel) langer. Een fix is inderdaad om hem op "alleen apparaat" te zetten, maar dat is niet de fix die we zoeken (leuke woordspeling op de vrijdagmiddag). Ik geloof er helemaal niks van dat het een hardware probleem betreft trouwens, maar dit terzijde.

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 00:28

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
S_Chief schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:40:
[...]

Iemand die nog de moeite neemt om het topic door te lezen?

Ik lijk bijna in herhaling te vallen. :X
Ik wil absoluut niet bijdehand overkomen, maar voor een vraag zoals dit gaat men niet een heel topic doorlezen. Misschien een idee, als dit een veelvoorkomende vraag is, om dit dan op de beginpost de vermelden? FAQ...

• S_Chief
  • Niet online
quote:
Processorkoeler schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:43:
[...]
Ik wil absoluut niet bijdehand overkomen, maar voor een vraag zoals dit gaat men niet een heel topic doorlezen. Misschien een idee, als dit een veelvoorkomende vraag is, om dit dan op de beginpost de vermelden? FAQ...
Ik wil ook niet bijdehand overkomen, maar 4.5.0 is pas 5 dagen beschikbaar dus zo veel posts zijn er ook weer niet om door te nemen... En daarnaast werkt de zoekfunctie ook, toch?

Bèta 25/16 komt begin volgende week, met veelbelovende fixes waaronder de GPS-fix en de BlueBorne vulnerability (BlueBorne) fix! Wel opvallend trouwens, want volgens mij was daar al een fix voor: AnonymousWP in "BlueBorne"

Changelog:

Trouwens, gisteravond ging ik dus naar vrienden toe in Utrecht, dus het was een mooie gelegenheid om de GPS te testen. Nou, laat ik zeggen dat er genoeg tijd was, want ben uiteindelijk heel Utrecht doorgelopen omdat ik nog even wat wilde halen, uhum.. |:(. Onbedoeld natuurlijk, maar ik was met het Openbaar Vervoer en gebruikte Google Maps om naar de toko's te navigeren (lopend). Maar goed, ik merkte dat het inderdaad erg lang duurde en inderdaad, toen ik hem op "alleen apparaat" zette, meteen een fix. Dat is overduidelijk een softwarematig-probleem. Het was echter wel zo dat als ik de GPS-instelling van "alleen apparaat" weer terug zette naar "Nauwkeurig" hij gewoon door bleef gaan, dus dat was mooi. Hij had dus enkel een fix nodig via "Alleen apparaat" en vanaf dan kan je weer terug naar bijvoorbeeld "Nauwkeurig". Maar hopen dat deze bèta met GPS-fix snel wordt uitgerold naar stable.
quote:
Processorkoeler schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:43:
Mwah, kan. Alleen lezen alleen de nieuwe users in dit topic de topic-start (of misschien niet eens). FAQ is een mogelijkheid, maar toch worden er nog dingen gevraagd, plus ik denk niet dat er mensen snel naar de eerste pagina zullen kijken.
quote:
benep schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:26:
Hebben sommige van jullie ook last van een rammelende/losstaande powerbutton?
Ik had altijd een hoesje erover en daardoor nooit echt opgemerkt, maar nu zonder hoesje valt het wel erg op.

Ik weet dat dit in het 1e topic gedeelte aan bod is gekomen.. maar om dat hele topic door te scrollen heb ik niet bepaald zin in
Dat hij soort van wiebelt bedoel je? Nee, geen last van :). Heb een Nilkin case eromheen, maar die raakt niet de powerbutton.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 30-09-2017 13:02 (27%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• benep
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 03-12 16:22
Buiten de los staande powerbutton ben ik wel heel blij met de update naar 4.5.0 👍
Gisteren 100% opgeladen, nu 6% over en een sot van 5 uur. Zelfs geen battery drain meer als ik 4g heb opstaan. Tot nu toe heel tevreden over. Ook cache gecleared en vind nu de software erg "snappy" aanvoelen.
Wat zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• outlandos
quote:
ikt schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Kun je door de veranderingen heen lopen? Ik zit op de open beta en dingen als het "lift-up" scherm, boot animatie etc zijn echt vre-se-lijk.
Boot animatie zit (nog) niet in de stable. Lift-up to wake is inderdaad vreselijk en de GPS problemen zijn ook alom aanwezig. Maar verder (en ik bedoel dit niet sarcastisch) draait 4.5.0 echt heel vlot en stabiel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:20
quote:
outlandos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

Boot animatie zit (nog) niet in de stable. Lift-up to wake is inderdaad vreselijk en de GPS problemen zijn ook alom aanwezig. Maar verder (en ik bedoel dit niet sarcastisch) draait 4.5.0 echt heel vlot en stabiel.
Je hebt me overgehaald :)

Lift-to-wake is minder vreselijk dan dat gedrocht in de betas, dus dat is al een leuke vooruitgang t.o.v. de beta :+ wel is de muziekspeler foetsie, maar ach.

• outlandos
De GPS problemen zijn er met de meest recente update noch beter, noch slechter op geworden. In eerste instantie dacht ik dat het nu iets beter was, maar helaas: een uur lang geen fix vanmiddag.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
outlandos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:13:
De GPS problemen zijn er met de meest recente update noch beter, noch slechter op geworden. In eerste instantie dacht ik dat het nu iets beter was, maar helaas: een uur lang geen fix vanmiddag.
Gps status & toolbox helpt bij mij :
Google Play: GPS Status & Toolbox

• Drossie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 14:07
Ik heb nooit, maar dan ook nooit problemen gehad met de gps.
Tot nu. Het duurt soms enkele minuten tot een fix.

• MartijnGP
  • Laatst online: 10-12 14:15
Die nieuwe update heeft een geluidje toegevoegd bij het aansluiten op de Dash charger, en ik kan verdomme niet vinden hoe dat uit moet }:|

• outlandos
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:08:
[...]

Heb het laatst getest en vond het erg meevallen. Via diezelfde apps kan je ook de nauwkeurigheid in meters zien namelijk.
Via alleen apparaat werkt het inderdaad direct en altijd.

Die app gaf me trouwens na het legen en update'n van AGPS direct een fix op nauwkeurig, dus dat was mooi. Hopelijk komt OP snel met een definitieve fix.
quote:
Druiper schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:53:
Ik heb ook het GPS probleem, maar het lijkt zich (alleen?) voor te doen met google maps. Wanneer ik Herewego gerbuik heb ik direct connectie.
Bij anderen was het juist wél bij Maps en niet bij bijvoorbeeld Waze. Workaround: Locatie op "alleen apparaat" zetten.

• MartijnGP
  • Laatst online: 10-12 14:15
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:32:
Bij mij staat sinds de 4.5.0 update Android-Systeem bovenaan, in plaats van scherm. Heb al 2 keer systeem cache geleegd, maar lijkt niet echt te helpen. Anderen hier ook last van?

[...]

Nou nou, wat een probleem. Als ik jou was zou ik m'n telefoon zo snel mogelijk verkopen vanwege zoiets 8)7. Nee maar serieus, waar hebben we het over? Hoe kan een piepje nou 'opdringerig' zijn? Niemand die jou forceert om je toestel op te laden hoor, dus snap niet hoe je dat opdringerig kan vinden. De animatie vind ik wel leuk gedaan. Als je je eraan ergert, neem dan die 1 seconde van je hele leven en doe jezelf een lol om dat schuifje omhoog en naar beneden te doen.
Waarom zou ik mijn telefoon daarvoor verkopen? Doe eens niet zo suggestief zeg :')

Het heeft géén toegevoegde waarde. Stel je nou eens voor dat je om je telefoon aan te moeten zetten eerst dat schuifje omhoog moet doen :') En volgens mij bepaal ik zelf wel wat ik irritant vind, daar heb ik jou niet voor nodig. Ik heb ook wel eens situaties waarin het oprecht onwenselijk is dat mijn telefoon op eigen houtje geluid begint te maken.

Er is geen reden om dit toe te voegen. Maak even een analyse:

Voordelen: geen
Nadelen: geluid op ongepaste momenten

Nadelen > voordelen, ergo: weg met die 'feature'.

• tiguan
Ik vind 't in zoverre een voordeel dat je weet dat je de lader goed hebt aangesloten zonder dat je daarvoor specifiek naar de telefoon hoeft blijven te kijken :)

Maar ik gebruik de dash charger zo weinig dat ik 't geluidje nog nooit gehoord heb tot nu toe :P

tiguan wijzigde deze reactie 05-10-2017 13:06 (28%)

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14:10

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

quote:
MartijnGP schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:53:
[...]

Waarom zou ik mijn telefoon daarvoor verkopen? Doe eens niet zo suggestief zeg :')

Het heeft géén toegevoegde waarde. Stel je nou eens voor dat je om je telefoon aan te moeten zetten eerst dat schuifje omhoog moet doen :') En volgens mij bepaal ik zelf wel wat ik irritant vind, daar heb ik jou niet voor nodig. Ik heb ook wel eens situaties waarin het oprecht onwenselijk is dat mijn telefoon op eigen houtje geluid begint te maken.

Er is geen reden om dit toe te voegen. Maak even een analyse:

Voordelen: geen
Nadelen: geluid op ongepaste momenten

Nadelen > voordelen, ergo: weg met die 'feature'.
Overdrijven is ook een vak hoor, het volume van het geluidje is dermate laag dat het mij nauwelijks was opgevallen. Maargoed, als jij je eraan irriteert, zet je toch lekker je telefoon op stil, of laad je hem op met een 'gewone' lader? Ben je er ook vanaf.

Over je analyse:

Voordelen: Zeker weten dat charger goed is aangesloten
Nadelen: Geen (ik laad mijn telefoon altijd op als ik uit bed kom, en dat vind ik geen ongepast moment)

voordelen > nadelen, ergo: lekker behouden.

Dat je je eraan irriteert moet je zelf weten hoor, maar enorm van de hoge toren blazen en iemand die reageert op je bericht meteen betichten van suggestief zijn is ook niet bepaald netjes.

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

Pagina: 1 2 3 ... 7

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True