Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:09
AnonymousWP schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Marketing? Wat een bullshit. Mijn accuduur is hetzelfde, voor anderen weer beter sinds Pie. Doe gewoon een factory reset, ga ik ook doen en dat helpt vaak.
Al meermaals gedaan tevens ruim 8 andere met een 3 of een 3T en die melden het zelfde. Ik denk niet dat het toevallig is. Maar goed het word ook wel eens tijd voor wat anders.

• devilsnight
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-10 14:41
Stoeptegel5 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Kijk dan eens wat de drain heeft veroorzaakt?
Hoe kan je dat precies zien?

Daarover gesproken trouwens, ik zie de afgelopen dagen meldingen dat Chrome heavy battery usage veroorzaakt, maar vanochtend was dat ineens SwiftKey Keyboard, ik bedoel....really?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:15

WCA

Voorheen: GreNade

AnonymousWP schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Marketing? Wat een bullshit. Mijn accuduur is hetzelfde, voor anderen weer beter sinds Pie. Doe gewoon een factory reset, ga ik ook doen en dat helpt vaak.
Altijd maar die samenzweringstheorieën...

Denken mensen nou werkelijk dat een fabrikant oude apparaten expres gaat handicappen, om nieuwe te verkopen? Sorry hoor, maar als een fabrikant dat doet, koop ik inderdaad een nieuwe, maar niet van hetzelfde merk.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21:00
devilsnight schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:48:
[...]

Hoe kan je dat precies zien?

Daarover gesproken trouwens, ik zie de afgelopen dagen meldingen dat Chrome heavy battery usage veroorzaakt, maar vanochtend was dat ineens SwiftKey Keyboard, ik bedoel....really?
Ga naar je instellingen en klik dan op 'batterij' en daarna op 'gebruikstotalen'. Daar zie je welke apps hoeveel stroom verbruiken

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:23
Een vraag over de foto app:

Ik gebruik op mijn OP3T al heel lang de Arnova's v8.3b1 (2018-08-25). Werkte altijd perfect.
Sinds ik Pie & Oxygenos 9.0.3. heb, gaat (soms) tijdens een foto maken de Google Foto app open.

Nu wil ik overstappen naar wat nieuwere app. Van Arnova8G2 en van Tolyan009 zijn er GCam 6.1 (stable) of 6.2. (testing) apk's beschikbaar.
Heeft iemand al ervaring mee?

• devilsnight
Stoeptegel5 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Ga naar je instellingen en klik dan op 'batterij' en daarna op 'gebruikstotalen'. Daar zie je welke apps hoeveel stroom verbruiken
Chrome gebruikt maar 1 procent. Vreemd allemaal hoor.

Nou ja, ik kijk het wel even aan allemaal en anders een factory reset. Die is niet uit te voeren via de instellingen hé?

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:02
GreNade schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Denken mensen nou werkelijk dat een fabrikant oude apparaten expres gaat handicappen, om nieuwe te verkopen? Sorry hoor, maar als een fabrikant dat doet, koop ik inderdaad een nieuwe, maar niet van hetzelfde merk.
Tja daarvoor is er helaas wel een precedent geschapen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• WCA

WCA

Laguna schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:53:
[...]

Tja daarvoor is er helaas wel een precedent geschapen.
En zelfs daar, had dat een bepaalde reden. Niet netjes van Apple om dat niet te communiceren natuurlijk.

• Darkz0rs
[...]

Ik heb daar wel me twijfels over ja. En idd mijn volgende toestel is zeker geen oneplus. Persoonlijk vind ik het een amateurs club. Nogmaals persoonlijk. Slechte service, waardeloze contact mogelijkheden. Maar ja, wat is de verwachting kan je daar ook op antwoorden 😀

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:19
[...]
Planned Obsolescence is nochtans wel een goed gedocumenteerd feit, en niet alleen in de technologie-sector. Het niet langer aanbieden van OS updates of security patches valt daar overigens ook onder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA

WCA

Twixie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:55:
[...]

Planned Obsolescence is nochtans wel een goed gedocumenteerd feit, en niet alleen in de technologie-sector. Het niet langer aanbieden van OS updates of security patches valt daar overigens ook onder.
Het is voor sommigen nooit goed.

Maakt een fabrikant geen update? Dan is het planned obsolencence
Maakt een fabrikant wel updates? Dan is het planned obsolescence

Toestellen kunnen van een update wat trager worden, logisch ook. Software gaat verder, de hardware blijft hetzelfde. Alles wordt veeleisender, dus zelfs zonder OS upgrade wordt een telefoon na verloop van tijd gewoon trager. Websites, apps en OS'sen worden zwaarder, maar de hardware van een telefoon blijft hetzelfde.

Verder is het upgrademechanisme van Android niet denderend, dat helpt ook niet echt met de perceptie.

• Darkz0rs
@GreNade je maakt het wat zwaar denk ik. De update is fantastische. Sommige ervaren hevige batterij drain. Dat is dan wat het is toch? En dat ze dat niet goed vinden begrijp ik wel. Ik heb een. Snellader dus vind het wel ff gesneden. Maar ik kijk wel even om me heen voor wat anders.

• Mlazurro
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-11 00:55
Vaag probleem bij m'n 3T met de laatste firmware (9.0.3). De vingerscanner werkt niet meer. Ik wou unlocken met vinger en het werkte niet. Ik ging naar de instellingen van de scan en zag dat alle "vingers" weg waren. Dan maar opnieuw instellen dacht ik. Maar élke keer loopt de setup van de scan vast op de allerlaatste fase (net voor hij de vingerafdruk helemaal goed gescand heeft, op het einde van deel 2 met de "rand" van de vingerafrduk). Dan krijg ik telkens melding: "Fingerprint registration error, please try again". En vanaf dan beginnen de navigatie knoppen (met de LED's dus) en de home knop heel vreemd te doen. Soms werken ze half, soms niet meer. Soms alleen de homeknop (met vingerscanner dus). Het lijkt mij daarom dus puur softwarematig. Omdat het zo eenvoudig te herhalen is.

Wat ik al probeerde:

-Met code *#808# de fingerscanner getest. Gaf geen foutmeldingen.

- De vingerscan app vinden en cache leegmaken + force stop en het toestel herstarten. Dan werken de onderste knoppen weer, tot ik probeer een vinger in te geven bij de setup. Krijg ik dezelfde melding en beginnen de knoppen (of alleen home knop) vreemd te doen.

- Dalvik cach gewiped in recovery.

- In safe mode opgestart en ook de scan setup doorlopen. Geen verschil.

Bijzonder irritant. Ik heb ook niéts cruciaals gedaan, niet gespeeld met instellingen of vreemde flash of apps geinstalleerde. Is ook gewoon Stock OS. En de laatste update is een week geleden. Het enige dat ik gedaan heb vandaag (ook al paar uur geleden) is de parallel apps eens geactiveerd (voor Instagram), puur voor een test. Maar dan weer uitgeschakeld. Het lijkt mij sterk dat het hier aan ligt.

Dus nu heb ik face unlock aangezet (om comfort redenen) en gebruik ik de homeknop puur als homeknop. Want van zodra ik vingerscan setup start, begint het instabiel te worden onderaan m'n scherm blijkbaar...

Laatste optie lijkt met een complete reset / clean flash, maar dat wil ik vermijden natuurlijk. Ik heb de 3T nooit moeten factory resetten na een grote of kleine update, in al die tijd dat ik hem heb. (met uitzondering van een reparatie onder garantie). Hopelijk is het hier wel nodig en is het opgelost.

Of een nieuwe scanner plaatsen...

Mlazurro wijzigde deze reactie 19-06-2019 23:27 (8%)

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Werkt USB file transfer ook niet meer bij jullie sinds Android 9? M'n pc laat een lege map zien als ik de OP3 aanklik.

S_Chief wijzigde deze reactie 20-06-2019 01:07 (28%)

You save everyone, but who saves you?

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:27

DizzyWeb

Ondertiteld

Gisteren nog gebruikt, werkt bij mij prima.

• Laguna
@S_Chief zat je niet toevallig in de verkeerde USB mode, charge ipv file transfer? Of was je screen locked?

Laguna wijzigde deze reactie 20-06-2019 10:44 (12%)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:52

stefijn

DBlogic

Ik heb gisteren Pie gekregen op mijn 3T. Ik kan nu niet meer splitscreen gebruiken, ik heb opgezocht hoe dat in Pie zou moeten (wijkt af van Andriod 8 blijkbaar), maar dat werkt niet.
Ondersteunt Pie op 3T geen splitscreen meer?

edit: gevonden via de [...] maar alleen bij apps die het ondersteunen is die optie aanwezig

stefijn wijzigde deze reactie 20-06-2019 10:28 (17%)

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• WCA

WCA

stefijn schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:16:
Ik heb gisteren Pie gekregen op mijn 3T. Ik kan nu niet meer splitscreen gebruiken, ik heb opgezocht hoe dat in Pie zou moeten (wijkt af van Andriod 8 blijkbaar), maar dat werkt niet.
Ondersteunt Pie op 3T geen splitscreen meer?

edit: gevonden via de [...] maar alleen bij apps die het ondersteunen is die optie aanwezig
Ik heb ingesteld dat als ik lang op de multitaskknop druk, dat splitscreen geactiveerd wordt. Ideaal

• stefijn

stefijn

DBlogic

Gevonden, tnx voor de tip

• S_Chief
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:11:
@S_Chief zat je niet toevallig in de verkeerde USB mode, charge ipv file transfer? Of was je screen locked?
Nope, gewoon in file transfer mode en uiteraard unlocked. Snap er niets van. Straks ff een andere kabel/pc proberen.

Ik ga afscheid nemen van mijn OP3, dus ik wil graag nog wat zaken kopiëren.

• WCA

WCA

S_Chief schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:30:
[...]

Nope, gewoon in file transfer mode en uiteraard unlocked. Snap er niets van. Straks ff een andere kabel/pc proberen.

Ik ga afscheid nemen van mijn OP3, dus ik wil graag nog wat zaken kopiëren.
Als het goed is kan je via recovery ook je datapartitie mounten en via usb kenbaar maken

• S_Chief
  • Niet online
Heb het iets anders aangepakt. Normaal sluit je een kabel aan en dan gaat 'ie alleen opladen totdat je zelf voor file transfer mode kiest. Nu deed dat niets bij mij, dus ik heb in developer options de default USB configuration gewijzigd in file transfer mode. Nu zie ik alles zodra ik een kabel aansluit. 8)7 Raar maar waar.

• devilsnight
Het kabeltje van de quick charger is dus kapot geknaagd door de hond een tijdje geleden. Het blokje is echter gewoon intact. Werkt elke USB type c kabel of moet ik wel echt die perse van Oneplus hebben?

• S_Chief
  • Niet online
Andere kabels werken prima, alleen heb je dan geen Dash Charge.

• devilsnight
S_Chief schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:31:
Andere kabels werken prima, alleen heb je dan geen Dash Charge.
Ja precies. Nee ik moet wel dash charging hebben weer. Ik mis het. Dan maar even zien waar ik zo'n Oneplus cable haal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:22
devilsnight schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:03:
[...]

Ja precies. Nee ik moet wel dash charging hebben weer. Ik mis het. Dan maar even zien waar ik zo'n Oneplus cable haal.
Op Ali worden die gewoon verkocht. Als je de kabel snel wil hebben ook via belsimpel.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Mijn 3t heeft sinds twee dagen ook 9.0: telefoon was daarna gewoon onbruikbaar traag en batterij duur - waar ik normaal na een dag nog 40-60% heb - binnen 6u leeg. Telefoon volledig gereset, maar de traagheid is er nog steeds, alles hapert en vrijwel niets loopt vloeiend. Zelfs scrollen in het shortcutmenu is duidelijk niet vloeiend...
Het starten van veel apps werkt ook zeer traag en bijv Google maps lijkt wel alsof ik op een ouwe midrange telefoon zit. Elke "klik" die ik doe heeft een vertraging van minstens één a twee seconde 😡

Voor de reset vond ik mijn telefoon af en toe wel wat vertragen (sinds een aanschaf nog geen reset geweest) maar was over het algemeen nog meer dan prima. Nu is hij bij alles zo traag als stroop.

Batterij duur moet ik nu nog testen maar volgens mij haal ik geen 8-10u meer bij hetzelfde gebruik

Hoe kan ik terug?

stefijn wijzigde deze reactie 22-06-2019 08:52 (18%)

• Laguna
@stefijn ik zou eerst een factory reset proberen alvorens terug te gaan. Aangezien je in beide gevallen alles er opnieuw op zal moeten zetten.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ik heb dus al een factory reset gedaan (was niet duidelijk) daarna alles via google teruggezet

• Laguna
@stefijn zie nu dat je dat ook in je oorspronkelijke post had gezet, bizar dat die problemen er nog steeds zijn na een factory reset. Je kan hier 5.0.8 downloaden, zodat je weer terug kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Laguna schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:55:
@stefijn zie nu dat je dat ook in je oorspronkelijke post had gezet, bizar dat die problemen er nog steeds zijn na een factory reset. Je kan hier 5.0.8 downloaden, zodat je weer terug kan.
Helaas, dat werkt niet. Ik krijg na een korte "installatie..." een melding installatie mislukt met als enige optie om te rebooten. Nog andere opties?

Telefoon is nagenoeg onbruikbaar geworden na deze update. Google Maps bijvoorbeeld duurt meer dan 20sec om te starten, daarna sijpelt de kaart binnen met 1 a 2 sec per mapdeel. Een adres zoeken en navigatie starten duurt minimaal een minuut :(

stefijn wijzigde deze reactie 23-06-2019 22:03 (13%)

• S_Chief
  • Niet online
stefijn schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:27:
Ik heb dus al een factory reset gedaan (was niet duidelijk) daarna alles via google teruggezet
Dat laatste kan weer problemen geven als de veroorzaker weer met de backup wordt teruggezet.

Ik herken je ervaringen hierboven niet. Maps loopt nog altijd soepel. Openen duurt hooguit 2 seconden en niet veel langer daarna kan ik al beginnen met navigeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

T probleem is denk ik opgelost door het wipen van cache etc (en weer een nieuwe reset)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-11 12:59
Wederom geen NL alert op mijn 3T :( Geen idee wat er nu nog fout is.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.0.8. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik heb hem wel (wel 6 keer). Standaard instellingen.

Maar mijn vriendin met een Nokia 7.1 heeft helemaal niets. Dat was afgelopen donderdag precies andersom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:03

Ravefiend

Carpe diem!

Hoe zit het trouwens met Android 9 op de OP3 en de mogelijkheid om gesprekken op te nemen (call recording)? Tot op heden met Android 8 werkt dat zonder problemen met apps zoals Automatic Call Recorder Pro maar Google heeft de mogelijkheden met Android 9 quasi onmogelijk gemaakt (behalve als je gaat rooten wat ik niet wil).

De forum post No call recording API on Android 9 PIE, how to record calls? voor de OP5 suggeert dat de Oneplus dailer app zelf de mogelijkheid op het gesprek op te nemen. Iemand hier ervaring mee voor wat betreft de OP3(T) wanneer je Android 9 gebruikt? Is het dan nog mogelijk om gesprekken op te nemen?

• Aikon
  • Niet online
@Ravefiend Nee, dat is niet meer mogelijk.

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:42
Ik heb de noodwaarschuwingen uit en aangezet. Toen kwam de melding snel binnen.
GroteBozewolf schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:20:
Wederom geen NL alert op mijn 3T :( Geen idee wat er nu nog fout is.

• Spiff1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-11 07:33
stefijn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:31:
T probleem is denk ik opgelost door het wipen van cache etc (en weer een nieuwe reset)
Ik heb last van hetzelfde. Sinds Android 9 er op staat is de batterij veel sneller leeg dan voorheen. In mijn batterijverbruik is te zien dat "mobiel netwerk stand-by" tot 25% per dag verbruikt. Ook is Google maps tergend traag. Kan tot 10 seconden duren voordat iets in te typen is.

Wat heeft voor jou precies het probleem opgelost. Ik heb nog nooit een factory reset en recovery gedaan. Is er nog iets wat speciaal gebackupt moet worden? En hoe leeg je cache?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ik weet ook niet precies de ins en out, maar je moet de telefoon uitzetten en dan starten door power en vol-down tegelijk een seconde of 10 ingedrukt te houden. Je komt dan in een bootmenu, daar kun je kiezen voor volledige reset, cache wipen etc.
Factory reset kun je ook doen vanuit Android systeemmenu, maar dan kun je niet de cache wipen.

Ik heb alle opties maar gedaan (ook wipen van het geheugen), want een factory reset wist toch al alles uit.

stefijn wijzigde deze reactie 26-06-2019 09:36 (14%)

Ravefiend schreef op maandag 24 juni 2019 @ 19:39:
Hoe zit het trouwens met Android 9 op de OP3 en de mogelijkheid om gesprekken op te nemen (call recording)? Tot op heden met Android 8 werkt dat zonder problemen met apps zoals Automatic Call Recorder Pro maar Google heeft de mogelijkheden met Android 9 quasi onmogelijk gemaakt (behalve als je gaat rooten wat ik niet wil).

De forum post No call recording API on Android 9 PIE, how to record calls? voor de OP5 suggeert dat de Oneplus dailer app zelf de mogelijkheid op het gesprek op te nemen. Iemand hier ervaring mee voor wat betreft de OP3(T) wanneer je Android 9 gebruikt? Is het dan nog mogelijk om gesprekken op te nemen?
Is helaas niet mogelijk; alleen voor Indiase gebruikers. Je kan het wel via ADB aanzetten (de built-in), maar dat is weer weg na een reboot.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Menniac
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08-07 14:46
Hier ook upgrade gedaan naar 9.0.3.

Geen amber alerts, maar ook een ander vaag probleem:

Voorheen praatte de stem van Google Maps door m'n muziek heen. De muziek ging wat zachter en als madame klaar was, keerde het weer terug naar het normale volume.

Met android 9 wordt de muziek gepauzeerd ipv doorspelen op de achtergrond. Echt rete-irritant in de auto!

Weet iemand of ik dat ergens in kan stellen?

Menniac

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ooo is dat de reden.... dat is prut idd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-11 13:10
Zojuist de 9.0.4 update op de Oneplus 3 binnen gehaald. De update bevat bugfixes en een security patch naar 6.2019. Ik heb het idee dat de telefoon wat sneller is geworden. Chrome en Google Maps draaien weer wat soepeler iig :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Omer
  • Laatst online: 03-11 00:21
evanraalte schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:17:
Zojuist de 9.0.4 update op de Oneplus 3 binnen gehaald. De update bevat bugfixes en een security patch naar 6.2019. Ik heb het idee dat de telefoon wat sneller is geworden. Chrome en Google Maps draaien weer wat soepeler iig :)
Gisteravond óók binnengehaald op mijn OP3. Volgens mij hebben ze idd wat aan de 'traagheid' gedaan (Maar de snelheid is nog stééds een stuk minder dan vóór de Pie update).

Omer wijzigde deze reactie 01-07-2019 07:52 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:23
evanraalte schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:17:
Mag ik vragen hoe heb je de update binnengehaald? Via een aparte app of zo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20-11 13:10
Wenzel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:35:
[...]

Mag ik vragen hoe heb je de update binnengehaald? Via een aparte app of zo?
Via de Oxygen Updater. De melding kwam gisteren rond 11:00.

• Jeltel
  • Niet online
Zit even met een Moto G5(plus?) Omdat ik de accu en camera van mijn 3T laat vervangen.
Vanmorgen vol en nu al 6 uur screentime en nog 22%. Hopen dat dat zo ook weer is met de 3T! Daar haalde ik de 3 uur nauwelijks.

• Zjemm
  • Laatst online: 21:49
Ik vind het maar ruk dat de NPO app onbruikbaar is geworden .

Heb trouwens ook dat ik geen Reddit en Netflix kan gebruiken als ik niet op wifi zit.

Krijg gewoon geen connectie. Terwijl als ik de apps deinstalleer en weer opnieuw installeer werkt het weer tot het moment ik een keer van netwerk ben gewisseld tussen 4g en wifi daarna werkt het alleen nog maar op wifi en niet meer op 4g

Leuk android 9

...

• sapphire
  • Laatst online: 20:39

sapphire

Die-hard pruts0r

FTFY

De niet OP telefoons hier in huis hebben namelijk gewoon Android 9 zonder zoveel gekke problemen ;)

Mij zijn ze iig kwijt bij OP, na mijn OPO wat ik helemaal tevreden met mijn 3T maar het gerommel met updates en nu dit debacle ben ik er wel klaar mee. En aangezien ze al tijden amper naar de community luisteren en gewoon een 13 in een dozijn Chinees voor de hoofdprijs geworden zijn komt er geen nieuwe OP meer hier!

sapphire wijzigde deze reactie 03-07-2019 22:21 (38%)

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daffie82
  • Laatst online: 15:58

daffie82

Mi 9T Pro V11.0.3.0 (QFKEUXM)

Menniac schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:50:
Hier ook upgrade gedaan naar 9.0.3.

Geen amber alerts, maar ook een ander vaag probleem:

Voorheen praatte de stem van Google Maps door m'n muziek heen. De muziek ging wat zachter en als madame klaar was, keerde het weer terug naar het normale volume.

Met android 9 wordt de muziek gepauzeerd ipv doorspelen op de achtergrond. Echt rete-irritant in de auto!

Weet iemand of ik dat ergens in kan stellen?
Dat meen je niet?
Dat is inderdaad erg K**

Is dit niet op te lossen dan?
Dat maakt muziek luisteren en terwijl navigatie gebruiken gewoon onmogelijk :(

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
bartbh schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:04:
Zijn hier meer mensen die de NFC gebruiken op de 3 in combinatie met Rabo Wallet?

Dit heb ik een tijdje gebruikt, toen was het aanzetten van het scherm voldoende om te kunnen betalen.

Echter sinds kort wil ik het weer gebruiken, alleen nu werkt deze manier niet meer. Nu geeft het pinapparaat namelijk een foutmelding. Ik moet eerst de telefoon ontgrendelen en Rabo Wallet opstarten voordat ik kan betalen (m-pin invoeren hoeft niet).

Bij de nfc-instellingen staat Rabo Wallet als standaard app voor betalingen ingesteld, dus dat klopt wel.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
(N)iemand die hier de Rabo Wallet gebruikt met NFC op de Oneplus 3(T)?

• daffie82

daffie82

Ik gebruik NFC enkel in combinatie met Google pay. Dit werkt top, ook op Pie.

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
En dat werkt wel met alleen het aanzetten van het scherm? Dus niet eerst een app op hoeven starten?

• daffie82

daffie82

bartbh schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:03:
En dat werkt wel met alleen het aanzetten van het scherm? Dus niet eerst een app op hoeven starten?
Yep, unlocken is voldoende.

• BBrunekreeft
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:30
daffie82 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:44:
[...]

Yep, unlocken is voldoende.
Geldt ook voor Rabo Wallet. Gebruik ik namelijk ook op een OnePlus 3.
Even unlocken en je kunt betalen.

• Brumax
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:51
BBrunekreeft schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:50:
[...]

Same here op een 3T op Pie.
Misschien Wallet opnieuw installeren?

Brumax wijzigde deze reactie 04-07-2019 17:53 (6%)

vice versa en weer terug

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA

WCA

BBrunekreeft schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:50:
[...]

Unlocken is niet nodig, scherm aan is voldoende

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Ik heb Lineage OS 16 op mijn O3 en heb een twee tal problemem.

1) Mijn camera kan geen slow-mo's meer maken helaas. Weet iemand hier wellicht een oplossing voor? Andere app wellicht? Heb Google camera + Open camera al geprobeerd.

2) Probeerde daarom Lineage OS te updaten maar wanneer hij reboot voor de update gaat hij direct naar Twrp en update hij hem niet. Hij zegt dan dat er een unmodified system partition is. En vraagt "Keep system read only?" Vervolgens kan ik gewoon doorgaan maar update hij verder niet.

Iemand wellicht ideeën? Wil liever niet een volledige reset willen doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hier draait 9.0.4 als een zonnetje. Wel wat trager, maar komt ook omdat 'ie nu alles weer opnieuw ophaalt omdat ik m'n 7 Pro als daily gebruik.
Chip. schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:33:
Ik heb Lineage OS 16 op mijn O3 en heb een twee tal problemem.

1) Mijn camera kan geen slow-mo's meer maken helaas. Weet iemand hier wellicht een oplossing voor? Andere app wellicht? Heb Google camera + Open camera al geprobeerd.

2) Probeerde daarom Lineage OS te updaten maar wanneer hij reboot voor de update gaat hij direct naar Twrp en update hij hem niet. Hij zegt dan dat er een unmodified system partition is. En vraagt "Keep system read only?" Vervolgens kan ik gewoon doorgaan maar update hij verder niet.

Iemand wellicht ideeën? Wil liever niet een volledige reset willen doen.
[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's

AnonymousWP wijzigde deze reactie 05-07-2019 21:48 (8%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Kreeg net een update binnen.

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 18-11 12:59
Enige probleem wat ik heb sinds de Pie update is dat er soms wat blijft hangen waardoor de batterij wat sneller leegt loopt. Reboot fixed dat. Nog niet kunnen achterhalen wat het was.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.0.8. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bazzemans
  • Laatst online: 00:23
Sinds de update naar Pie werkt mijn uitknop niet meer fatsoenlijk, in de zin van dat deze geregeld niet meer reageert. Hier begon ik mij steeds meer aan te storen, waarna ik heb besloten om de telefoon compleet te wipen en te resetten. Helaas mocht dat niet baten en functioneert het nog steeds niet. Aangezien ik al ruim een half jaar een nieuwe telefoon van het werk hier heb klaarliggen (samsung galaxy s8) ga ik nu met pijn in mijn hart toch maar overstappen.

Blijf dit topic nog even volgen om te checken of er nog updates komen, maar voor nu is het klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
@bazzemans dat is toch wel op te vangen? Je kunt de tel wakker maken door op het scherm te tikken of de fingerprint scanner te gebruiken.
En uitzetten kan ook door middel van die scanner. Je kunt instellen dat als je er twee keer op tikt het scherm uitgaat.

Alleen geforceerd herstarten gaat wat lastiger. Maar is ook wel op te vangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bazzemans
@Jeltel Wat betreft het unlocken van de telefoon, ervaar ik ook geen probleem. Het locken had ik nog niet door dat dit zo kon. Ik zal ernaar kijken. Thanks!

Edit: Overigens stoor ik me er wel aan dat dit nu mis gaat met de telefoon, na de update. Het lijkt er sterk p dat het daarmee een relatie heeft, maar het kan ook hardwarematig zijn.

bazzemans wijzigde deze reactie 07-07-2019 20:25 (36%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
@bazzemans ergens bij gebaren of knoppen in de instellingen. Heb mijn 3T niet bij de hand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkz0rs
bazzemans schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:59:
Sinds de update naar Pie werkt mijn uitknop niet meer fatsoenlijk, in de zin van dat deze geregeld niet meer reageert. Hier begon ik mij steeds meer aan te storen, waarna ik heb besloten om de telefoon compleet te wipen en te resetten. Helaas mocht dat niet baten en functioneert het nog steeds niet. Aangezien ik al ruim een half jaar een nieuwe telefoon van het werk hier heb klaarliggen (samsung galaxy s8) ga ik nu met pijn in mijn hart toch maar overstappen.

Blijf dit topic nog even volgen om te checken of er nog updates komen, maar voor nu is het klaar.
Wellicht bij toeval op dat moment defect geraakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• baronruud
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:59
Is het verstandig om nu wel of niet te updaten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bazzemans
Darkz0rs schreef op maandag 8 juli 2019 @ 07:48:
[...]

Wellicht bij toeval op dat moment defect geraakt?
Dat is mogelijk. De enige manier om daar achter te komen is ter reparatie opsturen.

Edit: Ter verduidelijking, ik weet niet zeker of het door de update komt. Feit is dat ik er voor de update geen last van had en daarna wel. Het deleten van de cache en terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft in ieder geval niet geholpen. Hierdoor lijkt het er voor mij meer op dat het hardwarematig is. Als ik nu op het punt stond om te updaten, zou ik dat gewoon doen. Naast de knop had ik geen enkel probleem met de update. Telefoon liep als een zonnetje.

bazzemans wijzigde deze reactie 08-07-2019 09:41 (47%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkz0rs
bazzemans schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:38:
[...]

Dat is mogelijk. De enige manier om daar achter te komen is ter reparatie opsturen.

Edit: Ter verduidelijking, ik weet niet zeker of het door de update komt. Feit is dat ik er voor de update geen last van had en daarna wel. Het deleten van de cache en terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft in ieder geval niet geholpen. Hierdoor lijkt het er voor mij meer op dat het hardwarematig is. Als ik nu op het punt stond om te updaten, zou ik dat gewoon doen. Naast de knop had ik geen enkel probleem met de update. Telefoon liep als een zonnetje.
kan je dat schakelaartje zelf niet vervangen? ik heb helaas al redelijk wat moeten vervangen aan me OP3. Tot nu toe was dit allemaal kinderspel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Menniac
  • Laatst online: 08-07 14:46
daffie82 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:17:
[...]

Dat meen je niet?
Dat is inderdaad erg K**

Is dit niet op te lossen dan?
Dat maakt muziek luisteren en terwijl navigatie gebruiken gewoon onmogelijk :(
Ik heb geen idee wat er gebeurd is, maar het probleem heeft zich inmiddels 'vanzelf' opgelost. Heel erg vaag dit.................

Menniac

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bazzemans
Darkz0rs schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:26:
[...]

kan je dat schakelaartje zelf niet vervangen? ik heb helaas al redelijk wat moeten vervangen aan me OP3. Tot nu toe was dit allemaal kinderspel.
Zou misschien kunnen. Op dit moment ontbeert mij daarvoor de tijd en interesse. Ik heb al een vervangende telefoon van mijn wel (ligt al half jaar in de kast). Ik kies nu voor gemak en gebruik de Galaxy S8.

• daffie82

daffie82

daffie82 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:53:

1 maand later geeft de app Gezond 86% aan. Gaat wel hard naar beneden op 1 maand tijd :(
En weer dikke maand later : 83%

Lijkt er dus op dat de app toch eventjes nodig heeft om een correcte waarde te vermelden.
Dikke 2 maanden geleden zei de app nog 88% ...

• Jeltel
  • Niet online
Vorige week mijn 3T terug gekregen. Camera en batterij zijn vervangen. Blijkbaar is dat focus probleem een probleem dat vaak voorkomt. Daarom heb ik daarvoor alleen arbeid hoeven te betalen. Camera zelf was gratis.

Al met al voor €39,20 een nieuwe camera en accu binnen een week. Prima toch? Dus tip als je accu slecht wordt en je toch iets anders moet laten vervangen.

Als het mis gaat heb ik er trouwens geen vertrouwen in Oneplus. Wat een chaos. Maar dat is eventueel voor het andere topic.

• daffie82

daffie82

Jeltel schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:26:

Als het mis gaat heb ik er trouwens geen vertrouwen in Oneplus. Wat een chaos. Maar dat is eventueel voor het andere topic.
Vertel svp.
In welke topic ga je dit vertellen?

• Jeltel
  • Niet online
@daffie82 dat Zou het RMA topic zijn.

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Is de camera niet gewoon iets in de Software? Ik heb er spontaan last van sinds de upgrade naar Android 9. Helaas geen garantie meer.

• WCA

WCA

daffie82 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:16:
[...]

En weer dikke maand later : 83%

Lijkt er dus op dat de app toch eventjes nodig heeft om een correcte waarde te vermelden.
Dikke 2 maanden geleden zei de app nog 88% ...
Die battery health apps zijn dan ook gebaseerd op afgeleide, van afgeleide, van afgeleide gegevens.

Je kan eigenlijk niet echt uitgaan van de cijfers, het is niet meer dan een ruwe schatting.

• daffie82

daffie82

GreNade schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:05:
[...]

Die battery health apps zijn dan ook gebaseerd op afgeleide, van afgeleide, van afgeleide gegevens.

Je kan eigenlijk niet echt uitgaan van de cijfers, het is niet meer dan een ruwe schatting.
Is geen battery health app.

Is de Oneplus Diagnostic app die hier eerder werd genoemd.

• Pure_evil
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-10 15:05
Om even terug te keren op de slecht functionerende power button.
Hier heb ik dat probleem ook voor sinds de update naar 9.0. Om te ontwaken werkt de button altijd, om de telefoon te doen "slapen" is het echter een loterij. Het lijkt me dus echt wel een software probleem te zijn en geen defecte button. Ondertussen al een 2de update ontvangen maar probleem blijft bestaan.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-11 11:31

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

Pure_evil schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:33:
Hier heb ik dat probleem ook voor sinds de update naar 9.0. Om te ontwaken werkt de button altijd, om de telefoon te doen "slapen" is het echter een loterij. Het lijkt me dus echt wel een software probleem te zijn en geen defecte button. Ondertussen al een 2de update ontvangen maar probleem blijft bestaan.
Ik heb sinds 9.0 problemen met de "pocket mode", die ineens niet meer goed detecteert of mijn telefoon in mijn zak zit en ook aan blijft staan als hij bijvoorbeeld op tafel ligt. Dit zorgt bij mij voor moeilijk ontwaken (niet reageren op vingerafdruk scanner bijvoorbeeld). Misschien heeft jouw telefoon hetzelfde probleem?

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• bazzemans
Pure_evil schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:33:
Precies dit is het probleem waar ik inderdaad ook tegenaan loop. Tot noch toe ben jij de tweede van wie ik dit (exacte) probleem hoor.

• devilsnight
Vreemde onzin ineens dat mijn telefoon niet dash charged, maar gewoon normaal charged. Het stukje tekst zegt nu constant charging, niet dash of rapid charging. Why?

EDIT

Nevermind, USB kabeltje bleek net niet volledig in het blokje te zitten.

devilsnight wijzigde deze reactie 18-07-2019 19:37 (20%)

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:55

Puck

Don't be a Jerry

Ik heb ook maar eens de batterij laten vervangen van mijn OnePlus 3T omdat ik simpelweg nog best tevreden ben met het toestel en deze nog wel een tijd wil gebruiken.

Echter schommelt de discharge snelheid nogal en blijft deze ook heel lang op 1% hangen. Lijkt er dus op dat de procentuele berekening nog gebeurd aan de hand van de calibratie van de oude batterij maar ik weet niet niet hoe ik dit reset.

Normaal gesproken werkt het door de batterij helemaal leeg te maken en dan een volledige laadcycle uit te voeren. Dit heb ik al 3x gedaan (2x telefoon uit tijdens laden, 1x wel opgestart) maar dit helpt niet. Cache ook al gewiped. Andere ideeën?

Of zou er toch iets mis zijn met de batterij? Lastig te bevestigen of deze nu langer meegaat dan de oude...

Edit: De diagnostics app van OnePlus geeft aan dat de health van de batterij 88% is :(

Puck wijzigde deze reactie 22-07-2019 18:38 (5%)

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• Tijntje
  • Laatst online: 20-11 14:35

Tijntje

Hello?!

Hier ook een OnePlus 3T met Pie die zo traag is geworden als, nou ja je weet wel :)
Al verschillende keren factory wipe en cache wipe gedaan maar mag niet baten.
Google maps open duurt 10 seconden, beginnen met typen en de letters verschijnen pas naar 5 seconden op beeld.
Toestel is praktisch onbruikbaar geworden, hier ook geen OnePlus meer, ze zijn te duur geworden voor wat ze bieden.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Allessendro
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:00
Puck schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:21:
Ik heb ook maar eens de batterij laten vervangen van mijn OnePlus 3T omdat ik simpelweg nog best tevreden ben met het toestel en deze nog wel een tijd wil gebruiken.

Echter schommelt de discharge snelheid nogal en blijft deze ook heel lang op 1% hangen. Lijkt er dus op dat de procentuele berekening nog gebeurd aan de hand van de calibratie van de oude batterij maar ik weet niet niet hoe ik dit reset.

Normaal gesproken werkt het door de batterij helemaal leeg te maken en dan een volledige laadcycle uit te voeren. Dit heb ik al 3x gedaan (2x telefoon uit tijdens laden, 1x wel opgestart) maar dit helpt niet. Cache ook al gewiped. Andere ideeën?

Of zou er toch iets mis zijn met de batterij? Lastig te bevestigen of deze nu langer meegaat dan de oude...

Edit: De diagnostics app van OnePlus geeft aan dat de health van de batterij 88% is :(
Is de batterij door oneplus vervangen of door willekeurige aanbieder? Weet je dus zeker dat het een originele batterij is?

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:55

Puck

Don't be a Jerry

Allessendro schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:33:
[...]

Is de batterij door oneplus vervangen of door willekeurige aanbieder? Weet je dus zeker dat het een originele batterij is?
Door ThePhoneLab, want ik wilde mijn telefoon niet een week kwijt zijn. Ze hebben mij gegarandeerd dat het een officiële batterij is, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Kan ik uiteraard enkel zien door deze open te maken, maar als ik dat wilde doen, had ik 'm zelf wel vervangen :P

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-11 11:31

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

Puck schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:40:
[...]

Door ThePhoneLab, want ik wilde mijn telefoon niet een week kwijt zijn. Ze hebben mij gegarandeerd dat het een officiële batterij is, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Kan ik uiteraard enkel zien door deze open te maken, maar als ik dat wilde doen, had ik 'm zelf wel vervangen :P
Herkenbaar, ik had datzelfde probleem toen ik hem bij GSM Repair Shop Nijmegen liet vervangen. Ik ben na een paar maanden teruggegaan, ze hebben toen kostenloos de accu weer vervangen. Zelfde verhaal dat ze originele accu's hadden.

Hij kwam toen met het excuus dat omdat de 3T niet meer gemaakt wordt, de accu's ook niet meer worden geproduceerd. De accu's die hij bestelt komen dus uit een voorraad die al een tijdje in de kast ligt. Ik heb de accu gezien die hij erin zette, die had idd productiedatum juni 2018. Staat momenteel in Oneplus Diagnostics app op 92% na enkele maanden gebruik...

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-11 16:11
Tijntje schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:04:
Google maps open duurt 10 seconden, beginnen met typen en de letters verschijnen pas naar 5 seconden op beeld.
Dat is een algemeen Google Maps probleem van de laatste maanden en heeft weinig met de OnePlus zelf te maken. Alle top toestellen van minimaal 2 jaar oud kunnen maps niet meer draaien zonder gigantische lag.
Ik heb al wel gelezen dat je prima oudere versies kan installeren als je wil, reisindicaties e.d. blijven allemaal prima werken en vanuit dezelfde database komen als de nieuwe versie.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

flippiej schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:26:
[...]

Dat is een algemeen Google Maps probleem van de laatste maanden en heeft weinig met de OnePlus zelf te maken. Alle top toestellen van minimaal 2 jaar oud kunnen maps niet meer draaien zonder gigantische lag.
Ik heb al wel gelezen dat je prima oudere versies kan installeren als je wil, reisindicaties e.d. blijven allemaal prima werken en vanuit dezelfde database komen als de nieuwe versie.
Dank voor de tip, Maps was maar een voorbeeld. Hij is met alles tergend traag.

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-11 16:11
Tijntje schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:32:
[...]

Dank voor de tip, Maps was maar een voorbeeld. Hij is met alles tergend traag.
Ik neem aan dat je de animation scale van alles via developer options zo laag mogelijk hebt gezet?

Ik heb verder (naast Maps) geen problemen qua tergend traag op Android Pie, maar ik gebruik dan ook LOS16 i.p.v. OOS. Zijn jou problemen met OOS of andere software?

• thommich
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:39
Ik heb op vandaag ongeveer 8.500 foto's en 50-tal filmpjes staan op mijn OnePlus 3T. Wie kan mij tips geven hoe ik deze het snelst kan backuppen?
Ben al eens gestart via USB-kabel, maar enkel al het laden van de map met alle foto's duurt enorm lang.
Ze hoeven enkel op de laptop te raken, van daar kan ik ze wel snel op mijn NAS en dan in de cloud backuppen...

• Rev!
  • Niet online
Geen idee welke je NAS zo hebt maar als je bijvoorbeeld een Synology hebt dan kun je met DSphoto een backup trekken naar je NAS van je foto's en video's.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

flippiej schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Ik neem aan dat je de animation scale van alles via developer options zo laag mogelijk hebt gezet?

Ik heb verder (naast Maps) geen problemen qua tergend traag op Android Pie, maar ik gebruik dan ook LOS16 i.p.v. OOS. Zijn jou problemen met OOS of andere software?
De OOS 9.0.4 vis officiële kanaal.
Animation Scale heb ik nog niet mee gestoeid, zal het eens testen.

• Harmani
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-11 13:43

Harmani

Bubblemaker

thommich schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:35:
Ik heb op vandaag ongeveer 8.500 foto's en 50-tal filmpjes staan op mijn OnePlus 3T. Wie kan mij tips geven hoe ik deze het snelst kan backuppen?
Ben al eens gestart via USB-kabel, maar enkel al het laden van de map met alle foto's duurt enorm lang.
Ze hoeven enkel op de laptop te raken, van daar kan ik ze wel snel op mijn NAS en dan in de cloud backuppen...
Je kunt ook de Google Foto's app gebruiken om ze direct naar de cloud te backuppen. Just sayin...

Science is stranger than fiction

• thommich
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:39
Rev! schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:37:
Geen idee welke je NAS zo hebt maar als je bijvoorbeeld een Synology hebt dan kun je met DSphoto een backup trekken naar je NAS van je foto's en video's.
Dank voor je antwoord, maar qua snelheid leek me dit een trage optie. Zal het nogmaals zo lanceren dan.
Harmani schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:41:
[...]

Je kunt ook de Google Foto's app gebruiken om ze direct naar de cloud te backuppen. Just sayin...
Volgens mij zijn dit niet de volwaardige foto's. Bij de gratis versie van Google Foto's upload hij een low-res versie van je foto's en niet de originelen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA

WCA

flippiej schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:26:
[...]

Bijzonder, bij mijn OP3t is maps razendsnel.

• Harmani
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-11 13:43

Harmani

Bubblemaker

thommich schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:55:
Volgens mij zijn dit niet de volwaardige foto's. Bij de gratis versie van Google Foto's upload hij een low-res versie van je foto's en niet de originelen...
Jawel, dat is een keuze. Met full res heb je alleen wel een limiet van 15gb opslag. Met low-res instelling (die best goed zijn) is het onbeperkt.

Maar goed, via USB zal in ieder geval het snelst gaan als je perse full res wil backuppen.

Science is stranger than fiction

• Rev!
  • Niet online
thommich schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:55:
[...]

Dank voor je antwoord, maar qua snelheid leek me dit een trage optie. Zal het nogmaals zo lanceren dan.
[...]

Echt snel is het niet nee, maar je kunt het natuurlijk gewoon aan laten staan tot hij klaar is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 02:50
thommich schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:35:
Als je de ruimte op je telefoon hebt: zippen of rarren, en die zip/rar via USB naar je laptop kopieren. Dat MTP protocol is al zo traag als dikke stront, en helemaal met meer dan 100 bestanden in een map.
Ik weet niet of Linux er beter mee omgaat, maar in Windows is het iig huilen.

There is no place like 127.0.0.1

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True