Dank alleen voor jullie feedback!
Nee dat kan niet, er ontbreekt nog een kelder.
Dus er komt nog een trap richting de kelder.
Verder begrijp ik de meerwaarde van de minimale uitsprong achteraan niet, waarom trek je niet gewoon alles op 1 lijn? (alle extra hoekjes kosten enkel maar geld)
In en eerder stadium ontbrak deze verspringing en leek het huis kolossaal.
De verspringing wordt 60cm.
Waar plan je de eettafel te plaatsen?
Parallel aan het eiland, in de buurt van het woord KEUKEN
Ben je geen verdieping vergeten posten, de zolder met veluxen? Is dat met vaste trap?
Die heb ik nog niet, maar de zolder is met een vaste trap bereikbaar.
Sterker nog, ik hoop dat het een trap van beton wordt.
Misschien overwegen om de deur van de BK te verplaatsen tot tegen de SK
Ook zou ik (afhankelijk welk type je neemt) de binnendeuren niet helemaal in een hoek plaatsen (erg lastig voor de deurkader & je krijgt deze niet helemaal open omdat de klink tegen de muur botst)
Goede tips, ga ik beide meenemen!
D.deJong schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:01:
De grote bijkeuken zou ik bij de keuken trekken zodat je niet vanuit de zithoek tegen een eventueel rommelige keuken aan hoeft te kijken en meer ruimte hebt voor een echt grote eetkamertafel, de garage/ carport zou ik dan weer bijkeuken maken en de fietsen gaan maar in een los bijgebouw.
Van mij mocht de bijkeuken ook veel kleiner.
Maar vrouwlief wil hier toch wat ruimte.
Maar we denken met de grote open ruimte genoeg ruimte hebben, hoeveel ruimte heb je nodig?
Ja dank.
We zijn over de indeling heel tevreden.
De trap naar de tweede etage is misschien wat onduidelijk.
Hier zijn we nog aan het kijken/beoordelen of dit de ideale trap is.
De trap naar de zolder loopt als een "U" door zodat we op zolder uitkomen.
Ik wens verder een ruime koof waardoor leidingwerk/ventilatie etc kan komen.
Andrehj schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:48:
[...]
Paar opmerkingen:
[list]
• Volgens mij zie ik lijnen in de gevel door versprongen metselwerk. Dat hebben wij ook, en niemand ziet het, want het valt nagenoeg niet op. Mijn ervaring is dat je het alleen ziet in Sketchup... Je mag bij ons komen kijken als je wilt.
Ik ga het navragen en uitzoeken kijken bij voorbeeldwoningen.
• Hoe ga je die grote witte vlakken voor en achter ondersteunen? Idealiter wil je dat alleen via je buitenmuur (dus buiten je isolatie) doen. Dat lijkt me lastig, dus dit zal wel een paar ontzettende koudebruggen opleveren (zie de discussie een stukje hierboven).
Nog geen idee hoe dit gerealiseerd kan moet worden.
Belangrijkste opmerking: we willen gan werken met steenstrips.
Geen idee in hoeverre uitstekken verankerd kunnen worden.
• De deur van de badkamer zou ik verwisselen met de wastafels, nu ben je steeds aan het omlopen als je vanuit de slaapkamers komt.
Deze ga ik meenemen, is een hele goede aanpassing
• En, zoals reeds vermeld: Zo'n grote zolder en dan geen vaste trap? Dat is waanzinnig onhandig en kan echt niet meer. Zeker niet bij een woning uit deze prijsklasse.
[/list]
Wordt een vaste trap.
Conrado schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:40:
[...]
Leuk ontwerp!
Als ik het goed begrijp loopt de trap van BG naar de 1e verdieping naar voren toe. Op de 1e verdieping moet je dus steeds om het toilet heen lopen. Als dat de bedoeling is, of een speciaal effect geeft is het prima. Maar het kost op de 1e verdieping relatief veel loopruimte die je ander bij de slaapkamers kunt trekken.
We (ik) ben er nog niet helemaal uit met de trap.
Ik zelf had een suggestie in gedachten om een bordestrap te nemen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dan houden we de trap iets compacter.
Hoewel het wat hokkerig lijkt op de tekening is het idee om een rechte wand te hebben met links een verdiepte garderobe (GR), in het midden een toilet en recht de koof met de mogelijkheid om die toegankelijk te maken met een deur (techniek/vloerverwarming) . De bijkeuken wordt wel een slag kleiner. Naat de meterkast is nog ruimte voor een inbouwkast. De koof is op het smalste stuk netto nog 50cm.
Maar dit moet ik nog een aan de ontwerper voorleggen.
D-e-n schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:50:
Je kan het witte dakvlak, ook al zit het buiten, zowel aan de boven als onderzijde kunnen isoleren. Dan kun je de verdiepingsvloer (kanaalplaat of breedplaat?) laten doorlopen.
Andere optie is een staalconstructie die je met een koudebrugonderbreking (bijv. Schock isokorf of Plaka) aan de verdiepingsvloer vastzet. De detaillering daar waar het buitenblad boven dat dak aansluit is dan wel belangrijk.
Maar ik neem aan dat constructeur en ontwerper hierover nog wel in overleg gaan.
Detaillering ga ik nog bekijken en zoals ik hierboven heb gezegd: we willen het huis uitvoeren met steenstrips.
factor15 schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:16:
[...]
Als dat uitkomt met de vrije hoogte, en er zit geen trapgat op die plaats zou @
buiter de wc-deur op de 1e verdieping naar de andere kant kunnen verplaatsen en, dan zit de deur niet in de looproute. Dan krijg je ook een mooiere trap die om de schacht heen loopt.
Verder wel een mooi plattegrond.
Ik neem de suggestie mee....