Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• OttoParts
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-11 19:09
Nou ik ben over naar de 2.2gbit na een telefoontje en nog wat shizzle (ben al heel lang kabel patient), en krijg nog korting ook (Elite abbo had ik). Ik kreeg al vroeg de Sagemcom 2.5gbit, en heb ditto chipset en geschikte kabel.
Gaat als een tierelier; even een paar uurtjes testen met software en dan misschien een modem reboot.
Dik tevreden! Okay, ik heb ook een geschikte straat versterker.. die dingen zijn zeer geschikt om even uit te rusten na alle traffic :P
Bij gebrek aan beter (1 domme medebewoner in het portiek gaf geen toestemming voor glas) ga ik er maar weer voor. We zullen zien in 2026.

p.s. - hier niets gemerkt van een storing, als ik mijn logs lees.
p.p.s. - soft reboot gedaan, en stabiel.
groetz

een prutser,
Rotterdam

[ Voor 7% gewijzigd door OttoParts op 17-11-2025 19:08 . Reden: aanvulling ]

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-11 11:20
W1ck1e schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:49:
[...]
echter van die bult heb ik niks gemerkt.
Toevallig rond 8 uur mijn router geupdate met een nieuwe firmware, dat gaf wel een rood/paars stukje. De algemene storing dus niet.
Het is dat smokeping hier wat zag, maar ik heb er persoonlijk niets van gemerkt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuQjQLPk0xm4s_h5_hp7vD6LsCk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kV4Z4o1X3XO00vsmYozUBnI6.png?f=user_large

• ronvv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:42
Reactie op verkeerde quote, helaas is verwijderen niet mogelijk :(

[ Voor 200% gewijzigd door ronvv op 18-11-2025 12:20 ]

• ronvv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:42
Jef61 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:42:
[...]
Ik heb hier wat uitleg over de terninologie gevonden:
https://community.freedom...gie-rondom-glasvezel/2287

De twee bekendste voorbeelden hiervan zijn DSL en DOCSIS. In zo’n geval zal een modem het inkomende signaal dus omzetten van OFDM (bij DSL) of QAM (bij DOCSIS) naar ethernet, en het uitgaande signaal van ethernet naar OFDM of QAM. Aan de overkant zal de DSLAM / het CMTS precies het tegenovergestelde doen.
Key features of DOCSIS 3.1 modulation
Orthogonal Frequency-Division Multiplexing (OFDM): This is the core technology, which splits the available frequency band into hundreds of narrow, orthogonal subcarriers.
Flexible modulation (Profiles): Each subcarrier can operate with a different modulation order, chosen based on the signal quality in that specific part of the spectrum.
In high-quality areas, higher-order modulations like 4096-QAM are used to pack more data into the signal.
In lower-quality areas, lower-order modulations like QPSK are used for reliability.
Orthogonal Frequency-Division Multiple Access (OFDMA): This is the upstream version of OFDM, which subdivides the upstream channel and allows multiple devices to share the spectrum more efficiently.

QAM modulatie wordt gebruikt bij DOCSIS <= 3.0

[ Voor 8% gewijzigd door ronvv op 18-11-2025 12:36 ]

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
ronvv schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:30:
[...]

Key features of DOCSIS 3.1 modulation
Orthogonal Frequency-Division Multiplexing (OFDM): This is the core technology, which splits the available frequency band into hundreds of narrow, orthogonal subcarriers.
Flexible modulation (Profiles): Each subcarrier can operate with a different modulation order, chosen based on the signal quality in that specific part of the spectrum.
In high-quality areas, higher-order modulations like 4096-QAM are used to pack more data into the signal.
In lower-quality areas, lower-order modulations like QPSK are used for reliability.
Orthogonal Frequency-Division Multiple Access (OFDMA): This is the upstream version of OFDM, which subdivides the upstream channel and allows multiple devices to share the spectrum more efficiently.

QAM modulatie wordt gebruikt bij DOCSIS <= 3.0
Tja, dat bedoel ik, een hele hoop gedoe ;).
Bij glas gewoon native ethernet, alleen een converter nodig of zelfs rechtstreeks je router in.

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:32
Hier krijg ik nergens chat met ziggo aan de gang, niet via de app en ook niet via https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-11 23:00

4POX

Everybody is wired

Theswitch schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:47:
Hier krijg ik nergens chat met ziggo aan de gang, niet via de app en ook niet via https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
Cookies geaccepteerd?

AKA Rinkel weblog

Jef61 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:19:
[...]

Tja, dat bedoel ik, een hele hoop gedoe ;).
Bij glas gewoon native ethernet, alleen een converter nodig of zelfs rechtstreeks je router in.
Oud glas dan. AKA AON. Alleen is het tegenwoordig XGS-PON dat de klok slaat (nieuwe aanleg is XGS-PON, oude PoPs zijn of worden omgebouwd naar "hybride"). En bij XGS-PON is Point to MultiPoint ook een mogelijkheid, dus meerdere klanten op dezelfde vezel. En dan komt er ineens ook veel meer bij kijken (time sharing, encryptie, koppelen ONT op serienummer zodat die juiste profiel krijgt, ...).
De "goude oude tijd" dat je een simpele BiDi SFP(+) module koopt die de juiste golflengtes gebruikt ligt echt al ver achter ons.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@RobertMe Toch is dat wat hier nog steeds actief wordt uitgerold, of bedoel je dat dat tzt ook stopt en later misschien zelfs wordt gemigreerd naar wat anders?

Alles kan stuk.

remco_k schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:45:
@RobertMe Toch is dat wat hier nog steeds actief wordt uitgerold, of bedoel je dat dat tzt ook stopt en later misschien zelfs wordt gemigreerd naar wat anders?
offtopic:
Bij mijn weten leggen alle grote 3 (KPN / Glaspoort, Delta en ODF) aan op basis van XGS-PON. Waarbij in ieder geval KPN / Glaspoort ook daadwerkelijk PtMP toepast. De andere twee leggen wel nog PtP aan meen ik. Waarbij bij PtMP sowieso een PON variant vereist is. En van Delta heb ik al vaker gelezen dat klanten die een abo aanpassing deden "werden over gezet" van AON naar XGS-PON, en ze dus nieuwe ("totaal andere") hardware kregen en een monteur in het PoP de vezel moest om patchen. Of / hoe de andere twee migreren weet ik niet.

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat bij jouw een andere partij de infrastructuur aanlegt / laat aanleggen. Voor zover die kleinere nog niet zijn opgeslokt door de genoemde 3 (bv E-Fiber dat een kleinere partij was die verschillende jaren terug is opgekocht door ik meen ODF).

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

offtopic:
Het is hier e-Fiber / ODF gebied, Glasnet is provider. Ik heb nog geen 2 maanden geleden een nieuwe kabel ergens naar binnen laten graven en die zit met een simpele SFP+ module in de router. Voor zover ik weet is dat in deze gemeente overal identiek. Ook bij de klanten die via b.v. Odido een abbo hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door remco_k op 18-11-2025 23:10 ]

Alles kan stuk.

Het mocht eve ln duren. Maar nadat Glaspoort al maanden aan het graven is in het dorp (en waarschijnlijk al meer dan 75% gehad heeft) nu "eindelijk" de eerste storing van Ziggo :P Bij Delta is het ~3 jaar terug 3x raak geweest (+ meermaals gaslek). Daarna heeft Ziggo "uiteraard" weer vlekkeloos gewerkt. En nu "ineens" weer niet.

Symptomen uiteraard geen internet incl geen signaal volgens het modem, en ook TV (op DVB-C ;)) een geen signaal melding. Familie aan de andere kant van het dorp is dan weer wel nog online (aldus de alerting van de UniFi Controller op mijn VPS).

Edit:
En terwijl ik op "Verstuur" klikt komt de mail binnen dat mijn eigen UniFi spul weer verbonden is met de controller :+. Dan was het een ~20 minuten onderbreking. Wel (heel) snel opgelost dan. Ook gezien de website van Ziggo pas echt net wel de storing meldde. En dus ook geen onderhoud en al een monteur die in een kast aan het rammelen was waardoor iets uit viel. (Zouden die wat namens Glaspoort werken zelf de kabel aan elkaar hebben geplakt? :+)

[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 19-11-2025 15:22 ]

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:13
Dat laatste zou heel goed kunnen. Toen een jaar of zeven geleden hier de hele straat open lag vanwege de vernieuwing van de riolering werden bij de werkzaamheden de coax kabel van mij en de buurman van twee onder één kap doorgehakt. Na korte tijd verscheen er een monteur van BAM die de coax kabels weer aan elkaar lastte. Bij navraag vertelde de monteur dat hij gecertificeerd was om Ziggo coax kabels te repareren maar dat deze actie geheel buiten Ziggo om ging. De uitvoerder van de hele operatie heeft eigen gecertificeerde monteurs achter de hand voor dit soort gevallen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Roetzen schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:58:
De uitvoerder van de hele operatie heeft eigen gecertificeerde monteurs achter de hand voor dit soort gevallen.
Dat is lonend als je vaak kabels doorgraaft :+
Roetzen schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:58:
Dat laatste zou heel goed kunnen. Toen een jaar of zeven geleden hier de hele straat open lag vanwege de vernieuwing van de riolering werden bij de werkzaamheden de coax kabel van mij en de buurman van twee onder één kap doorgehakt. Na korte tijd verscheen er een monteur van BAM die de coax kabels weer aan elkaar lastte. Bij navraag vertelde de monteur dat hij gecertificeerd was om Ziggo coax kabels te repareren maar dat deze actie geheel buiten Ziggo om ging. De uitvoerder van de hele operatie heeft eigen gecertificeerde monteurs achter de hand voor dit soort gevallen.
Dat zou uberhaupt wel mooi zijn dan.

Maar..., toen Delta hier bezig is geweest heb ik in ieder geval gezien dat een Ziggo monteur (kleding + auto) in het gat bij de buren in de stoep stond (maar toen was ik weg geweest en zelf geen problemen ervaren "daarvoor" (onderweg) als na binnenkomst). En later zijn er dan 2 of 3 storingen geweest die volgens mij wel echt langer duurde (uur?+) waarbij ik ik meen ook minimaal 1 keer iemand van Ziggo in het gat heb gezien.

Maar nu net opgelost binnen ~20 minuten lijkt mij gewoon te kort als nog iemand van Ziggo moet komen aanrijden. Maar zou dan wel kunnen dat deze partij ("Tisol") hier en daar dan monteurs heeft rondlopen (als in, vaak zijn ze op 3, 4 plekken de stoepen aan het open graven, dus het kan zomaar dat daar ook ergens iemand bij is die deze werkzaamheden kan doen en dus binnen een paar minuten ter plaatse is).

Edit:
Voor het volledige plaatje: bij Delta werden de werkzaamheden gedaan door MiH-GmhH. Volledig andere partij dus.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 19-11-2025 16:09 ]

• Roetzen
Het lijkt me op zich niet onlogisch dat grote gevestigde ondernemingen als BAM een overeenkomst hebben met Ziggo dat ze in dit soort gevallen eigen (daarvoor gecertificeerde) monteurs mogen inzetten om de schade snel te kunnen herstellen. Ik kan me daarbij ook voorstellen dat Ziggo bij de “cowboys” wat terughoudender is met het aangaan van zulke overeenkomsten….

Roetzen schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:33:
Het lijkt me op zich niet onlogisch dat grote gevestigde ondernemingen als BAM een overeenkomst hebben met Ziggo dat ze in dit soort gevallen eigen (daarvoor gecertificeerde) monteurs mogen inzetten om de schade snel te kunnen herstellen. Ik kan me daarbij ook voorstellen dat Ziggo bij de “cowboys” wat terughoudender is met het aangaan van zulke overeenkomsten….
De vraag is dan natuurlijk wat cowboys zijn en wat niet. Sure, Tisol rijdt nu met busjes met een NL kenteken, en is een Nederlands bedrijf, maar daarmee is ook alles gezegd. Die twee wat een week of twee terug de kabel van de stoep naar de voordeur hebben "gebracht" sprak 1 Engels van, en ze kwamen (beide? geen idee eigenlijk) uit Georgie. MiH is dan een Duitse partij, maar de auto's hadden ik meen een SL kenteken (Slowakije of Slovenië? dat staat me in ieder geval nog bij dat ik er bij dacht :P). En ook daarbij kon je blij zijn als er in het hele "clubje" 1 iemand was die aanspreekbaar was (Engels / Duits). En die wat de glasvezel van Delta binnen heeft gebracht kwam dan weer uit Montenegro.

• Roetzen
@RobertMe wie de cowboys zijn? Dat is in dit geval aan Ziggo om te bepalen. Het gaat om wie er aan de coax mag sleutelen en die coax is van Ziggo. Dus Ziggo bepaalt. Simpel toch?

Edit. Zo’n overeenkomst waarbij de veroorzaker van de schade eigen monteurs mag inzetten om de schade aan de coaxkabel te herstellen kan in het voordeel van beide partijen uitpakken. Al was het alleen maar omdat het meestal sneller gaat. Maar dan moet her wel goed gaan. De monteur van BAM die ik aan het werk zag wist duidelijk wat ie deed en hij had het goede gereedschap en de goede spullen. Dus dat zat wel goed. Maar een cowboy die een slechte las maakt die over vijf jaar gaat lekken en problemen geeft, daar is Ziggo niet bij mee want de klant die het probleem krijgt is die cowboy al lang vergeten en Ziggo krijgt de schuld. .
Dus als ik Ziggo was zou ik met BAM geen probleem hebben maar Tisol zou ik geen toestemming geven aan de coax werken. 😉

[ Voor 68% gewijzigd door Roetzen op 19-11-2025 18:29 . Reden: Aanvulling ]

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:44
RobertMe schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:20:
(Zouden die wat namens Glaspoort werken zelf de kabel aan elkaar hebben geplakt? :+)
dit ja, ik kom de gekste dingen tegen. kroonsteentjes bijvoorbeeld... kijk dus even naar je down en upstream waardes of de uncorrectables op 0 blijven. als het netjes blijft dan zal een ziggomonteur het hebben gefixt. is het signaal helemaal ruk dan zijn ze zelf lopen prutsen geweest

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

giovanni2903 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:29:
[...]

dit ja, ik kom de gekste dingen tegen. kroonsteentjes bijvoorbeeld... kijk dus even naar je down en upstream waardes of de uncorrectables op 0 blijven. als het netjes blijft dan zal een ziggomonteur het hebben gefixt. is het signaal helemaal ruk dan zijn ze zelf lopen prutsen geweest
Aangezien ik het modem in eerste instantie niet kon bereiken (+ "geen internet" dan) deze een trap gegeven, om vervolgens weer wel in te kunnen loggen en te zien dat er geen signaal was.

Momenteel (na ~4 uur uptime dus) 52 uncorrectables op kanaal 1 (en 8 correctables). Verder max 5 correctables over de rest. Behalve de OFDMA kanalen, 14255 en 67690 daarop (correctable dus, uncorrectable is 0). Maar volgens mij is OFDMA altijd al crap geweest. (Met de "IPv6 in bridge" optie de antieke Cisco modem only laten vervangen door de Ubee UC1318ZG, vervolgens natuurlijk crappy signaal en vervolgens hebben ze de eveneens antieke AOP vervangen en een nieuwe kabel op de post gedaan).

• giovanni2903
ik zou het even in de gaten houden, mocht je ooit problemen krijgen weet je waar het probleem zit (voordat ziggo naar je eigen apparatuur gaat wijzen) :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
giovanni2903 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:29:
[...]

Ader in elkaar haken en duct tape er om... En gauw weer begraven...

404 Signature not found

• Roetzen
SMSfreakie schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:18:
[...]

Ader in elkaar haken en duct tape er om... En gauw weer begraven...
Dat is gegarandeerd vragen om problemen Als het nou nog Telco Tape was…😩

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
giovanni2903 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:42:
ik zou het even in de gaten houden, mocht je ooit problemen krijgen weet je waar het probleem zit (voordat ziggo naar je eigen apparatuur gaat wijzen) :p
Ik moet zeggen, toen ik 2 maanden geleden problemen had door wat achteraf een slecht "gerepareerde" kabel bleek ter hoogte van de 3 jaar geleden aangelegde glasvezel in de straat, kwam ik erachter dat Ziggo mij al een paar keer een mail had gestuurd, dat er iets mis was met mijn aansluiting. Die mailtjes waren ondergesneeuwd tussen de factuurmails die ik ook nooit lees, maar ze benaderden mij dus juist pro-actief over de slechte verbinding.

Ziggo doet een paar keer per jaar een signaaltest, las ik ergens, en ik had inderdaad met tussenpozen van 3 of 6 maanden een paar mails gehad. Al voordat ik zelf merkte dat de verbinding af en toe haperde.

Dus waar ik niet tevreden ben over hoe men zakelijk gezien met bestaande klanten omgaat, ook tijdens mijn vertrek (om 4 uur 's nachts de verbinding er al gooien om maar wat te noemen), zijn mijn ervaringen met de teschnische ondersteuning gewoon goed. Ook aan de telefoon met de helpdesk gaf men aan dat er storing in het signaal zat, en dat men een monteur ging sturen.

iRacing Profiel

• beezjeh
  • Laatst online: 19:08
Net mezelf laten overzetten naar Wifi Extra Groot. Ik betaalde net geen 62 euro voor de 1.1Gb-variant en nu dus 60 euro.

S24 Ultra op WiFi 7 is keurig qua snelheid. Nu even wachten op mijn 2.5Gbit netwerkadapter voor mijn computer en dan kijken of dat ook goed werkt.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vpzP4ww/Screenshot-20251120-153804-ASUS-Router.jpg

Ik wil al helemaal niet beginnen over hun blijvende behandeling van jarenlange vaste klanten. Aanbod: 3 maanden 10 euro per maand bij een 1 jarig contract en 9 maanden 10 euro bij een 2 jarig contract.

En dan klagen in de media dat vaste klanten weglopen. Het is dat ik niet weg kan vanwege mijn oude Vodafone abonnement, anders was ik ook allang weg bij Ziggo.
Voor de helft? :P

Ik heb hier nog niks concreets van het 2Gbit/s abo voorbij zien komen. Vind het dus an zich wel interessant om te zien dat het met een wifi 7 modem/router is en die prima de 2Gbit/s haalt. En dat de upload dan 200Mbit/s (stond denk ik ook nog niet in het frontpage artikel alhier?).
Het prijs, verlengen, korting, ... stukje hoort dan idd wel in dat andere topic.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik geef het alleen maar aan voordat men hier weer uit hun panty springt... doe ermee wat je wilt :+

• beezjeh
RobertMe schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:16:
[...]

Voor de helft? :P

Ik heb hier nog niks concreets van het 2Gbit/s abo voorbij zien komen. Vind het dus an zich wel interessant om te zien dat het met een wifi 7 modem/router is en die prima de 2Gbit/s haalt. En dat de upload dan 200Mbit/s (stond denk ik ook nog niet in het frontpage artikel alhier?).
Het prijs, verlengen, korting, ... stukje hoort dan idd wel in dat andere topic.
Abonnement is beschikbaar.

Mijn apparatuur is overigens de laatste Ziggo Sagemcom aangesloten op de 2.5g wan poort naar mijn router een Asus Gt-BE19000 10g wan poort.

Upload was 120 zo ver ik had begrepen, geen idee of Ziggo zakelijk hoger was?
Alleen in bepaalde gebieden toch? Ze zullen er vast aanpassingen voor moeten doen waardoor het gefaseerd wordt uitgerold.
Mijn apparatuur is overigens de laatste Ziggo Sagemcom aangesloten op de 2.5g wan poort naar mijn router een Asus Gt-BE19000 10g wan poort.
Ah right. Gewoon het "oude" modem dus? Alleen heb je zelf dan een wifi 7 router er achter. Ik dacht dat het gepaard ging met een nieuw modem/router met wifi 7.
Upload was 120 zo ver ik had begrepen, geen idee of Ziggo zakelijk hoger was?
En ik lees slecht :X Ik dacht 190 te lezen, maar is 119 :F.

• Kingjohn55
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:45
Ik heb hier een brief van Ziggo en een nieuw modem waarin ik 2Gbit/s zou moeten krijgen.
een utp cat6 kabel en een 2,5Gbit netwerkkaart reeds aangesloten , krijg nu maximaal 1Gbit/s .
Nergens staat wanneer het ingaat .
diverse keren gebeld met 1200 ook is er een monteur geweest die direct aan het nieuwe Sagem modem ook "maar"1Gbit/s heeft gemeten en die mij een ander modem beloofde.
Een medewerker van de helpdesk wist mij te vertellen dat ik uniek was want ze leverden maar maximaal 1Gbit/s.
Een andere vertelde mij dat het aan de wifi 5 pods zou kunnen liggen .
Een andere stuurt mij vandaag een Cat6 utp kabel en twee wifi 6 Pods op .
Zeer teleurstellend allemaal.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOoO4panBAIPIdxD61mb4KJoOvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdMz2wtP6JsxqwzBp5jQAiaL.jpg?f=fotoalbum_large

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:34:
En ik lees slecht :X Ik dacht 190 te lezen, maar is 119 :F.
Het abonnement krijgt de naam Wifi Extra Groot en heeft een uploadsnelheid van 120Mbit/s.
nieuws: Ziggo kondigt 2Gbit/s-abonnement aan voor 60 euro per maand

• beezjeh
RobertMe schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:34:
[...]

Alleen in bepaalde gebieden toch? Ze zullen er vast aanpassingen voor moeten doen waardoor het gefaseerd wordt uitgerold.

[...]

Ah right. Gewoon het "oude" modem dus? Alleen heb je zelf dan een wifi 7 router er achter. Ik dacht dat het gepaard ging met een nieuw modem/router met wifi 7.
Via hier op zich te zien op basis van je postcode, https://www.ziggo.nl/internet/internet-only

Klopt, mijn modem staat in bridge en mijn eigen router doet de rest.

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21:27
Weet iemand of wanneer je het installatiepakket op een pakketpunt laat bezorgen je je hiervoor moet legitimeren bij het ophalen?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:38
nafofella schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:14:
Weet iemand of wanneer je het installatiepakket op een pakketpunt laat bezorgen je je hiervoor moet legitimeren bij het ophalen?
Ben je bang dat iemand anders er mee aan de haal gaat ?
Nederlanders van 14 jaar of ouder moet zich kunnen legitimeren in de openbare ruimte (als politie er naar vraagt). Dus als het goed is heb je wel zo'n bewijs bij je.

• SMSfreakie
  • Niet online
beezjeh schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:41:
[...]

Via hier op zich te zien op basis van je postcode, https://www.ziggo.nl/internet/internet-only

Klopt, mijn modem staat in bridge en mijn eigen router doet de rest.
ah hier nu ook 2gbits beschikbaar idd.. alleen jammer dat het maar 20mbit extra upload oplevert (voor nu) anders was het veel interessanter (thans voor mij)

ook hier de Sagecom gewoon in bridge.. alleen nog een extra switch er achter.. omdat de NIC in mijn server alleen 1 en 10gigabit kan en geen 2.5 :') #luxeprobleem

404 Signature not found

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kingjohn55 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:36:
Ik heb hier een brief van Ziggo en een nieuw modem waarin ik 2Gbit/s zou moeten krijgen.
een utp cat6 kabel en een 2,5Gbit netwerkkaart reeds aangesloten , krijg nu maximaal 1Gbit/s .
diverse keren gebeld met 1200 ook is er een monteur geweest die direct aan het nieuwe Sagem modem ook "maar"1Gbit/s heeft gemeten en die mij een ander modem beloofde.
Een medewerker van de helpdesk wist mij te vertellen dat ik uniek was want ze leverden maar maximaal 1Gbit/s.
Zeer teleurstellend allemaal.[Afbeelding]
Ik heb je vraag even verhuisd naar dit topic, dan is de kans wat groter dat je antwoord krijgt.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik weet niet welk modem je nu hebt, maar ik kan mij herinneren dat ik ooit een Ziggo modem had waar volgens mij maar 1 lan poort (ik dacht lan4) op zat die 2,5Gb was en de andere 3 waren 1Gb. Dus daar zou je nog even naar kunnen kijken.

Edite, zoals hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AILMjy8PZ21EX8wN3HLturbmUa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11z8dCb1cKj9bx6jkJ2EkwWh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 20-11-2025 17:45 ]

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:29
Heb je al eens op Ziggo.nl/speedtest een snelheidstest gedaan? Ik was daar laatst op en ze doen nu ook een Speedtest direct op modem en op je apparaat. Dus dan kan je kijken of het abonnement al actief is. Je kan ook in Mijn Ziggo kijken wel abonnement er actief moet zijn als je het zeker wil weten.

• giovanni2903
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door giovanni2903 op 20-11-2025 18:56 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

Als je de kabel aansluit staat bij je netwerkadapter wel dat de link-speed 2500/2500 Mbps is?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• giovanni2903
nafofella schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:14:
dit moet inderdaad, zelf ook gedaan begin dit jaar. best logisch gezien het wel om waarde-producten gaat

• giovanni2903
zodra je het modem hebt geinstalleerd gaat ook de nieuwe snelheid in, dit kun je zien in mijnziggo en de monteur kan dat ook gewoon zien. de meetapparatuur van de monteur heeft alleen maar 1gbit/s poort, dus succes met 2gbit/s meten... pods of geen pods, die hebben niks met bedraade snelheid om je modem te maken. je kunt inderdaad in de instellingen van je pc zien of je een linksnelheid hebt van 2,5gbit/s als deze op die poort van het modem zit aangesloten met een cat6 of hoger kabel.

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

HaikoW

International man of mystery

[b]beezjeh schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:26:
Het modem dat bij het 2g abonnement wordt meegeleverd heeft dus een 2,5g wan poort maar is er nog een (of meerdere) 2.5g lan poort beschikbaar? Of zijn alle lan poorten 1g?

• CreativeS
  • Niet online
WAN-poort op een Sagemcom? Nee, 4 LAN-poorten waarvan 1x 2.5Gb/s en 3x 1Gb/s.

• beezjeh
HaikoW schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 00:32:
[...]

Het modem dat bij het 2g abonnement wordt meegeleverd heeft dus een 2,5g wan poort maar is er nog een (of meerdere) 2.5g lan poort beschikbaar? Of zijn alle lan poorten 1g?
Zoals CreativeS aangeeft is er maar één 2.5g poort, dus via hier een switch met 2.5g poorten of een router.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00
Ik weet niet of dit het juiste forum is voor mijn vraag. Mocht deze fout staan dan lees ik wel waar hij zou moeten staan.
Ik heb een Sonos systeem in combinatie met ziggo. Wanneer ik radio luister via TuneIn dan valt af en toe de “verbinding” weg. Dan start alles weer opnieuw op alsof je de radio voor het eerst aan zet.
Er zit geen logica in, soms gaat het uren goed een andere keer is het meerdere keren per uur.
Ik ervaar geen wifi problemen met andere apparaten. Iemand enig idee hoe ik dit probleem zou moeten onderzoeken?

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:33
chippie777 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:52:
Ik weet niet of dit het juiste forum is voor mijn vraag. Mocht deze fout staan dan lees ik wel waar hij zou moeten staan.
Ik heb een Sonos systeem in combinatie met ziggo. Wanneer ik radio luister via TuneIn dan valt af en toe de “verbinding” weg. Dan start alles weer opnieuw op alsof je de radio voor het eerst aan zet.
Er zit geen logica in, soms gaat het uren goed een andere keer is het meerdere keren per uur.
Ik ervaar geen wifi problemen met andere apparaten. Iemand enig idee hoe ik dit probleem zou moeten onderzoeken?
hebben mijn ouders ook.
Zelf heb ik het soms dat het alarm de radiozender niet kan laden.

Soms staat een zender meerdere keren op TuneIn dan wil het wel eens helpen om een andere te kiezen. Maar bij mijn ouders heeft dat nog niet geholpen
RobertMe schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:20:
Het mocht eve ln duren. Maar nadat Glaspoort al maanden aan het graven is in het dorp (en waarschijnlijk al meer dan 75% gehad heeft) nu "eindelijk" de eerste storing van Ziggo :P Bij Delta is het ~3 jaar terug 3x raak geweest (+ meermaals gaslek). Daarna heeft Ziggo "uiteraard" weer vlekkeloos gewerkt. En nu "ineens" weer niet.

Symptomen uiteraard geen internet incl geen signaal volgens het modem, en ook TV (op DVB-C ;)) een geen signaal melding. Familie aan de andere kant van het dorp is dan weer wel nog online (aldus de alerting van de UniFi Controller op mijn VPS).

Edit:
En terwijl ik op "Verstuur" klikt komt de mail binnen dat mijn eigen UniFi spul weer verbonden is met de controller :+. Dan was het een ~20 minuten onderbreking. Wel (heel) snel opgelost dan. Ook gezien de website van Ziggo pas echt net wel de storing meldde. En dus ook geen onderhoud en al een monteur die in een kast aan het rammelen was waardoor iets uit viel. (Zouden die wat namens Glaspoort werken zelf de kabel aan elkaar hebben geplakt? :+)
Hmm... Alweer geen internet, maar nu wel TV (DVB-C).

Het begon al met dat ik wakker werd met mails van de UniFi controller dat zaken offline waren (geweest, maar mails ook van dezelfde minuut). En vanaf nu rond een uur of 10 niks meer. Gekke is ook dat vervolgens het modem (Uber UBC1318ZG) altijd vast loopt / onbereikbaar is (192.168.100.1). Vervolgens even van de stroom gehaald (en gezien dat de down- en upstream lampjes groen brandde, online was helemaal uit, net zoals..., die er onder (LAN/..., en telefoon is sowieso ongebruikt)). Maar nu komt die nog steeds niet up. Web interface doet het dan weer wel, en/maar die bleef eerst lang hangen op "Ranging downstream" en nu weer "Ranging upstream".

Denk fan toch dat ze afgelopen week de kabel geraakt hebben en met ducttape aan elkaar geplakt :X.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00
commentator schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:58:
[...]

hebben mijn ouders ook.
Zelf heb ik het soms dat het alarm de radiozender niet kan laden.

Soms staat een zender meerdere keren op TuneIn dan wil het wel eens helpen om een andere te kiezen. Maar bij mijn ouders heeft dat nog niet geholpen
Andere “zenders” vertonen dit verschijnsel ook. Met het streamen van spotify heb ik dit nooit. Misschien toch niet ziggo gerelateerd?

• SMSfreakie
  • Niet online
Mijn lijn lijkt nou ook down te zijn.. Of down geweest en nu een ander ip.. Maar goed dan maar even niet remote access tot thuis

404 Signature not found

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
chippie777 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:38:
[...]

Andere “zenders” vertonen dit verschijnsel ook. Met het streamen van spotify heb ik dit nooit. Misschien toch niet ziggo gerelateerd?
Tunein is niet erg stabiel, via kpn heb ik ook geregeld dat het vastloopt.

• giovanni2903
RobertMe schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:32:
[...]

Hmm... Alweer geen internet, maar nu wel TV (DVB-C).

Het begon al met dat ik wakker werd met mails van de UniFi controller dat zaken offline waren (geweest, maar mails ook van dezelfde minuut). En vanaf nu rond een uur of 10 niks meer. Gekke is ook dat vervolgens het modem (Uber UBC1318ZG) altijd vast loopt / onbereikbaar is (192.168.100.1). Vervolgens even van de stroom gehaald (en gezien dat de down- en upstream lampjes groen brandde, online was helemaal uit, net zoals..., die er onder (LAN/..., en telefoon is sowieso ongebruikt)). Maar nu komt die nog steeds niet up. Web interface doet het dan weer wel, en/maar die bleef eerst lang hangen op "Ranging downstream" en nu weer "Ranging upstream".

Denk fan toch dat ze afgelopen week de kabel geraakt hebben en met ducttape aan elkaar geplakt :X.
gewoon een gratis monteur laten komen die de kabel van beide kanten pulst ;)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
Tune In was bij mij ook niet erg stabiel in 't begin op m'n HK Citation. Sinds ik een extra access point erbij heb gevraagd van Ziggo is het wel stabiel. Denk dat er gewoon teveel apparaten op het modem waren aangesloten via wi-fi op de Connectbox. Zou bij jullie misschien ook het probleem kunnen zijn? Daarnaast heb ik m'n 2,4 GHz en 5 GHz netwerken unieke SSID's gegeven, dat zou ook nog kunnen helpen. Dit hielp bij mij iig vooral voor de slimme stekkers en lampen.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 22-11-2025 13:52 ]

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 23:44
Ik ban afgelopen week overgestapt van KPN naar Ziggo, ik heb alleen wat problemen met mijn wifi. Bijvoorbeeld het casten van mijn telefoon naar mijn tv. Als ik dit doe via youtube is er niets aan de hand en ziet mijn telefoon mijn tv direct, als ik echter Disney + wil casten kan mijn telefoon mijn tv niet vinden. Ik snap niet hoe dit kan, heeft iemand een idee?
giovanni2903 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:45:
[...]

gewoon een gratis monteur laten komen die de kabel van beide kanten pulst ;)
Nah, lijkt mij een groter probleem en dus niet iets waarvoor ze bij mij hoeven te zijn. Waarbij het dus vast gerelateerd zal zijn aan de werkzaamheden van Glaspoort (en dat is ook niet bij mij in de straat terwijl er wel een straatkast/eindversterker schuin tegenover staat. Stuk eindversterker woning zal dus wel prima zijn).

Intussen staat de storing ook sinds 10:34 op de website. Tegen half 1 bleek de boel weer te werken, met even na 1 uur nog een "dip" van een paar minuten. Lijkt mij toch een sterke indicatie dat er nu wel fatsoenlijk gewerkt wordt, en er afgelopen week mogelijk wat prutswerk door de "glasvezel gravers" is gedaan (al dan niet soortgelijk aan de eerdere posts hier dat de boel aan elkaar is gemaakt net wat ducttape).

• Roetzen
RobertMe schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 10:32:
[...]

Als blijkt dat dat inderdaad het geval is, dan verdienen die cowboys door Radar of een soortgelijk consumentenprogramma genadeloos aan de schandpaal genageld te worden. Plus een fikse boete voor beschadiging van andermans eigendommen en poging tot verhullen daarvan. Want dit is natuurlijk veel kwalijker dan het pure beschadigen alleen.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:29
Als ik op mijn adres kijk als een nieuwe klant kan ik voor het 2gigbit abonnement kiezen. Maar als ik naar mijn abonnement wijzigen kijk kan ik maar tot 1gbit (wifi groot).

Hebben jullie dit ook?
menzo schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:29:
Als ik op mijn adres kijk als een nieuwe klant kan ik voor het 2gigbit abonnement kiezen. Maar als ik naar mijn abonnement wijzigen kijk kan ik maar tot 1gbit (wifi groot).

Hebben jullie dit ook?
Wat staat er bovenaan de (nieuwe klant) pagina? Bij mij staat er "Op dit adres is 1000Mbit/s beschikbaar" of iets dergelijks. Maar idd, ik zat eerder vandaag even te kijken en zag ook "Wifi Extra Groot" er bij staan.

• menzo
  • Laatst online: 17:29
RobertMe schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:40:
[...]

Wat staat er bovenaan de (nieuwe klant) pagina? Bij mij staat er "Op dit adres is 1000Mbit/s beschikbaar" of iets dergelijks. Maar idd, ik zat eerder vandaag even te kijken en zag ook "Wifi Extra Groot" er bij staan.
Bij mij staat daar: Op jouw adres is tot 2000 Mbit/s downloadsnelheid haalbaar via het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo. Zo ben je bij ons nu al klaar voor de toekomst.
Verder onder kan ik ook het 2gbit/s abonnement kiezen.

Maar als ik inlog en snelheid wijziging aanklik kan ik alleen mijn snelheid omlaag brengen en niet omhoog naar 2gbit/s.
menzo schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:44:
[...]

Bij mij staat daar: Op jouw adres is tot 2000 Mbit/s downloadsnelheid haalbaar via het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo. Zo ben je bij ons nu al klaar voor de toekomst.

Maar als ik inlog en snelheid wijziging aanklik kan ik alleen mijn snelheid omlaag brengen en niet omhoog naar 2gbit/s.
Ah right. Dan is dan net wat anders dan ik zie. Bij mij staat op die gewone pagina op de website uberhaupt niet dat 2Gbit/s beschikbaar is, maar zie ik dus wel het Extra Groot pakket staan.

Als bij jou bovenaan de pagina voor nieuw te bestellen staat dat 2Gbit/s beschikbaar is (en het pakket vervolgens ook in de lijst staat) dan zou ik idd ook verwachten dat je het moet kunnen bestellen als je ingelogd bent. Ook gezien andere Tweakers het ook al hebben uit een abo wijziging (/aanbod vanuit Ziggo?). Het is dus niet alsof ze het initieel alleen aanbieden aan nieuwe klanten of zo.

Maar wellicht dat je het met een belletje wel gewoon kunt afsluiten? Bij de introductie van de Wifi pakketten was het toen ook niet mogelijk om via de website over te stappen naar het soortgelijke pakket (bv Start en Start XL van resp 200 en 400 Mbit/s kon je niet over stappen naar Middel van 400Mbit/s dat goedkoper dan beide was. En van Giga kon je ook niet overstappen naar Groot, noch van Basic (/Basis?) naar Klein). Terwijl dat via een telefoontje wel kon. Initieel ogenschijnlijk nog zonder contractverlenging? Hoewel ik dat zelf wel heb gedaan met verlenging + korting toen. Later is dat aangepast en kon de Internet => Wifi overstap nog alleen in combinatie met een nieuw contract (en kan de overstap niet als je nog een contract hebt).
menzo schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:44:
[...]

Je kan op dit moment nog niet zelf je pakket aanpassen naar 2 Gbps. Wanneer het voor jou beschikbaar is kan je wel bellen en dan kan een medewerker het voor je aanpassen.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:21
Jay-B schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:15:
[...]

Je kan op dit moment nog niet zelf je pakket aanpassen naar 2 Gbps. Wanneer het voor jou beschikbaar is kan je wel bellen en dan kan een medewerker het voor je aanpassen.
Het probleem is dat met verschillende browsers je wel of geen 2 Gbps kunt bestellen.
Dan refresh je weer en dan is het weer 1000 Mbps of 1200 Mbps zakelijk. Beetje kansloos dit weer allemaal.
Biedt het aan of niet. Ik wilde graag 2.2 Gbps zakelijk testen, maar ik sta echt op het punt om nu op te zeggen.
Ik test graag, maar ik ben dat gelieg en/of onkunde zo zat.
neeecht schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:59:
[...]
Biedt het aan of niet. Ik wilde graag 2.2 Gbps zakelijk testen, maar ik sta echt op het punt om nu op te zeggen.
Ik test graag, maar ik ben dat gelieg en/of onkunde zo zat.
Hoe bedoel je testen? Je zult de snelheid heus wel halen, je bedoelt Ziggo sponsoren door extra te betalen voor een incidenteel geval dat wat exta snelheid handig is?

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:21
jongetje schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:12:
[...]

Hoe bedoel je testen? Je zult de snelheid heus wel halen, je bedoelt Ziggo sponsoren door extra te betalen voor een incidenteel geval dat wat exta snelheid handig is?
Nee gewoon voor de leuk.
Kijken wat de praktijk snelheid is. 2.5 Gbps port testen etc... 1-2 maandjes.
En dan bellen voor opzeggen of backup lijn abo. Zo laag mogelijk.

Ik zie wel. Maar ik denk sinds 1998 geen A2000/Chello/UPC/Ziggo meer.

KPN 1-4 Gbps werkt super natuurlijk. En elke maand up/downgraden werkt wel.
@neeecht Ziggo werkt niet met maandcontracten als je nu nog geen Ziggo hebt. Dus zorg er dan wel voor dat je geen jaarcontract aan gaat.

Maar iedereen zijn hobby 😀.

Die snelheid haal je wel, dat hoef je niet te testen. Anderd zou (kan) Ziggo het niet verkopen.

• giovanni2903
RobertMe schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 14:28:
[...]

Nah, lijkt mij een groter probleem en dus niet iets waarvoor ze bij mij hoeven te zijn. Waarbij het dus vast gerelateerd zal zijn aan de werkzaamheden van Glaspoort (en dat is ook niet bij mij in de straat terwijl er wel een straatkast/eindversterker schuin tegenover staat. Stuk eindversterker woning zal dus wel prima zijn).

Intussen staat de storing ook sinds 10:34 op de website. Tegen half 1 bleek de boel weer te werken, met even na 1 uur nog een "dip" van een paar minuten. Lijkt mij toch een sterke indicatie dat er nu wel fatsoenlijk gewerkt wordt, en er afgelopen week mogelijk wat prutswerk door de "glasvezel gravers" is gedaan (al dan niet soortgelijk aan de eerdere posts hier dat de boel aan elkaar is gemaakt net wat ducttape).
dat zou kunnen ja, dingen verhullen zijn ze goed in (heb er genoeg voorbeelden van)..

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:44
Weer een update/ervaring.
Na de automagische snelheidswijziging heb ik uiteindelijk toch problemen ervaren met het oude modem (wegvallende verbinding docsis communicatie gedoe), ik heb een nieuw modem ontvangen en dat is opgelost.

Algoed, ik heb een mailtje gehad met een kleine 90 euro korting bij verlenging. Op zich een goede ontwikkeling dat je als klant daar verder zelf niet meer achteraan hoeft te zitten.
Dus klik:
Je kunt je pakket nu niet wijzigen
Openstaande wijziging
Nu heb ik dus klaarblijkelijk (weer) een spookbestelling staan, met ingangsdatum 07-05-2026.
Het is en blijft ook echt een zooitje bij deze toko.

Edit: na 40 minuten in de wacht is het wat duidelijker. Ik krijg een lege doos toegestuurd voor het oude modem dat naar de milieustraat moet. Maar door black friday kan dat langer dan 2 weken duren aldus de supportmedewerker.
N.b. als ik kijk naar ticketdatum zijn die 2 weken al wel gepasseerd, daarbovenop heb ik dus wel een brief gehad dat het oude modem naar de milieustraat kon.
Dan maar geen verlenging. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Raymond P op 24-11-2025 14:07 ]

- knip -

• Beetjes
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Hebben jullie dit ook?
exact dit zelf ook ondervonden
(correctie; nadat ik dit had neergezet. staat er nu toch weer 1gigbit. vorige week meerdere dagen 2 geweest , toch maar bellen eventueel idd)

[ Voor 17% gewijzigd door Beetjes op 24-11-2025 14:46 ]

iRacing Profiel

• beezjeh
Kwestie van even telefonisch bellen voor een snelheidwijziging, kan niet online Wifi Extra Groot, modem krijgt direct een herstart en klaar.

• ffk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53

ffk

Zijn er hier mensen die WiFi Extra Groot hebben? Ik ben benieuwd naar de snelheid die jullie halen via WiFi 6E. Mijn netwerkadapter zegt dat 2402 Mb het maximale zou zijn. Dit is het maximale dat ik eruit krijg via WiFi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yhq-cqAn0OWZztJJAWBtju_1mhM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/91SyHLlAbUZP7UiBvpaqGzwe.jpg?f=user_large
Ik overweeg om weer naar WiFi Groot te gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door ffk op 24-11-2025 17:57 ]

• ffk

ffk

Hebben jullie dit ook?
Dit had ik ook, maar ik heb het eenvoudig via de chat kunnen afsluiten. Ze boden mij het aan voor 50 euro per maand (de eerste zes maanden), maar mijn contract zou wel met 12 maanden verlengd worden. Mij is beloofd dat ik na een maand alweer naar WiFi start zou kunnen, indien deze snelheid toch wat teveel van het goede zou blijken te zijn.

• beezjeh
ffk schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:54:
Zijn er hier mensen die WiFi Extra Groot hebben? Ik ben benieuwd naar de snelheid die jullie halen via WiFi 6E. Mijn netwerkadapter zegt dat 2402 Mb het maximale zou zijn. Dit is het maximale dat ik eruit krijg via WiFi:
[Afbeelding]
Ik overweeg om weer naar WiFi Groot te gaan.
In mijn geval op Wi-Fi 7.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vpzP4ww/Screenshot-20251120-153804-ASUS-Router.jpg

• giovanni2903
niet eens de volledige 2140mbit? ik zou klantenservice lastig vallen ;p

• beezjeh
Dit is overigens een snelle test op mijn tablet S8+ op WiFi 6e.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9S8tTwv/Screenshot-20251125-022535-ASUS-Router.jpg

• SMSfreakie
  • Niet online
Hier dan wel geen 2gbit abbo.. Maar lokaal haal ik met wifi 7 gewoon ruim 2gbits/sec

Beperking is eerder de 2.5gbe ethernet wat er achter hangt....

404 Signature not found

• ffk

ffk

beezjeh schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 02:30:
Dit is overigens een snelle test op mijn tablet S8+ op WiFi 6e.

[Afbeelding]
Maar is het dus wél mogelijk om de volle 2 Gbit via WiFi 6E te halen? Ik neem aan dat je je eigen router achter het modem van Ziggo hebt hangen want 802.11ac/ax is het hoogste wat ik kan instellen op het Sagemcom-modem en heb daarbij ook het hoogste 5Ghz-kanaal gekozen.
Is het niet zo dat je tablet de 6Ghz-band gebruikt?
Wat ik mij eigen afvraag is of het überhaupt mogelijk om met het Sagemcom-modem de volle 2Gbit via WiFi te halen of moet ik allemaal extra apparatuur aanschaffen? Ik ben helaas niet meer zo goed op de hoogte van de laatste techniek zoals ik vroeger was, dus misschien dat het een domme vraag is.

[ Voor 36% gewijzigd door ffk op 25-11-2025 10:42 ]

• beezjeh
ffk schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:29:
[...]

Maar is het dus wél mogelijk om de volle 2 Gbit via WiFi 6E te halen? Ik neem aan dat je je eigen router achter het modem van Ziggo hebt hangen want 802.11ac/ax is het hoogste wat ik kan instellen op het Sagemcom-modem en heb daarbij ook het hoogste 5Ghz-kanaal gekozen.
Is het niet zo dat je tablet de 6Ghz-band gebruikt?
Wat ik mij eigen afvraag is of het überhaupt mogelijk om met het Sagemcom-modem de volle 2Gbit via WiFi te halen of moet ik allemaal extra apparatuur aanschaffen? Ik ben helaas niet meer zo goed op de hoogte van de laatste techniek zoals ik vroeger was, dus misschien dat het een domme vraag is.
Ik heb inderdaad een router im gebruik en Sagemcom staat in bridge.

• wlmpie
  • Laatst online: 23:40
Waarom wil je 2Gbit via wifi? Omdat het kan? Of heb je daadwerkelijk een toepassing waarbij je deze snelheid nodig hebt?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:22
wlmpie schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 23:32:
Waarom wil je 2Gbit via wifi? Omdat het kan? Of heb je daadwerkelijk een toepassing waarbij je deze snelheid nodig hebt?
Waarom heb ik een mobiele telefoon nodig, als mensen mij willen bellen, wachten ze maar tot ik thuis ben.

Er zijn genoeg use cases voor. VR streaming, meerdere apparaten tegelijk die hoge bandwidth nodig hebben, backups maken (alleen is dat bij Ziggo niet mogelijk met die snelheid ivm lage upload).

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• W1ck1e
Koldur schreef op woensdag 26 november 2025 @ 06:59:
...

Er zijn genoeg use cases voor. VR streaming, meerdere apparaten tegelijk die hoge bandwidth nodig hebben, backups maken (alleen is dat bij Ziggo niet mogelijk met die snelheid ivm lage upload).
Ik begrijp dat als je VR streamt dat draadloos wil doen, maar is meer dan 200 MByte per seconde niet HEEL ERG VEEL ?

• CreativeS
  • Niet online
Wat maakt het uit waar iemand het voor wil hebben? Het is toch niet jouw portemonnee? Leef en laat leven.

• Raymond P
Het maakt ook niets uit, hardstikke tof natuurlijk die vooruitgang.

Misschien begin ik gewoon oud te worden en dingen te missen, maar zijn er daadwerkelijk situaties waarbij zulke snelheden een voordeel bieden op een enkel device?
(Los van de voordelen voor eventuele load op het netwerk)

- knip -

• CreativeS
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 26 november 2025 @ 07:52:
Het maakt ook niets uit, hardstikke tof natuurlijk die vooruitgang.

Misschien begin ik gewoon oud te worden en dingen te missen, maar zijn er daadwerkelijk situaties waarbij zulke snelheden een voordeel bieden op een enkel device?
(Los van de voordelen voor eventuele load op het netwerk)
Heb je helemaal gelijk in, ik heb er ook geen redenen voor om dit abonnement te nemen... en ik hoef ook niet het snelste, het nieuwste, het duurste... maar men moet eens stoppen met: "Dat heb je toch helemaal niet nodig?", "En wat doe je de andere 23 uur en 55 minuten met die snelheid?", "Ik ben de afgelopen maanden tijdens het downloaden niet boven de 50Mb/s uitgekomen, dus ook jij hebt het écht helemaal nergens voor nodig."

Elke keer weer hetzelfde riedeltje. En nu... een lekker bakkie Illy Guatemala :)

• Raymond P
@CreativeS Nee, niets van dat.

De vraag is oprecht. :)

- knip -

• CreativeS
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:39:
@CreativeS Nee, niets van dat.

De vraag is oprecht. :)
Nee, ik heb het ook niet over jou... maar wat ik opnoem is wel vaak het scenario. Het mondt (na de redenen waarom je het wél wil hebben) altijd wel weer uit op een 'prekenfestijn'.

• Raymond P
Dat lees ik inderdaad ook vaak genoeg. Mja met die insteek volgt er geen innovatie natuurlijk.

- knip -

Dat is het gewoon. Soms onwetendheid (mijn wifi is lamgzaam dus neem een sneller wifipakket) en vaak omdat het kan. Veel mensen denken dat je met gamen of thuiswerken een snelle verbinding nodig hebt. En de providers doen graag mee want de marge is veel groter op de snelste pakketten. Kijk maar naar Odido die de prijzen van de "langzamere" (100 en 400Mbps) heeft verhoogd.

Maar als iemand graag thuis extra wil betalen zodat die ene keer wat extra snelheid is, prima. Is beetje net als dat je met een Dacia net zo snel bent als met een Ferrari omdat je overal toch maar 100kmu mag rijden.
(Daarmee bedoel ik te zeggen dat de andere kant ook continue een dergelijke snelheid moet leveren).

Ik heb grote bedrijven aan op zakelijk glasvezel aangesloten en die hadden vaak een 1Gbps en soms een 2Gbps (wat al uitzonderlijk was). En zelfs een VO school waar in de pauze vollop de mobieltjes werden gebruikt ging dat prima met 1 Gbps (en ruim duizend leerlingen).

Je kunt voor thuis allemaal uitzonderlijke sitautiee bedenken waarom je meer dan 100Mbps nodig hebt. Maar alleen die grote game update is lekker met een gigabit lijntje. En sneller is de interface van de PS5 en Xbox niet....
Raymond P schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:46:
Dat lees ik inderdaad ook vaak genoeg. Mja met die insteek volgt er geen innovatie natuurlijk.
Er is en zal komende jaren echt geen toepassing komen voor consumenten dat je meer dan 100Mbps nodig hebt. Er wordt juist vollop ingezet op compressie. Zoals Netflix is maar 1 a 2Mbps voor een HD stream. Ik ga echt niet mijn provider sponsoren door 20euro extra per maand te betalen en dat er dan ergens innovatie vandaan komt? Welke innovatie dan?

[ Voor 43% gewijzigd door jongetje op 26-11-2025 08:55 ]

• CreativeS
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:46:
En ik snap de redenen van beide kanten... en iedereen mag zijn mening ventileren, al worden bepaalde meningen wel wat kort gehouden omdat daar dan weer sneller reports voor worden ingediend. Dan wordt 'sneller' ingegrepen onder het mom van: "we moeten niet de sfeer verzieken." Pak dan in beginsel die 'angel' alvast weg ;)

Maar goed, ik ga weer eens kijken waarom het hier weer trager aanvoelt. Even het modem opnieuw starten. Ze merken zeker dat ik de boel heb opgezegd :+

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 26-11-2025 08:58 ]

• Raymond P
jongetje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:50:
[...]

Er is en zal komende jaren echt geen toepassing komen voor consumenten dat je meer dan 100Mbps nodig hebt. Er wordt juist vollop ingezet op compressie. Zoals Netflix is maar 1 a 2Mbps voor een HD stream. Ik ga echt niet mijn provider sponsoren door 20euro extra per maand te betalen en dat er dan ergens innovatie vandaan komt? Welke innovatie dan?
Nee hoor, ik heb soms (al dan niet kort) zeker wel meer dan dat nodig tijdens het streamen van een film.
En imho zou dat gangbaar mogen worden, want het verschil is ontiegelijk groot bij fatsoenlijke producties.

Maareh dat was nu exact niet mijn vraag. :)

- knip -

• Raymond P
CreativeS schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:56:
[...]

En ik snap de redenen van beide kanten... en iedereen mag zijn mening ventileren, al worden bepaalde meningen wel wat kort gehouden omdat daar dan weer sneller reports voor worden ingediend. Dan wordt 'sneller' ingegrepen onder het mom van: "we moeten niet de sfeer verzieken." Pak dan in beginsel die 'angel' alvast weg ;)

Maar goed, ik ga weer eens kijken waarom het hier weer trager aanvoelt. Even het modem opnieuw starten. Ze merken zeker dat ik de boel heb opgezegd :+
Oh soms vergeet ik hoe strak er tegenwoordig gemodereerd kan worden.
Het was iig niet bedoeld als discussiepunt. Meer een korte vraag vanuit nieuwsgierigheid naar wat ik mogelijk gemist heb het afgelopen jaar.

- knip -

* knuppel, hoenderhok *

Gezien de vraag specifiek over wifi ging. Dan snap ik het nu al helemaal niet. Als je 2Gbit/s nodig hebt doe je dat toch lekker over een kabeltje.

* RobertMe zag vanmorgen dat blijkbaar een access point weer aan het bitchen is en op 100Mbit/s draait (brakke kabel/stekker/...?). Kans dat ik het daadwerkelijk merk is nihil. Simpelweg omdat ik geen downloads doe op telefoon/tablet. En op laptop is die vaak via USB-C op het scherm aangesloten en die heeft ethernet aangesloten. Waarbij door USB3.2 er of maar ~400Mbit/s over USB kan of DisplayPort met compressie gebruikt moet worden :X.

Edit:
Wat ik dus voornamelijk bedoel. Ja, er zijn toepassingen voor hogere netwerk/internet snelheden. Denk bv ook aan externe backups, selfhosting en een website draaien in huis, Jellyfin/Plex/... buiten de deur. Maar al die zaken doe je weer (vaak) niet over wifi maar via een bedraad apparaat. Dus "2Gbit/s nodig" is al een niche "2Gbit/s over wifi" is al een niche binnen een niche.

[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 26-11-2025 10:32 ]

• ffk

ffk

Nee, ik had die snelheid echt niet nodig en het was meer een impulsaankoop. Zojuist heb ik telefonisch mijn pakket verlaagd naar WiFi Groot (eerste 6 maanden €45) en haal netjes via de speedtest 1020Mb/101Mb. Met het modem van Ziggo is het volgens mij onmogelijk om 2Gbit via WiFi te halen. Volgens ChatGPT is op het 5ghz-kanaal 128 in praktijk maximaal 1,2-1,5Gb mogelijk en dat kwam aardig overeen met mijn bevindingen. De 6Ghz-band wordt door het Sagemcom-modem niet ondersteund.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:22
W1ck1e schreef op woensdag 26 november 2025 @ 07:44:
[...]

Ik begrijp dat als je VR streamt dat draadloos wil doen, maar is meer dan 200 MByte per seconde niet HEEL ERG VEEL ?
200MByte (=1600Mbit) is veel, maar als je met twee mensen wilt streamen in een huis, is dat zo gehaald op goede kwaliteit. Ik stream, over het algemeen lokaal, op 800Mbit, als je hoge kwaliteit wilt halen, is het echt fijn zo hoog mogelijk te kunnen streamen.

Blijkbaar zijn een hoop mensen hier niet op de hoogte van de verschillende toepassingen die er voor zijn en alleen maar vanuit de eigen bubbel reageren. Terwijl er een hoop buiten hun beleefwereld bestaat ;)

Waar ik mij voor de rest wel achter schaar, is dat voor dergelijke snelheden in verreweg de meeste usecases bekabeld de beste optie is. VR streamen is daar een uitzondering op, maar misschien mis ik persoonlijk ook andere Wi-Fi use cases omdat ik er persoonlijk niet bekend mee ben.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• W1ck1e
Koldur schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:24:

200MByte (=1600Mbit) is veel, maar als je met twee mensen wilt streamen in een huis, is dat zo gehaald op goede kwaliteit. Ik stream, over het algemeen lokaal, op 800Mbit, als je hoge kwaliteit wilt halen, is het echt fijn zo hoog mogelijk te kunnen streamen.
...
Met een kort door de bocht berekening kom je wel uit op veel data per seconde bij VR streamen. Dat had ik eerder kunnen doen. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door W1ck1e op 27-11-2025 08:24 ]

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:03
Inmiddels al anderhalf jaar geen klant meer bij Ziggo, maar de Ziggo Go app werkt gewoon nog?! Bij meer mensen het geval?

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:05
Sinds twee dagen weer terug bij Ziggo. Gistermiddag al een keer uitval en momenteel zit ik ook zonder internet. Regio zuid-Limburg. Meer mensen last van?

15:00 En weer terug. Ben benieuwd of dir aanhoudt of toeval is.

[ Voor 17% gewijzigd door Incognitum op 27-11-2025 15:00 ]

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:29
Incognitum schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:57:
Sinds twee dagen weer terug bij Ziggo. Gistermiddag al een keer uitval en momenteel zit ik ook zonder internet. Regio zuid-Limburg. Meer mensen last van?

15:00 En weer terug. Ben benieuwd of dir aanhoudt of toeval is.
Je kan altijd je signaalwaardes even posten, dan kunnen we dat toeval uitsluiten :)
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen