Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Dannisi schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 03:44:
Heb je een factory reset gedaan na de update? Ik weet dat dat eigenlijk helemaal niet nodig zou moeten zijn, maarja.
Ik zit zelf nog op Android 7, en zolang het werkt heb ik eigenlijk helemaal geen zin om weer een avond bezig te zijn om alles terug te zetten en in te stellen.
Nee, nog nooit gedaan op de OP3. Misschien inderdaad maar eens een keer proberen als ik er voor in de stemming ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim een week nog geen OTA. Is de update weer teruggetrokken door oneplus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb hem ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Heeft iemand van jullie de Vlaamse Google assistant al werkend gekregen?

Ik krijg het apparaat niet aan de praat. Ik vraag me af of ik iets verkeerd ingesteld heb of dat het gewoon aan de app ligt die nog niet de juiste update heeft gehad.

(Heb de laatste nieuwe Google update gedownload)

Wat hulp is welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:47

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Thanks.
Die app werkt toch gewoon op mijn standaard OS ?

Edit : gezond 88%. GSM is nu 26 maanden oud. Dat is best netjes, toch? Is dit cijfer betrouwbaar?
1 maand later geeft de app Gezond 86% aan. Gaat wel hard naar beneden op 1 maand tijd :(
Omer schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:13:
[...]

Afgaande op mijn ervaringen heb ik gisteren een collega geadviseerd: Ik zou voorlopig gewoon lekker nog even op 8 blijven met de OP3. Met 9 kan ik namelijk geen enkel punt noemen waarop er iets verbeterd is op gebruiksvlak. Bij mij zijn er alleen verslechteringen: Overall trager geworden (niet alleen camera/gallery), vaak niet meer een foto na het nemen ervan kunnen sharen (ik moet dan per sé via de gallery app), NPO Start beeld niet meer vloeiend, en voor mij de meest irritante verslechtering: ik kan m vaak niet meer wakker maken en unlocken middels de sensor. Allemaal zaken die voorheen wél feilloos werkten. Maar goed, niet iedereen heeft dezelfde ervaringen lees ik.
Hoe maaktje je hem dan precies wakker en unlocken middels de sensor? Dan kan ik eens testen of dit bij mij wel goed werkt.

[ Voor 62% gewijzigd door daffie82 op 03-06-2019 11:57 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
daffie82 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:53:
[...]

1 maand later geeft de app Gezond 86% aan. Gaat wel hard naar beneden op 1 maand tijd :(

[...]

Hoe maaktje je hem dan precies wakker en unlocken middels de sensor? Dan kan ik eens testen of dit bij mij wel goed werkt.
Uhmm.. gewoon door mijn vinger kort op de sensor te leggen. Voorheen nooit problemen mee, nu vaak talloze pogingen nodig.

Ik kwam er gisteren overigens achter waar het "een foto na het nemen ervan niet meteen kunnen sharen" issue door wordt veroorzaakt: Dat heeft met het voorgaande te: Omdat het unlocken met de sensor vaak niet meer lukt, druk ik dan maar dubbel op de powerknop. De camera-app verschijnt dan, en ik kan een foto maken. Echter (en dit had ik dus nog niet door): De telefoon blijkt op dat moment nog wel gelocked te zijn: Dat zag ik toen ik -met de camera app in beeld- de sensor aanraakte: Dan komt namelijk "Draw your pattern" (die 9 puntjes) in beeld. Als overlay over het beeld van de camera-zoeker heen. Ik weet niet of dat in 8 óók al mogelijk was, maar ik had het in 8 in ieder geval nog nooit voor elkaar gekregen.

Anyway: in locked modus kun je blijkbaar niet sharen (Wat op zich wel logisch klinkt. Wat ik dan niet helemaal snap is waarom je in locked modus wel de "Delete" optie tot je beschikking hebt. Die zou je dan óók niet moeten toestaan lijkt me).

[ Voor 6% gewijzigd door Omer op 03-06-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Omer schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:26:
[...]

Uhmm.. gewoon door mijn vinger kort op de sensor te leggen. Voorheen nooit problemen mee, nu vaak talloze pogingen nodig.

Ik kwam er gisteren overigens achter waar het "een foto na het nemen ervan niet meteen kunnen sharen" issue door wordt veroorzaakt: Dat heeft met het voorgaande te: Omdat het unlocken met de sensor vaak niet meer lukt, druk ik dan maar dubbel op de powerknop. De camera-app verschijnt dan, en ik kan een foto maken. Echter (en dit had ik dus nog niet door): De telefoon blijkt op dat moment nog wel gelocked te zijn: Dat zag ik toen ik -met de camera app in beeld- de sensor aanraakte: Dan komt namelijk "Draw your pattern" (die 9 puntjes) in beeld. Als overlay over het beeld van de camera-zoeker heen. Ik weet niet of dat in 8 óók al mogelijk was, maar ik had het in 8 in ieder geval nog nooit voor elkaar gekregen.

Anyway: in locked modus kun je blijkbaar niet sharen (Wat op zich wel logisch klinkt. Wat ik dan niet helemaal snap is waarom je in locked modus wel de "Delete" optie tot je beschikking hebt. Die zou je dan óók niet moeten toestaan lijkt me).
Met sensor bedoel je toch de vingerafdrukscanner?
Ik heb wel onlangs ook opnieuw mijn vinger ingesteld omdat ik regelmatig een error kreeg bij het proberen te unlocken dat hij mijn vinger niet herkende.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
daffie82 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:38:
[...]

Met sensor bedoel je toch de vingerafdrukscanner?
Ik heb wel onlangs ook opnieuw mijn vinger ingesteld omdat ik regelmatig een error kreeg bij het proberen te unlocken dat hij mijn vinger niet herkende.
Ik heb maar één sensor op mijn OP3 waar ik mijn vinger op kan plaatsen (Of beter gezegd: Die daarvoor bedoeld is) :)

Ik krijg geen error te zien. Ik krijg alléén de haptic feedback, maar scherm doet niks (blijft zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Omer schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:43:
[...]

Ik heb maar één sensor op mijn OP3 waar ik mijn vinger op kan plaatsen (Of beter gezegd: Die daarvoor bedoeld is) :)

Ik krijg geen error te zien. Ik krijg alléén de haptic feedback, maar scherm doet niks (blijft zwart).
Krijg je als het scherm zwart blijft 1 'trilling', of 2 korte 'trillingen'? De laatste is namelijk een foutmelding, dat hij de vinger niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Esumontere schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:56:
[...]

Krijg je als het scherm zwart blijft 1 'trilling', of 2 korte 'trillingen'? De laatste is namelijk een foutmelding, dat hij de vinger niet herkent.
Twee korte. Aha. Ok, thanx, ik ga eens kijken of opnieuw toevoegen gaat helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
Bij mij geupdate via de oxygen updater zoals alhier geadviseerd. is een locked toestel. Alles werkt perfect. Camera perfect. Snelheid perfect. Heeft een hele buts aan apps zitten downloaden en die werken ook allemaal perfect. De rest ook. Ik gebruik geen parallel app trouwens.

Mocht ik de komende dagen nog wat tegenkomen zal ik het hier plempen, maar tot nu toe : uodaten die handel.

Kudo's voor Oneplus trouwens, dat een dergelijk oudje toch nog naar Pie mag gaan. Kan ik er weer een jaartje (of langer?) tegenaan. Toestel werkt nog helemaal perfect, zelfs de batterij is nog prima!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:52

WhySoSerious

Be the change.

OTA-update voor de 3 laat lang op zich wachten hier zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Helaas hier op de 3T nog geen 9.0 update als ik hierop controleer. Heb geen zin om daar veel tijd en energie in te steken

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:23

WCA

Gewoon via Oxygen Updater binnenhalen, is heel makkelijk. Gefaseerde uitrol is gewoon niet supersnel als je pech hebt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Ik denk dat er wat probleempjes mee zijn, dus hebben ze hem teruggetrokken. Wij halen hem niet van Oxygen Updater af. Installeren is en blijft op eigen risico natuurlijk. Reported issues:

https://forums.oneplus.co...odel_rom=O2+Stable+190511

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Zjemm

...

hmm de NPO start haperingen zijn er nog wel na een herinstallatie , alleen niet bij de advertentie video's.... start er echter video dan hapert die weer.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 10:16

Markao2000

it's all about the beats

Hoe up te daten op een unlocked toestel?
Oxygen updater waarschuwt dat dat niet gaat maar geeft geen suggestie hoe dan wel te werk te gaan.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Markao2000 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:28:
Hoe up te daten op een unlocked toestel?
Oxygen updater waarschuwt dat dat niet gaat maar geeft geen suggestie hoe dan wel te werk te gaan.
Hoe bedoel je unlocked toestel? Alle Oneplus toestellen zijn uit de fabriek unlocked

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Niet duidelijk genoeg opgeschreven: unlocked bootloader.
De mijne was wel degelijk gelocked, nu unlocked ivm rooten.
De melding zegt dat toestellen met een unlocked bootloader een corrupte data partitie krijgen dankzij een decryption issue waarna factory reset nodig is.
Maar ja dan ben je dus nog niets verder.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Markao2000 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:55:
Niet duidelijk genoeg opgeschreven: unlocked bootloader.
De mijne was wel degelijk gelocked, nu unlocked ivm rooten.
De melding zegt dat toestellen met een unlocked bootloader een corrupte data partitie krijgen dankzij een decryption issue waarna factory reset nodig is.
Maar ja dan ben je dus nog niets verder.
In plaats van incremental, moet je de full update hebben. Die moet je dan niet via het updatemenu installeren, maar via TWRP. Heb je ook root? Dan moet je daarna ook weer magisk flashen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Ok, dank voor de reactie.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:02:
Ik denk dat er wat probleempjes mee zijn, dus hebben ze hem teruggetrokken. Wij halen hem niet van Oxygen Updater af. Installeren is en blijft op eigen risico natuurlijk. Reported issues:

Thanks hiervoor!
Als ze hem hebben teruggetrokken en dan later opnieuw gaan aanbieden, dan krijgen we ook die nieuwe versie via Oxygen Updater aangeboden. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:22:
[...]

Thanks hiervoor!
Als ze hem hebben teruggetrokken en dan later opnieuw gaan aanbieden, dan krijgen we ook die nieuwe versie via Oxygen Updater aangeboden. Toch?
Ja, als daar de hotfix in zit verwerkt wel ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:02:

En ondertussen kachel ik rustig verder met de nieuwste versie zonder clean install in 3 jaar. Not bad.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:38
GreNade schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:57:
[...]

In plaats van incremental, moet je de full update hebben. Die moet je dan niet via het updatemenu installeren, maar via TWRP. Heb je ook root? Dan moet je daarna ook weer magisk flashen.
Ik dacht dat er een epische bug in zat (ook al in de open betas) waardoor je data partitie altijd currupted raakt als je bootloader unlocked is. Zelfs als je de volledige update flasht.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Rev! schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Accu vervangen is maar 30€ dus dat zou je ook nog kunnen overwegen.
Inmiddels heb ik een prijs opgave hiervoor van 39.20 euro.
Mij te duur :X
En waarom moet ik 'm per se eerst opsturen :(

iemand een goede tip voor een losse accu? ik heb er 1 van aliexpress maar is rampzalig slecht.
Kan gewoon geen goede vinden lijkt het.

[ Voor 12% gewijzigd door Gman op 06-06-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gman schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:58:
[...]

Inmiddels heb ik een prijs opgave hiervoor van 39.20 euro.
Mij te duur :X
En waarom moet ik 'm per se eerst opsturen :(

iemand een goede tip voor een losse accu? ik heb er 1 van aliexpress maar is rampzalig slecht.
Kan gewoon geen goede vinden lijkt het.
Is dat inclusief verzenden? Dan valt het nog mee mijns inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gman
Ik kan het prima zelf en die accu kost 7,50...ik vind het daarom teveel geld voor een telefoon die tegen vervanging aan zit.
Ik probeer het nog 1x zelf

[ Voor 7% gewijzigd door Gman op 06-06-2019 13:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Gman schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:04:
Ik kan het prima zelf en die accu kost 7,50...ik vind het daarom teveel geld voor een telefoon die tegen vervanging aan zit.
En hoe weet jij wat die accu kost? OnePlus verkoopt de accu's niet los, alles wat op sites als AliExpress wordt aangeboden is nep en van inferieure kwaliteit zoals je zelf ook al hebt gemerkt. Als je een goede accu wilt zal je 'm dus naar OnePlus moeten opsturen en de zeer schappelijke vraagprijs betalen (andere merken vragen een stuk meer). Indien je dat niet wilt betalen zal je genoegen moeten nemen met een slechte accu of zal je een nieuw toestel moeten kopen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:35
Laguna schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:50:
[...]

En hoe weet jij wat die accu kost? OnePlus verkoopt de accu's niet los, alles wat op sites als AliExpress wordt aangeboden is nep en van inferieure kwaliteit zoals je zelf ook al hebt gemerkt. Als je een goede accu wilt zal je 'm dus naar OnePlus moeten opsturen en de zeer schappelijke vraagprijs betalen (andere merken vragen een stuk meer). Indien je dat niet wilt betalen zal je genoegen moeten nemen met een slechte accu of zal je een nieuw toestel moeten kopen.
Toch zou ik hem ook niet opsturen, simpelweg omdat het mij te lang duurt. Het is werkelijk kinderspel die accu te vervangen. Neemt niet weg dat oneplus een schappelijke prijs vraagt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gman
Laguna schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:50:
[...]

He zuurpruim, dat staat op hun eigen service pagina 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hij heeft het over hoeveel die accu kost om in te kopen of om te laten maken. Die 7 euro is exclusief alles dus alleen de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 08:35
Gman schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:04:
Als je even terugleest in dit topic kan je zien welke originele accu ik heb gekocht en erin heb geplempt een aantal maanden geleden. Hij functioneert uitstekend en is volgens de oneplus diagnostics app nog op 100%.

Edit: Ik had de accu besteld bij Diamtelecom

[ Voor 4% gewijzigd door Stoeptegel5 op 07-06-2019 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
v9.0.3 is uit.
Bug Fix

• Fixed issue of parallel WhatsApp can't login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Hmm jammer genoeg is npo start met die update z'n probleem nog niet kwijt

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik blijf hier voorlopig op de 9.0.2 zitten. Die WA functie gebruik ik niet, voor de rest werkt alles prima hier. Krijg alleen laatste tijd regelmatig laattijdig WA meldingen binnen. Ligt dit aan Pie? Had ik voor Pie bijna nooit last van, nu heel regelmatig. Als je dan WA opent komen de meldingen binnen. Te agressieve batterij besparing in Pie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
daffie82 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:39:
Als je dan WA opent komen de meldingen binnen. Te agressieve batterij besparing in Pie?
Mogelijk ja. Ik had al langer last van vertraagde WA meldingen, dus ik heb WA uit de battery optimization lijst gehaald en sindsdien geen problemen meer mee gehad. Lijkt niet erg veel meer te slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:13
Omer schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:13:
[...]

Afgaande op mijn ervaringen heb ik gisteren een collega geadviseerd: Ik zou voorlopig gewoon lekker nog even op 8 blijven met de OP3. Met 9 kan ik namelijk geen enkel punt noemen waarop er iets verbeterd is op gebruiksvlak. Bij mij zijn er alleen verslechteringen: Overall trager geworden (niet alleen camera/gallery), vaak niet meer een foto na het nemen ervan kunnen sharen (ik moet dan per sé via de gallery app), NPO Start beeld niet meer vloeiend, en voor mij de meest irritante verslechtering: ik kan m vaak niet meer wakker maken en unlocken middels de sensor. Allemaal zaken die voorheen wél feilloos werkten. Maar goed, niet iedereen heeft dezelfde ervaringen lees ik.
Na de update heb ik vergelijkbare problemen. Heb je uiteindelijk een factory reset gedaan en zo ja, heeft dat geholpen? Of heb je het op een andere manier opgelost?

Voor het eerst dat bij mij een update voor problemen zorgt helaas. Nu dus huiverig voor de nieuwste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
bazzemans schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:33:
[...]

Na de update heb ik vergelijkbare problemen. Heb je uiteindelijk een factory reset gedaan en zo ja, heeft dat geholpen? Of heb je het op een andere manier opgelost?

Voor het eerst dat bij mij een update voor problemen zorgt helaas. Nu dus huiverig voor de nieuwste update.
Hoi, nee, nog geen factory reset gedaan (Sta ik ook niet om te springen eerlijk gezegd). Wel de vingerafdrukken opnieuw toegevoegd zoals iemand had gesuggereerd, maar dat heeft niets uitgehaald. De 'success rate' van de vingerafdruk sensor blijft nog steeds een flink stuk lager dan voorheen (PS: Als ie aan de lader hangt, dan doet de sensor het zelfs helemáál niet lijkt het).

Alle* punten die ik noemde zijn bij mij nog stééds aan de orde, óók na de update naar 9.0.3 eerder deze week.

(*Waarbij opgemerkt dient te worden dat het mysterie van het soms niet kunnen sharen van een zojuist gemaakte foto inmiddels opgehelderd is, zie één van mijn vervolgmails van onlangs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Omer schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:43:
[...]

Hoi, nee, nog geen factory reset gedaan (Sta ik ook niet om te springen eerlijk gezegd). Wel de vingerafdrukken opnieuw toegevoegd zoals iemand had gesuggereerd, maar dat heeft niets uitgehaald. De 'success rate' van de vingerafdruk sensor blijft nog steeds een flink stuk lager dan voorheen (PS: Als ie aan de lader hangt, dan doet de sensor het zelfs helemáál niet lijkt het).

Alle* punten die ik noemde zijn bij mij nog stééds aan de orde, óók na de update naar 9.0.3 eerder deze week.

(*Waarbij opgemerkt dient te worden dat het mysterie van het soms niet kunnen sharen van een zojuist gemaakte foto inmiddels opgehelderd is, zie één van mijn vervolgmails van onlangs).
Hm oke, thanks voor je reactie.
Ben bang dat de factory reset echt de enige oplossing zal zijn. Daar zit ik ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
bazzemans schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:54:
[...]

Hm oke, thanks voor je reactie.
Ben bang dat de factory reset echt de enige oplossing zal zijn. Daar zit ik ook niet op te wachten.
Waarom denk je trouwens dat een Factory Reset iets zal oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ja dat is maar de vraag, daar hik ik ook tegen aan. straks al die moeite voor niets gedaan :)

of,

al die tijd gewacht terwijl een reset had geholpen

[ Voor 25% gewijzigd door Zjemm op 12-06-2019 21:39 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
Inmiddels heb ik de update binnen via OTA op de 3T. Is het inmiddels ook al veilig om deze te installeren?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
demo31051987 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:08:
Inmiddels heb ik de update binnen via OTA op de 3T. Is het inmiddels ook al veilig om deze te installeren?
Wat zou er niet veilig aan moeten zijn? Zolang je bootloader maar niet unlocked is, zal je data niet corrupt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
flippiej schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:17:
[...]

Wat zou er niet veilig aan moeten zijn? Zolang je bootloader maar niet unlocked is, zal je data niet corrupt raken.
Omdat er met de vorige updates een hoop bugs naar voren kwamen. Ik weet niet wat de status van de huidige versie is (9.0.3). Mijn toestel is nog helemaal origineel, dus daar ben ik niet bang voor. Ik heb alleen geen zin in rare bugs. Vandaar mijn vraag.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Omer schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Waarom denk je trouwens dat een Factory Reset iets zal oplossen?
Dat is inderdaad een goede vraag, dat weet ik niet. Vandaar dat ik bij jou checkte of je dat had gedaan en of het had geholpen. Een andere oplossing heb ik ook nog niet gevonden, dus bij gebrek daaraan zou een factory reset te overwegen zijn. Zoals @Zjemm ook aangeeft. Ik overweeg het, als ik zou weten dat het zou werken dan zou ik het denk ik wel doen. Anders vind ik het vooralsnog te veel effort voor een niet gegarandeerd resultaat.

Zij er naast @Zjemm, @Omer en ik nog anderen die soortgelijke problemen hebben gehad en die wel hebben kunnen oplossen? Hou ik me graag aanbevolen. Misschien toch ook nog ff het OnePlus forum checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook gaan updaten.. nog grote twijfel of ik het ga doen. Nu werkt ie prima.. en wil eigenlijk gen risico nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 16:58
Ik heb gisteren de OTA update gedaan. Voorlopig nog geen problemen gemerkt. Geen issues met de fingerprint reader, ook niet merkbaar trager dan voorheen. Sommige zaken zijn wel even wennen, zoals het wegswipen van apps dat nu vertikaal gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzztoh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 15:59
Hier vanochtend OTA update. Tot nu toe geen problemen, alles lijkt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 19:13
Hier ook OTA update gekregen.

Tot nu toe lijkt alles te werken, allen op Facebook (LITE) heb ik onderaan een blauwe balk.
Weet iemand wat het kan zijn?

Edit: ik heb even snel de "gewone" Facebook geïnstalleerd, en die is zoals het hoort. Dus zonder die blauwe balk onderaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Wenzel op 14-06-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik krijg ook de OTA aangeboden, maar die zegt dat ik een goede backup moet maken, want unlocked bootloader. En hij pakt de gehele firmware.
De Oxygen Updater zegt dat een incrementele prima zal gaan, maar heeft toch een download grootte van 1600mb.

Kan ik nu wel of niet gewoon updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook vandaag de OTA geinstalleerd, al is de OP3 nu mijn backup toestel, wat vooral google security checks zal betekenen vrees ik. Toch bijna 3 jaar met veel plezier gebruikt, niet echt het idee gehad dat ik iets miste.

Het grootste voordeel van de nieuwe is een mooier/beter scherm en geluid. Het grootste nadeel is geen notification slider. Wat is dat toch handig, ongelooflijk dat verder alleen Apple zo'n ding heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Jelte is de OTA update niet gewoon 1624MB groot?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 18:41
Hier ook eindelijk 9.0.3 beschikbaar als update, maar halverwege de installatie helaas een 'installation failed' melding. Draai momenteel 5.0.8 met een unlocked boatloader. Zijn er meer mensen die toevallig hetzelfde issue hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RealR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
sven5010 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:49:
Hier ook eindelijk 9.0.3 beschikbaar als update, maar halverwege de installatie helaas een 'installation failed' melding. Draai momenteel 5.0.8 met een unlocked boatloader. Zijn er meer mensen die toevallig hetzelfde issue hebben?
Ja, iedereen met een unlocked bootloader.

https://forums.oneplus.co...ne-forcing-reset.1038167/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 18:41
Ah, dat verklaart een hoop, bedankt! Dan wordt het dus tijd voor een clean install. Mocht ook wel weer eens na 2 jaar. Kost alleen zoveel tijd.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:32:
@Jelte is de OTA update niet gewoon 1624MB groot?
Dat zou kunnen. (Hier 1625 in Oxygen Updater). Maar klinkt meer als een volledige rom.

Maar kan ik hem veilig updaten vanuit de Updater? Zonder dat de hele telefoon wordt gewiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Voor zover ik begrijp: update van een rom van voor Pie met unlocked bootloader: decrypt error bij de volgende boot, en de enige fix daarvoor is een volledige wipe.

[ Voor 7% gewijzigd door Dannisi op 15-06-2019 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Dannisi owh, dat zou meevallen, want ik zit al op 9.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Jelte schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 07:12:
[...]
Dat zou kunnen. (Hier 1625 in Oxygen Updater). Maar klinkt meer als een volledige rom.

Maar kan ik hem veilig updaten vanuit de Updater? Zonder dat de hele telefoon wordt gewiped?
Ja het formaat is aanzienlijk. Ik gebruik echter niet de Oxygen Updater en ben dus afhankelijk van wat OnePlus pusht. In mijn geval is dat dus een OTA update van 1624MB. Met een OTA update lijkt het mij niet dat de telefoon gewiped wordt. Als het goed is zal dat met Oxygen Updater niet anders zijn als het update bestand identiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Jelte schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:37:
@Dannisi owh, dat zou meevallen, want ik zit al op 9.0.2.
Hier staat:
If your data is encrypted and bootloader is unlocked, after upgrading to Pie modem firmware, there’s 100% chance of your data to become corrupted, and probably no way to restore them. The cause is on firmware side, probably something wrong with key migration, so there’s no way for 3rd party developers to fix it.
Maar uiteraard geen enkele garantie van mijn kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Dannisi schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:08:
Voor zover ik begrijp: update van een rom van voor Pie met unlocked bootloader: decrypt error bij de volgende boot, en de enige fix daarvoor is een volledige wipe.
Maar hoe doe ik een volledige wipe dan?
Fabrieksinstellingen herstellen en hoe dan verder?

Ik kom nu steeds in de TMWRP omgeving en dan is install van de OTA dus niet mogelijk.
Een full wipe optie zie ik daar ook niet.
Reboot kom ik weer gewoon in m'n android 8 installatie.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oneplus wil echt dat ik ga updaten.. :s. Iets wat ik niet van plan ben. Links bovenin blijft de melding van een update staan (kan je alleen 2 uur muten). Vervelender is dat hij elke x uur toch nog even moeten trillen en mij moet laat weten dat er geupgrade moet worden

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Verwijderd sinds wanneer krijg je die meldingen? Ik ben ook niet van plan te updaten (ivm de wijziging van de functionaliteit van de alert-slider), maar heb ik nog geen herinnering gehad. Ik zie alleen telkens als ik naar instellingen ga dat de update beschikbaar is, maar daar kan ik mee leven.

Kan je trouwens zo'n melding niet lang ingedrukt houden op het notificatiescherm en dan de melding uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:36:
@Verwijderd sinds wanneer krijg je die meldingen? Ik ben ook niet van plan te updaten (ivm de wijziging van de functionaliteit van de alert-slider), maar heb ik nog geen herinnering gehad. Ik zie alleen telkens als ik naar instellingen ga dat de update beschikbaar is, maar daar kan ik mee leven.

Kan je trouwens zo'n melding niet lang ingedrukt houden op het notificatiescherm en dan de melding uitschakelen?
sinds gisteren geloof ik.. Uitschakelen (/snoozen gaat maar voor 2 of 3 uur). En in de instellingen-menu kan je melddingstip uitzetten.. maar daar trekt ie zich niks van aan :(

Het is vandaag btw al de hele middag stil :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hmm inderdaad krijg zojuist ook een reminder. Bij lang ingedrukt houden op het notificatiescherm komt er te staan: "Deze app heeft geen meldingscategorieën", dus dat is ook geen oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Laguna op 16-06-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:52:
Oneplus wil echt dat ik ga updaten.. :s. Iets wat ik niet van plan ben.
Waarom wil je niet updaten? Ik twijfel namelijk zelf ook nog.
Laguna schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:36:
@Verwijderd Ik ben ook niet van plan te updaten (ivm de wijziging van de functionaliteit van de alert-slider), maar heb ik nog geen herinnering gehad.
Welke wijzigingen zijn dat aan de alert slider? Ik kan hier niets over vinden binnen de release notes.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Wat ik hier teruglees is dat ik 100 procent een fabrieksreset moet doen wegens een unlocked bootloader. Totaal geen zin in en nu telkens aan 't uitstellen. Iemand idee?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAlpha
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 01:46
Afgelopen vrijdag de update gedaan naar Pie en alles gaat en werkt goed :). Zonder clean install of wat dan ook (vorige updates ook gewoon normaal gedaan). Enige wat mij opvalt is dat maps langzamer wordt, maar dat was op android 8.1 ook al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

demo31051987 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:54:
[...]

Waarom wil je niet updaten? Ik twijfel namelijk zelf ook nog.
Eigenlijk 2 redenen..
1.) slechte ervaring met Updates/upgrades van Oneplus. Dit keer weer veel gelezen over dingen die niet werkte.. Ok, die lijken inmiddels allemaal opgelost. ik mag dan een tweaker zijn maar een telefoon is voor mij te belangrijk.. daarom betrouwbaarheid boven alles.. en dat is gewoon bij oneplus na een upgrade niet het geval.
2.) ik ben toch al op zoek naar een opvolger.. dus voor nu geldt een beetje dat dit bij back-up telefoon gaat worden. Iets met "never change a winning team".. kijkend naar reden 1.
3.) oa. verlies van call-recorder. Die mogelijkheid heeft google eruit gesloopt heeft in Android Pie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Ik heb geen klagen over de reguliere OTA update, zonder clean install of wat dan ook. Alles werkt perfect, behalve Facebook Lite. Dus gebruik ik nu gewone Facebook.

Heb het idee dat alles wat sneller is dan voorheen. En met de volle accu doe ik ook wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Wenzel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:30:
Ik heb geen klagen over de reguliere OTA update, zonder clean install of wat dan ook. Alles werkt perfect, behalve Facebook Lite. Dus gebruik ik nu gewone Facebook.

Heb het idee dat alles wat sneller is dan voorheen. En met de volle accu doe ik ook wat langer.
Had je jouw bootloader unlocked?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Nee, dat heb Ik niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

demo31051987 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:54:
[...]

Welke wijzigingen zijn dat aan de alert slider? Ik kan hier niets over vinden binnen de release notes.
https://forums.oneplus.co...ble-alert-slider.1047116/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 14-09 02:24
Zijn er nog meer mensen die geen NL-Alerts ontvangen? Ik heb volgens mij toch alles goed ingesteld staan onder stock OxygenOS 9.0.3:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VevWqXU.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9tu3NrR.jpg?1

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig Hollandse Nieuwe als provider? Nl-alert werkte bij mij ook niet tot de laatste test.. (ook niet een paar maanden geleden toen het voor het "echt" was. (terwijl vrienden het wel kregen)

Sinds ik bij t-mobile krijg ik wel een melding. Geen idee of dit toeval is, of dat nl-alert iets met de settings veranderd is. (btw nog op android 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:25:
Toevallig Hollandse Nieuwe als provider? Nl-alert werkte bij mij ook niet tot de laatste test.. (ook niet een paar maanden geleden toen het voor het "echt" was. (terwijl vrienden het wel kregen)

Sinds ik bij t-mobile krijg ik wel een melding. Geen idee of dit toeval is, of dat nl-alert iets met de settings veranderd is. (btw nog op android 8)
Zit bij KPN en T-Mobile (Dual sim). Snap het dus niet.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:13
GroteBozewolf schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 00:52:
[...]

Zit bij KPN en T-Mobile (Dual sim). Snap het dus niet.
Ik zit ook bij KPN & T-mobile en ik krijg de NL-alerts ook niet op mijn 3T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@GroteBozewolf & @Thy...
Hier geen problemen met Vodafone en NL Alerts, mogelijk een dual SIM issue?

Ging dit bij Android Oreo wel goed? Anders zit het issue in de Android Pie release van OxygenOS.

[ Voor 32% gewijzigd door Laguna op 18-06-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:13
In de tweeëneenhalf jaar dat ik het toestel heb heeft het nooit gewerkt. Ik heb pas sinds gister Pie erop staan dus weet niet of het nu opgelost is. Zal het in de gaten houden zodra er weer een (test)melding zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Ik weet niet wat het is, maar sinds ik geupgrade heb, twee weken geleden, lijkt mijn telefoon (op3) veel sneller geworden te zijn. Ik merkte wel een probleem met de facebook app dat deze, ondanks dat ik deze niet gebruik, ineens 15% van mijn batterij opslokte. Ik heb deze daarna verwijderd van mijn toestel en mijn batterij gaat nu ook uren langer mee dan onder android 8. Ik vind alleen het uitzetten van wekkers ontzettend irritant. Dan druk je op dismiss en dan opent hij de clock applicatie, ipv dat hij de wekker uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 12-09 17:07
ArawnofAnnwn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:50:
Ik weet niet wat het is, maar sinds ik geupgrade heb, twee weken geleden, lijkt mijn telefoon (op3) veel sneller geworden te zijn. Ik merkte wel een probleem met de facebook app dat deze, ondanks dat ik deze niet gebruik, ineens 15% van mijn batterij opslokte. Ik heb deze daarna verwijderd van mijn toestel en mijn batterij gaat nu ook uren langer mee dan onder android 8. Ik vind alleen het uitzetten van wekkers ontzettend irritant. Dan druk je op dismiss en dan opent hij de clock applicatie, ipv dat hij de wekker uit zet.
ik merk het tegenovergestelde. toestel is aanzienlijk trager geworden :-s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

SolarOrbiter schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:13:
[...]

ik merk het tegenovergestelde. toestel is aanzienlijk trager geworden :-s
Al sinds ik Android gebruik, merk ik dat versie upgrades de ervaring er niet beter op maken. Een fabrieksreset verhelpt dat dan compleet. De OP3(t) vliegt echt op Android Pie na een factory reset

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GreNade schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Al sinds ik Android gebruik, merk ik dat versie upgrades de ervaring er niet beter op maken. Een fabrieksreset verhelpt dat dan compleet. De OP3(t) vliegt echt op Android Pie na een factory reset
Goed om te weten. Die van mij is zo traag als dikke stront door een nauwe trechter. Of het komt omdat ik aan m'n 7 Pro gewend :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:48:
[...]

Goed om te weten. Die van mij is zo traag als dikke stront door een nauwe trechter. Of het komt omdat ik aan m'n 7 Pro gewend :P.
Na een reset voelt mijn OP3T echt niet traag aan in ieder geval, en mijn dagelijkse telefoon is een OP6, die is qua specs nog wel een stuk sneller dus aan het vergelijkingsmateriaal ligt het niet :P (alhoewel mijn OP6 ook een keer geupgrade is zonder reset, en die ook niet zo snel is als voor de upgrade)

Eigenlijk geen enkel besturingssysteem waar ik naar een nieuwe major versie upgrade, voelt na een upgrade net zo aan als voor de upgrade :P. Of het nu gaat om MacOS, Windows, iOS, Android, Symbian, en zelfs mijn horloge, allemaal hebben die permanent baat bij een reset na een upgrade. Niet altijd genoeg om de moeite waard te zijn, maar soms wel.

[ Voor 23% gewijzigd door WCA op 18-06-2019 13:53 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Ik merk vooral dat na de update van 9.0.2 naar 9.0.3 de batterij echt véél harder naar beneden holt dan op 9.0.2. Heb eigenlijk spijt van de update. Ik red nu nauwelijks een dag op een volle accu, en op 9.0.2. had ik aan het einde van de dag nog >50% over... :( Ik heb de cache al geleegd, en heb echt geen zin om weer een factory reset te doen (dat heb ik al gedaan bij de update naar Pie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Ik heb al spijt van de update naar pie..

mijn toestel (OP3T) is traag, fingerprint werkt langzaam... Het hele systeem is gewoon traag geworden.
En m'n toestel wordt enorm warm bij gebruik.

Heb ondertussen cache geleegd, omdat ik dacht dat dat mss wel iets deed, maar ondervind er niets van.

Wat raden jullie nog aan? Factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

benep schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:32:
Ik heb al spijt van de update naar pie..

mijn toestel (OP3T) is traag, fingerprint werkt langzaam... Het hele systeem is gewoon traag geworden.
En m'n toestel wordt enorm warm bij gebruik.

Heb ondertussen cache geleegd, omdat ik dacht dat dat mss wel iets deed, maar ondervind er niets van.

Wat raden jullie nog aan? Factory reset?
Factory reset helpt altijd na een upgrade bij mij

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 14-09 15:29
Ik heb mijn toestel voorzien van een stock image van One+. Ik kom na het opstarten niet verder dan het selecteren van een WiFi netwerk.

Dan loopt het toestel vast en reageert nergens meer op.

Gelukkig is het niet meer mijn dagelijks toestel, maar draai is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik heb bij mobilesupplies een, volgens zeggen, orginele accu gekocht en ik denk dat ze gelijk hebben.
Hij ziet er identiek uit en de accutijd is weer als vanouds (nu een paar dagen in gebruik).

Ik meet de accu met batterylife pro en de gezondheid van de accu is nu 98%
Ik moet nog +-2 weken meten om het zeker te weten maar het lijkt erop dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Laguna schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:02:
@GroteBozewolf & @Thy...
Hier geen problemen met Vodafone en NL Alerts, mogelijk een dual SIM issue?

Ging dit bij Android Oreo wel goed? Anders zit het issue in de Android Pie release van OxygenOS.
9 februari (had ik al dual sim) heb ik de laatste NL alert gekregen. Daarna niet meer. Volgens mij was het voor de Pie update ook al niet meer, maar met 100% durf ik dat niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
GreNade schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:14:
[...]

Factory reset helpt altijd na een upgrade bij mij
Restore je dan wel de Android backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

GroteBozewolf schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:15:
[...]

Restore je dan wel de Android backup?
Gewoon alle apps terugzetten via play store

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Sinds de laatste update lijkt de telefoon trager. Slomer in Chrome en de accu lijkt ineens helemaal verrot. Gisternacht om iets van 1:00 was de accu op 70%. De hele nacht is hij niet in gebruik geweest. 9:30, ik check de telefoon en ik krijg een melding dat de battery power saving is geactiveerd, nog maar 10% over. Wtf?

En dit komt lately vrij veel voor ineens. Ik laadt de Oneplus 3 op met de adapter van de Nintendo Switch want de hond heeft een paar maanden geleden de Quick charging cable gesloopt, lol. Maar het mag niet uitmaken hoe je de foon oplaadt toch?

[ Voor 27% gewijzigd door devilsnight op 19-06-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:35
@devilsnight nee hoor maakt niet uit hoe je laad. Ik merk zelf ook batterydrain. Marketing vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Darkz0rs schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:19:
@devilsnight nee hoor maakt niet uit hoe je laad. Ik merk zelf ook batterydrain. Marketing vermoed ik.
Marketing? Wat een bullshit. Mijn accuduur is hetzelfde, voor anderen weer beter sinds Pie. Doe gewoon een factory reset, ga ik ook doen en dat helpt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 12-09 17:07
GreNade schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:40:
[...]

doe je dan een factory reset via de instelingen of heb je het via recovery mode gedaan. wipe cache and data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

SolarOrbiter schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:40:
[...]

doe je dan een factory reset via de instelingen of heb je het via recovery mode gedaan. wipe cache and data ?
Kan allebei, ik doe het altijd gewoon vanuit instellingen menu

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:55
devilsnight schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:11:
Sinds de laatste update lijkt de telefoon trager. Slomer in Chrome en de accu lijkt ineens helemaal verrot. Gisternacht om iets van 1:00 was de accu op 70%. De hele nacht is hij niet in gebruik geweest. 9:30, ik check de telefoon en ik krijg een melding dat de battery power saving is geactiveerd, nog maar 10% over. Wtf?

En dit komt lately vrij veel voor ineens. Ik laadt de Oneplus 3 op met de adapter van de Nintendo Switch want de hond heeft een paar maanden geleden de Quick charging cable gesloopt, lol. Maar het mag niet uitmaken hoe je de foon oplaadt toch?
Had ik de eerste nacht ook. Daarna was het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 08:35
devilsnight schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:11:

Kijk dan eens wat de drain heeft veroorzaakt?
Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie