• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
RobertMe schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:16:

Uiteraard zou dat kunnen. Maar wie gaat dat betalen? Hint: niet Ziggo.
Dus misschien wordt hier een prijsverhoging van ziggo beperkt of voorkomen.

In het kader van burgelijke ongehoorzaamheid: bij de programma's van rtl waarbij de kijker gedurende dat programma kan stemmen op de kandidaten: hoeveel levert dat op voor rtl ? En wat kost het dus wanneer er veel minder gestemd wordt wanneer de kijkers wachten tot de uitzending is afgelopen en ze de opname gaan terugkijken om de reclames te kunnen skippen ? En de mindere delen. Tijdens het wachten totdat die uitzending is afgelopen kan je sowieso uitwijken naar andere zenders en programma's.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:26
Rallye schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:14:
Verslechtering of versobering geven voor mij net te weinig weer dat dit om een bewust proces gaat - je overtuigt mensen dat “opnemen in de cloud” (ja, ik weet dat het technisch niet helemaal zo werkt) beter is, maar na een paar jaar haal je er steeds meer opties uit. Ja, wellicht op verzoek van RTL, maar daar ben je zelf bij. Je zou RTL ook meer kunnen betalen voor doorgifte of zo. Maar je kiest voor het beperken van een service.
Ja, dat statement ''op verzoek van RTL'', zo bracht mijn provider Delta dat ook een jaartje geleden. Nou, neem van mij aan, dit dit niet zomaar een vriendelijk en vrijblijvend verzoek was. Ik denk dat het keihard geëist werd, al dan niet met (financiële) sanctiemaatregelen in het vooruitzicht.

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
Ik heb een ZGemma dvb-c ontvanger staan. Met daaraan gekoppeld een harde schijf.
Ik hoef geen reclame te kijken 🙂

• W1ck1e
devriesjande schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:13:
Ik heb een ZGemma dvb-c ontvanger staan. Met daaraan gekoppeld een harde schijf.
Ik hoef geen reclame te kijken 🙂
Meestal eindigt het reclameblok met een reclame waarmee het ook begon. Dan kan je makkelijk even iets anders gaan doen en te luisteren of het reclameblok afloopt. Verplicht kijken is zo Noord-Korea ;)

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:54
RobertMe schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:16:
Uiteraard zou dat kunnen. Maar wie gaat dat betalen? Hint: niet Ziggo.
Ziggo niet, Odido niet, KPN niet, NL Ziet niet, maar JIJ!

Als JIJ RTL wil zien zonder reclame, dan moet JIJ betalen.

Dat je via Ziggo jarenlang "gratis" RTL zonder reclame terug hebt kunnen kijken zonder extra te betalen is mooi, maar daar kun je geen rechten aan ontlenen. Het was mooi zolang het duurde. Bij KPN heeft dit nooit gekund. Bij NL Ziet kan het soms als je extra betaalt. Zie je: het kan als JIJ betaalt!

[ Voor 1% gewijzigd door ikweethetbeter op 10-02-2026 16:07 . Reden: correctie ]

ikweethetbeter schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:25:
[...]
Dat je via Ziggo jarenlang "gratis" RTL zonder reclame terug hebt kunnen kijken zonder extra te betalen is mooi, maar daar kun je geen rechten aan ontlenen.
Nouja gratis..., je moet er een tv compleet pakket voor nemen en daarvoor was het een apart opname dienst die extra geld kostte. Bij Odido en KPN moet je ook een opname pakket afnemen dus waar jij vandaan haalt dat het een gratis dienst is van de providers welke ze nu beperken, dat is niet waar...

• ikweethetbeter
jongetje schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:13:
Nouja gratis..., je moet er een tv compleet pakket voor nemen en daarvoor was het een apart opname dienst die extra geld kostte. Bij Odido en KPN moet je ook een opname pakket afnemen dus waar jij vandaan haalt dat het een gratis dienst is van de providers welke ze nu beperken, dat is niet waar...
Misschien was het je niet opgevallen, maar ik had "gratis" tussen quotes staan, zoals hier:
"gratis"
Door het plaatsen van quotes relativeer ik het. Het is niet gratis natuurlijk, niks is gratis, maar het is inclusief in dit geval: als je het basispakket al hebt, heb je dat ook, en heb je het dus zonder bijbetaling. Oftewel: "gratis".

En verder zeg ik ook dat het standaard niet kan bij oa KPN en NL Ziet. Bij KPN moet je het opname pakket kiezen, en bij NL Ziet het premium pakket. En daarmee betaal je in dit geval RTL.

Bij Ziggo, met DVB-C op een oude Humax HDD recorder of een geschikte tv waar je een USB schijfje op aan kunt sluiten, is het nog steeds mogelijk: RTL terugkijken waar je de reclames kunt skippen, "gratis".
@ikweethetbeter Bij Ziggo moet je ook een extra pakket (compleet) nemen om te kunnen opnemen. Bij het basis abonnement (tv start) kun je niet opnemen met de next(mini), waar de hele discussie over gaat.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

ikweethetbeter schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 17:02:
[...]
bij NL Ziet het premium pakket. En daarmee betaal je in dit geval RTL.
Het verschil tussen NLZiet basic en premium is maar €2 en bij Basic mag je na 1 scherm kijken en bij premium 2 schermen. Dan kan je wel een kleine inschatting maken dat er niet zo heel veel aan RTL afgedragen moet worden...

• ikweethetbeter
jongetje schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 17:41:
@ikweethetbeter Bij Ziggo moet je ook een extra pakket (compleet) nemen om te kunnen opnemen. Bij het basis abonnement (tv start) kun je niet opnemen met de next(mini), waar de hele discussie over gaat.
Lees nou eens goed!

Met een oude Humax ... (enzovoort)
ikweethetbeter schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:20:
[...]

Lees nou eens goed!

Met een oude Humax ... (enzovoort)
Dit hele verhaal gaat over het opnemen in de cloud dmv een next(mini), niet met een humax, samsung, tv of andere eigen dvb-c apparatuur. Dat kan al ruim 20 jaar en daar is niets aan veranderd.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
ikweethetbeter schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:25:
[...]

Ziggo niet, Odido niet, KPN niet, NL Ziet niet, maar JIJ!

Als JIJ RTL wil zien zonder reclame, dan moet JIJ betalen.

Dat je via Ziggo jarenlang "gratis" RTL zonder reclame terug hebt kunnen kijken zonder extra te betalen is mooi, maar daar kun je geen rechten aan ontlenen. Het was mooi zolang het duurde. Bij KPN heeft dit nooit gekund. Bij NL Ziet kan het soms als je extra betaalt. Zie je: het kan als JIJ betaalt!
Bij KPN kun je programma's die je opneemt gewoon doorspoelen, ook terwijl je ze opneemt. Sterker nog, je kan een opname starten terwijl het programma al begonnen is, die terugkijken vanaf het begin en nog steeds de reclames doorspoelen.

iRacing Profiel

• W1ck1e
Wild Chocolate schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:33:
[...]

Bij KPN kun je programma's die je opneemt gewoon doorspoelen, ook terwijl je ze opneemt. Sterker nog, je kan een opname starten terwijl het programma al begonnen is, die terugkijken vanaf het begin en nog steeds de reclames doorspoelen.
Bij ziggo kan dat "later programmeren" ook. Werkt dat wat jij schrijft ook bij de RTL zenders ? Of alleen bij de publieke-omroep-zenders ?

• Wild Chocolate
W1ck1e schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:53:
[...]

Bij ziggo kan dat "later programmeren" ook. Werkt dat wat jij schrijft ook bij de RTL zenders ? Of alleen bij de publieke-omroep-zenders ?
Ja, ook bij RTL.

Zelfs bij bijvoorbeeld BBC, waar je helemaal niet terug kan kijken via KPN werkt het om een lopend programma op te nemen en er in heen en weer te spoelen. Totdat je de live uitzending inhaalt, dan weigert hij weer om terug te spoelen...

iRacing Profiel

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 22:41
Ik log in en wil mijn internetpakket wijzigen. Ziggo marketeers hebben in alle wijsheid besloten om pakketten aan te duiden op basis van aanbevolen oppervlakte en intensiteit van gebruik in plaats van de up- en downloadsnelheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoNGJIlhJgSB6Nncn38HZ5r9W_A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yRwv9HVxYkmq6ZcnVrQBp6w8.png?f=user_large

Ik kies voor Wifi Start (volgens de BAG is mijn oppervlakte 55 m²), en onderstaand scherm doet mij geloven dat hier een 1 Gbit/s downloadsnelheid bij hoort... Oké aangaan dat nieuwe contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5G22SNH9BsOKCNvs4k7RN92QC7M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sRQdL4PPA7BIIKkLTCE4ptG1.png?f=user_large

Helaas, het bestelscherm blijft hangen op "We zijn je bestelling aan het verwerken..." en "Het verwerken van je bestelling kan even duren...".

De internetverbinding is verder wel prima.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 11:37

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Goede morgen, de laatste tijd worden we ermee geconfronteerd dat de netwerkverbinding niet meer automatisch herstelt als er een storing is geweest of een update en reboot van de modem. Het is zo'n witte connectbox in bridge modus. Enkel de modem en/of enkel de router rebooten lost het probleem niet op. Ik moet eerst de modem rebooten en als die ver genoeg is in het proces, dan kan ik de router rebooten. Na enkele minuten heb ik dan weer internet. Ik weet niet wanneer dit is begonnen en of ik voor die tijd al mijn Asus router had vervangen van een ASUS RT-AX88U naar een ASUS RT-BE92U. Voorheen kwam na een storing/reboot de modem weer online en volgde de router vanzelf, maar die laatste blijft nu aangeven dat er geen internetverbinding (WAN) beschikbaar is. Het is daarmee ook erg slecht te automatiseren om eerst de spanning van beide apparaten te halen, dan de spanning terug te zetten op het modem en na een x aantal minuten de router weer in te schakelen, want vooral dat laatste is lastig te realiseren als er geen netwerkverbinding beschikbaar is in huis. Iemand enig idee waar het aan kan liggen of hoe het op te lossen.

Breek je nek voorzichtig

• W1ck1e
The PyroPath schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:03:
Goede morgen, de laatste tijd worden we ermee geconfronteerd dat de netwerkverbinding niet meer automatisch herstelt als er een storing is geweest of een update en reboot van de modem. Het is zo'n witte connectbox in bridge modus. Enkel de modem en/of enkel de router rebooten lost het probleem niet op. Ik moet eerst de modem rebooten en als die ver genoeg is in het proces, dan kan ik de router rebooten. Na enkele minuten heb ik dan weer internet. Ik weet niet wanneer dit is begonnen en of ik voor die tijd al mijn Asus router had vervangen van een ASUS RT-AX88U naar een ASUS RT-BE92U. Voorheen kwam na een storing/reboot de modem weer online en volgde de router vanzelf, maar die laatste blijft nu aangeven dat er geen internetverbinding (WAN) beschikbaar is. Het is daarmee ook erg slecht te automatiseren om eerst de spanning van beide apparaten te halen, dan de spanning terug te zetten op het modem en na een x aantal minuten de router weer in te schakelen, want vooral dat laatste is lastig te realiseren als er geen netwerkverbinding beschikbaar is in huis. Iemand enig idee waar het aan kan liggen of hoe het op te lossen.
Ik zou dit probleem precies zo als je het hier beschrijft even bij ziggo leggen. Bel ze even en stel de vraag daar.

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-02 18:12
Ik heb nog een Humax iHDR-5050C

Hoe kan ik die gebruiken om programma's op te nemen
Moet ik die parallel aan de coax aansluiten

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:14
The PyroPath schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:03:
Het is al een ouder modem, dus ik zou om vervanging vragen naar een sagemcom. Wel moet je AOP up-to-date zijn, je kunt hier een foto plaatsen om het te beoordelen

• W1ck1e
florijn11 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:38:

Volgens mij wel, in serie werkt niet wanneer de humax het signaal niet doorgeeft wanneer hij uit staat.
Vraagje, wat is de reden dat je hem hebt als je niet weet hoe je kunt opnemen. De meesten kopen hem alleen maar om op te nemen.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:39
DON PAPA schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:05:
[...]

Het verschil tussen NLZiet basic en premium is maar €2 en bij Basic mag je na 1 scherm kijken en bij premium 2 schermen. Dan kan je wel een kleine inschatting maken dat er niet zo heel veel aan RTL afgedragen moet worden...
Dat is wat te kort door de bocht, ik weet niet hoog de kosten zijn voor extra scherm (data dus), maar laat het eens een euro zijn + euro voor RTL. als alle zenders een euro extra gaan rekenen om reclames door te kunnen spoelen kan stellen dat het TV abonnement verdubbeld in prijs. Ben benieuwd waar jij de conclusie dan trekt dat er niet zoveel aan RTL afgedragen wordt.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:45:
[...]
Ben benieuwd waar jij de conclusie dan trekt dat er niet zoveel aan RTL afgedragen wordt.
Die conclusie trek ik niet, ik reageerde op @ikweethetbeter die schreef "bij NL Ziet het premium pakket. En daarmee betaal je in dit geval RTL" ik liet vervolgens alleen maar zien wat het prijs verschil is tussen premium en basic waar de doorspoel functie niet inzit.

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 12-02-2026 13:19 ]

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:39
DON PAPA schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:16:
[...]

Die conclusie trek ik niet, ik reageerde op @ikweethetbeter die schreef "bij NL Ziet het premium pakket. En daarmee betaal je in dit geval RTL" ik liet vervolgens alleen maar zien wat het prijs verschil is tussen premium en basic waar de doorspoel functie niet inzit.
Daar verschillen we dan van mening, zeker op de manier dat je je zin formuleert geef je aan dat het prijs verschil 2 euro is en dus de afdracht niet enorm hoog zal zijn, maar dat is wat mij betreft te kort door de bocht om zelf een kleine 'inschatting' te doen. Want nogmaals al zou elke zender 50 cent gaan vragen hiervoor gaan de televisie abonnementen al flink omhoog.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

SirMemeAlot schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:36:
[...]

Daar verschillen we dan van mening, zeker op de manier dat je je zin formuleert geef je aan dat het prijs verschil 2 euro is en dus de afdracht niet enorm hoog zal zijn, maar dat is wat mij betreft te kort door de bocht om zelf een kleine 'inschatting' te doen. Want nogmaals al zou elke zender 50 cent gaan vragen hiervoor gaan de televisie abonnementen al flink omhoog.
Nee nogmaals, ik gaf alleen maar aan dat het verschil tussen basis en premium maar €2 is en dat je bij basis maar met 1 scherm mag kijken en geen reclame mag door spoelen. En dat je voor die €2 extra bij premium met twee schermen mag kijken en wel de reclame mag door spoelen. Dus als @ikweethetbeter aangeeft dat het doorspoelen van de reclame wordt betaald uit het premium abonnement, dan zal dat uit die €2 extra moeten komen toch?

En ik heb toch nergens beweerd dat de prijs niet flink omhoog zal gaan als alle zenders daar extra geld voor zouden vragen. Het boeit mij niet eens iets wat een provider vraagt voor zijn tv diensten. Ik betaal maar €4 per maand om naar de Nederlandse tv zenders te kunnen kijken en kan ook nog de reclame doorspoelen terwijl het programma nog bezig is ;)

[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 12-02-2026 15:58 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:01
florijn11 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:38:

Gewoon aansluiten op de COAX, doorlussen ( als je TV ook Coax DVB-C gebruikt) of splitten.
Dan instellen met de recent gewijzigde/geüpdatete instellingen:

Ziggo DVB-C TV instellingen:

Frequentie: 474 MHz / 474.000 kHz
NetwerkID:
5555 voor particuliere klanten met een smartcard
4444 voor particuliere klanten zonder smartcard
6666 voor zakelijke klanten met een smartcard
3333 voor zakelijke klanten zonder smartcard
Modulatie: QAM256 (of AUTO)\
Symboolsnelheid: 6900 kSymbols/sec (6,900 MSymbols/sec) (of AUTO)

Dit is met een Humax 5200C:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rm3wsayEhcnmtfC_yq7XMkfxYJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K8zpSiV0VSGflgZtjYu6fAJi.png?f=fotoalbum_large
matthijsln schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:59:
Ik log in en wil mijn internetpakket wijzigen. Ziggo marketeers hebben in alle wijsheid besloten om pakketten aan te duiden op basis van aanbevolen oppervlakte en intensiteit van gebruik in plaats van de up- en downloadsnelheid:

[Afbeelding]

Ik kies voor Wifi Start (volgens de BAG is mijn oppervlakte 55 m²), en onderstaand scherm doet mij geloven dat hier een 1 Gbit/s downloadsnelheid bij hoort... Oké aangaan dat nieuwe contract.

[Afbeelding]

Helaas, het bestelscherm blijft hangen op "We zijn je bestelling aan het verwerken..." en "Het verwerken van je bestelling kan even duren...".

De internetverbinding is verder wel prima.
De up-/downloadsnelheid hoort er normaal ook gewoon bij te staan maar daar is overduidelijk iets niet goed gegaan. Dit onderdeel van Mijn Ziggo wordt vernieuwd. Ook te zien aan het feit dat Extra Groot nu wel online beschikbaar is.
Jay-B schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:39:
[...]

De up-/downloadsnelheid hoort er normaal ook gewoon bij te staan maar daar is overduidelijk iets niet goed gegaan. Dit onderdeel van Mijn Ziggo wordt vernieuwd. Ook te zien aan het feit dat Extra Groot nu wel online beschikbaar is.
Snap wel dat je zoiets rustig aan over een paar dagen verspreid aanpast in de productie omgeving. De impact is toch enorm laag met die paar klanten die Ziggo heeft. Merkt bijna niemand iets van.

• W1ck1e
jongetje schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:23:
[...]

Snap wel dat je zoiets rustig aan over een paar dagen verspreid aanpast in de productie omgeving. De impact is toch enorm laag met die paar klanten die Ziggo heeft. Merkt bijna niemand iets van.
Dat is weer eens wat anders, een compliment voor ziggo. Je werkt er zeker.
W1ck1e schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:30:
[...]

Dat is weer eens wat anders, een compliment voor ziggo. Je werkt er zeker.
Ik verwacht eerder dat je over de /s heen hebt gelezen.

• The_Doman
Het anti smartcard beleid/policy wordt bij Ziggo blijkbaar weer opgevoerd/aangescherpt?
Eigen smartcards worden nu al snel gedeactiveerd/verwijderd bij vermoeden van geen actief gebruik:

Vodafone & Ziggo Community: Smartcard uit account
De benoemde kaart uit je bericht dat eindigt op 226 kan niet meer hersteld worden.
Deze is al langere tijd bij ons inactief, en kan niet meer geregistreerd worden: Sorry!

Deze kaart is inactief en daar kan niets meer mee worden gedaan.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
The_Doman schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:07:
Het anti smartcard beleid/policy wordt bij Ziggo blijkbaar weer opgevoerd/aangescherpt?
Eigen smartcards worden nu al snel gedeactiveerd/verwijderd bij vermoeden van geen actief gebruik:
Dit was te verwachten na dat gedoe met die E16 codes een tijdje geleden.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 13-02-2026 16:25 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
The_Doman schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:07:

[...]
hoe weten ze dat? als je hem in een ontvanger hebt zonder retourpad ( humax bv ) kunnen ze dattoch niet zien?

404 Signature not found

• The_Doman
SMSfreakie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:39:
hoe weten ze dat? als je hem in een ontvanger hebt zonder retourpad ( humax bv ) kunnen ze dat toch niet zien?
Nee, dat kan ook niet, er is geen communicatie van de smartcards naar Ziggo toe.
Wat ze wel kunnen doen is de klanten "prikkelen" door kaarten expres niet te updaten en/of gegevens invalideren en afwachten of de klanten hier actief op gaan reageren.
Zie bijvoorbeeld de grote hoeveelheid van E16 meldingen een tijdje geleden:

[Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11 E16-4 meldingingen"
Harmen schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:23:
Humax thuis gaf een E16-4 melding, oa Rtl zenders deden het niet meer. Na telefoontje met helpdesk (keuzemenu) werd de smartcard automatisch geactiveerd. :? Ziggo stiekem bezig om systematisch smartcards te deactiveren?

@RobertMe Het is een antieke smartcard welke al jaren in een Humax 5200c zit.
“nu blijkt dat Ziggo aangeeft dat na 4 maanden geen gebruik de kaart gedeactiveerd”

Of een kaart wel of niet gebruikt wordt dat kan Ziggo niet “zien”, smartcards kunnen alleen activatie codes ontvangen via DVB-C. Er wordt niets terug gemeld aan de activatie servers van ziggo. Wel vervalt de actuele activatie met je abonnements gegevens op de smartcard als die niet (on)regelmatig een update ontvangen.

De enige manier door Ziggo om ‘er achter’ te komen of een kaart wel of niet gebruikt word is om geen heractivatie codes te sturen en dan wachten of een klant z’n kaart op korte termijn zelf weer activeert via “Mijn Ziggo” of de service desk. Als dat daadwerkelijk zo gebeurd ??

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 22:41
Jay-B schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:39:
[...]
Ondertussen gefixt en wordt 100 Mbit/s getoond. En binnen een paar minuten na de bestelling is de snelheid al aangepast.

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier twee witte WIFIPods in gebruik. Werken op zich prima maar ze hebben als nadeel dat je geen gescheiden 2.4Ghz en 5Ghz netwerk kan instellen. Ik heb een aantal apparaten die enkel op 2.4GHz werken zoals een LG Airco, Action Smart Lampen en een Samsung wasser/Droger.

Ik heb voor dit doel nog een oude TP Link Archer 7 staan maar het liefst heb ik zo min mogelijk netwerk-componenten.

Ik begreep dat deze WIFIPods niet in te stellen zijn om twee gescheiden netwerken aan te bieden. Iemand die een alternatief weet met hetzelfde gebruiksgemak (compact). Mag gewoon Wifi6 zijn. Wel met gigabit backhaul.
@njitter Waarom wil je 2 gescheiden netwerken? De betreffende apparatuur ziet toch alleen maar het 2,4Ghz netwerk en kan daar toch gewoon mee verbinden? Ik heb 1 SSID voor mijn 5Ghz en het 2,4Ghz netwerk. De 2,4Ghz spullen kunnen gewoon aanmelden, die gaan alleen niet op 5Ghz maar dat is logisch....

• giovanni2903
jongetje schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:26:
@njitter Waarom wil je 2 gescheiden netwerken? De betreffende apparatuur ziet toch alleen maar het 2,4Ghz netwerk en kan daar toch gewoon mee verbinden? Ik heb 1 SSID voor mijn 5Ghz en het 2,4Ghz netwerk. De 2,4Ghz spullen kunnen gewoon aanmelden, die gaan alleen niet op 5Ghz maar dat is logisch....
omdat het in de praktijk vaak niet (goed) werkt. ik kom regelmatig omvormers etc tegen die niet verbinden op het moment dat er pods aanwezig zijn. ligt dat bij ziggo of de fabrikant van de hardware die klant wilt installeren, ik heb geen idee

• giovanni2903
njitter schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:02:
Ik heb hier twee witte WIFIPods in gebruik. Werken op zich prima maar ze hebben als nadeel dat je geen gescheiden 2.4Ghz en 5Ghz netwerk kan instellen. Ik heb een aantal apparaten die enkel op 2.4GHz werken zoals een LG Airco, Action Smart Lampen en een Samsung wasser/Droger.

Ik heb voor dit doel nog een oude TP Link Archer 7 staan maar het liefst heb ik zo min mogelijk netwerk-componenten.

Ik begreep dat deze WIFIPods niet in te stellen zijn om twee gescheiden netwerken aan te bieden. Iemand die een alternatief weet met hetzelfde gebruiksgemak (compact). Mag gewoon Wifi6 zijn. Wel met gigabit backhaul.
koop zelf een setje deco's. hierop is een IoT netwerk (en/of afhankelijk van de soort/software ook nog een gastnetwerk) aan te maken náást je hoofd netwerk. ik zou gaan voor de x50, die zijn wifi6 en hebben 3 ethernet poorten, mocht je aan 2 poorten per deco genoeg hebben, dan de x10

[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 16-02-2026 17:01 ]

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
omdat ze dat 2.4 GHz netwerk niet zien.

Edit: correctie. Heb het net geprobeerd en ze zien inderdaad gewoon het gedeelde netwerk.

- LSC Ledstrip ✅
- Xiaomi Mi 360° Camera ✅
- Samsung wasmachine ✅
- Samsung droger ✅
- LG Airco ✅

Moet alleen nog mn LSC kerstlampjes op het balkon omzetten maar daar is het nu te koud 🥶❄️
Het komt wel eens voor dat apparaten denken dat ze 5GHz doen maar vervolgens niet werken. Of erger, access points die denken dat een apparaat 5GHz doet en vervolgens de 2,4GHz verbinding weigeren "in de hoop" dat het apparaat op 5GHz verbind (terwijl het apparaat dat dus helemaal niet kan). En deze "band steering" setting kun je vast niet altijd/bij elk access point aanpassen.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

RobertMe schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:27:
[...]

Het komt wel eens voor dat apparaten denken dat ze 5GHz doen maar vervolgens niet werken. Of erger, access points die denken dat een apparaat 5GHz doet en vervolgens de 2,4GHz verbinding weigeren "in de hoop" dat het apparaat op 5GHz verbind (terwijl het apparaat dat dus helemaal niet kan). En deze "band steering" setting kun je vast niet altijd/bij elk access point aanpassen.
Klopt. Bij TP-Link deco lukt t wel, maar alleen als je al succesvol verbonden bent met t apparaat. Deco is trouwens erg onhandig als je een pihole hebt en je ook gast of iot netwerk gebruikt. De dhcp dns stel je op 1 plek in, en geld voor alle. Deco pikt wel de ipv6 van ziggo goed op bij een ziggo modem/router in bridge.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Even een up, voor degene die worstelen met de keuze voor Max upload snelheid:

Ik stream nu al 2 vakanties de ziggo Go via een vpn (WireGuard) vanuit huis op een 400/40 verbinding. En ook de kids streamen elk over diezelfde verbinding met hun eigen tablet en ook nog 4 mobieltjes ermee verbonden.

Valt me niet tegen.
Al had ik ook liever een 500/500 verbinding gehad. T.b.v. backups thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 16-02-2026 22:22 ]

Ik probeer al sinds gisterochtend het nummer van de klantenservice van Ziggo te bellen. 0900-1884. Maar na “Welkom bij Ziggo” wordt de verbinding verbroken. Heb ik wel het goede nummer?

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

• W1ck1e
Roetzen schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:50:
Ik probeer al sinds gisterochtend het nummer van de klantenservice van Ziggo te bellen. 0900-1884. Maar na “Welkom bij Ziggo” wordt de verbinding verbroken. Heb ik wel het goede nummer?
Dat nummer gebruik ik wanneer ik mij 06 gebruik (dus niet mijn ziggo lijn). Ik weet even niet wat het nummer (4 cijfers) via de ziggo lijn is. 1200 is het nummer via de ziggo lijn

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 17-02-2026 11:18 ]

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09
Roetzen schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:50:
Dit is inderdaad het goede nummer.
Vanaf een mobiel Hollandsnieuwe nummer krijg ik na "Goedemorgen, welkom bij ziggo" (en 1sec stilte) het keuze menu te horen. Dus lijkt iets op het netwerk waarop je zit oid niet goed te gaan.

http://specs.tweak.to/5253

Ik bel vanaf mijn “vaste” lijn. Niet via Ziggo, maar via Cheapconnect dus 1200 werkt niet. Via mijn mobiel krijg ik inderdaad wel het keuzemenu. Maar ja ik heb prepaid en daarmee ga ik natuurlijk niet een half uur aan de lijn hangen…,
Toch slordig als de klantenservice inderdaad niet (meer) bereikbaar is via een vaste lijn anders dan die van Ziggo. 👎

Is er nog een ander nummer!

[ Voor 4% gewijzigd door Roetzen op 17-02-2026 12:14 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer 0800 0620 en kijk of ze je kunnen helpen of doorverbinden.

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:07
Roetzen schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:09:
Ik bel vanaf mijn “vaste” lijn. Niet via Ziggo, maar via Cheapconnect dus 1200 werkt niet. Via mijn mobiel krijg ik inderdaad wel het keuzemenu. Maar ja ik heb prepaid en daarmee ga ik natuurlijk niet een half uur aan de lijn hangen…,
Toch slordig als de klantenservice inderdaad niet (meer) bereikbaar is via een vaste lijn anders dan die van Ziggo. 👎

Is er nog een ander nummer!
Probeer het eens via 088-1212 817. Is van de klantenservice, maar dan niet via het servicenummer.

• rowicom
Roetzen schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:09:
Via mijn mobiel krijg ik inderdaad wel het keuzemenu. Maar ja ik heb prepaid en daarmee ga ik natuurlijk niet …,
Ik denk dat je voorbarige conclusies trekt,
mr Cheapconnect.
NLM1K schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:46:
[...]

Probeer het eens via 088-1212 817. Is van de klantenservice, maar dan niet via het servicenummer.
Dat werkt! Bedankt. 😀

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 16:15
Ik heb een apart probleem met het Ziggo pakket van mijn bejaarde moeder. Zij is al meer dan 15 jaar klant van Ziggo en ze heeft een Ziggo totaal pakket met een Humax decoder. De decoder begint kuren te krijgen met foutmeldingen en de AB doet het niet meer goed. Mijn moeder heeft om een andere decoder gevraagd, maar ze kan alleen een Next decoder krijgen als ze een nieuw jaarcontract afsluit voor een hogere prijs en een snelheidsverlaging van 250 Mbit naar 100 Mbit. Mag dat zomaar? Moet Ziggo er niet voor zorgen dat ze zonder extra kosten een vervangende decoder krijgt? Vanuit Ziggo krijgt ze alleen te horen dat het bestelsysteem dat niet toelaat. Mijn moeder wil geen nieuw jaarcontract, omdat ze ook niet weet hoe lang ze nog thuis kan blijven wonen. Wat zijn de rechten van mijn moeder en zijn er nog alternatieven?

• SMSfreakie
  • Niet online
een humax van marktplaats vissen? want Ziggo blijft gegarandeerd hameren op een nieuw contract.. immers de humax is geen huur exemplaar..

404 Signature not found

• W1ck1e
SMSfreakie schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:28:
een humax van marktplaats vissen? want Ziggo blijft gegarandeerd hameren op een nieuw contract.. immers de humax is geen huur exemplaar..
Geldt dat ook voor de humax zonder ingebouwde harddisk ?
De 5300 die in bruikleen is.

• lethargy
Het is toch echt heel triest dat Ziggo een nieuw contract eist en geen hulp biedt aan een bejaarde vrouw die al met dan 15 jaar klant is. Moet Ziggo er niet voor zorgen dat ze zonder extra kosten TV kan blijven kijken?

• giovanni2903
op het moment dat een bepaald product niet meer geleverd kan worden (de humax5300 is verouderd en ziggo levert die al meer dan 5 jaar niet meer) zijn er alternatieven, wat maakt in dit geval het jaarcontract uit? mocht ze ergens heen gaan waar geen internet van ziggo beschikbaar is (sommige ouderencomplexen bieden alleen kabeltv aan en dan zal ze dus over moeten naar een ci+ module) dan word het contract gewoon ontbonden, want ziggo levert de afgenomen dienst niet. die lagere snelheid merkt iemand van 85 die tv kijkt ook niks van. 1 of 15 jaar klant geeft je geen voordelen oid

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 17-02-2026 21:36 ]

• lethargy
Maar dan moet ze kostenloos een alternatief krijgen. En niet meer gaan betalen per maand. En waarom een jaarcontract? Het kan toch prima per maand opzegbaar blijven?

• giovanni2903
lethargy schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:37:
Maar dan moet ze kostenloos een alternatief krijgen. Een niet met gaan betalen per maand. Een waarom een jaarcontract? Het kan toch prima per maand opzegbaar blijven?
die jaarcontracten zijn er omdat de "wifi" pakketten goedkoper zijn dan het oude portfolio. je mag als klant over, maar ziggo wil dan dat je 12 maanden blijft. het kost ze natuurlijk geld als mensen over gaan naar een goedkoper portfolio en vervolgens na een maand opzeggen. die contracten leveren 12 maanden geld op. ik geloof dat je kosteloos wel een ci+ kunt krijgen bij een oud abo. zowel de humax5300 als ci+ kun je alleen live mee kijken, dus ziggo voldoet dan aan zijn plicht. als ze beweren dat het niet kan: huur een ci+ module en zeg deze daarna meteen weer op, de ci+ hoeft namelijk niet retour bij opzeggen. je kunt dan de houder gebruiken voor de kaart die in de humax zit ;)

[ Voor 11% gewijzigd door giovanni2903 op 17-02-2026 21:40 ]

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:54
En het vervalt bij verhuizing, Gewoon even uitzoeken wat het beste past.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• lethargy
Het gaat om klantenservice en meedenken aan een goede oplossing voor een trouwe klant, ipv verkopen van een nieuw jaarcontract met hogere kosten.

• giovanni2903
de klantenservice is gebonden aan een bestelsysteem die bepaalde opties geeft. niet iemand die in kladblok typt: stuur de klant een next op..

[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 17-02-2026 21:47 ]

• lethargy
Precies computer says No. En geen service. Dat jij dat hier loopt te verdedigen

• giovanni2903
lethargy schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:48:
Precies computer says No. En geen service. Dat jij dat hier loopt te verdedigen
ik verdedig niks, maar ik begrijp het probleem niet van een jaarcontract als je toch al 15 jaar bij ziggo zit. mocht er binnen die 12 maanden een verhuizing plaatsvinden waar ziggo NIET mogelijk is word het contract gewoon ontbonden. en nogmaals, als het goed is kan een ci+ module icm het oude pakket wel

[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 17-02-2026 21:51 ]

• lethargy
Ze gaat ook meer betalen per maand. Bijna €80 per jaar zou ze meer moeten gaan betalen.

[ Voor 43% gewijzigd door lethargy op 17-02-2026 21:54 ]

• giovanni2903
ik denk dat de makkelijkste optie overblijft om ergens zelf een humax5300 aan te schaffen.
ook zou ik de overweging maken om onbeperkt vast bellen er niet bij te nemen, je moet per maand 1u37 bellen om die 15,50 eruit te halen, als er minder word gebeld is het dus zonde geld

[ Voor 51% gewijzigd door giovanni2903 op 17-02-2026 21:58 ]

• lethargy
Dus Ziggo hoeft geen oplossing te bieden die haar geen extra kosten geeft?

• giovanni2903
die optie is de ci+ module, deze zou gewoon beschikbaar moeten zijn. als je een andere decoder wilt zul je over moeten naar een nieuw portfolio incl 12 maanden contract

• lethargy
Of overstappen naar KPN, daar kost €10 minder per maand en maandelijks opzegbaar, dat kan dus wel.

• giovanni2903
dat zou ook kunnen, overstappen staat je altijd vrij natuurlijk. ik probeer alleen mee te denken. een nieuwe humax is het makkelijkst omdat die afstandsbediening etc bekend is, maar ziggo gaat je deze niet kunnen leveren..

• lethargy
Ik begrijp dat je probeert te helpen, maar ik begrijp de opstelling van Ziggo niet, want zo blijven ze klanten verliezen. Ze verschuilen zich achter een bestelsysteem en denken niet mee in een oplossing voor een vaste klant waar ze al jarenlang veel geld aan hebben verdiend.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini/omruilen

Waarom hier vragen als bovenstaande blijkbaar kan?
Geen idee of het maandbedrag dan verandert afgezien van een korting die vervalt...

Verder niks met Z te maken, die bellen me regelmatig ongevraagd zonder te (kunnen/willen) vertellen hoe ze aan m'n 06 komen of het moet van een oeroud Vodafone abo zijn.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

lethargy schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:58:
Waarom? Die humax heeft ze gekregen of gekocht en is eigendom. Waarom zou Ziggo een nieuwe moeten geven?

En zoals al genoemd staan er genoeg humax 5200 (opnemen!) En 5300 op marktplaats rijd de 20 a 40 euro...

• lethargy
Speedy-Andre schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:16:
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini/omruilen

Waarom hier vragen als bovenstaande blijkbaar kan?
Geen idee of het maandbedrag dan verandert afgezien van een korting die vervalt...

Verder niks met Z te maken, die bellen me regelmatig ongevraagd zonder te (kunnen/willen) vertellen hoe ze aan m'n 06 komen of het moet van een oeroud Vodafone abo zijn.
Helaas werkt dat niet, ze kan dat niet aanvragen. Er staat een melding dat ze moet bellen, omdat ze een oud pakket heeft.
Er wordt simpelweg niet meer geruild. Simpel. Inderdaad vreemd dat die pagina nog online staat… maar ze doen het echt niet.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja, het gaat daar zo slecht dat ze me al 3x in 2 maanden gebeld hebben :|
Een gebruikte box kopen kost tenminste eenmalig geld en niet blijvend met een ander abonnement daar.
Hoe lang zo'n box goed blijft is helaas onbekend en dat dit gedoe slechte service is staat vast.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• lethargy
jongetje schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:19:
[...]

Waarom? Die humax heeft ze gekregen of gekocht en is eigendom. Waarom zou Ziggo een nieuwe moeten geven?

En zoals al genoemd staan er genoeg humax 5200 (opnemen!) En 5300 op marktplaats rijd de 20 a 40 euro...
Wat een fijne opstelling van jou. Gewoon een vaste klant in de kou laten staan en alleen een oplossing bieden tegen extra kosten. Of op marktplaats zelf een decoder laten kopen. Zou je dat ook vinden als ze dit zo tegen jouw moeder of oma zeggen? Ik ga het wel voor mijn moeder oplossen. Het is alleen triest dat dit tegenwoordig de service van veel bedrijven is geworden en dat veel mensen dit blijkbaar normaal vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door lethargy op 17-02-2026 22:37 ]

• Wild Chocolate
lethargy schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:32:
[...]

Wat een fijne opstelling van jou. Gewoon een vaste klant in de kou laten staan en alleen een oplossing bieden tegen extra kosten. Of op marktplaats zelf een decoder laten kopen. Zou je dat ook vinden als ze dit zo tegen jouw moeder of oma zeggen? Ik ga het wel voor mijn moeder oplossen. Het is alleen triest dat dit tegenwoordig de service van veel bedrijven is geworden en dat veel mensen dit blijkbaar normaal vinden.
Helaas is Ziggo niets verschuldigd aan jouw oma. Is het service? Nee, het is ontzettend slechte klantenservice. Wat kan je eraan doen? Met je voeten stemmen en naar een ander gaan.

EDIT: en KPN heeft een hele mooie afstandbediening met minder, grotere knoppen:
https://apparatuurvoorthu...tandsbediening/?soPos=100
Kost wel iets, maar niet de wereld. En misschien kan je vragen of ze hem cadeau doen voor een nieuwe klant...

[ Voor 16% gewijzigd door Wild Chocolate op 17-02-2026 23:09 ]

iRacing Profiel

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik denk dat het voor een correcte beeldvorming wel van belang is om als eerste te weten welk abonnement je moeder op dit moment heeft, valt dat nog in het "oude portfolio", of valt het onder de nieuwere abonnementen.
In het "oude portfolio" staan namen als "Alles in Een Basis", in de nieuwe abonnementen staan namen als "Internet Start en TV Start".
Dit maakt echt een wereld van verschil uit.
Bij het oude portfolio werd TV apparatuur in eigendom gegeven, met slechts 2 jaar garantie. Die is dus al heel lang verlopen.
Bij TV Start kreeg je apparatuur in bruikleen en heeft Ziggo nog heel lang de oude Humax 5300 kunnen vervangen door refurbished apparaten (Ze worden immers al jarenlang niet meer nieuw aangebonden), maar de laatste jaren werd steeds meer over gegaan op vervanging naar de Next Mini.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

[...]

In 15 jaar is de markt nu eenmaal ontzettend veranderd. Sommigen zweren bij zelf alles kunnen opnemen (ipv cloud opnames). Zoiets is ooit ook eindigend. Je kunt er van alles van vinden, maar op een gegeven moment moet je mee. Dat is bij zoveel zaken. Ik vind dat menig tweaker hier probeert mee te denken in oplossingen, maar jij blijft hameren op de slechte service. Maar dat lost het probleem niet op. Dus neem de adviezen mee en maak je eigen keuze.

• lethargy
Ik stop de discussie. Ik merk dat sommigen het niet fijn vinden om te horen dat ik kritisch over de service van Ziggo ben en dat ik het zelf maar op moet lossen voor mijn moeder. Ik zal het advies van Wild Chocolate opvolgen. Bedankt voor jullie input.
lethargy schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:16:
Ik stop de discussie. Ik merk dat sommigen het niet fijn vinden om te horen dat ik kritisch over de service van Ziggo ben en dat ik het zelf maar op moet lossen voor mijn moeder. Ik zal het advies van Wild Chocolate opvolgen. Bedankt voor jullie input.
Kruip nou niet in de slachtofferrol. Men denkt voldoende mee. Maar in dit topic kunnen wij niet opeens doen alsof de klantenservice top is of van alles voor je kan betekenen. We denken mee binnen de kaders en mogelijkheden die er zijn.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]
Het is alleen triest dat dit tegenwoordig de service van veel bedrijven is geworden en dat veel mensen dit blijkbaar normaal vinden.
Dit gedrag is redelijk normaal voor bedrijven die door investeerders of beleggers oid worden gedreven. Het churn percentage (vertrekkende klanten) die je moeder voor hen in cijfers betekent (mocht ze overstappen) is geen enkele reden voor ze om actie te ondernemen op dit onderwerp. Veel belangrijker voor ze is aanwas van nieuwe klanten. Daarom zijn er voor nieuwe klanten zulke scherpe aanbiedingen.
Of dat allemaal echt logisch is laat ik maar even in het midden.

Zoals al eerder geopperd, de ontvanger is op zich niet Ziggo's verantwoordelijkheid. Dus ze hoeven er niets mee te doen. Daar mag je het niet mee eens zijn. Dan zou ik, als ik jou was, dan ook zeker stemmen met mijn portemonnee. Stap over. NLZiet + een lokaal opererende glasboer (Glasnet, Delta, zoiets) kan aanzienlijk goedkoper uitvallen.

Alles kan stuk.

• The_Doman
lethargy schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:22:
Ik heb een apart probleem met het Ziggo pakket van mijn bejaarde moeder. Zij is al meer dan 15 jaar klant van Ziggo en ze heeft een Ziggo totaal pakket met een Humax decoder. De decoder begint kuren te krijgen met foutmeldingen en de AB doet het niet meer goed
Lijkt wel erg op dit topic?
Vodafone & Ziggo Community: Pakket wijzigen online: Niet mogelijk vanwege verouderd pakket
Ik heb een Humax 5300c maar die doet het niet meer goed. Ik wil graag een nieuwe decoder, maar die kan ik niet bestellen. Kan iemand mij daar mee helpen?
Wat is precies het probleem met Humax 5300c?

Soms kan het helpen om de decoder een keer te resetten/terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Wat ook vaak voorkomt is dat knoppen van de afstandsbediening zijn versleten door veel gebruik.
Zoals al opgemerkt is de eenvoudigste oplossing ergens een vervangende Humax te halen bij V/A,marktplaats enz.

Markplaats: Humax

Wel moet je dan opletten dat bepaalde oudere modellen (Humax 5000/5050) niet meer volledig compatibel zijn met de laatste Ziggo TV wijzigingen:

Vodafone & Ziggo Community: Geen geluid sinds upgrade SD naar HD op mediabox?
Hi all,
Ik heb inmiddels meer duidelijkheid over het ontbreken van geluid bij een aantal zenders na de recente frequentiewijziging. Geluid wordt door de betreffende zenders enkel via AAC aangeboden en niet langer omgezet naar Mpeg. De Humax mediabox 5000 en 5050 kan niet omgaan met enkel AAC en daarom is er geen geluid beschikbaar. Dit is blijvend en wordt niet aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 17-02-2026 23:53 ]

[...]

Dat is een beetje hetzelfde als dat je een telefoon met een abonnement neemt. Dat abonnement 5 jaar laat doorlopen en de telefoon na 2 jaar al is afbetaald. En dan na die 5 jaar gaat de telefoon stuk en nu eis je een nieuwe telefoon. Natuurlijk is het vervelend dat het apparaat stuk gaat, maar die is in eigendom van je moeder en niet van Ziggo. Dus snap niet zo goed waarom je zo enorm boos bent en ergens je gelijk wilt halen. Ziggo levert die humax decoders al jaren niet meer dus als ze het al zouden willen, hoe moeten ze die leveren?

Logisch dat je iets meer betaald voor de next mini in je nieuwe abonnement. Die huur je namelijk en als die stuk gaat krijg je een vervangende. Dat is volgens mij precies wat je zoekt. En als je (vriendelijk) belt krijg je vast wat korting als je al zolang klant bent.

En wat betreft dat jaarcontract, als ze ergens heen verhuisd waar ze geen Ziggo kan krijgen dan kun je kosteloos je contract beëindigen.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 18-02-2026 07:52 ]

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:54
Ik denk dat je moet beginnen met te zeggen dat je een goed aanbod wil als vaste klant em dat je anders gaat overstappen.
Ziggo is daar coulant in. Daarnaast echt even uitzoeken wat het beste abo is via de postcodecheck.
Je kan ook CI+ doen, maar alle alternatieven gaan ook geld kosten,
Overigens is het probleem dat ze tot nu toe jarenlang goedkoop heeft gezeten en nu duurder uit is?
Soms zijn zaken niet anders…

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• SMSfreakie
  • Niet online
Overigens als de TV CI+ doet Zou ik een module van marktplaats vissen (ergens heb. Ik ook nog van die dingen..) maar waar... Maar goed gezien ze voor mij nutteloos zijn inmiddels... (zijn Irdeto) en zit nu in een Nagra gebied...
Mocht iemand er belang bij hebben.. Dan wil ik ze wel eens opzoeken en mogen ze tegen verzendkosten een nieuw huisje..

404 Signature not found

• giovanni2903
Oud portfolio is soms goedkoper dan het nieuwe, helemaal als je alles in 1 hebt. Wil je nieuwere apparatuur dan moet je soms wat meer betalen.

Ik heb ook nog wel een nieuwe humax5300 eventueel ;)

[ Voor 16% gewijzigd door giovanni2903 op 18-02-2026 10:15 ]

• rowicom
Nou eh, klaar deze discussie, dacht ik zo.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
lethargy schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:16:
Je bent onterecht kritisch op Ziggo. Het gaat om een oudere decoder die blijkbaar kapot gaat. Dat ding is eigendom en garantie is er niet meer. Ziggo biedt zelf geen decoders meer te koop aan, daarom bieden ze hun nieuwe decoder aan in een nieuw pakket. Dat wil je niet en dat mag, dan is het aan jou om die defecte decoder te vervangen. Koop ergens een Humax of steek de coaxkabel in de DVB-C tuner van de tv zelf, dat werkt ook.

Het is precies door dit soort discussies dat providers apparatuur zijn gaan verhuren. Alles wat je koopt heeft een levensduur, de eerste tijd zit daar uiteraard garantie op, na x jaren is zo'n ding gewoon op/versleten/kapot. Stel dat het de tv zelf is, loop jij na tien jaar gebruik de mediamarkt binnen waar je het ding ooit gekocht hebt om kosteloos een nieuwe te eisen en beticht je de winkel dan ook van "geen service" als ze dat weigeren? Ik begrijp werkelijk het probleem niet en waarom je een eeuwige garantie verwacht van een toestel.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Vandaag een brief van Ziggo gehad dat ik een nieuw modem krijg, weet iemand hier of die ook in bridge kan?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• W1ck1e
Pierre schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:45:
Vandaag een brief van Ziggo gehad dat ik een nieuw modem krijg, weet iemand hier of die ook in bridge kan?
Staat er in die brief welk type ?

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

W1ck1e schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:47:
[...]

Staat er in die brief welk type ?
Niet echt maar ik volgens mij krijg ik een Sagemcom, en volgens Ziggo chat kan die in bridge, dat moet ik regelen via de Ziggo app

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:47
Als het de Sagemcom F3896LG is dan wel. Voor zover is dat het type dat momenteel uitgegeven wordt.

• feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:47
Pierre schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:54:
[...]

Niet echt maar ik volgens mij krijg ik een Sagemcom, en volgens Ziggo chat kan die in bridge, dat moet ik regelen via de Ziggo app
Service >> Internet >> Bridge-modus
(Bij nieuwe installaties staat daar mogelijk iets anders, maar bij mij staat het modem in bridge.)

• giovanni2903
de coax sagemcom kan in bridge inderdaad, woon je ergens waar ziggo diensten levert over glasvezel dan krijg je een speciaal sagemcom modem voor glasvezel en die kan inderdaad (nog) niet in bridge

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

giovanni2903 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:56:
de coax sagemcom kan in bridge inderdaad, woon je ergens waar ziggo diensten levert over glasvezel dan krijg je een speciaal sagemcom modem voor glasvezel en die kan inderdaad (nog) niet in bridge
Ik woon in Ridderkerk, hier biedt Ziggo geen diensten aan over glasvezel.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31

-ET-

Phone Home

Ik heb toevallig recent ook een nieuw modem gehad. Mijn oude, connectbox giga, stond in bridge. Mijn nieuwe modem, Sagemcom F3896LG, stond automatisch in bridge na aansluiten. Binnen een kwartier was ik volledig weer online.

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
als je oude modem in bridge staat, staat automatisch je nieuwe dat ook. En waar je vroeger moest bellen om hem in bridge te laten zetten kan dat tegenwoordig via de app genaamd Vodafone & Ziggo

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

fredgroes schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:44:
[...]

als je oude modem in bridge staat, staat automatisch je nieuwe dat ook. En waar je vroeger moest bellen om hem in bridge te laten zetten kan dat tegenwoordig via de app genaamd Vodafone & Ziggo
Ja daar was ik al achter inderdaad, en mijn huidige modem staat ook in bridge, dus ik wacht rustig af. Binnen 2 weken krijg ik het modem binnen.

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:46:
[...]

Ja daar was ik al achter inderdaad, en mijn huidige modem staat ook in bridge, dus ik wacht rustig af. Binnen 2 weken krijg ik het modem binnen.
Dit klopt dit is bij mij ook gebeurt dat het nieuwe modem ook in bridge opstart. Als dit niet zo is kan je via de app het modem weer in bridge mode zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door lamers1 op 20-02-2026 17:19 ]

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen