Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Stoeptegel5 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Ik weet het niet. Er staat nu dat ik Oxygen OS 9.0.2 heb haha, is dat de tweede beta?
Dat is de stabiele versie die is uitgekomen laatst, dus nee.
Blokada werkt bij mij prima op Pie (ook op m'n 7 Pro).
Laguna schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:45:
Kijk ik er trouwens overheen of heeft het OnePlus forum niet eens een zoekfunctie in een thread?
Jawel, rechtsboven, of bedoel je in de Community app?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Daarmee zoek je in heel het forum, niet in een specifieke thread.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:51
Laguna schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:32:
[..]
Het ontgaat mij ook volkomen waarom men liever de teruggekeerde setup (geluid-tril-stil) heeft, in welke situatie gebruik je nou stil waar je DND niet voor kunt gebruiken?
Dat is toch helemaal niet interessant? Mag lekker iedereen voor zichzelf uitmaken.
De grote vraag is waarom OnePlus hier geen opties in geeft en in één klap beide kampen helemaal happy maakt.

Of nog beter, die slider gewoon helemaal vrij maken. Ik wil de helderheid er mee kunnen veranderen. Bovenaan op nul, onderaan op max en in het midden op automatisch. Niet dat ik het wil gebruiken, maar ik wil het wel kúnnnen :9

Edit:
Schrap bovenstaande, ik wil gewoon m'n hele smarthome aan die slider hangen. Aansturing switchen met stemcommando's, lichten, luifel, sloten, alles op de slider!

[ Voor 10% gewijzigd door Melkunie op 24-05-2019 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:17

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

Dat is de stabiele versie die is uitgekomen laatst, dus nee.

[...]

[...]

Thanks voor de Blokada tip !!

Heeft iemand trouwens handig linkje naar de belangrijke veranderingen in Pie t.o.v. Android 8 ?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Thanks voor de Blokada tip !!

Heeft iemand trouwens handig linkje naar de belangrijke veranderingen in Pie t.o.v. Android 8 ?
https://www.androidplanet...-versies/android-9-0-pie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Anonymoussaurus Heb jij de optie ''DNS fallback'' aan of uit staan in Blokada? Weet niet goed wat ik hiermee moet en wat de beste instelling is.
Dank!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:32:
@Anonymoussaurus Heb jij de optie ''DNS fallback'' aan of uit staan in Blokada? Weet niet goed wat ik hiermee moet en wat de beste instelling is.
Dank!
Heb ik zelf aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31

Ok dank je.
Ik zal er eens kijken wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Die nieuwe bediening met gebaren in Pie is toch niet relevant voor ons als 3(t) gebruikers? Wij hebben immers hardware knoppen. Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:17

WCA

daffie82 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:34:
Die nieuwe bediening met gebaren in Pie is toch niet relevant voor ons als 3(t) gebruikers? Wij hebben immers hardware knoppen. Of zie ik dit verkeerd?
Je kan op de OP3 ook kiezen voor on screen knoppen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

GreNade schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:47:
[...]

Je kan op de OP3 ook kiezen voor on screen knoppen.
I know, maar dat lijkt me een beetje overkill en jammer van de verloren schermruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Trouwens voor de mensen die al op OxygenOS 9 zitten, kan je nu de accent kleuren naar wens instellen en dus eindelijk (na ruim 2 jaar) weer OnePlus rood als accent kleur kiezen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46

sapphire

Die-hard pruts0r

jejeh schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:56:
[...]

Ok dank je.
Ik zal er eens kijken wat het is.
Toevallig dat er geen ads geblokt worden onder chrome ?

Zet de reverse DNS resolver in chrome dan uit :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Laguna schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:31:
Trouwens voor de mensen die al op OxygenOS 9 zitten, kan je nu de accent kleuren naar wens instellen en dus eindelijk (na ruim 2 jaar) weer OnePlus rood als accent kleur kiezen?
Is bij mij nooit weggeweest hoor?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist de update uitgevoerd via Oxygen Updater en Parallel Whatsapp werkt gewoon nog :) En de rest trouwens ook.

[edit] Oh nee, werkt gewoon kut. Het werkt wel, maar vastlopers etc.

[ Voor 24% gewijzigd door Aikon op 25-05-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sapphire schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:41:
[...]

Toevallig dat er geen ads geblokt worden onder chrome ?

Zet de reverse DNS resolver in chrome dan uit :)
Wat is die reverse DNS resolver dan?
Een chrome extensie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Standaard instelling in Chrome, de async DNS resolver.

Staat standaard op enabled en als bv. Blokada of DNS66 dan draait hield ik gewoon ads in Chrome :(
Zet hem op disabled (chrome://flags, zoek op DNS)) en voila ze werken effectief weer :)

edit @daffie82 Ja, foutje het is de async.

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 25-05-2019 15:54 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sapphire schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:43:
Standaard instelling in Chrome, de reverse DNS resolver.

Staat standaard op enabled en als bv. Blokada of DNS66 dan draait hield ik gewoon ads in Chrome :(
Zet hem op disabled (chrome://flags, zoek op DNS)) en voila ze werken effectief weer :)
Is dat 'Async DNS Resolver' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23
Ideedeequeuedee schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:23:
[...]

Same here. Geen root en stock oos 5.0.8 + stock recovery, wel een unlocked bootloader. Blijkbaar werkt dat niet? Dan maar geen Pie, geen zin om mijn telefoon te formatteren :/
Ik bleef het probleem houden na een volledige wipe. Een adb sideload gaf exact dezelfde error.

Offtopic:
Uiteindelijk besloten om naar Lineage OS te gaan, zodat ik de komende tijd een ge-update rom blijf houden. Lijkt perfect stabiel en snel gedurende de eerste 24h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het wordt nu wel erg, de camera van mijn 3T wil helemaal niet meer scherpstellen :(. Is dat een software iets, of een hardware iets?
Oftewel, werkt het als ik weer naar OxygenOS ga (zit op LinegaOS) of moet de camera vervangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:35
Jelte schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:02:
Het wordt nu wel erg, de camera van mijn 3T wil helemaal niet meer scherpstellen :(. Is dat een software iets, of een hardware iets?
Oftewel, werkt het als ik weer naar OxygenOS ga (zit op LinegaOS) of moet de camera vervangen worden?
In 99% is je camera kaduk. Tijd voor een nieuwe. Camera vervangen is overigens peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Darkz0rs Hmm, dat is jammer. Denk dat ik het door Oneplus laat doen en gelijk een nieuwe accu laat zetten.
Is het ding wel waard. Zeker voor de prijzen die ze aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Jelte geen idee ik bestelde een camera op Ali voor een tientje. En er in zetten was echt een fluitje van een cent. Ik wou me telefoon niet kwijt. Ze hebben mij nogal een geintje geflikt. Hoewel ik nu de op3 nog gebruik is het absoluut me laatste. Wat zei doen is geen klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GreNade schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Is bij mij nooit weggeweest hoor?
Wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.androidexplained.com/wp-content/uploads/2017/01/OnePlus-3-Accent-Color-Choices.jpg

Zat geen rood bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Laatst online: 14-09 00:03
Paar dingetjes die me nog opvielen na de Pie update (OP3):

- NPO Start app is niet meer vloeiend, maar schokkerig. Zowel bij live als bij terugkijken;
- Scherm wakker maken middels power knop aan de zijkant: Voorheen vrijwel direkt reactie, nu soms wel ruim een seconde totdat het scherm opkomt;
- Idem met de vingerafdrukscanner: Duurt vaak óók langer. En vaak ook méérdere pogingen nodig totdat de telefoon reageert.

Méér mensen deze ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Omer schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:35:

- NPO Start app is niet meer vloeiend, maar schokkerig. Zowel bij live als bij terugkijken;
- Scherm wakker maken middels power knop aan de zijkant: Voorheen vrijwel direkt reactie, nu soms wel ruim een seconde totdat het scherm opkomt;
- Idem met de vingerafdrukscanner: Duurt vaak óók langer. En vaak ook méérdere pogingen nodig totdat de telefoon reageert.

Méér mensen dit opgevallen?
Tuurlijk zou je niet een op7 kopen? (Marketing en heel veel sarcasme)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:01
Omer schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:35:

Méér mensen dit opgevallen?
Ik merk net de zelfde dingen op. Hopelijk doen ze hier nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 23:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Gisteren toch ook gemerkt dat mijn accuduur echt dramatisch gekelderd is sinde de Pie update.

Beestje is al een paar jaar oud, maar kon nog steeds wel een dag mee met normaal gebruik. Gisteren was de accu in 10 uur leeg met welgeteld 25 minuten SOT. Ik vrees dat ik dus ook weer eens een volledige wipe kan doen. Vind het te zot voor woorden dat dat na al die jaren nog geen haar verbeterd is in Android. Weer uren bezig met backuppen, wipen, alles installeren, backups terug, configureren, tientallen apps weer inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:28
Bij mij is de de OP3 ook een stuk trager geworden, maar ik heb het idee dat dit al sinds een paar maanden steeds erger wordt (niet sinds Pie):/. Vooral "zware" apps als Google Maps voelen erg log aan. Ik heb de Pie rom ook clean geflashed, dus dat zou ook niet de oorzaak moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:35
Darkz0rs schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:43:
[...]

Tuurlijk zou je niet een op7 kopen? (Marketing en heel veel sarcasme)
Ik mis een foto van Tom Cook 😂😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
Elke keer als ik nu de telefoon in vliegtuigmodus zet loopt de telefoon vast na enkele uren. Ik heb zelfs 1 keer gehad dat de telefoon niet direct meer aan ging, ook was die op dat moment vrij warm.

Meer mensen met dit probleem sinds de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

evanraalte schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:31:
Bij mij is de de OP3 ook een stuk trager geworden, maar ik heb het idee dat dit al sinds een paar maanden steeds erger wordt (niet sinds Pie):/. Vooral "zware" apps als Google Maps voelen erg log aan. Ik heb de Pie rom ook clean geflashed, dus dat zou ook niet de oorzaak moeten zijn.
Dat had ik ook, was prima tevreden met het toestel en binnen een maand ofzo opeens niet meer vooruit te branden :? Vooral in Chrome, maps, ect. inderdaad !
DizzyWeb schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:37:
Gisteren toch ook gemerkt dat mijn accuduur echt dramatisch gekelderd is sinde de Pie update.

Beestje is al een paar jaar oud, maar kon nog steeds wel een dag mee met normaal gebruik. Gisteren was de accu in 10 uur leeg met welgeteld 25 minuten SOT. Ik vrees dat ik dus ook weer eens een volledige wipe kan doen. Vind het te zot voor woorden dat dat na al die jaren nog geen haar verbeterd is in Android. Weer uren bezig met backuppen, wipen, alles installeren, backups terug, configureren, tientallen apps weer inloggen.
Ik heb de moed al opgegeven, toen ik van de One naar de 3T ging....grotere accu, AMOLED die zuiniger zou zijn, zuinigere SoC én elke Android versie heeft verbeteringen (project Volta iemand?) qua accu. Helaas nooit meer de minimale drain gehad die ik met de One op CyanogenOS op 4.4 Kitkat had :(

[ Voor 45% gewijzigd door sapphire op 26-05-2019 23:14 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@DizzyWeb @sapphire al de cache partitie gewist? Helpt vaak en zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 15:02

Esumontere

Floep, banaan.

Ik zit nu een paar dagen op Pie, en ik ben zeer tevreden. De accuduur (met een nieuwe accu, dat wel) is fenomenaal (gisteren met >2h screentime nog 62% accu over) en mijn hele telefoon voelt sneller en vloeiender.

Ik heb een volledige wipe gedaan na de installatie van Pie, en geen backups teruggezet daarna. Gewoon handmatig alles installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Ik heb Pie geïnstalleerd op mijn 3T. Het werkt soepel en het doet een 2,5 jaar oude telefoon weer modern aanvoelen.

Sinds de update heb ik wel dat de batterij snel leeggaat doordat "Mobiel netwerk stand-by" veel accu verbruikt. Dit zelfde heb ik ook een paar weken lang gehad toen mijn Nokia werktelefoon geupdate werd naar Pie. Dit is uiteindelijk verholpen zonder acties van mijn kant. Ik heb nu op mijn OP 3T al uitgezet dat apps op de achtergrond naar wifi kunnen scannen (ook als wifi uitstaat) en voorkeursnetwerk staat ingesteld op LTE/UMTS auto. Is er verder iets dat ik zelf kan doen om te voorkomen dat "Mobiel netwerk stand-by" de batterij van mijn 3T draint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Met Blokada actief kan ik geen uitgaande oproepen meer doen. Krijg geen beltoon. Enig idee waar dit aan kan liggen? Dat is vrij vervelend...

Ik zet blokada inactief en weer terug actief en bellen lukt wel weer...

Enig idee hoe dit te verhelpen?

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 27-05-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:21:
[...]

Met Blokada actief kan ik geen uitgaande oproepen meer doen. Krijg geen beltoon. Enig idee waar dit aan kan liggen? Dat is vrij vervelend...

Ik zet blokada inactief en weer terug actief en bellen lukt wel weer...

Enig idee hoe dit te verhelpen?
Die oproepen, doe je die toevallig via Wi-Fi? Ik heb letterlijk nul problemen met bellen en Blokada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Spiff1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:45:
Ik heb Pie geïnstalleerd op mijn 3T. Het werkt soepel en het doet een 2,5 jaar oude telefoon weer modern aanvoelen.

Sinds de update heb ik wel dat de batterij snel leeggaat doordat "Mobiel netwerk stand-by" veel accu verbruikt. Dit zelfde heb ik ook een paar weken lang gehad toen mijn Nokia werktelefoon geupdate werd naar Pie. Dit is uiteindelijk verholpen zonder acties van mijn kant. Ik heb nu op mijn OP 3T al uitgezet dat apps op de achtergrond naar wifi kunnen scannen (ook als wifi uitstaat) en voorkeursnetwerk staat ingesteld op LTE/UMTS auto. Is er verder iets dat ik zelf kan doen om te voorkomen dat "Mobiel netwerk stand-by" de batterij van mijn 3T draint?
'Mobiel netwerk stand-by' waar kan je die instelling precies vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Anonymoussaurus schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:30:
[...]

Die oproepen, doe je die toevallig via Wi-Fi? Ik heb letterlijk nul problemen met bellen en Blokada.
Neen, gewoon via netwerk van mijn operator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mycroft
daffie82 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:31:
[...]

'Mobiel netwerk stand-by' waar kan je die instelling precies vinden?
Dit is geen instelling. Als je onder accuverbruik via de extra opties (drie puntjes rechtsbovenin) kiest voor "volledig apparaatgebruik weergeven" zie je alles dat accu verbruikt sinds de laatste volledige lading. Hier staat bij mij "Mobiel netwerk stand-by" bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Neen, gewoon via netwerk van mijn operator.
Ook naar de instellingen gekeken en naar de filters?
Dat van die drain kan komen doordat je slecht bereik hebt of veel reist.

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-05-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Edit 20190528: Ah, ik was dus tóch niet dement: Het overkwam me zojuist namelijk wéér:
- Ik maak een foto;
Ik klik vervolgens rechtonder op de foto die ik gemaakt heb (of rechtsboven als je m in landscape vasthoudt) om de foto te gaan delen;
- Foto wordt getoond, maar: Géén 'Share' icon: Ik zie alléén een 'Delete' icon.

Edit 20190527: Onderstaande kan genegeerd worden; Ik had niet goed gekeken.

Nóg een dingetje dat veranderd is na de Pie update: Voorheen kon ik direct vanuit de (standaard) camera-app een zojuist gemaakte foto meteen delen. Dat lukt me nu niet meer. Ik moet nu eerst naar de Gallery, en dan van dááruit delen. Jammer. Ik deel vaak foto's die ik zojuist heb gemaakt via bijv. Whatsapp. Dat is nu dus een stuk omslachtiger geworden (Tenzij ik iets over het hoofd zie).

[ Voor 35% gewijzigd door Omer op 28-05-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Omer schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:34:
Nóg een dingetje dat veranderd is na de Pie update: Voorheen kon ik direct vanuit de (standaard) camera-app een zojuist gemaakte foto meteen delen. Dat lukt me nu niet meer. Ik moet nu eerst naar de Gallery, en dan van dááruit delen. Jammer. Ik deel vaak foto's die ik zojuist heb gemaakt via bijv. Whatsapp. Dat is nu dus een stuk omslachtiger geworden (Tenzij ik iets over het hoofd zie).
Dat kan nog steeds. Je moet alleen de laatstgenoemde foto even selecteren rechtsonderin de camera app, en dan je scherm aantikken. Linksonderin staat dan "delen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Waar halen jullie die update vandaan? Zowel met als zonder VPN (Canada, Duitsland) is niets te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mycroft
Sanction schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:43:
Waar halen jullie die update vandaan? Zowel met als zonder VPN (Canada, Duitsland) is niets te vinden.
Een VPN helpt tegenwoordig niet meer om updates eerder binnen te halen. Via de app Oxygen Updater kun je toegang krijgen tot de zip-file met de update. Werkt prima en altijd als eerste de updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omer
Esumontere schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:28:
[...]

Dat kan nog steeds. Je moet alleen de laatstgenoemde foto even selecteren rechtsonderin de camera app, en dan je scherm aantikken. Linksonderin staat dan "delen".
Heh? Ik zie m nu gewoon inderdaad ja. In koeieformaat zelfs. Pff, ik zat rechtsboven onder die drie puntjes te zoeken. Tijd voor een nieuwe bril! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:01
Na de Pie update werkt mijn gps niet meer tijdens het bellen. Iemand nog last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 15:32
@Li1quid ja dat heb ik ook. Merkte het gisteren tijdens navigeren met Android Auto. Tijdens het bellen had Waze zeer veel moeite met navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
Bij mij staat er geen bluetooth icoontje meer in de statusbalk sinds de update naar Pie. Zien andere mensen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Is hier ook het geval, ondanks dat dit wel aan staat in de statusbalk instellingen. Zodra er verbonden is met een apparaat staat het icoontje er wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

tiguan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:02:
Bij mij staat er geen bluetooth icoontje meer in de statusbalk sinds de update naar Pie. Zien andere mensen dit ook?
Icoontje staat er alleen als er een apparaat verbonden is

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Aha, op die momenten kijk ik dus nooit naar het display (in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ach ja, er is weinig reden om je bluetooth uit te zetten toch?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Overigens merk ik nog een ander dingetje op sinds de update: de tijd dat je de knoppen ingedrukt moet houden voor een screenshot is flink korter. Heb sinds de update al zeker 10 screenshots per ongeluk gemaakt. Dat is me hier voor nog nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
Aangezien mijn One Plus 3 een Unlocked bootloader heeft en ik geen zin heb om mijn userdata te verwijderen en alles opnieuw te installeren moet ik wachten op de OTA. Iemand enig idee wanneer ik die kan verwachten of is dit volledig random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Esumontere schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:28:
[...]

Zojuist tóch weer géén Share icon.. Zie mijn aanvulling van 20190528 in mijn originele post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
GreNade schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:10:
Ik dacht dat het toch wel wat stroom kost, dus ik zet 't altijd uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

tiguan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:03:
[...]

Ik dacht dat het toch wel wat stroom kost, dus ik zet 't altijd uit.
Amper

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Omer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:59:
[...]

Zojuist tóch weer géén Share icon.. Zie mijn aanvulling van 20190528 in mijn originele post...
Is je telefoon niet stiekem op de achtergrond bezig met HDR te verwerken ofzo? Dat je even moet wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Esumontere schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:26:
[...]

Is je telefoon niet stiekem op de achtergrond bezig met HDR te verwerken ofzo? Dat je even moet wachten?
De camera-app is inderdaad trager geworden na de Pie update, maar lijkt me sterk dat ie een minuut bezig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Ook naar Pie gegaan op 3T, full wipe en dan direct theOne3TOS Pie 9.02 erop. Telefoon merkbaar trager dan Oreo bij bepaalde apps, zeker gallery & camera. Vraag me af of ik beter niet eens stock rom flash ?

-> Voorlopig een stuk vlotter stock pie stable.

[ Voor 12% gewijzigd door anessie op 29-05-2019 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Omer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:44:
[...]

De camera-app is inderdaad trager geworden na de Pie update, maar lijkt me sterk dat ie een minuut bezig is :)
Okee. Heb je de GCMod camera al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omer
Esumontere schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:47:
[...]

Okee. Heb je de GCMod camera al geprobeerd?
Nee, nog geen alternatieve camera apps geprobeerd. Als het me voldoende genoeg gaat storen, dan wellicht een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:21
MustacheNick schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:09:
Aangezien mijn One Plus 3 een Unlocked bootloader heeft en ik geen zin heb om mijn userdata te verwijderen en alles opnieuw te installeren moet ik wachten op de OTA. Iemand enig idee wanneer ik die kan verwachten of is dit volledig random?
Is er bekend gemaakt dat de OTA een verschil uitmaakt in dat opzicht? Ik ga er eigenlijk vanuit dat dankzij je unlocked bootloader je ook bij een OTA nog steeds corrupted raakt en zal moeten clean flashen.

Er is een maand geleden 'beloofd' aan onze LOS16 maintainer dat het decrypting probleem verholpen zal worden in een toekomstige build, maar dat is nu nog niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

GreNade schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:10:
Behalve dat je via bluetooth getracked wordt op bijvoorbeeld vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
MeltedForest schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Behalve dat je via bluetooth getracked wordt op bijvoorbeeld vliegvelden.
Ja en? Ze krijgen alleen een MAC-adres door, via Wi-fi of Bluetooth, en meten daarmee hoeveel mensen er zijn en wat voor routes deze nemen. Ik snap niet dat hier zo moeilijk over gedaan wordt... Maar dit is een beetje off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
MustacheNick schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:09:
Je zou Oxygen Updater kunnen proberen. Als je het niet vertrouwt, hier mijn uitleg: Anonymoussaurus in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MustacheNick
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:17:
[...]

Je zou Oxygen Updater kunnen proberen. Als je het niet vertrouwt, hier mijn uitleg: Anonymoussaurus in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie"
Thanks! Ik ga het meteen uitproberen!

Edit: Telefoon geflashed met TWRP en SuperSU erop gezet. Dit alles is prima verlopen.

Toen Oxygen Updater Root toegang gegeven om de update uit te voeren. Na het uitvoeren inderdaad tegen het encryptie verhaal aangelopen waardoor ik helaas mijn telefoon alsnog moest resetten naar fabrieksinstellingen. Gelukkig van te voren een back-up gemaakt van mijn bestanden _/-\o_ maar we draaien op 9.0.2 _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door MustacheNick op 29-05-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@LeMeNick In hoeverre heb je dan je data/bestanden/gegevens weer terug en hoe heb je de backup gemaakt?

Is dat 1 op 1 of moet je dan alsnog veel zaken weer opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
bartbh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:31:
@LeMeNick In hoeverre heb je dan je data/bestanden/gegevens weer terug en hoe heb je de backup gemaakt?

Is dat 1 op 1 of moet je dan alsnog veel zaken weer opnieuw installeren?
Mijn data (Foto's/Filmpjes en dergelijke) heb ik via de usb kabel op mijn laptop gezet. daardoor kan ik het zo terug slepen.
Tevens heb ik binnen instellingen de back-up aangezet naar google drive. hierdoor krijg je de optie om bij het opnieuw instellen de gegevens van de back-up/het laatst bekende apparaat terug te zetten. Alle applicaties worden weer gedownload en de icoontjes zelfs terug gezet op hun locatie. Zelf mijn widgets staan ingesteld zoals ze stonden.

Edit: Ik heb ook van mijn Whatsapp een back-up gemaakt zodat ik zo min mogelijk kwijt ben. Ik Archiveer al mijn gesprekken.

[ Voor 7% gewijzigd door MustacheNick op 29-05-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
MustacheNick schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:41:
[...]

Thanks! Ik ga het meteen uitproberen!

Edit: Telefoon geflashed met TWRP en SuperSU erop gezet. Dit alles is prima verlopen.

Toen Oxygen Updater Root toegang gegeven om de update uit te voeren. Na het uitvoeren inderdaad tegen het encryptie verhaal aangelopen waardoor ik helaas mijn telefoon alsnog moest resetten naar fabrieksinstellingen. Gelukkig van te voren een back-up gemaakt van mijn bestanden _/-\o_ maar we draaien op 9.0.2 _/-\o_ _/-\o_
Dat komt waarschijnlijk omdat je een wat oudere TWRP hebt geflashed. 3.3.1.0 is de nieuwste die daar volgens mij geen last van heeft.

Overigens, heh... SuperSU? Dat is al zo oud als de weg naar Rome. Of bedoelde je soms Magisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:02
Geen idee of het toegestaan is om dit hier te posten, maar ik verkoop mijn OnePlus 3T, mocht er iemand interesse hebben.

Nee inderdaad,dat mag niet :). Het staat op V&A, ze weten je nu te vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door janvanduschoten op 29-05-2019 14:31 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:17:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je een wat oudere TWRP hebt geflashed. 3.3.1.0 is de nieuwste die daar volgens mij geen last van heeft.

Overigens, heh... SuperSU? Dat is al zo oud als de weg naar Rome. Of bedoelde je soms Magisk?
Ik heb de meest recente TWRP gedownload via de App die zij hebben.

SuperSU inderdaad.. Ik heb de laatste tijd niet veel meer "GeRoot" dus ik wist niet van het bestaan van Magisk 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Th1x4nG schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:20:
Geen idee of het toegestaan is om dit hier te posten, maar ik verkoop mijn OnePlus 3T, mocht er iemand interesse hebben.

*knip*
Is inderdaad niet toegestaan (bovendien zitten er in dit topic eigenlijk alleen mensen die al een OP3/T hebben ;)), het is wel toegestaan om er naar te linken in je signature.

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 29-05-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
MustacheNick schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:22:
[...]

Ik heb de meest recente TWRP gedownload via de App die zij hebben.

SuperSU inderdaad.. Ik heb de laatste tijd niet veel meer "GeRoot" dus ik wist niet van het bestaan van Magisk 8)7 |:(
En welke versie is dat?

Magisk is veel beter en wordt regelmatig geüpdatet: https://github.com/topjohnwu/Magisk/releases

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MustacheNick
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:36:
[...]

En welke versie is dat?

Magisk is veel beter en wordt regelmatig geüpdatet: https://github.com/topjohnwu/Magisk/releases
Dat is inderdaad 3.3.1.0 8)7

Ik ga nu een poging doen om Magisk te installeren via de recovery. Ik zal eerst even UnSu draaien en Magisk uninstaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Vaag probleem hoor. Nu verse 9.0.2 geïnstalleerd en ik heb de Google cam geïnstalleerd. In het begin stelt deze prima scherp. Maar na een paar keer niet meer. Pak ik dan de standaard app, dan stelt deze direct scherp. Ga ik weer naar de Google cam, stelt deze ook weer scherp.

Is het nu een hardware of een software probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 14:32
Is er al bekend wanneer een standaard 3 ( niet geroot oid) de update krijgt?

Wil graag de phone clean houden in verband met bank mogelijkheden zoals draadloos betalen

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
wowly schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:16:

Wil graag de phone clean houden in verband met bank mogelijkheden zoals draadloos betalen
Rechtstreekse linkjes naar de OTA bestanden (flashen via recovery):

Oneplus 3
MD5: 2fcd035fe4d2f134b99f50d35a9842b2

Oneplus 3T
MD5: b4d333c8bb1608ed4b26fd2b2213619b

[ Voor 12% gewijzigd door ImNotnoa op 29-05-2019 15:49 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
wowly schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:16:

Gewoon Oxygen Updater downloaden. Download ze rechtstreeks van de servers en kan incrementele updates aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 14:32
okeedokeee dank jullie wel!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 21:12

Zjemm

...

De NPO app is nu echt waardeloos na de upgrade.
Heeft iedereen dat met versie 9? Of zou een factory reset nog wat helpen.

Ben bang dat oneplus hier niet zo snel wat aan zal doen het is immers een Nederlandse app met relatief gezien weinig gebruikers, en andere video apps lijken geen problemen te hebben

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phentaq
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:16
Ik hoor alleen maar slechte verhalen hier na de update naar Android Pie. Ik zat hier erg naar uit te kijken maar is het nog wel verstandig om te upgraden? Volgens mij is het wijzer om bij de oude versie te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zjemm schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:30:
De NPO app is nu echt waardeloos na de upgrade.
Wat is precies het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Phentaq schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:58:
Ik hoor alleen maar slechte verhalen hier na de update naar Android Pie. Ik zat hier erg naar uit te kijken maar is het nog wel verstandig om te upgraden? Volgens mij is het wijzer om bij de oude versie te blijven.
Misschien moet je dan beter lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phentaq
Esumontere schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:08:
[...]

Misschien moet je dan beter lezen.
Lees zelf maar naar de ervaringen van anderen hier. Of wil je zeggen dat men positief is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 15-09 23:31
Phentaq schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:25:
[...]

Lees zelf maar naar de ervaringen van anderen hier. Of wil je zeggen dat men positief is?
Ik draai hem hier en ja, sommige apps ogen wat slomer, maar ik ben van een hoop problemen af (Bluetooth disconnects bijv). Batterij merk ik weinig verandering aan.

Ik ben zelf erg tevreden over de nieuwe slider en DND. Scheelt me weer wat Tasker taken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phentaq
GroteBozewolf schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:18:
[...]

Ik draai hem hier en ja, sommige apps ogen wat slomer, maar ik ben van een hoop problemen af (Bluetooth disconnects bijv). Batterij merk ik weinig verandering aan.

Ik ben zelf erg tevreden over de nieuwe slider en DND. Scheelt me weer wat Tasker taken.
Goed om te horen dat je van een hoop problemen af bent. Momenteel ondervind ik geen problemen bij mijn huidige versie (batterij en snelheid wel wat minder maar dat is normaal), dus denk dat ik toch nog even wacht naar meer (positieve) ervaringen, wellicht dat ik later nog de knoop door hak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Phentaq schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:33:
[...]

Goed om te horen dat je van een hoop problemen af bent. Momenteel ondervind ik geen problemen bij mijn huidige versie (batterij en snelheid wel wat minder maar dat is normaal), dus denk dat ik toch nog even wacht naar meer (positieve) ervaringen, wellicht dat ik later nog de knoop door hak.
Tevreden mensen posten minder, dat kan het beeld vertekenen. Ik heb in ieder geval nul problemen (na een korte gewenningsperiode).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 21:12

Zjemm

...

NPO start probleem is weg na herinstallatie

Video haperde telkens, nu dus niet meer

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 23:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Phentaq schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:25:
[...]

Werkt prima bij mij, behalve parallel apps. Als je dat nodig hebt, moet je voorlopig weg blijven van de update.

Heb zelf nu als alternatief WhatsApp Business draaien. Is de enige app waar ik een 2e voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Clean install van OxygenOS 9.0.2 zorgde dat alles weer vlot ging. Sommige apps werken al langer wat trager op OP3T vind ik (google maps). Sinds de update naar pie vind ik vooral de gallerly/camera wat slomer maar de rest gaat vlot. Ik heb wel in dev opties de animaties voor vensterovergangen etc op 0 of 0.5 ipv 1 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet werken van parelel apps is voor mij toch wel een dealbreaker om niet te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:04
Ik heb een clean install gedaan, maar heb nu grote problemen met de play store. Ik kan geen apps meer downloaden.
Heb al een nieuwe clean install gedaan, maar zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Met een clean install bedoelen jullie dus :
1) factory reset
2) meteen update naar pie
3) backup terugzetten

Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wipe?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Zjemm schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:43:
NPO start probleem is weg na herinstallatie

Video haperde telkens, nu dus niet meer
Herinstallatie haalt bij mij helaas niets uit: beeld blijft haperen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Afgaande op mijn ervaringen heb ik gisteren een collega geadviseerd: Ik zou voorlopig gewoon lekker nog even op 8 blijven met de OP3. Met 9 kan ik namelijk geen enkel punt noemen waarop er iets verbeterd is op gebruiksvlak. Bij mij zijn er alleen verslechteringen: Overall trager geworden (niet alleen camera/gallery), vaak niet meer een foto na het nemen ervan kunnen sharen (ik moet dan per sé via de gallery app), NPO Start beeld niet meer vloeiend, en voor mij de meest irritante verslechtering: ik kan m vaak niet meer wakker maken en unlocken middels de sensor. Allemaal zaken die voorheen wél feilloos werkten. Maar goed, niet iedereen heeft dezelfde ervaringen lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:28
Heb je een factory reset gedaan na de update? Ik weet dat dat eigenlijk helemaal niet nodig zou moeten zijn, maarja.
Ik zit zelf nog op Android 7, en zolang het werkt heb ik eigenlijk helemaal geen zin om weer een avond bezig te zijn om alles terug te zetten en in te stellen.

There is no place like 127.0.0.1

Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie