Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Daarmee zoek je in heel het forum, niet in een specifieke thread.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:56:
[...]
Jawel, rechtsboven, of bedoel je in de Community app?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat is toch helemaal niet interessant? Mag lekker iedereen voor zichzelf uitmaken.Laguna schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:32:
[..]
Het ontgaat mij ook volkomen waarom men liever de teruggekeerde setup (geluid-tril-stil) heeft, in welke situatie gebruik je nou stil waar je DND niet voor kunt gebruiken?
De grote vraag is waarom OnePlus hier geen opties in geeft en in één klap beide kampen helemaal happy maakt.
Of nog beter, die slider gewoon helemaal vrij maken. Ik wil de helderheid er mee kunnen veranderen. Bovenaan op nul, onderaan op max en in het midden op automatisch. Niet dat ik het wil gebruiken, maar ik wil het wel kúnnnen
Edit:
Schrap bovenstaande, ik wil gewoon m'n hele smarthome aan die slider hangen. Aansturing switchen met stemcommando's, lichten, luifel, sloten, alles op de slider!
[ Voor 10% gewijzigd door Melkunie op 24-05-2019 11:46 ]
Thanks voor de Blokada tip !!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:56:
[...]
Dat is de stabiele versie die is uitgekomen laatst, dus nee.
[...]
Blokada werkt bij mij prima op Pie (ook op m'n 7 Pro).
[...]
Jawel, rechtsboven, of bedoel je in de Community app?
Heeft iemand trouwens handig linkje naar de belangrijke veranderingen in Pie t.o.v. Android 8 ?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)
https://www.androidplanet...-versies/android-9-0-pie/daffie82 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:50:
[...]
Thanks voor de Blokada tip !!
Heeft iemand trouwens handig linkje naar de belangrijke veranderingen in Pie t.o.v. Android 8 ?
Tweakers Pricewatch to Knibble: https://github.com/AnonymousWP/Tweakers-Pricewatch-to-Knibble
Dank!
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)
Heb ik zelf aanstaan.daffie82 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:32:
@Anonymoussaurus Heb jij de optie ''DNS fallback'' aan of uit staan in Blokada? Weet niet goed wat ik hiermee moet en wat de beste instelling is.
Dank!
Ok dank je.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:56:
Blokada werkt bij mij prima op Pie (ook op m'n 7 Pro).
Ik zal er eens kijken wat het is.
Je kan op de OP3 ook kiezen voor on screen knoppen.daffie82 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:34:
Die nieuwe bediening met gebaren in Pie is toch niet relevant voor ons als 3(t) gebruikers? Wij hebben immers hardware knoppen. Of zie ik dit verkeerd?
Share and Enjoy!
I know, maar dat lijkt me een beetje overkill en jammer van de verloren schermruimteGreNade schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:47:
[...]
Je kan op de OP3 ook kiezen voor on screen knoppen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Toevallig dat er geen ads geblokt worden onder chrome ?
Zet de reverse DNS resolver in chrome dan uit
Is bij mij nooit weggeweest hoor?Laguna schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:31:
Trouwens voor de mensen die al op OxygenOS 9 zitten, kan je nu de accent kleuren naar wens instellen en dus eindelijk (na ruim 2 jaar) weer OnePlus rood als accent kleur kiezen?
Share and Enjoy!
[edit] Oh nee, werkt gewoon kut. Het werkt wel, maar vastlopers etc.
[ Voor 24% gewijzigd door Aikon op 25-05-2019 14:04 ]
Wat is die reverse DNS resolver dan?sapphire schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:41:
[...]
Toevallig dat er geen ads geblokt worden onder chrome ?
Zet de reverse DNS resolver in chrome dan uit
Een chrome extensie?
Staat standaard op enabled en als bv. Blokada of DNS66 dan draait hield ik gewoon ads in Chrome
Zet hem op disabled (chrome://flags, zoek op DNS)) en voila ze werken effectief weer
edit @daffie82 Ja, foutje het is de async.
[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 25-05-2019 15:54 ]
Is dat 'Async DNS Resolver' ?sapphire schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:43:
Standaard instelling in Chrome, de reverse DNS resolver.
Staat standaard op enabled en als bv. Blokada of DNS66 dan draait hield ik gewoon ads in Chrome
Zet hem op disabled (chrome://flags, zoek op DNS)) en voila ze werken effectief weer
Ik bleef het probleem houden na een volledige wipe. Een adb sideload gaf exact dezelfde error.Ideedeequeuedee schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:23:
[...]
Same here. Geen root en stock oos 5.0.8 + stock recovery, wel een unlocked bootloader. Blijkbaar werkt dat niet? Dan maar geen Pie, geen zin om mijn telefoon te formatteren
Offtopic:
Uiteindelijk besloten om naar Lineage OS te gaan, zodat ik de komende tijd een ge-update rom blijf houden. Lijkt perfect stabiel en snel gedurende de eerste 24h.
Oftewel, werkt het als ik weer naar OxygenOS ga (zit op LinegaOS) of moet de camera vervangen worden?
In 99% is je camera kaduk. Tijd voor een nieuwe. Camera vervangen is overigens peanuts.Jelte schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:02:
Het wordt nu wel erg, de camera van mijn 3T wil helemaal niet meer scherpstellen. Is dat een software iets, of een hardware iets?
Oftewel, werkt het als ik weer naar OxygenOS ga (zit op LinegaOS) of moet de camera vervangen worden?
Is het ding wel waard. Zeker voor de prijzen die ze aangeven.
Wel.

Zat geen rood bij.
- NPO Start app is niet meer vloeiend, maar schokkerig. Zowel bij live als bij terugkijken;
- Scherm wakker maken middels power knop aan de zijkant: Voorheen vrijwel direkt reactie, nu soms wel ruim een seconde totdat het scherm opkomt;
- Idem met de vingerafdrukscanner: Duurt vaak óók langer. En vaak ook méérdere pogingen nodig totdat de telefoon reageert.
Méér mensen deze ervaringen?
Tuurlijk zou je niet een op7 kopen? (Marketing en heel veel sarcasme)Omer schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:35:
Paar dingetjes die me nog opvielen na de Pie update (OP3):
- NPO Start app is niet meer vloeiend, maar schokkerig. Zowel bij live als bij terugkijken;
- Scherm wakker maken middels power knop aan de zijkant: Voorheen vrijwel direkt reactie, nu soms wel ruim een seconde totdat het scherm opkomt;
- Idem met de vingerafdrukscanner: Duurt vaak óók langer. En vaak ook méérdere pogingen nodig totdat de telefoon reageert.
Méér mensen dit opgevallen?
Ik merk net de zelfde dingen op. Hopelijk doen ze hier nog iets aan.Omer schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:35:
Paar dingetjes die me nog opvielen na de Pie update (OP3):
Méér mensen dit opgevallen?
Beestje is al een paar jaar oud, maar kon nog steeds wel een dag mee met normaal gebruik. Gisteren was de accu in 10 uur leeg met welgeteld 25 minuten SOT. Ik vrees dat ik dus ook weer eens een volledige wipe kan doen. Vind het te zot voor woorden dat dat na al die jaren nog geen haar verbeterd is in Android. Weer uren bezig met backuppen, wipen, alles installeren, backups terug, configureren, tientallen apps weer inloggen.
Ik mis een foto van Tom Cook 😂😋Darkz0rs schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:43:
[...]
Tuurlijk zou je niet een op7 kopen? (Marketing en heel veel sarcasme)
Meer mensen met dit probleem sinds de laatste update?
Dat had ik ook, was prima tevreden met het toestel en binnen een maand ofzo opeens niet meer vooruit te brandenevanraalte schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:31:
Bij mij is de de OP3 ook een stuk trager geworden, maar ik heb het idee dat dit al sinds een paar maanden steeds erger wordt (niet sinds Pie):/. Vooral "zware" apps als Google Maps voelen erg log aan. Ik heb de Pie rom ook clean geflashed, dus dat zou ook niet de oorzaak moeten zijn.
Ik heb de moed al opgegeven, toen ik van de One naar de 3T ging....grotere accu, AMOLED die zuiniger zou zijn, zuinigere SoC én elke Android versie heeft verbeteringen (project Volta iemand?) qua accu. Helaas nooit meer de minimale drain gehad die ik met de One op CyanogenOS op 4.4 Kitkat hadDizzyWeb schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:37:
Gisteren toch ook gemerkt dat mijn accuduur echt dramatisch gekelderd is sinde de Pie update.
Beestje is al een paar jaar oud, maar kon nog steeds wel een dag mee met normaal gebruik. Gisteren was de accu in 10 uur leeg met welgeteld 25 minuten SOT. Ik vrees dat ik dus ook weer eens een volledige wipe kan doen. Vind het te zot voor woorden dat dat na al die jaren nog geen haar verbeterd is in Android. Weer uren bezig met backuppen, wipen, alles installeren, backups terug, configureren, tientallen apps weer inloggen.
[ Voor 45% gewijzigd door sapphire op 26-05-2019 23:14 ]
Ik heb een volledige wipe gedaan na de installatie van Pie, en geen backups teruggezet daarna. Gewoon handmatig alles installeren.
Sinds de update heb ik wel dat de batterij snel leeggaat doordat "Mobiel netwerk stand-by" veel accu verbruikt. Dit zelfde heb ik ook een paar weken lang gehad toen mijn Nokia werktelefoon geupdate werd naar Pie. Dit is uiteindelijk verholpen zonder acties van mijn kant. Ik heb nu op mijn OP 3T al uitgezet dat apps op de achtergrond naar wifi kunnen scannen (ook als wifi uitstaat) en voorkeursnetwerk staat ingesteld op LTE/UMTS auto. Is er verder iets dat ik zelf kan doen om te voorkomen dat "Mobiel netwerk stand-by" de batterij van mijn 3T draint?
Met Blokada actief kan ik geen uitgaande oproepen meer doen. Krijg geen beltoon. Enig idee waar dit aan kan liggen? Dat is vrij vervelend...
Ik zet blokada inactief en weer terug actief en bellen lukt wel weer...
Enig idee hoe dit te verhelpen?
[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 27-05-2019 14:24 ]
Die oproepen, doe je die toevallig via Wi-Fi? Ik heb letterlijk nul problemen met bellen en Blokada.daffie82 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:21:
[...]
Met Blokada actief kan ik geen uitgaande oproepen meer doen. Krijg geen beltoon. Enig idee waar dit aan kan liggen? Dat is vrij vervelend...
Ik zet blokada inactief en weer terug actief en bellen lukt wel weer...
Enig idee hoe dit te verhelpen?
'Mobiel netwerk stand-by' waar kan je die instelling precies vinden?Spiff1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:45:
Ik heb Pie geïnstalleerd op mijn 3T. Het werkt soepel en het doet een 2,5 jaar oude telefoon weer modern aanvoelen.
Sinds de update heb ik wel dat de batterij snel leeggaat doordat "Mobiel netwerk stand-by" veel accu verbruikt. Dit zelfde heb ik ook een paar weken lang gehad toen mijn Nokia werktelefoon geupdate werd naar Pie. Dit is uiteindelijk verholpen zonder acties van mijn kant. Ik heb nu op mijn OP 3T al uitgezet dat apps op de achtergrond naar wifi kunnen scannen (ook als wifi uitstaat) en voorkeursnetwerk staat ingesteld op LTE/UMTS auto. Is er verder iets dat ik zelf kan doen om te voorkomen dat "Mobiel netwerk stand-by" de batterij van mijn 3T draint?
Neen, gewoon via netwerk van mijn operator.Anonymoussaurus schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:30:
[...]
Die oproepen, doe je die toevallig via Wi-Fi? Ik heb letterlijk nul problemen met bellen en Blokada.
Dit is geen instelling. Als je onder accuverbruik via de extra opties (drie puntjes rechtsbovenin) kiest voor "volledig apparaatgebruik weergeven" zie je alles dat accu verbruikt sinds de laatste volledige lading. Hier staat bij mij "Mobiel netwerk stand-by" bovenaan.daffie82 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:31:
[...]
'Mobiel netwerk stand-by' waar kan je die instelling precies vinden?
Ook naar de instellingen gekeken en naar de filters?
Dat van die drain kan komen doordat je slecht bereik hebt of veel reist.
[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-05-2019 15:14 ]
- Ik maak een foto;
Ik klik vervolgens rechtonder op de foto die ik gemaakt heb (of rechtsboven als je m in landscape vasthoudt) om de foto te gaan delen;
- Foto wordt getoond, maar: Géén 'Share' icon: Ik zie alléén een 'Delete' icon.
Edit 20190527: Onderstaande kan genegeerd worden; Ik had niet goed gekeken.
Nóg een dingetje dat veranderd is na de Pie update: Voorheen kon ik direct vanuit de (standaard) camera-app een zojuist gemaakte foto meteen delen. Dat lukt me nu niet meer. Ik moet nu eerst naar de Gallery, en dan van dááruit delen. Jammer. Ik deel vaak foto's die ik zojuist heb gemaakt via bijv. Whatsapp. Dat is nu dus een stuk omslachtiger geworden (Tenzij ik iets over het hoofd zie).
[ Voor 35% gewijzigd door Omer op 28-05-2019 16:58 ]
Dat kan nog steeds. Je moet alleen de laatstgenoemde foto even selecteren rechtsonderin de camera app, en dan je scherm aantikken. Linksonderin staat dan "delen".Omer schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:34:
Nóg een dingetje dat veranderd is na de Pie update: Voorheen kon ik direct vanuit de (standaard) camera-app een zojuist gemaakte foto meteen delen. Dat lukt me nu niet meer. Ik moet nu eerst naar de Gallery, en dan van dááruit delen. Jammer. Ik deel vaak foto's die ik zojuist heb gemaakt via bijv. Whatsapp. Dat is nu dus een stuk omslachtiger geworden (Tenzij ik iets over het hoofd zie).
Verwijderd
Een VPN helpt tegenwoordig niet meer om updates eerder binnen te halen. Via de app Oxygen Updater kun je toegang krijgen tot de zip-file met de update. Werkt prima en altijd als eerste de updates.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:43:
Waar halen jullie die update vandaan? Zowel met als zonder VPN (Canada, Duitsland) is niets te vinden.
Heh? Ik zie m nu gewoon inderdaad ja. In koeieformaat zelfs. Pff, ik zat rechtsboven onder die drie puntjes te zoeken. Tijd voor een nieuwe bril!Esumontere schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:28:
[...]
Dat kan nog steeds. Je moet alleen de laatstgenoemde foto even selecteren rechtsonderin de camera app, en dan je scherm aantikken. Linksonderin staat dan "delen".
Icoontje staat er alleen als er een apparaat verbonden istiguan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:02:
Bij mij staat er geen bluetooth icoontje meer in de statusbalk sinds de update naar Pie. Zien andere mensen dit ook?
Share and Enjoy!
Share and Enjoy!
Zojuist tóch weer géén Share icon.. Zie mijn aanvulling van 20190528 in mijn originele post...Esumontere schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:28:
[...]
Dat kan nog steeds. Je moet alleen de laatstgenoemde foto even selecteren rechtsonderin de camera app, en dan je scherm aantikken. Linksonderin staat dan "delen".
Ik dacht dat het toch wel wat stroom kost, dus ik zet 't altijd uit.GreNade schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:10:
Ach ja, er is weinig reden om je bluetooth uit te zetten toch?
Ampertiguan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:03:
[...]
Ik dacht dat het toch wel wat stroom kost, dus ik zet 't altijd uit.
Share and Enjoy!
Is je telefoon niet stiekem op de achtergrond bezig met HDR te verwerken ofzo? Dat je even moet wachten?Omer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:59:
[...]
Zojuist tóch weer géén Share icon.. Zie mijn aanvulling van 20190528 in mijn originele post...
De camera-app is inderdaad trager geworden na de Pie update, maar lijkt me sterk dat ie een minuut bezig isEsumontere schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:26:
[...]
Is je telefoon niet stiekem op de achtergrond bezig met HDR te verwerken ofzo? Dat je even moet wachten?
-> Voorlopig een stuk vlotter stock pie stable.
[ Voor 12% gewijzigd door anessie op 29-05-2019 01:01 ]
Okee. Heb je de GCMod camera al geprobeerd?Omer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:44:
[...]
De camera-app is inderdaad trager geworden na de Pie update, maar lijkt me sterk dat ie een minuut bezig is
Nee, nog geen alternatieve camera apps geprobeerd. Als het me voldoende genoeg gaat storen, dan wellicht een optie.Esumontere schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:47:
[...]
Okee. Heb je de GCMod camera al geprobeerd?
Is er bekend gemaakt dat de OTA een verschil uitmaakt in dat opzicht? Ik ga er eigenlijk vanuit dat dankzij je unlocked bootloader je ook bij een OTA nog steeds corrupted raakt en zal moeten clean flashen.MustacheNick schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:09:
Aangezien mijn One Plus 3 een Unlocked bootloader heeft en ik geen zin heb om mijn userdata te verwijderen en alles opnieuw te installeren moet ik wachten op de OTA. Iemand enig idee wanneer ik die kan verwachten of is dit volledig random?
Er is een maand geleden 'beloofd' aan onze LOS16 maintainer dat het decrypting probleem verholpen zal worden in een toekomstige build, maar dat is nu nog niet het geval.
Behalve dat je via bluetooth getracked wordt op bijvoorbeeld vliegvelden.GreNade schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:10:
Ach ja, er is weinig reden om je bluetooth uit te zetten toch?
Ja en? Ze krijgen alleen een MAC-adres door, via Wi-fi of Bluetooth, en meten daarmee hoeveel mensen er zijn en wat voor routes deze nemen. Ik snap niet dat hier zo moeilijk over gedaan wordt... Maar dit is een beetje off-topic.MeltedForest schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:35:
[...]
Behalve dat je via bluetooth getracked wordt op bijvoorbeeld vliegvelden.
Je zou Oxygen Updater kunnen proberen. Als je het niet vertrouwt, hier mijn uitleg: Anonymoussaurus in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie"MustacheNick schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:09:
Aangezien mijn One Plus 3 een Unlocked bootloader heeft en ik geen zin heb om mijn userdata te verwijderen en alles opnieuw te installeren moet ik wachten op de OTA. Iemand enig idee wanneer ik die kan verwachten of is dit volledig random?
Thanks! Ik ga het meteen uitproberen!Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:17:
[...]
Je zou Oxygen Updater kunnen proberen. Als je het niet vertrouwt, hier mijn uitleg: Anonymoussaurus in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie"
Edit: Telefoon geflashed met TWRP en SuperSU erop gezet. Dit alles is prima verlopen.
Toen Oxygen Updater Root toegang gegeven om de update uit te voeren. Na het uitvoeren inderdaad tegen het encryptie verhaal aangelopen waardoor ik helaas mijn telefoon alsnog moest resetten naar fabrieksinstellingen. Gelukkig van te voren een back-up gemaakt van mijn bestanden
[ Voor 38% gewijzigd door MustacheNick op 29-05-2019 13:20 ]
Is dat 1 op 1 of moet je dan alsnog veel zaken weer opnieuw installeren?
Mijn data (Foto's/Filmpjes en dergelijke) heb ik via de usb kabel op mijn laptop gezet. daardoor kan ik het zo terug slepen.bartbh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:31:
@LeMeNick In hoeverre heb je dan je data/bestanden/gegevens weer terug en hoe heb je de backup gemaakt?
Is dat 1 op 1 of moet je dan alsnog veel zaken weer opnieuw installeren?
Tevens heb ik binnen instellingen de back-up aangezet naar google drive. hierdoor krijg je de optie om bij het opnieuw instellen de gegevens van de back-up/het laatst bekende apparaat terug te zetten. Alle applicaties worden weer gedownload en de icoontjes zelfs terug gezet op hun locatie. Zelf mijn widgets staan ingesteld zoals ze stonden.
Edit: Ik heb ook van mijn Whatsapp een back-up gemaakt zodat ik zo min mogelijk kwijt ben. Ik Archiveer al mijn gesprekken.
[ Voor 7% gewijzigd door MustacheNick op 29-05-2019 13:40 ]
Dat komt waarschijnlijk omdat je een wat oudere TWRP hebt geflashed. 3.3.1.0 is de nieuwste die daar volgens mij geen last van heeft.MustacheNick schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:41:
[...]
Thanks! Ik ga het meteen uitproberen!
Edit: Telefoon geflashed met TWRP en SuperSU erop gezet. Dit alles is prima verlopen.
Toen Oxygen Updater Root toegang gegeven om de update uit te voeren. Na het uitvoeren inderdaad tegen het encryptie verhaal aangelopen waardoor ik helaas mijn telefoon alsnog moest resetten naar fabrieksinstellingen. Gelukkig van te voren een back-up gemaakt van mijn bestandenmaar we draaien op 9.0.2
![]()
Overigens, heh... SuperSU? Dat is al zo oud als de weg naar Rome. Of bedoelde je soms Magisk?
Nee inderdaad,dat mag niet
[ Voor 38% gewijzigd door janvanduschoten op 29-05-2019 14:31 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — VW ID.4
Ik heb de meest recente TWRP gedownload via de App die zij hebben.Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:17:
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat je een wat oudere TWRP hebt geflashed. 3.3.1.0 is de nieuwste die daar volgens mij geen last van heeft.
Overigens, heh... SuperSU? Dat is al zo oud als de weg naar Rome. Of bedoelde je soms Magisk?
SuperSU inderdaad.. Ik heb de laatste tijd niet veel meer "GeRoot" dus ik wist niet van het bestaan van Magisk
Is inderdaad niet toegestaan (bovendien zitten er in dit topic eigenlijk alleen mensen die al een OP3/T hebbenTh1x4nG schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:20:
Geen idee of het toegestaan is om dit hier te posten, maar ik verkoop mijn OnePlus 3T, mocht er iemand interesse hebben.
*knip*
[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 29-05-2019 14:31 ]
En welke versie is dat?MustacheNick schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:22:
[...]
Ik heb de meest recente TWRP gedownload via de App die zij hebben.
SuperSU inderdaad.. Ik heb de laatste tijd niet veel meer "GeRoot" dus ik wist niet van het bestaan van Magisk![]()
Magisk is veel beter en wordt regelmatig geüpdatet: https://github.com/topjohnwu/Magisk/releases
Dat is inderdaad 3.3.1.0Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:36:
[...]
En welke versie is dat?
Magisk is veel beter en wordt regelmatig geüpdatet: https://github.com/topjohnwu/Magisk/releases
Ik ga nu een poging doen om Magisk te installeren via de recovery. Ik zal eerst even UnSu draaien en Magisk uninstaller.
Is het nu een hardware of een software probleem?
Wil graag de phone clean houden in verband met bank mogelijkheden zoals draadloos betalen
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Rechtstreekse linkjes naar de OTA bestanden (flashen via recovery):wowly schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:16:
Is er al bekend wanneer een standaard 3 ( niet geroot oid) de update krijgt?
Wil graag de phone clean houden in verband met bank mogelijkheden zoals draadloos betalen
Oneplus 3
MD5: 2fcd035fe4d2f134b99f50d35a9842b2
Oneplus 3T
MD5: b4d333c8bb1608ed4b26fd2b2213619b
[ Voor 12% gewijzigd door ImNotnoa op 29-05-2019 15:49 ]
Try SCE to Aux
Gewoon Oxygen Updater downloaden. Download ze rechtstreeks van de servers en kan incrementele updates aanbieden.wowly schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:16:
Is er al bekend wanneer een standaard 3 ( niet geroot oid) de update krijgt?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Heeft iedereen dat met versie 9? Of zou een factory reset nog wat helpen.
Ben bang dat oneplus hier niet zo snel wat aan zal doen het is immers een Nederlandse app met relatief gezien weinig gebruikers, en andere video apps lijken geen problemen te hebben
Wat is precies het probleem?Zjemm schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:30:
De NPO app is nu echt waardeloos na de upgrade.
Misschien moet je dan beter lezen.Phentaq schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:58:
Ik hoor alleen maar slechte verhalen hier na de update naar Android Pie. Ik zat hier erg naar uit te kijken maar is het nog wel verstandig om te upgraden? Volgens mij is het wijzer om bij de oude versie te blijven.
Ik draai hem hier en ja, sommige apps ogen wat slomer, maar ik ben van een hoop problemen af (Bluetooth disconnects bijv). Batterij merk ik weinig verandering aan.Phentaq schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:25:
[...]
Lees zelf maar naar de ervaringen van anderen hier. Of wil je zeggen dat men positief is?
Ik ben zelf erg tevreden over de nieuwe slider en DND. Scheelt me weer wat Tasker taken.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Goed om te horen dat je van een hoop problemen af bent. Momenteel ondervind ik geen problemen bij mijn huidige versie (batterij en snelheid wel wat minder maar dat is normaal), dus denk dat ik toch nog even wacht naar meer (positieve) ervaringen, wellicht dat ik later nog de knoop door hak.GroteBozewolf schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:18:
[...]
Ik draai hem hier en ja, sommige apps ogen wat slomer, maar ik ben van een hoop problemen af (Bluetooth disconnects bijv). Batterij merk ik weinig verandering aan.
Ik ben zelf erg tevreden over de nieuwe slider en DND. Scheelt me weer wat Tasker taken.
Tevreden mensen posten minder, dat kan het beeld vertekenen. Ik heb in ieder geval nul problemen (na een korte gewenningsperiode).Phentaq schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:33:
[...]
Goed om te horen dat je van een hoop problemen af bent. Momenteel ondervind ik geen problemen bij mijn huidige versie (batterij en snelheid wel wat minder maar dat is normaal), dus denk dat ik toch nog even wacht naar meer (positieve) ervaringen, wellicht dat ik later nog de knoop door hak.
Video haperde telkens, nu dus niet meer
Werkt prima bij mij, behalve parallel apps. Als je dat nodig hebt, moet je voorlopig weg blijven van de update.Phentaq schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:25:
[...]
Lees zelf maar naar de ervaringen van anderen hier. Of wil je zeggen dat men positief is?
Heb zelf nu als alternatief WhatsApp Business draaien. Is de enige app waar ik een 2e voor nodig heb.
Clean install van OxygenOS 9.0.2 zorgde dat alles weer vlot ging. Sommige apps werken al langer wat trager op OP3T vind ik (google maps). Sinds de update naar pie vind ik vooral de gallerly/camera wat slomer maar de rest gaat vlot. Ik heb wel in dev opties de animaties voor vensterovergangen etc op 0 of 0.5 ipv 1 gezet.Phentaq schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:58:
Ik hoor alleen maar slechte verhalen hier na de update naar Android Pie. Ik zat hier erg naar uit te kijken maar is het nog wel verstandig om te upgraden? Volgens mij is het wijzer om bij de oude versie te blijven.
Heb al een nieuwe clean install gedaan, maar zelfde probleem.
1) factory reset
2) meteen update naar pie
3) backup terugzetten
Of mis ik iets?
Herinstallatie haalt bij mij helaas niets uit: beeld blijft haperenZjemm schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:43:
NPO start probleem is weg na herinstallatie
Video haperde telkens, nu dus niet meer
Afgaande op mijn ervaringen heb ik gisteren een collega geadviseerd: Ik zou voorlopig gewoon lekker nog even op 8 blijven met de OP3. Met 9 kan ik namelijk geen enkel punt noemen waarop er iets verbeterd is op gebruiksvlak. Bij mij zijn er alleen verslechteringen: Overall trager geworden (niet alleen camera/gallery), vaak niet meer een foto na het nemen ervan kunnen sharen (ik moet dan per sé via de gallery app), NPO Start beeld niet meer vloeiend, en voor mij de meest irritante verslechtering: ik kan m vaak niet meer wakker maken en unlocken middels de sensor. Allemaal zaken die voorheen wél feilloos werkten. Maar goed, niet iedereen heeft dezelfde ervaringen lees ik.Phentaq schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:58:
Ik zit zelf nog op Android 7, en zolang het werkt heb ik eigenlijk helemaal geen zin om weer een avond bezig te zijn om alles terug te zetten en in te stellen.
There is no place like 127.0.0.1
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie