Was dat een vraag aan mij? Ja, ik heb thuis mijn eigen netwerk, ik wil niet dat Ziggo (of KPN of Odido of ...) ziet welke apparatuur ik in mijn netwerk heb.
Ik heb het dus ook vaker gedaan, dit was alleen de eerste keer dat het problemen veroorzaakt, overigens afgelopen 4 jaar eigen apparatuur gehad, had alleen een mediaconverter van Tweak hangen, internet only abbo.
O? Dat is totaal anders dan mijn ervaring!
Eén telefoontje en je modem staat in bridge mode, en dan regel je je netwerk thuis helemaal zelf! Doe ik al vanaf het eerste begin (kom van een @Home aansluiting).
Ervaringen verschillen helaas, laatste keer Ziggo en bridgemodus was gewoon geen succes hier, en gezien ik nog steeds dezelfde router gebruik had ik geen zin om daar weer op te gokken. Las overigens goede dingen over de Sagecom, dus dat wou ik wel proberen

Je begon zelf over problemen met die rare stekker...
Ik heb het niet over problemen gehad, het is gewoon een raar onhandig ding, ethernet had gewoon op het kastje moeten zitten en niet in zo'n stekker, los van het feit dat de aansluiting dan ook nog de hoogte ingaat en de stekker zelf al niet klein is..
In die tijd had je kunnen vragen om te worden doorgeschakeld naar iemand die weet waar-ie het over heeft!
Ja, want dit werkt altijd zo top bij helpdesken..
Je klinkt alsof je dit al verwacht had. Je verwachting komt uit! Waarom was je er überhaupt aan begonnen?
Tja, dat is het nadeel als je eigen provider opgeslokt is en je verplicht moet overstappen naar iets anders he..
De keus is hier nog niet top, maar met een beetje geluk halverwege het nieuwe jaar wel

Om een goed gesprek te voeren heb je altijd 2 mensen nodig en aan je taalgebruik te zien betwijfel ik of dat het geval was

. Ze kunnen niet ruiken wat jij allemaal al gedaan hebben en ik zou er niet verbaasd van op kijken hoevaak een stekker er niet in zit. Heb in mijn studententijd bij de voorganger van VodafoneZiggo gewerkt en dan kreeg ik zelfs telefoontjes waarom er een stroomstekker en coax kabel in het modem moet voor draadloos internet
Verder is het toch fijn dat er een monteur komt? Liever dit dan een nieuwe adapter en dan erachter komen dat dit niet het probleem was. Nu weet je zeker dat het volgende week zaterdag is opgelost.
Wat betreft je ervaring met Bridge modus ervaar ik ook totaal niet - via de website de link ingevuld en 30 minuten later was het geregeld. Ben het wel met je eens dat het 'vroegah' fijner was toen je het zelf kon, 'das war einmal'.
De betreffende medewerker kon dat wel weten, want ik werd teruggebeld naar aanleiding van een bericht, maar gelukkig weet jij het beter
Ik had dan liever de monteur gehad bij het eerste moment (iets waar ik ook om gevraagd had, maar wat niet mogelijk was), niet omdat ik het zelf niet kan aansluiten, maar omdat we de laatste keer bij Ziggo wat specifieke problemen hadden helaas. Maar volgens de medewerker van toen was dit sowieso niet nodig en zijn er de nodige upgrades en werkzaamheden geweest sinds de laatste keer (iets wat ik me kan voorstellen).
Ze geven dan als tussenoplossing aan dat je maar een chromecast moet gebruiken voor die week, alleen moet je die zelf maar regelen

Of een laptop of iets dergelijks maar aan de tv moet hangen.
Persoonlijk vind ik dat geen goeie binnenkomer voor nieuwe klanten..
Enfin, ik had er meer van verwacht/gehoopt.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.