Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:49

Afbeeldingslocatie: http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/logo.gif

Het Ziggo Topic

Inleiding

Ziggo is sinds 16-05-2008 de grootste kabel telecom provider in Nederland. Ziggo is ontstaan als fusie vanuit de voormalige kabel providers Casema, Multikabel en @home. Aangezien voor alle klanten de producten gelijk getrokken moeten worden kunnen we hier discussieren over Ziggo voor alle klanten!
Ziggo biedt een groot schala aan producten aan: uiteraard de kabel televisie, digitale telefonie en uiteraard ook Kabel internet! Voor dit topic zullen we het voornamelijk hebben over het internet en de digitale telefonie. Het tweaken van je modem signaal waardes, aansluiten van je modem en gebruik van de digitale telefonie kan je uiteraard ook allemaal hier kwijt!

Internet

Ziggo biedt internet in alle gebieden aan via de EuroDOCSIS technologie. Via deze technologie is het mogelijk om data te ontvangen en verzenden via een Modem. Deze wordt rechstreeks aangesloten op de CATV aansluiting om zo een signaal te verkrijgen. Dieper wordt hier op ingegaan bij het stukje Modems.

Ziggo biedt de volgende losse internet pakketten:

Naam

Snelheid

Prijs

Internet Z1

download 1.600 kbit/s
upload 500 kbit/s
[/td align=center]

€ 19,95

Internet Z2

download: 4.000 kbit/s
upload: 1.000 kbit/s

€ 29,95

Internet Z3

download: 12.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

€ 47,95

Internet Z3i

download: 20.000 kbit/s
upload: 2.000 kbit/s

€ 69,95

Toekomstige verhoging snelheden:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/Ziggo0903.jpg

Naast de standaard losse internet paketten heeft ziggo ook alles-in-1 paketten. Deze hebben televisie, internet en telefonie in een. Het interessante hieraan is dat ze allemaal hogere internet snelheden hebben!

Naam

Snelheid

Prijs

Extra's

Alles-in-1 Basis

download: 800 kbit/s
upload: 128 kbit/s

€ 39,95

Telefonie/Televisie inbegrepen

Alles-in-1 Plus

download: 8.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

€ 49,95

Alles-in-1 Extra

download: 16.000 kbit/s
upload: 3.000 kbit/s

€64,95

Verder is er tegenwoordig ook het gratis internet wat hoort bij alleen telefonie.

Naam

Snelheid

Prijs

Telefonie Z1

64/64 kbit/sec

€ 9,95

Er wordt een modem in bruikleen geleverd, op dit moment zijn er 4 modellen in omloop, en wel de volgende:

SB5100E & SB5101E (Internet only)

Afbeeldingslocatie: http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/motorola_sb5100.gif

SBV5120E & SBV5121E (Internet & Telefonie)

Afbeeldingslocatie: http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/sbv5121.png

Op dit moment zal ziggo de modems gaan uitleveren die bij Casema in gebruik waren. Voor zover voor mij bekend is zal een groot deel van het technische systeem van Casema over genomen worden. Hierdoor zullen nieuwe klanten alleen de laatste twee opgenoemde modems tegen komen.

Nieuwsgroepen

Ziggo biedt uiteraard ook een eigen nieuws server groep aan. De retentie is volgens de website 30 dagen. Dit zou dezelfde nieuws server moeten zijn als bij Casema/Multikabel/@home.

Wil je hem toch gebruiken, hier de instellingen:

Server: news.ziggo.nl
User/Pass: gegevens van je hoofdemail adres bij Ziggo

Tips&Trucs

Het motorola modem wordt door ziggo in bruikleen gegeven, maar toch hebben veel providers de mogelijkheid om andere modems te gebruiken. Bij ziggo is het niet mogelijk om een los modem te gebruiken, maar je kan wel je eigen modem wat tweaken. hoe? Op het modem zit een zogenaamde status pagina, op deze pagina kan je allerlij informatie vinden over de status van je modem/telefonie en hierop in spelen. De pagina is te vinden op de volgende lokatie:

http://192.168.100.1

username: admin
password: motorola

Op deze pagina kan een veelvoud van informatie gevonden worden, oa de signaal sterkte, verwijzingen naar het euroDOCSIS systeem, firmware type en nog veel meer. Doormiddel van deze pagina kan je je modem "perfect" aan sluiten door te kijken of de signaal waardes goed zijn.

Twee waardes waar op gelet moeten worden (en die eventuele problemen kunnen aanduiden)

Downstream powerlevel: 0 dBmV
Dit signaal geeft het verschil aan van signaal sterkte als hij binnen komt op het modem vergeleken met de CMTS. Hoe hoger deze is hoe sterker het signaal is, hoe lager hij is, hoe zwakker het signaal is, een waarde van 0 geeft dus aan dat deze net zo sterk aankomt op het modem als dat hij de CMTS verliet.

Upstream powerlevel: 50 dBmV
Deze geeft de waarde aan van het upstream gedeelte van het modem, met hoeveel zend kracht hij kan zenden. Deze ligt meestal rond de 50/52. Komt hij boven de 55 dan zit er waarschijnlijk ergens een signaal probleem wat meestal een aansluit probleem van het modem is. Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controlleer dan toch nog de aansluitingen.
Uitzondering voor de gebruikers in het voormalige @Home gebied: Correcte signaalwaardes liggen hier tussen de 35 en 45dBmV. In deze gebieden zorgt de versterker in de straat ervoor dat het signaal goed bij het wijkcentrum komt. Een te lage waarde zal hier rond 29dBmV of lager zitten.

Let op! Ik raad sterk af om de kanaal frequentie te veranderen. De helpdesk zal het je nooit vragen, en de "gewone" helpdesk medewerker weet niet eens wat het betekend of waar het voor dient. Mocht je het dus wijzigen en je modem werkt niet meer, kan het goed zijn dat je hele modem gereset moet worden of misschien vervangen. Deze gegevens zijn overgenomen van het Casema gedeelte. Helaas kan ik geen informatie meer terug halen over de multikabel/@home situatie. Graag wil ik dat hiermee aanvullen! Post of DM het dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie

Digitale Televisie

Uiteraard biedt Ziggo ook een groot schala aan Digitale Televisie aan. Niet alleen in de standaard SD beeld kwaliteit maar ook

in de HDTV kwaliteit! Bij Ziggo is het zo dat de standaard televisie kanalen die je ook al analoog kon ontvangen gratis bij het

normale televisie abbonement zitten. Je betaalt hier dus nog niks extra's voor!

Maar uiteraard draait het tegenwoordig niet alleen om de normale zenders. Digitale televisie heeft een groot schala aan extra pakketten die je kan kiezen! Hier een kleine opsomming van de pakketten. Wil je weten welke zenders er precies in zitten? Ga dan hier naar de ziggo site: Ziggo Z2 televisie pakketten/zenders

Naam

Prijs

Keuzepakketten

Kennis & Nieuws

€ 3,95

Sport

€ 3,95

Film & Entertainment

€ 3,95

Muziek

€ 3,95

Kids

€ 3,95

prijs per pakket is hetzelfde, bij 2 pakketten is het € 6,95 en bij 3 pakkette krijg je ze alle 5
Overgens is het mogelijk om van pakket te wisselen. Je kan dus van Kids naar Sport gaan. Voor zover bekend mag dit maximaal 6x per jaar!

Overige pakketten

Film1 en Sport1 pakket

€ 22,95 (los € 14,95)

Chinees pakket

€ 9,95

Hindi pakket

€ 24,95

Turks pakket

€ 4,95

Turks pakket uitgebreid

€ 19,95

Gay Lifestyle pakket

€ 9,95

HDTV pakket

€ 3,95

Als je ook Film 1 hebt krijg je gratis Film 1 HD erbij!

Decoders

Uiteraard kan je de digitale televisie alleen bekijken met een zogenaamde decoder. Deze decodeerd de digitale informatie uit je normale CATV signaal. Er zijn veel decoders in omloop. De meeste mensen zullen een Samsung SD-270r of SD-9401 decoder hebben. Tegenwoordig worden er nog maar een aantal geleverd of zul je tegenkomen in de winkel:

Humax decoder IR-FOX C (SD DECODER)

Afbeeldingslocatie: http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/humaxirfox.jpg

Samsung DCB-B270R (SD DECODER)

Afbeeldingslocatie: http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung270.jpg

Samsung decoder DCB-9401R (SD DECODER)

Afbeeldingslocatie: http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung9401.jpg

Samsung DCB-P850R (PVR)

Afbeeldingslocatie: http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung850.jpg

Humax PVR-9200C

Afbeeldingslocatie: http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/humax9200.jpg

Samsung DCB H360R (HDTV DECODER)

Afbeeldingslocatie: http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung360.jpg

Overgens ondersteund Ziggo geen ingebouwde CI interfaces met een Alphacrypt. Ze zullen wel je smartcard activeren maar als het niet werkt ben je op jezelf of internet aangewezen!

Maar hier komt bij dat er binnenkort wel ondersteuning gaat worden gegeven op een aantal Loëwe televisies. Wanneer en welke is nog niet bekend.

Overstappen van de oude provider naar Ziggo

Sind het samen gaan van Ziggo zijn er een groot aantal dingen veranderd voor bijna alle klanten. De oude bedrijven (Casema, Multikabel en @home) bestaan niet meer en er is nu nog alleen Ziggo. Maar hoe zit het nu met je oude provider gegevens?
Bij alle drie de bedrijven is het de bedoeling dat je gewoon terecht kan via de Ziggo website voor alle diensten.

webmail
De webmail voor alle drie de bedrijven is nog actief. Je zal hier dus ook nog moeten inloggen met je oude provider gegevens.

Ziggo Gegevens
Voor de Casema en Multikabel klanten kan er al gebruik worden gemaakt van Mijn Ziggo voor het wijzigen van een aantal telefonie instellingen en het bekijken van de huidige producten.

Je kan hier inloggen met je gebruikersnaam. Dit is dus het gedeelte VOOR @casema/@multikabel.nl. Het wachtwoord van je email adres moet je hier voor gebruiken/

@Home klanten zullen nog even moeten wachten en gebruik maken van het oude @Home gedeelte.

Nieuws groepen?
Zoals boven al gepost is heeft ziggo nu ook een eigen adres. Alleen heb je natuurlijk nog geen inlog gegevens! Tot op heden is er nog geen definitieve informatie hierover. Maar er is gebleken dat de "oude" server en inlog gegevens nu nog wel werken bij alle drie de bedrijven.

Contract aanpassen?
Voor alle klanten is het mogelijk om de producten aan te passen. Bij bijna elke combinatie kan je goedkoper uit zijn met een van de Alles-in-1 pakketten. Het kan wel al ingevoerd worden door Helpdesk medewerkers maar de nieuwe snelheden zijn tot op heden nog niet actief. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid op 24-05-08 worden gedaan!

Contract duur?
Voor alle klanten is het contract gewijzigd, dat wil zeggen dat het contract vanaf nu nog maar 1 maand opzeg termijn heeft. Hierdoor kan je dus erg snel en makkelijker wisselen van product of snelheid.
LET OP
Orange Cable klanten hebben nog WEL een jaar contract. Dit komt omdat je met Orange een contract bent aangegaan en niet met Casema. Je kan dus NIET wisselen!

Dit blijkt niet waar te zijn! Alle orange contracten zijn gewoon over genomen door Ziggo! Je kan dus gewoon met 1 maand opzeggen of over stappen naar Alles-in-1 Extra

Telefoon nummers van Ziggo

Helpdesk (Technische en administratief)- 0900-1884

Vorige Delen

[Ziggo] @Home, Casema en Multikabel bundelen krachten
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 1
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 3
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5

Leuke Linkjes

Ziggo Website
EuroDOCSIS informatie pagina
Ziggo gebruikers forum
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/
HD PVR Informatie

Op en/of Aanmerkingen

Ik ben zelf geen medewerker van Ziggo. Veel informatie heb ik vanuit het vorige topic gehaald of vanaf de Ziggo website. Mocht iets nou hardstikke fout zijn of moet het anders, laat het mij even weten via een DM! Dan pas ik het meteen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Aan een nieuwe TS wordt hard gesleuteld overigens, bovenstaande informatie is outdated. Heb je nog informatie die ontbreekt? Stuur dan even een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300737

heel misschien kan je erbij zetten dat je bij digitaal tv pakket een ir Fox Humax gratis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Nietniks: in het nieuwe topic komt een nieuw overzicht van alle (huidig nieuwe) pakketten en eventuele voor- en nadelen van deze pakketten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het gevoel op de verkeerde plek te zijn? Je schrijft "nieuwe topic" maar dat is deze toch? Je kan de startpost ten alle tijde veranderen toch? Daar hoef je geen nieuwe topic voor te openen of snap ik iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
De startpost in dit nieuwe topic is inderdaad hetgeen wat aangepast gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 06:43
Anoniem: 300737 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:32:
Ik heb het gevoel op de verkeerde plek te zijn? Je schrijft "nieuwe topic" maar dat is deze toch? Je kan de startpost ten alle tijde veranderen toch? Daar hoef je geen nieuwe topic voor te openen of snap ik iets niet?
Na ongeveer 1000 posts wordt er een nieuw deel geopend. ("nieuw topic") :)

Het vorige topic ging daar al ruim over heen zie ik nu.

[ Voor 6% gewijzigd door VCDfan op 10-08-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313511

Remco Tr schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:56:
[...]

Ik had het zelfde probleem

Even je modem restten dmv reset knop. en je krijgt nieuwe dns'en en klaar!
Op mijn modem zit geen reset knop voor zover ik kan zien (alleen zo'n klein pinnetje wat je met een pen moet indrukken, maar dit hielp niet), dus heb ik de stekker er voor een halve minuut uitgelaten, maar ook dit mocht niet baten.. Nog steeds random disconnects. :( Ziggo maar even bellen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313511 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:37:
[...]

Op mijn modem zit geen reset knop voor zover ik kan zien (alleen zo'n klein pinnetje wat je met een pen moet indrukken, maar dit hielp niet), dus heb ik de stekker er voor een halve minuut uitgelaten, maar ook dit mocht niet baten.. Nog steeds random disconnects. :( Ziggo maar even bellen oid.
ik denk dat hij bedoelt softwarematig resetten, je moet naar een url als 191.0,0.1 nogwatte gaan en daar de waarden resetten en dan laten herstarten. Kijk ff in startpost of vorige topic voor meer info.
VCDfan schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:27:
[...]

Na ongeveer 1000 posts wordt er een nieuw deel geopend. ("nieuw topic") :)

Het vorige topic ging daar al ruim over heen zie ik nu.
Dat snap ik, maar hij schreef "in het nieuwe topic" en het leek dus over een nieuwe aankomende topic te gaan. "In dit nieuwe topic" had ik wel meteen begrepen

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 10-08-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

**sorrie, postjes samenvoegen vergeet ik soms, het is niet mijn bedoeling postjes onder mekaar te plaatsen**

[ Voor 196% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 10-08-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
[...]

Dat gaatje met pinnetje erin is de reset. Beter indrukken of langer indrukken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:12
Is die ziggo premium router eigenlijk ook dual band ? (de netgear wnr3500 rangemax wireless-N gigabit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
2fastTG schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:34:
Is die ziggo premium router eigenlijk ook dual band ? (de netgear wnr3500 rangemax wireless-N gigabit )
Volgens hun site niet:
IEEE 802.11n draft specification, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b, 2.4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 23-04 18:43
Kunnen degenen met een WRT-320N icm een Arris-modem misschien even kijken welke LAN-snelheid op de statuspagina van de modem vermeld staat?
Er staat bij mij namelijk 100 Full, maar dit zou volgens mij gewoon 1000 Full moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:50
Nog even terugkomend op die e-mails, het blijkt dat mn moeder vorige week maandag een e-mail heeft gehad met dat het nieuwe modem opgestuurd zal worden binnen enkele dagen..

We hebben alleen nog geen nieuw modem gezien 8)7

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:13
Marco schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:58:
Kunnen degenen met een WRT-320N icm een Arris-modem misschien even kijken welke LAN-snelheid op de statuspagina van de modem vermeld staat?
Er staat bij mij namelijk 100 Full, maar dit zou volgens mij gewoon 1000 Full moeten zijn.
Dat je LAN poorten 1gbit zijn, betekent niet dat je WAN poort ook meteen 1 gbit is hé :) (nb: heb de specs van deze router niet opgezocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Luqq schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:44:
[...]

Dat je LAN poorten 1gbit zijn, betekent niet dat je WAN poort ook meteen 1 gbit is hé :) (nb: heb de specs van deze router niet opgezocht)
De WAN-poort zou ook 1Gb moeten zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-04 15:55
[...]

Laat ik dan maar wat zeggen, want ik had hetzelfde probleem als jou. (Echter met een beetje zoekwerk kon je mijn bericht ook terugvinden, maargoed groot forum)

1. Sluit eens een laptop rechtstreeks op de modem aan en laat een ping lopen. Als het goed is zie je dan dat de verbinding gewoon stabiel is (vergeet niet je WiFi uit te zetten, anders probeerd ie ook over die lijn te pingen). Hetzelfde probleem had ik namelijk ook, ergens heb ik gehoord dat dit te maken heeft met de DNS van Ziggo.

2. Om dit te checken, sluit alles weer aan zoals het was (Ziggo Modem => Router => Laptop/PC) en laat een ping lopen naar het IP adres van google ( 74.125.77.104 ). Als dit wel werkt, kijk of je op je router een andere DNS kan instellen.

Mocht dit niet werken, dan is er toch iets mis tussen de communicatie tussen je Router en je Ziggo modem (ik had hetzelfde probleem). Dit kan je dus testen door punt 1 uit te voeren. Indien dit zo is raad ik je toch aan de Sitecom aan te schaffen (sluitallesaan.nl was het dacht ik), hierbij waren bij mij de problemen ineens verholpen.

Veel succes nog Ennehh als dit niet lukt, bel gewoon eens Ziggo...

[ Voor 5% gewijzigd door XiniX88 op 10-08-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Alleen de nieuwste Arris (DOCSIS3, TM702B?), die heeft gbit poort.
Maar wat Marco zegt: veel router hebben wel 4 1gbit switch poorten, maar de WAN 100mbit :+

@XiniX88: laatste paar dagen zijn de DNS servers van Ziggo weer heerlijk snel, zoals het hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 10-08-2009 19:08 ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 12:41
Ik zie niets over WAN- of LAN-snelheid staan op de statuspagina van mijn WRT320N, dus waar moet ik kijken?

Volgens mij moet je gewoon op de router kijken, 1 "saturnus LEDje" voor WAN en 4 "beeldschermpjes" voor LAN:

Groen = 1000 Mbps
Blauw = 100 Mbps

Ik zou eigenlijk andersom verwachten, want blauw is in mijn ogen meer een "turbokleur".

Maar goed, mijn Ubee EVM3200 modem geeft een keurig groen saturnus-LEDje, dus Gigabit. Voor de grap nog even iets anders (10/100 router) in de WAN poort gestoken en dan wordt 'ie blauw. Theorie klopt dus met de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Ik wil graag mijn oude digitale ontvanger testen, kan ik daarvoor mijn huidige smartcard voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Omdat mijn WRT54G Linsys router de 50mbit niet trok, heb ik een Sitecom WL-308 router aangeschaft.

Met de volgende resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/536762548.png
Regio 4881 (Zundert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 84457 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:34:
Ik wil graag mijn oude digitale ontvanger testen, kan ik daarvoor mijn huidige smartcard voor gebruiken?
Ja, Ziggo checkt alleen het nummer op de kaart en wat voor apparaat jij precies gebruikt zal hun aan hun achterwerk oxideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
KiPKaKDutcH schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:06:
Alleen de nieuwste Arris (DOCSIS3, TM702B?), die heeft gbit poort.
Maar wat Marco zegt: veel router hebben wel 4 1gbit switch poorten, maar de WAN 100mbit :+
Ik zal het nog even langzaam uitleggen want blijkbaar was ik niet helemaal duidelijk. ;)

Ik heb dus een Linksys WRT-320N welke een gigbit WAN-poort heeft.
Deze hangt aan de Arris TM702B welke ook een gigbit WAN-poort heeft.
Het probleem is nu dat als ik op de statuspagina van de Arris kijk er slechts 100 Mb wordt aangegeven ipv 1000 Mb.
Daarom vraag ik me af of mensen met dezelfde combinatie even kunnen kijken wat er bij hen op die statuspagina (http://192.168.100.1/cgi-bin/status_cgi) wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Volkert schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:42:
[...]

Ja, Ziggo checkt alleen het nummer op de kaart en wat voor apparaat jij precies gebruikt zal hun aan hun achterwerk oxideren.
Thnx, das duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Marco schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:46:
[...]

Ik zal het nog even langzaam uitleggen want blijkbaar was ik niet helemaal duidelijk. ;)

Ik heb dus een Linksys WRT-320N welke een gigbit WAN-poort heeft.
Deze hangt aan de Arris TM702B welke ook een gigbit WAN-poort heeft.
Het probleem is nu dat als ik op de statuspagina van de Arris kijk er slechts 100 Mb wordt aangegeven ipv 1000 Mb.
Daarom vraag ik me af of mensen met dezelfde combinatie even kunnen kijken wat er bij hen op die statuspagina (http://192.168.100.1/cgi-bin/status_cgi) wordt aangegeven.
Ik wil het ook wel even langzaam doen hoor:

Welke kleur heeft het saturnus-LEDje op je WRT320N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Marco schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:46:
[...]
LAN Enabled Up 1000 (Full)

Dat staat er bij mij...

Wat ik mij afvraag(?) zijn er menen met een arris modem waar in staat dat ze op een docsis3 aangesloten staan?

Bij mij staat n.m.l het volgende: Upstream 1 20.00 MHz 41.43 dBmV DOCSIS2.0 (ATDMA) 5120 32QAM

En dat is toch niet docsis3 toch?

[ Voor 25% gewijzigd door marcel23456 op 10-08-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

marcel23456 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:56:
[...]

LAN Enabled Up 1000 (Full)

Dat staat er bij mij...

Wat ik mij afvraag(?) zijn er menen met een arris modem waar in staat dat ze op een docsis3 aangesloten staan?

Bij mij staat n.m.l het volgende: Upstream 1 20.00 MHz 41.43 dBmV DOCSIS2.0 (ATDMA) 5120 32QAM

En dat is toch niet docsis3 toch?
Is normaal heb ik ook. Je haalt gewoon de 5mbit up en doet dit via docsis 2. Je downstream is wel docsis3.

Bij mij staat er overigens ook 1000 (Full).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:28
[...]

Dat knopje moet je 10 tot 20 sec ingedrukt houden en gewoon spanning erop laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Volkert schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:52:
[...]

Ik wil het ook wel even langzaam doen hoor:

Welke kleur heeft het saturnus-LEDje op je WRT320N?
Hmmm, vreemd allemaal.
Het ledje was dus eerst blauw.
Ik had al meerdere malen de router gereboot vanuit de beheerpagina, en dat hielp allemaal niets.
Maar nadat ik de voedingsstekker eruit had getrokken werd het ledje plotseling wel groen.
Blijkbaar zit daar dus vrij veel verschil in.
Anyway, bedankt voor de tip van de kleur van het ledje, want ik wist niet eens dat die 2 kleuren kon hebben.
Alles werkt nu dus zoals het hoort.
Ik was even bang dat, gezien de problemen met het Arris modem, de WAN-poort misschien per ongeluk stond geconfigureerd op 100 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:57
sjorremans schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:11:
Nog even terugkomend op die e-mails, het blijkt dat mn moeder vorige week maandag een e-mail heeft gehad met dat het nieuwe modem opgestuurd zal worden binnen enkele dagen..

We hebben alleen nog geen nieuw modem gezien 8)7
Je bent helaas niet de enigste. Iedereen die vorige week maandag (3-8) heeft nog geen modem gekregen.
Iedereen die een mail voor of na die datum heeft gekregen had binnen 1 a 3 dagen een modem in huis.
Dus een vreemde gang van zaken.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:00
BrokenRules schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:42:
Omdat mijn WRT54G Linsys router de 50mbit niet trok, heb ik een Sitecom WL-308 router aangeschaft.

[afbeelding]
Regio 4881 (Zundert)
Ik denk dat de routerverkopers wel blij zijn met de snelheidsverhogingen. Heb zelf de DIR-855 gekocht, al heb ik die meer gekocht voor het streamen van video, niet zo zeer vanwege ziggo.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Anoniem: 197857 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:36:
[...]

Is normaal heb ik ook. Je haalt gewoon de 5mbit up en doet dit via docsis 2. Je downstream is wel docsis3.

Bij mij staat er overigens ook 1000 (Full).
Bij mij staat er

Upstream 1 20.00 MHz 42.00 dBmV Mixed (TDMA and ATDMA) 2560 64QAM

Upload schommelt tussen de 3.7 en de 4.7 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
robbinonline schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:47:
[...]

Je bent helaas niet de enigste. Iedereen die vorige week maandag (3-8) heeft nog geen modem gekregen.
Iedereen die een mail voor of na die datum heeft gekregen had binnen 1 a 3 dagen een modem in huis.
En ik heb heb al de arris modem en wat krijg ik eergisteren per mail? jep de mail dat er een nieuwe modem aankomt. hoezo dubbel op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Een kabel modem trained niet in op een bepaalde snelheid toch, toch had ik laatst even mijn modem van de stroom gehaald.
En mijn router ook, en i haalde rond 0:00 maar rond de 40-42 mbit, terwijl dit eerst 48 was.
Dit kan toch niet liggen aan het feit dat ik het modem van de stroom heb gehaald ??

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Hebben mensen met de Ubee modem (en/of Dlink DIR-655) hetzelfde probleem als ik heb, zeer wisselende download snelheden via usenet, het maakt niet uit hoeveel draadjes ik open, met of zonder QoS/ traffic shaping, vanaf hoeveel usenet servers (heb giganews en heb een 60 Mb abbo erbij genomen via hitnews om te testen) soms gaat het met 4,5 MB/s, net haal ik 2 tot 3 MB/s continu. Het enige wat er tussen de 2 snelheden is gebeurt is het vast lopen van de modem. Ik haal echter via speedtests weer wel normale snelheden, de router upload test staat ook gewoon op 4800 kbps.
Ik zou bijna gaan zeggen dat het probleem in de modem zit, alleen hoe kan ik dat uitsluiten?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 09:57

[afbeelding]
Regio 4881 (Zundert)
Hoeveel had de WRT54G qua downloadsnelheid dan wel? Ik heb namelijk ook een WRT54G staan, en ik vraag me af of ik maar meteen een nieuwe router moet kopen (mailtje donderdag ontvangen) of dat het er nog even mee door kan.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-04 10:52
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:58:
Hebben mensen met de Ubee modem (en/of Dlink DIR-655) hetzelfde probleem als ik heb, zeer wisselende download snelheden via usenet, het maakt niet uit hoeveel draadjes ik open, met of zonder QoS/ traffic shaping, vanaf hoeveel usenet servers (heb giganews en heb een 60 Mb abbo erbij genomen via hitnews om te testen) soms gaat het met 4,5 MB/s, net haal ik 2 tot 3 MB/s continu. Het enige wat er tussen de 2 snelheden is gebeurt is het vast lopen van de modem. Ik haal echter via speedtests weer wel normale snelheden, de router upload test staat ook gewoon op 4800 kbps.
Ik zou bijna gaan zeggen dat het probleem in de modem zit, alleen hoe kan ik dat uitsluiten?
Heb precies hetzelfde probleem :'(
Ubee modem + Dlink 655 en lage/wisselende usenet snelheden !

Kan ook nog geen reden vinden, wat ik wel vreemd vind is, hoe meer draadjes ik gebruik met downloaden van usenet hoe trager als het wordt...

Lijkt haast een moden/capaciteit probleem van modem.

Heel vreemd

Meer mensen zelfde probleem?

[ Voor 12% gewijzigd door D3LTA op 11-08-2009 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

D3LTA schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 02:16:
[...]

Kan ook nog geen reden vinden, wat ik wel vreemd vind is, hoe meer draadjes ik gebruik met downloaden van usenet hoe trager als het wordt...

Lijkt haast een moden/capaciteit probleem van modem.

Heel vreemd

Meer mensen zelfde probleem?
Meer of minder draadjes maakt bij mij niet echt uit, het blijft allemaal dezelfde snelheid (zo ongeveer). Ik zal binnenkort weer eens de asus rx3041 aansluiten, al vermoed ik dat het niet in de router zit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
D3LTA schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 02:16:
[...]

Een echt "probleem" is het niet natuurlijk, want of het downloaden van een DVD nu 12 of 16 minuten duurt maakt niet heel veel uit qua levensgeluk.

Het downloaden van Usenet is HEEL wat anders dan het downloaden van een enkelvoudig bestand. Bij Usenet zijn het allemaal losse pakketjes die uiteindelijk weer samengebouwd worden tot grotere bestanden.

Anyway, de snelheid bij het downloaden van Usenet hangt af van:

- De drukte op het internet
- Drukte bij de Usenet (pay)server
- De oudheid van het bestand, Eweka/120 dagen+ geeft meestal maar halve snelheid
- Het aantal threads, bij teveel threads wordt het slechter
- De "dikte" van de threads, hoe mee kByte/s per thread, hoe beter
- De snelheid van je PC
- De volheid/fragmentatie van je schijf/schijven
- De snelheid van je netwerkverbindingen
- Gebruikte firewalls en andere netwerk scannig tools
- De capaciteit van je router
- Instellingen van je router, voorbeeld QoS of UPnP

En ja, ik heb het ook. De schaalbaarheid die je had met 20 Mbit en 2,3 MByte/s heb je niet meer, dus maak je borst maar nat als we naar 80, 100 en 120 Mbit/s gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 09:07

HellBeast

Oh My GoT!

[afbeelding]
Regio 4881 (Zundert)
Dat is raar, ik heb dezelfde router (WRT54G) en haal een strakke 5,7 mbyte met usenet.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
HellBeast schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:42:
[...]
Dat is raar, ik heb dezelfde router (WRT54G) en haal een strakke 5,7 mbyte met usenet.
Da's mooi, maar iets meer info graag!

- Welke payserver?
- Welk abonnement?
- Hoeveel threads?
- Welke reader/leecher?
- (Firmware) versie van de router?
- Netwerkverbindingen (100 Mbit of Gigabit?)

[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 11-08-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 20:57

Royz

Kleurenblind!!

Mijn Ziggo is helemaal uit de lucht zo te zien?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:46
Royz schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:16:
Mijn Ziggo is helemaal uit de lucht zo te zien?
Had ik vanmorgen ook last van tot zojuist. UItzetten van modem gedaan en hij kwam erg langzaam weer up. Bijzondere was voordat ik deed uitzetten gaf modem aan dat ik verbinding had maar ik had geen telefonie en geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Cave_Boy schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:24:
[...]

Had ik vanmorgen ook last van tot zojuist. UItzetten van modem gedaan en hij kwam erg langzaam weer up. Bijzondere was voordat ik deed uitzetten gaf modem aan dat ik verbinding had maar ik had geen telefonie en geen internet.
Sorry, ik bedoelde: https://mijn.ziggo.nl :p

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cave_Boy schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:24:
[...]

Hier ook last. Nooit problemen gehad met Ziggo verbinding. Gister even de stroom van het modem gehad. Kreeg vervolgens een nieuw IP en nu af en toe een paar minuten geen verbinding. Balen.

En de verbinding ligt er weer uit bij mij.

Hoe kan dat nou, altijd goed gewerkt en plots nadat ik het modem uit heb gehad is het mis. Het ligt dan toch niet aan mij???

[ Voor 13% gewijzigd door jelmervos op 11-08-2009 10:06 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 11:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
robbinonline schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:47:
[...]

Ik heb ook 3-8 het mailtje gehad alleen was ik net die dag op vakantie gegaan, Maar gisteren kwam ik terug en de postbode stond 15 min later met een pakketje voor de 2e keer voor de deur. 1e keer was 8-8 dus als ik thuis was geweest had ik hem al eerder gehad.
Overigens binnen 5 minuten draaide ik op volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 14:20
Als Alles in 1 Plus abonnee krijg ik geen nieuw modem? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Misschien kun je deze bij de Decoder toevoegen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1233146324.jpeg

Humax IRHD-5000C

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
KiPKaKDutcH schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:06:
[...]

@XiniX88: laatste paar dagen zijn de DNS servers van Ziggo weer heerlijk snel, zoals het hoort.
Ik heb zelf ook geen problemen met de DNS op dit moment, maar in deel 5 vertelde iemand dat het allemaal lag aan de DNS van Ziggo (die zou conflicteren met sommige andere modems routers) waardoor je verbinding er "uit" zou liggen.

Om dit te kunnen checken (of dit echt het probleem is) zou dat testje (pingen van een IP adres, niet een domain) voldoende moeten zijn. Zelf heb ik altijd "ping -t google.com" uitgevoerd, omdat ik er vanuit ging dat google.com maar 1 keer werd geresolved (het IP adres) en vervolgens een continue ping werd uitgezonden. Echter volgens hem was dat niet zo... en aangezien ik geen zin heb het uit te zoeken, wil ik het toch voor Dislocated uitsluiten dat het een DNS probleem is (DNS problemen zijn makkelijk op te lossen door een alternatieve DNS in te vullen, bespaard je het kopen van een nieuwe router).

Iig bij mij lag de verbinding er dus ook zo'n 20 keer per dag uit, echter als ik de laptop rechtstreeks aansloot bleef de verbinding wel up... Het bleek toch iets te zijn tussen de Router en de Modem.

En wat iemand anders zei, over een ping tussen de Router en de Modem, die had ik ook lopen, naar 192.168.100.1, deze bleef UP terwijl de ping naar google.com af en toe eruit lag, hieruit concludeerde ik dus FOUTIEF dat het een modem probleem was. Deze deed gewoon zijn werk, alleen leek mijn Router incompatible te zijn (blijft raar maar toch).

Vervolgens heb ik de Sitecom aangeschaft en heb ik 0,0 problemen meer (Ik had overigens een Linksys WRT54GL). Kortom het lag allemaal aan mn Linksys (blijft een raar verhaal, en normaal had ik hier nooit mee akkoord gegaan, maar ik was al meer dan 10 uur bezig met zoeken naar een oplossing, en zo'n router kost me maar 78 euro... en dan zijn wel direct mijn problemen opgelost).

[ Voor 15% gewijzigd door XiniX88 op 11-08-2009 11:39 . Reden: modem = router... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Volkert schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:32:
[...]

Een echt "probleem" is het niet natuurlijk, want of het downloaden van een DVD nu 12 of 16 minuten duurt maakt niet heel veel uit qua levensgeluk.

Het downloaden van Usenet is HEEL wat anders dan het downloaden van een enkelvoudig bestand. Bij Usenet zijn het allemaal losse pakketjes die uiteindelijk weer samengebouwd worden tot grotere bestanden.

Anyway, de snelheid bij het downloaden van Usenet hangt af van:

- De drukte op het internet
- Drukte bij de Usenet (pay)server
- De oudheid van het bestand, Eweka/120 dagen+ geeft meestal maar halve snelheid
- Het aantal threads, bij teveel threads wordt het slechter
- De "dikte" van de threads, hoe mee kByte/s per thread, hoe beter
- De snelheid van je PC
- De volheid/fragmentatie van je schijf/schijven
- De snelheid van je netwerkverbindingen
- Gebruikte firewalls en andere netwerk scannig tools
- De capaciteit van je router
- Instellingen van je router, voorbeeld QoS of UPnP

En ja, ik heb het ook. De schaalbaarheid die je had met 20 Mbit en 2,3 MByte/s heb je niet meer, dus maak je borst maar nat als we naar 80, 100 en 120 Mbit/s gaan.
Het maakt ensich niet uit, maar het onverklaarbare zit me wel dwars, als jij een Ferrari hebt die de ene keer wel 300 km/h gaat en de keer erna maar 100 km/h wil gaan zit je ook dwars.
QoS ed maakt niet uit, met een eenvoudigere router heb ik hetzelfde, de ene keer de volle 50 Mb, de keer erna (na een reset van de modem en daar lijkt het in te zitten) zeer wisselend. Alle punten die jij noemt doen er niet echt toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Ik zie door de bomen het bos niet meer... (ik had deze ookal bij de iHDR-5050c gepost maar ik denk dat hij hier beter tot zijn recht komt)_

Ik heb wat vragen over HDTV van Ziggo in combinatie met de iHDR-5050c:

Ziggo is druk bezig met de overstap naar CI+, maar hoe zit het met deze decoder, werkt deze op CI+ of op CI? en als het CI is, wat zijn dan de gevolgen voor de toekomst, is het dan mogelijk dat ik over 1,5 jaar weer een andere decoder moet hebben?

En een vraag over de abonementen:

Ik heb nu analoge televisie, maar ik wil naar digitaal bij Ziggo. Ik wil daarnaast HDTV zenders kunnen ontvangen en opnemen. (eventueel met uitbreidings pakketten). Wat heb ik dan precies nodig?

Een decoder, dus bijvoorbeeld de iHDR-5050c.

Basis abonnement van Ziggo
- verplicht a 16,25 p/m

Digitale televisie van Ziggo
- Wat kost dit? kan nergens een prijs vinden.

HDTV van Ziggo
- Volgens mij voor het ontvangen van Ned. 1, 2, 3 etc.. in HDTV a 3,95 p/m

HDTV Pakket etc..
- Optioneel voor bijvoorbeeld discovery in HDTV.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:58:
Je hebt geen Router thuis staan? Is en blijft ook een apparaat die connecties vasthoud... Sluit je PC eens rechtstreeks aan op het Modem van Ziggo, voordat je dat modem de schuld geeft. Hierdoor weet ik ook gelijk zeker dat er niet 20 andere (bij jou thuis) toevallig ook zitten te downloaden. Bijvoorbeeld P2P downloading, dit trekt je aantal connecties nog wel eens dicht, waardoor je snelheid omlaag springt.

En doe nu eens niet eigenwijs, en voer dit echt uit... Weet je direct waar het probleem ligt. Als je wil kan ik je ook op Eweka laten downloaden om te proberen of dat wel stabiel blijft... Moet je wel bovenstaande proberen, daarna mag je me DM'en.
ronaldmathies schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:44:
Ziggo is druk bezig met de overstap naar CI+, maar hoe zit het met deze decoder, werkt deze op CI+ of op CI? en als het CI is, wat zijn dan de gevolgen voor de toekomst, is het dan mogelijk dat ik over 1,5 jaar weer een andere decoder moet hebben?
Indien dit een door Ziggo ondersteunde decoder is, moeten ze deze voorlopig (dus zeker langer dan 1,5 jaar) blijven ondersteunen. De enige mensen die buiten de boot vallen zijn de mensen die met Alphacrypt bezig zijn. Dit zijn kaarten die je NIET bij ziggo besteld, maar waardoor je voorlopig nog wel TV kan kijken. Jij hoeft je hier geen zorgen over te maken.

Oja en verder, je beantwoord je eigen vragen al:
En een vraag over de abonementen:

Ik heb nu analoge televisie, maar ik wil naar digitaal bij Ziggo. Ik wil daarnaast HDTV zenders kunnen ontvangen en opnemen. (eventueel met uitbreidings pakketten). Wat heb ik dan precies nodig?

Een decoder, dus bijvoorbeeld de iHDR-5050c. <----------- (als die kan opnemen)

Basis abonnement van Ziggo
- verplicht a 16,25 p/m

Digitale televisie van Ziggo
- Wat kost dit? kan nergens een prijs vinden.

HDTV van Ziggo
- Volgens mij voor het ontvangen van Ned. 1, 2, 3 etc.. in HDTV a 3,95 p/m
Lees ziggo.nl eens, staat PRECIES wat je krijgt. HD ned 1 2 en 3 krijg je standaard al.

HDTV Pakket etc..
- Optioneel voor bijvoorbeeld discovery in HDTV.
Inderdaad OPTIONEEL

[ Voor 46% gewijzigd door XiniX88 op 11-08-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:30:
...

Je hebt voor jouw wensen deze ontvanger nodig om op te kunnen nemen en HDTV te kunnen kijken. Ziggo levert voor 16,25 p/m het digitale pakket met HD zenders NED 1, 2 en 3 bij je af. Er zijn geen kosten voor "digitale televisie". Je krijgt zowel het analoge als het digitale signaal thuis voor 1 prijs.

Dat HDTV pakket á 3,95 p/m heb je dus alleen nodig als je de zenders die daarin zitten wilt ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 11-08-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Vannacht valt ineens de internetverbinding weg. Ik zet de TV aan. Ook geen TV. Niks meer. Bellen evenmin. Lekker is dat. Modem staat ook te knipperen zo van: "ik ben alleen".

Ik denk van: "ha mss eindelijk de upgrade". Een uur later weer TV en internet. Maar nog altijd dezelfde snelheid. Modem nog eens reset. Nada .. zelfde. En uiteraard geen melding van onderhoud of een storing. Nee gewoon een uur helemaal niks zonder boe of ba. Go Ziggo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 11:48
wvkreg schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:19:
Ik denk idd van niet. Maar het is makkelijker als je vertelt wat voor modem je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
wvkreg schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:19:
Als het Motorola modem de inmiddels ingevoerde 25 Mbit/s aankan van het Z3 abonnement, dan kan het ook de 20 Mbit/s van Alles-in-1-Plus aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-04 13:09
Zo! Heb gister het Alles In 1 Extra pakket aangeschaft. Ik zit met smart te wachten op mijn modempje! :D

Alleen het opzeggen van Online ging een beetje stroef, mevrouw aan de andere kant was nogal arrogant.
Maar ja, ik zit in spanning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
XiniX88 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:44:

Indien dit een door Ziggo ondersteunde decoder is, moeten ze deze voorlopig (dus zeker langer dan 1,5 jaar) blijven ondersteunen. De enige mensen die buiten de boot vallen zijn de mensen die met Alphacrypt bezig zijn. Dit zijn kaarten die je NIET bij ziggo besteld, maar waardoor je voorlopig nog wel TV kan kijken. Jij hoeft je hier geen zorgen over te maken.

Het is inderdaad een door Ziggo ondersteunde decoder. Maar niemand heeft een idee of dit CI+ of CI is?

En over die abonnementen, op de ziggo site vind ik het nogal onduidelijk die abonnementen. Ga mischien vanmiddag maar eens langs bij een verkoop punt...

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 09:07

HellBeast

Oh My GoT!

Volkert schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:07:
[...]

Da's mooi, maar iets meer info graag!

- Welke payserver? XLNED-
Welk abonnement? Gold (9,95 per maand)
- Hoeveel threads? 10 (mag er 12 gebruiken dacht ik)
- Welke reader/leecher? Newsleecher 3.8 beta 8
- (Firmware) versie van de router? 7.2.00
- Netwerkverbindingen (100 Mbit of Gigabit?) 100mbit. Er zit zelfs nog een andere switch tussen op zolder

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

XiniX88 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:44:
[...]

Je hebt geen Router thuis staan? Is en blijft ook een apparaat die connecties vasthoud... Sluit je PC eens rechtstreeks aan op het Modem van Ziggo, voordat je dat modem de schuld geeft. Hierdoor weet ik ook gelijk zeker dat er niet 20 andere (bij jou thuis) toevallig ook zitten te downloaden. Bijvoorbeeld P2P downloading, dit trekt je aantal connecties nog wel eens dicht, waardoor je snelheid omlaag springt.

En doe nu eens niet eigenwijs, en voer dit echt uit... Weet je direct waar het probleem ligt. Als je wil kan ik je ook op Eweka laten downloaden om te proberen of dat wel stabiel blijft... Moet je wel bovenstaande proberen, daarna mag je me DM'en.

[...]

[...]
Ik heb hem al een tijd rechtstreeks aangesloten gehad en hetzelfde probleem.
Tot ik de nieuwe beta van newsleecher net installeerde, continu 5.5 MB/s moet de modem nog eens resetten en dan weer proberen, maar blijkbaar spreekt de nieuwe newsleecher op een andere manier de servers aan (zoiets had ik ook al gelezen in het UPC topic). Als ik het probleem met 2 routers heb, sluit ik die eigenlijk beide wel uit. Niemand zat verder te downloaden, 1 iemand in huis zat op dat moment te wow-en, en het lijkt me niet dat dat echt het probleem opleverd (zeker niet als QoS op dat moment uit stond en dat was bij hem te merken aan de latency).
Ik heb al een maand abbo op hitnews erbij genomen om te testen (helaas voor hitnews zijn ze wel een stuk trager dan giganews (en ja ik heb de 60 Mb abbo genomen, beide 6 draadjes via SSL))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:12:
[...]

Ik heb hem al een tijd rechtstreeks aangesloten gehad en hetzelfde probleem.
Ik kan je zo moeilijk verder helpen... Wat ik kan adviseren is om te kijken of je via bijvoorbeeld torrents wel gewoon je 50mbit haalt (wel 1 downloaden die goed word geseed), doe de 1 gb download test en kijk of daar je snelheid ook stabiel blijft of gebruik grabbit voor het downloaden van je .nzb bestanden.

Wat ik vermoed is dat je gewoon 50mbit aan kan, dat je modem de verschillende connecties ook gewoon aan kan, maar dat de lijn naar de VS traag is (latency of er te weinig bandbreedte is om naar de VS 50mbit te trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Is het trouwens mogelijk om bij het bestellen meteen die Humax iHDR-5050c te bestellen bij Ziggo of moet je deze dan zelf aanschaffen? ik zit namelijk eens die bestel procedure te doorlopen maar ik kom helemaal geen mogelijkheid tegen om aan te geven welke decoder ik zou willen.

Ik krijg het idee dat de lijst van ondersteunde decoders alleen maar aanwezig is om te laten zien welk in iedergeval werken. Maar standaard leveren ze (als je daarvoor kiest) een 'standaard' decoder erbij. Kan alleen niet zien welke dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
ronaldmathies schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:02:
[...]

Het is inderdaad een door Ziggo ondersteunde decoder. Maar niemand heeft een idee of dit CI+ of CI is?

En over die abonnementen, op de ziggo site vind ik het nogal onduidelijk die abonnementen. Ga mischien vanmiddag maar eens langs bij een verkoop punt...
Maakt verder niet uit of het CI of CI+ is (intern is t misschien zelfs SoftCAM). Ziggo kan in alle 2 de gevallen bepalen welke programma's je wel of niet op kan nemen. In het geval van CI+ is het alleen zo dat er nog een beveiliging bovenop zit, waardoor het beeld versleuteld blijft (mocht je het om deze reden vragen). Het maakt dus geen reet uit hoe het intern zit, je kan TV kijken en opnemen... wat is uberhaupt je reden dat je dit vraagt?

Mocht je het verwarren met interactieve TV, daarvoor heb je een hele andere decoder nodig. Verder is CI+ alleen handig omdat je dan niet meer een apart kastje naast je TV hoeft te hebben, en ondersteund ziggo dit nu dan dus ook (CI+) voor op TV's integenstelling tot CI.
ronaldmathies schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:32:
Is het trouwens mogelijk om bij het bestellen meteen die Humax iHDR-5050c te bestellen bij Ziggo of moet je deze dan zelf aanschaffen? ik zit namelijk eens die bestel procedure te doorlopen maar ik kom helemaal geen mogelijkheid tegen om aan te geven welke decoder ik zou willen.

Ik krijg het idee dat de lijst van ondersteunde decoders alleen maar aanwezig is om te laten zien welk in iedergeval werken. Maar standaard leveren ze (als je daarvoor kiest) een 'standaard' decoder erbij. Kan alleen niet zien welke dit is.
Bel ze op het gratis nummer, weet zeker dat het verkoopteam je kan verder helpen (kun je ook direct al je andere vragen kwijt). Wij zijn hier verder geen ziggo en t gaat allang niet meer over "Ervaringen", dus genoeg offtopic geweest zo denk ik :)

[ Voor 52% gewijzigd door XiniX88 op 11-08-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274567

Heb vandaag de bevestiging gekregen van ziggo voor bestelling, maar wat wordt bedoeld met ingangsdatum ordernummer? Die staat gepland voor over 2 weken en ik heb niet aangegeven dat ze het abonnement later moeten starten. Of betekend het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 274567 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:56:
Heb vandaag de bevestiging gekregen van ziggo voor bestelling, maar wat wordt bedoeld met ingangsdatum ordernummer? Die staat gepland voor over 2 weken en ik heb niet aangegeven dat ze het abonnement later moeten starten. Of betekend het iets anders?
Waarschijnlijk gaat dan je abonnement pas in, en krijg je rond die datum de apparatuur geleverd.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

XiniX88 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:31:
[...]

Ik kan je zo moeilijk verder helpen... Wat ik kan adviseren is om te kijken of je via bijvoorbeeld torrents wel gewoon je 50mbit haalt (wel 1 downloaden die goed word geseed), doe de 1 gb download test en kijk of daar je snelheid ook stabiel blijft of gebruik grabbit voor het downloaden van je .nzb bestanden.

Wat ik vermoed is dat je gewoon 50mbit aan kan, dat je modem de verschillende connecties ook gewoon aan kan, maar dat de lijn naar de VS traag is (latency of er te weinig bandbreedte is om naar de VS 50mbit te trekken).
Volgens speedtests haal ik die 50 Mb ook gewoon, de servers van giganews staan btw in Amsterdam. Het lijkt te wisselen na een reset van de modem wat een tig aantal keer per dag gebeurt (ook zonder downloaden) als we met zijn 3-en zitten te wow-en knalt ie er al uit (gisteren dus bijv gebeurt, skype gaat gewoon verder, modem moest echt gereset worden voor ie weer wilde reageren, lampjes bleven branden). Het rare is wel dat mijn upload lampje altijd rood is (upload zelf is wel inorde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274567

redfoxert schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:02:
[...]

Waarschijnlijk gaat dan je abonnement pas in, en krijg je rond die datum de apparatuur geleverd.
Ow ok. Vreemd dat het zolang duurt want heb geen datum opgegeven wanneer die in moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 14:20
grun93 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

Ik denk idd van niet. Maar het is makkelijker als je vertelt wat voor modem je nu hebt.
Motorola zwarte modem dus SBV5120E & SBV5121E

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 11-08-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-04 01:07

frG

Oke, even voor alle mensen met een D-link DIR 825 router, of eventueel een andere D-Link in de DIR serie.

Na veel problemen met de snelheid van bijna alle sites heb ik dan toch eindelijk de oorzaak gevonden, speedtest gaf vaak 10Mbit of 20Mbit aan en de meeste sites ging de download met een snelheid van ~500-2000KBps.

De oplossing is om de router manual op 100Mbit te zetten (WAN poort), schijnt een probleem in de Firmware te zijn dat die 1 Gbit nog niet lekker werkt, wellicht is dit ook het probleem van andere gebruikers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

frG schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:49:
Oke, even voor alle mensen met een D-link DIR 825 router, of eventueel een andere D-Link in de DIR serie.

Na veel problemen met de snelheid van bijna alle sites heb ik dan toch eindelijk de oorzaak gevonden, speedtest gaf vaak 10Mbit of 20Mbit aan en de meeste sites ging de download met een snelheid van ~500-2000KBps.

De oplossing is om de router manual op 100Mbit te zetten (WAN poort), schijnt een probleem in de Firmware te zijn dat die 1 Gbit nog niet lekker werkt, wellicht is dit ook het probleem van andere gebruikers hier.
Waar kan je dat precies veranderen, die test wil ik wel even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:25:
[...]

Volgens speedtests haal ik die 50 Mb ook gewoon, de servers van giganews staan btw in Amsterdam. Het lijkt te wisselen na een reset van de modem wat een tig aantal keer per dag gebeurt (ook zonder downloaden) als we met zijn 3-en zitten te wow-en knalt ie er al uit (gisteren dus bijv gebeurt, skype gaat gewoon verder, modem moest echt gereset worden voor ie weer wilde reageren, lampjes bleven branden). Het rare is wel dat mijn upload lampje altijd rood is (upload zelf is wel inorde).
Ok mogelijke oorzaken:
- Server waar je download is te traag (gegevens moeten uit VS komen) waar heb ik leren lezen
- Programma waarmee je download heeft kuren... je hebt de beschikbare bandbreedte dus wel, maar het programma kan er niet mee overweg
- Modem houd geen stabiele verbinding (kakt dus na even te hebben gedownload in) of de verbinding van ziggo zelf kakt ergens in...

Kortom:
- probeer eens iets anders groots te downloaden met meerdere connecties (P2P torrents)
- probeer een ander programma zoals grabit of sabnzbd
- probeer 1gb files eens te downloaden en kijk of je verbinding niet na een aantal seconde inkakt

maar dit is natuurlijk een herhaling van de oplossingen die ik je net al aandroeg. Volgensmij ligt het namelijk aan jouw PC of software inplaats van jouw modem. Als het aan 1 van die 2 ligt, moet je hier uiteraard niet zijn (gaat over ziggo internet en niet over problemen met newsleecher).

Succes!

@hieronder (okey, volgende pagina als je niet op /last zit):
Bij ziggo moet je het inderdaad niet van de service hebben, maar als het eenmaal werkt...

[ Voor 4% gewijzigd door XiniX88 op 12-08-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Rampzalig daar bij Ziggo. (AiE-Extra)

1 Augustus Internet geleverd, heeft 5 dagen gewerkt (ong 12x korte disconnects per dag), daarna in het geheel niet meer. (Online lampje bleef maar knipperen @ arris modem).

Contact opgenomen met Ziggo, 2de lijn die zouden er na kijken.
na 3 dagen nog niets belde ik weer, deze keer was m'n modem defect en zou een monteur langskomen.(afspraak voor 14 augustus)
Had "geluk" want een afspraak viel uit en kwam vandaag (de 11de).
(Gister belde ziggo zelf om dit te laten weten, ik vroeg nog of ze een nieuw modem bij hadden en kreeg het antwoord "Ja")

Monteur net langs geweest, heeft hetzelfde gedaan als ik (Reset), daarna nam hij contact op met de 2de lijn monteur.

Die wist te melden dat het lag aan de provisioning en ik kon een beetje meeluisteren en hoorde hem vertellen "Zeg maar dat je je plicht gedaan hebt". En hij is vervolgens weggegaan met de melding dat de 2de lijn er zich mee bezig zou gaan houden...

Heb het nu opgezegd en opnieuw aangevraagd, deze keer wel een nieuw modem (duurt een week zei ie)

Dit alles terwijl die monteur gewoon een modem had liggen in zn auto, maar er te lam voor was om aan te sluiten (imo!)

Heb in de deze dagen niets anders gedaan dan research op Arris, "online lampje" en ziggo.
Heb verschillende mensen gevonden met precies! hetzelfde probleem als mij met als oplossing een ander modem.

Schandalig de gang van zaken daar..

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 11:48
wvkreg schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:35:
Motorola zwarte modem dus SBV5120E & SBV5121E
In dat geval krijg je geen ander modem. Hoeft ook niet, dit modem kan makkelijk 20/3 Mbs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:00:
[...]

Waar kan je dat precies veranderen, die test wil ik wel even proberen
Welke router heb je ? Bij mij stond het onder Advanced -> Advanced Network -> WAN port speed.

Nou weet ik niet of dit alleen een issue is bij de DIR-825, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GSlayer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:38:

[knip]

Schandalig de gang van zaken daar..
Zo gaat het bij elk groot bedrijf, waar je geen persoonlijk aandacht krijgt kan ik je als monteur vertellen. (niet werkzaam voor 1 van de internetleveranciers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiniX88 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:02:
[...]

Laat ik dan maar wat zeggen, want ik had hetzelfde probleem als jou. (Echter met een beetje zoekwerk kon je mijn bericht ook terugvinden, maargoed groot forum)

1. Sluit eens een laptop rechtstreeks op de modem aan en laat een ping lopen. Als het goed is zie je dan dat de verbinding gewoon stabiel is (vergeet niet je WiFi uit te zetten, anders probeerd ie ook over die lijn te pingen). Hetzelfde probleem had ik namelijk ook, ergens heb ik gehoord dat dit te maken heeft met de DNS van Ziggo.

2. Om dit te checken, sluit alles weer aan zoals het was (Ziggo Modem => Router => Laptop/PC) en laat een ping lopen naar het IP adres van google ( 74.125.77.104 ). Als dit wel werkt, kijk of je op je router een andere DNS kan instellen.

Mocht dit niet werken, dan is er toch iets mis tussen de communicatie tussen je Router en je Ziggo modem (ik had hetzelfde probleem). Dit kan je dus testen door punt 1 uit te voeren. Indien dit zo is raad ik je toch aan de Sitecom aan te schaffen (sluitallesaan.nl was het dacht ik), hierbij waren bij mij de problemen ineens verholpen.

Veel succes nog Ennehh als dit niet lukt, bel gewoon eens Ziggo...
Met een laptop rechtstreeks aan het modem deed 'ie het perfect. Hoe kom ik op m'n router? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Start eens door de handleiding te lezen, mocht je daar niets in vinden kan je proberen een tweaker zover te krijgen je te helpen aan de hand van het doorgeven van merk en typenummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

frG schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:55:
[...]

Welke router heb je ? Bij mij stond het onder Advanced -> Advanced Network -> WAN port speed.

Nou weet ik niet of dit alleen een issue is bij de DIR-825, maar het is het proberen waard.
Ik heb ook die DIR-825 vandaar dat ik benieuwd was.

Ik heb net ff getest, en er is inderdaad een verschil

Als ik em op 100mbit inste, zit ik met dl/ul/ op 46.4/4.46
Zet ik em op auto 1000mbit dan is de dl/ul 16.1/4.45
Zet ik em op 1000mbit dan is de dl/ul 38.3/4.42

Er is inderdaad een verschil merkbaar

Heb jij toevallig de nieuwste firmware 2.01EU ?
Deze heb ik namelijk wel, misschien dat een oudere versie dat verschil niet heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:40:
Start eens door de handleiding te lezen, mocht je daar niets in vinden kan je proberen een tweaker zover te krijgen je te helpen aan de hand van het doorgeven van merk en typenummer :)
Gedaan, in de handleiding staat:
Standaard heeft de router IP-adres: 192.168.31.1
Dat is dus m'n "standaard gateway" oid maar als ik dat adres intyp krijg ik gewoon "deze pagina kan niet worden weergegeven". Heb de handleiding gevolgt en m'n instellingen in Internet Explorer ook goed gezet, maar nog kan ik er niet op. Heb een Sweex LW310.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien kun je er alleen bij via UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:54:
[...]

Ik heb ook die DIR-825 vandaar dat ik benieuwd was.

Ik heb net ff getest, en er is inderdaad een verschil

Als ik em op 100mbit inste, zit ik met dl/ul/ op 46.4/4.46
Zet ik em op auto 1000mbit dan is de dl/ul 16.1/4.45
Zet ik em op 1000mbit dan is de dl/ul 38.3/4.42

Er is inderdaad een verschil merkbaar

Heb jij toevallig de nieuwste firmware 2.01EU ?
Deze heb ik namelijk wel, misschien dat een oudere versie dat verschil niet heeft ?
Ja ik heb de 2.01EU, op de D-Link forums heeft iedereen het over dat wan speed probleem, zet ik hem manual op 1000Mbit dan heb ik ongeveer rond de ~20Mbit, dus 100Mbit is het voor mij, dat wordt vervelend als Ziggo upgraded naar 120Mbit, en ze hebben dit issue nog niet gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vanmiddag met de helpdesk gebeld van Ziggo vanwege mijn uitvallende verbinding, we kwamen niet verder dan het veranderen van het MAC adres van mijn router.

Maar ik vroeg ook wanneer mijn Alles-in-1 Plus verbinding sneller wordt, hij zei dat dit al gebeurd was maar ik merk helemaal niks. Heb nog steeds 10/1,5 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jelmervos schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:26:
Misschien kun je er alleen bij via UTP kabel.
Mijn PC is de enige die via een UTP kabel is verbonden met de router. De rest (twee laptops) gaat via een draadloze verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

frG schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:49:

Leuk als we straks 100 Mb of meer krijgen, al vraag ik me af waarom er dan wel 20 Mb gehaald wordt. is dit bevestigd door d-link?

[edit] getest op auto10/100/1000 via speedtest.ziggo.nl
48.4 Mb down, 4.3 Mb up

Firmware Version: 1.21EU
Hardware Version: A4
DIR-655

[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-08-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-04 20:40
Ik had iets heel merkwaardigs vandaag.

Ik belde namelijk Ziggo over het feit dat de laatste week de uploadsnelheid soms lager dan de helft kon zijn wat het normaal zou moeten zijn.

Dus de vrouw van de klantenservice zegt, ja haal de router er eens tussen uit en sluit hem dan direct aan op het modem (na herstarten van het modem en de PC), dus ik krijg ineens 12.5 Mbit / 2.83 Mbit (terwijl ik Alles-in-1 Plus heb 10 / 1,5 normaliter) en daarvoor 10 / 0.64 kreeg. Ik sluit even later gewoon me router weer aan (nadat ik de modem, de router en de PC gereset had). En ik deed weer een speedtest en toen kreeg ik gewoon bijna 20 Mbit / 2.83 Mbit. Alsof de vrouw van de klantenservice ineens de snelheidsverhoging had laten doorvoeren (terwijl het 1 september pas zou gebeuren).

Postcode 1781

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:57:
[...]

Leuk als we straks 100 Mb of meer krijgen, al vraag ik me af waarom er dan wel 20 Mb gehaald wordt. is dit bevestigd door d-link?

[edit] getest op auto10/100/1000 via speedtest.ziggo.nl
48.4 Mb down, 4.3 Mb up

Firmware Version: 1.21EU
Hardware Version: A4
DIR-655
Ik weet inderdaad niet zeker of dit ook voor andere D-Link's in de DIR serie geld, tot zover volgens mij alleen voor de DIR-825. Echt handig is het niet, D-Link heeft nog er nog geen eens op gereageerd, echter hoop ik wel dat ze zich bewust zijn van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 13:07
Ziggo begint langzamerhand toch de falen. Laatste tijd komt het regelmatig voor dat ik mn IP lease via router moet verversen. Disconnect en reconnect op router dus. Dan is verbinding weer direct terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:26

vr6-only

Blub Blub

pfff eerste paar dagen een zeer stabiele en snelle verbinding. De afgelopen twee dagen zakt de verbinding continue onderuit.

Net ook weer. 5 kbps......

Heb de Arris reset knop voor zo'n 20 sec ingedrukt gehouden en nu lijkt alles weer vlot te gaan. Maar de vraag is voor hoelang?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 17:41
Welke firmware draai je op je WRT54G? Ik draai DD-WRT 2.4 en verwacht niet echt veel problemen met de 50MB upgrade (80MB wordt misschien een ander verhaal).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
frG schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:28:
[...]

Ja ik heb de 2.01EU, op de D-Link forums heeft iedereen het over dat wan speed probleem, zet ik hem manual op 1000Mbit dan heb ik ongeveer rond de ~20Mbit, dus 100Mbit is het voor mij, dat wordt vervelend als Ziggo upgraded naar 120Mbit, en ze hebben dit issue nog niet gefixed.
De USA versie zit al op 2.02NA...

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ascathon schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:21:
Ziggo begint langzamerhand toch de falen. Laatste tijd komt het regelmatig voor dat ik mn IP lease via router moet verversen. Disconnect en reconnect op router dus. Dan is verbinding weer direct terug.
Ik ken dit probleem, de modem is zich dan aan het reseten (of is vast gelopen) toevallig ook de Ubee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

frG schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:10:
[...]

Ik weet inderdaad niet zeker of dit ook voor andere D-Link's in de DIR serie geld, tot zover volgens mij alleen voor de DIR-825. Echt handig is het niet, D-Link heeft nog er nog geen eens op gereageerd, echter hoop ik wel dat ze zich bewust zijn van het probleem.
Hebben jullie dit met wifi of ook bekabeld?

Ik haal bekabeld gewoon 48~49mbit met de dir-825 met Firmware Version: 2.01EU
Met wifi haal ik wel maar 20~25mbit, ik verweet dit eigenlijk aan de b/g ontvanger in de laptop, niet aan de router. De statitieken van de laptop zijn op dit moment dan ook: Mode 802.11g Rate 54M Signal(%) 54 in de wireless statistieken, dus zo had ik beredeneerd dat de 25mbit daar een logisch vervolg op was.

Ik heb overigens alle trafic shaping en QoS uit gezet, misschien dat je hier ook nog eens naar kan kijken of dat bij jullie aanstaat? Want bij mij lijkt het dus prima te werken met 1000mbit auto op de wan poort

Maar aangezien hij het bij mij dus wel perfect doet bekabeld met dezelfde firmware lijkt het me raar als het een router / firmware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 13:07
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:08:
[...]

Ik ken dit probleem, de modem is zich dan aan het reseten (of is vast gelopen) toevallig ook de Ubee?
Zonet weer. Nee, SB5152 nog iets oid. Die zwarte telefonie modem iig. En in de logs is niets te zien. Uptime van langer dan de disconnect van zonet en geen logevents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG

frG

Ascathon schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:21:
Is het mogelijk om Unicasting in te schakelen op je router ? Volgens mij is dit voor extra compatibiliteit bij de Ziggo DHCP Servers, pin me er niet op vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ascathon schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:14:
[...]

Zonet weer. Nee, SB5152 nog iets oid. Die zwarte telefonie modem iig. En in de logs is niets te zien. Uptime van langer dan de disconnect van zonet en geen logevents.
Ik heb sinds gister hetzelfde probleem, vaak valt de verbinding weg en kan het oplossen door Release + Renew te doen in mijn router. Signaal sterkte e.d. zijn goed, Ziggo medewerker kon niks ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

Sinds vandaag verhoogd, alles in 1 plus

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/537689580.png

Postcode 97xx

[ Voor 6% gewijzigd door agaam op 11-08-2009 23:09 ]

Pagina: 1 2 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.