Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
Hangt er vanaf:
Soms is het voldoende om een app geforceerd te sluiten
Ik heb Endomondo sportstracker verwijderd.
Van 2 andere apps het recht op locatie-opvragingen ingetrokken.

Die aanpassing van de machtiging op de google search app heb ik via wat googlen gevonden.

Mijn smartwatch triggert bijvoorbeeld nogal vaak Google Fit. Het is een keuze of je dat wilt of niet.
JamesB009 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:54:
Wat zijn je acties als je ziet dat wakelock detector iets aangeeft dat vaak iets opent?

[...]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:32
derootn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:40:
[...]

Ik dashcharge wel elke dag..
In de auto laad ik hem na mijn werk een 30tal% op met mijn blitzwolf charger.
Maar zoals ik zei is de gezondheid nog 92%. Geen idee of zo'n app betrouwbaar is..
Is niet betrouwbaar! Ik heb zelf een usb meter'tje en die rapporteerde dat er van 0 naar 100% 3131mAh der door heen was gegaan. Das wel wat minder dan wat die app aangeeft namelijk 2432mAh.

https://photos.app.goo.gl/ZdWj3UdlD7YRZV9i1

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:08
Goedendag,

Wellicht dat men dit volgende probleem herkend:

Sinds enkele maanden heb een probleem met mij OP3. Of beter gezegd ... andere mensen hebben problemen met mijn OP3.... :(

Als ik een telefoongesprek voer (maakt niet uit of ik zelf bel of gebeld wordt), dan ondervind de andere kant hinder van een echo. Soms is dit alleen de eerste paar seconden, soms het gehele gesprek langs. De echo is alleen als zij zelf praten.
Mijn gedachte is dat er een loop optreedt doordat de noice cancelling microfoon het geluid oppikt en terugstuurt.

Ik heb al contact gehad met OnePlus. De bughunters vroegen meerdere logs op van mijn toestel tijdens een actieve call.
Zij geven aan niks te kunnen vinden wat het probleem veroorzaakt en raden aan om het toestel ter RMA op te sturen, omdat zij denken dat het een hardwarematig defect is.

Wat ik al geprobeerd heb:

factory reset
official rom opnieuw geflashed
bèta rom geflashed
cache/dalvik gewiped
geroot + de app DeFluence geprobeerd
XML-files aangepast op aanraden van users die hetzelfde probleem heeft (internet staat er vol mee)

Dit alles gaf geen oplossing.

Dat dit hardwarematig is gaat er bij mij niet in. Mijn zwager heeft de OP3T op mijn aanraden gekocht, en hij kreeg vanaf het eerste gebruik ook dezelfde boodschap terug; echo tijdens het bellen.

Eigenlijk wil ik geen custom rom draaien omdat ik goed tevreden ben over de stabiliteit, m.u.v. de echo.

Iemand tips? Ik wil mijn toestel niet kwijt zijn voor 4-5 weken, die ik dan terug krijg met de boodschap: niks kunnen vinden, betaal €xx euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
Vroeger heb ik wel eens een ZTE toestel gehad waar ik ook vaak, maar niet altijd, vreemde echo's had.

Dit bleek toen te maken te hebben met 'HD-voice" (betere geluidskwaliteit met behulp van het 3G netwerk), en was alleen een probleem als het gesprek gestart was door de ander op het KPN netwerk met een HD-voice-geschikt toestel.

Dat was toen eenvoudig te testen door het voorkeursnetwerk-type even op 2G te zetten.
Dan moet je het natuurlijk wel eerst weten te reproduceren.
CuBras schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:02:
Goedendag,

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goedendag,

Sinds enkele maanden heb een probleem met mij OP3. Of beter gezegd ... andere mensen hebben problemen met mijn OP3.... :(

Als ik een telefoongesprek voer (maakt niet uit of ik zelf bel of gebeld wordt), dan ondervind de andere kant hinder van een echo. Soms is dit alleen de eerste paar seconden, soms het gehele gesprek langs. De echo is alleen als zij zelf praten.
Mijn gedachte is dat er een loop optreedt doordat de noice cancelling microfoon het geluid oppikt en terugstuurt.

Ik heb al contact gehad met OnePlus. De bughunters vroegen meerdere logs op van mijn toestel tijdens een actieve call.
Zij geven aan niks te kunnen vinden wat het probleem veroorzaakt en raden aan om het toestel ter RMA op te sturen, omdat zij denken dat het een hardwarematig defect is.

factory reset
bèta rom geflashed
cache/dalvik gewiped
XML-files aangepast op aanraden van users die hetzelfde probleem heeft (internet staat er vol mee)

Dat dit hardwarematig is gaat er bij mij niet in. Mijn zwager heeft de OP3T op mijn aanraden gekocht, en hij kreeg vanaf het eerste gebruik ook dezelfde boodschap terug; echo tijdens het bellen.

Eigenlijk wil ik geen custom rom draaien omdat ik goed tevreden ben over de stabiliteit, m.u.v. de echo.

Iemand tips? Ik wil mijn toestel niet kwijt zijn voor 4-5 weken, die ik dan terug krijg met de boodschap: niks kunnen vinden, betaal €xx euro.
Ik had het bij mijn Moto G (2014). Ik dacht ook dat het software was, maar na weer helemaal naar de standaard rom te zijn gegaan en dus alles gereset was het nog niet verholpen.
Opgestuurd en uiteindelijk is het hele moederbord vervangen. (na gezeik te hebben over dat ik de bootloader had unlocked...). En toen werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Jelte schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:34:
[...]
Ik had het bij mijn Moto G (2014). Ik dacht ook dat het software was, maar na weer helemaal naar de standaard rom te zijn gegaan en dus alles gereset was het nog niet verholpen.
Opgestuurd en uiteindelijk is het hele moederbord vervangen. (na gezeik te hebben over dat ik de bootloader had unlocked...). En toen werkte het weer.
Het is geen hardware probleem maar software matig. Waarom? Nou, fabrikanten nemen de moeite niet omdit soort problemen op te lossen zette de er gewoon een heel nieuwe moederbord in.

Ik heb even iemand gevraagd die het probleem ook had en opgelost heeft. Ik zal er nog op terug komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 06:59:
[...]

Het is geen hardware probleem maar software matig. Waarom? Nou, fabrikanten nemen de moeite niet omdit soort problemen op te lossen zette de er gewoon een heel nieuwe moederbord in.

Ik heb even iemand gevraagd die het probleem ook had en opgelost heeft. Ik zal er nog op terug komen!
waarom lostte een volledige reset naar de standaard rom het niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Open Beta 24/15 is onderweg naar OxygenOS. Zal vermoedelijk maandag of dinsdag komen. De update is namelijk teruggetrokken voor HydrogenOS, omdat er problemen zouden zijn met de vingerafdrukscanner bij die update. Er wordt wel een feature toegevoegd waar men al lang om vraagt. Hier de changelog tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5rQ2em3.png

Bronnen:
Goedendag,

factory reset
bèta rom geflashed
cache/dalvik gewiped

De enige manier om daar achter te komen is om een custom kernel en custom ROM te installeren. Treed het probleem nog steeds op? Dan is het vermoedelijk een hardwarematig probleem. Zo niet, dan is het duidelijk OxygenOS. Ik heb een OnePlus 3 en heb nog niemand horen klagen hierover.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Jelte schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:56:
[...]
waarom lostte een volledige reset naar de standaard rom het niet op?
Omdat dat geen volledige reset is! Wat hij zou kunnen doen is de Unbrick Guide Method 2 gebruiken om uit te sluiten of dit ook daadwerkelijk het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Puddi Puddin schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:17:
[...]

Omdat dat geen volledige reset is! Wat hij zou kunnen doen is de Unbrick Guide Method 2 gebruiken om uit te sluiten of dit ook daadwerkelijk het probleem is.
Sorry ik bedoel dat ik van een custom rom kwam en de originele rom weer had geflashed. Dat lijkt me wel een goede reset toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Jelte schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:26:
[...]

Sorry ik bedoel dat ik van een custom rom kwam en de originele rom weer had geflashed. Dat lijkt me wel een goede reset toch?
Heb je enkel de rom geflashed? Als je switched raad ik aan alles te wipe. Dan OOS te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Weird. Heb mijn toestel in Dubai gekocht omdat ik in Muscat woonde (zijn daar niet te koop). Nu ben ik sinds gisteren terug in Nederland, maar kan geen 4G verbinding krijgen; maximaal is H+. Iemand enig idee waar dat aan ligt? Mensen die hier thuis zijn hebben wel een 4G verbinding bij dezelfde provider (Vodafone), dus aan de dekking kan het niet liggen. Iemand enig idee hoe dit te checken? Op het toestel heb ik 4G geselecteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13
@Sanction er zijn verschillende versies van de OnePlus 3/3T in de omloop, het grootste verschil is de ondersteuning van frequentie. Kijk maar op de OnePlus website:
Noord-Amerikaans model
WCDMA: Banden 1/2/4/5/8
FDD-LTE: Banden 1/2/4/5/7/8/12/17/30
CDMA EVDO: BC0
Europees/Aziatisch model
WCDMA: Banden 1/2/5/8
FDD-LTE: Banden 1/3/5/7/8/20
TDD-LTE: Banden 38/40
Chinees model
WCDMA: Banden 1/2/5/8
FDD-LTE : Banden 1/3/5/7/8
TDD-LTE: Banden 38/39/40/41
TD-SCDMA : Banden 34/39
CDMA EVDO: BC0
Vooral band 20, die veel gebruikt wordt bij Vodafone voor 4G, ontbreekt op andere versies dan de Europese.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Toen ik het postte kwam ik op het idee om de Vodafone SIM naar slot 1 te plaatsen, en nu heb ik wel 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Bèta 24/15 is zojuist uitgebracht. Er is niet veel veranderd, behalve een nieuwe boot animatie en een nieuwe schermkalibratie. Een ander belangrijk dingetje: ze hebben BlueBorne ook gepatcht.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 24/15 for the OnePlus 3 and OnePlus 3T

Hier de changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4OympJ8.png

Downloads:

OnePlus 3: http://downloads.oneplus....s_3_oxygenos_openbeta_24/
OnePlus 3T: http://downloads.oneplus...._3t_oxygenos_openbeta_15/

Survey voor het verbeteren van de software: https://goo.gl/forms/ET3E7TbllSksASKT2

Let op: sommigen in het topic melden dat de installatie faalt. Workaround: download de full ROM (via bovenstaande link) en installeer via de recovery.

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-09-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38

Zjemm

...

Iets als blueborne zou meteen gepushed moeten worden en niet via een nieuwe os versie

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zjemm schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:15:
Iets als blueborne zou meteen gepushed moeten worden en niet via een nieuwe os versie
Je bedoelt in de vorm van een security patch van Google? Zal wel gepushed worden de eerstvolgende OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00

ikt

Dat nieuwe bootscherm, oh mijn god wat is het lelijk.

En nog steeds het lift up scherm day totaal niet over gaat naar een lockscreen en geen woord over de volume slider.

Dit kan toch niet :/ dingen veranderen die al prima waren. Het vorige boot animatie was één van de beste, gelijk met die van Google, maar dit is $80 Chinaphone niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
Dit kunnen ze toch niet menen? Nu is het 'slechts' een boot animation maar dit past toch totaal niet bij de rest van het OS? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ikt schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:30:
Dat nieuwe bootscherm, oh mijn god wat is het lelijk.

En nog steeds het lift up scherm day totaal niet over gaat naar een lockscreen en geen woord over de volume slider.

Dit kan toch niet :/ dingen veranderen die al prima waren. Het vorige boot animatie was één van de beste, gelijk met die van Google, maar dit is $80 Chinaphone niveau.
Danny.G schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:40:
Dit kunnen ze toch niet menen? Nu is het 'slechts' een boot animation maar dit past toch totaal niet bij de rest van het OS? :D

[video]
Vind het ook een boot animation die ik echt niet had verwacht. Ik bedoel: welke fabrikant heeft dat nu in de vorm van een filmpje? 8)7 Lijkt me ook niet dat het toestel daardoor sneller opstart; integendeel..

Voornamelijk vind ik het lelijk omdat als je in een ruimte bent met anderen, en je moet je telefoon opnieuw opstarten of weet ik het wat, dat ze dan denken "what the fuck kijkt hij voor een filmpje".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikt

ikt

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:46:
[...]

[...]
Voornamelijk vind ik het lelijk omdat als je in een ruimte bent met anderen, en je moet je telefoon opnieuw opstarten of weet ik het wat, dat ze dan denken "what the fuck kijkt hij voor een filmpje".
Sterker nog, dit is de reactie een klasgenoot :+

"What the fuck kijk jij nou weer?"

De rest vond het ook hartstikke lelijk, en dat zijn OnePlus One, OnePlus 2 én OnePlus 5 gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik vond die schone startup van voorheen juist heerlijk clean en simpel... *zucht maar een keer* :+ :D

Ik wacht sowieso op de stable versie, draai nog altijd stock/OTA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
ikt schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:49:
Sterker nog, dit is de reactie een klasgenoot :+

"What the fuck kijk jij nou weer?"

De rest vond het ook hartstikke lelijk, en dat zijn OnePlus One, OnePlus 2 én OnePlus 5 gebruikers.
Lmao. Mensenkennis :D.
Suicyder schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:50:
Ik vond die schone startup van voorheen juist heerlijk clean en simpel... *zucht maar een keer* :+ :D

Ik wacht sowieso op de stable versie, draai nog altijd stock/OTA
Was inderdaad clean en goed voor het obsessieve gehalte :P. Ik draai zelf ook stock. Over uiterlijk een maand komt de eerstvolgende OTA weer. Dat wordt dan 4.5.0 als ik OnePlus mag geloven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:08
Wat vinden jullie van die nieuwe boot animatie? Vind m nogal vreemd. Past totaal niet bij het OS.

Niet goed gelezen hierboven. Maw, ben benieuwd of ze dit weer terugdraaien naar de "normale". Ben wel blij dat ze schermcalibrate/kleur weer hebben teruggedraaid.

[ Voor 47% gewijzigd door Alekz87 op 19-09-2017 23:29 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heb je al hierboven gekeken?

• ikt

ikt

Ik heb op XDA de originele bootdingen gevonden (flashable). Het logo is voordat de animatie afspeelt en de animatie is gewoon het oude (het nieuwe boot logo vloeit niet over naar de ouwe animatie).Geflasht in TWRP en alles werkt :)

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zo, over de afgelopen maanden even wat informatie over de problemen die ik heb verzameld. Het volgende valt mij op:
  1. Als ik een tijdje m'n telefoon gebruik, wordt de launcher (?) trager. Als ik dan terug naar m'n homescreen wil door middel van de home-button, dan zit daar een dikke 0,5 seconden vertraging in. Gebeurt ook als ik de recent-knop gebruik en dan naar homescreen ga.
  2. Panorama camera functie werkt verre van goed (eigenlijk zo goed als onbruikbaar). Ik hou de telefoon recht, maar hij blijft maar zeggen dat ik hem naar beneden moet richten. Doe ik dat, dan wordt het 1 dikke blur. Hetzelfde gebeurt als ik de melding negeer (1 dikke blur).
  3. Als ik bijvoorbeeld 2 WhatsApp berichten ontvang, en ik beantwoord er 1 en lock vervolgens m'n telefoon, dan komt de melding weer opnieuw, terwijl ik eerder (voordat ik m'n telefoon lockte) de melding al had weggehaald.
  4. Ik merk dat OxygenOS af en toe m'n apps uit het RAM geheugen haalt, waardoor de apps opnieuw moeten laden (ik druk op de recent-knop en selecteer dan de app waar ik naartoe wil switchen).
  5. Ik heb ook dat de AliExpress app automatisch start, terwijl ik dat in de instellingen van OxygenOS uit heb gezet en onder "ontwikkelaarsopties" AliExpress op "inactief" heb gezet.
  6. Sinds 4.1.7 lijkt het wel alsof sluimermodus weer is aangezet, en sindsdien moet ik na een x aantal minuten m'n telefoon weer wakker maken, omdat ik anders geen WhatsApp-berichten ontvang.
Hebben anderen hier ook last van? Ik hoor graag van jullie! :)

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
@Anonymoussaurus Ik zit ook op stock, alleen maar OTA geïnstalleerd.
1. Ik gebruik Nova launcher, nergens last van.
2. Panorama heeft bij mij nog nooit mooi resultaat opgeleverd (als het lukt inderdaad). Ik gebruik die functie niet regelmatig omdat de foto's, als ze al lukken, dusdanig slecht zijn dat ze er op mijn telefoonscherm al slecht uit zien.
3. Geen last van met WhatsApp. Ik heb het wel met een Gmail bericht. Als ik deze vanaf het lockscreen verwijder (omlaag vegen en verwijderen), krijg ik na het uitschakelen van mijn scherm het geluidje van een nieuw bericht. Dit is dan het 'Bericht verwijderd' bericht...
4. Ik heb nu even gekeken, ik heb 39 apps open staan en de laatste opende instant. Nu ben ik ook geen gamer op mijn telefoon, misschien dat dit scheelt? Weinig RAM gebruik du shier.
5. Heb geen Ali.
6. Daar heb ik geen last van.

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn telefoon, zo ruim een jaar verder... Toch gaat hij binnenkort doorgeschoven worden naar din ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 11:20
Mocht er animo voor zijn, dan kan ik wel een Magisk module maken die de oude boot animatie laadt, anders doe ik dat wanneer hij in de stable komt ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• S_Chief
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:06:
Zo, over de afgelopen maanden even wat informatie over de problemen die ik heb verzameld. Het volgende valt mij op:
  1. Als ik een tijdje m'n telefoon gebruik, wordt de launcher (?) trager. Als ik dan terug naar m'n homescreen wil door middel van de home-button, dan zit daar een dikke 0,5 seconden vertraging in. Gebeurt ook als ik de recent-knop gebruik en dan naar homescreen ga.
  2. Panorama camera functie werkt verre van goed (eigenlijk zo goed als onbruikbaar). Ik hou de telefoon recht, maar hij blijft maar zeggen dat ik hem naar beneden moet richten. Doe ik dat, dan wordt het 1 dikke blur. Hetzelfde gebeurt als ik de melding negeer (1 dikke blur).
  3. Als ik bijvoorbeeld 2 WhatsApp berichten ontvang, en ik beantwoord er 1 en lock vervolgens m'n telefoon, dan komt de melding weer opnieuw, terwijl ik eerder (voordat ik m'n telefoon lockte) de melding al had weggehaald.
  4. Ik merk dat OxygenOS af en toe m'n apps uit het RAM geheugen haalt, waardoor de apps opnieuw moeten laden (ik druk op de recent-knop en selecteer dan de app waar ik naartoe wil switchen).
  5. Ik heb ook dat de AliExpress app automatisch start, terwijl ik dat in de instellingen van OxygenOS uit heb gezet en onder "ontwikkelaarsopties" AliExpress op "inactief" heb gezet.
  6. Sinds 4.1.7 lijkt het wel alsof sluimermodus weer is aangezet, en sindsdien moet ik na een x aantal minuten m'n telefoon weer wakker maken, omdat ik anders geen WhatsApp-berichten ontvang.
Hebben anderen hier ook last van? Ik hoor graag van jullie! :)
Heb je voor de home en recent knop ook een dubbelklikactie ingesteld? Want dan wacht hij namelijk op een mogelijke tweede tap. Panorama werkt hier prima overigens, wellicht een sensor die gekalibreerd moet worden

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
-MD- schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:28:
2. Panorama heeft bij mij nog nooit mooi resultaat opgeleverd (als het lukt inderdaad). Ik gebruik die functie niet regelmatig omdat de foto's, als ze al lukken, dusdanig slecht zijn dat ze er op mijn telefoonscherm al slecht uit zien.
3. Geen last van met WhatsApp. Ik heb het wel met een Gmail bericht. Als ik deze vanaf het lockscreen verwijder (omlaag vegen en verwijderen), krijg ik na het uitschakelen van mijn scherm het geluidje van een nieuw bericht. Dit is dan het 'Bericht verwijderd' bericht...
4. Ik heb nu even gekeken, ik heb 39 apps open staan en de laatste opende instant. Nu ben ik ook geen gamer op mijn telefoon, misschien dat dit scheelt? Weinig RAM gebruik du shier.
5. Heb geen Ali.

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn telefoon, zo ruim een jaar verder... Toch gaat hij binnenkort doorgeschoven worden naar din ;).
2. Panorama heb ik eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Niet iets wat ik heel vaak gebruik, maar als ik het eens probeer krijg ik leuke resultaten...

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:09
Ai, de OnePlus launcher is geüpdatet. En nu zijn naast de iconen ook m'n startscherm aangepast met een schuifscherm onderin. Why Oneplus, why? :(

Versie 2.1.1 it is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uZFc4jW.png

Dat ding onderin dus. (en de iconen zijn opeens aangepast)

[ Voor 32% gewijzigd door Dark_Angelus op 21-09-2017 12:24 ]

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• S_Chief
  • Niet online
Ik ben al lang over naar Nova, veel mooier. :P

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

S_Chief schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:16:
Ik ben al lang over naar Nova, veel mooier. :P
Nog steeds Google Launcher hier :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik zie het een en ander voorbij komen over de launcher, dus bij deze:

OnePlus heeft ervoor gekozen om applicaties zoals de launcher, Galerij, Weather en Community te updaten via de Play Store, zodat OxygenOS-updates sneller ontwikkeld kunnen worden: Introducing Individual Application Update

Later deze week zal dit uitgerold worden naar de OnePlus 3 en 3T. De changelog van 2.1.5 (dus de veranderingen van 2.0, die wij overigens nog niet hebben zit niet bij deze changelog. Dus niet in de changelog, wél in de update):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hBDCCQA.png

@S_Chief @-MD- Ik zal later op jullie berichten reageren. Ik kom er dus nog op terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-09-2017 13:18 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb de laatste tijd een raar probleem met mijn camera van de OP3. Hij doet er echt lang over om focus te krijgen als ik relatief dicht bij een object ben. Als ik dan telefoon naar achteren haal of zelf op het beeldscherm druk krijgt die wel focus. Eerder had ik dit probleem niet.

Ik lees hier dingen over dat mensen een andere camera .apk geinstalleerd hebben, wat doet dit en lost dit mijn probleem op?

Gebruik echt de camera van OP3 zelf en niet de module in WhatsApp die slomer werkt. Dus wanneer ik de camera gebruik om een foto te maken houdt ik de camera icoon langer ingedrukt en dan camera selecteren zodat ik de 'normale' camera gebruik omdat de camera in WhatsApp sowieso problemen geeft met foto maken, maar lang moeten wachten tot foto op het scherm is(lees: na x aantal seconden krijg je je foto pas te zien)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Nieuwe update:

Edit 2:

We're going to be putting out a secondary build for Open Beta 24/15. This will address some app compatibility issues that you've found. It will roll out as both a new OTA and be uploaded to the downloads page. It will begin to roll out in the next little while (read several hours).

The version will stay the same, but will be edited slightly to include the build date of _0920.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Burpeflurb
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-11-2023
Heb nu sinds 2 weken een OnePlus 3, en ik maak me telkens wel een beetje zorgen om de grote camera op de achterkant die uitsteekt als ik hem neerleg. Ik heb er een vrij dun hoesje omheen zitten (doorzichtig siliconen), en ik vroeg me af, hoe gaan jullie hier mee om?

Ik zit er aan te denken om er ipv het hoesje een skin (van dbrand) omheen te doen, omdat ik het hoesje best wel glad vind en hij de telefoon dikker maakt. Dit maakt de camera dan wel nog kwetsbaarder dan hij nu al is (ik ben dan ook van plan de camera te wrappen). En ander dingetje wat ik me af vroeg, je kan ervoor kiezen om voorkant ook te wrappen, maar ik heb de originele screenprotector (degene die niet het hele scherm bedekt) erop zitten. Is er iemand die de voorkant gewrapt heeft icm deze screenprotector? Werkt dat goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Burpeflurb schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 14:03:
Heb nu sinds 2 weken een OnePlus 3, en ik maak me telkens wel een beetje zorgen om de grote camera op de achterkant die uitsteekt als ik hem neerleg. Ik heb er een vrij dun hoesje omheen zitten (doorzichtig siliconen), en ik vroeg me af, hoe gaan jullie hier mee om?
Ik heb geen bescherming voor voorkant en achterkant en na een jaar nog geen krassen op scherm of camera lens.
Kijk ook deze test eens: YouTube: OnePlus 3 Bend Test - Scratch Test - Burn Test - Durability video

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik heb een dikker hoesje erom heen zitten (bij ali express vandaan) en de camera is daarmee precies net verzonken. Normaal gesproken wilde ik nooit hoesjes om m'n telefoon heen, maar deze telefoon is gewoon te glad en valt daardoor waarschijnlijk makkelijk uit je hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zit er aan te denken om er ipv het hoesje een skin (van dbrand) omheen te doen, omdat ik het hoesje best wel glad vind en hij de telefoon dikker maakt. Dit maakt de camera dan wel nog kwetsbaarder dan hij nu al is (ik ben dan ook van plan de camera te wrappen). En ander dingetje wat ik me af vroeg, je kan ervoor kiezen om voorkant ook te wrappen, maar ik heb de originele screenprotector (degene die niet het hele scherm bedekt) erop zitten. Is er iemand die de voorkant gewrapt heeft icm deze screenprotector? Werkt dat goed?
Gebruik nooit hoesjes, skins, of wat dan ook.
Heb de OP3 sinds dag 1. En gebruik hem dagelijks. Leg hem altijd op het bureau neer. En totaal geen problemen met krassen oid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30

Ik had na 4 maanden het camera glas broken. Niet gek gedaan of zo, maar gewoon ongelukkig op tafel gelegd. Laten repareren en sinds dien heb ik een Spigen hoesje waar de camera beter in beschermd wordt.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07
Ik gebruik een silliconen back cover die net iets dikker is dan dat de camera uitsteekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Zonder hoesje is die achterkant echt veel te glad van deze telefoon! Als je handen beetje koud zijn, dan glijdt hij er echt heel makkelijk uit.

Vraag: weet iemand of de dualsim ook een simkaart van een andere provider uit een ander land mag zijn? Ga naar Thailand en wil daar een simkaart kopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Alekz87 op 24-09-2017 23:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Leuk nieuws! Ik denk dat we deze week OxygenOS 4.5.0 kunnen verwachten!
HydrogenOS (het OS voor OnePlus-toestellen voor de Chinese markt) in de vorm van 4.5.0 staat namelijk al online op de website als stabiele versie: http://www.h2os.com/download. Daar staat ook bij dat die update op 23 september is uitgerold.

Changelog vertaald met Google Translate:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7oEHRIC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Oh5F66L.png
-MD- schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:28:
5. Heb geen Ali.

boer95 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:16:
2. Panorama heb ik eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Niet iets wat ik heel vaak gebruik, maar als ik het eens probeer krijg ik leuke resultaten...
2. Even een toelichting over wat er loos is bij mij met dat panorama gedoe: de panorama functie gebruik ik eigenlijk alleen veel op vakantie, als ik veel op beeld wil krijgen. Heb het heel vaak geprobeerd. Je moet dan de lijn volg met je telefoon en zorgen dat je hem zo min mogelijk kantelt en beweegt. Dit doe ik uiterst zorgvuldig, maar de foto's worden niet goed aan elkaar geplakt (softwarematig), wat resulteert in extreem blurry foto's (of naja, blurry, het zijn gewoon foto's die niet goed aansluiten op elkaar). Het gare is, met de Google Camera port werkt het perfect, dus jammer dat die port afgelopen zomervakantie nog niet bestond :p.
3. Dat heb ik dan weer niet :p. Het valt opzich mee hoe erg ik mij daar aan erger, maar het kost wat meer moeite om elke keer die notificatie opnieuw weg te swipen ;).
4. Ik game ook vrijwel niet op m'n toestel :p. Heb het niet zovaak gehad moet ik zeggen. Zal er eens een keer op letten. Is wel eens met een YouTube-video. Dan switch ik even van de browser terug naar YouTube en dan moet de video ineens opnieuw ingeladen worden.
S_Chief schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:04:
Heb je voor de home en recent knop ook een dubbelklikactie ingesteld? Want dan wacht hij namelijk op een mogelijke tweede tap. Panorama werkt hier prima overigens, wellicht een sensor die gekalibreerd moet worden
Nope, dat heb ik niet ingesteld. Het enige wat ik heb ingesteld van de home-knop is dat ik m'n home-knop ingedrukt kan houden om m'n toestel te vergrendelen. Lijkt mij niet dat het er wat mee te maken heeft. Ongeveer 80% van de tijd heb ik geen last van de vertraging namelijk. Hopen dat versie 2.1.5 dit oplost.

Heb helemaal nergens last van. Er zit wel een Nilkin case omheen, maar alsnog raakt de camera het bureau (of wat anders). Heb totaal geen last van krassen of iets dergelijks.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-09-2017 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Alekz87 schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:13:
Vraag: weet iemand of de dualsim ook een simkaart van een andere provider uit een ander land mag zijn? Ga naar Thailand en wil daar een simkaart kopen.
Ja dat mag. Ten tijde dat wij in USA waren, had ik mijn Nederlandse simkaart in 1 en de AT&T kaart in slot 2. Dit heeft geen problemen gegeven. De data verliep dan over simkaart 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Yippee, de OnePlus Launcher is zojuist geüpdatet naar 2.1.5. Is eindelijk te updaten via de Play Store:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sShGSGS.png

Complete changelog sinds 2.0:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ose3MaD.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OcLpSSA.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3JLAfZQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:01:
Yippee, de OnePlus Launcher is zojuist geüpdatet naar 2.1.5. Is eindelijk te updaten via de Play Store:

[afbeelding]

Complete changelog sinds 2.0:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel fijn dat je de reacties van iedereen kan zien bij het updaten in de play store. Allemaal 4 of 5 sterren voor een 'oudere versie' en de nieuwe versie krijgt alleen maar 1'en en 2'en. Snap dat veranderingen moeilijk te verwerken zijn voor de meeste. Maar ik weet ook niet of ik wel wil dat ik voor apps omhoog moet swypen. :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:06:
[...]

Wel fijn dat je de reacties van iedereen kan zien bij het updaten in de play store. Allemaal 4 of 5 sterren voor een 'oudere versie' en de nieuwe versie krijgt alleen maar 1'en en 2'en. Snap dat veranderingen moeilijk te verwerken zijn voor de meeste. Maar ik weet ook niet of ik wel wil dat ik voor apps omhoog moet swypen. :+
Nieuwe launcher lijkt wel sneller/soepeler
Dat swipen is idd ff wennen.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:55:
Vreemd genoeg maak ik nog vaak mee, dat google agenda meldingen het niet doen. Kom dan dag erna bv erachter dat ik een melding gemist heb. Agressief sluimeren staat uit, dus weet niet waar het nog meer aan kan liggen.
Accuoptimalisatie staat ook uit, maar krijg heel vaak alsnog geen meldingen. Wordt een beetje vervelend nu.. ;s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Jaaa, daar is hij dan! OxygenOS 4.5.0!

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.0 (7.1.1) OTA for the OnePlus 3 and 3T

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6HX1EXV.png

Downloads:

OnePlus 3:
  • Full ZIP: Nog niet beschikbaar
  • OTA: Nog niet beschikbaar
OnePlus 3T:Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:06:
cypher21 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:09:
Nieuwe launcher lijkt wel sneller/soepeler
Dat swipen is idd ff wennen.
Voor mij is het ook even wennen, alhoewel ik bijna alles op m'n homescreen heb staan. Het irritantste vind ik dat alle iconen nu zo achterlijk klein zijn, ook al staat het weer terug op z'n grootst.

[ Voor 24% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-09-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Klopt t dat deze update nu nagenoeg gelijk is aan de beta versie? Zie namelijk veel features terugkomen die de beta al een tijdje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 22:05
Anonymoussaurus schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:54:

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.0 (7.1.1) OTA for the OnePlus 3 and 3T

Changelog:

[afbeelding]

Download: nog niet beschikbaar

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

[...]

[...]

Voor mij is het ook even wennen, alhoewel ik bijna alles op m'n homescreen heb staan. Het irritantste vind ik dat alle iconen nu zo achterlijk klein zijn, ook al staat het weer terug op z'n grootst.
''Added lift up display''

Is de oude variant, dat je enkel met je hand over de telefoon hoeft te bewegen, nog steeds als keuze aanwezig? Want het ontbreken daarvan was voor mij de reden om van beta terug naar stable te gaan.

En werkt GPS nu weer naar behoren? Ik heb mijn telefoon nu al weken op ''alleen apparaat'' staan, omdat op ''nauwkeurig'' een GPS fix soms wel 10 minuten duurden.

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 25-09-2017 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:19:
Klopt t dat deze update nu nagenoeg gelijk is aan de beta versie? Zie namelijk veel features terugkomen die de beta al een tijdje heeft.
Jup, alleen valt mij iets heel erg op. Waar zijn alle andere dingetjes uit de Open Bèta? Om maar een paar dingen te noemen:
  • Parallel apps
  • Nieuwe bootanimatie (boeit me niet)
  • E-warranty card
  • Security patch
  • Expanded screenshot verbeteringen
  • Batterijpercentage weergeven voor Bluetooth-devices
Etc etc..
outlandos schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:24:
''Added lift up screen''

Is de oude variant, dat je enkel met je hand over de telefoon hoeft te bewegen nog steeds als keuze aanwezig?
Geen idee :P, ik wacht eventjes :). @outlandos Geen problemen met GPS hier. Al eens GPS Test gedownload?

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-09-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anonymoussaurus schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:30:
[...]

Jup, alleen valt mij iets heel erg op. Waar zijn alle andere dingetjes uit de Open Bèta? Om maar een paar dingen te noemen:
  • Parallel apps
  • Nieuwe bootanimatie (boeit me niet)
  • E-warranty card
  • Security patch
  • Expanded screenshot verbeteringen
  • Batterijpercentage weergeven voor Bluetooth-devices
Etc etc..

[...]

Geen idee :P, ik wacht eventjes :). @outlandos Geen problemen met GPS hier. Al eens GPS Test gedownload?
Heb ik nu net gedownload, maar wat moet ik in die app doen/zien? Staat op No fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:36:
Heb ik nu net gedownload, maar wat moet ik in die app doen/zien? Staat op No fix.
AGPS > Clear and update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Toen nog niets. Pas na een reboot werkt GPS weer. Maar dit komt telkens voor helaas en aan de vele meldingen te zien ben ik niet de enige. Al ik locatie op Alleen GPS heb staan werkt het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:42:
Toen nog niets. Pas na een reboot werkt GPS weer. Maar dit komt telkens voor helaas en aan de vele meldingen te zien ben ik niet de enige. Al ik locatie op Alleen GPS heb staan werkt het altijd.
Je moet daarna inderdaad even een reboot doen. In de changelogs van de Open Bèta stonden wel GPS-verbeteringen, maar zie dat niet terugkomen.. :/

Vind het nogal een summiere changelog vergeleken met de Open Bèta's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:11

Download: nog niet beschikbaar
Download links full rom voor 3:

Mega
Gdrive

Edit: Dat is de afgelopen versie nog, geen 4.5

[ Voor 6% gewijzigd door flippiej op 25-09-2017 13:48 . Reden: foute links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nice! Thanks! En ik zit hier maar op F5 te rammen: https://www.google.nl/sea...DWAhXRJFAKHToZAYkQpwUIHw& :+

Waar haal je die vandaan dan? In het topic zie ik nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Anonymoussaurus schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:45:
[...]

Nice! Thanks! En ik zit hier maar op F5 te rammen: https://www.google.nl/sea...DWAhXRJFAKHToZAYkQpwUIHw& :+

Waar haal je die vandaan dan? In het topic zie ik nog niks.
XDA thread, alleen zie ik nu zelf dat het helemaal niet een nieuwe versie is, maar gewoon de huidige afgelopen versie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
flippiej schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:47:
XDA thread, alleen zie ik nu zelf dat het helemaal niet een nieuwe versie is, maar gewoon de huidige afgelopen versie |:(
Was zelf ook even verward. Blijkbaar renamen ze gewoon de thread waardoor je denkt dat die eerstvolgende comment bij die nieuwe versie hoort 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Anonymoussaurus schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:49:
[...]

Was zelf ook even verward. Blijkbaar renamen ze gewoon de thread waardoor je denkt dat die eerstvolgende comment bij die nieuwe versie hoort 8)7.
Dat was precies mijn fout ja ;) Voortaan toch maar goed de data checken en nu vrolijk mee f5'en met jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

@hierboven

Ik snap het F5'n niet helemaal. Via VPN toch gewoon via Duitsland of Canada te downloaden of mis ik iets?

Ah wacht, voor het flashen natuurlijk. Never mind :X

[ Voor 21% gewijzigd door Oekol op 25-09-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:55:
@hierboven

Ik snap het F5'n niet helemaal. Via VPN toch gewoon via Duitsland of Canada te downloaden of mis ik iets?
Behalve als je root hebt. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Alekz87 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:57:
[...]

Behalve als je root hebt. Correct me if I'm wrong.
Correct, ik had mezelf al gehyper-edit. :+

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Heb hem geupdatet, behalve de launcher. En toen kwam ik erachter dat als je hem update je de launcher net zo goed kan updaten, want die veranderd sowieso :-( . Dus nu alles up-to-date en direct die OnePlus Font er op :9 . Enige wat ik daarnaast tot nu toe veranderd heb is de klok rechts boven ook secondes aangeven mara, wie weet kon dat met de oude versie ook al.. :+

Tot nu toe ziet het er heel nice uit en heel responsive.

@Anonymoussaurus Wat jij zei over de kleine apps, zo ervaar ik dat totaal niet. Heb nog even gecheckt en alles staat bij mij op 1 tikje naar rechts wat betreft grote. In de launcher zitten 5 apps naast elkaar en is prima te overzien.

[ Voor 61% gewijzigd door Oekol op 25-09-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:57:
[...]

Heb hem geupdatet, behalve de launcher. En toen kwam ik erachter dat als je hem update je de launcher net zo goed kan updaten, want die veranderd sowieso :-( . Dus nu alles up-to-date en direct die OnePlus Font er op :9 . Enige wat ik daarnaast tot nu toe veranderd heb is de klok rechts boven ook secondes aangeven mara, wie weet kon dat met de oude versie ook al.. :+

@Anonymoussaurus Wat jij zei over de kleine apps, zo ervaar ik dat totaal niet. Heb nog even gecheckt en alles staat bij mij op 1 tikje naar rechts wat betreft grote. In de launcher zitten 5 apps naast elkaar en is prima te overzien.
Die One Plus font, is dat iets waar je root voor nodig hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:57:

Dat kon inderdaad al met de oude versie. Heb het zelf ook, voor de control-freak :P.

Is 'ie sneller dan 4.1.7???

Enneh, ik bedoel de mapjes. De preview van icoontjes in de mapjes bedoel ik dan. Nu kan ik natuurlijk de mapnaam lezen, maar nu zie je die icoontjes amper (bij de preview, wel gewoon goed als je de map opent natuurlijk).

@flippiej Hier zijn ze dan! Let op: deze zijn voor de 3T.

Full ZIP: https://drive.google.com/...JZcDV0YkU&export=download
OTA: https://drive.google.com/...RNX1E3ZXc&export=download
outlandos schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:38:
Die One Plus font, is dat iets waar je root voor nodig hebt?
Nope, zit erin gebakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-09-2017 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
En we zitten op 4.5.0. :p Nog steeds 0 resets sinds juni 2016. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
S_Chief schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:00:
En we zitten op 4.5.0. :p Nog steeds 0 resets sinds juni 2016. _O-
Ik wil heel graag updaten naar 4.5.0, maar ben nog te 'bang' dat er iets mis is ofzo. Hoe bevalt 'ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Anonymoussaurus Prima (gebaseerd op vijf minuten ervaring). :+ GPS fix is instant, voelt vlot aan. Maar goed, pas na een week weet ik echt of het stabiel is of niet.

Launcher kan ik overigens weinig over zeggen omdat ik Nova gebruik.

Merk ook dat het lettertype is gewijzigd (Roboto), wat gebruikte OP hiervoor dan?

Grootste misser is nog steeds het ontbreken van de oude trilstand (dat je dus het volume op 0 kan zetten terwijl de slider op de onderste stand staat).

[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 25-09-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
S_Chief schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:16:
@Anonymoussaurus Prima (gebaseerd op vijf minuten ervaring). :+ GPS fix is instant, voelt vlot aan. Maar goed, pas na een week weet ik echt of het stabiel is of niet.

Launcher kan ik overigens weinig over zeggen omdat ik Nova gebruik.

Merk ook dat het lettertype is gewijzigd (Roboto), wat gebruikte OP hiervoor dan?
Merkbaar sneller/vloeiender dan 4.1.7? Heb mij even rotgezocht over het lettertype, maar kan daar niets over vinden. Slate is schijnbaar de nieuwe en zie veel positieve reacties. In instellingen > fonts/lettertypen kan je het instellen als het goed is. Hoe zit het met functies die wel in de Open Bèta zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-09-2017 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik had geen problemen met 4.1.7, dus voor mij is 4.5.0 even snel.

Lijkt erop dat ze nu de non-condensed variant gebruiken van Roboto (in o.a. het quick settings menu). Slate had ik net even gekozen, maar ik vind 'em niet zo heel mooi.

Lift up display is wel een leuke. Lijkt erop dat ze de functie waarbij je je hand erover moest zwaaien hebben vervangen voor deze (kan de oude niet meer vinden).

[ Voor 25% gewijzigd door S_Chief op 25-09-2017 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:39:
[...]

Dat kon inderdaad al met de oude versie. Heb het zelf ook, voor de control-freak :P.

Is 'ie sneller dan 4.1.7???

Enneh, ik bedoel de mapjes. De preview van icoontjes in de mapjes bedoel ik dan. Nu kan ik natuurlijk de mapnaam lezen, maar nu zie je die icoontjes amper (bij de preview, wel gewoon goed als je de map opent natuurlijk).

@flippiej Hier zijn ze dan! Let op: deze zijn voor de 3T.

Full ZIP: https://drive.google.com/...JZcDV0YkU&export=download
OTA: https://drive.google.com/...RNX1E3ZXc&export=download

[...]

Nope, zit erin gebakken.
Q:Is 'ie sneller dan 4.1.7???
A:Voor mijn gevoel absoluut. en moet zelf zeggen, om in het menu te komen dmv swypen vind ik mee vallen. Dacht dat ik het vreselijk zou vinden.

Haha controlfreak for the win. Had ook even snelheid van je verbinding aangezet. Dit geeft je echte snelheid weer dus zeg maar, de snelheid die je op speedtests krijgt / 8. Dit resulteert in over het algemeen veel kb/s en dat kan mijn -tussen de oren- autisme niet aan. Als ik download met 120 Mbps wil ik niet 15 MB/s of als het onder de 1 MB is 1000 kB/s zien, want dat is voor het gevoel lager. Sowieso vooral gimmick in mijn ogen die niet erg belangrijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Voor wat betreft de nieuwe launcher is het design van de mappen wel ruk gedaan zeg :F Icoon van een map met nu 4 minuscule afbeeldingen van apps is geen verbetering (komt natuurlijk vanuit H2O oftewel meer lijken op iOS). En de full screen folder view waarbij er maar maximaal 9 apps worden getoond, zodra het er meer zijn moet je scrollen :') is ook zeker geen verbetering.

Hopelijk is de phone interface in 4.5.0 weer met full screen afbeeldingen van je contacten zoals in OxygenOS < Nougat. Net als dat ik hoop dat ze weer normale accent kleuren als optie geven voor de interface met het OnePlus rood ipv al die lelijke vale kleuren.

[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 25-09-2017 15:41 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

S_Chief schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:23:
Ik had geen problemen met 4.1.7, dus voor mij is 4.5.0 even snel.

Lijkt erop dat ze nu de non-condensed variant gebruiken van Roboto (in o.a. het quick settings menu). Slate had ik net even gekozen, maar ik vind 'em niet zo heel mooi.

Lift up display is wel een leuke. Lijkt erop dat ze de functie waarbij je je hand erover moest zwaaien hebben vervangen voor deze (kan de oude niet meer vinden).
De oude lijkt inderdaad weg te zijn. Wat ik echt super jammer vind. Gebruikte het best vaak, telefoon naast me liggen en even met hand er over heen om te kijken hoe laat het is, notificaties checken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:50
Laguna schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:27:
Voor wat betreft de nieuwe launcher is het design van de mappen wel ruk gedaan zeg :F Icoon van een map met nu 4 minuscule afbeeldingen van apps is geen verbetering. De full screen folder view waarbij er maar maximaal 9 apps worden getoond, zodra het er meer zijn moet je scrollen :')

Hopelijk is de phone interface in 4.5.0 weer met full screen afbeeldingen van je contacten zoals in OxygenOS < Nougat. Net als dat ik hoop dat ze weer normale accent kleuren als optie geven voor de interface met het OnePlus rood ipv al die lelijke vale kleuren.

Overigens suf dat ze de update naar 4.5.0 niet gelijktijdig uitrollen naar de 3.
Balen dat ze dit toch doorgevoerd hebben van OB naar Stable. Ik draaide sinds november/december maar die redesigns hebben ervoor gezorgd dat ik terug ben gegaan naar stable. Toen bleek ook de accuduur met een derde toe te nemen met exact dezelfde apps en gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
[...]
Overigens suf dat ze de update naar 4.5.0 niet gelijktijdig uitrollen naar de 3.
Opera VPN, duurt letterlijk 1 minuut en dan kan je de update zo binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

Ik dacht jeej, eindelijk een basis functionaliteit terug: Automatisch je telefoon op stil zetten
- Added scheduled night mode

Is het een stomme display setting :(

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:12
Zat in het verkeerde topic, maar is al bekend.... :F

[ Voor 88% gewijzigd door Theone098 op 25-09-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mole schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:30:
[...]

Balen dat ze dit toch doorgevoerd hebben van OB naar Stable. Ik draaide sinds november/december maar die redesigns hebben ervoor gezorgd dat ik terug ben gegaan naar stable. Toen bleek ook de accuduur met een derde toe te nemen met exact dezelfde apps en gebruik.
Ja best wel balen, zo zijn er wel meerdere dingen die we eigenlijk niet willen hebben.. Wij willen keuzes! Prima dat er nieuwe dingen komen, maar laat ONS de keuze maken :)

Dat doen ze wel? Ik draai hem nu op mijn 3 :) Net zoals op de 3T worden ze eerst in Duitsland en Canada uitgebracht dus eerst nog alleen met VPN binnen te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:32:

[...]

Dat doen ze wel? Ik draai hem nu op mijn 3 :) Net zoals op de 3T worden ze eerst in Duitsland en Canada uitgebracht dus eerst nog alleen met VPN binnen te halen
Ah ok my bad, kwam door het bericht van AnonymousWP:

Downloads:

OnePlus 3:
  • Full ZIP: Nog niet beschikbaar
  • OTA: Nog niet beschikbaar
Release is er dus al wel, maar alleen nog geen downloads voor de 3 dus.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
draait hier prima, zie dat je nu ineens ook meer instellingen hebt bij geluid en vibratie

Ik kan alleen die Game DND mode oid niet vinden

NVM. spelmodus... fijne vertaling

Speelt, niet storen modus :P

[ Voor 21% gewijzigd door cypher21 op 25-09-2017 15:43 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Heb zonet ook de upgrade naar 4.5.0 gedaan op de Oneplus 3.
Ik moet zeggen dat ik nog niet geheel tevreden ben. De veranderingen zowel in 4.5.0 als in de nieuwe Launcher vind ik niet geheel geweldig.
Zelf zocht ik altijd naar elke app door lang te drukken op de App-drawer icoon. Is hier nu wat anders voor?
Het voelt wel iets sneller aan.
De mappen zijn echt verschrikkelijk!
Dit wordt wel even wennen.
cypher21 schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:40:
draait hier prima, zie dat je nu ineens ook meer instellingen hebt bij geluid en vibratie

Ik kan alleen die Game DND mode oid niet vinden

NVM. spelmodus... fijne vertaling

Speelt, niet storen modus :P
De game DND staat in Geavanceerd in Instellingen.
*snel aangepast zie ik :+ *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Laguna schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:38:
[...]

Ah ok my bad, kwam door het bericht van AnonymousWP:

[...]

Release is er dus al wel, maar alleen nog geen downloads voor de 3 dus.
Ah ja klopt! Dus als je moet flashen is het inderdaad nog even wachten. Raar dat ze downloads niet tegelijk online zetten. Hoeveel moeite kost dat zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Dan nu ook eindelijk de full rom voor de OP3 @Anonymoussaurus : Gdrive

Trouwens misschien een idee om de download links voor de laatste versies toe te voegen aan de 1e post van dit topic voor beide toestellen?

[ Voor 37% gewijzigd door flippiej op 25-09-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:35
De standaard muziek app is verdwenen... iemand een alternatief? Google muziek en vlc heb ik al. Aanbevelingen zijn welkom

[ Voor 51% gewijzigd door fredgroes op 25-09-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
fredgroes schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:21:
De standaard muziek app is verdwenen... iemand een alternatief? Google muziek en vlc heb ik al. Aanbevelingen zijn welkom
BlackPlayer is mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Poweramp vind ik de beste lokale muziekspeler :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
S_Chief schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:30:
[...]

Opera VPN, duurt letterlijk 1 minuut en dan kan je de update zo binnenhalen.
Ja, haal hem nu via Canada binnen op mijn 3 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hebben jullie ook na de update naar 4.5 ineens twee stock calculators met hetzelfde icoon?

Als ik naar app info ga krijg ik:

- versie 7.3 (4079033) te zien en met de opties: bewerken, app info, deinstalleren
- versie 1.1.0.170907163353.023f703 te zien en met de opties: bewerken, app info

Het zijn dus stock versies, maar hoewel je zou zeggen dat die versie 7.3 nieuwer is aangezien de ander bij 1.1 begint denk ik dat die andere nieuwer is. Maar geen idee.

Iemand een idee hoe of wat? :D Wil iemand eens kijken die nog niet naar de 4.5.0 versie is wat de versie van zijn of haar calculator is?

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 25-09-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik heb de update nog niet en de calculator is versie 1.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:43:
Hebben jullie ook na de update naar 4.5 ineens twee stock calculators met hetzelfde icoon?

- versie 7.3 (4079033) te zien en met de opties: bewerken, app info, deinstalleren
- versie 1.1.0.170907163353.023f703 te zien en met de opties: bewerken, app info

Het zijn dus stock versies, maar hoewel je zou zeggen dat die versie 7.3 nieuwer is aangezien de ander bij 1.1 begint denk ik dat die andere nieuwer is. Maar geen idee.

Iemand een idee hoe of wat? :D Wil iemand eens kijken die nog niet naar de 4.5.0 versie is wat de versie van zijn of haar calculator is?
Zit op 4.1.7 en mijn stock calculator begint met 1.1.0.xxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:43:

Die ene die je kunt verwijderen is dus niet meer stock...

Die andere is hard ingebakken

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

JAMF schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:51:
[...]

Die ene die je kunt verwijderen is dus niet meer stock...

Die andere is hard ingebakken
Denk het ook inderdaad, maar wel een gek nummer dan. Van 7.3 naar 1.1 niet? En daarbij dat die van @Mole ook met 1.1 begint op 4.1.7 is ook gek dat de 7.3 versie er toen dus helemaal nog niet op stond.
Mole schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:50:
[...]

Zit op 4.1.7 en mijn stock calculator begint met 1.1.0.xxx
Was de rest van al die cijfers hetzelfde als mijne die met 1.1.0 begint of is daar misschien toch een update in geweest? Thanks voor het kijken btw _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Oekol op 25-09-2017 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
@Leoon. nee zo te zien niet.

Bij mij:

1.1.0.170224110841.ba735a7

Bij jou:

1.1.0.170907163353.023f703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Pulsar en Phonograph zijn ook fijne players

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

OxygenOS 4.5.0

Phone
  • Redesigned calling UI
Zou iemand hier een screenshot van kunnen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omer
  • Laatst online: 06-07 23:03
Laguna schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:43:
[...]

Zou iemand hier een screenshot van kunnen maken?
Ik zit ze nu even te vergelijken (Had een screenshot van vóór de update gemaakt).. Ik zie eigenlijk géén verschil in het dialpad. De iconen erboven (Create new contact/Add to contact/...) zijn óók identiek; hebben alléén een ander kleurtje, maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Omer schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:47:
[...]

Ik zit ze nu even te vergelijken (Had een screenshot van vóór de update gemaakt).. Ik zie eigenlijk géén verschil in het dialpad. De iconen erboven (Create new contact/Add to contact/...) zijn óók identiek; hebben alléén een ander kleurtje, maar niet.
Als ik het goed herinner van de OB, is het in 4.5 swipe down om op te nemen en swipe up on the weigeren.

In 4.1.7 is het swipe rechts om op te nemen en links om te weigeren.

Er was veel kritiek op de keuze van OP voor Swipe down om op te nemen omdat Google dialer her precies andersom doet en ook vanzelfsprekend zou zijn om 'op' te nemen.
Pagina: 1 2 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie