Acties:
  • +13 Henk 'm!

Inhoud

Terug naar boven

Inleiding

Ziggo ontstond op 1 februari 2007 uit een fusie van @Home, Casema en Multikabel. Op 16 mei 2008 gingen deze drie bedrijven verder onder een nieuwe naam: Ziggo. Tussen februari 2007 en mei 2008 stond de organisatie bekend onder de holdingnaam: Zesko.
Behalve dat Ziggo diensten levert aan particulieren is er ook een groot scala aan mogelijkheden voor de zakelijke markt. Binnen dit topic worden vooral de particuliere diensten; (Digitale)TV/Radio, Internet, Telefonie en Mobiel Internet besproken.

Sinds 13 April 2015 is Ziggo overgenomen door Liberty Global (Eigenaar van UPC).
Liberty Global heeft na de overname UPC en Ziggo samengevoegd.
Het merknaam UPC is sinds 13 April 2015 verdwenen van de markt en is als een bedrijf doorgegaan onder de naam Ziggo.

Omdat er verschillen zitten in de netwerken in het voormalige UPC en Ziggo gebied spreken we in dit topic over fUPC en fZiggo (formerUPC en formerZiggo).

Ziggo is actief in de oranje gekleurde gebieden op de kaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOAjTtAlCR2aJ49MkKc6WXjxDr4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mjwUw75yOW5DARnphUaLtaKG.png?f=user_large

Terug naar boven

(Digitale)TV/Radio

Op de website www.ziggo.nl zijn de meest recent pakketten en tarieven te vinden. Om al deze informatie hier over te nemen voegt niets toe.

Digitale en analoge zenderoverzichten kan je hier vinden

@Chris.nl heeft een overzicht gemaakt van de TV kanalen welke je kunt bekijken met een internet-only abonnement. In de tabel staat tevens de kwaliteit per zender benoemd.

Terug naar boven

https://www.ziggo.nl/klan...ie-netwerk-id-instellen#/

De ongecodeerde zenders in het TV basis pakket zijn tegenwoordig bijna allemaal HD (netwerk ID 4444). Alleen de commerciële NL kanalen. (RTL en SBS) zijn nog SD. Er zijn ook een paar lokale zenders op de kabel die nog in SD uitzenden, die krijg je ook met een smartcard niet in HD. Heb je een smartcard dan zijn alle zenders in HD en heb je netwerk ID 5555 nodig.

Ziggo Frequentie en netwerk-ID

• Frequentie: 474.00*
  • Netwerk-ID: 5555*
  • Modulatie: 64-QAM
  • Symboolsnelheid: 6875
Ziggo Zenders zonder smartcard bekijken (FTA Zenders)
  • Netwerk-ID: 4444*
  • Symboolsnelheid: 6875
Ziggo (fUPC) Frequentie en netwerk-ID
  • Netwerk-ID: 5555*
  • Symboolsnelheid: 6900
Ziggo (fUPC) Zenders zonder smartcard bekijken (FTA Zenders)
  • Netwerk-ID: 4444*
  • Symboolsnelheid: 6900
Terug naar boven

Internet

Ziggo voorziet in een glasvezelkabel netwerk, waarbij de laatste meters via coax kabel wordt getransporteerd. Er ligt glasvezel in jouw wijk, maar niet tot in je woning als je klant bent bij Ziggo.
Terug naar boven

Ziggo icm mobiele telefonie

Ziggo en Vodafone combineren geeft recht op klant voordelen zoals extra data of extra TV zenders. Deze voordelen gelden ook voor de dochteronderneming van Vodafone -> Hollandsnieuwe.
Terug naar boven

Contractduur

De abonnementen van Ziggo zijn elke dag opzegbaar. Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand.
Het kan zijn dat je een contract voor 12 maanden afsluit. Dit is het geval wanneer je gebruikt maakt van aanbiedingen. Vraag dit bij een nieuwe aanvraag altijd aan de medewerker.
De maand opzeg termijn gaat in op de dag dat Ziggo uw opzegging ontvangt. Opzegging op 13 mei betekent dat 12 juni de eerst mogelijke einddatum van het abonnement is. Uiteraard is het ook mogelijk een latere einddatum te kiezen.
Terug naar boven

Modems

Ziggo levert op dit moment de Connect Box v2 zwart bij de hogere abonnement snelheden, een modern modem welke WiFi6 ondersteund en je thuis kunt uitbreiden met WiFi pods. Dit modem is in staat om DOCSIS 3.0 en 3.1 te ondersteunen. In bridge gebruikt dit modem rond de 9 watt en blijft koel aanvoelen.

Op dit forum houden ze een lijst bij van veel firmware updates.
Terug naar boven

DNS Servers

De volgende DNS servers worden op dit moment gebruikt door Ziggo:

IPv4:
62.179.104.196 UPC
213.46.228.196 UPC
84.116.46.20 Ziggo
84.116.46.21 Ziggo
89.101.251.228 Ziggo
89.101.251.229 Ziggo
84.116.46.22 Ziggo
84.116.46.23 Ziggo
212.54.44.54 Ziggo
212.54.40.25 Ziggo
212.54.35.25 Ziggo

IPv6
2001:b88:1002::10
2001:b88:1202::10
2001:730:3e42:1000::53
2001:730:3e42::53
Terug naar boven

Uploadcapaciteit

Er wordt veel geschreven over de "magere" upload bij Ziggo, dat is een keuze gedreven door de techniek. Er is in een kabelnetwerk een aanzienlijke beperking op upload mogelijkheden.

Bij uploadverkeer worden normaliter OFDMA (D3.1) en ATDMA (D3.0) tegelijk aangesproken. De vier ATDMA-kanalen leveren ~120 Mbps capaciteit op 64-QAM.

De capaciteit van het huidige OFDMA-kanaal van ~15 MHz breed is circa 100 Mbps op 1024-QAM (IUC 9). In sommige wijknetten is al een tweede OFDMA-kanaal toegevoegd (na de ATDMA-kanalen) om extra capaciteit te creëren. De totale upstream-capaciteit van ~220 of ~320 Mbps geldt inderdaad voor het hele wijknet van 500 modems.

Ziggo ondersteunt de modulatie 4096-QAM (momenteel) alleen voor OFDM, niet voor OFDMA. IUC 13 is de hoogst mogelijk data IUC met de laagste/slechtste modulatie, zoals hierboven aangegeven. Voor hogere modulaties dan IUC 9 met 1024-QAM zijn 5 en 6 beschikbaar (voor resp. bijv. 4096- en 2048-QAM), maar deze worden (nog) niet door Ziggo gebruikt, ondersteuning hiervoor is ook optioneel binnen DOCSIS 3.1.

Voor het overzicht, hieronder de modulatie per data IUC. Deze wordt toegepast op de data subcarriers. Ziggo heeft voor zowel OFDM als OFDMA de subcarriers geconfigureerd op 50 kHz breedte (OFDM: 4K FFT, OFDMA: 2K FFT).

Extra info: stormfly in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11"
  • 9 = 1024-QAM
  • 10 = 512-QAM
  • 11 = 256-QAM
  • 12 = 64-QAM
  • 13 = 16-QAM
Terug naar boven

Contactgegevens

Als je een vraag wil stellen aan Ziggo dan kan je op de volgende manieren in contact komen met Ziggo

Telefonisch: 0900-1884 (Gebruikelijke belkosten) of 1200 (gratis) als je Vaste telefonie klant bent.
Iedere dag: 08.00 – 20.00 uur
Klantenservice: die vind je hier
Ziggo winkels: vind je op de website van Ziggo.nl
Terug naar boven

Veelgestelde vragen

:? Hoe zet ik mijn modem in of uit bridgemodus

Via dit formulier

:? Hoe lees ik de DOCSIS waardes uit
Wanneer je een slechte/trage internetverbinding ervaart is het verstandig om ook even naar je DOCSIS waardes te kijken.

Voor de Connect Box:Je komt dan automatisch op de pagina met je DOCSIS waardes
DOCIS 3.1 modem waarden
Bij D3.1 wordt gebruik gemaakt van profielen, hoe beter jouw coax DOCSIS signaal hoe meer bandbreedte in het profiel gebruikt kan worden. De profiel nummering is voor download en upload gespiegeld.

Voor OFDM (downstream) lopen de profile ID's van 0 (256-QAM) tot 3 (4096-QAM). Profile ID 3 het hoogste profiel ID biedt dus de hoogste capaciteit. Voor OFDMA (upstream) lopen de IUC's (Interval Usage Codes) van 9 t/m 13 waar de laagste IUC de hoogste capaciteit biedt. Zie jij in je modem logs vele profiel wisseling per uur of ODFM profiel 0 dan kan dit duiden op een probleem met je verbinding.

Downstream is OFDM, upstream is OFDMA. OFDM is momenteel 168 MHz breed, maximum per kanaal is 192 MHz. Per kanaal kan één modem tegelijk zenden, al worden in de praktijk alle kanalen tegelijk door een enkel modem gebruikt (bonding). Bij OFDM(A) wordt echter gesproken over subcarriers van 25 of 50 kHz breed (Ziggo gebruikt 50 kHz) en bij OFDMA kan iedere subcarrier (binnen hetzelfde kanaal) voor een ander modem worden gebruikt.

Wat zijn dan ideale waardes voor D3.1 OFDM?
Ziggo stelt dat de Rx power dient tussen -8 tot 11 dBmV te liggen op een CM/STB, -2,5 tot 12 dBmV op het AOP. Een Europees modem moet waarden tussen -13 en 17 dBmV accepteren, het bereik van -15 tot 15 dBmV is voor Amerikaanse modems.

Downstream RxMER Waardes:
35 dB minimum. 39 dB of hoger aanbevolen

Upstream Power Waardes D3.1:
DOCSIS3.1 modems:
OFDMA: > 30 dBmV, < 45 dBmV, optimaal: 36~38 dBmV.
DOCIS 3.0 modem waarden
Wat zijn dan ideale waardes voor D3.0 ATDM?

Ziggo stelt dat de Rx power dient tussen -8 tot 11 dBmV te liggen op een CM/STB, -2,5 tot 12 dBmV op het AOP. Een Europees modem moet waarden tussen -13 en 17 dBmV accepteren, het bereik van -15 tot 15 dBmV is voor Amerikaanse modems.

Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen

Upstream Power Waardes D3.0:
DOCSIS3.0 modems:
ATDMA: > 36 dBmV, < 51 dBmV, optimaal: 42~44 dBmV.

:? Hoe werkt kabelinternet
Op deze pagina (in het engels) vind je hoe kabelinternet ongeveer werkt

:? Wat is DOCSIS
Wikipedia

:? Wat zijn de SMTP/POP/IMAP adressen van Ziggo
De standaardinstellingen van de Ziggo mailserver zijn:
POP
  • servertype voor inkomende e-mail: pop.ziggo.nl
  • servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
IMAP
  • servertype voor inkomende e-mail: imap.ziggo.nl
  • servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
:? Heeft Ziggo ook nieuwsgroepen
Sinds de overname van Ziggo door Liberty Global worden er geen nieuwsgroepen meer aangeboden bij nieuwe abonnementen.

:? Hoe meet ik het beste mijn snelheid
Er zijn verschillende sites om je snelheid te meten maar ze zijn niet allemaal even betrouwbaar.
Meet eerst via http://speedtest.ziggo.nl/
Download daarna verschillende testbestanden, hieronder een aantal servers waar je die bestanden kan downloaden:? Waar kan ik eenvoudig kabels en dergelijke aanschaffen
Via de volgende webshops schaf je eenvoudig kabels en dergelijke aan welke goedgekeurd zijn voor en door Ziggo

Ziggo's eigen webshop

Cable Home
Coaxkabel Winkel
Sluitallesaan.nl

:? Waar vind ik alle voorwaarden van Ziggo
Alle voorwaarden voor de Ziggo producten vind je op deze pagina

:? Heeft Ziggo nog meer extra diensten
Jazeker!
Een aantal zijn al besproken in deze post maar een volledig overzicht van de extra diensten zoals "Internet beveiliging" en "Entertainment & Priority" vind je hier

:? Waar vind ik een overzicht met alle storingen en geplande werkzaamheden
Die kan je hier vinden

:? f-what ?
Ziggo bestond voordat Liberty Global het overnam uit de fusie van voormalig Multikabel, @home en Casema. Dit was toen samengevoegd onder de nieuwe naam Ziggo (werknaam Zesko) naast Ziggo had je ook UPC wat in een groot gebied actief was.
Omdat Ziggo intern nog uit 2 bedrijven bestaat (voormalig UPC en voormalig Ziggo) kan de verspreiding van apparatuur nog verschillen.
Om aan te geven in welk gebied je zit spreken we nu over former ziggo en former UPC oftewel voormalig Ziggo of voormalig UPC-gebied.

Terug naar boven

Gerelateerde topics

Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel
\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat
[DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
[DVB-C] Ziggo Mediabox Next
Terug naar boven

Ziggo Webcare

Ziggo heeft een Webcare-team dat actief is op twitter en op diverse fora.
Het Ziggo Webcare-team is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 9.00 tot 17.30 uur (m.u.v. officiële feestdagen).
Het twitteraccount van Ziggo Webcare is: @ZiggoWebcare
Ze zijn actief op de volgende fora:Terug naar boven

foto's coax infra

De architectuur is als volgt:

CMTS -> glasvezelkabel -> HFC Wijknode -> coaxkabel naar groepsversterker -> coaxkabel naar meerdere eindversterkers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjtNo-xNLJ-x71poestdW52mAh8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N0hNIs50d3bBcKNd36PqAm6f.webp?f=fotoalbum_large
Wijkcentrum met glasvezel en HFC node (coax to glas omzetting)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yk1ipcSNHClChamgZkDADNJNaak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrPit49Z9OmtquOkB6scGReY.jpg?f=fotoalbum_large
Groepsversterker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JP3HdgV69i6V-2HxzK_xEoSTK7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EcWjF61HdBR3yqCF3rX3lUyF.webp?f=fotoalbum_large
Groepsversterker gecombineerd met Eindversterker (rechtsonder)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UkCJqHp6DmIc-Av4qe9zN7xYkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdoN5oaJNFfOLuPmjFHcgLoK.jpg?f=fotoalbum_large
Eindversterker

Terug naar boven

Tot slot

Ook al heb ik geprobeerd dit bericht zorgvuldig te produceren met de meest actuele gegevens dan kan het nog zijn dat ik ergens iets over het hoofd heb gezien of niet juist heb verwoord.
Wanneer je verbeteringen hebt of aanvullingen hebt stuur me dan een Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif dan pas ik het zo spoedig mogelijk aan. Of nog beter: word mede-auteur :*)

Terug naar boven

[ Voor 255% gewijzigd door stormfly op 04-07-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 11:30
Mr. Freeze in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Waar zie je die cashback actie ergens? Die heb ik net even gemist.
Disney is niet alleen voor de kids leuk hoor, staat veel moois voor volwassenen op.
Tsja je moet een keuze maken :+
HBO valt ons héél erg tegen, Netflix hebben we standaard, Prime video kijken we ook niet naar om ook al hebben we het en Disney deden we altijd alleen in de wintermaanden maar die is ook best duurder geworden nu ik deze alleen nog goedkoper via Roemenië kan kijken. Dus Disney is het meest interessant voor ons.

Via de site https://meervoordeel.nl/meer/ingactieziggo kom je op de actiepagina, om af te kunnen ronden moet je de code van ING invullen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J0SBpSD.png

12x €35,75 - €100,- cashback = €329 voor een heel jaar. -> €27,4167 per maand.
Daar kunnen de overige aanbieders hier niet tegen op, geen enkele. Zelfs de aanbieders van de 2e glasvezelkabel die net bij de voordeur ligt (glaspoort) zijn niet interessant.

[ Voor 8% gewijzigd door JvdW op 09-12-2023 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 00:34
JvdW schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:25:
Mr. Freeze in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

[...]

12x €35,75 - €100,- cashback = €329 voor een heel jaar. -> €27,4167 per maand.
Daar kunnen de overige aanbieders hier niet tegen op, geen enkele. Zelfs de aanbieders van de 2e glasvezelkabel die net bij de voordeur ligt (glaspoort) zijn niet interessant.
Let erop dat er een fout zit in de prijs van 35.75 euro - Ziggo zal je de juiste prijs van 39euro per maand bevestigen (daadwerkelijk de 50% van de basisprijs van 78 euro). Je komt dus iets hoger uit maar nog altijd een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jewie schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:31:
[...]

Let erop dat er een fout zit in de prijs van 35.75 euro - Ziggo zal je de juiste prijs van 39euro per maand bevestigen (daadwerkelijk de 50% van de basisprijs van 78 euro). Je komt dus iets hoger uit maar nog altijd een prima deal.
Hangt dat niet af van je TV pakket, dat kan namelijk nog 1 stapje goedkoper dan de de prijs die jij noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewie
Dat kan, maar ik zie hierboven Elite + TV Complete voor een basisprijs van 78euro. Als daar dan 50% korting vanaf gaat kom je uit op 39 euro. Ik heb hetzelfde 'gekregen' net als een aantal anderen hier.

UIteraard kan je ook kiezen voor TV Start maar dan is de basisprijs van 78euro ook lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:14
Jewie schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:31:
[...]

Ben hier wel benieuwd naar. Ik had die deal ook tijdje geleden via pepper gespot en aangeschaft. In de bevestiging van Ziggo staat inderdaad de hogere prijs. Maar op mijn bevestiging van meervoordeel de lagere prijs

Is er ergens door één van beide partijen officieel iets gecommuniceerd hierover?

Dus niet de pepperaars in de comments, dat geloof ik meestal niet :+

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 09-12-2023 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 13:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je hem kan opleuken met wat begeleidende tekst en mogelijk wat pijltjes met tekst in de afbeelding dan neem ik hem graag op in de startpost.

EDIT op een groot scherm zie ik dat er wel dat er tekst bij staat.

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 10-12-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn interpretatie:
  • xx MHz: 15 MHz breed OFDMA kanaal (verkeerd aangegeven in SagemCom UI)
  • Subcarriers zijn (bron) 50KHz breed voor 2K FFT, 300 actief = 300*50 = 15000 KHz breed
  • 38, 45, 52, 58 MHz ATDMA upload kanalen (frequentie in modem UI = midden van band)
  • Een boel 6.x MHz brede DVB-C/DOCSIS banden
  • 831-1000 MHz OFDM/DOCSIS 3.1 kanaal
  • Sucarriers zijn 50KHz breed voor 4K FFT in downstream, 3301 actief (mijn modem) * 50 KHz = 165MHz effectief, 168 MHz breed kanaal: 831+168 = 999
Je ziet downstream ook de "pilot carriers" in het DOCSIS 3.1 OFDM kanaal. Daar weet ik niet veel van. Mijn intuïtie is dat ze gebruikt worden door het modem om (a) het kanaal te vinden en (b) de demping per frequentie te kunnen inschatten.

Er zit een bepaalde relatie tussen het vermogen van de pilot carriers (ontvangen sterkte * breedte) en het normale kanaal (ook daar: ontvangen sterke * breedte).

Mijn modem, gebruikt als referentie voor de frequenties
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJv2l5xlFScXN4XIfUl_uv3No5o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2ukhYrB95i9m97XJhBgg0naP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAXbkQTF1Fy0R9d33ZCwgj7iYFo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CXXrJLEJKwnPYIxNoZdGXsja.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
30 Mbyte aan data die ik niet terug krijg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:29:
[...]

Mijn interpretatie:
  • xx MHz: 15 MHz breed OFDMA kanaal (verkeerd aangegeven in SagemCom UI)
  • Subcarriers zijn (bron) 50KHz breed voor 2K FFT, 300 actief = 300*50 = 15000 KHz breed
  • 38, 45, 52, 58 MHz ATDMA upload kanalen (frequentie in modem UI = midden van band)
  • Een boel 6.x MHz brede DVB-C/DOCSIS banden
  • 831-1000 MHz OFDM/DOCSIS 3.1 kanaal
  • Sucarriers zijn 50KHz breed voor 4K FFT in downstream, 3301 actief (mijn modem) * 50 KHz = 165MHz effectief, 168 MHz breed kanaal: 831+168 = 999
Je ziet downstream ook de "pilot carriers" in het DOCSIS 3.1 OFDM kanaal. Daar weet ik niet veel van. Mijn intuïtie is dat ze gebruikt worden door het modem om (a) het kanaal te vinden en (b) de demping per frequentie te kunnen inschatten.

Er zit een bepaalde relatie tussen het vermogen van de pilot carriers (ontvangen sterkte * breedte) en het normale kanaal (ook daar: ontvangen sterke * breedte).

Mijn modem, gebruikt als referentie voor de frequenties
[Afbeelding][Afbeelding]
Die sub carriers doorgrond ik nog niet helemaal, kan een D3.1 modem nu tegelijk met andere modems data binnen halen? Traditioneel in D3.0 bundelen de modems alle kanalen en kan er in feite maar 1 modem zenden of ontvangen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:54:
[...]

Die sub carriers doorgrond ik nog niet helemaal, kan een D3.1 modem nu tegelijk met andere modems data binnen halen? Traditioneel in D3.0 bundelen de modems alle kanalen en kan er in feite maar 1 modem zenden of ontvangen toch?
Ik begrijp de fysieke laag niet goed genoeg om hier met zekerheid wat over te zeggen.

Ik denk dat er wel meerdere modems tegelijkertijd kunnen ontvangen. Voor zenden wordt de tijd verdeeld zodat er per kanaal maar één modem tegelijk zendt. Beetje zoals wifi verwacht ik.

ATDMA: Advanced Time Division Multiple Access

Bij andere technieken (wifi/mobiel) zijn er tijdsloten waaronder iedereen tegelijk, met kans op collisions om tijd vraagt om data te verzenden. Die wordt dan toegewezen en daarin upload het modem echt.

Hier zijn betere artikelen over dan mijn uitleg hoop ik 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gisteren had ik een Ziggo medewerker aan de deur. Er waren blijkbaar klachten in de buurt en of alles bij ons goed werkte qua WiFi en internet Ik heb geen klachten, dus hij kon weer verder.

Meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Het klonk verder niet verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@Olaf van der Spek Het lijkt mij verdacht genoeg. Volgens mij is het een smoesje om overal aan te bellen en te kijken of er bewoners thuis zijn.

Als ziggo zoiets doet lijkt mij het toch eenvoudig om vantevoren een mailte daar over te sturen. Klanten waar alles wel goed werkt kunnen die mail lezen en klanten die wel problemen hebben kunnen het aanbellen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:07
Olaf van der Spek schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:46:
Gisteren had ik een Ziggo medewerker aan de deur. Er waren blijkbaar klachten in de buurt en of alles bij ons goed werkte qua WiFi en internet Ik heb geen klachten, dus hij kon weer verder.

Stellen ze alleen wat vragen of doen ze een ‘scan’ van je wifi netwerk?

Zo ja, dan zou ik m’n settings en wachtwoord veranderen. Maar goed, ik ben dan ook zo achterdochtig als wat bij iedereen die aanbelt

[ Voor 6% gewijzigd door Yorro op 10-12-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Yorro schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:02:
Stellen ze alleen wat vragen of doen ze een ‘scan’ van je wifi netwerk?
Ik had geen problemen, dus er is ook niks gescand en er zijn geen wachtwoorden gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:13:
[...]

Ik had geen problemen, dus er is ook niks gescand en er zijn geen wachtwoorden gedeeld.
Het ‘dus’ is niet juist. Menig klant verandert het wachtwoord en SSID niet van het modem/router. Dan zitten ze er zo op. Ook als je een kort wachtwoord hebt, zijn ze zo klaar.
Een paar weken geleden op het werk een ethische hacker op bezoek gehad; het is verbazend wat ze allemaal kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 10-12-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Kan oprecht een onschuldige monteur zijn geweest die in de straat bezig was en wou checken of de gehele straatkast een storing had. Maar tegenwoordig weet je maar nooit....

Ik had van de week een persoon aan de deur met zwarte jas, KPN ID-badge erop en tablet in de hand. Vlotte babbel "Bent u de man die in dit huishouden alles regelt?". Hem vriendelijk gezegd dat ie beter zijn tijd niet kan verdoen en niet uit laten praten.

Zelf heb ik het meeste moeite met vergunningloze schoffies met tablet en vlotte babbel "Voor goed doel X doe ik een project, wil je machtigen voor eenmalige of maandelijkse afschrijving?" "Ja, kan alleen via machtiging, ivm veiligheid, weet je wel?". Nou nee dus, want een beetje legitieme collecte/actie heeft een vergunning en klassieke bus met ook TikkieQR erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04 13:02
Op een of andere manier kan ik niet meer inloggen op mijn zwarte ziggo modem. Ik probeer 192.168.178.1 maar kom niet in het menu. Nu staat het modem in bridage mode, maar dat zal toch niet uit moeten maken? Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 18:32
Chris89 schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:34:
Op een of andere manier kan ik niet meer inloggen op mijn zwarte ziggo modem. Ik probeer 192.168.178.1 maar kom niet in het menu. Nu staat het modem in bridage mode, maar dat zal toch niet uit moeten maken? Iemand tips?
In bridge mode heb je met http://192.168.100.1 een betere kans ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04 13:02
garp schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:38:
[...]

In bridge mode heb je met http://192.168.100.1 een betere kans ;-)
Thanks had hem net uit de startpost gevonden.
Kan je hem ook zelf uit bridge mode halen? Of kan alleen ziggo dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:25
meesje schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:20:
[...]

Het ‘dus’ is niet juist. Menig klant verandert het wachtwoord en SSID niet van het modem/router. Dan zitten ze er zo op. Ook als je een kort wachtwoord hebt, zijn ze zo klaar.
Een paar weken geleden op het werk een ethische hacker op bezoek gehad; het is verbazend wat ze allemaal kunnen.
Vroeger wel, toen was er een relatie tussen het ssid naam en het wachtwoord.
Tegenwoordig worden die dingen random gegenereerd en in chip gezet. Is niets onveilig aan een standaard wachtwoord op je ziggo modem

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Chris89 schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:42:
[...]

Moet ziggo doen. Even bellen…

[ Voor 12% gewijzigd door garp op 10-12-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Chris.nl schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:27:
[...]
Kan oprecht een onschuldige monteur zijn geweest die in de straat bezig was en wou checken of de gehele straatkast een storing had. Maar tegenwoordig weet je maar nooit...
Ziggo heeft daadwerkelijk problemen bij de ene klant die veroorzaakt worden door een andere klant in de straat. En doordat dat vaak sporadische problemen zijn kan je dit niet makkelijk meten.

Aan de andere kant: Een hele straat aflopen om te kijken of de AOPs recent genoeg zijn is nogal inefficient.
Ik had van de week een persoon aan de deur met zwarte jas, KPN ID-badge erop en tablet in de hand. Vlotte babbel "Bent u de man die in dit huishouden alles regelt?". Hem vriendelijk gezegd dat ie beter zijn tijd niet kan verdoen en niet uit laten praten.
Herkenbaar. KPN is erg agressief (zakelijke) abonnementen deur tot deur aan het verkopen. Kennelijk werkt dit beter dan een goede aanbieding geven.
Zelf heb ik het meeste moeite met vergunningloze schoffies met tablet en vlotte babbel "Voor goed doel X doe ik een project, wil je machtigen voor eenmalige of maandelijkse afschrijving?" "Ja, kan alleen via machtiging, ivm veiligheid, weet je wel?". Nou nee dus, want een beetje legitieme collecte/actie heeft een vergunning en klassieke bus met ook TikkieQR erop.
Dat is een businessmodel keuze. Deur tot deur verkoop kan niet uit bij eenmalige donaties. Als vrijwilligers rondgaan voor donaties werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:48:
[...]

Ziggo heeft daadwerkelijk problemen bij de ene klant die veroorzaakt worden door een andere klant in de straat. En doordat dat vaak sporadische problemen zijn kan je dit niet makkelijk meten.

Aan de andere kant: Een hele straat aflopen om te kijken of de AOPs recent genoeg zijn is nogal inefficient.
Tja vroeger werd je ontkoppeld in de wijkkast. Daarmee werd voorkomen dat er storing werd geïnjecteerd in het wijknet. En illegaal TV kijken werd voorkomen. Nu zullen ze de FTEs er niet meer voor vrij kunnen maken.

Ziggo heeft wel servicescans en dan ontvangen klanten een bericht dat hun verbinding nagekeken/verbetert kan worden. Zoek maar eens op de ziggo community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris89 schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:42:
[...]

Toegevoegd aan de startpost.
https://www.ziggo.nl/klan...nternet-wifi/bridge-modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:11:
Tja vroeger werd je ontkoppeld in de wijkkast. Daarmee werd voorkomen dat er storing werd geïnjecteerd in het wijknet. En illegaal TV kijken werd voorkomen. Nu zullen ze de FTEs er niet meer voor vrij kunnen maken.
Denk regio gebonden dat je werd ontkoppeld, hier nooit gebeurd.
Als Ziggo als eerste eens begint om alle niet abonnees af koppelt in de straatkast de storingen al voor de helft terugnemen.
Ondanks de "Multitap" hier voor gemaakt is om storingen/sluitingen te weren.
*Kost wel wat extra afsluitdopjes
**Nieuwe abonnees verplichten met monteur voor aansluiting + juiste AOP
stormfly schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:11:
Ziggo heeft wel servicescans en dan ontvangen klanten een bericht dat hun verbinding nagekeken/verbetert kan worden. Zoek maar eens op de ziggo community.
Service scan is enkel maar een ping naar de betreffende klant toe, enkel bij klachten van de verbinding.
En op afstand kunnen ze wel in je modem kijken kwa log, maar lang niet zo goed als een monteur.
Via ziggo wordt er altijd dan ook gevraagd wat de tijdstip is van de storingen (Ofwel noteren)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 11:30
Jewie schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 21:39:
Dat kan, maar ik zie hierboven Elite + TV Complete voor een basisprijs van 78euro. Als daar dan 50% korting vanaf gaat kom je uit op 39 euro. Ik heb hetzelfde 'gekregen' net als een aantal anderen hier.

UIteraard kan je ook kiezen voor TV Start maar dan is de basisprijs van 78euro ook lager...
Klopt inderdaad!
Heb vandaag de mail ontvangen van Ziggo met de juiste bedragen. Maar er wordt niets genoemd over een foutief weergeven tarief. Meervoordeel heeft het dus niet opgelost terwijl het ondertussen wel bekend moet zijn lijkt mij.

Ziggo zegt ook nog: "U begint met het doe-het-zelf-installatiepakket en online helpen we u stap voor stap."
Maar volgens mij heb ik nog een oude AOP :? Kunnen ze mij een nieuwe meesturen of moet daarvoor weer iemand langskomen, volgens mij zaten ze er "vroeger" bij in de doos.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kKg09MW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
PatRamon schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:19:
[...]
Denk regio gebonden dat je werd ontkoppeld, hier nooit gebeurd.
Als Ziggo als eerste eens begint om alle niet abonnees af koppelt in de straatkast de storingen al voor de helft terugnemen.
Ondanks de "Multitap" hier voor gemaakt is om storingen/sluitingen te weren.
*Kost wel wat extra afsluitdopjes
**Nieuwe abonnees verplichten met monteur voor aansluiting + juiste AOP
Ik denk dat er niet actief oud-klanten losgekoppeld worden. Maar bij storingen lijkt mij dit één van de eerste stappen die ze doen.

Voorwaarde is wel dat de administratie van kabel -> huisnummer klopt. Als dat niet klopt geeft het veel problemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Ik heb wel eens een Ziggo medewerker aan de deur gehad die aangaf dat mijn signaal 'te sterk' was en storingen op het netwerk gaf. Na wat metingen heeft hij er toen een of andere 'DB-onderdrukker' op de coax-aasluiting van het modem geplaatst en daarmee was het na wat vervolg metingen prima. Hij heeft toen ook meteen maar even mijn aansluiting in de meterkast bijgewerkt en de TV-versterker iets anders ingedeeld.

Ik kon me wel voorstellen dat als iemand met een storing in de wijk/straat klaagt dat ze dan proberen na te kijken of een andere gebruiker dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
JvdW schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:52:
[...]

Klopt inderdaad!
Heb vandaag de mail ontvangen van Ziggo met de juiste bedragen. Maar er wordt niets genoemd over een foutief weergeven tarief. Meervoordeel heeft het dus niet opgelost terwijl het ondertussen wel bekend moet zijn lijkt mij.

Ziggo zegt ook nog: "U begint met het doe-het-zelf-installatiepakket en online helpen we u stap voor stap."
Maar volgens mij heb ik nog een oude AOP :? Kunnen ze mij een nieuwe meesturen of moet daarvoor weer iemand langskomen, volgens mij zaten ze er "vroeger" bij in de doos.

[Afbeelding]
Vroeger zat zo'n nieuw AOP in de doos, nu komt er inderdaad iemand ervoor langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Jewie schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:12:
Ik heb wel eens een Ziggo medewerker aan de deur gehad die aangaf dat mijn signaal 'te sterk' was en storingen op het netwerk gaf. Na wat metingen heeft hij er toen een of andere 'DB-onderdrukker' op de coax-aasluiting van het modem geplaatst en daarmee was het na wat vervolg metingen prima. Hij heeft toen ook meteen maar even mijn aansluiting in de meterkast bijgewerkt en de TV-versterker iets anders ingedeeld.

Ik kon me wel voorstellen dat als iemand met een storing in de wijk/straat klaagt dat ze dan proberen na te kijken of een andere gebruiker dit veroorzaakt.
Sindsdien sta je op een livestream terwijl je op de bank zit te kijken naar je tv })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:21:
[...]

Ik denk dat er niet actief oud-klanten losgekoppeld worden. Maar bij storingen lijkt mij dit één van de eerste stappen die ze doen.

Voorwaarde is wel dat de administratie van kabel -> huisnummer klopt. Als dat niet klopt geeft het veel problemen :X
Hier staat vaak de straat kast vaak open en alles is aangesloten terwijl er maar de helft een abbo hebben.

Hier hoeven ze enkel jou kabel in de straatkast op een andere positie te zetten van de multitap.
Zo wordt je signaal gedempt van de straatkast af.

Afbeeldingslocatie: https://www.3dkabel.nl/images/P/dmv12c9-sl-detail-MFC-12T-12-VD.jpg
*Voorbeeld multitap / dempingen per aansluiting

[ Voor 4% gewijzigd door PatRamon op 10-12-2023 20:26 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Klinkt als die vage gozer die bij mij (op afspraak geinitieerd vanuit Ziggo onder valse voorwendselen) kwam.

Zie Wolly in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
laurens0619 schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:58:
[...]

Vroeger wel, toen was er een relatie tussen het ssid naam en het wachtwoord.
Tegenwoordig worden die dingen random gegenereerd en in chip gezet. Is niets onveilig aan een standaard wachtwoord op je ziggo modem
Behalve dan dat het wachtwoord gewoon op dat kaartje staat geschreven wat achter op je modem zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:25
Wolly schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:45:
[...]

Behalve dan dat het wachtwoord gewoon op dat kaartje staat geschreven wat achter op je modem zit :+
Als ik een buitenstaander fysiek bij mijn modem kan komen is het wifi wel het laatse waar ik mij zorgen om zou maken ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• femke29
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-12-2023
Wie heeft hier ervaring mee?
We zijn nu een jaar tevreden klant bij Ziggo, de kosten voor internet en tv waren 43,50 per maand , maar nu dat jaar voorbij is gaan we naar 73 euro per maand. Best veel dus. Ik zou kunnen overstappen , er zijn mooie aanbiedingen overal, maar dat vind ik wel gedoe met nieuwe apparatuur ed.
Ik zie bij Ziggo geen aanbiedingen staan om je als klant te houden , ik lees op internet verschillende mensen die gebeld hebben en geen mooie aanbieding krijgen. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:47

rvk

femke29 schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:49:
Ik zie bij Ziggo geen aanbiedingen staan om je als klant te houden , ik lees op internet verschillende mensen die gebeld hebben en geen mooie aanbieding krijgen. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Zelf bellen met de afdeling retentie (via opzeggingen optie) is (momenteel) volgens mij de enige manier om korting te krijgen. Hoeveel korting is helemaal aan jezelf. Hoe goed je babbel en bluf is. 6 mnd €10 korting krijg je eigenlijk altijd wel. Je zit dan wel weer aan een jaarcontract. 6 mnd €20 moet ook nog wel kunnen. Met een beetje praten en argumenteren (trage upload, hoge ping, glasvezel aansluiting reeds in huis) is het mogelijk om 9 mnd €20 korting te krijgen en heel soms zelfs €30. En als je echt bereidt bent om weg te lopen dan zit er misschien zelfs meer in maar daar heb ik hem ervaring mee. Maar het hangt dus allemaal af van de medewerker die je spreekt en je eigen babbel.

Zorg wel dat je dus de afdeling retentie hebt want andere afdelingen zeggen waarschijnlijk gewoon "doei".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
femke29 schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:49:
Wie heeft hier ervaring mee?
We zijn nu een jaar tevreden klant bij Ziggo, de kosten voor internet en tv waren 43,50 per maand , maar nu dat jaar voorbij is gaan we naar 73 euro per maand. Best veel dus. Ik zou kunnen overstappen , er zijn mooie aanbiedingen overal, maar dat vind ik wel gedoe met nieuwe apparatuur ed.
"Geen mooie aanbieding" is zeker zonder informatie over wat die aanbieding dan was nogal subjectief. Zelf heb ik nu 2 keer / jaar 6 maanden €20 korting gekregen. En tuurlijk, 12 maanden 50% korting en gratis Disney+ is (schandalig) veel goedkoper en maakt het zelfs goedkoper dan het goedkoopste abonnement (denk zels goedkoopste abonnement zonder TV erbij?). Dus enerzijds is €120 korting okay (iets is beter dan niets), maar in vergelijking met nieuwe klanten die ruim €300 korting krijgen kom je er als jarenlange klant bekaaid vanaf.

Maarja, mijn enige alternatief is ADSL (geen VDSL, en ook geen pair bonding), max 30Mbit/s down. En dat is, zeker in verhouding nog veel duurder. En Delta is al ruim een jaar met de aanleg van glasvezel bezig, maar goedkoopste internet + TV is buiten de actieperiode ook duurder dan Ziggo Start + KabelTV (/Ziggo Go).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• femke29
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-12-2023
RobertMe schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:03:
[...]

"Geen mooie aanbieding" is zeker zonder informatie over wat die aanbieding dan was nogal subjectief. Zelf heb ik nu 2 keer / jaar 6 maanden €20 korting gekregen. En tuurlijk, 12 maanden 50% korting en gratis Disney+ is (schandalig) veel goedkoper en maakt het zelfs goedkoper dan het goedkoopste abonnement (denk zels goedkoopste abonnement zonder TV erbij?). Dus enerzijds is €120 korting okay (iets is beter dan niets), maar in vergelijking met nieuwe klanten die ruim €300 korting krijgen kom je er als jarenlange klant bekaaid vanaf.

Maarja, mijn enige alternatief is ADSL (geen VDSL, en ook geen pair bonding), max 30Mbit/s down. En dat is, zeker in verhouding nog veel duurder. En Delta is al ruim een jaar met de aanleg van glasvezel bezig, maar goedkoopste internet + TV is buiten de actieperiode ook duurder dan Ziggo Start + KabelTV (/Ziggo Go).
Excuus, ik dacht dat het duideljk was in mijn post....we kregen een jaar lang 30,- per maand korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:54

hiervoor had ik toen ook een monteur voor de deur, gehele blok had steeds probleem met internet en ikzelf nergens last van gehad, toen bleek dat er iets mis was met de versterker in m'n meterkast wat de signaal bij anderen weg drong. na aanpasing van monteur was het weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!
femke29 schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:13:
[...]

Excuus, ik dacht dat het duideljk was in mijn post....we kregen een jaar lang 30,- per maand korting
Dat is de nieuwe klant korting die je had ;) Maar je vroeg naar de ervaringen met bellen voor korting als bestaande klant en dat je gelezen had dat de korting dan tegen valt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jewie
Yorro schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:15:
[...]

Sindsdien sta je op een livestream terwijl je op de bank zit te kijken naar je tv })
Het verklaart waarom ik opeens bakken geld binnen haal met een eerder zo dood OnlyFans profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Laatst online: 20-04 17:11
Heeft er iemand ervaring met de overstap van de witte Connectbox naar de nieuwe zwarte Sagemcom?
Ik heb de Connectbox nu ruim 6 jaar en wifi valt af en toe uit of is traag, voorheen nooit last van. Ook is het onmogelijk om zelf DNS servers in te stellen, dus dat zou mooi meegenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 10:07
Tuktop schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:12:
Heeft er iemand ervaring met de overstap van de witte Connectbox naar de nieuwe zwarte Sagemcom?
Ik heb de Connectbox nu ruim 6 jaar en wifi valt af en toe uit of is traag, voorheen nooit last van. Ook is het onmogelijk om zelf DNS servers in te stellen, dus dat zou mooi meegenomen zijn.
waarom zet je m niet in bridge met eigen router erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:29

angerfist-yentl

vake bei te bange!

PatRamon schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:22:
[...]

Hier staat vaak de straat kast vaak open en alles is aangesloten terwijl er maar de helft een abbo hebben.

[...]

Hier hoeven ze enkel jou kabel in de straatkast op een andere positie te zetten van de multitap.
Zo wordt je signaal gedempt van de straatkast af.

[Afbeelding]
*Voorbeeld multitap / dempingen per aansluiting
Maar als ze jou aansluiting dan op zoon aansluiting zetten met meer of minder demping halen ze dan een andere klant niet van die aansluiting af? (en dan gaat die klagen) en wordt je weer terug gezet na weken of hoe werkt dat? Dat Ziggo gewoon hoopt dat een klant bij zit dit niet klaagt en die mag dan op de hoogste demping? ik zelf heb namelijk vrij hoge DB's bij mijn download kanalen zitten.

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Tuktop schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:12:
Ja, hier vorig jaar deze overstap gemaakt. Een wereld van verschil, de Sagemcom is veel stabieler en heeft in mijn ervaring al een beter wifi bereik. Maar omdat ik er zo'n DECO M4 setje bij kreeg, staat de sagemcom in bridgemodus en wordt wifi geregeld door de decos (zakeljk abo, kreeg ze in bruikleen erbij).

Erg tevreden mee, maar stappen binnenkort over naar nieuw (privé) abonnement, dus even kijken hoe het dan gaat met nieuw modem en zo'n wifi 6 pod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
commentator schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:29:
[...]

waarom zet je m niet in bridge met eigen router erachter?
Meer gedoe/instellen, extra kastje, extra kosten, en dan ben ik zelf verantwoordelijk voor het functioneren van het ding. Heb het overwogen hoor, maar ik probeer het eerst even op te lossen door Ziggo aan het werk te zetten :)

Plus ik ga overstappen naar glasvezel zodra het is aangesloten, en weet niet zeker of mn volgende modem (odido) ook een bridge mode gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

Tuktop schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:57:
[...]

Plus ik ga overstappen naar glasvezel zodra het is aangesloten, en weet niet zeker of mn volgende modem (odido) ook een bridge mode gaat krijgen.
Als je een goede router hebt (Fritzbox bijvoorbeeld), ga je die van Odido niet eens nodig hebben. Zelf geef ik de voorkeur aan een eigen router ivm allerlei instellingen die je bespaard blijven bij een routerwissel, denk al je iot apparaten die vaak lastig te wijzigen zijn (deurbel, thermostaat, verwarming e.d.)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:07:
[...]

Als je een goede router hebt (Fritzbox bijvoorbeeld), ga je die van Odido niet eens nodig hebben. Zelf geef ik de voorkeur aan een eigen router ivm allerlei instellingen die je bespaard blijven bij een routerwissel, denk al je iot apparaten die vaak lastig te wijzigen zijn (deurbel, thermostaat, verwarming e.d.)
Dat zijn juist de dingen waarvoor een eigen router geen zin heeft. Dat is niet meer dan de WiFi instellingen in de router van de provider even aanpassen. Is juist simpeler om dat te doen, dan om je eigen router te configureren normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

bjusterbaarlik schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:24:
[...]

Dat zijn juist de dingen waarvoor een eigen router geen zin heeft. Dat is niet meer dan de WiFi instellingen in de router van de provider even aanpassen. Is juist simpeler om dat te doen, dan om je eigen router te configureren normaal gesproken.
Nouja, Wifi is maar een onderdeel, als je een nas gebruikt, ingebouwde vpn en wat andere nat regels heeft komt dat er allemaal bij, maar ik ging er van uit dat de vragensteller die dingen niet gebruikte.

Overigens werkt het simpelweg het veranderen van ssid, wachtwoord en wpa instellingen niet altijd, sommige apparaten krijgen lang niet altijd toegang tot de router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
Dank voor het meedenken allemaal, het klopt inderdaad dat een modemwissel voor mij niet zoveel uitmaakt want ik gebruik geen bijzondere instellingen. Alles default is prima, ik zou alleen de SSID's en wachtwoorden aanpassen naar wat het nu ook is, en als ik de mogelijkheid heb ook een zelfgekozen DNS-server. M'n beperkte IoT loopt volledig via Hue, dus dat gaat vanzelf goed bij een wissel.

Misschien is m'n vraag eigenlijk simpeler: zijn er mensen die de 'nieuwe' zwarte Sagemcom-modem gebruiken zonder eigen router erachter en daar goede of juist slechte ervaringen mee hebben?

Edit: ik zie dat @Yorro er tevreden over is, ik weet genoeg :) dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 11-12-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:34
Wellicht is er hier iemand die mij kan helpen. Ik heb al een tijd ziggo in gebruik met een connectbox giga in bridge modus en een edgerouter x. De edgerouter is helaas kapot gegaan, en aangezien er giet binnenkort fiber word aangelegd heb ik een fritzbox 5590 gekocht om tegen die tijd rechtstreeks met een sfp te kunnen gaan werken.

Hoe dan ook, deze fritzbox moet nu natuurlijk nog gaan werken op de connectbox. Deze staat nog in bridge modus en is vanaf port 4 verbonden met de wan port van de fritz.

Onder internet - account information ipv6 uitgezet. Onder internet connection de volgende settings
Internet connection op wan
Account information required: no
Geen vlan settings
Ip via dhcp met als hostname het standaard fritz.box

Verder alles op standaard. Nou geeft de fritzbox wel aan dat de verbinding werkt, maar ik krijg als ipv4 adres 192.168.100.125,wat niet zou moeten kloppen AFAIK. Ik krijg dus ook geen internetverbinding, en pingen naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 werkt niet.

Heb al geprobeerd de connectbox te resetten, waarna die weer netjes terugkomt in bridge modus om daarna de fritz weer te starten, maar precies hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

kleine edit: Als ik overigens ipv6 support aanzet krijg ik wel direct een ipv6 adres en heb ik gewoon een werkende internetverbinding. Probleem zit hem dus puur in het ipv4 adres lijkt het. Waar kan dat aan liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door pimjai op 11-12-2023 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 14:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

pimjai schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:20:
Wellicht is er hier iemand die mij kan helpen. Ik heb al een tijd ziggo in gebruik met een connectbox giga in bridge modus en een edgerouter x. De edgerouter is helaas kapot gegaan, en aangezien er giet binnenkort fiber word aangelegd heb ik een fritzbox 5590 gekocht om tegen die tijd rechtstreeks met een sfp te kunnen gaan werken.

Hoe dan ook, deze fritzbox moet nu natuurlijk nog gaan werken op de connectbox. Deze staat nog in bridge modus en is vanaf port 4 verbonden met de wan port van de fritz.

Onder internet - account information ipv6 uitgezet. Onder internet connection de volgende settings
Internet connection op wan
Account information required: no
Geen vlan settings
Ip via dhcp met als hostname het standaard fritz.box

Verder alles op standaard. Nou geeft de fritzbox wel aan dat de verbinding werkt, maar ik krijg als ipv4 adres 192.168.100.125,wat niet zou moeten kloppen AFAIK. Ik krijg dus ook geen internetverbinding, en pingen naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 werkt niet.

Heb al geprobeerd de connectbox te resetten, waarna die weer netjes terugkomt in bridge modus om daarna de fritz weer te starten, maar precies hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

kleine edit: Als ik overigens ipv6 support aanzet krijg ik wel direct een ipv6 adres en heb ik gewoon een werkende internetverbinding. Probleem zit hem dus puur in het ipv4 adres lijkt het. Waar kan dat aan liggen?
In je Fritzbox kies je voor “Other internet service provider”
Dan:
Connected via: Connected to a cable modem
Dan zou het al moeten werken.
Dan is het volgens mij helemaal niet nodig handmatig IPv6 uit te zetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Hann1BaL schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:26:
[...]

In je Fritzbox kies je voor “Other internet service provider”
Dan:
Connected via: Connected to a cable modem
Dan zou het al moeten werken.
Dan is het volgens mij helemaal niet nodig handmatig IPv6 uit te zetten etc.
Misschien zit ik wel helemaal verkeerd te kijken hoor, maar dat lijkt geen optie te zijn? even een screenshotje. De ziggo ISP die ertussen staat heb ik dus zelf toegevoegd.
IPV6 had ik puur uitgezet omdat ik dat voorheen ook (nog) niet gebruikte, dus had dat even uitgeschakeld om de boel simpel te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLwjpUFnCDCENWeeMTOGP7kYz2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wlq5qgWrsbinF5WH7s9JA6eV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door pimjai op 11-12-2023 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

@pimjai Heb je de kabel van de ziggobox in lan poort 1 zitten (van de Fritzbox)? Bij sommige Fritzboxen hoort dat zo, misschien bij de jouwe ook wel.

[ Voor 41% gewijzigd door Mr. Freeze op 11-12-2023 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 14:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mr. Freeze schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:40:
@pimjai Heb je de kabel van de ziggobox in lan poort 1 zitten (van de Fritzbox)? Bij sommige Fritzboxen hoort dat zo, misschien bij de jouwe ook wel.
Best kans dat dat inderdaad nodig is.
Mijn FB zegt dit en heb ik gebruikt met Ziggo (en daarna KPN)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEokxtLFdxZtdrJp77J6zLhoHT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q43WEUqeYuzwfVZxxFPGHjnP.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik daar de onderste zou kiezen zou de Connectbox nog steeds de interne IPs uitdelen etc maar die staat in bridge mode (wat ik uiteraard ook adviseer, maar dat hoef ik je niet te vertellen :))

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 11-12-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
Mr. Freeze schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:40:
Nee in de 2.5gbit WAN port. staat ook duidelijk als ik die kies dat de management interface alleen nog beschikbaar is via lan1t/m4 en wifi, dus dat lijkt me wel helder. Krijg ook gewoon een IPV6 adres als ik ipv6 aanzet, dus de aansluiting lijkt in orde.

Maar goed, IPV6 aan, en dan "Establish IPv4 connection via DS Lite" blijkt prima te werken op zowel ipv6 als ipv4. Blijft vreemd dat het op de edgerouter gewoon werkte zonder enige ipv6 support enabled te hebben, maar goed, uiteindleijk moeten we toch over dus ik ga daar maar mee verder. Ik ga me maar eens rustig inlezen in hoe dat DS lite etc. precies werkt binnenkort, want heb me daar nooit verder in verdiept.

Alleen jammer dat als ik begin volgend jaar op vermoedelijk odido overstap ik waarschijnlijk weer terug moet naar IPV4 only dan :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_iarLdX6htCLSFPiU0fxCNdnfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEijiZzVfBKVsHRqC4sCQJzs.jpg?f=fotoalbum_large
Na de Skyshowtime aanbod van een maand nu de volgende...
*Wel ouwe meuk kwa films ofwel prima voor de kids thuis

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pimjai schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:53:
[...]
Alleen jammer dat als ik begin volgend jaar op vermoedelijk odido overstap ik waarschijnlijk weer terug moet naar IPV4 only dan :/
Tja jammer, maar an sich mis/merk je weinig tot niets. Er zijn wereldwijd nu nog meer gebruikers IPv4 only, dus zullen bedrijven/diensten ook hun best doen dit te blijven ondersteunen.

In 2024 verwacht men de wereldwijd de 50% IPv6 adoptie te doorbreken. Ooit zal Odido ook mee gaan. En dan heb je nog bronnen die zeggen dat IPv4 & 6 'altijd' naast elkaar zullen blijven bestaan.

Bron; Google opdracht: "world wide ipv6 adoption" wat linkjes lezen en poging doen iets zinnigs te zeggen :+ grafiekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06:57
Zonder abonnement zou ik de ongecodeerde zenders moeten ontvangen, maar die krijg ik niet. Ik vermoed dus dat ze fysiek de aansluiting op het verzamelpunt hebben afgesloten.

Weet iemand na hoeveel tijd ze dit doen? De vorige bewoner had voor zeker 2 - 3 jaar een ADSL provider. Misschien nog wel langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
TheFrames schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:09:
Zonder abonnement zou ik de ongecodeerde zenders moeten ontvangen, maar die krijg ik niet. Ik vermoed dus dat ze fysiek de aansluiting op het verzamelpunt hebben afgesloten.

Weet iemand na hoeveel tijd ze dit doen? De vorige bewoner had voor zeker 2 - 3 jaar een ADSL provider. Misschien nog wel langer.
Ligt eraan, als er iemand naar de wijkverdeler moet krijgt die vaak ook een lijst mee met aansluitingen zonder abonnement en dan trekt hij die kabels los. Kan jaren duren, kan binnen een maand zijn. Ligt geheel aan of iemand van Ziggo naar de wijkverdeler moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06:57
Plofkotje schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:17:
[...]

Ligt eraan, als er iemand naar de wijkverdeler moet krijgt die vaak ook een lijst mee met aansluitingen zonder abonnement en dan trekt hij die kabels los. Kan jaren duren, kan binnen een maand zijn. Ligt geheel aan of iemand van Ziggo naar de wijkverdeler moet.
Aha, ik speculeerde dat de afsluiting in de wijkkast na X hoeveelheid tijd wordt afgesloten.

Maar het klinkt logischer om inderdaad een lijstje te hebben en dat tijdens de onderhoud meteen door te voeren.

Naja, ik ben blij dat ik nog niets heb afgesloten anders had ik daar ook weer op moeten wachten. Ik zal ze wel effe bellen.

Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Plofkotje schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:17:
[...]

Heb je die info van Ziggo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
angerfist-yentl schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:49:
[...]

Maar als ze jou aansluiting dan op zoon aansluiting zetten met meer of minder demping halen ze dan een andere klant niet van die aansluiting af? (en dan gaat die klagen) en wordt je weer terug gezet na weken of hoe werkt dat? Dat Ziggo gewoon hoopt dat een klant bij zit dit niet klaagt en die mag dan op de hoogste demping? ik zelf heb namelijk vrij hoge DB's bij mijn download kanalen zitten.
Het aantal dB wat op de multitap staat is gelijk aan x aantal meter naar een woning.
Vaak doen hier zich geen problemen voor en als die er wel zijn, wordt de straatkast aangepast of het signaal van de CMTS.
Een ziggo monteur of een extern monteur (PloegGO) mag 100% niet een andere kabel van een andere gebruiker los trekken in de straatkast ofwel procedure norm.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Wolly schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:00:
[...]

Heb je die info van Ziggo?
Dit was de procedure toen ik bij een onderaannemer van Ziggo zat, ik hoor van oud collega's dat dat nog steeds de procedure is voor hun in ieder geval. Ziggo stuurt in principe geen monteurs de wijk in om aansluitingen af te koppelen bij opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring is ook dat het soms jaren duurt voordat je wordt afgesloten en soms binnen een maand. Als een monteur toch in een kast moet zijn dan worden meteen de inactieve aansluitingen eruit getrokken. Al heb ik het idee dat Ziggo het de laatste jaren sneller doet dan voorheen.

Zeker met toen Ziggo sport nog op het open kanaal (14) bij Ziggo was keken namelijk veel mensen daarnaar als de aansluiting niet was opgeheven terwijl ze geen klant meer waren.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 13-12-2023 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-04 13:20
Ik ben in 2011 overgegaan naar glas en tot de overstap terug in 2023 nooit afgesloten geweest. De mogelijkheid F1 te kijken was wel goede reclame voor Ziggo!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Rallye schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:00:
Ik ben in 2011 overgegaan naar glas en tot de overstap terug in 2023 nooit afgesloten geweest. De mogelijkheid F1 te kijken was wel goede reclame voor Ziggo!
Klopt de uitzendrechten die ze hadden deden veel bij gebruikers.

Tja maar ik zie liever een Ziggo die niet sponsor is van een club en speciaal voor tonnen/miljoenen bepaalde rechten opkoopt om abonnees te werven.
Liever die kosten extra investeren in eigen netwerk / gebruikers omgeving en/of tv kwaliteit opkrikken. en wellicht de abbo vormen goedkoper maken.

Laat bepaalde streaming diensten maar het lekker onderling uitvechten met de uitzendrechten.
Aldus mijn opinie, snap dat een fan hier heel anders tegen aan kijkt

**

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-04 12:03
vraag:

als je online het opzegformulier invult en je word door ziggo gebeld zijn de aanbiedingen die ze je dan doen beter dan wanneer je zelf belt?

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[~Chris.nl] in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Ook met een Internet-Only pakket krijg je 'gratis' de ongecodeerde DVB-C kanalen geleverd.
Ziggo noemt dit Kabel digitaal.

Bespaartip voor wie via een ci+ kaart kijkt; probeer het eens zonder :+
Ik dacht toevallig hieraan. Mijn ouders hebben al jaren een doorlopend abo lopen met een CI+ module, want lkr makkelijk zappen met normale tv afstandbediening en niet te ingewikkeld meerdere afstandbedieningen.

Het is mij bekend dat je met inet only ook gewoon digitaal tv via de coax kan ontvangen, maar er is vast wel kwaliteitsverschil of andere nadelen/voordelen?

Tegenwoordig kan je volgens mij ook niet standaard voor een CI+ module kiezen ipv een losse ontvanger, dat was ook een reden om de abo maar te laten doorlopen.

Het zal idd wat besparen door over te stappen op internet only, maar dan zou ik eerst willen weten wat de veranderingen zullen zijn. Waarschijnlijk moeten de zenders wel opnieuw geprogrammeerd worden zonder de CI+..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xileS schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:51:

[...]

Ik dacht toevallig hieraan. Mijn ouders hebben al jaren een doorlopend abo lopen met een CI+ module, want lkr makkelijk zappen met normale tv afstandbediening en niet te ingewikkeld meerdere afstandbedieningen.

Het is mij bekend dat je met inet only ook gewoon digitaal tv via de coax kan ontvangen, maar er is vast wel kwaliteitsverschil of andere nadelen/voordelen?

Tegenwoordig kan je volgens mij ook niet standaard voor een CI+ module kiezen ipv een losse ontvanger, dat was ook een reden om de abo maar te laten doorlopen.

Het zal idd wat besparen door over te stappen op internet only, maar dan zou ik eerst willen weten wat de veranderingen zullen zijn. Waarschijnlijk moeten de zenders wel opnieuw geprogrammeerd worden zonder de CI+..
Dat staat toch in de post die je quote ;) Wat de kwaliteit van de zenders is (allemaal waardeloos, maar dat ligt aan de programmering :+).

Verder even rekening er mee houden dat als er nu een eigen antieke smartcard gebruikt wordt deze wordt opgezegd en ook niet meer geactiveerd kan worden. Dus als het nu "koop" is (smartcard + huur) zul je bij een switch terug een CI+ module moeten huren.

Testen is trouwens eenvoudig, en zenders opnieuw programmeren is niet nodig (normaliter). Even de TV instellen om de DVB-C kanalen te scannen op ik meen netwerk ID 5555 4444. Dat is wat gebruikt moet worden voor (alleen) de ongecodeerde kanalen ("standaard" is 4444? 5555). En met die aanpassing scant de TV automatisch naar de zenders en zal ze (normaliter) op de door Ziggo verplichte nummers zetten.

Edit:
Zie reactie van @045Crew hieronder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Tuktop schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:53:
Dank voor het meedenken allemaal, het klopt inderdaad dat een modemwissel voor mij niet zoveel uitmaakt want ik gebruik geen bijzondere instellingen. Alles default is prima, ik zou alleen de SSID's en wachtwoorden aanpassen naar wat het nu ook is, en als ik de mogelijkheid heb ook een zelfgekozen DNS-server. M'n beperkte IoT loopt volledig via Hue, dus dat gaat vanzelf goed bij een wissel.

Misschien is m'n vraag eigenlijk simpeler: zijn er mensen die de 'nieuwe' zwarte Sagemcom-modem gebruiken zonder eigen router erachter en daar goede of juist slechte ervaringen mee hebben?

Edit: ik zie dat @Yorro er tevreden over is, ik weet genoeg :) dank!
Bedoel je diegene die bij het elite (1000mbs) krijgt?
Zo ja ik! Verbinding is goed stabiel en snelheden ook mooi.
Heb nog geen een keer meegemaakt dat de verbinding weg viel of haperde dat had ik bij de vorige witte wel heel af en toe.
Heb hem bijna drie maanden in gebruik en 1x gereset ivm de snelheidsverhoging.

Heb geen heel groot huis een appartement van 65m2.
Next mini is ook geweldig, heb hem achter de tv gestopt en op eco modus kost haast geen stroom met 10 seconden is die aan.

[ Voor 3% gewijzigd door NicoHF op 15-12-2023 00:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 09:29
RobertMe schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 00:01:
[...]

Testen is trouwens eenvoudig, en zenders opnieuw programmeren is niet nodig (normaliter). Even de TV instellen om de DVB-C kanalen te scannen op ik meen netwerk ID 5555. Dat is wat gebruikt moet worden voor (alleen) de ongecodeerde kanalen ("standaard" is 4444?). En met die aanpassing scant de TV automatisch naar de zenders en zal ze (normaliter) op de door Ziggo verplichte nummers zetten.
Net andersom, 5555 is het netwerk ID met de gecodeerde kanalen, 4444 is FTA (Free To Air) met de ongecodeerde kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:51:

[...]

Voor over ik weet, kan je het verschil in zenders/kwaliteit tov het abonnement wat je ouders nu hebben gewoon testen door netwerk-id op 4444 te zetten en de TV opnieuw naar zenders te laten zoeken.

Dit terwijl de CI+ kaart er gewoon in blijft zitten (die wordt dan simpelweg niet aangesproken). Alleen de commerciële NL zenders zullen iets latere kwaliteit hebben, maar in mijn beleving bruikbaar.

Daarnaast kan je eventueel downgraden naar een minder snel internet abonnement. Naar mijn ervaring is 100/25 (en goede SQM instellingen) prima bruikbaar voor een gezinnetje.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 15-12-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-04 20:09
Zojuist even gechat met de klantenservice en gevraagd wat voor modem ik krijg.
'Helaas' krijg ik de witte Connectbox, wat ook redelijk logisch is met een 200mbit-snelheid abonnement.

Ik ben altijd graag voorzien van de nieuwste snufjes, updates en apparatuur ;) Dus die Sagemcom modem zou ik wel heel graag eens willen (testen). Medewerker via chat begreep het allemaal niet goed dus die heb ik verder niet meer gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 00:01:
[...]

Dat staat toch in de post die je quote ;) Wat de kwaliteit van de zenders is (allemaal waardeloos, maar dat ligt aan de programmering :+).
Daar staat idd wat informatie en zie dat er een aantal zenders 576i zijn, maar de meeste wel 1080i zijn. Ziggo doet het minder mooi voor door te zeggen dat maar 4 zenders HD zijn. Ik weet niet hoe dit in verhouding is met de kwaliteit die nu op de CI+ wordt ontvangen (ik heb thuis zelf geen Ziggo).
Verder even rekening er mee houden dat als er nu een eigen antieke smartcard gebruikt wordt deze wordt opgezegd en ook niet meer geactiveerd kan worden. Dus als het nu "koop" is (smartcard + huur) zul je bij een switch terug een CI+ module moeten huren.
Zo te zien is de CI+ module al gehuurd (Standaard Mediabox / CI+ / Gehuurd). Het is denk ik gewoon een Start TV-pakket, maar dan een CI+ module ipv een mediabox (TV START CI+). Er zijn namelijk ook geen extra huurkosten voor deze CI+ module.

Is dit bij een nieuwe aanvraag überhaupt (via de klantenservice) nog mogelijk? Want bij nieuwe aanvragen, zie ik die optie niet meer en kan je wel een Extra CI+ module huren voor €2,- p.m..
Testen is trouwens eenvoudig, en zenders opnieuw programmeren is niet nodig (normaliter). Even de TV instellen om de DVB-C kanalen te scannen op ik meen netwerk ID 5555 4444. Dat is wat gebruikt moet worden voor (alleen) de ongecodeerde kanalen ("standaard" is 4444? 5555). En met die aanpassing scant de TV automatisch naar de zenders en zal ze (normaliter) op de door Ziggo verplichte nummers zetten.

Edit:
Zie reactie van @045Crew hieronder :)
Ja testen is de beste optie, dit zou ik dan moeten onthouden en als ik daar een keer ben, mijn ouders zelf laten beoordelen of ze de "Kabel Digitaal" voldoende vinden of niet. Ik denk persoonlijk van wel, want digitaal tv heeft al lang niet meer zo'n ruis wat je vroeger kon zien met analoge TV ;p.

Ik kan mij ook zomaar voorstellen dat de zenders al op de gratis Kabel Digitaal zijn ingesteld en zij geen gebruik maken van de CI+ :') (of is dit niet mogelijk met de module ingeplugt?). Ik kan mij namelijk herinneren dat een tijdje geleden dat de tv zenders het niet deden en later opeens weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Ronzz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:35:
'Helaas' krijg ik de witte Connectbox, wat ook redelijk logisch is met een 200mbit-snelheid abonnement.

Ik ben altijd graag voorzien van de nieuwste snufjes, updates en apparatuur ;) Dus die Sagemcom modem zou ik wel heel graag eens willen (testen). Medewerker via chat begreep het allemaal niet goed dus die heb ik verder niet meer gevraagd.
Je bent nét te laat voor de BlackFriday deal van ZIggo, heb je dit topic niet voorbij zien komen?
Yorinn in "[Black Friday] Ziggo Internet & TV 2023 [t/m 10-12]"

Daarin wordt veel gesproken over het trucje dat de ene bewoner het abonnement opzegt en de andere bewoner vervolgens het nieuwe abonnement aangaat (andere naam, ander IBAN, zelfde adres). Net alsof er een verhuizing heeft plaatsgevonden.

Ziggo heeft nu wel de 50% voor 6 maanden.
Is dat geen optie?

Die aanbieding kun je voor jezelf nog aantrekklijker maken via cashback, via bijvoorbeeld meermetziggo.nl (al dan niet met ING rentepunten voucher) of via CashbackXL.

Onder de streep ben je voor 1 jaar dan goedkoper uit dan je huidige abonnement door laten lopen, heb je sneller internet (hoewel niet per se nodig) maar belangrijker: je krijgt het andere modem (in ieder geval als je Elite neemt qua snelheid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-04 20:09
Yorro schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:45:
[...]

Je bent nét te laat voor de BlackFriday deal van ZIggo, heb je dit topic niet voorbij zien komen?
Yorinn in "[Black Friday] Ziggo Internet & TV 2023 [t/m 10-12]"

Daarin wordt veel gesproken over het trucje dat de ene bewoner het abonnement opzegt en de andere bewoner vervolgens het nieuwe abonnement aangaat (andere naam, ander IBAN, zelfde adres). Net alsof er een verhuizing heeft plaatsgevonden.

Ziggo heeft nu wel de 50% voor 6 maanden.
Is dat geen optie?

Die aanbieding kun je voor jezelf nog aantrekklijker maken via cashback, via bijvoorbeeld meermetziggo.nl (al dan niet met ING rentepunten voucher) of via CashbackXL.

Onder de streep ben je voor 1 jaar dan goedkoper uit dan je huidige abonnement door laten lopen, heb je sneller internet (hoewel niet per se nodig) maar belangrijker: je krijgt het andere modem (in ieder geval als je Elite neemt qua snelheid).
Dank voor je antwoord! Ik heb inderdaad gebruik gemaakt via de Black Friday deal en ingangsdatum is 3-1-2024. Uiteraard niet nagedacht dat het nieuwe modem pas bij hogere downloadsnelheden nodig is 8)7

Het trucje met IBAN lukt me helaas niet hier. Ik woon alleen en m'n ouders zitten al bij Ziggo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Ronzz schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:00:
[...]

Dank voor je antwoord! Ik heb inderdaad gebruik gemaakt via de Black Friday deal en ingangsdatum is 3-1-2024. Uiteraard niet nagedacht dat het nieuwe modem pas bij hogere downloadsnelheden nodig is 8)7

Het trucje met IBAN lukt me helaas niet hier. Ik woon alleen en m'n ouders zitten al bij Ziggo :P
Dan zou je misschien nog met Ziggo kunnen bellen om alsnog onder de BlackFriday aanbieding te vallen, maar dan met het hogere snelheidspakket?

M.b.t het trucje: ik ken iemand (niet ik) die het abonnement door iemand anders (niet wonend op zijn adres) heeft laten zetten. Misschien een idee voor volgend jaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Naast de al gegeven reacties. Laastst kwam hier iemand voorbij die zijn abo had aangepast naar Elite, vervolgens bericht kreeg dat een nieuw modem werd opgestuurd en vervolgens heeft hij weer geannuleerd binnen bedenktijd, maar modem nog steeds ontvangen. Dit zou je ook kunnen proberen, of het abo een maandje aanhouden en dan terug zetten.

Bij mijn weten werkt dat ook als je een vast (jaar)contract hebt. Het jaarcontract is zeg maar dat je een jaar klant bent/blijft, maar de diensten (en specifieke producten als dan Start vs Start XXL vs Elite internet) ben je vrij in en kun je aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:03
Hoe lang van tevoren krijg je (over het algemeen) de apparatuur binnen? Abonnement gaat dinsdag in, maar heb nog niks ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@wisselwerking Normaliter enkele dagen van tevoren maar laatste tijd zie ik vaker mensen hier die het pakket op de dag zelf ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 13:26

Neem je toch voor één maandje het maximale pakket?
Geen idee of je dan wel de Sagemcom krijgt, zo ja, probleem opgelost dan.
En na een maandje downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Hier gaat o.a. de levering van Ziggo binnenkort over glasvezel, omdat coax uit gaat.
Ze gaan dan ook glasvezel snelheden leveren, als in down/up gelijke snelheden. Wel voor dezelfde prijzen als de Internet Only pakketten.

Dat zou 400/400mbit dan € 52,- maken, maar hoop dat ze daar toch nog naar gaan kijken. Want bij KPN heb je dan Gigabit, die bij Ziggo dan weer € 59,- kost.

Iemand al ervaring met Ziggo i.c.m. glasvezel snelheden en apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:06
John767 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:55:
Hier gaat o.a. de levering van Ziggo binnenkort over glasvezel, omdat coax uit gaat.
Ze gaan dan ook glasvezel snelheden leveren, als in down/up gelijke snelheden. Wel voor dezelfde prijzen als de Internet Only pakketten.

Dat zou 400/400mbit dan € 52,- maken, maar hoop dat ze daar toch nog naar gaan kijken. Want bij KPN heb je dan Gigabit, die bij Ziggo dan weer € 59,- kost.

Iemand al ervaring met Ziggo i.c.m. glasvezel snelheden en apparatuur?
Waar zie je dat staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
https://www.ziggo.nl/campagne/gamee

Ter info: de gemeente + glasdraad leggen de glasvezel, en Ziggo + KPN (en aanverwanten) gaan erover leveren. Coax is van gemeente, en gaat uit. ODF legt nog een aparte glasvezel er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
John767 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:04:
[...]

https://www.ziggo.nl/campagne/gamee

Ter info: de gemeente + glasdraad leggen de glasvezel, en Ziggo + KPN (en aanverwanten) gaan erover leveren. Coax is van gemeente, en gaat uit. ODF legt nog een aparte glasvezel er naast.
Dat up- en download gelijk getrokken wordt, is mooi.

Dit artikel zegt;
Eigenaar VodafoneZiggo heeft hiervoor een overeenkomst gesloten met Glasvezel Edam-Volendam. Dit bedrijf legt samen met Glasdraad een glasvezelnetwerk aan in deze gemeente. Ziggo laat de DOCSIS-techniek overigens niet los in Edam-Volendam. Het blijft deze techniek ook via glasvezel gebruiken. Hierdoor blijven de geleverde diensten inhoudelijk gelijk aan die in het overige deel van het verzorgingsgebied.
Zou mooist zijn als dit betekent dat je thuis een glasvezel naar coax adapter krijgt voor DVB-C. Dan heb je imo het beste van twee werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Chris.nl schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:12:
[...]

Dat up- en download gelijk getrokken wordt, is mooi.

Dit artikel zegt;

[...]

Zou mooist zijn als dit betekent dat je thuis een glasvezel naar coax adapter krijgt voor DVB-C. Dan heb je imo het beste van twee werelden.
Zeker mooi om zo'n upgrade te hebben.

Alleen die 20 euro korting per maand is grotendeel een sigaar uit eigen doos.
Nu betaald iedereen voor de CAI een bijdrage van zo'n 112 euro per jaar, in ruil voor € 16,20 per maand korting bij Ziggo. Dit even los van overige echte acties, want die € 16,20 gaat daar nog vanaf momenteel.

Dan is 20 euro korting wel erg mager vind ik, zeker met de al hogere prijzen t.o.v. de concurrentie.
Maar we gaan eerst zien wanneer alles actief wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 19:49
Black Friday aanbieding gebruikt, is Ziggo de bestelling "kwijt" :')
Bellen met medewerker levert alleen maar op dat ik maar een nieuwe bestelling moet plaatsen en na de eerste betaling contact moet opnemen om de 50% korting met extra zender te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Prosac schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:36:
Black Friday aanbieding gebruikt, is Ziggo de bestelling "kwijt" :')
Bellen met medewerker levert alleen maar op dat ik maar een nieuwe bestelling moet plaatsen en na de eerste betaling contact moet opnemen om de 50% korting met extra zender te realiseren.
Je hebt toch wel een bevestiging gekregen van Ziggo inclusief nummer?

Ik zou er niet op vertrouwen dat ze je achteraf nog korting gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 19:49
Wolly schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:41:
[...]

Je hebt toch wel een bevestiging gekregen van Ziggo inclusief nummer?

Ik zou er niet op vertrouwen dat ze je achteraf nog korting gaan geven.
Bevestiging met datum en nummer. Maar het bestelnummer is niet terug te vinden en ze zeggen er niks aan te kunnen doen. Behalve een nieuwe bestelling plaatsen en dan achteraf pas aanpassen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:39

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb sinds gisteren Ziggo, KPN loopt de 28e af. Ik krijg alleen de Next Mini afstandsbediening niet gekoppeld aan de televisie. Als ik de afstandsbediening probeer te koppelen aan mijn televisie (LG C2) dan krijg ik foutmelding CS9993. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-04 20:04
Prosac schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:42:
[...]

Bevestiging met datum en nummer. Maar het bestelnummer is niet terug te vinden en ze zeggen er niks aan te kunnen doen. Behalve een nieuwe bestelling plaatsen en dan achteraf pas aanpassen. :+
Ik zou zoiets nooit via de ks aankaarten. Die weten/kunnen/mogen niks. Beter om het via de Ziggo Community door een moderator op te laten pakken. Er staan al meer voorbeelden op waar het niet goed gaat met de BF aanbieding (door bijv. het verzetten van de datum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:49
Videopac schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:08:
Ik heb sinds gisteren Ziggo, KPN loopt de 28e af. Ik krijg alleen de Next Mini afstandsbediening niet gekoppeld aan de televisie. Als ik de afstandsbediening probeer te koppelen aan mijn televisie (LG C2) dan krijg ik foutmelding CS9993. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Dit al doorgelopen ?

https://www.ziggo.nl/klan...foutcodes/foutcode-cs9993

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodyus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-03-2024
wisselwerking schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:50:
Hoe lang van tevoren krijg je (over het algemeen) de apparatuur binnen? Abonnement gaat dinsdag in, maar heb nog niks ontvangen.
Heb jij al wat ontvangen? Ik zit met precies dezelfde situatie, mijn abonnement gaat morgen 19-12) in, maar nog geen apparatuur ontvangen.

Contact gehad met de CS van Ziggo en die geven aan tot morgenochtend af te wachten op de T&T mail van PostNL. Meer konden ze niet vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09
bloodyus schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:42:
[...]

Heb jij al wat ontvangen? Ik zit met precies dezelfde situatie, mijn abonnement gaat morgen 19-12) in, maar nog geen apparatuur ontvangen.

Contact gehad met de CS van Ziggo en die geven aan tot morgenochtend af te wachten op de T&T mail van PostNL. Meer konden ze niet vertellen..
Je ontvangt het pakket op de activatie dag. Ik ben op 14 december online gekomen en op die dag ontving ik ook het pakket. Navraag bij de SD van Ziggo leerde me dat dit nu gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
ApoC schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:45:
[...]

Je ontvangt het pakket op de activatie dag. Ik ben op 14 december online gekomen en op die dag ontving ik ook het pakket. Navraag bij de SD van Ziggo leerde me dat dit nu gebruikelijk is.
Iemand een idee of het mogelijk is het pakket ergens anders te laten bezorgen? Ben zoals het er nu uit ziet net een paar dagen weg op moment dat pakket komt

Of levert PostNL dit ‘gewoon’ af bij de buren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• garp
Yorro schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:53:
[...]

Iemand een idee of het mogelijk is het pakket ergens anders te laten bezorgen? Ben zoals het er nu uit ziet net een paar dagen weg op moment dat pakket komt
Hier houden ze bij ZIggo dus simpelweg geen rekening mee; zij kijken echt alleen naar hun eigen proces en redeneren alleen vanuit zichzelf. Hemeltergend. Hun producten zijn prima maar dit...

Lever die pakketten gewoon een week van tevoren, kan de klant zich rustig voorbereiden. Hoeven ze ook geen vragen te gaan stellen op fora :F
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie