Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:28
W1ck1e schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:27:
[...]

En de rest van je netwerk dan ?
Ik hoop dat de router of het modem dat bijhoudt.
Bij mij wel, Synology router.
het ziggo modem houdt niks bij. toevallig vroeg iemand hier op de community laatst nog iets over.
gelukkig wonen we niet in belgie waar nog abonnementen bestaan met een downloadlimiet (al word dat wel minder zie ik nu). voor de mensen die ziggo duur noemen.. Telenet bied 1gbit/s download/40mbit/s upload (!) aan voor €80 in de maand (!!!). dát is pas duur :p

[ Voor 28% gewijzigd door giovanni2903 op 09-10-2025 19:12 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-10 16:58
chulin schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:14:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar mijn verbruik…
Waar kan ik het rapport vinden?
Dit ziet er uit als 'awstats' wat een rapportage tool is voor webservers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03:31
chulin schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:14:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar mijn verbruik…
Waar kan ik het rapport vinden?
Ik gebruik vnstat op linux, die houdt de statistieken bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vorig jaar met Black Friday overgestapt naar Ziggo, dus ik was alweer in afwachting van de acties, maar zojuist een mail van Ziggo dat ik als bestaande klant nog 6 maanden 50% korting krijg. Zo proactief heb ik ze nog nooit gezien. ESPN korting vervalt wel, dus binnenkort maar eens rekenen en misschien alsnog even bellen, maar goed, dit doen ze toch wel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:51

DON PAPA

Tweaker-fan

BigSmurf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:26:
Vorig jaar met Black Friday overgestapt naar Ziggo, dus ik was alweer in afwachting van de acties, maar zojuist een mail van Ziggo dat ik als bestaande klant nog 6 maanden 50% korting krijg.
Let wel even goed op of het voor een één of twee jarig contract is, want dat is nog wel is het addertje onder het gras bij de verschillende providers.
Zo proactief heb ik ze nog nooit gezien
De providers zijn gewoon verplicht je te benaderen als je contract bijna afloopt, ze gaan het dus eindelijk bij Ziggo ook goed doen...

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 10-10-2025 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vorig jaar met Black Friday overgestapt naar Ziggo, dus ik was alweer in afwachting van de acties, maar zojuist een mail van Ziggo dat ik als bestaande klant nog 6 maanden 50% korting krijg. Zo proactief heb ik ze nog nooit gezien. ESPN korting vervalt wel, dus binnenkort maar eens rekenen en misschien alsnog even bellen, maar goed, dit doen ze toch wel slim.
Ja hier ook. Maar ik had er ook Disney+ bij gratis de vorige keer, en er was nog een mogelijkheid met cashback. Dus denk dat ik alsnog van de “nieuwe klant” methode gebruik ga maken als er weer zo’n goede deal voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52
Ik heb ook deze aanbieding ontvangen. Eigenlijk wou ik overstappen op glasvezel. Kan ook nergens mijn nieuwe einddatum vinden, waar zou dat moeten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

tiguan schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:31:
Kan ook nergens mijn nieuwe einddatum vinden, waar zou dat moeten staan?
In de "Vodafone & Ziggo" app bij persoonsgegevens > abonementsgegevens > contract gegevens bekijken

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 10-10-2025 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-10 11:01
tiguan schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:31:
Ik heb ook deze aanbieding ontvangen. Eigenlijk wou ik overstappen op glasvezel. Kan ook nergens mijn nieuwe einddatum vinden, waar zou dat moeten staan?
Bij een 1jarige verlenging 6mnd 50%?

Ook nog gratis extra TV-zenders of streaming?

Ik ga namelijk retentie bellen voor een verlenging ☺️

Als ik retentie bel dat mogen ze geen 50% korting geven😟.
Max 3x 10euro.
0881212804

[ Voor 10% gewijzigd door Ruud888 op 10-10-2025 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ruud888 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:36:
Max 3x 10euro.
0881212804
En dat is de stand van zaken tegenwoordig. Drie keer een tientje bij één jaar en zes keer een tientje bij twee jaar, waarbij ze heel veel moeite doen om je een tweejarig abonnement aan te smeren. Die zes maanden 50% korting zal ook zeker weten voor een tweejarig abonnement zijn. Ze willen mensen vasthouden, nu er toch wel grote aantallen *onder de streep* vertrokken zijn òf de intentie hebben. Jaja, er blijven nog genoeg over voorlopig, maar toch. Wel een beetje laat... toch vreemd, bedrijven worden geleid door veelal hoger opgeleide personen, maar dit zag zelfs ... (vul maar in) wel aankomen.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 10-10-2025 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:40
[...]

Max 3x 10euro.
0881212804
De aanbieding is geen verlenging. Ik heb m ook ontvangen en zit op een 1 jaar contract wat in december afloopt. In de mail staat
Het is een cadeautje, je abonnement wijzigt niet.
Opzeggen kan maandelijks na afloop van mijn initiële contract periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:09:
[...]

toch vreemd, bedrijven worden geleid door veelal hoger opgeleide personen, maar dit zag zelfs ... (vul maar in) wel aankomen.
Dat is niet vreemd. Als je mensen bonussen geeft op korte termijn doelen (binnen 1 jaarlijkse beoordelingscycles die bij de meeste bedrijven van februari tot november loopt) dan gaan ze daarnaar handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01
DON PAPA schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

Let wel even goed op of het voor een één of twee jarig contract is, want dat is nog wel is het addertje onder het gras bij de verschillende providers.
Hier dezelfde verlenging gehad voor 6 maanden 50%.. Ik heb voor de zekerheid goed gezocht, maar er is geen verlenging van 1 of 2 jaar, je contract blijft gewoon doorlopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86BbU6Ptllc11ajq2_hjbojvlFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJqQBy4rscLop2ujO1E0lKHP.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik nog ESPN, maar dat kijk ik veel te weinig, dus dat ga ik niet missen.. Ik was al een beetje aan het zoeken, maar op deze manier hebben ze mij het komende half jaar in ieder geval nog als klant en hoef ik ook mijn spullen niet terug te sturen als ik voor nieuwe klant zou gaan. Daarna zie ik wel weer verder.

[ Voor 31% gewijzigd door M@cer op 10-10-2025 13:37 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:28:
Dat is niet vreemd. Als je mensen bonussen geeft op korte termijn doelen (binnen 1 jaarlijkse beoordelingscycles die bij de meeste bedrijven van februari tot november loopt) dan gaan ze daarnaar handelen.
Ik heb het hier niet over de manier of periode waarop cq waarin men kortingen aanbiedt, ik heb het over het feit dat Ziggo nu pas pro-actief aankomt met acties om klanten te behouden. Schijnbaar hebben deze hoog opgeleide personen geen voortschrijdende blik. Toch knap dat je het weet te verdraaien naar methodes en periodes van korting aanbieden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Nu via 3 kanalen contact met ze gehad voor verlenging en ze flink onder druk gezet.

6mnd 10euro korting
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
1jaar

Of 9mnd 10euro korting.
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
2jaar.

Blijkbaar willen ze hun vaste klanten lozen.
Waardeloos als je dit vergelijkt met de kortingen en cadeaus voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ruud888 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:56:
Waardeloos als je dit vergelijkt met de kortingen en cadeaus voor nieuwe klanten.
Met alle respect... waarom zou het voor jou anders zijn?
Ik waardeer je doorzettingsvermogen, maar 'computer says no!'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:59:
[...]

[...]

De providers zijn gewoon verplicht je te benaderen als je contract bijna afloopt, ze gaan het dus eindelijk bij Ziggo ook goed doen...
In dit geval is er geen addertje, want het is geen nieuw contract. Je kan gewoon maandelijks blijven opzeggen. Ik wist overigens niet dat het verplicht was om je te benaderen, maar los daarvan, ik vind dit best netjes. Dat mag ook weleens gezegd worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:18
Nu via 3 kanalen contact met ze gehad voor verlenging en ze flink onder druk gezet.

6mnd 10euro korting
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
1jaar

Of 9mnd 10euro korting.
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
2jaar.

Heb je een van beide geaccepteerd, doe je niets of zeg je op ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

6mnd 10euro korting
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
1jaar

Of 9mnd 10euro korting.
Gratis TV-plus
En gratis ESPN
2jaar.

In de huidige markt zijn dit prima verlengingsaanbiedingen. Voor 1 jaar was overigens tot voor kort maar 3x10 euro korting. En we weten allemaal wel ondertussen dat we dit niet hoeven te vergelijken met de nieuwe klant korting. Als je dat wil, ga je gewoon elk jaar wisselen van provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
[...]

Max 3x 10euro.
0881212804
Ik heb niks verlengd, het is een kadootje blijkbaar. Einddatum is niet veranderd zo te zien. Ik verwacht dat de extra diensten die ik nu gratis krijg, niet ook gratis een jaar langer blijven. Daar wordt iig niks over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:28:
[...]

Ik heb niks verlengd, het is een kadootje blijkbaar. Einddatum is niet veranderd zo te zien. Ik verwacht dat de extra diensten die ik nu gratis krijg, niet ook gratis een jaar langer blijven. Daar wordt iig niks over gezegd.
Hier ook precies hetzelfde verhaal. Bij blackfriday vorig jaar 1 jaar afgesloten, die korting is inmiddels al een paar maandjes voorbij. Maar krijg schijnbaar ook 50% korting de komende 6 maanden 8)7 zonder om te vragen.

Ga alleen de ziggo sport, ESPN en in mindere mate Ziggo Sport Totaal missen, want die waren maar 1 jaar gratis, en ik vind die het niet waard om ervoor te betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
@TripleQ Mijn abbo ging 6 januari in, was dus niet met Black Friday, dus dat vind ik ergens wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:52:
[...]

Ik heb het hier niet over de manier of periode waarop cq waarin men kortingen aanbiedt, ik heb het over het feit dat Ziggo nu pas pro-actief aankomt met acties om klanten te behouden. Schijnbaar hebben deze hoog opgeleide personen geen voortschrijdende blik. Toch knap dat je het weet te verdraaien naar methodes en periodes van korting aanbieden _O-
Ik verdraai niets. Ziggo moet van de ACM (net als elke andere provider) elk jaar contact opnemen of het aanbod nog passend is. Dus dat doen ze niet omdat ze klantvriendelijk zijn maar omdat het moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:53:
[...]

Ik verdraai niets. Ziggo moet van de ACM (net als elke andere provider) elk jaar contact opnemen of het aanbod nog passend is. Dus dat doen ze niet omdat ze klantvriendelijk zijn maar omdat het moet.
Je snapt het nog steeds niet wat ik bedoelde. Ik heb het helemaal niet over... laat ook maar. Sommigen lezen alleen maar wat ze willen lezen. Is de energie niet waard.

[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 10-10-2025 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud888
W1ck1e schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:37:
[...]

Heb je een van beide geaccepteerd, doe je niets of zeg je op ?
Ik wacht nog ff 4weken af.
Dan zijn er veel blackfriday deals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ruud888 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:58:
Ik wacht nog ff 4weken af.
Dan zijn er veel blackfriday deals.
Inderdaad. Ze sturen je niet nu al een aabieding omdat ze *zogenaamd* met je willen meedenken.
Ze willen je alvast binnenhouden voordat je ergens anders gaat shoppen.
Stel je voor dat ze echt iets voor klanten doen... :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Het verbaast mij dat je nergens alleen een los TV-abonnement met circa 60zenders kan afsluiten!
Dus een app of website met een inlog. Zodoende kan je internet en TV bij verschillende aanbieders afnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ruud888 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:35:
Het verbaast mij dat je nergens alleen een los TV-abonnement met circa 60zenders kan afsluiten!
Dus een app of website met een inlog.
Dat kan toch bij NLZiet of Canel+, of bedoel je dat niet?

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 12-10-2025 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dus een app of website met een inlog. Zodoende kan je internet en TV bij verschillende aanbieders afnemen.
Je bedoeld de producten zoals die van NLZiet en Canal Digitaal, welke provider onafhankelijk TV aan je leveren en een app + website met inlog voor je hebben?

Edit: net-niet-snel-genoeg :P

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 12-10-2025 10:41 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-10 16:19
Ziggo heeft dat:
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Ruud888 bedoelt waarschijnlijk een tv pakket dat je over een willekeurige Nederlandse internet verbinding kunt gebruiken.
Voor Kabel-TV is een ziggo kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
remco_k schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:40:
[...]

Je bedoeld de producten zoals die van NLZiet en Canal Digitaal, welke provider onafhankelijk TV aan je leveren en een app + website met inlog voor je hebben?

Edit: net-niet-snel-genoeg :P
Leeg

[ Voor 38% gewijzigd door Ruud888 op 12-10-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-10 16:19
W1ck1e schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:49:
[...]

@Ruud888 bedoelt waarschijnlijk een tv pakket dat je over een willekeurige Nederlandse internet verbinding kunt gebruiken.
Voor Kabel-TV is een ziggo kabel nodig.
Ja, vermoed ik ook. Maar al sluit je geen TV aan je krijgt de Ziggo Go app:
Online tv met Ziggo GO. Binnen, buiten, overal!
Niet alleen met je tv zap je lekker. Dat doe je ook met je laptop of tablet in bed, of onderweg met je smartphone. Overal waar internet is, kijk je online naar je favoriete programma met de Ziggo GO app. Je hebt toegang tot alle zenders van Kabel TV, inclusief Ziggo Sport. Zowel in Nederland als in de EU.
Maar zoals elders gemeld: NLziet e.d. is ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
kzin schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:54:
[...]

[...]

Maar zoals elders gemeld: NLziet e.d. is ook een oplossing.
Ja zoals NLziet.
Dus gewoon per mnd opzegbaar.

Helaas heeft NLziet alleen de Nederlandse zenders. Geen België Discovery, History ESPN, Ziggosport of Eurosport.

Dus gewoon een compleet TV-zenders pakket wat werkt met iedere internetprovider en als app op je TV kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
kzin schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:54:

...
Niet elk nederlands huishouden heeft (de mogelijkheid tot) een Ziggo aansluiting.

@Ruud888 NL Ziet heeft volgens mij geen Ziggo Sport
Canal + ook niet, en daarnaast weet ik niet of die een app hebben die jij wil of kan gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 12-10-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TV via DVB-C zal ook wel zn langste tijd gehad hebben.... nu eerst wat herindelen.. oude mediaboxen worden omgeruild..
volgende stap.. is nog meer aanvullende pakketten migreren naar IP om meer DVB-C ruimte te kunnen besparen..

een transponder of 3a4 is voldoende voor NPO, RTL, Talpa en RPO

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Ruud888 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:00:
[...]

Ja zoals NLziet.

Helaas heeft NLziet alleen de Nederlandse zenders. Geen België Discovery, History ESPN, Ziggosport of Eurosport.

Dus gewoon een compleet TV-zenders pakket wat werkt met iedere internetprovider en als app op je TV kan.
Vind dit eigenlijk wel een gemiste kans.
Een NLziet TV-compleet pakket zou echt wel goed in de markt liggen.
Mag zelfs 13euro per mnd kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:49
SMSfreakie schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:02:
TV via DVB-C zal ook wel zn langste tijd gehad hebben.... nu eerst wat herindelen.. oude mediaboxen worden omgeruild..
volgende stap.. is nog meer aanvullende pakketten migreren naar IP om meer DVB-C ruimte te kunnen besparen..

een transponder of 3a4 is voldoende voor NPO, RTL, Talpa en RPO
Dat horen we hier al jaren, maar ik zie vooralsnog weinig tekenen vanuit VodafoneZiggo zelf. Een Hindoe pakket omzetten naar IPTV only zal waarschijnlijk enorm lage impact hebben gehad met tientallen duizenden klanten wss(denk al minder). Maar als je serieuze pakketten zoals uitgebreide TV Max of ESPN of ZIggo sport zal serieuze gevolgen hebben als de penetratie van IPTV devices nog niet breed genoeg is. Let ook op dat er nog heel veel vakantieparken/hotels/ziekenhuizen zijn die allemaal gebruik maken van dit ongecodeerde signaal, maar ook heel veel klanten vanuit voormalig Ziggo gebied zullen nog oude koopboxen en/of CI+ modules hebben.

Ik verwacht voorlopig echt geen uitschakeling/uitfasering van DVB-C, maar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:44:
Ik verwacht voorlopig echt geen uitschakeling/uitfasering van DVB-C, maar wie weet :)
Nou ja... ze kunnen wel iedereen met een Next voor de gek gaan houden natuurlijk. Opnames en het interactieve deel gaat bij de Next sowieso al via IPTV. Het is een kleine moeite om softwarematig de decoders uit te schakelen en alles via IPTV te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 12-10-2025 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:11
[...]

Ja zoals NLziet.

Kijk voor de gein eens op de site van NLZiet voordat je je vooroordelen gebaseerd op 5 jaar oude feiten hier als waarheid post. En dat twee keer, jezelf quoten maakt het nog niet waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Vorige week Ziggo ook gebeld of Ziggo mij een goede deal wil doen : €90 korting + Gratis TV-plus + ESPN en 2 jaar.

Maar die gratis zenders en ESPN daar heb ik helemaal niets aan. Nog meer meuk zenders en nog meer voetbal, tja je moet er van houden.

Die €90 euro dan ? Dat is een korting van iets meer dan 5%, dus eigenlijk niet de moeite waard en m.i. het woord aanbieding niet waardig.

Onlangs van Coax ( Ci+ module ) overgestapt naar Google Tv streamer met de Ziggo app ( en LG B1 tv ) en ik moet zeggen dat dit prima werkt en m.i. ook een goed beeld oplevert.

[ Voor 19% gewijzigd door PsiTweaker op 12-10-2025 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PsiTweaker schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:48:
Vorige week Ziggo ook gebeld of Ziggo mij een goede deal wil doen : €90 korting + Gratis TV-plus + ESPN en 2 jaar.

Maar die gratis zenders en ESPN daar heb ik helemaal niets aan. Nog meer meuk zenders en nog meer voetbal, tja je moet er van houden.

Die €90 euro dan ? Dat is een korting van iets meer dan 5%, dus eigenlijk niet de moeite waard en m.i. het woord aanbieding niet waardig.

Onlangs van Coax ( Ci+ module ) overgestapt naar Google Tv streamer met de Ziggo app ( en LG B1 tv ) en ik moet zeggen dat dit prima werkt en m.i. ook een goed beeld oplevert.
Heb je helemaal niks van extra zenders? In dat geval zou je nog kunnen overstappen naar "Ziggo Go" / "Kabel TV" als downgrade vanaf TV Start. Dan kun je nog steeds de Ziggo Go app beschikbaar incl. dezelfde (betere, zoals je zelf zegt) kwaliteit, maar wel (nog) iets minder zenders (maar wel gewoon NPO, RTL, Talpa, Discovery, NatGeo, Ziggo Sport, .... Ik twijfel alleen even over RTL 8 en SBS 9). En dat bespaard je dan een paar euro (ik meen dat het een tijd terug 7,50 vs 15 was. Maar ik weet niet of dat nog de actuele prijzen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Dat horen we hier al jaren, maar ik zie vooralsnog weinig tekenen vanuit VodafoneZiggo zelf. Een Hindoe pakket omzetten naar IPTV only zal waarschijnlijk enorm lage impact hebben gehad met tientallen duizenden klanten wss(denk al minder). Maar als je serieuze pakketten zoals uitgebreide TV Max of ESPN of ZIggo sport zal serieuze gevolgen hebben als de penetratie van IPTV devices nog niet breed genoeg is. Let ook op dat er nog heel veel vakantieparken/hotels/ziekenhuizen zijn die allemaal gebruik maken van dit ongecodeerde signaal, maar ook heel veel klanten vanuit voormalig Ziggo gebied zullen nog oude koopboxen en/of CI+ modules hebben.

Vakantie parken doen vaak toch ook alleen maar npo/rtl/talpa en mogelijk eens iets van discovery /ngc..
En Verder zou je een dvb encoders kunnen inzetten. Op een vakantiepark heb je geen enorme ruimte nodig voor docsis diensten...

(om maar te zwijgen dat er op genoeg plekken lees vakantie parken slechts 576i aangeboden wordt..)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:11
Ik verwacht dat ook niet op korte termijn, maar Ziggo is er wel alvast voor aan het voorsorteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-10 08:51
[...]

Ja zoals NLziet.

NLziet biedt al enige tijd de VRT zenders, History maar ook bv Comedy Central en veel BBC zenders zitten in een extra pakket. Discovery en Eurosport is een ander verhaal, daar ligt een Canal+ bv al jaren mee overhoop en ik vermoed dat een NLziet daar ook tegenaan zal lopen. Het schijnt niet zo'n fijn bedrijf te zijn om mee te onderhandelen. Vraag dat bv eens aan kijkers van Italiaanse wielerwedstrijden (Strade Bianche etc), ze kregen het zelfs voor elkaar om bij Nederlandse providers het signaal van VRT te blokkeren zodat de kijker naar hen moest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 05:42
Afgelopen week heb ik van Ziggo een nieuw modem gekregen (zwarte Smart Wifi modem). Vanochtend aangesloten en nu heb ik slechts een 100 Mbit verbinding volgens mijn Unifi router.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDmm41MNFWipG13owpiwVNQeefo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O6EA9KeUqkrJ1hqDkx46bqhT.png?f=fotoalbum_large

Idee hoe dit op te lossen? Modem staat in Bridge modus, idem aan het oude modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Even een andere UTP kabel er tussen doen. Deze lijkt niet 100% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
bjusterbaarlik schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:38:
Mag het ook stp of ftp zijn, of anders "Ethernet" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:48:
[...]

Mag het ook stp of ftp zijn, of anders "Ethernet" ?
Als je bijdehand wilt doen, die het dan wel goed. Shielded en foiled twisted pair kabels kun je prima gebruiken, maar moet je de aarde en afscherming wel goed afmonteren.

Ethernet is geen kabel maar een netwerkstandaard. Dat had ik al over mijn coax netwerk en wordt ook met glasvezel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jongetje schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:56:
[...]

Als je bijdehand wilt doen, die het dan wel goed. Shielded en foiled twisted pair kabels kun je prima gebruiken, maar moet je de aarde en afscherming wel goed afmonteren.

Ethernet is geen kabel maar een netwerkstandaard. Dat had ik al over mijn coax netwerk en wordt ook met glasvezel gebruikt.
Niet bijdehand bedoeld te zijn, maar ik heb gewoon stp en ftp. Van allerlei bronnen, en ook mijn switches zijn niet allemaal geaard. En dat werkt voor zover ik merk gewoon.

Kan jij zien in het bericht dat er nu een UTP kabel in gebruik is ?

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 13-10-2025 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-10 08:51
In deze context wordt met utp kabel netwerkkabel bedoeld ja, laten we het nou niet verwarrender maken dan nodig. Of het nu utp, stp, ftp, cat 5, 6, 7, 9¾ is maakt niet uit. Die 100mbit/s cap wordt doorgaans veroorzaakt door een slecht contact van het blauwe of bruine aderpaar en dat is doorgaans een probleem met de kabel of een connector er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
rafvhoof schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:35:
Afgelopen week heb ik van Ziggo een nieuw modem gekregen (zwarte Smart Wifi modem). Vanochtend aangesloten en nu heb ik slechts een 100 Mbit verbinding volgens mijn Unifi router.
[Afbeelding]

Idee hoe dit op te lossen? Modem staat in Bridge modus, idem aan het oude modem.
Heb je al geprobeerd om de contacten van de connectors schoon te maken met wat alcohol?
En even de poorten uitblazen met wat perslucht.
Of anders een andere kabel halen, bij Action verkopen ze een "CAT8" kabel van 2 meter voor net geen 5 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rafvhoof schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:35:
[Afbeelding]

Los van de al gegeven suggesties. Zou het probleem niet "andersom" zijn? Er wordt nu verwezen naar kabel en connector als waarschijnlijke boosdoener. Maar heb je deze vervangen? Er is immers ook een kans dat (specifiek die) poort op het nieuwe (mogelijk gereviseerde) modem "stuk" is. Probeer dus ook eens een andere poort op het modem, zeker als je dus nog dezelfde kabel als voorheen gebruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 05:42
bjusterbaarlik schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:38:
100% correcte constatering. Kabel vervangen en probleem opgelost! :-)

Waarom kan ik dat nu niet gewoon zelf bedenken... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58
brief van ziggo, nieuw modem en verhoging naar 1100mbit down en 100 mbit up. internet max. binnen nu en 2 weken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
fredgroes schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:56:
brief van ziggo, nieuw modem en verhoging naar 1100mbit down en 100 mbit up. internet max. binnen nu en 2 weken
je kunt beter upgraden naar internet groot ;)
1000 down/100 up, is stuk goedkoper en die 1100 kan je alleen halen als je pc/ oid een 2,5gbit/s poort heeft

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
giovanni2903 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:59:
[...]

je kunt beter upgraden naar internet groot ;)
1000 down/100 up, is stuk goedkoper en die 1100 kan je alleen halen als je pc/ oid een 2,5gbit/s poort heeft
helaas een paar weken geleden weer een nieuw jaarcontract aangegaan. Volgend jaar maar eens kijken voor downgrade maar er zit vaak een groot verschil tussen. En ik kijk toch ook nog wel vaak tv via ziggo dus dat zit er ook nog bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fredgroes schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:56:
Mooi moment om wakker geschud te worden en over te stappen op Wifi Groot ;) Nog steeds 1000/100 (heb je nu ook ;)) maar wel iets goedkoper. En dat nieuwe modem krijg je dan toch wel. Levert je misschien ook al een kleine snelheidsverhoging op. Mits je zelf 2,5Gbit/s apparatuur hebt. Met 1Gbit/s ethernet poorten haal je immers netto maar ~940Mbit/s. Als je nu een modem met 2,5Gbit/s krijgt, en dat zelf ook hebt kun je dus wel 1000Mbit/s (en een beetje) halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fredgroes schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:01:
[...]

helaas een paar weken geleden weer een nieuw jaarcontract aangegaan. Volgend jaar maar eens kijken voor downgrade maar er zit vaak een groot verschil tussen. En ik kijk toch ook nog wel vaak tv via ziggo dus dat zit er ook nog bij
Een paar weken geleden had je ook al naar Wifi Geoot kunnen gaan. Deze nieuwe "Wifi" abonnementen hebben ze al in maart geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
fredgroes schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:01:
[...]
.... En ik kijk toch ook nog wel vaak tv via ziggo dus dat zit er ook nog bij
Wat bedoel je ?
Snelheid staat los van TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
RobertMe schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:03:
[...]

Een paar weken geleden had je ook al naar Wifi Geoot kunnen gaan. Deze nieuwe "Wifi" abonnementen hebben ze al in maart geïntroduceerd.
dat klopt maar ben alleen voor de makkelijke weg gegaan en dat was korting scoren zonder aanpassingen in contract (achter af misschien niet de handigste keuze maar ja, volgend jaar nieuwe kans)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
fredgroes schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:14:
[...]

dat klopt maar ben alleen voor de makkelijke weg gegaan en dat was korting scoren zonder aanpassingen in contract (achter af misschien niet de handigste keuze maar ja, volgend jaar nieuwe kans)
Met een overstap naar Wifi groot had je ook korting gekregen vanwege verplicht nieuw jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-10 08:15
Zojuist weer met ziggo zakelijk gebeld omdat mijn jaarscontract en daarmee de korting ook verlopen was.
Aangegeven dat ik weer twijfelde tussen zakelijk en consument, en de mederwerker gaf aan dat er meer korting mogelijk was bij de zakelijke abbonnementen, nou kom maar met een bod dan.

CI-gaat er helemaal uit, ik had altijd TV-start-CI maar dat word dus nu TV-start met next mini.
Verder internet Extra L: met aanbod nu van 6 maanden 50% korting bij 1 jarig abbonnement of 12 maanden korting bij 2 jarig abbonement. Bij zakelijk kunnen ze dus nog wel zeker korting geven!
Kom dan gemiddeld over een jaar uit op 59 euro (met btw) ipv 78.65(incl btw), wat mij betreft een prima prijs is voor 1200 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
ramonlambal schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:28:
Zojuist weer met ziggo zakelijk gebeld omdat mijn jaarscontract en daarmee de korting ook verlopen was.
Aangegeven dat ik weer twijfelde tussen zakelijk en consument, en de mederwerker gaf aan dat er meer korting mogelijk was bij de zakelijke abbonnementen, nou kom maar met een bod dan.

CI-gaat er helemaal uit, ik had altijd TV-start-CI maar dat word dus nu TV-start met next mini.
Verder internet Extra L: met aanbod nu van 6 maanden 50% korting bij 1 jarig abbonnement of 12 maanden korting bij 2 jarig abbonement. Bij zakelijk kunnen ze dus nog wel zeker korting geven!
Kom dan gemiddeld over een jaar uit op 59 euro (met btw) ipv 78.65(incl btw), wat mij betreft een prima prijs is voor 1200 mbit.
Ze meten bij Ziggo met 3 maten 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevaho
  • Laatst online: 17-10 13:59
Hier een mail van Ziggo met de tekst " Vorig jaar koos je rondom Black Friday voor Ziggo en scoorde je een topkorting. Dit jaar hoef je niet eens te wachten. Je krijgt nu al onze scherpste deal, omdat we superblij met je zijn." Wat is dan de korting : gratis 6 maanden 50% korting op je abonnement van Ziggo. Best bijzonder na 1 jaarcontract, dan loopt dit automatisch door per maand, dus kun je na 6 maanden 50% weer opnieuw onderhandelen of verder kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:40
Ik heb om de drie dagen ongeveer op een willekeurig moment van de dag, dat het internet hier niet werkt. Reboot ik het modem (wat belachelijk lang duurt, vijf minuten voordat ik weer internet heb), werkt het internet weer voor een paar dagen zonder problemen.
Ik heb het nieuwste zwarte Sagemcom F3896LG-ZG modem.

Voordat ik met Ziggo ga bellen, wilde ik even voorbereiden en kijken of er meer mensen deze problemen hebben (gehad).
Interne netwerk werkt dan prima, modem geeft aan dat het internet "verbonden" is in het groen, maar niets dus.

Ik heb DNS e.d. standaard staan, zou dit het kunnen zijn? Of ben ik even teveel aan het spitballen. Apparatuur wat ik hier heb is hetzelfde en had het met KPN niet, maar lijkt mij ook uit te sluiten dat het daaraan ligt als een modem reset het probleem verhelpt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Koldur schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:07:
Ik heb om de drie dagen ongeveer op een willekeurig moment van de dag, dat het internet hier niet werkt.
Er was een probleem met de 2,5gigabit poort van 1 van de modems die op powersaving ging en niet meer terug kwam, maar een firmware update zou dat inmiddels hebben moeten verhelpen.
Op 1 van de andere (1gigabit) poorten had je dit probleem niet.

Je zou dus een andere poort kunnen proberen als het powersaving probleem er op de 1 of andere manier terug ingeslopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Fret Raket schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:39:
[...]

Er was een probleem met de 2,5gigabit poort van 1 van de modems die op powersaving ging en niet meer terug kwam, maar een firmware update zou dat inmiddels hebben moeten verhelpen.
Op 1 van de andere (1gigabit) poorten had je dit probleem niet.

Je zou dus een andere poort kunnen proberen als het powersaving probleem er op de 1 of andere manier terug ingeslopen is.
Dank je, mijn switch zat op die poort aangesloten, net even op poort 2 gezet, kijken of het helpt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
fevaho schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:35:
Hier een mail van Ziggo met de tekst " Vorig jaar koos je rondom Black Friday voor Ziggo en scoorde je een topkorting. Dit jaar hoef je niet eens te wachten. Je krijgt nu al onze scherpste deal, omdat we superblij met je zijn." Wat is dan de korting : gratis 6 maanden 50% korting op je abonnement van Ziggo. Best bijzonder na 1 jaarcontract, dan loopt dit automatisch door per maand, dus kun je na 6 maanden 50% weer opnieuw onderhandelen of verder kijken..
De gedachte is vast dat je nog even blijft en niet gaat zoeken rond black friday. En over 6 maanden zijn er waarschijnlijk geen vergelijkbare deals, dus kunnen ze je tot november weer uitmelken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H92! schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:15:
[...]

De gedachte is vast dat je nog even blijft en niet gaat zoeken rond black friday. En over 6 maanden zijn er waarschijnlijk geen vergelijkbare deals, dus kunnen ze je tot november weer uitmelken
Maar nieuwe klanten acties zijn er 365 dagen in het jaar (denk ik :P). Sure, misschien "winnen" ze wat doordat je nu niet op een BF actie kunt springen, maar als je over 6 maanden kunt overstappen met een nieuwe klanten actie ben je waarschijnlijk ook (veel) goedkoper uit (alleen mogelijk niet zo goedkoop als met BF).

Maar sowieso dat ze daar dan weer wel budget voor hebben, 50% korting 6 maanden. Als normale bestaande klant wordt je met max ~45 euro? per jaar het riet in gestuurd (als in: 3x 10 euro bij 1-jarig contract of 9x 10 euro bij 2-jarig contract), terwijl je met deze "verlenging" dus ~25% korting hebt op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:54
Ja, dat is tenminste het overwegen waard om te blijven. Als Ziggo mij 3 weken geleden dat aanbod gedaan had toen ik erom vroeg (in plaats van 6 maanden 10 Euro), dan had ik vandaag geen mailtje van KPN gehad dat mijn apparatuur onderweg is :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Koldur schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:37:
[...]

Dank je, mijn switch zat op die poort aangesloten, net even op poort 2 gezet, kijken of het helpt.
Als dit het blijkt te zijn dan is het wel een toevalstreffer.

Je schreef "dat het internet hier niet werkt". en vraagt je af of DNS het probleem zou kunnen zijn. dat zou ik controleren door te pingen naar bijvoorbeeld tweaters.net en te pingen naar 8.8.8.8
als het eerste niet werkt en het tweede wel dan is er een DNS probleem.

We kunnen niet lezen in je bericht wat de apparatuur is die je met KPN ook al had. geen idee of daar iets van een router bij zit.

Dus wellicht, als internet nog steeds niet goed werkt, die informatie even geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-10 08:15
RobertMe schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:52:
[...]

Maar nieuwe klanten acties zijn er 365 dagen in het jaar (denk ik :P). Sure, misschien "winnen" ze wat doordat je nu niet op een BF actie kunt springen, maar als je over 6 maanden kunt overstappen met een nieuwe klanten actie ben je waarschijnlijk ook (veel) goedkoper uit (alleen mogelijk niet zo goedkoop als met BF).

Maar sowieso dat ze daar dan weer wel budget voor hebben, 50% korting 6 maanden. Als normale bestaande klant wordt je met max ~45 euro? per jaar het riet in gestuurd (als in: 3x 10 euro bij 1-jarig contract of 9x 10 euro bij 2-jarig contract), terwijl je met deze "verlenging" dus ~25% korting hebt op jaarbasis.
Bij mij, bij ziggo zakelijk, kreeg ik dus ook het aanbod half jaar 50% korting. Wel met de dreiging dat ik anders naar consumenten wilde overstappen.
Geen gladvezel, sprietje is eindelijk bij de voordeur en adsl komt uit op 16 mbit dus ik kan niet weg van ziggo nog, dus kan alleen dreigen met consument :+

[ Voor 8% gewijzigd door ramonlambal op 17-10-2025 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
W1ck1e schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:01:
[...]

Als dit het blijkt te zijn dan is het wel een toevalstreffer.

Je schreef "dat het internet hier niet werkt". en vraagt je af of DNS het probleem zou kunnen zijn. dat zou ik controleren door te pingen naar bijvoorbeeld tweaters.net en te pingen naar 8.8.8.8
als het eerste niet werkt en het tweede wel dan is er een DNS probleem.

We kunnen niet lezen in je bericht wat de apparatuur is die je met KPN ook al had. geen idee of daar iets van een router bij zit.

Dus wellicht, als internet nog steeds niet goed werkt, die informatie even geven.
De DNS opmerking bedacht ik pas later (als internet niet werkt, gebeurt dat natuurlijk altijd op de verkeerde momenten en is een snelle restart van het modem het snelste om het op te lossen), maar wilde hier vooral even vooronderzoek doen of het een bekend probleem was bij anderen.

Ik heb hier geen andere apparaten in DHCP server mode staan of als router ingesteld. Drie managed switches en twee APs.
De Fritzbox die ik had voor KPN er uiteraard tussenuit gehaald. Als dit blijft gebeuren, ga ik eerst die maar neerzetten en de Ziggo router als bridge in stellen. Dan blijft die alsnog een schakel in de keten natuurlijk, maar ik ga het even aanzien.

Ik vind wel dat het modem echt super traag opstart met wat ik altijd gewend was, duurt serieus minimaal vijf minuten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:37
Ziggo Zaanstad / Haarlem? / Amsterdam? heeft nu ook een 2e docsis 3.1 carrier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7kdwqvDTn6qmZ_oDyXUC5aASL8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZfMb0A2aaB5EcNTvGkLmp5cI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdqpASZodd4qX5JyJzf97gFn-bM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKuXPHv5EtmeEzgX7SByTDvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Nog steeds een 168 MHz docsis 3.1 carrier tussen 832 en 1000 MHz.
Nog niets tot 1218 MHz dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Koldur schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:13:
[...]

De DNS opmerking bedacht ik pas later (als internet niet werkt, gebeurt dat natuurlijk altijd op de verkeerde momenten en is een snelle restart van het modem het snelste om het op te lossen), maar wilde hier vooral even vooronderzoek doen of het een bekend probleem was bij anderen.
....
Ik vind wel dat het modem echt super traag opstart met wat ik altijd gewend was, duurt serieus minimaal vijf minuten....
Indien het probleem inderdaad het modem is kan een snelle herstart daarvan het oplossen. Maar als het probleem iets anders is dan is het overbodig. Of prematuur. Ik had toevallig deze week ook een storing. Omdat het wel eens eerder is gebeurd heb ik het na een korte check wat wel nog werkte snel opgelost door vanuit de interface van het modem dat opnieuw te starten. Dat duurt inderdaad ongeveer 5 minuten. Omdat deze storing niet vaak voorkomt vind ik dat niet lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevaho
  • Laatst online: 17-10 13:59
H92! schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:15:
[...]

Dat klopt maar er wordt geen nieuw contract aangegaan. Het loopt daarna maandelijks door en kan je dus ook maandelijks weg.. De laatste jaren zijn er voor nieuwe klanten icm cashback het hele jaar door wel vergelijkwaardige deals als bij black friday. Daarnaast is de korting nu al verwerkt dus als je met BF toch een topaanbieding vindt, heb je 1 of 2 maanden de korting, dat is toch meegenomen bij een partij die normaliter niets doet aan klantenbinding >:)

[ Voor 15% gewijzigd door fevaho op 17-10-2025 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
W1ck1e schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:31:
[...]

Indien het probleem inderdaad het modem is kan een snelle herstart daarvan het oplossen. Maar als het probleem iets anders is dan is het overbodig. Of prematuur. Ik had toevallig deze week ook een storing. Omdat het wel eens eerder is gebeurd heb ik het na een korte check wat wel nog werkte snel opgelost door vanuit de interface van het modem dat opnieuw te starten. Dat duurt inderdaad ongeveer 5 minuten. Omdat deze storing niet vaak voorkomt vind ik dat niet lang.
Iets anders kan het naar mijn mening bijna niet zijn. Mijn netwerk is netjes opgezet, geen gekke dingen en houd altijd alles goed geüpdatet.
Restart doe ik altijd vanuit de interface van het modem. Meestal gebeurt het als ik thuiswerk, dan ga ik niet op dat moment alles uitvoerig na en doe ik een herstart, want is sneller, maar alsnog traag.

Vijf minuten is en blijft echt bizar lang, zo lang hoeft het niet meer te duren. Ziggo modems halen bizar genoeg bij een restart de complete backup terug. Zo onnodig en helpt niet bij de snelheid van een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
wees blij dat je geen witte arris hebt, die doen er gewoon een kwartier over om volledig opgestart te zijn :p

moet wel zeggen dat ik vaker hoor/lees dat bij een groot netwerk achter het ziggo modem vastlopers gebeuren. vreemd, want kpn heeft ook een sagemcom modem. je kunt natuurlijk altijd nog een eigen modem gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
giovanni2903 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:07:
wes blij dat je geen witte arris hebt, die doen er gewoon een kwartier over om volledig opgestart te zijn :p

moet wel zeggen dat ik vaker hoor/lees dat bij een groot netwerk achter het ziggo modem vastlopers gebeuren. vreemd, want kpn heeft ook een sagemcom modem. je kunt natuurlijk altijd nog een eigen modem gebruiken ;)
Een kwartier, echt te bizar, heb je een keer stroomuitval, moet je een kwartier wachten voordat je weer verder kunt werken. Dan zou ik echt om vervanging vragen.

Bij KPN is dat wel een stukje makkelijker, maar had je wel weer problemen met bepaalde ONT kastjes haha en daar had ik er een van, totdat ik die niet meer had.

Is er een lijstje van modems waarbij je de Sagemcom van Ziggo helemaal niet meer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:23:
[...]
Een kwartier, echt te bizar, heb je een keer stroomuitval, moet je een kwartier wachten voordat je weer verder kunt werken. Dan zou ik echt om vervanging vragen.
Want elke week valt de stroom uit?
Gebruik je die 15 minuten om een kop koffie te zetten en drinken. Of werk je even op je hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
jongetje schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:35:
[...]

Want elke week valt de stroom uit?
Gebruik je die 15 minuten om een kop koffie te zetten en drinken. Of werk je even op je hotspot.
Als jij vijftien minuten prima vindt voor een herstart, prima, maar dat is het natuurlijk niet. Er zijn veel meer redenen dat het een keer opnieuw opgestart moet worden en alles in een huis loopt op internet tegenwoordig. TV, thermostaten, thuiswerken, media consumptie, schoolwerk, beveilingssystemen.
Ik vraag mij vooral af waarom mensen het normaal vinden dat apparaten er zo lang over moeten doen, bij alle modems die ik eerder heb gehad was dit nooit meer dan twee minuten. Het hoeft met de huidige technieken echt niet meer zo lang te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Koldur Ja het is misschien lang. Mijn Unifi spullen duren ook 5 a 10 minuten om op te starten, dat is dan eenmaal zo. Als ik elke dag 15 minuten moest wachten zou het vervelend zijn, maar die ene keer per misschien 5 jaar dat hier een stroomstoring is kom ik wel over die 15 minuten extra tijd heen dat mijn modem zou moeten opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
jongetje schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:49:
@Koldur Ja het is misschien lang. Mijn Unifi spullen duren ook 5 a 10 minuten om op te starten, dat is dan eenmaal zo. Als ik elke dag 15 minuten moest wachten zou het vervelend zijn, maar die ene keer per misschien 5 jaar dat hier een stroomstoring is kom ik wel over die 15 minuten extra tijd heen dat mijn modem zou moeten opstarten.
Dan zijn wij het gewoon oneens met elkaar, en dat kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
Koldur schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:41:
[...]

Als jij vijftien minuten prima vindt voor een herstart, prima, maar dat is het natuurlijk niet. Er zijn veel meer redenen dat het een keer opnieuw opgestart moet worden ..
Ik heb nog niet een keer een reden gevonden om het modem te herstarten ... de laatste keer was een firmware update midden in de nacht maar dat had ik niet zelf bedacht.
(wel in bridge met eigen router er achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
feico.de.boer schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:11:
[...]

Ik heb nog niet een keer een reden gevonden om het modem te herstarten ... de laatste keer was een firmware update midden in de nacht maar dat had ik niet zelf bedacht.
(wel in bridge met eigen router er achter)
Dan maar hopen dat je nooit problemen krijgt dat je op een dag een paar keer het modem hoeft te herstarten ;) N=1.
Dat het je nu niet overkomt, is mooi, maar zegt niet dat je het nooit nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De laatste maand heb ik het modem om de haverklap opnieuw moeten starten. Wifi is problematisch. Nog nooit is de verbinding met de camera's en diverse witgoedapparatuur zo vaak uitgevallen. Google Nest Hub zoekt vaak verbinding. iPhone geeft vaak melding *niet met internet verbonden te zijn*, terwijl ik gewoon met de Apple TV (bedraad) filmpjes op Youtube zit te kijken. Maar gelukkig gebeurt dit bij velen niet, dus niets aan de hand.

PS Ik vergoelijk wel even voor de rest ;)
PS2 Tips zijn niet nodig... die heb ik als 'tweakert' al nagelopen en heb vele instellingen geprobeerd.

@Koldur praten tegen een muur van beton. Pick your battles. Het is hier tamelijk gekleurd en een stuk of ... zijn je energie niet waard.

[ Voor 23% gewijzigd door CreativeS op 17-10-2025 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feico.de.boer
CreativeS schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:36:
De laatste maand heb ik het modem om de haverklap opnieuw moeten starten. Wifi is problematisch. Nog nooit is de verbinding met de camera's en diverse witgoedapparatuur zo vaak uitgevallen. Google Nest Hub zoekt vaak verbinding. iPhone geeft vaak melding *niet met internet verbonden te zijn*, terwijl ik gewoon met de Apple TV (bedraad) filmpjes op Youtube zit te kijken. Maar gelukkig gebeurt dit bij velen niet, dus niets aan de hand.

PS Ik vergoelijk wel even voor de rest ;)
PS2 Tips zijn niet nodig... die heb ik als 'tweakert' al nagelopen en heb vele instellingen geprobeerd.
Tja ... wat zal ik er van zeggen. Ik hoop dat mijn verbinding blijft zoals hij nu is en dat de modem blijft modemen en bridgen zoals hij nu doet. Voor de rest heb ik mijn Mikrotik Hex router en Wap AC accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
feico.de.boer schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:20:
Tja ... wat zal ik er van zeggen. Ik hoop dat mijn verbinding blijft zoals hij nu is en dat de modem blijft modemen en bridgen zoals hij nu doet. Voor de rest heb ik mijn Mikrotik Hex router en Wap AC accesspoint.
Da's de volgende stap. Alles na het modem vervangen door eigen apparatuur, inclusief camera's met opslag in huis (Ubiquiti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Koldur schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:41:
[...]

Als jij vijftien minuten prima vindt voor een herstart, prima, maar dat is het natuurlijk niet. ...
Mooi dat jij het opneemt voor klanten met een modem waarbij een herstart een kwartier duurt. Maar jij hebt er toch een waar het iets van 5 minuten duurt ? Laten we jouw probleem niet groter maken dan het is. Zij met zo'n 15 minuten modem melden zich wel bij ziggo als ze het een probleem vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
W1ck1e schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:30:
[...]

Mooi dat jij het opneemt voor klanten met een modem waarbij een herstart een kwartier duurt. Maar jij hebt er toch een waar het iets van 5 minuten duurt ? Laten we jouw probleem niet groter maken dan het is. Zij met zo'n 15 minuten modem melden zich wel bij ziggo als ze het een probleem vinden.
Ik mag vijf minuten te lang vinden en dat blijft zo, jij mag het daar niet mee eens zijn, maar ik vind het echt veel te lang duren, zeker met andere ervaringen. Wat is het dat jij vindt, dat ik dat niet mag vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Koldur schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:33:

Ik mag vijf minuten te lang vinden en dat blijft zo, jij mag het daar niet mee eens zijn, maar ik vind het echt veel te lang duren, zeker met andere ervaringen. Wat is het dat jij vindt, dat ik dat niet mag vinden?
Je hebt goed begrepen dat ik 5 minuten geen probleem vind, maar ik heb nergens geschreven dat jij het niet anders mag zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mooi mensen, laten we er maar over ophouden. Als je je al druk kunt maken over een modem dat 15 minuten duurt om op te starten na een stroomstoring heb je een mooi leven denk ik dan (Ik zet de hotspot van bij telefoon aan als het moet).

Mijn buurman moet als de stroomstoring langer dan een uur duurt naar het ziekenhuis omdat dan het zuurstof op is.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 17-10-2025 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
W1ck1e schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

Je hebt goed begrepen dat ik 5 minuten geen probleem vind, maar ik heb nergens geschreven dat jij het niet anders mag zien.
Waarom blijf je dan constant reageren op dat ik het te lang vind duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
jongetje schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:39:
Mooi mensen, laten we er maar over ophouden. Als je je al druk kunt maken over een modem dat 15 minuten duurt om op te starten na een stroomstoring heb je een mooi leven denk ik dan.

Mijn buurman moet als de stroomstoring langer dan een uur duurt naar het ziekenhuis omdat dan het zuurstof op is.
En de kinderen in Afrika eten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:39:
[...]
Waarom blijf je dan constant reageren op dat ik het te lang vind duren?
Dan stap je over op glasvezel, dsl, klik en klaar of iets iig anders dan Ziggo. Het duurt gewoon even voordat een kabelmodem is ingetraind, dat in inherent aan de techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Koldur schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:23:
[...]

Is er een lijstje van modems waarbij je de Sagemcom van Ziggo helemaal niet meer nodig hebt?
je hebt bepaalde fritzboxen die je als eigen modem kunt gebruiken, in dit topic zijn er vast wel mensen die weten welk type het precies is, ik ben daar niet in thuis. heb een sagemcom met nog geen tiental apparaten verbonden, ik ben een simpele gebruiker. ik kom te vaak bij mensen met een "smart"-home + een hoop gezeik ivm slechte wifi :p

[ Voor 8% gewijzigd door giovanni2903 op 17-10-2025 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
jongetje schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:41:
[...]

Dan stap je over op glasvezel, dsl, klik en klaar of iets iig anders dan Ziggo. Het duurt gewoon even voordat een kabelmodem is ingetraind, dat in inherent aan de techniek.
Nee hoor, het kan sneller en daar blijf ik bij, dat mag ik vinden, hoef jij mij niet van te overtuigen dat ik dit niet vind. Dat gaat niet lukken, wij zijn het simpelweg niet met elkaar eens. Het is ook niet meer van deze tijd.
Heb ook al begrepen dat andere modems hier sneller in kunnen zijn, dus het is een keuze m.b.t. besparing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:49:
[...]

je hebt bepaalde fritzboxen die je als eigen modem kunt gebruiken
Maar daar zit wel een Puma chipset in, net zoals in de oude ConnectBoxen (de Sagemcom en Ubee UBC1318ZG zit een Broadcom chipset in). Ik zou me dus afvragen of het trage opstarten / "verbinding opzetten" niet gepaard gaat met de gebruikte hardware en dan krijg je bij de Fritzbox dus dezelfde. Los van de bekende problemen met de Puma chipsets die er wel of niet zijn / wel of niet zijn opgelost.
Pagina: 1 ... 75 76 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie