Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.nl/content/www-ziggo-nl/_jcr_content/template_logo/image.img.png/1426172156026.png

Na bijna 3 jaar en ruim 14000 reacties
en alle veranderingen in de kabelmarkt werdt het tijd voor een nieuw en vers topic.

Inhoud

Terug naar boven

Inleiding

Ziggo ontstond op 1 februari 2007 uit een fusie van @Home, Casema en Multikabel. Op 16 mei 2008 gingen deze drie bedrijven verder onder een nieuwe naam: Ziggo. Tussen februari 2007 en mei 2008 stond de organisatie bekend onder de holdingnaam: Zesko.
Behalve dat Ziggo diensten levert aan particulieren is er ook een groot scala aan mogelijkheden voor de zakelijke markt. Binnen dit topic worden vooral de particuliere diensten; (Digitale)TV/Radio, Internet, Telefonie en Mobiel Internet besproken.

Sinds 13 April 2015 is Ziggo overgenomen door Liberty Global (Eigenaar van UPC).
Het merknaam UPC is sinds 13 April 2015 verdwenen van de markt en is als een bedrijf doorgegaan onder de naam Ziggo.

Ziggo is actief in de oranje gekleurde gebieden op de kaart.
Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.com/resources/images/new-visuals/416x473-verzorgings-gebied.gif

Meer informatie over het samengaan van UPC en Ziggo vind je hier
Terug naar boven

Producten

Ziggo levert (Digitale)TV/Radio, TV+Internet, Telefonie en Mobiele Telefonie en Internet.
Het is alleen mogelijk om het TV abonnement los af te sluiten, voor de overige producten geldt dat je er verplicht een TV abonnement bij af moet sluiten.

(Digitale)TV/Radio
Naam abonnementKabel TVPlay StartPlay Complete
Aantal zenders
ca. 4 HD & 30+ digitale zenders
ca. 29 HD & 70+ digitale zenders
ca. 29 HD & 70+ digitale zenders
Prijs per maand
€18,70
€6,25*
€16,25*

*Exclusief de kosten van uw TV Standaard- of Alles-in-1-abonnement.

Bij het Play Start abonnement krijg je een Standaard Mediabox in bruikleen op dit moment is dit een Humax 5300C.
Bij het Play Complete abonnement krijg je een Horizon Mediabox in bruikleen met deze ontvanger kan je ook interactief tv-kijken.

Meer informatie over (Digitale)TV/Radio vind je hier

Digitale en analoge zenderoverzichten kan je hier vinden
Terug naar boven

Frequentie en netwerk-ID
  • Frequentie: 474.00*
  • Netwerk-ID: 5555*
  • Modulatie: 64-QAM
  • Symboolsnelheid: 6875
Zenders zonder smartcard bekijken (FTA Zenders)
  • Frequentie: 474.00*
  • Netwerk-ID: 4444*
  • Modulatie: 64-QAM
  • Symboolsnelheid: 6875
Terug naar boven

Internet
Naam PakketCompleteMax
Snelheid
Download: 150 Mbit/s
Upload: 15 Mbit/s
Download: 300 Mbit/s
Upload: 30 Mbit/s
Prijs per maand
€49,95
€53.95

Terug naar boven

TV+Internet
Naam PakketStartCompleteMax
Snelheid
Download: 40 Mbit/s
Upload: 4 Mbit/s
TV
TV Standaard
TV Standaard
TV Standaard
Ontvanger
Standaard Mediabox
Horizon Mediabox
Horizon Mediabox
Telefonie
Nee
Nee
Nee
Prijs per maand
€44,50
€58,50
€72,50

Terug naar boven

Telefonie
Telefonie kost bij Ziggo €10,95.
Aangezien dit niet los te bestellen is ben je verplicht hier minimaal een TV abonnement bij af te sluiten.
Daarnaast bieden ze nog VolopBellen voor €10,95* extra.
*Meerprijs ten opzichte van uw Telefonie abonnement (of uw Alles-in-1-abonnement).

Meer informatie over Telefonie vind je hier
Terug naar boven

Alles-in-1
Ziggo biedt natuurlijk ook nog de zogenaamde Triple play abonnementen aan.
Hier zit TV, Internet en Telefonie in.

Naam PakketAlles-in-1 StartAlles-in-1 CompleteAlles-in-1 Max
Snelheid
Download: 40 Mbit/s
Upload: 4 Mbit/s
TV
TV Standaard
TV Standaard
TV Standaard
Ontvanger
Standaard Mediabox
Horizon Mediabox
Horizon Mediabox
Telefonie
Ja*
Ja*
Ja*
Prijs per maand
€45,95
€59,95
€73,95

*Gratis bellen naar de helpdesk (1200)

Meer informatie over Alles-in-1 vind je hier
Terug naar boven

Ziggo Mobiel

Ziggo biedt 4 mobiele abonnementen aan.

Naam abonnementVoldoendeRuimEnormFamilie
Data
300 MB
1500 MB
4500 MB
6000 MB
Min/SMS
75
300
onbeperkt
onbeperkt
Onbeperkt gebruik van WifiSpots
Ja
Ja
Ja
Ja
Prijs per maand
€9,00*
€15,00*
€30,00*
€45,00*

*Ziggo klanten zonder een internet abonnement, dus alleen TV/Radio, betalen € 5,00 per maand extra

Meer informatie over Ziggo Mobiel vind je hier
Terug naar boven

Contractduur

De abonnementen van Ziggo zijn elke dag opzegbaar. Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand.
Het kan zijn dat je een contract voor 12 maanden afsluit. Dit is het geval wanneer je gebruikt maakt van aanbiedingen. Vraag dit bij een nieuwe aanvraag altijd aan de medewerker.
De maand opzeg termijn gaat in op de dag dat Ziggo uw opzegging ontvangt. Opzegging op 13 mei betekent dat 12 juni de eerst mogelijke einddatum van het abonnement is. Uiteraard is het ook mogelijk een latere einddatum te kiezen.
Terug naar boven

Modems

Ziggo levert op dit moment de Connect Box

In het verleden kreeg je de volgende modems geleverd.
De Ubee EVW321b of EVW3226 of de Technicolor TC7210.

Alle modems hebben Wi-Fi en zijn tevens een router.
Wanneer je liever je eigen router wil gebruiken dan kan je de modem door de helpdesk in de zogenaamde bridge-mode laten zetten.

De nieuwste firmware voor de Ubee EVW321b is: 9.12.709
De nieuwste firmware voor de Ubee EVW3226 is: ?
De nieuwste firmware voor de Technicolor is: STF0.76.09

De nieuwste firmware voor de Connect Box is: CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

Handleidingen voor de modems vind je hier

Modems die niet meer geleverd worden:
Ubee: EVM3200 (Non Wi-Fi)
laatste firmware: 4.111.5002
Terug naar boven

De volgende DNS servers worden op dit moment gebruikt door Ziggo:

213.46.228.196
62.179.104.196
89.101.251.228
89.101.251.229
Terug naar boven

Contactgegevens

Als je een vraag wil stellen aan Ziggo dan kan je op de volgende manieren in contact komen met Ziggo

Telefonisch: 0900-1884 (Gebruikelijke belkosten) of 1200 (gratis) als je Vaste telefonie klant bent.
Iedere dag: 07.00 – 23.00 uur
Contactformulier: die vind je hier
Ziggo winkels: vind je op de onderstaande adressen
  • Ferdinand Bolstraat 79 in Amsterdam
  • Venestraat 41 in Den Haag
  • Rechtestraat 56 in Eindhoven
  • Ruiterskwartier 127 in Leeuwarden
  • Lijnbaan 117 in Rotterdam
  • Zuidplein Hoog 441 in Rotterdam
  • Je kan ook bij de MediaMarkt terecht
Klantenbalie: die vind je op onderstaande adressen
  • Mathildelaan 83-85 in Eindhoven
  • Winschoterdiep 60 in Groningen
  • J. Duikerweg 1 in Heerhugowaard
  • Atoomweg 100 in Utrecht
Ziggo studio: of bezoek één van de Ziggo studio's
  • Ziggo Studio Zwolle: Diezerstraat 40 8011 RG Zwolle
  • Ziggo Studio Utrecht: Lange Viestraat 2a 3511 BK Utrecht
  • Ziggo Studio Den Haag: Venestraat 41 2511 AR Den Haag
Terug naar boven

Veelgestelde vragen

:? Hoe werkt kabelinternet
Op deze pagina (in het engels) vind je hoe kabelinternet ongeveer werkt

:? Wat is DOCSIS
Wikipedia

:? Wat zijn de SMTP/POP/IMAP adressen van Ziggo
De standaardinstellingen van de Ziggo mailserver zijn:
POP
  • servertype voor inkomende e-mail: pop.ziggo.nl
  • servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
IMAP
  • servertype voor inkomende e-mail: imap.ziggo.nl
  • servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
:? Heeft Ziggo ook nieuwsgroepen
Sinds de overname van Ziggo door Liberty Global worden er geen nieuwsgroepen meer aangeboden bij nieuwe abonnementen.

:? Hoe lees ik de DOCSIS waardes uit
Wanneer je een slechte/trage internetverbinding ervaart is het verstandig om ook even naar je DOCSIS waardes te kijken.
Voor de Ubee:
  • Open een browser en ga naar http://192.168.178.1 (mits je dit niet hebt veranderd)
  • Log in met gebruikersnaam: ziggo en wachtwoord: draadloos (mits je dit niet hebt veranderd)
  • Ga naar "Geavanceerde Intellingen"
  • Ga naar "Basic"
Voor de Cisco:
  • Open een browser en ga naar http://192.168.178.1 (mits je dit niet hebt veranderd)
  • Log in met gebruikersnaam: ziggo en wachtwoord: draadloos (mits je dit niet hebt veranderd)
  • Ga naar "Geavanceerde Intellingen"
  • Ga naar "Status"
  • Ga naar "Docsis Signal"
Voor de Technicolor:
  • Ga naar geavanceerde instellingen en klik op "connection"
Voor de Connect Box:Je komt dan automatisch op de pagina met je DOCSIS waardes
Wat zijn dan ideale waardes?
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:

DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210 Connect Box
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV

:? Hoe meet ik het beste mijn snelheid
Er zijn verschillende sites om je snelheid te meten maar ze zijn niet allemaal even betrouwbaar.
Meet eerst via http://speedtest.ziggo.nl/
Download daarna verschillende testbestanden, hieronder een aantal servers waar je die bestanden kan downloaden:? Waar kan ik eenvoudig kabels en dergelijke aanschaffen
Via sluitallesaan.nl schaf je eenvoudig kabels en dergelijke aan welke goedgekeurd zijn voor en door Ziggo

:? Waar vind ik alle voorwaarden van Ziggo
Alle voorwaarden voor de Ziggo producten vind je op deze pagina

:? Heeft Ziggo nog meer extra diensten
Jazeker!
Een aantal zijn al besproken in deze post maar een volledig overzicht van de extra diensten zoals "Internet beveiliging" en "Muziek" vind je hier

:? Waar vind ik een overzicht met alle storingen en geplande werkzaamheden
Die kan je hier vinden

:? Welk modem en/of Horizon krijg ik opgestuurd
Het is van te voren niet duidelijk welk modem of horizonbox je geleverd krijgt.
Dit is afhankelijk wat Ziggo op de plank heeft liggen aan voorraad.

Terug naar boven

Gerelateerde topics

[Ziggo Horizon] Ervaring en discussie
[Ervaringen] Ziggo Mobiel
Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
[Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand
Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel
\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat

Terug naar boven

Ziggo Webcare

Ziggo heeft een Webcare-team dat actief is op twitter en op diverse fora.
Het Ziggo Webcare-team is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 9.00 tot 17.30 uur (m.u.v. officiële feestdagen).
Het twitteraccount van Ziggo Webcare is: @ZiggoWebcare
Ze zijn actief op de volgende fora:Helaas nog niet op tweakers

Terug naar boven

Tot slot

Ook al heb ik geprobeerd dit bericht zorgvuldig te produceren met de meest actuele gegevens dan kan het nog zijn dat ik ergens iets over het hoofd heb gezien of niet juist heb verwoord.
Wanneer je verbeteringen hebt of aanvullingen hebt stuur me dan een Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif dan pas ik het zo spoedig mogelijk aan. Of nog beter: word mede-auteur :*)

Terug naar boven

Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.nl/content/www-ziggo-nl/_jcr_content/template_logo/image.img.png/1426172156026.png

[ Voor 255% gewijzigd door MdO82 op 02-02-2017 22:13 . Reden: Diverse informatie bijgewerkt ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aanpassingen zullen nog gedaan worden :)
Als mensen mede-author willen zijn dan kunnen ze een DM sturen

[ Voor 44% gewijzigd door MdO82 op 04-05-2015 11:40 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
Bij deze dan verder :)
rick77 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:04:
[...]

De downstream signaalsterktes in je modem geven wel een indicatie, alhoewel deze volgens mij ook niet heel precies zijn. Ik had een Ubee en daar lagen de waardes rond de +9 tot +10 dB. Nu heb ik een Technicolor en liggen de waardes rond de +7 tot +8 dB. Ook geeft de signaalsterkte (niet signaalkwaliteit, deze hoort 100% te zijn) in je STB een indicatie.

Maar inderdaad: precies kun je het niet meten. Wel apart dat Ziggo zo een sterk signaal naar je toestuurt. Middels de multitaps in de straatkasten kunnen ze de signaalsterkte over het algemeen een stuk beter regelen. In jouw geval pakt het eigenlijk alleen maar goed uit als je middels splitters toch het signaal gaat verdelen. Je zult minder snel een versterker nodig hebben.
De signaalsterkte is bij mij 47%, signaalkwaliteit is 100%, zal het beeld dan beter worden als de sterkte beter is? Beeld ziet er opzich prima uit nu, maar ben altijd benieuwd of het beter kan.

Heb sinds gisteren dan TV Standaard met een Humax 5100C meen ik, maar wat een sloom ding zeg. Op die Ziggo Portal niet vooruit te branden, loopt regelmatig vast en het zappen gaat zeer traag. Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
MdO82 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:38:
Aanpassingen zullen nog gedaan worden :)
Als mensen mede-author willen zijn dan kunnen ze een DM sturen
Pas dan gelijk de alles in 1 pakketten aan...snelheden kloppen niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 07:06
vinom schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:42:

[...]

De signaalsterkte is bij mij 47%, signaalkwaliteit is 100%, zal het beeld dan beter worden als de sterkte beter is? Beeld ziet er opzich prima uit nu, maar ben altijd benieuwd of het beter kan.

Heb sinds gisteren dan TV Standaard met een Humax 5100C meen ik, maar wat een sloom ding zeg. Op die Ziggo Portal niet vooruit te branden, loopt regelmatig vast en het zappen gaat zeer traag. Ervaren jullie dit ook?
Beeld wordt niet beter als het signaal sterker is. Signaal werkt het zelfde als geluid. Als een stereo krakend geluid produceert helpt harder zetten niets bij de kwaliteit van het geluid. Het kan zelfs een negatieve werking hebben. Is het geluid kwalitatief goed maar hoor je het amper, dan zet je het geluid harder om het geluid beter te horen, de kwaliteit zal niet minder worden bij gebruik van een goede versterker. Bij signaal gaat dit net zo. Zwak maar kwalitatief goed signaal kun je versterken. Sterk kwalitatief goed signaal kun je ook versterker en sterker versterken dan nodig (oversturen). Maar de kwaliteit zal niet beter worden dan de kwaliteit die binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Ik loop alles inderdaad even door :)
Kan je gelijk de Technicolor toevoegen :)
Handleiding Ziggo: https://cdn.ziggo.nl/site...or-tc7210-wi-fi-modem.pdf
Geavanceerde handleiding Ziggo: https://cdn.ziggo.nl/site...ng-technicolor-tc7210.pdf

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37
vinom schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:42:

[...]

Bij mij was het signaal ook rond de 47% ( zonder versterker en splitter) maar nu keek ik net weer en nu zit het tussen de 65% en 75% (verschilt per zender) dus het signaal is nu weer sterker 8)7

Alleen sluit ik de versterker erop aan met +2db dan blijft de waarde hetzelfde in de decoder in ieder geval blijft de waarde hetzelfde.

In de slaapkamer werkt de +4db versterking wel , het is niet veel (5% verhoging) maar het zorgt er wel voor dat de storingen op de 810.00 Mhz (4G) wel weg is. Sluit ik aan op minder db of helemaal zonder versterker dan zie een lichte verhoging van de BER(E-6) en met versterker dus op minimaal +4db is dat weg en blijft de BER op 0.

In de kamer heb ik Koka 9Ts kabel met Kokwi?koswi connectoren en in de slaapkamer heb ik Koka 799 met Kokwi/Koswi connectoren.

Weet niet precies wat er nu dus gebeurt is maar het signaal is dus sterker geworden (volgens de decoder) terwijl er niks aan de binnenbekabeling is veranderd. Want zaterdag was het ( wel 's nachts) nog 44% signaal sterkte. 8)7

Dus even kijken vannacht of ook dan de signaal sterkte zo blijft en de komende dagen of er nog iets verandert.

Maar een monteur helpt ook niet altijd want merkte nu net dat ik dus weer 4G instraling had in de slaapkamer, Heb dus de connectoren nagelopen want daar had de monteur vorige week aan lopen prutsen en wat blijkt........ hij had de braiding terug geslagen in de connector waardoor deze dus aan een kant tussen de twee helfte van de connector uitstak en niet goed afsloot. 8)7 Nu dus de braiding weer zo goed en kwaad als het kon weer terug gevouwen en stoing is weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
De braiding is juist het belangrijkste deel van de kabel. Dit moet het signaal wat niet op de kabel hoort buiten de deur te houden. Vreemd verhaal dat deze monteur de braiding terug draait... Terug draaien is vragen om ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
Hier alvast het up -to-date kaartje van Nederland waar Ziggo actief is;

Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.com/resources/images/new-visuals/416x473-verzorgings-gebied.gif

Toen ik net naar dat kaartje in de TS zat te kijken, had ik al zoiets van, dat klopt toch niet? Maar je bent nog bezig met de aanpassingen begrijp ik nu.

[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 04-05-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:40
Blijf het bijzonder vinden dat UPC en Ziggo samen mochten gaan...maar goed wat een mega dekking bieden ze aan zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
MediaZoo schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:35:
[...]

De braiding is juist het belangrijkste deel van de kabel. Dit moet het signaal wat niet op de kabel hoort buiten de deur te houden. Vreemd verhaal dat deze monteur de braiding terug draait... Terug draaien is vragen om ellende.
ja hij dacht dat er sluiting in de kabel zat ( braiding tegen de kern) daarom heeft die braiding ongeveer halverwege terug gevouwen, Maar aan een kant had ie dat zo slecht gedaan dat er een groot stuk braiding tussen de twee helften van de connector zat waardoor deze niet goed afsloot en ik dus weer instraling had.

Maar blijkbaar zat de sluiting in de UMU want die heeft ie verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals aan het begin aangeven ben ik wel dringend opzoek naar mede-authors.

Iets met teveel hooi etc :X

Dus mochten er mensen zich geïnteresseerd voelen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
MdO82 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:45:
Zoals aan het begin aangeven ben ik wel dringend opzoek naar mede-authors.

Iets met teveel hooi etc :X

Dus mochten er mensen zich geïnteresseerd voelen :)
Je mag mij er bij betrekken hoor.
Werk ook mee aan het grote UPC internet topic.
Heb vooral ervaring met "nieuw Ziggo" en Oud upc.
niet met oud ziggo :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-04 21:02

rick77

... get to the point!

rick77 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:04:
Als je geen last van bijvoorbeeld blokken hebt (wat ik niet verwacht gezien de kwaliteit 100% is) niet. Het is immers digitaal signaal. Zoals eerder ook al aangegeven, het signaal kan niet overal even sterk aangeleverd worden. Zolang het binnen een bepaalde bandbreedte blijft zullen de meeste ontvangers er geen problemen mee hebben om de nullen en enen te herkennen en zal de kwaliteit 100% (en de BER waarde 0) blijven.

Wordt het te zwak of te sterk, dan zal de kwaliteit er ook onder gaan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
rick77 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:14:
[...]

Als je geen last van bijvoorbeeld blokken hebt (wat ik niet verwacht gezien de kwaliteit 100% is) niet. Het is immers digitaal signaal. Zoals eerder ook al aangegeven, het signaal kan niet overal even sterk aangeleverd worden. Zolang het binnen een bepaalde bandbreedte blijft zullen de meeste ontvangers er geen problemen mee hebben om de nullen en enen te herkennen en zal de kwaliteit 100% (en de BER waarde 0) blijven.

Wordt het te zwak of te sterk, dan zal de kwaliteit er ook onder gaan leiden.
Dat merk ik inderdaad in de slaapkamer. En dan voor op de 4G frequenties (regionale zenders) zonder versterking (zwakker signaal) dan storing en BER die omhoog gaat met versterker geen storing meer en BER netje op 0

Maar het rare is dat ik het in de woonkamer juist niet heb, Dus met of zonder versterker is het signaal altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo nou heb ik zo goed en kwaad als het ging de topic start aangepast.
Hier en daar zullen er vast dingen nog niet kloppen, maar dan hoor ik het wel :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:37:
Hier alvast het up -to-date kaartje van Nederland waar Ziggo actief is;

[afbeelding]

Toen ik net naar dat kaartje in de TS zat te kijken, had ik al zoiets van, dat klopt toch niet? Maar je bent nog bezig met de aanpassingen begrijp ik nu.
Ik kan me voorstellen dat menig concurrent even moet slikken als hij dit plaatje onder ogen krijgt? Ik kan daarom eigenlijk niet helemaal begrijpen waarom de overname van Ziggo is goedgekeurd maar concurrentie op de kabel zelf was er natuurlijk helemaal niet of nauwelijks. Dus als Ziggo en UPC de handen ineen hadden geslagen om sommige diensten toch te gaan delen (denk aan de Wifi hotspots), dan had dat ook al gemogen verwacht ik, zonder goedkeuring voor de overname. Afijn, maakt niet uit, de overname is rond en Nederland kleurt grotendeels Ziggo, èh oranje ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Even mobiel familie toegevoegd
Contact tijden voor callcentres aangepast (kost ook geen 0,10eu p/m meer)
Contract duur kan ook 12 maanden zijn. Dit is wanneer je wenst gebruik te maken van de 39,95 actie

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 15:48
Even wat aanvullingen voor je/jullie :

Docsis waarden uitlezen van de technicolor :

Na ingelogd te hebben (zoals reeds omschreven), klikken op geavanceerde instellingen en vervolgens op "connection" !!

Laatst bekende firmware : Software Version STF0.76.06

Ps. Wanneer de technicolor in bridge staat, zul je de modem elke 48 uur handmatig moeten rebooten, om een nieuwe lease van het externe Ip te krijgen. Ziggo werkt aan nieuwe firmware om dit probleem op te lossen.

[ Voor 2% gewijzigd door MrPompidom op 04-05-2015 14:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MrPompidom schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:20:
Even wat aanvullingen voor je/jullie :

Docsis waarden uitlezen van de technicolor :

Na ingelogd te hebben (zoals reeds omschreven), klikken op geavanceerde instellingen en vervolgens op "connection" !!

Laatst bekende firmware : Software Version STF0.76.06

Ps. Wanneer de technicolor in bridge staat, zul je de modem elke 48 uur handmatig moeten rebooten, om een nieuwe lease van het externe Ip te krijgen. Ziggo werkt aan nieuwe firmware om dit probleem op te lossen.
thanks, aangepast! :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:09:
Ik kan me voorstellen dat menig concurrent even moet slikken als hij dit plaatje onder ogen krijgt? Ik kan daarom eigenlijk niet helemaal begrijpen waarom de overname van Ziggo is goedgekeurd maar concurrentie op de kabel zelf was er natuurlijk helemaal niet of nauwelijks.
Er is voldoende concurrentie in de geleverde producten zelf (tv, internet, telefonie). Hoe die producten de consument bereiken, via kabel, satelliet, ADSL of glasvezel, is eigenlijk niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@ TS: vergeet de imap mailserver niet.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40
Net een monteur geweest die het met me eens was dat de Ubee 3200 RUK was.

Hij heeft er gelijk een Technicolor neergezet.

En haal nu met wifi 160mbit en 20mbit upload.

Mektheb happy camper ! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
MdO82 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:38:

Na bijna 3 jaar en ruim 14000 reacties
en alle veranderingen in de kabel markt werd het tijd voor een nieuw en vers topic.

[center]
Laatste 3 delen:
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8
Die link naar deel 8 van het Ervaringen Topic leidt naar deel 9 van het Ervaringen Topic. Even fixen dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@ prijk:
je vergeet dat er op veel plaatsen vaak geen gelijkwaardig alternatief is.

TV: analoog of DVB-C, alleen op kabel of glasvezel

Internet: als alternatief vaak alleen een lage snelheid beschikbaar.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
onetime schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:29:
@ TS: vergeet de imap mailserver niet.
Thanks,

Aangepast! d:)b

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
onetime schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:35:
@ prijk:
je vergeet dat er op veel plaatsen vaak geen gelijkwaardig alternatief is.

TV: analoog of DVB-C, alleen op kabel of glasvezel

Internet: als alternatief vaak alleen een lage snelheid beschikbaar.
DVB-C bij veel Glasvezel-aanbieders, als NIEUWE klant, vaak helemaal niet meer beschikbaar, wel voor bestaande klanten. Hoewel in onze omgeving meer dan voldoende glasvezel-aanbieders beschikbaar, nog steeds geen gelijkwaardig alternatief voor ons huidige pakket.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Zou dit een oplossing zijn voor mensen met storing?

https://www.klusspullen.n...ann-hkf-10-lte-suppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:32:
[...]

DVB-C bij veel Glasvezel-aanbieders, als NIEUWE klant, vaak helemaal niet meer beschikbaar, wel voor bestaande klanten. Hoewel in onze omgeving meer dan voldoende glasvezel-aanbieders beschikbaar, nog steeds geen gelijkwaardig alternatief voor ons huidige pakket.
De dienst die aangeboden wordt is Televisie in de breedste zin van het woord. Het doet er niet toe of dit analoog is of DVB-C als standaard heeft. Ook maakt het niet uit over welk medium dit gaat.

Wat betreft internet. Tja... providers die niet investeren kunnen er dus zelf voor zorgen dat ze geen gelijkwaardig alternatief kunnen zijn? Nee, ook hier geldt de dienst is internet. Ongeacht de snelheid die de aanbieder levert.

Jij kan het dus geen volwaardig alternatief vinden. Volgens de definitie van de ACM is dat het dus wel. Of we het eens zijn met ACM is weer een andere discussie maar het is du wel ergens op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 26-04 16:55

dodo79

witte dikke tonnie

Lijkt wel heel veel op een doorsnee ferrite core...
Volgens mij heb ik er nog wel een aantal liggen van die maat, zal het eens proberen.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Ik heb vandaag het nieuwe pakket aangevraagd. Hoe lang duurt het voordat de nieuwe snelheid wordt geactiveerd en de horizon word opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jay-B schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:16:
[...]
De dienst die aangeboden wordt is Televisie in de breedste zin van het woord. Het doet er niet toe of dit analoog is of DVB-C als standaard heeft. Ook maakt het niet uit over welk medium dit gaat.

Wat betreft internet. Tja... providers die niet investeren kunnen er dus zelf voor zorgen dat ze geen gelijkwaardig alternatief kunnen zijn? Nee, ook hier geldt de dienst is internet. Ongeacht de snelheid die de aanbieder levert.

Jij kan het dus geen volwaardig alternatief vinden. Volgens de definitie van de ACM is dat het dus wel. Of we het eens zijn met ACM is weer een andere discussie maar het is du wel ergens op gebaseerd.
Ik richt me meer op de praktische omstandigheden en minder om een of ander wollig theoretisch geneuzel, daar kan ik zo verrekte weinig mee, en dat geldt niet alleen voor mijzelf. Wat ACM er van vind zal me worst wezen. Als KPN denkt dat het voldoende is om een nieuw aan te leggen glasnetwerk te beperken tot 100Mbit, door de technische beperkingen waarvoor ze hebben gekozen bij de aanleg, en dat ze een bedroevende TV kwaliteit leverden over datzelfde glasnetwerk, dat zal ACM verder allemaal prima vinden. Ze leveren tenslotte de diensten waar jij het over hebt. Dat KPN daarmee niet concurrerend was (en nog steeds is), t.o.v. de al bestaande Ziggo diensten (in onze omgeving), is een onderschatting van KPN zelf geweest. De overige providers mogen meeliften op de keuze die KPN destijds heeft gemaakt.

Dus v.w.b. de conclusie welke door ACM is getrokken m.b.t. concurrentie d:)b v.w.b. de daadwerkelijke invulling door KPN :F

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 18:32
Gelukkig maakt dat kaartje helmaal niet duidelijk dat Ziggo een monopoliepostie heeft in Nederland op de kabel. Welnee joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De huidige firmware versie voor de Ubee EVW321B is 9.12.7006. Dit is de firmware die IPv6-support toevoegde. De Ubee EVW320B ontvangt naar verluidt momenteel ook een IPv6-enabled update, maar welk versienummer die update heeft weet ik niet want ik heb dus een 321B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

@MediaZoo
Die signaal sterkte in % moet je totaal niet naar kijken. Een ontvanger meet totaal niet nauwkeurig en signaal is niet in % uit te drukken. Bij kwaliteit kun je wel naar % kijken maar is nog steeds slechts een indicator en ook hier is de kwaliteit eigenlijk niet in % uit te drukken. Waar een ontvanger al snel blij is en 100% geeft valt er qua kwaliteit vrij vaak nog winst te behalen.

Een verkeerd gemonteerde connector of AOP kan ook problemen geven. Direct roepen dat dat uitgesloten is zou ik niet doen. Als je gaat meten zie je inderdaad weinig problemen maar sluit je de kabel aan op de ontvanger zie je toch met vlagen blokjes. Naar Ziggo wijzen kun je doen. Maar de kans dat het daar ligt is klein. Ligt het bij Ziggo spelen er vaak meer en grotere problemen en zou de monteur van Ziggo dit zelf ook geconstateerd hebben.
Natuurlijk is het een indicator en er werd naar gevraagd door de klantenservice. Vandaar dat ik zag dat het percentage laag was. Bij mij is het wel uitgesloten dat het in het thuisdomein ligt. De monteur heeft alles doorgemeten, we hebben alle kabels vervangen, connectoren nagelopen, recorder gereset, zenders opnieuw gezocht, modem nagekeken, weer alles gemeten, wijkkast is uitgeplozen. Men weet het niet. En dit was voor de harmonisatie niet zo. Dus ja, ik wijs naar Ziggo. En terecht.

Zoals eerder aangegeven door mij is het internetprobleem grotendeels opgelost. Ik heb in ieder geval geen fluctuerende verbinding meer, die is nu stabiel. Wel staat sommige apparatuur in half duplex en men weet niet waarom. Dit gebeurde ook toen de monteur zijn laptop erop aansloot, rechtstreeks op het modem. Dit terwijl bij hem als bij mij de netwerkkaart op auto staat en dus full duplex moet aangeven.
Ook heb ik een aantal zenders nie die wel in het pakket horen te zitten. Veronica bijvoorbeeld staat vaker op zwart met een E46 foutcode dan dat die zender het normaal doet. En meer foutmeldingen. De monteur heet dat ook geconstateerd maar kan bij mij in huis vanaf het AOP niets vinden wat er op wijst dat het bij mij ligt.

Deze week krijg ik een andere recorder, misschien dat het dan over is, maar ik heb er een hard hoofd in. Anders bel ik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 23:06
garp schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:09:
Gelukkig maakt dat kaartje helmaal niet duidelijk dat Ziggo een monopoliepostie heeft in Nederland op de kabel. Welnee joh...
Er is eigenlijk geen verschil met de situatie voor de fusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Horizon...Zucht, wat een drama...man man man. Kreeg dat ding binnen, aansluiten klaar...dacht ik. Kom er al vrij snel achter dat ik een horizon heb gekregen uit een container van upc die nog vrolijk alles heeft aanstaan, telefonie, router functie alles.

Dat ding heeft zelfs een eigen ip adres en gaat nu dus compleet over de zeik met mijn eigen ubee (Bridge) en Netgear wndr4700. Waar ik eerst rond de 60mb zat (150n) mag ik nu blij zijn met 4mb down en 2 up.

Ziggo gebeld, blijkt dat ze dat ding niet in bridge kunnen krijgen en dat ze hiervoor nog en programma aan het schrijven zijn. Inmiddels 100 euro compensatie gekregen en Ziggo stelt niet te weten wanneer deze problemen zijn verholpen. Replay tv werkt niet, horizon go app, werkt niet zucht.

Gevraagd om de 4701 maar ze weten bij Ziggo niet hoe ze die bij mij moeten krijgen, doen ze het per order is de kans groot dat ik weer en upc 4700 met alles aan krijg, en een storingsmonteur biedt ook geen zekerheid dat hij die 4701 in zijn achterbak heeft liggen.

In het upc gebied weten ze wel hoe ze dat ding in bridge moeten zetten maar het programa die ze er voor gebruiken is nog niet beschikbaar in het oude Ziggo gebied...drama...drama...drama... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Hoezo uit de container van UPC? Als hij zijn werk doet is er toch niets mis mee? Of is dit een vorm van klagen, omdat je hier kan klagen?

Horizon heeft nooit in bridge modus gekund. Hiervoor is altijd al een los modem nodig geweest. Dit zal ook nooit kunnen, aangezien de Horizon altijd een 20-tal ip adressen reserveert voor een aantal zaken. Totaal niet nodig, mee eens, maar hij doet het wel, desnoods op een DHCP server elders in je interne netwerk.

Daarbij wat maakt het uit of je een 7400 of 7401 krijgt. Omdat hij meer docsis kanalen en een AC wifi netwerk heeft? Je zet hem in bridge, dus je gaat het toch niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 08:43
Hm, ik heb gisteren Connect Max, Play Start en Volop Bellen besteld. Dit kost samen €69,95 per maand.

Dat is goedkoper dan het alles-in-één plus extra die ik nu heb, die kost inclusief Volop Bellen €76,90 per maand, een voordeel van €6,95 per maand dus.

Bij het nieuwe pakket ook nog eens de eerste twee drie maanden €29,99korting, dus ruim €150 goedkoper over een jaar gerekend.

Dat het een jaarcontract is boeit niet, echter vraag ik mij wel af wat de toekomst is met de Horizonbox. Ik gebruik nu een hdhomerun icm met tvheadend en heb 2 smartcards geactiveerd. De meegeleverde horizonbox ga ik dan ook niet gebruiken.

Dat op den duur DVB-C eruit zal gaan zal best, echter vraag ik mij af of in de 'kleine letters' van het nieuwe contract hier iets over staat. M.a.w. dat de overstap naar het nieuwe pakket nadelig is voor de opstelling die ik nu heb staan.

Ergens stond vermeld dat er na 1 april 2015 geen smartcards meer gekocht of geactiveerd konden worden. De 2e smartcard heb ik twee weken geleden geactiveerd, dus dat is volgens mij gewoon onzin.

Iemand hier ideeën over? Nu kan ik nog annuleren :)

[ Voor 2% gewijzigd door LiquidSmoke op 05-05-2015 10:21 . Reden: streepwerk. want ochtend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:28
Bij Play Start krijg je sowieso geen Horizon, maar een Humax. Verder werkt een Horizon ook gewoon via DVB-C, dus dat verdwijnt voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:12

Armada

-Wat wil je weten?-

Mektheb schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:32:
Net een monteur geweest die het met me eens was dat de Ubee 3200 RUK was.

Hij heeft er gelijk een Technicolor neergezet.

En haal nu met wifi 160mbit en 20mbit upload.

Mektheb happy camper ! ^^
:?
Ik heb juist de 3200/320 weer teruggezet, omdat ik het wifi signaal op de 2,4 GHz
stukken slechter vond op de opvolger 3210/321 die ik hier in de kast heb gekwakt.
LiquidSmoke schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:28:
Hm, ik heb gisteren Connect Max, Play Start en Volop Bellen besteld. Dit kost samen €66,90 per maand.

Dat is goedkoper dan de alles-in-één plus die ik nu heb, die kost inclusief Volop Bellen €76,90 per maand, een voordeel van €10 per maand dus.

Bij het nieuwe pakket ook nog eens de eerste twee maanden €29,99korting, dus €160 goedkoper over een jaar gerekend.

Dat het een jaarcontract is boeit niet, echter vraag ik mij wel af wat de toekomst is met de Horizonbox. Ik gebruik nu een hdhomerun icm met tvheadend en heb 2 smartcards geactiveerd. De meegeleverde horizonbox ga ik dan ook niet gebruiken.
Ik kijk ook of het voor mij interessant is, maar ik ben echt totaal in de war van je cijfers.
Connect max, play start, volop bellen is bij mij in het pakket zelf samenstellen: 69,95. Niet jouw 66,90?
Ik heb nu alles in een plus voor 55,95 en volop bellen voor 10,95, dat is 66,90, niet jouw 76,90.
Dus: volgens mij ga je nu 3,05 meer betalen per maand. Je enige voordeel is dus sneller internet en de aanbieding voor twee maanden (is het niet drie?).

[ Voor 55% gewijzigd door Armada op 05-05-2015 09:08 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:40
Meer mensen last dat de Horizon Go app geen live zenders meer inlaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Armada schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:53:
[...]

Ik heb juist de 3200/320 weer teruggezet, omdat ik het wifi signaal op de 2,4 GHz
stukken slechter vond op de opvolger 3210/321 die ik hier in de kast heb gekwakt.

[...]

Ik kijk ook of het voor mij interessant is, maar ik ben echt totaal in de war van je cijfers.
Connect max, play start, volop bellen is bij mij in het pakket zelf samenstellen: 69,95. Niet jouw 66,90?
Ik heb nu alles in een plus voor 55,95 en volop bellen voor 10,95, dat is 66,90, niet jouw 76,90.
Dus: volgens mij ga je nu 3,05 meer betalen per maand. Je enige voordeel is dus sneller internet en de aanbieding voor twee maanden (is het niet drie?).
toon volledige bericht
Het was nog vroeg, ik heb het aangepast :) De 69,95 tov 66,90 is een vreemde, dat stond er echt, nu niet meer trouwens en staat ook niet op de bevestiging die ik heb...

Netto voordeel komt nu uit op ruim 150 euro, over 12 maanden gerekend toch nog 12,50 euro per maand goedkoper...

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidSmoke op 05-05-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
stormfly schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:03:
Meer mensen last dat de Horizon Go app geen live zenders meer inlaadt?
Hier ook geen live zenders inderdaad. Hopelijk wordt dat snel weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40
Armada schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:53:
[...]

[...]

toon volledige bericht
Die ervaring heb ik niet, die Ubee is kwa signaal prima, alleen de overdracht is max 80mbps en hij kwakt er af en toe uit.

Met de Technicolor heb ik constant 150 160mbps en veel stabieler 2,4ghz en 5ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Gisteren wilde ik de dodenherdenking op de televisie aanzetten.

Echter deed de televisie niets meer. E52, E48 en E30 codes. Wellicht was het netwerk overbelast omdat heel Nederland ernaar keek, dus de volgende dag opnieuw geprobeerd om beeld te krijgen.

Nog steeds werkte de televisie niet, dus heb ik de klantenservice gebeld. Op advies van de klantenservice is het apparaat gefactoryreset en zijn de frequenties opnieuw ingevoerd, waarna de E52 en E48 weg was.

Sommige zenders toonden echter een E30 code. Dus wederom de klantenservice gebeld. Blijkbaar moest de smartcard ook worden gefactoryreset, omdat de televisie te lang uit heeft gestaan.

Vroeger, met analoge televisie, kon je prima je TV een paar maanden uit laten staan. Na inschakelen dan deed hij het gewoon. Tegenwoordig werkt dat dus niet meer zo en moet je televisie af en toe worden ingeschakeld om te blijven functioneren. Waarom moet dat eigenlijk en welke termijn kan ik het beste agenderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:12

Armada

-Wat wil je weten?-

LiquidSmoke schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:12:
[...]

Het was nog vroeg, ik heb het aangepast :) De 69,95 tov 66,90 is een vreemde, dat stond er echt, nu niet meer trouwens en staat ook niet op de bevestiging die ik heb...

Netto voordeel komt nu uit op ruim 150 euro, over 12 maanden gerekend toch nog 12,50 euro per maand goedkoper...
Ik zie dat je in je oorspronkelijke bericht nu ook de alles in een Plus naar Extra veranderd hebt. Ja, dan scheelt het wat, want in dit zelf samengestelde pakket heb je ook je TV deel 'gecastreerd' naar het lichtste pakket. Je krijgt dan ook geen Horizonbox waar je in je oorspronkelijke bericht vanuit ging, maar een digitaal ontvangertje. Geen MyPrime, geen TV Replay en geen Horizonbox. De Horizonbox hoort bij het 'normale' alles in een TV deel (Play Complete). Verder is dan nu ook de vraag of je wel drie maanden korting krijgt, je upgrade toch niet? Je gaat van Extra naar Max, volgens mij krijg ik ook geen korting als ik nu van Plus naar Complete ga?
Mektheb schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:32:
[...]

Die ervaring heb ik niet, die Ubee is kwa signaal prima, alleen de overdracht is max 80mbps en hij kwakt er af en toe uit.

Met de Technicolor heb ik constant 150 160mbps en veel stabieler 2,4ghz en 5ghz
Ik, en ik las meerdere ervaringen in de Ziggo topics, heb met de 321 een verminderd antennebereik. Het zou fijn zijn als daar wat ervaringen mee waren met de Technicolor tov de 321 én de 320. Ik heb geen instabiliteit, de max doorvoer moet ik nog eens testen. Pas na de laatste snelheidsverhoging zou ik tegen het probleem aanlopen dat 80 'maar' de maximum is. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Armada op 05-05-2015 11:47 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Armada schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:42:
[...]

Ik zie dat je in je oorspronkelijke bericht nu ook de alles in een Plus naar Extra veranderd hebt. Ja, dan scheelt het wat, want in dit zelf samengestelde pakket heb je ook je TV deel 'gecastreerd' naar het lichtste pakket. Je krijgt dan ook geen Horizonbox waar je in je oorspronkelijke bericht vanuit ging, maar een digitaal ontvangertje. Geen MyPrime, geen TV Replay en geen Horizonbox. De Horizonbox hoort bij het 'normale' alles in een TV deel (Play Complete). Verder is dan nu ook de vraag of je wel drie maanden korting krijgt, je upgrade toch niet? Je gaat van Extra naar Max, volgens mij krijg ik ook geen korting als ik nu van Plus naar Complete ga?

[...]
MyPrime, TVReplay, Horizonbox heb ik ook niet nodig, het zenderpakket blijft hetzelfde als ik het goed zie. Is de 'gewone' digitale ontvanger dan wel met smartcard of ook een paired key dingetje?

Wat de 3 maanden korting betreft:
Is deze aanbieding ook voor mij van toepassing?

Heb je nog geen internet bij Ziggo? Of verhoog je je internetsnelheid naar Connect & Play Complete of Max? Dan kun je ook profiteren van de speciale actie: 3 maanden € 39,95 per maand en geen activatiekosten (bij een jaarabonnement). In alle andere situaties geldt deze aanbieding niet voor jou.
Ik denk dat je gelijk hebt, aangezien ik niets verhoog maar alleen omzet naar de nieuwe opzet.
Voordeel is dan nog ruim 80 euro per jaar...

Kan altijd nog annuleren en proberen op die manier de 3 maanden korting te krijgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door LiquidSmoke op 05-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:29
Zijn er voor bestaande klanten nog hogere kortingen te krijgen aan de telefoon? Is iemand dit gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan wat voor kortingen zit je te denken dan? En buiten dat, ik denk dat je heel weinig kans maakt om 'hoge' kortingen te krijgen. Ze verbinden je gewoon door met opzeggingen en succes bij een ander.

Het krijgen van kortingen is niet zo makkelijk meer. Er moet echt wel wat aan de hand zijn wil je een korting krijgen. Ik heb bepaalde klachten en zou 20 euro tegemoetkoming krijgen. Werd niet verrekend met de factuur en heb er achteraan gebeld. Kreeg een tientje extra vanwege slordige administratie. Daarnaast krijg ik 10 euro compensatie omdat ik de FC niet heb zien voetballen terwijl ik een wedstrijd besteld had, die zo bleek ook gratis te zien was.

Ik dreig dan ook niet met opzeggen, dat is nutteloos. Zoals gezegd moet er wel wat aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:49
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:30:
Aan wat voor kortingen zit je te denken dan? En buiten dat, ik denk dat je heel weinig kans maakt om 'hoge' kortingen te krijgen. Ze verbinden je gewoon door met opzeggingen en succes bij een ander.

Het krijgen van kortingen is niet zo makkelijk meer. Er moet echt wel wat aan de hand zijn wil je een korting krijgen. Ik heb bepaalde klachten en zou 20 euro tegemoetkoming krijgen. Werd niet verrekend met de factuur en heb er achteraan gebeld. Kreeg een tientje extra vanwege slordige administratie. Daarnaast krijg ik 10 euro compensatie omdat ik de FC niet heb zien voetballen terwijl ik een wedstrijd besteld had, die zo bleek ook gratis te zien was.

Ik dreig dan ook niet met opzeggen, dat is nutteloos. Zoals gezegd moet er wel wat aan de hand zijn.
Dat is het probleem. Opzeggen kan niet. Er is geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Laudor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:37:
[...]

Dat is het probleem. Opzeggen kan niet. Er is geen alternatief.
Alternatieven zijn er altijd. Ze voldoen wellicht niet 100% aan je eisen of wensen. Maar met Satteliet, digitenne, xDSL, glas, analoog inbellen moet je een aardig eind kunnen komen :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een alternatief is er altijd, alleen voldoen de meesten niet aan je eisen, eveneens is dat bij mij ook het geval. Ik woon net aan de verkeerde kant van het dorp en haal max 15mbit. Was dat nu het dubbele geweest dan was ik bij Ziggo weg en had ik schotel voor tv kijken gedaan. Dat blijft in mijn mening de meest ideale combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:45:
De huidige firmware versie voor de Ubee EVW321B is 9.12.7006. Dit is de firmware die IPv6-support toevoegde. De Ubee EVW320B ontvangt naar verluidt momenteel ook een IPv6-enabled update, maar welk versienummer die update heeft weet ik niet want ik heb dus een 321B ;)
Inmiddels weet ik ook de firmware versie van de Ubee EVW320B:
Paul C schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:07:
Hier in Leiden ook zojuist IPv6 firmware binnen gekregen na een reset. Zondag nog gekeken en toen nog niet.

(...)

Modem is een EVW320B.
Software Version 9.9.6007
Overigens mist de laatste 6 in "9.12.7006" van de firmware versie van de EWV321B in de OP.

[ Voor 46% gewijzigd door Jerrythafast op 05-05-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
ik zit net even naar mijn Docsis waarde te kijken en nu is mijn vraag wat houden de microreflections waarde in ?

Zie namelijk op 1 kanaal dat die waarde fors lager is dan de rest.

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 289000000 Hz 3.8 dBmV 40.8 dB -37 dBc
2 Locked QAM256 241000000 Hz 3.8 dBmV 40.3 dB -35 dBc
3 Locked QAM256 249000000 Hz 3.1 dBmV 40.1 dB -37 dBc
4 Locked QAM256 257000000 Hz 3.2 dBmV 39.9 dB -38 dBc
5 Locked QAM256 265000000 Hz 2.9 dBmV 39.9 dB -43 dBc
6 Locked QAM256 273000000 Hz 3.3 dBmV 39.0 dB -18 dBc
7 Locked QAM256 281000000 Hz 3.3 dBmV 40.3 dB -36 dBc
8 Locked QAM256 297000000 Hz 3.8 dBmV 40.4 dB -39 dBc

Correctables Uncorrectables
2541 307

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 41.8 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.8 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.8 dBmV

Counter
T3 Timeout 0
T4 Timeout 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:36:
Een alternatief is er altijd, alleen voldoen de meesten niet aan je eisen, eveneens is dat bij mij ook het geval. Ik woon net aan de verkeerde kant van het dorp en haal max 15mbit. Was dat nu het dubbele geweest dan was ik bij Ziggo weg en had ik schotel voor tv kijken gedaan. Dat blijft in mijn mening de meest ideale combo.
Zolang je met 1 TV werkt en/of niet te veel wil opnemen werkt een schotel best OK, al is Canal Digital qua organisatie minstens net zo'n drama als Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
MediaZoo schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 06:02:
Hoezo uit de container van UPC? Als hij zijn werk doet is er toch niets mis mee? Of is dit een vorm van klagen, omdat je hier kan klagen?

Horizon heeft nooit in bridge modus gekund. Hiervoor is altijd al een los modem nodig geweest. Dit zal ook nooit kunnen, aangezien de Horizon altijd een 20-tal ip adressen reserveert voor een aantal zaken. Totaal niet nodig, mee eens, maar hij doet het wel, desnoods op een DHCP server elders in je interne netwerk.

Daarbij wat maakt het uit of je een 7400 of 7401 krijgt. Omdat hij meer docsis kanalen en een AC wifi netwerk heeft? Je zet hem in bridge, dus je gaat het toch niet gebruiken.
Wie heeft jouw ooit wijsgemaakt dat de horizon niet in bridge kan?? ga even googlen met als zoekwoord "horizon in bridge" en je vind wel 1000 topics hierover. Al in het oude upc gebied zijn er talloze mensen die de horizon in bridge hebben staat en hun eigen router gebruiken.

Waar het om gaat is dat de horizon zeelf een 2,4 singaal uitzend op een auto kanaal, doordat ik mijn eigen netgeur ok uitzend op 2,4 krijg je op 3 meter afstand 2 routers die tegen elkaar in zitten te werken. Je KAN het 2,4 in de horizon NIET uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
marcel23456 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:01:
[...]

Wie heeft jouw ooit wijsgemaakt dat de horizon niet in bridge kan?? ga even googlen met als zoekwoord "horizon in bridge" en je vind wel 1000 topics hierover. Al in het oude upc gebied zijn er talloze mensen die de horizon in bridge hebben staat en hun eigen router gebruiken.

Waar het om gaat is dat de horizon zeelf een 2,4 singaal uitzend op een auto kanaal, doordat ik mijn eigen netgeur ok uitzend op 2,4 krijg je op 3 meter afstand 2 routers die tegen elkaar in zitten te werken. Je KAN het 2,4 in de horizon NIET uitzetten.
Een Horizon werkt prima als accesspoint en switch. Maar in bridge als een eigen router achter de Horizon en daar dan het publieke IP gaat niet werken. Wie me dat heeft wijsgemaakt? UPC heeft mij dit zelf geïnstrueerd als monteur zijnde. De Horizon heeft zijn eigen publieke ip adres nodig om o.a. de apps van de box te gebruiken. Tevens worden door de Horizon, al dan niet op een externe DHCP server in het netwerk, 20 ip adressen gereserveerd. Je kunt prima een eigen router aansluiten. Wil je een publiek ip ben je gebonden aan een los modem. En het wifi netwerk is uit te schakelen. Na een reset van de Horizon schakelt hij zelf weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TFHfony schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:51:
[...]

Zolang je met 1 TV werkt en/of niet te veel wil opnemen werkt een schotel best OK, al is Canal Digital qua organisatie minstens net zo'n drama als Ziggo ;)
Dat klopt. En nog een nadeel is is dat je er gelijk twee jaren aan vast zit. Maar je kan volgens mij ook op andere manieren de zenders ontvangen en anders fta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
MediaZoo schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:10:
[...]

Een Horizon werkt prima als accesspoint en switch. Maar in bridge als een eigen router achter de Horizon en daar dan het publieke IP gaat niet werken. Wie me dat heeft wijsgemaakt? UPC heeft mij dit zelf geïnstrueerd als monteur zijnde. De Horizon heeft zijn eigen publieke ip adres nodig om o.a. de apps van de box te gebruiken. Tevens worden door de Horizon, al dan niet op een externe DHCP server in het netwerk, 20 ip adressen gereserveerd. Je kunt prima een eigen router aansluiten. Wil je een publiek ip ben je gebonden aan een los modem. En het wifi netwerk is uit te schakelen. Na een reset van de Horizon schakelt hij zelf weer in.
Helaas, ik heb samen met de 2de lijn van Ziggo dit geprobeerd uit te zetten (dat zou de problemen grotendeels oplossen) maar dit gaat niet, je kunt wel de 5ghz uitzetten maar de 2,4 niet. Vermoedelijk moet deze blijven aanstaan (volgens Ziggo) om de horizon extra aan te sturen. Prima, maar je kan niet het kanaal vastzetten in de horizon, dit vlak is ook grijs en niet aanklikbaar. Omdat deze op auto staat gebeurt het regelmatig dat de horizon hetzelfde kanaal bezet als mijn Netgear dit vaststaat op kanaal 3. Daardoor krijg je twee sterkte Wi-Fi signalen op hetzelfde kanaal waardoor de snelheid extreem naar beneden schiet. Natuurlijk kan ik dan voor even het signaal van mijn Netgear wijzigen naar bv 9 maar na verloop van tijd gaat de horizon weer op dat kanaal zitten met bovenstaande als gevolg.

Los hiervan, het telefoon icoontje is zichtbaar op de horizon, als ik ga kijken in de interface van de horizon staat alles aan, en volgens Ziggo hoort dit niet, bij de aanvraag heb ik gevraagd of ik mijn eigen router kon blijven gebruiken ivm met beveiligings camera's en het antwoord was: Ja want de horizon werkt alleen als decoder niet als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Vreemd dat jij het kanaal niet kan vaststellen. Tot nu toe nog geen enkele Horizon gezien waarbij je een kanaal niet kunt vast zetten.

Dat telefoon icoontje brand op het moment dat er geen sip verbinding is. Dit is ook niet uit te zetten anders dan een sip verbinding actief maken. En als je in het oude Ziggo gebied woont doet je Horizon inderdaad niets anders dan tv leveren. Je krijgt een los modem als router waar je alles achter moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:59
Ik heb voor iemand Ziggo aangevraagd inclusief Horizon Box.
Nu wil de webcare dat er een monteur langs komt.
Ik vind dit totaal niet nodig, alle bekabeling is van Hirschmann KOKA 9 TS/20.

Zij blijven volhouden van wel.
Kan ik hier onderuit, mogen ze mij dit verplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan neem je toch het pakket in ontvangst van de monteur en wijs je hem weer de deur :+

Even zonder gekheid.
Als je een goede monteur krijgt zal hij er niet veel moeite mee hebben.
Jammer voor hem om zijn tijd, maar je hebt het aangegeven

[ Voor 47% gewijzigd door MdO82 op 05-05-2015 19:53 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:33
itsmemax schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:50:

Dat doen ze om ervoor te zorgen dat de installatie ook daadwerkelijk goed uitgevoerd wordt.
En dat niet de handige huisvader denkt, ik ga even het internet aansluiten en uiteindelijk bij Ziggo komt klagen dat het internet traag is, dat ze slecht beeld hebben enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

itsmemax schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:50:

Als alles al zo goed aangesloten is, is die man zo weg. Afgelopen week hier ook gehad... Uiteindelijk heeft hij alleen de plastic beugel voor het modem aan de muur geschroefd en de kabeltjes in het modem gestoken. Laptop aangesloten -> Het werkt! -> Exit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Worden die horizon boxen opgestuurd of worden die mee genomen door de monteur?

Heb gister ook een horizon box aangevraagd en de jongen aan de telefoon zei dat de monteur tussen de 14e en 20e mei zou komen,

Hij moest het nog handmatig inplannen omdat de automatische planning eruit lag. Zou een mail krijgen met de juiste datum van de monteur maar moet hem nog krijgen , heb webcare al gevraagd of het al ingepland staat of vergeten is! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
MediaZoo schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:37:
Vreemd dat jij het kanaal niet kan vaststellen. Tot nu toe nog geen enkele Horizon gezien waarbij je een kanaal niet kunt vast zetten.

Dat telefoon icoontje brand op het moment dat er geen sip verbinding is. Dit is ook niet uit te zetten anders dan een sip verbinding actief maken. En als je in het oude Ziggo gebied woont doet je Horizon inderdaad niets anders dan tv leveren. Je krijgt een los modem als router waar je alles achter moet hangen.
We vinden elkaar in dit gesprek :) Volgens Ziggo worden er nu boxen uitgegeven uit het oude upc gebied, NORMAAL gesproken hoort alles uit te staan in het Ziggo gebied, maar ze hebben al diverse klachten dat toch alles aanstaat waardoor er problemen ontstaan. Het programma dat upc gebruikt om o[ afstand dit uit te zetten heeft Ziggo nog niet en moet nog geschreven worden. Kortom, ik zit met een box waarin alles aanstaan dat met de rest conflicten oplevert, komt goed als Ziggo ook de mogelijkheid krijgt om op afstand de horizon uit te lezen.

Btw, replay tv werkt hier ook (nog) niet, volgens Ziggo duurt het nog tot 5 weken voordat ze het hier werkend gaan krijgen, wat daar de rexen van is weet ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
marcel23456 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:49:
[...]

We vinden elkaar in dit gesprek :) Volgens Ziggo worden er nu boxen uitgegeven uit het oude upc gebied, NORMAAL gesproken hoort alles uit te staan in het Ziggo gebied, maar ze hebben al diverse klachten dat toch alles aanstaat waardoor er problemen ontstaan. Het programma dat upc gebruikt om o[ afstand dit uit te zetten heeft Ziggo nog niet en moet nog geschreven worden. Kortom, ik zit met een box waarin alles aanstaan dat met de rest conflicten oplevert, komt goed als Ziggo ook de mogelijkheid krijgt om op afstand de horizon uit te lezen.

Btw, replay tv werkt hier ook (nog) niet, volgens Ziggo duurt het nog tot 5 weken voordat ze het hier werkend gaan krijgen, wat daar de rexen van is weet ik niet?
Dat er dingen aan/uit staat zit hem niet in de box maar de bootfile welke door de box van de cmts af opgehaald wordt. Het kan zomaar zijn dat er een verkeerde bootfile opgehaald word met alle ellende dat het met zich meebrengt.

UPC heeft een programma om op afstand Horizon boxxen uit te lezen. Ze kunnen hiermee vrijwel alles op de Horizon zien en ook beperkte mate van instellen. Bridge modus is onmogelijk ivm het publieke ip dat de Horizon zelf nodig heeft. Verwacht niet te veel van het uitlezen. Dit wordt meer gedaan om mensen opweg te helpen met signaal storingen en andere foutmeldingen die het televisie gedeelte van de Horizon produceert. In het modem gedeelte wordt vrij weinig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
2.4 kun je niet uitzetten omdat je ab over WiFi werkt, toch? Die werkt iig niet met ir.. Bij ziggo moet je mazzel hebben de juiste medewerker te treffen. Niet alle mensen kunnen al in de betreffende tooling.

[ Voor 60% gewijzigd door Koekenbakkertje op 05-05-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hoe bestaat het dat sinds de harmonisatie álle zenders perfect worden weergeven, behalve RTV Utrecht? Het wemelt hiervan van de klachten en Ziggo zegt ervan op de hoogte te zijn, maar ze doen niets. Ik zie slechts blokjes.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
THE_BASE schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:45:
Hoe bestaat het dat sinds de harmonisatie álle zenders perfect worden weergeven, behalve RTV Utrecht? Het wemelt hiervan van de klachten en Ziggo zegt ervan op de hoogte te zijn, maar ze doen niets. Ik zie slechts blokjes.
Het is verstandig om ook je regio te vermelden. Ziggo heeft landelijk veel verschillende regio's met verschillende frequentie indelingen. RTV Utrecht wordt in enkele regio's op een 4G frequentie naar de klant uitgestuurd. Het kan betekenen dat je installatie bijvoorbeeld lek is voor dit 4G signaal. Hier kan Ziggo niets aan doen, dit moet je zelf oplossen. Maar dit is nu een aanname aangezien je eigenlijk cruciale informatie achterwege laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 12:29

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hij moest het nog handmatig inplannen omdat de automatische planning eruit lag. Zou een mail krijgen met de juiste datum van de monteur maar moet hem nog krijgen , heb webcare al gevraagd of het al ingepland staat of vergeten is! O-)
Bij mij is het dus vergeten... de Horizon heb ik al lang en breed liggen maar nu komt de monteur pas eind mei!!
Is die Horizon ook zelf te installeren??

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Tijgert schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Bij mij is het dus vergeten... de Horizon heb ik al lang en breed liggen maar nu komt de monteur pas eind mei!!
Ja dat is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Tijgert schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Ja, zorg dat je installatie retourgeschikt is. Kabels erin en draaien. Werkt het, monteur afbellen, werkt het niet monteur laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 12:29

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ja, zorg dat je installatie retourgeschikt is.
Sorry, dat betekent?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat het signaal beide kanten opkan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

Even een vraag tussendoor, een kameraad van mij was de logingegevens van mijn ziggo kwijt, nu heeft hij een brief ontvangen met daarin een nieuwe activatiecode. Deze is 8 tekens lang en zou moeten worden ingevuld op de pagina www.ziggo.nl/activatiecode

Daar kan je echter maar 6 tekens invullen bij de code:

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/a4ad3cec966ead8cda5aa0f9a46fdbf1.png

Gaat hier wat fout of?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
D4NG3R schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:16:
Even een vraag tussendoor, een kameraad van mij was de logingegevens van mijn ziggo kwijt, nu heeft hij een brief ontvangen met daarin een nieuwe activatiecode. Deze is 8 tekens lang en zou moeten worden ingevuld op de pagina www.ziggo.nl/activatiecode

[afbeelding]

Gaat hier wat fout of?
:+
Zit je nu te kloten met ons of?

gebruikersnaam invullen laatste 2 cijfers weglaten.

[ Voor 4% gewijzigd door tellavist op 06-05-2015 18:00 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:51

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zit er niet naast en heb geen idee wat hij allemaal al geprobeerd heeft dus nee; ik zit niet te kloten en zie ook niet in waarom ik dat zou doen met deze vraag. Als de laatste 2 cijfers altijd weg moeten worden gelaten is het al helemaal raar.

Edit: Werkt niet.

Gebruikersnaam invullen: Joh, zou je denken? Ik maakte een screenshot om te laten zien dat er maar 6 tekens in kunnen worden gevuld. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 06-05-2015 18:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad idioot dat je maar 6 tekens in kan vullen :X
Even een tweet sturen naar @ZiggoWebcare kijken of zij iets voor je kunnen doen ?
En als je er niet op wilt wachten kan je nog bellen :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Zijn er meer mensen waarbij het extra zender pakket eruit ligt?

Hier op 2 televisies E16-4 melding.

Wordt weer ziggo bellen en het is al zo druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:15:
Ik zit er niet naast en heb geen idee wat hij allemaal al geprobeerd heeft dus nee; ik zit niet te kloten en zie ook niet in waarom ik dat zou doen met deze vraag. Als de laatste 2 cijfers altijd weg moeten worden gelaten is het al helemaal raar.

Edit: Werkt niet.

Gebruikersnaam invullen: Joh, zou je denken? Ik maakte een screenshot om te laten zien dat er maar 6 tekens in kunnen worden gevuld. ;)
Dit zegt Ziggo daarover:
Er is inderdaad een storing gaande en we werken aan de oplossing. Wat wil je graag uit "Mijn Ziggo" weten? Dan zoeken wij het voor je op.
Daar hebben ze de bal dus lekker mee laten vallen. Je komt er dus simpelweg niet meer in op dit moment als je je wachtwoord vergeten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 16:19

FastBunny

Give it the Works !

Even een vraagje, ik heb net mijn Horizon Mediabox ontvangen maar in het installatiepakket zat geen modem? Nu is mij wel verteld dat er een nieuw modem bij zou zitten... ze bedoelen toch niet dat je je Mediabox hier voor gaan gebruiken? Want die krijg ik hiervoor niet aan de praat :(

Ik zit in een voormalig Ziggo gebied en had al Ziggo alles-in-1... en heb nog een Ubee modem zonder wifi.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MediaZoo schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:08:
[...]

Het is verstandig om ook je regio te vermelden. Ziggo heeft landelijk veel verschillende regio's met verschillende frequentie indelingen. RTV Utrecht wordt in enkele regio's op een 4G frequentie naar de klant uitgestuurd. Het kan betekenen dat je installatie bijvoorbeeld lek is voor dit 4G signaal. Hier kan Ziggo niets aan doen, dit moet je zelf oplossen. Maar dit is nu een aanname aangezien je eigenlijk cruciale informatie achterwege laat.
Cruciale informatie is niet beschikbaar van mijn kant, wel van Google:

http://www.rtvutrecht.nl/ziggo
http://www.rtvutrecht.nl/...over-ontvangst-ziggo.html
http://www.totaaltv.nl/ni...door-4g-en-digitenne.html

Uiteindelijk lijkt het toch aan minder goede kabels te liggen. Dat is jammer, woon in een nieuw huis en heb net nieuwe (goede, volgens een bepaalde standaard geloof ik) kabels gelegd.

Ik schijn Ziggo te kunnen mailen en krijg een setje kabels. Ga morgen wel eens testen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:16:

[afbeelding]

Gaat hier wat fout of?
theHoff schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:36:
Dit zegt Ziggo daarover:

[...]

Daar hebben ze de bal dus lekker mee laten vallen. Je komt er dus simpelweg niet meer in op dit moment als je je wachtwoord vergeten bent.
Voor de Firefox-gebruikers onder ons (hetzelfde kan geloof ik ook met Chrome maar dan moet je zelf even zoeken):
1. Gewoon surfen naar www.ziggo.nl/activatiecode
2. Rechtsklik op het invoerveld voor de code
3. 'Element inspecteren' (Inspect Element in de Engelse taalversie)
4. De HTML Inspector opent en het <input> element wordt geselecteerd. Dat is best een lang ding, maar ergens staat er 'maxlength="6"' tussen. Op die 6 moet je even dubbelklikken.
5. Typ een 8 in plaats van de 6 en druk op Enter.
6. Vul nu je code in op de pagina.

Mits de back-end van Ziggo wel alle 8 cijfers accepteert kun je hiermee je wachtwoord dus toch instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:16
THE_BASE schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:51:
[...]

Cruciale informatie is niet beschikbaar van mijn kant, wel van Google:

http://www.rtvutrecht.nl/ziggo
http://www.rtvutrecht.nl/...over-ontvangst-ziggo.html
http://www.totaaltv.nl/ni...door-4g-en-digitenne.html

Uiteindelijk lijkt het toch aan minder goede kabels te liggen. Dat is jammer, woon in een nieuw huis en heb net nieuwe (goede, volgens een bepaalde standaard geloof ik) kabels gelegd.

Ik schijn Ziggo te kunnen mailen en krijg een setje kabels. Ga morgen wel eens testen.
Niet alleen de kabels zijn belangrijk. Ook de stekkers moeten afgeschermde types zijn. Bij voorkeur volledig metalen zoals de Hirschmann koswi 3 of kokwi 3 (of 4 als die inmiddels verkrijgbaar zijn).
Goede afscherming is ook belangrijk voor eventuele versterkers, splitters, doorlus- en einddozen.

Dan is er nog een cruciaal onderdeel, en dat is het AOP. Minder dan een DIO-01 moet het niet zijn.
De bijbehorende signaalverdeler moet dan de UMU-1006/T zijn.
De TRAS1000/B die bij veel mensen in gebruik is, biedt onvoldoende bescherming tegen instraling van 4G.

Voorbeeld uit eigen praktijk. Alle bekabeling, stekkers, dozen en versterker van kabelkeur kwaliteit, maar alleen het AOP was nog een oudje (TRAS1000/B i.c.m. UMU-01). Gevolg: storing op 4G gevoelige zenders (in deze regio bijv. WDR 3).

[ Voor 4% gewijzigd door Masimo op 06-05-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
FastBunny schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:51:
Even een vraagje, ik heb net mijn Horizon Mediabox ontvangen maar in het installatiepakket zat geen modem? Nu is mij wel verteld dat er een nieuw modem bij zou zitten... ze bedoelen toch niet dat je je Mediabox hier voor gaan gebruiken? Want die krijg ik hiervoor niet aan de praat :(

Ik zit in een voormalig Ziggo gebied en had al Ziggo alles-in-1... en heb nog een Ubee modem zonder wifi.
Je behoud je oude modem. Je krijgt niet standaard een nieuw modem tenzij je huidige de snelheid niet aan kan. Je kan overigens wel een nieuw modem krijgen door er expliciet naar te vragen. Als dat gedaan is, dan even contact opnemen met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 08:56
Sinds vandaag het ZZP Pro pakket 200/40MBIT met een Hitron CGNV-4 Modem. Dit modem is volgens de helpdesk gloednieuw en zou bij UPC getest zijn, maar is daar niet of nauwelijks uitgerold. Modem is in staat 1,3Gbit down te halen door 24 kanalen te bonden. Up is maximaal 240Mbit mogelijk door 8 kanalen te bonden.

Ding loopt vooralsnog stabiel en is redelijk te configureren. Toch wat opmerkingen:
1. DDNS service krijg ik niet aan de praat. Webinterface is niet langer bereikbaar na activering.
2. NAT loopback werkt niet. Schijnt een bekend probleem te zijn en Ziggo overlegt hierover met Hitron
3. Remote Management lijkt wel te werken, maar kan niet inloggen met het door mij ingestelde wachtwoord. Wie weet toevallig het wachtwoord?

[ Voor 4% gewijzigd door connos op 07-05-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zit te denken terug te stappen van Z2 naar Z1. Gebruik niet veel: ik surf op internet en download muziek. Soms torrents en Netflix of Popcorn Time. Zal ik genoeg hebben aan 40 Mbps? Natuurlijk is 120 Mbps erg lekker, maar nu Ziggo duurder wordt, wordt het tijd om te kijken of er bespaard kan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 00:20
THE_BASE schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 08:56:
Ik zit te denken terug te stappen van Z2 naar Z1. Gebruik niet veel: ik surf op internet en download muziek. Soms torrents en Netflix of Popcorn Time. Zal ik genoeg hebben aan 40 Mbps? Natuurlijk is 120 Mbps erg lekker, maar nu Ziggo duurder wordt, wordt het tijd om te kijken of er bespaard kan worden. :)
Ik download behoorlijk veel (net weer een 4TB schijf volgemaakt) maar heb aan Z1 eigenlijk best voldoende. Netflix kijken en tegelijk een torrent downloaden gaat prima en echt grote downloads zet ik desnoods 's nachts aan. Mij is Z2 die extra euro's dus niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
verplaatst naar UPC problemen topic

[ Voor 93% gewijzigd door Ernemmer op 08-05-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had Z2 en basis TV. Heel erg leuk die snelheid maar ik vroeg mij op den duur af waar ik die snelheid voor nodig had. Ja ik download wel eens een filmpje, maar dat is niet de hele dag door. Ik surf een beetje, kijk wat filmpjes en gebruik de cloud voor ditjes en datjes. En dan is Z2 te duur voor wat ik er mee doe.

Ik ben teruggegaan naar Z1 en het geld dat ik overhield heb ik in TV Plus gestoken. Ik kijk graag naar de Discovery en History zenders, en mijn kids die kijken graag de kinderzenders die niet in het basis pakket zitten.

Met Z1 ga je het makkelijk redden. FIlm downloaden gaat vlot zat, en anders in de nacht downloaden. Wij hebben de volgende apparaten aangesloten op het netwerk:

-smart TV
-HTPC
-Telefoons
-PC

Als mijn vrouw Popcorn kijkt kan ik nog steeds fatsoenlijk downloaden. Z1 is voor 95% van de bevolking echt wel genoeg. Ik zou zeggen steek dat geld in je zak en downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 10:34
40 Mbps ga je zeker wel genoeg aan hebben. Z1 abonnement bestaat trouwens niet meer. Je hebt nu de TV+internet start. Deze is een paar euro duurder dan de oude Z1 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bedankt. Ik ga er maar eens over nadenken. Nadeel is wanneer ik terug ga naar huidig pakket ik duurder ben dan wanneer ik blijf. Lastig pakketje. Of Ziggo bellen of ze een leuk aanbod hebben wanneer ik nog een jaartje blijf en dan niet die 3 maanden 39,95 euro, want dat gaat nergens over. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:59
Ondertussen deel 4 van ziggo gate

Deel1:
Vanaf december willekeurige timeouts tijdens online gaming. Dacht in eerste instantie dat het niet aan mij lag tot ik op twee computers naast elkaar dezelfde timeout kreeg die exact even lang duurde. Ziggo gebeld, onvriendelijke en ondeskundige klantenservice maar kwam wel een monteur na mijn verzoek om mijn ticket te escaleren naar iemand die wel wil mee denken.

Deel2:
Monteur komt langs en kan geen probleem constateren, doet "iets" in de wijkkast en vervangt modem voor Ubee.

Deel3:
Een uur nadat de monteur weg is weer dezelfde timeouts. Weer ziggo gebeld en 2 dagen later komt dezelfde monteur. Probleem is weer niet te meten maar ik had logs (aan de kant van Ziggo was er niks in de logs te vinden). Meegelopen naar kastje in de straat. Bleek daar mijn kabel niet op de juiste plek te zitten. Monteur heeft kabels afgesloten tot bij mij de telefoon uitviel. Daarna kabel op de juist plek gezet met nieuwe connector. Resultaat was dat de timeouts verdwenen.

Deel4:
Twee weken later branden er circa 5 keer per uur twee blauwe lampjes op het Ubee modem. Op dat moment is er ook niet te bellen. Ziggo weer gebeld, die konden de status niet uitmeten sinds circa 24 uur. Zou weer een monteur komen, dit maal voor een duurmeting. Spoedmelding van gemaakt, monteur zou mogelijk vrijdag, zaterdag of maandag komen. Vaste afspraak voor woensdag.

Die monteur is woensdag geweest en heeft het AOP en UMC vervangen. Hij sloopte ook per ongeluk de versterker van de televisie dus ook die is vervangen. Ben benieuwd...

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 08-05-2015 14:49 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

klopt inderdaad wat hierboven aan reactie(s) staat. Ik ben van 200mbit naar 40mbit gegaan en moet zeggen, het valt me niet eens op 8)7

Ik download alles met de nas, laptop, chromecasts (netflix enzo) waren toch allemaal al via wifi en daar merk ik geen verschil. Alleen op de woonkamer pc haal ik nu geen 22MB/sec meer als ik download van usenet, maar iets van 3MB. Tja, dat is het enige.

Nu lees ik dat ziggo met 500Mbit gaat komen, maar ik neem eerst genoegen met 40. Ik vind het wel best. Het lijkt een flinke achteruitgang, maar als je het niet eens merkt en als ik een keer wat meer download laat ik de pc wel langer aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Je merkt het echtr niet. Een website zal echt niet sneller of langzamer openen. Youtube buffert met 40mbit sneller dan jij het filmpje kan kijken. Uploaden naar de cloud zou iets kunnen uitmaken, maar bij mij gebeurt dat op de achtergrond, en ook daar merk ik niets van. Het enige nadeel wat ik kan bedenken, als je al van een nadeel mag spreken, is als je even snel een .mkv filmpje van zeg 8GB naar binnen wil trekken. Dat gaat dan wel wat langzamer, maar toch snel genoeg voor je gevoel. Ik mis die 120mbit echt niet. Totaal niet.

Vandaag trouwens de nieuwe HD recorder binnen gekregen. Wederom een Samsung met dezelfde software en firmware. Ik heb hem net aangesloten dus ik moet zien of hij niet hetzelfde doet als de vorige. Dan wordt het weer bellen voor een ander...
Pagina: 1 2 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.