Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 23:03
Mole schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:51:
[...]

Als ik het goed herinner van de OB, is het in 4.5 swipe down om op te nemen en swipe up on the weigeren.

In 4.1.7 is het swipe rechts om op te nemen en links om te weigeren.

Er was veel kritiek op de keuze van OP voor Swipe down om op te nemen omdat Google dialer her precies andersom doet en ook vanzelfsprekend zou zijn om 'op' te nemen.
Aha, ik dacht dat hij met 'Calling UI' het dialpad en zo bedoelde, excuus. Heb De Vrouw me even laten bellen.. Dat scherm is idd iets veranderd. Idd Down = opnemen, up = weigeren/ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Als ik het goed herinner van de OB, is het in 4.5 swipe down om op te nemen en swipe up on the weigeren.

Er was veel kritiek op de keuze van OP voor Swipe down om op te nemen omdat Google dialer her precies andersom doet en ook vanzelfsprekend zou zijn om 'op' te nemen.
Opzich is het wel te verdedigen bedenk ik me. Als je omhoog swiped swipe je meer 'weg'. Mijn vinger gaat omhoog en dan van 't scherm af. En als je naar beneden swiped doe je meer gedoseerd of zo. Maar als Google het precies andersom is is 't wel gekkig ja :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 10:48

Louw Post

Cerenas

Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:43:
Hebben jullie ook na de update naar 4.5 ineens twee stock calculators met hetzelfde icoon?

Als ik naar app info ga krijg ik:

- versie 7.3 (4079033) te zien en met de opties: bewerken, app info, deinstalleren
- versie 1.1.0.170907163353.023f703 te zien en met de opties: bewerken, app info

Het zijn dus stock versies, maar hoewel je zou zeggen dat die versie 7.3 nieuwer is aangezien de ander bij 1.1 begint denk ik dat die andere nieuwer is. Maar geen idee.

Iemand een idee hoe of wat? :D Wil iemand eens kijken die nog niet naar de 4.5.0 versie is wat de versie van zijn of haar calculator is?
Ik had die tweede calculator al bij een eerdere update gekregen opeens, hetzelfde geldt voor de berichten app, daar had ik er ook opeens twee van. Van beide heb ik nu maar degene die ik kon verwijderen verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
S_Chief schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:23:
Ik had geen problemen met 4.1.7, dus voor mij is 4.5.0 even snel.

Lijkt erop dat ze nu de non-condensed variant gebruiken van Roboto (in o.a. het quick settings menu). Slate had ik net even gekozen, maar ik vind 'em niet zo heel mooi.

Lift up display is wel een leuke. Lijkt erop dat ze de functie waarbij je je hand erover moest zwaaien hebben vervangen voor deze (kan de oude niet meer vinden).
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:26:
Q:Is 'ie sneller dan 4.1.7???
A:Voor mijn gevoel absoluut. en moet zelf zeggen, om in het menu te komen dmv swypen vind ik mee vallen. Dacht dat ik het vreselijk zou vinden.

Haha controlfreak for the win. Had ook even snelheid van je verbinding aangezet. Dit geeft je echte snelheid weer dus zeg maar, de snelheid die je op speedtests krijgt / 8. Dit resulteert in over het algemeen veel kb/s en dat kan mijn -tussen de oren- autisme niet aan. Als ik download met 120 Mbps wil ik niet 15 MB/s of als het onder de 1 MB is 1000 kB/s zien, want dat is voor het gevoel lager. Sowieso vooral gimmick in mijn ogen die niet erg belangrijk is?
Zo, heb hem toch maar geïnstalleerd. Kon het niet weerstaan..

Leoon, wat bedoel je precies met "om in het menu te komen dmv swypen"? De app-drawer bedoel je?

Ik heb het nog uitstaan, want ik mis de optie om in de statusbar te zien hoeveel % ik bereik heb :P. Bovendien kan ik hier op de bit nauwkeurig zien wat er gebeurd (ja ik ben ook (licht) autistisch :P) ;). Ik weet wel waarvoor het handig kan zijn, namelijk voor troubleshooting. Zo weet ik of er throughput van data is of niet van.
Ah ja klopt! Dus als je moet flashen is het inderdaad nog even wachten. Raar dat ze downloads niet tegelijk online zetten. Hoeveel moeite kost dat zou je zeggen.
Die downloads zijn gecaptured door middel van ADB en toen handmatig gedownload en vervolgens op Google Drive gezet. Is niet door OnePlus zelf gedaan, maar door users. De reden dat het nog niet op oneplus.net staat is omdat ze eerst afwachten of het stabiel is. Dat voorkomt verdere eventuele schade.
Hebben jullie ook na de update naar 4.5 ineens twee stock calculators met hetzelfde icoon?

Als ik naar app info ga krijg ik:

- versie 7.3 (4079033) te zien en met de opties: bewerken, app info, deinstalleren
- versie 1.1.0.170907163353.023f703 te zien en met de opties: bewerken, app info

Het zijn dus stock versies, maar hoewel je zou zeggen dat die versie 7.3 nieuwer is aangezien de ander bij 1.1 begint denk ik dat die andere nieuwer is. Maar geen idee.

Iemand een idee hoe of wat? :D Wil iemand eens kijken die nog niet naar de 4.5.0 versie is wat de versie van zijn of haar calculator is?
Hmm, net even gechecked en heb maar 1 calculator staan. Dit is versie 1.1.0.170907163353.023f703 bij mij.
Laguna schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:27:
Voor wat betreft de nieuwe launcher is het design van de mappen wel ruk gedaan zeg :F Icoon van een map met nu 4 minuscule afbeeldingen van apps is geen verbetering (komt natuurlijk vanuit H2O oftewel meer lijken op iOS). En de full screen folder view waarbij er maar maximaal 9 apps worden getoond, zodra het er meer zijn moet je scrollen :') is ook zeker geen verbetering.

Hopelijk is de phone interface in 4.5.0 weer met full screen afbeeldingen van je contacten zoals in OxygenOS < Nougat. Net als dat ik hoop dat ze weer normale accent kleuren als optie geven voor de interface met het OnePlus rood ipv al die lelijke vale kleuren.
Man, dat is inderdaad echt klote. Nu moet ik met m'n duim naar linksonder gaan om bijvoorbeeld WhatsApp te openen :/. De dichtheid vind ik vooral irritant en dat veroorzaakt dus ook dat probleem.
flippiej schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:24:
Dan nu ook eindelijk de full rom voor de OP3 @Anonymoussaurus : Gdrive

Trouwens misschien een idee om de download links voor de laatste versies toe te voegen aan de 1e post van dit topic voor beide toestellen?
Dankje! Welke post bedoel je precies? Dat is namelijk een oude, gedateerde post.
fredgroes schreef op maandag 25 september 2017 @ 18:21:
De standaard muziek app is verdwenen... iemand een alternatief? Google muziek en vlc heb ik al. Aanbevelingen zijn welkom
Ik gebruikte hem toch niet, maar is inderdaad verwijderd bij 4.5.0. Ik gebruik zelf Google Muziek. Vind het gescheten zo.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
[...]

Dit vind ik inderdaad ook een rare keuze. Gisteren belde mijn vrouw en dan is het wel even schakelen. Je verwacht niet dat ze dit aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Wat zijn mappen met apps nu vervelend zeg. En ook swipen voor appdrawer hoeft niet van mij.

Kan ik dit ooit nog veranderen? Ik werd wakker en opeens was alles anders, heb niet eens een update gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

TheProf82 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:56:
Wat zijn mappen met apps nu vervelend zeg. En ook swipen voor appdrawer hoeft niet van mij.

Kan ik dit ooit nog veranderen? Ik werd wakker en opeens was alles anders, heb niet eens een update gezien.
Komt door de OnePlus launcher die automatisch geïnstalleerd wordt middels de Play Store. Je kan deze daar ook weer verwijderen en dan heb je de oude look terug, maar als je vervolgens besluit te updaten naar 4.5.0 dan ontkom je er niet aan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Laguna schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:02:
[...]

Komt door de OnePlus launcher die automatisch geïnstalleerd wordt middels de Play Store. Je kan deze daar ook weer verwijderen en dan heb je de oude look terug, maar als je vervolgens besluit te updaten naar 4.5.0 dan ontkom je er niet aan.
Gedaan. Wel leuk dat nu al mijn widgets e.d. deinstalled zijn, mag ik t weer opnieuw customizen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:39
Of 1 keer afzien en Nova Launcher installeren. Dan moet je ook alles opnieuw instellen, maar daar heb je wel veel meer opties.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omer
Leoon. schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:18:
[...]

Opzich is het wel te verdedigen bedenk ik me. Als je omhoog swiped swipe je meer 'weg'. Mijn vinger gaat omhoog en dan van 't scherm af. En als je naar beneden swiped doe je meer gedoseerd of zo. Maar als Google het precies andersom is is 't wel gekkig ja :+
PS: Ik merk dat omhoog/omlaag swipen om calls op te nemen/weigeren fijner en makkelijker voor de duim is dan naar links en rechts swipen (Bij één-hand-bediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Omer schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:43:
[...]

PS: Ik merk dat omhoog/omlaag swipen om calls op te nemen/weigeren fijner en makkelijker voor de duim is dan naar links en rechts swipen (Bij één-hand-bediening).
Nou dan hebben we samen wat krom is mooi rechtgepraat voor OP toch? ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
Leoon. schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:44:
[...]

Nou dan hebben we samen wat krom is mooi rechtgepraat voor OP toch? ;)
:) Mijn reactie betrof overigens puur het verschil omhoog/omlaag vs. links/rechts. Dus nog even los van welke functie (opnemen/weigeren) je aan omhoog en omlaag gekoppeld zou willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Ik wil deze keer gewoon eens wachten tot de update hier in Nederland wordt aangeboden. Hoe lang zit daar meestal tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
Vanmorgen blijft mijn accu wel erg lang op 100% staan. Is nu na 1,5 uur pas naar 99% gesprongen, terwijl ik al 45 minuten muziek heb geluisterd.

Of ik heb een geweldige accuduur met deze nieuwe update, of de statistieken moeten weer opnieuw inleren/gecalibreerd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:17:
Ik wil deze keer gewoon eens wachten tot de update hier in Nederland wordt aangeboden. Hoe lang zit daar meestal tussen?
* cypher21 pakt glazen bol... Sommige updates meerdere weken soms een paar dagen
djiedjee schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:20:
Vanmorgen blijft mijn accu wel erg lang op 100% staan. Is nu na 1,5 uur pas naar 99% gesprongen, terwijl ik al 45 minuten muziek heb geluisterd.

Of ik heb een geweldige accuduur met deze nieuwe update, of de statistieken moeten weer opnieuw inleren/gecalibreerd worden!
Had ik gisteren ook. 100% opgeladen en de telefoon bleef wel erg lang boven de 90%

Heb nu niet het idee dat de totaaltijd verbeterd is maar goed.

Heb ook het idee dat de telefoon nog sneller opgeladen wordt

[ Voor 48% gewijzigd door cypher21 op 26-09-2017 09:32 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ongeveer 1 week. Waarom zou je wachten als ik vragen mag? Na 1 dag is al duidelijk of er bugs in zitten.
djiedjee schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:20:

cypher21 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:31:
Had ik gisteren ook. 100% opgeladen en de telefoon bleef wel erg lang boven de 90%

Heb nu niet het idee dat de totaaltijd verbeterd is maar goed.

Heb ook het idee dat de telefoon nog sneller opgeladen wordt
Oja, daar heb ik ook wat op aan te merken. Bij mij stond agressief sluimeren altijd uit (voor 4.5.0). Nu staat er in de changelog dat de accuduur is verbeterd, maar nu staat na de update agressief sluimeren dus aan :'). Ja zo lust ik er ook nog wel een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:43:
[...]
...]

[...]

Oja, daar heb ik ook wat op aan te merken. Bij mij stond agressief sluimeren altijd uit (voor 4.5.0). Nu staat er in de changelog dat de accuduur is verbeterd, maar nu staat na de update agressief sluimeren dus aan :'). Ja zo lust ik er ook nog wel een paar.
Net even gecheckt, die is hier na de update nog steeds inactief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:46:
Net even gecheckt, die is hier na de update nog steeds inactief.
Gaar. Had dat met de vorige update ook. Had volgens mij toen Doze helemaal uitgezet, maar met 4.1.7 stond 'ie ineens aan in de ontwikkelaarsopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:43:
[...]

Ongeveer 1 week. Waarom zou je wachten als ik vragen mag? Na 1 dag is al duidelijk of er bugs in zitten.

[...]

[...]

Ik heb geen haast, al wil ik wel graag van mijn GPS problem af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 09:06
Eerder lichtte mijn scherm op als ik met mijn hand over de telefoon ging. Nu niet meer. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
speedmetal35 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:00:
Eerder lichtte mijn scherm op als ik met mijn hand over de telefoon ging. Nu niet meer. Meer mensen hier last van?
Dat was altijd een setting, zal even moeten kijken na de update waar die ook alweer zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:58:
Ik heb geen haast, al wil ik wel graag van mijn GPS problem af O-)
Ach, je moet maar zo denken: slechter kan het niet worden, beter wel ;). Gisteren even met 4.5.0 geprobeerd en kreeg binnen 5 seconden een 3D-fix :*).
Suicyder schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:02:
Dat was altijd een setting, zal even moeten kijken na de update waar die ook alweer zat :)
Maar, maar, maar...

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ky9hMWU.png

:+

Oftewel: het is geen bug. De functie is vervangen door lift-up display. Of zit ik er compleet naast en zit je nog op 4.1.7?

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-09-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:24
Instellingen > Weergave (onder 'apparaat') > Nabijheidsontwaken aan/uit

Kwam hier even kijken omdat ik dus de app drawer (wist niet dat het zo heette) erg irritant vind. Ik wil m'n iccontje terug en niet dat half-transparante omhoog-swipe-ding.
Maar die kan ik dus niet terugzetten? :/ ;(

[ Voor 26% gewijzigd door Aardappel op 26-09-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Laatst online: 11-09 09:06
Potato42 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:08:
[...]

Instellingen > Weergave (onder 'apparaat') > Nabijheidsontwaken aan/uit.
Die instelling heb ik niet, dus het zal wel vervangen zijn door lift up.

Kwam hier even kijken omdat ik dus de app drawer (wist niet dat het zo heette) erg irritant vind. Ik wil m'n iccontje terug en niet dat half-transparante omhoog-swipe-ding.

[ Voor 3% gewijzigd door speedmetal35 op 26-09-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
[...]

Instellingen > Weergave (onder 'apparaat') > Nabijheidsontwaken aan/uit

Kwestie van gewenning. Uiteindelijk heb je nu ruimte voor 1 app meer onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:59

Esumontere

Floep, banaan.

outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:19:
[...]

Went vanzelf inderdaad. Ik heb het al een tijdje (ooit een nieuwere versie van de OP Launcher via APK geinstalleerd) en in het begin is het even wennen, maar nu wil ik niet meer anders. 5 apps onderin is ideaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
De laatste twee updates duurde het bij mij 2-3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13
Als je een andere Launcher installeert wel, bijvoorbeeld: Google Play: Nova Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Klopt wel, maar de ontwikkelaarsopties zelf staan nog steeds uit bij mij. Ik ga er dan maar vanuit dat aggressief sluimeren dan uit staat toch?
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:48:
[...]

Gaar. Had dat met de vorige update ook. Had volgens mij toen Doze helemaal uitgezet, maar met 4.1.7 stond 'ie ineens aan in de ontwikkelaarsopties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 20:38
Is in de nieuwe release ook het GPS probleem in de OP3 verholpen? Ik lees hier niets over in de fixlist :(

Ik baal hier stevig van, mijn Google Maps en FlitsMeister App krijg ik nu alleen via een workaround fatsoenlijk aan de gang....

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
djiedjee schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:44:
Klopt wel, maar de ontwikkelaarsopties zelf staan nog steeds uit bij mij. Ik ga er dan maar vanuit dat aggressief sluimeren dan uit staat toch?
Agressief sluimeren staat onder "Batterij" > 3 bolletjes rechtsboven > "Agressief sluimeren".
Nu heb je Doze compleet uitstaan. Sluimermodus staat namelijk standaard aan in de ontwikkelaarsopties, dus dan heb je zelf ontwikkelaarsopties uitgezet denk ik. Even voor de duidelijkheid:
  • "Ontwikkelaarsopties > "Sluimermodus" = Doze
  • "Batterij" > 3 bolletjes rechtsboven > "Agressief sluimeren" = agressieve Doze-modus
Ikzelf heb ontwikkelaarsopties aanstaan omdat ik de optie "Geavanceerd herstarten" gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:24
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:19:
[...]

Esumontere schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:26:
[...]

Went vanzelf inderdaad. Ik heb het al een tijdje (ooit een nieuwere versie van de OP Launcher via APK geinstalleerd) en in het begin is het even wennen, maar nu wil ik niet meer anders. 5 apps onderin is ideaal :)
Waarom dragen mensen een stropdas op een plek waar hij het minst fijn zit, ooogh.
Ik kom wel eens oude schoolvrienden tegen en die lopen dan in pak, en dan vraag ik ook van "Vind je dat nou niet rot zitten? En dan is het altijd van "Mwa, dat went zo". Dat went zo! Dat is toch geen argument?
Ik weet zeker dat als je elke morgen heel consequent een deegroller in je poepgaatje probeert te proppen dat het op geven moment ook gaat wennen, maar dat is toch geen reden om het dan ook te doen??

© Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 14:53
xileS schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:55:
Vreemd genoeg maak ik nog vaak mee, dat google agenda meldingen het niet doen. Kom dan dag erna bv erachter dat ik een melding gemist heb. Agressief sluimeren staat uit, dus weet niet waar het nog meer aan kan liggen.
xileS schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:50:
Accuoptimalisatie staat ook uit, maar krijg heel vaak alsnog geen meldingen. Wordt een beetje vervelend nu.. ;s
Same here... kreeg een rekening van de tandarts van 30 euro op de deurmat omdat ik me afspraak gemist had. Eerder de kliko vergeten aan de weg te zetten omdat Recyclemanager geen melding gaf. Ben het wel een beetje zat nu.

En ja, ik moet misschien wat vaker in me agenda kijken ipv afgaan op meldingen... maar iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:51
Dirty flash 4.1.7 naar 4.5.0 geen problemen ondervonden.
Root/twrp alles perfect..verder merk ik er weinig van , ik gebruik nova prime.
Agressief sluimeren stond gewoon uit onder batt settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
@Chris.nl en ik houden zijn 2 mirrors bij en zijn dus net geüpdatet: Chris.nl in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:51
Full Rom downloaden, booten in twrp, wipe dalvik en cache, rom installeren, daarna twrp opnieuw installeren via twrp, niet booten naar rom maar booten naar recovery anders wordt je recovery overschreven.
Dan root. zip installeren via twrp, boot naar rom en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Potato42 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:56:
[...]

[...]

Waarom dragen mensen een stropdas op een plek waar hij het minst fijn zit, ooogh.
Ik kom wel eens oude schoolvrienden tegen en die lopen dan in pak, en dan vraag ik ook van "Vind je dat nou niet rot zitten? En dan is het altijd van "Mwa, dat went zo". Dat went zo! Dat is toch geen argument?
Ik weet zeker dat als je elke morgen heel consequent een deegroller in je poepgaatje probeert te proppen dat het op geven moment ook gaat wennen, maar dat is toch geen reden om het dan ook te doen??

© Theo Maassen
Maar het werkt ook gewoon goed, plus dat je ruimte heb voor een extra icoontje op een mooie positie. Mensen zijn instinctief tegen verandering, tenzij die zou zijn dat het stokbrood vooraf bij de Italiaan voortaan altijd op kosten van het huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:08
Potato42 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:56:
[...]

[...]

© Theo Maassen
Alsof je als klein kind bier en wijn zo lekker vindt. Sommige dingen moet je gewoon leren ;).

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Op 4.5.0 heb ik vandaag een probleempje gevonden, het AP van KPN was verkeerd ingesteld na de update, dus deed mijn internet het niet buiten Nederland, het was kpn4g.nl geworden, gewijzigd naar portalmmm.nl en nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik denk dat ik dit zelf per ongeluk gedaan moet hebben maar het komt erop neer dat op het main scherm waar je onderin het scherm een telefoon hoorntje ziet, een tekst ballonnetje voor de messenger en dan rechts de camera. Daartussen stond een icoontje die mij naar het apps menu bracht. Vond ik altijd erg handig. Maar dat icoontje is weg en ik moet nu swipen van beneden naar boven om dat menu te krijgen. Hoe fix ik dit weer? Kom er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
devilsnight schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:13:
Maar dat icoontje is weg en ik moet nu swipen van beneden naar boven om dat menu te krijgen. Hoe fix ik dit weer? Kom er echt niet uit.
Wat ik begrijp van andere gebruikers is dit het nieuwe uiterlijk en kan je niet terug naar het oude, zonder een andere launcher te installeren. Ik kan je Google Play: Nova Launcher aanraden, mocht je willen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
rens-br schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:16:
[...]

Wat ik begrijp van andere gebruikers is dit het nieuwe uiterlijk en kan je niet terug naar het oude, zonder een andere launcher te installeren. Ik kan je Google Play: Nova Launcher aanraden, mocht je willen wisselen.
Oh dat is apart zeg. Ik dacht dat het gisteren nog goed was, maar waarschijnlijk heb ik dat menu al een tijdje niet meer gebruikt dan. De laatste update was wel weer eventjes geleden voor mij. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
devilsnight schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:21:
De laatste update was wel weer eventjes geleden voor mij. Bedankt voor de tip in ieder geval.
Dit is een launcher update en geen systeem update. Als je dus de OnePlus Launcher update hebt geïnstalleerd via de Play Store, dan heb je dit dus al. Zie ook: nieuws: OnePlus gaat apps updaten via Play Store om firmware-updates te versn....

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 26-09-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
royduin schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:12:
[...]

[...]

Same here... kreeg een rekening van de tandarts van 30 euro op de deurmat omdat ik me afspraak gemist had. Eerder de kliko vergeten aan de weg te zetten omdat Recyclemanager geen melding gaf. Ben het wel een beetje zat nu.

En ja, ik moet misschien wat vaker in me agenda kijken ipv afgaan op meldingen... maar iemand tips?
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:51:
[...]

Agressief sluimeren staat onder "Batterij" > 3 bolletjes rechtsboven > "Agressief sluimeren".
Nu heb je Doze compleet uitstaan. Sluimermodus staat namelijk standaard aan in de ontwikkelaarsopties, dus dan heb je zelf ontwikkelaarsopties uitgezet denk ik. Even voor de duidelijkheid:
  • "Ontwikkelaarsopties > "Sluimermodus" = Doze
  • "Batterij" > 3 bolletjes rechtsboven > "Agressief sluimeren" = agressieve Doze-modus
Ikzelf heb ontwikkelaarsopties aanstaan omdat ik de optie "Geavanceerd herstarten" gebruik.
Ik heb zonet sluimermodus (stond blijkbaar aan bij opties voor ontwikkelaars) ook maar uit gezet, hopelijk maakt dit wel verschil.. Ik stel niet voor niks meldingen in bij bepaalde (terugkomende) agendapunten -.-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb toch maar de update uitgevoerd. Ik zal jullie op de hoogte houden inzake GPS.

Wel vind ik het jammer dat nu defintief zweven over het scherm er is uitgesloopt, in plaats daarvan moet je de telefoon nu oppakken en kantelen........

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 26-09-2017 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:33:
Ik heb toch maar de update uitgevoerd. Ik zal jullie op de hoogte houden inzake GPS.

Wel vind ik het jammer dat nu defintief zweven over het scherm er is uitgesloopt, in plaats daarvan moet je de telefoon nu oppakken en kantelen........
Ben benieuwd!

Inderdaad, het liefst heb ik gewoon een functie waarbij het scherm altijd aanstaat (zoals Samsung het bijvoorbeeld heeft). Nu moet ik voor of m'n telefoon oppakken, of dubbeltik op het scherm doen voor de tijd of notificaties.. Is niet echt chill als je even tijdens het gamen of weet ik het wat even snel wilt checken. Met een AMOLED display kost het toch geen drol aan accusap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:48:
[...]

Ben benieuwd!

Inderdaad, het liefst heb ik gewoon een functie waarbij het scherm altijd aanstaat (zoals Samsung het bijvoorbeeld heeft). Nu moet ik voor of m'n telefoon oppakken, of dubbeltik op het scherm doen voor de tijd of notificaties.. Is niet echt chill als je even tijdens het gamen of weet ik het wat even snel wilt checken. Met een AMOLED display kost het toch geen drol aan accusap.
Precies, waarom geven ze de keuze niet gewoon. Maar ik ben zeker benieuwd of deze update de GPS problemen heeft opgelost. I'll keep you all posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:13
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:46:
Is in de nieuwe release ook het GPS probleem in de OP3 verholpen? Ik lees hier niets over in de fixlist :(

Ik baal hier stevig van, mijn Google Maps en FlitsMeister App krijg ik nu alleen via een workaround fatsoenlijk aan de gang....
Nee, dat is niet opgelost. Vanochtend en vanmiddag duurde het beide keren ~30 seconden voordat ik in de auto een GPS fix had. Voor 4.1.7 was dat in ~2 seconden. Het wel of niet gebruiken van de GPS status app lijkt weinig verschil te maken. Na (handmatig, opnieuw) resetten en downloaden van aGPS wel direct een fix.
swhnld schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:08:
Op 4.5.0 heb ik vandaag een probleempje gevonden, het AP van KPN was verkeerd ingesteld na de update, dus deed mijn internet het niet buiten Nederland, het was kpn4g.nl geworden, gewijzigd naar portalmmm.nl en nu werkt het weer.
Dat had ik ook, maar dan gewoon in Nederland. Wel 4G verbinding, maar met uitroepteken. Ook na togglen met vliegtuigmodus. Eenmalig wisselen tussen de 2 KPN AP's was voldoende om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Helaas, de GPS problemen zijn er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:48:
[...]

Ben benieuwd!

Is dat wat voor je: Instellingen, Apparaat - Weergave, Nabijheidsontwaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:37:
Helaas, de GPS problemen zijn er nog steeds.
En tóch ben ik van mening dat GPS test het probleem zou moeten oplossen. Leeg ook even je app cache en je system cache. Bij mij en bij @chielmi hielp het namelijk ook.
Masimo schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:25:
Is dat wat voor je: Instellingen, Apparaat - Weergave, Nabijheidsontwaken?
Dit was inderdaad een instelling in 4.1.7, maar dit hebben ze in 4.5.0 vervangen voor "lift-to-wake". Die functie komt overigens niet overeen met wat ik wil.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-09-2017 23:41 ]

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Okay schijnbaar moet ik blij zijn dat ik de laaste rom update nog niet heb geïnstalleerd. Ook erg blij dat ik automatische updates in google play heb uitstaan want moeten swipen om de app tray te krijgen is ook weer zo'n design keuze waarbij je je afvraagt of de ontwerper wel eens een telefoon gebruikt...

Ow en heb je nou verplicht een donkere achtergrond bij de app bar op je home screen zoals op de google play screenshots staat?

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

t_o_c schreef op woensdag 27 september 2017 @ 03:32:
Okay schijnbaar moet ik blij zijn dat ik de laaste rom update nog niet heb geïnstalleerd. Ook erg blij dat ik automatische updates in google play heb uitstaan want moeten swipen om de app tray te krijgen is ook weer zo'n design keuze waarbij je je afvraagt of de ontwerper wel eens een telefoon gebruikt...

Ow en heb je nou verplicht een donkere achtergrond bij de app bar op je home screen zoals op de google play screenshots staat?
Het omhoog swipen van de appdrawer vind ik op zich best fijn werken, maar de oude manier vind ik ook prima.

Nee geen verplichte donkere achtergrond, dat lijkt misschien zo maar komt puur door de wallpaper.

De mislukte folder view heeft er hier wel toe geleid dat ik Nova Prime maar weer eens heb geïnstalleerd en die is heerlijk te customizen. Voorlopig dus Nova ipv de OnePlus launcher.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

t_o_c schreef op woensdag 27 september 2017 @ 03:32:

Is volgens mij volgens Google specificaties.
En voor mij werkt het prima.
Extra app onderin en de mogelijkheid om makkelijk bij de app drawer te komen.
Overigens gebruik in nog steeds nova omdat ik dat zelf fijner vind

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• outlandos
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:39:
[...]

En tóch ben ik van mening dat GPS test het probleem zou moeten oplossen. Leeg ook even je app cache en je system cache. Bij mij en bij @chielmi hielp het namelijk ook.

[...]

Dit was inderdaad een instelling in 4.1.7, maar dit hebben ze in 4.5.0 vervangen voor "lift-to-wake". Die functie komt overigens niet overeen met wat ik wil.
Tsja, ik heb onlangs nog een complete factory reset gedaan, en daarbij het cache geleegd. Voor 4.16 werkte mijn GPS gewoon altijd perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:46:
Tsja, ik heb onlangs nog een complete factory reset gedaan, en daarbij het cache geleegd. Voor 4.16 werkte mijn GPS gewoon altijd perfect.
En ook je AGPS data geleegd en geüpdatet?

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Bij mij lijkt GPS ook niet altijd heel goed te werken, tenmisnte in combinatie met Waze. De eerste keer dat ik de app 's ochtends opstart kan hij geen fix vinden. Als ik de app echter sluit en opnieuw start heeft hij hem bijna meteen.

• outlandos
Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:47:
[...]

En ook je AGPS data geleegd en geüpdatet?
App data legen via de app of via Instellingen menu van de telefoon?

Clear and update via de app heb ik namelijk al talloze keren gedaan.

@hierboven, geen idee of het ermee te maken heeft, maar ook ik gebruik altijd Waze.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Louw Post schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:14:
Bij mij lijkt GPS ook niet altijd heel goed te werken, tenmisnte in combinatie met Waze. De eerste keer dat ik de app 's ochtends opstart kan hij geen fix vinden. Als ik de app echter sluit en opnieuw start heeft hij hem bijna meteen.
outlandos schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:52:
App data legen via de app of via Instellingen menu van de telefoon?

Clear and update via de app heb ik namelijk al talloze keren gedaan.

@hierboven, geen idee of het ermee te maken heeft, maar ook ik gebruik altijd Waze.
Clear and update bedoelde ik inderdaad.

En met andere applicaties? GPS Test zelf bijvoorbeeld, of Google Maps. Zelfde probleem?

• outlandos
Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:00:
[...]

[...]

En met andere applicaties? GPS Test zelf bijvoorbeeld, of Google Maps. Zelfde probleem?
Zelfde problem helaas. Overigens moet ik zeggen dat ik gisteravond binnen zat toen ik het aan het testen was. Tot op heden heb ik sinds de update nog geen problemen gehad wanneer ik in de auto zat. Ik zal hier mijn bevindingen posten of dit geluk is of dat er werkelijk iets is verbeterd.

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:00:
[...]

[...]

Nu lijken Flitsmeister en Waze het meteen te doen. Lijkt erop dat ik het alleen de eerste keer 's ochtends heb, omdat ik dan locatie lang niet gebruikt heb. :?

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:12:
Zelfde problem helaas. Overigens moet ik zeggen dat ik gisteravond binnen zat toen ik het aan het testen was. Tot op heden heb ik sinds de update nog geen problemen gehad wanneer ik in de auto zat. Ik zal hier mijn bevindingen posten of dit geluk is of dat er werkelijk iets is verbeterd.
Dan heb je daar de oorzaak van het probleem :p. Ik ging het ook na de update testen en logischerwijs kreeg ik natuurlijk geen fix. Ik liep even naar het raam en kreeg toen veel satellieten in beeld en dus een 3D-fix. :)

GPS is daar ook niet voor gemaakt, want wie navigeert er nu binnen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
Louw Post schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:14:
[...]

Nu lijken Flitsmeister en Waze het meteen te doen. Lijkt erop dat ik het alleen de eerste keer 's ochtends heb, omdat ik dan locatie lang niet gebruikt heb. :?
Je GPS data verouderd natuurlijk na een aantal dagen, omdat de satellieten niet op dezelfde plek blijven.
Als het programma wat je dan gebruikt niet meteen nieuwe GPS data binnen haalt, dan duurt het een behoorlijke tijd. Zodra deze dan een fix heeft, gaat het ook weer goed.
Dit zie je natuurlijk ook bij een TomTom terug, als je deze een maand niet gebruikt hebt, dan duurt het erg lang voordat deze een fix heeft. Dit komt niet door de slechte GPS chip, maar omdat hij gewoonweg niet weet waar de satellieten zich bevinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Voor diegene met de nieuwe launcher :

Als je het omhoog swipen irritant vind kun je ook op het driehoekje/dakje drukken en dan gaat die automatisch naar boven kwam ik net achter.

• tiguan
GPS data, gaat dat via 4G? Ik ben namelijk door mijn data heen deze maand en zit daarom op traag internet via Vodafone. Sindsdien doet Flitsmeister eigenlijk niks meer :P

• cypher21
tiguan schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:26:
GPS data, gaat dat via 4G? Ik ben namelijk door mijn data heen deze maand en zit daarom op traag internet via Vodafone. Sindsdien doet Flitsmeister eigenlijk niks meer :P
Nee, locatie via GPS kost je geen data, Ook niet via AGPS

Kijk eens bij je data verbruik welke apps veel data verbruikt hebben

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 27-09-2017 11:28 ]

• tiguan
@cypher21 Ik weet welke apps dat zijn, dat is verder het probleem niet. Het viel me gewoon op dat Flitsmeister sindsdien niks meer doet.

Traag internet van Vodafone is net genoeg voor whatsapp. Verder kan je er niet zoveel mee :P Of je moet echt alle tijd van de wereld hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 27-09-2017 11:38 ]

• cypher21
tiguan schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:36:
@cypher21 Ik weet welke apps dat zijn, dat is verder het probleem niet. Het viel me gewoon op dat Flitsmeister sindsdien niks meer doet.

Traag internet van Vodafone is net genoeg voor whatsapp. Verder kan je er niet zoveel mee :P Of je moet echt alle tijd van de wereld hebben.
FM verbruikt aardig wat data , dus dat kan bij een trage internet verbinding best kloppen.

Als je data wilt besparen en veel GPS apps gebruikt kun je ook je google maps kaarten offline beschikbaar maken. Scheelt behoorlijk veel dataverkeer.
Ik heb zelf compleet Nederland offline beschikbaar, niet vanwege mn bundel (24gb) maar omdat het een stuk sneller is in runkeeper/flitsmeister en zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
@cypher21 I know, thanks voor de suggesties. September was een maand dat ik meer dan normaal buiten het bereik van wifi zit, dus dit is iets wat niet vaak voor zal komen. Ik heb een klein data abbo, normaal gesproken is het genoeg, maar toevallig deze maand een keer niet.

offtopic;
Ik heb de Maps kaarten trouwens gedownload. Echter als je dan een route gaat plannen , dan heeft Maps toch nog internet nodig. Verkeersinfo kost ook data, dus het duurt een eeuwigheid voordat er iets gebeurt als je een route wilt invoeren. Gisteren bijvoorbeeld, vanaf werk naar huis, verscheen mijn thuis adres niet eens tussen de keuzes, terwijl die er normaal gesproken altijd staat. Ach, nog een paar daagjes 'afzien' en dan in oktober kan ik weer vol gebruik maken van m'n data :P

[ Voor 47% gewijzigd door tiguan op 27-09-2017 12:08 ]

• Koen87
Leoon. schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:21:
Voor diegene met de nieuwe launcher :

Als je het omhoog swipen irritant vind kun je ook op het driehoekje/dakje drukken en dan gaat die automatisch naar boven kwam ik net achter.
Om hier nog even iets extra's aan toe te voegen. Lang ingedrukt houden opent dan gelijk de zoekfunctie (die miste ik!)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Koen87 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:16:
[...]

Om hier nog even iets extra's aan toe te voegen. Lang ingedrukt houden opent dan gelijk de zoekfunctie (die miste ik!)
Oeh nice! Dat wist ik dan weer niet. Gebruik jij het vaak? Ik moet zeggen zelf gebruik ik het eigenlijk niet, al is het wel heel handig.

• Koen87
Leoon. schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:29:
[...]

Oeh nice! Dat wist ik dan weer niet. Gebruik jij het vaak? Ik moet zeggen zelf gebruik ik het eigenlijk niet, al is het wel heel handig.
Ik gebruik het regelmatig voor apps die ik niet op mijn Homescreen heb staan, zoals spotify ofzo.
Het is een aanwennen, maar als je het eenmaal aangewend bent, is het erg handig.
Hiervoor was het lang drukken op de app drawer icoon. Gelukkig zit het er nog steeds in.

[ Voor 8% gewijzigd door Koen87 op 27-09-2017 13:11 ]

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Sinds de update, duurt het pauzeren van een nummer via bluetooth op mijn autoradio heel lang. Ik druk op pauzeren, en het duurt een paar seconden voordat ie dus daadwerkelijk op pauze gaat.

- Stock autoradio Aygo 2017, Fabrikant Pioneer
- Oneplus 3T
- OOs 4.5.0
- Spotify

Iemand met hetzelfde probleem?

Share and Enjoy!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:38

Zjemm

...

Nette update

Nu nog ff hopen op een volledig werkende pixel camera app

opensecure.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Goed nieuws voor de OnePlus 3(T) gebruikers die de alertslider anders willen instellen. Er is namelijk een survey online gezet door de Product Marketing Manager: [Survey] How should we revamp Alert Slider?

Survey: https://goo.gl/forms/5eD8FvMrQkaXkLas2

Ik heb gekozen voor "Hardware button with three options: Ring/Vibration/Silent. Set Do Not Disturb via software setting." Je telefoon op trilstand zetten vind ik nu te omslachtig.
GreNade schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:50:
Sinds de update, duurt het pauzeren van een nummer via bluetooth op mijn autoradio heel lang. Ik druk op pauzeren, en het duurt een paar seconden voordat ie dus daadwerkelijk op pauze gaat.

- Stock autoradio Aygo 2017, Fabrikant Pioneer
- Oneplus 3T
- OOs 4.5.0
- Spotify

Iemand met hetzelfde probleem?
Ik kan het wel voor je testen in een auto of met een Bluetooth speaker, maar weet niet of dat vergelijkbaar is, omdat ik niet weet of het Pioneer-gerelateerd is.
Zjemm schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:09:
Nette update

Die is er al: https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552

[ Voor 61% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-09-2017 15:53 ]

• Mole
  • Laatst online: 21:50
Zjemm schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:09:
Nette update

De 1.4 versie van de pixel camera werkt echt top. Wel even opletten dat je HDR op on zet en niet op auto.
Ik heb mijn fotos tijdens vakantie vooral met de pixelcamera gemaakt ipv met de OP camera, echt een wereld van verschil.

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47

SebasFM

BOFH

Nee hier niet. Maar zou het te maken kunnen hebben met het bufferen van de audio? Bij mij reageert het geluid op de radio altijd al een halve seconde na het bedienen van de telefoon.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

SebasFM schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:41:
[...]

Nee hier niet. Maar zou het te maken kunnen hebben met het bufferen van de audio? Bij mij reageert het geluid op de radio altijd al een halve seconde na het bedienen van de telefoon.
Dat was ook voor de update zo bij mij, nu duurt het ongeveer 3 sec voordat de muziek is gepauzeerd.

Share and Enjoy!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45
Mole schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:27:
[...]

De 1.4 versie van de pixel camera werkt echt top. Wel even opletten dat je HDR op on zet en niet op auto.
Ik heb mijn fotos tijdens vakantie vooral met de pixelcamera gemaakt ipv met de OP camera, echt een wereld van verschil.
Zou je a.u.b. directe link willen plaatsen naar de 1.4 versie die werkt met OxygenOS 4.5? Ik heb de OTA nog niet ontvangen, maar dan heb ik alvast de camera file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wenzel schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:30:
Zou je a.u.b. directe link willen plaatsen naar de 1.4 versie die werkt met OxygenOS 4.5? Ik heb de OTA nog niet ontvangen, maar dan heb ik alvast de camera file.
https://www.celsoazevedo.....1.4_60FPS_noburst_v3.apk

Ikzelf gebruik de laatste versie: https://www.celsoazevedo....One_Full_Manual_60fps.apk

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-09-2017 17:50 ]

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:38

Zjemm

...

Mole schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:27:
[...]

Maar slomo werkt niet out of the box. Moet je root hebben om te fixen

opensecure.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Zjemm schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:13:
Maar slomo werkt niet out of the box. Moet je root hebben om te fixen
Nou en. Het draait allemaal om die HDR+ functie. Voor foto's gebruik ik Google Camera, voor filmen gebruik ik de OnePlus camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 14:51
wat een ontzettend vervelende weergave van de gegroepeerde apps op m'n home screen....veel te kleine icoontjes....staat niet in verhouding allemaal. Als ik een aantal pagina's teruglees is er ook niet echt een instelling om de oude view terug te krijgen. Heel teleurstellend. Mocht iemand toch een instelling of truc gevonden hebben....ik houd me aanbevolen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Anonymoussaurus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:44:
Goed nieuws voor de OnePlus 3(T) gebruikers die de alertslider anders willen instellen. Er is namelijk een survey online gezet door de Product Marketing Manager: [Survey] How should we revamp Alert Slider?

Survey: https://goo.gl/forms/5eD8FvMrQkaXkLas2

Ik heb gekozen voor "Hardware button with three options: Ring/Vibration/Silent. Set Do Not Disturb via software setting." Je telefoon op trilstand zetten vind ik nu te omslachtig.
Zelfde keuze gemaakt, nu hopen dat die instellingen doorkomen. Veel handiger! :*)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hebben jullie ook problemen met focus van je camera op opjecten die echt onder z'n neus zitten (lees: gewoon recht in z'n gezichtsveld). Moet dan eerst hele telefoon naar achtere halen -verder weg dus- en dan weer terug en dan focust die zich. Erger me er echt best wel aan. Heeft niks te maken met de laatste update trouwens, daarvoor had ik het ook al.

Ik heb mijn OP3 niet geroot anders had ik dit gedaan: https://oneplus.gadgethac...-pictures-videos-0177697/

Dat ziet er namelijk echt veel belovend uit. Maargoed, de versie is nu trouwens 1.5.0 kan daar verder ook niet updaten?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb nergens last van.. Kan gewoon m'n hand dichtbij houden en binnen 2 seconden is 'ie scherp. Als ik m'n hand dan weer weg haal focust 'ie snel weer op het volgende object.

• Suicyder
Ok had ik bij 4.1.7 (of was het .8 nouja) nog geen problemen met de GPS kom ik met 4.5.0 zwaar bedrogen uit zeg. Ding heeft in Waze als ik geluk heb na een uur rijden een fix.
En ik start de app+route al voor ik de auto start.... Compleet hopeloos momenteel.

Wie weet het weekeind maar een full reset doen in de hoop het te fixen. Dan maar even beter kijken in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Suicyder schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:39:
Ok had ik bij 4.1.7 (of was het .8 nouja) nog geen problemen met de GPS kom ik met 4.5.0 zwaar bedrogen uit zeg. Ding heeft in Waze als ik geluk heb na een uur rijden een fix.
En ik start de app+route al voor ik de auto start.... Compleet hopeloos momenteel.

Wie weet het weekeind maar een full reset doen in de hoop het te fixen. Dan maar even beter kijken in elk geval.
Ik weet niet of je het had gelezen, maar dit is op dezelfde pagina al besproken. Overigens was het 4.1.7 > 4.5.0.

Heb je ook al je system cache geleegd én GPS Test gedownload? Vervolgens moet je even naar AGPS > "Clear and update". Dit zou namelijk moeten helpen. Voer wel even de test uit buiten je huis ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Net even GPS-fix getest na update: bij mij geen probleem en nog steeds een snelle fix. Niets gecleaned of zo...

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:58
Via VPN update 4.5.0 beschikbaar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Eh, al drie dagen toch?

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:58
Oh, heb ik ff gemist dan |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

• outlandos
Suicyder schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:39:

Mijn GPS problemen zijn juist minder erg geworden. Maar ze zijn er nog steeds... Een full reset deed niets voor mij.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:03:
Mijn GPS problemen zijn juist minder erg geworden. Maar ze zijn er nog steeds... Een full reset deed niets voor mij.
Al buiten getest dus?

• outlandos
Ja, vandaag ongeveer een paar minuten rond gereden alvorens er een fix was. Dit is sinds de update het langste dat ik heb moeten wachten.

• Jelte
  • Niet online
B-Art schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:21:
Via VPN update 4.5.0 beschikbaar :)
ook zonder VPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
outlandos schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:22:
[...]

Ja, vandaag ongeveer een paar minuten rond gereden alvorens er een fix was. Dit is sinds de update het langste dat ik heb moeten wachten.
Heb jij niet gewoon 1 of ander hardwareprobleem? dat de connector naar jou gps chip wat losjes zit ofzo. (zie Nexus 5 GPS problemen)
Ik kreeg net ook helemaal geen gps fix. Herstarten van de telefoon en voila, binnen 5 seconden een fix.

Dat het bij jou na al die dingen die jij geprobeerd hebt, nog steeds geen resultaat oplevert, verwonderd mij ten zeerste. Het kan bijna niet anders dan dat er afgezien van de software ergens anders een fout zit. Als je zelfs na een volledige clear Cache/Data en dan een clean install, nog steeds geen goede fix hebt. Dan kan je toch wel dingen gaan uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Goed na system cache geleegd te hebben en GPS Test een "Clear and update" gegeven te hebben nog steeds hetzelfde probleem.

In GPS Test zit hij een gros satellieten en met draaien van het toestel/kompas draaien ze netjes mee. Maar een fix krijgen (binnen/buiten) ho maar. Half uur gelopen, geen verschil. Ik ga vanavond verder onderzoeken en blijf eigenwijs proberen/testen/zoeken naar het probleem :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:39
Haal je simkaart(en) er eens uit, reboot en probeer dan nog een keer. Dit is uiteraard geen echte oplossing, maar bij mij had 'ie daarna in 5 sec een fix. Dit was wel op Android 6, maar je kan het altijd proberen. Nadat ik Android 7 geflashed had (vorige maand) was het bij mij even gefixed, maar nu blijft 'ie weer op 'agps' staan en ziet 'ie 4 satellieten, en heeft geen fix.

Enige waar ik GPS eigenlijk echt voor gebruikte was Runkeeper, en dat heb ik maar opgegeven. Ik gebruik het nu als veredelde timer, en voeg de route dan wel met het handje toe.

There is no place like 127.0.0.1

Pagina: 1 ... 3 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie