Ik koop niks zakelijk. alle offertes zijn qua componenten ex btw en aan het eind de btw over alles. dus ik vergelijk inderdaad de ex btw prijzen.Fr33z schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:42:
[...]
je blijft ex btw noemen, ga je dingen kopen zakelijk? ik.zou die prijzen gewoon als consumentenprijs noemen want dit is verwarrend. maar verder:
adviesprijs zie ik als de maximale prijs die je als consument zou mogen betalen via een installateur want marge. Heb ff voor je bij Wasco gekeken. Een alpha innotec WZSV 92K3M kan ik.daar bestellen met ruim 35% korting op adviesprijs en is dan 8600 ex ofwel 10.400 euro. natuurlijk moet een installateur ook wat verdienen maar die zal A) echt wel betere korting krijgen dan ik en B ) 20-25% marge moet t echt wel voor kunnen.
weet niet hoe alpha innotec staat tov nibe hoor maar t verschil.is wel groot.
verder echt fascinerend dat je geen vergunning krijgt voor een buitendeel, is er geen achtertuin/andere plek waar het wel kan? desnoods in een schuurtje/bijgebouwtje als dat er is?
goed om te horen dat er ook qua componenten nog ruimte voor onderhandeling is..
edit:
ik heb een 12kW machine nodig. de alpha 122serie kom ik voor 13-14k incl btw tegen. scheelt dus meer dan 20% met nibe adviesprijzen.
ik heb een 12kW machine nodig. de alpha 122serie kom ik voor 13-14k incl btw tegen. scheelt dus meer dan 20% met nibe adviesprijzen.
[ Voor 6% gewijzigd door prein2 op 17-07-2026 08:59 ]
:strip_exif()/f/image/NYqy6w1sSu0Vd8MJc8vOY5Oe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K3iSEKFEaFPyTFAYljcszeIq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AGwdQCVkc2PYFa90ybTWnzQM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WdVV0Bf7ffISz59EuFRqGYai.jpg?f=fotoalbum_large)