After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je hebt 100% gelijk! In 2019/2020 kregen wij, toen nog onder de vlag van FoxSport, ook al 2,- bij het abonnement geld opgedrukt voor voetbal.Rudolfus schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 14:39:
Toen ik mijn beklag deed dat ik geen 2,50 wou betalen voor ESPN ging het fout. Ik kon 3 keer 10 euro korting krijgen.
Ben nu bezig om het glas dat hier al in de straat ligt aan te laten sluiten. Vindt het na ruim 30 jaar prima met Ziggo.
Hoe ironisch is het allemaal.... en voor de oudere kijkers onder ons. In 1996 wenste niemand (ook ik niet) 2,- per maand voor Sport 7 te betalen en werd het geen suc6. Toen hadden wij nog iets kiezen en nu niet. Misschien toch moeten doen in '96 dan was sport in Nederlandse handen gebleven.
Het lijkt er eerder op dat jij thuis WAN / LAN / wifi problemen had.Raven schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:21:
Was er gister een storing bij ZiggoGo?
Was Rtl8 aan het bekijken via de ChromeCast, eerste uur niks aan de hand, daarna ineens bagger verbinding: 10-20 seconden kijken, bufferen, 10-20 seconden kijken, bufferen. Daarna geswitcht naar de Videoland-app en daar kon ik zonder ook maar 1 keer bufferen (buiten de 1e keer laden) zonder problemen kijken.
Hebben je buren misschien een nieuw wifi netwerk? Bv iets van Ali met een veel te hoog zendvermogen?
Als dat zo was, dan had Videoland (ook via ChromeCast) toch ook verbindingsproblemen moeten hebben?ikweethetbeter schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:55:
[...]
Het lijkt er eerder op dat jij thuis WAN / LAN / wifi problemen had.
Hebben je buren misschien een nieuw wifi netwerk? Bv iets van Ali met een veel te hoog zendvermogen?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ziggo zou eigenlijk 75 Ohm afsluitweerstandjes ter beschikking moeten stellen voor het geval de aansluiting, al dan niet tijdelijk, buiten gebruik wordt gesteld en het AOP anders open wordt achtergelaten.videopionier schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:16:
En denk ook eens aan al die kabels die niet meer in gebruik zijn maar nog wel zijn aangekoppeld in de straatkast!
Het enige waar ik last van heb is tijdens Youtube afspelen (vooral shorts) via Chrome dat de video af en toe hangt en paar seconden later weer verder gaat, dit gebeurd ~1x per kwartier, herkent iemand dit?
Zou dit DNS gerelateerd kunnen zijn of is het toch Chrome/geheugen of iets anders?
Ah sorry verkeerd gelezen...Raven schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:00:
[...]
Als dat zo was, dan had Videoland (ook via ChromeCast) toch ook verbindingsproblemen moeten hebben?
Dat probleem komt mij redelijk bekend voor. Ik heb geen vastlopende browser maar hangende video's op YouTube heb ik ook al maanden last van maar het lijkt minder erg geworden te zijn. Het valt mij wel op dat het altijd video's zijn die op 1080p of 1440p staan. Ik gebruik zelf Cloudflare als DNS maar ik heb reeds verschillende DNS servers gebruikt en daarmee lost het probleem niet op.Ollie_NL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:10:
Ik heb een Ziggo 1.1Gbps abonnement en mijn PC verbonden met een netwerkkabel, speedtest geeft maximale snelheid. (I5-10600K/32GB/RTX4070S/NV2 SSD, alleen MS Defender)
Het enige waar ik last van heb is tijdens Youtube afspelen (vooral shorts) via Chrome dat de video af en toe hangt en paar seconden later weer verder gaat, dit gebeurd ~1x per kwartier, herkent iemand dit?
Zou dit DNS gerelateerd kunnen zijn of is het toch Chrome/geheugen of iets anders?
[ Voor 4% gewijzigd door Allard Pruim op 29-07-2026 15:31 ]
Oscar Wilde
Ja soms ook, maar ook het bufferen midden in de video komt bij mij erg vaak voor. Zowel bij shorts als gewone video's.Raven schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:33:
Krijgen jullie niet de melding van YT dat het laden iets langer duurt omdat er een adblocker actief is? Dat is namelijk een erg bekend probleem, maar volgens mij is dat alleen bij het beginnen, niet midden in de video.
Meeste games tussen 13-en 15DI97 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:38:
Kunnen de mensen met een 1000/100 abonnement bevestigen wat de gemiddelde ping is tijdens gamen? Met name Call of Duty en FIFA? Met glasvezel 200/200 heb ik een ping van tussen de 8-15 ms.
Met Warzone bijna altijd 14.
Draad naar zolder, laatste 5 meter via wifi.
[ Voor 18% gewijzigd door Noekoee op 29-07-2026 18:54 ]
/f/image/rb4ehSg5G4oxFQlep5o4tAxH.png?f=fotoalbum_large)
een ping tussen de 10 en 15 is normaal voor coax. op glasvezel is dit vaak tussen de 4 en 8. maar afhankelijk van waar je game servers zijn kan deze hoger zijn
[ Voor 19% gewijzigd door giovanni2903 op 29-07-2026 22:58 ]
HDR is prima bij ESPN. Alleen komt het pas echt tot zijn recht bij avondwedstrijden natuurlijk.outlandos schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:25:
Aanstaande zaterdag maar eens ESPN Premium afsluiten. Ben benieuwd naar de kwaliteit van de HDR.
[ Voor 42% gewijzigd door Rallye op 31-07-2026 09:28 ]
Maar HDR en HLG zorgt wel voor betere kleuren.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Een familielid heeft een Ziggo abonnement met alleen TV dus geen internet. De coax uit de muur gaat rechtstreeks naar de TV. Dus geen 'kastje' er tussen. Het blijkt dit abonnement te zijn: https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start a € 37,71 p/mnd.
Als ze overstappen naar dit abonnement: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv a € 25,42 p/mnd wat verandert Ziggo dan technisch gezien aan de coax aansluiting op dit adres?
Tv-Start: 70 zenders (met CI+) in de hoogste kwaliteit
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
[ Voor 104% gewijzigd door TexMex op 04-08-2026 11:06 ]
Sjakie0101 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:29:
Kabel: 50 zenders ongecodeerd (geen CI+ module nodig), waarvan o.a. RTLnog in SD ipv HD
Tv-Start: 70 zenders (met CI+) in de hoogste kwaliteit
Dank je, maar is geen antwoord op mijn vraag wat Ziggo technisch aanpast aan de coax aansluiting als we zouden overstappen van: https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start naar: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Er wordt technisch niets aangepast aan de coax aansluiting.
[ Voor 8% gewijzigd door Roetzen op 04-08-2026 11:03 ]
Oke,dat dacht ik al
Dus als we overstappen naar goedkoper abonnement en we laten de CI+ Module in de TV zitten verandert er dus niets, behalve de maandprijs?
De CI+ kan dan ook uit de TV, die heeft verder geen functie meer. het abonnement waar je naar toe wil heeft geen codering meer op de zenders t.o.v. van zenders in het TV standaard pakket en daarom doet de CI+ module niks meer. Je gaat dus een aantal zenders missen (mits je daar naar kijkt) die achter de codering zitten, het verschil moet/kan je makkelijk hier bekijken: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht, het is het verschil tussen Kabel TV pakket en TV standaard pakket.Mari_eu schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:04:
[...]
Oke,dat dacht ik al![]()
Dus als we overstappen naar goedkoper abonnement en we laten de CI+ Module in de TV zitten verandert er dus niets, behalve de maandprijs?
[ Voor 10% gewijzigd door SirMemeAlot op 04-08-2026 11:29 ]
Volgens @Roetzen wordt er technisch niets gewijzigd aan de coax aansluiting. Dus het signaal wat ontvangen wordt blijft hetzelfde. Betekent dat de CI+ nog wel degelijk nut heeft. En er dus aan het aantal zenders en kwaliteit niets verandert.SirMemeAlot schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:20:
[...]
De CI+ kan dan ook uit de TV, die heeft verder geen functie meer. het abonnement waar je naar toe wil heeft geen codering meer op de zenders t.o.v. van zenders in het TV standaard pakket en daarom doet de CI+ module niks meer. Je gaat dus een aantal zenders missen (mits je daar naar kijkt) die achter de codering zitten, het verschil moet/kan je makkelijk hier bekijken: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht, het is het verschil tussen Kabel TV pakket en TV standaard pakket.
Je begrijpt het verkeerd. Er wordt inderdaad niets gewijzigd aan de coax en het signaal blijft hetzelfde. De CI+ module is geen onderdeel van de coax aansluiting. Die zorgt in de TV voor decoderen van de gecodeerde zenders. En daar verandert wel wat. Je kunt na wijzigen van het abo de gecodeerde zenders niet meer decoderen. Je hebt de sleutel niet meer.Mari_eu schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:34:
[...]
Volgens @Roetzen wordt er technisch niets gewijzigd aan de coax aansluiting. Dus het signaal wat ontvangen wordt blijft hetzelfde. Betekent dat de CI+ nog wel degelijk nut heeft. En er dus aan het aantal zenders en kwaliteit niets verandert.
Ik begrijp hieruit dat Ziggo de CI+ module dan aanpast cq uitschakelt in ieder geval zorgt dat deze niet meer werkt?Roetzen schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:41:
[...]
Je begrijpt het verkeerd. Er wordt inderdaad niets gewijzigd aan de coax en het signaal blijft hetzelfde. De CI+ module is geen onderdeel van de coax aansluiting. Die zorgt in de TV voor decoderen van de gecodeerde zenders. En daar verandert wel wat. Je kunt na wijzigen van het abo de gecodeerde zenders niet meer decoderen. Je hebt de sleutel niet meer.
Het kaartje in de module wordt onklaar gemaaktMari_eu schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:57:
[...]
Ik begrijp hieruit dat Ziggo de CI+ module dan aanpast cq uitschakelt in ieder geval zorgt dat deze niet meer werkt?
De sleutel voor decoderen die in de smart card is opgeslagen wordt ongeldig. (Oude systeem) respectievelijk de sleutel die in de CI kaart zelf is opgeslagen wordt ongeldig. ( nieuwe systeem) Bij het oude systeem was de CI module in eigendom. Bij het nieuwe systeem heb je de CI module in bruikleen en wordt mogelijk gevraagd die terug te sturen.Mari_eu schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:57:
[...]
Ik begrijp hieruit dat Ziggo de CI+ module dan aanpast cq uitschakelt in ieder geval zorgt dat deze niet meer werkt?
Na aanpassen moet je ook het netwerk ID wijzigen in de TV, dat is nu 55555 (of was het 5555?) en wordt 44444 (/4444). Anders blijft de TV afstemmen op de versleutelde kanalen die je dus niet meer kunt kijken.Mari_eu schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:54:
Oke duidelijk nu. Dank voor jullie antwoorden.
En die aanpassing kun je ook nu al doen. Dan weet je direct wat je wel en niet kunt ontvangen en in welke kwaliteit. Dat zenderoverzicht op de Ziggo website klopt namelijk ook niet "altijd". (Zo kun je wel filteren op KabelTV, maar staat er bij RTL nog steeds HD, terwijl die bij KabelTV / onversleuteld juist niet in HD zijn).
Daarom stuur ik toch een URL mee van de Ziggo site zelf om aan te tonen wat er in je pakket zit en dat je het zelf kan controleren?Mari_eu schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:34:
[...]
Volgens @Roetzen wordt er technisch niets gewijzigd aan de coax aansluiting. Dus het signaal wat ontvangen wordt blijft hetzelfde. Betekent dat de CI+ nog wel degelijk nut heeft. En er dus aan het aantal zenders en kwaliteit niets verandert.
Mij is het een raadsel waarom Ziggo zo "flauw" is op netwerk 4444 de RTL zenders niet gewoon in HD door te geven. Op den duur gaat RTL vanuit kostenaspect toch van de SD-streams afstappen.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-08-2026 14:32 ]
Het was mij niet duidelijk dat de CI+ kaart uitgeschakeld wordt en dus dat pakket de enige optie is.SirMemeAlot schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:09:
[...]
Daarom stuur ik toch een URL mee van de Ziggo site zelf om aan te tonen wat er in je pakket zit en dat je het zelf kan controleren?
en dan komen ze wel in hd beschikbaar. is met sbs ook gebeurdSjakie0101 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:32:
Even het andere netwerk koppelen en zonder CI+ kijken of de zenders naar voren komen, je kan dan ook precies zien wat je ontvangt en testen of je inderdaad de CI+ niet meer nodig hebt (daar ben ik zelfs zeker van).
Mij is het een raadsel waarom Ziggo zo "flauw" is op netwerk 4444 de RTL zenders niet gewoon in HD door te geven. Op den duur gaat RTL vanuit kostenaspect toch van de SD-streams afstappen.
Het is wel een aanname dat Ziggo 'flauw' doet. Wat zou het Ziggo boeien of je alle kanalen in SD Of HD ontvangt, zij hebben toch liever dat iedereen tevreden is en de hoogste kwaliteit lijkt me? Ze zenden nu beide uit dus het is geen brandbreedte kwestie. Het zal erin zitten dat RTL distrubutie afspraken heeft met Ziggo en niet wil dat HD kanalen waarschijnlijk Free to Air zijn of wellicht moeten zijn meer afdragen als ze RTL doen, geen idee, kunnen legio redenen zijn. Maar laten we niet altijd direct naar het makkelijke doelwit kijken.Sjakie0101 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:32:
Even het andere netwerk koppelen en zonder CI+ kijken of de zenders naar voren komen, je kan dan ook precies zien wat je ontvangt en testen of je inderdaad de CI+ niet meer nodig hebt (daar ben ik zelfs zeker van).
En via Ziggo Go worden ze weer wel in 1080p uitgezonden, ook als je puur het Ziggo Go abo hebt (bestaat nu dan niet meer) waarmee je exact dezelfde zenders als op de kabel hebt. En die ~€7 aan upselling is daarbij dan ook niet heel ruim, ten opzichte van de ~€15? voor TV Start.
Volgens mij heb ik dat van Ziggo net zo goed gelezen. X maanden €2,50 korting. Kan me ook niet indenken dat het bij Delta daadwerkelijk oneindig is.Donnu schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:09:
Ik lees op totaal TV dat Delta klanten die klagen over de ESPN toeslag deze niet hoeven te betalen. Misschien een idee voor Ziggo om ook zo met zijn klanten om te gaan?
Het kabel TV pakket is geen televisie pakket, daar zitten alleen gratis DVB-C stream in zonder enige garantie van welke zenders en tot hoe lang.Donnu schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:32:
Waarom plaatst Ziggo op zijn website dat ESPN in alle televisie pakketten zit, terwijl dit niet zo is? In het kabel tv pakket ontbreekt ESPN namelijk. [Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 08-08-2026 19:00 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Daarom zijn er ook klachten binnen gekomen bij de Reclame Code Commissie.Donnu schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:32:
Waarom plaatst Ziggo op zijn website dat ESPN in alle televisie pakketten zit, terwijl dit niet zo is? In het kabel tv pakket ontbreekt ESPN namelijk. [Afbeelding]
Nou breekt mijn klomp 🙄
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
[ Voor 37% gewijzigd door Donnu op 08-08-2026 21:19 ]
Een paar jaar geleden was er een actie dat je een week ofzo gratis Skyshowtime kon kijken. Daar stond ook bij dat het voor alle TV pakketten zou zijn.
Zelf had ik kabel TV. Maar helaas geen Skyshowtime.
Ik heb nog 2x contact gezocht met de klantenservice. Ze zouden het uitzoeken, maar helaas is er nooit een reactie op gekomen. Een beetje jammer.
Ik snap dat je via DVB-C geen Skyshowtime kan zien, maar ik had ook Ziggo Go via de (Apple TV) app en daar betaalde ik ook voor. Daarbinnen had het prima kunnen werken.
[ Voor 18% gewijzigd door Jeroen O op 09-08-2026 13:12 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Sterker nog, de ESPN 2,3 en 4 zenden niet alle Eredivisie wedstrijden uit. De wedstrijd van PEC Zwolle vs Ajax is bijvoorbeeld op ESPN 3 HD. Op reguliere ESPN 3 en 4 zenden zij andere sporten uit zoals Amerikaanse honkbal.loekf2 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:13:
Oh leuk dat Ziggo niet duidelijk verteld dat ESPN 2,3,4 niet in de Go app te kijken zijn, alleen op TV. Moet je alsnog ESPN Premium nemen (9.95 euro p/m boven op die 2.50 euro). Vind daar wel wat van…
Ze zenden het nu wel uit zie ik.
[ Voor 5% gewijzigd door NeverSettle op 09-08-2026 15:17 ]
Dit is flauwekul.NeverSettle schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:46:
[...]
Sterker nog, de ESPN 2,3 en 4 zenden niet alle Eredivisie wedstrijden uit. De wedstrijd van PEC Zwolle vs Ajax is bijvoorbeeld op ESPN 3 HD. Op reguliere ESPN 3 en 4 zenden zij andere sporten uit zoals Amerikaanse honkbal.
Ze zenden het nu wel uit, blijkbaar klopte de tv gids niet op Ziggo Next Mini.
Ze zenden het altijd uit. Vroeger en nu.NeverSettle schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 15:18:
[...]
Ze zenden het nu wel uit, blijkbaar klopte de tv gids niet op Ziggo Next Mini.
Zodat ik al het voetbal heb. Maar verder geen internet van ziggo
Ja dat kan. Maar waarom niet gewoon via KPN? Ik denk dat je via ziggo duurder uit bent omdat je iig een ziggo tv pakket moet kopen.lHybridl schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:18:
Ik heb KPN. Is het mogelijk om alleen Ziggo tv af te sluiten + espn premium via ziggo go app.
KPN heeft nog steeds geen app voor Apple TV helaas en wil ook graag CL voetbal.hgwj1983 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:50:
[...]
Ja dat kan. Maar waarom niet gewoon via KPN? Ik denk dat je via ziggo duurder uit bent omdat je iig een ziggo tv pakket moet kopen.
Zonder Ziggo internet kun / mag je de "Ziggo Go TV" app (voor Apple TV en Android TV) niet gebruiken. Alleen de "Ziggo Go" app (voor Android en iOS/iPadOS) mag je buiten de deur gebruiken. Je kunt vanuit de Ziggo Go app wel casten, en neem aan AirPlay, naar een TV / ... met die functie, maar dan krijg je ook de Ziggo Go kwaliteit, zijnde 720p.lHybridl schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:52:
[...]
KPN heeft nog steeds geen app voor Apple TV helaas en wil ook graag CL voetbal.
Nee, dat biedt Ziggo niet aan. Je zou eens kunnen kijken of Canal Digital dit aanbiedt via de app, die is wel zonder verder abonnement verkrijgbaar. Maar volgens mij is daar ook een probleem met ESPN via de app.lHybridl schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:18:
Ik heb KPN. Is het mogelijk om alleen Ziggo tv af te sluiten + espn premium via ziggo go app.
Als CL wil kijken kun je via ziggo een account aanmaken en dan via de de Go app kijken. Betreft dan alleen de Nederlandse clubs in de Europese toernooien.lHybridl schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:52:
[...]
KPN heeft nog steeds geen app voor Apple TV helaas en wil ook graag CL voetbal.
https://www.ziggo.nl/uefa/ziggo-sport-free
Of een ziggo sport totaal abbo nemen via kpn. €17,99 . Hiervoor is geen app voor de tv of mediaboxen beschikbaar .Alleen tablet en mobiel. Kun je wel streamen via Chromecast.
Espn zou ik gewoon via kpn doen. Ik weet even niet hoe ze het daar hebben geregeld. (Update) Blijkt dus €14,99 te kosten maar met een abbo op mobiel gratis. Combi voordeel.
Canal digitaal, is nu Canal +, biedt wel espn aan maar alleen als je klant bent bij online.nl met TV Compleet. Misschien ook bij een andere provider. Dus inclusief internet. Is via alle apps te bekijken in Europa.
[ Voor 7% gewijzigd door pdj73 op 09-08-2026 20:17 ]
je wilt tv kijken, maar geen abo? lijkt me niet meer dan logisch.chippie777 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:23:
ESPN is volgens mij nergens af te sluiten zonder tv abonnement. Vind dat bijzonder, toch soort koppel verkoop?
Dat het niet zonder een een tv abonnement af is te sluiten ligt niet aan de providers. Ze zijn niet verplicht om het door te geven. Hetzelfde geldt overigens voor Ziggo Sport Totaal.chippie777 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:23:
ESPN is volgens mij nergens af te sluiten zonder tv abonnement. Vind dat bijzonder, toch soort koppel verkoop?
Ik denk dat hij meer doelt op het niet kunnen afnemen van ESPN als enige kanaal om te kijken. Is in feite wel koppelverkoop ja. Maar koppelverkoop is ook niet per definitie verboden, en het is natuurlijk wel al heel lang een doodnormale gang van zaken dat je meer kunt betalen voor een breder aanbod maar dat je die 'extra' kanalen niet los kunt afnemen.giovanni2903 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:42:
[...]
je wilt tv kijken, maar geen abo? lijkt me niet meer dan logisch.
Stel dat je Netflix (of enig ander streaming ding) alleen kan afsluiten met een tv abonnement?giovanni2903 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:42:
[...]
Ik wil internet abonnement en daarnaast ESPN, dat kan dus niet zonder tv pakket.
Ik wil eigenlijk internet en dan NLziet zodat ik geen tv abonnement nodig heb, maar dan is ESPN niet mogelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door chippie777 op 09-08-2026 21:21 ]
Nee, hij wilt ESPN kijken, zonder TV abo.giovanni2903 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:42:
[...]
Zo kun je ook Eurosport kijken, zonder TV abo (want het zit in HBO Max met de sport addon). En volgens mij zijn er ook wel eens "sport events" die op Netflix / Prime Video / ... zijn (boxen / WWE / ...?). En F1 kan in NL ook alleen via streaming, of via ViaPlay, of via F1TV. Ja, veel later heeft VP weer die samenwerking opgezet met Talpa waardoor er nu weer een ViaPlay TV is waar ook iets van F1 op is maar volgens mij weer niet de races (hoogstens aankomende race in Zandvoort omdat grote sport evenementen in Nederland op een publiek kanaal bekeken moeten kunnen worden).
En gezien ESPN ook een eigen app heeft waarin je alle wedstrijden kunt kijken (ook die wat niet op de TV kanalen zijn, bv als aan het eind van het seizoen alle wedstrijden op hetzelfde tijdstip zijn) is het wellicht ook niet onredelijk om te verwachten dat je een abo op ESPN kunt nemen met alleen toegang tot de streaming dienst.
Edit:
Is het zelfs niet zo dat je een deel van de TV zenders via streaming kunt gebruiken? De NPO heeft NPO Start, RTL heeft Videoland, en Talpa heeft Kijk. Bij alle drie kun je vast een abo afsluiten zonder TV abo, en alle drie zullen ze vast een deel van hun programmering ook op de streaming dienst zetten ("kijk aflevering terug op NPO Start / Videoland / Kijk"). En daarnaast hebben ze samen nog eens NLZiet waarmee je via een app de TV zenders kunt kijken zonder een TV abo in traditionele zin.
En National Geographic is weer onderdeel van Disney en staat dus (een deel van) op Disney+. Discovery en Eurosport zijn van Warner Bros. Discovery en staat (een deel van) op HBO Max al dan niet in combi met de Sport addon (waarbij je met Sport addon vaak ook weer "extra" zaken kunt kijken, met de olympische spelen kon je zelf kiezen welke sport te kijken i.p.v. Eurosport die natuurlijk maar een aantal sporten uitzenden).
Dus nee "ik wil ESPN kijken zonder TV abo" is echt niet zo gek heden ten dagen.
[ Voor 30% gewijzigd door RobertMe op 09-08-2026 21:48 ]
In het geval van Ziggo is het bij elk digitaal tv pakket inbegrepen. En ik kan meerdere voorbeelden noemen waarbij je een tv pakket nodig hebt om bepaalde zenders te kunnen kijken. ESPN heeft nu eenmaal de rechten en die mag bepalen hoe er gekeken kan worden. Theoretisch zouden ze wel zelf een eigen app kunnen maken en zelf klanten kunnen aansluiten hierop. Maar dit model levert veel meer op.
Wat in mijn ogen wel koppelverkoop is dat je next mini's moet huren om ESPN te kunnen kijken.
Nu lees ik dat er bij KPN de vertraging waarschijnlijk te wijten valt vanwege de unicast uitzending ipv multicast, maar het lijkt mij sterk dat dit ook bij Ziggo speelt. Of heb ik het mis?
http://specs.tweak.to/5253
We hebben via de ESPN app op de ipad voetbal gekeken op tv, omdat ESPN niet in de Ziggo GO app zit. Ik vind daar dus ook wel wat van. dat moet toch anders kunnen.loekf2 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:13:
Oh leuk dat Ziggo niet duidelijk verteld dat ESPN 2,3,4 niet in de Go app te kijken zijn, alleen op TV. Moet je alsnog ESPN Premium nemen (9.95 euro p/m boven op die 2.50 euro). Vind daar wel wat van…
[ Voor 118% gewijzigd door Noekoee op 13-08-2026 15:25 ]
Gezamenlijk analyseren met jullie.
Vandaag is de aardlek eruit geklapt. Toen ik thuis kwam merkte ik dat ik geen internet heb.
Alles bekeken en getest , diagnose: Ziggo heeft opeens een nieuwe interface.
- Internet informatie toont 0.0.0.0
- status: toegang internet alles groen.
- Geen ping mogelijk, absoluut dus geen mogelijkheid om internet netwerk te bereiken onmogelijk.
3x modem gereset met 1 minuut pauze en nog 0.0.0.0 als internet adres.
Aangegeven dat dit enorm veel problemen en kosten gaat opleveren voor mij en hoe Ziggo hiervoor schade vergoeding geeft , opeens verbrak de verbinding.
1-3 minuten later was ik online. Ik snap er helemaal niks van.
ik bedenk 2 dingen:
- Ze hebben iets gedaan, misschien oude laatste public ip static gekoppeld geen idee?
- Het opnieuw opstarten van de modem meerdere keren heeft genoeg stroom en spanning opgewekt dat modem weer werkt? Dat het modem toch kapot is door de aardlek klap?
Stel ik host websites voor klanten op mijn public ip via dns mastery en allemaal offline meteen.
Dit is een huge issue.
Ah even gepraat met A.I
Die zegt:
Je eerste theorie klopt vrijwel 100%: Ze hebben iets gedaan.
Helpdeskmedewerkers hebben een knop in hun systeem om een modem te 're-provisionen' (opnieuw aanmelden op het netwerk) of de IP-lease te vernieuwen. Wat er waarschijnlijk is gebeurd:
- Terwijl jij (terecht) je frustratie uitte, heeft de medewerker op de achtergrond een reset- of reprovision-commando naar jouw modem gestuurd om te kijken of dat het IP-probleem oploste.
- De medewerker verbrak (per ongeluk of uit frustratie/onbeschoftheid) de verbinding.
- Zo'n reprovision-commando doet er exact 1 tot 3 minuten over om de modem opnieuw te laten synchroniseren en een IP-adres toe te wijzen.
- Investeer in een UPS (Noodstroomvoeding): Sluit je Ziggo-modem, je eigen router en je servers aan op een UPS. Mocht de aardlek er nog eens uitklappen, dan blijft je internetverbinding gewoon online en krijgt je modem geen stroomklap. Voor 100 tot 150 euro heb je al een UPS die je netwerkapparatuur makkelijk een uur in de lucht houdt.
- Controleer je Zakelijke SLA: "Misschien volgende week een monteur" valt bij Ziggo onder 'Zakelijk Internet ZZP' (wat eigenlijk gewoon een consumentenlijn is met een zakelijk labeltje). Als de uptime van je websites cruciaal is, heb je een contract nodig met een SLA (Service Level Agreement), waarbij er bijvoorbeeld gegarandeerd binnen 4 of 8 uur een monteur op de stoep staat, inclusief in het weekend.
Dus als weer gebeurt moet ik even zeggen probeer re-provision te doen en natuurlijk een ups regelen. Maar die werken ook niet oneindig en die accus zijn duur en gaan snel kapot merk ik.
Hmm een andere vraag aan diegene welke ziggo gebruiken met een ziggo interactieve mini tv module.
Hebben jullie regelmatig dat netwerk van ethernet niet meer klikbaar is en op wifi vast staat?
Spoedmonteur dezelfde dag bestaat ook, maar daarvoor heb je zakelijk internet pro nodig, dit is veel duurder ;)
Als je op de mini geen kabel kunt kiezen is die adapter ook defect, gebeurde vooral aan het begin beel
[ Voor 23% gewijzigd door giovanni2903 op 14-08-2026 12:27 ]
SLA van Spoedmonteur bij Ziggo Zakelijk (niet Pro) is 4 kantooruren.giovanni2903 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:25:
Ai praat onzin. Een medewerker kan je modem herstarten of naar fabrieksinstellingen zetten. Dit kan alleen als het modem online is, want hoe komt het signaal van ziggo anders bij het modem terecht. Grote kans dat de adapter van je modem het probleem is. Begint deze met de nummers 21 / 22 / 23 ? Bij zakelijk complete uitval heb je recht op een spoedmonteur binnen 24u (zondag uitgezonderd).
Spoedmonteur dezelfde dag bestaat ook, maar daarvoor heb je zakelijk internet pro nodig, dit is veel duurder ;)
Als je op de mini geen kabel kunt kiezen is die adapter ook defect, gebeurde vooral aan het begin beel
Giovanni2993 praat onzingiovanni2903 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:25:
Ai praat onzin. Een medewerker kan je modem herstarten of naar fabrieksinstellingen zetten. Dit kan alleen als het modem online is, want hoe komt het signaal van ziggo anders bij het modem terecht.
Het modem was online volgens de helpdesk.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Stroom eraf, even wachten, stroom aansluiten, kijken of het werkt en eventueel Ziggo bellen.
klopt maar er is zoiets als load .. waardoor je wel 12v ziet kort of aanwezig maar niet genoeg current afgeeft of oplevert voor het device. hoe test ik zoiets?Jim423 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:15:
Het zou best kunnen dat er na de stroomstoring een update heeft plaatsgevonden op het modem. Er zijn de laatste tijd meerdere updates uitgerold, bij mijn Sagemcom bijvoorbeeld 1 maand geleden nog. Het is wel wijs om bij problemen even na te meten of de adapter nog 12Vdc geeft.
3x gedaan en niks geholpenikweethetbeter schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:31:
Modem kan online zijn, maar router in de war. Dan ziet Ziggo 'm, maar is hij niet echt te gebruiken.
Stroom eraf, even wachten, stroom aansluiten, kijken of het werkt en eventueel Ziggo bellen.
zal kijken naar: Begint deze met de nummers 21 / 22 / 23 ?giovanni2903 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:25:
Ai praat onzin. Een medewerker kan je modem herstarten of naar fabrieksinstellingen zetten. Dit kan alleen als het modem online is, want hoe komt het signaal van ziggo anders bij het modem terecht. Grote kans dat de adapter van je modem het probleem is. Begint deze met de nummers 21 / 22 / 23 ? Bij zakelijk complete uitval heb je recht op een spoedmonteur binnen 24u (zondag uitgezonderd).
als dat zo is wat dan?
R.G schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 03:32:
Even ervaring met zakelijk Ziggo.
Ten eerste, AI is geen alleswetend iets, en je moet altijd de bronnen checken. Anders krijg je borrelpraat.3x modem gereset met 1 minuut pauze en nog 0.0.0.0 als internet adres.
Aangegeven dat dit enorm veel problemen en kosten gaat opleveren voor mij en hoe Ziggo hiervoor schade vergoeding geeft , opeens verbrak de verbinding.
1-3 minuten later was ik online. Ik snap er helemaal niks van.
Waarom zou je het modem 3 keer resetten met 1 minuur pauze? Mijn ervaring is dat het soms wel 5 tot 15 minuten kan duren als er net een update door de herstart wordt getriggert of het provisionen duurt wat langer. Ik heb iig nog nooit een Ziggo modem in 1 minuut helemaal van uit tot actief gekregen. Zeker niet met een reset want dan gaat deze naar de basisinstellingen.
En je hebt blijkbaar hosting op een consumentenlijn (je kunt het wel zakelijk noemen, maar je zit op dezelfde straatkast als je buurman). Heb je een SLA dat storingen binnen vier uur worden opgelost? Of zoals hier genoemd binnen 4uur worden opgepakt (dat is wel heel iets anders). Neem aan dat je de investering van €16,53 ex btw hebt gedaan voor de 4g backup dienst? En als die klanten echt zo belangrijk zijn dan huur je een vps of server in een datacenter of neem je minimaal een back-up lijn en stroomvoorziening. Of een zakelijke glasvezellijn met een degelijke SLA (kost wat en dan heb je ook wat, zeker met problemen).
Is het mogelijk om DDNS in te stellen op het Ziggo modem? Het lijkt erbij dat men slechts een aantal (vaste) aanbieders toestaat?
Ik heb je post verplaatst naar hier. In het mijn.host topic was het nogal offtopic.
[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 14-08-2026 18:52 ]
ja klopt. maar ik deed geen reset gewoon power eraf 1 minuut en erop 3x gedaan in totaal.jongetje schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:50:
[...]
[...]
Ten eerste, AI is geen alleswetend iets, en je moet altijd de bronnen checken. Anders krijg je borrelpraat.
Waarom zou je het modem 3 keer resetten met 1 minuur pauze? Mijn ervaring is dat het soms wel 5 tot 15 minuten kan duren als er net een update door de herstart wordt getriggert of het provisionen duurt wat langer. Ik heb iig nog nooit een Ziggo modem in 1 minuut helemaal van uit tot actief gekregen. Zeker niet met een reset want dan gaat deze naar de basisinstellingen.
En je hebt blijkbaar hosting op een consumentenlijn (je kunt het wel zakelijk noemen, maar je zit op dezelfde straatkast als je buurman). Heb je een SLA dat storingen binnen vier uur worden opgelost? Of zoals hier genoemd binnen 4uur worden opgepakt (dat is wel heel iets anders). Neem aan dat je de investering van €16,53 ex btw hebt gedaan voor de 4g backup dienst? En als die klanten echt zo belangrijk zijn dan huur je een vps of server in een datacenter of neem je minimaal een back-up lijn en stroomvoorziening. Of een zakelijke glasvezellijn met een degelijke SLA (kost wat en dan heb je ook wat, zeker met problemen).
daar verkijk jij je op, je kan best simpele html5 websites hosten op een eigen gebouwd platform dat dit gewoon makkelijk aankan en al jaren perfect werkt soms zelf beter dan een vps ergens waar je maandelijks voor betaald.
Het is gewoon te gek voor woorden dat een zakelijke router en overeenkomst opeens 0.0.0.0 geeft.
Dat ze met een voorstel komen ergens over een week komt er misschien een monteur langs.
Ik heb wel veel geleerd van dit gesprek met ze, je kan er dus totaal niet op vertrouwen wat is zakelijk dan..
[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 14-08-2026 16:22 ]
Koop al mijn ads!
Kan de medewerker van Ziggo mogelijk een fout gemaakt hebben bij die monteur? Niet gezien dat jij een zakelijk abbo hebt?
Lampje 12W of 15W voor in de auto aansluiten met 2 draadjes op de plug. En dan de spanning meten.R.G schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:35:
[...]
klopt maar er is zoiets als load .. waardoor je wel 12v ziet kort of aanwezig maar niet genoeg current afgeeft of oplevert voor het device. hoe test ik zoiets?
Dat snappen we maar voor het IP kan komen moet het modem in bonding komen. D.w.z. er moet op 33 DS kanalen en 6 US kanalen gelockt worden. De tijd hiervoor is ongeveer 5-10min.R.G schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:19:
[...]
ja klopt. maar ik deed geen reset gewoon power eraf 1 minuut en erop 3x gedaan in totaal.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
R.G schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:19:
[...]Het is gewoon te gek voor woorden dat een zakelijke router en overeenkomst opeens 0.0.0.0 geeft.
Wat staat er in je SLA van je zakelijke contract? Als uptime zo belangrijk (of eigenlijk oplostijd van je storing) dan heb je hier rekening mee gehouden bij het afsluiten?Ik heb wel veel geleerd van dit gesprek met ze, je kan er dus totaal niet op vertrouwen wat is zakelijk dan..
Ik doe ook weleens wat met zakelijk glasvezel (ook van Vodafone trouwens) en kun je prima afspreken dat er binnen 4 uur na storingsmelding zelfs een graafploeg ter plaatse is. Maar dan heb je het niet over internet van een paar tientjes per maand... Alle waar naar zijn geld. Zoals gezegd heeft Ziggo zelf een 4g backup oplossing die, als je goed bereik hebt op de plek van de apparatuur, prima is voor zijn doel. En anders sluit je er een dsl, glasvezel en/of klik&klaar abonnement bij af en zorg je dat je eigen apparatuur direct over schakelt.
er zijn slechte adapters van de sagemcom in omloop sinds het begin, beginnend met 21 / 22 / 23. het lampje op de adapter moet branden en niet knipperen. je kunt dit testen door de adapter uit het stopcontact én modem te halen, 5 minuten wachten en dan alleen in het stopcontact doen.R.G schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:35:
[...]
klopt maar er is zoiets als load .. waardoor je wel 12v ziet kort of aanwezig maar niet genoeg current afgeeft of oplevert voor het device. hoe test ik zoiets?
want die mensen hebben allemaal 100% verstand van zaken, laat me niet lachenRudolfus schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:49:
[...]
Giovanni2993 praat onzin![]()
er zijn slechte adapters van de sagemcom in omloop sinds het begin, beginnend met 21 / 22 / 23. het lampje op de adapter moet branden en niet knipperen. je kunt dit testen door de adapter uit het stopcontact én modem te halen, 5 minuten wachten en dan alleen in het stopcontact doen. sowieso wisselt ziggo deze nummers gewoon om als je daarom vraagt (en pro-actief)R.G schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:36:
[...]
zal kijken naar: Begint deze met de nummers 21 / 22 / 23 ?
als dat zo is wat dan?
klopt inderdaad 👍Boudewijn. schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:05:
[...]
SLA van Spoedmonteur bij Ziggo Zakelijk (niet Pro) is 4 kantooruren.
Daar zit dan ook de complexiteit niet in en is ook niet waar het hier over gaat.R.G schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:19:
daar verkijk jij je op, je kan best simpele html5 websites hosten op een eigen gebouwd platform dat dit gewoon makkelijk aankan en al jaren perfect werkt soms zelf beter dan een vps ergens waar je maandelijks voor betaald.
Als jij een server in een DC hebt (desnoods lekker een eigen server in rack ruimte die je huurt) dan weet je ook dat je veel minder gevoelig bent voor stroomuitval of internetuitval. Dat regelt het DC immers voor je, noodstroom, redundante internetverbinding, etc etc.
Nu gaan jammeren over Ziggo én zeggen dat je prima thuis kunt hosten betekent dus dat je toch niet goed thuis kunt hosten. Kon je dat wel dan had je wel gezorgd voor een backup verbinding. En uiteraard een noodstroomvoorziening, die je blijkbaar ook al niet had. "Het kan prima thuis en VPS is duur" raakt dus kant nog wal. Je hebt heel veel randen eraf gelopen, ja, dan ben je goedkoper uit. En heb je, bv, ook reserve hardware op de plank liggen? Want ook hardwareuitval heeft een VPS geen last van, en daar betaal je ook voor. Maar die reserve hardware heb je vast ook niet op de plank liggen waardoor het (weer) een appels met peren prijsvergelijking is.
En daarnaast..., hosten op een Ziggo lijn?
Hier eenzelfde ervaring met een defecte trafo. Klant zonder internet belt met Ziggo, helpdesk ziet geen probleem op het modem en wijst naar de interne installatie. Klant moet een app downloaden om de storing te localiseren, hoe dan zonder internet?Rudolfus schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:49:
[...]
Giovanni2993 praat onzin![]()
Ik bel met de helpdesk en krijg een heel vervelende Ziggo medewerker aan de lijn die door blijft drammen over iban identificatie die ik op dat moment niet heb. Kan de mensen slecht bereiken omdat de mobiele op locatie connectie blijft maken met WiFi zonder internet....
Het gesprek liep naar af en dat is kennelijk toch gaan jeuken, de Ziggo medewerker heeft niet veel later op eigen initiatief de klant gecontact en heeft een nieuwe trafo toegezonden. Probleem opgelost.
In jouw geval had je ook heel gemakkelijk even je wifi uitzetten zodat je kan bellen via je mobiele data of belminuten, en geen connectieproblemen hebt tijdens je gesprek. Zodra je dan op lte/5g zit kan je de smartwifi app downloaden om daarna naar de zelf via de app de storing te ‘localiseren’.JaapZ1 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:59:
[...]
Hier eenzelfde ervaring met een defecte trafo. Klant zonder internet belt met Ziggo, helpdesk ziet geen probleem op het modem en wijst naar de interne installatie. Klant moet een app downloaden om de storing te localiseren, hoe dan zonder internet?
Ik bel met de helpdesk en krijg een heel vervelende Ziggo medewerker aan de lijn die door blijft drammen over iban identificatie die ik op dat moment niet heb. Kan de mensen slecht bereiken omdat de mobiele op locatie connectie blijft maken met WiFi zonder internet....
Het gesprek liep naar af en dat is kennelijk toch gaan jeuken, de Ziggo medewerker heeft niet veel later op eigen initiatief de klant gecontact en heeft een nieuwe trafo toegezonden. Probleem opgelost.
Er zijn mensen die niet begrijpen hoe dat 'even je WiFi uitzetten' werkt. In dit geval mensen op leeftijd die briljant in hun eigen vakgebied zijn en beslist niet gek.Boudewijn. schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 00:16:
In jouw geval had je ook heel gemakkelijk even je wifi uitzetten zodat je kan bellen via je mobiele data of belminuten.
Medewerker helpdesk voert postcode en huisnummer in, ziet dat dit een actieve klant betreft en hier onlangs over is gebeld, ziet welke apparatuur er op locatie staat en dat deze klant een 4 jaar oud Sagem modem heeft. Medewerker hoort (van mij) dat er geen lampjes op het modem branden en hoeft alleen maar te zeggen, ik stuur een nieuwe voeding op.Boudewijn. schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 00:16:
Vorige week zelf ook moeten bellen vanwege een monteur voor een defect modem (zakelijke klant), er werd daar ook om een iban verificatie gevraagd, omdat de medewerker mij anders niet mocht helpen wegens privacyoverwegingen, opzich heel logisch.
Het privacy hoepeltje hoeft niet te worden genomen.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
:strip_exif()/f/image/lmuG9ygAGF8Wv6Mr9RT6n1Rn.jpg?f=fotoalbum_large)