Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Is er een app (of iets anders) waarmee ik de GPS instelling kan wijzigen naar "Device Only" (of Alleen Apparaat) in plaats van "High Accuracy" (hoge nauwkeurigheid). Ik heb namelijk een OnePlus 3T en heb (zoals velen) een probleem met GPS. Het kan soms wel een uur duren voor hij mijn locatie kan bepalen. Een workaround is om naar instellingen te gaan en daar bovengenoemde setting aan te passen, maar die instelling wil ik bij het sluiten van de app weer terugzetten.

Nu gebruik ik een app die het volume aanpast bij het openen van Google Maps (App Volume Control) en ik hoopte dat er ook een app zou zijn die deze instelling aanpast bij het openen en sluiten van bijvoorbeeld Google Maps of een andere navigatie app.

Ik heb al even gezocht en kwam op Reddit iemand tegen die zei dat dit kon, maar hij noemde geen app. Daarnaast heb ik gezocht op termen als "Change setting on opening app android", maar ook daar kan ik niet echt iets op vinden.

Daarnaast heb ik de app "Trigger" geïnstalleerd, maar deze app lijkt vrij beperkt en niet te bieden wat ik zoek.

Bedankt alvast!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Beste antwoord (via miicker op 13-10-2017 12:56)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
miicker schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:49:
Ik zie dat het met Taske i.c.m. de plugin Secure Settings zou moeten kunnen, maar ik ben er nu inderdaad achter dat die optie alleen beschikbaar is al je root toegang hebt :|
Klopt inderdaad. Je kan het ook zonder root doen, bij sommige andere apps via de ADB methode, maar volgens mij moet je die stappen dan bij elke OTA weer opnieuw doen. (Niet 100% zeker)

Overigens is je vraag erg vergelijkbaar met: Gezocht: een app die GPS (lokatie) checkt en uitschakelt en dan vooral: rens-br in "Gezocht: een app die GPS (lokatie) checkt en uitschakelt".
Ik wilde het eigenlijk niet doen, want volgens mij verlies je dan de mogelijkheid om OTA updates te installeren, klopt dat?
Dat klopt inderdaad. Als je het toestel geroot hebt kun je alleen nog maar Full Zip updates installeren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:14
Volgens mij moet dit met Tasker wel lukken.
Google Play: Tasker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:02 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om zonder root de gps aan en uit te zetten, zonder tussenkomst van de gebruiker. Wellicht dat wijzigen wel kan. Maar in ieder geval is Tasker de app die je zoekt.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 13-10-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Thom2289 enig idee hoe ik dat zou moeten doen in die app?
Heb een profile aangemaakt, die activeert de taak "GPS" als ik Google Maps open.
Bij die taak heb ik het volgende gedaan:
Nieuwe taak, vervolgens select action catagory, daar gekozen voor settings > location
Dan komt er een If met een + te staan, als ik op die plus druk dan moet ik een variabele opgeven met een waarde, als ik dan op een knop druk op variabalen te bekijken kies ik voor "Location Accuracy"

Maar dan moet ik nog een value invullen, enig idee wat ik daar moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik zie dat het met Taske i.c.m. de plugin Secure Settings zou moeten kunnen, maar ik ben er nu inderdaad achter dat die optie alleen beschikbaar is al je root toegang hebt :|

Ik wilde het eigenlijk niet doen, want volgens mij verlies je dan de mogelijkheid om OTA updates te installeren, klopt dat?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

miicker schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:49:
Klopt inderdaad. Je kan het ook zonder root doen, bij sommige andere apps via de ADB methode, maar volgens mij moet je die stappen dan bij elke OTA weer opnieuw doen. (Niet 100% zeker)

Overigens is je vraag erg vergelijkbaar met: Gezocht: een app die GPS (lokatie) checkt en uitschakelt en dan vooral: rens-br in "Gezocht: een app die GPS (lokatie) checkt en uitschakelt".
Dat klopt inderdaad. Als je het toestel geroot hebt kun je alleen nog maar Full Zip updates installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 23:15
Ik gebruik Google Play: Automate om dit te doen. Net zoiets als Tasker, gratis tot op zekere hoogte (gelimiteerd aantal blokken, kom je best ver mee).

Zo heb ik dat bluetooth automatisch aangaat als ik buiten wifi bereik kom of wanneer ik de telefoon aan de lader hang. Vervolgens gaat GPS op hoge nauwkeurigheid wanneer bluetooth aan gaat (en weer terug als bluetooth uit gaat).

Dus je hebt dan 3 dingen los van elkaar draaien (die evt op elkaar reageren). Werkt echt top. Heeft wel root nodig voor GPS..

Kan niet meer zonder de app. Als ik bv met de motor weg ga dan gaat dus automatisch bluetooth aan, maakt verbinding met m'n headset op m'n helm, stelt het correcte volume in en start de muziek speler voor een zacht deuntje in de achtergrond. Automatisch Flitsmeister erbij, ideaal (die heeft die functie tegenwoordig ingebouwd zitten, automatisch starten bij verbinding bluetooth apparaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:54:
[...]

[...]

Thanks het is me gelukt! :) Oplossing is dus Tasker en AutoTools installeren. Vervolgens deze stappen volgen:
1. Enable Developer Mode: Go to Android Settings -> About Phone and look for the Build Number option. Touch it multiple times until developer mode is enabled.
2.Enable USB Debugging: Go to Android Settings -> and look for the Developer Options option. In there, enable the USB debugging option.
3.Install ADB on your PC: Check here for a quick way to do it.
4.Connect device to PC: Connect your device to a PC and look on your phone. A prompt should show up asking you to allow your phone to be debugged by your PC. Accept this.
5.Grant permission: Open a command line on your PC and write
code:
1
adb shell pm grant com.joaomgcd.autotools android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS

If you're on a mac write
code:
1
./adb shell pm grant com.joaomgcd.autotools android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS

Geen idee of ik dit na iedere OTA opnieuw moet doen, maar met het update beleid van OnePlus is dat niet erg vaak gelukkig :+

Op deze manier heb ik dus in Tasker een taak aangemaakt die gebruikt maakt van de plugin AutoTools, daar secure settings selecteert en vervolgens pas ik daar de locatie nauwkeurigheid aan. Nu hopen dat dit ook daadwerkelijk mijn probleem oplost.

Ik heb ook aangezet dat hij dit doet voor Flitsmeister, en FM start bij mij automatisch als m'n telefoon met de auto verbind :)

Pagina: 1