Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
STolsma schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:17:
[...]

Kan bevestigen dat de GPS bug helaas nog steeds aanwezig is. Duurt super lang voordat er een lock is en tijdens het rijden verliest de telefoon vaak de lock. Maakt GPS redelijk onbruikbaar.
Dat eerste heb ik ook, maar wanneer er eenmaal een lock is blijft die gelukkig gedurende de hele rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij mij ook nog aanwezig, gelukkig niet altijd, het lijkt meestal de eerste keer gebruik gps na een reboot te zijn, maar niet exclusief beperkt tot dat en soms ook wel direct werkend na reboot. Zoals gemeld als er eenmaal een fix is, blijft deze wel. Overigens gebruik ik vooral de gps veel met Sygic, die app heeft af en toe ook fouten dus ik kan het niet per se alleen aan de 3T verwijten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
rockhopper schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:48:
Bij mij ook nog aanwezig, gelukkig niet altijd, het lijkt meestal de eerste keer gebruik gps na een reboot te zijn, maar niet exclusief beperkt tot dat en soms ook wel direct werkend na reboot. Zoals gemeld als er eenmaal een fix is, blijft deze wel. Overigens gebruik ik vooral de gps veel met Sygic, die app heeft af en toe ook fouten dus ik kan het niet per se alleen aan de 3T verwijten.
Ik gebruik voornamelijk Waze en daar werkt het ook niet. En het is bij mij iedere keer als ik de app start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
STolsma schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:17:
Kan bevestigen dat de GPS bug helaas nog steeds aanwezig is. Duurt super lang voordat er een lock is en tijdens het rijden verliest de telefoon vaak de lock. Maakt GPS redelijk onbruikbaar.
@outlandos @rockhopper @STolsma @Louw Post Bij deze even een terugkoppeling:

Duurde inderdaad lang voor een fix, en als hij dan eindelijk een fix heeft, is de nauwkeurigheid om te janken. Dat resulteerde dat ik volgens Google Maps achteruit liep.. Vanavond ga ik naar een concert in Haarlem, en dan moet ik ook ruim 15 minuten lopen vanaf het station, lekker dan..

Iets anders wat mij opvalt: waar is in godsnaam het topic op het OnePlus forum waar mensen last hebben van GPS problemen? Het zou hier tussen moeten staan: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171012, of hier: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171012

Er zijn wel een paar threads, maar die worden niet aangeduid als "ik heb het probleem ook", waardoor OnePlus er niet van op de hoogte is (al zijn ze dat wel volgens mij).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Is er ook een topic/petitie op dat forum om wave to wake weer terug te krijgen? Ik heb al gezocht in dat forum van ze maar ik kan niks vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:14:
Is er ook een topic/petitie op dat forum om wave to wake weer terug te krijgen? Ik heb al gezocht in dat forum van ze maar ik kan niks vinden.
Lift up display v/s Wave over ambient display

Hier zou je er meerdere moeten vinden: https://forums.oneplus.ne...title_only]=1&c[node]=200

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STolsma
Anonymoussaurus schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

@outlandos @rockhopper @STolsma @Louw Post Bij deze even een terugkoppeling:

Duurde inderdaad lang voor een fix, en als hij dan eindelijk een fix heeft, is de nauwkeurigheid om te janken. Dat resulteerde dat ik volgens Google Maps achteruit liep.. Vanavond ga ik naar een concert in Haarlem, en dan moet ik ook ruim 15 minuten lopen vanaf het station, lekker dan..

Iets anders wat mij opvalt: waar is in godsnaam het topic op het OnePlus forum waar mensen last hebben van GPS problemen? Het zou hier tussen moeten staan: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171012, of hier: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171012

Er zijn wel een paar threads, maar die worden niet aangeduid als "ik heb het probleem ook", waardoor OnePlus er niet van op de hoogte is (al zijn ze dat wel volgens mij).
Ik heb er 1 gemaakt: https://forums.oneplus.ne...st-during-driving.666318/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-09 11:10
Bij mij komt het voor als ik snel na elkaar gebruik wil maken van de GPS (ook Sygic) De eerste keer gaat prima, de tweede keer geen lock. Voor mij op te lossen door Google Maps op te starten. Hier vrij direct een lock en dan in Sygic ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 23:43
Ik heb ook nog steeds GPS problemen. Voor Waze een fix krijgt duurt het zeer lang. Zeker als ik aan het rijden ben. Maakt het toestel op bepaalde gebieden wel onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb de gps op mijn OP3 nooit accuraat gevonden. En deze staat op high accuracy mode.
Een fix duurt niet zo lang, maar in Gmaps klopt de richting die ik op kijk nooit, maar dan ook echt nooit. En meer dan eens zit ie er een straat naast.
Gelukkig is het nog wel bruikbaar, maar niet ideaal.
Ik ben haast geneigd te denken dat dit gewoon een hardware issue is. Of misschien iets met de antenne?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nyarlathotep schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:59:
Ik heb de gps op mijn OP3 nooit accuraat gevonden. En deze staat op high accuracy mode.
Een fix duurt niet zo lang, maar in Gmaps klopt de richting die ik op kijk nooit, maar dan ook echt nooit. En meer dan eens zit ie er een straat naast.
Gelukkig is het nog wel bruikbaar, maar niet ideaal.
Ik ben haast geneigd te denken dat dit gewoon een hardware issue is. Of misschien iets met de antenne?
Als je locatie op "alleen apparaat" zet doet de GPS het gewoon naar behoren. Dus dat sluit in mijn optiek een hardware issue uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
Hier ook nog steeds GPS problemen. Jammer want voor de rest ben ik al paar maanden zeer tevreden van de 3T (en extreem tevreden met de Pixel camera app).

Ik dacht na de kleine update die ik paar dagen terug ontving, het wel gefixt (pun not intended) zou zijn geweest, but no.

Wat ook vreemd is, is dat als ik mijn rit dus begin en de GPS krijgt maar weer geen fix... als ik naar de "GPS test" app (een van de eerste vooropgestelde oplossingen) ga en deze 2 seconden laat open staan, krijg ik plots wel verschillende satellieten.

Tweede vreemde punt, is dat bij de comments in de Playstore bij de Google Maps app, veel mensen klagen over GPS fix die de laatste weken niet goed werkt. Ik neem aan dat dit niet allemaal Oneplus 3(T) gebruikers zijn.

Als ik beide vaststellingen samen bekijk, lijkt het dus schijnbaar niet uitsluitend een probleem met de 3T te zijn. In combinatie met het gedrag bij het starten van de GPS Test app, lijkt het bijna dat er een probleem is met de navigatie software zélf. Oof de communicatie tussen de apps en de GPS

Ik hoop alleszins op een snelle oplossing - die mij toch niet heel complex lijkt? Elke keer de GPS modus manueel aanpassen of de "GPS Test" app starten is bijzonder irritant. En onveilig tijdens het rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mlazurro op 26-10-2017 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30
Je weet dat dit niets met de GPS te maken heeft?
Dit wordt geregeld door de kompas functie. Als die afwijkt kun je kalibreren door een 8-tje te zwaaien met de telefoon.
Nyarlathotep schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:59:
...maar in Gmaps klopt de richting die ik op kijk nooit, maar dan ook echt nooit. En meer dan eens zit ie er een straat naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Mijn GPS doet alleen lang over een fix wanneer ik met snelwegsnelheden waze of gmaps opstart. Als ik stil sta heb ik bijna instant een fix.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:44
Mlazurro schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 05:30:
Hier ook nog steeds GPS problemen. Jammer want voor de rest ben ik al paar maanden zeer tevreden van de 3T (en extreem tevreden met de Pixel camera app).
Welke app bedoel je, is het die app die alle foto's korrelig maakt?

Overigens geen problemen met GPS alhier (0+3)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

djiedjee schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:49:
Dit wordt geregeld door de kompas functie. Als die afwijkt kun je kalibreren door een 8-tje te zwaaien met de telefoon.

[...]
Je hebt gelijk...
Maar die calibratie lukt mij ook niet. Misschien ben ik er te onhandig voor :P
Ik zal het vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STolsma
Antwoord vanuit Oneplus op aanmelden van de Bug (geeft niet veel vertrouwen dat er al een fix is):

Dear OnePlus Fan,

This is from the OnePlus Bug Hunters. Thanks a lot for your feedback. We’re very concerned about the issue that was bought up to us. We would like to mention a couple of things that are important for us to know as well.

First: we’d like to know if clearing the cache from recovery could be helpful.
Second: Please tell us about the detailed issue and the reproducing process.
Third: Can you please help us collect some logs so that we can look further into it?

Here is the process for collecting logs:

1. Dial *#800# on the phone application, Tap on "oneplus logkit", and then tap on “delete history log” and then “OK”
2. Tap on "advanced", choose "save log type" and make sure all of the options are selected (Kernel, Main, System, Radio, Event, Tcpdump), then tap on “OK”
3. Go back to the previous screen and tap on “Wireless connection”, tap on “get gps log info”
4. Go back to the previous screen and tap on "save log", when it informs you whether to reboot or cancel, tap on “cancel”
5. Tap on "get QXDM Log", choose "GPS-related", at the bottom, tap "open device log"
6. Try to reproduce the issue and take a screenshot to record the time, then stay for a few minutes (Above 10 minutes is better)
7. Tap on “save log” again to stop it, tap on QXDM Log and choose “close device log”.
8. Finally, go to the menu, file manager, storage, oem_log, find the folder, zip it and send it to us along with the screenshot.

Please don't forget to click on open and close device log when you start and finish the essential QXDM log, which should be above 100 MB before zipped. You can transfer the logs to google and send us the link. After you send us the logs, please delete the file from your phone or it will occupy a lot of storage space.

Thank you very much for your time and we'll try our best to figure it out.

Best regards,
OnePlus Bug Hunters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Mooi. Als iedereen die problemen heeft, even die thread markeert als "ik heb dit probleem ook", wordt het wat meer serieus genomen. Je moet hiervoor inloggen met je OnePlus account.@outlandos @rockhopper @whistleblazer @Pandorian @Mlazurro @GreNade.

Gisteren in Haarlem was het een groot drama met de GPS. Als ik een keer een fix had, was het zo niet-nauwkeurig dat navigeren niet te doen was, wat resulteerde dat een vriend van mij moest navigeren naar mij door middel van de straatnaam op te geven |:(. Echt hopeloos.
djiedjee schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 07:49:
Ja, dat is een leuke inderdaad.. Ik ben maar naar een steegje gegaan vorige week in Utrecht, omdat ik niet door de straten, als een achterlijke met m'n mobiel ga lopen zwaaien :P.
wowly schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:14:
Welke app bedoel je, is het die app die alle foto's korrelig maakt?

Overigens geen problemen met GPS alhier (0+3)
Alles korrelig maakt? De Google Camera port maakt naar mijn mening zoveel betere foto's. Misschien wat meer korrelig, maar dat heb ik liever dan zo'n lelijk aquarel effect (grootte van de foto is ook hoger bij de Google Camera app). Hier een informatieve up-to-date thread: https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552
STolsma schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:41:
Antwoord vanuit Oneplus op aanmelden van de Bug (geeft niet veel vertrouwen dat er al een fix is):

Dear OnePlus Fan,

This is from the OnePlus Bug Hunters. Thanks a lot for your feedback. We’re very concerned about the issue that was bought up to us. We would like to mention a couple of things that are important for us to know as well.

First: we’d like to know if clearing the cache from recovery could be helpful.
Second: Please tell us about the detailed issue and the reproducing process.
Third: Can you please help us collect some logs so that we can look further into it?

Here is the process for collecting logs:

1. Dial *#800# on the phone application, Tap on "oneplus logkit", and then tap on “delete history log” and then “OK”
2. Tap on "advanced", choose "save log type" and make sure all of the options are selected (Kernel, Main, System, Radio, Event, Tcpdump), then tap on “OK”
3. Go back to the previous screen and tap on “Wireless connection”, tap on “get gps log info”
4. Go back to the previous screen and tap on "save log", when it informs you whether to reboot or cancel, tap on “cancel”
5. Tap on "get QXDM Log", choose "GPS-related", at the bottom, tap "open device log"
6. Try to reproduce the issue and take a screenshot to record the time, then stay for a few minutes (Above 10 minutes is better)
7. Tap on “save log” again to stop it, tap on QXDM Log and choose “close device log”.
8. Finally, go to the menu, file manager, storage, oem_log, find the folder, zip it and send it to us along with the screenshot.

Please don't forget to click on open and close device log when you start and finish the essential QXDM log, which should be above 100 MB before zipped. You can transfer the logs to google and send us the link. After you send us the logs, please delete the file from your phone or it will occupy a lot of storage space.

Thank you very much for your time and we'll try our best to figure it out.

Best regards,
OnePlus Bug Hunters
Ik zou het toch doen. Door die GPS-logs zouden ze toch moeten kunnen achterhalen wat het probleem is.

Wat heb je geantwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STolsma
Ik ga vandaag even een log sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
rens-br schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:24:
@t_o_c verbonden zijn met een (mobiel) netwerk kost inderdaad relatief veel energie, zeker als het bereik niet super goed is. Ter vergelijk:

Op mijn werk is het bereik prima en is de standby tijd van mijn telefoon prima. Thuis heb ik vaker geen dan wel bereik en lukt het de telefoon om in 8 uur ruim 50% batterij te verbruiken (in standby).
Ik heb vorige week location naar device only veranderd en dat lijkt ook veel te helpen. Denk dat accuduur nu ongeveer hetzelfde is als voorheen.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
En Open Bèta 26/17 is (tweede Oreo bèta) is aangekondigd!

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 26 for the OnePlus 3 and 17 for the OnePlus 3T
Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JahKKNz.png

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://goo.gl/forms/gQ7z5HnIpuAaawCl1

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

spoiler:
Instructions for Rolling back to Android N builds
If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.

Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
  4. [list=1]
  5. Download special build
  6. [/li]
  7. Copy to Internal storage
  8. [/li]
  9. Reboot to recovery Mode to install
  10. [/li]
  11. Choose “Install from Local”
  12. [/li]
  13. Choose the downloaded build to install
  14. [/li] [/list]
  15. Special builds for latest Android N Open Beta builds(S3 Link):
  16. OnePlus 3 OBT 24: http://oneplusroms.s3.ama...C9ggWaciPH4zT5CUyapN68%3D
  17. OnePlus 3T OBT 15: http://oneplusroms.s3.ama...%2FrVFqoPd2gh7EvwaoSeg%3D

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)

[ Voor 80% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-10-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Kan het zijn dat ik deze gewoon OTA krijg zonder een VPN

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Pierre schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:23:
Kan het zijn dat ik deze gewoon OTA krijg zonder een VPN
Jazeker. De bèta's worden stukken sneller uitgerold dan de stables. Ik zou het eerst zonder VPN proberen, en anders met VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 13:26:
[...]

Jazeker. De bèta's worden stukken sneller uitgerold dan de stables. Ik zou het eerst zonder VPN proberen, en anders met VPN.
Hij staat inderdaad klaar, doe het straks wel als ik thuis ben :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:31
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:22:
En Open Bèta 26/17 is (tweede Oreo bèta) is aangekondigd!
Nice! Even afwachten op reacties van mensen of hij redelijk draait zonder al te grote battery drain en dan morgen maar i.c.m. SuperSU flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:21
Eventjes in de wacht voor oreo, die aosp rom draait super, dat gps gebeuren in stock roms moet echt aangepakt worden, hoe snel ik nu een fix heb, ook binnenshuis enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

Het viel me op dat ik al weken geen meldingen meer krijg van Flitsmeister, maar vermoedelijk is dit nu het gevolg van de slecht werkende GPS. In het verleden werkte het namelijk zonder problemen. Behoorlijk frustrerend.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STolsma
Laguna schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:10:
Het viel me op dat ik al weken geen meldingen meer krijg van Flitsmeister, maar vermoedelijk is dit nu het gevolg van de slecht werkende GPS. In het verleden werkte het namelijk zonder problemen. Behoorlijk frustrerend.
Kan je de boetes ook claimen bij Oneplus 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Laguna schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:10:
Het valt mij helaas de laatste tijd ook ineens op dat GPS op willekeurige momenten niks meer doet. Erg vervelend als je ineens even erg afhankelijk bent van je Google Maps navigatie. En FlitsMeister is inderdaad ook een must tegenwoordig. Ik hoop dat OP snel een correcte fix hier voor heeft, want dit begint toch wel erg vervelend te worden.

(vooral ook omdat GPS het op sommige momenten wel correct doet)

[ Voor 4% gewijzigd door Edzeau op 30-10-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Edzeau schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Het valt mij helaas de laatste tijd ook ineens op dat GPS op willekeurige momenten niks meer doet. Erg vervelend als je ineens even erg afhankelijk bent van je Google Maps navigatie. En FlitsMeister is inderdaad ook een must tegenwoordig. Ik hoop dat OP snel een correcte fix hier voor heeft, want dit begint toch wel erg vervelend te worden.

(vooral ook omdat GPS het op sommige momenten wel correct doet)
Heb je een 3 of een 3t?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

EWK schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:02:
[...]

Heb je een 3 of een 3t?
Ik heb een 3 en merk ook dat flitsmeister af en toe geen meldingen geeft. Of er helemaal naast zit qua positie.
Op sommige momenten de hele rit spot-on Dan weer een hele dag niets, of gewoon een weg die een tiental meters verder is.
Ook zichtbaar in de Google maps timeline:
Af en toe rechte lijnen en niet de route die ik afgelegd heb.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
EWK schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:02:
[...]

Heb je een 3 of een 3t?
De OP3 hier. Een jaar lang erg tevreden over geweest, maar laatste tijd toch wat kuren. GPS doet dus moeilijk, maar ook de accu begint mij wat tegen te vallen. Daarnaast is de ingang voor opladen brak (lam) aan het worden, ook vrij onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mijn OP3T is nog in perfecte staat, op de brakke GPS na dan. Maar dat is hopelijk een software-dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik heb een OnePlus 3 en het duurt circa 10 seconden om een fix te krijgen, maar dan moet ik wel de optie op "alleen apparaat" zetten (anders krijg ik namelijk helemaal geen fix).

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-10-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
Als je een GPS issue hebt kan je dan een bug report maken bij Oneplus? https://forums.oneplus.net/feedback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
STolsma schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:20:
Als je een GPS issue hebt kan je dan een bug report maken bij Oneplus? https://forums.oneplus.net/feedback/
Vanavond even doen. Ik vind het wel vreemd dat de actieve posters hier, dat daarvan de meerderheid problemen met GPS heeft. Als dit wereldwijd zo erg zou zijn dan zou het toch veel vaker op het officiele forum geadresseerd worden? Zou het iets met Nederlandse providers/bandbreedte te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
STolsma schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:20:
@outlandos
Dat is een no-go. Je moet in het bestaande topic (wat jij hebt aangemaakt) laten weten dat je het probleem ook hebt. Het is nutteloos om 10 dezelfde topics aan te maken en dat is ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
Anonymoussaurus schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:33:
[...]

@outlandos
Dat is een no-go. Je moet in het bestaande topic (wat jij hebt aangemaakt) laten weten dat je het probleem ook hebt. Het is nutteloos om 10 dezelfde topics aan te maken en dat is ook niet de bedoeling.
Is ook goed, zolang het maar zichtbaar is bij Oneplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anonymoussaurus schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:33:
[...]

@outlandos
Ik heb dat topic niet aangemaakt hoor :P maar goed, ik zal dat topic gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:55:
Ik heb dat topic niet aangemaakt hoor :P maar goed, ik zal dat topic gebruiken!
Nee klopt, maar @STolsma wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

outlandos schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:25:
[...]

Vanavond even doen. Ik vind het wel vreemd dat de actieve posters hier, dat daarvan de meerderheid problemen met GPS heeft. Als dit wereldwijd zo erg zou zijn dan zou het toch veel vaker op het officiele forum geadresseerd worden? Zou het iets met Nederlandse providers/bandbreedte te maken kunnen hebben?
Dat is inderdaad vreemd, maar ik had er in Japan ook last van. Buiten rondlopen en toch vaak geen fix krijgen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:50
Ik wil toch even vermelden dat ik echt nergens last van heb. Kompas is goed (soms natuurlijk wel even heen en weer sweepen) en GPS is het beste wat ik ooit in een smartphone gehad heb (Voor de OP3 had ik een G2, Galaxy S2 en Desire).

Ik heb OOS stable gebruikt, werkte prima. Nu al 10 maanden de beta builds, geen enkel probleem. Af en toe een uitstapje naar Lineage OS, helemaal top.

Wat is goed? Max 3 minuten tot fix bij een koude start. Na een fix nooit drops. Accuracy van <15 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik heb geen problemen met mijn GPS fix, waar ik wel heel kriegel van wordt is het feit dat ik iedere dag een een ongelezen emails heb ergens in mijn GMail 8)7 . Dat heb ik sinds de laatste update.
En ik kan je zeggen er nergens een ongelezen email zit. Als ik hem sync dan blijft die ook staan, na een herstart is die pleitte 8)7
Meer mensen die daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Geen last van GPS issues of ongelezen e-mails. Soms helpt het wel om die ongelezen via je computer/web Gmail op te zoeken en ze daar op gelezen te zetten.

Weet iemand hier toevallig nog een goede (gratis :)) auto backlight dimmer? Zoiets als in de elementalx kernel zit, maar ik heb nu bluspark en daar zit het niet in geloof ik.
Ik vind de laagste stand van de auto brightness nog te licht namelijk. Is voor 4.5.1 stock (met dus root en bluspark kernel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:55:
Ik heb geen problemen met mijn GPS fix, waar ik wel heel kriegel van wordt is het feit dat ik iedere dag een een ongelezen emails heb ergens in mijn GMail 8)7 . Dat heb ik sinds de laatste update.
En ik kan je zeggen er nergens een ongelezen email zit. Als ik hem sync dan blijft die ook staan, na een herstart is die pleitte 8)7
Meer mensen die daar last van hebben.
Ik heb een half jaar terug 1 'ongelezen' e-mail gehad in één van m'n Gmail mailboxen op m'n telefoon. Het probleem heeft zich vanzelf opgelost, heeft wel een aantal weken geduurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippiej
Ik zit nu met m'n OP3 op de Oreo beta en hij bevalt me voorlopig erg goed. Telefoon is even responsief als hij op Nougat was, wel iets slechter qua batterijverbruik (Ik wacht nog op een kernel update van FrancoKernel die het misschien weer wat beter maakt) maar verder kom ik niet echt grote bugs tegen / vastlopende apps of toestel dat steeds herstart. Erg stabiele build dus :)

Ik zat nog even na te zoeken wat we in Oreo zoal als nieuwe functie kunnen verwachten om uit te proberen en las over een nieuwe functie voor automatisch WiFi aanzetten als je op een locatie komt met vertrouwde WiFi netwerken. De hele functie ontbreekt alleen in de instellingen en is blijkbaar nu alleen nog werkzaam op de 2 pixel toestellen.

Er is alleen al een workaround eerder gevonden voor de Nexus 5X/6P die de instelling terug kan toveren en enablen, en die lijkt ook te werken voor ons. Ik moet nog uittesten in hoeverre de functie echt werkt, maar de optie staat iig in mijn instellingen nu. Mocht iemand het ook willen proberen zie dan dit XDA artikel :) Geen root voor nodig btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:04

Oekol

waka waka hey hey

Zijn bij jullie ineens ook de emotions veranderd bij Whatsapp? Ik heb geen idee of het Swiftkey is of Whatsapp wat dat gedaan heeft. Kan ook nergens logs vinden in de store over de updates. Weet alleen dat ik die emoticons echt super lelijk vind en graag de oude terug wil. Is dit op te lossen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Leoon. schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:17:
Zijn bij jullie ineens ook de emotions veranderd bij Whatsapp? Ik heb geen idee of het Swiftkey is of Whatsapp wat dat gedaan heeft. Kan ook nergens logs vinden in de store over de updates. Weet alleen dat ik die emoticons echt super lelijk vind en graag de oude terug wil. Is dit op te lossen?
Dat ligt aan Whatsapp. Bekijk voor de grap eens alle reviews in Google play

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

M3rcury schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:10:
[...]

Dat ligt aan Whatsapp. Bekijk voor de grap eens alle reviews in Google play
Wow ik zie het. De laatste pak 'm beet 10 reviews zijn 1'en

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Leoon. schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:20:
[...]

Wow ik zie het. De laatste pak 'm beet 10 reviews zijn 1'en
https://www.onemorething....p-binnenkort-eigen-emoji/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Alle reacties zijn 'kinderachtige emoticons' maar als ze zo op die van een iPhone lijken, vinden de iPhone gebruikers die dan niet kinderachtig vraag ik me dan af. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Ik weet niet of deze vraag al vaker is langsgekomen, maar sinds een aantal maanden is bij mij het speakervolume enorm laag, ik moet mn best doen om de beller te verstaan. Met 'oortjes' in versta ik iedereen wel goed, de andere kant verstaat mij overigens ook prima. Alle instellingen al langs gelopen, maar alles staat op standje hard...

Daarnaast heb ik vaak dat de verbinding niet goed tot stand komt, de beller hoort mij dan wel maar met allerlei haperingen (KPN netwerk). Na een retry, meestal door terugbellen van de 'andere kant' werkt het vaak wel goed.

Iemand deze problemen ook? Ik gebruik de laatste reguliere versie van Oxygen OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:19

servies

Veni Vidi Servici

Leoon. schreef op woensdag 1 november 2017 @ 01:39:
[...]

Alle reacties zijn 'kinderachtige emoticons' maar als ze zo op die van een iPhone lijken, vinden de iPhone gebruikers die dan niet kinderachtig vraag ik me dan af. :?
Ik gok dat de gemiddelde iPhone gebruiker infantiel of niet beter gewend is en het dus allemaal prachtig vindt...

* servies trekt z'n asbest pak aan en gaat schuilen achter een muurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
willempjuh schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:17:
Ik weet niet of deze vraag al vaker is langsgekomen, maar sinds een aantal maanden is bij mij het speakervolume enorm laag, ik moet mn best doen om de beller te verstaan.
Heb je ook tijdens het bellen het volume omhoog gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
rens-br schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:44:
[...]

Heb je ook tijdens het bellen het volume omhoog gezet?
Ook gedaan, voor de zekerheid zojuist nog even getest. Ik heb eigenlijk niet zo veel zin in een complete factory reset, maar als er niks anders op zit.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Leoon. schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:17:
Dat is inderdaad onderdeel van de nieuwe WhatsApp update (2.17.395). Je zou de vorige versie kunnen installeren (Google even naar APKMirror, want linken mogen we niet). Echter verlies je dan wel je WhatsApp gegevens, volgens mij. Even back-up doen dus ;).

Persoonlijk vind ik ze niet zo lelijk. Die van SwiftKey, die vind ik pas lelijk. Zal ook wel komen omdat ik geen zin heb om daar aan te wennen en eenmaal iets wil blijven gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://www.androidheadlines.com/wp-content/uploads/2013/12/Screenshot_2013-12-12-09-36-58.png

Die van WhatsApp vind ik in sommige gevallen zelfs duidelijker dan van iPhone. Het ziet er allemaal nét wat strakker en gedetailleerder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
Vraag voor de oreo bèta draaiers: Is de gps bug in deze bèta opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:48:
[...]

Dat is inderdaad onderdeel van de nieuwe WhatsApp update (2.17.395). Je zou de vorige versie kunnen installeren (Google even naar APKMirror, want linken mogen we niet). Echter verlies je dan wel je WhatsApp gegevens, volgens mij. Even back-up doen dus ;).

Persoonlijk vind ik ze niet zo lelijk. Die van SwiftKey, die vind ik pas lelijk. Zal ook wel komen omdat ik geen zin heb om daar aan te wennen en eenmaal iets wil blijven gebruiken.

[afbeelding]

Die van WhatsApp vind ik in sommige gevallen zelfs duidelijker dan van iPhone. Het ziet er allemaal nét wat strakker en gedetailleerder uit.
Vind de vormgeving ook niet storend. Het is meer de kleurstelling, die kleuren zijn te kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
fredgroes schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:20:
Had zelf ook GPS issues onder de stable versie. Heb mij app data en cache van Google maps leeg gegooid en al 4 dagen geen issues meer. Misschien dat iemand dat kan verifiëren?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
GroteBozewolf schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:44:
[...]

Had zelf ook GPS issues onder de stable versie. Heb mij app data en cache van Google maps leeg gegooid en al 4 dagen geen issues meer. Misschien dat iemand dat kan verifiëren?
Welke app data, enkel die van Google maps? Heb je wel je locatie op nauwkeurig staan?

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 01-11-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:00
willempjuh schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:47:
[...]

Ook gedaan, voor de zekerheid zojuist nog even getest. Ik heb eigenlijk niet zo veel zin in een complete factory reset, maar als er niks anders op zit.... ;(
Mijn oneplus 3 is 3 keer opgestuurd met dit probleem en toen omgeruild voor een 3t. Toch heb ik ook weer idee dat de speaker zachter gaat dan in het begin. Factory reset maakte voor mij geen verbetering. Jammer voor mij het enige tellende minpuntje voor oneplus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
outlandos schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:07:
[...]

Welke app data, enkel die van Google maps? Heb je wel je locatie op nauwkeurig staan?
Van Google Maps. En location settings staan op high accuracy

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
remanus schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:40:
[...]

Mijn oneplus 3 is 3 keer opgestuurd met dit probleem en toen omgeruild voor een 3t. Toch heb ik ook weer idee dat de speaker zachter gaat dan in het begin. Factory reset maakte voor mij geen verbetering. Jammer voor mij het enige tellende minpuntje voor oneplus.
Ok dank voor de aanvulling. Ik ga eens kijken of ik een factory reset ga proberen en anders moet ik het denk ik maar accepteren, mn telefoon opsturen heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Corrigeer me als ik het fout heb, maar het maakt geen drol uit als je je data van Google Maps wist, toch?

Kan iemand bevestigen dat deze oplossing werkt? Dan wil ik het namelijk ook uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
fredgroes schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:20:
Ik gebruik gps eigenlijk nooit dus ik weet niet hoe het in vorige versies voor mij was (en wat de gps bug precies zou zijn), maar ik heb even wat instellingen thuis uitgeprobeerd.
  • Locatie uit -> device only (gps) aan en Google Maps openen zorgt bij mij bij 3 pogingen steeds pas na minstens 4 minuten voor een fix (vlakbij raam, bovenste verdieping, 3e poging na 8 minuten nog steeds geen fix)
  • Locatie uit -> battery saving -> instant fix
  • Locatie uit -> high accuracy -> instant fix
De gps fix duurt iig wel vrij lang, morgen moet ik wat reizen met de trein dus dan kan ik ook bewegend wel wat proberen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
willempjuh schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:17:
Ik weet niet of deze vraag al vaker is langsgekomen, maar sinds een aantal maanden is bij mij het speakervolume enorm laag, ik moet mn best doen om de beller te verstaan. Met 'oortjes' in versta ik iedereen wel goed, de andere kant verstaat mij overigens ook prima. Alle instellingen al langs gelopen, maar alles staat op standje hard...

Daarnaast heb ik vaak dat de verbinding niet goed tot stand komt, de beller hoort mij dan wel maar met allerlei haperingen (KPN netwerk). Na een retry, meestal door terugbellen van de 'andere kant' werkt het vaak wel goed.

Iemand deze problemen ook? Ik gebruik de laatste reguliere versie van Oxygen OS.
Dit heb ik ook regelmatig, blijkt dat het speakerrooster vol met stof gaat zitten waardoor je bijna niks meer hoord. Bekend probleem helaas.

Mensen hier die Open Beta 26 draaien btw? Doe zelf mee aan het Open Beta programma, alleen zit ik nu nog op Open Beta 24 omdat ik een beetje gemende verhalen hoor over de nieuwste updates.

[ Voor 9% gewijzigd door Rev! op 02-11-2017 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Rev! schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:28:
Mensen hier die Open Beta 26 draaien btw? Doe zelf mee aan het Open Beta programma, alleen zit ik nu nog op Open Beta 24 omdat ik een beetje gemende verhalen hoor over de nieuwste updates.
flippiej in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
Rev! schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:28:
[...]

Dit heb ik ook regelmatig, blijkt dat het speakerrooster vol met stof gaat zitten waardoor je bijna niks meer hoord. Bekend probleem helaas.
Oh das ook maf. Is daar nog iets aan te doen met een busje lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
willempjuh schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:42:
[...]

Oh das ook maf. Is daar nog iets aan te doen met een busje lucht?
Lucht, vochtig doekje helpt meestal wel.

Er is ook een fix beschikbaar,maar daar geloof ik niet helemaal in gezien bij mij schoonmaken echt helpt

http://innov8tiv.com/fix-low-call-volume-oneplus-3t-calls/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anonymoussaurus schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:30:
Corrigeer me als ik het fout heb, maar het maakt geen drol uit als je je data van Google Maps wist, toch?

Kan iemand bevestigen dat deze oplossing werkt? Dan wil ik het namelijk ook uitproberen.
Met het wissen van de Google maps data raak je niks kwijt behalve offline maps. Zou het gewoon proberen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59

Nakebod

Nope.

GPS probleem blijft vreemd. Pas sinds de 4.5.1 update heb ik het voor het eerst gemerkt, terwijl anderen daarvoor al problemen melden.

Ik gebruik Endomondo op de fiets en wandelen. Start ik direct Endomondo op, kan het een paar minuten duren voordat hij een fix krijgt. Wat bij mij vooralsnog lijkt te helpen is eerst Google Maps te starten, voor de zekerheid even op het "GPS" icoontje in Google Maps klikken en daarna terug naar mijn homescreen, Endomondo starten, en direct heeft hij GPS.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Draai nu zelf Open Beta 26, tot nu toe geen problemen, GPS werkt ook goed (al had ik alleen heel soms even geen fix) en BT lijkt zelfs iets beter te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik gebruik dagelijks sygic (auto navigatie) en in pak 'm beet de helft van de gevallen blijft de gps 'wachten' op een fix. Wat bij mij meteen helpt is sygic afsluiten en meteen opnieuw opstarten en dan doet de gps het gewoon met direct een fix. Dat wachten lijkt echt een freeze bij startup te zijn want je kan gerust een half uur rondrijden zonder dat er iets gebeurt, terwijl als je meteen opnieuw opstart je binnen 5s eigenlijk weer een normaal werkende app (gps) hebt. Maar de meest recente update heeft het duidelijk niet opgelost, eerder iets onstabieler gemaakt voor mij.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Sinds een paar dagen werkt de Google agenda opeens weer zoals het hoort, berichtjes komen op tijd binnen en nog niks gemist. Ik heb geen update of reset uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
ZUIVERE311 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:25:
Sinds een paar dagen werkt de Google agenda opeens weer zoals het hoort, berichtjes komen op tijd binnen en nog niks gemist. Ik heb geen update of reset uitgevoerd.
Misschien dat Google Agenda zelf een update heeft gekregen en dat het probleem een combinatie was tussen de App en jou telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:09
De laatste tijd klinkt mijn speaker erg onzuiver en krakerig op maximaal volume, ik kan met niet herinneren dat ik hier in het begin last van had. Ik heb diverse media apps geprobeerd maar Ik vermoed dat de speaker vuil is of beschadigd is. Hebben meer mensen hier last van?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
TheBrones schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:13:
De laatste tijd klinkt mijn speaker erg onzuiver en krakerig op maximaal volume, ik kan met niet herinneren dat ik hier in het begin last van had. Ik heb diverse media apps geprobeerd maar Ik vermoed dat de speaker vuil is of beschadigd is. Hebben meer mensen hier last van?
Is bij mij ook het geval. Ik gebruik die speaker niet vaak dus veel last heb ik er niet van. Maar als ik weet dat er een oplossing is, zou ik het toch ook zeker eens bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STolsma
Ik heb nu een fix gekregen voor GPS met de vraag om deze te installeren. Helaas moet ik dan eerst unrooten en twrp eraf halen. Daar heb ik dan geen zin in om voor de derde keer de tel weer kaal te maken. Er wordt dus eindelijk naar een oplossing gezocht.

[ Voor 9% gewijzigd door STolsma op 06-11-2017 08:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
@outlandos @rockhopper @STolsma @Louw Post @Leoon. Er zullen vast nog wel meer mensen zijn die een GPS-probleem hebben, maar van deze mensen weet ik toevallig dat ze dit probleem sowieso hebben, want: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Er komt binnenkort een update te komen die de GPS-problemen moeten oplossen, met dank aan degene die dit gemeld hebben. Ook wordt de WPA2-kwetsbaarheid én BlueBorne opgelost. Volledige changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wyfkP4ozuGyuyL0HRO0PJEuJ/full.png

Bron: http://www.h2os.com/download

[ Voor 34% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-11-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:09
Jessed93 schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:10:
[...]

Is bij mij ook het geval. Ik gebruik die speaker niet vaak dus veel last heb ik er niet van. Maar als ik weet dat er een oplossing is, zou ik het toch ook zeker eens bekijken.
Ik heb net nog even contact gehad met Oneplus via de chat en ze vroegen me als eerste om de telefoon te resetten (zoals altijd). Mogelijk ga ik dat wel een keer proberen en root ik mijn telefoon daarna wel. Ik zal eerst even aan een kennis vragen of hij het probleem ook heeft. Oneplus zelf laat niet weten of andere mensen er ook last van hebben.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

OK, ik heb een vreemd issue...

Ik gebruik whatsapp video call veel. En soms wil ik daar dan oortjes + microfoon voor gebruiken.
Nu had ik hier steeds problemen mee: mijn vriendin kon mij niet horen. De microfoon deed het niet. Ook niet in de sound recorder, die ik gebruikte om de headset te testen.
Na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat dit een setting is in de Google app. Volslagen idioot: waarom staat deze optie niet gewoon in je Settings menu?? Maargoed: Hands Free mic aangezet en toen werkte het!

Echter nu werkt het ineens niet meer! Als ik de headset (heb er twee geprobeerd) inplug, zie ik netjes het incoon van headset+microfoon in de statusbalk. Maar de microfoon werkt weer niet! De settings in die Google app zijn onveranderd. Ik snap er niks van...
Een zoektocht op internet levert niets op, alleen de bekende suggesties. Wie heeft de oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Nyarlathotep op 10-11-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:34

Louw Post

Cerenas

Nyarlathotep schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:49:
OK, ik heb een vreemd issue...

Ik gebruik whatsapp video call veel. En soms wil ik daar dan oortjes + microfoon voor gebruiken.
Nu had ik hier steeds problemen mee: mijn vriendin kon mij niet horen. De microfoon deed het niet. Ook niet in de sound recorder, die ik gebruikte om de headset te testen.
Na wat zoeken op internet kwam ik er achter dat dit een setting is in de Google app. Volslagen idioot: waarom staat deze optie niet gewoon in je Settings menu?? Maargoed: Hands Free mic aangezet en toen werkte het!

Echter nu werkt het ineens niet meer! Als ik de headset (heb er twee geprobeerd) inplug, zie ik netjes het incoon van headset+microfoon in de statusbalk. Maar de microfoon werkt weer niet! De settings in die Google app zijn onveranderd. Ik snap er niks van...
Een zoektocht op internet levert niets op, alleen de bekende suggesties. Wie heeft de oplossing?
Heb je ook iets anders dan whatsapp geprobeerd? Want ik heb namelijk regelmatig problemen met whatsapp bellen (andere kant hoort mij niet of andersom). Recentelijk gewoon Skype geïnstalleerd voor het bellen en dat blijft tot nu toe wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wat zou een OP3T 128gb met hoesje nu nog ongeveer waard zijn? Mijn vader zou heb graag overnemen. Prijs moet gewoon fair zijn, dus niet goedkoop maar ook niet aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 07:27
outlandos schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:47:
Wat zou een OP3T 128gb met hoesje nu nog ongeveer waard zijn? Mijn vader zou heb graag overnemen. Prijs moet gewoon fair zijn, dus niet goedkoop maar ook niet aan de hoge kant.
330,-

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:13
Hier ook problemen met de gps. Device only modus lost een deel van de problemen op, maar geeft ook weer andere problemen. Zo heeft google maps in dat geval problemen met de internet verbinding (wil soms niet zoeken en geen live verkeer weergeven). Met een aantal keer heen en weer switchen naar nauwkeurig is daar dan wel enigzins omheen te werken.

Nog wat raars: ik was op vakantie naar Polen en had vanuit Nederland tot halverwege Duitsland steeds problemen met wegvallend gps signaal. Maar vanaf daar en de hele tijd in Polen werkte het weer als een zonnetje, de hele tijd op nauwkeurig en geen enkele keer geswitched. Op de terugweg kwamen de problemen dan halverwege Duitsland weer terug. Lijkt dus ook van de locatie afhankelijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik wilde in eerste instantie wachten met de publicatie, maar omdat een update voor ook vandaag uitblijft:

Er is vanochtend een nieuwe versie van de OnePlus Launcher verschenen. Het versienummer bedraagt 2.1.6 en de volgende veranderingen staan hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZvT34zlNK3l6UCOWB3WZPMci/full.png

De veranderingen zijn goed zichtbaar; onderaan het scherm zie je geen kleurverschil meer en nu is het dus volledig transparant. Verder is de mapindeling weer iets gewijzigd en is ook dat volledig transparant.

De update is hier te downloaden: Google Play: OnePlus Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Laatst online: 13:51
Anonymoussaurus schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:47:
Ik wilde in eerste instantie wachten met de publicatie, maar omdat een update voor ook vandaag uitblijft:

Er is vanochtend een nieuwe versie van de OnePlus Launcher verschenen. Het versienummer bedraagt 2.1.6 en de volgende veranderingen staan hier:

[afbeelding]

De veranderingen zijn goed zichtbaar; onderaan het scherm zie je geen kleurverschil meer en nu is het dus volledig transparant. Verder is de mapindeling weer iets gewijzigd en is ook dat volledig transparant.

De update is hier te downloaden: Google Play: OnePlus Launcher
Enige wat ik er aan zie is dat het onderste deel nu transparant is. Het lijkt trouwens of het nu veel sneller is met swipen naar andere pagina en alle apps. Is dit puur psychologisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Ik kreeg een mail van Rabobank dat ik Rabo Wallet kan installieren. Meteen geprobeerd maar krijg een error code RG 01 74. Kan er weinig over vinden. Heeft een van jullie het ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
pvtonger schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:26:
Ik kreeg een mail van Rabobank dat ik Rabo Wallet kan installieren. Meteen geprobeerd maar krijg een error code RG 01 74. Kan er weinig over vinden. Heeft een van jullie het ook geprobeerd?
Dit weekend ook de Rabo Wallet geïnstalleerd en geactiveerd, werkt uitstekend! Krijg je de error tijdens installatie of als je de app start?

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Werkt hier prima. Tijdens installatie wel een paar meldingen gehad... Opnieuw geprobeerd, toen ging hij door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb een raar probleempje met het volume niveau, die staat bij mij voor media redelijk laag, maar als ik gebeld word staat hij op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

nieuws: Android 8.1 maakt accuverbruik applicaties beter inzichtelijk

Dit is inderdaad echt hard nodig, af en toe is het echt een raadsel wat er nou op de achtergrond gebeurd.
Hieronder een duidelijk voorbeeld (klik plaatjes voor de grote variant):

Ik ga slapen leg mijn telefoon weg met 45%. Ik word zo'n 7 uur later wakker en er is nog maar 18% over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4lTrtihsd63iuZwFZrk2gNNT/medium.jpg

Hier is duidelijk te zien dat er dingen misgaan. Ten eerste waarom is mijn WiFi zo goed als niet verbonden en ten tweede waarom wordt m'n toestel constant op de achtergrond ingeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1sftXDYEPuW7RUAy6NniK3fW/medium.jpg

De top 3 is dus Android-systeem, Scherm en Android-besturingssysteem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EdKrOgwVrG6o46L1qNGbvKDb/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hZW5mErAkr4ulaOw8cd4sQVa/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OtOtE1dhZhdajpV4g5xLq5yr/medium.jpg

En dan wordt het lastig. Scherm 2,5 uur actief is hier irrelevant, want het scherm stond niet aan op het moment dat ik sliep. Blijven over Android-systeem en Android-besturingssysteem, respectievelijk met +/- 2 uur CPU-totaal / 4 minuten ingeschakeld houden en +/- 1 uur CPU-totaal / 4,5 uur ingeschakeld houden.

Tja en dan is het gissen waarom Android-besturingssysteem je toestel 4,5 uur ingeschakeld heeft gehouden, want dat kan natuurlijk ook veroorzaakt zijn door 1 of andere app. Vroeger gebruikte ik hiervoor Wakelock Detector, maar ja doordat Google de boel verder dicht blijft timmeren is de app alleen nog maar bruikbaar met root. En met root loop je weer tegen andere zaken aan, gedoe met OTA updates, bank apps die niet werken, etc. Oftewel gewoonweg ruk.

En dan laad je 'm weer 2x op (zonder herstart oid), waarvan de laatste keer opladen was voordat ik ging slapen, leg 'm weg en wordt zo'n 7 uur later wakker met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/39UeLfH9gCIzTEmT3OwY7pKS/medium.jpg

Geen peil op te trekken, WiFi nu de hele nacht verbonden en amper ingeschakeld, zoals het hoort.
Ongeveer een kwartier later corrigeert ie nog even de resterende tijdsduur naar 9 dagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xXSF6yCZbNsrhNP0Lv4CQ4Bp/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@Laguna

Wakelock detector liter werkt zonder root. Je moet hem alleen even aan een PC hangen en via een ADB commando rechten openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
reiniero schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:43:
Enige wat ik er aan zie is dat het onderste deel nu transparant is. Het lijkt trouwens of het nu veel sneller is met swipen naar andere pagina en alle apps. Is dit puur psychologisch?
Volgens mij heb je gelijk. De animaties zijn verkort en ook iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Brumax schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:31:
[...]

Dit weekend ook de Rabo Wallet geïnstalleerd en geactiveerd, werkt uitstekend! Krijg je de error tijdens installatie of als je de app start?
Ik heb de app gestart en twee verificatie stappen doorlopen. Daarna moest ik even wachten en kreeg vervolgens de foutmelding (en een SMS dat ik Rabo Wallet heb geactiveerd). De app verwijderen en opnieuw installeren hielp niet. Vanmorgen nogmaals het registratie proces doorlopen maar helaas dezelfde melding.

Ik neem even aan dat dit niet aan OpenBeta 26 ligt. Ik heb geen root of unlocked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 07:27
pvtonger schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:39:
[...]

Ik heb de app gestart en twee verificatie stappen doorlopen. Daarna moest ik even wachten en kreeg vervolgens de foutmelding (en een SMS dat ik Rabo Wallet heb geactiveerd). De app verwijderen en opnieuw installeren hielp niet. Vanmorgen nogmaals het registratie proces doorlopen maar helaas dezelfde melding.

Ik neem even aan dat dit niet aan OpenBeta 26 ligt. Ik heb geen root of unlocked bootloader.
Zit op Beta 15 (3T) en bij mij werkt die gewoon.. rooted met magisk

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

djiedjee schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:57:
@Laguna

Wakelock detector liter werkt zonder root. Je moet hem alleen even aan een PC hangen en via een ADB commando rechten openzetten.
Daar heb je gelijk in, al vrees ik dat je daar in dit geval niet veel wijzer van wordt. Android-besturingssysteem zal dan simpelweg bovenaan staan met de meeste wakelocks maar dan weet je nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@Laguna
Ben ik niet met je eens. Ik heb WLD lite al maanden draaien. Af en toe knalt mijn batterijverbruik omhoog en check ik hem even.
Besturingssysteem is ook niet iets wat je ziet staan. Wel zie je apps staan als qooglequicksearchbox en systemui.

Bij mij waren Endomondo en Google fit allebei een keer de boosdoener, zij vroegen heel vaak de GPS positie op, en die zie je in je standaard batterijverbruik-scherm weer terug als een google systeem verbruik, niet als Endomondo verbruik.
WLD of vergelijkbare app is nu de enige manier om te zoeken naar de achterliggende oorzaak.
In Oreo wellicht beter voor elkaar straks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Na een factory reset enkele maanden geleden te hebben gedaan is mijn batterij weer als vanouds goed. Gaat makkelijk de hele dag mee. Maar omdat ik toch graag altijd het nieuwste van het nieuwste heb op telefoon gebied heb ik een advertentie gezet op V&A voor mijn 3T.
Pagina: 1 ... 6 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie