Klopt aardig wat is aangegeven door @TexMex en @SirMemeAlot. Als aanvulling is nog relevant dat combinatiepakketten met ESPN ook een prijsverlaging krijgen.
I know. We hebben nu een gewone Next. Dus niet de mini.jongetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:13:
@technoaddict Adem in, adem uit
Een Next mini werkt juist via UTP of Wifi dus je hoeft je helemaal geen zorgen te maken. Als je een moderne tv hebt kun je misschien ook wel de Ziggo TV app erop installeren. Dan heb je geen Next mini nodig.
Helaas kan ik de gewone hier niet gebruiken, want geen coax naar de woonkamer.
Mini willen ze niet zo makkelijk geven. Dan maar een monteur sturen.
Zie ik het goed dat ze in het nieuwe portfolio Bodafone boven Hollands Nieuwe zetten?
Je krijgt volgens mij alleen €10 korting bij Ziggo + Vodafone en niet zover ik zie bij Ziggo + HN
Je krijgt volgens mij alleen €10 korting bij Ziggo + Vodafone en niet zover ik zie bij Ziggo + HN
2250 WP Zuid PVoutput
Ah ok, ik dacht dat je een nieuw abonnement had met een mini. Je kunt eventueel wel een utp kabel door een coax vervangen, maar is wel wat gedoe idd. Ik zou je vraag op de community stellen en vragen of je hem om kunt ruilen.technoaddict schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 21:45:
[...]
I know. We hebben nu een gewone Next. Dus niet de mini.
Mini willen ze niet zo makkelijk geven. Dan maar een monteur sturen.
Welke setjes zou je dan aanraden? Ik kan ze namelijk niet vinden.Rallye schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:20:
Coax via ethernet kan ook. Geen idee of het goed werkt.
(Denk dat dan een coax kabel trekken een stuk eenvoudiger is)
Als gezegd, aanraden is moeilijk. Je komt al gauw bij MOCA uit als je zoekt, maar dat werkt van ethernet naar coax. Misschien heel dom zoiets? Metronic RJ45/TV Coaxiaal 9,52 mm Mannelijk Naar Mannelijk 2 m - 395285, Compatibel Met Televisie, CAT 6A Recht https://amzn.eu/d/00pRDDsN
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Het was behoorlijk frustrerend. Tegenwoordig lijkt het stabieler te zijn.smiba schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:51:
Heb nu al meer dan een dag last er van dat mijn IPv6 bij Ziggo zo goed als niet werkt.
https://community.vodafon...28/highlight/true#M352616smiba schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:51:
Heb nu al meer dan een dag last er van dat mijn IPv6 bij Ziggo zo goed als niet werkt.
Eerst heftige packet loss van 40-50% in hun core netwerk (gisterenavond)
[Afbeelding]
Inmiddels gewoon geen IPv6 allocation meer
[Afbeelding]
Vrij vervelend want ik heb wat IPv6 only machines waar ik nu alleen met een omweg bij kan
Coax is het verleden, ook Ziggo gaat over op 100% IP.technoaddict schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 21:45:
Dat geloof ik niet. Ziggo wil over een paar jaar stoppen met coax, dus gewoon vragen! En anders een een Apple TV kopen. DVB-C over coax is geschiedenis, IP is de toekomst.Mini willen ze niet zo makkelijk geven. Dan maar een monteur sturen.
En tot die tijd werkt het nog perfect!ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 00:05:
Coax is het verleden, ook Ziggo gaat over op 100% IP.
Krijg je niet. Alleen in uiterste noodzaak... beetje liegen dan moet het wel lukken.ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 00:05:
Dat geloof ik niet. Ziggo wil over een paar jaar stoppen met coax, dus gewoon vragen! En anders een een Apple TV kopen. DVB-C over coax is geschiedenis, IP is de toekomst.
Is dit al eens officieel aangekondigd? We weten allemaal dat het ooit gaat gebeuren, want het moet. Maar heb volgens mij nog nooit gelezen dat ze er al mee gestart zijn.ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 00:05:
[...]
[...]
Ik weet ook niet in hoeverre de Next al compatibel is om straks met software IP TV te gaan ondersteunen, omdat on demand al wel via UTP gaat.
[ Voor 16% gewijzigd door SirMemeAlot op 13-06-2026 07:25 ]
Ik de praktijk zie je dat langzaam wat zenders verdwijnen van DVB-C. Maar het afschakelen van analoge televisie duurde al meer dan een jaar van regio tot regio. Persoonlijk denk ik dat het nog wel even duurt omdat het best wel gevoelig ligt.SirMemeAlot schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 07:24:
[...]
Is dit al eens officieel aangekondigd? We weten allemaal dat het ooit gaat gebeuren, want het moet. Maar heb volgens mij nog nooit gelezen dat ze er al mee gestart zijn.
Zou aan de andere kant ook voordelen geven voor Ziggo:
- Mensen zonder abonnement kunnen geen televisie meer kijken waar nog signaal op de kabel staat.
- Ze kunnen internet only dan iets goedkoper (of meer aan verdienen) maken want hoeven dan geen kosten meer af te dragen vanwege de standaard tv doorgifte aan de zenders van kabel tv.
- Kunnen van elke tv volgen wie wat kijkt want je hebt altijd een app of decoder nodig.
- Alle bandbreedte kan gebruikt worden voor internet/data.
Oftewel meer inkomsten omdat ze tegenwoordig een huurmodel hebben, terwijl je nu het basispakket op elk apparaat met DVB-C kan kijken zonder daarvoor extra te hoeven betalen. IPTV op eigen apparatuur kijken zal ik het maar niet over hebben, * Raven denkt aan het na juridische druk verwijderde IPTV op je HTPC topicjongetje schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 08:13:
- Kunnen van elke tv volgen wie wat kijkt want je hebt altijd een app of decoder nodig.
[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 13-06-2026 09:35 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het zal mogelijk in fases gaan. Eerst de decoderloze zenders weg, dan het aantal zenders verminderen, dan helemaal weg.CreativeS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 00:18:
En tot die tijd werkt het nog perfect!
Waarom werd ik jarenlang bestookt met mails en telefoontjes, ongevraagd, of ik een Next Mini wilde hebben?Krijg je niet. Alleen in uiterste noodzaak... beetje liegen dan moet het wel lukken.
Of als ik belde voor korting, kreeg ik dat niet of nauwelijks, maar ik kreeg wel altijd extra zenders en een Next Mini aangeboden. Beide heb ik geen interesse in. Ik keek altijd DVB-C en keek terug met Ziggo Go op m'n Apple TV, maar tegenwoordig doe ik alles met de Apple TV. Dus ook zonder DVB-C heb ik geen Next Mini nodig.
Wat mij betreft is DVB-C een USP, maar men ziet dat anders. Boomers willen zappen met de tv zonder (merkbaar) kastje. Gen X is verdeeld. Alles jonger kan prima tv kijken met een app of kijkt geen lineaire tv meer.
Dus het draait alleen om IP!
Daarnaast wordt er door de glasvezelaanbieders een kunstmatige behoefte gekweekt dat iedereen, ook opa en oma die alleen solitaire op de iPad spelen, symmetrisch 1 Gbps of hoger nodig heeft. Dus Ziggo moet mee, dus DVB-C gaat verdwijnen.
Er is geen aankondiging geweest, maar het feit dat de Next Mini geen coax aansluiting meer heeft zegt genoeg.SirMemeAlot schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 07:24:
Is dit al eens officieel aangekondigd? We weten allemaal dat het ooit gaat gebeuren, want het moet. Maar heb volgens mij nog nooit gelezen dat ze er al mee gestart zijn.
De (oude) Next doet alles behalve lineair al via IP, dus kan het met een software update ongetwijfeld helemaal over op IP. Rest de vraag of de wifi volstaat als er geen ethernetkabel ligt...Ik weet ook niet in hoeverre de Next al compatibel is om straks met software IP TV te gaan ondersteunen, omdat on demand al wel via UTP gaat.
Hier werkt Ziggo Go perfect op 2 Apple TV's, 2 iPhones en een iPad. Dus geen enkel probleem met IPTV op eigen apparatuur!Raven schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:33:
Oftewel meer inkomsten omdat ze tegenwoordig een huurmodel hebben, terwijl je nu het basispakket op elk apparaat met DVB-C kan kijken zonder daarvoor extra te hoeven betalen. IPTV op eigen apparatuur kijken zal ik het maar niet over hebben, * Raven denkt aan het na juridische druk verwijderde IPTV op je HTPC topic
"Love Nature", met 4k content komt op de oude next, live (lineair) ook binnen over IP. Dan kan je mooi zien hoeveel internet bandbreedte dat kost: +- 20 Mbit. Reken zelf even uit welke internet snelheid je nodig hebt om op je TV's tegelijkertijd te kunnen kijken.ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:30:
...
De (oude) Next doet alles behalve lineair al via IP, dus kan het met een software update ongetwijfeld helemaal over op IP. Rest de vraag of de wifi volstaat als er geen ethernetkabel ligt...
@W1ck1e
Hoe vaak kijk je 4K streams?
Wij kijken hooguit 2 Ziggo Go streams tegelijk. Geen 4K, maar stel, dan is dat 40 Mbps. Kan ik met 400 Mbps slechts 20 streams tegelijk kijken. Oei!
Wij kijken hooguit 2 Ziggo Go streams tegelijk. Geen 4K, maar stel, dan is dat 40 Mbps. Kan ik met 400 Mbps slechts 20 streams tegelijk kijken. Oei!
Nauwelijks. Mijn punt is dan ook dat je voor tv kijken vaak veel minder nodig hebt dan door bepaalde aanbieders wordt gesuggereerd.ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:40:
@W1ck1e
En via wifi zal het ook wel loslopen
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 13-06-2026 10:45 ]
Uiteindelijk zal het wel IPTV worden, maar ik lees nu alleen maar aannames en daar doe ik helemaal niets mee. Duurt nog jaren en ‘je kan morgen wel dood zijn’. Figure of speech.ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:26:
[...]
Het zal mogelijk in fases gaan. Eerst de decoderloze zenders weg, dan het aantal zenders verminderen, dan helemaal weg.
[...]
Waarom werd ik jarenlang bestookt met mails en telefoontjes, ongevraagd, of ik een Next Mini wilde hebben?
Of als ik belde voor korting, kreeg ik dat niet of nauwelijks, maar ik kreeg wel altijd extra zenders en een Next Mini aangeboden. Beide heb ik geen interesse in. Ik keek altijd DVB-C en keek terug met Ziggo Go op m'n Apple TV, maar tegenwoordig doe ik alles met de Apple TV. Dus ook zonder DVB-C heb ik geen Next Mini nodig.
Wat mij betreft is DVB-C een USP, maar men ziet dat anders. Boomers willen zappen met de tv zonder (merkbaar) kastje. Gen X is verdeeld. Alles jonger kan prima tv kijken met een app of kijkt geen lineaire tv meer.
Dus het draait alleen om IP!
Daarnaast wordt er door de glasvezelaanbieders een kunstmatige behoefte gekweekt dat iedereen, ook opa en oma die alleen solitaire op de iPad spelen, symmetrisch 1 Gbps of hoger nodig heeft. Dus Ziggo moet mee, dus DVB-C gaat verdwijnen.
* Raven is van voor smart tv era uitvoering: Sharp Aquos LC-26SH7 Zwart Zwart en mijn tablet is geen Apple of Android, geen idee hoe goed Ziggo Go op de PineTab (proefkonijnen editie) werkt, nog nooit geprobeerdikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:32:
[...]
Hier werkt Ziggo Go perfect op 2 Apple TV's, 2 iPhones en een iPad. Dus geen enkel probleem met IPTV op eigen apparatuur!
Kijk op die tv met Ziggo Go via uitvoering: Google Chromecast (2015) Zwart zolang die nog ondersteund wordt en als alternatief de streams van een RPi met DVB-C ontvanger die bij moeders is achtergebleven omdat die ook PiHole draait.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als dat jouw punt is: op één Ziggo Next Mini (of ander device met Ziggo Go erop) heb je maximaal 1 stream met maximaal 20 Mbps, dus dat haalt elk wifi netwerk (als je dekking hebt) en kan via het goedkoopste abonnement van elke breedband provider...W1ck1e schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:43:
[...]
Nauwelijks. Mijn punt is dan ook dat je voor tv kijken vaak veel minder nodig hebt dan door bepaalde aanbieders wordt gesuggereerd.
En via wifi zal het ook wel loslopen
Ik ook. Ik heb wel een smart tv, maar die hou ik graag dom (geen ethernet aangesloten of wifi wachtwoord ingevuld): geen reclame. Ik gebruik een Apple TV: geen reclame. Behalve dan in de streaming apps, want die maken reclame voor hun eigen dienst. Maar dar zie je niet in het menu van de Apple TV.
Alleen werkt de Mini niet via "elke andere breedband provider"... op de legale manier werkt Ziggo Go TV ook niet op bijvoorbeeld een Apple TV als je geen Ziggo-verbinding hebt.ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:08:
[...]
Als dat jouw punt is: op één Ziggo Next Mini (of ander device met Ziggo Go erop) heb je maximaal 1 stream met maximaal 20 Mbps, dus dat haalt elk wifi netwerk (als je dekking hebt) en kan via het goedkoopste abonnement van elke breedband provider...
[ Voor 37% gewijzigd door CreativeS op 13-06-2026 13:18 ]
Kun je die garantie geven, of is dat ook een aanname?CreativeS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:14:
Uiteindelijk zal het wel IPTV worden, maar ik lees nu alleen maar aannames en daar doe ik helemaal niets mee. Duurt nog jaren
Ja dat kan. Of je wordt 100+. Wie zal het zeggen?en ‘je kan morgen wel dood zijn’. Figure of speech.
Bottom line:
Als je DVB-C kijkt, vooral blijven doen. Is super kwaliteit, niks mis mee. En je snoept niks van je internet bandbreedte af.
Als je tv wilt kijken waar je geen coax hebt, stop er dan geen tijd en geld in om daar coax aan te leggen, want coax gaat verdwijnen. Ethernet is een betere optie.
Vergeet ook niet dat alle apparatuur voor DVB-C in de lucht houden best wel prijzig is. Dit moet voor elke wijkkast. Terwijl je met IPTV 1 video(aux)core per provincie nodig hebt en je bent er.jongetje schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 08:13:
[...]
Zou aan de andere kant ook voordelen geven voor Ziggo:
- Mensen zonder abonnement kunnen geen televisie meer kijken waar nog signaal op de kabel staat.
- Ze kunnen internet only dan iets goedkoper (of meer aan verdienen) maken want hoeven dan geen kosten meer af te dragen vanwege de standaard tv doorgifte aan de zenders van kabel tv.
- Alle bandbreedte kan gebruikt worden voor internet/data.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Doe dan ook niet zo van die 'sturende' reacties. Heel simpel.ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:14:
Als je tv wilt kijken waar je geen coax hebt, stop er dan geen tijd en geld in om daar coax aan te leggen, want coax gaat verdwijnen. Ethernet is een betere optie.
[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 13-06-2026 13:23 ]
Dat klopt.CreativeS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:14:
[...]
Alleen werkt de Mini niet via "elke andere breedband provider"... op de legale manier werkt Ziggo Go TV ook niet op bijvoorbeeld een Apple TV als je geen Ziggo-verbinding hebt.
[Afbeelding]
Dat doet Ziggo niet slim.
Ze zouden een NL Ziet concurrent kunnen worden als ze de tv dienst abonnementen los zouden verkopen.
Je krijgt het wel werkend, met bijvoorbeeld Tailscale of elke andere VPN-server vanuit huis of Teleport bij Ubiquiti... maar da's officieel niet legaal. Apple TV met Ziggo Go TV gaat wel mee op vakantie in ieder geval, al is het alleen maar even voor de ontspanning voor het slapen gaan.ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:16:
[...]
Dat klopt.
Ze zouden een NL Ziet concurrent kunnen worden als ze de tv dienst abonnementen los zouden verkopen.
Met Tailscale via Vodafone-verbinding (=geen Ziggo zoals op vorige plaatje te zien is) werkt het wel:
[ Voor 29% gewijzigd door CreativeS op 13-06-2026 13:41 ]
Nee toch? In de wijkkast komt al een kant en klaar radio-signaal binnen over een glasvezelkabel. Enige wat de wijkkast doet is de conversie van RF over glasvezel naar RF over coax (en vise versa voor upload). De daadwerkelijke verwerking van het hele RF verhaal zit weer hoger in het netwerk.Jim423 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:14:
[...]
Vergeet ook niet dat alle apparatuur voor DVB-C in de lucht houden best wel prijzig is. Dit moet voor elke wijkkast. Terwijl je met IPTV 1 video(aux)core per provincie nodig hebt en je bent er.
Dat klopt, dit zit hoger in het netwerk. Maar wel apparatuur per wijkkast, je moet natuurlijk ook het signaal per wijk af kunnen regelen. Nu lopen er overigens ook pilots om deze aanvoer ook op IP te regelen samen met het oprekken naar 1800Mhz. Dus ik durf wel te stellen dat we binnen 5 jaar zeker nog niet van DVB-C af zijnRobertMe schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:28:
[...]
Nee toch? In de wijkkast komt al een kant en klaar radio-signaal binnen over een glasvezelkabel. Enige wat de wijkkast doet is de conversie van RF over glasvezel naar RF over coax (en vise versa voor upload). De daadwerkelijke verwerking van het hele RF verhaal zit weer hoger in het netwerk.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Niemand hier heeft een glazen bol. Alleen de Ziggo directie heeft misschien een planning met datums.
Ik verwacht dat er binnen 5 jaar Ziggo klanten zijn die geen DVB-C meer hebben.
Nogmaals, geniet van je DVB-C zolang je het hebt, maar bouw geen coax infrastructuur meer in je huis, zonde van het geld en de tijd.
Ik verwacht dat er binnen 5 jaar Ziggo klanten zijn die geen DVB-C meer hebben.
Nogmaals, geniet van je DVB-C zolang je het hebt, maar bouw geen coax infrastructuur meer in je huis, zonde van het geld en de tijd.
Ik heb net nog de Koka 9TS door het plafond opnieuw gelegd. Zodat ik wat meer ruimte heb om er een 15m singelmode LC-UPC/LC-UPC duplex fiber naast te leggen
Ik weet niet hoe dit met rechten is geregeld. Dit is namelijk niet alleen bij Ziggo maar ook zo bij KPN, Odido, Delta, Youfone, Budget etc.ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:16:
[...]
Dat klopt.
Is toch echt zo. Lees het Ziggo forum er maar op na.ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 00:05:
[...]
[...]
Dat geloof ik niet. Ziggo wil over een paar jaar stoppen met coax, dus gewoon vragen! En anders een een Apple TV kopen. DVB-C over coax is geschiedenis, IP is de toekomst.
Gisteren had ik nog even contact met de Ziggo helpdesk voor iets anders. Vertelde hem het verhaal over het niet hebben van coax naar de huiskamer en dat Ziggo eerder een monteur stuurt dan mij een Mini te geven. Die man bevestigde dat ze dat niet zomaar doen (reden wist hij niet) en de monteur gaat dus coax aanleggen naar de woonkamer. Blijkbaar zijn die mini's niet in grote getalen op voorraad?
Ik ben al 25 jaar bij Ziggo/UPC/Chello/.... en heb maanden geleden m'n contract met 2 jaar verlengd. Jammer dat dit dan weer zo moet.
Dan is het Next Mini push beleid wel omgedraaid! Ik heb ze zo'n twee jaar geleden dringend verzocht om te stoppen met het aanbieden van de mini omdat ik er gek van werd. Ik snap de wens van de vendor lock in, maar ik wil mede daarom geen goedkoop ISP specifiek kastje voor tv.
Laat ze hun tijd en geld liever in goede (tvOS, Google TV, ...) apps stoppen!
Laat ze hun tijd en geld liever in goede (tvOS, Google TV, ...) apps stoppen!
Da's al een tijdje zo hoor. Dat wil wel eens veranderen... net als de windrichting...ikweethetbeter schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:12:
Dan is het Next Mini push beleid wel omgedraaid!
Je had beter je abonnement kunnen stoppen bij je oude woning en voor je nieuwe woning een nieuw abonnement afsluiten. Dan krijg je wel de next mini en meteen een veel hogere korting of welkomstcadeau.
Is dat een Apple-tv specifiek iets? Heb hier geen Ziggo internet, Ziggo Go op mijn Android smartphone via ChromeCast naar tv werkt echter wel.CreativeS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:14:
op de legale manier werkt Ziggo Go TV ook niet op bijvoorbeeld een Apple TV als je geen Ziggo-verbinding hebt.
Oscar Wilde
Moet je uiteraard wel contract vrij voor zijn. Als je nog een lopend contract hebt en wilt opzeggen met als reden verhuizing kan dat alleen als op het nieuwe adres Ziggo niet levert.jongetje schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:19:
Je had beter je abonnement kunnen stoppen bij je oude woning en voor je nieuwe woning een nieuw abonnement afsluiten. Dan krijg je wel de next mini en meteen een veel hogere korting of welkomstcadeau.
Ziggo Go werkt wel buitenshuis, Ziggo Go TV niet.Raven schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:21:
[...]
Is dat een Apple-tv specifiek iets? Heb hier geen Ziggo internet, Ziggo Go op mijn Android smartphone via ChromeCast naar tv werkt echter wel.
Jij cast dus gebruikt Ziggo Go. En daardoor krijg je ook maar een 720p stream. Gebruik je de Ziggo Go TV app op Android TV of tvOS krijg je 1080p (maar die apps werken dus weer alleen op een Ziggo lijn).
Ziggo Go is niet hetzelfde als Ziggo Go TV.Raven schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:21:
Is dat een Apple-tv specifiek iets? Heb hier geen Ziggo internet, Ziggo Go op mijn Android smartphone via ChromeCast naar tv werkt echter wel.
Dat blijkt (zie het bericht boven die van jouCreativeS schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:42:
[...]
Ziggo Go is niet hetzelfde als Ziggo Go TV.
Oscar Wilde
Hij zegt tochRobertMe schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:26:
[...]
Moet je uiteraard wel contract vrij voor zijn. Als je nog een lopend contract hebt en wilt opzeggen met als reden verhuizing kan dat alleen als op het nieuwe adres Ziggo niet levert.
Neem aan dat je maanden geleden ook wist dat hij ging verhuizen. Een huis kopen is vaak een maandenlang proces. Van hypotheek advies (voor je budget) tot huizen kijken, bod doen, hypotheek regelen en als dat allemaal rond is verhuizen.Ik ben al 25 jaar bij Ziggo/UPC/Chello/.... en heb maanden geleden m'n contract met 2 jaar verlengd
En wat betreft de servicemedewerker, soms moet je gewoon de juiste persoon treffen (andere keer nog eens bellen). Of kijken of ze in een winkel meer toegevelijker zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 13-06-2026 19:50 ]
Dat stond me niet bij. Maar idd, wellicht was dat dan niet zo handig. Maar dan nog. Als je "25 jaar klant bent" en van plan bent te blijven (want wellicht nu ook al glasvezel optie maar niet gebruikt etc etc) dan sta je ook nog niet direct stil bij dat als je verhuisd er wel coax in de woonkamer moet zijn, omdat Ziggo geen Next Mini wilt leveren(?!). Iets waar je vooraf nu ook niet echt aan denkt. En zeker, achteraf is het logisch dat er coax naar de woonkamer "moet" zijn. Maar zelfs dan, ga je een huis laten schieten omdat er geen coax naar de woonkamer is? Terwijl Ziggo IPTV kastjes levert?! (Maar toch niet)
Uiteraard heb je dan wel een punt v.w.b. "als je toch verhuisd kun je ook nieuw contract nemen". Maar mogelijk dat Ziggo daar ook op let? Ik weet alleen dat je niet kunt opzeggen en opnieuw afsluiten op dezelfde naam + IBAN, geen idee of ze daarbij nog naar adres kijken. Dus kun je wel op adres A opzeggen en op B afsluiten op dezelfde naam + IBAN? Of er wordt al 25 jaar gebruik gemaakt van het "Ziggo" (/Chello) mailadres dat een "obstakel" is voor over te stappen, dan ga je ook niet opzeggen en op ander adres opnieuw afsluiten.
Dus ja eens, (wellicht) was opzeggen en opnieuw afsluiten op het nieuwe adres beter. Maar dat is gedeeltelijk achteraf (was er coax in de woonkamer of leverde Ziggo zonder probleem de Mini was de vraag hier niet voorbij gekomen) en gedeeltelijk afhankelijk van de situatie (niet "kunnen" opzeggen omdat..., 25 jaar oud mailadres / ...), controles (zelfde naam + IBAN die ook niet op ander adres mag), ....
Ik heb al eens gevraagd of het mogelijk os dat de de next volledig iptv kan dmv een update, het antwoord daarop was "ja". Logisch ook want de hindi zenders en love nature 4k zijn iptv. Niet meer dan logisch dat de next alle andere zenders ook kan weergeven als ze op ip basis worden uitgezonden. De vraag is alleen wanneer dvb-c volledig stopt, niet óf dit gaat gebeuren
Ziggo heeft mijn abbo gecheckt en ik zit nog steeds op het gunstigste tarief voor mijn abonnement 🎉
Ze vragen of ik wil verlengen. Aanbod is nu 6 maanden 10 euro korting.
Is dat het maximale of is er meer uit te halen?
Dit was het eerst bij 1 jaar abo en is toen verlaagd naar 3x10. Er valt hooguit nog een zenderpakket uit te halen..njitter schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:09:
Ziggo heeft mijn abbo gecheckt en ik zit nog steeds op het gunstigste tarief voor mijn abonnement 🎉
Recent nog 6 maanden 10 euro korting gekregen voor 1 jarige verlenging.
[ Voor 19% gewijzigd door Frappuccino op 15-06-2026 19:40 ]
Ja dit is 6x10 bij 2 jaar. Had je die aanbieding telefonisch?Frappuccino schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:39:
Een paar jaar geleden kon ik met minimale moeite 9 x €20 of 6 x €30 korting krijgen bij verlengen met een jaar.Frappuccino schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:39:
De maximale korting die ik ooit heb gehad was 8 x €35 bij verlengen met een jaar.
Nu is 9 x €10 voor velen het maximum haalbare...
Nee, bij 1 jaar. En via de Ziggo Webcare op X.njitter schreef op maandag 15 juni 2026 @ 22:42:
[...]
Ja dit is 6x10 bij 2 jaar. Had je die aanbieding telefonisch?
Voor velen is het maximaal 3x een tientje bij een jaar en 6x een tientje bij twee jaar. 9x een tientje bij één jaar is bijna ongekendikweethetbeter schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:58:
Een paar jaar geleden kon ik met minimale moeite 9 x €20 of 6 x €30 korting krijgen bij verlengen met een jaar.
De maximale korting die ik ooit heb gehad was 8 x €35 bij verlengen met een jaar.
Nu is 9 x €10 voor velen het maximum haalbare...
Het ligt volgens mij geheel aan je situatie. Ik heb KPN koper, Ziggo coax en KPN (voorheen Reggefiber) glasvezel in m'n meterkast. Dus ik heb keuze.CreativeS schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:35:
Voor velen is het maximaal 3x een tientje bij een jaar en 6x een tientje bij twee jaar. 9x een tientje bij één jaar is bijna ongekend
Ruim anderhalf jaar geleden Ziggo met 24 maanden verlengd, met 12 maanden €35 korting.
Daarvoor verschillende keren een jaar verlengd, met wisselende kortingen.
Maar afgelopen april, toen er een contractwijziging was die het opzeggen mogelijk maakte, kreeg ik niks gedaan. Dus als dat een voorteken is... ik bereid me voor op een overstap naar Odido of KPN of een andere aanbieder over 4 maanden!
Dat zeg ik... ervaringen van twee jaar terug betekenen nu helemaal niets. Je krijgt bijna geen kortingen meer anders dan reeds aangegeven. Meeste korting krijg je bij opzeggen en wachten op een aanbieding. De één wil het wel, de ander stapt liever over. Verder tevreden met Ziggo, het werkt allemaal. Twee jaar 2Gb/s met TV Max voor (gemiddeld over de hele periode / 24x 25% korting) €69,- per maand.ikweethetbeter schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:44:
Maar afgelopen april, toen er een contractwijziging was die het opzeggen mogelijk maakte, kreeg ik niks gedaan. Dus als dat een voorteken is... ik bereid me voor op een overstap naar Odido of KPN of een andere aanbieder over 4 maanden!
sinds de wifi pakketten van vorig jaar maart zijn de kortingen erg omlaag gegaan. het kan dus inderdaad dat je 1,5 jaar geleden goeie korting hebt gehad, die tijden zijn nu al 15 maanden voorbij
Hmmmmm. Daarna zijn de kortingen wel weer omhoog gegaan. Maar daar is een ander forum voor:[Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Die bijzondere kortingen zullen dan wel in wéér een ander topic staan. Paar tientjes…Rallye schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:23:
Hmmmmm. Daarna zijn de kortingen wel weer omhoog gegaan.
Hier (Achterhoek) zijn op dit moment alle TV-zenders (Next coax) uitgevallen... internet en opnames werken wel... meer mensen last van?
[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 19-06-2026 13:47 ]
Yep ik ook sommige delen van het land hetzelfde probleemCreativeS schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:46:
Hier (Achterhoek) zijn op dit moment alle TV-zenders (Next coax) uitgevallen... internet en opnames werken wel... meer mensen last van?
Zal wel weer goed komen
Het ging ook niet om het feit of het wel goed zou komen... zo kunnen we alles wel vergoelijken... maar dan ligt het iig niet aan ons thuisbie100 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:12:
Yep ik ook sommige delen van het land hetzelfde probleem
Zal wel weer goed komen
[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 19-06-2026 14:13 ]
Er was een landelijke uitval inderdaad. Issue is weer verholpen en signaal is terug.CreativeS schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:13:
[...]
Het ging ook niet om het feit of het wel goed zou komen... zo kunnen we alles wel vergoelijken... maar dan ligt het iig niet aan ons thuisHier is het alweer opgelost, maar schijnbaar wel landelijk.
Even een zijsprong. Ik besef nu dat een opname maken op een humax op zo'n moment fout gaat. Opnames in de cloud gaan volgens mij echter wel goed (want dat zijn geen opnames maar vinkjes). Ik kijk normaliter via een chromecast apparaat, en dat maakt gebruik van internet. Mocht dat stuk niet werken dan heb ik nog uitwijk naar de Next over coax, maar dat is dan dus alleen live (geen voor en achteruitspoelen)CreativeS schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:46:
Ha! De uitval duurde maar 5 minuten.
---------------
We zijn in april overgestapt naar Ziggo. We zijn vorig jaar verhuisd naar een heel mooie woning (bj 2015), daarvoor 30j sat tv (dvb-s2, alleen fta), en xdsl met 100/30. De nieuwe woning, in een groot appartementkomplex, heeft een whopping 38/5 Mb/s dsl, ziggo en nog steeds geen glas, maar het komt eraan.
Ik ben een echte tv junkie, maar wel een zapper, klassieke lineaire tv
Dus na meer dan 14 maanden streaming gedoe met dsl, wat in pricipe werkte, maar ja.
Dus dacht ik, we proberen het gewoon. Dvb-c voor mij, mijn vriendin heeft niets met tv, 100/25 Mbit/s, internet only, coax wandcontactdozen in 2 kamers, ziggo komt binnen in een kleine technische ruimte binnen de woning. Bijna iederen van de buren heeft ook ziggo, heb niemand gehoord over storingen.
Op een vrijdag middag een ziggo winkel om de hoek binnen gestapt, abonnement genomen (6 maanden 19,75/ 6 maanden 39,50 euro), kon een installatiepakket zo meenemen, meteen een monteur afspraak maken omdat in deze woning nog nooit een ziggo aansluiting aktief was. Op maandag had een heel vriendelijke monteur binnen een half uur: aop vernieuwd (meterkast buiten de woning op de gang), alle kabels van stekkers en splitter/verdeler voodoo vorzien, modem/router aangesloten, alles doorgemeten. Hij stond naast mij toen ik een zender scan op mijn tv deed, daarna heb ik even met een laptop de wifi snelheid gemeten, in alle kamers 103 Mbit/s down, 25,5 up.
Monteur blij, ik blij. Sindsdien genieten wij van stabiel internet en 50 werkende dvb-c zenders. Sagemcom modem kon ik binnen paar minuten voozien van alle wijzigingen voor ons minimalistisch intern netwerk, dns, wifi 2.4 ghz uit, 5 ghz andere naam, upnp uit, wps uit etc
---------------
We zijn in april overgestapt naar Ziggo. We zijn vorig jaar verhuisd naar een heel mooie woning (bj 2015), daarvoor 30j sat tv (dvb-s2, alleen fta), en xdsl met 100/30. De nieuwe woning, in een groot appartementkomplex, heeft een whopping 38/5 Mb/s dsl, ziggo en nog steeds geen glas, maar het komt eraan.
Dus na meer dan 14 maanden streaming gedoe met dsl, wat in pricipe werkte, maar ja.
Dus dacht ik, we proberen het gewoon. Dvb-c voor mij, mijn vriendin heeft niets met tv, 100/25 Mbit/s, internet only, coax wandcontactdozen in 2 kamers, ziggo komt binnen in een kleine technische ruimte binnen de woning. Bijna iederen van de buren heeft ook ziggo, heb niemand gehoord over storingen.
Op een vrijdag middag een ziggo winkel om de hoek binnen gestapt, abonnement genomen (6 maanden 19,75/ 6 maanden 39,50 euro), kon een installatiepakket zo meenemen, meteen een monteur afspraak maken omdat in deze woning nog nooit een ziggo aansluiting aktief was. Op maandag had een heel vriendelijke monteur binnen een half uur: aop vernieuwd (meterkast buiten de woning op de gang), alle kabels van stekkers en splitter/verdeler voodoo vorzien, modem/router aangesloten, alles doorgemeten. Hij stond naast mij toen ik een zender scan op mijn tv deed, daarna heb ik even met een laptop de wifi snelheid gemeten, in alle kamers 103 Mbit/s down, 25,5 up.
Monteur blij, ik blij. Sindsdien genieten wij van stabiel internet en 50 werkende dvb-c zenders. Sagemcom modem kon ik binnen paar minuten voozien van alle wijzigingen voor ons minimalistisch intern netwerk, dns, wifi 2.4 ghz uit, 5 ghz andere naam, upnp uit, wps uit etc
[ Voor 5% gewijzigd door shyblue op 19-06-2026 14:55 ]
Jouw zijsprong klopt.W1ck1e schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:49:
[...]
Even een zijsprong. Ik besef nu dat een opname maken op een humax op zo'n moment fout gaat. Opnames in de cloud gaan volgens mij echter wel goed (want dat zijn geen opnames maar vinkjes). Ik kijk normaliter via een chromecast apparaat, en dat maakt gebruik van internet. Mocht dat stuk niet werken dan heb ik nog uitwijk naar de Next over coax, maar dat is dan dus alleen live (geen voor en achteruitspoelen)
Dit is ook echt één van de weinige storingen die wij in de afgelopen maanden hebben meegemaakt. Mijn vriendin is ook een zapper. Kijkt veel opnames op haar vrije dag, die gaat er gewoon lekker voor zitten. Voor mij mag het er wel uit, doe dan wel NL Ziet of zo... maar ja, happy wife, happy lifeshyblue schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:50:
---------------
Monteur blij, ik blij. Sindsdien genieten wij van stabiel internet en 50 werkende dvb-c zenders.
[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 19-06-2026 14:54 ]
Dvb-c én internet only?shyblue schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:50:
---------------
Dus dacht ik, we proberen het gewoon. Dvb-c voor mij, mijn vriendin heeft niets met tv, 100/25 Mbit/s, internet only.
[ Voor 24% gewijzigd door Rudolfus op 19-06-2026 15:30 ]
Ja. Internet only is inkl. Dvb-c via coax verkabeling. Netwerk id 4444. Het mooie is: ook als internet uitvalt werkt televisie. En Dvb-c is broadcasting (zoals ook dvb-s2), dus eenrichtingsverkeer, geen monitoring van je kijkgedrag, geen privacy problemen. Snel zappen, geen gedoe met apps starten en wachten wachten wachten. Geen extra kastjes. En voor ons met 100/25 mb/s was het ook nog het goedkoopste wat je kon krijgen om dat tv inkl. is.
Lekker belangrijk... verdienen doen ze toch wel aan je want ze bieden je mooie programma's tussen de vele te kijken reclame'sshyblue schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:44:
...geen monitoring van je kijkgedrag, geen privacy problemen...
@shyblue Mooi goedkoop, enkel geen HD bij RTL.
Dan pak je RtlGemistVideoland erbij? RtlGemist is daar nog steeds gratis, alleen account nodig en je krijgt voor zover ik weet 1080p.
Oscar Wilde
Bij de RTL zenders (op ziggo kabel tv via coax) komt de beeldkwaliteit mooi overeen met de kwaliteit van de inhoud.
In het Duits noemen we dat ´Dauerwerbesendung´, soort van permanente reclamezending.
In het Duits noemen we dat ´Dauerwerbesendung´, soort van permanente reclamezending.
@shyblue
Meestal overtreft de beeldkwaliteit de kwaliteit van de inhoud, ongeacht de zender.
Meestal overtreft de beeldkwaliteit de kwaliteit van de inhoud, ongeacht de zender.
Bij de next mini vallen de doelpunten later dan bij kpn glasvezel ik heb ook glasvezel van ziggo kijkt heel vervelend je hoort buren al juichen
Bij ons ook. Ik meen wel dat dat alleen in oud-UPC gebied is waar ze de techniek niet los van elkaar kunnen aanbieden. Sterker nog, zelfs als je alles op zegt hou je TV Dvb-c omdat ze anders een mannetje naar de wijkkast moeten sturen om een individueel adres af te sluiten en die moeite meestal niet nemen.
@el flaco
Kijk via coax als je kunt. En anders overstappen op een andere aanbieder...
De monteur rijdt niet speciaal om een klant af te sluiten. Ze sluiten je wel af als een monteur in de buurt is voor een ander incident. Het kan weken zijn. Maar ook jaren actief blijven. Het hangt er helemaal vanaf of er een reden is voor de monteur om in de beurt te zijn. Woon je op het platteland waar zelden een monteur komt. Meevallertje.DNN!S schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 06:10:
[...]
Bij ons ook. Ik meen wel dat dat alleen in oud-UPC gebied is waar ze de techniek niet los van elkaar kunnen aanbieden. Sterker nog, zelfs als je alles op zegt hou je TV Dvb-c omdat ze anders een mannetje naar de wijkkast moeten sturen om een individueel adres af te sluiten en die moeite meestal niet nemen.
Dat dus (geldt ook gewoon voor f-ziggo gebied, niet alleen f-upc). Soms is er in een EV jaren geen onderhoud en soms meerdere keren per jaar
Ik heb geen coax in de woning alleen glasvezel zowel glasvezel van ziggo als van kpn twee aparte aansluitpunten zijn het verder heel tevreden over ziggo is heel stabiel en haal met wifi ruim 600 zowel up als down (accespoint dat wel)ikweethetbeter schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:19:
@el flaco
Is er geen coax converter in je meterkast (sommige glasaanbieders bieden die mogelijkheid)? Dan heb je idd geen mogelijkheid om DVB-C te gebruiken. En van de IPTV aanbieders is KPN (één van) de snelste, sneller dan Ziggo. En als je 4K kijkt, dan duurt het mogelijk nog langer voordat de eerste pixel op het scherm komt, omdat de hardware net voldoet om dat signaal aan te kunnen maar niet veel over heeft.el flaco schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:42:
Ik heb geen coax in de woning alleen glasvezel zowel glasvezel van ziggo als van kpn
Mijn moeder (75) zit bij ziggo en werd gebeld over een verleng aanbieding maar dan met overstap van mobiel naar Vodafone (ze zit bij Ben). We hebben afgesproken dat als ze een aanbod kreeg ze mij even in de loop neemt. Dus ze vroeg de man in kwestie, nou klinkt interessant stuur maar een offerte door per mail zodat ik het even met mijn zoon kan bekijken. Toen dook het duiveltje op: Nee mevrouw dit aanbod is alleen per telefoon beschikbaar kan ik niet doorsturen naar de mail en u bent toch de baas, niet uw zoon.
Dus toen heeft ze de verbinding verbroken en ziggo teruggebeld voor een klacht.
Al met al treurige business daar als je wel een "fantastisch" aanbod aanbiedt dat "stukken goedkoper" is, maar met even meekijken op de ziggo website terwijl mijn moeder uitlegde wat er aangeboden werd ze duidelijk achteruit in alles ging en ook haar bast bellen kwijt zou raken. En na de actieperiode totaal uitgekleed zou worden.
Maffia toestanden.
Al met al treurige business daar als je wel een "fantastisch" aanbod aanbiedt dat "stukken goedkoper" is, maar met even meekijken op de ziggo website terwijl mijn moeder uitlegde wat er aangeboden werd ze duidelijk achteruit in alles ging en ook haar bast bellen kwijt zou raken. En na de actieperiode totaal uitgekleed zou worden.
Maffia toestanden.
Hollands Nieuwe combi is soms nog wel interessant, maar dit is wel "Wilt U OVERSTAPPEN" hijgerij inderdaad.Barrycade schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:06:
Mijn moeder (75) zit bij ziggo en werd gebeld over een verleng aanbieding maar dan met overstap van mobiel naar Vodafone (ze zit bij Ben). We hebben afgesproken dat als ze een aanbod kreeg ze mij even in de loop neemt. Dus ze vroeg de man in kwestie, nou klinkt interessant stuur maar een offerte door per mail zodat ik het even met mijn zoon kan bekijken. Toen dook het duiveltje op: Nee mevrouw dit aanbod is alleen per telefoon beschikbaar kan ik niet doorsturen naar de mail en u bent toch de baas, niet uw zoon.
Maffia toestanden.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Voor oude mensen lekker op een laag internetpakketje zitten + tv pakket naar wens en eventueel vast bellen. Qua mobiel lekker hollands nieuwe een bundel die passend is. Als je die dingen nu afsluit krijg je bij beiden tot tien euro korting, maar eerst even kijken of oude ziggo pakket niet sowieso goedkoper is. Dat verkopen aan de deur/telefoon moet snel verboden worden
Hollandsnieuwe heeft geen vast bellen. Nu belt mijn moeder toch voornamelijk mobiel, maar een vaste verbinding als back up is wellicht toch ook wel veilig. Maar die gast had onder het motto, lekker goedkoper de vast telefoon er al uitgegooid.giovanni2903 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:08:
Voor oude mensen lekker op een laag internetpakketje zitten + tv pakket naar wens en eventueel vast bellen. Qua mobiel lekker hollands nieuwe een bundel die passend is. Als je die dingen nu afsluit krijg je bij beiden tot tien euro korting, maar eerst even kijken of oude ziggo pakket niet sowieso goedkoper is. Dat verkopen aan de deur/telefoon moet snel verboden worden
Haar contract loopt in oktober af, dus heb haar gezegd dat we dan even rustig gaan kijken. Geen haast en wellicht is er een mooie Black Friday deal. Ze heeft ook glas van Kpn en Odido in de meterkast. Dus we gaan dan wel even kijken.
@Barrycade Je hoeft tegenwoordig geen (dure) vaste lijn bij je provider af te nemen. Kan ook via bijvoorbeeld cheapconnect.
Dat is zo, maar gaat niet om het goedkoop bellen. Meer dat ze een back up heeft voor als haar mobiel niet werkt. Ze is digitaal vaardig maar VOIP is wel een brug te ver.jongetje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:34:
@Barrycade Je hoeft tegenwoordig geen (dure) vaste lijn bij je provider af te nemen. Kan ook via bijvoorbeeld cheapconnect.
Ze gebruikt nu nog een draaitelefoon?Barrycade schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:48:
[...]
Dat is zo, maar gaat niet om het goedkoop bellen. Meer dat ze een back up heeft voor als haar mobiel niet werkt. Ze is digitaal vaardig maar VOIP is wel een brug te ver.
Mijn ouders (intussen de 70 gepasseerd) gebruiken ook al een aantal jaren CheapConnect. Het oude DECT basisstation vervangen door eentje die ook VOIP doet (naast PTSN), "oude" handsets over gezet, en klaar. Hebben ze verder niks van gemerkt (behalve het lagere factuurbedrag en één keer per jaar €9 betalen en evt zo nu en dan opwaarderen).
De "vaste lijn" van Ziggo is ook VoIP. Wordt gewoon door het modem afgehandeld en omgezet naar POTS voor de ouderwetse telefoon. Dat kan je ook met een ander eigen moden, losse converters, of met een VoIP telefoon doen.Barrycade schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:48:
[...]
Dat is zo, maar gaat niet om het goedkoop bellen. Meer dat ze een back up heeft voor als haar mobiel niet werkt. Ze is digitaal vaardig maar VOIP is wel een brug te ver.
Alles kan stuk.
Ik zie wel eens op vlooienmarkten bakken met oude VoIP-telefoons liggen. Zelfs DECT uitvoeringen. Kan ik deze bij mijn ouders installeren en dan met cheapconnect nummer behoudt doen?RobertMe schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:53:
[...]
Ze gebruikt nu nog een draaitelefoon?
Mijn ouders (intussen de 70 gepasseerd) gebruiken ook al een aantal jaren CheapConnect. Het oude DECT basisstation vervangen door eentje die ook VOIP doet (naast PTSN), "oude" handsets over gezet, en klaar. Hebben ze verder niks van gemerkt (behalve het lagere factuurbedrag en één keer per jaar €9 betalen en evt zo nu en dan opwaarderen).
CheapConnect kan inderdaad prima van nummerbehoud doen (komende vanaf Ziggo is mijn ervaring). En DECT is dusdanig een standaard dat als het goed is alle handsets werken met alle basisstations. Waar je alleen op moet letten is dat vaak alle functionaliteit in het basisstation zit en niet in het toestel. Als je een ander bassisstation hebt kan het dus zijn dat menu's, functionaliteiten, ... ineens anders heten, verdwijnen, er extra bij komen, ....4POX schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:32:
[...]
Ik zie wel eens op vlooienmarkten bakken met oude VoIP-telefoons liggen. Zelfs DECT uitvoeringen. Kan ik deze bij mijn ouders installeren en dan met cheapconnect nummer behoudt doen?
Edit:
Voor de volledigheid: CheapConnect rekent wel kosten voor nummerbehoud. Maar met de 5 euro die Ziggo nu rekent voor vaste telefonie haal je die na een paar maand er al weer uit
[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 26-06-2026 11:37 ]
Ik ben mijn ouders aan het trainen. Ze bellen nu outbound met de mobiele telefoon. De vaste lijn hebben ze nu alleen nog voor die paar famille leden die nog niet helemaal begrijpen dat ze mijn ouders ook op een mobiel nummer kunnen bereikenRobertMe schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:36:
[...]
CheapConnect kan inderdaad prima van nummerbehoud doen (komende vanaf Ziggo is mijn ervaring). En DECT is dusdanig een standaard dat als het goed is alle handsets werken met alle basisstations. Waar je alleen op moet letten is dat vaak alle functionaliteit in het basisstation zit en niet in het toestel. Als je een ander bassisstation hebt kan het dus zijn dat menu's, functionaliteiten, ... ineens anders heten, verdwijnen, er extra bij komen, ....
Edit:
Voor de volledigheid: CheapConnect rekent wel kosten voor nummerbehoud. Maar met de 5 euro die Ziggo nu rekent voor vaste telefonie haal je die na een paar maand er al weer uit
Mijn ouders hebben een ‘alles in een’ pakket bij Ziggo. Ik zou ze graag willen overzetten naar Cheapconnect. Hoe doe ik dit? Ik kan nummerbehoud aanvragen maar hoe gaat dat dan met het pakket bij ziggo? Krijgen ze daar een nieuw nummer of moet ik eerst het pakket bij Ziggo omzetten naar een internet (+ tv) pakket en daarna pas nummerbehoud aanvragen?
In het geval van mijn ouders (5, 6 jaar terug) is er bij CC nummerbehoud aangevraagd en als ik mij niet vergis vervolgens vanuit Ziggo bericht gekomen dat telefonie werd opgezegd. Alleen heb ik daarna zelf gebeld om het abo te verlengenIncognitum schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:03:
Mijn ouders hebben een ‘alles in een’ pakket bij Ziggo. Ik zou ze graag willen overzetten naar Cheapconnect. Hoe doe ik dit? Ik kan nummerbehoud aanvragen maar hoe gaat dat dan met het pakket bij ziggo? Krijgen ze daar een nieuw nummer of moet ik eerst het pakket bij Ziggo omzetten naar een internet (+ tv) pakket en daarna pas nummerbehoud aanvragen?
Gracias! Dan kan ik alles eens in gang gaan zetten.
Niet helemaal mee eens. Bij het kiezen van welke diensten je wil afneem, maak je nog steeds keuze in pakketten: alles in 1, internet+tv, alleen internet, alleen tv, alleen vastbellen. Ook op de factuur wordt nog steeds het woord 'pakket' gebruikt en 1 prijs vermeld.RobertMe schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:48:
[...]
In het geval van mijn ouders (5, 6 jaar terug) is er bij CC nummerbehoud aangevraagd en als ik mij niet vergis vervolgens vanuit Ziggo bericht gekomen dat telefonie werd opgezegd. Alleen heb ik daarna zelf gebeld om het abo te verlengen. Maar Ziggo heeft, zeker nu, geen "alles in een" pakket meer zoals ze vroeger hadden. Je kiest gewoon voor internet met optioneel TV en/of telefonie erbij. Telefonie kunnen ze dus prima "weghalen" zonder dat het gevolgen heeft voor een "totaalpakket". Je hebt gewoon een "addon" minder.
Ik had op papier ook een “triple pakket”. Toch was het geen enkel probleem de telefonie separaat op te zeggen. Zonder weer een nieuw contract aan te gaan voor een jaar. Inderdaad door een account aan te gaan bij CC en nummerbehoud aan te vragen. CC vraagt dan aan Ziggo om het nummer over te nemen en dat duurt dan ongeveer een maand. Dat was ongeveer twee jaar geleden. Nooit spijt van gehad.
Technisch gezien is telefonie op dit moment nog steeds onderdeel van je bundel. In de basis moet je absoluut niet telefonie zelf opzeggen bij Ziggo. Je zal dan je nummer verliezen. Je moet dus altijd een porteringsverzoek indienen bij je nieuwe provider. Indien aan de condities voldaan worden voor een porteringsverzoek zal de nieuwe aanbieder Ziggo verzoeken het nummer vrij te geven en het telefonieabonnement bij Ziggo stop te zetten. Ziggo zal op zijn beurt aan de achterkant je bundel aanpassen naar exact dezelfde bundel maar dan zonder telefonie.
Zo heb ik het ook gedaan bij de overstap naar CheapConnect. Wel een Grandstream gekocht, dus ging ik pas na een jaar verdienen, maar werkt prima. uitvoering: Grandstream Networks HandyTone HT801 Je krijgt zelfs een mail als je voicemail hebt.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
/f/image/dTShYphp7wtctFw5EiZz6llU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JOIqvraZCU9jksb6PRCxSKPb.png?f=fotoalbum_large)