• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:26:
[...]
Er zijn glasvezelaanbieders die dat niet eens aanbieden. Al zal na dit bericht de concurrentie ook niet stilzitten.
Ik denk niet dat de concurrentie zich heel druk zal maken over een aankondiging die pas eind 2026 gerealiseerd kan worden door Ziggo. Ik ben eerder benieuwd op welke snelheid de glasvezel boeren tegen die tijd zullen zitten, want Odido en Delta leveren nu al 8Gbit/s en KPN heeft al testen gedaan met snelheden tot 20 Gbit/s, dus die zullen de 4Gbit/s binnenkort ook wel omhoog gaan gooien verwacht ik.

Maar ik denk dat de prijzen straks een veel grotere rol in de strijd om klanten gaat hebben, want wie zit er nu echt (op de paar zwaar gebruikers na) op zulke snelheden te wachten? Met andere woorden, je kan straks ook een netwerk hebben met dezelfde hoge snelheden als de buren (waar maar een hele kleine groepje echt op zit te wachten volgens mij), maar dan moet je ook nog met de prijzen kunnen concurreren van de buren, en ik vraag mij echt oprechtaf wie die strijd op den duur gaat winnen...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 02-11-2025 01:21 ]

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
AlexFL schreef op zondag 2 november 2025 @ 00:47:
Volgens mij duurt het nog jaren voordat de gemiddelde gebruiker binnenshuis meer dan gigabit infra heeft, dus de snelheden die sommige glasproviders nu aanbieden 4Gbit, 8Gbit is zwaar overkill.
Maar zij die dat wel afnemen, hebben het schijnbaar wel voor elkaar... en nu?
CreativeS schreef op zondag 2 november 2025 @ 02:34:
[...]

Maar zij die dat wel afnemen, hebben het schijnbaar wel voor elkaar... en nu?
Tot nog toe is de interne snelheid van mijn LAN nog altijd hoger geweest dan de snelheid van de verbinding met mijn provider. Daar is prima mee te leven en dat zal nog steeds zo zijn als mijn LAN 10 Gbps is en het WAN “maar” 1 Gbps.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

DON PAPA schreef op zondag 2 november 2025 @ 01:08:
[...]

Ik denk niet dat de concurrentie zich heel druk zal maken over een aankondiging die pas eind 2026 gerealiseerd kan worden door Ziggo. Ik ben eerder benieuwd op welke snelheid de glasvezel boeren tegen die tijd zullen zitten, want Odido en Delta leveren nu al 8Gbit/s en KPN heeft al testen gedaan met snelheden tot 20 Gbit/s, dus die zullen de 4Gbit/s binnenkort ook wel omhoog gaan gooien verwacht ik.
Glasvezel gebruikt nu voornamelijk XGS-PON, met de X van 10, Gbit/s. En dat zijn dan de "ruwe" bitjes, daadwerkelijke bitjes op OSI laag 7 zal (een stuk) lager liggen, ik neem aan ergens op 8,x dus. Ik denk dus niet dat de ISPs eind 2026 massaal hun infra geupdate hebben naar iets dat hogere snelheden doet. XGS-PON is nu nog relatief nieuw (wordt misschien nog geen 5 jaar aangelegd) dus geeft dan een nogal hoge afschrijving. Waarbij in ieder geval Delta bij mijn weten nu nog klanten op AON heeft zitten simpelweg omdat de klant nooit zijn abo heeft aangepast en daarom niet is over gezet naar XGS-PON.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op zondag 2 november 2025 @ 05:21:
[...]
Glasvezel gebruikt nu voornamelijk XGS-PON, met de X van 10, Gbit/s. En dat zijn dan de "ruwe" bitjes, daadwerkelijke bitjes op OSI laag 7 zal (een stuk) lager liggen, ik neem aan ergens op 8,x dus. Ik denk dus niet dat de ISPs eind 2026 massaal hun infra geupdate hebben naar iets dat hogere snelheden doet.
Op de website van Delta staat anders wel:

XGS-PON: opmaat naar 25G-PON
Het nieuwste XGS-PON-netwerk dat DELTA Fiber nu breed uitrolt in de markt kan snelheden tot 10 gigabit per seconde doorgeven. Deze infrastructuur is in de basis ook klaar voor een upgrade naar 25G-PON. Dit betekent dat met een eenvoudige technische aanpassing, ditzelfde netwerk ook snelheden tot 25 gigabit per seconde kan doorgeven.

Bron: https://www.deltafiber.nl...per%20seconde%20doorgeven.

Maar nogmaals persoonlijk denk ik echt dat de prijzen de belangrijkste factor wordt welke provider de meeste klanten binnen haalt & houd, en niet de hoge snelheden, maar we gaan het wel zien hoe de markt zich ontvouwt tegen die tijd...

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 02-11-2025 08:56 ]

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:13
DON PAPA schreef op zondag 2 november 2025 @ 08:44:
[...]

Op de website van Delta staat anders wel:

XGS-PON: opmaat naar 25G-PON
Het nieuwste XGS-PON-netwerk dat DELTA Fiber nu breed uitrolt in de markt kan snelheden tot 10 gigabit per seconde doorgeven. Deze infrastructuur is in de basis ook klaar voor een upgrade naar 25G-PON. Dit betekent dat met een eenvoudige technische aanpassing, ditzelfde netwerk ook snelheden tot 25 gigabit per seconde kan doorgeven.

Bron: https://www.deltafiber.nl...per%20seconde%20doorgeven.

Maar nogmaals persoonlijk denk ik echt dat de prijzen de belangrijkste factor wordt welke provider de meeste klanten binnen haalt & houd, en niet de hoge snelheden, maar we gaan het wel zien hoe de markt zich ontvouwt tegen die tijd...
De prijzen voor internet zullen voor 1Gbps verlaagd worden. Je ziet Odido dat al doen.
De hogere snelheden zijn voor niche en zakelijke klanten.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:16
RobertMe schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:02:
[...]

Storingen kun je net zo goed bij glas hebben. En ja, coax is wellicht gevoeliger voor storingen. Maar in principe natuurlijk: als het werkt, dan werkt het. Dus als iemand al jaren tevreden Ziggo klant is hoeft die echt niet ineens op glasvezel over te stappen omdat het "minder storingsgevoelig is". Want blijkbaar heeft diegene de storingen niet of is er zelf niet gevoelig voor.

En v.w.b. latency meen ik begrepen te hebben dat games daar zelf voor "compenseren". Dus dat een lagere latency geen voordeel geeft / hogere latency geen nadeel geeft. En uiteraard geldt dat alleen voor online gaming / multiplayer :+. Niet dat ik een gamer ben. Maar ik heb al helemaal nooit online gaming/multiplayer gedaan. Terwijl ik vast GTA 6 ga kopen als die op de PC uit komt (referentie: laatste spel dat ik gekocht heb was GTA V rond de release :p)
Stabiliteit is bij glas wel merkbaar beter, ik heb bij ons oude huis jarenlang Ziggo gehad en bijna drie jaar glazvezel van KPN. Op het begin problemen gehad met een ONT kastje waar een bekende bug in zat. Daardoor had ik vaak resets, nadat deze vervangen was, was het perfect stabiel, nooit meer problemen gehad en modem had een uptime van meer dan een jaar zonder reboots.
Dan nog, is die stabiliteit qua verschil wel aardig nihil in merkbaar verschil moet ik eerlijk toegeven. Daar zal de belangrijkste reden voor veel mensen niet van afhangen als het verschil zo klein en nagenoeg onmerkbaar is.

Latency is in veel spellen wel echt een ding, ik speel zelf nog een wat ouder SWG spel (Star Wars Galaxies Legends) en hoewel daar ook wel iets van compensatie aanwezig is, zijn er bepaalde zaken waar compensatie niet op werkt. Ik merk dat verschil echt meteen. Dus latency is wel een argument. Dan nog niet te spreken over First Person Shooters, daar is latency ook echt merkbaar. Het is geen absolute spelbreker, maar als het lager is, merk je het en wordt de ervaring merkbaar beter.

Mijn reden voor de overstap van Ziggo naar glasvezel was tweeledig. Eerste reden was dat ik objectief €15 minder per maand ging betalen (belangrijkste reden) en de tweede reden was de symmetrische upload snelheid. Ik had een abonnement van 200/200 nadat mijn kortingsperiode was afgelopen (want dan maakte het niet uit of je 200/200 of 1Gbps/1Gbps afnam).
Hoewel ik aan 200/200 genoeg had, was de 1Gbps verbinding wel erg prettig op het moment dat ik het nodig had, maar 200/200 was echt prima.

Dan nog, prijs is uiteindelijk de absolute drijfveer om over te stappen, mits de randzaken gewoon OK zijn. Dan zijn Tweakers en de doorsnee klant gelijken van elkaar. Daar loopt het bij Ziggo echt mank vergeleken bij de meeste aanbieders en dan zijn de technische mogelijkheden ook beter bij glasvezel. Dan is de keuze helemaal snel gemaakt.

Dat snap ik ook niet van Ziggo, altijd net duurder dan de concurrent blijven, terwijl zij een gigantisch team van marketing hebben die hier onderzoek naar doet. Heel gek dat zij niet tot dezelfde heel simpele en logische conclusie konden kopen.
Als je dan slecht denkt, zou het nog juist de bedoeling kunnen zijn geweest klanten kwijt te raken om zich weer te laten afsplitsen van de huidige eigenaar om zodoende een nieuwe start te kunnen maken met betere keuzes in het vooruitzicht. Maar daar geloof ik niet in, want ze staan nu heel ver achter, als ze over willen stappen op glasvezel.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Koldur schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:31:
Dan nog, prijs is uiteindelijk de absolute drijfveer om over te stappen, mits de randzaken gewoon OK zijn. Dan zijn Tweakers en de doorsnee klant gelijken van elkaar. Daar loopt het bij Ziggo echt mank vergeleken bij de meeste aanbieders en dan zijn de technische mogelijkheden ook beter bij glasvezel. Dan is de keuze helemaal snel gemaakt.
Met de aanleg en oplevering van Delta over een periode van ~3 jaar en nu de aanleg van Glaspoort heb ik meermaals de vergelijking gedaan. En mijn conclusie is dat Ziggo Wifi Middel + Kabel TV / Ziggo Go vs ook een 400-500 Mbit/s glasvezel abo + TV gewoon niks uit maakt in prijs (excl nieuwe klant korting). Eerder dat glasvezel duurder is, maar ook dan gaat het maar om een paar euro per maand. Vergelijk je zonder TV abo is glasvezel wel goedkoper, en met NLZiet op glas vs Ziggo met Ziggo Go zal de prijs om en nabij gelijk zijn tot net in het voordeel van glas.

Maar..., een en ander is uiteraard ook afhankelijk van wie het glas levert etc. (Delta Fiber is duur, zowel bij Delta zelf als bij Odido. Waarbij Odido over Delta Fiber "natuurlijk" duurder is dan Delta zelf. Terwijl Odido over ODF of KPN / Glaspoort veel goedkoper is. Scheelt ik meen een tientje of meer per maand).

• Koldur
RobertMe schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:43:
[...]

Met de aanleg en oplevering van Delta over een periode van ~3 jaar en nu de aanleg van Glaspoort heb ik meermaals de vergelijking gedaan. En mijn conclusie is dat Ziggo Wifi Middel + Kabel TV / Ziggo Go vs ook een 400-500 Mbit/s glasvezel abo + TV gewoon niks uit maakt in prijs (excl nieuwe klant korting). Eerder dat glasvezel duurder is, maar ook dan gaat het maar om een paar euro per maand. Vergelijk je zonder TV abo is glasvezel wel goedkoper, en met NLZiet op glas vs Ziggo met Ziggo Go zal de prijs om en nabij gelijk zijn tot net in het voordeel van glas.

Maar..., een en ander is uiteraard ook afhankelijk van wie het glas levert etc. (Delta Fiber is duur, zowel bij Delta zelf als bij Odido. Waarbij Odido over Delta Fiber "natuurlijk" duurder is dan Delta zelf. Terwijl Odido over ODF of KPN / Glaspoort veel goedkoper is. Scheelt ik meen een tientje of meer per maand).
En bij de meeste glasvezel aansluitingen, is het zoals in de laatste situatie. €10+ per maand is wel serieus geld, en in de meeste g vallen is dat rond de 15% prijsverschil. Daar doen de meeste mensen het wel voor. En dat is waar Ziggo niet op in speelt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Koldur schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:47:
[...]

En bij de meeste glasvezel aansluitingen, is het zoals in de laatste situatie. €10+ per maand is wel serieus geld, en in de meeste g vallen is dat rond de 15% prijsverschil.
Volgens mij zou / zal KPN ook niet €10 goedkoper zijn. Alleen Odido is zo veel goedkoper. En zo lang die geen IPv6 doen komen die de deur bij mij sowieso niet in. En dat één aanbieder een bekend lage prijs heeft maakt het natuurlijk niet in het algemeen zo. Van de grote 4 springt Odido er uit omdat het daar goedkoper is. En kijk je bij de kleinere ISPs zijn die vaak juist duurder (Solcon, Glasnet, ...).
En dat is waar Ziggo niet op in speelt.
Behalve dan de ~€5 "prijsverlaging" die ze begin dit jaar gedaan hebben met de introductie van de Wifi pakketten ;) (+ daarna de inflatiecorrectie niet toepassen op deze pakketten terwijl de concurrentie wel een prijsverhoging deed)

• Koldur
RobertMe schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:54:
[...]

Volgens mij zou / zal KPN ook niet €10 goedkoper zijn. Alleen Odido is zo veel goedkoper. En zo lang die geen IPv6 doen komen die de deur bij mij sowieso niet in. En dat één aanbieder een bekend lage prijs heeft maakt het natuurlijk niet in het algemeen zo. Van de grote 4 springt Odido er uit omdat het daar goedkoper is. En kijk je bij de kleinere ISPs zijn die vaak juist duurder (Solcon, Glasnet, ...).

[...]

Behalve dan de ~€5 "prijsverlaging" die ze begin dit jaar gedaan hebben met de introductie van de Wifi pakketten ;) (+ daarna de inflatiecorrectie niet toepassen op deze pakketten terwijl de concurrentie wel een prijsverhoging deed)
Voor mij was en is het straks ook weer, echt €15 goedkoper per maand bij KPN.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:43:
[...]
Vergelijk je zonder TV abo is glasvezel wel goedkoper, en met NLZiet op glas vs Ziggo met Ziggo Go zal de prijs om en nabij gelijk zijn tot net in het voordeel van glas.
Nou internet only 400/40 met ZiggoGo kost volgens mij €54,50 en Odido internet only 400/400 met NLZiet Premium kost mij €48,95 en met de combi korting zelfs maar €43,95 dat vind ik toch nog een aardig verschil in prijs 😉
DON PAPA schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:57:
[...]

Nou internet only 400/40 met ZiggoGo kost volgens mij €54,50 en Odido internet only 400/400 met NLZiet kost mij €48,95 en met de combi korting zelfs maar €43,95 dat vind ik toch nog een aardig verschil in prijs 😉
En bij mij kost Odido 400/400 €48,50 (over Delta infra). En daar zou dan nog €7,95 voor NLZiet bij komen. Totaal dus €56,45, is Ziggo toch goedkoper ;) (en jaarlijkse betaling NLZiet is er niet bij Basis en bij Premium betekent dat €8,95 p/m dus nog 1 euro duurder dan basis).

Edit:
En KabelTV / Ziggo Go kost IIRC ook een euro of 8. Zou dus betekenen dat Ziggo Wifi Middel (400/40) ook om en nabij zo duur als Odido is. Dus zowel internet only als met TV middels KabelTV/Ziggo Go vs NLZiet is Ziggo om en nabij net zo duur (en met TV via Odido nog een paar euro duurder, want €12,50 vs €7,95 van NLZiet).

Edit2:
En om de vergelijking helemaal recht te trekken. TV Start bij Ziggo kost volgens mij ook iets van €12,50 (maar misschien hier en daar nog een inflatiecorrectie geweest?). Dus bij Ziggo vs Odido ook om en nabij gelijk. En met de eerdere conclusie dat Wifi Middel vs Odido 400 (over Delta infra) net zo duur zijn gaat het uiteindelijk om het stapel van prijsverschillen van zeg 1 of 2 euro per "product" dus een euro of 3, 4 per maand max (max ~2 voor internet en max ~2 voor TV).

[ Voor 40% gewijzigd door RobertMe op 02-11-2025 13:19 ]

Koldur schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:31:
[...]
Stabiliteit is bij glas wel merkbaar beter, ik heb bij ons oude huis jarenlang Ziggo gehad en bijna drie jaar glazvezel van KPN. Op het begin problemen gehad met een ONT kastje waar een bekende bug in zat. Daardoor had ik vaak resets, nadat deze vervangen was, was het perfect stabiel, nooit meer problemen gehad en modem had een uptime van meer dan een jaar zonder reboots.
Dan nog, is die stabiliteit qua verschil wel aardig nihil in merkbaar verschil moet ik eerlijk toegeven. Daar zal de belangrijkste reden voor veel mensen niet van afhangen als het verschil zo klein en nagenoeg onmerkbaar is.
Er is geen wetmatigheid die ervoor zorgt dat de één stabieler is dan de ander. Het komt uiteindelijk neer op de fysieke infrastructuur en als deze in orde is dan is er in de praktijk geen verschil in stabiliteit. Al het glasvezel wat nu gelegd wordt is gloednieuw en lijkt "stabieler". Coax ligt er al een tijdje en dan kan het voorkomen dat er een kabeldeel vervangen moet worden op een gegeven moment of mensen hebben thuis een bende gemaakt van hun installatie. De reden waarom ik bij Ziggo ben blijven hangen is in combinatie met de betere TV-ervaring, juist de stabiliteit.
Latency is in veel spellen wel echt een ding, ik speel zelf nog een wat ouder SWG spel (Star Wars Galaxies Legends) en hoewel daar ook wel iets van compensatie aanwezig is, zijn er bepaalde zaken waar compensatie niet op werkt. Ik merk dat verschil echt meteen. Dus latency is wel een argument. Dan nog niet te spreken over First Person Shooters, daar is latency ook echt merkbaar. Het is geen absolute spelbreker, maar als het lager is, merk je het en wordt de ervaring merkbaar beter.
Met alle respect maar dit is echt flauwekul. In tegenstelling tot wat mensen denken is latency veel minder relevant en is vooral de stabiliteit belangrijk in gaming. Online gaming maakt bijna altijd gebruik van UDP-verkeer wat prima gaat zo lang de verbinding stabiel is. Op het moment dat dat niet zo is en UDP-pakketjes verloren gaan, dan krijg je de gebruikelijke problemen (in game-jargon: lag, rubber-banding, warping). Ik game al 20 jaar op bovengemiddeld niveau en diegene die denkt dat die met een voordeel van 10 ms beter uit de verf komt moet ik nog ontmoeten. Hier is het verschil 6 a 7 ms. Dat is 7 duidendste van een seconden. Probeer je even voor te stellen hoeveel 7 duizendste van een seconde is. De meeste mensen kunnen dat niet eens waarnemen. Met de hedendaagse games die allerlei latencycompensatietechnieken gebruiken is een verschil tot 20 a 30 ms gewoon verwaarloosbaar/nihil. Dat wat je merkt is instabiliteit in de verbinding. UDP-pakketjes die niet aankomen of in een verkeerde volgorde. Pas bij een latency boven de 50 ms kan je echt verschillen gaan merken. Maar zelfs dan nog zijn er allemaal trucs die uitgehaald worden die ervoor zorgen dat er een gelijk speelveld ontstaat.
Mijn reden voor de overstap van Ziggo naar glasvezel was tweeledig. Eerste reden was dat ik objectief €15 minder per maand ging betalen (belangrijkste reden) en de tweede reden was de symmetrische upload snelheid. Ik had een abonnement van 200/200 nadat mijn kortingsperiode was afgelopen (want dan maakte het niet uit of je 200/200 of 1Gbps/1Gbps afnam).
Hoewel ik aan 200/200 genoeg had, was de 1Gbps verbinding wel erg prettig op het moment dat ik het nodig had, maar 200/200 was echt prima.

Dat snap ik ook niet van Ziggo, altijd net duurder dan de concurrent blijven, terwijl zij een gigantisch team van marketing hebben die hier onderzoek naar doet. Heel gek dat zij niet tot dezelfde heel simpele en logische conclusie konden kopen.
Als je dan slecht denkt, zou het nog juist de bedoeling kunnen zijn geweest klanten kwijt te raken om zich weer te laten afsplitsen van de huidige eigenaar om zodoende een nieuwe start te kunnen maken met betere keuzes in het vooruitzicht. Maar daar geloof ik niet in, want ze staan nu heel ver achter, als ze over willen stappen op glasvezel.
Hier ben ik het wel mee eens. Het is de prijswaardeperceptie waar Ziggo last van heeft. Als ik naar de markt ga met 1 euro en ik heb maar 1 appel nodig en er zijn twee kraampjes die exact dezelfde appels verkopen. Maar bij de één krijg ik er twee voor een euro en bij de ander vier. Dan zal iedereen zeggen ga voor de zak met 4 ondanks dat ik ze later misschien weggooi en dus niet nodig hebt. Er zijn twee simpele oplossingen. 1. De waarde verhogen. 2. De prijs verlagen. Het is aan Ziggo om daar de balans in te vinden. Dat betekent niet dat Ziggo altijd duurder is. Zeker wanneer je TV meeneemt in de berekening kan het zelfs goedkoper zijn afhankelijk van wat je wensen zijn.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:07:
[...]
En bij mij kost Odido 400/400 €48,50 (over Delta infra). En daar zou dan nog €7,95 voor NLZiet bij komen. Totaal dus €56,45, is Ziggo toch goedkoper ;) (en jaarlijkse betaling NLZiet is er niet bij Basis en bij Premium betekent dat €8,95 p/m dus nog 1 euro duurder dan basis).
Daarom schreef ik ook "kost mij" (net als al die andere klanten op het ODF netwerk). Maar dat heb ik wel is vaker gezegd, er kunnen per situatie grote verschillen zijn in prijs (ook situaties die in het voordeel van Ziggo uitvallen). Daarom kun je nooit stellen dat de prijzen niet zoveel schelen van elkaar.

Zo had ik bijvoorbeeld bij Ziggo altijd het hoogste internet abonnement (alleen maar voor de upload) met TV standaard, en nu ik bij Odido zit heb ik genoeg aan het 400 abonnement met NLZiet premium + extra (wat ik ook nog deel in kosten met twee andere). En ik weet dat dit appels met peren vergelijken is, maar ik ben met dit pakket net zo te vreden als dat ik eerst bij Ziggo was, alleen kost het me wel een paar honderd euro minder per jaar. En mijn buurman die bijvoorbeeld veel sport kijkt kan misschien bij Ziggo weer veel voordeliger uit zijn dan elders...

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 02-11-2025 14:06 ]

• Koldur
Jay-B schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:46:
[...]

Er is geen wetmatigheid die ervoor zorgt dat de één stabieler is dan de ander. Het komt uiteindelijk neer op de fysieke infrastructuur en als deze in orde is dan is er in de praktijk geen verschil in stabiliteit. Al het glasvezel wat nu gelegd wordt is gloednieuw en lijkt "stabieler". Coax ligt er al een tijdje en dan kan het voorkomen dat er een kabeldeel vervangen moet worden op een gegeven moment of mensen hebben thuis een bende gemaakt van hun installatie. De reden waarom ik bij Ziggo ben blijven hangen is in combinatie met de betere TV-ervaring, juist de stabiliteit.

[...]

Met alle respect maar dit is echt flauwekul. In tegenstelling tot wat mensen denken is latency veel minder relevant en is vooral de stabiliteit belangrijk in gaming. Online gaming maakt bijna altijd gebruik van UDP-verkeer wat prima gaat zo lang de verbinding stabiel is. Op het moment dat dat niet zo is en UDP-pakketjes verloren gaan, dan krijg je de gebruikelijke problemen (in game-jargon: lag, rubber-banding, warping). Ik game al 20 jaar op bovengemiddeld niveau en diegene die denkt dat die met een voordeel van 10 ms beter uit de verf komt moet ik nog ontmoeten. Hier is het verschil 6 a 7 ms. Dat is 7 duidendste van een seconden. Probeer je even voor te stellen hoeveel 7 duizendste van een seconde is. De meeste mensen kunnen dat niet eens waarnemen. Met de hedendaagse games die allerlei latencycompensatietechnieken gebruiken is een verschil tot 20 a 30 ms gewoon verwaarloosbaar/nihil. Dat wat je merkt is instabiliteit in de verbinding. UDP-pakketjes die niet aankomen of in een verkeerde volgorde. Pas bij een latency boven de 50 ms kan je echt verschillen gaan merken. Maar zelfs dan nog zijn er allemaal trucs die uitgehaald worden die ervoor zorgen dat er een gelijk speelveld ontstaat.

[...]

Hier ben ik het wel mee eens. Het is de prijswaardeperceptie waar Ziggo last van heeft. Als ik naar de markt ga met 1 euro en ik heb maar 1 appel nodig en er zijn twee kraampjes die exact dezelfde appels verkopen. Maar bij de één krijg ik er twee voor een euro en bij de ander vier. Dan zal iedereen zeggen ga voor de zak met 4 ondanks dat ik ze later misschien weggooi en dus niet nodig hebt. Er zijn twee simpele oplossingen. 1. De waarde verhogen. 2. De prijs verlagen. Het is aan Ziggo om daar de balans in te vinden. Dat betekent niet dat Ziggo altijd duurder is. Zeker wanneer je TV meeneemt in de berekening kan het zelfs goedkoper zijn afhankelijk van wat je wensen zijn.
Stabiliteit is bij jou en bij mij een N=1 en hoe houd of niet kabels zijn, maakt vooral bij glas weinig tot niets uit. Het is vooral de apparatuur die de signalen doorgeven die voor (in)stabiliteit zorgen. Bij coax heb je nog te maken met oxidatie, maar ook dat zou met goed afwerken, nagenoeg geen problemen mogen geven.

De stabiliteit waar jij het over hebt m.b.t. of UDP pakketjes aankomen, heeft niets met de kabels te maken, maar juist met alles daarna. De capaciteit en kwaliteit van routers en andere servers die relevant zijn.

Ik heb met latency wel echt duidelijk verschil gemerkt, vooral met looten is het heel goed concreet te maken, maar je merkt het ook echt in andere dingen.
Enige echte verschil tussen UDP en TCP is dat je bij UDP maar lukraak je pakketjes verzend en bij TCP er een bevestiging terug moet komen. Maar uiteindelijk moet je echt heen en weer sturen, uiteindelijk is in de praktijk er geen verschil. De reden dat er UDP wordt gebruik i.p.v. TCP is omdat TCP dubbele lag veroorzaakt (je moet sturen en ontvangen = dubbele latency). Ik zie in PvP echt de mensen die lagere latency hebben aardige verschillen en verklaarbaar. De server krijgt hoe dan ook eerder de pakketjes binnen van die andere, daar doet UDP/TCP helemaal niets mee.
Of voor jou en mij als mens een duizendste van een seconde moeilijk voor te stellen is, doet er niet aan af dat het in een digitale omgeving wel degelijk een verschil is. Een computer denk niet zoals mensen, anders zouden we nu niet zo lekker heen en weer kunnen typen op een forum of überhaupt kunnen online gamen ;)

Ziggo zal in bepaalde situaties misschien niet de duurdere optie zijn, maar in de meeste situaties, zijn ze dat nu wel. Het is inderdaad aan hen om hier een oplossing voor te vinden, maar op de korte termijn is de enige haalbare oplossing, de prijzen van vergelijkbaar aanbod omlaag te doen. Dan verwacht ik echt dat er veel doorsnee klanten en bij een goede marketing campagne heel snel zullen overstappen naar Ziggo.

DON PAPA schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:59:
[...]

Daarom schreef ik ook "kost mij" (net als al die andere klanten op het ODF netwerk). Maar dat heb ik wel is vaker gezegd, er kunnen per situatie grote verschillen zijn in prijs (ook situaties die in het voordeel van Ziggo uitvallen). Daarom kun je nooit stellen dat de prijzen niet zoveel schelen van elkaar.

Zo had ik bijvoorbeeld bij Ziggo altijd het hoogste internet abonnement (alleen maar voor de upload) met TV standaard, en nu ik bij Odido zit heb ik genoeg aan het 400 abonnement met NLZiet premium + extra (wat ik ook nog deel in kosten met twee andere). En ik weet dat dit appels met peren vergelijken is, maar ik ben met dit pakket net zo te vreden als dat ik eerst bij Ziggo was, alleen kost het me wel een paar honderd euro minder per jaar. En mijn buurman die bijvoorbeeld veel sport kijkt kan misschien bij Ziggo weer veel voordeliger uit zijn dan elders...
Maar je mixt hier wel twee dingen. Productprijzen en de totaalprijs. Je kunt internet redelijk op snelheid vergelijken tussen ISPs (behalve Odido want afhankelijk van infra), enige verschil is dan dat glasvezel symmetrisch is (en ja, dat kan belangrijk zijn), en TV en telefonie zijn prima vergelijkbaar (in ieder geval basis TV zijn vaak dezelfde zenders en verschillen in de "exotische", NPO, RTL, Talpa, NatGeo, Discovery, ... krijg je overal wel).

Maar vervolgens heb je ook nog de "persoonlijke samenstelling" zeg maar. Waardoor jij dus idd beslist om i.p.v. duurste bij Ziggo bij Odido voor goedkoper te gaan omdat je daar voldoende upload hebt. Of de buurman die perse een sport pakket wil hebben.
Daar gaan we weer met het gehak op elkaar….
En waarom continu een vergelijk met andere providers/aanbieders? Of het nu om internetsnelheid gaat of zenderaanbod, laten we dat lekker in een ander topic doen. Dat topic hoef ik dan niet te volgen.

• CreativeS
  • Niet online
Dat gehak op elkaar mag inderdaad wel achterwege blijven... (al ben ik nog maar weinig topics tegengekomen waar er zo vaak gehakt wordt gemaakt) maar het gaat wel om ervaringen *en* discussie over Ziggo. Dus ja...

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-11 20:07
Ik volg met interesse deze discussie over de stabiliteit van Ziggo.

Ik heb nu 3 maanden glas naast Ziggo kunnen gebruiken en mijn ervaring is dat Ziggo in die periode regelmatig offline is geweest. Meestal 's nachts rond 04.00 uur maar de laatste keer op 28 oktober overdag:
<166>Oct 28 11:07:32 DrayTek: WAN 1 is down.
...
<166>Oct 28 11:10:03 DrayTek: WAN1: Stop to UP and waiting for successful WAN detection!!
<166>Oct 28 11:10:03 DrayTek: WAN 1 is up.
<166>Oct 28 11:10:03 DrayTek: WAN1 health detection success!!
In die periode is glas altijd beschikbaar gebleven.

Oeps, ik was even vergeten dat rond die tijd de portering van mijn vaste lijn naar mijn VOIP aanbieder plaats vond. Dus blijven de nachtelijke onderbrekingen over:
<166>Sep 23 03:59:13 DrayTek: WAN 1 is down.

<166>Sep 23 04:01:44 DrayTek: WAN1: Stop to UP and waiting for successful WAN detection!!
<166>Sep 23 04:01:45 DrayTek: WAN 1 is up.
<166>Sep 23 04:01:45 DrayTek: WAN1 health detection success!!

23-09-2025 04:01:43 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-09-2025 04:01:35 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25 notice Cable Modem Reboot - from SNMP;CM-MAC=68:02:b8:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

<166>Sep 28 04:29:32 DrayTek: WAN 1 is down.

<166>Sep 28 04:32:04 DrayTek: WAN1: Stop to UP and waiting for successful WAN detection!!
<166>Sep 28 04:32:06 DrayTek: WAN 1 is up.
<166>Sep 28 04:32:06 DrayTek: WAN1 health detection success!!

28-09-2025 04:31:54 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
28-09-2025 04:31:46 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:86;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25 notice Cable Modem Reboot - from SNMP;CM-MAC=68:02:b8:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

[ Voor 56% gewijzigd door videopionier op 02-11-2025 16:05 ]

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

CreativeS schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:19:
Dat gehak op elkaar mag inderdaad wel achterwege blijven... (al ben ik nog maar weinig topics tegengekomen waar er zo vaak gehakt wordt gemaakt) maar het gaat wel om ervaringen *en* discussie over Ziggo. Dus ja...
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar dat vergelijkingen (internet snelheid of tv zender aanbod) lekker in een afzonderlijk topic worden geplaatst. Kan ik dat topic gewoon overslaan en in dit (Ziggo ervaringen) topic gewoon lekker lezen over produkten en diensten, tips, adviezen, etc, etc omtrent Ziggo.
Ik meen me te herinneren dat zoiets voor tv diensten ooit eens is opgestart. Van mij mag dit ook voor internet diensten.

• ..Christiaan..
  • Laatst online: 04-11 20:06

..Christiaan..

..zwll..

meermarco schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:05:
[...]

Ik ga bij familie nog even testen. Maar dat 'gevoel' heb ik dus ook steeds.
Ik kom van 2 jaar KPN. Ten opzichte van tv vind ik Ziggo vele malen beter. Het werkt gewoon veel prettiger; van regulier kijken tot begin gemist en opnemen. Terugspoelen bij live tv is ook prima. Kwaliteit is super.
Bij kpn had ik een tvkastje en bij Ziggo heb ik 'm ook.
Volgend jaar kpn voor de korting maar ik ga Ziggo tv dan wel missen denk ik. 't Is ook maar een jaartje :)

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Ja dit zijn de eerder aangekondigde 2 Gbps pakketten. Er is al een heel klein groepje bestaande klanten die een 2 Gbps abonnement hebben gekregen afgelopen dagen. Bredere beschikbaarheid laat niet heel lang meer op zich wachten. :)
videopionier schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:37:
Ik heb nu 3 maanden glas naast Ziggo kunnen gebruiken en mijn ervaring is dat Ziggo in die periode regelmatig offline is geweest. Meestal 's nachts rond 04.00 uur maar de laatste keer op 28 oktober overdag:
Serieuze vraag: is dat jouw ervaring? Of iets dat je terug ziet in de logging / monitoring? Als in: heb je er daadwerkelijk last van.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:00:
En waarom continu een vergelijk met andere providers/aanbieders?
Dat doe je zelf toch ook wel is .

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 02-11-2025 18:46 ]

Dat verandert niet mijn voorkeur: afzonderlijk topic.

• Koldur
meesje schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:40:
[...]

Dat verandert niet mijn voorkeur: afzonderlijk topic.
Er is ook een ander topic om dit soort zaken te melden ;)
I&N Feedback-topic

Ik lees dergelijk geklaag zoals jij doet ook liever in een apart topic en die is er zelfs.

[ Voor 8% gewijzigd door Koldur op 02-11-2025 18:47 ]

Koldur schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:47:
[...]

Er is ook een ander topic om dit soort zaken te melden ;)
I&N Feedback-topic

Ik lees dergelijk geklaag zoals jij doet ook liever in een apart topic en die is er zelfs.
Goed om te weten! Ik begrijp normaliter daarvoor de report functie, maar via dat topic lijkt me beter.

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:56
Lekker vaag over de uploadsnelheid weer, dat ie hoger is zegt me verder niks, het zal geen gigabit zijn.
Bij de zakelijke kant zetten ze het er wel bij. 160mbit upload bij 2.2gbit down, zo hee.

Wie is hier de doelgroep voor?
Fret Raket schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:36:

Lekker vaag over de uploadsnelheid weer, dat ie hoger is zegt me verder niks, het zal geen gigabit zijn.
Bij de zakelijke kant zetten ze het er wel bij. 160mbit upload bij 2.2gbit down, zo hee.

Ik heb ergens gelezen (tweakers nieuws)/gezien-gehoord (tweakers podcast) dat het 120 Mbit is.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:51
particulier: 2gbit/s down / 120mbit/s up (is eigenlijk: 2,140gbit/s down / 128,4mbit/s up)
zakelijk: 2,2gbit/s down / 160mbit/s up (is eigenlijk: 2,354gbit/s down / 171,2mbit/s up)

de zakelijke klant zit nu dus al bijna tegen het maximale van de sagemcom aan. ik ben benieuwd wanneer ziggo met een niet-glasvezel versie van de sagemcom met 10gbit/s poort komt

[ Voor 33% gewijzigd door giovanni2903 op 02-11-2025 21:37 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
nafofella schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:40:
Ik heb zelf een strong google tv box gekocht en dit vandaag getest. Werkt erg mooi en snel. voor andere tv google tv stick van strong.
Ik neem aan dat de next mini hetzelfde werkt als zo'n streamingbox of heeft die een nog simpelere interface? Hoe simpeler hoe beter (ik krijg gasten op leeftijd).
Next werkt best simpel. Heeft ook de meest voorkomende apps. Next kan ook met spraakcommando's gebruikt worden om bepaalde apps te starten.

Hadleiding: https://www.ziggo.nl/klan...aten/mediaboxen/next-mini

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik zie wat reports voorbij komen voor een los vergelijk topic. Ik vind dat geen enkel probleem, bij KPN hebben een soort vergelijkbaar topic gemaakt: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen. Dat topic is bedoeld voor het bespreken van prijzen, vergelijk tussen providers kan daar wmb ook gevoerd worden.

Als dit is wat jullie bedoelen, dan maak ik graag een [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen topic aan. Laat even via een thumbs up weten of er animo voor is.

Verdere discussie over dit onderwerp mag in: I&N Feedback-topic

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 03-11-2025 12:06 ]

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09:09
Fret Raket schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:36:
[...]

Hoeveel particuliere klanten gebruiken meer dan 100 mbit upload?
Denk dat het er heel weinig zijn.

• CreativeS
  • Niet online
nafofella schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:13:
*knip*.. wat voor jou geldt, hoeft helemaal niet voor anderen te gelden en andersom. Ik wil gewoon weer 'mijn' 200Mb/s upload terug zoals bij KPN zonder daarvoor een achterlijk hoge downloadsnelheid te moeten kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 03-11-2025 12:58 ]

• rens-br

rens-br

Zullen we het weer wat vriendelijke houden en ophouden met op elkaar in hakken?
Die discussie is hier compleet zinloos. De pakketten die Ziggo nu heeft is wat je kunt krijgen. Of je wel of geen hogere upload nodig hebt, lekker vind, leuk voor je speedtesten of een andere reden is totaal niet relevant.
Ja, 99 procent van de consumenten merkt er niets van. En die andere mensen moeten of glasvezel nemen en als dat er niet is hebben die simpelweg "pech" en moeten wat langer wachten voordat de data verstuurd is.

Ik ging laatst iemand helpen met een verhuizing en die schrok dat er opeens glasvezel-kabel (dikgedrukt) op de bestelpagina stond, die zei, ik bestel toch gewoon coax? Dus zo kan het ook tegen Ziggo werken en verwarring veroorzaken. Heb 5 minuten moeten uitleggen dat dit een marketing ding is en het gewoon op de bestaande aansluiting komt.

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-11 09:45
Na mijn online opzegging ben ik gebeld door Ziggo (030).

2jarig contract met 12mnd 20euro korting.
12mnd Ziggosport Totaal.

• Ruud888
Vandaag heeft Ziggo (030) gebeld na mijn online opzegging.

Kreeg het volgende aanbod.
12 x 20euro korting bij een 2jarig contract.
12mnd gratis Sport Totaal.
Ruud888 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:41:

En, is dat voldoende ?

• Ruud888
Ja voldoende.
Voor die paar euro extra en geen ziggosport ga ik niet weg naar de KPN.

Is er ook een prijzen topic van Ziggo?

[ Voor 8% gewijzigd door Ruud888 op 03-11-2025 16:00 ]

• Fret Raket
nafofella schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:13:
[...]

Hoeveel gebruiken er meer dan 5 of 10mbit upload?

• desalniettemin
  • Laatst online: 06-11 08:07
Fret Raket schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:47:
[...]

Ik niet. Upload boeit me niet. Ik heb 500 down en upload rond de 25. Ik zit al jaren bij Ziggo. Al vanaf het nog Casema heette.
Fret Raket schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:47:
[...]

Ik niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpggekbJcaj43gOz8mTih0KzvPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MnSt2yhs9BbYSH7P6bYvWgx5.png?f=fotoalbum_large

De hoogste balk in de bovenste grafiek is de hoeveelheid upload data gedurende 1 uur om 21:00 uur gisteren. Dat is 66 Mbyte. Dat is gemiddeld 147 Kbit. (n=1)

Een dagje later, vriendin heeft een thuiswerkplek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0LWAAEgx1sQFYAuCWooO7mFXyg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fO9lgHE68BFxhrPKxRTX8UyI.png?f=fotoalbum_large

De hoogste balk in de bovenste grafiek is de hoeveelheid upload data gedurende 1 uur om 10:00 uur vandaag. Dat is 430 Mbyte. Dat is gemiddeld 956 Kbit. (n=1)

[ Voor 58% gewijzigd door W1ck1e op 04-11-2025 16:13 ]

• nafofella
Hoogste is 162 Mbps. Ik draai wel synology drive en elke nacht een backup naar de cloud.
Maar de Gbit upload zal ik zelf niet tot nauwelijks vol gaan gebruikenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V9gik417vi7iBMVNtpr3RQw9vI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SyHBxvDkIykDXlUa2yTteS1D.png?f=fotoalbum_large

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:59
Ruud888 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:41:

ik zou het wel weten; alleen die sport totaal er nog af, dat kijken wij toch niet. Maak er maar 15x20 van ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Ruud888
Mistraller schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:51:
[...]

ik zou het wel weten; alleen die sport totaal er nog af, dat kijken wij toch niet. Maak er maar 15x20 van ;)
Sport Totaal zit er standaard 12mnd bij.
Kan er niet af.
Ik zet hem na 12mnd uit.

Ik heb 14dagen geleden 3x gebeld naar verschillende nummers en kreeg max 9x10euro korting.
Nu na mijn opzegging kreeg ik opeens 12x 20euro!

• CreativeS
  • Niet online
Mistraller schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:51:
[...]

Ziggo Sport Totaal kost ze niets... is toch van de grote hoop omdat het in eigen beheer is, dus dat is zo gegeven... maar ik wil sowieso niet twee jaar aan een provider vastzitten. Zeker niet met de perikelen van KPN/Glaspoort en Delta.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 04-11-2025 11:06 ]

• Ruud888
CreativeS schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:05:
[...]

Ziggo Sport Totaal kost ze niets... is toch van de grote hoop omdat het in eigen beheer is, dus dat is zo gegeven... maar ik wil sowieso niet twee jaar aan een provider vastzitten. Zeker niet met de perikelen van KPN/Glaspoort en Delta.
Ik heb ook Vodafone 2jaar vast en ben dik tevreden met mijn 100mb☺️

• CreativeS
  • Niet online
Ruud888 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:36:
Ik heb ook Vodafone 2jaar vast en ben dik tevreden met mijn 100mb☺️
Super, maar bij KPN heb je ook gewoon 100 down met de minimaal gewenste 100 up en 200/200 is dan ideaal, dus voorlopig zonder vaste looptijd... dan hebben we in ieder geval alle vrijheid als er wijzigingen plaatsvinden in providerland. Als iemand tevreden is... mooi! Dat is ook het belangrijkste! Mobiel gaat sowieso naar KPN, dat is voor ons beter. Ik heb steeds slechtere ervaringen met Vodafone mobiel en dan wegen de voordeeltjes niet meer op tegen de frustraties. Als test een prepaid sim van KPN in mijn telefoon gedaan en die heeft simultaan verbinding en ook op plekken waar VF ver achterblijft. En de KPN mast hangt hier om de hoek aan een oude watertoren, die van VF ettelijke honderden meters verder waardoor we binnen bijna geen bereik hebben. Ja, bellen via wifi is de oplossing, maar daar heb ik geen mobiel voor :)
CreativeS schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:42:
Ja, bellen via wifi is de oplossing, maar daar heb ik geen mobiel voor :)
Huh? VoWIFI werkt dan ook alleen op een mobiele telefoon.
En bereik binnenshuis heeft natuurlijk ook te maken met de moderne "bunkers" waar we in wonen. Wat goed isoleert tegen de warmte isoleert ook tegen de draadloze signalen van de telefoonnetwerken (bv). Waarbij VoWIFI een prima oplossing is om binnenshuis bereik te hebben.
Een mast om de hoek zegt overigens ook niks. Doordat de straling meer als een paraplu gaat kun je juist dichtbij een slecht(er) signaal hebben doordat de straling over je heen gaat.

• CreativeS
  • Niet online
En daar gaan we weer... *ik* ervaar dat KPN hier beter functioneert en daarom wil *ik* overstappen. De hele rambam erachter boeit mij eerlijk gezegd niet echt, want het maakt de gebruikerservaring niet beter :)
Als ik met mijn mobiele abonnement in huis enkel kan bellen als ik 'bellen via wifi' heb ingeschakeld, dan klopt er iets niet. Afschuiven op de mogelijkheid dat je altijd nog kunt 'bellen via wifi' vind ik een 'Jantje-van-Leiden'. Neem daarbij alle minder prettige ervaringen die ik de laatste 2 jaar heb gehad met VF, heeft mij doen besluiten dat wij onze mobiele abonnementen oversluiten op KPN, waar we vandaan kwamen. Mag toch?
CreativeS schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:19:
En daar gaan we weer... *ik* ervaar dat KPN hier beter functioneert en daarom wil *ik* overstappen. De hele rambam erachter boeit mij eerlijk gezegd niet echt, want het maakt de gebruikerservaring niet beter :)
Als ik met mijn mobiele abonnement in huis enkel kan bellen als ik 'bellen via wifi' heb ingeschakeld, dan klopt er iets niet. Afschuiven op de mogelijkheid dat je altijd nog kunt 'bellen via wifi' vind ik een 'Jantje-van-Leiden'. Neem daarbij alle minder prettige ervaringen die ik de laatste 2 jaar heb gehad met VF, heeft mij doen besluiten dat wij onze mobiele abonnementen oversluiten op KPN, waar we vandaan kwamen. Mag toch?
Uiteraard mag dat. Ik heb nooit anders dan KPN netwerk voor mobiel gehad ;) En heb ook geen problemen met VoWIFI, terwijl ik zo nu en dan wel zie dat ik daarmee gebeld heb (maar bel niet heel veel, dus kan zomaar 90% zijn als ik thuis ben).

• D0m1nat0r11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:22
Ziggo probeert vaste klanten te behouden...? Meer mensen met deze mail?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jou_kVb-8hNZw9Iy7sGn1XJqugc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tywfqu4mUuF6QchYJPglkmno.jpg?f=fotoalbum_large
D0m1nat0r11 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:28:
Ziggo probeert vaste klanten te behouden...? Meer mensen met deze mail?[Afbeelding]
Deze goedkopere "Wifi" pakketten hebben ze al sinds maart. Het enige verrassende is dat ze de goedkopere pakketten nu onder de aandacht brengen bij de klanten die nog een oud pakket hebben.

Overigens wel even opletten. Ervaringen in dit topic zijn de laatste maanden dat een overstap van een oud Internet pakket naar een nieuw Wifi pakket gepaard gaat met een verplichte contractverlenging van 1 of 2 jaar. Het is dus niet gelijk aan een normale (tussentijdse) pakketwijziging (binnen een lopend contract / stilzwijgende verlenging die maandelijks opzegbaar is).

Edit:
Staat ook in de mail. "geen kleine lettertjes, wel ga je een nieuw jaarcontract aan". Dat vind ik toch wel een klein lettertje.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 04-11-2025 13:37 ]

Ziggo probeert vaste klanten te behouden...? Meer mensen met deze mail?[Afbeelding]
Neen, ik heb die mail niet ontvangen. Waarschijnlijk omdat ik zelf al ben overgestapt naar een wifi middel van start xxl, met 9 maanden korting van een tientje per maand. Met een 2 jaar contract.
Ziggo wil waarschijnlijk af van de oude abonnementen. Jij hebt waarschijnlijk start en gaat dan naar wifi middel.
Ik heb geen idee of je nog korting kan krijgen (bij 12 maanden was dat de laatste tijd 3 maanden 10 euro)
RobertMe schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:36:

Edit:
Staat ook in de mail. "geen kleine lettertjes, wel ga je een nieuw jaarcontract aan". Dat vind ik toch wel een klein lettertje.
Het is misschien een addertje, het staat wel in dezelfde lettergrootte.

• giovanni2903
Omdat je hiermee een jaarcontract aangaat. Lange termijn klanten is voor een bedrijf het beste. Of ze je nou 250 of 400mbit geven is een kwestie van bitjes omzetten

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

giovanni2903 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:46:

Omdat je hiermee een jaarcontract aangaat. Lange termijn klanten is voor een bedrijf het beste. Of ze je nou 250 of 400mbit geven is een kwestie van bitjes omzetten
En na dat jaarcontract heb je maandelijks opzegbaar. Dat heb ik best over voor de besparing en korting. Ik kwam van 500/40 (start xxl), ging naar wifi middel, Naast de korting van 9 x 10 euro, als ik mij niet vergis een besparing van 24 x 7,50 euro, dus dan 270 euro bij een 2 jaar contract.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Humma Kavula schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:48:
Hmm, mijn jaar abbo loopt binnenkort af, had 9 maanden 50% korting en gratis een jaar Ziggo sport totaal.

Krijg ik dit in huis:
[Afbeelding]

Dus, mijn abonnement loopt af maar ik krijg gewoon 6 maanden 50% korting?
Dus na die 6 maand kan ik alsnog switchen, er staat duidelijk dat het abonnement niet wijzigt.
Ik heb dit nog even op mij in laten dalen want dit heb ik in mijn leven nog nooit meegemaakt.

Wat wil Ziggo hier nou mee bereiken?
Ok, ze geven hun "vaste" klant een goed cadeau (ik klaag niet), geen deal want er wordt geen abonnement afgesloten.

Verwachten ze dat ik een slaper wordt en het laat doorlopen?
Goodwill opbouwen?
Hebben ze echt een klanten aantal probleem om zo de BF deals te tackelen?
Krijg ik einde cadeau termijn wel een goede deal voor een nieuw jaar contract?

Ik houdt toch nog de BF deals in de gaten en ga einde cadeau gewoon rond shoppen, ik kan glasvezel net zo makkelijk weer aansluiten.
(Sorry, in mijn geval is glas vaker stabiel gebleven dan Ziggo dus voor mij zeker een reden)

Ik wordt altijd wantrouwig als grote bedrijven dingen "gratis" gaan weggeven :+

Wear Sunscreen!

• nafofella
Toch grappig dat hoe groter je huis is hoe sneller je internet moet zijn 😂

Mijn schoonzus krijgt gratis 6 maanden Disney premium. Dat is dan gekoppeld aan een klantnummer/email? Dus ik kan er ook gebruik van maken neem ik aan alsnog de inlog heb.
nafofella schreef op woensdag 5 november 2025 @ 06:53:
Mijn schoonzus krijgt gratis 6 maanden Disney premium. Dat is dan gekoppeld aan een klantnummer/email? Dus ik kan er ook gebruik van maken neem ik aan alsnog de inlog heb.
https://help.disneyplus.c...plus-subscription-sharing

• CreativeS
  • Niet online
Duidelijk. Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 05-11-2025 07:44 ]

• CreativeS
  • Niet online
Je *kunt* Disney+ niet buiten je huishouden delen.
Kan wel, maar het mag niet... mag zoveel niet. Tegen de tijd dat ze gaan klagen dat er soms buiten het 'huishouden' ingelogd wordt betalen we wel weer extra.
CreativeS schreef op woensdag 5 november 2025 @ 07:42:
[...]
Kan wel, maar het mag niet... mag zoveel niet. Tegen de tijd dat ze gaan klagen dat er soms buiten het 'huishouden' ingelogd wordt betalen we wel weer extra.
Er zijn ook andere manieren om die content te bekijken. Maar daar gaat het niet om, het officiële antwoord is dat het niet mag.

• CreativeS
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:25:
Er zijn ook andere manieren om die content te bekijken. Maar daar gaat het niet om, het officiële antwoord is dat het niet mag.
Het officiële antwoord is dat het niet *kan*.

• Koldur
CreativeS schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:29:
[...]

Het officiële antwoord is dat het niet *kan*.
Het is nogal off topic, maar als je een VPN zelf host (heel simpel tegenwoordig), kan het gewoon prima.

Humma Kavula schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:09:
[...]

Ik heb dit nog even op mij in laten dalen want dit heb ik in mijn leven nog nooit meegemaakt.

Wat wil Ziggo hier nou mee bereiken?
Ok, ze geven hun "vaste" klant een goed cadeau (ik klaag niet), geen deal want er wordt geen abonnement afgesloten.

Ik wordt altijd wantrouwig als grote bedrijven dingen "gratis" gaan weggeven :+
Je bent blijkbaar gevoelig voor black fridayaanbiedingen. Door hierop in te gaan is de kans klein dat je ingaat op een BF-aanbieding van een concurrent. Over 6 maanden is de wereld en daarbij ook de markt misschien weer anders.

• CreativeS
  • Niet online
Koldur schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:36:
Het is nogal off topic, maar als je een VPN zelf host (heel simpel tegenwoordig), kan het gewoon prima.
Lezen aub ;) Er wordt eerst een link gedeeld waarbij uitleg gegeven wordt over het abonnement.
Op *die* pagina staat dat het niet *kan*. Daarna wordt beweerd dat het officieel niet *mag*. Daarna wordt aangegeven dat er op die pagina staat dat het officieel niet *kan*. Da's het enige :)

Dat er vele manieren zijn om content te kijken laat ik even buiten beschouwing. De hoeveel data hier wordt niet alleen behaald door het binnenhalen van legale Linux-distro's.

• Mistraller
Toch grappig dat hoe groter je huis is hoe sneller je internet moet zijn 😂

Als verleng aanbod? Daar hebben de kids hier wél oren naar :)

---------------

Mistraller schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:08:
[...]

Ik zou disney graag als vodafone combideal pakket hebben. We hebben TV max, en dan heb je niet zoveel aan de huidige combideal pakketten.

• Mistraller
W1ck1e schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:26:
[...]

Ik zou disney graag als vodafone combideal pakket hebben. We hebben TV max, en dan heb je niet zoveel aan de huidige combideal pakketten.
Met HN hebben we skyshowtime.

---------------

Mistraller schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:41:
[...]

Met HN hebben we skyshowtime.
Wij hebben ook HollandsNieuwe. En Skyshowtime zit ook al in TV Max.

• nafofella
Mistraller schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:08:
[...]

Als nieuwe klant.
Maar als jij je abbo opzegt en je partner neemt een nieuw abbo dan is zij nieuwe klant.
Andere naam, iban en e-mail gebruiken.

• rens-br

rens-br

rens-br schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:01:
Ik zie wat reports voorbij komen voor een los vergelijk topic. Ik vind dat geen enkel probleem, bij KPN hebben een soort vergelijkbaar topic gemaakt: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen. Dat topic is bedoeld voor het bespreken van prijzen, vergelijk tussen providers kan daar wmb ook gevoerd worden.

Als dit is wat jullie bedoelen, dan maak ik graag een [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen topic aan. Laat even via een thumbs up weten of er animo voor is.

Verdere discussie over dit onderwerp mag in: I&N Feedback-topic
In navolging van het bovenstaande gaan we ook bij Ziggo starten met een proef om wat zaken een eigen topic te geven. Aanbiedingen, prijsvergelijk graag vanaf nu doen in: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen. Over een paar maanden zullen we evalueren hoe dit is gegaan.
Op de frontpage lees ik onderstaand bericht.
nieuws: Ziggo zet AI in voor stembediening van tv- en streamingcontent
In principe een mooie functie. Zelf ook wel eens overwogen om de streaming apps op de Next Mini box te gaan gebruiken. Echter als ik dan een app opstart (bv Netflix) vind ik de opstarttijd vrij lang. Mijn Apple TV 4K (gen1, dus echt niet meer de snelste) is een stuk sneller. Wat vinden jullie van de apps via de Next (Mini)? Gebruiken jullie deze of mensen in je omgeving? Zelf gebruik ik de Next alleen voor lineaire tv, de beeldkwaliteit vind ik iets beter dan via de Ziggo GO TV app op mijn Apple TV. Maar toch start ik eerder Ziggo GO app dan de Mini.
meesje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:05:
Zelf ook wel eens overwogen om de streaming apps op de Next Mini box te gaan gebruiken. Echter als ik dan een app opstart (bv Netflix) vind ik de opstarttijd vrij lang. Mijn Apple TV 4K (gen1, dus echt niet meer de snelste) is een stuk sneller. Wat vinden jullie van de apps via de Next (Mini)? Gebruiken jullie deze of mensen in je omgeving? Zelf gebruik ik de Next alleen voor lineaire tv, de beeldkwaliteit vind ik iets beter dan via de Ziggo GO TV app op mijn Apple TV. Maar toch start ik eerder Ziggo GO app dan de Mini.
Om welke gaat het nu? Je gebruikt de "Next" en daarna heb je het over "eerder Go dan de Mini". Heb je nu dus een Next of een Next Mini (of beide)?

Note: ik heb zelf geen van beiden (gehad). Maar het kan natuurlijk zomaar dat beide apparaten een andere performance hebben. De Mini is immers nieuwer en kan dus betere hardware hebben.
In principe een mooie functie. Zelf ook wel eens overwogen om de streaming apps op de Next Mini box te gaan gebruiken. Echter als ik dan een app opstart (bv Netflix) vind ik de opstarttijd vrij lang. Mijn Apple TV 4K (gen1, dus echt niet meer de snelste) is een stuk sneller. Wat vinden jullie van de apps via de Next (Mini)? Gebruiken jullie deze of mensen in je omgeving? Zelf gebruik ik de Next alleen voor lineaire tv, de beeldkwaliteit vind ik iets beter dan via de Ziggo GO TV app op mijn Apple TV. Maar toch start ik eerder Ziggo GO app dan de Mini.
De Chromecast (thomson 270) staat altijd aan. De next (coax) niet. Die gebruiken we om radio te luisteren, geluid gaat optisch naar de receiver, tv hoeft niet aan. Maar de next gebruiken we soms ook om tv of een van de apps te kijken. Beide apparaten zijn goed.
RobertMe schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:13:
[...]

Om welke gaat het nu? Je gebruikt de "Next" en daarna heb je het over "eerder Go dan de Mini". Heb je nu dus een Next of een Next Mini (of beide)?

Note: ik heb zelf geen van beiden (gehad). Maar het kan natuurlijk zomaar dat beide apparaten een andere performance hebben. De Mini is immers nieuwer en kan dus betere hardware hebben.
Een Next Mini.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-11 08:22

Amphiebietje

In de blubber

Vraagje: wat kan de oorzaak zijn van een rood lampje op een Connectbox? Mij valt op dat de bovenzijde van het modem nogal warm lijkt te worden t.o.v. vroeger, en voordat het lampje naar rood ging had ik last van een extreem onstabiele Wifi (bedraad is ok). Modem staat op een goed geventileerde plaats.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Zelf ook wel eens overwogen om de streaming apps op de Next Mini box te gaan gebruiken. Echter als ik dan een app opstart (bv Netflix) vind ik de opstarttijd vrij lang.
Als ik zeg "Netflix" tegen de Next afstandbediening dan start Netflix meteen op, ik merk eigenlijk weinig verschil met de AppleTV 4K...

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:24
Heb ze zowel op Next als Next mini gebruikt, of het sneller is dan een Apple TV weet ik niet, die heb ik niet. Maar werkt verder prima, als ik 3 of 4 seconden langer moet wachten maakt me dan persoonlijk ook niks uit.
Amphiebietje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:45:
Vraagje: wat kan de oorzaak zijn van een rood lampje op een Connectbox? Mij valt op dat de bovenzijde van het modem nogal warm lijkt te worden t.o.v. vroeger, en voordat het lampje naar rood ging had ik last van een extreem onstabiele Wifi (bedraad is ok). Modem staat op een goed geventileerde plaats.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/uitleg-lampjes

Anders eens in het log van het modem bekijken wat deze aangeeft? Maar als ik het zo lees dan heeft het inderdaad met oververhitting te maken, gezien ze vragen of je modem eens wil verplaatsen. Heeft modem wel ruimte om te luchten?

[ Voor 12% gewijzigd door SirMemeAlot op 05-11-2025 16:08 ]

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:31
Meer mensen deze gehad in hun mail?

Vorig jaar koos je rondom Black Friday voor Ziggo en scoorde je een topkorting. Dit jaar hoef je niet eens te wachten. Je krijgt nu al onze scherpste deal, omdat we superblij met je zijn.
Nóg eens 6 maanden 50% korting
Speciaal voor jou: nóg een half jaar korting cadeau

Je hoeft er helemaal niets voor te doen

Het is een cadeautje, je abonnement wijzigt niet
Goed om te weten: omdat je vooruit betaalt, zie je op je eerstvolgende factuur korting over november en december. In totaal krijg je altijd 6 maanden 50% korting.

• CreativeS
  • Niet online
Paar berichten terug nog…
En er is een nieuw topic.

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:17

jerry_a

doei

Waarom is deze dan nog open?

hoi

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nougat schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:08:
Meer mensen deze gehad in hun mail?

Vorig jaar koos je rondom Black Friday voor Ziggo en scoorde je een topkorting. Dit jaar hoef je niet eens te wachten. Je krijgt nu al onze scherpste deal, omdat we superblij met je zijn.
Nóg eens 6 maanden 50% korting
Speciaal voor jou: nóg een half jaar korting cadeau

Je hoeft er helemaal niets voor te doen

Het is een cadeautje, je abonnement wijzigt niet
Goed om te weten: omdat je vooruit betaalt, zie je op je eerstvolgende factuur korting over november en december. In totaal krijg je altijd 6 maanden 50% korting.
Veel plezier ermee, dat is meer dan menig vastzittende ziggo klant krijgt
jerry_a schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:29:
[...]

Dit topic is voor ervaringen.
Dat andere is voor aanbiedingen en overstappen.

• Mistraller
nafofella schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:50:
[...]

Als nieuwe klant.
Maar als jij je abbo opzegt en je partner neemt een nieuw abbo dan is zij nieuwe klant.
Andere naam, iban en e-mail gebruiken.
Dan ben ik wel mijn smartcards kwijt.

---------------

• CreativeS
  • Niet online
jerry_a schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:29:
[...]

Omdat het opgesplitst is… staat ook een paar berichten terug :*)

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

SirMemeAlot schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:06:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/uitleg-lampjes

Anders eens in het log van het modem bekijken wat deze aangeeft? Maar als ik het zo lees dan heeft het inderdaad met oververhitting te maken, gezien ze vragen of je modem eens wil verplaatsen. Heeft modem wel ruimte om te luchten?
Ja, dat is geen probleem, de kabelaansluiting komt in de woonkamer de muur uit, en het modem is gewoon vrij geplaatst (ook niet naast een radiator ofzo). Ik zal eens kijken of ik het log kan bekijken.

• giovanni2903
Amphiebietje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:57:
[...]

Ja, dat is geen probleem, de kabelaansluiting komt in de woonkamer de muur uit, en het modem is gewoon vrij geplaatst (ook niet naast een radiator ofzo). Ik zal eens kijken of ik het log kan bekijken.
een rood lampje is een hardware defect. vervanging naar een sagemcom is de volgende stap, bel de klantenservice even ;0

• giovanni2903
de apps zijn inderdaad niet heel snel op de mini. de nieuwe mini is iets sneller, want die heeft meer ram geheugen. de tv apps zijn wel beter, was een keer bij iemand met een lg oled. app was daarop snel en super scherp. op de mini traag en wazig. ik gebruik zelf de mini puur voor tv, apps gebruik ik ook gewoon van de tv zelf. zorg ervoor dat de mini op snelle start staan en op utp zit, meer kan je niet doen om de opstarttijd/snelheid te verbeteren.

giovanni2903 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:57:
[...]

de apps zijn inderdaad niet heel snel op de mini. de nieuwe mini is iets sneller, want die heeft meer ram geheugen. de tv apps zijn wel beter, was een keer bij iemand met een lg oled. app was daarop snel en super scherp. op de mini traag en wazig. ik gebruik zelf de mini puur voor tv, apps gebruik ik ook gewoon van de tv zelf. zorg ervoor dat de mini op snelle start staan en op utp zit, meer kan je niet doen om de opstarttijd/snelheid te verbeteren.
Deze avond heb ik een test gedaan met de Netflix en Prime Video apps. Ten opzichte van de Apple TV zijn deze apps op de Next Mini (via utp en snelle start) erg traag. Niet alleen het opstarten, maar ook het navigeren binnen de apps. Leuk om een keer geprobeerd te hebben, maar voor apps hou ik het bij mijn Apple TV. En zo lang er via lineair nog geen 4K, UHD, HDR aanbod is, hou ik het ook wel bij de Ziggo GO TV app op de Apple TV.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:23
Ik weet niet hoe 't bij jullie zit. Maar de apps op de Next hebben altijd wel iets waar ik me aan irriteer. Dat het beeld eens in de zoveel frames even een hikje doet, of dat het geluid niet Dolby+ is. De apps op m'n tv van ondertussen 6 jaar oud, doen het nog steeds beter dan de Next (gelukkig maar).

• giovanni2903
inmiddels is er nu een uitrol van versie 5.22, limburg en noord-brabant zijn altijd als eerste. dit heeft vooral betrekking op de apps. wellicht werkt het sindsdien beter. ik probeer het niet eens en blijf lekker alles vanaf de tv zelf doen :p

• Fret Raket
Amphiebietje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:45:
Gaat het weg als je er een ventilator naar toe laat blazen? Ik heb de printplaat wel eens bekeken en ik heb het idee dat de hechting van het koelblokje soms los kan laten. Er was een hele tijd terug iemand met eenzelfde probleem.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Fret Raket schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:28:
[...]

Gaat het weg als je er een ventilator naar toe laat blazen? Ik heb de printplaat wel eens bekeken en ik heb het idee dat de hechting van het koelblokje soms los kan laten. Er was een hele tijd terug iemand met eenzelfde probleem.
Daar zeg je wat. Modem is ook koeler na een nachtje niet te zijn gebruikt, dus het hangt inderdaad samen met of ie wat moet doen of niet. Extra koeling gaan we testen.
En daarna Ziggo een belletje geven.
Pagina: 1 ... 80 81 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen