VodafoneZiggo schreef op woensdag 16 september 2026 @ 08:18:
@
R4gnax ik moest even gniffelen om de Garfield maandag opmerking. Ik snap dat helemaal en niet fijn dat het inloggen voor jouw ouders totaal niet lukt.
Heb je met de goede tip van @
Jay-B om overstappen naar een e-mailadres en nieuw wachtwoord getest? Of werkt dat ook niet? We staan hier ook voor jou en je ouders klaar om te helpen! Stuur je dan een privébericht met adres + naam en geboortedatum contracthouder? Dan duik ik voor je in de materie en zoek dit voor je uit.
Ik ben ondertussen wat verder. Omschakelen naar inloggen met email adres werktte niet.
Wat wel werktte is om de "wachtwoord vergeten" flow te gebruiken en daarna een nieuw wachtwoord in te stellen. Nu dat nieuwe wachtwoord er in zit is het mogelijk om op de nieuw gedeelde vodafone-ziggo account site in te loggen
en werkt ook Ziggo-Go inloggen weer. Om hele vreemde redenen stond alles standaard op die omgevingen in het
Engels ingesteld waar Mijn Ziggo in het Nederlands is, maar gelukkig kon ik dat voor mijn ouders via de Ziggo Go site regelen, om die tenminste weer Nederlands te krijgen.
Als je je dan afvraagt "hoezo de wachtwoord vergeten flow als je niet met een email adres inlogt?"
Nou- we hebben het gewoon botweg geprobeerd en het resulteerde erin dat er toch een mailtje met een reset link richting het email adres ging waarop factuur-notificaties voor Mijn Ziggo binnenkomen. Ondanks dat we dus
niet met dat adres in kunnen loggen bleek er ergens (gelukkig!) nog wel een koppeling te zijn.
Wat resteert is dat ik na dit alles
nog steeds niet kan instellen om met email adres in te loggen. Als ik dat probeer krijg ik een notificatie dat dat omwille van security redenen niet kan omdat het email adres nog niet gevalideerd is. En om dat te valideren word ik daarna naar de gebruikersnaam/email-adres vergeten flow doorgestuurd. Echter- die doorlopen doet niets. Dat geeft me alleen een mailtje met "je gebruikersnaam waarmee je in kunt loggen is <XYZ>" en dat valideert helemaal niets qua e-mail adres.
Dus daar zit ik nu gestrand.
Ik
hoop dat het gewoon iets is met wijzigingen die nog niet goed doorgepropageerd zijn en dat als ik het de volgende keer weer probeer voor ze, het wel werkt.
Fingers crossed ...
Als je langer abonnee bent krijg je leukere aanbiedingen. Wat ik dus bijv. bij mijn ouders gezien heb die ondertussen in de Diamant klasse zitten omdat ze al jaren abonnee zijn (sinds de @Home tijd) - is dat ze elk jaar een cadeau kunnen kiezen, waaronder nu bijv. een aantal maanden gratis een streaming-dienst. 5, geloof ik. Knap een half jaar voordat je daarna weer een nieuw soortgelijk cadeautje kunt uitpikken. Dat is toch wel een mooie geste hoor.
[
Voor 17% gewijzigd door
R4gnax op 16-09-2026 22:09
]