Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-08 12:56
Mijn vraag

Ik zoek een app die, op basis van ingestelde frequentie checkt of mijn Lokatie (GPS) van mijn telefoon aanstaat, en als deze aanstaat, deze automatisch uitschakelt. Dit om het zg. "locatie-tracking" te kunnen voorkomen. Deze app draait dan continue op de achtergrond en checkt (bijv. iedere 5 min) of GPS aanstaat, en schakelt deze uit. Als GPS al uitstaat, hoeft er niets gedaan te worden. Deze 5 minuten is maar een voorbeeld maar dat kan ook een andere periode zijn (in te stellen via instellingen menu bijvoorbeeld).

Relevante software en hardware die ik gebruik

Samsung Galaxy S5 Neo, Android 6.0.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op diverse fora en op internet gezocht maar tot nu toe niets zinnigs gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mrgroen Je kan eventueel iets met Tasker o.i.d. maken verwacht ik, maar waarom zou je dit willen? Het is toch gewoon een kwestie van éénmalig uitzetten en niet meer naar omkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
rens-br schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:12:
@mrgroen Je kan eventueel iets met Tasker o.i.d. maken verwacht ik, maar waarom zou je dit willen? Het is toch gewoon een kwestie van éénmalig uitzetten en niet meer naar omkijken?
@rens-br veel apps zetten Lokatie (GPS) aan om goed te kunnen werken (bijv. Google Maps), maar schakelen dit niet uit nadat je ze hebt afgesloten.
Ik wil batterij verspilling voorkomen door GPS uit te schakelen, en bovendien is het ook een principe kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pastafan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:15:
[...]

@rens-br veel apps zetten Lokatie (GPS) aan om goed te kunnen werken (bijv. Google Maps), maar schakelen dit niet uit nadat je ze hebt afgesloten.
Ik wil batterij verspilling voorkomen door GPS uit te schakelen, en bovendien is het ook een principe kwestie.
Dan moet je ook je 3/4G uitzetten. Daarmee kan ook (globaal) je positie worden bepaald. ;)

Mijn telefoon (een Xiaomi) heeft de optie om alle apps, per stuk, rechten toe te wijzen. Zit dat toevallig niet op je telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 19:39
[...]

Hoe wil je google maps dan gebruiken als je GPS na 5 minuten uit gaat?

Je zou eventueel nog tasker kunnen instellen dat GPS uit gaat als je scherm uit gaat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:08

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Tegenwoordig is dat batterij gebruik niet meer zó spannend bij GPS. Een appje op de achtergrond om dat te checken zal meer batterij gebruiken denk ik.

De principe kant snap ik, ik heb daarom ook GPS altijd uitstaan.

Ik weet niet hoe dat bij jou is maar als ik Maps opstart vraagt deze netjes of locatievoorziening aangezet mag worden. Druk je op annuleren dan gebeurd er niets, druk je op OK ja dan zet hij hem aan en is het letterlijk 1 swipe en druk om het weer uit te zetten. Lijkt mij een gevalletje waarom moeilijk doen.....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:37

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb nog nooit gehad dat mijn OnePlus 3 zonder netjes te vragen GPS inschakelt, heb jij dat wel bij jouw mobiel?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@pastafan het principe snap ik inderdaad wel en ik zet mijn locatievoorzieningen ook altijd uit. Echter lijkt mij het niet handig om dit automatisch te doen over 'X' tijd, want dan wordt de GPS ook uitgezet terwijl je deze wel gebruikt.

Makkelijker is om via Google Play: Tasker of Google Play: Automate in te stellen dat de GPS uitgezet wordt op het moment dat Google Maps afgesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:02:
[...]

Dan moet je ook je 3/4G uitzetten. Daarmee kan ook (globaal) je positie worden bepaald. ;)

Mijn telefoon (een Xiaomi) heeft de optie om alle apps, per stuk, rechten toe te wijzen. Zit dat toevallig niet op je telefoon?
Klopt, ik kan rechten aan en uitzetten, per app. Maar veel apps hebben de GPS functionaliteit nodig, om goed te kunnen werken. Het probleem is dus ook niet dat ik GPS uberhaupt niet wil gebruiken, ik wil alleen een oplossing die GPS uitschakelt na een check, omdat afgesloten apps (die GPS hebben aangezet om te kunnen werken), het verzaken om de GPS uit te zetten na gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
RocketKoen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:05:
[...]

Hoe wil je google maps dan gebruiken als je GPS na 5 minuten uit gaat?

Je zou eventueel nog tasker kunnen instellen dat GPS uit gaat als je scherm uit gaat.
Dit is een uitzondering: de app (die ik zoek) moet ook een optie hebben om de check/het uitschakelen van GPS, tijdelijk uit zetten (als je bijvoorbeeld Google Maps een tijdje gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
sapphire schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:08:
[...]

Tegenwoordig is dat batterij gebruik niet meer zó spannend bij GPS. Een appje op de achtergrond om dat te checken zal meer batterij gebruiken denk ik.

De principe kant snap ik, ik heb daarom ook GPS altijd uitstaan.

Ik weet niet hoe dat bij jou is maar als ik Maps opstart vraagt deze netjes of locatievoorziening aangezet mag worden. Druk je op annuleren dan gebeurd er niets, druk je op OK ja dan zet hij hem aan en is het letterlijk 1 swipe en druk om het weer uit te zetten. Lijkt mij een gevalletje waarom moeilijk doen.....
Het probleem is dus juist dat er meerdere apps zijn die lokatie gebruikt. Google Maps was maar 1 voorbeeld, maar ik heb meerdere apps op mijn tel staan die lokatie = aan vereisen om goed te werken. Ik wil niet steeds handmatig GPS uitzetten, dat moet geautomatiseerd kunnen.

Batterijgebruik was misschien ook niet een helemaal valide argument, maar dan meer het prinicpe (wil gewoon niet iets aan hebben staan dat ik niet gebruik). Zaklamp functionaliteit zit er ook op maar zet je toch ook uit als je die niet nodig hebt (ok ok, dan weliswaar handmatig). Zelfde geldt voor Wifi (al een goede app voor gevonden), en dus ook GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
rens-br schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:01:
@pastafan het principe snap ik inderdaad wel en ik zet mijn locatievoorzieningen ook altijd uit. Echter lijkt mij het niet handig om dit automatisch te doen over 'X' tijd, want dan wordt de GPS ook uitgezet terwijl je deze wel gebruikt.

Makkelijker is om via Google Play: Tasker of Google Play: Automate in te stellen dat de GPS uitgezet wordt op het moment dat Google Maps afgesloten wordt.
@rens-br Dank je voor je feedback. Het zou zeker een oplossing kunnen zijn, maar ik ben niet zo van het scripten. Ik wil gewoon een app met 3 instellingen: frequentie (minuten), en een optie om tjidelijk uit te zetten (bijv 1 uur). En een optie om per app aan te geven of GPS moet worden utigezet als de betreffende app actief is.

Jouw opmerking dat deze wordt uitgezet terwijl een app draait kan wordt dan dus ook ondervangen.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan en leest niet fijn.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 29-08-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:36:
@rens-br Dank je voor je feedback. Het zou zeker een oplossing kunnen zijn, maar ik ben niet zo van het scripten. Ik wil gewoon een app met 3 instellingen: frequentie (minuten), en een optie om tjidelijk uit te zetten (bijv 1 uur). En een optie om per app aan te geven of GPS moet worden utigezet als de betreffende app actief is.
Ik kan een app die jij bedoeld in ieder geval niet vinden helaas.

Ik heb net overigens even gekeken en sinds Android 2.3 is het voor apps ook niet mogelijk GPS aan of uit te zetten, zonder dat er interactie door de gebruiker is vereist. Wat jij wilt kan dus ook alleen gedaan worden wanneer je roottoegang hebt op het toestel.

Edit: Kennelijk is er met Tasker wel een methode om dit voor elkaar te krijgen zonder Root, die stappen vind je hier. Verder staat hier de methode beschreven met root.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 29-08-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:08

sapphire

Die-hard pruts0r

pastafan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Het probleem is dus juist dat er meerdere apps zijn die lokatie gebruikt. Google Maps was maar 1 voorbeeld, maar ik heb meerdere apps op mijn tel staan die lokatie = aan vereisen om goed te werken. Ik wil niet steeds handmatig GPS uitzetten, dat moet geautomatiseerd kunnen.

Batterijgebruik was misschien ook niet een helemaal valide argument, maar dan meer het prinicpe (wil gewoon niet iets aan hebben staan dat ik niet gebruik). Zaklamp functionaliteit zit er ook op maar zet je toch ook uit als je die niet nodig hebt (ok ok, dan weliswaar handmatig). Zelfde geldt voor Wifi (al een goede app voor gevonden), en dus ook GPS.
Heeft samsung heeft geen rechten beheer/restricties voor apps? Hier krijgt geen enkele app toegang tot locatie behalve maps. Toen dit standaard in Android geïntroduceerd werd (had het al langer in Cyanogenmod) waren er wat problemen met apps (oa. Buienradar) die dan moeilijk deden maar dat is al jaren niet meer zo.

Welke apps geven problemen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
@rens-br dank je voor je respons. Ik ga overwegen Tasker te gebruiken, ik ben echter in eerste instantie op zoek naar een tooltje dat dit "out of the box" kan. Met Tasker heb ik het gevoel dat ik een app met een overdosis aan features en mogelijkheden aanschaf, terwijl ik er maar een fractie van gebruik. Bovendien is Tasker niet gratis.

Je schrijft verder dat ik de knop Wijzigen moet gebruiken (ipv meerdere malen reageren). Maar stel ik dat ik meerdere reacties van mensen wil quoten.. Dat gaat niet in de knop wijzigen. Waarom is het zo lastig om meedere berichten onder elkaar te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
sapphire schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Welke apps geven problemen ?
Tinder en Lexa onder andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:27:
@rens-br dank je voor je respons. Ik ga overwegen Tasker te gebruiken, ik ben echter in eerste instantie op zoek naar een tooltje dat dit "out of the box" kan. Met Tasker heb ik het gevoel dat ik een app met een overdosis aan features en mogelijkheden aanschaf, terwijl ik er maar een fractie van gebruik. Bovendien is Tasker niet gratis.
Dat kan ik mij inderdaad goed voorstellen, het is ook een app waar je heel veel mee kan. Maar er is simpelweg geen andere optie, aangezien apps de GPS dus niet uit of aan kunnen zetten zonder user interactie. De link hierboven beschrijft is al een hele verre omweg. Een stand-alone out-of-the-box app zal je dan ook niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-07 13:09

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

pastafan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:27:

Je schrijft verder dat ik de knop Wijzigen moet gebruiken (ipv meerdere malen reageren). Maar stel ik dat ik meerdere reacties van mensen wil quoten.. Dat gaat niet in de knop wijzigen. Waarom is het zo lastig om meedere berichten onder elkaar te lezen?
Zodra je Tasker aankoopt en leert gebruiken zul je zien dat je met deze app heel makkelijk meer dingen kan automatiseren.
Ik heb bijvoorbeeld (oa) 2 knoppen (/app icoon) op mijn home screen staan.

De eerste knop druk ik in als ik in de auto stap. Tasker zet dan mijn wifi uit, GPS aan, connect via BT met miijn auto, laat spotify het laatste nummer afspelen, sms't t thuisfront dat ik weg rij en opent als laatste flitsmeister.

Zodra ik uit de auto stap druk ik knop #2 in, je raat het al, deze zet GPS en bluetooth weer uit, wifi weer aan etc, etc....

Al met al, de 6(?) euro die Tasker vraagt vind ik t zeker waard. Ik gebruik het ondertussen al voor zo veel doeleindes...

[ Voor 4% gewijzigd door 0stone0 op 29-08-2017 15:48 . Reden: opmaak ]

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

0stone0 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:46:
Zodra je Tasker aankoopt en leert gebruiken zul je zien dat je met deze app heel makkelijk meer dingen kan automatiseren.
Ik heb bijvoorbeeld (oa) 2 knoppen (/app icoon) op mijn home screen staan.
De eerste knop druk ik in als ik in de auto stap. Tasker zet dan mijn wifi uit, GPS aan, connect via BT met miijn auto, laat spotify het laatste nummer afspelen, sms't t thuisfront dat ik weg rij en opent als laatste flitsmeister.
Zodra ik uit de auto stap druk ik knop #2 in, je raat het al, deze zet GPS en bluetooth weer uit, wifi weer aan etc, etc....
Totaal offtopic, maar kun je dan niet beter je bluetooth uitzetten en hem laten triggeren op je bluetooth? Je hoeft dan nooit meer knoppen in te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

rens-br schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:48:
[...]

Totaal offtopic, maar kun je dan niet beter je bluetooth uitzetten en hem laten triggeren op je bluetooth? Je hoeft dan nooit meer knoppen in te drukken.
Dit heb ik geprobeerd, echter werkte dit niet naar wens. (Als ik het me goed herinner werkte het soms (1/20) niet, of koste het te veel batterij)

Zodra ik m telefoon in m carkit stop, druk ik de knop in, kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

0stone0 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:49:
Dit heb ik geprobeerd, echter werkte dit niet naar wens. (Als ik het me goed herinner werkte het soms (1/20) niet, of koste het te veel batterij)
Ok. Dat is wel vreemd. Ik gebruik Tasker ook voor zo'n soort doeleind, maar bij mij schakelt die wel gewoon op Bluetooth connected.

Overigens is Tasker tegenwoordig nog maar €2,99, dus al een stuk goedkoper dan vroeger.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 29-08-2017 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

rens-br schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Ok. Dat is wel vreemd. Ik gebruik Tasker ook voor zo'n soort doeleind, maar bij mij schakelt die wel gewoon op Bluetooth connected.

Overigens is Tasker tegenwoordig nog maar €2,99, dus al een stuk goedkoper dan vroeger.
(Als ik het me goed herinner werkte het soms (1/20) niet,...
Zo nu en dan pakte ie m niet. Vandaar over gestapt naar een knop, als ik dan om een of andere manier moest 'resetten' (door bijvoorbeeld motor uit te zetten) kon ik die knop weer indrukken, ipv wachten totdat Tasker t door had en opnieuw een verbinding maakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
@rens-br , @0stone0 Dank je, ik ga overwegen Tasker te gebruiken.
Echter, een ding begrijp ik niet. Je schrijft dat GPS niet is uit te schakelen zonder interactie van de gebruiker. Maar Tasker kan dit dus wel blijkbaar?

Voor de volledigheid, heb ik, wat ik precies zoek, een requirements lijstje samengesteld. Dit geeft precies helder aan voor app ik zoek:

Ik zoek een app die voldoet aan de volgende eisen:

1. De app controleert of GPS is ingeschakeld.
2. De app draait voortdurend op de achtergrond;
3. De app heeft een instelling: het zou een lijst met apps kunnen maken / bewerken.
4. De app heeft een instelling: interval om eis 1 te controleren (elke x minuten);
5. De app schakelt de GPS uit als GPS is ingeschakeld en er is geen app actief die in de lijst in eis 3 staat vermeld.
6. De app laat GPS aan als GPS is ingeschakeld en een of meer van de apps die zijn opgenomen op de lijst die is gemaakt op eis 3 actief is.
7. De app start automatisch wanneer de telefoon is ingeschakeld door de gebruiker;
8. De app kan op Android 6 en Android 7 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

pastafan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:11:

1. De app controleert of GPS is ingeschakeld.
2. De app draait voortdurend op de achtergrond;
3. De app heeft een instelling: het zou een lijst met apps kunnen maken / bewerken.
4. De app heeft een instelling: interval om eis 1 te controleren (elke x minuten);
5. De app schakelt de GPS uit als GPS is ingeschakeld en er is geen app actief die in de lijst in eis 3 staat vermeld.
6. De app laat GPS aan als GPS is ingeschakeld en een of meer van de apps die zijn opgenomen op de lijst die is gemaakt op eis 3 actief is.
7. De app start automatisch wanneer de telefoon is ingeschakeld door de gebruiker;
8. De app kan op Android 6 en Android 7 draaien.
Ik denk niet dat er een app bestaat die dit uit zichzelf doet. Echter is dit zeker te realiseren met Tasker.

ALs ik het goed heb kan Tasker inderdaad niet standaard jouw GPS checken, echter zijn er apps (plugins) die dit wel kunnen doen met behulp van toegankelijkheids rechten op je android device.

Ik zelf heb mijn telefoon geroot. Daardoor heeft Tasker zo goed als alle mogelijkheden, ook bijvoorbeeld het uitzetten van patroon / vinger afdruk als je (bijvoorbeeld) verbonden bent met je auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pastafan schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:11:
@rens-br , @0stone0 Dank je, ik ga overwegen Tasker te gebruiken.
Echter, een ding begrijp ik niet. Je schrijft dat GPS niet is uit te schakelen zonder interactie van de gebruiker. Maar Tasker kan dit dus wel blijkbaar?
Tasker kan dit ook niet zonder omweg. Een app heeft rechten nodig om GPS uit te kunnen schakelen, zonder interactie en die rechten krijgt een app standaard niet. Via een omweg beschreven hier kan het dus blijkbaar wel. Als je toestel geroot is kun je gewoon roottoegang geven aan de app en dan werkt het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Even anders denkend, is een widget met gps-status op je home screen niet net zo handig, vooral als je niet wil scripten?

HD Widgets bv is duidelijk: GPS on/off.

Eerder kon deze ook direct als on/off switch gebruikt worden, nu stuurt hij na een tap op het widget door naar de settings dus 1 stapje extra helaas. Ligt er wellicht aan welke android versie je draait (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Kijk eens naar llama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Daar staat in de beschrijving het volgende:
Llama can also do:
GPS (before Android 2.3 only or Cyanogenmod)
Dus dat gaat waarschijnlijk ook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-08 14:40

Grannd

da Granndest

Ik snap niet zo goed waarom je een oplossing zoekt voor dit 'probleem':

Je wil dat apps die locatie nodig hebben dit nog wel kunnen gebruiken. Dus daarvoor zet je je GPS aan.
Op het moment dat je de app vervolgens afsluit staat GPS wel aan, maar als geen app dit gebruikt wordt je locatie ook niet bepaald. Dus het maakt niet uit of hij aan- of uit staat. Hij gaat pas je locatie bepalen als een app hierom vraagt.
Je kan per app toestaan of deze je GPS-locatie mag gebruiken.

Als je dus alleen GPS-toegang geeft aan apps waarvan je dit wil gebruiken, kan je vervolgens met een gerust hart je GPS aan laten staan: je locatie wordt dan alleen bepaald door apps die van jou toestemming hebben, op het moment dat je die apps gebruikt. Gebruik je andere apps waarvan je geen GPS-toestemming heb gegeven zullen die dus ook niet gebruik maken van je GPS (ook al staat deze nog aan).

Het is dus een kwestie van de toestemmingen van al je apps nalopen, vergeet de locatieservices van Android zelf niet, en je heb je probleem opgelost volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Grannd op 30-08-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Grannd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:49:
Ik snap niet zo goed waarom je een oplossing zoekt voor dit 'probleem':

Je wil dat apps die locatie nodig hebben dit nog wel kunnen gebruiken. Dus daarvoor zet je je GPS aan.
Op het moment dat je de app vervolgens afsluit staat GPS wel aan, maar als geen app dit gebruikt wordt je locatie ook niet bepaald. Dus het maakt niet uit of hij aan- of uit staat. Hij gaat pas je locatie bepalen als een app hierom vraagt.
Je kan per app toestaan of deze je GPS-locatie mag gebruiken.
Ik kan mij dit probleem prima voorstellen, daarom heb ik het zelf ook via Tasker en root opgelost. Het is niet alleen beter voor je batterij, maar het is gewoon super gebruiksvriendelijk. In plaats van dat ik bij elke app die locatie nodig heeft telkens op 'OK' moet drukken, staat nu gewoon automatisch de locatie aan.

Apps die toestemming hebben halen namelijk ook op de achtergrond de locatie op. Denkt daarbij maar aan weerapps of Google Maps.

Maps begint bijvoorbeeld vragen te stellen over het geven van reviews of toevoegen van foto's als je bij populaire plekken bent, daarnaast houdt Google standaard 'altijd' je locatie bij op de achtergrond. Al kan je dat laatste wel gewoon uitschakelen.

Als laatste gebruikt je telefoon gewoon veel meer batterij als je de locatievoorzieningen standaard aan hebt staan op 'Grote Nauwkeurigheid', voor de meeste apps is dat niet nodig, maar voor maps wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pastafan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:08:
Ik zoek een app die, op basis van ingestelde frequentie checkt of mijn Lokatie (GPS) van mijn telefoon aanstaat, en als deze aanstaat, deze automatisch uitschakelt. Dit om het zg. "locatie-tracking" te kunnen voorkomen.
Want je locatie kunnen ze niet met (3) GSM-masten achterhalen? ;) Als men jouw locatie wilt weten, kan men dat toch al wel. ;)

Kijk ook even naar xPrivacy, dat is een module voor het xPosed framework.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 30-08-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 12:03

JT

VETAK y0

@pastafan MacroDroid doet het niet out of the box maar is wel gebruikersvriendelijker dan Tasker én je kunt 5 macro's gratis maken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

rens-br schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:21:
[...]
Maps begint bijvoorbeeld vragen te stellen over het geven van reviews of toevoegen van foto's als je bij populaire plekken bent, daarnaast houdt Google standaard 'altijd' je locatie bij op de achtergrond. Al kan je dat laatste wel gewoon uitschakelen.
Eigen bijdragen voor populaire locaties kan je ook gewoon uitschakelen, mijn vrouw heeft dat allemaal uit staan en als ik op haar Google tijdlijn inlog zie ik daadwerkelijk alleen haar navigatiemomenten, verder niks aan locatiegeschiedenis.
Ik kan me niet voorstellen dat je je accu een gunst doet door extra scriptjes te laten runnen voor functies die je aan heb staan, itt de functionaliteit zelf uitschakelen en geen extra scriptjes en achtergrondprogramma's laten draaien. Je bent dan sowieso de ingebouwde accubespaarmodi van Android om bezig waardoor dat alleen maar meer in de war raakt.
Dan krijg je onnodige wakes om te checken of je GPS wel uit staat terwijl je telefoon anders gewoon lekker in standby stond (zonder GPS te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Grannd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:00:
[...]

Eigen bijdragen voor populaire locaties kan je ook gewoon uitschakelen,
Dat moet ik dan even gaan kijken waar dat kan.
Ik kan me niet voorstellen dat je je accu een gunst doet door extra scriptjes te laten runnen voor functies die je aan heb staan, itt de functionaliteit zelf uitschakelen en geen extra scriptjes en achtergrondprogramma's laten draaien.
In mijn geval draait Tasker al op de achtergrond, want ik heb nog meer scriptjes.
Je bent dan sowieso de ingebouwde accubespaarmodi van Android om bezig waardoor dat alleen maar meer in de war raakt.
Waarom zou de accubespaarmodus in de war raken hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Je laatste vraag: dat is meer een gevoelskwestie maar volgens mij probeert Google (en ook Samsung, LG, etc. met hun schilletjes) het gebruik van resources al zo te optimaliseren zodat dit voor de accu het beste uitpakt. Naast die ingebouwde optimalisaties (zo min mogelijk waken etc.) draaien dan jouw scriptjes die hetzelfde proberen te doen, m.i. alleen maar dubbel werk voor je telefoon.
Überhaupt vraag ik me af of GPS-gebruik een significante impact op je accu heeft, wél als je via maps aan het navigeren bent natuurlijk, maar of je je GPS vervolgens aan laat staan en er mogelijk eens een keer een appje je locatie checkt denk ik niet dat je minuten, laat staan uren aan batterijcapaciteit verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
JT schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:26:
@pastafan MacroDroid doet het niet out of the box maar is wel gebruikersvriendelijker dan Tasker én je kunt 5 macro's gratis maken.
Dank je voor je tip.

Uit de vele reacties, die leiden naar het gebruik van scripts mbv Tasker danwel MacroDroid, durf ik toch wel voorzichtig de conclusie te trekken dat er bij jullie geen app bekend is, die de gewenste functionaliteit out-of-the-box levert.

Wellicht is het een idee om de eisen voor te leggen aan een handige app programmeur, dit dit wellicht wel kan bouwen?

[ Voor 40% gewijzigd door pastafan op 30-08-2017 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 12:03

JT

VETAK y0

pastafan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:24:
[...]

Dank je voor je tip.

Uit de vele reacties, die leiden naar het gebruik van scripts mbv Tasker danwel MacroDroid, durf ik toch wel voorzichtig de conclusie te trekken dat er bij jullie geen app bekend is, die de gewenste functionaliteit out-of-the-box levert.

Wellicht is het een idee om de eisen voor te leggen aan een handige app programmeur, dit dit wellicht wel kan bouwen?
With all due respect, dat slaat natuurlijk nergens op. Jij wilt een appontwikkelaar honderden euro's gaan betalen en zo niet, jij verwacht dat een ontwikkelaar dat in z'n vrije tijd gaat doen terwijl er een gebruikersvriendelijke app is waarmee je dit gratis binnen een minuut kunt realiseren? Vooruit, misschien 3 als de app nieuw voor je is ;)

Probeer gewoon eens MacroDroid. Dit soort apps worden júist gebouwd zodat je dit soort kleine automatiseringen kunt realiseren zonder dat je steeds een aparte app nodig hebt. En in het geval van MacroDroid is het ook nog eens zeer toegankelijk gemaakt.

[ Voor 49% gewijzigd door JT op 31-08-2017 10:40 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skip
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 08:26
Heel veel apps hebben geen GPS nodig maar ijsen het toch . Anders weigeren ze te werken. Je wordt er echt helemaal doodziek van. Ze moeten dit verbieden. een voorbeeld wi-fi analyzer. Wat in het begin altijd gewerkt zonder gps. *knip*.

Wil je een beetje op je taalgebruik letten?

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 19-12-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
He, weer eens een reactietje op mijn oproep (na 2 jaar dood te zijn geweest) :)

En ja, gezien je reactie deze gelijk als Beste Antwoord genoteerd! :)
Super, bedankt!

[ Voor 48% gewijzigd door RoD op 19-12-2022 14:07 . Reden: Quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een vijf jaar oud topic reanimeren met een rant is niet bijzonder nuttig. Ik doe hier dus een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.