Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik zal het vanavond proberen, overdag niet zo heel veel tijd. Nadeel is dat mijn auto geen navigatie heeft zelf, dus ik gebruik Waze op de telefoon, eerder was het instellen > in houder > gorden om > starten > rijden en ondertussen had hij al fix etc.
Zo zonder GPS is irritant, snelwegen/N-wegen is niet zo lastig, maar ik kom nog wel eens op plekken waar ik niet eerder geweest ben, dan is op dat stuk de navigatie wel eens handig (welke ik nu niet heb).

Maar wat ik zeg, vanavond proberen, anders een full reset.
Dank voor de tips in ieder geval!

edit:
@Dannisi
Holy crap, vond een kleine paperclip, jouw suggestie geprobeerd, GPS werkt weer als een zonnetje _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Merci / Gracias / Multumesc / Thanks / Dankjewel etc! :+

[ Voor 15% gewijzigd door Suicyder op 29-09-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vanochtend de laatste update geïnstalleerd (4.5.0) op mijn OP3T, ik had eigenlijk verwacht dat ik nu wel een app parallel zou kunnen draaien, maar ik kan het niet vinden. Is dit nu al uit, of wanneer komt dit?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

miicker schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:23:
Vanochtend de laatste update geïnstalleerd (4.5.0) op mijn OP3T, ik had eigenlijk verwacht dat ik nu wel een app parallel zou kunnen draaien, maar ik kan het niet vinden. Is dit nu al uit, of wanneer komt dit?
Je bedoeld dat je 2 apps onder elkaar kan zetten? Zo ja, dit kan volgens mij al heel lang door via "recente apps" een app ingedrukt te houden en te slepen naar boven of beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Brummetje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:24:
[...]

Je bedoeld dat je 2 apps onder elkaar kan zetten? Zo ja, dit kan volgens mij al heel lang door via "recente apps" een app ingedrukt te houden en te slepen naar boven of beneden.
nee, ik bedoel dat ik bijvoorbeeld twee whatsapp instanties naast elkaar kan draaien met verschillende telefoonnummers, want dual sim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
miicker schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:26:
[...]

nee, ik bedoel dat ik bijvoorbeeld twee whatsapp instanties naast elkaar kan draaien met verschillende telefoonnummers, want dual sim :P
Ik dacht dat dat meer een beperking in de software van WhatsApp zelf was? Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Koen87 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 06:57:
[...]

Heb jij niet gewoon 1 of ander hardwareprobleem? dat de connector naar jou gps chip wat losjes zit ofzo. (zie Nexus 5 GPS problemen)
Ik kreeg net ook helemaal geen gps fix. Herstarten van de telefoon en voila, binnen 5 seconden een fix.

Dat het bij jou na al die dingen die jij geprobeerd hebt, nog steeds geen resultaat oplevert, verwonderd mij ten zeerste. Het kan bijna niet anders dan dat er afgezien van de software ergens anders een fout zit. Als je zelfs na een volledige clear Cache/Data en dan een clean install, nog steeds geen goede fix hebt. Dan kan je toch wel dingen gaan uitsluiten.
Er zijn sinds 4.16 heel veel mensen die er in meer of mindere maten last van hebben, dus dat lijkt me eerder een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Suicyder schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:26:
[...]

Ik dacht dat dat meer een beperking in de software van WhatsApp zelf was? Correct me if I'm wrong :)
nieuws: OnePlus 3 en 3T krijgen functie voor naast elkaar draaien WhatsApp-ac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 21:57
Installeer Island en gaan:
https://play.google.com/s...om.oasisfeng.island&hl=nl
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:39
Suicyder schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:15:
Ik zal het vanavond proberen, overdag niet zo heel veel tijd. Nadeel is dat mijn auto geen navigatie heeft zelf, dus ik gebruik Waze op de telefoon, eerder was het instellen > in houder > gorden om > starten > rijden en ondertussen had hij al fix etc.
Zo zonder GPS is irritant, snelwegen/N-wegen is niet zo lastig, maar ik kom nog wel eens op plekken waar ik niet eerder geweest ben, dan is op dat stuk de navigatie wel eens handig (welke ik nu niet heb).

edit:
@Dannisi
Holy crap, vond een kleine paperclip, jouw suggestie geprobeerd, GPS werkt weer als een zonnetje _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maar om nou elke keer je simkaarten eruit te halen voordat je in de auto stapt is ook weer zo wat :P. Ik heb er verder niet meer zo naar gekeken of gezocht. Er waren wel mensen die bij hun provider een nieuwe sim hadden aangevraagd, en daarna was het opgelost. Of je sims van plek verwisselen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Zal vast goed werken, maar aangezien OP het zelf in heeft/gaat bouwen wil ik dat gewoon gebruiken, dus nogmaals even de vraag:

Is de mogelijkheid er al om meerdere Whatsapp accounts naast elkaar te draaien, ik verwachtte dit namelijk in deze versie, maar het zit er niet in volgens mij, of ik kijk verkeerd. Iemand enig idee waar ik het kan vinden, of hoelang het nog duurt voordat het uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Dannisi schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:31:
[...]

Maar om nou elke keer je simkaarten eruit te halen voordat je in de auto stapt is ook weer zo wat :P. Ik heb er verder niet meer zo naar gekeken of gezocht. Er waren wel mensen die bij hun provider een nieuwe sim hadden aangevraagd, en daarna was het opgelost. Of je sims van plek verwisselen.
Mja. Vooralsnog blijft hij het gewoon doen. Geen idee of het vaker nodig gaat zijn.
Ik kan nu GPS Test aanzetten en heb ondanks dat ik binnen zit in een vrij nieuw utiliteitsgebouw toch met een paar seconden een fix :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:54

m-buurman

hmmm...coffee!!

[...]

In de beta staat het bij Instellingen -> Apps -> Parallelle Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
outlandos schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:27:
[...]

Er zijn sinds 4.16 heel veel mensen die er in meer of mindere maten last van hebben, dus dat lijkt me eerder een software probleem.
Het is jou probleem. Maar de meerderheid daarvan heeft vast geen clean install gedaan. Als het een software probleem is, dan zou je theoretisch een paar keer een clean install kunnen doen en dan zal er wel 1x een treffer bij zitten toch?
Als dat niet het geval is bij jou, dan kan je echt maar 1 conclusie trekken.

En anders dan trek je een oude software ergens vandaan en kijk je of het dan opgelost is.

Ik zou dit wel graag willen weten namelijk of het aan de telefoon ligt of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:22:
[...]

Ja, vandaag ongeveer een paar minuten rond gereden alvorens er een fix was. Dit is sinds de update het langste dat ik heb moeten wachten.
Probeer eens wat @Dannisi zei: Dannisi in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Haal je simkaart(en) er eens uit, reboot en probeer dan nog een keer. Dit is uiteraard geen echte oplossing, maar bij mij had 'ie daarna in 5 sec een fix.
miicker schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:33:
Zal vast goed werken, maar aangezien OP het zelf in heeft/gaat bouwen wil ik dat gewoon gebruiken, dus nogmaals even de vraag:

Is de mogelijkheid er al om meerdere Whatsapp accounts naast elkaar te draaien, ik verwachtte dit namelijk in deze versie, maar het zit er niet in volgens mij, of ik kijk verkeerd. Iemand enig idee waar ik het kan vinden, of hoelang het nog duurt voordat het uit komt?
Ook ik verbaas mij hier over. Heel veel functies die in de bèta's zitten, zouden toch naar de stable komen..? :/ Misschien dat die met Oreo komen.. Is in ieder geval niet wat ze belooft hebben. Maar ach, zou wel niet goed genoeg zijn voor de stable: Software Support for OP3/3T: Questions & Answers.
David: Some users asked why some new features, which are available through the Open Beta Program, are not implemented in the stable build releases on the OP3/3T?

Oliver: We’ve always positioned the Beta Program as a public laboratory for new features, feedback, and bug testing. This helps us improve the code of all of our MP builds. We unfortunately, cannot guarantee every feature present in the Open Betas will transition to the Official releases. Often times, even though the feature seems stable enough in the Beta builds, they are not ready or do not meet our quality standards for public release. (And yes, sometimes we test the value of upcoming features through the Open Beta Program for release in new or upcoming devices or later software updates.) In some situations, our limited development and QT resources force us to bring these features to one device first. These features are then introduced on other older devices further down the road. We love how the program has grown, but we do have to admit that we still have room to improve and better optimize the Open Beta Program.

Also, I’d like to take this opportunity to thank our users who have joined either our Closed Beta Program or our Open Beta Program. You have all helped us shape the functionalities and quality of OxygenOS.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Koen87 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:52:
[...]

Het is jou probleem. Maar de meerderheid daarvan heeft vast geen clean install gedaan. Als het een software probleem is, dan zou je theoretisch een paar keer een clean install kunnen doen en dan zal er wel 1x een treffer bij zitten toch?
Als dat niet het geval is bij jou, dan kan je echt maar 1 conclusie trekken.

En anders dan trek je een oude software ergens vandaan en kijk je of het dan opgelost is.

Ik zou dit wel graag willen weten namelijk of het aan de telefoon ligt of niet :+
Mijn probleem en tig andere op het officiële One Plus forum :P ik had vandaag weer gewoon direct een fix en nu net ook. Dus ik ga het truukje van de simkaart pas proberen als ik geen fix kan krijgen. Sinds 4.5.0 is het wel een stuk beter.

Het liefst zou ik een oude software versie gebruiken om te checken, maar ik heb geen zin in downgraden (zeker omdat de rest van de telefoon het super goed doet sinds de reset, helemaal de batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Kleurbalans was echt helemaal fucked up na die laatste update..blijkt dat ze weer instellingen teruggezet hebben..snap nooit waarom fabrikanten daar aan moeten zitten..heb het toch niet voor niets ingesteld..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Die nieuwe swipe-down om op te nemen is wel wennen hoor! Ik ben er niet erg blij mee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
djiedjee schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:20:
Die nieuwe swipe-down om op te nemen is wel wennen hoor! Ik ben er niet erg blij mee...
En toch moet je er aan zien te wennen. Het is namelijk een standaard-feature van Android Oreo. Alhoewel je er natuurlijk voor kan kiezen om nooit te updaten, maar dan mis je ook vele andere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58
Suicyder schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:15:

edit:
@Dannisi

Gister voor t eerst Waze gedownload en vanochtend geprobeerd te gebruiken. Kreeg maar geen GPS fix
Voorheen nooit last. Dus ik verwijder Waze en open maps je raad t al,.direct GPS fix.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb ook issues met GPS. Na de vorige update duurde een fix minuten, na deze update kreeg ik er sowieso geen. Sats werden soms wel, soms niet gezien maar er was nooit een sat in use.

De oplossing zat 'm voor mij in het aanpassen van de Location settings: Location > Mode > verander naar Device only.

Zou niet nodig moeten zijn, maargoed, het werkt in ieder geval weer voorlopig. En lijkt hetzelfde effect te hebben als de 'geen simkaarten' optie die ik hier pas (maar niet geprobeerd heb).

[ Voor 12% gewijzigd door Bundin op 29-09-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Heh, krijg nou wat. Misschien heb ik een reden dat m'n GPS het gewoon deed. Hij stond ineens weer op "alleen apparaat", terwijl hij altijd op "nauwkeurig" heeft gestaan..

Heb nu hetzelfde probleem lijkt het wel, maar ik zit wel op kantoor. Wat me opvalt: GPS Test kan geen satellieten vinden, maar kan dit wel vinden nadat ik Google Maps een keer heb opgestart. Dan alsnog geen 3D-fix, maar kan in ieder geval wel m'n positie (ongeveer) bepalen en satellieten vinden.

Vanavond moet ik navigeren, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:28:
[...]

En toch moet je er aan zien te wennen. Het is namelijk een standaard-feature van Android Oreo. Alhoewel je er natuurlijk voor kan kiezen om nooit te updaten, maar dan mis je ook vele andere functies.
Of aan andere dialer installeren.
Zelf vind ik het wel fijner. ik neem nu 0.1 seconden sneller op. :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
DarkSide schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:38:
Of aan andere dialer installeren.
Zelf vind ik het wel fijner. ik neem nu 0.1 seconden sneller op. :)
Ik lees te snel! |:( Ik dacht meteen dat hij het had over het swipen van de launcher :F. Excuses, @djiedjee
* Anonymoussaurus Loopt naar de koffiemachine om eens even een sterke bak koffie te halen met veel suiker.

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-09-2017 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:58:
Heh, krijg nou wat. Misschien heb ik een reden dat m'n GPS het gewoon deed. Hij stond ineens weer op "alleen apparaat", terwijl hij altijd op "nauwkeurig" heeft gestaan..

Heb nu hetzelfde probleem lijkt het wel, maar ik zit wel op kantoor. Wat me opvalt: GPS Test kan geen satellieten vinden, maar kan dit wel vinden nadat ik Google Maps een keer heb opgestart. Dan alsnog geen 3D-fix, maar kan in ieder geval wel m'n positie (ongeveer) bepalen en satellieten vinden.

Vanavond moet ik navigeren, dus ik ben benieuwd.
Je omschrijft precies mijn bevindingen, dus welcome to the club buddy! ;)

De ene keer doet navigeren het wel, de andere keer duurt het enkele minuten tot soms nog (veel) langer. Een fix is inderdaad om hem op "alleen apparaat" te zetten, maar dat is niet de fix die we zoeken (leuke woordspeling op de vrijdagmiddag). Ik geloof er helemaal niks van dat het een hardware probleem betreft trouwens, maar dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:51:
Je omschrijft precies mijn bevindingen, dus welcome to the club buddy! ;)

De ene keer doet navigeren het wel, de andere keer duurt het enkele minuten tot soms nog (veel) langer. Een fix is inderdaad om hem op "alleen apparaat" te zetten, maar dat is niet de fix die we zoeken (leuke woordspeling op de vrijdagmiddag). Ik geloof er helemaal niks van dat het een hardware probleem betreft trouwens, maar dit terzijde.
Haha 8). That awkward moment when... :p

Vind het wel opvallend dat er al vanaf het begin van de OnePlus 3(T) GPS problemen worden gemeld :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Alhoewel ik de nieuwe firmware nog niet heb geinstalleerd, heb ik wel de launcher ge-update. Initieel niet heel erg blij mee vanwege het verwijderen van de knop voor de app drawer en de veel kleinere icons bij de grootste setting, maar na een paar dagen ben ik er wel aan gewend en is het toch wel fijn om vijf iconen naast elkaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Iemand enig idee hoe die vreselijke nieuwe, kleine icons weg te krijgen zijn nav de update. Ook het homescherm en binnen andere apps lijkt qua gloed/kleur wel volledig in grijstint. Het stoort mij behoorlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door crimedevil op 29-09-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Walkman schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:28:
Alhoewel ik de nieuwe firmware nog niet heb geinstalleerd, heb ik wel de launcher ge-update. Initieel niet heel erg blij mee vanwege het verwijderen van de knop voor de app drawer en de veel kleinere icons bij de grootste setting, maar na een paar dagen ben ik er wel aan gewend en is het toch wel fijn om vijf iconen naast elkaar te hebben.
al die opties van de app drawer zitten nu in de instellingen van de launcher, is ff een extra klik erbij ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 11:22

Processorkoeler

Geen stock koeler

Iemand die de nieuwe update(s) al heeft geïnstalleerd? Nieuwe versie van OxygenOS, versie 4.5.0
Nieuwe launcher ook, dus nu open je je app window door van onder naar boven te swipen. Dit was eerst de 'shortcut' voor Google Now, maar deze werkt niet meer.

Is die shortcut helemaal weg of is er een andere voor Google Now? Kan niets vinden in de instellingen.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Processorkoeler schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:35:
Iemand die de nieuwe update(s) al heeft geïnstalleerd? Nieuwe versie van OxygenOS, versie 4.5.0
Iemand die nog de moeite neemt om het topic door te lezen?

Ik lijk bijna in herhaling te vallen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 11:22

Processorkoeler

Geen stock koeler

S_Chief schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:40:
[...]

Iemand die nog de moeite neemt om het topic door te lezen?

Ik lijk bijna in herhaling te vallen. :X
Ik wil absoluut niet bijdehand overkomen, maar voor een vraag zoals dit gaat men niet een heel topic doorlezen. Misschien een idee, als dit een veelvoorkomende vraag is, om dit dan op de beginpost de vermelden? FAQ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Processorkoeler schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:43:
[...]
Ik wil absoluut niet bijdehand overkomen, maar voor een vraag zoals dit gaat men niet een heel topic doorlezen. Misschien een idee, als dit een veelvoorkomende vraag is, om dit dan op de beginpost de vermelden? FAQ...
Ik wil ook niet bijdehand overkomen, maar 4.5.0 is pas 5 dagen beschikbaar dus zo veel posts zijn er ook weer niet om door te nemen... En daarnaast werkt de zoekfunctie ook, toch?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Processorkoeler schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:35:
De laatste 4 pagina's van dit topic gaat over 450 en de nieuwe laucher Oreo gebaseerd.
450 werkt goed, nieuwe laucher is wennen of switchen naar een andere launcher.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kreeg daarnet pas de update. In eerste instantie lijkt het allemaal goed te werken, hopelijk blijft de gps ook goed nu. Ik gebruik overigens Nova launcher, dus ik merk daardoor weinig van die nieuwe van oneplus zelf.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Hebben sommige van jullie ook last van een rammelende/losstaande powerbutton?
Ik had altijd een hoesje erover en daardoor nooit echt opgemerkt, maar nu zonder hoesje valt het wel erg op.

Ik weet dat dit in het 1e topic gedeelte aan bod is gekomen.. maar om dat hele topic door te scrollen heb ik niet bepaald zin in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Bèta 25/16 komt begin volgende week, met veelbelovende fixes waaronder de GPS-fix en de BlueBorne vulnerability (BlueBorne) fix! Wel opvallend trouwens, want volgens mij was daar al een fix voor: Anonymoussaurus in "BlueBorne"

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5iahw4I.png

Trouwens, gisteravond ging ik dus naar vrienden toe in Utrecht, dus het was een mooie gelegenheid om de GPS te testen. Nou, laat ik zeggen dat er genoeg tijd was, want ben uiteindelijk heel Utrecht doorgelopen omdat ik nog even wat wilde halen, uhum.. |:(. Onbedoeld natuurlijk, maar ik was met het Openbaar Vervoer en gebruikte Google Maps om naar de toko's te navigeren (lopend). Maar goed, ik merkte dat het inderdaad erg lang duurde en inderdaad, toen ik hem op "alleen apparaat" zette, meteen een fix. Dat is overduidelijk een softwarematig-probleem. Het was echter wel zo dat als ik de GPS-instelling van "alleen apparaat" weer terug zette naar "Nauwkeurig" hij gewoon door bleef gaan, dus dat was mooi. Hij had dus enkel een fix nodig via "Alleen apparaat" en vanaf dan kan je weer terug naar bijvoorbeeld "Nauwkeurig". Maar hopen dat deze bèta met GPS-fix snel wordt uitgerold naar stable.
Processorkoeler schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 01:43:
Mwah, kan. Alleen lezen alleen de nieuwe users in dit topic de topic-start (of misschien niet eens). FAQ is een mogelijkheid, maar toch worden er nog dingen gevraagd, plus ik denk niet dat er mensen snel naar de eerste pagina zullen kijken.
benep schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:26:
Ik had altijd een hoesje erover en daardoor nooit echt opgemerkt, maar nu zonder hoesje valt het wel erg op.

Ik weet dat dit in het 1e topic gedeelte aan bod is gekomen.. maar om dat hele topic door te scrollen heb ik niet bepaald zin in
Dat hij soort van wiebelt bedoel je? Nee, geen last van :). Heb een Nilkin case eromheen, maar die raakt niet de powerbutton.

[ Voor 27% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-09-2017 13:02 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:32
benep schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:26:

Zit wel iets speling in, is normaal.

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Mijn power button zit gewoon vast zonder rammelen. Heb het af en toe wel een klein beetje bij de volume knop. Vooral van boven naar beden (als in van het scherm naar de achterkant) dus dat valt niet echt op.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• S_Chief
  • Niet online
Bij mij zijn alle knoppen strak. Zelfs als ik met de hand probeer te wiebelen gebeurt er niets.

• benep
S_Chief schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:29:
Bij mij zijn alle knoppen strak. Zelfs als ik met de hand probeer te wiebelen gebeurt er niets.
Ik kan de powerbutton naar voor en achter bewegen en als je er op tikt rammelt hij.
Ik vond het eigenlijk gek aangezien ik de powerbutton zelden of nooit gebruik.

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ik heb het idee dat na de update de kleurenkalibratie van het scherm gewijzigd is. Ondanks de sRGB, ziet het er toch wat meer Samsung uit...

vice versa en weer terug

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
Vandaag naar Eindhoven geweest en tomtom gebruikt maar de gps werkte helemaal niet, dan verbinding dan weer weg en zo ging dat een tijdje door. maar lees dat er meer zijn met gps problemen.
Terwijl ik voor de update nergens last van had, hopelijk snel een update...verder top toestel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
Brumax schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:54:
ik heb het idee dat na de update de kleurenkalibratie van het scherm gewijzigd is. Ondanks de sRGB, ziet het er toch wat meer Samsung uit...
Ik moest de sRGB opnieuw instellen na de update, deze was terug naar 'standaard' gesprongen met heel veel felle kleuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benep
Buiten de los staande powerbutton ben ik wel heel blij met de update naar 4.5.0 👍
Gisteren 100% opgeladen, nu 6% over en een sot van 5 uur. Zelfs geen battery drain meer als ik 4g heb opstaan. Tot nu toe heel tevreden over. Ook cache gecleared en vind nu de software erg "snappy" aanvoelen.
Wat zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00

ikt

benep schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:15:
Buiten de los staande powerbutton ben ik wel heel blij met de update naar 4.5.0 👍
Gisteren 100% opgeladen, nu 6% over en een sot van 5 uur. Zelfs geen battery drain meer als ik 4g heb opstaan. Tot nu toe heel tevreden over. Ook cache gecleared en vind nu de software erg "snappy" aanvoelen.
Wat zijn jullie bevindingen?
Kun je door de veranderingen heen lopen? Ik zit op de open beta en dingen als het "lift-up" scherm, boot animatie etc zijn echt vre-se-lijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
ikt schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Kun je door de veranderingen heen lopen? Ik zit op de open beta en dingen als het "lift-up" scherm, boot animatie etc zijn echt vre-se-lijk.
Boot animatie zit (nog) niet in de stable. Lift-up to wake is inderdaad vreselijk en de GPS problemen zijn ook alom aanwezig. Maar verder (en ik bedoel dit niet sarcastisch) draait 4.5.0 echt heel vlot en stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00

ikt

outlandos schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:09:
[...]

Boot animatie zit (nog) niet in de stable. Lift-up to wake is inderdaad vreselijk en de GPS problemen zijn ook alom aanwezig. Maar verder (en ik bedoel dit niet sarcastisch) draait 4.5.0 echt heel vlot en stabiel.
Je hebt me overgehaald :)

Lift-to-wake is minder vreselijk dan dat gedrocht in de betas, dus dat is al een leuke vooruitgang t.o.v. de beta :+ wel is de muziekspeler foetsie, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Laatst online: 11-09 18:11
Ik merk ook daadwerkelijk wat meer snelheid en batterij, heb ik de indruk. Overigens kun je nu nightmode ook automagisch laten gaan.

Ach ja, die musicplayer had ik er toch al vanaf geknikkerd en dat lift to wake heb ik na drie minuten alweer uitgezet. Verder niks veranderd.

Ohja, je kunt de huidige netwerksnelheid los in je statusbar zetten. (*O*)

Ik ben vooral blij met de net weer wat responsievere interface en de automagische nightmode. Merk verder ook geen nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-08 21:11
Goedemorgen,

mensen ervaring met toestel dat zomaar ineens dood is.
Hij deed het net nog, knipper met mn ogen en klaar.
Zwart scherm, doet niets meer.
Geen licht op de lader.
power button ingedrukt houden, of 5x 20 sec inhouden, of volume up + power button, allemaal kansloos..
Toestel is van december 2016.. Ik zal zo oneplus tech support bellen, kijken wat er gebeurt..

nvm.. doet het ineens weer..

Heeft Iiemand diagnose software dat ik kan draaien?

[ Voor 10% gewijzigd door soto op 02-10-2017 10:23 ]

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
ikt schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Lift up heb ik niet opstaan, heb dat geprobeerd maar is niet naar mijn zin 😁 al de rest is al bevestigd door outlandos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Sinds de update krijg ik niet alle agenda-meldingen op tijd op de telefoon, maar pas wanneer ik de telefoon unlock.
Dit lijkt me een gevalletje agressief sluimeren op de agenda-app. Ik wil de agenda uitsluiten, maar de systeem-apps zijn niet zichtbaar onder accu/agressief sluimeren,

Er was een manier om deze zichtbaar te krijgen, wie kan mij vertellen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:58:
[...]

[...]

Ik heb zonet sluimermodus (stond blijkbaar aan bij opties voor ontwikkelaars) ook maar uit gezet, hopelijk maakt dit wel verschil.. Ik stel niet voor niks meldingen in bij bepaalde (terugkomende) agendapunten -.-.
Ook dat heeft helaas niet geholpen. Zojuist weer een melding gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
De GPS problemen zijn er met de meest recente update noch beter, noch slechter op geworden. In eerste instantie dacht ik dat het nu iets beter was, maar helaas: een uur lang geen fix vanmiddag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:13:
De GPS problemen zijn er met de meest recente update noch beter, noch slechter op geworden. In eerste instantie dacht ik dat het nu iets beter was, maar helaas: een uur lang geen fix vanmiddag.
Gps status & toolbox helpt bij mij :
Google Play: GPS Status & Toolbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Morgen even proberen, dank voor de tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:29
Ik heb nooit, maar dan ook nooit problemen gehad met de gps.
Tot nu. Het duurt soms enkele minuten tot een fix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doltishDuke
Die nieuwe update heeft een geluidje toegevoegd bij het aansluiten op de Dash charger, en ik kan verdomme niet vinden hoe dat uit moet }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doltishDuke schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 01:31:
Die nieuwe update heeft een geluidje toegevoegd bij het aansluiten op de Dash charger, en ik kan verdomme niet vinden hoe dat uit moet }:|
Ik dacht daarstraks al, waar kwam dat pingeltje vandaan? Maar het is inderdaad bij het aansluiten van de dashcharger. Maar ik kan ook niet vinden waar die uit moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ben sinds kort in het land, maar kan geen Volte kiezen in het bel-menu, Heb een Vodafone abo waar dat wel mogelijk zou moeten zijn. Draai de laatste firmware e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
@Sanction Vodafone heeft nog geen support voor de OnePlus volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 03-10-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Drossie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:30:
Ik heb nooit, maar dan ook nooit problemen gehad met de gps.
Tot nu. Het duurt soms enkele minuten tot een fix.
Same. Heel erg vervelend! Vraag me wel af wat zo'n appje als hierboven wordt aangeraden er aan kan doen? Neem aan dat ergens in de software iets mis is en dat OnePlus met een fix moet komen. Ben een beetje sceptisch, maar goed als het echt werkt is het misschien wel een idee totdat er een officiële fix komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:13:
Ook niet met "alleen apparaat"? Daar krijg ik namelijk wel gewoon een fix mee.
Vind het raar dat die app het wel zou doen, terwijl die andere app bij mij ook gewoon werkt. Bovendien kunnen beide apps AGPS data legen en updaten..
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:51:
Ik dacht daarstraks al, waar kwam dat pingeltje vandaan? Maar het is inderdaad bij het aansluiten van de dashcharger. Maar ik kan ook niet vinden waar die uit moet...
Kan ook niet uit. Ook niet als je hem op stil zet? Even het schuifje helemaal omhoog doen en dan proberen. Kan je daarna het schuifje weer naar beneden doen. Vind het sowieso niet echt storend, lekker boeie. Er zijn belangrijkere 'problemen'. Al is GPS ook niet echt een probleem, want zet hem dan wel even op "alleen apparaat".
Sanction schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:18:
Ben sinds kort in het land, maar kan geen Volte kiezen in het bel-menu, Heb een Vodafone abo waar dat wel mogelijk zou moeten zijn. Draai de laatste firmware e.d.
Vodafone heeft inderdaad nog geen support voor OnePlus-toestellen, zoals @tiguan al aangaf.
MitchellHearth schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:07:
Same. Heel erg vervelend! Vraag me wel af wat zo'n appje als hierboven wordt aangeraden er aan kan doen? Neem aan dat ergens in de software iets mis is en dat OnePlus met een fix moet komen. Ben een beetje sceptisch, maar goed als het echt werkt is het misschien wel een idee totdat er een officiële fix komt...
Wat deze applicaties doen is het legen van de AGPS-data. De GPS in je telefoon moet weten waar die satellieten zich bevinden, maar omdat hij ze niet kan vinden, kan hij er ook niet mee verbinden. Als je dan even de AGPS-data leegt en update, krijgt hij nieuwe info binnen over de satellieten. Zie ook hier: Wikipedia: Assisted GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:34:
[...]

[...]

Vind het raar dat die app het wel zou doen, terwijl die andere app bij mij ook gewoon werkt. Bovendien kunnen beide apps AGPS data legen en updaten..

[...]

[...]

Kan ook niet uit. Ook niet als je hem op stil zet? Even het schuifje helemaal omhoog doen en dan proberen. Kan je daarna het schuifje weer naar beneden doen. Vind het sowieso niet echt storend, lekker boeie. Er zijn belangrijkere 'problemen'. Al is GPS ook niet echt een probleem, want zet hem dan wel even op "alleen apparaat".

[...]

Vodafone heeft inderdaad nog geen support voor OnePlus-toestellen, zoals @tiguan al aangaf.

[...]

Wat deze applicaties doen is het legen van de AGPS-data. De GPS in je telefoon moet weten waar die satellieten zich bevinden, maar omdat hij ze niet kan vinden, kan hij er ook niet mee verbinden. Als je dan even de AGPS-data leegt en update, krijgt hij nieuwe info binnen over de satellieten. Zie ook hier: Wikipedia: Assisted GPS
Thanks voor de info! Idd, met alleen apparaat krijg ik ook een fix. Maar is dit niet veel minder accuraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
MitchellHearth schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:06:
Thanks voor de info! Idd, met alleen apparaat krijg ik ook een fix. Maar is dit niet veel minder accuraat?
Heb het laatst getest en vond het erg meevallen. Via diezelfde apps kan je ook de nauwkeurigheid in meters zien namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:08:
[...]

Heb het laatst getest en vond het erg meevallen. Via diezelfde apps kan je ook de nauwkeurigheid in meters zien namelijk.
Via alleen apparaat werkt het inderdaad direct en altijd.

Die app gaf me trouwens na het legen en update'n van AGPS direct een fix op nauwkeurig, dus dat was mooi. Hopelijk komt OP snel met een definitieve fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
Ik heb ook het GPS probleem, maar het lijkt zich (alleen?) voor te doen met google maps. Wanneer ik Herewego gerbuik heb ik direct connectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Druiper schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:53:
Ik heb ook het GPS probleem, maar het lijkt zich (alleen?) voor te doen met google maps. Wanneer ik Herewego gerbuik heb ik direct connectie.
Bij anderen was het juist wél bij Maps en niet bij bijvoorbeeld Waze. Workaround: Locatie op "alleen apparaat" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:34:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ja, op stil heb ik dat geluidje niet. Op do not disturb, waar de mijne meestal op staat, doet hij het wel.

Ik vind het compleet belachelijk. Wat voegt het toe? Het is verschrikkelijk irritant en opdringerig. Wie bedenkt het om dat toe te voegen zonder optie om het uit te zetten?

Als een website ongevraagd geluid begint af te spelen kom ik daar ook nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:24:
@Sanction Vodafone heeft nog geen support voor de OnePlus volgens mij.
Misschien heb ik het helemaal fout, maar dat ligt toch aan de firmware en processor e.d.? Dus merk-onafhankelijk? Of zit ik er nu gruwelijk naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sanction schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 00:06:
[...]

Misschien heb ik het helemaal fout, maar dat ligt toch aan de firmware en processor e.d.? Dus merk-onafhankelijk? Of zit ik er nu gruwelijk naast?
Ja, je zit er helaas naast. Was het maar zo simpel als bellen via 2/3G (wat wél altijd werkt) voor VoLTE fabrikant en provider actief samenwerken. Kort door de bocht moet OnePlus de specifieke settings van VodafoneNL VoLTE in de firmware zetten en Vodafone moet het OnePlus toestel bewust gaan ondersteunen.

Het lukt providers nu nog net (of net niet) alle toestellen die ze zelf verkopen te (laten en gaan) ondersteunen. Ondersteuning van exotische toestellen kan je simpelweg op je buik schrijven.

De Tweakers.net crew weet dit, maar geeft hier geen aandacht aan bij telefoonreviews. Terwijl dit eigenlijk toch een flink minpuntje is voor alle exotische toestellen. Maar dat is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Bij mij staat sinds de 4.5.0 update Android-Systeem bovenaan, in plaats van scherm. Heb al 2 keer systeem cache geleegd, maar lijkt niet echt te helpen. Anderen hier ook last van?
doltishDuke schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:02:
Ja, op stil heb ik dat geluidje niet. Op do not disturb, waar de mijne meestal op staat, doet hij het wel.

Ik vind het compleet belachelijk. Wat voegt het toe? Het is verschrikkelijk irritant en opdringerig. Wie bedenkt het om dat toe te voegen zonder optie om het uit te zetten?

Als een website ongevraagd geluid begint af te spelen kom ik daar ook nooit meer terug.
Nou nou, wat een probleem. Als ik jou was zou ik m'n telefoon zo snel mogelijk verkopen vanwege zoiets 8)7. Nee maar serieus, waar hebben we het over? Hoe kan een piepje nou 'opdringerig' zijn? Niemand die jou forceert om je toestel op te laden hoor, dus snap niet hoe je dat opdringerig kan vinden. De animatie vind ik wel leuk gedaan. Als je je eraan ergert, neem dan die 1 seconde van je hele leven en doe jezelf een lol om dat schuifje omhoog en naar beneden te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doltishDuke
Anonymoussaurus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:32:
Bij mij staat sinds de 4.5.0 update Android-Systeem bovenaan, in plaats van scherm. Heb al 2 keer systeem cache geleegd, maar lijkt niet echt te helpen. Anderen hier ook last van?

[...]

Nou nou, wat een probleem. Als ik jou was zou ik m'n telefoon zo snel mogelijk verkopen vanwege zoiets 8)7. Nee maar serieus, waar hebben we het over? Hoe kan een piepje nou 'opdringerig' zijn? Niemand die jou forceert om je toestel op te laden hoor, dus snap niet hoe je dat opdringerig kan vinden. De animatie vind ik wel leuk gedaan. Als je je eraan ergert, neem dan die 1 seconde van je hele leven en doe jezelf een lol om dat schuifje omhoog en naar beneden te doen.
Waarom zou ik mijn telefoon daarvoor verkopen? Doe eens niet zo suggestief zeg :')

Het heeft géén toegevoegde waarde. Stel je nou eens voor dat je om je telefoon aan te moeten zetten eerst dat schuifje omhoog moet doen :') En volgens mij bepaal ik zelf wel wat ik irritant vind, daar heb ik jou niet voor nodig. Ik heb ook wel eens situaties waarin het oprecht onwenselijk is dat mijn telefoon op eigen houtje geluid begint te maken.

Er is geen reden om dit toe te voegen. Maak even een analyse:

Voordelen: geen
Nadelen: geluid op ongepaste momenten

Nadelen > voordelen, ergo: weg met die 'feature'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik vind 't in zoverre een voordeel dat je weet dat je de lader goed hebt aangesloten zonder dat je daarvoor specifiek naar de telefoon hoeft blijven te kijken :)

Maar ik gebruik de dash charger zo weinig dat ik 't geluidje nog nooit gehoord heb tot nu toe :P

[ Voor 28% gewijzigd door tiguan op 05-10-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
doltishDuke schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:53:
Waarom zou ik mijn telefoon daarvoor verkopen? Doe eens niet zo suggestief zeg :')

Het heeft géén toegevoegde waarde. Stel je nou eens voor dat je om je telefoon aan te moeten zetten eerst dat schuifje omhoog moet doen :') En volgens mij bepaal ik zelf wel wat ik irritant vind, daar heb ik jou niet voor nodig. Ik heb ook wel eens situaties waarin het oprecht onwenselijk is dat mijn telefoon op eigen houtje geluid begint te maken.

Die eerste zin was ook extreem sarcastisch. Maar goed, jij vindt het een, ik vind het andere. Dat mag. Verder ben ik het met dit argument eens:
tiguan schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:05:
Ik vind 't in zoverre een voordeel dat je weet dat je de lader goed hebt aangesloten zonder dat je daarvoor specifiek naar de telefoon hoeft blijven te kijken :)

Maar ik gebruik de dash charger zo weinig dat ik 't geluidje nog nooit gehoord heb tot nu toe :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:24

Esumontere

Floep, banaan.

doltishDuke schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:53:
[...]

Overdrijven is ook een vak hoor, het volume van het geluidje is dermate laag dat het mij nauwelijks was opgevallen. Maargoed, als jij je eraan irriteert, zet je toch lekker je telefoon op stil, of laad je hem op met een 'gewone' lader? Ben je er ook vanaf.

Over je analyse:

Voordelen: Zeker weten dat charger goed is aangesloten
Nadelen: Geen (ik laad mijn telefoon altijd op als ik uit bed kom, en dat vind ik geen ongepast moment)

voordelen > nadelen, ergo: lekker behouden.

Dat je je eraan irriteert moet je zelf weten hoor, maar enorm van de hoge toren blazen en iemand die reageert op je bericht meteen betichten van suggestief zijn is ook niet bepaald netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56

Sandyman538

SandstorM [148839]

Esumontere schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:41:
[...]

Overdrijven is ook een vak hoor, het volume van het geluidje is dermate laag dat het mij nauwelijks was opgevallen. Maargoed, als jij je eraan irriteert, zet je toch lekker je telefoon op stil, of laad je hem op met een 'gewone' lader? Ben je er ook vanaf.

Over je analyse:

Voordelen: Zeker weten dat charger goed is aangesloten
Nadelen: Geen (ik laad mijn telefoon altijd op als ik uit bed kom, en dat vind ik geen ongepast moment)

voordelen > nadelen, ergo: lekker behouden.

Dat je je eraan irriteert moet je zelf weten hoor, maar enorm van de hoge toren blazen en iemand die reageert op je bericht meteen betichten van suggestief zijn is ook niet bepaald netjes.
Ik snap zijn punt wel, aangezien dit geluid dus ook afgespeeld wordt terwijl je de telefoon op 'niet storen' hebt staan. Daar heb ik hem ook altijd op staan (ik heb een hekel aan geluidjes), juist omdat ik niet wil dat de telefoon geluid maakt. Dus om zoiets dan toe te voegen zie ik het nut niet van in (en andere wel, dikke prima). Het is ook niet een enorm hard geluid, maar ik zie niet in waarom dit in de 'niet storen' mode toch geluid moet maken (en je het (zover ik weet) niet uit kunt zetten).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Sandyman538 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:51:
[...]

Ik snap zijn punt wel, aangezien dit geluid dus ook afgespeeld wordt terwijl je de telefoon op 'niet storen' hebt staan. Daar heb ik hem ook altijd op staan (ik heb een hekel aan geluidjes), juist omdat ik niet wil dat de telefoon geluid maakt. Dus om zoiets dan toe te voegen zie ik het nut niet van in (en andere wel, dikke prima). Het is ook niet een enorm hard geluid, maar ik zie niet in waarom dit in de 'niet storen' mode toch geluid moet maken (en je het (zover ik weet) niet uit kunt zetten).
Dit inderdaad. De belangrijkste reden dat ik zo blij ben met de OnePlus, is omdat er geen nutteloze rotzooi is toegevoegd. Dat is de reden dat ik dit ding gekocht heb. Als men dan toch ineens dat soort dingen toevoegt zonder optie dat uit te schakelen, dan ja, dan stoor ik mij daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Na de update werkt de sensor naast de camera niet meer zodat het scherm ff aan gaat, nu gaat t scherm alleen aan als je hem oppakt of natuurlijk handmatig.

Iemand die weet hoe je de optie weer aan kan zetten als je met je hand even over de sensor (voorkant) gaat bij de camera?

[ Voor 4% gewijzigd door User_TS op 05-10-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die hele functie is geschrapt (vervangen door display aan bij optillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
S_Chief schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:07:
Die hele functie is geschrapt (vervangen door display aan bij optillen).
Ai was ik al bang voor... super irritant in de auto dat het scherm steeds aangaat bij een hobbel bijv. , die functie dan ook maar uitgezet .. oneplus |:( :F

[ Voor 8% gewijzigd door User_TS op 06-10-2017 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
User_TS schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:16:
[...]

Ai was ik al bang voor... super irritant in de auto dat het scherm steeds aangaat bij een hobbel bijv. , die functie dan ook maar uitgezet .. oneplus |:( :F
Ja, die hobbeltjes in de auto had ik ook al gemerkt. Op zich vind ik de functionaliteit nog niet zo erg, dat ie oplicht als je hem oppakt. Maar even checken of je in de auto zit (bluetooth of GPS snelheid) en dan de boel negeren zou toch wel handig zijn?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07
User_TS schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:56:
Na de update werkt de sensor naast de camera niet meer zodat het scherm ff aan gaat, nu gaat t scherm alleen aan als je hem oppakt of natuurlijk handmatig.

Iemand die weet hoe je de optie weer aan kan zetten als je met je hand even over de sensor (voorkant) gaat bij de camera?
Zat al te zwaaien idd.
Ik gebruikte dat dus ook regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Hoeveel % batterij gebruikt Android-Systeem bij jullie? Bij mij gaat hij geleidelijk op met het scherm, waarbij ik op het forum een verschil zie van minstens 10%. Voorbeeld:

https://forums.oneplus.ne...ery.651240/#post-16916441

Hoe??? :o Dat kan gewoon niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:30:
Hoeveel % batterij gebruikt Android-Systeem bij jullie? Bij mij gaat hij geleidelijk op met het scherm, waarbij ik op het forum een verschil zie van minstens 10%. Voorbeeld:

De ene dag 15%, de andere dag 1%, de andere dag weer 7%

All over the place dus.

Ik begin langzaam echt genoeg te krijgen van Nougat's battery management, het is echt horrible. Zowel op mijn Galaxy S6 als mijn OP3t heb ik exact dezelfde problemen. Het lijkt alsof niet iedereen er last van heeft, maar ik in ieder geval wel #prayfororeo

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GreNade schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:02:
De ene dag 15%, de andere dag 1%, de andere dag weer 7%

All over the place dus.

Ik begin langzaam echt genoeg te krijgen van Nougat's battery management, het is echt horrible. Zowel op mijn Galaxy S6 als mijn OP3t heb ik exact dezelfde problemen. Het lijkt alsof niet iedereen er last van heeft, maar ik in ieder geval wel #prayfororeo
Ging mij meer om de verhouding tussen scherm en Android-Systeem. Kan je me daar wat over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:03:
[...]

Ging mij meer om de verhouding tussen scherm en Android-Systeem. Kan je me daar wat over vertellen?
De meeste dagen haal ik 3,5u schermtijd binnen zo'n 13u gebruik, dan moet ik m weer opladen want dan is ie bijna leeg. Sommige dagen haal ik 6u bij 18u gebruik, all over the place

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GreNade schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:05:
De meeste dagen haal ik 3,5u schermtijd binnen zo'n 13u gebruik, dan moet ik m weer opladen want dan is ie bijna leeg. Sommige dagen haal ik 6u bij 18u gebruik, all over the place
Dat is vreemd. Maar wat ik eigenlijk wilde weten en zal nu wat duidelijker zijn: wat zijn de verhoudingen tussen Android-Systeem en Scherm in procenten bij accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:24

Esumontere

Floep, banaan.

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Dat is vreemd. Maar wat ik eigenlijk wilde weten en zal nu wat duidelijker zijn: wat zijn de verhoudingen tussen Android-Systeem en Scherm in procenten bij accu?
De persoon van die link vergeet er (denk ik) ook bij te zeggen dat zijn telefoon waarschijnlijk op een lokatie ligt, zonder te bewegen, met 100% wifi- en 4G-bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

Ik hoor het nooit. Heb telefoon op stil met in settings trillen uit. Wist niet eens dat zo'n geluidje bestond.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 16:15
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:30:

SOT en android-systeem lopen bij mij ook ongeveer gelijk, als je langer stand-by gebruikt wordt android-systeem logischerwijze hoger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Esumontere schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:19:
De persoon van die link vergeet er (denk ik) ook bij te zeggen dat zijn telefoon waarschijnlijk op een lokatie ligt, zonder te bewegen, met 100% wifi- en 4G-bereik.
Laurence007 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:26:
SOT en android-systeem lopen bij mij ook ongeveer gelijk, als je langer stand-by gebruikt wordt android-systeem logischerwijze hoger. :)
Dat snap ik, maar dan nog zijn er best veel posts en vind het raar dat die verhoudingen ineens zo raar zijn. Ik haal wel wat meer SOT dan met 4.1.7 maar daar waren de verhoudingen wel gewoon goed, dus denk dat het eerder een bug is, of er is iets anders mis en dat ik eigenlijk ook een veel hogere SOT hoor te halen.

Hoe is dit bij jullie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Bij mij nu 14 uur van de lader.
Android systeem 4% , scherm 2% met 1 uur SOT.

Meestal ligt het dichter bij elkaar als ik wat meer SOT heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ik haat 4.5.0 nu al intens met de geforceerde launcher change.

O.a. de icoontjes op homescreen in mappen, de map zelf (een heel nieuw scherm wat overal overheen valt) is erg storend.

Ook een zoekbalk in appdrawer hoef ik niet. Echt een stap terug dit.

[ Voor 61% gewijzigd door TheProf82 op 10-10-2017 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:11
Ik heb nu met 14 uur van de lader, 47% batterij over

Android systeem 8%, Screen 7% (2h39m)

Ook redelijk zelfde verhouding dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
Lekker nova gaan gebruiken. Dan hou je het zelf in de hand.
TheProf82 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:34:
Ik haat 4.5.0 nu al intens met de geforceerde launcher change.

O.a. de icoontjes op homescreen in mappen, de map zelf (een heel nieuw scherm wat overal overheen valt) is erg storend.

Ook een zoekbalk in appdrawer hoef ik niet. Echt een stap terug dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Wow, ik voel mij extreem noob, maar welke stats bedoel je precies?
Dan zal ik mijne ook even posten. :)
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:16:
[...]

[...]

Dat snap ik, maar dan nog zijn er best veel posts en vind het raar dat die verhoudingen ineens zo raar zijn. Ik haal wel wat meer SOT dan met 4.1.7 maar daar waren de verhoudingen wel gewoon goed, dus denk dat het eerder een bug is, of er is iets anders mis en dat ik eigenlijk ook een veel hogere SOT hoor te halen.

Hoe is dit bij jullie dan?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
JamesB009 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:09:
Wow, ik voel mij extreem noob, maar welke stats bedoel je precies?
Dan zal ik mijne ook even posten. :)
Thanks :). Kan je hier vinden: Instellingen > accu > daar zie je hoeveel accu in procenten applicaties, services en het scherm in beslag nemen. Aan het eind van de dag is het meest accuraat, want om bij het begin van de dag al te posten :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ah, dan zat ik al wel goed, maar wist niet welke apps.

Maar bij dezen mijn stats:
Standbytijd: 1 day en 2 uur
Phone Idle: 7%
Android OS: 6%
Play services: 5%
Android systeem: 4%
Screen: 2% (SOT is: 1h 7m)
Cell standy: 2%
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

Thanks :). Kan je hier vinden: Instellingen > accu > daar zie je hoeveel accu in procenten applicaties, services en het scherm in beslag nemen. Aan het eind van de dag is het meest accuraat, want om bij het begin van de dag al te posten :p.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

Even terug over het 'geluidje'. Ik heb het gisteravond geprobeerd bij mijn telefoon en de alertslider op alle drie verschillende gehad. Met en zonder geluid aan etc. En ik krijg nooit het geluidje, maar dan ook nooit.

Mensen jaloers hier? :9

(hoewel ik zelf best een geluidje zou willen als je hem er in steekt)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
JamesB009 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:43:
Ah, dan zat ik al wel goed, maar wist niet welke apps.

Maar bij dezen mijn stats:
Standbytijd: 1 day en 2 uur
Phone Idle: 7%
Android OS: 6%
Play services: 5%
Android systeem: 4%
Screen: 2%
Cell standy: 2%
Druk nu eens op screen. Daar staat hoeveel SOT (Screen-on-Time) je hebt. Lijkt erop alsof je telefoon grotendeels van de dag op tafel ligt en niets doet :p.
Leoon. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:44:
Even terug over het 'geluidje'. Ik heb het gisteravond geprobeerd bij mijn telefoon en de alertslider op alle drie verschillende gehad. Met en zonder geluid aan etc. En ik krijg nooit het geluidje, maar dan ook nooit.

Mensen jaloers hier? :9

(hoewel ik zelf best een geluidje zou willen als je hem er in steekt)
Vind het ook niet zo erg, want m'n telefoon staat toch altijd uit als ik m'n telefoon oplaad. Je hoort geen "biep"? Zie hier: YouTube: OnePlus 3 and 3T OxygenOS 4.5.0 Update (New Features & Changes, ...

Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie