Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:30
Kenny_026 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:42:
Ik weet niet of ik hier goed zit maar heb een vraag over HBO Max. Dit is de nieuwe streamingdienst van HBO en ik heb begrepen dat deze rechten bij Ziggo liggen in nederland. Nu komt volgende maand Raised by Wolves van Ridley Scott op HBO Max maar vraag me af of deze dan ook bij Ziggo komt via HBO.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Kan weinig vinden over HBO Max bij Ziggo.
Zelf heb ik door de combi Ziggo en Vodafone Movies en Series L waar HBO ook onder valt. Maar HBO Max zal daar vast niet onder vallen. Net even gezocht op Raised by Wolves, maar niet gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Lupine_Wonse schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:22:
[...]

Waarom kan dat niet volgens ziggo? Ik had een (Horizon) Mediabox XL + een extra media box. Deze extre mediabox gaat stoppen, en ik kreeg een aanbod van ziggo om dit om te ruilen voor 2 mediaboxen Next. (Met een connectbox). Dus technisch is het mogelijk ;-)
Jij hoort bij de uitzonderingen. Alleen klanten met zo'n extra XL mogen een extra next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Gadget Freak schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:51:
[...]

Dat kan wel, maar dat willen ze niet. Een Humax als tweede ontvanger is geen probleem, en dan kun je terugkijken. In full HD, maar dat is genoeg, er zijn toch geen UHD uitzendingen, en terugkijken is altijd van nog lagere kwaliteit.

[...]

Dat ligt aan jouw tv en de CI module.
Ik heb 2 tv's met een CAM CI+ module, de jongste van deze tv's (ook al 6 jaar oud) heeft mogelijkheden zoals terugkijken, opnemen (op een USB HDD) en films huren.
Replay tv werkt niet hoor.

Ik kan er wel een hdd aan hangen, maar volgens mij heb ik dan nog altijd geen replay tv. Dan kan ik handmatig zenders opnemen, en live tv pauzeren, maar voor zover ik weet is het niet mogelijk om met een CI module replay tv te kijken. Ook niet in Ziggo gebied wat nooit UPC geweest is.

Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik bedenk me net. Ik heb nog die oude vermaledijde Horizon box. Die ben ik destijds vergeten terug te sturen.

Zou ik daarmee niet gewoon replay tv kunnen gebruiken? Of gaat Ziggo dat zien op het netwerk en dan lastig doen tegen mij dat ik dat ding terug moet sturen? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:40
vosss schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:00:
Ik bedenk me net. Ik heb nog die oude vermaledijde Horizon box. Die ben ik destijds vergeten terug te sturen.

Zou ik daarmee niet gewoon replay tv kunnen gebruiken? Of gaat Ziggo dat zien op het netwerk en dan lastig doen tegen mij dat ik dat ding terug moet sturen? :X
Waarom niet gewoon Ziggo contacten en vragen om een nieuwe retourdoos indien je deze niet meer hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zien op het netwerk wellicht, moeilijk doen nope. De vraag gaat meer zijn dat je dat ding moet updaten etc, en of je een werkende CI kaart hebt om er in te stoppen.
Fwiw: Ik kreeg bij mijn nieuwe modem laatst een briefje. Voorlaatste standaard modem wilden ze graag terug, ouder graag zelf bij de milieustraat afleveren. Het interesseert ze niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:45
The Eagle schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:13:
[...]

Zien op het netwerk wellicht, moeilijk doen nope. De vraag gaat meer zijn dat je dat ding moet updaten etc, en of je een werkende CI kaart hebt om er in te stoppen.
Fwiw: Ik kreeg bij mijn nieuwe modem laatst een briefje. Voorlaatste standaard modem wilden ze graag terug, ouder graag zelf bij de milieustraat afleveren. Het interesseert ze niet.
verschil is dat oude modems niet refurbished worden, Mxl wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die werkt niet meer. Als je hem had moeten terugsturen dan is deze al enige tijd gedeactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 15:11
daanb14 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:34:
Ik heb vandaag voor de lol nog even de net geleverde Compal Connectbox opgefleurd:
[Afbeelding]
De Compal Connectbox is in verband met algemene stabiliteitsissues met RDP-sessies van mijn broer met het werk alweer vervangen voor een Arris Connectbox. Natuurlijk heeft Ziggo de Compal met dit stuk kunst terug gekregen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
daanb14 schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:09:
[...]

De Compal Connectbox is in verband met algemene stabiliteitsissues met RDP-sessies van mijn broer met het werk alweer vervangen voor een Arris Connectbox. Natuurlijk heeft Ziggo de Compal met dit stuk kunst terug gekregen >:) .
En met de Arris is dit wel goed? Anzich bizar aangezien beide identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkz0rs schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:45:
[...]
Alleen aan de buitenkant zijn ze identiek. Onder de motorkap zijn ze niet hetzelfde en de firmware die er op draait is ook verschillend.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Darkz0rs schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:45:
[...]

Het aantal Post-RS errors blijft om de een of andere vage reden op 0 staan op de Arris. Op de Compal was dat een ander verhaal. Daarnaast draaide ik EdgeOS 2.0.8 hotfix 1 op mijn EdgeRouter 4. Die versie heeft random UDP packet re-ordering problemen. Dat hebben wij thuis met het Cisco modem eigenlijk nooit echt gemerkt, maar sinds de Compal begonnen de problemen met UDP-verkeer. Ik heb hierop ook de EdgeRouter gedowngrade naar EdgeOS 1.10.11. Morgen wordt hier weer thuisgewerkt, dus ik ben benieuwd.

[ Voor 42% gewijzigd door daanb14 op 06-09-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:35
Ik ben door een verhuizing weer aangekomen bij Ziggo. Ik wil mijn modem in bridge mode laten zetten, ook lijkt het er op dat ik geen eigen IPv4 heb gekregen (of krijg je tegenwoordig altijd een IPv6 erbij?). Kan ik dat beiden gewoon aanvragen via de helpdesk?

Moet mijn eigen router nog ophalen in het oude huis maar wilde hier morgen eigenlijk mee aan de slag. Zitten er nog nieuwe nadelen aan het in bridge mode zetten van je modem?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
Soundwork schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:21:
Weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar anders hoor ik het wel.

Bij mijn ouders die TV kijken via een CI+ kaart en gebruik maken van de DVB-C tuner van de TV is er blokvorming te zien op RTL4 HD.
De BER waarde loopt op.

Als ik de coax kabel van de TV haal en mijn TechnoTrend DVB-C tuner met TransEdit eraan hang, en ik analyseer die frequentie/TS en laat dit een tijd lopen dan is de kolom "missing packets" 0. Dan zou ik verwachten dat de BER dus ook 0 blijft.

Meet ik verkeerd? Loopt de BER dan op omdat de TV tuner "lek" is qua interferentie?
Of dien ik de BER waarde op een andere manier te meten in TransEdit?
Toevoeging op het probleem wat ik hierboven gemeld heb: inmiddels ben ik erachter wat de stoorbron is.
Dit blijkt de Google Chromecast te zijn. Deze geeft op de 450-470 MHz een soort "antennewerking". Ik heb het op het Ziggo gebruikersforum ook een topic over gelezen. Ik vraag me alleen af of dit oplosbaar is: kan de Chromecast met een verlengkabel verder van de TV af, of blijf ik het probleem dan houden en zal de Chromecast compleet uit moeten staan zodra je deze niet gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
chaoscontrol schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:50:
Ik ben door een verhuizing weer aangekomen bij Ziggo. Ik wil mijn modem in bridge mode laten zetten, ook lijkt het er op dat ik geen eigen IPv4 heb gekregen (of krijg je tegenwoordig altijd een IPv6 erbij?). Kan ik dat beiden gewoon aanvragen via de helpdesk?

Moet mijn eigen router nog ophalen in het oude huis maar wilde hier morgen eigenlijk mee aan de slag. Zitten er nog nieuwe nadelen aan het in bridge mode zetten van je modem?
Bridge is altijd ipv4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E71
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-02-2022

E71

technoaddict schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:16:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Kan weinig vinden over HBO Max bij Ziggo.
Zelf heb ik door de combi Ziggo en Vodafone Movies en Series L waar HBO ook onder valt. Maar HBO Max zal daar vast niet onder vallen. Net even gezocht op Raised by Wolves, maar niet gevonden :)
Ziggo zend wel Lovecraft Country uit. Ook een HBO Max serie. Ziggo was wel later dan de US release. Ik geloof een dag of 2? Je zou zeggen dat ze Raised by Wolves dan ook gaan uitzenden. Alhoewel de release langer op zich laat wachten dan de release van Lovecraft Country. Als het al uitgezonden gaat worden :/

[ Voor 4% gewijzigd door E71 op 08-09-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
Roetzen schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:51:
[...]

Alleen aan de buitenkant zijn ze identiek. Onder de motorkap zijn ze niet hetzelfde en de firmware die er op draait is ook verschillend.
Maar ze hebben beide de Puma 6 chipset, dus daar kom je sowieso niet van af.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Roetzen schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:51:
[...]

Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat dit qua setup identiek is. Mogelijk dat chip a van hynix is en b van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik ga morgen Ziggo ook even contacten, maar is er iemand die weet waar ik Connectbox wandbeugels vandaan kan halen? Tijdens de verhuizing een paar weken terug is deze verdwenen, maar zou graag de box in de meterkast ophangen..

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 13:29
chaoscontrol schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:50:

Bij mij, afgelopen maand: het nieuwe modem kwam in normale router-mode, maar ook in IPv6 mode. Om dan naar bridge om te laten zetten moest met eerst omzetten naar IPv4 mode en een dag later kon 'ie pas in bridge gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:17
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort de Ziggo Wifi booster. Het is diegene via het stopcontact. Dus de powerlines + extra Wifi access point.

Via de powerlines krijg ik een vrij langzame snelheid van 35Mbps terwijl mijn abo 250Mbps is.
De stopcontacten waar het over loopt zijn niet geaard en het huis komt uit de jaren 50 van de vorige eeuw.
Ik weet dat men aanraad om het via een geaard stopcontact te doen maar ja, die hebben we hier alleen in de keuken en niet in de andere kamers.

Mijn vragen:

1 - kan ik zelf nog iets tweaken in de settings van de modem/router van Ziggo?
2- Zou een setje powerlines van een ander merk mogelijk betere resultaten geven? Of is dit gewoon waar ik het mee moet doen als ik van powerlines gebruik blijf maken?

De optie om een kabel te trekken zie ik niet echt zitten en zou ook vrij lastig zijn in onze situatie.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
Ja, er zijn zeker altijd wel betere powerline-adapters te krijgen. Een voorbeeld is de Magic 2 van Devolo. Het probleem echter is dat aarde inderdaad voor betere resulaten zorgt en dat powerline afhankelijk is van hoeveel groepen het over moet. Moet je een groep over? Dan verlies je al snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:20
Vortigen schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:41:
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort de Ziggo Wifi booster. Het is diegene via het stopcontact. Dus de powerlines + extra Wifi access point.

Via de powerlines krijg ik een vrij langzame snelheid van 35Mbps terwijl mijn abo 250Mbps is.
De stopcontacten waar het over loopt zijn niet geaard en het huis komt uit de jaren 50 van de vorige eeuw.
Ik weet dat men aanraad om het via een geaard stopcontact te doen maar ja, die hebben we hier alleen in de keuken en niet in de andere kamers.

Mijn vragen:

2- Zou een setje powerlines van een ander merk mogelijk betere resultaten geven? Of is dit gewoon waar ik het mee moet doen als ik van powerlines gebruik blijf maken?

De optie om een kabel te trekken zie ik niet echt zitten en zou ook vrij lastig zijn in onze situatie.
Wat kan helpen is de power lines simpelweg ergens anders in steken. Zo haalde ik vroeger toch wel 80 + Mbps van de 1e etage naar de zolder door de power line bij de 1e etage erin te steken. Direct vanuit de meterkast was dat iets van 10 Mbps.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
@daanb14 en @sdk1985 dankjewel voor jullie reacties.

Er is hier geen mogelijkheid om de powerlines in een ander punt te steken helaas.
Ook weet ik niet of de punten op dezelfde groep zitten. Het is in ieder geval de fysieke situatie waar ik het mee moet doen.

Dus de enige andere optie is om eventueel een ander setje aan te schaffen. (Het liefste trek ik geen kabel want dat is zo'n gedoe.)
Ik kijk bv naar deze van Devolo : https://tweakers.net/pric...ter-kit-nl/specificaties/

Ik weet dat er geen garanties zijn voor betere snelheid (want geen randaarde en niet duidelijk of op dezelfde groep) maar kan je in het algemeen stellen dat een setje van bv Devolo in principe altijd betere prestaties geeft dan die van Ziggo?

Ik verwacht niet dat ik de volle 250Mbps zal krijgen maar hoop op iets van rond de 100 Mbps ofzo. Hoger is natuurlijk altijd beter :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Powerline is over het algemeen vrij dramatisch. Heb laatst nog een 650Mbit setje getest wat op geaarde stopcontacten in dezelfde kamer (ideale situatie dus) maar 80Mbit haalde. Dat is 12% van de opgegeven snelheid... :|

Ik zou toch proberen een kabel te trekken, dan ben je nog niet de helft van het geld van zo'n Powerline setje kwijt en kun je jaren vooruit. Mocht je toch perse Powerline willen: bestellen, proberen en als het tegenvalt retourneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:35
Vortigen schreef op maandag 7 september 2020 @ 06:50:
Ook weet ik niet of de punten op dezelfde groep zitten.
Dan schakel je een groep uit en kijkt op welke stopcontacten geen spanning meer staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

ThinkPadd schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:49:
Powerline is over het algemeen vrij dramatisch. Heb laatst nog een 650Mbit setje getest wat op geaarde stopcontacten in dezelfde kamer (ideale situatie dus) maar 80Mbit haalde. Dat is 12% van de opgegeven snelheid... :|

Ik zou toch proberen een kabel te trekken, dan ben je nog niet de helft van het geld van zo'n Powerline setje kwijt en kun je jaren vooruit. Mocht je toch perse Powerline willen: bestellen, proberen en als het tegenvalt retourneren?
Mijn 1200 setje haalt krap 200Mbit, het is echt niet te voorspellen natuurlijk maar werkt prima als je gewoon iets aan internet nodig hebt.. Je krijgt ook wat meer latency, maar mijn zoon speelt er prima Warzone op via playstation boven :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Hallo Tweakers,

Mijn vragen:

Heb dezelfde set, haal boven (verschillende groep) ongeveer 80 Mbps, in de veranda (zit op zelfde groep) haal ik 200 Mbps.

Het zal dus niet aan de set liggen dat het bij jou anders is :) eerder hoe het qua elektriciteit is ingedeeld etc. (hier een (eind) jaren 90 huis)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Martinusz schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:37:
[...]

Heb dezelfde set, haal boven (verschillende groep) ongeveer 80 Mbps, in de veranda (zit op zelfde groep) haal ik 200 Mbps.

Het zal dus niet aan de set liggen dat het bij jou anders is :) eerder hoe het qua elektriciteit is ingedeeld etc.
Hartelijk dank voor het delen van je ervaring :)
Dan ligt het inderdaad niet aan de powerlines maar aan hoe het qua electriciteit hier zit.
Duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vortigen schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:42:
[...]

Hartelijk dank voor het delen van je ervaring :)
Dan ligt het inderdaad niet aan de powerlines maar aan hoe het qua electriciteit hier zit.
Duidelijk!
Je kunt natuurlijk altijd een aarde bij (laten) trekken.

Is er verder echt geen mogelijkheid om langs verwarmingsbuizen, achter gordijnen etc. een UTP te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Of heb je een coax ergens al liggen?
Er is namelijk ook een coax inclusief utp kabel, heb ik ook liggen (gebruik de utp nog niet), die past door een normale buis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
jongetje schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:46:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd een aarde bij (laten) trekken.

Is er verder echt geen mogelijkheid om langs verwarmingsbuizen, achter gordijnen etc. een UTP te trekken?
Die is er wel maar je praat dan over een lengte van pakweg 30m ofzo langs diverse deuren, meubels, een gang etc.
Plus dat "de looks" van zo'n kabel dwars door het huis mijn vrouw niet echt blij zal maken ;)
Daar heb ik echt geen zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

Martinusz schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:37:
[...]

Het zal dus niet aan de set liggen dat het bij jou anders is :) eerder hoe het qua elektriciteit is ingedeeld etc. (hier een (eind) jaren 90 huis)
Dat is echt een uitzondering. Bovendien heb ik de ervaring dat de snelheid met Powerline langzaam met de tijd inzakt. Ik heb bij klanten PowerLine setjes weggehaald die na 10-15 dagen nog maar 10Mbit over hadden van de snelheid.

IN de meeste gevallen vervang ik ze voor kabels en soms (indien nodig) voor MoCa's. Die zijn toch veel stabieler dan PowerLine.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
rally schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:30:
[...]

Dat is echt een uitzondering. Bovendien heb ik de ervaring dat de snelheid met Powerline langzaam met de tijd inzakt. Ik heb bij klanten PowerLine setjes weggehaald die na 10-15 dagen nog maar 10Mbit over hadden van de snelheid.

IN de meeste gevallen vervang ik ze voor kabels en soms (indien nodig) voor MoCa's. Die zijn toch veel stabieler dan PowerLine.
Geen idee of het uitzonderingen zijn, zal ook met de ouderdom van de huizen en elektra te maken hebben.
Waarom zou de snelheid later inkakken :? wat zou daar de logische verklaring voor zijn? Kan mij misschien nog voorstellen dat bepaalde apparaten storen ofzo, maar verder, waarom zou het na x tijd inkakken?

Bij mij is het tot nu toe n=2, maar wel beide huizen uit vergelijkbaar bouwjaar (1997+1998).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Hallo Tweakers,

Mijn vragen:

Dan kun je beter de Ziggo Mesh oplossing installeren.
Op een 250 verbinding met 3 mesh-units, is toch nog zeker 100 te halen op de mesh-unit die het verste weg staat en ook daar kan je een kabel instoppen.

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/30366

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 01:03
Vraagje: ik heb een tijdje terug mijn Ziggo modem in bridge modus laten zetten. Erachter zit mijn Netgear R7000 met wifi uitgeschakeld. Deze schakelt door naar een andere Netgear R7000 die het wifi signaal uitzendt. Aan de eerste netgear hangen ook nog 2 TPLink switches.

Ik heb eerder nooit problemen gehad met wifi, maar nu krijg ik op mijn tablet regelmatig de melding dat Internet eruit ligt, dit is heel kort maar ik heb wel internet. Op mijn iPhone is internet een seconde of 3 tot 5 niet beschikbaar en dan wel weer. Dit gebeurt regelmatig. Bekabeld heb ik nog geen problemen ondervonden. Ik heb de laatste firmware van Netgear gedownload. Op de devices (Samsung tablet en iPhone heb ik ruim 230Mbps als snelheid met de Ziggo en Ookla speedtest).

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de Netgear ligt. In mijn oude opstelling stond het ook zo, alleen dat waren beide Netgears in AP modus gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door gron74 op 07-09-2020 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

Martinusz schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:34:
[...]

Geen idee of het uitzonderingen zijn, zal ook met de ouderdom van de huizen en elektra te maken hebben.
Waarom zou de snelheid later inkakken :? wat zou daar de logische verklaring voor zijn? Kan mij misschien nog voorstellen dat bepaalde apparaten storen ofzo, maar verder, waarom zou het na x tijd inkakken?

Bij mij is het tot nu toe n=2, maar wel beide huizen uit vergelijkbaar bouwjaar (1997+1998).
Omdat de PowerLines beginnen met een synchronisatie op maximale snelheid en als er ruis op de lijn is, dan schakelen ze terug. Echter gaan ze daarna niet meer controleren of die ruis is opgelost en ze weer op hogere snelheid kunnen werken.

Deze ervaring heb ik met 25-30 verschillende PowerLine installaties. In het beste geval kwam ik stabiel uit op ongeveer 100Mbit (200Mbit PowerLine snelheid). Dus dat is de reden dat ik ze probeer te mijden.

Alleen als er *echt* geen kabel naar toe te krijgen is en Mesh ook niet kan val ik terug op PowerLine

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

rally schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:00:
[...]

Omdat de PowerLines beginnen met een synchronisatie op maximale snelheid en als er ruis op de lijn is, dan schakelen ze terug. Echter gaan ze daarna niet meer controleren of die ruis is opgelost en ze weer op hogere snelheid kunnen werken.

Deze ervaring heb ik met 25-30 verschillende PowerLine installaties. In het beste geval kwam ik stabiel uit op ongeveer 100Mbit (200Mbit PowerLine snelheid). Dus dat is de reden dat ik ze probeer te mijden.

Alleen als er *echt* geen kabel naar toe te krijgen is en Mesh ook niet kan val ik terug op PowerLine
Hmm, hier geen last met een PowerLine adapter hoor, vanuit meterkast naar zolder (gemeten op zolder):
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10006983265.png

Mijn maximale download is 200 Mbit, dus zeer netjes. Zijn ook "gewoon" TP-Link PowerLine adapters en werken al bijna een jaar non-stop op deze snelheid.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 16-09 21:10
Zijn er hier meer personen die last hebben van een storing?

Ik zie ook geen Ziggo Wi-Fi netwerken meer in de buurt. Regio Groningen.
Kan er nog niks concreets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoyden schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:50:
Zijn er hier meer personen die last hebben van een storing?

Ik zie ook geen Ziggo Wi-Fi netwerken meer in de buurt. Regio Groningen.
Kan er nog niks concreets over vinden.
Wat zei Ziggo toen je belde? Het bijwerken van een storingspagina duurt meestal even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 16-09 21:10
Ben al aan de lijn, maar duurt even..

Maar goed, blijkbaar niet meer mensen. Dan maar afwachten tot het weer werkt :)

[ Voor 52% gewijzigd door Hoyden op 07-09-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:49:
Ik zou toch proberen een kabel te trekken, dan ben je nog niet de helft van het geld van zo'n Powerline setje kwijt en kun je jaren vooruit.
Welk type kabel zou ik moeten gebruiken voor ongeveer 20 meter via kruipruimte naar garagezolder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
gron74 schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:43:
Vraagje: ik heb een tijdje terug mijn Ziggo modem in bridge modus laten zetten. Erachter zit mijn Netgear R7000 met wifi uitgeschakeld. Deze schakelt door naar een andere Netgear R7000 die het wifi signaal uitzendt. Aan de eerste netgear hangen ook nog 2 TPLink switches.

Ik heb eerder nooit problemen gehad met wifi, maar nu krijg ik op mijn tablet regelmatig de melding dat Internet eruit ligt, dit is heel kort maar ik heb wel internet. Op mijn iPhone is internet een seconde of 3 tot 5 niet beschikbaar en dan wel weer. Dit gebeurt regelmatig. Bekabeld heb ik nog geen problemen ondervonden. Ik heb de laatste firmware van Netgear gedownload. Op de devices (Samsung tablet en iPhone heb ik ruim 230Mbps als snelheid met de Ziggo en Ookla speedtest).

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de Netgear ligt. In mijn oude opstelling stond het ook zo, alleen dat waren beide Netgears in AP modus gezet.
misschien twee apparaten die beide DHCP doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
TvanW schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:56:
[...]

Welk type kabel zou ik moeten gebruiken voor ongeveer 20 meter via kruipruimte naar garagezolder ?
CAT6/CAT6a, zie ook bijv. Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 voor inspiratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Vortigen schreef op maandag 7 september 2020 @ 06:50:
@daanb14 en @sdk1985 dankjewel voor jullie reacties.

Er is hier geen mogelijkheid om de powerlines in een ander punt te steken helaas.
Ook weet ik niet of de punten op dezelfde groep zitten. Het is in ieder geval de fysieke situatie waar ik het mee moet doen.

Dus de enige andere optie is om eventueel een ander setje aan te schaffen. (Het liefste trek ik geen kabel want dat is zo'n gedoe.)
Ik kijk bv naar deze van Devolo : https://tweakers.net/pric...ter-kit-nl/specificaties/

Ik weet dat er geen garanties zijn voor betere snelheid (want geen randaarde en niet duidelijk of op dezelfde groep) maar kan je in het algemeen stellen dat een setje van bv Devolo in principe altijd betere prestaties geeft dan die van Ziggo?

Ik verwacht niet dat ik de volle 250Mbps zal krijgen maar hoop op iets van rond de 100 Mbps ofzo. Hoger is natuurlijk altijd beter :)
Weet niet wat je van plan bent met je verbinding maar powerline heeft (had, gebruik het jaren niet meer) 2 nadelen

1) als er een wasmachine oid aan gaat dan stort je snelheid in
2) als je gaat pingen dan zie je een hoge latency op de eerste reply dit kan oplopen tot 12-25ms

Bovenstaande maakt 5 Ghz wifi met beamforming wat mij betreft een betere oplossing dan powerline.

Overigerens kun je natuurlijk ook gedeeltelijk een kabel aanleggen. Zo heb ik destijds alleen een kabel van de meterkast naar de woonkamer en de zolder gelegd en op beide kabels een wifi AP aangesloten. De bovenste verdieping moet het dan met wifi of powerline doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 01:03
jadjong schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:17:
[...]
misschien twee apparaten die beide DHCP doen?
Nee, dat is het niet. De eerste geeft de adressen uit, de tweede status in Access Point modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
gron74 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:15:
[...]

Nee, dat is het niet. De eerste geeft de adressen uit, de tweede status in Access Point modus.
Ik had dit zelfde probleem nadat ik vortex geïnstalleerd had was dit over. Echter zou dit niet helemaal advieseerbaar zijn volgens vele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

Videopac

Rommelt wat aan.

Een vriend heeft last van klagende kinderen: de wifi is niet stabiel genoeg om spelletjes te kunnen spelen, kennelijk.

Hij heeft een connectbox, zo'n witte en een mediabox next. Over die mediabox next is hij zeer tevreden.

Wat zou de oorzaak van de problemen zijn:
- de wifi van die witte connectbox is niet goed genoeg: wifi uitzetten en vervangen door apart accespoint?
- de hele witte connectbox is kwalitatief slecht: is dit te vervangen door een ander router?
- ...?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, aangezien ik zelf een Ubee 3200 in bridged modus heb, met een OPNsense router, OpenWrt wifi ect. Televisie doe ik met een CI+ kaart (eigendom, gelukkig).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Videopac schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:49:
Een vriend heeft last van klagende kinderen: de wifi is niet stabiel genoeg om spelletjes te kunnen spelen, kennelijk.

Hij heeft een connectbox, zo'n witte en een mediabox next. Over die mediabox next is hij zeer tevreden.

Wat zou de oorzaak van de problemen zijn:
- de wifi van die witte connectbox is niet goed genoeg: wifi uitzetten en vervangen door apart accespoint?
- de hele witte connectbox is kwalitatief slecht: is dit te vervangen door een ander router?
- ...?

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, aangezien ik zelf een Ubee 3200 in bridged modus heb, met een OPNsense router, OpenWrt wifi ect. Televisie doe ik met een CI+ kaart (eigendom, gelukkig).
De Connectbox is over het algemeen niet krachtig genoeg om het hele huis te routeren, DHCP’en en van WiFi te voorzien. Als de Connectbox in de meterkast staat: je kunt geen slechtere plek hebben voor een AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

Videopac

Rommelt wat aan.

daanb14 schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:46:
[...]

De Connectbox is over het algemeen niet krachtig genoeg om het hele huis te routeren, DHCP’en en van WiFi te voorzien. Als de Connectbox in de meterkast staat: je kunt geen slechtere plek hebben voor een AP.
Dus de wifi op de connectbox uitzetten en daar een apart accesspoint voor gebruiken gaat de problemen waarschijnlijk/misschien niet oplossen?

Wat is de minst slechte oplossing?
Zowel de connectbox als de mediabox staan in de woonkamer.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Videopac Je hoeft niet of of. Ik heb mijn provider modem aangevuld met een accespoint. Met goed instellen vult dit elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Ik weet niet precies waar de connectbox qua capaciteit tekort schiet, omdat ik nooit een Connectbox op CPU-usage en RAM-usage gemonitord heb. Echter denk ik dat de kans heel groot is dat de Connectbox ook tekort schiet voor routering. Natuurlijk heb ik als student netwerkengineering een grote voorkeur voor thuisnetwerken voor Ubiquiti, maar een Netgear router moet zover ik weet ook wel voldoen.

Aangezien je het al hebt over OpnSense, is het misschien een goed idee om de Connectbox met SNMP te monitoren om te kijken of hij qua basale dingen als CPU en RAM tekort schiet?

[ Voor 18% gewijzigd door daanb14 op 07-09-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Videopac schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:42:
[...]

Dus de wifi op de connectbox uitzetten en daar een apart accesspoint voor gebruiken gaat de problemen waarschijnlijk/misschien niet oplossen?

Connectbox in bridge (tenzij IPv6 een must is).
En dan een mooi router systeempje. De m4 set kan je leuk kopen bij Ziggo. Zelf ben ik erg blij met Asus. Al moet ik zeggen wel met Merlin. En daar zit een klein kinkje in de kabel 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Videopac schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:42:
Antenne's plaats je hoog en in het zicht, vandaar overal zendmasten. Doe hetzelfde met je disconnectbox en je zit al op de helft. Dan nog zorgen dat er een vrij kanaal is EN er geen storingsbronnen aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vraagje aan de kenners... ;)

Ik wil voor de kids graag individuele diensten dichtzetten.. Denk aan Tiktok maar ook bepaalde Apps. Lijkt me mogelijk met dns filtering en in het verleden deed ik dit met een OpenDNS account.

Nou heb ik een ziggo modem waarbij je de DNS niet zelf kan instellen. Helemaal maf, zijn er tips/trick om dit (evt op een andere manier) toch voor elkaar te krijgen?

Modem in bridge instellen is een optie I know, maar heeft niet direct de voorkeur.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wilde schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:58:

Ik wil voor de kids graag individuele diensten dichtzetten.. Denk aan Tiktok maar ook bepaalde Apps. Lijkt me mogelijk met dns filtering en in het verleden deed ik dit met een OpenDNS account.

Nou heb ik een ziggo modem waarbij je de DNS niet zelf kan instellen. Helemaal maf, zijn er tips/trick om dit (evt op een andere manier) toch voor elkaar te krijgen?

Modem in bridge instellen is een optie I know, maar heeft niet direct de voorkeur.
Gaat het hier om telefoonbeperkingen? Dan kun je het volgens mij beter gewoon op de telefoon inregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:11

Ik denk dat het handiger is dit bij de store zelf te doen. Zo blokkeert m'n werkgever ook alle apps die niet voor zakelijk gebruik zijn.

Want als ze ergens anders zijn met een ander WiFi netwerk, dan kunnen ze overal weer bij.

https://support.google.com/families/answer/7103028?hl=nl

https://support.apple.com/nl-nl/HT201304

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 08-09-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:12:
[...]

Gaat het hier om telefoonbeperkingen? Dan kun je het volgens mij beter gewoon op de telefoon inregelen?
Nee niet zozeer om telefoonbeperkingen. Er staan ook pc's in huis, dus ik zou echt op netwerkniveau de toegang tot bv roze video's, social media(tiktok, insta, etc) en eventuele zelf te bepalen sites en URL's willen dichtgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Wilde schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:51:
[...]

Nee niet zozeer om telefoonbeperkingen. Er staan ook pc's in huis, dus ik zou echt op netwerkniveau de toegang tot bv roze video's, social media(tiktok, insta, etc) en eventuele zelf te bepalen sites en URL's willen dichtgooien.
een router met parental control lijkt me echt de beste deal. Ondanks dat bridge niet je voorkeur geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Ik zat vandaag te kijken naar de 100 Mbit/s als upgrade, dus logde even in op mijn Ziggo account. En zag ik dat mijn extra TV pakket (Vodafone & Ziggo combie) was omgezet van Film naar Sport en dat het onmogelijk was om het Film pakket weer te selecteren, omdat er een interactieve box nodig is daarvoor.

Sinds wanneer is dat?
Ik heb altijd het movie pakket gehad, volgens mij ook in combinatie met de CI+ Module.

Aanvulling:
Blijkbaar staat het dus wel op Movies in het systeem, maar op mijn account pagina staat sport. Gaat dus iets niet helemaal goed daar.

[ Voor 15% gewijzigd door joint_me op 08-09-2020 16:31 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je Android gebruikt dan kun je dit nog beter met Family link doen. Zo kun je schermtijd instellen (zelfs per app.). Ook moeten ze dan toestemming vragen voordat ze een app kunnen downloaden. Als de tijd op is kan er alleen nog gebeld worden. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
Zo even mijn Ziggo frustratie hier kwijt...

Mijn abonnement is al even afgelopen en gezien het feit dat er hier nu glasvezel aangeboden wordt en er tevens op vdsl goede opties zijn, Ziggo maar eens gebeld of ze me een aanbod konden doen.

Nu heb ik werkelijk waar alles bij elkaar ik denk wel 1,5 uur gebeld met Ziggo. Waarvan 1u15 gewacht denk ik. Zowel bij de klantenservice als bij retentie, dit ken ik echt niet van Ziggo!

Nu kreeg ik een aanbod van 9 maanden voor €29,95 inclusief Fox Eredivisie en daarna zou ik gewoon €80-85 betalen zoiets. Uiteindelijk kreeg ik de bevestiging maar stond Eredivisie er niet bij... Toen begon de ellende 😡😡

Wederom gebeld met retentie (dinsdag 1 sept) en de vrouw moest overleggen en ik weer 20 min wachten ongeveer toen ze tot de conclusie kwam dat dat helemaal niet kon wat hij aangeboden had, maar ze kon me wel 3 maanden Fox aanbieden. Ik gezegd dat ik wel wat water bij de wijn wilde doen en dat ik 6 maanden ook nog akkoord zou vinden. Ze zei letterlijk dat haar collega het zelf maar uit moest zoeken en me terug moest bellen. Dat zou hij dan de volgende dag of uiterlijk de dag erna doen.

Zaterdag niets gehoord dus wéér gebeld en weer 20 minuten in de wacht. De collega die het toegezegd had, moest mij toch echt zelf bellen om het op te lossen werd gezegd. Hij was die zaterdag aan het werk en zou me absoluut dezelfde dag terugbellen. Jullie raden het al.... Geen telefoon gehad natuurlijk 😱😩😵😠😡

Vandaag uiteindelijk nog maar eens gebeld en kreeg er vrijwel meteen iemand aan, zoals bijna altijd al bij retentie. Alleen ze moest overleggen en wéér ging ik de wacht in voor 20 minuten.
Vervolgens geeft ze aan dat ik helemaal geen Fox krijg, zelfs geen 3 maanden (waar ik eventueel uiteindelijk ook nog wel mee akkoord was gegaan). Ze konden Fox helemaal niet aanbieden.

Echt verschrikkelijk dit, totaal niet gewend van Ziggo en heb eigenlijk geen zin om over te stappen, maar volgens mij is de tijd toch gekomen.

Nu twijfel ik een beetje tussen glasvezel (bijv Tweak, Fiber, Multiber etc, die beschikbaar zijn op e-fiber) maar qua tv hoor ik daar weinig goeds over en ik wil persé op kunnen nemen, kijk vrijwel nooit live tv behalve voetbal.
De andere opties is vdsl via T-Mobile (88 mbit en heb nu 50 mbit) maar vraag me af of de tv daarvan wel zo goed is...

Zijn er mensen hier die dezelfde ervaring met Ziggo hebben?
En die eventueel overgestapt zijn naar een andere provider en hoe dit bevalt?

Zo heel verhaal geworden maar lucht vooralsnog op! 😁

En meteen een waarschuwing voor andere dat Ziggo niet meer is wat het was, ook de Mediabox XL blijft een verschrikking maar daar zou een update voor komen.... April 2020 of zoiets 😵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
onnaj schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:25:
Zo even mijn Ziggo frustratie hier kwijt...

Mijn abonnement is al even afgelopen en gezien het feit dat er hier nu glasvezel aangeboden wordt en er tevens op vdsl goede opties zijn, Ziggo maar eens gebeld of ze me een aanbod konden doen.

Nu heb ik werkelijk waar alles bij elkaar ik denk wel 1,5 uur gebeld met Ziggo. Waarvan 1u15 gewacht denk ik. Zowel bij de klantenservice als bij retentie, dit ken ik echt niet van Ziggo!

Nu kreeg ik een aanbod van 9 maanden voor €29,95 inclusief Fox Eredivisie en daarna zou ik gewoon €80-85 betalen zoiets. Uiteindelijk kreeg ik de bevestiging maar stond Eredivisie er niet bij... Toen begon de ellende 😡😡

Wederom gebeld met retentie (dinsdag 1 sept) en de vrouw moest overleggen en ik weer 20 min wachten ongeveer toen ze tot de conclusie kwam dat dat helemaal niet kon wat hij aangeboden had, maar ze kon me wel 3 maanden Fox aanbieden. Ik gezegd dat ik wel wat water bij de wijn wilde doen en dat ik 6 maanden ook nog akkoord zou vinden. Ze zei letterlijk dat haar collega het zelf maar uit moest zoeken en me terug moest bellen. Dat zou hij dan de volgende dag of uiterlijk de dag erna doen.

Zaterdag niets gehoord dus wéér gebeld en weer 20 minuten in de wacht. De collega die het toegezegd had, moest mij toch echt zelf bellen om het op te lossen werd gezegd. Hij was die zaterdag aan het werk en zou me absoluut dezelfde dag terugbellen. Jullie raden het al.... Geen telefoon gehad natuurlijk 😱😩😵😠😡

Vandaag uiteindelijk nog maar eens gebeld en kreeg er vrijwel meteen iemand aan, zoals bijna altijd al bij retentie. Alleen ze moest overleggen en wéér ging ik de wacht in voor 20 minuten.
Vervolgens geeft ze aan dat ik helemaal geen Fox krijg, zelfs geen 3 maanden (waar ik eventueel uiteindelijk ook nog wel mee akkoord was gegaan). Ze konden Fox helemaal niet aanbieden.

Echt verschrikkelijk dit, totaal niet gewend van Ziggo en heb eigenlijk geen zin om over te stappen, maar volgens mij is de tijd toch gekomen.

Nu twijfel ik een beetje tussen glasvezel (bijv Tweak, Fiber, Multiber etc, die beschikbaar zijn op e-fiber) maar qua tv hoor ik daar weinig goeds over en ik wil persé op kunnen nemen, kijk vrijwel nooit live tv behalve voetbal.
De andere opties is vdsl via T-Mobile (88 mbit en heb nu 50 mbit) maar vraag me af of de tv daarvan wel zo goed is...

Zijn er mensen hier die dezelfde ervaring met Ziggo hebben?
En die eventueel overgestapt zijn naar een andere provider en hoe dit bevalt?

Zo heel verhaal geworden maar lucht vooralsnog op! 😁

En meteen een waarschuwing voor andere dat Ziggo niet meer is wat het was, ook de Mediabox XL blijft een verschrikking maar daar zou een update voor komen.... April 2020 of zoiets 😵
Wat ik heb ondervonden is de chat in de ziggo app, daar stel je duidelijk jouw verzoek(je krijgt vanzelf bericht) en zij zoeken het uit. En this geen goudenbergen belofte zoals aan de telefoon. Dit gaat wat preciezer en beloven ze alleen wat ze kunnen. (Zal wel aan de tijd liggen die ze daar meer hebben voor jou)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Mel33 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:32:
[...]

Wat ik heb ondervonden is de chat in de ziggo app, daar stel je duidelijk jouw verzoek(je krijgt vanzelf bericht) en zij zoeken het uit. En this geen goudenbergen belofte zoals aan de telefoon. Dit gaat wat preciezer en beloven ze alleen wat ze kunnen. (Zal wel aan de tijd liggen die ze daar meer hebben voor jou)
Dat dan maar eens proberen. Die op de Facebook chat kunnen niks in ieder geval 🙈😞

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt bijna beter de gesprekken opnemen. Ziggo heeft mij vorig jaar ook dingen toegezegd en vervolgens was dit nergens vastgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
jongetje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:58:
Je kunt bijna beter de gesprekken opnemen. Ziggo heeft mij vorig jaar ook dingen toegezegd en vervolgens was dit nergens vastgelegd.
Daar is de app nou zo goed in, het staat zwart op wit, je logt in ook. Oke er gaat wel eens wat fout. En je hebt soms wat overredingskracht nodig, maar je vraag kan zo niet mis gaan
Ook met rekeningen oid, je hebt het antw de volgende dag, wachten hoef je niet je gaat door met je leven en krijgt vanzelf bericht.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31

Zorian

What the fox?

DHCP server uitzetten op het modem en een Raspberry Pi met PiHole eraan hangen waar je de DHCP server op instelt. Heb je gratis adblocking erbij en je kan doen wat je oorspronkelijk ook wou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Zorian schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:02:
[...]

DHCP server uitzetten op het modem en een Raspberry Pi met PiHole eraan hangen waar je de DHCP server op instelt. Heb je gratis adblocking erbij en je kan doen wat je oorspronkelijk ook wou doen.
DHCP kan inderdaad uit. Helemaal overeen gekeken 😬 Deze oplossing is waar ik naar zocht, dank je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Mel33 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:02:
[...]

Daar is de app nou zo goed in, het staat zwart op wit, je logt in ook. Oke er gaat wel eens wat fout. En je hebt soms wat overredingskracht nodig, maar je vraag kan zo niet mis gaan
Ook met rekeningen oid, je hebt het antw de volgende dag, wachten hoef je niet je gaat door met je leven en krijgt vanzelf bericht.
Via Twitter gaat het ook goed ben ik achter. Maar ondanks dat ik Fox Eredivisie aangeboden heb gekregen, kunnen ze deze er niet bij doen, zelfs niet voor 3 maanden.
Ben toch een beetje huiverig voor de tv perikelen van glasvezel dus misschien dat ik dan toch maar gebruik maak van de aanbieding van 9 maanden voor €29,95....🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
onnaj schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:34:
[...]

Via Twitter gaat het ook goed ben ik achter. Maar ondanks dat ik Fox Eredivisie aangeboden heb gekregen, kunnen ze deze er niet bij doen, zelfs niet voor 3 maanden.
Ben toch een beetje huiverig voor de tv perikelen van glasvezel dus misschien dat ik dan toch maar gebruik maak van de aanbieding van 9 maanden voor €29,95....🤔
Nou als hier glas ligt.... Ben ik fietsen. Nou fietsen kan ik niet. Dus glas zal wel nooit komen🤣

P.s. wat is de exacte aanbieding? Gewoon uit nieuwsgierigheid

[ Voor 5% gewijzigd door Darkz0rs op 09-09-2020 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
Darkz0rs schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:22:
[...]

Nou als hier glas ligt.... Ben ik fietsen. Nou fietsen kan ik niet. Dus glas zal wel nooit komen🤣

P.s. wat is de exacte aanbieding? Gewoon uit nieuwsgierigheid
Ik krijg 9 maanden lang internet start en tv complete voor €29,95 per maand inclusief 3 maanden gratis movies en series XL. Daarna wordt het €62,50 per maand dacht ik.
Eredivisie komt er apart bij voor €17,95 per maand, maar ik begreep zojuist dat Fox Sports 1 er sowieso tot einde van het jaar gratis bij zit.
Dus ik ga zeer waarschijnlijk toch blijven. Ik doe niets met de extra snelheid van glasvezel, dus heb dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
onnaj schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:35:
[...]

Ik krijg 9 maanden lang internet start en tv complete voor €29,95 per maand inclusief 3 maanden gratis movies en series XL. Daarna wordt het €62,50 per maand dacht ik.
Eredivisie komt er apart bij voor €17,95 per maand, maar ik begreep zojuist dat Fox Sports 1 er sowieso tot einde van het jaar gratis bij zit.
Dus ik ga zeer waarschijnlijk toch blijven. Ik doe niets met de extra snelheid van glasvezel, dus heb dat niet nodig.
Ik denk dat het daarna 69,- per maand wordt :) aangezien dat de prijs voor Complete packet is :)

@Mel33 via de app doen ze dus niks aanbieden, net geprobeerd maar ze verwijzen je gewoon door naar afdeling retentie ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 09-09-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Martinusz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:49:
[...]

Ik denk dat het daarna 69,- per maand wordt :) aangezien dat de prijs voor Complete packet is :)
Je kan prima internet start combineren met tv complete en dan kom je met of zonder telefoon uit rond de 63€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Darkz0rs schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:10:
[...]

Je kan prima internet start combineren met tv complete en dan kom je met of zonder telefoon uit rond de 63€
Ah tv start :) dat alles in 1 complete vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Martinusz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:49:
[...]

@Mel33 via de app doen ze dus niks aanbieden, net geprobeerd maar ze verwijzen je gewoon door naar afdeling retentie ;)
Ik heb eventueel een nummer van de afdeling retentie 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:36
Volgens mij heb ik kapot modem :( Woon nu 1 jaar en 2 maanden in dit huis en heb sindsdien een ziggo internet verbinding en modem. Sinds de laatste 5 dagen gaat op willekeurige momenten, 1-2x per dag, het internet plat, blijkt dat het modem zichzelf herstart. Als ik na de problemen inlog op modem dan is de uptime ~7minuten.

Ziggo support stuurt nu eerst een nieuwe voedingskabeladapter, mocht het daarna nog spelen dan een nieuw modem. Mijn eerste ervaring met de support, was niet zo goed helaas. Eerste medewerker bleef maar doorgaan over dat het WiFi eruit lag en welke lampjes dan brandde tijdens het probleem. Terwijl ik meerdere keren aangaf dat heel het internet eruit lag, WiFi en Kabel, en dat er geen lampjes brandde direct na het probleem. Toch wilde die dat ik voor de 3e keer op rij af ging wachten en lampjes ging controleren als het probleem speelde. Ook was hij niet erg vriendelijk toen hij iets zei in de trend van 'als ik een monteur stuur en die vindt niets dan moet je 50eu betalen' beetje dreigend. Denk niet dat een monteur veel gaat vinden als het probleem niet speelt als hij komt.

Logs van het modem zouden verwijderd worden bij een reboot, dus ook lekker troubleshooten voor hun als mijn probleem is dat die steeds reboot uit zichzelf.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aschtra schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:56:

Ziggo support stuurt nu eerst een nieuwe voedingskabel, mocht het daarna nog spelen dan een nieuw modem.
Bedoeld is waarschijnlijk een nieuwe voedingsadapter. Het is bekend dat die dingen vaak eerder stuk gaan dan het modem zelf en met een defecte adapter functioneert het modem niet of niet goed. Dus in dat licht bezien is het helemaal niet vreemd dat ze eerst een nieuwe adapter sturen.

Ik heb - zoals ik vermoed de meeste Tweakers - een doos met reserve adapters liggen waaruit ik in voorkomende gevallen kan putten om te testen. Daarmee heb ik al vaker "kapot modem" problemen opgelost.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 00:16
Omdat er bij ons binnenkort eindelijk glasvezel wordt aangelegd (abbo's zijn al afgesloten) gaat het Ziggo Alles-in-1 pakket eruit.
Nu is het bij de Alles-in-1 pakketten nog wel eens mogelijk om een aanbieding te scoren voor bijv. 6 maanden @ €29,95. (soms iets meer of minder), maar heeft iemand ook ervaring of ze dit ook doen bij TV-only?

Een TV Start abbonnementje kost je volgens de site OOK bijna €27/mnd, (of €20/mnd voor voornamelijk SD zenders) wat het mij echt niet waard is voor de hoeveelheid (lineaire) TV dat ik kijk..

Ben dus gewoon benieuwd of ik hiervoor ook een aanbieding kan verwachten. Die paar keer dat ik TV zenders kijk is me geen €200+/jaar waard.. Anders ga ik maar alvast testen met apps als NLZiet.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SmiGueL schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:51:
Omdat er bij ons binnenkort eindelijk glasvezel wordt aangelegd (abbo's zijn al afgesloten) gaat het Ziggo Alles-in-1 pakket eruit.
Nu is het bij de Alles-in-1 pakketten nog wel eens mogelijk om een aanbieding te scoren voor bijv. 6 maanden @ €29,95. (soms iets meer of minder), maar heeft iemand ook ervaring of ze dit ook doen bij TV-only?

Een TV Start abbonnementje kost je volgens de site OOK bijna €27/mnd, (of €20/mnd voor voornamelijk SD zenders) wat het mij echt niet waard is voor de hoeveelheid (lineaire) TV dat ik kijk..

Ben dus gewoon benieuwd of ik hiervoor ook een aanbieding kan verwachten. Die paar keer dat ik TV zenders kijk is me geen €200+/jaar waard.. Anders ga ik maar alvast testen met apps als NLZiet.
Dat allerlaatste zou ik eigenlijk willen adviseren, je krijgt er dan sowieso nog meer mogelijkheden bij voor gebruik. Er is ook nog NPO Plus wat mogelijk voldoende zou kunnen zijn?

Hoewel ik een AIO Ziggo klant ben, zou ik voor basis TV alleen niet bij Ziggo willen blijven hangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:36
Roetzen schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:34:
[...]

Bedoeld is waarschijnlijk een nieuwe voedingsadapter. Het is bekend dat die dingen vaak eerder stuk gaan dan het modem zelf en met een defecte adapter functioneert het modem niet of niet goed. Dus in dat licht bezien is het helemaal niet vreemd dat ze eerst een nieuwe adapter sturen.

Ik heb - zoals ik vermoed de meeste Tweakers - een doos met reserve adapters liggen waaruit ik in voorkomende gevallen kan putten om te testen. Daarmee heb ik al vaker "kapot modem" problemen opgelost.
Voedingsadapter idd. De geboden oplossing is niet vreemd, maar de weg er naartoe is zo moeizaam :-(
Maar wel goed om te horen dat dit vaker voorkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Aschtra op 09-09-2020 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onnaj
hardware-lover schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:56:
[...]

Dat allerlaatste zou ik eigenlijk willen adviseren, je krijgt er dan sowieso nog meer mogelijkheden bij voor gebruik. Er is ook nog NPO Plus wat mogelijk voldoende zou kunnen zijn?

Hoewel ik een AIO Ziggo klant ben, zou ik voor basis TV alleen niet bij Ziggo willen blijven hangen.
Voor alleen basis tv zou ik ook niet blijven. Vind het voordeel met het wat uitgebreidere pakket dat je toch ook op kunt nemen en terugkijken. Met basis is er veel minder mogelijk volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

Je kan ook proberen het abonnement op te zeggen en kijken hoe lang er signaal op de kabel blijft staan. Hier zijn ze niet zo snel met het afsluiten, ken een paar mensen die jaren na opzeggen nogsteeds signaal hebben.

Als je aan Nederland1/2/3 en de regionale omroep in HD genoeg hebt kun je DVB-T2 FTA proberen te ontvangen.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PA5AM schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:48:
[...]
Als je aan Nederland1/2/3 en de regionale omroep in HD genoeg hebt kun je DVB-T2 FTA proberen te ontvangen.
Of zoals @hardware-lover al zegt. MEt de NPO Start app (gratis) kun je NPO1, 2, 3 en de NPO extra kanalen gratis kijken. NLZiet voor alle NL zenders en met Videoland kun je ook de RTL zenders live kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Volgens mij heb ik kapot modem :( Woon nu 1 jaar en 2 maanden in dit huis en heb sindsdien een ziggo internet verbinding en modem. Sinds de laatste 5 dagen gaat op willekeurige momenten, 1-2x per dag, het internet plat, blijkt dat het modem zichzelf herstart. Als ik na de problemen inlog op modem dan is de uptime ~7minuten.

Ziggo support stuurt nu eerst een nieuwe voedingskabeladapter, mocht het daarna nog spelen dan een nieuw modem. Mijn eerste ervaring met de support, was niet zo goed helaas. Eerste medewerker bleef maar doorgaan over dat het WiFi eruit lag en welke lampjes dan brandde tijdens het probleem. Terwijl ik meerdere keren aangaf dat heel het internet eruit lag, WiFi en Kabel, en dat er geen lampjes brandde direct na het probleem. Toch wilde die dat ik voor de 3e keer op rij af ging wachten en lampjes ging controleren als het probleem speelde. Ook was hij niet erg vriendelijk toen hij iets zei in de trend van 'als ik een monteur stuur en die vindt niets dan moet je 50eu betalen' beetje dreigend. Denk niet dat een monteur veel gaat vinden als het probleem niet speelt als hij komt.

Logs van het modem zouden verwijderd worden bij een reboot, dus ook lekker troubleshooten voor hun als mijn probleem is dat die steeds reboot uit zichzelf.

Omdat er mensen zijn die letterlijk de stekker niet in het stopcontact stoppen en dan bellen dat hun internet het niet doet hebben callcenters scripts met vragen die voor ons erg dubieus over komen. Mijn ervaring is dat je er het beste jezelf van te voren op kan instellen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik had hetzelfde. Wil wel glasvezel internet maar tv van Ziggo:

Kijk even in je huidige factuur van Ziggo. Als je een wat oudere klant bent, dan heb je kans dat je (het niet meer bestaande) "Ziggo TV Standaard" (a €19,95 per maand) in je alles in 1 pakket hebt zitten. Tv aanbod is voor de meeste kijkers gelijk aan TV Start.
Zeg je dan je internet en telefonie op, duidelijk zeggen dat je tv wilt behouden, en je komt dan net als ik uit op een totaal bedrag van 19,95 per maand. Dit kan dus alleen als je dit product nu ook al op je factuur hebt staan.

Alles kan stuk.

• Martinusz
Weet iemand hier of de Ziggo go app (goed) werkt op de amazon fire tv stick?
Het icoontje van de app staat wel bij beschikbare apps, maar reviews van bijv. 4 maanden terug zeggen nog dat het er niet op zit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daanb14
Ik moet zeggen dat je toch wel blijft lachen met Ziggo. Laatst is dus vanwege instabiliteit bij RDP-sessies de Compal Connectbox omgewisseld voor een Arris. Waar bij de Compal het aantal Post-RS errors na 1 dag op 1000 op kanaal 1 en de rest op minimaal 50 stond, is dit op dit moment na haast 5 dagen uptime de situatie op de Arris:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-H1tdQND47cj5rOcAStpx2dZsU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9bC8v84qXrYPeX8G2bhbTut5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_T2_zcMH3oPi4U7G_-LaHTpSYgY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eftIdD6IfkfwDUwn9ZaPWkxo.png?f=fotoalbum_tile

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55

Hier exact hetzelfde dilemma.
We kijken erg weinig reguliere TV. Dagelijks onder het koken/eten het RTL Nieuws plus stukje Editie NL. Nu toevallig Wie Is De Mol en soms Expeditie Robinson.

Het nieuws kan ik ook via de NOS kijken en WISDM is van de NPO, dus geen probleem.

Echter wil ik niet de F1 missen en kijk ik ook graag nog wat andere raceklasses als het uit komt. Daar heb ik best een paar euro voor over, maar geen 200+ per jaar.
Ik heb nu ook F1 TV Pro, maar dat is nog niet zo goed/stabiel als Ziggo (alhoewel de Ziggo App mij er de laatste GP ook uitknikkerde tijdens de opwarmronde :( )

Denk dat het ook maar NL Ziet en NPO Start wordt, misbruik ik voor de F1 wel de logingegevens voor de Ziggo app van mijn ouders als F1 TV Pro niet werkt.

• SmiGueL
  • Laatst online: 00:16
remco_k schreef op donderdag 10 september 2020 @ 00:01:
Ik had hetzelfde. Wil wel glasvezel internet maar tv van Ziggo:

Kijk even in je huidige factuur van Ziggo. Als je een wat oudere klant bent, dan heb je kans dat je (het niet meer bestaande) "Ziggo TV Standaard" (a €19,95 per maand) in je alles in 1 pakket hebt zitten. Tv aanbod is voor de meeste kijkers gelijk aan TV Start.
Zeg je dan je internet en telefonie op, duidelijk zeggen dat je tv wilt behouden, en je komt dan net als ik uit op een totaal bedrag van 19,95 per maand. Dit kan dus alleen als je dit product nu ook al op je factuur hebt staan.
Als het goed is is dat dit pakket?
Dan heb je helaas wel voornamelijk SD zenders..
Maar als een oud pakket wel het meeste in HD heeft dan is hier dus misschien wat mee te regelen. d:)b

Maar mijn vraag was eigenlijk, is het iemand ook gelukt om korting te fixen voor het TV-only abbo? 😝

Ik kan zelf wss prima zonder Ziggo/met een TV app, maar m'n ouders wil ik het gedonder met een CanalDigitaal kastje van Tweak echt niet aandoen..
Dus ben benieuwd wat ik er uit kan halen als ik ze toch al opbel om het pakket aan te passen.
onnaj schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:41:
Vind het voordeel met het wat uitgebreidere pakket dat je toch ook op kunt nemen en terugkijken. Met basis is er veel minder mogelijk volgens mij
M'n ouders hebben nu nog zo'n Humax box met HDD erin, neemt gewoon alles op en werkt voor hun doelen prima/perfect. Die interactieve extra's bij duurdere pakketten zijn hierdoor niet nodig.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinusz schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:16:
Weet iemand hier of de Ziggo go app (goed) werkt op de amazon fire tv stick?
Het icoontje van de app staat wel bij beschikbare apps, maar reviews van bijv. 4 maanden terug zeggen nog dat het er niet op zit...
Elders op het forum hebben we een topic, specifiek voor de Ziggo TV app, en daar wordt geopperd dat ie werkt voor de Fire. Op Android TV doet ie het aardig goed.

@Martinusz kon even niet zoeken bij het plaatsen van bovenstaande reactie, maar bij deze (mocht het nog nodig zijn); Ziggo Go op Android TV (geldt ook voor de Fire)

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 10-09-2020 12:43 ]

Testing, one, two ...

• Martinusz
hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:21:
[...]

Elders op het forum hebben we een topic, specifiek voor de Ziggo TV app, en daar wordt geopperd dat ie werkt voor de Fire. Op Android TV doet ie het aardig goed.
Ah niet aan gedacht dat er een heel topic voor was, vond wel wat oudere topics i.c.m. met de firestick.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Afgelopen maandag-op-dinsdagnacht werkzaamheden van Ziggo (Heerenveen). Vanaf dinsdagochtend spontaan herstartend modem, vaak na T3 timeouts maar ook power lost. Dat laatste ligt niet aan de UPS waar het modem op aangesloten is, de rest van de apparatuur blijft het namelijk gewoon doen. Voor de werkzaamheden al tijden geen enkel probleem, het zou dus wel een heel groot toeval zijn als deze problemen niet van de werkzaamheden zouden komen...

Dinsdag was er nog sprake van een storing volgens Ziggo, maar vandaag weer een spontane herstart. Dus 1200 gebeld. Daar zagen ze ook veel rare zaken in het modem. Oplossing: modem resetten naar fabrieksinstelling. Omdat dat enige tijd duurt (ze hebben het over een kwartier...) dat maar even in de lunchpauze doen. Is qua thuiswerken niet echt handig om dat onder werktijd te doen. Modem staat in bridge, maar ik zit in ex-UPC gebied en kan dat na de fabrieksreset zelf weer aanzetten.

Ben benieuwd of dit het probleem gaat oplossen... Iemand anders die dit herkent en ook al wat heeft geprobeerd?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

elsinga schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:44:
Afgelopen maandag-op-dinsdagnacht werkzaamheden van Ziggo (Heerenveen). Vanaf dinsdagochtend spontaan herstartend modem, vaak na T3 timeouts maar ook power lost. Dat laatste ligt niet aan de UPS waar het modem op aangesloten is, de rest van de apparatuur blijft het namelijk gewoon doen. Voor de werkzaamheden al tijden geen enkel probleem, het zou dus wel een heel groot toeval zijn als deze problemen niet van de werkzaamheden zouden komen...

Dinsdag was er nog sprake van een storing volgens Ziggo, maar vandaag weer een spontane herstart. Dus 1200 gebeld. Daar zagen ze ook veel rare zaken in het modem. Oplossing: modem resetten naar fabrieksinstelling. Omdat dat enige tijd duurt (ze hebben het over een kwartier...) dat maar even in de lunchpauze doen. Is qua thuiswerken niet echt handig om dat onder werktijd te doen. Modem staat in bridge, maar ik zit in ex-UPC gebied en kan dat na de fabrieksreset zelf weer aanzetten.

Ben benieuwd of dit het probleem gaat oplossen... Iemand anders die dit herkent en ook al wat heeft geprobeerd?
Het komt voor dat ze na het onderhoud iets verkeerd aansluiten, heb dat eerder gelezen op Ziggos eigen community. Ik zou daar een topic openen, en vragen of ze het wijknet doorkijken in de tooling, en vooral vergelijken met je buren. Vaak zien ze dan op afstand al welke unit niet goed uit het onderhoud is teruggekomen.

Kan ook zijn dat je wijk is omgezet naar D3.1 waarbij hogere frequenties worden gebruikt waardoor je nu ergens een rotte kabel in de keten waarneemt. Wat eerder niet zichtbaar was door de lagere frequenties.

Wat zijn de locked frequenties?

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 10-09-2020 12:51 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik verhuis binnenkort van een boerengehucht in het Oosten met 1000/1000 glasvezel van Tweak, naar het ontwikkelde westen waar de snelste aanbieder Ziggo, en de maximale snelheid 500/40 is.

Voor mij(n werk) is uploadsnelheid het belangrijkst, dus ik vind persoonlijk dat aanbieders moeten adverteren met het laagste nummer van die twee. Dan ga ik dus van 1000 mbit naar 40 mbit, 25 keer zo langzaam, tegen een behoorlijke meerprijs. Het versturen van videomateriaal vanuit huis (thuiswerken) is daarmee een stukje lastiger, en elk laat gespotte foutje wordt een kwartier duurder.

Ik begrijp dat Ziggo werkt met DOCSIS 3.0, een techniek uit 2006 waarmee je 1000/200 kunt versturen. Waarom is de max die ze aanbieden dan 500/40?

Anyway, ik was benieuwd naar de ervaringen van mensen met een 500/40-verbinding, en dan vooral naar hun upload-snelheid. Wat is dit in de praktijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 10-09-2020 14:35 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Sando schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:29:
Ik verhuis binnenkort van een boerengehucht in het Oosten met 1000/1000 glasvezel van Tweak, naar het ontwikkelde westen waar de snelste aanbieder Ziggo, en de maximale snelheid 500/40 is.

Voor mij(n werk) is uploadsnelheid het belangrijkst, dus ik vind persoonlijk dat aanbieders moeten adverteren met het laagste nummer van die twee. Dan ga ik dus van 1000 mbit naar 40 mbit, 25 keer zo langzaam, tegen een behoorlijke meerprijs. Het versturen van videomateriaal vanuit huis (thuiswerken) is daarmee dus eigenlijk niet mogelijk.

Ik begrijp dat Ziggo werkt met DOCSIS 3.0, een techniek uit 2006 waarmee je 1000/200 kunt versturen. Waarom is de max die ze aanbieden dan 500/40?

Anyway, ik was benieuwd naar de ervaringen van mensen met een 500/40-verbinding, en dan vooral naar hun upload-snelheid. Wat is dit in de praktijk?
wij hebben ziggo zakelijk en halen altijd de max upload. En dat is 50 mbit in ons geval.
Zuur he, van glas af moeten :-) Als ik nog een keer verhuis dan moet daar glas liggen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Darkz0rs schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:35:
[...]

wij hebben ziggo zakelijk en halen altijd de max upload. En dat is 50 mbit in ons geval.
Zuur he, van glas af moeten :-) Als ik nog een keer verhuis dan moet daar glas liggen _/-\o_
Als de upload heel belangrijk voor je is, is dat inderdaad wel iets om rekening mee te houden als je verhuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
meesje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:36:
[...]

Als de upload heel belangrijk voor je is, is dat inderdaad wel iets om rekening mee te houden als je verhuist.
ik heb er anzich geen last van. maar kan me voorstellen als je 41 euro betaald voor 1gb/1gb
dat je dan ziggo met ze prijzen niet heel blij kan maken :-)

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Darkz0rs schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:35:
[...]

Want jij hebt het geluk dat je een */50-aansluiting kon krijgen, of haal je 50 mbit op een 40 mbit aansluiting?

En dat is dus echt in jouw geval ongeveer 6 MB per seconde? (Want bij VDSL vroeger waren er allerlei excuses als afstand en overhead en koperkwaliteit en buren en aliens.)
Zuur he, van glas af moeten :-)
Ja ik heb nu een jaar of 5 1000/1000 en je raakt er zoooo snel aan gewend! Kantoren van klanten, vrienden met glas, iedereen voelt nu als een interne harde schijf.

Nu weer back to the '90s. :') Inbellen enzo.
(Ik ben nog in de dramatiseer-fase. Niet letterlijk nemen.)

Nu heb ik eerst enige tijd geprobeerd om een locatie met glas te vinden, maar in de randstad is echt heel weinig te kiezen als je op korte termijn moet verhuizen. :P
Als ik nog een keer verhuis dan moet daar glas liggen _/-\o_
Het frustrerende is dat er al bijna 4 jaar een techniek DOCSIS 4.0 is waarmee je over diezelfde kabel een snelheid van 10000/6000 mbit kunt halen (geen typo, 10/6 Gigabit). Maar Ziggo experimenteert eerst in Utrecht met DOCSIS 3.1, want waarom supersnel internet aanleggen als je eerst met gemiddeld internet geld kunt verdienen. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Sando op 10-09-2020 14:47 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:07

Ik had dat ook ineens dat de Internetverbinding een paar keer per dag eruit vloog.
Ik heb vandaag een nieuwe modem gekregen van de monteur, volgens hem komt het door een software update icm de modem die bij mij op Bridge stond... hierdoor ging hij kuren vertonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sando schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:29:
Dan ga ik dus van 1000 mbit naar 40 mbit, 25 keer zo langzaam, tegen een behoorlijke meerprijs. Het versturen van videomateriaal vanuit huis (thuiswerken) is daarmee een stukje lastiger, en elk laat gespotte foutje wordt een kwartier duurder.
Uiteindelijk zal Ziggo ook wel hoger uploads gaan aanbieden. Besef wel dat de meeste mensen juist download nodig hebben en 40 Mbit upload voldoende is. Wat je natuurlijk wel kun doen is de eerste versies van je videos in lage resolutie uploaden,of zelf beschikbaar stellen via een NAS/Server, dat gaat prima met een 40Mbit upload.
Pagina: 1 ... 179 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic