• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:45
-knip- Offtopic.

[ Voor 121% gewijzigd door rens-br op 09-05-2026 23:02 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/


  • DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:00

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:28:
[...]
Via F1 TV Premium is F1 toch gewoon in 4K?
Klopt, F1TV Premium is 4K (2160p) UHD HDR

[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 09-05-2026 21:25 ]


  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat offtopic posts verwijderd. Laten we het hier vooral over Ziggo hebben en let op dat het niet verzand in 'vergelijk dienst-X met Ziggo'.

  • Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-06 10:48
Wellicht heb ik eroverheen gelezen in alle berichten over de ESPN wijzigingen, maar weet iemand of toevallig de nieuwe UHD kanalen van ESPN ook via een CI module beschikbaar komen? Of enkel via de Next Mini (en dus via IP in plaats van DVB-C)?

  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met deze nieuwe constructie komen ESPN 2, 3 en 4 vanaf TV Start overigens alleen beschikbaar via Next, Next Mini en CI+ en niet via Ziggo GO (ESPN 1 wel). En je krijgt ook geen toegang tot ESPN Watch. Die twee zaken zijn voorbehouden aan ESPN Premium.

Wel bijzonder overigens dat Ziggo zowel hier als hier, en ook in de reacties van de Community moderator, de expliciet onjuiste formulering aanhoudt dat ESPN aan "alle digitale tv-pakketten" wordt toegevoegd of "voor iedereen met een digitaal tv-abonnement".

Loopt er bij Ziggo dan niemand rond die beseft dat al hun tv-pakketten digitale pakketten zijn, dus óók Kabel TV (digitale tv wordt hier nota bene expliciet benoemd) of Ziggo GO bij Internet Only? Slordig dat men bij zulk groot nieuws niet in staat is een correcte formulering aan te houden.

[ Voor 60% gewijzigd door TexMex op 10-05-2026 13:39 ]


  • Computergek
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13:17
Hoi allemaal, ik heb onlangs besloten mijn Ziggo abonnement stop te zetten en de einddatum zou afgelopen vrijdag zijn geweest. Deze bevestiging staat in de mail en ik heb geen gebruik gemaakt van de overstapservice. Helaas is er bij de nieuwe provider een behoorlijke kink in de kabel gekomen dus ik verwacht dat deze mij voorlopig niet aan kan sluiten.

Nu raden jullie het misschien al: Ziggo is nog helemaal niet afgesloten dus ik kan nog vrolijk verder internetten. Ik wil ze wel bellen maar ben er een beetje huiverig voor dat ze dan alsnog per direct afsluiten en dat wil ik niet. Ik wil wel gewoon betalen voor mijn verbruik dus weet iemand hier toevallig hoe Ziggo handelt in dit soort situaties?

  • hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:12
@Computergek Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? Dan blijft het bestaande abonnement actief totdat de nieuwe provider de verbinding oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door hcQd op 10-05-2026 12:51 ]


  • Computergek
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13:17
@hcQd, ik heb juist geen gebruik gemaakt van de overstapservice dus het is raar dat de verbinding toch nog actief is.
@Computergek Ik zou juist wel bellen. Er kan een technische reden zijn waarom die opzeggingsorder nog niet is uitgevoerd. Juist door te bellen kan je de datum aanpassen naar een nieuwe datum. Kans is anders groot dat je op een willekeurig moment alsnog je verbinding verliest.
TexMex schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:52:
Loopt er bij Ziggo dan niemand rond die beseft dat al hun tv-pakketten digitale pakketten zijn, dus óók Kabel TV (digitale tv wordt hier nota bene expliciet benoemd) of Ziggo GO bij Internet Only? Slordig dat men bij zulk groot nieuws niet in staat is een correcte formulering aan te houden.
Het is een definitieprobleem. Ik had het zelf ook niet zo genoemd en eerder het verschil aangekaart tussen encrypted en het unencrypted pakket. Dat is daadwerkelijk waar het verschil in zit.

  • desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-06 22:34
W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:10:
[...]

Dat is dan toch dit jaar al (per 1 juli) als content op ESPNx ?
Of mis ik iets ?
Ik bedoelde volgend seizoen en niet volgend jaar.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:37
desalniettemin schreef op zondag 10 mei 2026 @ 15:14:
[...]

Ik bedoelde volgend seizoen en niet volgend jaar.
Onder de steen waar ik leef krijg ik niet mee hoe de voetbalseizoenen verhouden tot de kalenderjaren ;)

  • ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 16:55
Sjakie0101 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:00:
De bitrate is sowieso ook vele malen hoger. En ja de EBU noemt dit UHD.
Ik kijk graag films en series in 4K. Niet vanwege de resolutie, dat kan me niet boeien, maar omdat je alleen bij 4K ook HDR krijgt. Als Full HD met HDR een optie zou zijn, zou ik daarvoor gaan. Niet meer pixels, wel "betere" pixels.

  • ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06 16:55
Bastien schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:25:
[...]

De marketingafdeling van ESPN heeft hier goed over nagedacht en Ziggo ziet er ook een verdienmodel in. De klanten zijn slechts de pinautomaat in deze, vooral die er niet op zitten te wachten. En dat de lopende contracten niet worden aangepast is ook enkel maar omdat ze anders de klantenservice moeten opschalen en daar zullen ze geen zin in hebben.

Maar ik heb geen tijdgebonden contract meer sinds een maandje dus kan altijd met een maand opzegtermijn weg. En ja, dat ga ik nu wel doen.
Dus je stapt over naar KPN, en dan kun je kiezen tussen "gratis" Netflix of ESPN...

Bij Ziggo & Vodafone heb je overigens ook gratis Sky Showtime. Kun je helemaal zelf kiezen wat je kijkt!

  • Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-06 07:12
Dat is toch wat ESPN doet? https://espnnl.zendesk.com/hc/nl-nl/articles/4404017159314-Alles-over-ESPN-UHD HDR zonder 4K. Ik blijf het zonde vinden……

  • videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-05 13:50
Of het zonde is hangt sterk af van de capaciteiten van de scaler/processor van je TV.
Die moet zorgen voor het herwinnen van de ontbrekende pixels om je panel van een 4K signaal te voorzien dat niet te onderscheiden is van het origineel in de reportagewagen.

Goedkope TVs zullen dat lang niet zo goed kunnen als topmodellen. De prijs van de processor bepaalt voor een groot deel de prijs van je TV. De beste processoren kunnen ook van een 50 Hz interlaced signaal de ontbrekende fields toevoegen zodat ook een bijna perfect 50 Hz progressief plaatje vertoond wordt.

Wist je dat alle publieke zenders in Duitsland al jaren gebruik maken van een progressief plaatje met een iets lagere resolutie van 720p50? Door de hoge bitrate profiteren full HD TV's ook van resolutie oversampling.

Alleen de commerciëlen gebruiken nu 1080i 50Hz.

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

De afgelopen week merk ik regelmatig dat als ik in Safari op mijn iPad/iphone een website open (bv tweakers.net om maar wat te noemen :) ) het regelmatig even duurt voordat de website laadt. Als ik in een test doe met Speedtest is de snelheid goed, maar de ping is 19ms. Verklaart dit het trage(re) laden van websites? Het gaat vnl. het navigeren naar een nieuwe website. Binnen dezelfde website lijkt het ok te zijn.
meesje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:47:
De afgelopen week merk ik regelmatig dat als ik in Safari op mijn iPad/iphone een website open (bv tweakers.net om maar wat te noemen :) ) het regelmatig even duurt voordat de website laadt. Als ik in een test doe met Speedtest is de snelheid goed, maar de ping is 19ms. Verklaart dit het trage(re) laden van websites? Het gaat vnl. het navigeren naar een nieuwe website. Binnen dezelfde website lijkt het ok te zijn.
19ms klinkt niet slecht / alsof je het zou moeten merken.

En ping merk je altijd. Gezien je aangeeft dat het alleen bij "nieuwe" bezoeken is vind ik het meer klinken als een DNS issue. Want de domeinnaam opzoeken in DNS is iets dat maar elke X minuten / uren gedaan wordt als het antwoord eenmaal bekend is (waarbij het antwoord een TTL, Time-To-Live, bevat. Oftewel hoeveel seconden het antwoord hergebruikt mag worden, wat normaliter minimaal 1 minuut is maar ook prima 24 uur of langer kan zijn).
RobertMe schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:12:
[...]

19ms klinkt niet slecht / alsof je het zou moeten merken.

En ping merk je altijd. Gezien je aangeeft dat het alleen bij "nieuwe" bezoeken is vind ik het meer klinken als een DNS issue. Want de domeinnaam opzoeken in DNS is iets dat maar elke X minuten / uren gedaan wordt als het antwoord eenmaal bekend is (waarbij het antwoord een TTL, Time-To-Live, bevat. Oftewel hoeveel seconden het antwoord hergebruikt mag worden, wat normaliter minimaal 1 minuut is maar ook prima 24 uur of langer kan zijn).
Ik maak gebruik van een Ziggo router/modem. Deze wil ik sowieso een keer even uit/aan zetten. Doe ik wel een keer als het gezin naar bed is. Wellicht helpt een reboot. Aangezien ik op DNS vlak niks heb aangepast, vermoed ik dat de DNS servers van Ziggo gebruik. Ik zal deze ook een keer wijzigen. Nog tips voor goede?

  • giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-06 21:32
meesje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:32:
[...]

Ik maak gebruik van een Ziggo router/modem. Deze wil ik sowieso een keer even uit/aan zetten. Doe ik wel een keer als het gezin naar bed is. Wellicht helpt een reboot. Aangezien ik op DNS vlak niks heb aangepast, vermoed ik dat de DNS servers van Ziggo gebruik. Ik zal deze ook een keer wijzigen. Nog tips voor goede?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoiCnzm3Ky8Blbpoit0wwmeMIMo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DkFCIQwMir8rZXagc4wnEEzG.png?f=user_large


ik zelf heb google ingesteld op mijn ziggo modem, ik ga eens experimenteren met die anderen
Nee. Ik draai een volledig custom router met een eigen DNS server die "recursief" doet resolven (dus als ik gathering.tweakers.net bezoekt dan doet mijn eigen DNS server, Unbound, eerst een query voor "net." bij een root server. Als die weet waar "net." te vinden is vraagt die daar waar "tweakers.net." te vinden is, en vervolgens vraagt die bij "tweakers.net." wat het IP van "gathering.tweakers.net." is. I.p.v. één upstream server, ala die van Ziggo, waar puur wordt gevraagd "geef me het IP van gathering.tweakers.net").

De bekende DNS servers zijn 1.1.1.1 (Cloudflare?), 8.8.8.8 (Google), en 9.9.9.9 (Quad9). Ik zou in ieder geval bij die van Google uit de buurt blijven want volgens mij doen die tracking (verlagen de TTL zodat je vaker de naam op moet vragen en kunnen zo bijhouden dat jij vaak tweakers.net bezoekt simpelweg omdat je vaak tweakers.net bij hun opvraagt).
@giovanni2903 @RobertMe Bedankt. Ik ga Quad9 eens proberen.

Update: Gelijk een test gedaan. De websites laden weer zoals vanouds. *O*

[ Voor 37% gewijzigd door meesje op 16-05-2026 21:04 ]


  • Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:12:
[...]

19ms klinkt niet slecht / alsof je het zou moeten merken.

En ping merk je altijd. Gezien je aangeeft dat het alleen bij "nieuwe" bezoeken is vind ik het meer klinken als een DNS issue. Want de domeinnaam opzoeken in DNS is iets dat maar elke X minuten / uren gedaan wordt als het antwoord eenmaal bekend is (waarbij het antwoord een TTL, Time-To-Live, bevat. Oftewel hoeveel seconden het antwoord hergebruikt mag worden, wat normaliter minimaal 1 minuut is maar ook prima 24 uur of langer kan zijn).
19ms merk je zeker wel. Toen ik een keer van Ziggo naar KPN glasvezel ging was de standaardping gezakt van rond de 10ms naar 2ms.

Ik kan je vertellen dat webpagina's echt stukken sneller reageerden en getoond werden.

  • musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28
@meesje Je kan hier ook nog even kijken: Welke DNS server in plaats van ziggo? Op basis van dit topic heb ik zojuist DNS4EU ingesteld als primaire DNS server en Quad9 als alternatieve server. Ben benieuwd, want ook ik vind nieuwe sites soms wat traag getoond worden.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:37
meesje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:03:
@giovanni2903 @RobertMe Bedankt. Ik ga Quad9 eens proberen.

Update: Gelijk een test gedaan. De websites laden weer zoals vanouds. *O*
Doe nu nog eens een speedtest. Ik verwacht dat de ping nauwelijks beter is geworden. Als dat klopt dan is de beleving van het laden van websites meer iets van een goede DNS dan van een lage ping. @Wolly
musicfreak schreef op zondag 17 mei 2026 @ 07:29:
@meesje Je kan hier ook nog even kijken: Welke DNS server in plaats van ziggo? Op basis van dit topic heb ik zojuist DNS4EU ingesteld als primaire DNS server en Quad9 als alternatieve server. Ben benieuwd, want ook ik vind nieuwe sites soms wat traag getoond worden.
DNS kent geen primaire en alternatieve server. Er zijn meerdere servers ingesteld en het OS bepaalt welke wanneer gebruikt wordt. En "gebruik altijd de eerste en de tweede alleen als de eerste onbereikbaar is" is niet iets dat een van de OSen doet bij mijn weten. Vaker voorkomend is round robin waarbij elke X minuten de volgende server als "primaire" gebruikt wordt.
W1ck1e schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:00:
[...]

Doe nu nog eens een speedtest. Ik verwacht dat de ping nauwelijks beter is geworden. Als dat klopt dan is de beleving van het laden van websites meer iets van een goede DNS dan van een lage ping. @Wolly
De ping is gelijk gebleven. Bij mij was het trager laden van websites dus echt gerelateerd aan trage DNS servers van Ziggo. Wel bijzonder, tot een paar weken geleden was het altijd goed.

  • musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28
@RobertMe Oh geen idee, ik heb puur de benamingen overgenomen zoals Ziggo ze gebruikt in de instellingen van de Sagemcom modem/router. Maar ik geloof je hoor! 🙂

[ Voor 8% gewijzigd door musicfreak op 17-05-2026 08:21 ]

musicfreak schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:20:
@RobertMe Oh geen idee, ik heb puur de benamingen overgenomen zoals Ziggo ze gebruikt in de instellingen van de Sagemcom modem/router. Maar ik geloof je hoor! 🙂
Inderdaad ‘primair’ en ‘alternatieve’ zijn de gebruikte terminologie in het Ziggo modem.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 17-05-2026 08:32 ]


  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:37
meesje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:19:
[...]

De ping is gelijk gebleven. Bij mij was het trager laden van websites dus echt gerelateerd aan trage DNS servers van Ziggo. Wel bijzonder, tot een paar weken geleden was het altijd goed.
Zo'n dns server kan ook wel eens minder snel reageren. Of opeens minder goed werken.
Wat is de verwachting? Meestal gaat er aan de jaarlijkse prijsverhoging een verhoging van de snelheid vooraf. Maar ik heb dit jaar nog geen aankondiging gezien. Met name de upload zou best eens een tandje omhoog kunnen. Ook met DOCSIS 3.1 moet dit technisch kunnen lijkt me. Met het vrijgemaakte frequentiegebied tot 204 MHz wordt nog nauwelijks iets gedaan.

Ik heb hier momenteel op de gratis wifi van het Diak Utrecht twee en een half keer meer upload als thuis…

[ Voor 13% gewijzigd door Roetzen op 28-05-2026 07:28 ]

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

@Roetzen Er is geen relatie tussen de jaarlijkse prijsverhoging en eventuele snelheidsupgrades. Er is niets aangekondigd hieromtrent. Wel wordt gestart met 4 en 8 Gbps einde van het jaar in de eerste gebieden. Uploadsnelheden zullen hier logischerwijs ook hoger liggen dan wat nu aangeboden wordt.
@Jay-B Er is weliswaar officieel geen relatie tussen snelheidsverhogingen en de jaarlijkse prijsverhoging, maar er was in het verleden wel een bepaalde correlatie. 4 of 8 Gb daar zit ik echt niet op te wachten. De 250 Mb die ik nu heb is voorlopig genoeg. Maar de verhouding tussen opload en download is voor mij nú één op acht en dat steekt wel erg magertjes af tegen wat de concurrenten te bieden hebben. Terwijl zoals gezegd technisch meer mogelijk zou zijn door het vrijgemaakte frequentiegebied van 85 - 204 MHz in te zetten. Dat had twee jaar geleden ook al gekund want dat kan ook zonder DOCSIS 4. Dus waar wacht Ziggo op?

[ Voor 4% gewijzigd door Roetzen op 28-05-2026 09:49 ]

Ripe Atlas probes 17297 en 26115


  • ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
Ik heb een mail gekregen van Ziggo of ik terug wil komen (dat wil wel). Maar ik heb 2 jarig contract bij KPN (+gratis ps5). Dat is nu al voor meer als een jaar om, maar ben dus nog niet contract vrij.
Ben je klant bij KPN? Dan kun je tot eind mei direct kosteloos overstappen, omdat KPN haar algemene voorwaarden wijzigt. Zelfs wanneer je nog een lopend contract hebt.
Wat is de kans dat als ik overstap (en gebruik maak van de overstap service) ik KPN op mijn dak krijg voor een bij betaling voor de PS5?

https://f1nerd.nl


  • NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:59
ymoona schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:31:
Ik heb een mail gekregen van Ziggo of ik terug wil komen (dat wil wel). Maar ik heb 2 jarig contract bij KPN (+gratis ps5). Dat is nu al voor meer als een jaar om, maar ben dus nog niet contract vrij.


[...]

Wat is de kans dat als ik overstap (en gebruik maak van de overstap service) ik KPN op mijn dak krijg voor een bij betaling voor de PS5?
Die kans is er niet, want dat mag niet.

Omdat KPN de contractvoorwaarden verandert, "breekt" KPN in feite de oorspronkelijke afspraak/contract. Jij maakt gebruik van je wettelijke recht om niet akkoord te gaan. In deze specifieke situatie wordt dit gezien als een kosteloze opzegging waarbij de gebruikelijke boeteclausules of terugbetaalregelingen voor cadeaus niet van kracht zijn.
Ik denk dat @ymoona worstelt met de combinatie overstapservice en opzeggen met als reden gewijzigde voorwaarden. Persoonlijk zou ik geen overstapservice gebruiken in dit geval en een paar dagen overlap voor lief nemen. Dan kan je op reguliere wijze opzeggen bij KPN met als reden gewijzigde voorwaarden en mogen geen opzegvergoedingen in rekening gebracht worden zoals @NLM1K al aangaf.

[ Voor 18% gewijzigd door Jay-B op 28-05-2026 12:53 ]

NLM1K schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:44:
[...]

Die kans is er niet, want dat mag niet.

Omdat KPN de contractvoorwaarden verandert, "breekt" KPN in feite de oorspronkelijke afspraak/contract. Jij maakt gebruik van je wettelijke recht om niet akkoord te gaan. In deze specifieke situatie wordt dit gezien als een kosteloze opzegging waarbij de gebruikelijke boeteclausules of terugbetaalregelingen voor cadeaus niet van kracht zijn.
Daar gaat de vraag niet over? Er wordt specifiek gevraagd naar de "gratis PS5". En daar kunnen mogelijk voorwaarden aan gebonden zijn. Vergelijkbaar met bv dat als je een cursus volgt op kosten van je werkgever dat er dan ook afgesproken kan zijn dat als je binnen X maanden vertrekt dat je een deel van die kosten terugbetaald. (Immers heeft je werkgever dan ook geen / veel minder voordeel van de kennis die je hebt opgedaan).

Maar..., dit lijkt mij een KPN vraag, dus geen idee waarom die in het Ziggo topic staat.

  • NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:59
RobertMe schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:16:
[...]

Daar gaat de vraag niet over? Er wordt specifiek gevraagd naar de "gratis PS5". En daar kunnen mogelijk voorwaarden aan gebonden zijn. Vergelijkbaar met bv dat als je een cursus volgt op kosten van je werkgever dat er dan ook afgesproken kan zijn dat als je binnen X maanden vertrekt dat je een deel van die kosten terugbetaald. (Immers heeft je werkgever dan ook geen / veel minder voordeel van de kennis die je hebt opgedaan).

Maar..., dit lijkt mij een KPN vraag, dus geen idee waarom die in het Ziggo topic staat.
Zeker wel, de vraag was specifiek of KPN 'op zijn dak zou komen' voor een bijbetaling van die PS5 bij het gebruikmaken van dit specifieke opzegrecht en zou overstappen naar Ziggo.

Het verschil met een studiekostenbeding (jouw voorbeeld) is dat daar de werknemer zelf het initiatief neemt om het contract te verbreken zonder dat de voorwaarden wijzigen. In dit geval wijzigt KPN eenzijdig de spelregels van het contract.

De wet (Telecommunicatiewet) is daar vrij duidelijk in: als een provider de voorwaarden nadelig wijzigt, moet de klant kosteloos kunnen vertrekken. Onder die 'kosten' vallen volgens de toezichthouder (ACM) ook het terugvorderen van welkomstcadeaus of kortingen, omdat dit een drempel opwerpt om gebruik te maken van je wettelijke recht. KPN heeft inmiddels zelf ook bevestigd dat cadeaus bij deze specifieke wijziging niet terugbetaald hoeven te worden. Het antwoord op zijn vraag is dus simpelweg: die kans is er niet. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kK20-zJNPV0oBHAsU3D_WYH_MgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sRNrxATXpbP5MQ4pvl8pGXye.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door NLM1K op 28-05-2026 14:03 ]


  • ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
offtopic:
ok, ok, mogelijk verkeerde topic. Maar toch nog even het antwoord posten: je kan inderdaad kosteloos overstappen en het welkomstcadeau houden. De overstap service word aangeraden je hebt alleen wel een opzegtermijn van 30 dagen. Aldus de KPN helpdesk.

https://f1nerd.nl


  • SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:44
ymoona schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:07:
offtopic:
ok, ok, mogelijk verkeerde topic. Maar toch nog even het antwoord posten: je kan inderdaad kosteloos overstappen en het welkomstcadeau houden. De overstap service word aangeraden je hebt alleen wel een opzegtermijn van 30 dagen. Aldus de KPN helpdesk.
Gewoon opzeggen en per direct Ziggo aanvragen dan is het zo geregeld.

Natuurlijk wel even sidenote: Ik weet niet of je nog een vast nummer hebt dat je mee wilnemen, maar ook dan kan je nummerbehoud formulier achteraf wel invullen of tijdens bestelling bij Ziggo dacht ik.

[ Voor 18% gewijzigd door SirMemeAlot op 28-05-2026 16:44 ]


  • vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-05 11:23
Heb sinds kort het 2gbit/120mbit pakket van ziggo. Ik zag gelijk in de speedtest de hogere upload maar download blijf onder de 1gbit hangen. Getest vanaf m’n eigen modem (ziggo ding in bridge) die met het ziggo modum verbonden is met z’n 2.5 Gbit port.

Iemand ervaring hiermee waar het aan kan liggen?
edit:
laat maar, m’n kabel zit in de 1gbit port van van het ziggo modem. Morgen even switchen naar de 2.5 port.

[ Voor 17% gewijzigd door vmachiel op 28-05-2026 21:19 ]

Meta Taro!

vmachiel schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:12:
Heb sinds kort het 2gbit/120mbit pakket van ziggo. Ik zag gelijk in de speedtest de hogere upload maar download blijf onder de 1gbit hangen. Getest vanaf m’n eigen modem (ziggo ding in bridge) die met het ziggo modum verbonden is met z’n 2.5 Gbit port.

Iemand ervaring hiermee waar het aan kan liggen?
Waarschijnlijk bedoel je eigen router en niet eigen modem. Een eigen modem aangesloten op de 2,5GbE poort van het Ziggo modem zou nogal raar zijn :p

En om welke router gaat het dan? En heeft die ook 2,5GbE ondersteuning?
En waarmee test je? "Getest vanaf eigen modem", is dat een ingebouwde speedtest in de router? En zo ja, kan de router zelf dat aan? Want een router met een trage CPU maar net hardware offloading zou prima hoge snelheden kunnen ondersteunen maar met een ingebakken speedtest heel traag zijn. Als voorbeeld de Ubiquiti UniFi Security Gateway, die kan prima 1Gbit/s verstouwen vanaf LAN naar WAN, maar de ingebouwde speedtest haalt dat bij lange na niet omdat de CPU te langzaam is om zoveel verkeer te versturen / op te halen (en LAN <=> WAN verkeer gaat niet over de CPU).
En weet je zeker dat je de 2,5GbE poort op het Ziggo modem gebruikt? Daarover is wel vaker verwarring geweest. IIRC is poort 4 de 2,5GbE poort, maar zijn er ook die denken dat poort 1 de 2,5GbE poort is. (Al dan niet omdat AI verkeerde informatie verstrekt?)
RobertMe schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:26:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je eigen router en niet eigen modem. Een eigen modem aangesloten op de 2,5GbE poort van het Ziggo modem zou nogal raar zijn :p

En om welke router gaat het dan? En heeft die ook 2,5GbE ondersteuning?
En waarmee test je? "Getest vanaf eigen modem", is dat een ingebouwde speedtest in de router? En zo ja, kan de router zelf dat aan? Want een router met een trage CPU maar net hardware offloading zou prima hoge snelheden kunnen ondersteunen maar met een ingebakken speedtest heel traag zijn. Als voorbeeld de Ubiquiti UniFi Security Gateway, die kan prima 1Gbit/s verstouwen vanaf LAN naar WAN, maar de ingebouwde speedtest haalt dat bij lange na niet omdat de CPU te langzaam is om zoveel verkeer te versturen / op te halen (en LAN <=> WAN verkeer gaat niet over de CPU).
En weet je zeker dat je de 2,5GbE poort op het Ziggo modem gebruikt? Daarover is wel vaker verwarring geweest. IIRC is poort 4 de 2,5GbE poort, maar zijn er ook die denken dat poort 1 de 2,5GbE poort is. (Al dan niet omdat AI verkeerde informatie verstrekt?)
Je bent een beetje lang bezig geweest met reageren... om 21.19u kwam het verlossende antwoord dat de UTP op de verkeerde poort zat. Poort 1 ipv de gewenste poort 4.

  • vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-05 11:23
Ja het is wat ik op werk altijd ook heb: ik leg m’n probleem uit en dan schiet de oplossing me te binnen!

Meta Taro!


  • remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@vmachiel Dat heet in mijn vakgebied "Rubberducking". Waar je je probleem uitlegt aan iets (zoals een rubberen badeend) of aan iemand (die mogelijk totaal geen kennis heeft). Je moet hier meer uitleggen als bij een professional, daardoor kom je doorgaans zelf op de oplossing zonder dat de ander ook maar iets heeft gedaan. Wordt best vaak (onbewust ook) toegepast in de profi wereld.

Wikipedia: Rubber duck debugging

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 29-05-2026 10:15 ]

Alles kan stuk.


  • edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42
Weet niet of ik op het juiste forum zit .

Ik heb net wifi middel geupgrade naar wifi groot. Momenteel heb ik als modem de ubee1318zg en ik kan deze omwisselen voor de sagem f3896. Voor in de toekomst lijkt me deze beter ivm de 2,5 GbE poort tov de ubee 1 GbE , modem gaat wel in bridge daar ik als router mijn Asus GT6 ga gebruiken. Ik heb op google ervaringen gezocht maar daar komt niet echt een eenduidig advies uit.

Chatgpt geeft als advies om de sagem te nemen ivm dat bij de ubee poorten maximaal ~940 Mbps haalbaar is.

Heeft iemand ervaring of advies ?
@edebee Je hebt geen keuze bij Ziggo. Gewoon het modem accepteren wat ze toesturen want het oude modem gaat na een bepaalde tijd uit het systeem
.Ik begrijp niet zo goed waarom AI daarvoor aan de slag moet. Op Ziggo staat toch al dat dit modem tot 1Gbps kan: https://www.ziggo.nl/klan...ifi-modems/ubee-ubc1318zg
Een 1Gbps poort kan idd wel 1Gbps maar door de overhead is dat wat langzamer (al vraag ik me af of je dat merkt).

Maar als antwoord, als je de 2.5Gbps poort van het nieuwe modem gebruikt dan ga je dus iets sneller. Maar dat nieuwe modem krijg je toch sowieso?

  • edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42
jongetje schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:38:
@edebee Je hebt geen keuze bij Ziggo. Gewoon het modem accepteren wat ze toesturen want het oude modem gaat na een bepaalde tijd uit het systeem
.Ik begrijp niet zo goed waarom AI daarvoor aan de slag moet. Op Ziggo staat toch al dat dit modem tot 1Gbps kan: https://www.ziggo.nl/klan...ifi-modems/ubee-ubc1318zg
Een 1Gbps poort kan idd wel 1Gbps maar door de overhead is dat wat langzamer (al vraag ik me af of je dat merkt).

Maar als antwoord, als je de 2.5Gbps poort van het nieuwe modem gebruikt dan ga je dus iets sneller. Maar dat nieuwe modem krijg je toch sowieso?
Ik ben vrijdag overgezet naar 1 Gbps maar tot nu toe heb ik geen nieuw modem gekregen. Kreeg wel de keus of ik mijn huidige ubee 1318 wilde inruilen voor een sagem of niet. Daarom zoek ik naar info of ik dit wel of niet zou doen. Weet dat er in het begin nogal wat problemen waren met de sagem en de bridge stand.
edebee schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:48:
[...]

Ik ben vrijdag overgezet naar 1 Gbps maar tot nu toe heb ik geen nieuw modem gekregen. Kreeg wel de keus of ik mijn huidige ubee 1318 wilde inruilen voor een sagem of niet. Daarom zoek ik naar info of ik dit wel of niet zou doen. Weet dat er in het begin nogal wat problemen waren met de sagem en de bridge stand.
Persoonlijk zou ik het niet doen als het niet hoeft. Dat kleine beetje snelheid merk je niet denk ik (al vraag ik me af of je het schil tussen 400 en 1Gbit in de praktijk wel merkt). En als dit allemaal stabiel werkt zou ik er persoonlijk niet aankomen. maar als je die laatste 50 a 80Mbit eruit wil persen dan moet je hem omruilen 8)
edebee schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:48:
[...]

Ik ben vrijdag overgezet naar 1 Gbps maar tot nu toe heb ik geen nieuw modem gekregen. Kreeg wel de keus of ik mijn huidige ubee 1318 wilde inruilen voor een sagem of niet. Daarom zoek ik naar info of ik dit wel of niet zou doen. Weet dat er in het begin nogal wat problemen waren met de sagem en de bridge stand.
Ik zou het persoonlijk wel doen... want er is *niets* mis met de Sagemcom. Stel dat je toch nog naar 2Gb/s wil, kan je dat ook gewoon met dat modem doen. Het gaat erom wat jij wil. Hier draait de Sagemcom keurig met 2Gb/s. Gewoon omdat het kan en omdat ik het zelf bepaal... want ik betaal :)

Achter de Sagemcom komt straks een Ubiquiti UniFi Cloud Gateway Fiber. Op de UCGF is dan één poort voor een AP in de hal en op 1 andere poort komt een Ubiquiti Flex Mini 2.5G voor de apparatuur in de meterkast en dan hou ik 2 poorten vrij op de UCGF. Dan gaat er vanuit de UCGF (10G SFP+) in de meterkast via een loze leiding een MM fiber naar een Ubiquiti Flex 2.5G PoE (met eenzelfde 10G SFP+) boven. Daarop komen mijn server, nog een AP, de multimedia op de slaapkamer en de camera's rondom het huis. Gewoon omdat het kan en omdat het leuk is om thuis te doen.

De Ubiquiti Travel Router is in ieder geval al onderweg. Straks met Teleporting gewoon Ziggo Go op de Apple TV in het buitenland :) Het kan veel goedkoper, maar wel leuk voor de heb.

[ Voor 59% gewijzigd door CreativeS op 30-05-2026 16:43 ]

edebee schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:12:
Weet niet of ik op het juiste forum zit .

Ik heb net wifi middel geupgrade naar wifi groot. Momenteel heb ik als modem de ubee1318zg en ik kan deze omwisselen voor de sagem f3896. Voor in de toekomst lijkt me deze beter ivm de 2,5 GbE poort tov de ubee 1 GbE , modem gaat wel in bridge daar ik als router mijn Asus GT6 ga gebruiken. Ik heb op google ervaringen gezocht maar daar komt niet echt een eenduidig advies uit.

Chatgpt geeft als advies om de sagem te nemen ivm dat bij de ubee poorten maximaal ~940 Mbps haalbaar is.

Heeft iemand ervaring of advies ?
Die Asus GT6 heeft ogenschijnlijk wel een 2,5Gbit/s WAN poort maar 1Gbit/s LAN poorten. Die theoretische 60Mbit/s extra ga je dus niet op één systeem kunnen gebruiken. Hoogstens dat je dan dus op één systeem met 940Mbit/s kunt downloaden en er nog 60Mbit/s over blijft voor andere zaken (/systemen). Waarbij je ook nog eens gebonden bent aan de interne opzet. Als die 3 poorten zijn aangesloten op een interne gigabit switch (chip) die dan ook met 1Gbit/s op de CPU is aangesloten kan het totaal van de 3 poorten uberhaupt niet boven de 1Gbit/s uit komen en kun je die 60Mbit/s extra alleen met wifi gebruiken. (En ja dat zou een rare keuze zijn. Maar Ubiquiti verkoopt in ieder geval een router met één 2,5Gbit/s WAN poort en aan de LAN zijde een 4 (/5) poorts switch (chip) die met 1Gbit/s op de CPU zijn aangesloten wat de 2,5Gbit/s WAN nutteloos maakt).

Overigens zou ik waarschijnlijk wel naar de Sagemcom zijn geswitcht. "Omdat het kan". Niet omdat het praktisch een grote kans heeft om een merkbaar verschil te geven.

  • smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik woon in Utrecht en heb Ziggo, wat down is sinds ongeveer 11u in de ochtend. Als ik bel krijg ik een bandje dat er een storing in mijn regio is en dat de verwachtte oplostijd 11u in de avond is. Bijzonder wel, heb dit nog nooit gehad.

  • Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-06 09:31
smvs schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:59:
Ik woon in Utrecht en heb Ziggo, wat down is sinds ongeveer 11u in de ochtend. Als ik bel krijg ik een bandje dat er een storing in mijn regio is en dat de verwachtte oplostijd 11u in de avond is. Bijzonder wel, heb dit nog nooit gehad.
Hier in Den Haag heeft het internet eruit gelegen tussen 09:14-12:10, zelfde melding over een "storing in de regio" bij 0900-1884. Storing staat nog steeds open met een "oplostijd" van 10 uur vanavond...
Die oplostijden zijn altijd ruim. En of het probleem is opgelost weet je natuurlijk ook niet. Het enige dat je weet is dat je nu weer verbinding hebt. Maar dat kan ook via een "hack" zijn waarbij ze nog uren bezig zijn om het probleem daadwerkelijk op te lossen en waarbij er tussentijds nog steeds een of meerdere korte onderbrekingen kunnen zijn. Categorie kabelbreuk en ze hebben een kabel over straat gelegd tijdelijk en tegelijkertijd gaan graven. Een defecte stroomtoevoer en vervolgens een stroomkabel naar de dichtstbijzijnde woning leggen. Om maar eens wat willekeurige dingen te verzinnen die wellicht wel eens gedaan zijn en waarbij je niet van "opgelost" kunt spreken maar er intussen wel weer iets semi werkbaars is.

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:07
Meer mensen geen internet? Hier in de omgeving Kampen sinds 13:30 geen verbinding meer en ook op allestoringen een piek te zien.
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:38:
Meer mensen geen internet? Hier in de omgeving Kampen sinds 13:30 geen verbinding meer en ook op allestoringen een piek te zien.
Wat zegt de Ziggo storingspagina? Daar heb je vast meer aan. In mijn ervaring niet altijd even snel. Maar intussen is het ruim 20 minuten later, en als er echt een "grotere" storing is (lees: niet alleen jouw adres maar de straat of meer) zal het er vast op staan. En anders gewoon even bellen.

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02
Moet zeggen dat ik niets te klagen heb na mn overstap van kpn glas naar Ziggo coax internet.

Heb mn eigen Unifi setup, dus de Ziggo modem staat in bridge. Qua instellingen stuk simpeler dan KPN en iptv van Ziggo doet het ook beter (en zonder gedoe). Blij met mn overstap tot nu toe :)

  • CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 17:01
Hier klapt het Connectbox Compal geval er vanmiddag ook plotsklaps eruit, hiervoor was het 'gewoon prima' en gewoon 500/40 snelheid. Ding wilt geen externe verbinding oppakken zo lijkt want de pijltjes blijven knipperen, coax zit er goed in, TV werkt nog prima op de UPC Mediabox uit 2013.

Maandag maar eens een monteur laten optrommelen, tenzij het zichzelf oplost, maar als ik de recente reacties hier zo zie en gezien de maand waarin we zitten verdenk ik ervan dat Ziggo loopt te klooien met de frequenties i.v.m. snelheidsaanpassingen die jaarlijks er doorheen gaan.

Ding was ook gewoon volledig offline voor de klantenservice.

Dan maar voorlopig die ene PC maar via wifi op het 1000/1000 Delta glasvezel netwerk laten doordraaien, Ziggo mail kan hij toch wel binnenhalen, tsja jammer dat de landlijn het dan ook niet doet maar goed.

Dit lijkt me eerder extern geklooi.

Maar goed als dat Puma geval kapot is ook prima, weg ermee en zet er een Sagecom ofzo neer. :+

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:07
CriticalHit_NL schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:27:
Hier klapt het Connectbox Compal geval er vanmiddag ook plotsklaps eruit, hiervoor was het 'gewoon prima' en gewoon 500/40 snelheid. Ding wilt geen externe verbinding oppakken zo lijkt want de pijltjes blijven knipperen, coax zit er goed in, TV werkt nog prima op de UPC Mediabox uit 2013.

Maandag maar eens een monteur laten optrommelen, tenzij het zichzelf oplost, maar als ik de recente reacties hier zo zie en gezien de maand waarin we zitten verdenk ik ervan dat Ziggo loopt te klooien met de frequenties i.v.m. snelheidsaanpassingen die jaarlijks er doorheen gaan.

Ding was ook gewoon volledig offline voor de klantenservice.

Dan maar voorlopig die ene PC maar via wifi op het 1000/1000 Delta glasvezel netwerk laten doordraaien, Ziggo mail kan hij toch wel binnenhalen, tsja jammer dat de landlijn het dan ook niet doet maar goed.

Dit lijkt me eerder extern geklooi.

Maar goed als dat Puma geval kapot is ook prima, weg ermee en zet er een Sagecom ofzo neer. :+
Wel vreemd dat ze hem nooit vervangen hebben voor een nieuwere (en als je er toch Delta glas bij hebt waarom dan niet de ziggo verbinding enkel nog als backup houden)?

  • CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 17:01
Roy Tollenaar schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:04:
[...]

Wel vreemd dat ze hem nooit vervangen hebben voor een nieuwere (en als je er toch Delta glas bij hebt waarom dan niet de ziggo verbinding enkel nog als backup houden)?
De vorige was een TC7200 uit het UPC tijdperk, toen hebben ze dit gammele ding gegeven.

Ziggo is de hoofdlijn voor een ander gezinslid, ik zit op Delta, twee providers, altijd een back-up als de ander faalt.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

CriticalHit_NL schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:27:
tsja jammer dat de landlijn het dan ook niet doet maar goed.
En ook daarom: CheapConnect. Werkt het tenminste provider onafhankelijk en kon die draaien op de Delta lijn. Los van dat CheapConnect vele malen goedkoper is, tenzij je uren per maand doet bellen met onbeperkt bellen optie.

  • CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 17:01
RobertMe schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 22:02:
[...]

En ook daarom: CheapConnect. Werkt het tenminste provider onafhankelijk en kon die draaien op de Delta lijn. Los van dat CheapConnect vele malen goedkoper is, tenzij je uren per maand doet bellen met onbeperkt bellen optie.
Onbeperkt mobiel, maar er zijn altijd nog mensen/instanties die via de landlijn contacteren, maar het is dan ook een triple-play abonnement van oudscher. Wordt blijkbaar gekenmerkt als een of ander XXL pakket ondanks dat het enkel snelheidsverhogingen heeft gehad vanaf 50/2.5 :+ Maar zo erg belangrijk is de landlijn nu niet meer, wordt meer gebeld dan we ermee bellen. Contract is nooit gewijzigd sinds 2013 en eigenlijk ook niet van plan.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

CriticalHit_NL schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 22:19:
[...]

Onbeperkt mobiel, maar er zijn altijd nog mensen/instanties die via de landlijn contacteren, maar het is dan ook een triple-play abonnement van oudscher. Wordt blijkbaar gekenmerkt als een of ander XXL pakket ondanks dat het enkel snelheidsverhogingen heeft gehad vanaf 50/2.5 :+ Maar zo erg belangrijk is de landlijn nu niet meer, wordt meer gebeld dan we ermee bellen. Contract is nooit gewijzigd sinds 2013 en eigenlijk ook niet van plan.
Juist als je niet belt is CheapConnect (ook) fors goedkoper. Letterlijk €9 per jaar, en dat betaal ik al de 5 jaar dat ik klant ben. Terwijl je bij Ziggo intussen een euro of 3 per maand (= €36 per jaar dus) betaald.

Verder betaal je bij CheapConnect geen starttarief, iets van 5,x cent per minuut naar mobiel en 2,5 cent naar vast. Bij Ziggo is dat meen ik iets van 14 cent voor alle drie (starttarief en bellen naar NL, vast of mobiel).

En je kunt CheapConnect met een (willekeurige) VOIP client/app op de telefoon gebruiken en dus mobiel bereikbaar zijn op het vaste nummer, "gratis". (Of doorschakelen naar mobiel, betaal je alleen belminuten voor natuurlijk). Anders moet je een geschikt VOIP toestel / basisstation hebben (heb er zelf toentertijd een van ik meen €30 gekocht, en de oude DECT handsets konden gewoon worden gekoppeld aan het nieuwe basisstation).

En zelf kwam ik toen nog van een Alles-in-Een Plus abonnement af. Dat was ook zeker 15 jaar ongewijzigd, mogelijk / waarschijnlijk meer tegen de 20 aan.
En qua prijs maakt het geen drol uit. Was toen meen ik 400/40 en de prijs was identiek aan Internet Compleet + TV Start + telefonie. En eigenlijk was het zelfs duurder, want ik had geen decoder / Next / Horizon terwijl die na de overstap naar Internet Compleet + TV Start wel geleverd werd (Horizon. Die 1x is opgestart en daarna de doos in en de zolder op. Daarna nog van TV Start overgestapt op Ziggo Go en toen mocht die van Ziggo naar het milieupark).

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:07
CriticalHit_NL schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:07:
[...]

De vorige was een TC7200 uit het UPC tijdperk, toen hebben ze dit gammele ding gegeven.

Ziggo is de hoofdlijn voor een ander gezinslid, ik zit op Delta, twee providers, altijd een back-up als de ander faalt.
Maar kun je ze dan niet als faillover gebruiken? Je kunt makkelijk met meerdere gezinsleden op die 500 van ziggo. Wij zitten hier met 4 op 300/50 ziggo en dat gaat prima. Heb een 5G router als backup en zelfs daar kunnen we allemaal tegelijk op zonder problemen.

  • CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 17:01
Roy Tollenaar schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 22:34:
[...]

Maar kun je ze dan niet als faillover gebruiken? Je kunt makkelijk met meerdere gezinsleden op die 500 van ziggo. Wij zitten hier met 4 op 300/50 ziggo en dat gaat prima. Heb een 5G router als backup en zelfs daar kunnen we allemaal tegelijk op zonder problemen.
Hoe bedoel je precies? Heb hier twee providers, 1 persoon per provider, maar ik ben wat meer veeleisender als gamer en hobbyist dan wel als soms thuiswerkend. Ziggo heeft mij qua ping stabiliteit (en sowieso hogere ping) en upload gewoon niets te bieden. Heb enkel al 110Mbit/s upstream nodig voor remote game streaming laat staan dat de rest dan nog moet komen. 5G is voor mij onbruikbaar voor die doeleinden. De Ziggo lijn mocht glasvezel eruit liggen is nog min of meer bruikbaar als back-up maar daar heb je het dan ook wel mee gehad. :P

Ziggo zou niet blij zijn met mij als klant als je het onderstaande ziet... eind 2021 pas overgegaan op glasvezel en dat is te merken, destijds nog 200/20 o.i.d. op Ziggo. Dit is overigens ook maar één van de apparaten aangesloten op het glasvezel netwerk, wel de meest vereisende.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bnc0DZH.png

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

@CriticalHit_NL Jij bent ook een uitzondering denk ik. De gewone gebruiker zit niet de hele dag remote te gamen, die doet dat thuis. En dan heb je opeens veel minder bandbreedte nodig. Online gamen is maar een paar Mbps, pas als de PS5 hier remote games start dan schiet het naar de 70 a 80Mbps. Video streamen is voor een streams tussen de 3 en de 15 Mbps. Met wat thuiswerken en onlinemeetings kom je met 10Mbps ook wel uit (mijn teamssessies doen nooit meer dan 10Mbps, eerder de helft).
Daarmee kan een normaal gebruik prima uit met 100Mbps en als je online remote gamed op de PS of XBOX 200Mbps. Maar meer is, tenzij je uitzondering zoals jij bent, vaak niet nodig.
CriticalHit_NL schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:25:
Ziggo zou niet blij zijn met mij als klant als je het onderstaande ziet...
Toen ik nog de hele dag thuis was had ik 5 tot 7TB per maand... valt dus wel mee wat Ziggo daarvan vindt.

  • CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 17:01
jongetje schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 07:27:
@CriticalHit_NL Jij bent ook een uitzondering denk ik. De gewone gebruiker zit niet de hele dag remote te gamen, die doet dat thuis. En dan heb je opeens veel minder bandbreedte nodig. Online gamen is maar een paar Mbps, pas als de PS5 hier remote games start dan schiet het naar de 70 a 80Mbps. Video streamen is voor een streams tussen de 3 en de 15 Mbps. Met wat thuiswerken en onlinemeetings kom je met 10Mbps ook wel uit (mijn teamssessies doen nooit meer dan 10Mbps, eerder de helft).
Daarmee kan een normaal gebruik prima uit met 100Mbps en als je online remote gamed op de PS of XBOX 200Mbps. Maar meer is, tenzij je uitzondering zoals jij bent, vaak niet nodig.
Dat klopt, en inderdaad ik ben de uitzondering. :+
Doe dat ook geen 'hele dagen' hoogstens een uurtje of een paar uur paar keer in de week.
CreativeS schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 07:36:
[...]


Toen ik nog de hele dag thuis was had ik 5 tot 7TB per maand... valt dus wel mee wat Ziggo daarvan vindt.
Maar niet qua upload schat ik in, tenzij je 24/7 dingen loopt te uploaden op relatief hoge snelheid en dan de ping/jitter onstabieler maakt met nog maar weinig overhead voor andere zaken. Qua download zal het wel als FUP te doen zijn, maar het ging er meer om dat ze liever niet zo'n zwaar belastende gebruiker op hun GPON hebben hangen dan wel.
Overigens Modem ligt er nog uit. :D

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8


  • giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-06 21:32
grote kans dat ie gewoon stuk is, die modems zijn op de markt sinds 2014/2015 en dus ook niet de nieuwste meer (kan best dat toen jij m kreeg een paar jaar daarna, hij al een leven bij een vorige klant heeft gehad..). idd een monteur laten komen of vragen of ze een modem opsturen ;)


@RobertMe de vaste lijn is tegenwoordig al 5 euro per maand (en dan heb je nog geen enkele minuut gebeld). 4 jaar geleden was het inderdaad rond de 3 euro :p

[ Voor 22% gewijzigd door giovanni2903 op 05-06-2026 16:27 ]


  • SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:44
giovanni2903 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:25:
grote kans dat ie gewoon stuk is, die modems zijn op de markt sinds 2014/2015 en dus ook niet de nieuwste meer (kan best dat toen jij m kreeg een paar jaar daarna, hij al een leven bij een vorige klant heeft gehad..). idd een monteur laten komen of vragen of ze een modem opsturen ;)


@RobertMe de vaste lijn is tegenwoordig al 5 euro per maand (en dan heb je nog geen enkele minuut gebeld). 4 jaar geleden was het inderdaad rond de 3 euro :p
Aantal jaar daarvoor was het nog een euro meer/minder prijs voor telefonie :o . Zal wel steeds duurder worden om die services te blijven draaien voor steeds minder mensen
SirMemeAlot schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:44:
[...]

Aantal jaar daarvoor was het nog een euro meer/minder prijs voor telefonie :o . Zal wel steeds duurder worden om die services te blijven draaien voor steeds minder mensen
Neehoor, de marges zijn enorm hoog. Als cheapconnect het voor zulke lage tarieven kan en er aan verdient dan is het voor Ziggo met vele malen meer klanten een melkkoe. Zeker gezien veel oudere mensen een vaste lijn hebben en dat gewend zijn.
CriticalHit_NL schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 07:39:
Maar niet qua upload schat ik in, tenzij je 24/7 dingen loopt te uploaden op relatief hoge snelheid
Bij KPN en Ziggo beide geen problemen, upload wat minder, maar 24/7 upload (bij Ziggo) telt ook aardig op. Een lekkende kraan... heeft zo een emmer vol :) KPN was zelfs 30TB per maand... waarvan meestal ruim de helft upload was. Toen ben ik na jaren gekapt.

  • CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 17:01
giovanni2903 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:25:
grote kans dat ie gewoon stuk is, die modems zijn op de markt sinds 2014/2015 en dus ook niet de nieuwste meer (kan best dat toen jij m kreeg een paar jaar daarna, hij al een leven bij een vorige klant heeft gehad..). idd een monteur laten komen of vragen of ze een modem opsturen ;)
Lijkt me inderdaad defect/corrupt of wat dan ook, de groene platte LED blijft groen maar de groene pijltjes blijven knipperen, terwijl de foutcodes vanuit het installatie PDF document aangeven dat een solide groene platte LED eerder een bridge-modus zou moeten zijn maar dat is nooit ingesteld tenzij een stagiair een goede dag heeft gehad...

Maar desondanks ook na een harde reset van 30 seconden naar fabrieksinstellingen wijst niets uit, dus dat ding zal wel half in een soort bootloop hangen, terwijl de stront-trage GUI nog wel bereikbaar was via de Wifi als die eindelijk online komt na ruim 20 minuten o.i.d.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8


  • SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Iemand last van diensten die niet werken over het Ziggo netwerk?

Bij mij liggen dingen als Microsoft, Netflix, X, NOS er al de hele dag uit. Andere dingen zoals F1TV werken wel. Via KPN 5G werkt wel alles normaal.

  • rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-06 21:56
SURFivor schreef op zondag 7 juni 2026 @ 14:31:
Iemand last van diensten die niet werken over het Ziggo netwerk?

Bij mij liggen dingen als Microsoft, Netflix, X, NOS er al de hele dag uit. Andere dingen zoals F1TV werken wel. Via KPN 5G werkt wel alles normaal.
Hier geen last van problemen met MS, X en NOS icm Ziggo.

  • Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SURFivor schreef op zondag 7 juni 2026 @ 14:31:
Iemand last van diensten die niet werken over het Ziggo netwerk?

Bij mij liggen dingen als Microsoft, Netflix, X, NOS er al de hele dag uit. Andere dingen zoals F1TV werken wel. Via KPN 5G werkt wel alles normaal.
Andere DNS-server geprobeerd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde


  • SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Andere DNS, zelfde probleem.

Wat me opvalt is dat van websites widgets of content niet worden ingeladen. Bv nos.nl laadt wel de skeletonpagina maar de inhoud kan het niet inladen.

[ Voor 11% gewijzigd door SURFivor op 07-06-2026 18:02 ]


  • Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zou er dan een cdn onbereikbaar zijn vanaf jouw verbinding?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde


  • SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zoiets vermoed ik.
Tijd terug had ik iets soortgelijks en dat bleek toen een storing bij AWS te zijn.

  • feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ziggo heeft (weer eens) problemen met ipv6 op de Casa/AxiamCore CCAP's.
https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Internet/Storing-IPV-6/td-p/1840628

Dat kan er voor zorgen dat ipv6 bereikbare websites een timeout geven op ipv6 en derhalve een vertraging. Soms krijg je ook gewoon een niet bereikbaar fout.

  • PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-06 00:03

PA5AM

Kortegolf

Hier in Groningen ook geen antwoord op DHCPv6 verzoeken. En dus alleen een IPv4 verbinding.

Ben benieuwd of dit alleen een probleem is voor modems die in bridge staan.

8 punten en 3 strepen


  • feico.de.boer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Naar wat ik begrijp is het algemeen, maar pin me er niet op vast.

  • SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Na een paar keer mijn modem een schop te hebben gegeven, is het opgelost. Mijn modem staat overigens ook in bridge-modus.

  • giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-06 21:32
hier in krommenie van de week ook een modem wat geen ipv6 uitgaf. lijkt dus landelijk te zijn en dan bepaalde cmts'en

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02
Ziggo modem hier ook bridge, maar ipv6 staat hier uit (opzettelijk). Wat mis ik zonder ipv6?

  • Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
outlandos schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:47:
Ziggo modem hier ook bridge, maar ipv6 staat hier uit (opzettelijk). Wat mis ik zonder ipv6?
Niets wat iemand die bijvoorbeeld Odido of Vodafone mobiel gebruikt ook niet mist.

Maar als je setup denkt bijvoorbeeld Tweakers.net te kunnen bezoeken op 2a02:26f0:1180:35::210:6ad4, dan mis je IPv6 / merk je storing.

  • Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-06 07:12
En waarom zou je dat willen?

  • CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 17:01
CriticalHit_NL schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:51:
[...]

Lijkt me inderdaad defect/corrupt of wat dan ook, de groene platte LED blijft groen maar de groene pijltjes blijven knipperen, terwijl de foutcodes vanuit het installatie PDF document aangeven dat een solide groene platte LED eerder een bridge-modus zou moeten zijn maar dat is nooit ingesteld tenzij een stagiair een goede dag heeft gehad...

Maar desondanks ook na een harde reset van 30 seconden naar fabrieksinstellingen wijst niets uit, dus dat ding zal wel half in een soort bootloop hangen, terwijl de stront-trage GUI nog wel bereikbaar was via de Wifi als die eindelijk online komt na ruim 20 minuten o.i.d.
Vandaag monteur geweest terwijl ik zelf afwezig was, is het AOP uit 1979 eindelijk dan toch maar vervangen, de nieuwe splitter ertussen. De UPC Mediabox functioneert nog, Modem start nog altijd niet door.

Later bleek het in de wijkkast verkeerd te zitten, dat is 9 van de 10 keer het geval als wij enige storing hebben via UPC/Ziggo en niet aan onze kant. Dus niks verrassends als het werkte en dan plots er in een middag eruit klapt omdat iemand waarschijnlijk wat verkeerd in de wijkkast heeft gedaan op z'n werkdag.

Wordt opgepakt.
Update:

Internet werkt weer sinds eind van de ochtend.

Wel grappig, ga je aan de wandel in de wijk krijg je de vraag of de Ziggo bus bij ons stond, blijken er meer mensen last te hebben van geen internet én toch is er geen storing bekend bij Ziggo ondanks dat ze nu weten dat de wijkkast inrichting niet deugd bij tenminste één adres 4 dagen na het rapporteren.

Rara... :z

Iemand was al een ander modem gaan halen om erachter komen dat het extern weer eens niet deugdelijk is ingericht. _O-

[ Voor 16% gewijzigd door CriticalHit_NL op 08-06-2026 15:16 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8


  • rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de posts met betrekking tot de recentelijke prijsaankondiging verplaatst naar [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

  • giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-06 21:32
CriticalHit_NL schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:08:
[...]

Vandaag monteur geweest terwijl ik zelf afwezig was, is het AOP uit 1979 eindelijk dan toch maar vervangen, de nieuwe splitter ertussen. De UPC Mediabox functioneert nog, Modem start nog altijd niet door.

Later bleek het in de wijkkast verkeerd te zitten, dat is 9 van de 10 keer het geval als wij enige storing hebben via UPC/Ziggo en niet aan onze kant. Dus niks verrassends als het werkte en dan plots er in een middag eruit klapt omdat iemand waarschijnlijk wat verkeerd in de wijkkast heeft gedaan op z'n werkdag.

Wordt opgepakt.
Update:

Internet werkt weer sinds eind van de ochtend.

Wel grappig, ga je aan de wandel in de wijk krijg je de vraag of de Ziggo bus bij ons stond, blijken er meer mensen last te hebben van geen internet én toch is er geen storing bekend bij Ziggo ondanks dat ze nu weten dat de wijkkast inrichting niet deugd bij tenminste één adres 4 dagen na het rapporteren.

Rara... :z

Iemand was al een ander modem gaan halen om erachter komen dat het extern weer eens niet deugdelijk is ingericht. _O-
Upc gebied is wel vaker een zooitje, heeft ziggo mooi overgenomen 😅

  • Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:41
Vandaag dus het nieuws dat de abonnementen vernieuwd worden. Maar het is mij niet geheel helder of de nieuwe snelheden ook voor bestaande abonnementen gaan gelden. Heb het 100/25 abo maar na een herstart en in de app staat nog altijd dezelfde snelheid. Iemand enig idee of oude abo's ook omhoog gaan en per wanneer?
Shizzel schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:23:
Vandaag dus het nieuws dat de abonnementen vernieuwd worden. Maar het is mij niet geheel helder of de nieuwe snelheden ook voor bestaande abonnementen gaan gelden. Heb het 100/25 abo maar na een herstart en in de app staat nog altijd dezelfde snelheid. Iemand enig idee of oude abo's ook omhoog gaan en per wanneer?
Nee, oude abonnementen gaan niet omhoog.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:37
Shizzel schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:23:
Vandaag dus het nieuws dat de abonnementen vernieuwd worden. Maar het is mij niet geheel helder of de nieuwe snelheden ook voor bestaande abonnementen gaan gelden. Heb het 100/25 abo maar na een herstart en in de app staat nog altijd dezelfde snelheid. Iemand enig idee of oude abo's ook omhoog gaan en per wanneer?
Dan moet je overstappen, broer. ;)

  • giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-06 21:32
Shizzel schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:23:
Vandaag dus het nieuws dat de abonnementen vernieuwd worden. Maar het is mij niet geheel helder of de nieuwe snelheden ook voor bestaande abonnementen gaan gelden. Heb het 100/25 abo maar na een herstart en in de app staat nog altijd dezelfde snelheid. Iemand enig idee of oude abo's ook omhoog gaan en per wanneer?
het zijn nieuwe pakketten, geen snelheidsverhoging op oude pakketten

  • rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 21:41

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

PA5AM schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:03:
Hier in Groningen ook geen antwoord op DHCPv6 verzoeken. En dus alleen een IPv4 verbinding.

Ben benieuwd of dit alleen een probleem is voor modems die in bridge staan.
Hier in Zuid-Limburg hetzelfde probleem. Ziggo modem in bridge mode en sindskort enkel IPv4 op de WAN poort van m'n Unifi router.

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Business ⛽ - Zehnder WHR960

rogervdh schreef op maandag 8 juni 2026 @ 22:12:
[...]

Hier in Zuid-Limburg hetzelfde probleem. Ziggo modem in bridge mode en sindskort enkel IPv4 op de WAN poort van m'n Unifi router.
Niet overal in Zuid-Limburg dan. Hier (regio Maastricht) werkt het prima. Of er is al langere tijd geen DHCP6-PD verzoek gedaan. Geen idee hoe frequent dat gebeurd.
Klopt het dat met de recente abonnementen aanpassingen de Ziggo Go optie vervallen is? En abo aanpassingen dus op geen enkele manier mogelijk zijn zonder of zonder app te komen zitten of veel meer te betalen voor TV Start.

Zo ja, dan lijkt mij dat een uitstekende reden om te blijven plakken op het huidige abo en bij teveel oplopende kosten (/verlagingen als ik zou over stappen) toch maar eens vaarwel te zeggen. Nu wordt het @home.nl mailadres nog door sommigen gebruikt. En de prijsverschillen zijn relatief klein en gewoon tevreden over Ziggo. Bij de keuze tussen veel meer betalen voor een volledig TV pakket (om de Next Mini vervolgens niet te gebruiken) of overstappen is die keuze snel gemaakt. En sure, app only kan nu goedkoop bij Hollands Nieuwe, maar dan vervallen de mailadressen ook. Kan er net zo goed worden overgestapt op Delta / KPN / Odido / Glasnet / .... Komt die dubbelr glasvezelaansluiting toch nog van pas.

Prima actie dan dus van Ziggo. Ziggo Go abo schrappen kan het laatste zetje zijn om Ziggo helemaal vaarwel te zeggen.

  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:32:
Klopt het dat met de recente abonnementen aanpassingen de Ziggo Go optie vervallen is? En abo aanpassingen dus op geen enkele manier mogelijk zijn zonder of zonder app te komen zitten of veel meer te betalen voor TV Start.
Ja, dat klopt. En elke wijziging leidt ook nog tot een nieuw jaarcontract. Ik heb er hier ook iets over geschreven.
TexMex schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:27:
[...]


Ja, dat klopt. En elke wijziging leidt ook nog tot een nieuw jaarcontract. Ik heb er hier ook iets over geschreven.
Dat er een nieuw jaarcontract aan vast zit is natuurlijk niet echt een probleem als je toch al een tevreden klant was (20+ jaar) :p En aanpassen dan uiteraard met een belletje. Alhoewel dat vast ook niks meer oplevert (volg dat andere topic niet, maar dat zal bij 1 jaar vast €5 voor 3 of 6 maanden zijn. Laatste wat ik mee heb gekregen was in die regionen).

Meer in relatie tot mijn vraag. Ziggo Go opzeggen en dan NL Ziet zou wel nog een optie kunnen zijn, alhoewel NL Ziet ook weer iets duurder is. Wat je dan weer kunt compenseren met een euro goedkoper internet van de concurrent :Y)

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02
RobertMe schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:09:
[...]

Dat er een nieuw jaarcontract aan vast zit is natuurlijk niet echt een probleem als je toch al een tevreden klant was (20+ jaar) :p En aanpassen dan uiteraard met een belletje. Alhoewel dat vast ook niks meer oplevert (volg dat andere topic niet, maar dat zal bij 1 jaar vast €5 voor 3 of 6 maanden zijn. Laatste wat ik mee heb gekregen was in die regionen).

Meer in relatie tot mijn vraag. Ziggo Go opzeggen en dan NL Ziet zou wel nog een optie kunnen zijn, alhoewel NL Ziet ook weer iets duurder is. Wat je dan weer kunt compenseren met een euro goedkoper internet van de concurrent :Y)
Kan in elk geval zeggen dat NL Ziet echt heel fijn werkt en tegenwoordig ook nog radio aanbiedt (voorlopig zonder meerprijs).
Pagina: 1 ... 92 93 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen