wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Dat is het meest gangbare... 6x een tientje fooi. Ja, er zijn mensen die meer krijgen... dan heeft de medewerker aan de lijn net een goede nacht gehad denk ik dan maar.donald_dick schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:48:
Mijn jaarabbo is afgelopen en heb weer opgezegd. Uiteindelijk werd ik teruggebeld en weer een aanbod gekregen: 10 euro per maand korting voor 6 maanden en ESPN. Heeft iemand al een betere deal gehad voor bestaande klanten?
Maar die modems heb je niet altijd in centra... dus plaatsten ze steunpunten.Rallye schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:39:
@hcQd Was dat hoedje daarvoor? Ik dacht dat dat netwerk liep via de routers van Ziggo klanten?
Het is al even geleden maar eind oktober heb ik er 9 maand een tientje korting en Espn uitgehaald.donald_dick schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:48:
Mijn jaarabbo is afgelopen en heb weer opgezegd. Uiteindelijk werd ik teruggebeld en weer een aanbod gekregen: 10 euro per maand korting voor 6 maanden en ESPN. Heeft iemand al een betere deal gehad voor bestaande klanten?
Aankomende keer wil ik dit op zijn minst weer hebben.
Zeker de laatste 2 maanden hebben ze de hand verschrikkelijk op de virtuele knipZwollenaar88 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:58:
Het is al even geleden maar eind oktober heb ik er 9 maand een tientje korting en Espn uitgehaald.
Aankomende keer wil ik dit op zijn minst weer hebben.
Er zat een modem/router onder, zo'n Ubee of Cisco die destijds ook bij abonnees werden ingezet alleen om als Wifispot te dienen.Rallye schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:39:
@hcQd Was dat hoedje daarvoor? Ik dacht dat dat netwerk liep via de routers van Ziggo klanten?
Ja eergisteren werkte het weer bij thuiskomst. Uiteindelijk 10 euro vergoeding gekregen voor 3 dagen downtime, prima had eigenlijk maar recht op zo'n 4 euro.Requa schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 00:38:
Door ze te bellen![]()
Heb jij inmiddels wel internet? Als het goed is, is de storing dinsdagochtend vroeg om 06:00 uur verholpen. Je komt overigens in aanmerking voor een billijke vergoeding (bel ze even)![]()
[...]
Zij verwees ze dus ook door naar mij te bellen.
1,5 week geleden een mailtje om 3 maanden €10 korting te bevestigingen. Ik dacht, ha, eindelijk eens een soort-van trouwe klanten korting (we zitten er al 10+ jaar bij), dus geaccepteerd. 200/20Mbit + tv + terugkijken à €67/mnd, ik vind het duur...
Maar we hadden het ook toevallig net over het opzeggen van de vaste tv + terugkijken en over te gaan op glasvezel + streaming diensten (+ NPO start, dat is zo'n beetje het enige wat we kijken NOS journaal en Wie is de Mol
Krijgen we een brief dat het een nieuw abo is, voor 12 maanden en €10 korting voor 3 maanden. Buitengewoon mager, en wilde toch al overstappen. Die brief kwam op de 14e, met dagtekening ingang de 1e. Met annuleringsrecht, maar geen aantal dagen er bij. Gelijk gebeld om dat nieuwe contract ongedaan te maken en weer terug te gaan naar het oude, vrij opzegbare.
Is die termijn 14 dagen, dus precies op tijd gebeld. Maar wel... betreurenswaardige gang van zaken.
Goed, dat was geregeld.
De overstap naar KPN glas wil niet, omdat ik Ziggo nog niet op kan zeggen. Dat weer omdat bovenstaande, na bellen, enkele werkdagen kan duren

Mja, volgende week dus maar bellen om op te zeggen.
Hoofdpunt om op te zeggen was de prijs, maar ook de slechte teams meetings die mijn vrouw vaak heeft. Vaak instabiel, al helemaal wanneer zij ook de camera aan heeft...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dan heb je waarschijnlijk Internet Start? Alleen is dat 250/30. Die /30 al langere tijd en 250/ sinds 1 maart.DropjesLover schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:31:
200/20Mbit + tv + terugkijken à €67/mnd
En die 3 maanden €10 korting is dan wel lachen. Want dan doen ze je een magere korting op een abonnement dat niet meer is af te sluiten. Terwijl je ook kunt overstappen op Wifi middel, waarmee je 400/40 krijgt en ook nog €0,50 per maand goedkoper uit bent. (Of overstappen op Wifi klein, dan heb je 100/20 en ben je "veel" goedkoper uit).
En wat zegt Ziggo van dat probleem? Waarbij het niet eens een Ziggo probleem zou hoeven te zijn. Het kan bv ook zijn dat je wifi gebruikt, mogelijk met eigen hardware, en dat brak is. Maar het kan ook zijn dat je met die "10+ jaar klant" al een "10+ jaar" oud brak modem hebt en dat Ziggo je bij het aankaarten van dit probleem gratis een nieuw modem opstuurt waarmee het probleem wellicht is opgelost. Het is namelijk niet zo dat Ziggo per definitie niet compatible is met Teams (en ook niet zo dat "glasvezel" of "KPN" dat per definitie wel is). Maar als je de problemen niet kenbaar maakt kan het ook niet worden opgelost.Hoofdpunt om op te zeggen was de prijs, maar ook de slechte teams meetings die mijn vrouw vaak heeft. Vaak instabiel, al helemaal wanneer zij ook de camera aan heeft...
Zo'n wifi abo hoeft niet, ik heb een prima wifi netwerk hangen van 3 (via Ziggo gekochte) M4 Deco's.RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:42:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk Internet Start? Alleen is dat 250/30. Die /30 al langere tijd en 250/ sinds 1 maart.
En die 3 maanden €10 korting is dan wel lachen. Want dan doen ze je een magere korting op een abonnement dat niet meer is af te sluiten. Terwijl je ook kunt overstappen op Wifi middel, waarmee je 400/40 krijgt en ook nog €0,50 per maand goedkoper uit bent. (Of overstappen op Wifi klein, dan heb je 100/20 en ben je "veel" goedkoper uit).
[...]
En wat zegt Ziggo van dat probleem? Waarbij het niet eens een Ziggo probleem zou hoeven te zijn. Het kan bv ook zijn dat je wifi gebruikt, mogelijk met eigen hardware, en dat brak is. Maar het kan ook zijn dat je met die "10+ jaar klant" al een "10+ jaar" oud brak modem hebt en dat Ziggo je bij het aankaarten van dit probleem gratis een nieuw modem opstuurt waarmee het probleem wellicht is opgelost. Het is namelijk niet zo dat Ziggo per definitie niet compatible is met Teams (en ook niet zo dat "glasvezel" of "KPN" dat per definitie wel is). Maar als je de problemen niet kenbaar maakt kan het ook niet worden opgelost.
We zaten op het oude 200/20 abo en dat is inderdaad dus (ongevraagd) omgezet naar 250/30 met die korting.
Met betrekking tot de slechte verbinding bij teams, het hele netwerk is bedraad in huis, tot aan de thuiswerkplekken toe. Ik haal prima snelheden bij speedtest met prima latency en jitter. Ook wanneer mijn vrouw alleen thuis is, geen andere internetgebruikers, is de verbinding vaak erg matig.
/f/image/MBs3NhCVE9aAq8l8rGuBDhBr.png?f=fotoalbum_large)
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
"wifi" is alleen maar een deel van de naam van het internet pakket. Technisch maakt het niet zoveel uit. En er zitten 0, 1 of 2 wifi versterkers bij (die jij dus niet nodig hebt). Gelukkig zijn ze dan ook "gratis".DropjesLover schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:58:
[...]
Zo'n wifi abo hoeft niet, ik heb een prima wifi netwerk hangen van 3 (via Ziggo gekochte) M4 Deco's.
We zaten op het oude 200/20 abo en dat is inderdaad dus (ongevraagd) omgezet naar 250/30 met die korting.
...
Jij hebt dan misschien niet gevraagd om een snelheidsverhoging (van 200/30 naar 250/30) maar vele anderen wel.
Als ik je goed begrijp: het is volgens mij geen kwestie van "wifi abo niet hoeven", maar je kunt dus goedkoper en/of sneller hebben.
Edit: als je modem inderdaad het type is dat in je plaatje staat kan je misschien vragen dat om te wisselen door een nieuwere variant. De zwarte smartwifi (ik ben even de exacte naam kwijt)
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 15-05-2025 14:17 ]
Dus omdat de naam je niet bevalt betaal je graag te veel voor het internet abonnement? Dan moet je ook niet hier klagen dat het zo duur is
Neuh, opzeggen en eens 2 jaar KPN + stream proberen a €50/mnd. Daar ook 12 maanden €15/mnd korting. Beter dan wat Ziggo bied.W1ck1e schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:11:
[...]
"wifi" is alleen maar een deel van de naam van het internet pakket. Technisch maakt het niet zoveel uit. En er zitten 0, 1 of 2 wifi versterkers bij (die jij dus niet nodig hebt). Gelukkig zijn ze dan ook "gratis".
Jij hebt dan misschien niet gevraagd om een snelheidsverhoging (van 200/30 naar 250/30) maar vele anderen wel.
Als ik je goed begrijp: het is volgens mij geen kwestie van "wifi abo niet hoeven", maar je kunt dus goedkoper en/of sneller hebben.
Edit: als je modem inderdaad het type is dat in je plaatje staat kan je misschien vragen dat om te wisselen door een nieuwere variant. De zwarte smartwifi (ik ben even de exacte naam kwijt)
Misschien dat ik wel doe wat een collega doet, gewoon elke prijsverhoging aangrijpen om een 2 jarig contract te ontbinden en over te stappen en zo elke keer het gros van de tijd de gereduceerde prijs te hebben.
Scheelt toch weer €100+ per jaar.
BThGvNeOA
Van Elite (zat rond de 85 euro) terug naar "Middel". En vaste telefonie opgezegd (de schoonmoederlijn, die heeft eindelijk door dat ze mobiel moet bellen). Wordt dan 67 euro per maand. Eerste half jaar 57, dus nog 10 euro korting.
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 15-05-2025 15:13 ]
Heb jij toegang tot hun boeken ?Rallye schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:10:
Grappig dat de prijsverhoging van Ziggo (Sport) bij meer mensen ertoe leidt tot stappen die Ziggo uiteindelijk geld kosten……
dat kan helaas niet meer. Ze hebben hun voorwaarde aangepast dat ze inflatiecorrecties mogen doorvoeren.DropjesLover schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:35:
[...]
Neuh, opzeggen en eens 2 jaar KPN + stream proberen a €50/mnd. Daar ook 12 maanden €15/mnd korting. Beter dan wat Ziggo bied.
Misschien dat ik wel doe wat een collega doet, gewoon elke prijsverhoging aangrijpen om een 2 jarig contract te ontbinden en over te stappen en zo elke keer het gros van de tijd de gereduceerde prijs te hebben.
Scheelt toch weer €100+ per jaar.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
vd week een Fritzbox 6690 op de kop getikt, deze thuis even aan de coax gezet..
daar is de bekabeling als volgt: trisz-dg300 AOP, Braun Telecom POA 01-B. al vanaf waar 1 coax naar mijn Sagecom modem gaat, en de 2de richting de woonkamer TV, op deze aansluiting heb ik de 6690 aangesloten gehad, en binnen enkele minuten had deze zowel een downlink als uplink signaal gevonden.. Docsis 3.0 en 3.1 zonder problemen..
nu wil ik het modem aansluiten bij mijn schoonouders, echter hier krijgt het modem geen downlink / uplink..
nu zit hier nog een "ouder" AOP 1 gats met sleutelgat, hier zit het modem nu rechtstreeks op aangesloten...
of kan er nog een andere oorzaak zijn?
de Connectbox zit al jaren via een FRA752 aangesloten.. echter om deze al uit te sluiten hebben we deze er dus tussen uit gelaten..
verder weet ik dat Ziggo op dit moment een storing heeft met betrekking tot het aanmelden van modems... maar in hoeverre dit gerelateerd is aan elkaar?
TL-DR: kan het AOP de oorzaak zijn dat de Fritzbox totaal niet iets wil?
404 Signature not found
Hoe weet je dit? Of koppel je het klant verlies van vorig kwartaal van voor de prijs verhoging hieraan? Want dat staat nog volkomen los van elkaar, gezien het toen niet eens bekend was dat de prijs van Ziggo sport totaal zou stijgen….Rallye schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:10:
Grappig dat de prijsverhoging van Ziggo (Sport) bij meer mensen ertoe leidt tot stappen die Ziggo uiteindelijk geld kosten……
Ik ben er één van, netto verdiend Ziggo nu een heel stuk minder aan mij.SirMemeAlot schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:54:
[...]
Hoe weet je dit? Of koppel je het klant verlies van vorig kwartaal van voor de prijs verhoging hieraan? Want dat staat nog volkomen los van elkaar, gezien het toen niet eens bekend was dat de prijs van Ziggo sport totaal zou stijgen….
Het product wat ze mij leveren ben ik erg tevreden over maar over hun abonnementen / prijzen strategie begrijp ik werkelijk niets van.
Hier idem. Van €104,- naar €67,-. Via andere constructie dezelfde zenders, alleen lagere snelheid… maar daar raak je toch wel snel aan gewend. Had ik veel eerder moeten doen. Echt!marsie030 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:43:
Ik ben er één van, netto verdiend Ziggo nu een heel stuk minder aan mij.
Het product wat ze mij leveren ben ik erg tevreden over maar over hun abonnementen / prijzen strategie begrijp ik werkelijk niets van.
Foto heb ik niet.. Maar het is een verouderd exemplaar met het zgn sleutelgat.Roetzen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:25:
@SMSfreakie
Foto van het AOP?
Heb je überhaupt wel signaal op het AOP?
De arris / compal connectbox doet het er wel op...
TV signaal komt er ook gewoon uit..
De ingebouwde tuner(s) van de fritzbox pikken ook wel de dvbc signalen op.. Maar een data link opbouwen homaar..
Wel zie ik dat er vanaf 750mhz de signaal sterkte best hard afzakt.. (mogelijke 5G instraling?)
404 Signature not found
Het kabeltje van het AOP naar de Fritz is wel kosher? Ik weet niet wat je precies bedoeld met “ exemplaar met sleutelgat” maar het beste lijkt me om Ziggo te vragen het AOP te vervangen. Foto opsturen, dan doen ze niet moeilijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 17-05-2025 21:56 ]
Hier ook, inmiddels van Middel naar Start voor de laatste maand. KPN aangevraagd, scheelt me 80 euro op jaarbasis, geen megabedrag, maar wel dubbel zo snel internet, glasvezel en extra voordelen in combinatie met KPN Mobiel.marsie030 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:43:
[...]
Ik ben er één van, netto verdiend Ziggo nu een heel stuk minder aan mij.
Heb ze meerdere malen gebeld en geprobeerd er nog iets uit te halen, maar ze blijven met 6 maanden 5 euro komen. De groeten dan.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
een DIO01 APRoetzen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:43:
@SMSfreakie
Het kabeltje van het AOP naar de Fritz is wel kosher? Ik weet niet wat je precies bedoeld met “ exemplaar met sleutelgat” maar het beste lijkt me om Ziggo te vragen het AOP te vervangen. Foto opsturen, dan doen ze niet moeilijk.
maar goed eerst maar even zorgen dat er een monteur bij kan.. (AOP zit op een onhandige kut plek

404 Signature not found
Die komt inderdaad in aanmerking voor vervanging. Normaal is dat gratis
Of dat ook gratis is, hangt er van af...maar goed eerst maar even zorgen dat er een monteur bij kan.. (AOP zit op een onhandige kut plek)
/ZiggoTheswitch schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:27:
[...]
Ja eergisteren werkte het weer bij thuiskomst. Uiteindelijk 10 euro vergoeding gekregen voor 3 dagen downtime, prima had eigenlijk maar recht op zo'n 4 euro.
Ik lees redelijk wat onvrede op hun eigen forum. Lijkt me ernstig.
Dat zal hier wel door diverse lieden genuanceerd worden
josefine schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:11:
wanneer komt het signaal eerder binnen bij CI+ kaart of kastje van ziggo?
Zijn niet beide coax en daarmee even snel ?Rallye schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:47:
Ik zou zeggen CI+.
Ligt aan het kastje. DVB-C loopt voor op IPTV. Dus CI+ en Next zijn sneller dan de Next Mini en Ziggo Go (TV) app (op een eigen kastje).josefine schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:11:
wanneer komt het signaal eerder binnen bij CI+ kaart of kastje van ziggo?
Mini gaat met Lan kabelW1ck1e schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:50:
[...]
[...]
Zijn niet beide coax en daarmee even snel ?
Of draadloos... maar goed, in ieder geval is IPTV later dan via DVB-C.josefine schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:34:
Mini gaat met Lan kabel
Ik weet niet of je hem in je kruipruimte hebt (als je die hebt?)? Als dat zo is, zou ik em daar oprollen/lussen en tiewrap eromheen, klaar.Palomar schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:30:
Ik heb bij een verbouwing de groene kabel van Ziggo laten verplaatsen naar een andere ruimte. Nu is de kabel veel te lang. Ik kan dit overtollige stuk opgerold laten liggen of het inkorten en het AOP er weer op dezelfde manier op zetten. Of kan het inkorten van de kabel (ik denk max. een meter of 5) voor problemen zorgen? (bijv. te sterk signaal vanuit de wijkkast, omdat de kabel nu korter is dan oorspronkelijk?).
ja dat kan ook, maar Lan kabel is wel echt aan te raden.CreativeS schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:43:
[...]
Of draadloos... maar goed, in ieder geval is IPTV later dan via DVB-C.
Kun je ook doen dmv de wifi extenders of bijv Decojosefine schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:50:
[...]
ja dat kan ook, maar Lan kabel is wel echt aan te raden.
Utp kabel tussen extender en mini.
Werkt prima, mini denkt LAN te hebben. (Wordt door ziggo niet gepromoot overigens)
[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 19-05-2025 13:53 ]
Ik ervaar geen verschil tussen bedraad en draadloos, maar dat kan per situatie natuurlijk verschillen.josefine schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:50:
ja dat kan ook, maar Lan kabel is wel echt aan te raden.
CI+ 1.3 is net zo snel
Daarnaast merkte ik op dat ik de functie bijna niet gebruikte op zo'n kastje. Was meer TV kijken. Ik gebruik meer SmartTV functies
[ Voor 21% gewijzigd door Van der Berg op 19-05-2025 17:42 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Hehe, hij lag idd opgerold in de kruipruimte, maar die kruipruimte is nu volgestort met schuimbeton. Kabel is nu naar de kelder verplaatst. Het is daarom geen grote doorn in het oog, maar zou handiger zijn als ie wat korter wordt.Get!em schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:46:
[...]
Ik weet niet of je hem in je kruipruimte hebt (als je die hebt?)? Als dat zo is, zou ik em daar oprollen/lussen en tiewrap eromheen, klaar.
Iemand ervaring mee?
Stop chasing the dream, you're already living it
dit kun je inderdaad doen. wel ook haar rekeningnummer gebruiken ipv de jouwe. anders heb je geen recht op kortingenQosmic schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:19:
Als ik ziggo opzeg en op naam van mijn vriendin een nieuw abbo sluit en deze in laat gaan op de dag van de opzegging of een paar dagen eerder, gaat dat dan goed?
Iemand ervaring mee?
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
gewoon een monteur laten komen, die knipt wel een stuk af wat hij vind wat overbodig is en maakt een aop volgens ziggo-regels. 5m kabel weghalen scheelt een halve db, daar merk je dus niets vanPalomar schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:59:
[...]
Hehe, hij lag idd opgerold in de kruipruimte, maar die kruipruimte is nu volgestort met schuimbeton. Kabel is nu naar de kelder verplaatst. Het is daarom geen grote doorn in het oog, maar zou handiger zijn als ie wat korter wordt.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ja gaat goed, mits andere naam en rek nr op andere naam.Qosmic schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:19:
Als ik ziggo opzeg en op naam van mijn vriendin een nieuw abbo sluit en deze in laat gaan op de dag van de opzegging of een paar dagen eerder, gaat dat dan goed?
Iemand ervaring mee?
Voor de zekerheid laat ik het nieuwe abbo dan wel 3 dagen eerder ingaan dan het oude eindigt.
Stop chasing the dream, you're already living it
Dan zijn er 2 abonnementen gedurende 3 dagen. Volgens mij kan dat niet.Qosmic schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:42:
Gaan we het een keer op die manier doen.
Voor de zekerheid laat ik het nieuwe abbo dan wel 3 dagen eerder ingaan dan het oude eindigt.
kan prima, al vaak genoeg gezien. het systeem boeit het niet of er al een abo isW1ck1e schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:06:
[...]
Dan zijn er 2 abonnementen gedurende 3 dagen. Volgens mij kan dat niet.
Harmen schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:23:
Humax thuis gaf een E16-4 melding, oa Rtl zenders deden het niet meer. Na telefoontje met helpdesk (keuzemenu) werd de smartcard automatisch geactiveerd.Ziggo stiekem bezig om systematisch smartcards te deactiveren?
@RobertMe Het is een antieke smartcard welke al jaren in een Humax 5200c zit.
Hier ook net de E16 melding op de TV. Ik had TV aanstaan maar ging wat anders doen.The_Doman schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:44:
Bij mij (en diverse kennissen) ging de smartcard kortgeleden ook zomaar op een E16-4 melding.
Dat gaat niet zomaar vanzelf, dus een foutje in de administratie of men zit bewust de mensen te "prikkelen" om hun smartcards maar op te geven?
"Opschonen" van de database?
Zie ook topic:
Ziggo Connunity: Hoe los ik de melding 'versleuteld kanaal' op i.c.m een CI+ module?
Iemand anders ging TV kijken (TV bleef dus aan) en gaf aan dat hij niet kon kijken; deze melding.
Lekker klantvriendelijk.
Ze zijn bij Ziggo wel duidelijk ergens op aan het voorsorteren.
[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 20-05-2025 01:27 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 20-05-2025 01:28 ]
:strip_exif()/f/image/G8aBXGHFmHbxAI5yRRtlTKR8.png?f=user_large)
Zit in een reclameblok in "Ziggo Race Cafe De Stamtafel" van maandag 19 mei
Verlopen ja, de kaarten zijn/worden dus op een of ander manier niet geüpdatete door Ziggo zelf.Jay-B schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 01:28:
Klinkt sensationeel maar er zijn geen acties om actief smartcards te deactiveren. Wel kan het zo zijn dat de entitlements op de smartcard zijn verlopen. Met een simpele refresh worden deze dan opnieuw geladen. Dat zal hier ook aan de orde zijn.
De vraag is dus waarom er de laatste tijd dan opeens zoveel meldingen over zijn terwijl er eerder (10+jaren) vrijwel nooit een probleem was?
Ziggo Community: Deel zenders niet te zien - Programma gecodeerd
Doman schreef:
Hier gaf gisteren (10-05-2025) een smartcard van mijn kennis ook opnieuw de bekende E16 melding.
Dat was eerder (maart) ook al het geval:
Via de nog steeds goed verstopte webchat mogelijkheid was er natuurlijk direct weer beeld.
De kaarten van de gebruikers waarbij deze problemen optreden zouden mogelijk te "oud of versleten" zijn was de verklaring.:
Doman schreef:
En je geeft hier dus al precies het probleem aan: Je hebt de kaart moeten resetten voor je ouders!
Vele (niet alleen) oudere klanten kunnen dat dus inderdaad niet zelf of hebben helemaal geen idee wat er aan de hand is.
Ja WIJ weten dat natuurlijk wel, maar niet de onwetende klanten die dan via de klantenservice weer een ander abbo/kaart/kastje worden aangepraat.
Jij vindt dat ook allemaal OK dan zo te lezen?
Het probleem zou gewoon helemaal NIET voor moeten komen natuurlijk.
Klanten die jarenlang zonder enig probleem tevreden kijken met hun smartcards krijgen nu plotseling te maken met deze onnodige/onzinnige E16 smartcard meldingen omdat Ziggo (moedwillig of niet) hun smartcard systeem niet (meer) op orde heeft.
En dit bericht van een "T.E.A.M superklant" ?bertus12 schreef:
Afgelopen zaterdag de TV op de slaapkamer. Vandaag de TV in de woonkamer. Ik heb dit echt nog nooit gehad en nu 2 Televisies achter elkaar.
Is er iets mis met Ziggo?
tobiastheebe schreef:
Ziggo is sinds circa een maand bezig om entitlements te wissen dan wel ongeldig te maken van lang inactieve Irdeto smartcards, echter lijken daar (soms) ook recent gebruikte smartcards onder te vallen, zoals ik in mijn eerste reactie aangaf.
[ Voor 15% gewijzigd door The_Doman op 20-05-2025 09:47 ]
Ik heb zelf een aantal kaarten naast een Ziggo Next. Omdat ik voornamelijk de Next gebruik en de Humax (waar die kaarten in kunnen) nauwelijks gebruikt wordt (2 kaarten liggen zelfs op de plank) vermoed ik dat de kaarten niet geupdate worden. Zou het dat kunnen zijn ?The_Doman schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:33:
[...]
Verlopen ja, de kaarten zijn/worden dus op een of ander manier niet geüpdatete door Ziggo zelf.
De vraag is dus waarom er de laatste tijd dan opeens zoveel meldingen over zijn terwijl er eerder (10+jaren) vrijwel nooit een probleem was?
Ziggo kan niet zien of een kaart wel of niet in gebruik is. Het is een 1richtingsproduct die een sleutel krijgt waarin staat dat die kaart de komende weken die zenders mag doorgeven. Het is een ontzettend simpel product wat geschikt is voor kabel tv, satelliet tv of Digitenne.W1ck1e schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:48:
[...]
Ik heb zelf een aantal kaarten naast een Ziggo Next. Omdat ik voornamelijk de Next gebruik en de Humax (waar die kaarten in kunnen) nauwelijks gebruikt wordt (2 kaarten liggen zelfs op de plank) vermoed ik dat de kaarten niet geupdate worden. Zou het dat kunnen zijn ?
Als je kaarten niet in een ontvanger hebt zitten worden deze uiteraard niet geüpdate en moet je ze na verloop van tijd inderdaad herstellen/refreshen.W1ck1e schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:48:
Ik heb zelf een aantal kaarten naast een Ziggo Next. Omdat ik voornamelijk de Next gebruik en de Humax (waar die kaarten in kunnen) nauwelijks gebruikt wordt (2 kaarten liggen zelfs op de plank) vermoed ik dat de kaarten niet geüpdate worden. Zou het dat kunnen zijn ?
De tijd waarbinnen dat nodig is varieert nogal eens blijkbaar:
Ziggo Community: Hoe los ik de melding 'versleuteld kanaal' op i.c.m een CI+ module?
Wat betreft de Humax ontvanger, zolang je de ontvanger niet fysiek uitschakelt (hoofdschakelaar) wordt deze regelmatig actief om de EPG info bij te werken en zal dan de kaart ook updaten neem Ik aan.Karel. schreef:
Vorig jaar heb ik er ook een paar keer last van gehad dat de activatie slechts heel kort aanwezig was op de smartcard en dat ik via Mijn Ziggo de gegevens voor mijn smartcards moest op halen. Ik stel me voor dat Ziggo op deze manier probeert te achterhalen bij welke abonnees de smartcards (in eigendom) nog gebruikt worden.
Als ik nu kijk naar de gegevens op de smartcard in mijn kabel ontvanger dan is het nu zo’n 6 maanden (8 maart tot 25 september) geldig. En één pakketje slechts een maand, vermoedelijk gratis Film1.
Ook lees ik aardig wat ongenoegen over Ziggo, hoe ze omgaan met hun klanten. Als ik dit artikel lees, en deze topics op hun eigen forum; voorbeeld één, voorbeeld twéé en voorbeeld drié.
En dit bericht van een "T.E.A.M superklant" ?
tobiastheebe schreef:
Ziggo is sinds circa een maand bezig om entitlements te wissen dan wel ongeldig te maken van lang inactieve Irdeto smartcards, echter lijken daar (soms) ook recent gebruikte smartcards onder te vallen, zoals ik in mijn eerste reactie aangaf.
Dat zou wel de bedoeling zijn, helaas denken bepaalde TEAM-leden iets speciaals verworven te hebben. Waaronder een ontzettend verschil in moderatie. Daarover gaat dat ene topic waar Jarco dat punt - stoppen met TEAM-labels - uit gehaald heeft. Daarnaast uiteraard nog de willekeur aan verwijderde berichten. Dit terwijl vreemde berichten van bepaalde TEAM-leden zonder pardon blijven staan. Er wordt niet gemodereerd volgens hun eigen ethos. Iedereen gelijk, iets wat men wel pretendeert.Requa schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:50:
Weet wel dat het hier om een Ziggo klant gaat, en geen medewerker van Ziggo zelf. Ik zou hier persoonlijk niet te veel aan tillen.
[ Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 20-05-2025 13:57 ]
Ik lees nu ook een reactie van een Ziggo manager om persoonlijk het gesprek aan te willen gaan. Ze lijken het nu wel serieus te nemen?
CreativeS schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:54:
[...]
Dat zou wel de bedoeling zijn, helaas denken bepaalde TEAM-leden iets speciaals verworven te hebben. Waaronder een ontzettend verschil in moderatie. Daarover gaat dat ene topic waar Jarco dat punt - stoppen met TEAM-labels - uit gehaald heeft. Daarnaast uiteraard nog de willekeur aan verwijderde berichten. Dit terwijl vreemde berichten van bepaalde TEAM-leden zonder pardon blijven staan. Er wordt niet gemodereerd volgens hun eigen ethos. Iedereen gelijk, iets wat men wel pretendeert.
Dat zal wel meevallen met het serieus nemen van de klachten.Requa schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:09:
Heb je dit ook gedeeld met Ziggo? Want wat jij hier schrijft lezen we ook terug op hun eigen forum, best ernstig vind ik.
Ik lees nu ook een reactie van een Ziggo manager om persoonlijk het gesprek aan te willen gaan. Ze lijken het nu wel serieus te nemen?
[...]
Half jaar gelden deed ik bij mij 1 van de 3 gekochte kaarten het niet meer. Na 3 weken klooien, bellen en met zelfs monteur op de vloer en factuur van 150 euro(wtf!) achteraf...was de kaart niet meer tot leven te wekken. Kreeg een lulverhaal dat de kaart dan versleten is en dat het jammer is. Terwijl ik ze eens in de zoveel tijd bij een e16 of 40 in de Humax deed en dan liep het weer als een zonnetje. (Ter info) Ze werden gebruikt in een kaartlezer i.c.m. homerun tuners voor kodi.
En dan de vraag of ik niet op een next mini over zou moeten/willen. Met het uitschakelen van die kaart hebben ze wmb ook hun usp voor media centers de nek omgedraaid.
Dus een shield pro aangeschaft, Ziggo app erop en helaas geen recorden meer.
En daarom sinds vorige week over op odido. Helemaal dikke prima en een stuk goedkoper.
Edit: excuses, gaat over het forum en het team van Ziggo. Anyhow, ik verwacht niet dat het ze een fluit zal interesseren, net zoals de 20k per maand aan abonnees die vertrekken.
[ Voor 6% gewijzigd door sahinasappelsap op 20-05-2025 18:20 ]
Eén zwaluw maakt nog geen zomer... maar er is inderdaad wel iets aan de hand.Requa schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:09:
Heb je dit ook gedeeld met Ziggo? Want wat jij hier schrijft lezen we ook terug op hun eigen forum, best ernstig vind ik.
[ Voor 33% gewijzigd door CreativeS op 20-05-2025 21:34 ]
Heb het idee dat ziggo haar eigen reclame via de mediaboxen (in mijn geval de next) tussendoor propt, over de standaard uitgezonden reclame heen. De ziggo reclame komt de laatste tijd, maar te opvallend vaak voorbij.W1ck1e schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:01:
Ik zag de nieuwe reclame van Ziggo (over Wifi Garantie)met Olivier Richters
[Afbeelding]
Zit in een reclameblok in "Ziggo Race Cafe De Stamtafel" van maandag 19 mei
Het genoemde programma is op een eigen ziggo kanaal, dus dat hoeft niet. Op andere kanalen lijkt mij dat niet toegestaan. Want adverteerders lopen dan inkomsten mis.weca schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:25:
Heb het idee dat ziggo haar eigen reclame via de mediaboxen (in mijn geval de next) tussendoor propt, over de standaard uitgezonden reclame heen. De ziggo reclame komt de laatste tijd, maar te opvallend vaak voorbij.
En toch is dat wel getest. We kregen dan bijvoorbeeld een reclame van Sire te zien ipv de reguliere. We hadden een heel schema welke reclame wanneer kwam, op welke zender en ipv van welke. Was vorig jaar volgens mij.W1ck1e schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:36:
Het genoemde programma is op een eigen ziggo kanaal, dus dat hoeft niet. Op andere kanalen lijkt mij dat niet toegestaan. Want adverteerders lopen dan inkomsten mis.
[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 21-05-2025 18:47 ]
In "on demand" of replay tv misschien (met aparte contracten/afspraken), bij live kan ik mij dat niet voorstellen. Ziggo is slechts een doorgeefluik.CreativeS schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:45:
En toch is dat wel getest. We kregen dan bijvoorbeeld een reclame van Sire te zien ipv de reguliere. We hadden een heel schema welke reclame wanneer kwam, op welke zender en ipv van welke. Was vorig jaar volgens mij.
Ziggo ondersteunt wel AddressableTV waarbij je (ook live) gepersonaliseerde reclames krijgt te zien. Als Ziggo dus een reclamecampagne heeft opgezet met als target een bepaald publiek kan het best zijn dat een Tweaker vaker een bepaalde reclame van Ziggo ziet.W1ck1e schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:52:
[...]
In "on demand" of replay tv misschien (met aparte contracten/afspraken), bij live kan ik mij dat niet voorstellen. Ziggo is slechts een doorgeefluik.
Geen idee wat er van klopt, maar het "gedoe" met de smartcards is natuurlijk al veel langer aan de gang.Requa schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:50:
Weet wel dat het hier om een Ziggo klant gaat, en geen medewerker van Ziggo zelf. Ik zou hier persoonlijk niet te veel aan tillen.
Inderdaad, maar Ziggo (zelf?) geeft ook aan ze kaarten "opschonen"?4POX schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:11:
Ziggo kan niet zien of een kaart wel of niet in gebruik is. Het is een 1richtingsproduct die een sleutel krijgt waarin staat dat die kaart de komende weken die zenders mag doorgeven. Het is een ontzettend simpel product wat geschikt is voor kabel tv, satelliet tv of Digitenne.
Ziggo Community: Hoe kan ik de foutmelding E30-4 oplossen?
Jacob Community Moderator (Ziggo) schreef:
@Guldan ik snap je punt, maar de situatie zit een beetje anders. Dit is vanuit een soort opschoning gedaan, in ons klantenbestand bevinden zich vele oude smartcards die al lang niet meer worden gebruikt. Maar bij jou zie ik ze nog wel netjes staan. Ik werk een soort reset door de deuren, kan je met enkele uren laten weten of het heeft gewerkt?
Doman schreef:
Ik snap de verklaring van het "opschonen" van de database juist helemaal niet.
Er is geen communicatie van smartcards naar Ziggo, kaarten die zijn gedeactiveerd vanwege wijzigen/opzeggen tv pakketten verdwijnen natuurlijk wel vanzelf uit de database.
Of schonen ze zomaar op en wachten de klachten af?
Okee, als ziggo dan kan zorgen dat ik geen reclames van Dirk (de supermarkt) meer zie ben ik helemaal voor. Ik woon in Limburg en dan is het dichtsbijzijnde filiaal niet echt om de hoek.Wolly schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:09:
Ziggo ondersteunt wel AddressableTV waarbij je (ook live) gepersonaliseerde reclames krijgt te zien. Als Ziggo dus een reclamecampagne heeft opgezet met als target een bepaald publiek kan het best zijn dat een Tweaker vaker een bepaalde reclame van Ziggo ziet.
Als ik live kijk over coax met de next krijg ik dezelfde content als een andere coax live kijker, of kunnen ze naadloos over naar "over internet" ?
Ik ben nog niet overtuigd.
[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 21-05-2025 19:20 ]
Ik weet ook af van door ziggo gestuurde persoonlijke reclame, die in plaatst, of over, de live reclame heen gestuurd worden.W1ck1e schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:36:
[...]
Het genoemde programma is op een eigen ziggo kanaal, dus dat hoeft niet. Op andere kanalen lijkt mij dat niet toegestaan. Want adverteerders lopen dan inkomsten mis.
https://community.ziggo.n...ames-op-maat/ba-p/1225687
Maar of je eigen reclame voor mag trekken, dat lijkt mij niet.
Nu ziggo zoveel klanten verliest, komt de ziggo reclame opvallend vaak voorbij.
[ Voor 7% gewijzigd door weca op 21-05-2025 19:20 ]
Geloof een ander nou eens. Wij hebben het getest!W1ck1e schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:52:
In "on demand" of replay tv misschien (met aparte contracten/afspraken), bij live kan ik mij dat niet voorstellen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXVymrKkxQhofpSSeiBPC6Ld.jpg?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door CreativeS op 21-05-2025 20:29 ]
Hoe lukt het dan om over coax verschillende content tegelijkertijd op 1 kanaal te sturen voor klanten die verschillende keuzes hebben gemaakt ?CreativeS schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:25:
Geloof een ander nou eens. Wij hebben het getest!
[Afbeelding]
1. Het is een opt-in "feature" (en dat heb je vast niet gedaan, anders wist je ervan)W1ck1e schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:43:
[...]
Hoe lukt het dan om over coax verschillende content tegelijkertijd op 1 kanaal te sturen voor klanten die verschillende keuzes hebben gemaakt ?
2. Het werkt alleen op de Next & Next mini (dus niet over CI / DVB-C, tenzij dus DVB-C op de Next waarbij die de reclame vast nog steeds via IP binnen hengelt).
1 kloptRobertMe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:49:
[...]
1. Het is een opt-in "feature" (en dat heb je vast niet gedaan, anders wist je ervan)
2. Het werkt alleen op de Next & Next mini (dus niet over CI / DVB-C, tenzij dus DVB-C op de Next waarbij die de reclame vast nog steeds via IP binnen hengelt).
2 dus ze zorgen ervoor dat de overgang van coax naar ip en vice versa naadloos werkt. Okee, dat kan. Maar hoe hebben ze dat dan afgetikt met de oorspronkelijke adverteerders. Of zit daar weer een "makelaar" tussen ?
nieuws: Talpa en RTL beginnen maandag met gepersonaliseerde tv-reclameW1ck1e schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:55:
[...]
1 klopt
2 dus ze zorgen ervoor dat de overgang van coax naar ip en vice versa naadloos werkt. Okee, dat kan. Maar hoe hebben ze dat dan afgetikt met de oorspronkelijke adverteerders. Of zit daar weer een "makelaar" tussen ?
Uiteraard zit daar een "makelaar" tussen. Niet vele anders dan bij reclame op het internwebs waarbij je als bedrijf reclameruimte inkoopt (getarget op...) en je als website reclameruimte "vult". Zo zal het bij TV net zo goed gaan, bedrijven die betalen voor de reclames aan partij X en de TV zenders die bij partij X aankloppen met "kunnen jullie onze reclame blokken vullen?" (en dat wij daar goed aan verdienen)
Misschien eens iets accepteren zonder de techniek erachter te willen doorgronden. Met andere woorden, hoe ze het doen boeit mij niet echt, ze zijn ermee bezig en dat werkte gewoon voor een hele grote groep testers.W1ck1e schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:43:
Hoe lukt het dan om over coax verschillende content tegelijkertijd op 1 kanaal te sturen voor klanten die verschillende keuzes hebben gemaakt ?
Misschien accepteren dat mensen kunnen verschillen. We zitten hier op tweakers.netCreativeS schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:11:
Misschien eens iets accepteren zonder de techniek erachter te willen doorgronden. Met andere woorden, hoe ze het doen boeit mij niet echt, ze zijn ermee bezig en dat werkte gewoon voor een hele grote groep testers.
Mijn buren gaan ook overstappen naar glasvezel. deze hebben wekelijks enorme problemen en worden niet gehoord noch geholpen door de klanten service.
Hier mijn moeder idem, ze belt me nu nadat het al 3 dagen niet werkt. Uitleg aan telefoon zojuist bij Ziggo support...; door een fout zijn alle smartcards "eruit" gegooid...Miersel schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:35:
Erg toevallig allemaal. Vanavond twee smartcards die er ineens mee ophouden. En inloggen bij Ziggo kan niet, daar is een storing…

Ik ben het steeds meer beu aan het worden, hoe de hedendaagse support icm de manier van omgang met klanten gaat

Mijn boefje is liev!
glasvezel van Ziggo? ik weet dat het mogelijk is, maar je hoort het niet vaak. gewoon het nummer blokkeren.. wel zie ik dat ze 17 nummers hebben, vervelend als mensen geen NEE accepterenJeffrey W. schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:05:
Mijn vader was vorig jaar overgestapt op glasvezel. Helaas is mijn vader overleden en heb dit netjes doorgegeven aan het bedrijf dat VodafoneZiggo heet. Nu wordt er op mijn vaders telefoon dagelijkse 3 a 4 keer gebeld door het bedrijf CustomConnect. We hebben het al moeilijk genoeg en worden we nu gestalkt om weer klant te worden. Ziggo gaat duidelijk over lijken.
Mijn buren gaan ook overstappen naar glasvezel. deze hebben wekelijks enorme problemen en worden niet gehoord noch geholpen door de klanten service.

Dus nu ben ik aan de telefoon met ziggo, en dan moet ik het wachtwoord veranderen, want inloggen op mijn ziggo kan wel, maar daar gebruik ik een ander emailadres, en dan kan ik het wachtwoord van mijn @ziggo adres wijzigen, dat lukt, maar daar kan ik vervolgens alsnog niet mee inloggen want nog steeds 'misbruik'.
Och ja, je moet toch wat he.
Ondertussen wel online mijn abo aangepast naar Wifi middel waardoor ik van 72,50 naar 67 euro ga. Achteraf gezien had ik dit iets eerder kunnen doen, maar wilde de 9 maanden kortingsperiode van 50% afwachten. Dit had dus niet gehoeven.
Als het goed is sturen ze je daar ook een brief over.Just_A_User schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:47:
Sinds vanochtend heb ik ineens dat ik niet op mijn ziggo mail kan inloggen. Niet op laptop in outlook, niet op telefoon in outlook, niet op de ziggo webmail, en bij die laatste krijg ik melding dat ik niet kan inloggen vanwege geconstateerd misbruik? wtf is dit voor shit?
Dus nu ben ik aan de telefoon met ziggo, en dan moet ik het wachtwoord veranderen, want inloggen op mijn ziggo kan wel, maar daar gebruik ik een ander emailadres, en dan kan ik het wachtwoord van mijn @ziggo adres wijzigen, dat lukt, maar daar kan ik vervolgens alsnog niet mee inloggen want nog steeds 'misbruik'.
- inloggen op Mijn Ziggo
- wachtwoor wijzigen van je Ziggo mail
- na aanpassing zou het binnen 24 uur weer moeten werken. Zorg er wel voor dat je alle sessies in je webmail killed want anders kan een hacker met z'n cookie er nog steeds gewoon in.
Overigens een mooi moment om van je Ziggo mail af te stappen
[ Voor 3% gewijzigd door njitter op 23-05-2025 14:18 ]
even concreet:meesje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:11:
...
Ondertussen wel online mijn abo aangepast naar Wifi middel waardoor ik van 72,50 naar 67 euro ga. Achteraf gezien had ik dit iets eerder kunnen doen, maar wilde de 9 maanden kortingsperiode van 50% afwachten. Dit had dus niet gehoeven.
:strip_exif()/f/image/vS47xB67goID4xH1hS4hGl6G.png?f=user_large)
Ik ben afgelopen december ingegaan op een aanbieding van 9 maanden 10 euro (89,75 => 79,75, dus bij een contract van 12 maanden. Ik wil wachten tot september (dan eindigt die 10 euro korting) voordat ik downgrade van Internet XXL naar Wifi Middel. Want als ik nu aanpas (als dat al kan in mijn 12 maanden periode) raak ik mijn 10 euro korting kwijt. Toch ?
Voor de veiligheid zou ik even een belletje doen naar 0900-1884.W1ck1e schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:28:
[...]
even concreet:
[Afbeelding]
Ik ben afgelopen december ingegaan op een aanbieding van 9 maanden 10 euro (89,75 => 79,75, dus bij een contract van 12 maanden. Ik wil wachten tot september (dan eindigt die 10 euro korting) voordat ik downgrade van Internet XXL naar Wifi Middel. Want als ik nu aanpas (als dat al kan in mijn 12 maanden periode) raak ik mijn 10 euro korting kwijt. Toch ?
Uit dit topic had ik begrepen dat je je korting behoudt, maar zelf voor zekerheid gekozen (ook een beetje gemakzucht) en gewacht tot na de 9 maanden korting.
Ik denk dat ik om diezelfde redenen ook maar even wacht. Misschien komt ziggo zelf wel met een vraag, of is de eventuele prijsverhoging een reden om contact op te nemen. Die extra 100 Mbit zit ook niet in de weg.meesje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:39:
[...]
Voor de veiligheid zou ik even een belletje doen naar 0900-1884.
Uit dit topic had ik begrepen dat je je korting behoudt, maar zelf voor zekerheid gekozen (ook een beetje gemakzucht) en gewacht tot na de 9 maanden korting.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ja. In beide gevallen.SeatRider schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:05:
Begrijp ik het nou goed dat het verdwijnen van Wifispots een reden is om het abonnement voortijdig te beëindigen, en dat je daarna gewoon op naam van een huisgenoot/ander bankrekeningnummer een nieuw abo kan afsluiten?
Waarom doet niet iedereen dat massaal dan?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Klopt inderdaad, ik wist het ook niet. Maar nu ik het wel weet ga ik mijn lopende abonnement(t/m oktober) per 1 juli a.s. opzeggen. Ik heb ondertussen Odido glasvezel en dat bevalt prima.
Niet iedereen vindt het nodig of dat het opweegt tegen de mogelijke nadelen. Als je geen nadelen kent en wel nodig vindt moet je het zeker doen
Ik ben benieuwd.
Zoals zovaak... was bij de vorige ronde omtrent de prijswijziging van Ziggo Sport Totaal als extra zender ook al het geval. Ik vraag mij soms af, als je teveel fouten maakt, wordt je ontslagen... maar ik heb nog nooit zo'n incapabele organisatie meegemaakt. De moderators lijken wel bezemwagens die de problemen van velen moeten oplossen. Van zowel klant als medewerker.Pierre_nr1 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:07:
Net 'even' gebeld met Ziggo Opzeggingen om mijn Internet/TV abonnement(lopende tot half oktober) per 1 juli a.s. op te zeggen vanwege het stoppen met Wifispots. De vriendelijke dame wist nergens van en ik moest volgende week nog maar een keer bellen. Na aandringen heeft ze op het Ziggo forum gekeken en bevestigde mij dat kosteloos opzeggen inderdaad mogelijk was vanwege het stopzetten van Wifispots. Maar.....het systeem laat opzeggen om die reden niet toe. Ze kon mijn abonnement dus niet opzeggen. Ze heeft een notitie achter gelaten dat een collega het binnen 5 werkdagen zou oppakken en met mij contact op zou nemen.
Update : ik moet mijn woorden terugnemen, ik krijg zojuist via de Ziggo/Vodafona app en ook via e-mail dat mijn abonnement per 1 juli wordt opgezegd. Complimenten aan Ziggo support, mag ook wel een keer gezegd worden.CreativeS schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:18:
[...]
Zoals zovaak... was bij de vorige ronde omtrent de prijswijziging van Ziggo Sport Totaal als extra zender ook al het geval. Ik vraag mij soms af, als je teveel fouten maakt, wordt je ontslagen... maar ik heb nog nooit zo'n incapabele organisatie meegemaakt. De moderators lijken wel bezemwagens die de problemen van velen moeten oplossen. Van zowel klant als medewerker.
[ Voor 29% gewijzigd door Pierre_nr1 op 23-05-2025 19:32 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie