• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:00
Hi Experts!

Heb zojuist de Ziggo Next Mini binnen gekregen. Deze heb ik een jaar geleden al eerder gehad en toen was het nog niet mogelijk om dit apparaat te bedienen met de LG Magic Remote, dus via HDMI-CEC.

Is dit inmiddels mogenlijk en hoe zou ik dat moeten instellen ?

Wat is het alternatief, 2 afstandbedieningen?

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CreativeS schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:01:
[...]

Modem in bridge en eigen router plaatsen, is vaak nog uitgebreider ook :)
ikweethetbeter schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:12:
@TripleQ

Technische oplossingen zijn leuk, maar afspraken maken werkt misschien beter? En als dat niet lukt het apparaat van de kamer halen.
Beide reacties zullen wel kloppen.

Maar het ging mij er meer om dat Ziggo ineens functionaliteit weghaalt uit hun modems zonder dit ten minste te communiceren. Zeker een onderdeel wat met "veiligheid" te maken heeft.

Ben blijkbaar niet de enige die het mist.

https://community.vodafon...en-verdwenen/td-p/1816325

[ Voor 9% gewijzigd door TripleQ op 06-05-2026 20:23 ]

TripleQ schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:22:
[...]

[...]

Beide reacties zullen wel kloppen.

Maar het ging mij er meer om dat Ziggo ineens functionaliteit weghaalt uit hun modems zonder dit ten minste te communiceren. Zeker een onderdeel wat met "veiligheid" te maken heeft.

Ben blijkbaar niet de enige die het mist.

https://community.vodafon...en-verdwenen/td-p/1816325
MAC-filtering zit er nog steeds in als je zo graag veiligheid erbij wil halen… inschakeltijden niet meer nee. Maar goed, de uitleg waarom staat er ook…

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:58
volledig beheer met uitgebreide instellingen moet je niet van een provider modem verwachten, het is (helaas) niet anders

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
ESPN wordt volledig geïntegreerd in Ziggo abonnement. Abonnement wordt € 2,50 duurder.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:42
Rivanov schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 06:21:
ESPN wordt volledig geïntegreerd in Ziggo abonnement. Abonnement wordt € 2,50 duurder.
Het is bizar dat ik moet meebetalen aan een pakket dat ik niet gebruik. Die 'gratis' periode bij een nieuw contract is simpelweg een sigaar uit eigen doos om prijsverhogingen te maskeren. Je krijgt als klant geen keuze; ESPN zit er standaard in, of je het nu wilt of niet. Zelf heb ik momenteel een 12-maandencontract tot begin augustus voor het 'Wi-Fi Middel'-pakket (400 Mbit/s) inclusief TV Start. Ik kijk interactieve tv via een CI+ 1.3-module en betaal daar nu € 61,50 per maand voor.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Rivanov schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 06:21:
Ziggo-klanten krijgen standaard alle eredivisiewedstrijden in pakket, abonnement wordt duurder

"Leuk" joh, ik heb helemaal niks met voetbal maar mag wel €2,50 extra gaan dokken... 8)7 (+ De jaarlijkse inflatie verhoging natuurlijk/denk ik)

• CarlCox
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-05 22:35
Ik ben er heel blij mee en ga nu overstappen van KPN naar Ziggo.

• pdj73
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:15
Gisteren net mijn contract verlengd voor een jaar zonder de inflatiecorrectie. Komt er straks nog bij. Zoals ik het lees krijgt iedereen die dus nu nog een contract heeft de zenders er gratis bij.

Top geregeld

• monic39
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:17
Is die 2,50 extra verhoging bovenop de inflatiecorrectie? Ik gruwel van voetbal. Ik snap de redenatie niet. Er lopen heel veel klanten weg, want te duur en vervolgens gaan ze de abonnementen duurder maken...

Ik heb miv eind mei een abo afgesloten bij ziggo met actietarief. Weet niet zo goed wat dit voor mij betekent maar zet mij wel aan het denken voor alle andere niet sportliefhebbers.
monic39 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 07:56:
Is die 2,50 extra verhoging bovenop de inflatiecorrectie? Ik gruwel van voetbal. Ik snap de redenatie niet. Er lopen heel veel klanten weg, want te duur en vervolgens gaan ze de abonnementen duurder maken...

Ik heb miv eind mei een abo afgesloten bij ziggo met actietarief. Weet niet zo goed wat dit voor mij betekent maar zet mij wel aan het denken voor alle andere niet sportliefhebbers.
Dat staat toch prima beschreven in het artikel in het AD, je behoud binnen je contractperiode de prijs zoals afgesproken.

Ik snap de redenatie van Ziggo wel, zo wordt het voor klanten die ESPN wel willen kijken onderaan de streep een stuk goedkoper. En in de contracten met ESPN is bedongen dat de providers voor elke klant kosten afdragen, ongeacht of die het kijken. En zo kan Ziggo die kosten 1op1 doorbelasten zonder risico hoeveel klanten ESPN daadwerkelijk afnemen. De vraag zal zijn hoeveel klanten hier daadwerkelijk voor blijven en binnenkomen. Voor de niet voetballiefhebbers zoals ik is het dat Ziggo nog onaantrekkelijker wordt dan ze al waren.

• pdj73

Bij mij staat het erbij dat per 1 juli de prijs wordt verhoogd met de inflatiecorrectie
pdj73 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 08:08:
[...]

Bij mij staat het erbij dat per 1 juli de prijs wordt verhoogd met de inflatiecorrectie
Inflatiecorrectie mag volgens de algemene voorwaarden. Het aanbod en de prijs veranderen (zoals de 2,50 voor espn) mag niet zonder de mogelijkheid om op te zeggen. Maar die klanten zijn sowieso al vrij om maandelijks op te zeggen.

Ben benieuwd naar de cijfers van Q3 en Q4 hoeveel abonnees er daadwerkelijk mee worden aangetrokken.

• pdj73
jongetje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 08:16:
[...]

Inflatiecorrectie mag volgens de algemene voorwaarden. Het aanbod en de prijs veranderen (zoals de 2,50 voor espn) mag niet zonder de mogelijkheid om op te zeggen. Maar die klanten zijn sowieso al vrij om maandelijks op te zeggen.
Algemeen bekend.

[ Voor 3% gewijzigd door pdj73 op 09-05-2026 08:26 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 08:16:
[...]
Ben benieuwd naar de cijfers van Q3 en Q4 hoeveel abonnees er daadwerkelijk mee worden aangetrokken.
Hoe wil je dat zien in de kwartaalcijfers? Daar staat toch geen reden bij waarom een klant heeft gekozen voor Ziggo of er is weg gegaan, daar kun je alleen maar naar gissen dan.

Persoonlijk denk ik dat Ziggo de verkeerde keus heeft gemaakt om iedereen €2,50 extra te laten betalen om voetbal te kunnen kijken. Er zijn zat klanten die helemaal niks om voetbal geven. Maar er zijn ook nog eens zat mensen die voetbal wel leuk vinden,, maar helemaal niet zitten te wachten om een hele wedstrijd te kijken, die kijken veel liever de samenvatting op zondag avond. Maar al deze klanten gaan straks wel €2,50 extra betalen voor iets wat ze helemaal niet gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 09-05-2026 08:57 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:59
Van der Berg schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 06:54:
[...]

Het is bizar dat ik moet meebetalen aan een pakket dat ik niet gebruik. Die 'gratis' periode bij een nieuw contract is simpelweg een sigaar uit eigen doos om prijsverhogingen te maskeren. Je krijgt als klant geen keuze; ESPN zit er standaard in, of je het nu wilt of niet. Zelf heb ik momenteel een 12-maandencontract tot begin augustus voor het 'Wi-Fi Middel'-pakket (400 Mbit/s) inclusief TV Start. Ik kijk interactieve tv via een CI+ 1.3-module en betaal daar nu € 61,50 per maand voor.
Mijn 24 maanden contract loopt nog tot ongeveer augustus 2027, dus zo lang nog niet deze prijsverhoging. Prima, maar wel de inflatiecorrectie, zoals bekend.

Een pakket is "alleen maar" een aantal zenders. Met TV max heb ik genoeg zenders die niet bekijk maar waar ik onder de streep wel voor betaal. Dat is niet bizar, zo is het nu eenmaal. De verschillende streamingsdiensten zijn naar mijn mening ontstaan omdat veel kijkers alleen wilden betalen voor dingen die ze wilden zien. Kijk eens hoe dat heeft uitgepakt ;) Oftewel betalen voor een zender die je niet kijkt is nog niet zo erg. Maar dit is een compleet pakket dat waar je dan misschien geen interesse in hebt.

btw: ik heb de afgelopen week de 4 seizoenen van "Welcome to Wrexham" gekeken. Op disney. Ik denk dat de voetbalfans die serie net zo zien als de Formule1 fans kijken naar "Drive 2 Survive". Ik kijk geen voetbal, maar deze serie vind ik wel leuk. Toch even: zitten de wedstrijden van Wrexham in espn ?
Om de wedstrijden van Wrexham te zien moet ik klant van Viaplay worden. Dat doe ik dan maar niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 09-05-2026 13:16 ]

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-05 17:50
Zou het toevoegen van ESPN Compleet en de prijsverhoging ook gaan gelden voor klanten die zonder kastje kijken naar het ongecodeerde pakket, wat Ziggo "Kabel TV" noemt?
@jack2 Nee, uiteraard geldt nog steeds de inflatiecorrectie maar je krijgt deze kanalen en dus ook de extra verhoging niet.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:54
Van der Berg schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 06:54:
[...]

Neen, je mag meebetalen aan het pakket. Na je contractperiode is het een keuze om te blijven of te vertrekken. Daarnaast betaal je voor heel veel zenders die je niet gebruikt, ik kijk wellicht 5 tot 10 zenders maar betaal voor ruim 100 :(

Er zal een inschatting gemaakt zijn wat het oplevert vs wat het kost en schijnbaar kwam die positief uit. Jij gaat weg en andere zullen juist een abonnement nemen hierdoor.

[ Voor 28% gewijzigd door SirMemeAlot op 09-05-2026 09:24 ]

W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:12:
[...]Met TV max heb ik genoeg zenders die niet bekijk maar waar ik onder de streep wel voor betaal.
Maar TV Max is een keuze, je kunt ook tv compleet of standaard nemen als je die zenders niet wilt zien of er jiet voor wilt betalen. Nu is er geen keuze en krijg je het pakket verplicht.

Net als KPN Mobiel per 1 juli 1euro op de prijs doet voor een veiligheidspakket welke je moet betalen ook al gebruik je het niet.

• W1ck1e
jongetje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:42:
[...]

Maar TV Max is een keuze, je kunt ook tv compleet of standaard nemen als je die zenders niet wilt zien of er jiet voor wilt betalen. Nu is er geen keuze en krijg je het pakket verplicht.

Net als KPN Mobiel per 1 juli 1euro op de prijs doet voor een veiligheidspakket welke je moet betalen ook al gebruik je het niet.
Iets minder weggeknipt is dit ook een quote:
Een pakket is "alleen maar" een aantal zenders. Met TV max heb ik genoeg zenders die niet bekijk maar waar ik onder de streep wel voor betaal. Dat is niet bizar, zo is het nu eenmaal. De verschillende streamingsdiensten zijn naar mijn mening ontstaan omdat veel kijkers alleen wilden betalen voor dingen die ze wilden zien. Kijk eens hoe dat heeft uitgepakt ;) Oftewel betalen voor een zender die je niet kijkt is nog niet zo erg. Maar dit is een compleet pakket dat waar je dan misschien geen interesse in hebt.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
In het artikel van Ziggo zelf, wordt ook gerept over een ESPN Premium pakket. Daarvoor krijg je dan alle ESPN kanalen in UHD kwaliteit (wat bij ESPN 1080p/HDR inhoudt).

Zal dan wel 17,95 gaan kosten? Fout, denk dat je daar 9,95 voor moet gaan betalen.

Heb zelf ESPN compleet, en vindt het UHD kanaal wel een meerwaarde. Maar het verbleekt bij wat bijvoorbeeld SkySports UK aanbiedt. Die doen netjes 2160p/HDR met Atmos, en dat verschil zie je ook duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 09-05-2026 10:03 ]

Jay-B schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:22:
@jack2 Nee, uiteraard geldt nog steeds de inflatiecorrectie maar je krijgt deze kanalen en dus ook de extra verhoging niet.
Weet je toevallig ook hoe het met "Ziggo Go" zit? Dus dat "tussen" abo waarmee je wel toegang tot Ziggo Go hebt maar geen "volwaardig" TV pakket (dus geen TV Start / ...). Want daarin zit nu wel dat ene ESPN kanaal (geen idee of je die dan ook "op de kabel hebt"), wordt dat ook uitgebreid met de rest (+ prijsverhoging), of blijft dat ook bij het oude?
@RobertMe Dat blijft bij het oude (uiteraard wel nog steeds inflatiecorrectie). Het gaat echt om abonnementen vanaf TV Start.
Jay-B schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 11:13:
@RobertMe Dat blijft bij het oude (uiteraard wel nog steeds inflatiecorrectie). Het gaat echt om abonnementen vanaf TV Start.
Dat laatste kon ik nergens duidelijk vermeld zien. Alleen dat het bij "TV" er bij komt. Niet dat het expliciet om TV Start en hoger gaat of zo.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:09
Ik heb nog een contract tot oktober 2027 met gedurende de hele periode gratis ESPN. Daarvan wordt het voordeel nu wel minder……
RobertMe schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 11:33:
[...]

Dat laatste kon ik nergens duidelijk vermeld zien. Alleen dat het bij "TV" er bij komt. Niet dat het expliciet om TV Start en hoger gaat of zo.
De essentie is dat het bij laagst mogelijke gecodeerde pakket komt. Feitelijk betekent dat dus dan ook bij klanten die nog oude pakketten hebben met smartcards.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik neem aan dat dit ook geldt voor de abonnementen die gebruik maken van CI+? Ik heb een ‘TV Standard met Smartcard’ abonnement’, want heb alleen TV via Ziggo.

De tekst opmee Ziggo site zegt: “alle digitale tv-pakketten”

Het abonnement wat ik heb is ook digitale TV, maar dan nog via Coax CI+.

Dit zou voor mij een reden kunnen zijn om bij Ziggo te blijven, want was aan het overwegen voor TV ook naar KPN te gaan omdat ik daar al Internet (XS4ALL) en een mobiel abonnement heb. Daar kun je ESPN dan ook gratis krijgen in het combi-voordeel, maar daar heb ik Netflix al gekozen.

[ Voor 31% gewijzigd door PatrickC op 09-05-2026 13:25 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

PatrickC schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 13:16:
Ik neem aan dat dit ook geldt voor de abonnementen die gebruik maken van CI+? Ik heb een ‘TV Standard met Smartcard’ abonnement’, want heb alleen TV via Ziggo.
Dat klopt.
Rallye schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 12:56:
Ik heb nog een contract tot oktober 2027 met gedurende de hele periode gratis ESPN. Daarvan wordt het voordeel nu wel minder……
Ach, wij hebben nog een contract tot december 2028 2027 (waarbij pas in december 2027 2026 50% korting eindigt) en hebben al Ziggo Sport Totaal door TV Max. Daar komt nu ESPN bij en tot december 2028 2027 'gratis'. Nadeel voor de ander, voordeel voor ons. We kijken alleen totaal geen voetbal :O En zo wisselt het stuivertje wel vaker... shit happens.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 09-05-2026 13:34 ]

• W1ck1e
CreativeS schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 13:27:
[...]

Ach, wij hebben nog een contract tot december 2028 (waarbij pas in december 2027 50% korting eindigt) en hebben al Ziggo Sport Totaal door TV Max. Daar komt nu ESPN bij en tot december 2028 'gratis'. Nadeel voor de ander, voordeel voor ons. We kijken alleen totaal geen voetbal :O En zo wissselt het stuivertje wel vaker... shit happens.
Als ik het even goed uitreken, dan heb je een lopend contract van meer dan 2 jaar. Hoe is je dat gelukt ? Ik dacht dat de maximum duur 2 jaar was.
W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 13:29:
[...]

Als ik het even goed uitreken, dan heb je een lopend contract van meer dan 2 jaar. Hoe is je dat gelukt ? Ik dacht dat de maximum duur 2 jaar was.
Scherp. Aangepast, ik liep al een jaar vooruit. Na de 50 tellen de jaren niet meer :)

• W1ck1e
CreativeS schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 13:32:
[...]

Scherp. Aangepast, ik liep al een jaar vooruit. Na de 50 tellen de jaren niet meer :)
Als ik jaloers was zou ik mij kunnen troosten met de gedachte dat ik 15 maanden of zo niet hoef te betalen voor espn (dat ik niet kijk) want in contract van 2 jaar met 9 maanden 10 euro korting. En dat ik volgend jaar na afloop van het huidige contract kan downgraden naar wifi-start omdat we dan geen verbinding voor thuiswerken meer nodig hebben.
W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 13:38:
[...]

Als ik jaloers was zou ik mij kunnen troosten met de gedachte dat ik 15 maanden of zo niet hoef te betalen voor espn (dat ik niet kijk) want in contract van 2 jaar met 9 maanden 10 euro korting. En dat ik volgend jaar na afloop van het huidige contract kan downgraden naar wifi-start omdat we dan geen verbinding voor thuiswerken meer nodig hebben.
Ik denk dat we tegen het einde van het contract het contract op naam van mijn vriendin gaan zetten. Maar dat is toekomstmuziek.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:35
En wat wil je hiermee zeggen dan? Dat je hiervoor gecompenseerd wilt worden?

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:03
Ik vind t persoonlijk absurd dat ik eerst via de media wijzigingen moet vernemen en dat ze daarna pas een keer met klanten gaan communiceren. Afgezien van dat ik nu zie dat als ik mijn internet aanpas naar een hogere snelheid dat ik dan ook nog eens minder dan nu ga betalen. Dat klinkt allemaal als de klant boeit ons niet,
commentator schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:31:
Ik vind t persoonlijk absurd dat ik eerst via de media wijzigingen moet vernemen en dat ze daarna pas een keer met klanten gaan communiceren. Afgezien van dat ik nu zie dat als ik mijn internet aanpas naar een hogere snelheid dat ik dan ook nog eens minder dan nu ga betalen. Dat klinkt allemaal als de klant boeit ons niet,
Als het goed is sturen ze je elk jaar een mail hierover. Je bent niet de eerste die ze nonchalant weggooid en later zegt hier niets van weet :)

Daarnaast... we kunnen ademhalen toch? Dan kun je ook af en toe even kijken op de site van Ziggo. Wel erg makkelijk in zo'n geval de schuld volledig bij een ander te leggen.
rowicom schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:30:
En wat wil je hiermee zeggen dan? Dat je hiervoor gecompenseerd wilt worden?
Tot aan enige zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel... ach ja.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:19
En ESPN Compleet gaat 4 UHD zenders leveren, in tegenstelling tot eerdere berichten dat alleen ESPN 2 UHD wordt?

Ik las dit elders? Maar het staat nergens vermeld…. Ook niet bij ESPN zelf

[ Voor 23% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-05-2026 15:00 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• W1ck1e
Sjakie0101 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:49:
En ESPN Compleet gaat 4 UHD zenders leveren, in tegenstelling tot eerdere berichten dat alleen ESPN 2 UHD wordt.

Dit vermeld ESPN op de eigen website
Yes, 4 keer zo veel pixels ;)
W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:53:
[...]

Yes, 4 keer zo veel pixels ;)
UHD bij ESPN schijnt 1080p met HDR te zijn. UHD zegt dus ook niet perse iets over het aantal pixels, maar dan is HDR wel een vereiste.

Don't shoot the messenger. Ik was hier ook verbaasd over toen ik hier een keer over las. Dat je FullHD + HDR ook UltraHD mag noemen.

• Sjakie0101
De bitrate is sowieso ook vele malen hoger. En ja de EBU noemt dit UHD.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Fantastisch... iets waar je > 40 jaar al geen belangstelling voor hebt wordt je financieel even door de strot gedrukt. Heb niet voor niets TV start omdat ik het maar weinig gebruik maar soms wel wil gebruiken. Voeg dan zenders toe met echte sporten. :/

Ongetwijfeld komt dit over niet al te lange tijd ook wel bij de andere providers, als het uitzuigmodel bij Ziggo aanslaat. Maar eens gaan kijken of het gras elders minder dor is.

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:07
Bastien schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:01:
Fantastisch... iets waar je > 40 jaar al geen belangstelling voor hebt wordt je financieel even door de strot gedrukt. Heb niet voor niets TV start omdat ik het maar weinig gebruik maar soms wel wil gebruiken. Voeg dan zenders toe met echte sporten. :/
Precies dit. Ik ben totaal niet geinteresseerd in scheentjeschop/foebal maar kan er straks wel een knaak per maand voor af gaan tikken.

• W1ck1e
@Bastien @Frappuccino Ziggo heeft hier goed over nagedacht.
Voor klanten in een lopend contract verhoogt Ziggo de prijs nu niet. Is dus geen geldige reden om het contract op te zeggen.
Voor anderen geldt dat ze vrij zijn om te gaan als ze dat willen. De vraag is hoeveel van hen dat dan ook daadwerkelijk doen.

• Sjakie0101
Sjakie0101 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:49:
En ESPN Compleet gaat 4 UHD zenders leveren, in tegenstelling tot eerdere berichten dat alleen ESPN 2 UHD wordt?

Ik las dit elders? Maar het staat nergens vermeld…. Ook niet bij ESPN zelf
https://community.vodafoneziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-voegt-alle-ESPN-zenders-toe-in-basispakket/td-p/1829962

Nu met bron.

• Bastien
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:14:
Voor klanten in een lopend contract verhoogt Ziggo de prijs nu niet. Is dus geen geldige reden om het contract op te zeggen.
Voor anderen geldt dat ze vrij zijn om te gaan als ze dat willen. De vraag is hoeveel van hen dat dan ook daadwerkelijk doen.
De marketingafdeling van ESPN heeft hier goed over nagedacht en Ziggo ziet er ook een verdienmodel in. De klanten zijn slechts de pinautomaat in deze, vooral die er niet op zitten te wachten. En dat de lopende contracten niet worden aangepast is ook enkel maar omdat ze anders de klantenservice moeten opschalen en daar zullen ze geen zin in hebben.

Maar ik heb geen tijdgebonden contract meer sinds een maandje dus kan altijd met een maand opzegtermijn weg. En ja, dat ga ik nu wel doen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• DutchOwnage
  • Nu online
ESPN Premium gaat dus 9,95 kosten? Ook voor klanten die straks in augustus bij de start van het nieuwe seizoen een abonnement af willen sluiten?

• W1ck1e
volgens mij is dit het relevante deel:
Voetballiefhebbers die ESPN Compleet (ESPN 1 t/m 4) hebben, worden overgezet naar ESPN Premium en krijgen een maandelijkse korting van €8,-. Zij betalen voortaan €9,95 in plaats van €17,95 per maand. Daarvoor krijgen zij dezelfde vier ESPN-kanalen in Ultra HD-beeldkwaliteit via de Next/Next Mini mediabox. Ook kunnen zij de kanalen in Full HD streamen via de Ziggo GO App en de ESPN Watch App, zo hoeven ze niks te missen.
Dat lees ik als volgt. Bestaande klanten die ESPN compleet hebben, gaan ESPN Premium krijgen. En alleen zij (en dus niet de "gratis voor 2,50 euro" klanten) krijgen de 4 kanalen in UHD (en dat dan via de Next (mini) mediabox.
DutchOwnage schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:27:
ESPN Premium gaat dus 9,95 kosten? Ook voor klanten die straks in augustus bij de start van het nieuwe seizoen een abonnement af willen sluiten?
ESPN Premium is voor een ieder straks € 9,95.

• W1ck1e
Bastien schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:25:
...
Maar ik heb geen tijdgebonden contract meer sinds een maandje dus kan altijd met een maand opzegtermijn weg. En ja, dat ga ik nu wel doen.
Misschien trigger je dan wel weer een aanbieding van Ziggo.

• DutchOwnage
  • Nu online
Jay-B schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:30:
[...]

ESPN Premium is voor een ieder straks € 9,95.
Ja precies. Zo dacht ik het ook. Thx.

Op zich wel oké. Dat UHD kanaal is best prima. Hogere bitrate, HDR. Alleen jammer dat het geen native 4K is. En dan dus alle kanalen voor 9,95.

Heb nu al tijden een deal met ze waarbij ik elke 3 maanden even bel en dan activeren ze ESPN Compleet voor me. Eens kijken of ik dat ook voor Premium voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 09-05-2026 15:35 ]

Bastien schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:01:
Heb niet voor niets TV start omdat ik het maar weinig gebruik maar soms wel wil gebruiken.
Heb je dan niet voldoende aan een Internet Only abo? Dan kun je nog steeds de niet versleutelde zenders kijken op een TV met DVB-C ontvanger. Of voor €7 per maand het Ziggo Go abonnement. Dan mag je ook de app blijven gebruiken (op Android + Android TV, iOS / iPadOS + tvOS + Tizen) en heb je ook 7 dagen aan terugkijken beschikbaar. Voor een iemand die "het maar weinig gebruikt" wellicht dus voldoende. (En dan ben je en sowieso nu al goedkoper uit + die €2,50 komt er dadelijk niet bij).

• Frappuccino
"Ruim 70 procent van de Ziggo-klanten kijkt volgens de provider naar sport."

Waarom wordt me dan voetbal door de strot geduwd en waarom geen sport?

• DutchOwnage
  • Nu online
Frappuccino schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:36:
"Ruim 70 procent van de Ziggo-klanten kijkt volgens de provider naar sport."

Waarom wordt me dan voetbal door de strot geduwd en waarom geen sport?
Omdat ESPN naast voetbal ook Amerikaans honkbal, football en basketbal uitzendt :9

Is ook sport.

• Frappuccino
DutchOwnage schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:38:
[...]

Omdat ESPN naast voetbal ook Amerikaans honkbal, football en basketbal uitzendt :9

Is ook sport.
Je bedoelt dat is wel sport. Klopt, en hoewel leuker dan voetbal, wat niet zo moeilijk is, zou ik daar ook niet extra voor willen betalen.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:03
CreativeS schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 14:41:
[...]

Als het goed is sturen ze je elk jaar een mail hierover. Je bent niet de eerste die ze nonchalant weggooid en later zegt hier niets van weet :)

Daarnaast... we kunnen ademhalen toch? Dan kun je ook af en toe even kijken op de site van Ziggo. Wel erg makkelijk in zo'n geval de schuld volledig bij een ander te leggen.
even terug gekeken, niets ontvangen over/met dat onderwerp

• W1ck1e
En daar staat
Wat heb ik nodig om in Ultra HD te kijken?
Om ESPN in Ultra HD te kijken heb je een abonnement nodig op ESPN Premium en een televisie die Ultra HD ondersteunt.
Dus alleen de Premium kijkers krijgen Ultra HD

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 23:08
Vanaf volgend jaar Eredivisie bij Ziggo, maar dan wel 2.50 verhoging.

• Bastien
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:34:
[...]

Heb je dan niet voldoende aan een Internet Only abo? Dan kun je nog steeds de niet versleutelde zenders kijken op een TV met DVB-C ontvanger. Of voor €7 per maand het Ziggo Go abonnement. Dan mag je ook de app blijven gebruiken (op Android + Android TV, iOS / iPadOS + tvOS + Tizen) en heb je ook 7 dagen aan terugkijken beschikbaar. Voor een iemand die "het maar weinig gebruikt" wellicht dus voldoende. (En dan ben je en sowieso nu al goedkoper uit + die €2,50 komt er dadelijk niet bij).
Dat is een goede tip. Zal eens kijken wat er zonder CI-kaart te zien is en of dat de wensen dekt. :)

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:15
Eindelijk een goed bericht van Ziggo voor mij als sportliefhebber. Ja, als je daar niet van houdt dan natuurlijk niet. Op dit platform, met voornamelijk techneuten dus niet populair.

Voor de liefhebber van UHD een samenvatting wat er nodig is voor UHDTV zoals de EBU het noemt.

Resolutie: minimaal 1080P
HDR en WCG dus minimaal 10 bit colour samples (ipv 8 bit bij HD/4KUHD)
en een voldoende hoge bitrate (>15 Mbit) voor een succesvolle resolution oversampling

Bij de EBU vind je alles over UHDTV

En specifiek over het produceren in 4K UHD en distributie over UHDTV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR5IWP_im8aSBxifuYszGuE8S1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8kLGaarIdCO0H5jUx7UxfcYO.jpg?f=fotoalbum_large

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

videopionier schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:05:
Eindelijk een goed bericht van Ziggo voor mij als sportliefhebber. Ja, als je daar niet van houdt dan natuurlijk niet. Op dit platform, met voornamelijk techneuten dus niet populair.
Man, man, man... NIVEA.

• W1ck1e
desalniettemin schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:44:
Vanaf volgend jaar Eredivisie bij Ziggo, maar dan wel 2.50 verhoging.
Dat is dan toch dit jaar al (per 1 juli) als content op ESPNx ?
Of mis ik iets ?
W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:43:

Dus alleen de Premium kijkers krijgen Ultra HD
Klopt. Dat staat ook in het artikel van VodafoneZiggo. In het nieuwsartikel van Tweakers zelf ontbreekt deze wezenlijke info.

[ Voor 31% gewijzigd door meesje op 09-05-2026 16:29 ]

W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:10:
[...]

Of mis ik iets ?
Je mist niks. Maar ik vermoed dat er bedoeld wordt: volgend seizoen (ipv volgend jaar).
Bastien schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:59:
[...]

Dat is een goede tip. Zal eens kijken wat er zonder CI-kaart te zien is en of dat de wensen dekt. :)
Als je de CI-kaart er uit trekt niet vergeten het netwerk-id ook naar 4444 (of was het 44444? 4 of 5 cijfers? :P) aan te passen. Anders "zie je niks meer" (/alleen NPO en nog een aantal).

Grootste nadeel zonder CI / Next is dat RTL in SD is. Maar..., als je de Ziggo Go app gebruikt is die weer in FHD. Nadeel van de app is uiteraard wel dat ze je kunnen tracken / profilen.
W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:14:
Voor mij is dat prima nieuws. Ik heb nog een contract tot augustus 2027. Ik heb nu ESPN compleet nog gratis tot augustus 2026. Daarna dus nog een jaar zonder de 2,50 euro verhoging alle ESPN kanalen (zonder UHD). Zo lang het nog geen 4K is, vind ik niet-premium prima.
Aangezien ik FHD beeld voor ESPN wel prima vindt, denk ik dat de Next Mini op zolder opgeborgen gaat worden. Bij een eerstvolgende keer, zal ik nog even een test doen. In mijn beleving vond ik het beeld, zeker bij voetbalwedstrijden, net wat beter dan via de Ziggo GO TV app (op mijn Apple TV).

• DutchOwnage
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:34:
[...]

Voor mij is dat prima nieuws. Ik heb nog een contract tot augustus 2027. Ik heb nu ESPN compleet nog gratis tot augustus 2026. Daarna dus nog een jaar zonder de 2,50 euro verhoging alle ESPN kanalen (zonder UHD). Zo lang het nog geen 4K is, vind ik niet-premium prima.
Ik zie wel verschil tussen ESPN UHD en de standaard variant, maar idd of dat 9,95 waard is? Nog even over nadenken. Gingen ze nu gelijk naar 2160p/ HDR zoals SkySports, dan was het een no brainer.

Maar dat zou nooit kunnen voor die 9,95. Als je ziet wat ze in Engeland moeten betalen voor SkySport UHD...

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:54
Dacht glasvezel is hier nog steeds belabbed dus mn abbo maar verlengen naar zonder tv met een jaartje.

Lees ik na mijn akkoord dat er na 1 maand inflatie correctie bij op komt. Ok lekker belachelijk. Maar de wet zeg dat het zo mag.

Gaat mn upgrade pas in in november kwam ik net achter , dus 2,50 en inflatie correctie tot en met november, helemaal lekker. Ze doen er echt alles aan om je als klant binnen te houden.

Het is dat hier geen goede alternatieven zijn, anders had ik alles opgezegd
DutchOwnage schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:41:
[...]

Ik zie wel verschil tussen ESPN UHD en de standaard variant, maar idd of dat 9,95 waard is? Nog even over nadenken. Gingen ze nu gelijk naar 2160p/ HDR zoals SkySports, dan was het een no brainer.

Maar dat zou nooit kunnen voor die 9,95. Als je ziet wat ze in Engeland moeten betalen voor SkySport UHD...
Ik kan me overigens wel voorstellen dat menig Tweaker deze ontwikkeling niet fijn vindt (zie de reacties bij nieuwsbericht op de voorpagina), maar in ons huishouden vinden we het een prima ontwikkeling. 17,95 euro p/m zou ik niet gedaan hebben. Nu dus zelfs nog 12 maanden gratis en straks 2,50 euro.

10 euro echt 4K met HDR zou voor mij ook een no brainer geweest zijn.
eenhoorntje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:44:
Dacht glasvezel is hier nog steeds belabbed dus mn abbo maar verlengen naar zonder tv met een jaartje.
Geen TV pakket is geen verhoging (vanwege ESPN).

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 09-05-2026 16:56 ]

• Bastien
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:31:
[...]

Als je de CI-kaart er uit trekt niet vergeten het netwerk-id ook naar 4444 (of was het 44444? 4 of 5 cijfers? :P) aan te passen. Anders "zie je niks meer" (/alleen NPO en nog een aantal).

Grootste nadeel zonder CI / Next is dat RTL in SD is. Maar..., als je de Ziggo Go app gebruikt is die weer in FHD. Nadeel van de app is uiteraard wel dat ze je kunnen tracken / profilen.
Alles wat ik wil kunnen zien kan ik zien (4444 inderdaad). Dus ik ben helemaal blij wat dat betreft. RTL kijk ik nagenoeg nooit naar dus dat is niet zo erg.

Alleen nu jammer dat ik niet online mijn pakket kan ontdoen van TV start. Dan maar bellen.

* Bastien had dit jaren eerder moeten weten. :P

Of voor 3 tientjes (en daarna €45 bij 1 Gbit) naar HN, die hebben ook de tv over coax met 50 zenders bij alleen internet volgens de website. Heb wel VF dus dat wordt dan weer duurder. Even rekenen morgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bastien op 09-05-2026 17:15 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Slimme move van Ziggo.

ESPN compleet is al jaren gratis als je even belt of reageert op zo’n actiemail.
Kwam natuurlijk omdat ze veel te weinig betalende klanten ervoor hadden. Nu draaien ze de boel om en is iedereen betalende klant _O-

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:24
meesje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:52:
[...]

Ik kan me overigens wel voorstellen dat menig Tweaker deze ontwikkeling niet fijn vindt (zie de reacties bij nieuwsbericht op de voorpagina), maar in ons huishouden vinden we het een prima ontwikkeling. 17,95 euro p/m zou ik niet gedaan hebben. Nu dus zelfs nog 12 maanden gratis en straks 2,50 euro.

10 euro echt 4K met HDR zou voor mij ook een no brainer geweest zijn.
Eens. Ik snap dat de wijziging vervelend is voor mensen die echt niks met voetbal hebben, maar voor mij is het een prima wijziging. Anders had ik toch een abonnement op ESPN genomen en dat hoeft niet meer. En met het combinatievoordeel met Vodafone maakt dat ik ook alle kanalen van Ziggo Sport heb. Ik hoef mij niet meer elk jaar te oriënteren op tv en internet.
rclahsen schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:41:
[...]

Eens. Ik snap dat de wijziging vervelend is voor mensen die echt niks met voetbal hebben, maar voor mij is het een prima wijziging. Anders had ik toch een abonnement op ESPN genomen en dat hoeft niet meer. En met het combinatievoordeel met Vodafone maakt dat ik ook alle kanalen van Ziggo Sport heb. Ik hoef mij niet meer elk jaar te oriënteren op tv en internet.
Dat laatste is inderdaad erg fijn. Geeft gewoon een stukje rust. In ons huishouden wordt voetbal wel gewaardeerd. Hierdoor zaten we sowieso al aan een reguliere tv abonnement vast. Internet+NLziet bijvoorbeeld is voor ons geen optie.

Het zal me overigens niet verbazen als deze ESPN constructie straks ook beschikbaar komt bij KPN.

• Rallye
eenhoorntje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:44:
Lees ik na mijn akkoord dat er na 1 maand inflatie correctie bij op komt. Ok lekker belachelijk. Maar de wet zeg dat het zo mag.
Niet de wet, maar de standaardvoorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan.
Rallye schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:31:
[...]

Niet de wet, maar de standaardvoorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan.
Die weer voldoen aan de telecommunicatiewet :)

• Rallye
@rowicom Ik wilde alleen maar aangeven dat voor mijn gevoel de aanbieding opeens veel minder voordelig is. Feitelijk ga ik er niet op achteruit natuurlijk.

@videopionier Ik blijf niet-4K uitzendingen UHD noemen wel weinig transparant vinden. Dit gaat met name over de bitrate en de kleur, maar UHD is in elk geval in de volksmond vooral 4K. Daarin blijven we gewoon achter. Bij voetbal, maar ook bij echte sporten als F1. ;-)

[ Voor 25% gewijzigd door Rallye op 09-05-2026 18:39 ]

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:54
CreativeS schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:33:
[...]

Die weer voldoen aan de telecommunicatiewet :)
Klopt allemaal, maar toch net verlengd en na een maand, 1,98 er boven op. Had ik maar een extra maand moeten wachen 😁

Op deze manier word je een beetje gedwongen om steeds te verlengen, maar het is zoals het is en weer door!
Rallye schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:35:
[...]

@rowicom Ik wilde alleen maar aangeven dat voor mijn gevoel de aanbieding opeens veel minder voordelig is. Feitelijk ga ik er niet op achteruit natuurlijk.

@videopionier Ik blijf niet-4K uitzendingen UHD noemen wel weinig transparant vinden. Dit gaat met name over de bitrate en de kleur, maar UHD is in elk geval in de volksmond vooral 4K. Daarin blijven we gewoon achter. Bij voetbal, maar ook bij echte sporten als F1. ;-)
Via F1 TV Premium is F1 toch gewoon in 4K? Toch geen UHD?

• videopionier
Rallye schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:35:
[...]

@Rallye Bedankt voor je belangstelling voor de materie.

Ja de naam UHD is inderdaad ongelukkig gekozen. Vandaar dat de EBU het UHDTV noemt.

De klant krijgt gelukkig wel 4K op zijn scherm, daar zorgt die mysterieuze resolutie oversampling voor. Het komt er op neer dat als de productie in 4K wordt geregistreerd er voldoende informatie beschikbaar is in het 10 bits 1080P plaatje om de ontbrekende pixels voor 4K te berekenen. Maar dan mag er niet veel verloren gaan in het transport naar de huiskamer (lage bitrate). Verder moet je je realiseren dat de scherpte beleving, zeker bij normale kijkafstand, voornamelijk zit in een trucje dat we contour processing*) noemen. Dat deden we al in de SD tijd, omdat de beeldbuizen in die tijd weinig detail konden weergeven.

Bij sport zorgt overigens bewegingsonscherpte ervoor dat er soms, bij snelle camera beweging, niet veel detail overblijft. Dat komt door de integratie tijd (zeg maar sluitertijd) van de LCD cellen in de camera sensor. Dat kan de beeld technicus wel corrigeren door de integratietijd te verkorten (sportsluiter) maar dat levert soms een onnatuurlijk beeld op. Bij statische beelden is de scherpte het hoogst.

*) Contourprocessing is herkenbaar aan de zwarte of witte randjes om details in het scherm. De meeste TV's en sommige TV boxen hebben daar een instelling voor. In het zeg maar 5 MHz PAL tijdperk was het werkgebied van contourprocessing rond de 3,2 MHz en later, in het SD component / flatscreen tijdperk tevens rond de 5,5 MHz, met "out of band" contour processing. Tegenwoordig wordt contourprocessing gerealiseerd met DSP technologie.

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

• Sjakie0101
-knip- Offtopic.

[ Voor 121% gewijzigd door rens-br op 09-05-2026 23:02 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:28:
[...]
Via F1 TV Premium is F1 toch gewoon in 4K?
Klopt, F1TV Premium is 4K (2160p) UHD HDR

[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 09-05-2026 21:25 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 23:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat offtopic posts verwijderd. Laten we het hier vooral over Ziggo hebben en let op dat het niet verzand in 'vergelijk dienst-X met Ziggo'.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 19:15
Wellicht heb ik eroverheen gelezen in alle berichten over de ESPN wijzigingen, maar weet iemand of toevallig de nieuwe UHD kanalen van ESPN ook via een CI module beschikbaar komen? Of enkel via de Next Mini (en dus via IP in plaats van DVB-C)?

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met deze nieuwe constructie komen ESPN 2, 3 en 4 vanaf TV Start overigens alleen beschikbaar via Next, Next Mini en CI+ en niet via Ziggo GO (ESPN 1 wel). En je krijgt ook geen toegang tot ESPN Watch. Die twee zaken zijn voorbehouden aan ESPN Premium.

Wel bijzonder overigens dat Ziggo zowel hier als hier, en ook in de reacties van de Community moderator, de expliciet onjuiste formulering aanhoudt dat ESPN aan "alle digitale tv-pakketten" wordt toegevoegd of "voor iedereen met een digitaal tv-abonnement".

Loopt er bij Ziggo dan niemand rond die beseft dat al hun tv-pakketten digitale pakketten zijn, dus óók Kabel TV (digitale tv wordt hier nota bene expliciet benoemd) of Ziggo GO bij Internet Only? Slordig dat men bij zulk groot nieuws niet in staat is een correcte formulering aan te houden.

[ Voor 60% gewijzigd door TexMex op 10-05-2026 13:39 ]

• Computergek
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13-05 12:41
Hoi allemaal, ik heb onlangs besloten mijn Ziggo abonnement stop te zetten en de einddatum zou afgelopen vrijdag zijn geweest. Deze bevestiging staat in de mail en ik heb geen gebruik gemaakt van de overstapservice. Helaas is er bij de nieuwe provider een behoorlijke kink in de kabel gekomen dus ik verwacht dat deze mij voorlopig niet aan kan sluiten.

Nu raden jullie het misschien al: Ziggo is nog helemaal niet afgesloten dus ik kan nog vrolijk verder internetten. Ik wil ze wel bellen maar ben er een beetje huiverig voor dat ze dan alsnog per direct afsluiten en dat wil ik niet. Ik wil wel gewoon betalen voor mijn verbruik dus weet iemand hier toevallig hoe Ziggo handelt in dit soort situaties?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:59
@Computergek Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? Dan blijft het bestaande abonnement actief totdat de nieuwe provider de verbinding oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door hcQd op 10-05-2026 12:51 ]

• Computergek
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13-05 12:41
@hcQd, ik heb juist geen gebruik gemaakt van de overstapservice dus het is raar dat de verbinding toch nog actief is.
@Computergek Ik zou juist wel bellen. Er kan een technische reden zijn waarom die opzeggingsorder nog niet is uitgevoerd. Juist door te bellen kan je de datum aanpassen naar een nieuwe datum. Kans is anders groot dat je op een willekeurig moment alsnog je verbinding verliest.
TexMex schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:52:
Loopt er bij Ziggo dan niemand rond die beseft dat al hun tv-pakketten digitale pakketten zijn, dus óók Kabel TV (digitale tv wordt hier nota bene expliciet benoemd) of Ziggo GO bij Internet Only? Slordig dat men bij zulk groot nieuws niet in staat is een correcte formulering aan te houden.
Het is een definitieprobleem. Ik had het zelf ook niet zo genoemd en eerder het verschil aangekaart tussen encrypted en het unencrypted pakket. Dat is daadwerkelijk waar het verschil in zit.

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 23:08
W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:10:
[...]

Of mis ik iets ?
Ik bedoelde volgend seizoen en niet volgend jaar.

• W1ck1e
desalniettemin schreef op zondag 10 mei 2026 @ 15:14:
[...]

Ik bedoelde volgend seizoen en niet volgend jaar.
Onder de steen waar ik leef krijg ik niet mee hoe de voetbalseizoenen verhouden tot de kalenderjaren ;)

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 15:18
Sjakie0101 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:00:
De bitrate is sowieso ook vele malen hoger. En ja de EBU noemt dit UHD.
Ik kijk graag films en series in 4K. Niet vanwege de resolutie, dat kan me niet boeien, maar omdat je alleen bij 4K ook HDR krijgt. Als Full HD met HDR een optie zou zijn, zou ik daarvoor gaan. Niet meer pixels, wel "betere" pixels.

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 15:18
Bastien schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:25:
[...]

De marketingafdeling van ESPN heeft hier goed over nagedacht en Ziggo ziet er ook een verdienmodel in. De klanten zijn slechts de pinautomaat in deze, vooral die er niet op zitten te wachten. En dat de lopende contracten niet worden aangepast is ook enkel maar omdat ze anders de klantenservice moeten opschalen en daar zullen ze geen zin in hebben.

Dus je stapt over naar KPN, en dan kun je kiezen tussen "gratis" Netflix of ESPN...

Bij Ziggo & Vodafone heb je overigens ook gratis Sky Showtime. Kun je helemaal zelf kiezen wat je kijkt!

• Rallye
Dat is toch wat ESPN doet? https://espnnl.zendesk.com/hc/nl-nl/articles/4404017159314-Alles-over-ESPN-UHD HDR zonder 4K. Ik blijf het zonde vinden……

• videopionier
Of het zonde is hangt sterk af van de capaciteiten van de scaler/processor van je TV.
Die moet zorgen voor het herwinnen van de ontbrekende pixels om je panel van een 4K signaal te voorzien dat niet te onderscheiden is van het origineel in de reportagewagen.

Goedkope TVs zullen dat lang niet zo goed kunnen als topmodellen. De prijs van de processor bepaalt voor een groot deel de prijs van je TV. De beste processoren kunnen ook van een 50 Hz interlaced signaal de ontbrekende fields toevoegen zodat ook een bijna perfect 50 Hz progressief plaatje vertoond wordt.

Wist je dat alle publieke zenders in Duitsland al jaren gebruik maken van een progressief plaatje met een iets lagere resolutie van 720p50? Door de hoge bitrate profiteren full HD TV's ook van resolutie oversampling.

Alleen de commerciëlen gebruiken nu 1080i 50Hz.

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen