Het viel me al even op, maar ik was nog even in de waan/hoop dat het door vuil langs de buitenkant was, maar er zit een 'waas' in een van mijn ramen (toevallig het grootste exemplaar, de vaste vleugel van een schuifraam).
De waas is duidelijk een soort condens/mist die tegen het buitenste glas van het 3v glas zit. Volgens mij is het niet altijd zichtbaar geweest, mogelijk is er nu pas condens ontstaan na de winterperiode. Geen idee of het nog op te lossen valt, of dat er nieuw glas in dit raam zal moeten.
Hopelijk wilt de leverancier van het buitenschrijnwerk een beetje vlot meewerken in het oplossen (onder garantie) van dit probleem... De lijst van bouwperikelen lijkt soms toch niet te stoppen

.
Afgelopen week wel nog hard gewerkt in de tuin. Een grote kraan gehuurd (8 ton model) om een extra regenwaterput te plaatsen van 10 000 liter. Deze ook aangesloten op de overloop van de originele regenwaterput van 5000 liter en optimaal gebruik gemaakt van de kraan om zoveel mogelijk de grond al te egaliseren.
Na 18 maanden van die "tijdelijke" plastieken regenpijpen ook mooie anthra-zinken regenbuizen tegen de gevel geschroefd en alles aangesloten op regenwaterput. Nu, eindelijk, nog de regenwaterpomp binnen aansluiten en dan kan ik voor de wc en buitenkraan regenwater gebruiken

. Helaas is de 'socarex' die ik heb liggen voor deze aansluiting veel te kort, moet eens zien of ik deze eenvoudig kan verlengen.
Na mijn verhuis afgelopen mei hebben de werken wel behoorlijk stil gelegen, pas heel recent terug wat het klussen opgepakt. De lijst van grote en kleinere werken die nog moeten gebeuren is nog lang, maar heb na deze lange pauze wel terug zin om de rest af te werken. Heb zowaar plintjes onder de keukenkasten en afwerkingslatjes onder de binnendeuren sinds een week

.