Haha, misschien moet ik zelf eerst ook even aan de klantenservice van Ziggo zelf vragen wat mogelijk is.garp schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:17:
[...]
Hier houden ze bij ZIggo dus simpelweg geen rekening mee; zij kijken echt alleen naar hun eigen proces en redeneren alleen vanuit zichzelf. Hemeltergend. Hun producten zijn prima maar dit...
Lever die pakketten gewoon een week van tevoren, kan de klant zich rustig voorbereiden. Hoeven ze ook geen vragen te gaan stellen op fora
Bedankt voor de reactie. Dan wachten we morgen maar eerst af.ApoC schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:45:
[...]
Je ontvangt het pakket op de activatie dag. Ik ben op 14 december online gekomen en op die dag ontving ik ook het pakket. Navraag bij de SD van Ziggo leerde me dat dit nu gebruikelijk is.
Wel apart dat je dan al betaald, zonder daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van Ziggo's diensten. Of gaat je daadwerkelijke abonnement pas in op het moment dat je voor het eerst de modem aansluit?
In de PostNL app kan je toch opgeven om te bezorgen bij afhaalpunt?Yorro schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:53:
[...]
Iemand een idee of het mogelijk is het pakket ergens anders te laten bezorgen? Ben zoals het er nu uit ziet net een paar dagen weg op moment dat pakket komt
Of levert PostNL dit ‘gewoon’ af bij de buren?
Maar hoe dan ook waardeloos, ook hier Ziggo morgen geactiveerd en in de app zie ik nu dat pakket wel is aangemeld bij PostNL, maar die gaat pas eind van de middag bezorgd worden dus.
XBL gamertag StayingPow3r
Dat zou misschien nog een oplossing zijn, hoewel ik op zondag terugkom en dan graag nog even de boel aan de praat zou krijgen. Kunnen we maandag wel gewoon aan de slagMr. Freeze schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:26:
[...]
In de PostNL app kan je toch opgeven om te bezorgen bij afhaalpunt?
Maar hoe dan ook waardeloos, ook hier Ziggo morgen geactiveerd en in de app zie ik nu dat pakket wel is aangemeld bij PostNL, maar die gaat pas eind van de middag bezorgd worden dus.
Heb jij al betaald dan? Ik heb nog geen afschrijving gezien en mijn abo gaat de 20ste in (lees; gaat in wanneer er een werkende verbinding wordt gesignaleerd door ziggo)bloodyus schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:25:
[...]
Bedankt voor de reactie. Dan wachten we morgen maar eerst af.
Wel apart dat je dan al betaald, zonder daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van Ziggo's diensten. Of gaat je daadwerkelijke abonnement pas in op het moment dat je voor het eerst de modem aansluit?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Nog niet ontvangen, maar ik zie dat het pakket morgen bezorgt wordt.bloodyus schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:42:
[...]
Heb jij al wat ontvangen? Ik zit met precies dezelfde situatie, mijn abonnement gaat morgen 19-12) in, maar nog geen apparatuur ontvangen.
Contact gehad met de CS van Ziggo en die geven aan tot morgenochtend af te wachten op de T&T mail van PostNL. Meer konden ze niet vertellen..
Gaat pas in na aansluiten bij een overstap in ieder geval.bloodyus schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:25:
[...]
Bedankt voor de reactie. Dan wachten we morgen maar eerst af.
Nee, dat niet. Maar stel dat je abonnement daadwerkelijk de 19e ingaat, maar je krijgt de apparatuur pas in de middag. Dan betaal je dus voor een hele dag, ondanks dat je pas vanaf 's avonds werkend internet hebt.Licko schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:37:
[...]
Heb jij al betaald dan? Ik heb nog geen afschrijving gezien en mijn abo gaat de 20ste in (lees; gaat in wanneer er een werkende verbinding wordt gesignaleerd door ziggo)
Gaat natuurlijk niet om veel geld, maar het is (zeker met PostNL) best spannend om de apparatuur pas op de dag van ingang te laten bezorgen.
Maar zoals door een ander al beantwoord, gaat je abonnement pas in als je de stekker van je modem in het contact steekt. Dus bovenstaande vraag gaat eigenlijk niet meer op.
[ Voor 0% gewijzigd door bloodyus op 18-12-2023 13:21 . Reden: Spelling ]
Heb je die T&T van PostNL vandaag gekregen? Ik heb nog niets ontvangen.wisselwerking schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:01:
[...]
Nog niet ontvangen, maar ik zie dat het pakket morgen bezorgt wordt.
Hier gaan we 3e kerstdag (27e) over naar Ziggo. Ik ben redelijk verbaasd dat ze pas op ingangsdatum de boel laten bezorgen. Persoonlijk maak ik liever de dag er voor alles al helemaal netjes, zodat ik enkel nog de stekker er in hoef te drukken.
Nouja, we'll see.
Nouja, we'll see.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Ja. Hielp aanvankelijk niets. Vervolgens DHCP in het modem weer aangezet (had een tijdelijke OpenWrt Wifirouter aangesloten) en daar de televisie UTP-kabel ingestoken. Toen deed ie het nog niet, maar na een paar keer herstarten (eerst modem toen next mini) kreeg ik het merkenmenu. Na selecteren LG liep ie alsnog vast (wederom CS9993) maar na nog een keer de next mini van het stroom afgehaald te hebben deed ie het wel. Fijn dat het nu werkt, alleen snap ik niet waarom het eerst niet werkte.MdO82 schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:11:
[...]
Dit al doorgelopen ?
https://www.ziggo.nl/klan...foutcodes/foutcode-cs9993
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Nee, geen mail gehad. Maar staat als status bij mijn.ziggobloodyus schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:26:
[...]
Heb je die T&T van PostNL vandaag gekregen? Ik heb nog niets ontvangen.
Er ging hier een abo 2 weken geleden in en het pakket kwam ook pas op de wensdatum binnen via postnl. Vond het ook aan de late kant eerlijk gezegd.wisselwerking schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:28:
[...]
Nee, geen mail gehad. Maar staat als status bij mijn.ziggo
Volgens mij werkt het als volgt: alles is al pre-provisioned. Als je het modem een dag eerder zou aansluiten dan gaat het misschien wel mis in facturatie/administratie.djmartyn schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:54:
[...]
Er ging hier een abo 2 weken geleden in en het pakket kwam ook pas op de wensdatum binnen via postnl. Vond het ook aan de late kant eerlijk gezegd.
Zal Ziggo kennende vast zo zijn. Alleen als je bezorger einde van de middag komt moet je met het opzeggen van de vorige provider wel rekening houden. Anders zit je een thuis werkdag zonder internet.stormfly schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:09:
[...]
Volgens mij werkt het als volgt: alles is al pre-provisioned. Als je het modem een dag eerder zou aansluiten dan gaat het misschien wel mis in facturatie/administratie.
* Wel bijzonder, kan me niet voorstellen dat het ziggo nu echt veel geld kost 1 dag gratis te geven zodat je het de avond ervoor alvast kunt aansluiten (of een postbode die teveel pakketten heeft een een dag later bezorgd).
Ik heb mijn aanvraag in de ziggo winkel gedaan (ci+ ipv box lukte niet) . Die mevrouw adviseerde de ingangsdatum een paar dagen eerder te zetten.
Abo gaat pas in bij aansluiten modem of 10 dagen na de geplande startdatum.
Heb je dan een basis tv pakket? Tv max met ci+ als hoofdontvanger lukte bij mij niet.pvcholten schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:14:
Ik heb mijn aanvraag in de ziggo winkel gedaan (ci+ ipv box lukte niet) . Die mevrouw adviseerde de ingangsdatum een paar dagen eerder te zetten.
Zover ik begrepen heb hangt de overstapservice met APIs aan elkaar vast. Iemand schreef dat de oude dienst pas afschakelt als de nieuwe dienst de status “groen” heeft. Of dat ook altijd betekent dat je werkend internet hebt, durf ik niet te zeggen.jongetje schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:34:
[...]
Zal Ziggo kennende vast zo zijn. Alleen als je bezorger einde van de middag komt moet je met het opzeggen van de vorige provider wel rekening houden. Anders zit je een thuis werkdag zonder internet.
Ik heb TV start besteld. Terugkijken en Movies + Series zal niet gaan (iig niet op mijn TV). Wellicht via de Ziggo App op de Nvidia Shield.djmartyn schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:31:
[...]
Heb je dan een basis tv pakket? Tv max met ci+ als hoofdontvanger lukte bij mij niet.
Het lukt dus wel als je langs gaat (of belt, maar naar de shop lopen is voor mij sneller dan bellen)
Dat kan idd, alleen als je zelf opzegt bij je vorige provider dan is het wel wachten (al is het natuurlijk altijd verstandig om een paar dagen overlap te hebben). Persoonlijk denk ik dat het voor Ziggo zelfs goedkoper is omdat mensen niet gaan bellen die (ervoor) dag dat ze nog geen pakket hebben.stormfly schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:31:
[...]
Zover ik begrepen heb hangt de overstapservice met APIs aan elkaar vast. Iemand schreef dat de oude dienst pas afschakelt als de nieuwe dienst de status “groen” heeft. Of dat ook altijd betekent dat je werkend internet hebt, durf ik niet te zeggen.
Ik ook! Mijn abonnement gaat vrijdag en heb nog na gebeld, want had nog geen mail niks ontvangen van Ziggo wanneer de aansluitdatum gaat zijn. (Abbo afgesloten via Breedband winkel). Ze kende me niet in de systemen, maar er was een medewerker verder ingedoken en kon uiteindelijk toch iets vinden. Nou, duimen dat het goed gaat...bloodyus schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:42:
[...]
Heb jij al wat ontvangen? Ik zit met precies dezelfde situatie, mijn abonnement gaat morgen 19-12) in, maar nog geen apparatuur ontvangen.
Contact gehad met de CS van Ziggo en die geven aan tot morgenochtend af te wachten op de T&T mail van PostNL. Meer konden ze niet vertellen..
[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 19-12-2023 07:33 ]
Ik ben sinds de zomer klant bij ziggo, en ontving het pakket ook pas de dag van activatie. Vanwege tijdsgebrek kon ik het dezelfde dag niet installeren maar een dag later. Als ik de mails van ziggo er bij pak is de activatiedatum van het abonnement ook het moment dat het modem zich registreert op het netwerk.
Betrof dit een overstap? En zo ja, vanaf welke provider en liep die uiteindelijk ook door tot activatie van Ziggo een dag later?glenn456 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:52:
Vanwege tijdsgebrek kon ik het dezelfde dag niet installeren maar een dag later.
Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW
Mag je als je gaat verhuizen, het contract kosteloos ontbinden als die nog x aantal maanden doorloopt? Of ben je verplicht om het contract mee te laten verhuizen
Als je nieuwe adres binnen Ziggo gebied ligt moet je het meenemen.SuperCrisz schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:20:
Mag je als je gaat verhuizen, het contract kosteloos ontbinden als die nog x aantal maanden doorloopt? Of ben je verplicht om het contract mee te laten verhuizen
Opzich ben ik tevreden over Ziggo, met name TV is belangrijk voor mijn vrouw en dat werkt perfect met de mediabox Next. En ook het Gigabit internet was tot nu toe toereikend, ondanks dat ik redelijk veel game en dan met name MP shooters. Ik doe dit met de normale Gigabox icm 2 SmartWifi pods van Ziggo.
Nu heb ik echter sinds kort een PlayStation Portal en dat werkt niet altijd even lekker. Eigenlijk is er een 5ghz verbinding nodig, en dit is lastig in te regelen met de normale Ziggo apparatuur. De wifi pods werken namelijk niet als je alleen voor 5ghz kiest (en ik had een workaround nodig voor bepaalde apparaten die alleen met 2.4ghz werken).
Sinds kort ligt hier glasvezel van Open Dutch Fiber in de wijk. Dus ik zou eventueel over kunnen stappen op Odido. Óf ik kan investeren in eigen apparatuur zoals een Fritzbox om mijn wifi zo in te richten als ik zelf wil. Wat zouden jullie aanraden?
Nu heb ik echter sinds kort een PlayStation Portal en dat werkt niet altijd even lekker. Eigenlijk is er een 5ghz verbinding nodig, en dit is lastig in te regelen met de normale Ziggo apparatuur. De wifi pods werken namelijk niet als je alleen voor 5ghz kiest (en ik had een workaround nodig voor bepaalde apparaten die alleen met 2.4ghz werken).
Sinds kort ligt hier glasvezel van Open Dutch Fiber in de wijk. Dus ik zou eventueel over kunnen stappen op Odido. Óf ik kan investeren in eigen apparatuur zoals een Fritzbox om mijn wifi zo in te richten als ik zelf wil. Wat zouden jullie aanraden?
@Steven030 Voor online gaming heb je geen 1gb connectie nodig enkel maar plusminus 30kb up/down.
Game je veel zal ik aanraden om gewoon je playstation bekabeld aan te sluiten = beste optie/ervaring.
Wifi gaming = altijd slecht en zal zo blijven vooral met MP shooters.
Je kunt overwegen om je ziggo abbo opnieuw af te sluiten en met korting en gelijk vragen naar de nieuwe sagemcom modem, de oudere witte modems zijn allemaal ellende, enkel goed voor opa/oma thuis.
*Vernieuw ook je Pods naar de laatste versie
**Laat dan ook je AOP vernieuwen mits deze al jaren oud is, puur om storingen te voorkomen.
////////
Je geeft aan om een provider te nemen uit het ODF netwerk.
Tv = belangrijk voor je vrouw met name de Next!, deze ervaring ga je kwijtraken.
Ofwel, bel Ziggo retentie afdeling op en ga voor minimaal 9maanden 20euro korting (Denk dat jij wel meer kunt krijgen)
*Extra tv pakketten afwijzen om meer korting te verkrijgen.
Game je veel zal ik aanraden om gewoon je playstation bekabeld aan te sluiten = beste optie/ervaring.
Je kunt overwegen om je ziggo abbo opnieuw af te sluiten en met korting en gelijk vragen naar de nieuwe sagemcom modem, de oudere witte modems zijn allemaal ellende, enkel goed voor opa/oma thuis.
**Laat dan ook je AOP vernieuwen mits deze al jaren oud is, puur om storingen te voorkomen.
////////
Tv = belangrijk voor je vrouw met name de Next!, deze ervaring ga je kwijtraken.
Ofwel, bel Ziggo retentie afdeling op en ga voor minimaal 9maanden 20euro korting (Denk dat jij wel meer kunt krijgen)
Hier dezelfde situatie, gaat ook vrijdag in en gezien ik met de kerst bezoek krijg en dan ook wat dingen wil doen waarvoor een internetverbinding nodig is, wordt het wel spannend op deze manier... Ook nog niks ontvangen of bericht dat het eraan zit te komen en vrijdag ben ik op het werk, dus kan ik ook niets aannemen.PerlinNoise schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:29:
[...]
Ik ook! Mijn abonnement gaat vrijdag en heb nog na gebeld, want had nog geen mail niks ontvangen van Ziggo wanneer de aansluitdatum gaat zijn. (Abbo afgesloten via Breedband winkel). Ze kende me niet in de systemen, maar er was een medewerker verder ingedoken en kon uiteindelijk toch iets vinden. Nou, duimen dat het goed gaat...
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik heb de ingangsdatum op 20 december staan en zoals verwacht heb ik vandaag de T&T code ontvangen.
Aangezien ik volgende week vrij ben en met de feestdagen in het achterhoofd wil ik volgende week zeker een werkende verbinding hebben. Ik heb dus voor de zekerheid een monteur ingepland voor vrijdag a.s. maar die kan ik nog annuleren als mijn AOP wel voldoet.
Aangezien ik volgende week vrij ben en met de feestdagen in het achterhoofd wil ik volgende week zeker een werkende verbinding hebben. Ik heb dus voor de zekerheid een monteur ingepland voor vrijdag a.s. maar die kan ik nog annuleren als mijn AOP wel voldoet.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dat is een hele verstandige zet! Want mocht je zijn losgekoppeld in de straatkast dan heb je een monteur nodig.Licko schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:51:
Ik heb de ingangsdatum op 20 december staan en zoals verwacht heb ik vandaag de T&T code ontvangen.
Ik ontving ook het pakket op de dag dat mijn abonnement inging, maar het bleek na het aansluiten van het modem dat mijn verbinding was losgekoppeld in de straatkast. Ik moest dus een afspraak maken en zat dus 5 dagen zonder internet. Gelukkig had ik mijn KPN abonnement nog 2 weken laten doorlopen.
Het blijkt dus dat niet alle noodzakelijke handelingen worden uitgevoerd als je een abonnement afsluit, ze gaan er blijkbaar van uit dat je bent aangesloten op de straatkast. Bij mij was dat niet het geval dus. (ben 1 jaar weggeweest bij Ziggo)
[ Voor 11% gewijzigd door Pierre_nr1 op 19-12-2023 17:00 ]
Vanmorgen monteur (weer) geweest.. eindelijk tot de conclusie gekomen dat een modemswap de oplossing zou moeten zijn voor de steeds wegvallende wifi. Heb nu de Sagemcom en alles gaat erg soepel nu! Ben er blij mee. 😇
Ik kwam toen van kpn dsl af. Maar dit heb ik zelf opgezegd per einde maand en ziggo halverwege in laten gaan. Ik heb geen gebruik gemaakt van de overstap servicegehaktstaaf schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:03:
[...]
Betrof dit een overstap? En zo ja, vanaf welke provider en liep die uiteindelijk ook door tot activatie van Ziggo een dag later?
Bij mij was de aansluiting in de straatkast sinds ergens in 2022 losgekoppeld maar voor het abonnement in ging weer aangesloten. Wel onhandig dat dit niet direct/met prioriteit gepland wordtPierre_nr1 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:57:
[...]
Het blijkt dus dat niet alle noodzakelijke handelingen worden uitgevoerd als je een abonnement afsluit, ze gaan er blijkbaar van uit dat je bent aangesloten op de straatkast. Bij mij was dat niet het geval dus. (ben 1 jaar weggeweest bij Ziggo)

Bedankt voor de tip! Ik heb het op die manier gedaan. Alleen de nieuwe pods moet ik nog los zien te weken nadat de modem binnen isPatRamon schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:58:toon volledige bericht
@Steven030 Voor online gaming heb je geen 1gb connectie nodig enkel maar plusminus 30kb up/down.
////////
Het is/lijkt pure willekeur, je kan er in ieder geval niet op aan. maar ik moet zeggen dat Ziggo support het goed heeft opgepakt en het redelijk snel heeft kunnen oplossen.ANdrode schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:35:
[...]
Bij mij was de aansluiting in de straatkast sinds ergens in 2022 losgekoppeld maar voor het abonnement in ging weer aangesloten. Wel onhandig dat dit niet direct/met prioriteit gepland wordt
Sinds gisteren Ziggo in gebruik, het pakket in de middag ontvangen en aansluiten maar. Direct na het aansluiten van het zwarte modemrouter viel de glasvezelverbinding weg, dus in principe werkt die overstap service prima.
Nu heb ik de volgende vragen;
Als ik een scan doe op grc.com dan blijft bij mij poort 80 open, kan ik die dicht krijgen op de 1 of andere manier?
Ik heb hier een nas waarvan ik liever heb dat deze niet met internet is verbonden, wordt alleen maar gebruikt voor opslag van films, foto's en documenten. Kan ik per apparaat ergens aangeven dat de internetverbinding geblokkeerd moet zijn?
Hopelijk dat iemand hier antwoord op weet, anders wordt het toch bridgen en de fritzbox weer de dienst laten uitmaken.
Nu heb ik de volgende vragen;
Als ik een scan doe op grc.com dan blijft bij mij poort 80 open, kan ik die dicht krijgen op de 1 of andere manier?
Ik heb hier een nas waarvan ik liever heb dat deze niet met internet is verbonden, wordt alleen maar gebruikt voor opslag van films, foto's en documenten. Kan ik per apparaat ergens aangeven dat de internetverbinding geblokkeerd moet zijn?
Hopelijk dat iemand hier antwoord op weet, anders wordt het toch bridgen en de fritzbox weer de dienst laten uitmaken.
Ik heb een UBEE1318 in bridge-modus en daarachter een Unifi USG. Ik probeer IPv6 te activeren, maar het lukt mij niet, ondank bij Internet IPV6 DHCP aan te zetten en ook bij Netwerk. Heeft iemand de juiste instellingen? Dank!
Aan de WAN kant: Prefix length van /56, DHCPv6 en gaan met die banaan. Dat werkte bij mij prima met de UXG-Lite achter een Sagemcom modem. Vergeet niet bij je LAN netwerk nog aan te vinken dat het netwerk IPV6 capable is.ivo-nl schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:53:
Ik heb een UBEE1318 in bridge-modus en daarachter een Unifi USG. Ik probeer IPv6 te activeren, maar het lukt mij niet, ondank bij Internet IPV6 DHCP aan te zetten en ook bij Netwerk. Heeft iemand de juiste instellingen? Dank!
UXG-Lite? Dan mag je dus op één wopping VLAN IPv6 gebruikenApoC schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:00:
[...]
Aan de WAN kant: Prefix length van /56, DHCPv6 en gaan met die banaan. Dat werkte bij mij prima met de UXG-Lite achter een Sagemcom modem. Vergeet niet bij je LAN netwerk nog aan te vinken dat het netwerk IPV6 capable is.

Bij de USG mag dat tenminste op zoveel VLANs als je wilt (in ieder geval begin dit jaar nog toen ik een USG in gebruik had).
@ivo-nl , hoe controleer je de werking? In de UniFi Controller zie je niks van IPv6, behalve de instellingen. Je moet of via SSH op de USG zelf checken (ip -6 addr show), of gewoon even op een client kijken. Maar IIRC is het zo eenvoudig als @ApoC aangeeft. Op de WAN de prefix length op 56 instellen en DHCPv6 en op dr VLANs (/Networks) SLAAC met een prefix ID (uniek per VLAN).
Uiteraard heb ik de topicstart gelezen, maar mij duizelt het een beetje met al die waardes.
Wilt iemand even kijken of de waardes uit mijn router beetje oké zijn? Nu kan ik nog een monteur laten komen, maar is volgens mij niet nodig
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 578000000 13.5 40 QAM 256 1
2 586000000 13.5 40 QAM 256 2
3 594000000 13.3 40 QAM 256 3
4 602000000 13.2 40 QAM 256 4
5 610000000 13.2 40 QAM 256 5
6 618000000 13.2 40 QAM 256 6
7 626000000 13.1 40 QAM 256 7
8 634000000 13 40 QAM 256 8
9 642000000 13.1 40 QAM 256 9
10 650000000 13.2 40 QAM 256 10
11 658000000 13.4 40 QAM 256 11
12 666000000 13.4 40 QAM 256 12
13 674000000 13.3 40 QAM 256 13
14 682000000 13.4 40 QAM 256 14
15 690000000 13.5 41 QAM 256 15
16 698000000 13.2 40 QAM 256 16
17 706000000 13 40 QAM 256 17
18 714000000 12.9 40 QAM 256 18
19 722000000 12.9 40 QAM 256 19
20 730000000 12.9 40 QAM 256 20
21 738000000 12.7 40 QAM 256 21
22 746000000 12.6 40 QAM 256 22
23 754000000 12.6 40 QAM 256 23
24 762000000 12.4 40 QAM 256 24
25 770000000 11.8 40 QAM 256 25
26 778000000 11.7 40 QAM 256 26
27 786000000 11.8 40 QAM 256 27
28 794000000 11.4 40 QAM 256 28
29 802000000 11.6 40 QAM 256 29
30 810000000 11.6 40 QAM 256 30
31 818000000 11.5 40 QAM 256 31
32 826000000 11.2 40 QAM 256 32
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Goed (Locked) 40 1 0
2 Goed (Locked) 40 1 0
3 Goed (Locked) 40 1 0
4 Goed (Locked) 40 2 0
5 Goed (Locked) 40 1 0
6 Goed (Locked) 40 0 0
7 Goed (Locked) 40 2 0
8 Goed (Locked) 40 1 0
9 Goed (Locked) 40 0 0
10 Goed (Locked) 40 3 0
11 Goed (Locked) 40 1 0
12 Goed (Locked) 40 1 0
13 Goed (Locked) 40 0 0
14 Goed (Locked) 40 2 0
15 Goed (Locked) 41 1 0
16 Goed (Locked) 40 1 0
17 Goed (Locked) 40 0 0
18 Goed (Locked) 40 1 0
19 Goed (Locked) 40 0 0
20 Goed (Locked) 40 1 0
21 Goed (Locked) 40 1 0
22 Goed (Locked) 40 2 0
23 Goed (Locked) 40 0 0
24 Goed (Locked) 40 2 0
25 Goed (Locked) 40 1 0
26 Goed (Locked) 40 5 0
27 Goed (Locked) 40 1 0
28 Goed (Locked) 40 3 0
29 Goed (Locked) 40 4 0
30 Goed (Locked) 40 2 0
31 Goed (Locked) 40 2 0
32 Goed (Locked) 40 9 0
D3.1 Downstream kanalen
Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers
Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33 168 4K 3301 QAM 4096 368
D3.1 Downstream kanalen
Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds
(Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 Goed (Locked) 39 9.0 1364902337 0
Ververs gegevens
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie
Kanaalnummer
0 58800000 42.3 5120 QAM 64 7
1 52000000 42.3 5120 QAM 64 8
2 45200000 42.8 5120 QAM 64 9
3 38400000 42.8 5120 QAM 64 10
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0 ATDMA 0 0 0 0
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 2 0
D3.1 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
25 15.2 36.5 2K QAM 64
D3.1 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier
(Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
25 OFDMA 304 82000000 0 0
Wilt iemand even kijken of de waardes uit mijn router beetje oké zijn? Nu kan ik nog een monteur laten komen, maar is volgens mij niet nodig
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 578000000 13.5 40 QAM 256 1
2 586000000 13.5 40 QAM 256 2
3 594000000 13.3 40 QAM 256 3
4 602000000 13.2 40 QAM 256 4
5 610000000 13.2 40 QAM 256 5
6 618000000 13.2 40 QAM 256 6
7 626000000 13.1 40 QAM 256 7
8 634000000 13 40 QAM 256 8
9 642000000 13.1 40 QAM 256 9
10 650000000 13.2 40 QAM 256 10
11 658000000 13.4 40 QAM 256 11
12 666000000 13.4 40 QAM 256 12
13 674000000 13.3 40 QAM 256 13
14 682000000 13.4 40 QAM 256 14
15 690000000 13.5 41 QAM 256 15
16 698000000 13.2 40 QAM 256 16
17 706000000 13 40 QAM 256 17
18 714000000 12.9 40 QAM 256 18
19 722000000 12.9 40 QAM 256 19
20 730000000 12.9 40 QAM 256 20
21 738000000 12.7 40 QAM 256 21
22 746000000 12.6 40 QAM 256 22
23 754000000 12.6 40 QAM 256 23
24 762000000 12.4 40 QAM 256 24
25 770000000 11.8 40 QAM 256 25
26 778000000 11.7 40 QAM 256 26
27 786000000 11.8 40 QAM 256 27
28 794000000 11.4 40 QAM 256 28
29 802000000 11.6 40 QAM 256 29
30 810000000 11.6 40 QAM 256 30
31 818000000 11.5 40 QAM 256 31
32 826000000 11.2 40 QAM 256 32
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Goed (Locked) 40 1 0
2 Goed (Locked) 40 1 0
3 Goed (Locked) 40 1 0
4 Goed (Locked) 40 2 0
5 Goed (Locked) 40 1 0
6 Goed (Locked) 40 0 0
7 Goed (Locked) 40 2 0
8 Goed (Locked) 40 1 0
9 Goed (Locked) 40 0 0
10 Goed (Locked) 40 3 0
11 Goed (Locked) 40 1 0
12 Goed (Locked) 40 1 0
13 Goed (Locked) 40 0 0
14 Goed (Locked) 40 2 0
15 Goed (Locked) 41 1 0
16 Goed (Locked) 40 1 0
17 Goed (Locked) 40 0 0
18 Goed (Locked) 40 1 0
19 Goed (Locked) 40 0 0
20 Goed (Locked) 40 1 0
21 Goed (Locked) 40 1 0
22 Goed (Locked) 40 2 0
23 Goed (Locked) 40 0 0
24 Goed (Locked) 40 2 0
25 Goed (Locked) 40 1 0
26 Goed (Locked) 40 5 0
27 Goed (Locked) 40 1 0
28 Goed (Locked) 40 3 0
29 Goed (Locked) 40 4 0
30 Goed (Locked) 40 2 0
31 Goed (Locked) 40 2 0
32 Goed (Locked) 40 9 0
D3.1 Downstream kanalen
Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers
Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33 168 4K 3301 QAM 4096 368
D3.1 Downstream kanalen
Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds
(Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 Goed (Locked) 39 9.0 1364902337 0
Ververs gegevens
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie
Kanaalnummer
0 58800000 42.3 5120 QAM 64 7
1 52000000 42.3 5120 QAM 64 8
2 45200000 42.8 5120 QAM 64 9
3 38400000 42.8 5120 QAM 64 10
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0 ATDMA 0 0 0 0
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 2 0
D3.1 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
25 15.2 36.5 2K QAM 64
D3.1 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier
(Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
25 OFDMA 304 82000000 0 0
@Mr. Freeze Het vermogen(dBmV) van de kanaal frequenties zou wel wat lager mogen zijn, tussen de -7 en +7 zou ideaal zijn. Ik had precies hetzelfde en heb dat ook aan Ziggo support doorgegeven. Een monteur heeft vervolgens mijn verbinding in de straatkast op een lagere tap geplaatst en daardoor wordt het vermogen verlaagd. Zit nu zo tussen de +4 en +6, en daardoor ook een prima verbinding(1000/100).
Heb je een splitter op de AOP, of rechtstreeks?
Ja (splitter op aop), om twee TV's middels dvb-c aan te sluiten, maar is eigenlijk overbodig. Is het beter om die splitter te verwijderen?Pierre_nr1 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:57:
@Mr. Freeze Het vermogen(dBmV) van de kanaal frequenties zou wel wat lager mogen zijn, tussen de -7 en +7 zou ideaal zijn. Ik had precies hetzelfde en heb dat ook aan Ziggo support doorgegeven. Een monteur heeft vervolgens mijn verbinding in de straatkast op een lagere tap geplaatst en daardoor wordt het vermogen verlaagd. Zit nu zo tussen de +4 en +6, en daardoor ook een prima verbinding(1000/100).
Dank voor je antwoord.
Weet iemand hoelang het duurt na de aanvraag voordat je aangesloten bent bij Ziggo? Stel ik vraag op 20 maart een abonnement aan...
Dat kan je zien in de website als je besteld, dan krijg je een datumprikker.Nougat schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:05:
Weet iemand hoelang het duurt na de aanvraag voordat je aangesloten bent bij Ziggo? Stel ik vraag op 20 maart een abonnement aan...
Ik las eens ergens op de site dat je binnen 3 werkdagen kunt zijn aangesloten...?Nougat schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:05:
Klopt inderdaad.Jewie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:51:
[...]
Ik las eens ergens op de site dat je binnen 3 werkdagen kunt zijn aangesloten...?
Nee, de splitter zeker niet verwijderen. Dan zal het vermogen alleen maar toenemen. Het zou beter zijn als een monteur je aansluiting in de straatkast op een lagere tap zou zetten, dan zal het vermogen afnemen.Mr. Freeze schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:59:
[...]
Ja (splitter op aop), om twee TV's middels dvb-c aan te sluiten, maar is eigenlijk overbodig. Is het beter om die splitter te verwijderen?
Dank voor je antwoord.
Dankjewel, ik ga Ziggo een verzoek sturen.Pierre_nr1 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:33:
[...]
Nee, de splitter zeker niet verwijderen. Dan zal het vermogen alleen maar toenemen. Het zou beter zijn als een monteur je aansluiting in de straatkast op een lagere tap zou zetten, dan zal het vermogen afnemen.
Ik heb de prefix delegation size gewoon op 56 staan en dat werkt (volgens mij was het initieel 57 maar is dat later aangepast en kan je nu ook in fUPC om een /56 verzoeken). Los hiervan: Heb je bewust 57 ingevuld als prefix ID voor het genoemde netwerk? Want dat heeft niets met de prefix delegation size te maken maar is jouw eigen statische toewijzing voor het betreffende netwerk. Al valt 57 natuurlijk wel binnen het subnet en zou dat moeten werken. Ik zie dat je een Ubee 1318 hebt in bridge modus. Krijg je uberhaupt wel een IPv6 adres als je direct een apparaat op het modem aansluit (een /128)? Dit om uit te sluiten dat het modem niet een IPv4 only bootfile heeft. Hiervoor wel wederom het modem even herstarten.ivo-nl schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:22:
Ik heb nu zo gedaan (/56.. /57 lees ik ook als oud UPC), maar werkt niet . Wel modem opnieuw gestart. USG niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Jay-B op 20-12-2023 18:09 ]
Ik heb even laptop direct aan modem gehangen, krijg wel ipv4 , maar geen ipv6. Dan zal het modem het probleem zijn.
Anoniem: 767041
Ziggo niet bezig met snelheidsrace: stabiel internet belangrijker dan glasvezel
VodafoneZiggo wil niet verwikkeld raken in de snelheidsrace die door glasvezelproviders lijkt te zijn begonnen. Dat stelt de binnenkort afzwaaiende CEO Jeroen Hoencamp.
https://www.totaaltv.nl/n...langrijker-dan-glasvezel/
VodafoneZiggo wil niet verwikkeld raken in de snelheidsrace die door glasvezelproviders lijkt te zijn begonnen. Dat stelt de binnenkort afzwaaiende CEO Jeroen Hoencamp.
Nou ja, het modem kan het uiteraard wel maar heeft mogelijk nu niet de juiste bootfile. Waarschijnlijk is er een reprovision van je modem nodig zodat deze met een full DS bootfile online komt. Dit kan je niet zelf maar zal door Ziggo gedaan moeten worden. Grootste kans om dit op te lossen is om dit via de community te doen. Zie ook als voorbeeld:ivo-nl schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:06:
Ik heb even laptop direct aan modem gehangen, krijg wel ipv4 , maar geen ipv6. Dan zal het modem het probleem zijn.
https://community.ziggo.n...IPv4-en-IPv6/td-p/1111807
In principe zou bijna iedereen full DS moeten hebben maar mogelijk zit er iets niet lekker ergens in de keten voor jouw modem.
[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 20-12-2023 21:51 ]
Dat zou ik ook zeggen als je techniek momenteel niet sneller gaat...Anoniem: 767041 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:06:
Ziggo niet bezig met snelheidsrace: stabiel internet belangrijker dan glasvezel
Het lijkt mij zwaar vermoeiend om altijd maar de negatieve kant te moeten zien… altijd zeggen dat zo’n hoge snelheid nergens voor nodig is, maar vervolgens wel oordelen over een artikel dat juist de matiging in de snelheidsrace aangeeft. Ach ja, het is tóch nooit goed.
Precies, glasvezel is niet perse slechter of beter als het gaat om beschikbaarheid, kan me wel voorstellen dat een grote provider als Ziggo wel makkelijker DDoS aanvallen kan afslaan dan een kleine glasvezel provider maar ook bij Ziggo zijn in het verleden landelijk storingen geweest omdat de DNS servers aangevallen werden.jongetje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 06:25:
[...]
Dat zou ik ook zeggen als je techniek momenteel niet sneller gaat...
Glasvezel is hier qua uptime net zo 'betrouwbaar' als Ziggo dat is, maar goed het wisselt enorm per regio, waar de overkant van de straat constant uitval en storingen kan hebben hoeft dat aan de andere kant weer niet zo te zijn. Dus globaal is er geen peil op te trekken.
Glasvezel is uiteraard wel veel toekomst vaster en minder gedoe met verhogingen realiseren. Een peperdure Ziggo 'Gigabit' verbinding is voor mij in m'n eentje nog niet eens genoeg qua upload om 100Mbits upload constant te kunnen benutten zonder verhoging van pings voor het remote-streamen van games, want ga je tegen het bandbreedte limiet aanzitten krijg je last van hoge pings en dat wil je juist bij game-streaming vanaf een remote locatie niet. Ergo Ziggo ongeschikt in zijn geheel op dit moment, afgezien van de hogere pings.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/vx79ef - https://valid.x86.fr/c6fhp7 - https://valid.x86.fr/k7v9mf - https://valid.x86.fr/4x989t | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Sneller is leuker maar er is een groep die meer waarde hecht aan een goedwerkend tv platform dan in hogere snelheden die door hen niet gebruikt wordt. En dat blijft toch een groot bestaansrecht van Ziggo, vooral als je al jaren bestaande coaxkabels in je woning naar tevredenheid gebruikt.jongetje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 06:25:
[...]
UTP i.p.v. coax is een middel, geen doel.Andros schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:05:
[...]
Sneller is leuker maar er is een groep die meer waarde hecht aan een goedwerkend tv platform dan in hogere snelheden die door hen niet gebruikt wordt. En dat blijft toch een groot bestaansrecht van Ziggo, vooral als je al jaren bestaande coaxkabels in je woning naar tevredenheid gebruikt.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dat klopt, maar hoeveel mensen hebben nu werkelijk 1Gb/s of meer nodig?jongetje schreef op donderdag 21 december 2023 @ 06:25:
[...]
Hoe is bij jullie de beeldkwaliteit van SkyShowtime? Bij mij is het op zich prima voor 1080i(?), maar ik heb om de zoveel tijd een hick-up in het beeld. Het is ook niet regelmatig, dus lijkt een soort bufferdingetje.
Bij mijn overstap komende week naar de Next Mini mag ik anders de coax-kabels in mijn woning gaan vervangen door UTP.Andros schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:05:
[...]
Sneller is leuker maar er is een groep die meer waarde hecht aan een goedwerkend tv platform dan in hogere snelheden die door hen niet gebruikt wordt. En dat blijft toch een groot bestaansrecht van Ziggo, vooral als je al jaren bestaande coaxkabels in je woning naar tevredenheid gebruikt.
In aansluiting hierop.Videopac schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:11:
[...]
UTP i.p.v. coax is een middel, geen doel.
Ik kan me vergissen, maar ook bij Ziggo ga je (nu, of op termijn) binnenshuis toch óók over naar UTP en niet meer via coax?
Als ik het goed begrijp dan gaat de nieuwe Next apparatuur over UTP en niet meer coax. Dus ook bij TV kijken via Ziggo zal je dus je coax kabel (die in je huis) moeten vervangen door UTP (als die er al niet ligt).
Of vergis ik me?
Dat klopt inderdaad v.w.b. de Next Mini. Wifi of UTP it is.Yorro schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:16:
[...]
In aansluiting hierop.
Ik kan me vergissen, maar ook bij Ziggo ga je (nu, of op termijn) binnenshuis toch óók over naar UTP en niet meer via coax?
Als ik het goed begrijp dan gaat de nieuwe Next apparatuur over UTP en niet meer coax. Dus ook bij TV kijken via Ziggo zal je dus je coax kabel (die in je huis) moeten vervangen door UTP (als die er al niet ligt).
Of vergis ik me?
Zolang ze nog DVB-C al dan niet met smartcard aanbieden liggen mijn oma en tante Truus daar echt niet wakker van. Zolang ze maar op hun vaste tijd GTST en Hart van Nederland kunnen zien. Je onderschat echt de groep die nog altijd geen decoders snappen en van wie dat gewoon niet hoeft. Iets met vergrijzing en de populariteit van teletekst, ik heb er verschillende van die groep gillend zien wegrennen van glas terug naar Ziggo omdat iets simpels als DVB-C niet gemist kan worden. En ook dat zijn (flink betalende) klantenYorro schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:16:
[...]
In aansluiting hierop.
Of vergis ik me?
Onlangs op het nippertje nog mee kunnen doen met de blackfriday actie van Ziggo. Zijn al sinds 2009 klant. Hadden naast Ziggo ook nog glasvezel van Caiway liggen. Delta had een aanbieding lopen voor 8 maanden voor € 35. We hebben echter 2 CI+ modules in gebruik, dus geen STB bij de TV. Daarnaast lukt het niet om op onze slaapkamer UTP te krijgen, buis lijkt dicht te zitten.
Ziggo opgebeld en aangegeven van goh, jullie hebben een leuke aanbieding, nu wil ik bestellen en zie ik steeds de korting niet verrekend worden. Hij kon mij eerst een aanbieding doen voor 6 maanden 10 euro korting. Icm het feit dat we onze verbinding naar beneden wilden bijstellen zou dat nog eens € 5 opleveren, totale korting € 15 per maand. Echter had ik een medetweaker gezien die 9 maanden €20 korting had gekregen, dus gaf ik aan dat ik het aanbod van 6 maanden wel wat slap vond. Hij ging overleggen, en was zeer snel terug en mocht mij hetzelfde aanbod doen.
1 nadeel: Ik moest mijn oude Ubee EV231 (ook al sinds 2009 in gebruik
) inleveren. Modem beviel mij prima, kon de snelheid ook prima aan maar system bleef no zeggen. Maar akkoord gegaan en van de week het nieuwe modem binnen gekregen, de witte versie.
Deze gisteren maar even aangesloten. Verbinding lijkt nu snappier te voelen, daarnaast nu ook minder last van bufferbloat. Ach ja, kan me voorstellen dat er ook op gebied van kabelmodems flink wat veranderd is in 14 jaar tijd.
Wat wel vreemd was dat er in de handleiding stond dat je alle splitters en versterkers etc af moest koppelen. Maar nergens word er geproken over dat je die weer ergens aan moet sluiten. Tja, dan heb je nergens meer beeld
Ziggo opgebeld en aangegeven van goh, jullie hebben een leuke aanbieding, nu wil ik bestellen en zie ik steeds de korting niet verrekend worden. Hij kon mij eerst een aanbieding doen voor 6 maanden 10 euro korting. Icm het feit dat we onze verbinding naar beneden wilden bijstellen zou dat nog eens € 5 opleveren, totale korting € 15 per maand. Echter had ik een medetweaker gezien die 9 maanden €20 korting had gekregen, dus gaf ik aan dat ik het aanbod van 6 maanden wel wat slap vond. Hij ging overleggen, en was zeer snel terug en mocht mij hetzelfde aanbod doen.
1 nadeel: Ik moest mijn oude Ubee EV231 (ook al sinds 2009 in gebruik
Deze gisteren maar even aangesloten. Verbinding lijkt nu snappier te voelen, daarnaast nu ook minder last van bufferbloat. Ach ja, kan me voorstellen dat er ook op gebied van kabelmodems flink wat veranderd is in 14 jaar tijd.
Wat wel vreemd was dat er in de handleiding stond dat je alle splitters en versterkers etc af moest koppelen. Maar nergens word er geproken over dat je die weer ergens aan moet sluiten. Tja, dan heb je nergens meer beeld
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Haha, mooi verwoord 🤣Andros schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:24:
[...]
Zolang ze nog DVB-C al dan niet met smartcard aanbieden liggen mijn oma en tante Truus daar echt niet wakker van. Zolang ze maar op hun vaste tijd GTST en Hart van Nederland kunnen zien. Je onderschat echt de groep die nog altijd geen decoders snappen en van wie dat gewoon niet hoeft. Iets met vergrijzing en de populariteit van teletekst, ik heb er verschillende van die groep gillend zien wegrennen van glas terug naar Ziggo omdat iets simpels als DVB-C niet gemist kan worden. En ook dat zijn (flink betalende) klanten.
Ik heb dan ook al heel lang geen oma’s meer en tante Truus was nooit zo aardig voor mij. Dus die kan wat mij betreft juist over naar de Next box, kan ze zich weer over de afstandsbediening opwinden.
Anyway. Point taken
Voor mij is DVB-C juist de reden om Ziggo te gebruiken. Ik heb een VU Ultimo 4k met FBC DVB-C en DVB-S tuner. Zo kan ik kabel en satellietzenders in 1 apparaat combineren en zelfs minimaal 8 zenders tegelijk opnemen. Ik heb de next mini ook even aangesloten, maar het beeld daarvan is duidelijk een stuk minder dan via DVB-C. Op de 2e tv heb ik ook een combi ontvanger, om kabel en satelliet door elkaar te kunnen gebruiken.
Ik kijk via de app van de tv, nooit via de next.Rogar schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:12:
Hoe is bij jullie de beeldkwaliteit van SkyShowtime? Bij mij is het op zich prima voor 1080i(?), maar ik heb om de zoveel tijd een hick-up in het beeld. Het is ook niet regelmatig, dus lijkt een soort bufferdingetje.
Dus geen problemen.
Blijkbaar genoeg voor Ziggo om in de toekomst snelheden van 2,5 / 5Gb/s te gaan aanbieden, zoals ze zelf melden in het artikel 😉Videopac schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:12:
[...]
Dat klopt, maar hoeveel mensen hebben nu werkelijk 1Gb/s of meer nodig?
[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 21-12-2023 12:47 ]
Trined?djmartyn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:36:
Voor mij is DVB-C juist de reden om Ziggo te gebruiken.
Glasvezel + dvb-c
Die hebben ook een leuk aanbod, maar dat is bij mij niet beschikbaar. Er wordt volgende maand een aansluiting van Delta aangelegd, maar daar zitten ze niet op dacht ik.
Ik heb het via de next, via de app op de tv en ook via de app op mijn telefoon. Zal m'n netwerk eens een schop geven.lamers1 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:17:
[...]
Ik kijk via de app van de tv, nooit via de next.
Dus geen problemen.
Vraagje over de Next Mini. Ik heb een profiel aangemaakt met daarin mijn favoriete zenders maar als ik doe zappen dan komen ook de zenders voorbij die ik niet heb geselecteerd, zo ook in de gids of met de ronde knop omhoog of omlaag.
Bovenaan het scherm zit wel een filterfunctie maar de optie "favorieten" ontbreekt, wel sport, nieuws en andere categorieën.
Wat zie ik over het hoofd?
edit: Opgelost, nog een keer profiel aangemaakt, nu de optie "jouw zenders".
Vreemd dat het de eerste keer niet lukte maar goed......
Bovenaan het scherm zit wel een filterfunctie maar de optie "favorieten" ontbreekt, wel sport, nieuws en andere categorieën.
Wat zie ik over het hoofd?
edit: Opgelost, nog een keer profiel aangemaakt, nu de optie "jouw zenders".
Vreemd dat het de eerste keer niet lukte maar goed......
[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Freeze op 21-12-2023 14:46 ]
Ziggo op einddatum contract: ik sluit de boel voor zonsopkomst vast af voor je, hopsa en doei!
Ziggo op ingangsdatum contract: Je krijgt je modem pas op de ingangsdag zelf... Einde middag!

Ziggo voelt als een irritant familielid waar je helaas mee moet dealen.
Ziggo op ingangsdatum contract: Je krijgt je modem pas op de ingangsdag zelf... Einde middag!

[ Voor 16% gewijzigd door draakhoofd op 21-12-2023 15:30 ]
Gewoon in de cola spugen van die Ziggo medewerker. Deed ik ook altijd bij tante Truusdraakhoofd schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:29:
Ziggo op einddatum contract: ik sluit de boel voor zonsopkomst vast af voor je, hopsa en doei!
Same, met DVB-C kun je tenminste op elk apparaat met geschikte (al dan niet ingebouwde) ontvanger en zonder smartcard het basispakket kijken (HD ff buiten beschouwing gelaten).djmartyn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:36:
Voor mij is DVB-C juist de reden om Ziggo te gebruiken.
djmartyn schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:36:
Ik heb een VU Ultimo 4k met FBC DVB-C en DVB-S tuner. Zo kan ik kabel en satellietzenders in 1 apparaat combineren en zelfs minimaal 8 zenders tegelijk opnemen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Daarom heb ik vandaag mijn nieuwe abonnement laten ingaan (en vandaag dus inderdaad pas het pakket gekregen) en gaat mijn oude abonnement op 1e kerstdag eruit.draakhoofd schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:29:
Paar hopelijk simpele vraagjes voor de kenners hier 
- Als je het Elite abo neemt, dus 1000Mbit, krijg je dan automatisch het nieuwste zwarte Sagemcom Smart Wifi modem thuisgestuurd ?
- Krijg je die zwarte sagemcom ook standaard bij het XXL abo (400Mbit) ?
- Is er een manier om op een 2e (LG) televisie tv te kijken zonder een extra Next Mini te bestellen danwel CI kaart te gebruiken ? (Zie er namelijk niet echt naar uit om een coax of ethernet kabel naar de slaapkamer te trekken
) .
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Help!!!! schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:57:
- Als je het Elite abo neemt, dus 1000Mbit, krijg je dan automatisch het nieuwste zwarte Sagemcom Smart Wifi modem thuisgestuurd ?
- Is er een manier om op een 2e (LG) televisie tv te kijken zonder een extra Next Mini te bestellen danwel CI kaart te gebruiken ? (Zie er namelijk niet echt naar uit om een coax of ethernet kabel naar de slaapkamer te trekken
) .
- Ja en vaak ook met een extra WiFi zender in de actie, vergeet die niet gratis aan te vinken
- Grensgeval, ik durf het niet met zekerheid te zeggen, als ik zou moeten kiezen denk ik het wel
- ZiggoGo app op je TV installeren.
[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 21-12-2023 21:31 ]
Over een andere boeg. Als je een eigen FRITZ!Box router neemt, kan je daarop DVB-C naar IP (WiFi) doen. Zie deze review van @DJMaze.Help!!!! schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:57:
) .
Ps. Next mini werkt toch ook al via WiFi?
Dat klopt en anders kun je/hij/zij ook een googtetv kopen als je niet wilt huren.Chris.nl schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:33:
[...]
Ps. Next mini werkt toch ook al via WiFi?
Ik gebruik ook de CI+ module op die ontvanger. Dat werkt ook prima. Kan ook onbeperkt opnemen. Zodra het apparaat weer naar standby gaat, worden de opnames dan gedecodeerd en ongecodeerd opgeslagen.Raven schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:56:
[...]
Same, met DVB-C kun je tenminste op elk apparaat met geschikte (al dan niet ingebouwde) ontvanger en zonder smartcard het basispakket kijken (HD ff buiten beschouwing gelaten).
[...]
, dat is leuk speelgoed, hier een simpele Mut@nt HD500c met OpenPLI en TVheadend op een RPi met Anysee USB DVB-C ontvanger.
Sinds gisteren overstap gemaakt van KPN naar Ziggo.
Ik heb zoveel mogelijk mijn eigen infra/gedachte uitgezet en het proces van Ziggo proberen te volgen en tot nu toe is dat best netjes. Ik haal 900mbit down/100 up via de wifi dus die apparatuur zit wel snor.
Persoonlijk draad ik graag in een 5ghz only mode (met apart ssid voor 2.4ghz) wat wel lukt met alleen het ziggo modem maar niet als de wifi versterker erbij zit.
Afijn, misschien moet ik opnieuw mijn eigen proces loslaten en werkt de mixed mode deze keer wel voor mij
Ik heb zoveel mogelijk mijn eigen infra/gedachte uitgezet en het proces van Ziggo proberen te volgen en tot nu toe is dat best netjes. Ik haal 900mbit down/100 up via de wifi dus die apparatuur zit wel snor.
Persoonlijk draad ik graag in een 5ghz only mode (met apart ssid voor 2.4ghz) wat wel lukt met alleen het ziggo modem maar niet als de wifi versterker erbij zit.
Afijn, misschien moet ik opnieuw mijn eigen proces loslaten en werkt de mixed mode deze keer wel voor mij
CISSP! Drop your encryption keys!
Welke wifi versterker, zit er ook een gast wifi bij?laurens0619 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:14:
Sinds gisteren overstap gemaakt van KPN naar Ziggo.
Dan kan je de ssid 2.4 ghz gebruiken van de gast wifi.
Die ziggo pod
Gastenwifi “mis”bruiken is goede, kan ik dan wel gastenwifi zonder isolatie van netwerk doen? Zo had ik ook mn 2.4gjz only op mn deco geregeld
Gastenwifi “mis”bruiken is goede, kan ik dan wel gastenwifi zonder isolatie van netwerk doen? Zo had ik ook mn 2.4gjz only op mn deco geregeld
CISSP! Drop your encryption keys!
Vandaag als nieuwe klant alle apparatuur ontvangen, vanavond aansluiten!
De ziggo medewerker aan de telefoon die ik van de week sprak verzekerde mij dat alles gelijk ging werken, nadat ik vroeg of er nog iets in de wijkkast/appartement gebouw moest gebeuren..
Laatste keer dat ik overstapte werkte er helemaal niks dus ben benieuwd!
De ziggo medewerker aan de telefoon die ik van de week sprak verzekerde mij dat alles gelijk ging werken, nadat ik vroeg of er nog iets in de wijkkast/appartement gebouw moest gebeuren..
Je had in principe natuurlijk al een coax kabel even in de TV kunnen stoppen. Netwerkid 44444 werkt altijd, met of zonder abonnement. Krijg je beeld is de kabel aangesloten en hoef je dus maar het modem etc aan te sluiten. Worden er 0 zenders gevonden zal de kabel in de straatkast zijn uitgetrokken en zal een monteur die weer moeten aansluiten.wokkelz schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:56:
Vandaag als nieuwe klant alle apparatuur ontvangen, vanavond aansluiten!
Grote (vervolg)vraag is dan echter: als je een abo aanvraagt en daarna aangeeft "ik weet 100% zeker dat de kabel niet is aangesloten (omdat...)" of Ziggo dan al daar naar handelt voordat het abonnement in gaat. En zo niet weet je al wat je de dacht van aansluiten te wachten staat en je maar beter niet al alles definitief kunt aansluiten, om daarna tot de conclusie te komen dat het niet werkt.
Ik zou denken dat de Ziggo helpdesk in het systeem kan zien of je fysiek aangesloten bent of niet, en je daar dan x% op kan vertrouwen.
Er wordt een registratie bijgehouden welke aansluiting nog verbonden is. Op basis hiervan wordt een monteur aangestuurd vóór de opleverdatum mocht de kabel niet aangesloten zijn. In een handjevol gevallen klopt de administratie niet (door eerdere handmatige fouten bijv.) waardoor je misschien niet aangesloten bent maar Ziggo denkt van wel. Dan merk je dat meestal pas bij het aansluiten van het modem (die komt dan niet online) en zal er alsnog een monteur aangestuurd moeten worden. In de meeste gevallen gaat het goed.
In het verleden waren er ook gebieden met e-taps. Hiermee kon Ziggo op afstand het signaal aan en uitschakelen. Deze e-taps waren in de praktijk storingsgevoelig met als gevolg dat er vaak alsnog een monteur aan de pas moest komen. Volgens mij worden deze elektronische taps niet meer gebruikt. Idee is op papier natuurlijk wel mooi. Met een druk op de knop een aansluiting activeren.
In het verleden waren er ook gebieden met e-taps. Hiermee kon Ziggo op afstand het signaal aan en uitschakelen. Deze e-taps waren in de praktijk storingsgevoelig met als gevolg dat er vaak alsnog een monteur aan de pas moest komen. Volgens mij worden deze elektronische taps niet meer gebruikt. Idee is op papier natuurlijk wel mooi. Met een druk op de knop een aansluiting activeren.
Ik heb ziggo in bridge mode en daarachter een asus. Heb ook de 3 Deco's m4 als accespoint. Ze zeggen dat de wifi van de router moet uitschakelen maar dat doe ik niet. Asus gebruikt allebeide standaarden die wordt gebruikt voor tv op 5ghz en de printer op 2.4 ghz. De M4 gebruikt alleen de 5 ghz voor de rest zoals telefoons en laptops. Dit werkt prima. Zo houd je alle voordelen van je netwerk.laurens0619 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:14:
Die ziggo pod
Hier zit de smartcard (zonder CI+ module) in een smartcard reader aan de RPi, de Mut@nt HD500c kwam later, zit ook een smartcard lezer in (dus ook zonder CI+ module) maar die niet geprobeerd omdat ie over netwerk met de smartcard aan de Pi is verbonden.djmartyn schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:02:
[...]
Ik gebruik ook de CI+ module op die ontvanger. Dat werkt ook prima. Kan ook onbeperkt opnemen. Zodra het apparaat weer naar standby gaat, worden de opnames dan gedecodeerd en ongecodeerd opgeslagen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Morgen levering van de Ziggo apparatuur terwijl ik 3 januari over ga. Mooi op tijd dus!
Hmm, bijzonder.
Hier gaan we de 27e over. Vooralsnog geen bericht, verwacht het daarom morgen niet meer. Dus dan lijkt de 27e ook de eerste bezorgmogelijkheid.
Hier gaan we de 27e over. Vooralsnog geen bericht, verwacht het daarom morgen niet meer. Dus dan lijkt de 27e ook de eerste bezorgmogelijkheid.
Idem hier. Ook ingangsdatum de 27e, maar nog niks aangekondigd.gehaktstaaf schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:52:
Hmm, bijzonder.
Het vervelende is dat ik ons oude abonnement al opgezegd had per 25 december, maar niet gecheckt had op de ingangsdatum bij Ziggo. Vervolgens bij de datumkeuze bleek 25 niet mogelijk. Een eenzame kerst...
De nieuwe ISP kan toch het oude abo opzeggen zodat je als het goed is geen dagen zonder zit?Pythoon1977 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:37:
[...]
Idem hier. Ook ingangsdatum de 27e, maar nog niks aangekondigd.
Het vervelende is dat ik ons oude abonnement al opgezegd had per 25 december, maar niet gecheckt had op de ingangsdatum bij Ziggo. Vervolgens bij de datumkeuze bleek 25 niet mogelijk. Een eenzame kerst...
Ik heb na anderhalve week KPN (ADSL) mijn abonnement opgezegd en ga weer terug naar Ziggo. Ik had vandaag toevallig de Elite abbo (maandelijks opzegbaar zonder korting) besteld en volgens de levering krijg ik straks de Connectbox V2 met de beruchte Puma 6 chip. Ik had nog telefonisch expliciet aangegeven dat ik de modem zonder Wi-Fi mogelijkheid wenst te hebben (Ubee UBC1318ZG) Dus je krijgt niet automatisch de Sagemcom Smart Wi-Fi modem. Het is dus eigenlijk een loterij.Help!!!! schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:57:
• Als je het Elite abo neemt, dus 1000Mbit, krijg je dan automatisch het nieuwste zwarte Sagemcom Smart Wifi modem thuisgestuurd ?
[/list]
Het is nog geen ramp aangezien ik medio maart 2024 glasvezel krijg dus maak ik nog even gebruik van Ziggo.
LG's WebOS platform heeft voor zo ver ik weet geen Ziggo GO App. Wat ik je wel kan aanraden is een Google Chromecast with Google TV. Afhankelijk van je TV zou ik je de HD versie of de UHD versie adviseren. Daar kun je wel Ziggo Go op installeren. Zet HDMI CEC (SimpLink) en je kunt met één afstandsbediening TV kijken.Help!!!! schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:57:
• Is er een manier om op een 2e (LG) televisie tv te kijken zonder een extra Next Mini te bestellen danwel CI kaart te gebruiken ? (Zie er namelijk niet echt naar uit om een coax of ethernet kabel naar de slaapkamer te trekken) .
[/list]
Edit: Mijn opmerking aangepast. Blijkbaar is de Connectbox v2 de zwarte Sagem F3896LG-ZG met de goede Broadcom chip.
Edit_2: Bedankt @mrtl, bij deze extra bevestigd. I stand corrected.
[ Voor 12% gewijzigd door Ram-G-maN op 23-12-2023 01:26 ]
Heb je het modem al binnen dan? Ik ben overgestapt op 18 oktober en bij mij werd er ook gesproken over een "Connectbox v2" in de bevestigingsmail En ik heb gewoon de Sagemcom modem ontvangen? Mijn ouders krijgen morgen vandaag het installatie pakket binnen en daar word ook gesproken over een "Connectbox v2"Ram-G-maN schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:53:
[...]
Ik heb na anderhalve week KPN (ADSL) mijn abonnement opgezegd en ga weer terug naar Ziggo. Ik had vandaag toevallig de Elite abbo (maandelijks opzegbaar zonder korting) besteld en volgens de levering krijg ik straks de Connectbox V2 met de beruchte Puma 6 chip.
Vake bei te bange
Kijk, dat is goed om te weten! Ik krijg het morgen binnen volgens PostNL. Fingers crossed. Laten we hopen dat de mailservice van Ziggo niet helemaal geüpdatet is. Gezien de drukte bij PostNL verwacht ik alleen dat mijn pakketje bij een pakketpunt wordt afgeleverd. Ik laat jullie @Help!!!! @angerfist-yentl meteen weten zodra ik meer weet. Zo zie je maar weer dat je nooit aannames moet maken.angerfist-yentl schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:09:
[...]
Heb je het modem al binnen dan? Ik ben overgestapt op 18 oktober en bij mij werd er ook gesproken over een "Connectbox v2" in de bevestigingsmail En ik heb gewoon de Sagemcom modem ontvangen? Mijn ouders krijgen morgen vandaag het installatie pakket binnen en daar word ook gesproken over een "Connectbox v2"
De Connectbox V2 is toch gewoon de Sagem? Ik kreeg het zwarte apparaat bij een Elite abonnement. In de mail stond ook Connectbox V2.
De Connectbox en Connectbox Giga wil je niet hebben, maar naar mijn weten is de V2 de Sagemcom uitvoering.
De Connectbox en Connectbox Giga wil je niet hebben, maar naar mijn weten is de V2 de Sagemcom uitvoering.
[ Voor 29% gewijzigd door mrtl op 23-12-2023 00:36 ]
Volgens mij is er een DHCP storing bij Ziggo. De ene lease, na de andere komt voorbij.
Hebben jullie ook het probleem?
Ik ben helaas wakker geworden.. maar weer proberen in slaap te vallen.
Hebben jullie ook het probleem?
Ik ben helaas wakker geworden.. maar weer proberen in slaap te vallen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie