Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:57
Ons abonnement loopt deze maand af en ik heb even gebeld met Ziggo (gekozen voor opzeggingen in het keuzemenu).
In september/oktober wordt glasvezel van Odido hier in huis doorgetrokken. De groene sprietjes steken al een jaar uit de stoep.
Het verlengings aanbod voor bestaande klanten is inderdaad heel karig geworden t.o.v. de vorige jaren.
3 maanden 10 euro korting.

Ik vroeg of daar dan weer een jaar gratis ESPN compleet bij kon maar dat was onduidelijk. De medewerkster zei dat ze het voor een jaar kon "kopiëren" omdat ik al ESPN compleet heb maar dat het zou kunnen dat het in de praktijk ook maar 6 maanden kon worden.
Meer zekerheid kon ze mij niet geven.

Het was een vriendelijk gesprek van beide kanten en ik heb haar gezegd dat ik er nog over na ga denken.

Bij Odido zou ik als nieuwe klant flink veel meer korting krijgen. Dit is volgens mij ook zo bij Ziggo als je nieuwe klant bent.
Odido wordt dan 35,- voor de eerste maand, 42,50 voor maand 2 t/m 8 en de laatste 4 maanden 70,-. Dit is bij een jaarcontract, 1Gbit down en up, TV en ESPN compleet.
Ziggo hoeft dat voor mij echt niet te matchen maar wat mij nu op dit moment werd aangeboden is niet echt om te juichen.
Toch jammer dat je als bestaande klant niet meer wordt gewaardeerd.

Nu betaal ik bijna 70 Euro p/m bij Ziggo voor 1Gbit down, 100Mb up, TV en ESPN compleet. Overstappen - wanneer glasvezel hier ook echt beschikbaar is - is dus inderdaad veel en veel vriendelijker voor je portemonee.
En toch denk ik er nog even over na en ga overleggen met mijn vrouw. We zijn hier tevreden over de diensten van Ziggo alleen de 'loyaliteits korting' is wel heel mager en de onduidelijkheid over een jaar gratis ESPN compleet doet mij wat twijfelen.

Misschien moet ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en het abo opzeggen en dan op mijn naam en rekening nummer als "nieuwe klant" aanmelden i.p.v. op naam van mijn vrouw en haar rekening nummer >:)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Vortigen schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:15:
Bij Odido zou ik als nieuwe klant flink veel meer korting krijgen. Dit is volgens mij ook zo bij Ziggo als je nieuwe klant bent.
Odido wordt dan 35,- voor de eerste maand, 42,50 voor maand 2 t/m 8 en de laatste 4 maanden 70,-.
Bij Odido kun je na 8 maanden alweer bellen om te verlengen voor een nieuw jaar, en dat nieuwe jaarcontract gaat dan meteen weer in. Als je dat dus doet, dan vervallen de laatst 4 maanden van €70 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tv94
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-07 17:29
Heb sind vandaag ziggo alleen voor de tv, wat me opvalt is dat het lijkt of via nvidia shield of Apple TV 4K beeld (tour de France ,Wimbledon) scherper lijkt dan bij de next mini. Meer mensen deze ervaring dat de ziggo go tv app beter beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:25
feico.de.boer schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Vanochtend met de helpdesk gechat, modem in router mode gezet en volgens de medewerker had het modem v4 en v6 full DS. Ik kon het zelf niet controleren want niet thuis en vpn doet het dan natuurlijk niet. Terug naar bridged maar geen ipv6 om mijn eigen router.

Bij een trace zie ik inderdaad wel solicits uitgaan, maar er komen geen RA's binnen.

Helpdesk medewerker kon verder ook niet meer behulpzaam zijn dan een nieuw modem opsturen. Ik zie niet in wat dat kan helpen, maar dan ook, ik weet niet hoe die dingen intern werken. Hij vond het namelijk wel raar dat hij in bridged mode geen verbinding kon maken met het modem. Of dat raar is weet ik niet. Het was mij ook al opgevallen dat de website config (mijn ziggo) verbindings fouten rapporteerde als het modem in bridge stond.

Afijn, ik wacht nog even af.
Update: Nieuwe modem maakt geen verschil.
https://community.ziggo.n...wenen/m-p/1503837#M321028

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feico.de.boer
En er is weer ipv6 op de router, maar dat heeft naar alle waarschijnlijkheid niets te maken met het nieuwe modem maar door een interventie bij Ziggo.

[ Voor 17% gewijzigd door feico.de.boer op 09-07-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Even iets dubbel checken voordat ik het daadwerkelijk doe ...

Ons Ziggo account staat op naam en rekeningnummer van mijn vrouw. Ik wil dat opzeggen en mijzelf als 'nieuwe klant' aanmelden om Ziggo te behouden maar dan MET een goede korting en extra's (zoals een jaar ESPN Compleet). Het nieuwe account gaat dan op mijn naam en rekeningnummer.

Ik heb hier een aantal keer gelezen dat er tweakers zijn die dat gedaan hebben en er geen problemen mee hebben gekregen.
Werkt dat nog steeds zo goed?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vortigen schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:12:

Ons Ziggo account staat op naam en rekeningnummer van mijn vrouw. Ik wil dat opzeggen en mijzelf als 'nieuwe klant' aanmelden om Ziggo te behouden maar dan MET een goede korting en extra's (zoals een jaar ESPN Compleet). Het nieuwe account gaat dan op mijn naam en rekeningnummer.

Ik heb hier een aantal keer gelezen dat er tweakers zijn die dat gedaan hebben en er geen problemen mee hebben gekregen.
Natuurlijk werkt dat, het is immers hetzelfde alsof er een nieuwe bewoner in het huis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
feico.de.boer schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:06:
[...]

En er is weer ipv6 op de router, maar dat heeft naar alle waarschijnlijkheid niets te maken met het nieuwe modem maar door een interventie bij Ziggo.
De community moderator heeft bevestigd dat er een configuratiefout was in de CMTS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:13
Ik ben bezig om zoveel mogelijk verbindingen van Ziggo toe te voegen aan mijn Smokeping installatie. Als je interesse hebt om toegevoegd te worden, stuur me dan een PM met je IP-adres of DDnS record, en zorg dat WAN ping is ingeschakeld.

Hieronder al overzicht welke al actief zijn.
https://smokeping.hostio....ing/?target=nl_isp_client

Later ga ik het overzicht verder organiseren met submenu’s per provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt het dat als ik mijn TV abo downgrade van complete naar start (dan ga ik van 67 naar 61,50 euro) ik automatisch een jaarcontract krijg? Via de Vodafone ziggo app zie ik dat niet expliciet staan.

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 11-07-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:32

rvk

meesje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:18:
Klopt het dat als ik mijn TV abo downgrade van complete naar start (dan ga ik van 67 naar 61,50 euro) ik automatisch een jaarcontract krijg? Via de Vodafone ziggo app zie ik dat niet expliciet staan.
Nee, je krijgt alleen een jaar (of 2 jaar) contract als je ingaat op een aanbieding (korting). Bij up- of downgrade blijft het maandelijks opzegbaar (als je reeds voorbij je originele contract bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rvk Vandaag de dag klopt dat niet helemaal meer. Wanneer je nog niet op het wifi portfolio zit en van een ouder pakket komt dan wordt er wel degelijk een jaarcontract opnieuw afgedwongen. Dit is nog niet zo heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:33
Jay-B schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:20:
@rvk Vandaag de dag klopt dat niet helemaal meer. Wanneer je nog niet op het wifi portfolio zit en van een ouder pakket komt dan wordt er wel degelijk een jaarcontract opnieuw afgedwongen. Dit is nog niet zo heel lang.
@meesje wil alleen het tv pakket downgraden. geldt jouw opmerking dan ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als hij niet overgaat op het wifi portfolio dan niet. Het geldt ook niet als je al op het wifi portfolio zit. Het is echt de overgang van een ouder meestal relatief duurder pakket naar een iets goedkoper pakket in het wifi portfolio. Dan wil Ziggo daar iets voor terug zien in de vorm van een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:18
Jay-B schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:40:
Als hij niet overgaat op het wifi portfolio dan niet. Het geldt ook niet als je al op het wifi portfolio zit. Het is echt de overgang van een ouder meestal relatief duurder pakket naar een iets goedkoper pakket in het wifi portfolio. Dan wil Ziggo daar iets voor terug zien in de vorm van een jaarcontract.
En wij iets van korting, zo krijgt niemand zijn zin. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:50
Wie heeft er nog meer een mail ontvangen van Ziggo met de titel:

Mogen we je blijven bellen voor advies en acties?

Ik dacht dat dat wel prima zou zijn. Ze mogen me elk jaar bellen met een voorstel voor goedkoper internet, ik ben niet vies van korting. Scheelt mij weer tijd om Ziggo te bellen.

Echter, toen ik "Ja, Ziggo mag me bellen" had geklikt, zag ik dat onder andere mijn internetgedrag zou worden bekeken (niet inhoudelijk dankzij encryptie) heb ik dit meteen maar weer teruggedraaid!

Let op, trap er niet in, er bestaat niet zoiets als gratis advies, je wordt onder het motto "persoonlijk advies" in de gaten gehouden. En dat is erg jammer! Want ik hoef echt geen advies over welk abonnement ik moet nemen. Ik ben een megastreamer, altijd online, altijd iets aan het luisteren of kijken, maar die 400 Mbps die ik nu heb, is ruimschoots voldoende, en waarschijnlijk teveel. Echter, ik geloof nooit dat Ziggo me dat advies gaat geven. Daarentegen zou ik advies over aanbiedingen, kortingen en gratis diensten wel willen ontvangen.

Het is wat het is. Het leek mooi, maar het is niks. In ieder geval niet voor mij. Moet ik zelf achter mijn korting aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jay-B @rvk @W1ck1e Bedankt voor jullie reacties. Je gaat dus alleen een nieuw contract aan indien je van een oud abonnementsvorm gaat naar een nieuwe. Deze move had ik net op het juiste moment gedaan. Toen ging ik van 500 naar 400 (en van 71 naar 67 euro) en geen nieuw contract. Nu kan ik dus probleemloos mijn tv pakket downgraden. Ga ik zo doen. De opneem functie maken we eigenlijk geen gebruik van, movies&series al helemaal niet, en maar max. tot twee dagen terug kijken is ook geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:21:
... Want ik hoef echt geen advies over welk abonnement ik moet nemen. ....
Het is toch geen bindend advies. Jij denkt dat je het juiste pakket voor jouw gebruik hebt. En misschien bevestigt ziggo dat. En als dat ze dat niet doen kunnen ze nog gelijk hebben ook. Wat heb je te verliezen anders dan tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
W1ck1e schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:30:
Wat heb je te verliezen anders dan tijd ?
Mijn gegevens. Ze gaan mijn internetgebruik monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:33:
[...]

Mijn gegevens. Ze gaan mijn internetgebruik monitoren.
Wat stel jij je precies daar van voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@W1ck1e
Lees je Ziggo mail, zoek de mail, en klik op "Ja, Ziggo mag me bellen" , dan zeggen ze wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:36:
@W1ck1e
Lees je Ziggo mail, zoek de mail, en klik op "Ja, Ziggo mag me bellen" , dan zeggen ze wat ze gaan doen.
Ik heb die mail niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ikweethetbeter Je maakt je zorgen over dat je internetgedrag (niet inhoudelijk zoals je aangeeft) bekeken zal worden. Zal Ziggo dit, in sommige gevallen, al niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@W1ck1e
Ah, oké...
Ik had het gedaan, zag dat ze van alles over mijn internetgebruik bij zouden gaan houden en heb het meteen ongedaan gemaakt.
Ik ga het dus niet nogmaals doen om jou de exacte lijst te kunnen geven. Maar privacy is dus een reden van mij om dit soort dingen niet te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:41:
@W1ck1e
Ah, oké...
...
Ik ga het dus niet nogmaals doen om jou de exacte lijst te kunnen geven.
...
Gelukkig vroeg ik dat dan ook niet.
Mocht ik de mail krijgen dan ben ik in ieder geval door jou gewaarschuwd. Ben wel bang dat ik niet meteen neen zeg. Word wellicht vervolgd ;)

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 11-07-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
meesje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:40:
@ikweethetbeter Je maakt je zorgen over dat je internetgedrag (niet inhoudelijk zoals je aangeeft) bekeken zal worden. Zal Ziggo dit, in sommige gevallen, al niet doen?
Ongetwijfeld, maar nu zonder toestemming.

Door Ziggo toestemming geven mij te bellen geef ik impliciet ook toestemming om mijn internetgedrag te monitoren. Dus dan kun je niet meer in beroep gaan als je dat eventueel zou willen/moeten, want... "je hebt zelf toestemming gegeven"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:44:
[...]

Door Ziggo toestemming geven mij te bellen geef ik impliciet ook toestemming om mijn internetgedrag te monitoren. Dus dan kun je niet meer in beroep gaan als je dat eventueel zou willen/moeten, want... "je hebt zelf toestemming gegeven"!
Zelf zou ik er geen moeite mee hebben. In onze vorige woning hadden we geen slimme meter, in onze nieuwe woning wel. Nu heb ik het voordeel dat ik niet elke kwartaal mijn verbruik hoef door te geven en dat ze eventueel eerder mijn voorschotbedrag kunnen aanpassen bij grote veranderingen in verbruik.

Bovenstaande is overigens hoe ik er tegen aan kijk. Dat iemand er wel moeite mee heeft, kan ik me ook voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yes! Mijn abo is gewijzigd. En netjes in de bevestiging dat mijn abo loopt tot 15 aug 2025 (de einddatum van mijn huidige jaarcontract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:36:
@W1ck1e
plak gewoon de mail even hier. Ben wel benieuwd nu. Het zou mij verbazen als het op meta nivo bijgehouden gaat worden. Hoogstens je gemiddelde dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:44:
[...]

Maar waar ben je exact bang voor? Wat zou Ziggo kunnen/gaan doen dat jouw benadeeld. Even uit nieuwsgierigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu dus Wifi middel + TV start voor 61,50 euro. Alleen Wifi middel kost 47,50 euro. Ik betaal dus 14 euro voor TV. Straks na 15 aug. (einde jaarcontract, ik heb nu nog ESPN compleet + Ziggo Sport Totaal) zeg ik TV op en ga Canal+ eens proberen. Dat kost 14,95 euro p/m, maar is inclusief ESPN. Kwaliteit is wel wat minder heb ik gelezen, maar ik wil het zelf wel eens ervaren. En als het me bevalt, kun je nog wat goedkoper uit zijn. Je kunt het per half jaar afnemen waarbij je 1 maand cadeau krijgt.
Voordat ik dit overigens doe, zal ik eerst met Ziggo bellen voor een nieuwe aanbieding.

Edit: ik kan ook Ziggo GO overwegen. Kost 7 euro p/m. Dan heb ik alleen geen ESPN.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 11-07-2025 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Je kunt het altijd achteraf weer aanpassen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcHy4qrdOiPRgpS_tWmngM-tpVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vM4hB0PvxrWiuBch6snUtwG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 11-07-2025 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:24
Vandaag gebeld voor voor contract verlenging…
Zware teleurstelling, ik kreeg voor een jaar verlenging 3 x €10 korting en 6 maanden ziggo sport totaal gratis.
Voor 2 jaar het dubbele…
Na meer dan 35 jaar klant (begon ik met multikabel 😉)is tijd om te stoppen
Good bye ziggo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
chulin schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:32:
Vandaag gebeld voor voor contract verlenging…
Zware teleurstelling, ik kreeg voor een jaar verlenging 3 x €10 korting en 6 maanden ziggo sport totaal gratis.
Voor 2 jaar het dubbele…
Na meer dan 35 jaar klant (begon ik met multikabel 😉)is tijd om te stoppen
Good bye ziggo
Ik ben zo verbaasd dat mensen denken dat het voor hun anders zal zijn dan de afgelopen maand duidelijk is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:34
Het is heel simpel, sinds de komst van de wifi pakketten waarvan de prijs (een stuk) lager is dan het oude portfolio om te kunnen matchen met kpn, zijn de kortingen die retentie geeft ook lager. Inderdaad standaard 3x10 euro bij 1 jaar en als je beetje zeurt gratis espn ofzo en 6x10 euro oid bij 2 jaar. Het maakt niks uit of je 1 jaar klant bent of 10. Die kortingen zijn voor iedereen gelijk en inderdaad een stuk lager geworden

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende week ook maar eens bellen. 1-1,5 maand geleden kreeg ik bij een 1 jaar verlenging nog 6x10 euro korting. Dat vond ik te weinig. Had ik toen maar ja gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:04
Ik kreeg gisteren een mail van Ziggo (ongeveer 2 welen geleden op laten zeggen)
Krijg tot wel 90 euro korting bij een 2 jarig abonnement (9 maanden 19 euro korting)
Ben benieuwd of ze naar aanleiding van mijn feedback nog contact durven op te nemen.

Nogmaals, mijn overstap had niets te maken met de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
CreativeS schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:39:
[...]

Ik ben zo verbaasd dat mensen denken dat het voor hun anders zal zijn dan de afgelopen maand duidelijk is geworden...
Ik dacht dat 6 X €10 per maand korting een beetje standaard was + wat anders zoals ziggo sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
giovanni2903 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:49:
Het is heel simpel, sinds de komst van de wifi pakketten waarvan de prijs (een stuk) lager is dan het oude portfolio om te kunnen matchen met kpn, zijn de kortingen die retentie geeft ook lager. Inderdaad standaard 3x10 euro bij 1 jaar en als je beetje zeurt gratis espn ofzo en 6x10 euro oid bij 2 jaar. Het maakt niks uit of je 1 jaar klant bent of 10. Die kortingen zijn voor iedereen gelijk en inderdaad een stuk lager geworden
Yep, dat begrijp ik het nu..
Goodbye ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chulin schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:03:
[...]

Ik dacht dat 6 X €10 per maand korting een beetje standaard was + wat anders zoals ziggo sport
Dat was tot een maand of anderhalf geleden nog het geval. Bij 3x10 stap ik over naar Odido. Of ze moeten komen met een gratis jaar ESPN. Ik hoop dat ESPN snel weer met een los eigen abo komt, zoals destijds bij FOXsports het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds vanmiddag TV Start (kwam van Complete). In de Ziggo GO app zie ik dat Movies&Series inderdaad niet meer werkt. Echter ik kan nog wel tot een week terug kijken. Dit zou tot twee dagen terug moeten zijn. Is dit iets wat nog verwerkt gaat worden? Of is het inderdaad een week terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
meesje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:31:
[...]

Dat was tot een maand of anderhalf geleden nog het geval. Bij 3x10 stap ik over naar Odido. Of ze moeten komen met een gratis jaar ESPN. Ik hoop dat ESPN snel weer met een los eigen abo komt, zoals destijds bij FOXsports het geval was.
Ik kreeg ook ESPN aanbod voor een jaar gratis, maar heb ik niets aan….
Nu aan het kijken voor een domain + e-mail om afscheid te nemen van ziggo.
Volgens mij, e-mail adressen blijven 6 maanden geldig, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@chulin ik ben al ruim 11 maanden weg bij ziggo en mijn @home @ziggo e-mail adressen werken nog steeds. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:06
meesje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:41:
Ik heb sinds vanmiddag TV Start (kwam van Complete). In de Ziggo GO app zie ik dat Movies&Series inderdaad niet meer werkt. Echter ik kan nog wel tot een week terug kijken. Dit zou tot twee dagen terug moeten zijn. Is dit iets wat nog verwerkt gaat worden? Of is het inderdaad een week terug?
Waarschijnlijk blijft dat werken, ik heb het namelijk ook. Heb tv start met een next mini. Via de mini kan ik tot 2 dagen terug kijken, via de Ziggo tv app(android TV) een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
meesje schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:41:
terugkijken via ziggo go is altijd 7 dagen

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tvdoc schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:39:
[...]

Waarschijnlijk blijft dat werken, ik heb het namelijk ook. Heb tv start met een next mini. Via de mini kan ik tot 2 dagen terug kijken, via de Ziggo tv app(android TV) een week.
giovanni2903 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:56:
[...]

terugkijken via ziggo go is altijd 7 dagen
Goed om te weten. Uit onderstaand overzicht is dat niet duidelijk. Alle drie heb ik nu even snel getest. Ziggo GO (iPad) en Ziggo GO TV (Apple TV) beide 7 dagen terug kijken en op Next Mini inderdaad maar twee dagen.
Prima zo! Ik kijk toch nooit via de Mini. Ik overweeg zelfs om deze te ontkoppelen en op zolder op te bergen. Lekker alles via 1 kastje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr6tfoK0qX5DCDRJF7nZTLWRi-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XVPL7ZKsUGXNBW51nvuGOz2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:23
https://www.totaaltv.nl/n...die-verlengen-vangen-bot/

Wat moet je hier dan weer van denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Niets nieuws toch? De gratis tv of PS is al vaker geweest voor nieuwe klanten. En ook toen konden bestaande klanten niks.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 11-07-2025 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
ik heb 270 euro korting icm 12 maanden contract, een waarde van 600 bij 24 maanden is dus niet extreem veel meer.ik kon bij afsluiten kiezen uit een bol bon van 400 euro icm 24 maanden, maar ik wil niet zo lang vastzitten aangezien er betere trucjes zijn. heb al een ps5 staan ook overigens :p

nogmaals, abo opzeggen en op naam+rekeningnummer van je partner/huisgenoot een nieuw abo afsluiten. klantenservice stelt dit zelfs soms voor hoor ik van verschillende mensen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
pdukers schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:39:
@chulin ik ben al ruim 11 maanden weg bij ziggo en mijn @home @ziggo e-mail adressen werken nog steeds. YMMV.
Het is wel a pain in the a%# je e-mail adressen moeten veranderen na meer dan 30 jaar 😟😟
Maar goed, een nieuwe domain met e-mail, rustig alles overzetten en zoals @giovanni2903 zegt, nieuwe contract op mijn partner naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:04
chulin schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:56:
[...]

Het is wel a pain in the a%# je e-mail adressen moeten veranderen na meer dan 30 jaar 😟😟
Maar goed, een nieuwe domain met e-mail, rustig alles overzetten en zoals @giovanni2903 zegt, nieuwe contract op mijn partner naam
Herkenbaar. Al 20 jaar een chello adres.
Bizar hoeveel daar na al die tijd onder hangt.

Edit: ik zie nu trouwens dat ziggo zelf ook de ps5 aanbiedt, dat is pas recent dan.
Ik heb het foefje 2 weken geleden geprobeerd via meervoordeel, maar werd vrolijk afgeketst want er was al een abonnement actief op het adres.
Dus nu maar naar glasvezel over, kan van mijn besparing bijna 2 playstations kopen. Ik zie het over 2 jaar wel weer.

[ Voor 28% gewijzigd door ArcticTiger op 12-07-2025 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chulin schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:56:
[...]
Meer dan 30 jaar is wel wat overdreven, toen bestond er nog geen kabelinternet ;).

Maar of je nu 5 of 50 jaar een mailadres hebt, het omzetten is evenveel werk. Hopelijk heb je een paswoordmanager en kun je bij al die accounts meteen het mailadres wijzigen. En na een maand zie je alleen nog maar reclame binnenkomen.

Ik moet zeggen dat er bij mij juist enorm veel minder via mail gaat. 20 jaar geleden kreeg ik sociale uitnodigingen (zoals verjaardagen etc.) via de mail. Nu gaat dat allemaal via socialmedia zoals whatsapp en hebben de meeste niet eens mijn mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticTiger schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 01:31:
[...]
Edit: ik zie nu trouwens dat ziggo zelf ook de ps5 aanbiedt, dat is pas recent dan.
Het gaat om een bol voucher. Ziggo biedt zelf geen spelcomputers aan. Uiteraard kan je die voucher gebruiken om een ps5 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zijn er meer waar de doven-/slechthorende-ondertiteling op ARD, NDR en WDR een paar seconden voorloopt op de uitzending? Wanneer we hier Tatort kijken, zetten we die aan voor dat als we iets niet goed hebben verstaan, we het kunnen lezen.

Maar dat sync-issue maakt dat ietwat lastig :/

Geen idee of dat aan mijn kant misgaat (Mut@nt HD500c met OpenPLI) of ergens anders, vandaar de vraag.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Vortigen schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:12:

Om terug te komen op mijn post: ik heb het ondertussen gedaan. Ziggo opgezegd wat op naam van mijn vrouw stond en mijzelf als nieuwe klant aangemeld.
Huidige abo eindigt ergens begin augustus en een week daarvoor heb ik het nieuwe abo laten ingaan. Leek me wel zo verstandig om wat overlap te hebben zodat we niet zonder internet en TV zitten.

De 1e zes maanden 50% korting (34,50) en maand 7 t/m 12 het volle bedrag (69,00). Als welkomstcadeau heb ik een jaar lang gratis ESPN Compleet gekozen. Dit is bij een 1 jaar contract zodat ik hetzelfde 'trucje' volgend jaar rond deze tijd hopelijk weer kan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Vortigen schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:53:
....
Huidige abo eindigt ergens begin augustus en een week daarvoor heb ik het nieuwe abo laten ingaan. Leek me wel zo verstandig om wat overlap te hebben zodat we niet zonder internet en TV zitten.
...
Welk modem verwacht ziggo volgens jou dat je aansluit gedurende de dagen dat je beide modems in huis hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vortigen schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:53:
[...]

Om terug te komen op mijn post: ik heb het ondertussen gedaan. Ziggo opgezegd wat op naam van mijn vrouw stond en mijzelf als nieuwe klant aangemeld.

De 1e zes maanden 50% korting (34,50) en maand 7 t/m 12 het volle bedrag (69,00). Als welkomstcadeau heb ik een jaar lang gratis ESPN Compleet gekozen. Dit is bij een 1 jaar contract zodat ik hetzelfde 'trucje' volgend jaar rond deze tijd hopelijk weer kan doen :D
Welk pakket en eventuele extra’s heb je gekozen om op 69 euro uit te komen?
Komende maandag of dinsdag zal ik eens met retentie bellen. Indien ik niet een aardige aanbieding krijg, wil ik dit trucje ook wel eens proberen. 6 maanden 50% korting + 1 jaar lang ESPN is voor ons gezin wel interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
W1ck1e schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:03:
[...]

Welk modem verwacht ziggo volgens jou dat je aansluit gedurende de dagen dat je beide modems in huis hebt ?
dat maakt niets uit, ze werken allebei. het beste sluit je de nieuwe spullen gelijk aan als je het binnen hebt. mocht er dan iets defect zijn zit je niet opeens zonder als het oude abo afloopt

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Lijkt mij mogelijk niet perse een probleem? Bij de overdracht van een woning zouden ook de oude en nieuwe bewoners nog een actief abo kunnen hebben.

Daarnaast is het modem ook niet adres gebonden*. Of je nu een splitter in huis zet en vervolgens twee modems aansluit, het tweede modem op een AOP op een ander adres aansluit, of er maar eentje tegelijkertijd is aangesloten zal niet uit maken. Ziggo ziet gewoon dat er een modem met serienummer X aanmeld en dat dat van klant Y is. Op welke fysieke aansluiting dat modem zit kunnen ze niet weten (hoogstens op welke wijkkast?).
En als ze al iets doen met "2 abonnementen die op hetzelfde adres geregistreerd staan" (onwaarschijnlijk?) kan ik mij alleen maar indenken dat het oude abonnement met een soonish einddatum er uit wordt gegooid. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat Ziggo er enig probleem mee heeft als je "dubbel wilt betalen".

* ik meen wel eens begrepen te hebben dat het regio gebonden kan zijn. Waarschijnlijk dan per "segment" (CMTS of hoe heet die hardware?). Simpelweg omdat dat serienummer dus wel in de ene CMTS/... geregistreerd staat maar niet in de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
[...]

Ik neem aan het nieuwe modem. Als dat niet werkt dan gaat de huidige modem weer even terug voor een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
meesje schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:12:
[...]

Welk pakket en eventuele extra’s heb je gekozen om op 69 euro uit te komen?
Komende maandag of dinsdag zal ik eens met retentie bellen. Indien ik niet een aardige aanbieding krijg, wil ik dit trucje ook wel eens proberen. 6 maanden 50% korting + 1 jaar lang ESPN is voor ons gezin wel interessant.
Wifi Groot en TV start. Geen vast bellen of andere extra's die geld kosten.

Wat mij verbaasde op de site toen ik me aanmelde als nieuwe klant is dat Ziggo zegt dat je weer Ziggo Sport Totaal als extra TV pakket kan kiezen als je ook een Vodafone mobiel abo op dat adres hebt.
Nu hebben mijn vrouw en ik beide Vodafone mobiel dus wanneer ik de nieuwe spullen heb aangesloten ga ik eens kijken of dat echt zo is.
Zou ik zelf als voetballiefhebber wel fijn vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Vortigen schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:08:
[...]

Wat mij verbaasde op de site toen ik me aanmelde als nieuwe klant is dat Ziggo zegt dat je weer Ziggo Sport Totaal als extra TV pakket kan kiezen als je ook een Vodafone mobiel abo op dat adres hebt.
dat is inderdaad wel misleidend, helaas moet je er gewoon 5 euro voor betalen (ipv 16,95, dus gewoon een nette prijs) :p

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 12-07-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-07 14:21
Afgelopen week nieuwe router toegestuurd gekregen, die geïnstalleerd en alles, blijkt de wifi 6 erin behoorlijk sneller dan de huidige Deco M4’s die ik heb staan. 😁

Dus ik dacht laat ik kijken of ik zo’n SmartWifi pod 6 erbij kan krijgen. Gebeld met “klantenservice” maar kreeg daar te horen dat ik alleen de oude SmartWifi pod 5 kon bijbestellen, en dat de wifi6 modellen allen nog bij nieuwe abonnementen aangeboden worden.

Iemand ervaring met het bijbestellen van de SmartWifi pod 6?

Gezien de financiële constructie bij Ziggo is het interessant om ze per maand af te rekenen in plaats van zelf een mesh set te kopen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MenN Kun je niet overstappen naar een nieuw abonnement met wifi garantie, daar zitten die dingen bij in vanwege de wifi garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, de wifigarantie zegt niets over de type pods die je krijgt. Op dit moment is het inderdaad zo dat die wifi 6 pods alleen aan nieuwe klanten gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
inderdaad wat Jay-B zegt. je kunt beter zelf een knappe set kopen, bijvoorbeeld de deco x50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
giovanni2903 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:21:
[...]

dat is inderdaad wel misleidend, helaas moet je er gewoon 5 euro voor betalen (ipv 16,95, dus gewoon een nette prijs) :p
Jammer zeg. Maar inderdaad, 5 euro is een nette prijs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MenN
giovanni2903 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:53:
inderdaad wat Jay-B zegt. je kunt beter zelf een knappe set kopen, bijvoorbeeld de deco x50
Dat kan natuurlijk altijd, maar de lease constructie is behoorlijk financieel aantrekkelijk. Voor €2,50 per maand per stuk krijg je ze al. Dat zijn heel wat jaartjes abbo voordat je de aanschafprijs van een eigen set evenaart. En tegen die tijd kun he dan zeer waarschijnlijk weer goedkoop upgraden

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
jongetje schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:20:
@MenN Kun je niet overstappen naar een nieuw abonnement met wifi garantie, daar zitten die dingen bij in vanwege de wifi garantie.
Wellicht zou dat werken, maar of ik dan als nieuwe klant wordt gezien is nog de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
MenN schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 23:57:
[...]

Dat kan natuurlijk altijd, maar de lease constructie is behoorlijk financieel aantrekkelijk. Voor €2,50 per maand per stuk krijg je ze al. Dat zijn heel wat jaartjes abbo voordat je de aanschafprijs van een eigen set evenaart. En tegen die tijd kun he dan zeer waarschijnlijk weer goedkoop upgraden
ik snap je wel hoor, maar wifi5 pods vind ik echt k*tdingen en raadt ik ook niet aan (want wifi5 en niet geschikt voor hoge snelheden tenzij bekabeld)

hopelijk komen de wifi6 pods volgend jaar voor alle klanten beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
giovanni2903 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 00:34:
[...]

ik snap je wel hoor, maar wifi5 pods vind ik echt k*tdingen en raadt ik ook niet aan (want wifi5 en niet geschikt voor hoge snelheden tenzij bekabeld)

Dat is maar net wat je verwacht, de Deco M4 is ook Wifi5. Ik had bekabelde backhaul en haalde daarmee 450Mbit. Voor Wifi zou stabiel 100 echt al meer dan genoeg zijn, voor mij dan :). Als ik de echte snelheid wil die ik dat wel bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
giovanni2903 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 00:34:
Heerlijk zo'n als inclusief zijnde profilerend bedrijf maar wel onderscheid tussen klanten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Jah en vooral dat er geen perspectief geboden wordt. Iedereen snapt dat er te weinig voorraad kan zijn. Maar wanneer kan ik verwachten als bestaande klant bedient te kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
MenN schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:08:
Jah en vooral dat er geen perspectief geboden wordt. Iedereen snapt dat er te weinig voorraad kan zijn. Maar wanneer kan ik verwachten als bestaande klant bedient te kunnen worden?
ze zijn sindskort bij zakelijk wel voor iedereen beschikbaar gemaakt, dus particulier zal uiteindelijk ook wel komen. als je nieuw abo afsluit op andere naam+rek. nummer heb je er sws recht op :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
nieuws: Ziggo verhoogt per 1 september prijs van extra mediabox met tot 2 eur...

Zit er iemand bij marketing die bewust klanten weg wil jagen? Ik heb de Extra Next Mini een paar maanden geleden de deur uitgedaan, maar op deze manier koop je toch veel liever - bijvoorbeeld - Apple TV ipv maandelijks kosten kwijt voor een tweede box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:01
CreativeS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:00:
nieuws: Ziggo verhoogt per 1 september prijs van extra mediabox met tot 2 eur...

Zit er iemand bij marketing die bewust klanten weg wil jagen? Ik heb de Extra Next Mini een paar maanden geleden de deur uitgedaan, maar op deze manier koop je toch veel liever - bijvoorbeeld - Apple TV ipv maandelijks kosten kwijt voor een tweede box?
Blijkbaar heeft ziggo een nieuwe melkkoe gevonden. Je houdt gewoon een ' oude ' next mini maar de prijs gaat ff met 50% omhoog van 4 naar 6 euro. Pure geldklopperij en blijkbaar willen ze dat er nog meer abonnees weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zo'n next (mini) als 2e box is alleen handig voor de digibeten. ik zou zelf idd een chromecast oid kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
giovanni2903 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:09:
zo'n next (mini) als 2e box is alleen handig voor de digibeten. ik zou zelf idd een chromecast oid kopen
Of de amazon firestick 2k, voor 20 euro met prime day. Oops, net gemist ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
hahah kan ook ja (al ben ik meer fan van google producten dan van amazon). en als je iphonegebruiker bent snap ik dat je voor een apple tv kiest al zijn die nog een stuk duurder dan die android dingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:12:
hahah kan ook ja (al ben ik meer fan van google producten dan van amazon). en als je iphonegebruiker bent snap ik dat je voor een apple tv kiest al zijn die nog een stuk duurder dan die android dingen
Inderdaad wat duurder, maar ook zo’n Apple TV heb je na iets meer dan 2 jaar al terug verdiend.
Ik hoop dat ze net als Odido korting geven op je abo (of geen meerprijs rekenen) als je geen gebruik wil maken van een Next (Mini) en alleen gebruik gaat maken van de Ziggo GO TV app (via welk eco systeem dan ook).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik blijf het écht bizar vinden hoe Ziggo alles in het werk stelt om zoveel mogelijk klanten weg te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk persoonlijk dat voor de meeste mensen Gigabit meer dan snel genoeg is. Sneller kan de meeste apparatuur in huis niet aan. Maar een snellere upload is veel wenselijker.
Internet bij Ziggo wordt in de komende jaren tot tien keer zo snel

Ziggo gaat het eigen kabelnetwerk voorzien van een nieuwe internettechnologie. Daarmee zijn straks downloadsnelheden tot 10 gigabit per seconde mogelijk. Dat is tien keer zo snel als de huidige maximale downloadsnelheid bij Ziggo.
Ziggo is in de afgelopen jaren honderdduizenden klanten kwijtgeraakt. Dat komt enerzijds doordat Ziggo in vergelijking met andere providers vaak duurder is. Anderzijds stappen sommige klanten over omdat de maximale internetsnelheden bij verschillende glasvezelnetwerken hoger zijn dan op het kabelnetwerk van Ziggo.

Maar Ziggo wil een inhaalslag maken. Het telecombedrijf heeft maandag een samenwerking aangekondigd met het Finse Teleste. Dat bedrijf gaat het kabelnetwerk van Ziggo voorzien van de zogenoemde Docsis 4.0-technologie. Dankzij die technologie kan Ziggo straks downloadsnelheden tot maximaal 10 gigabit per seconde aanbieden.

Bron: https://www.nu.nl/tech/63...ot-tien-keer-zo-snel.html

[ Voor 7% gewijzigd door njitter op 14-07-2025 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

njitter schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:43:
Maar een snellere upload is veel wenselijker.
Mag ik vragen waarom iedereen dat zegt ? Wij hebben 100 Mbit/s upload en dat is ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
njitter schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:43:
Ik denk persoonlijk dat voor de meeste mensen Gigabit meer dan snel genoeg is. Sneller kan de meeste apparatuur in huis niet aan. Maar een snellere upload is veel wenselijker.

[...]
Zelf denk ik dat 400/40 voor de meesten al genoeg is. Maar ja, er is een verschil tussen wat nodig is en wat men wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:56:
Zelf denk ik dat 400/40 voor de meesten al genoeg is. Maar ja, er is een verschil tussen wat nodig is en wat men wil. :)
Nou, die 100Mb/s upload haalden wij altijd... nu met 40Mb/s mag ik blij zijn dat het er met 30Mb/s uitgaat. Ja, profiel in modem staat goed, maar het is wel belabberd traag hoor. Maar goed, zoals met alles... heb je het nodig? Vast niet, maar het is wel eens handig dat het er eens wat sneller uitgaat. En los daarvan: degene die betaalt, die bepaalt toch? Ongeacht wat anderen vinden dat nodig is? Downloadsnelheid is zat met 400Mb/s.. hogere upload blijft toch wel een wens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
meesje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:56:
[...]

Dat weet ik wel zeker, 2 persoons huishouden (meten is weten):
Ik heb trouwens 1Gb up/down want de prijs speelt ook mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ta8uJ5OvIB9zqSJFxvjo1u1wBn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JFextgoDsh5gNCmXq8PNHX6s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Als je voor je werk en prive tientalen GBs per dag wilt uploaden, dan is meer dan 100 Mbps upload best wel prettig. Sinds mijn overstap naar glasvezel en 1 Gbps upload hoef ik mij geen zorgen meer te maken. En als bijvangst ook nog een lagere prijs.

En ja, ik besef dat ik onderdeel ben van een kleine groep waar hogere uploads echt wat toevoegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:09:
[...]

Nou, die 100Mb/s upload haalden wij altijd... nu met 40Mb/s mag ik blij zijn dat het er met 30Mb/s uitgaat. Ja, profiel in modem staat goed, maar het is wel belabberd traag hoor. Maar goed, zoals met alles... heb je het nodig? Vast niet, maar het is wel eens handig dat het er eens wat sneller uitgaat. En los daarvan: degene die betaalt, die bepaalt toch? Ongeacht wat anderen vinden dat nodig is? Downloadsnelheid is zat met 400Mb/s.. hogere upload blijft toch wel een wens.
Als je een hoge upload nodig hebt (ook al is het incidenteel) dan ga je toch voor de hogere upload?
Echter menig consument (<> tweaker) laat zich leiden tot wat er ‘geadviseerd’ wordt. Bij een woning meer dan 120 m2 (dat zijn best veel woningen) heb je volgens Ziggo al Wifi Groot nodig. Ja, ja…. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:15:
Als je een hoge upload nodig hebt (ook al is het incidenteel) dan ga je toch voor de hogere upload?
Echter menig consument (<> tweaker) laat zich leiden tot wat er ‘geadviseerd’ wordt. Bij een woning meer dan 120 m2 (dat zijn best veel woningen) heb je volgens Ziggo al Wifi Groot nodig. Ja, ja…. :)
En dan die onzinnige 1Gb/s downloadsnelheid? Da's toch ook weer teveel volgens jou? Ik hoef die hoge downloadsnelheid niet en ben van mening dat er bij diverse abonnementen een te lage uploadsnelheid geboden wordt. En we zijn weer terug bij het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
CreativeS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:09:

Als je structureel maar 30 van de 40 Mbit haalt, zou je dan niet eens een melding doen bij ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:17:
[...]

En dan die onzinnige 1Gb/s downloadsnelheid? Da's toch ook weer teveel volgens jou? Ik hoef die hoge downloadsnelheid niet en ben van mening dat er bij diverse abonnementen een te lage uploadsnelheid geboden wordt. En we zijn weer terug bij het begin.
Ik zeg toch niet dat het te veel is? Lees het alsjeblieft nog even goed. Ik relateer het toch aan het ‘advies’ van Ziggo wat onzinnig is? Als je die download nodig hebt, dan sluit je het toch af? Maar menig consument laat zich door de ‘adviezen’ leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Als je structureel maar 30 van de 40 Mbit haalt, zou je dan niet eens een melding doen bij ziggo ?
Mee eens. Mijn upload zit altijd rond de 40.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 14-07-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik kan zo de bron niet terugvinden, maar heb een keer gelezen dat de meeste consumenten niet of nauwelijks een idee hebben welke down- en uploadsnelheden ze hadden. Dat de meeste huishoudens de laagste (mogelijke) down- en uploadpakketten hadden en dat ze ook niet tegen deze limieten aanliepen in dagelijks gebruik.

Vanuit de glasvezel-ISP's wordt natuurlijk ook wel enorm gepushed om de hogere snelheden te nemen onder het mom dat je als consument toch écht niet zonder kunt (hier kwamen voor en tijdens de aanleg van het Delta glasvezelnetwerk vanuit Delta en hun ISP's toch belachelijke argumenten voorbij om deze hoge(re) snelheden te vergoelijken :r ).
Daarnaast; zoals onlangs ook in het nieuws kwam; die hogere snelheden kosten de ISP's weinig meer, maar de consument betaalt uiteraard wel meer voor hogere snelheden; het is gewoon een verdienmodel; zie ook de overgang van DVB-C naar IPTV)

En natuurlijk zit je hier op Tweakers, die altijd het hoogste en snelste per se nodig hebben en desnoods allerlei (niche) zaken erbij halen om het maar goed te praten.
(En ja; in sommige gevallen zullen hogere snelheden inderdaad fijn zijn)

In de praktijk zaten genoeg andere Tweakers en non-Tweakers tijdens Covid nog gewoon te thuiswerken op ADSL lijntjes.

Maar ja; waar moet je je als ISP op de verzadigde Nederlandse markt nog mee onderscheiden?
Vaste telefonie gebruikt bijna niemand meer, liniaire TV wordt steeds minder gebruikt dus blijft down- en uploadsnelheden over. Of ga je allemaal maar randzaken aanbieden om aan te verdienen.

Nee, geef mij maar een bruikbare down- en upload, simpel TV product dat niet van de huurkastjes en beperkingen aan elkaar hangt voor een normale prijs. De rest kan mij gestolen worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 14-07-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
meesje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:22:
[...]

Mee eens. Mijn upload zit altijd rond de 40.
Mijn upload is normaal maar een fractie, maar wanneer ik test haal ik de 40 Mbit wel ongeveer ;)
BTW: De upload van afgelopen 24 uur was 466 Mbyte. Dat is per seconde 45 kbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:30:
[...]

Mijn upload is normaal maar een fractie, maar wanneer ik test haal ik de 40 Mbit wel ongeveer ;)
BTW: De upload van afgelopen 24 uur was 466 Mbyte. Dat is per seconde 45 kbit.
Haha. Ik zal het wat beter verwoorden. Wanneer ik een speedtest uitvoer, zit ie rond de 40. Zelf zal ik dit nooit maximaal benutten. De afgelopen jaren ook niet incidenteel. O ja, misschien toch bij de allereerste backup van mijn NAS naar een NAS op andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:20:
Vriendelijk bedankt, maar dat is natuurlijk allang gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:57:
[...]

Vriendelijk bedankt, maar dat is natuurlijk allang gedaan :)
Jammer dat Ziggo het niet kan fixen. Ik benieuwd wat als je een 1000/100 abo zou hebben. Blijf je dan ook op 30 steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:59:
Jammer dat Ziggo het niet kan fixen. Ik benieuwd wat als je een 1000/100 abo zou hebben. Blijf je dan ook op 30 steken?
Ik kom net van 1000/100 af mijn en toen haalde ik de upload altijd. Maar... ik kom hier verder niet om een eventueel probleem op te lossen, ik meld alleen maar dat ik het zeer op prijs zou stellen dat Ziggo bij de lagere abonnementen gewoon de upload iets zou kunnen verhogen. Mijn excuses dat dat weer een aantal berichten ontlokt die mijns inziens onnodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Beste meneer,
Per 1 september wijzigen we de tarieven van extra mediaboxen en CI+ modules. Daardoor kunnen we blijven investeren in de kwaliteit van onze producten en diensten.

Dit verandert

De prijs van de Extra Mediabox Next Mini gaat 2 euro per maand omhoog
Dat is ook niet niks

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Pagina: 1 ... 65 66 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie