Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:37
Zat ook te denken mijn accu te vervangen, maar de diagnostics geeft 82%, heb hem sinds juni 2016.

Heb wel de laatste maanden dat het geluid door de "oor speaker" zachter is. Hebben meer mensen dat probleem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Pepperoni schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:47:
Heb wel de laatste maanden dat het geluid door de "oor speaker" zachter is. Hebben meer mensen dat probleem?
Ik heb dit ook gehad. Zie Esumontere in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2" voor de werkende oplossing :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Allessendro schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Hier na 27 maanden met mijn 3T nog een batterij die "Healthy (93%) " aangeeft. Probeer, om de batterij te sparen, zo veel mogelijk tot 80% ipv 100% vol te laden.
Qua snelheid nog steeds een prima toestel, reden om voor wat nieuws te gaan kijken zijn bij mij: betere camera en (security) updates. Hoop het nog een jaartje uit te houden met de 3T.
Ik geloof er nooit zo in. Nooit gedaan ook. Software in de lader en telefoon (of laptop, EV, whatever) regelt het wel prima. Volgens al dat soort verhalen loop ik mijn accu's altijd te misbruiken als een echte martelaar }:O . Lekker 's nachts warmstoken door hem de hele nacht aan de lader te hebben >:)

Sinds november 2016: Mijn nu ca 30 maanden oude OnePlus 3 accu zit nog op 92% O-)

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 06-05-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:15
Bedankt voor de diagnostiek app. Alles werkt nog perfect op mijn op3.. batterij nog Op 91% zelfs!! Deze is nog nooit vervagen oid dus Happy. Kan ik nog ff doorgaan met deze phone 😁

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:49

Esumontere

Floep, banaan.

@Anonymoussaurus hoe betrouwbaar is die Diagnostics app? Ik heb afgelopen januari de batterij laten vervangen (niet bij OnePlus zelf, trouwens) en volgens jouw app zit ie op 74% :(

Overigens heb ik niet het idee dat het zo slecht is, eerlijk gezegd. Waar baseert die app het getal op?

[ Voor 44% gewijzigd door Esumontere op 06-05-2019 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:17

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Esumontere schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:44:
@Anonymoussaurus hoe betrouwbaar is die Diagnostics app? Ik heb afgelopen januari de batterij laten vervangen (niet bij OnePlus zelf, trouwens) en volgens jouw app zit ie op 74% :(

Overigens heb ik niet het idee dat het zo slecht is, eerlijk gezegd. Waar baseert die app het getal op?
Zou ik ook willen weten!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:37
Wow dat werkte echt heel erg goed, bedankt! Had al wat gevonden over die mesh maar daar was de oplossing telefoon uit elkaar en schoon blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:24

Is er een originele ingekomen? Kan een groot verschil zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Stoeptegel5 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:48:
[...]

Is er een originele ingekomen? Kan een groot verschil zijn
Hij heeft me de accu laten zien, dit was een originele OnePlus

EDIT: Lijkt erop dat ik opgelicht ben. Een maat van mij, ook met een 3T, heeft een maand of 2 geleden zijn accu laten vervangen bij dezelfde winkel en zijn accu zit nu op 77%. Ik zal ze morgen eens bellen, kijken hoe ze reageren...

[ Voor 32% gewijzigd door Esumontere op 06-05-2019 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

OnePlus kondigt Community Bèta 2 aan voor de OnePlus 3 en 3T!

Android 9 Community Beta 2 for OnePlus 3/3T
Hey everyone,

Here is the Community beta 2 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T, the update primarily contains bug fixes:

Changelog
  • Bug fixes
  • Clock timer and stopwatch interface display is incomplete
  • Microphone doesn't work when earphones are plugged in
  • Crash issues with native message app
Downloads:

daffie82 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:21:
[...]

Zou ik ook willen weten!
Interessant om jouw bevindingen te zien, Esumontere (ook op het gene wat je net zei over de reparatiewinkel). Volgens mij is het getal gebaseerd op het aantal charge cyclussen inclusief het aantal mAh wat er in totaal naar de accu is gegaan. Het is moeilijk om een exacte uitleg te geven, aangezien deze app van OnePlus zelf komt, die ook bij reparatiecentra wordt gebruikt om vast te stellen wat de gezondheid is van de accu. Je zou de app eens een wat langere tijd kunnen gebruiken (lees: een paar dagen tot een paar weken). Dit om de app een nauwkeuriger beeld te geven.

[ Voor 29% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-05-2019 23:11 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Laguna

Connaisseur

Esumontere schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:02:
[...]

Dat kan je toch niet zien? Er wordt zoveel nepspul aangeboden op internet dat op het oog amper te onderscheiden is van origineel. Net als de autolader van OnePlus waarbij dan Dash charging niet blijkt te werken. Over welke winkel hebben we het hier eigenlijk?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Laguna schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:58:
[...]

Dat kan je toch niet zien? Er wordt zoveel nepspul aangeboden op internet dat op het oog amper te onderscheiden is van origineel. Net als de autolader van OnePlus waarbij dan Dash charging niet blijkt te werken. Over welke winkel hebben we het hier eigenlijk?
Klopt. Het leek een originele OnePlus maar ik begin daar hard over te twijfelen. Overigens werkt Dash charge wel met deze accu.

Het was het "gsm repair center" in Nijmegen.
Anonymoussaurus schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:08:

OnePlus kondigt Community Bèta 2 aan voor de OnePlus 3 en 3T!

Android 9 Community Beta 2 for OnePlus 3/3T

[...]

Downloads:[...]

[...]

Interessant om jouw bevindingen te zien, Esumontere (ook op het gene wat je net zei over de reparatiewinkel). Volgens mij is het getal gebaseerd op het aantal charge cyclussen inclusief het aantal mAh wat er in totaal naar de accu is gegaan. Het is moeilijk om een exacte uitleg te geven, aangezien deze app van OnePlus zelf komt, die ook bij reparatiecentra wordt gebruikt om vast te stellen wat de gezondheid is van de accu. Je zou de app eens een wat langere tijd kunnen gebruiken (lees: een paar dagen tot een paar weken). Dit om de app een nauwkeuriger beeld te geven.
Ik zal het de komende dagen in de gaten houden, maar ik zal ook die winkel vandaag eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Esumontere schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:27:
[...]

Klopt. Het leek een originele OnePlus maar ik begin daar hard over te twijfelen. Overigens werkt Dash charge wel met deze accu.

[...]

Ik zal het de komende dagen in de gaten houden, maar ik zal ook die winkel vandaag eens bellen.
Je kan hem zelf ook even openschroeven en een kijkje nemen. De neppe lijken er inderdaad op maar er zijn wel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Esumontere schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:02:
[...]

EDIT: Lijkt erop dat ik opgelicht ben. Een maat van mij, ook met een 3T, heeft een maand of 2 geleden zijn accu laten vervangen bij dezelfde winkel en zijn accu zit nu op 77%. Ik zal ze morgen eens bellen, kijken hoe ze reageren...
Oh deze gemist. Ja dan zullen ze er wel Ali-accutjes ingegooid hebben :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Stoeptegel5 op 07-05-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Esumontere schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:27:
[...]

[...]

Okee, ik geef ze nog een kans. Ik heb ze opgebeld, en hij bood direct aan de accu te vervangen voor een gloednieuwe (die hij nog moet bestellen). Dat gaan we eerst maar proberen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Esumontere schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Okee, ik geef ze nog een kans. Ik heb ze opgebeld, en hij bood direct aan de accu te vervangen voor een gloednieuwe (die hij nog moet bestellen). Dat gaan we eerst maar proberen dan :)
Ik zou het wel controleren als ik jou was. Dat er een nieuwe accu in gaat en dat die daadwerkelijk origineel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Stoeptegel5 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:16:
[...]

Ik zou het wel controleren als ik jou was. Dat er een nieuwe accu in gaat en dat die daadwerkelijk origineel is.
Hoe wil je dat controleren?

Ik heb zelf de accu van mijn 3T ooit vervangen. Eentje van Aliexpress voor 10 euro.
Niet van de originele te onderscheiden... ik denk alleen niet dat dat een originele was voor die prijs

Wil je zeker weten origineel hebben moet je de telefoon opsturen naar oneplus

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

cypher21 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:31:
[...]

Hoe wil je dat controleren?

Ik heb zelf de accu van mijn 3T ooit vervangen. Eentje van Aliexpress voor 10 euro.
Niet van de originele te onderscheiden... ik denk alleen niet dat dat een originele was voor die prijs

Wil je zeker weten origineel hebben moet je de telefoon opsturen naar oneplus
Ik kan in elk geval kijken met de OP Diagnostics app wat de staat is van de accu net na vervanging, dat geeft iig al iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Esumontere schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:26:
[...]

Ik kan in elk geval kijken met de OP Diagnostics app wat de staat is van de accu net na vervanging, dat geeft iig al iets aan.
Mwoah... die gaf hier na vervanging gewoon 100% aan hoor :)
uiterlijk was 100% app ook. Na 2 maanden was er echter nog 90% over... zeker nep dus

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
[...]

Of je schroeft de boel even open en kijkt of de accu identiek is aan de originele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Stoeptegel5 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Of je schroeft de boel even open en kijkt of de accu identiek is aan de originele
Daar schiet je alsnog niks mee op, of hij ziet er hetzelfde uit en dan heb je nog steeds geen garantie dat ie origineel is of hij ziet er niet hetzelfde uit en dan nog kan ie origineel zijn of niet.

Zoals @cypher21 al aangaf opsturen naar OnePlus is de enige manier om zeker te zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Laguna schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:34:
[...]

Daar schiet je alsnog niks mee op, of hij ziet er hetzelfde uit en dan heb je nog steeds geen garantie dat ie origineel is of hij ziet er niet hetzelfde uit en dan nog kan ie origineel zijn of niet.

Zoals @cypher21 al aangaf opsturen naar OnePlus is de enige manier om zeker te zijn.
Ik heb nog geen third party accu gezien die precies hetzelfde eruit ziet. Je schiet er zeker wel wat mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Stoeptegel5 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:05:
[...]

Ik heb nog geen third party accu gezien die precies hetzelfde eruit ziet. Je schiet er zeker wel wat mee op.
Third party's zijn ook erg blij met mensen zoals jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Laguna schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:09:
[...]

Third party's zijn ook erg blij met mensen zoals jij.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
En, wie gaat er overstappen van een 3(T) naar een 7 (Pro)? Het jeukt wel een beetje na drie jaar, maar ik moet zeggen dat mijn 3 het nog even goed doet als dag 1. Snelheid, scherm, accuduur, alles is nog altijd dik in orde. En schadevrij. Voelt toch ietwat onnodig om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
S_Chief schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:52:
En, wie gaat er overstappen van een 3(T) naar een 7 (Pro)? Het jeukt wel een beetje na drie jaar, maar ik moet zeggen dat mijn 3 het nog even goed doet als dag 1. Snelheid, scherm, accuduur, alles is nog altijd dik in orde. En schadevrij. Voelt toch ietwat onnodig om te upgraden.
Ik ben overgestapt van een 3 naar een 7 Pro en verschil in snelheid en eigenlijk alles is (na een paar uur gebruiken) echt wel aanzienlijk. Wel denk ik de jack heeel erg ga missen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:24:
[...]

Ik ben overgestapt van een 3 naar een 7 Pro en verschil in snelheid en eigenlijk alles is (na een paar uur gebruiken) echt wel aanzienlijk. Wel denk ik de jack heeel erg ga missen :/.
Maar had je het ook gedaan als je zelf moest betalen?

Ik heb mijn OP3 naast een S10+ gehad, en voor mijn gevoel is snelheid niet de reden om te upgraden. Komt wellicht ook doordat ik vrij selectief ben in de apps die ik gebruik (geen Facebook etc.). Kan het ook mis hebben hoor, puur een gevoelskwestie. Moet even googelen of de 7 Pro hier ook bij providers komt te liggen, kan ik even gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:54
De technerd in mij wil nieuw speelgoed, maar als ik rationeel nadenk kan ik nog wel een jaar met de 3 doen. Batterij is nog vrij goed, weinig schade, we krijgen Android 9 nog.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Ik had er wel zin in maar
1. gewicht, lengte ? nee bedankt.
2. prijs is niet zo boeiend
3. OP3T kan in 2019 nog even mee -> Honor 20 / Pixel 4 /.. komt genoeg lekkers uit

YouTube: OnePlus 7 Pro Review: Settle In -> zijn conclusie is ook eerder 'mweh'.

[ Voor 4% gewijzigd door anessie op 15-05-2019 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

[...]

Anyhow, inmiddels is de accu afgelopen zaterdag wederom vervangen. De vervanger stond erop dat hij originele OnePlus-accu's levert, maar dat het een loterij is of ze echt goed zijn omdat ze niet meer worden geproduceerd en dus al een tijdje op de plank liggen bij de leverancier.

We gaan het zien hoe deze zich houdt. Vooralsnog gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn 3T is toch wel minder geworden na 2,5 jaar. Accu een stuk minder (85%) en de snelheid is zeker niet meer zo goed als in het begin.
Maar ik overweeg veel eerder over te stappen naar een Pixel 3a, omdat die veel meer aansluit bij wat ik zoek. Vooral dus de camera en de software ondersteuning voor een prijs gelijkwaardig aan de 3T toen ik 'm kocht. Het hoeft zeker niet de allersnelste te zijn als er maar geen merkbare vertragingen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dannisi schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 03:35:
[...]

De technerd in mij wil nieuw speelgoed, maar als ik rationeel nadenk kan ik nog wel een jaar met de 3 doen. Batterij is nog vrij goed, weinig schade, we krijgen Android 9 nog.
Dit. Tegen die tijd ga ik eens kijken wat er op de markt is. Ik zou graag bij een OP blijven vanwege de slider, maar uiteindelijk is bijna overal aan te wennen. Voor mij zijn er een aantal simpele dealbreakers wanneer ik toestellen voor mijn gebruik evalueer:
  • hoge prijs: meer dan 500-550 euro is geen optie
  • afgeronde schermranden: dit zie ik als effectief verlies van scherm door vervorming, nee bedankt
  • bloaty software: tot zover zijn OnePlus en Sony de enige twee met acceptabele software 'out of the box' geweest
  • te oud, dus korte resterende support termijn
Nice to have, geen dealbreakers:
  • 3.5mm jack
  • dual sim
  • geen notch
  • (relatief) goede camera

[ Voor 9% gewijzigd door Bundin op 15-05-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
S_Chief schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:27:
[...]

Maar had je het ook gedaan als je zelf moest betalen?

Ik heb mijn OP3 naast een S10+ gehad, en voor mijn gevoel is snelheid niet de reden om te upgraden. Komt wellicht ook doordat ik vrij selectief ben in de apps die ik gebruik (geen Facebook etc.). Kan het ook mis hebben hoor, puur een gevoelskwestie. Moet even googelen of de 7 Pro hier ook bij providers komt te liggen, kan ik even gaan kijken.
Waarschijnlijk niet, maar aangezien jij een S10+ hebt gehad moet dat denk ik geen probleem zijn. Ikzelf vind 700 euro gewoon erg veel geld voor een telefoon. Snelheid is voor mij één van de redenen. Vooral het ontwerp is gewoon erg goed en mooi. Behalve de afgeronde randen ben ik niet zo'n fan van, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:36:
[...]

Waarschijnlijk niet, maar aangezien jij een S10+ hebt gehad moet dat denk ik geen probleem zijn. Ikzelf vind 700 euro gewoon erg veel geld voor een telefoon. Snelheid is voor mij één van de redenen. Vooral het ontwerp is gewoon erg goed en mooi. Behalve de afgeronde randen ben ik niet zo'n fan van, maar ach.
Ik lees het als in dat @S_Chief z'n OP3 heeft vergeleken met een S10+ van iemand anders O-)

Ik vind de 7 Pro het geld niet waard en de reguliere 7 biedt al helemaal weinig extra's vergeleken met m'n OP3. Ik zou wel graag een nieuwe look willen en ben al enige tijd naarstig op zoek naar de Nillkin Synthetic Fiber case, maar echt nergens meer te vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Anonymoussaurus S10+ was van de MediaMarkt, niet van mij. OP3 is nog mijn dagelijkse telefoon, en ik twijfel tussen niet upgraden, een 7 Pro en een S10+.

@Laguna eBay ook niet meer? Heb die case al een tijdje, bevalt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
S_Chief schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:53:
@Anonymoussaurus S10+ was van de MediaMarkt, niet van mij. OP3 is nog mijn dagelijkse telefoon, en ik twijfel tussen niet upgraden, een 7 Pro en een S10+.

Heel objectief gezien zou ik echt alsnog gaan voor een OnePlus (persoonlijk). Dat komt meer omdat ik de software gewoon superieur vind, hij UFS 3.0 heeft, geen draadloos laden (vind ik zelf een nadeel) en de alert-slider heeft. Dat zijn mijn punten die ik nu zo even snel kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

S_Chief schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:53:

Nee echt helemaal nergens meer, heel bizar dat dat tegenwoordig nog kan. De Frosted Shield variant is nog volop verkrijgbaar, maar die heb ik er inmiddels al geruime tijd op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMellema
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 19:35
Ik heb even een kort vraagje.

Ik gebruik op dit moment een Oneplus 3t met Android 8.0. Op dit moment is die community beta bezig. Ik zit er over na te denken om deze beta te installeren op mijn telefoon. Zijn er mensen hier die beta 1 of 2 op dit moment gebruiken. Zo ja? raden jullie het aan om te upgraden naar deze beta of is het verstandiger om te wachten tot een stable release.

(Excuses als deze vraag eerder in dit forum is gesteld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
JMellema schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:40:
Ik heb even een kort vraagje.

Ik gebruik op dit moment een Oneplus 3t met Android 8.0. Op dit moment is die community beta bezig. Ik zit er over na te denken om deze beta te installeren op mijn telefoon. Zijn er mensen hier die beta 1 of 2 op dit moment gebruiken. Zo ja? raden jullie het aan om te upgraden naar deze beta of is het verstandiger om te wachten tot een stable release.

(Excuses als deze vraag eerder in dit forum is gesteld!)
Ik draai de communitybeta 1 op mn oneplus 3. Heb geen enkel probleem ervaren, alles werkt soepel en de interface is ook een stuk beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMellema
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 19:35
Stoeptegel5 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Ik draai de communitybeta 1 op mn oneplus 3. Heb geen enkel probleem ervaren, alles werkt soepel en de interface is ook een stuk beter. :)
Hoe zit het met batterij gebruik?
Ik las op het oneplus forum dat sommige mensen daar over klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
JMellema schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:53:
[...]

Hoe zit het met batterij gebruik?
Ik las op het oneplus forum dat sommige mensen daar over klagen
Bij is die prima, misschien zelfs wat beter dan android 8. Er zijn zoveel variabelen die de batterijduur beïnvloeden dus er zijn altijd mensen die klagen. Meestal Indiërs trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 23:03
Laguna schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:10:
[...]
Ik zou wel graag een nieuwe look willen en ben al enige tijd naarstig op zoek naar de Nillkin Synthetic Fiber case, maar echt nergens meer te vinden :'(
Nillkin synthetic fiber phone case for oneplus 3T/LG g6/huawei mate 9 case cover Carbon Fiber PP Plastic Back Cover Case
https://s.click.aliexpress.com/e/3LOAEsdHp

Edit: Sorry, niet meer voor de OP3(T) zie ik nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Omer op 19-05-2019 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Omer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 00:18:
[...]

Nillkin synthetic fiber phone case for oneplus 3T/LG g6/huawei mate 9 case cover Carbon Fiber PP Plastic Back Cover Case
https://s.click.aliexpress.com/e/3LOAEsdHp

Edit: Sorry, niet meer voor de OP3(T) zie ik nu.
Ja heel misleidend, die was ik zelf ook al eens tegengekomen. Ben al bezig sinds december, maar de aanhouder wint (hoop ik dan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dannisi schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 05:21:
[...]

Maar wel

[...]

7 euro voor een batterij is niks, maar als ze dan 50 euro labor fee rekenen wordt het al meteen een stuk duurder.
Iemand dit al eens laten doen en weet wat de totale prijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had de 3. En op de accu die achteruit ging na had ik weinig te klagen. Met dash/warp/whatever heb je de accu zo weer vol. Maarja na 2 jaar wil je wel wat anders. En dan zie je dat de concurrentie met meerdere camera's aan komt zetten. Oneplus nog niet.

Ik kocht een LG oled tv ten tijde van de actie dat je de LG V30 erbij kreeg. Pluspunten: quaddac, groothoek camera erbij. Minpunten: geen OxygenOS / clean Android feel. Door de groothoekcamera bleef ik die liever meenemen dan de Oneplus 3. Want ik heb ze beide een tijdje naast elkaar gebruikt.

En dan is er nu de 7 pro. Ook die heeft een groothoek camera nu aan boord eindelijk. En de betere software. Maar dan is er de flinke toename qua prijs en afmetingen. Qua prijs hoop ik via T-Mobile icm abonnementverlenging wat te kunnen regelen. Afmetingen is afwachten of ik dat nog hanteerbaar ga vinden.

In de tussentijd vond ik als Oneplus 3 bezitter de 3T, 5, 5T, 6 en 6T nooit echt verleidelijk genoeg. Incrementele upgrades. Maar met de 7 pro: groothoek en tele, 90Hz scherm (geen idee waarom ik het fijn zou vinden maar it's nice to have), pop-up netjes de frontcamera weggewerkt. Dus de 7 pro is nu sinds tijden de eerste echte upgrade die mij wel over de streep trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Joosie200 Bedankt voor je reactie. Leuk om te lezen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Grappig, staat nog niks op het forum. Zal zo wel komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:04

ikt

Ik heb nog niks langs zien komen op de OnePlus forums/website, waar haal je dit zo snel vandaan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:03
ikt schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:07:
Ik heb nog niks langs zien komen op de OnePlus forums/website, waar haal je dit zo snel vandaan? :+
Ik gewoon uit het artikel op de frontpage. :+ Maar ik denk dat ze een persrelease hebben verzonden via de e-mail, uit het artikel:
OnePlus meldt in een e-mail dat de upgrade naar Android 9 voor de toestellen vanaf woensdag wereldwijd wordt uitgebracht.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 22-05-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 10:02
Iemand al de update kunnen binnenhengelen? Via Tunnelbear nog niets ontvangen iniedergeval..

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ottie93 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:20:
Iemand al de update kunnen binnenhengelen? Via Tunnelbear nog niets ontvangen iniedergeval..
Wordt op het moment van schrijven nog niet uitgerold.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hier is 'ie dan!

OxygenOS 9.0.2 based on Android PIE for OnePlus 3 & OnePlus 3T
Hey everyone,

The wait's over! Here's Android Pie for the OnePlus 3 and OnePlus 3T.
We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 9.0.2 for the both devices.

Changelog:

System
  • Updated system to Android™ 9 Pie™
  • Brand new UI for Android Pie
  • Updated Android security patch to 2019.4
Do Not Disturb mode
  • You can now customize the time range in the new Do Not Disturb mode
New Gaming mode 3.0
  • Supported displaying text content of the heads up notifications
  • Added notification for 3rd party calls
Phone
  • Dialer now supports Google Duo
Camera
  • Supports Google Lens to provide you with powerful image recognition experience
System
  • General bug fixes and improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 16:18

Perkouw

Moderator General Chat
so using VPN to download this build might not work as the rollout is not based on regions and is randomly pushed out to a very limited number of devices.
Hé dat zou vervelend zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
omdat ik al een lange tijd rondloop met de camera focus bug en ik eigenlijk ook wel behoefte had aan wat anders, heb ik de OP3 aan de kant gelegd voor een Nokia 7.1, van flaggenschip naar mid-range, ben niet zo'n high-end user meer, als het maar werkt (en de prijs wat viel binnen budget!),ik kan in ieder geval weer fatsoenlijk foto's maken ;)
zit er nu nog over te twijfelen om de op3 te laten repareren of dat ik hem zo verkoop of gewoon in de la beland om bij een grote opruim/schoonmaak dag naar de recycle center te worden gedeponeerd...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Perkouw schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:33:
[...]

Hé dat zou vervelend zijn. :+
Maakt niet uit. Lang leve Oxygen Updater. We zijn hem al aan het toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:51:
[...]

Maakt niet uit. Lang leve Oxygen Updater. We zijn hem al aan het toevoegen.
Cool! Weet je ook wanneer hij erop staat en of ik gewoon kan updaten vanaf beta1? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Stoeptegel5 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Cool! Weet je ook wanneer hij erop staat en of ik gewoon kan updaten vanaf beta1? _/-\o_
Welke telefoon? Voor de 3 staat hij er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Oneplus 3, ik zie hem nog niet in de oxygen updater

Edit: Gek, ik zie hem nog steeds niet. Ook niet na alles herstarten

[ Voor 13% gewijzigd door Stoeptegel5 op 22-05-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik wel, ook al geïnstalleerd. Ziet er anders uit, werkt hetzelfde. Maar wie heeft bedacht dat de tijd in de statusbar naar links moest?! Mafklappers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Bundin schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:20:
Ik wel, ook al geïnstalleerd. Ziet er anders uit, werkt hetzelfde. Maar wie heeft bedacht dat de tijd in de statusbar naar links moest?! Mafklappers!
Lekker suf, dat was bij de 6/6T vanwege de nodge en daardoor ruimtegebrek. Maar daar heeft de 3/3T logischer wijs geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Ben je ook al bezig met de 3T? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Nou, update via Oxygen Updater geinstalleerd... en ik wil weer terug. Parallel Whatsapp werkt niet meer en die gebruik ik helaas maar de hele dag. Gvd.

Whatsapp crashte bij elk bericht dat ik verstuurde. Dus uiteindelijk de parallel whatsapp uit gezet en weer aangezien. Backup terug gezet... en werkt niet. Can't connect. Schone installatie werkt wel, maar dan ben ik dus 41k berichten kwijt. Dus ik baal wel als een stekker... En ook een schone installatie kan ik geen reet mee. Ding ziet contacten niet, via contacts een chat proberen te openen werkt niet, dan crasht ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Haha, was me nog niet eens opgevallen. Ik zie t nu ja. Ach, over een week weet je niet beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Omer op 22-05-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:42
Gedownload via de Oxygen updater (vooraf in de settings ingesteld op "volledige update"). Bij uitvoeren van lokale update krijg ik een update failed, en moet ik herstarten. Helaas geen concretere melding... Bij een incrementele update zelfde probleem.

Ik heb een unlocked bootloader. De beta's kon ik vanwege deze reden niet installeren, maar bij deze stabiele upgrade lijkt het weer niet mogelijk.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Ik had mezelf aangeleerd om na een update de cache te legen (had ik ooit ergens gelezen), op twee plekken: binnen Android en in Recovery ('Wipe Data and cache' -> 'Wipe cache'). Ik kan die cache binnen Android na de update niet meer vinden. Zat voorheen ergens onder 'Storage' of zo. Weet iemand waar die nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Nk1qZ8H.jpg

Hij staat er nog steeds niet haha

[ Voor 4% gewijzigd door Stoeptegel5 op 22-05-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

DizzyWeb schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:04:
Nou, update via Oxygen Updater geinstalleerd... en ik wil weer terug. Parallel Whatsapp werkt niet meer en die gebruik ik helaas maar de hele dag. Gvd.

Whatsapp crashte bij elk bericht dat ik verstuurde. Dus uiteindelijk de parallel whatsapp uit gezet en weer aangezien. Backup terug gezet... en werkt niet. Can't connect. Schone installatie werkt wel, maar dan ben ik dus 41k berichten kwijt. Dus ik baal wel als een stekker... En ook een schone installatie kan ik geen reet mee. Ding ziet contacten niet, via contacts een chat proberen te openen werkt niet, dan crasht ie weer.
Whatsapp Business al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
DizzyWeb schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:04:

Meer mensen hier last van? Voor mij ook een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:01

WCA

Dat whatsapp verhaal is eerder een keer voorgekomen, ik kreeg toen een patch van een chatmedewerker

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Stoeptegel5 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Oneplus 3, ik zie hem nog niet in de oxygen updater

Edit: Gek, ik zie hem nog steeds niet. Ook niet na alles herstarten
Esumontere schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:32:
[...]

Ben je ook al bezig met de 3T? :D
chielmi schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:59:
Gedownload via de Oxygen updater (vooraf in de settings ingesteld op "volledige update"). Bij uitvoeren van lokale update krijg ik een update failed, en moet ik herstarten. Helaas geen concretere melding... Bij een incrementele update zelfde probleem.

Ik heb een unlocked bootloader. De beta's kon ik vanwege deze reden niet installeren, maar bij deze stabiele upgrade lijkt het weer niet mogelijk.

Iemand nog suggesties?
Op welke versie zit je? Alles staat nu gelinkt, ook de Community Bèta > 9.0.2. Ook voor de 3T. Voor unlocked bootloader moet je de volledige update binnenhalen.
Laguna schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:29:
[...]

Lekker suf, dat was bij de 6/6T vanwege de nodge en daardoor ruimtegebrek. Maar daar heeft de 3/3T logischer wijs geen last van.
Ik ben er aan gaan wennen na letterlijk 1 dag. Plus, is een Android P dingetje volgens mij.
Omer schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:31:
Ik had mezelf aangeleerd om na een update de cache te legen (had ik ooit ergens gelezen), op twee plekken: binnen Android en in Recovery ('Wipe Data and cache' -> 'Wipe cache'). Ik kan die cache binnen Android na de update niet meer vinden. Zat voorheen ergens onder 'Storage' of zo. Weet iemand waar die nu zit?
Nope, bestaat niet meer. Is in Android P (in het algemeen) weggehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:31:

Op welke versie zit je? Alles staat nu gelinkt, ook de Community Bèta > 9.0.2. Ook voor de 3T. Voor unlocked bootloader moet je de volledige update binnenhalen.
Ik heb hem binnengetrokken inmiddels!

Voor mij is die 2e whatsapp ook wel noodzakelijk, dus ik hoop dat die functioneert bij gebruik van WA Business...

[ Voor 15% gewijzigd door Esumontere op 22-05-2019 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Je moet volgens mij het volgende instellen in de Oxygen updater app:

Update methode: Android p community-beta, dan zie je hem wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Nope, bestaat niet meer. Is in Android P (in het algemeen) weggehaald.
Ok, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Ik ben er aan gaan wennen na letterlijk 1 dag. Plus, is een Android P dingetje volgens mij.
Ja niet zo gek, Google moest dat wel doen vanwege de Pixel 3XL met z'n enorme nodge, maar OnePlus had makkelijk een optie kunnen implementeren waarbij de gebruiker zelf kan bepalen waar de tijd staat. Maar dit is nog wel overkomelijk, het aanpassen van het gedrag van de alert-slider daarentegen is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik kan nu alleen de Pixel Camera app niet meer downloaden :(

EDIT: na wat beter zoeken toch gevonden :+

[ Voor 31% gewijzigd door Esumontere op 23-05-2019 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

streelder schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:07:
[...]

Nee, je moet gewoon stable hebben.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
streelder schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:07:
[...]

Ja nu heb ik hem, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-08 15:45
chielmi schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:59:

Iemand nog suggesties?
Same here. Geen root en stock oos 5.0.8 + stock recovery, wel een unlocked bootloader. Blijkbaar werkt dat niet? Dan maar geen Pie, geen zin om mijn telefoon te formatteren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Stoeptegel5 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:10:
[...]

Ja nu heb ik hem, dankjewel!
Zeker dat je nu niet de Beta geinstalleerd hebt?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
GreNade schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Ik weet het niet. Er staat nu dat ik Oxygen OS 9.0.2 heb haha, is dat de tweede beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Adaway werkt niet in Pie 9.0.2
Dat gaan we dus niet doen.

https://forum.xda-develop...oid-t3932760/post79581949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@Esumontere en anderen: kan iemand bevestigen of Parallel Whatsapp blijft werken normaliter? Ik wil graag naar 9.0 maar wel met 2x whatsapp werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
GreNade schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Omdat hij al op de beta zat moet je dit instellen, wordt ook aangegeven als je de eerste keer de app start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Aikon schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:02:
@Esumontere en anderen: kan iemand bevestigen of Parallel Whatsapp blijft werken normaliter? Ik wil graag naar 9.0 maar wel met 2x whatsapp werkend.
Nee, bij mij niet. Ik heb de 2e whatsapp nu draaien, ik kan berichten ontvangen, maar hij heeft geen toegang tot contacten of wat dan ook buiten de parallel omgeving. Ik weet niet of ik berichten kan sturen, dat blijkt wat lastig als je 0 contacten hebt.

Parallel Apps is ernstig stuk, was schijnbaar in de betas al lang zo als ik het OP forum doorzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Aikon schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:02:
Parallel WhatsApp is inderdaad stuk. Als omweg kan je WhatsApp for Business gebruiken, dat doe ik nu en die werkt feilloos naast gewone WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Kijk ik er trouwens overheen of heeft het OnePlus forum niet eens een zoekfunctie in een thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@Laguna kon ik ook niet vinden, vandaar ook de vraag hier.

Zonde, gaan ze dus wellicht ook niet fixen als t in de betas al niet werkte. Maar eens naar WB kijken dan.

Verder werkt wel alles? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Laguna schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:28:
[...]

Ja niet zo gek, Google moest dat wel doen vanwege de Pixel 3XL met z'n enorme nodge, maar OnePlus had makkelijk een optie kunnen implementeren waarbij de gebruiker zelf kan bepalen waar de tijd staat. Maar dit is nog wel overkomelijk, het aanpassen van het gedrag van de alert-slider daarentegen is dat niet.
Wat is er mis met de alert-slider nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Aikon schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:21:
@Laguna kon ik ook niet vinden, vandaar ook de vraag hier.
Wel echt slecht, leuk met al die threads met honderden pagina's, totaal nutteloos zo.
Brummetje schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:28:
[...]

Wat is er mis met de alert-slider nu?
Ik gebruik dagelijks de DND functionaliteit van de alert-slider en dat kan niet meer in OxygenOS 9, daarom blijf ik maar bij OxygenOS 5.0.8. Zie ook mijn reactie op de FP: Laguna in 'nieuws: OnePlus brengt Android 9-upgrade uit voor OnePlus 3 en 3T'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Laguna schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:37:
[...]

Wel echt slecht, leuk met al die threads met honderden pagina's, totaal nutteloos zo.

[...]

Ik gebruik dagelijks de DND functionaliteit van de alert-slider en dat kan niet meer in OxygenOS 9, daarom blijf ik maar bij OxygenOS 5.0.8. Zie ook mijn reactie op de FP: Laguna in 'nieuws: OnePlus brengt Android 9-upgrade uit voor OnePlus 3 en 3T'
Wacht dus als ik het goed begrijp kan je niet meer DND aanzetten met de slider?

@Hieronder: Oke dat is wel echt serieus naar want dat gebruik ik wel echt heel vaak :(

[ Voor 6% gewijzigd door Brummetje op 24-05-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Brummetje schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Wacht dus als ik het goed begrijp kan je niet meer DND aanzetten met de slider?
Klopt, dat moet nu via een notification toggle of met een schedule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Toch wel bijzonder. Als je een paar maanden terug gaat in dit topic, zie je alleen maar klachten over de alert-slider behaviour op de Oneplus 3T. Dingen als "Wie heeft bedacht om DND op de alert slider te zetten?!? Nu kan ik DND niet schedulen!"

Zo zie je maar dat het niet een slechte functie is, mensen worden gewoon zenuwachtig van verandering. (ik zat overigens ook in het DND-op-alertslider kamp, maar eigenlijk doet de stil functie bijna hetzelfde, dus ik erger me er niet enorm aan)

[ Voor 17% gewijzigd door WCA op 24-05-2019 09:56 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

GreNade schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:55:
Toch wel bijzonder. Als je een paar maanden terug gaat in dit topic, zie je alleen maar klachten over de alert-slider behaviour op de Oneplus 3T. Dingen als "Wie heeft bedacht om DND op de alert slider te zetten?!? Nu kan ik DND niet schedulen!"

Zo zie je maar dat het niet een slechte functie is, mensen worden gewoon zenuwachtig van verandering
Het is natuurlijk heel erg persoonlijk welke optie je wel of niet gebruikt. Daarom is het raar dat OnePlus niet gewoon de optie geeft om 3 standen zelf helemaal te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
GreNade schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:55:

Zo zie je maar dat het niet een slechte functie is, mensen worden gewoon zenuwachtig van verandering. (ik zat overigens ook in het DND-op-alertslider kamp, maar eigenlijk doet de stil functie bijna hetzelfde, dus ik erger me er niet enorm aan)
Precies dit :P Ik ergerde me aan de verandering toen DND erbij kwam en nu ergerde ik me opnieuw (tot ik om mezelf moest lachen) toen DND er weer af ging. Gevalletje 'iew, verandering!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Misschien mis ik iets hoor, maar wat is het verschil tussen DND mode en de nieuwe 'stil' mode (bovenste stand van slider)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Esumontere schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:17:
Misschien mis ik iets hoor, maar wat is het verschil tussen DND mode en de nieuwe 'stil' mode (bovenste stand van slider)?
Verschillen:

- DND kan je uitzonderingen instellen per contact
- Bij DND krijg je met het scherm aan geen meldingen van notificaties als een pop-upje
- Bij DND wordt je mediavolume niet direct gemutet

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Bij mij staat de alert-slider zelden op de stand geluid, bijna altijd op trillen en als ik slaap op DND (zodat je nog wel bereikbaar bent in noodgevallen). Als ik zou upgraden naar OxygenOS 9 wordt het hele nut van de alert-slider teniet gedaan, zou dan 99% van de tijd in het midden staan (tril), wat ook nog eens een stomme positie is aangezien die het meest gevoelig is voor verschuivingen.

Het ontgaat mij ook volkomen waarom men liever de teruggekeerde setup (geluid-tril-stil) heeft, in welke situatie gebruik je nou stil waar je DND niet voor kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Laguna schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:32:
Bij mij staat de alert-slider zelden op de stand geluid, bijna altijd op trillen en als ik slaap op DND (zodat je nog wel bereikbaar bent in noodgevallen). Als ik zou upgraden naar OxygenOS 9 wordt het hele nut van de alert-slider teniet gedaan, zou dan 99% van de tijd in het midden staan (tril), wat ook nog eens een stomme positie is aangezien die het meest gevoelig is voor verschuivingen.

Het ontgaat mij ook volkomen waarom men liever de teruggekeerde setup (geluid-tril-stil) heeft, in welke situatie gebruik je nou stil waar je DND niet voor kunt gebruiken?
DND vind ik vervelend, want dan krijg je tijdens het gebruiken van je telefoon ook geen notificaties meer.

De middenpositie is voor mij nog nooit een positie geweest overigens, die slider is echt niet gemaakt van koek, en verplaatst echt niet uit zichzelf van positie.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ook geupgrade

Tot nu toe valt me dit op:

BT stack lijkt verbeterd. Tot nu toe maakt hij iedere keer verbinding in de auto en dat was eerst problematisch . Headset moet ik nog uitproberen.
App drawer laat bij mij standaard alleen nog maar catagorien zien of de laatst gebruikte apps, om de hele lijst te zien moet ik op pijltje terug drukken, zwaar irritant en ik zie ook geen optie om dit te wijzigen.
App switcher, alles staat nu naast elkaar waardoor je veel minder overzicht hebt. Oude interface was imo beter.
Je kan eindelijk je eigen accent kleur kiezen.
Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie