• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:50
-knip- Offtopic.

[ Voor 121% gewijzigd door rens-br op 09-05-2026 23:02 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:08

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:28:
[...]
Via F1 TV Premium is F1 toch gewoon in 4K?
Klopt, F1TV Premium is 4K (2160p) UHD HDR

[ Voor 21% gewijzigd door DON PAPA op 09-05-2026 21:25 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat offtopic posts verwijderd. Laten we het hier vooral over Ziggo hebben en let op dat het niet verzand in 'vergelijk dienst-X met Ziggo'.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 21:48
Wellicht heb ik eroverheen gelezen in alle berichten over de ESPN wijzigingen, maar weet iemand of toevallig de nieuwe UHD kanalen van ESPN ook via een CI module beschikbaar komen? Of enkel via de Next Mini (en dus via IP in plaats van DVB-C)?

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met deze nieuwe constructie komen ESPN 2, 3 en 4 vanaf TV Start overigens alleen beschikbaar via Next, Next Mini en CI+ en niet via Ziggo GO (ESPN 1 wel). En je krijgt ook geen toegang tot ESPN Watch. Die twee zaken zijn voorbehouden aan ESPN Premium.

Wel bijzonder overigens dat Ziggo zowel hier als hier, en ook in de reacties van de Community moderator, de expliciet onjuiste formulering aanhoudt dat ESPN aan "alle digitale tv-pakketten" wordt toegevoegd of "voor iedereen met een digitaal tv-abonnement".

Loopt er bij Ziggo dan niemand rond die beseft dat al hun tv-pakketten digitale pakketten zijn, dus óók Kabel TV (digitale tv wordt hier nota bene expliciet benoemd) of Ziggo GO bij Internet Only? Slordig dat men bij zulk groot nieuws niet in staat is een correcte formulering aan te houden.

[ Voor 60% gewijzigd door TexMex op 10-05-2026 13:39 ]

• Computergek
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23-05 01:29
Hoi allemaal, ik heb onlangs besloten mijn Ziggo abonnement stop te zetten en de einddatum zou afgelopen vrijdag zijn geweest. Deze bevestiging staat in de mail en ik heb geen gebruik gemaakt van de overstapservice. Helaas is er bij de nieuwe provider een behoorlijke kink in de kabel gekomen dus ik verwacht dat deze mij voorlopig niet aan kan sluiten.

Nu raden jullie het misschien al: Ziggo is nog helemaal niet afgesloten dus ik kan nog vrolijk verder internetten. Ik wil ze wel bellen maar ben er een beetje huiverig voor dat ze dan alsnog per direct afsluiten en dat wil ik niet. Ik wil wel gewoon betalen voor mijn verbruik dus weet iemand hier toevallig hoe Ziggo handelt in dit soort situaties?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:16
@Computergek Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? Dan blijft het bestaande abonnement actief totdat de nieuwe provider de verbinding oplevert.

[ Voor 3% gewijzigd door hcQd op 10-05-2026 12:51 ]

• Computergek
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23-05 01:29
@hcQd, ik heb juist geen gebruik gemaakt van de overstapservice dus het is raar dat de verbinding toch nog actief is.
@Computergek Ik zou juist wel bellen. Er kan een technische reden zijn waarom die opzeggingsorder nog niet is uitgevoerd. Juist door te bellen kan je de datum aanpassen naar een nieuwe datum. Kans is anders groot dat je op een willekeurig moment alsnog je verbinding verliest.
TexMex schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:52:
Loopt er bij Ziggo dan niemand rond die beseft dat al hun tv-pakketten digitale pakketten zijn, dus óók Kabel TV (digitale tv wordt hier nota bene expliciet benoemd) of Ziggo GO bij Internet Only? Slordig dat men bij zulk groot nieuws niet in staat is een correcte formulering aan te houden.
Het is een definitieprobleem. Ik had het zelf ook niet zo genoemd en eerder het verschil aangekaart tussen encrypted en het unencrypted pakket. Dat is daadwerkelijk waar het verschil in zit.

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:33
W1ck1e schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:10:
[...]

Dat is dan toch dit jaar al (per 1 juli) als content op ESPNx ?
Of mis ik iets ?
Ik bedoelde volgend seizoen en niet volgend jaar.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:38
desalniettemin schreef op zondag 10 mei 2026 @ 15:14:
[...]

Ik bedoelde volgend seizoen en niet volgend jaar.
Onder de steen waar ik leef krijg ik niet mee hoe de voetbalseizoenen verhouden tot de kalenderjaren ;)

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
Sjakie0101 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:00:
De bitrate is sowieso ook vele malen hoger. En ja de EBU noemt dit UHD.
Ik kijk graag films en series in 4K. Niet vanwege de resolutie, dat kan me niet boeien, maar omdat je alleen bij 4K ook HDR krijgt. Als Full HD met HDR een optie zou zijn, zou ik daarvoor gaan. Niet meer pixels, wel "betere" pixels.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
Bastien schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:25:
[...]

De marketingafdeling van ESPN heeft hier goed over nagedacht en Ziggo ziet er ook een verdienmodel in. De klanten zijn slechts de pinautomaat in deze, vooral die er niet op zitten te wachten. En dat de lopende contracten niet worden aangepast is ook enkel maar omdat ze anders de klantenservice moeten opschalen en daar zullen ze geen zin in hebben.

Maar ik heb geen tijdgebonden contract meer sinds een maandje dus kan altijd met een maand opzegtermijn weg. En ja, dat ga ik nu wel doen.
Dus je stapt over naar KPN, en dan kun je kiezen tussen "gratis" Netflix of ESPN...

Bij Ziggo & Vodafone heb je overigens ook gratis Sky Showtime. Kun je helemaal zelf kiezen wat je kijkt!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 17:34
Dat is toch wat ESPN doet? https://espnnl.zendesk.com/hc/nl-nl/articles/4404017159314-Alles-over-ESPN-UHD HDR zonder 4K. Ik blijf het zonde vinden……

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-05 13:50
Of het zonde is hangt sterk af van de capaciteiten van de scaler/processor van je TV.
Die moet zorgen voor het herwinnen van de ontbrekende pixels om je panel van een 4K signaal te voorzien dat niet te onderscheiden is van het origineel in de reportagewagen.

Goedkope TVs zullen dat lang niet zo goed kunnen als topmodellen. De prijs van de processor bepaalt voor een groot deel de prijs van je TV. De beste processoren kunnen ook van een 50 Hz interlaced signaal de ontbrekende fields toevoegen zodat ook een bijna perfect 50 Hz progressief plaatje vertoond wordt.

Wist je dat alle publieke zenders in Duitsland al jaren gebruik maken van een progressief plaatje met een iets lagere resolutie van 720p50? Door de hoge bitrate profiteren full HD TV's ook van resolutie oversampling.

Alleen de commerciëlen gebruiken nu 1080i 50Hz.

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

De afgelopen week merk ik regelmatig dat als ik in Safari op mijn iPad/iphone een website open (bv tweakers.net om maar wat te noemen :) ) het regelmatig even duurt voordat de website laadt. Als ik in een test doe met Speedtest is de snelheid goed, maar de ping is 19ms. Verklaart dit het trage(re) laden van websites? Het gaat vnl. het navigeren naar een nieuwe website. Binnen dezelfde website lijkt het ok te zijn.
meesje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:47:
De afgelopen week merk ik regelmatig dat als ik in Safari op mijn iPad/iphone een website open (bv tweakers.net om maar wat te noemen :) ) het regelmatig even duurt voordat de website laadt. Als ik in een test doe met Speedtest is de snelheid goed, maar de ping is 19ms. Verklaart dit het trage(re) laden van websites? Het gaat vnl. het navigeren naar een nieuwe website. Binnen dezelfde website lijkt het ok te zijn.
19ms klinkt niet slecht / alsof je het zou moeten merken.

En ping merk je altijd. Gezien je aangeeft dat het alleen bij "nieuwe" bezoeken is vind ik het meer klinken als een DNS issue. Want de domeinnaam opzoeken in DNS is iets dat maar elke X minuten / uren gedaan wordt als het antwoord eenmaal bekend is (waarbij het antwoord een TTL, Time-To-Live, bevat. Oftewel hoeveel seconden het antwoord hergebruikt mag worden, wat normaliter minimaal 1 minuut is maar ook prima 24 uur of langer kan zijn).
RobertMe schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:12:
[...]

En ping merk je altijd. Gezien je aangeeft dat het alleen bij "nieuwe" bezoeken is vind ik het meer klinken als een DNS issue. Want de domeinnaam opzoeken in DNS is iets dat maar elke X minuten / uren gedaan wordt als het antwoord eenmaal bekend is (waarbij het antwoord een TTL, Time-To-Live, bevat. Oftewel hoeveel seconden het antwoord hergebruikt mag worden, wat normaliter minimaal 1 minuut is maar ook prima 24 uur of langer kan zijn).
Ik maak gebruik van een Ziggo router/modem. Deze wil ik sowieso een keer even uit/aan zetten. Doe ik wel een keer als het gezin naar bed is. Wellicht helpt een reboot. Aangezien ik op DNS vlak niks heb aangepast, vermoed ik dat de DNS servers van Ziggo gebruik. Ik zal deze ook een keer wijzigen. Nog tips voor goede?

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:56
meesje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:32:
[...]

Ik maak gebruik van een Ziggo router/modem. Deze wil ik sowieso een keer even uit/aan zetten. Doe ik wel een keer als het gezin naar bed is. Wellicht helpt een reboot. Aangezien ik op DNS vlak niks heb aangepast, vermoed ik dat de DNS servers van Ziggo gebruik. Ik zal deze ook een keer wijzigen. Nog tips voor goede?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoiCnzm3Ky8Blbpoit0wwmeMIMo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DkFCIQwMir8rZXagc4wnEEzG.png?f=user_large

ik zelf heb google ingesteld op mijn ziggo modem, ik ga eens experimenteren met die anderen
Nee. Ik draai een volledig custom router met een eigen DNS server die "recursief" doet resolven (dus als ik gathering.tweakers.net bezoekt dan doet mijn eigen DNS server, Unbound, eerst een query voor "net." bij een root server. Als die weet waar "net." te vinden is vraagt die daar waar "tweakers.net." te vinden is, en vervolgens vraagt die bij "tweakers.net." wat het IP van "gathering.tweakers.net." is. I.p.v. één upstream server, ala die van Ziggo, waar puur wordt gevraagd "geef me het IP van gathering.tweakers.net").

De bekende DNS servers zijn 1.1.1.1 (Cloudflare?), 8.8.8.8 (Google), en 9.9.9.9 (Quad9). Ik zou in ieder geval bij die van Google uit de buurt blijven want volgens mij doen die tracking (verlagen de TTL zodat je vaker de naam op moet vragen en kunnen zo bijhouden dat jij vaak tweakers.net bezoekt simpelweg omdat je vaak tweakers.net bij hun opvraagt).
@giovanni2903 @RobertMe Bedankt. Ik ga Quad9 eens proberen.

Update: Gelijk een test gedaan. De websites laden weer zoals vanouds. *O*

[ Voor 37% gewijzigd door meesje op 16-05-2026 21:04 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:12:
[...]

19ms merk je zeker wel. Toen ik een keer van Ziggo naar KPN glasvezel ging was de standaardping gezakt van rond de 10ms naar 2ms.

Ik kan je vertellen dat webpagina's echt stukken sneller reageerden en getoond werden.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:58
@meesje Je kan hier ook nog even kijken: Welke DNS server in plaats van ziggo? Op basis van dit topic heb ik zojuist DNS4EU ingesteld als primaire DNS server en Quad9 als alternatieve server. Ben benieuwd, want ook ik vind nieuwe sites soms wat traag getoond worden.

• W1ck1e
meesje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:03:
@giovanni2903 @RobertMe Bedankt. Ik ga Quad9 eens proberen.

Update: Gelijk een test gedaan. De websites laden weer zoals vanouds. *O*
Doe nu nog eens een speedtest. Ik verwacht dat de ping nauwelijks beter is geworden. Als dat klopt dan is de beleving van het laden van websites meer iets van een goede DNS dan van een lage ping. @Wolly
musicfreak schreef op zondag 17 mei 2026 @ 07:29:
@meesje Je kan hier ook nog even kijken: Welke DNS server in plaats van ziggo? Op basis van dit topic heb ik zojuist DNS4EU ingesteld als primaire DNS server en Quad9 als alternatieve server. Ben benieuwd, want ook ik vind nieuwe sites soms wat traag getoond worden.
DNS kent geen primaire en alternatieve server. Er zijn meerdere servers ingesteld en het OS bepaalt welke wanneer gebruikt wordt. En "gebruik altijd de eerste en de tweede alleen als de eerste onbereikbaar is" is niet iets dat een van de OSen doet bij mijn weten. Vaker voorkomend is round robin waarbij elke X minuten de volgende server als "primaire" gebruikt wordt.
W1ck1e schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:00:
[...]

Doe nu nog eens een speedtest. Ik verwacht dat de ping nauwelijks beter is geworden. Als dat klopt dan is de beleving van het laden van websites meer iets van een goede DNS dan van een lage ping. @Wolly
De ping is gelijk gebleven. Bij mij was het trager laden van websites dus echt gerelateerd aan trage DNS servers van Ziggo. Wel bijzonder, tot een paar weken geleden was het altijd goed.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:58
@RobertMe Oh geen idee, ik heb puur de benamingen overgenomen zoals Ziggo ze gebruikt in de instellingen van de Sagemcom modem/router. Maar ik geloof je hoor! 🙂

[ Voor 8% gewijzigd door musicfreak op 17-05-2026 08:21 ]

musicfreak schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:20:
@RobertMe Oh geen idee, ik heb puur de benamingen overgenomen zoals Ziggo ze gebruikt in de instellingen van de Sagemcom modem/router. Maar ik geloof je hoor! 🙂
Inderdaad ‘primair’ en ‘alternatieve’ zijn de gebruikte terminologie in het Ziggo modem.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 17-05-2026 08:32 ]

• W1ck1e
meesje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:19:
[...]

De ping is gelijk gebleven. Bij mij was het trager laden van websites dus echt gerelateerd aan trage DNS servers van Ziggo. Wel bijzonder, tot een paar weken geleden was het altijd goed.
Zo'n dns server kan ook wel eens minder snel reageren. Of opeens minder goed werken.
Wat is de verwachting? Meestal gaat er aan de jaarlijkse prijsverhoging een verhoging van de snelheid vooraf. Maar ik heb dit jaar nog geen aankondiging gezien. Met name de upload zou best eens een tandje omhoog kunnen. Ook met DOCSIS 3.1 moet dit technisch kunnen lijkt me. Met het vrijgemaakte frequentiegebied tot 204 MHz wordt nog nauwelijks iets gedaan.

Ik heb hier momenteel op de gratis wifi van het Diak Utrecht twee en een half keer meer upload als thuis…

[ Voor 13% gewijzigd door Roetzen op 28-05-2026 07:28 ]

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

@Roetzen Er is geen relatie tussen de jaarlijkse prijsverhoging en eventuele snelheidsupgrades. Er is niets aangekondigd hieromtrent. Wel wordt gestart met 4 en 8 Gbps einde van het jaar in de eerste gebieden. Uploadsnelheden zullen hier logischerwijs ook hoger liggen dan wat nu aangeboden wordt.
@Jay-B Er is weliswaar officieel geen relatie tussen snelheidsverhogingen en de jaarlijkse prijsverhoging, maar er was in het verleden wel een bepaalde correlatie. 4 of 8 Gb daar zit ik echt niet op te wachten. De 250 Mb die ik nu heb is voorlopig genoeg. Maar de verhouding tussen opload en download is voor mij nú één op acht en dat steekt wel erg magertjes af tegen wat de concurrenten te bieden hebben. Terwijl zoals gezegd technisch meer mogelijk zou zijn door het vrijgemaakte frequentiegebied van 85 - 204 MHz in te zetten. Dat had twee jaar geleden ook al gekund want dat kan ook zonder DOCSIS 4. Dus waar wacht Ziggo op?

[ Voor 4% gewijzigd door Roetzen op 28-05-2026 09:49 ]

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 15:04
Ik heb een mail gekregen van Ziggo of ik terug wil komen (dat wil wel). Maar ik heb 2 jarig contract bij KPN (+gratis ps5). Dat is nu al voor meer als een jaar om, maar ben dus nog niet contract vrij.
Ben je klant bij KPN? Dan kun je tot eind mei direct kosteloos overstappen, omdat KPN haar algemene voorwaarden wijzigt. Zelfs wanneer je nog een lopend contract hebt.
Wat is de kans dat als ik overstap (en gebruik maak van de overstap service) ik KPN op mijn dak krijg voor een bij betaling voor de PS5?

https://f1nerd.nl

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:18
ymoona schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:31:
Ik heb een mail gekregen van Ziggo of ik terug wil komen (dat wil wel). Maar ik heb 2 jarig contract bij KPN (+gratis ps5). Dat is nu al voor meer als een jaar om, maar ben dus nog niet contract vrij.

[...]

Wat is de kans dat als ik overstap (en gebruik maak van de overstap service) ik KPN op mijn dak krijg voor een bij betaling voor de PS5?
Die kans is er niet, want dat mag niet.

Omdat KPN de contractvoorwaarden verandert, "breekt" KPN in feite de oorspronkelijke afspraak/contract. Jij maakt gebruik van je wettelijke recht om niet akkoord te gaan. In deze specifieke situatie wordt dit gezien als een kosteloze opzegging waarbij de gebruikelijke boeteclausules of terugbetaalregelingen voor cadeaus niet van kracht zijn.
Ik denk dat @ymoona worstelt met de combinatie overstapservice en opzeggen met als reden gewijzigde voorwaarden. Persoonlijk zou ik geen overstapservice gebruiken in dit geval en een paar dagen overlap voor lief nemen. Dan kan je op reguliere wijze opzeggen bij KPN met als reden gewijzigde voorwaarden en mogen geen opzegvergoedingen in rekening gebracht worden zoals @NLM1K al aangaf.

[ Voor 18% gewijzigd door Jay-B op 28-05-2026 12:53 ]

NLM1K schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:44:
[...]

Die kans is er niet, want dat mag niet.

Omdat KPN de contractvoorwaarden verandert, "breekt" KPN in feite de oorspronkelijke afspraak/contract. Jij maakt gebruik van je wettelijke recht om niet akkoord te gaan. In deze specifieke situatie wordt dit gezien als een kosteloze opzegging waarbij de gebruikelijke boeteclausules of terugbetaalregelingen voor cadeaus niet van kracht zijn.
Daar gaat de vraag niet over? Er wordt specifiek gevraagd naar de "gratis PS5". En daar kunnen mogelijk voorwaarden aan gebonden zijn. Vergelijkbaar met bv dat als je een cursus volgt op kosten van je werkgever dat er dan ook afgesproken kan zijn dat als je binnen X maanden vertrekt dat je een deel van die kosten terugbetaald. (Immers heeft je werkgever dan ook geen / veel minder voordeel van de kennis die je hebt opgedaan).

Maar..., dit lijkt mij een KPN vraag, dus geen idee waarom die in het Ziggo topic staat.

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:18
RobertMe schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:16:
[...]

Daar gaat de vraag niet over? Er wordt specifiek gevraagd naar de "gratis PS5". En daar kunnen mogelijk voorwaarden aan gebonden zijn. Vergelijkbaar met bv dat als je een cursus volgt op kosten van je werkgever dat er dan ook afgesproken kan zijn dat als je binnen X maanden vertrekt dat je een deel van die kosten terugbetaald. (Immers heeft je werkgever dan ook geen / veel minder voordeel van de kennis die je hebt opgedaan).

Maar..., dit lijkt mij een KPN vraag, dus geen idee waarom die in het Ziggo topic staat.
Zeker wel, de vraag was specifiek of KPN 'op zijn dak zou komen' voor een bijbetaling van die PS5 bij het gebruikmaken van dit specifieke opzegrecht en zou overstappen naar Ziggo.

Het verschil met een studiekostenbeding (jouw voorbeeld) is dat daar de werknemer zelf het initiatief neemt om het contract te verbreken zonder dat de voorwaarden wijzigen. In dit geval wijzigt KPN eenzijdig de spelregels van het contract.

De wet (Telecommunicatiewet) is daar vrij duidelijk in: als een provider de voorwaarden nadelig wijzigt, moet de klant kosteloos kunnen vertrekken. Onder die 'kosten' vallen volgens de toezichthouder (ACM) ook het terugvorderen van welkomstcadeaus of kortingen, omdat dit een drempel opwerpt om gebruik te maken van je wettelijke recht. KPN heeft inmiddels zelf ook bevestigd dat cadeaus bij deze specifieke wijziging niet terugbetaald hoeven te worden. Het antwoord op zijn vraag is dus simpelweg: die kans is er niet. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kK20-zJNPV0oBHAsU3D_WYH_MgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sRNrxATXpbP5MQ4pvl8pGXye.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door NLM1K op 28-05-2026 14:03 ]

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 15:04
offtopic:
ok, ok, mogelijk verkeerde topic. Maar toch nog even het antwoord posten: je kan inderdaad kosteloos overstappen en het welkomstcadeau houden. De overstap service word aangeraden je hebt alleen wel een opzegtermijn van 30 dagen. Aldus de KPN helpdesk.

https://f1nerd.nl

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:25
ymoona schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:07:
offtopic:
ok, ok, mogelijk verkeerde topic. Maar toch nog even het antwoord posten: je kan inderdaad kosteloos overstappen en het welkomstcadeau houden. De overstap service word aangeraden je hebt alleen wel een opzegtermijn van 30 dagen. Aldus de KPN helpdesk.
Gewoon opzeggen en per direct Ziggo aanvragen dan is het zo geregeld.

Natuurlijk wel even sidenote: Ik weet niet of je nog een vast nummer hebt dat je mee wilnemen, maar ook dan kan je nummerbehoud formulier achteraf wel invullen of tijdens bestelling bij Ziggo dacht ik.

[ Voor 18% gewijzigd door SirMemeAlot op 28-05-2026 16:44 ]

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-05 11:23
Heb sinds kort het 2gbit/120mbit pakket van ziggo. Ik zag gelijk in de speedtest de hogere upload maar download blijf onder de 1gbit hangen. Getest vanaf m’n eigen modem (ziggo ding in bridge) die met het ziggo modum verbonden is met z’n 2.5 Gbit port.

Iemand ervaring hiermee waar het aan kan liggen?
edit:
laat maar, m’n kabel zit in de 1gbit port van van het ziggo modem. Morgen even switchen naar de 2.5 port.

[ Voor 17% gewijzigd door vmachiel op 28-05-2026 21:19 ]

Meta Taro!

vmachiel schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:12:
Heb sinds kort het 2gbit/120mbit pakket van ziggo. Ik zag gelijk in de speedtest de hogere upload maar download blijf onder de 1gbit hangen. Getest vanaf m’n eigen modem (ziggo ding in bridge) die met het ziggo modum verbonden is met z’n 2.5 Gbit port.

Iemand ervaring hiermee waar het aan kan liggen?
Waarschijnlijk bedoel je eigen router en niet eigen modem. Een eigen modem aangesloten op de 2,5GbE poort van het Ziggo modem zou nogal raar zijn :p

En om welke router gaat het dan? En heeft die ook 2,5GbE ondersteuning?
En waarmee test je? "Getest vanaf eigen modem", is dat een ingebouwde speedtest in de router? En zo ja, kan de router zelf dat aan? Want een router met een trage CPU maar net hardware offloading zou prima hoge snelheden kunnen ondersteunen maar met een ingebakken speedtest heel traag zijn. Als voorbeeld de Ubiquiti UniFi Security Gateway, die kan prima 1Gbit/s verstouwen vanaf LAN naar WAN, maar de ingebouwde speedtest haalt dat bij lange na niet omdat de CPU te langzaam is om zoveel verkeer te versturen / op te halen (en LAN <=> WAN verkeer gaat niet over de CPU).
En weet je zeker dat je de 2,5GbE poort op het Ziggo modem gebruikt? Daarover is wel vaker verwarring geweest. IIRC is poort 4 de 2,5GbE poort, maar zijn er ook die denken dat poort 1 de 2,5GbE poort is. (Al dan niet omdat AI verkeerde informatie verstrekt?)
RobertMe schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:26:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je eigen router en niet eigen modem. Een eigen modem aangesloten op de 2,5GbE poort van het Ziggo modem zou nogal raar zijn :p

En om welke router gaat het dan? En heeft die ook 2,5GbE ondersteuning?
En waarmee test je? "Getest vanaf eigen modem", is dat een ingebouwde speedtest in de router? En zo ja, kan de router zelf dat aan? Want een router met een trage CPU maar net hardware offloading zou prima hoge snelheden kunnen ondersteunen maar met een ingebakken speedtest heel traag zijn. Als voorbeeld de Ubiquiti UniFi Security Gateway, die kan prima 1Gbit/s verstouwen vanaf LAN naar WAN, maar de ingebouwde speedtest haalt dat bij lange na niet omdat de CPU te langzaam is om zoveel verkeer te versturen / op te halen (en LAN <=> WAN verkeer gaat niet over de CPU).
En weet je zeker dat je de 2,5GbE poort op het Ziggo modem gebruikt? Daarover is wel vaker verwarring geweest. IIRC is poort 4 de 2,5GbE poort, maar zijn er ook die denken dat poort 1 de 2,5GbE poort is. (Al dan niet omdat AI verkeerde informatie verstrekt?)
Je bent een beetje lang bezig geweest met reageren... om 21.19u kwam het verlossende antwoord dat de UTP op de verkeerde poort zat. Poort 1 ipv de gewenste poort 4.

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-05 11:23
Ja het is wat ik op werk altijd ook heb: ik leg m’n probleem uit en dan schiet de oplossing me te binnen!

Meta Taro!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@vmachiel Dat heet in mijn vakgebied "Rubberducking". Waar je je probleem uitlegt aan iets (zoals een rubberen badeend) of aan iemand (die mogelijk totaal geen kennis heeft). Je moet hier meer uitleggen als bij een professional, daardoor kom je doorgaans zelf op de oplossing zonder dat de ander ook maar iets heeft gedaan. Wordt best vaak (onbewust ook) toegepast in de profi wereld.

Wikipedia: Rubber duck debugging

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 29-05-2026 10:15 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen