Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
gehaktstaaf schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:52:
Hmm, bijzonder.
Hier gaan we de 27e over. Vooralsnog geen bericht, verwacht het daarom morgen niet meer. Dus dan lijkt de 27e ook de eerste bezorgmogelijkheid.
Hier ingangsdatum morgen. Nog geen mail niks van Ziggo en ik zie niks.in de PostNL app staan. Zo maar is bellen.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:38
Yorro schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:21:
[...]

Haha, misschien moet ik zelf eerst ook even aan de klantenservice van Ziggo zelf vragen wat mogelijk is.
Kleine (ergernis) update:

Klantenservice dus gesproken, telefonisch want de chat deed het niet.

Uitgelegd dat het bezorgadres moest wijzigen; de (overigens erg aardige) mevrouw van de klantenservice begreep eerst dat het installatieadres zou moeten wijzigen.

Toen duidelijk was wat de bedoeling was (pakket tijdens afwezigheid bij ouders afleveren, maar installatie doen we natuurlijk wel op ons adres) ging ze het navragen.

Geen probleem, we wijzigen het!

Dubbelcheck aan telefoon met postcode/huisnummer tbv aflevering pakket en pc/hn tbv installatie, kan niet missen.

Mail van Ziggo een dag later:

Dank voor uw bestelling!
  • Ander klant/bestelbummer (zijn er nu twee aanvragen op hetzelfde adres?)
  • Wel zelfde BlackFriday voorwaarden
  • Geen duidelijkheid over bezorgadres: hier staat nu nog steeds ons eigen adres
  • Besteldatum is nu van deze week, startdatum levering is gelijk gebleven
Ik ga maar weer bellen…

PS: Ook grappig is dat we de EUR 85,- van CashbackXL al op onze rekening hebben staan, die pakken ze ons (hopelijk) niet meer af 😉

[ Voor 6% gewijzigd door Yorro op 23-12-2023 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
PerlinNoise schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 07:52:
[...]

Hier ingangsdatum morgen. Nog geen mail niks van Ziggo en ik zie niks.in de PostNL app staan. Zo maar is bellen.
In de nieuwe mail “bedankt voor uw bestelling” heb ik een knop ‘volg uw bestelling’:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvJtcBMrS95qnV40mJZhHAT5Vhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mjSfMkLRwXHWgLCG8GME0k4.jpg?f=fotoalbum_large

In de eerdere mail had ik deze knop niet.

Heb jij die niet ergens?

Ik zie daar nu nog dit, maar levering is pas 2e week januari:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reVo3qOzU79HD2MpS6qNua5vAJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kRmJTeLHfawVKcDorcxV9UY.jpg?f=fotoalbum_large

Uit de link kan ik helaas niet een pagina afleiden die je op basis van jouw bestelnummer zou kunnen benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jewie schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:45:
[...]

Daarom heb ik vandaag mijn nieuwe abonnement laten ingaan (en vandaag dus inderdaad pas het pakket gekregen) en gaat mijn oude abonnement op 1e kerstdag eruit.
Dat had ik idealiter ook gedaan, maar omdat ik tegenstrijdige adviezen las over wel/niet laten overlappen van oud en nieuw contract, ben ik maar voor safe gegaan en de nieuwe een dag later in laten gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
mrtl schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:31:
De Connectbox V2 is toch gewoon de Sagem? Ik kreeg het zwarte apparaat bij een Elite abonnement. In de mail stond ook Connectbox V2.

De Connectbox en Connectbox Giga wil je niet hebben, maar naar mijn weten is de V2 de Sagemcom uitvoering.
Courante consumenten en klein zakelijke (SoHo) modems (modems die hier niet staan zijn verouderd en worden dus altijd vervangen (proactief of wanneer je een order plaatst) of dermate nieuw dat deze nog niet breed uitgeleverd worden of nog in een testfase zitten):

Connectbox v1 (ED3.0): Compal CH7465LG-ZG/Arris TG2492LG-85
Connectbox v2 (D3.1)(ook wel Connectbox Giga, volksmond melkpak): Arris TG3492LG-ZG
Connectbox v2(+) (D3.1): Sagemcom F3896LG
modem zonder wifi (D3.1): Ubee UBC1318-ZG

In de parktijk wordt de Connectbox Giga niet meer uitgeleverd wat dus altijd resulteert in een Sagemcom.
Ram-G-maN schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:53:
[...]

Ik had nog telefonisch expliciet aangegeven dat ik de modem zonder Wi-Fi mogelijkheid wenst te hebben (Ubee UBC1318ZG).

Edit: Mijn opmerking aangepast. Blijkbaar is de Connectbox v2 de zwarte Sagem F3896LG-ZG met de goede Broadcom chip.
Edit_2: Bedankt @mrtl, bij deze extra bevestigd. I stand corrected.
In principe kan je wensen wat je wilt maar de medewerker heeft niet de mogelijkheid om aan je verzoek te voldoen tijdens de order. Het heeft om die reden dus geen zin :)
draakhoofd schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:29:
[...]
Dat had ik idealiter ook gedaan, maar omdat ik tegenstrijdige adviezen las over wel/niet laten overlappen van oud en nieuw contract, ben ik maar voor safe gegaan en de nieuwe een dag later in laten gaan.
Als je geen gebruik maakt van de overstapservice dan is er bij Ziggo geen enkele reden om de contractdatums niet te laten overlappen. Er is immers sprake van gescheiden infra in 99% van de gevallen. Nu zit je een dag zonder diensten.

[ Voor 37% gewijzigd door Jay-B op 23-12-2023 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:08
Yorro schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:23:
[...]

In de nieuwe mail “bedankt voor uw bestelling” heb ik een knop ‘volg uw bestelling’:

[Afbeelding]

Heb jij die niet ergens?

Ik zie daar nu nog dit, maar levering is pas 2e week januari:

[Afbeelding]

Uit de link kan ik helaas niet een pagina afleiden die je op basis van jouw bestelnummer zou kunnen benaderen
Ik heb ook de cashback al terug terwijl mijn abbo pas 1 maart ingaat :7

Wat betreft wijzigingen; ik ben daar wat huiverig voor dus begin ik daar nooit aan. Heb altijd het idee dat dit bij dit soort grote logge instanties nooit goed gaat (heb je nu niets meer aan natuurlijk). :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Mijn abonnement zou gisteren ingaan, maar geen pakket via PostNL ontvangen. Net gebeld. Jaa, zou wel verlaat zijn met de feestdagen, wacht het maar af...

Vorige week ook al paar keer gebeld, of het wel goed zou gaan omdat ik geen mail niks had ontvangen. Ook konden ze mij eerst niet vinden als klant. Na paar keer te zijn doorverbonden wel een klantnummer gekregen zodat ze alles nu eerder kunnen vinden. Maar ik vind de communicatie vanuit hun echt zwaar ondermaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Yorro schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:23:
[...]

Heb jij die niet ergens?

Ik heb 0,0 mails van Ziggo gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PerlinNoise Je hebt dus nog geen enkele orderbevestiging gehad? Wanneer had je de order geplaatst? Normaliter krijg je direct een bestelbevestiging en kort daarna een orderbevestiging met contract.

[ Voor 32% gewijzigd door Jay-B op 23-12-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Jay-B schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:13:
@PerlinNoise Je hebt dus nog geen enkele orderbevestiging gehad? Wanneer had je de order geplaatst? Normaliter krijg je direct een bestelbevestiging en kort daarna een orderbevestiging met contract.
Ik heb 28 november afgesloten via Breedbandwinkel. Van hun dezelfde dag bevestigingsmail en contract gekregen. Daarin stond dat ik definitieve startdatum van Ziggo krijg te horen, maar van Ziggo dus nooit meer wat gehoord.
Net nog een keer gebeld, maar nu naar het 0900 nummer. Alle gegevens staan er goed in, maar ook zei gooien het op dat het druk is bij PostNL, maar het pakket is nog niet verzonden. Dus ook geen track en trace code in de mail. Dan vraag ik me af waarom het dan druk is bij PostNL, want als ze zelf het pakket nog niet verzonden hebben... Dan maar na de kerst afwachten of er nog iets komt.

[ Voor 8% gewijzigd door PerlinNoise op 23-12-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-09 22:49
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:46:
[...]

De nieuwe ISP kan toch het oude abo opzeggen zodat je als het goed is geen dagen zonder zit?
Niet als het Ziggo --> Ziggo is... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pythoon1977 Maar hier is dan ook geen sprake van een overstap. ;) Als Postnl een beetje meewerkt krijg je je pakket woensdag. Je had kunnen weten dat er op 25 december geen pakketten geleverd worden >:)

[ Voor 53% gewijzigd door Jay-B op 23-12-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
Jay-B schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:47:
@Pythoon1977 Maar hier is dan ook geen sprake van een overstap. ;) Als Postnl een beetje meewerkt krijg je je pakket woensdag. Je had kunnen weten dat er op 25 december geen pakketten geleverd worden >:)
Eens. Maar vorig jaar is het abonnement ook met de Kerst ingegaan en is het pakket een paar dagen eerder (22 december) geleverd.
Ach, er zijn genoeg andere bezigheden tijdens de kerstdagen, dus zo'n ramp is het niet. En anders hebben we nog wel een hotspot met onze telefoons. Hopelijk komt het pakket woensdag, maar het door de drukte bij PostNL zal het wel donderdag worden.
Volgend jaar twee keer over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pythoon1977 Goed punt. Het pakket werd voorheen ook een paar dagen van tevoren verstuurd. Ik heb geen idee waarom dat ineens veranderd is. Je ziet het nu veelvuldig voorkomen als je het draadje volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 13:45
Klopt, maar blijkbaar ook weer niet altijd. Ik heb hem bijv ruim 1,5 week voor mijn overgangsdatum al ontvangen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:21
Over naar Ziggo vanaf KPN, maar word niet echt blij van de ping..
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/15666330110.png

Verder moet ik zeggen dat me bij de Next de ingang van de UTP me niet bevalt. Ik heb UTP netjes lopen tot aan de TV waar het in een switch gaat en verdeeld kan worden rondom de tv.. Niet bij een stopcontact.. Heb zelf niet lang genoege kabels daarvoor liggen, en de meegeleverde kabel is ook weer idioot lang, waarmee een 'schone' oplossing nu lastiger is geworden dan gehoopt..jammer

Oh ja, vergeleken met KPN:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/15612579150.png

Verder qua communicatie ook hier gebrekkig, alles via Ziggo besteld. Ik zou de 21e over moeten gaan. 19e nog niks gehoord of verstuurd. Contact gehad, en volgende dag ineens t&t.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 23-12-2023 12:26 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:23
gehaktstaaf schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:52:
Hmm, bijzonder.
Hier gaan we de 27e over. Vooralsnog geen bericht, verwacht het daarom morgen niet meer. Dus dan lijkt de 27e ook de eerste bezorgmogelijkheid.
Even een self-quote

Omdat ik nog geen track&trace ontvangen heb maar even contact gehad met Ziggo via de chat. Mijn bestelling is zichtbaar in het systeem en zou zoals het lijkt de 27e bezorgd moeten worden. Hopelijk werkt PostNL een beetje mee. Klantenservice gaf wel aan dat KPN zou moeten werken totdat het Ziggo modem online komt (middels overstapservice).
Ik blijf het vreemd vinden dat Ziggo hierover zelf niks over communiceert, in mijn eerdere ervaringen met alle ISP's (ook Ziggo) ontvang je het pakket een paar dagen voor ingangsdatum. Geeft wel een stukje zekerheid/vertrouwen dat het goed komt.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pythoon1977 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:37:
[...]

Dan doe je het dus voor de korting. Waarom doe je dat niet half januari. De kerstdagen is overal druk (ziggo, postnl, monteurs etc.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:12:
Verder moet ik zeggen dat me bij de Next de ingang van de UTP me niet bevalt. Ik heb UTP netjes lopen tot aan de TV waar het in een switch gaat en verdeeld kan worden rondom de tv.. Niet bij een stopcontact.. Heb zelf niet lang genoege kabels daarvoor liggen, en de meegeleverde kabel is ook weer idioot lang, waarmee een 'schone' oplossing nu lastiger is geworden dan gehoopt..jammer
Een echte tweaker heeft toch een assortiment UTP-kabels in huis? Variërend van 0.5mtr tot 10mtr? Maar goed, je had je de teleurstelling zelf kunnen verkomen. Daarnaast is er genoeg informatie over de Next te vinden. Als het je echt niet bevalt, kan je de Next altijd nog draadloos verbinden. Ik was daar nooit een fan van, maar bij de Next werkt het gewoon goed en je hebt het wel nodig voor alle functies buiten lineaire TV. Desalnietteplus is hier alles wel bedraad aangesloten hoor, op de switch onder de TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:49

Videopac

Rommelt wat aan.

Ziggo spullen kwamen bij mij ook pas op de dag van ingang contract. Ik heb 2 weken overlap met KPN. Ziggo startte de 15e, KPN stopt de 28e. En ja, de ping bij Ziggo is hoger, maar in de praktijk merk je (ik) er niets van. Het scheelt me wel honderden euro's komend jaar. Ik heb het modem (Sagecom) in bridge modus laten zetten, maar hierna werkte het nog niet. Na een tijdje zoeken het modem maar eens herstart waarna alles het deed. Dus mocht je je modem in brigdes modus laten zetten en het werkt niet: herstart dat ding eens.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb inderdaad een heel assortiment utp in huis, maar toevallig de gewenste lengte niet. Sowieso is alles voor achter de tv in principe 25-50cm max hier, dus heb vooral daar heel wat van liggen, plus behoorlijk lang voor vooral tijdelijk gebruik. Kastje van KPN zat ook daar of een kabeltje van 25cm.
Zelf krimpen kan natuurlijk, maar heb ik weinig trek in, en die prefab kabels zijn vaak gewoon klote daarvoor.

Ik vind het ook veel logischer om de poort op het apparaat zelf te hebben, zoals bij KPN ook het geval is. Tevens maakt het de stroomadapter alleen maar onnodig groot, wat ook weer zoiets is. Als laatste kun je dan gewoon de stroom laten verzorgen door stroomblokje of USB poort op de tv met voldoende vermogen.

Verder staat de info vast online, maar kan me niet voorstellen dat iemand dat helemaal gaat uitzoeken, voor mij is tv kastje een tv kastje. En normaliter zit daar gewoon een Ethernet-poort op. Voor alle multimedia ga ik het ding niet gebruiken want dat zit wel in de tv.

Overigens is Ziggo wel compleet veranderd voor mij tov voorheen, gezien ik toen nog ci+ gebruikte en/of humax/samsung receiver.

Voor mij is Ziggo iets goedkoper dit jaar door de black Friday aanbieding, KPN had een jaar verlenging voor €45 aangeboden, maar dat wordt nu wss elk jaar wisselen voor de beste deal.

Scheelt geen honderden, maar wel €70-80.

//edit
Blijkbaar werkt digitale tv nu zonder ci+. Alles opnieuw geïnstalleerd, en klaar.
De next gaat mooi ergens anders heen.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 23-12-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
jongetje schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:37:
[...]

Dan doe je het dus voor de korting. Waarom doe je dat niet half januari. De kerstdagen is overal druk (ziggo, postnl, monteurs etc.).
Ja. Het klinkt bijna verwijtend, maar ik ben niet de enige als ik het topic een beetje volg. Bellen met retentie voor korting met het verhaal dat ik weg wil (al heb ik KPN overwogen dit jaar), is niet mijn ding.

Waarom niet januari? Tja... geen echte reden voor. Na bijna 20 jaar bij Ziggo (en voorloper) geabonneerd te zijn geweest, heb ik hier de tip gelezen hoe je toch de black friday korting kon krijgen. En dat heb ik vorig jaar voor het eerst gedaan. Een maand opzegtermijn vanaf black friday is de kerstperiode. En vorig jaar ging dat prima.
Dit jaar hetzelfde gedaan, ondanks de nette aanbieding om de 50% korting nog 9 maanden door te laten lopen. Maar ja, nu 12 maanden korting en Disney + voor de kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:36:
Ik heb inderdaad een heel assortiment utp in huis, maar toevallig de gewenste lengte niet. Sowieso is alles voor achter de tv in principe 25-50cm max hier, dus heb vooral daar heel wat van liggen, plus behoorlijk lang voor vooral tijdelijk gebruik. Kastje van KPN zat ook daar of een kabeltje van 25cm.
Zelf krimpen kan natuurlijk, maar heb ik weinig trek in, en die prefab kabels zijn vaak gewoon klote daarvoor.

Ik vind het ook veel logischer om de poort op het apparaat zelf te hebben, zoals bij KPN ook het geval is. Tevens maakt het de stroomadapter alleen maar onnodig groot, wat ook weer zoiets is. Als laatste kun je dan gewoon de stroom laten verzorgen door stroomblokje of USB poort op de tv met voldoende vermogen.
Schrijf dan wel even duidelijk dat het om de Next Mini gaat. Je zou even kunnen bellen met het verzoek dat je een normale Next wil hebben... die doen wij in ieder geval voor geen goud weg.
//edit
Blijkbaar werkt digitale tv nu zonder ci+. Alles opnieuw geïnstalleerd, en klaar.
Basiszenders wel... de rest niet. Ook geen opnamemogelijkheden.

En waar gaat de Next Mini dan naartoe? Verkoop? Heeft totaal geen zin. Werkt ook niet bij andere familieleden.

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 23-12-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder staat de info vast online, maar kan me niet voorstellen dat iemand dat helemaal gaat uitzoeken, voor mij is tv kastje een tv kastje. En normaliter zit daar gewoon een Ethernet-poort op. Voor alle multimedia ga ik het ding niet gebruiken want dat zit wel in de tv.
Het idee achter de Next Mini is zo min mogelijk kabels naar het kastje zelf. Hij is zo klein dat je hem achter je TV kan monteren met klittenband. Volgens mij is strict genomen de adapter niet eens vereist. Zoals @CreativeS aangeeft kan je hem middels wifi laten verbinden (al wordt UTP wel aanbevolen voor de beste ervaring). De stroomverziening loopt via micro USB en zou je in theorie ook via de TV kunnen laten lopen mits deze voldoende stroom levert. Hij is op dat moment enkel verbonden met je TV middels 2 kabels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Overigens is Ziggo wel compleet veranderd voor mij tov voorheen, gezien ik toen nog ci+ gebruikte en/of humax/samsung receiver.

Voor mij is Ziggo iets goedkoper dit jaar door de black Friday aanbieding, KPN had een jaar verlenging voor €45 aangeboden, maar dat wordt nu wss elk jaar wisselen voor de beste deal.

Scheelt geen honderden, maar wel €70-80.

//edit
KPN kwam bij mij met, uit mijn hoofd, 58 euro voor 3 maanden en 73 euro voor 9 maanden. Bij Ziggo betaal ik nu 35 euro nog wat per maand, het hele jaar. Voor mij scheelt het dus zo'n 500 euro.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pythoon1977 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:00:
[...]

Ja. Het klinkt bijna verwijtend, maar ik ben niet de enige als ik het topic een beetje volg.
Sorry, dat is niet de bedoeling.
Alleen loopt je deze periode wat meer risico omdat de monteurs ed. Niet werken op maandag en dinsdag vanwege kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 09:49
Pythoon1977 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:37:
[...]

Zet je het dan op een andere naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
jongetje schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:33:
[...]

Sorry, dat is niet de bedoeling.
Alleen loopt je deze periode wat meer risico omdat de monteurs ed. Niet werken op maandag en dinsdag vanwege kerst.
Geen probleem.
Maar je hebt gelijk qua verzending in ieder geval. Ziggo doet het hier nu prima, dus voor een nieuw Ziggo abonnement verwacht ik geen monteur nodig te hebben.
Nougat schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:40:
[...]

Zet je het dan op een andere naam?
Mijn vriendin wilde geen Ziggo meer, dus maar een nieuw abonnement op mijn eigen naam afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:21

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Pythoon1977 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:55:
[...]

Mijn vriendin wilde geen Ziggo meer, dus maar een nieuw abonnement op mijn eigen naam afgesloten.
Zo heb ik dat dit jaar in mei ook aangepakt: origineel afgesloten op mijn naam. Opgezegd met een 3 weken tussentijd (in die tijd mijn 5g telefoon aangesloten op mijn Asus router, werkte perfect) en op haar naam loopt nu het abonnement. In mei switch ik weer naar mijzelf, denk ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 09:49
Dijkertje schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:13:
[...]

Zo heb ik dat dit jaar in mei ook aangepakt: origineel afgesloten op mijn naam. Opgezegd met een 3 weken tussentijd (in die tijd mijn 5g telefoon aangesloten op mijn Asus router, werkte perfect) en op haar naam loopt nu het abonnement. In mei switch ik weer naar mijzelf, denk ik :*)
Wij zijn getrouwd en zij heeft mijn achternaam aangenomen, dus dat zal in mijn situatie niet gaan denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:21

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Nougat schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:15:
[...]

Wij zijn getrouwd en zij heeft mijn achternaam aangenomen, dus dat zal in mijn situatie niet gaan denk ik.
Je kunt het allicht proberen met haar meisjesnaam.
Je hoeft niets aan te leveren en zie niet in hoe Ziggo dit bewust kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:21

Metalfreak

Hoije woh!

Nou, de overstap gisteren ging soepel. Kreeg donderdag een verzendbevestiging dat ik het pakket gisteren zou krijgen. Ik was niet thuis, dus maar laten leveren op het pakketpunt. Daar opgehaald, thuis aangesloten en binnen 10 minuten up en running. Vannacht dan ook een bevestigingsmail gehad van KPN dat het abonnement inderdaad beëindigd is. Het was dus even spannend, maar is goedgekomen.

Wel kreeg ik buiten de standaard Disney+ voor een jaar actie ook meteen een mail dat ik nog een gratis pakket kon kiezen omdat er ook een Hollands Nieuwe abo op mijn adres stond. Maar ik heb nog nooit iets gedaan met of gehad van Hollands Nieuwe, dus geen idee waar dat vandaan komt, maar ik heb er nu dus ook nog Sky Showtime bij :+

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
CreativeS schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:03:
[...]

Schrijf dan wel even duidelijk dat het om de Next Mini gaat. Je zou even kunnen bellen met het verzoek dat je een normale Next wil hebben... die doen wij in ieder geval voor geen goud weg.

[...]

Basiszenders wel... de rest niet. Ook geen opnamemogelijkheden.

En waar gaat de Next Mini dan naartoe? Verkoop? Heeft totaal geen zin. Werkt ook niet bij andere familieleden.
Opname e.d. boeien me niet. Verder, de basiszenders zijn 45 stuks. Voorheen, iig tot november vorig jaar zat alles muv de NPO achter de ci+, tenzij je voor analoge tv ging.

En tsja waar zou hij heen gaan, misschien wel terug in de doos de meterkast in, of naar de gamehoek. Geen idee. Alle andere streamingdiensten zitten wel in de tv, net als spraakbesturing..

De gewone Next klinkt wel als een veel beter apparaat, dat tenminste de voordelen van kabel tv nog benut. De Next mini haalt het usp dan wel weg..

@Jay-B maar het glasvezel tv-kastje van KPN, de vip5202 is ook al klein genoeg voor achter de tv, en de ab werkt ook met Bluetooth. Juist daarom snap ik ook niet waarom er voor bedraad tv kijken je een stroomadapter nodig hebt die gewoon groot is. Had gewoon het kastje-iets- groter gemaakt en er een utp poort ingestopt.
En juist dat stroomvoorziening in theorie via de USB van de tv, zou het heel mooi zijn als je achterop je tv een switchje hebt met superkorte utp kabel het kastje in, de tv in, ander apparaat in.
Nu moet je eigenlijk de keuze maken tussen een wifi verbinding of een utp kabel richting je stroomvoorziening.

Overigens vond ik de ui en de afstandsbediening ook niet de fijnste.

Voordeel van Ziggo is wel TV Noord weer beschikbaar in Limburg. Bij KPN kreeg kreeg je alleen L1 en omrop fryslân als regionale zenders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:51:
Voordeel van Ziggo is wel TV Noord weer beschikbaar in Limburg. Bij KPN kreeg kreeg je alleen L1 en omrop fryslân als regionale zenders..
Wat gek, je krijgt bij KPN toch de regionale zenders van de omliggende provincies plus AT5 en Omrop Fryslân?
Althans in Gelderland kregen we bijna alles, te weten Omrop Fryslân, AT5, RTV Oost, Omroep Flevoland, Omroep Gelderland, Omroep Brabant, L1, TV Utrecht, TV West en Rijnmond. Lijkt mij dat je in Limburg naast AT5, L1 en Omrop Fryslân ook Omroep Gelderland en Omroep Brabant hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:26
Gisteravond het modem aangesloten, na een minuut of 15 stond het modem netjes online.
Vandaag de tv kastjes aangesloten, ging allemaal probleemloos.
Werkt allemaal zoals je mag verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
CreativeS schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:06:
[...]

Wat gek, je krijgt bij KPN toch de regionale zenders van de omliggende provincies plus AT5 en Omrop Fryslân?
Althans in Gelderland kregen we bijna alles, te weten Omrop Fryslân, AT5, RTV Oost, Omroep Flevoland, Omroep Gelderland, Omroep Brabant, L1, TV Utrecht, TV West en Rijnmond. Lijkt mij dat je in Limburg naast AT5, L1 en Omrop Fryslân ook Omroep Gelderland en Omroep Brabant hebt.
Ik kan het niet meer controleren, ben een uur geleden afgesloten van KPN. Maar Brabant en Gelderland boeiden me als Groninger in Limburg sowieso wat minder :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08 10:33
Hier ook ziggo, alles ging idd heel soepel, en na verbinding met ziggo modem, Tmobile gelijk gestopt :),
Vraagje aan mede ex Tmobile thuis gebruikers,
ik moet alles weer retour sturen,
is dit inc de glasvezel kabel die in mijn Glashart /Glasvezel kast je zit?
iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
info33 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:09:
Hier ook ziggo, alles ging idd heel soepel, en na verbinding met ziggo modem, Tmobile gelijk gestopt :),
Vraagje aan mede ex Tmobile thuis gebruikers,
ik moet alles weer retour sturen,
is dit inc de glasvezel kabel die in mijn Glashart /Glasvezel kast je zit?
iemand een idee?
Ik heb destijds alles incl kabeltjes teruggestuurd naar T-Mobile. Ik gok dat ze vooral de media converter / modem belangrijk vinden / registreren, kabeltjes niet. Zou me geen zorgen maken als je een kabeltje thuis wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:51

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Bij mijn ouders ging het helaas niet goed.
Zouden vandaag overgaan en installatie pakket binnen gekregen
(sagemcom modem en pod6 en next mini)

Dus ik vanavond even langs gegaan om ze te helpen met aansluiten na 1 uur was het modem nog steeds rood aan het knipperen. Voor mijn gevoel zat de kabel duidelijk niet in de straatkast maar via de chat bleef de mevrouw volhouden dat we wel degelijk aangesloten waren (dat kon zij op afstand zien namelijk) Ingelogd in het modem en hij bleef steken op DS scanning

Nu komt er pas 3 januari een monteur langs (die ook de aansluiting gaat vernieuwen) om ons toch maar even fysiek aan te sluiten in de straatkast. ;( alsof de dagen na kerst niet even iemand een stekkertje erin kan komen stoppen pfff iets wat ze duidelijk ervoor al hadden moeten doen. (dus dan zou je denken dat dit wel voorrang krijgt om je fout zo snel mogelijk op te lossen)

mijn vader kan daar heel slecht tegen en heeft alles alweer in de doos gestopt en was er helemaal klaar mee.... dus voor de rest maar niks aangesloten en het modem aangesloten gelaten in de meterkast rood knipperend, ik grapte al dat ik hem dan zelf wel even aan zou sluiten in de straat als Ziggo dat te veel moeite is blijkbaar en dan meld ik het wel bij het topic van open straatkasten haha. Nu kunnen mijn ouders het net redden want de oude verbinding (Odildo) zou nog 14 dagen online blijven.... We gaan het zien.... Wel heel slecht van Ziggo dit. :X

Ik vond het al vreemd want toen ik overstapte kreeg ik 2 weken ervoor een kaartje in de brievenbus dat ze mij weer opnieuw aangesloten hadden. (die hadden mijn ouders dus niet gehad)

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:56:
Ik kan het niet meer controleren, ben een uur geleden afgesloten van KPN. Maar Brabant en Gelderland boeiden me als Groninger in Limburg sowieso wat minder :+.
Tja, maar voordat je een opmerking maakt, moet je wel zorgen dat je informatie klopt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 24-12-2023 00:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
angerfist-yentl schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:13:
Nu komt er pas 3 januari een monteur langs (die ook de aansluiting gaat vernieuwen) om ons toch maar even fysiek aan te sluiten in de straatkast. ;( alsof de dagen na kerst niet even iemand een stekkertje erin kan komen stoppen pfff iets wat ze duidelijk ervoor al hadden moeten doen. (dus dan zou je denken dat dit wel voorrang krijgt om je fout zo snel mogelijk op te lossen)

mijn vader kan daar heel slecht tegen en heeft alles alweer in de doos gestopt en was er helemaal klaar mee.... dus voor de rest maar niks aangesloten en het modem aangesloten gelaten in de meterkast rood knipperend, ik grapte al dat ik hem dan zelf wel even aan zou sluiten in de straat als Ziggo dat te veel moeite is blijkbaar en dan meld ik het wel bij het topic van open straatkasten haha. Nu kunnen mijn ouders het net redden want de oude verbinding (Odildo) zou nog 14 dagen online blijven.... We gaan het zien.... Wel heel slecht van Ziggo dit. :X

Ik vond het al vreemd want toen ik overstapte kreeg ik 2 weken ervoor een kaartje in de brievenbus dat ze mij weer opnieuw aangesloten hadden. (die hadden mijn ouders dus niet gehad)
Als volgens de administratie de kabel nog aangesloten is dan wordt er geen monteur gestuurd en dus ook geen kaartje in de bus. Bovendien is dat nu nog een aanname. Er kan ook iets anders aan de hand zijn. Maar goed, als je tijdens de feestdagen overstapt dan neem je wel een risico. Op zich valt 3 januari dan nog mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:40
angerfist-yentl schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:13:
Bij mijn ouders ging het helaas niet goed.
Zouden vandaag overgaan en installatie pakket binnen gekregen
(sagemcom modem en pod6 en next mini)

Dus ik vanavond even langs gegaan om ze te helpen met aansluiten na 1 uur was het modem nog steeds rood aan het knipperen. Voor mijn gevoel zat de kabel duidelijk niet in de straatkast maar via de chat bleef de mevrouw volhouden dat we wel degelijk aangesloten waren (dat kon zij op afstand zien namelijk) Ingelogd in het modem en hij bleef steken op DS scanning

Wellicht zijn de monteurs al volgeboekt in de dagen na kerst? Waarom zou een provider met opzet een x aantal dagen wachten om de klant tegen te werken? Dat kost ze alleen maar telefoontjes, klachten, ontevreden klanten en slechte reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:42

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:51:
[...]
Maar goed, als je tijdens de feestdagen overstapt dan neem je wel een risico.
Ja en de vakantie periodes niet vergeten, wordt wel tijd dat ze een overstap-kalender gaan maken met wanneer de klant nog wel een veilige overstap kan maken 8)7 :+

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 24-12-2023 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

Zolang je gebruik maakt van de overstap service kom je toch nooit zonder werkende verbinding te zitten? Laat die monteur ook gewoon eerst lekker Kerst vieren ;)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik heb dit natuurlijk ook gepost op het Ziggo eigen forum en daar heeft al iemand met verstand dingen uitgelegd.

En ja ik weet dat overstappen tijdens het weekend/feestdagen niet slim is maar dat was mijn keuze niet.
Sommige mensen geloven nog in kerstwonderen laten we maar zeggen :D

Als een adres is aangesloten op de infrastructuur (waar de klantenservice naar verwijst), dan wil dat niet zeggen dat de huisaansluitkabel ook daadwerkelijk aangesloten is, Ze hebben daar dus geen goeie kloppende administratie van en een briefje in de brievenbus bij opnieuw aansluiten is geen standaard actie maar meer een positieve actie van de betreffende monteur.

En je oude verbinding blijft 14 dagen actief na de overstapdatum, dus 3 januari gaan we net redden.
Hopelijk is Ziggo ook zo afwachtend als wij de kabel van de overboeking nog niet aangesloten hebben :+ :+

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:33

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Andros schreef op zondag 24 december 2023 @ 05:00:
[...]
Wellicht zijn de monteurs al volgeboekt in de dagen na kerst? Waarom zou een provider met opzet een x aantal dagen wachten om de klant tegen te werken? Dat kost ze alleen maar telefoontjes, klachten, ontevreden klanten en slechte reclame.
Ziggo kiest er zelf voor om bedrijfsvoering en IT systemen zo in te richten dat het traag en stroperig is. Dat is een bewuste keuze waarmee ze klanten de dupe laten worden. Mijn verhaal is ook 1 en al drama:
31-10 per 31-12 opgezegd ivm verhuizing
14-12 belt Ziggo: Wil je alsjeblieft blijven. Hier heb je 9 maanden 52 euro korting.
Hier ben ik akkoord mee gegaan. Dit kwam mij eerlijk gezegd ook goed uit, want Odido kon pas in maart aansluiten.
14-12 in de avond een sms: Je nieuwe bestelling kan pas na 31-12 verwerkt worden.

Het is nu 24-12. ik ben inmiddels verhuist en heb GEEN internet en tv op het nieuwe adres deze kerst. Ik heb bijna dagelijks gebeld, maar blijkbaar is het zo'n zooitje bij Ziggo dat wijzigingen in een abonnement doorvoeren gewoon niet ad-hoc kan en er processen zijn die dagen tot weken duren.

Ze laten klanten in de kou staan en het woord service kennen ze gewoon niet.

Sys Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
Danfoss schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:11:
[...]

Ziggo kiest er zelf voor om bedrijfsvoering en IT systemen zo in te richten dat het traag en stroperig is. Dat is een bewuste keuze waarmee ze klanten de dupe laten worden. Mijn verhaal is ook 1 en al drama:
14-12 belt Ziggo: Wil je alsjeblieft blijven. Hier heb je 9 maanden 52 euro korting.
Hier ben ik akkoord mee gegaan. Dit kwam mij eerlijk gezegd ook goed uit, want Odido kon pas in maart aansluiten.
14-12 in de avond een sms: Je nieuwe bestelling kan pas na 31-12 verwerkt worden.

Het is nu 24-12. ik ben inmiddels verhuist en heb GEEN internet en tv op het nieuwe adres deze kerst. Ik heb bijna dagelijks gebeld, maar blijkbaar is het zo'n zooitje bij Ziggo dat wijzigingen in een abonnement doorvoeren gewoon niet ad-hoc kan en er processen zijn die dagen tot weken duren.

Geloof je het zelf? Waarom zou een onderneming dat bewust doen? Tuurlijk, er gaan zaken fout (waarom niet) maar ik begrijp gewoon niet waarom je werkelijk zou geloven dat het een bewuste keuze is om hun betalende klanten waar ze van leven te treiteren. Kun je me een logische zinnige reden geven?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Danfoss schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:11:
[...]

Maar wacht, op het nieuwe adres zou je geen Ziggo hebben (/abo afnemen). En de provider die je daar hebt afgesloten kan uberhaupt niet leveren? En nu ben je kwaad op Ziggo omdat je geen internet hebt? Terwijl je in de eerste plaats dus uberhaupt geen internet van Ziggo wilde hebben.

En daarnaast kost het Ziggo ook gewoon geld. Die klant die 10x belt omdat zijn wijziging niet goed is doorgevoerd of wat dan ook moet ook gewoon te woord worden gestaan, en de klantenservice is ook niet gratis. Ziggo schiet er echt helemaal niks mee op om deze processen te frustreren, noch v.w.b. de klant(tevredenheid) noch v.w.b. de medewerkers(tevredenheid).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:31:
[...]
Ziggo schiet er echt helemaal niks mee op om deze processen te frustreren, noch v.w.b. de klant(tevredenheid) noch v.w.b. de medewerkers(tevredenheid).
Als Ziggo dat echt zo vind dan moeten ze na zoveel jaar eens werk maken van een goed administratie en facturatie systeem. Dat is serieus al 10 jaar een probleem.

Dan kun je wel zeggen dat Ziggo dit niet wilt maar het systeem is nog steeds een gigantische bottleneck. Hoeveel verkeerde facturen ik wel niet heb gehad en problemen met wijzingen in het pakket. En dan praten we over 4 jaar geleden dat ik weg ben gegaan en dat was mede om deze redenen. Inmiddels spelen nog exact dezelfde issues....

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 24-12-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

RobertMe schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:31:
[...]

Maar wacht, op het nieuwe adres zou je geen Ziggo hebben (/abo afnemen). En de provider die je daar hebt afgesloten kan uberhaupt niet leveren? En nu ben je kwaad op Ziggo omdat je geen internet hebt? Terwijl je in de eerste plaats dus uberhaupt geen internet van Ziggo wilde hebben.

En daarnaast kost het Ziggo ook gewoon geld. Die klant die 10x belt omdat zijn wijziging niet goed is doorgevoerd of wat dan ook moet ook gewoon te woord worden gestaan, en de klantenservice is ook niet gratis. Ziggo schiet er echt helemaal niks mee op om deze processen te frustreren, noch v.w.b. de klant(tevredenheid) noch v.w.b. de medewerkers(tevredenheid).
Op het moment dat ik de aanbieding om toch te blijven kreeg heb ik nadrukkelijk aangegeven dan ik ging verhuizen en wat de tijdlijn was. De verkoper zei "geen probleem".

Alle keren daarna dat ik telefonisch contact heb gehad is het "o dat duurt 1 dag, dat duurt 2 dagen, het duurt nu nog 15!!! werkdagen". Ik heb Ziggo vertrouwen gegeven en nu ben ik inderdaad boos want kpn kon me in 2 dagen aansluiten.

Het is onbegrijpelijk dat administratieve en technische processen inderdaad meer dan een dag duren en dat niemand ook maar iets kan doen binnen
de ondersteuningsuren. Het is 100% Ziggo bedrijfsbeleid om dit in stand te houden want anders hadden ze het allang aangepast.

Ik heb alle apparatuur in de prullenbak gesmeten en ga op elk verzoek van Ziggo nu ook antwoorden: Dat ligt bij een ander team, duurt nog 1 werkdag.

Sys Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:09
Danfoss schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:53:
...
Ik heb alle apparatuur in de prullenbak gesmeten en ga op elk verzoek van Ziggo nu ook antwoorden: Dat ligt bij een ander team, duurt nog 1 werkdag.
Je bent een beetje vroeg met je goede voornemens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
angerfist-yentl schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:52:
Ik heb dit natuurlijk ook gepost op het Ziggo eigen forum en daar heeft al iemand met verstand dingen uitgelegd.
Inderdaad, beter dan al die hersenloze tweakers hier :+
angerfist-yentl schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:52:
Als een adres is aangesloten op de infrastructuur (waar de klantenservice naar verwijst), dan wil dat niet zeggen dat de huisaansluitkabel ook daadwerkelijk aangesloten is, Ze hebben daar dus geen goeie kloppende administratie van en een briefje in de brievenbus bij opnieuw aansluiten is geen standaard actie maar meer een positieve actie van de betreffende monteur.
Dat klopt. Dat betekent niet dat er geen administratie is of geheel niet kloppend. Ik kan je geen percentage geven hoe kloppend het is maar als het echt zo'n zooitje was dan waren er duizenden met hetzelfde probleem. Dat is niet het geval. Ziggo verwerkt duizenden van dit soort orders per maand. De meeste zie je niet en lopen vlekkeloos (ja als je hierboven kijkt dan is er weleens iemand die meldt dat het vloeiend verliep zoals:
wokkelz in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11"

en

info33 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11"

maar in de meeste gevallen worden daar geen epistels op fora over geschreven).
jongetje schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:39:
[...]

Als Ziggo dat echt zo vind dan moeten ze na zoveel jaar eens werk maken van een goed administratie en facturatie systeem. Dat is serieus al 10 jaar een probleem.

Dan kun je wel zeggen dat Ziggo dit niet wilt maar het systeem is nog steeds een gigantische bottleneck. Hoeveel verkeerde facturen ik wel niet heb gehad en problemen met wijzingen in het pakket. En dan praten we over 4 jaar geleden dat ik weg ben gegaan en dat was mede om deze redenen. Inmiddels spelen nog exact dezelfde issues....
Kan je een voorbeeld noemen van een issue wat 4 jaar gelden speelde en nu nog steeds speelt? Je moet je realiseren dat er voor bedrijven in de orde van grootte van Ziggo, Odido, KPN geen sprake is van "een systeem". Dat is een lekenterm van iemand die geen idee heeft hoe complex dergelijke applicatielandschappen zijn. Wanneer je op de bestelknop drukt dan initieer je een proces waarin tientallen applicaties en honderden interfaces ervoor zorgen dat je uiteindelijk een werkende dienst krijgt. Je wilt dergelijk processen zo simpel mogelijk houden (Want minder kans op fouten) tegelijkertijd wil je wel diverse veiligheidsprocessen en checks in werking hebben die het herstellen van problemen makkelijker maken maar daarmee maak je het juist weer complexer. Het is aan Ziggo de taak om ergens die balans te vinden. Je gaat het nooit 100% goed krijgen. Er gaat altijd wel iets stuk of er is altijd wel een mens die een fout maakt. Medelijden hoeven we ook niet te hebben begrijp me niet verkeerd maar even een term de lucht in schieten vind ik wel erg makkelijk. Voor diegene met goede ideeën: niets staat je in de weg om te solliciteren. Ze zoeken nog een knappe kop in dit domein :+
[...]
Op het moment dat ik de aanbieding om toch te blijven kreeg heb ik nadrukkelijk aangegeven dan ik ging verhuizen en wat de tijdlijn was. De verkoper zei "geen probleem".

Alle keren daarna dat ik telefonisch contact heb gehad is het "o dat duurt 1 dag, dat duurt 2 dagen, het duurt nu nog 15!!! werkdagen". Ik heb Ziggo vertrouwen gegeven en nu ben ik inderdaad boos want kpn kon me in 2 dagen aansluiten.

Het is onbegrijpelijk dat administratieve en technische processen inderdaad meer dan een dag duren en dat niemand ook maar iets kan doen binnen
de ondersteuningsuren. Het is 100% Ziggo bedrijfsbeleid om dit in stand te houden want anders hadden ze het allang aangepast.
Ik snap de frustratie. Als je nog een poging wil wagen zou je eens een topic kunnen openen op Ziggo's community. Dan kan een ervaren medewerker er induiken. Maar goed, we zitten wel in de feestmaand dus weet niet hoe actief ze nu zijn. Het is nu niet te zeggen of de medewerker die je hebt gesproken iets verkeerd heeft gedaan of dat er iets technisch niet goed is gegaan. Daar heb je nu niets aan maar aan die boosheid evenmin.
Daar zal niemand echt van wakker liggen. Ziggo stuurt dan gewoon een factuur voor de verrekening van niet ingeleverde apparatuur. Als de zak er nog in zit zou ik het er nog even uitvissen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:07:
[Ze zoeken nog een knappe knop in dit domein :+
Los van dat Utrecht me te ver reizen is voor mijn werk, is het maxinale salaris ook lager dan wat ik nu verdien...

Zou andere serieus best een interim opdracht bij Ziggo willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:54:
[...]

Los van dat Utrecht me te ver reizen is voor mijn werk, is het maxinale salaris ook lager dan wat ik nu verdien...

Zou andere serieus best een interim opdracht bij Ziggo willen doen.
Helemaal doordat ze expats uitsluiten. Die wel nodig zijn met deze salarisbanden als je een hoge lat wilt aanhouden voor je instroom.
Je beheersing van de Nederlandse en Engelse taal is uitsteken [sic]
Only Dutch residents can be taken into consideration for this position.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 17:27
Hier vandaag vlekkeloos overgestapt. Installatie wijst voor zich en was een fluitje van een cent zeker omdat ik alles toch in een bridge mode gooi en gelijk aansluit op m’n Ubiquity infra. Blijft toch ideaal zo’n setup aangezien je dan niet meer al die end-points hoeft af te gaan :)

Voor eerst naar Ziggo overgestapt aangezien die Next nu ook met UTP wordt verbonden. Werkt ook top en voelt fijner aan dan KPN. Verder gelijk jaar Disney+ er gratis bij geactiveerd en kreeg ook vrijwel meteen opzegging KPN binnen.

Het is wel eens slechter gegaan zo’n overstap. Hier dus geen klachten. Enige is hun partner GXO die het pakket te laat had opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
[...]

Kortgezegd komt het er op neer dat je slachtoffer bent van een (al dan niet externe) verkoopmedewerker die waarschijnlijk een target wil halen. Uiteraard is dit vervelend maar ik kan me nog niet voorstellen dat het standaard Ziggo beleid is, echt niet.

Doorgaans zijn de processen van zo'n bedrijf er niet goed op ingericht om dingen tegelijk te doen. Zoals al aangegeven door @Jay-B is er niet zomaar "een systeem", dat zijn er tientallen. Je wil nu tegelijk een opzegging annuleren, verlengen met korting en ook nog eens verhuizen. De kans op fouten is dan inderdaad groter en hoe dan ook is het altijd belangrijk om zaken zwart op wit te hebben, al dan niet per mail. Mondelinge toezeggingen beschouw ik als tweedehands autoverkopers, ik geloof niets zonder schriftelijke bevestiging. Dat heeft meer te maken met salesgrage verkopers dan met doelbewust beleid van een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:42

DON PAPA

Tweaker-fan

Andros schreef op maandag 25 december 2023 @ 02:23:
[...]
hoe dan ook is het altijd belangrijk om zaken zwart op wit te hebben, al dan niet per mail. Mondelinge toezeggingen beschouw ik als tweedehands autoverkopers, ik geloof niets zonder schriftelijke bevestiging.
Nou dan ben je soms toch aan het verkeerde adres bij Ziggo, want ondanks dat ze op de hoogte zijn dat er in sommige gevallen verkeerde informatie staat in hun bevestiging mail (nieuw jaar contract, terwijl dit niet zo is). Blijven ze deze toch gewoon versturen, en weigeren ze een gecorrigeerde bevestiging mail met wel de juiste informatie te sturen. Ik heb dit zelf aan de hand gehad met het om zetten van een Giga abonnement naar Elite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:26
Kreeg gisteren trouwens een melding in mijn scherm over een aantal gratis films via videoland, maar ik kan er nergens iets over terug vinden in de ziggo menu's op de tv.. Iemand deze melding ook gezien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Andros schreef op maandag 25 december 2023 @ 02:23:
[...]

Kortgezegd komt het er op neer dat je slachtoffer bent van een (al dan niet externe) verkoopmedewerker die waarschijnlijk een target wil halen. Uiteraard is dit vervelend maar ik kan me nog niet voorstellen dat het standaard Ziggo beleid is, echt niet.

Doorgaans zijn de processen van zo'n bedrijf er niet goed op ingericht om dingen tegelijk te doen. Zoals al aangegeven door @Jay-B is er niet zomaar "een systeem", dat zijn er tientallen. Je wil nu tegelijk een opzegging annuleren, verlengen met korting en ook nog eens verhuizen. De kans op fouten is dan inderdaad groter en hoe dan ook is het altijd belangrijk om zaken zwart op wit te hebben, al dan niet per mail. Mondelinge toezeggingen beschouw ik als tweedehands autoverkopers, ik geloof niets zonder schriftelijke bevestiging. Dat heeft meer te maken met salesgrage verkopers dan met doelbewust beleid van een bedrijf.
Verkoop technieken van Ziggo door externen is zeker wel beleid. Ziggo huurt die toch zelf in en in de bureaucratische hel komen negatieve signalen niet door bij de juiste personen en wordt er niets aan gedaan. Je herkent hier alle signalen in van een enorme decentrale en disfunctionerende organisatie waar alleen maar naar omzet maximalisatie gekeken wordt.

Anekdote: Mijn schoonmoeder werd april dit jaar op de markt door iemand met een Ziggo jas aangesproken. Die lieve vrouw loopt tegen de 70 en die Ziggo verkoper wist haar wijs te maken dat haar Ziggo abonnement achterhaald was en ze toch echt naar de nieuwste mediabox moest. Tegen de tijd dat wij daar achter kwamen was de doos al onderweg. Ze hadden haar een abonnementswijziging voorgesteld waardoor ze 5 euro per maand MEER ging betalen terwijl ze gewoon een voor haar perfect werkend systeem had (TV, Internet en CI+ ). Wij natuurlijk in de annuleer termijn die bestelling annuleren en het heeft serieus 3 maanden!!!! geduurd voordat dit helemaal administratief weer gecorrigeerd was.

In mijn eigen huidige situatie zie je precies hetzelfde. Niemand bij Ziggo neemt verantwoordelijkheid of voelt verantwoordelijkheid en er wordt totaal niet opgevolgd. Fouten maken mag maar continu naar andere afdelingen wijzen is een bedrijfscultuur geworden. Gisteren heb ik nog even gebeld. De medewerker wist mij te vertellen dat in mijn geval de modem geen ip-adres krijgt omdat ik van oud-ziggo naar oud-ups ga. Dan moet er een extra handeling gedaan worden en het team dat daar verantwoordelijk voor is zit in India. Hij wist niet te vertellen of ze in India werken met kerst en of er iemand mee bezig was.

Het is toch van de zotte dat als er ergens een fout optreed dat het alsnog dagen duurt voordat iemand de juiste dingen doet. Sidenote hieraan vind ik het ook gek dat Ziggo nog steeds de 2 netwerken niet geconsolideerd heeft.

Alles wijst wederom naar omzet maximalisatie. Support moet zo goedkoop mogelijk. Maar Ziggo verhoogt wel elk jaar de prijzen met 5% en er is geen enkele aantoonbare kpi te tonen dat de servicegraad ook daadwerkelijk omhoog gaat.

Ik werk zelf in de IT in het data integratie vlak en herken alle signalen. De support processen bij Ziggo werken gewoon niet en escalaties zijn niet mogelijk waardoor klanten weken in de kou kunnen zitten. Het is een keuze van Ziggo om dit in stand te houden.

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Danfoss Los van alle onterechte en niet verifieerbare aannames. Heb je nu het advies opgevolgd? Want klagen mag uiteraard maar het is denk ik fijner als je probleem opgelost wordt.

Edit: Ik zie op de community dat webcare reageert vandaag dus blijkbaar zijn er toch een aantal actief.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-B op 25-12-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 20:54

lohost

iemand had al localhost :-(

wokkelz schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:22:
Kreeg gisteren trouwens een melding in mijn scherm over een aantal gratis films via videoland, maar ik kan er nergens iets over terug vinden in de ziggo menu's op de tv.. Iemand deze melding ook gezien?
Het kijkcadeau toch? Ik heb alleen de Ziggogo app (naast ci+) en daarin is het te vinden onder Entertainment. Heb je zoiets op tv?

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
wokkelz schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:22:
PatRamon in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11"
*Post + Screenshot van melding
lohost schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:02:
[...]

Het kijkcadeau toch? Ik heb alleen de Ziggogo app (naast ci+) en daarin is het te vinden onder Entertainment. Heb je zoiets op tv?
Niet videoland maar pathe.
Via de melding staat het er netjes hoe je er komt ;)
Enkel voor de App (Ziggo go & Ziggo go TV) en uiteraard via je Next! mediabox.
*Oude boxen geen idee zoals horizon/humax

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik denk dat dit um is. Dit topic als uitlaatklep gebruikt en geen advies nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Jay-B schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:09:
@Danfoss Los van alle onterechte en niet verifieerbare aannames. Heb je nu het advies opgevolgd? Want klagen mag uiteraard maar het is denk ik fijner als je probleem opgelost wordt.

Edit: Ik zie op de community dat webcare reageert vandaag dus blijkbaar zijn er toch een aantal actief.
Deze inderdaad:
Chris.nl schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:27:
[...]

Ik denk dat dit um is. Dit topic als uitlaatklep gebruikt en geen advies nodig gehad.
Zoals je ziet ben ik ook daar al even bezig. Continu afschuiven en de klant weer langer laten wachten.

Sys Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Danfoss schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:30:
Zoals je ziet ben ik ook daar al even bezig. Continu afschuiven en de klant weer langer laten wachten.
Zoals ik zie hebben wat mensen oprecht hun best gedaan je te helpen, maar heb je echt alles tegenzitten wat maar mis kan gaan.

Je conclusies vanuit boosheid en frustratie lezen verbitterd, hoop dat je in het analoge leven betere dagen hebt met vrienden en familie.

-edit-

Mocht je verlegen zitten om lineaire TV; Wat je deze offline periode nog zou kunnen doen is via coax TV kijken, op de ongecodeerde kanalen. Hopelijk heb je in de nieuwe woning toevallig cai naar de TV liggen of ben je in de gelegenheid tijdelijk een kabel te leggen.

Als je dit mocht proberen om tot de conclusie te komen dat je op je nieuwe adres nog niet bent aangesloten in de wijkkast. Of je onverhoopt met een vol dienblad koekjes en thee over de tijdelijke kabel struikelt, dan hoop ik dat je lachend komt meldden dat alles zo in de soep is gelopen dat het nu alleen nog maar grappig is :)

[ Voor 42% gewijzigd door Chris.nl op 25-12-2023 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Chris.nl schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:41:
[...]

Zoals ik zie hebben wat mensen oprecht hun best gedaan je te helpen, maar heb je echt alles tegenzitten wat maar mis kan gaan.

Je conclusies vanuit boosheid en frustratie lezen verbitterd, hoop dat je in het analoge leven betere dagen hebt met vrienden en familie.

-edit-

Mocht je verlegen zitten om lineaire TV; Wat je deze offline periode nog zou kunnen doen is via coax TV kijken, op de ongecodeerde kanalen. Hopelijk heb je in de nieuwe woning toevallig cai naar de TV liggen of ben je in de gelegenheid tijdelijk een kabel te leggen.

Als je dit mocht proberen om tot de conclusie te komen dat je op je nieuwe adres nog niet bent aangesloten in de wijkkast. Of je onverhoopt met een vol dienblad koekjes en thee over de tijdelijke kabel struikelt, dan hoop ik dat je lachend komt meldden dat alles zo in de soep is gelopen dat het nu alleen nog maar grappig is :)
Signaal naar de woning toe lijkt goed te zijn. Modem is gewoon online maar ik krijg alleen geen ip-adres. Geeft ook foutmeldingen in het log.

Ik heb totaal geen coax in dit huis (nieuwbouw), maar ik kan nu wel een beetje TV kijken door telefoon tethering. We hebben ook Vodafone Red together en van die 200Gb datalimiet kan ik wel wat uurtjes NLZiet kijken.

Ik ben overigens niet verbitterd hoor, maar 2 dagen voor kerst intrekken in een splinternieuw huis kan ik niemand aanraden. Keukenboer die geen apparaten levert, warmtepomp die het begeeft, Ziggo die niet werkt. Komt allemaal samen ;)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Danfoss Die woning is neem ik aan niet opgeleverd afgelopen dagen. Je had dan uit voorzorg ook al een paar weken eerder je verbinding kunnen laten opleveren.

Wat betreft keukens is dat volgens mij inherent aan de branche. Enorm veel geld aan wat geperste houten platen verdienen met wat apparatuur. En dan gaat het bij veel mensen alsnog fout, maar daarvoor is er genoeg marge 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorro
Danfoss schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:06:
[...]

Signaal naar de woning toe lijkt goed te zijn. Modem is gewoon online maar ik krijg alleen geen ip-adres. Geeft ook foutmeldingen in het log.

Ik heb totaal geen coax in dit huis (nieuwbouw), maar ik kan nu wel een beetje TV kijken door telefoon tethering. We hebben ook Vodafone Red together en van die 200Gb datalimiet kan ik wel wat uurtjes NLZiet kijken.

Ik ben overigens niet verbitterd hoor, maar 2 dagen voor kerst intrekken in een splinternieuw huis kan ik niemand aanraden. Keukenboer die geen apparaten levert, warmtepomp die het begeeft, Ziggo die niet werkt. Komt allemaal samen ;)
Gefeliciteerd met de nieuwe casa!

Nu zit je in de ellende, waarschijnlijk gaat vanavond tijdens het kerstdiner de stroom er ook nog eventjes vanaf.

Maar zie het zo: je hebt anekdotes genoeg om de komende jaren mee vooruit te kunnen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:40
Danfoss schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:06:
[...]

Weet niet of die 200Gb door je abonnement komt, daar heb ik verder weinig kennis van. Maar heb wel eens een databundel via ZIggo gekregen tijdens een storing- was destijds 50Gb. Dus mocht je op het einde komen van je bundel dan kan je altijd nog even berichtje sturen naar ze :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ach mijn verhuizing is ook niet vlekkeloos.. modem komt niet online.. wel DS maar geen US.

dus maar even Ziggo Archer C7 met OpenWRT gefixt welke nu als client op een "Ziggo" Wifispot hangt om zo toch nog 7~10mbit "vast" internet te hebben :)

28ste komt er een monteur kijken.... tot die tijd zal Odido ook blij met me zijn...gezien nu alles over 5G gaat...

thans wat ik een beetje snel wil binnen harken ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door SMSfreakie op 25-12-2023 20:00 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 19:54
ivo-nl schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:53:
Ik heb een UBEE1318 in bridge-modus en daarachter een Unifi USG. Ik probeer IPv6 te activeren, maar het lukt mij niet, ondank bij Internet IPV6 DHCP aan te zetten en ook bij Netwerk. Heeft iemand de juiste instellingen? Dank!
Een update. Ziggo stuurde eerst (ten onrechte helaas, wat gedoe opleverde) ander modem. Ubee is weer actief. Deze factory reset gegeven, goede bootfile/profiel werd dan wel geladen.
IPv6 actief in router-modus, nu in bridge laten zetten. Op de USG werkt ook .
Dank voor de ondersteuning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
Ik heb Ziggo vertrouwen gegeven en nu ben ik inderdaad boos want kpn kon me in 2 dagen aansluiten.
Heb je daar een geschreven bewijs van? Afspraak met datum en tijd?
Anders is het een inschatting op basis van gemiddelden, en niet de realiteit in de kerstperiode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Yorro schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:04:
[...]

Kleine (ergernis) update:

Klantenservice dus gesproken, telefonisch want de chat deed het niet.

Uitgelegd dat het bezorgadres moest wijzigen; de (overigens erg aardige) mevrouw van de klantenservice begreep eerst dat het installatieadres zou moeten wijzigen.

Toen duidelijk was wat de bedoeling was (pakket tijdens afwezigheid bij ouders afleveren, maar installatie doen we natuurlijk wel op ons adres) ging ze het navragen.

Geen probleem, we wijzigen het!

Dubbelcheck aan telefoon met postcode/huisnummer tbv aflevering pakket en pc/hn tbv installatie, kan niet missen.

Mail van Ziggo een dag later:

Dank voor uw bestelling!
  • Ander klant/bestelbummer (zijn er nu twee aanvragen op hetzelfde adres?)
  • Wel zelfde BlackFriday voorwaarden
  • Geen duidelijkheid over bezorgadres: hier staat nu nog steeds ons eigen adres
  • Besteldatum is nu van deze week, startdatum levering is gelijk gebleven
Ik ga maar weer bellen…

PS: Ook grappig is dat we de EUR 85,- van CashbackXL al op onze rekening hebben staan, die pakken ze ons (hopelijk) niet meer af 😉
Goed, kerst is voorbij, Ziggo is weer bereikbaar dus heb ze weer gebeld:

1e medewerker:
Ik zie een nieuwe bestelling (daarom oude bestelnummer geannuleerd) en ook bij deze nieuwe bestlling is zowel installatie als het bezorgadres (tbv het pakket met modem etc) uw eigen adres. Ik kan niks wijzigen, maar verbind u door met een collega.

2e medewerker:
Na opnieuw de toelichting te hebben gegeven, ging het ongeveer zo:
  • Het bezorgadres wijzigen? Dat kan niet. Oh, vorige collega zei van wel? Ik ga kijken in het systeem. *kijkt in systeem: het bezorgadres en installatieadres zijn hetzelfde, ze zijn dus (inderdaad) niet gewijzigd
  • U moet PostNL in de app aangeven wat het bezorgadres is, pakketpunt of bij de buren
  • Ik geloof niet dat wij dat zomaar kunnen wijzigen voor uw huidige bestelling. Ik kan wel uw bestelling annuleren en een nieuwe bestelling invoeren, maar dan heeft u niet meer de BF aanbieding. Ik kan u 9 maanden 50% korting geven. [NEE, dit wil ik niet, niet nog een keer een nieuwe bestelling die mogelijk weer niet werkt en ook wil ik gewoon de BF korting natuurlijk]
  • *kijkt nog eens in het systeem: oh wacht, ik kan wel een ander bezorgadres kiezen op uw huidige bestelling! Ik ga het gewoon invoeren, maar ik weet niet zeker of het werkt hoor. Als het werkt krijgt u vandaag nog een bevestigingsmail. Maar ik raad u wel aan om de PostNL track&trace te blijven volgen, want of dit goed gaat... ik weet het niet zeker
Ter info, voor degene die denkt dat ik dit "last minute" wil wijzigen: geplande bezorging is zo'n 2 weken na vandaag, de bestelling heb ik in november in de BF periode gedaan (ruim een maand geleden dus) en op dat moment wisten we niet dat bezorging op ons huisadres niet mogelijk was rond die dagen...

Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Bijzonder dat het zo gaat. En ja, ik ben er van op de hoogte dat een bedrijf als Ziggo voor 1 bestelling meerdere systemen aan elkaar heeft gekoppeld, dat het niet eenvoudig is, etc. Maar zég dan gewoon: sorry, dit kan niet. Want "nee" is ook een antwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13

rvk

Yorro schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:23:
[...]
Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Bijzonder dat het zo gaat. En ja, ik ben er van op de hoogte dat een bedrijf als Ziggo voor 1 bestelling meerdere systemen aan elkaar heeft gekoppeld, dat het niet eenvoudig is, etc. Maar zég dan gewoon: sorry, dit kan niet. Want "nee" is ook een antwoord.
De Ziggo medewerkers weten het zelf ook niet zeker (omdat ze allemaal met verschillende systemen werken) en proberen nu dus mee te denken met jou. Tuurlijk kan er ook eentje gewoon hard "nee, dat is niet mogelijk" zeggen. (maar wat als het wel mogelijk was...) ben je daar dan mee geholpen?

Ik vind dat ze nogal meedenkend zijn in deze.
Het antwoord was dus niet "nee, het kan niet" maar "Ik weet niet of het kan, maar we kunnen het proberen.
Kudos dus voor Ziggo medewerkers... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
rvk schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:33:
[...]

De Ziggo medewerkers weten het zelf ook niet zeker (omdat ze allemaal met verschillende systemen werken) en proberen nu dus mee te denken met jou. Tuurlijk kan er ook eentje gewoon hard "nee, dat is niet mogelijk" zeggen. (maar wat als het wel mogelijk was...) ben je daar dan mee geholpen?

Ik vind dat ze nogal meedenkend zijn in deze.
Het antwoord was dus niet "nee, het kan niet" maar "Ik weet niet of het kan, maar we kunnen het proberen.
Kudos dus voor Ziggo medewerkers... ;)
Eens, ze zijn allemaal aardig en proberen mee te denken.

Maar je bent het met me eens dat het op z’n minst een verwarrende gang van zaken is:
  • dat je een bevestiging krijgt van een “nieuwe bestelling” na het eerste telefoontje
  • dat het bezorgadres dus niet is gewijzigd
  • dat bij een vervolggesprek dan een medewerker zegt: ik kan het niet en verbind u door
  • dat de volgende dan zegt: het kan niet, oh het kan wel, maar misschien toch niet. U moet het zelf maar in de gaten houden op PostNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13

rvk

Yorro schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:57:
[...]
Maar je bent het met me eens dat het op z’n minst een verwarrende gang van zaken is:
Dat ben ik helemaal met je eens. Dat komt ook door al die systemen. De medewerkers moeten daar ook mee zien te werken (wat lang niet altijd even makkelijk is).

In die systemen is ook niet zo 123 iets (op het oog simpels) te wijzigen. Zo heeft/had de orderbevestiging bij up- of downgrade de contracttermijn van 12 maanden (terwijl dit niet het geval is). Dat heeft ook een hele tijd geduurd voordat ze dat aan konden passen. Dat is niet even één persoon die zegt "o, ik verander het even".

Maar ja, het is af en toe zeker frustrerend (voor beide klanten en medewerkers) dat de systemen zo groot, log en aan elkaar geknoopt zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Valt mij niet tegen hoor van Ziggo :D
kreeg net bericht dat mijn ouders morgen al een monteur op bezoek krijgen.
Via het Ziggo eigen forum helpen ze je altijd heel netjes.

De medewerkers daar gaven aan zelf ook een oogje in het zeil te houden als er een eerdere datum vrij zou komen en dat is gebeurd. _/-\o_ komt allemaal dus nog goed. Ze zouden morgen beide met de mobiele telefoon ook overgaan naar Hollandsnieuwe dus valt nu mooi samen :+

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34
Vraagje, wanneer kregen jullie de installatie pakket binnen met alle apparatuur om aan te sluiten? We gaan hier over van KPN naar Ziggo en begin volgende week stappen we over, maar nog niks ontvangen. Iemand uit de Ziggo chat gesproken, die gaf aan dat je het pakket pas op de datum krijgt wanneer het ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
dutchnltweaker schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:51:
Vraagje, wanneer kregen jullie de installatie pakket binnen met alle apparatuur om aan te sluiten? We gaan hier over van KPN naar Ziggo en begin volgende week stappen we over, maar nog niks ontvangen. Iemand uit de Ziggo chat gesproken, die gaf aan dat je het pakket pas op de datum krijgt wanneer het ingaat?
Ik ga morgen over en heb ook nog niets. Zal wel wat vertraging op zitten vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Edje040 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:54:
[...]

Ik ga morgen over en heb ook nog niets. Zal wel wat vertraging op zitten vermoed ik.
Ook geen track en trace? Wel raar dat als je morgen overstapt je nog niks in huis hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:03
dutchnltweaker schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:56:
[...]

Ook geen track en trace? Wel raar dat als je morgen overstapt je nog niks in huis hebt.
Nee is niet heel raar, is de methode die Ziggo hanteert.
Ga er vanuit dat je vanavond een track&trace krijgt als je morgen je activatie hebt.
Dan krijg je dus ergens morgen in de loop van de dag het installatiepakket.

Deze vraag is al wel vaker langsgekomen hier trouwens ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sjowhan schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:01:
[...]

Nee is niet heel raar, is de methode die Ziggo hanteert.
Ga er vanuit dat je vanavond een track&trace krijgt als je morgen je activatie hebt.
Dan krijg je dus ergens morgen in de loop van de dag het installatiepakket.

Deze vraag is al wel vaker langsgekomen hier trouwens ;)
Ah oké, in het verleden kreeg je gewoon ruim van te voren je spullen. Dit is dus verandert blijkbaar. We zullen zien, gaan op 2 januari over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
dutchnltweaker schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:05:
[...]

Ah oké, in het verleden kreeg je gewoon ruim van te voren je spullen. Dit is dus verandert blijkbaar. We zullen zien, gaan op 2 januari over..
Sowieso tricky periode/datum's om over te gaan, weet niet of ik dat zelf had gedaan. Als je gebruik maakt van de overstapservice dan hoef je je sowieso nergens druk over te maken. Dan heb je 14 dagen om de diensten te installeren en pas zodra diensten aangesloten zijn stuurt Ziggo het seintje door naar KPN om de diensten af te sluiten. Oftewel, in een uiterst geval je de diensten pas op 4 januari binnen krijgen door vertraging bij Postnl (Bijv.) dan blijven je KPN diensten nog wel actief . Pas na 1,5 week zou ik me zorgen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SirMemeAlot schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:24:
[...]

Sowieso tricky periode/datum's om over te gaan, weet niet of ik dat zelf had gedaan. Weet niet of je gebruik maakt van de overstapservice maar dan hoef je je sowieso nergens druk over te maken. Dan heb je 14 dagen om de diensten te installeren en pas zodra diensten aangesloten zijn stuurt Ziggo het seintje door naar KPN om de diensten af te sluiten. Oftewel, in een uiterst geval je de diensten pas op 4 januari binnen krijgen door vertraging bij Postnl (Bijv.) dan blijven je KPN diensten nog wel actief . Pas na 1,5 week zou ik me zorgen maken ;)
Ik had zelf verwacht dat ik het spul dus ruim van te voren binnenkrijg, anders had ik ook een andere datum gekozen. Ach,als ik dan nog 2 weken heb is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
dutchnltweaker schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:56:
[...]

Hier zouden we vandaag over. Maar niks ontvangen + geen t&t. Vooralsnog werkt KPN gewoon (overstapservice). Hopelijk blijft dat zo tot Ziggo hier binnen komt + werkt.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
gehaktstaaf schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:33:
[...]

Hier zouden we vandaag over. Maar niks ontvangen + geen t&t. Vooralsnog werkt KPN gewoon (overstapservice). Hopelijk blijft dat zo tot Ziggo hier binnen komt + werkt.
Zie mijn bericht. Diensten blijven sowieso 2 weken werken, daarna pas gaat de overstapservice door. Althans dit was altijd zo.

Uiteraard wel even goed om te controleren of je bevestiging van bestelling + akkoord op overstapservice, anders gaat er heel wat anders mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
SirMemeAlot schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:35:
[...]
Uiteraard wel even goed om te controleren of je bevestiging van bestelling + akkoord op overstapservice, anders gaat er heel wat anders mis.
Klopt, ik maak me er niet zo druk (meer) om. Bevestiging van alles heb ik wel gehad. Eveneens de dag voor kerst contact gehad met Ziggo chat, die konden de bestelling gewoon zien.
Al blijf ik het gek vinden dat Ziggo zelf NIKS communiceert als het iets later wordt. Mi is het niet gek dat je als aanstaande klant wat 'zorgen' krijgt als je vlak voor/op ingangsdatum nog niks hebt ontvangen.
Op de website is niks te vinden en in de mail staat " Vanaf 27-12-2023 stapt u over naar Ziggo. Rond deze datum ontvangt u het installatiepakket" .
En dit lees ik nog in een andere mail "Ongeveer 2 dagen voor de ingangsdatum die u koos, sturen we de apparatuur/accessoires die bij deze bestelling hoort naar uw adres."

[ Voor 16% gewijzigd door gehaktstaaf op 27-12-2023 17:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 23:03

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik heb vandaag een Sagemcom F3896LG-ZG bij mijn plaatselijke PostNL Pakketpunt opgehaald en inmiddels aangesloten. @Help!!!! @angerfist-yentl het klopt inderdaad dat wanneer Ziggo over een Connectbox v2 spreekt dat je de Sagemcom F3896LG krijgt. *O*

Ik heb zojuist de online Bridge Modus formulier ingevuld. Nu kijken hoe snel ze dat hebben uitgevoerd. Ze geven 24 uur aan. Het schijnt dat je a.d.h.v. de LED op de modem kunt zien of hij in Bridge modus staat. Zo zou die groen (i.p.v. wit) branden wanneer deze in Bridge-modus staat.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:38

Mr. Freeze

¡GO!

Ram-G-maN schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:42:
Ik heb vandaag een Sagemcom F3896LG-ZG bij mijn plaatselijke PostNL Pakketpunt opgehaald en inmiddels aangesloten. @Help!!!! @angerfist-yentl het klopt inderdaad dat wanneer Ziggo over een Connectbox v2 spreekt dat je de Sagemcom F3896LG krijgt. *O*

Ik heb zojuist de online Bridge Modus formulier ingevuld. Nu kijken hoe snel ze dat hebben uitgevoerd. Ze geven 24 uur aan. Het schijnt dat je a.d.h.v. de LED op de modem kunt zien of hij in Bridge modus staat. Zo zou die groen (i.p.v. wit) branden wanneer deze in Bridge-modus staat.
Die bridge modus kwam bij mij binnen tien minuten gisteren, m’n eigen router stond nog in client modus, dus was even een probleem (geen reset knopje op een Fritzbox) Dus even de router mee op de fiets naar vriend van me en daar even de goede instelling gezet. Zal ongetwijfeld makkelijker hebben gekund maar ik zag even niet hoe.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Nou vandaag Ziggo weer gebeld. De verhuisafdeling was nu wel open en die wisten mij te vertellen dat ik de opgestuurde mediabox (die ik zaterdag gekregen heb) moet aansluiten en dat dan het verhuisproces doorgaat en de modem ook actief gezet wordt.

Als dat echt zo werkt begrijp ik niet waarom alle medewerkers die ik zaterdag, zondag en maandag gesproken heb dit niet verteld hebben.

Mediabox is toch alleen maar een tv ontvanger? Ik heb geen coax in het huis dus moet dan even een tv bij de meterkast zetten. Vanavond proberen.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Danfoss schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:03:
Nou vandaag Ziggo weer gebeld. De verhuisafdeling was nu wel open en die wisten mij te vertellen dat ik de opgestuurde mediabox (die ik zaterdag gekregen heb) moet aansluiten en dat dan het verhuisproces doorgaat en de modem ook actief gezet wordt.

Als dat echt zo werkt begrijp ik niet waarom alle medewerkers die ik zaterdag, zondag en maandag gesproken heb dit niet verteld hebben.

Mediabox is toch alleen maar een tv ontvanger? Ik heb geen coax in het huis dus moet dan even een tv bij de meterkast zetten. Vanavond proberen.
Geen idee of het zo is, maar dat zou het wel verklaren. Zie mijn bericht hierboven over de verhuisservice. Ziggo laat deze doorlopen zodra apparatuur online komen, dus dan zal de bestelling wel doorlopen. Altijd als ik ook iets toegestuurd kreeg moest ik dit aansluiten binnen 14 dagen anders zou het automatisch gaan en loopt de bestelling dus door zonder dat apparatuur online is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronzz
  • Laatst online: 09-09 13:45
Ik wil even complimenten geven met hoe mijn overgang van KPN naar Ziggo ging.

5 januari zou de afgesproken overgangsdatum zijn. 23 december de modem en tv box ontvangen. Bij het aansluiten, om even te kijken of ik toevallig al signaal had, werd het modemlampje al snel rood. Begrijpelijk want het is nog geen 5 januari natuurlijk.

Vanochtend de modem opnieuw aangesloten omdat ik ergens las dat het activeren 24u kan duren. Modem gehele dag aan laten staan, Derde Kerstdag gevierd bij m’n ouders en vanmiddag kreeg ik ineens een paar mailtjes van Ziggo waarvan eentje dat het abonnement geactiveerd is. Helder en duidelijk.

Ik kom thuis, modem brandt wit, heb internet en tv werkt ook vlekkeloos. AOP check had ik al gedaan, en de meegeleverde splitter en coax-kabel gebruikt voor de aansluiting op het modem.

Gek genoeg heb ik dus 2 weken voor de ingangsdatum mijn pakket al ontvangen en kan ik er, ruim 1,5 week van tevoren, al van genieten.

Wellicht verschilt het per regio? Ik woon in regio Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

SirMemeAlot schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:31:
[...]

Geen idee of het zo is, maar dat zou het wel verklaren. Zie mijn bericht hierboven over de verhuisservice. Ziggo laat deze doorlopen zodra apparatuur online komen, dus dan zal de bestelling wel doorlopen. Altijd als ik ook iets toegestuurd kreeg moest ik dit aansluiten binnen 14 dagen anders zou het automatisch gaan en loopt de bestelling dus door zonder dat apparatuur online is gekomen.
Ja dus. De mediabox die ik had gekregen was een pace model en 5 minuten nadat ik op die box de activatie had doorlopen werd de modem ook actief. Wie verzint dat om dat zo te koppelen en dat dan geen enkele klantenservice medewerker te vertellen. Als iemand mij dit zaterdag al had verteld 8)7

Sys Specs

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ram-G-maN schreef op woensdag 27 december 2023 @ 17:42:

Dat online formulier om het modem in bridged modus te laten zetten heb ik ook ingevuld. Na een week nog niet uitgevoerd. Toen maar gebeld en toen was het in 5 minuten geregeld.

• Gijsjha
  • Laatst online: 28-01-2024
Hier ga ik morgen over van kpn naar ziggo. Tot op heden staat de bestelling nog steeds op in behandeling. Had verwacht dat ze moeten voor de kerst zouden sturen. Wordt zo kort dag want kpn sluit ook nog eens eerder af dan dag dat vorig jaar contract in ging en geen overstap service gebruikt.

• Koploper07
  • Laatst online: 07:32
Ik zou gisteren van KPN naar Ziggo overgaan, maar krijg pas vandaag als het goed is het pakket van Ziggo binnen. Je zou toch verwachten dat ze zo iets eerder opsturen
Koploper07 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:47:
Ik zou gisteren van KPN naar Ziggo overgaan, maar krijg pas vandaag als het goed is het pakket van Ziggo binnen. Je zou toch verwachten dat ze zo iets eerder opsturen
Via de overstap service? Die schijnt naar “zeggen” maximaal 14 dagen te overbruggen. De ISPs communiceren hierover met elkaar, nog niet online met nieuw = in stand houden oude verbinding.

Als je zelf handmatig een harde datum hebt gekozen dan zal het op zwart gaan.

• PerlinNoise
  • Niet online
Ik zou afgelopen vrijdag (22-12) over gaan naar Ziggo, maar nog niks ontvangen. Zo maar weer bellen.

• gehaktstaaf
Zoals al eerder gemeld zouden wij hier gisteren (27-12) over. Maar er is nieuws, een uurtje geleden heb ik de track & trace code ontvangen en volgens de PostNL app zou het hier morgenmiddag bezorgd moeten worden. We'll see.
Vooralsnog werkt KPN (middels overstapservice) nog prima.

• Gijsjha
  • Laatst online: 28-01-2024
stormfly schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:52:
[...]

Via de overstap service? Die schijnt naar “zeggen” maximaal 14 dagen te overbruggen. De ISPs communiceren hierover met elkaar, nog niet online met nieuw = in stand houden oude verbinding.

Als je zelf handmatig een harde datum hebt gekozen dan zal het op zwart gaan.
Nee niet gekozen voor overstap service. Al met dan 20 jaar geen issues met overgang van verschillende providers. Maar nu eerste keer Ziggo mogelijk week vertraging.
Pagina: 1 ... 3 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie