loopt de circulatiepomp wel of is er een geavanceerd zonesysteem wat kleppen dicht zet omdat er geen warmtevraag is???Gedlon schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:15:
Hopelijk kan hier iemand ons helpen. In onze nieuwe woning hebben we een Thermia Calibra Eco Cool 8, met passieve koeling ingebouwd. Deze wensen we met de huidige temperaturen uiteraard te gebruiken, maar ik heb niet de indruk dat het veel doet wegens volgende zaken:
Koeling staat aan (kan je zien aan het symbooltje), met een ingestelde gevraagde temperatuur van 18 graden.
Echter krijg ik volgende te zien:
aanvoerleiding (WP) 23,6 graden
Retourleiding idem
Gewenste aanvoerleiding: 18 graden
Brine naar: 12.4 graden
Brine van: 12.2 graden
Volgens de installateur normaal dat de aanvoerleiding zo hoog is omdat de chape nog warm staat, maar volgens wat ik online lees zou er toch (logischerwijs) een verschil tussen de aanvoer en de retour moeten zijn omdat hij anders geen warmte wegtrekt uit het huis.. Klopt dit? Ik verwacht geen wonderen, maar op dit moment geeft de vloer geen enkele koelte af, en dat klopt volgens mij niet.
Zijn er zaken die ik nog moet dubbelchecken of nazien?
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
:strip_exif()/f/image/qZEmOxpnMqEJmoCcXlcThbN1.jpg?f=fotoalbum_large)