Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:06
stormfly schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:52:
[...]

Via de overstap service? Die schijnt naar “zeggen” maximaal 14 dagen te overbruggen. De ISPs communiceren hierover met elkaar, nog niet online met nieuw = in stand houden oude verbinding.

Als je zelf handmatig een harde datum hebt gekozen dan zal het op zwart gaan.
Nee gelukkig met overstapservice.
Maar goed een dag te laat alles binnen gekregen. Modem aangesloten, blijk ik in de wijkkast niet te zijn aangesloten en de eerste volgende optie dat er een monteur komt is 9 januari 8)7

Wat mij betreft erg slordig allemaal, modem hoeft toch niet op de laatste dag verstuurd te worden en je controleert lijkt me van te voren of iemand wel is aangesloten
Koploper07 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:27:
[...]

Maar goed een dag te laat alles binnen gekregen. Modem aangesloten, blijk ik in de wijkkast niet te zijn aangesloten en de eerste volgende optie dat er een monteur komt is 9 januari 8)7

Wat mij betreft erg slordig allemaal, modem hoeft toch niet op de laatste dag verstuurd te worden en je controleert lijkt me van te voren of iemand wel is aangesloten
Ziggo was de laatste jaren drukker met de uitstroom van klanten dan de instroom. Nu door de mooie aanbieding weer instroom van klanten en dit topic leeft weer👍

Nee fijn is het niet, dat ben ik met je eens. Dit zouden ze beter moeten doen, met name het aansluiten in de wijk. Een pakket met vertraging is heel normaal anno 2023 dat is overmacht.

Je zou het eerder kunnen versturen, de activatie van het modem laat het hele abonnement starten volgens mij.

De vraag die ik heb: als ze hem eerder zouden versturen zou dan de overstap service niet verstoord worden door de automatische activatie? Klanten die gaan bellen naar de oude of de nieuwe provider dat er een aantal dagen dubbele kosten zijn etc. Hoop werk voor weinig winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:38
[...]

Dat had ik hier ook. Ik zou vandaag aangesloten worden maar mijn pakket komt morgen. Wel had ik via X een monteur kunnen regelen voor vanochtend (i.v.m. oud AOP). Bleek dat ik ook niet aangesloten was in de wijkkast. Dat is dus nu getackeld. Alles een dag later dan gepland maar al met al valt het dus mee.

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Hier ook zojuist een mail met track en trace voor het pakket. Hopelijk komt ie morgen aan. Hopelijk zijn we wel in de wijkcentrale aangesloten

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 00:36
Dat zou je inderdaad verwachten!

Zo heb ik ooit, lang geleden, 2 maanden van tevoren m'n verhuizing aangekondigd. Ik had toen ADSL. Alles geregeld, maar op de dag van de verhuizing zelf bleek er in de wijkast geen ruimte te zijn voor mijn ADSL verbinding.

Een alternatief regelen via ADSL duurde weken. Ziggo kon binnen 3 dagen internet leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gijsjha schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:33:
Hier ook zojuist een mail met track en trace voor het pakket. Hopelijk komt ie morgen aan. Hopelijk zijn we wel in de wijkcentrale aangesloten
Als je de mogelijkheid hebt een TV aan te sluiten kun je dat altijd doen. Vervolgens instellen voor DVB-C met netwerkid 44444 en als je beeld hebt is de kabel aangesloten, vindt die 0 zenders zal de kabel niet zijn aangesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Haal er één 4 af en het verhaal van Robert klopt.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gijsjha schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:33:
Hopelijk zijn we wel in de wijkcentrale aangesloten
Belangrijker is of je aangesloten bent in de straatkast... wijkcentrale is het probleem niet :+

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier vandaag een monteur gehad... 0 signaal op de kabel :( wel aangesloten in de wijkkast vermoedelijk kabelbreuk :S

[ Voor 13% gewijzigd door SMSfreakie op 28-12-2023 19:27 ]

404 Signature not found

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:37
SMSfreakie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:27:
hier vandaag een monteur gehad... 0 signaal op de kabel :( wel aangesloten in de wijkkast vermoedelijk kabelbreuk :S
Je zal ongetwijfeld de straatkast bedoelen......

De monteur die mijn aansluiting in de straatkast aansloot dacht ook aan kabelbreuk/beschadiging, omdat het signaal en de snelheid niet correct waren. Hij had gemeten dat mijn kabel naar de straatkast op 2 plekken schade/breuk had. Ploeg-Go(Ziggo graafploeg) werd hiervoor ingehuurd en kwamen met 2 man , 1 in een busje en de ander met een hoogwerker(woon 2 hoog) en het bleek dat de kabel 100% perfect in orde was. Ze hebben wel mijn aansluiting op een lagere tap aangesloten in de straatkast om het signaal te verbeteren, en dat hielp inderdaad. Ik moet zeggen, een prima service! Maar in jouw geval zou het uiteraard heel goed kunnen omdat je helemaal geen signaal hebt.

Je zal dan ook te maken krijgen met de Ploeg-Go, ik neem aan dat je een mailtje hierover van ze hebt ontvangen om een afspraak te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre_nr1 op 28-12-2023 19:42 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:39:
[...]

Je zal de straatkast bedoelen......

De monteur die mijn aansluiting in de straatkast aansloot dacht ook aan kabelbreuk/beschadiging, omdat het signaal en de snelheid niet correct waren. Hij had gemeten dat mijn kabel naar de straatkast op 2 plekken schade/breuk had. Ploeg-Go(Ziggo graafploeg) werd hiervoor ingehuurd en kwamen met 2 man , 1 in een busje en de ander met een hoogwerker(woon 2 hoog) en het bleek dat de kabel 100% perfect in orde was. Maar in jouw geval zou het uiteraard heel goed kunnen omdat je helemaal geen signaal hebt.

Je zal dan ook te maken krijgen met de Ploeg-Go, ik neem aan dat je een mailtje hierover van ze hebt ontvangen om een afspraak te maken?
straatkast / wijkkast.. in mijn optiek het zelfde maar je hebt wel gelijk natuurlijk...
morgen komt er weer iemand kijken / graven.. we gaan t zien....
en anders zal het pas in het nieuwe jaar worden...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-05 09:18
@GAIAjohan De vreemde plek voor de netwerkkabel bij de Next Mini vond ik ook raar. En ik loop er ook tegenaan dat de stekker daarom te groot is (beperkte hoogte van de kast waar alle apparatuur inzit). En de Next Mini blijft niet mooi liggen met de HDMI-kabel omdat het apparaat zo licht is.

Nog iets anders: de Next Mini is na een poos stand by vaak de verbinding kwijt. Nieuw opstarten verhelpt dat, dus heb ik er maar een smart plug tussen gezet. Kast waar de Next in staat is wel wat warm (Samsung Connect Box staat er ook in). Meer mensen dit probleem?

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:37
SMSfreakie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:43:
[...]

straatkast / wijkkast.. in mijn optiek het zelfde maar je hebt wel gelijk natuurlijk...
morgen komt er weer iemand kijken / graven.. we gaan t zien....
en anders zal het pas in het nieuwe jaar worden...
Morgen al? Dan zal het wel weer een Ziggo monteur worden, de graafploeg maakt een aparte afspraak namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:02:
[...]

Morgen al? Dan zal het wel weer een Ziggo monteur worden, de graafploeg maakt een aparte afspraak namelijk.
k heb geen idee..... ze vogelen het maar uit dat t gaat werken... 10 jaar Ziggo gehad opt oude adres, eigenlijk nooit noemenswaardige problemen..
dus dit zal ook wel weer goed komen... alleen in welke termijn is de vraag

404 Signature not found

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:31

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Mijn ouders vandaag ook de monteur over de vloer gehad. Die heeft een uur lang geprobeerd te achterhalen waarom er geen signaal op de kabel stond. Bleek dat mijn ouders huis niet rechtstreeks op de grote kast (10 meter) verderop aangesloten zitten maar 1 straat verderop. (30 meter verder) De monteur kwam erachter nadat hij de monteur gesproken had die de boel aangelegd had. Daar werkt nu alles goed :)

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:43
SMSfreakie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:05:
[...]

k heb geen idee..... ze vogelen het maar uit dat t gaat werken... 10 jaar Ziggo gehad opt oude adres, eigenlijk nooit noemenswaardige problemen..
dus dit zal ook wel weer goed komen... alleen in welke termijn is de vraag
Laatst mijn schoonouders ook aangemeld voor Ziggo - ook monteur langs en kabelbreuk buitenshuis. Dit was op vrijdag en maandags stonden er al 2 mannen met een schep op de stoep. En watat bleek, de buurman was nogal ruig omgegaan met een grondboor. Dag later gefixed. Zal uiteraard afhangen welke plek de schade zit en/of er vergunningen nodig zijn, maar moet daarbij zeggen dat het echt kudo's is naar Ziggo om dit binnen een dag te regelen, en in de tussentijd had monteur een noodkabel aangelegd zodat ze gewoon diensten hadden.

Oftewel, het kan zomaar zijn dat morgen alles werkt, even afwachten helaas :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhcJZqnQA4RUwQXVneoN9tfdE2E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJJp9rxCJgOUZLLxJDumqSVD.jpg?f=fotoalbum_medium

Misschien niet heel goed te zien maar er ligt 1 kabel los van de anderen, oftewel de hele straat had mazzel dat de buurman niet 2 cm naar rechts was gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door SirMemeAlot op 28-12-2023 20:44 ]

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zo, hier ook over sinds vanavond, maar wat een drama zeg..het kan ook nooit eens soepel gaan 8)7
Modem netjes aangesloten, lijkt prima te werken, even SSID wijzigen en wachtwoord..probleem 1 meteen.
Het wachtwoord van mijn vorige router voldoet niet volgens Ziggo en is met geen mogelijkheid te omzeilen 8)7
Houdt dus meteen in dat ik van alle losse apparaten wachtwoorden mag gaan wijzigen (Airco, camera's, telefoons, TV's enzovoort). Hoewel ik echt heilig overtuigd ben dat het een prima wachtwoord is wilde Ziggo er niet aan (fijn dat ze dat voor me bepalen, maar C'est la Vie).
Alles weer ingesteld en klaar om de Next Mini aan te sluiten, fluitje van een cent zou je denken..en zo leek het ook in eerste instantie te zijn, totdat hij ingesteld was en na elke 15 seconden ging rebooten..
Alles natuurlijk 6x nagelopen, kabeltjes gewisseld voor zover mogelijk met die rare eigen stekker keuze..echter blijft hij na elke 10 a 15 seconden rebooten. Harde reset blijkt ook niet echt een harde reset, haalt hij gewoon weer vrolijk settings op, maargoed. Even pauze, na de pauze boven op een ander merk TV geprobeerd, ding werkte meteen (dacht prima), maar na 2, 3 minuten knalt hij er weer uit, en vervolgens weer elke 10 a 15 seconden..lijkt dus een hardware probleempje te zijn..
Ben er nu alweer helemaal klaar mee :*) :o

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:38
Vandaag is er een monteur geweest om een verouderde AOP te vervangen. Hij is ook nog even bij de straatkast geweest omdat we blijkbaar niet aangesloten waren.

Na de test gaf de monteur aan dat de waardes een beetje aan de hoge kant zijn (maar wel acceptabel). De inzet van een splitter (POA-085) zullen de waardes verlagen tot een goed niveau.

Vraag is nu: zit zoiets in het pakket? Of moet ik zelf een splitter aanschaffen (wat ik heel vreemd zou vinden)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-05 07:56

B4tman_DH

To the Bat.....

Edje040 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:57:
Vandaag is er een monteur geweest om een verouderde AOP te vervangen. Hij is ook nog even bij de straatkast geweest omdat we blijkbaar niet aangesloten waren.

Na de test gaf de monteur aan dat de waardes een beetje aan de hoge kant zijn (maar wel acceptabel). De inzet van een splitter (POA-085) zullen de waardes verlagen tot een goed niveau.

Vraag is nu: zit zoiets in het pakket? Of moet ik zelf een splitter aanschaffen (wat ik heel vreemd zou vinden)?
Het zit er bij (poa 254)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:20
Only schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:38:
Zo, hier ook over sinds vanavond, maar wat een drama zeg..het kan ook nooit eens soepel gaan 8)7
Modem netjes aangesloten, lijkt prima te werken, even SSID wijzigen en wachtwoord..probleem 1 meteen.
Het wachtwoord van mijn vorige router voldoet niet volgens Ziggo en is met geen mogelijkheid te omzeilen 8)7
Houdt dus meteen in dat ik van alle losse apparaten wachtwoorden mag gaan wijzigen (Airco, camera's, telefoons, TV's enzovoort). Hoewel ik echt heilig overtuigd ben dat het een prima wachtwoord is wilde Ziggo er niet aan (fijn dat ze dat voor me bepalen, maar C'est la Vie).
Alles weer ingesteld en klaar om de Next Mini aan te sluiten, fluitje van een cent zou je denken..en zo leek het ook in eerste instantie te zijn, totdat hij ingesteld was en na elke 15 seconden ging rebooten..
Alles natuurlijk 6x nagelopen, kabeltjes gewisseld voor zover mogelijk met die rare eigen stekker keuze..echter blijft hij na elke 10 a 15 seconden rebooten. Harde reset blijkt ook niet echt een harde reset, haalt hij gewoon weer vrolijk settings op, maargoed. Even pauze, na de pauze boven op een ander merk TV geprobeerd, ding werkte meteen (dacht prima), maar na 2, 3 minuten knalt hij er weer uit, en vervolgens weer elke 10 a 15 seconden..lijkt dus een hardware probleempje te zijn..
Edit:nvm

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 29-12-2023 00:36 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Aah, het geklaag is ook weer terug. Ben er weer weg van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:10
Ik heb gisteren weer eens een jaartje verlengd bij Ziggo. Ik had gehoopt dat ik mijn huidige modem zou kunnen blijven gebruiken, maar ik zie dat ze een nieuwe modem mijn kant op sturen, de Connectbox v2. Ik heb eigenlijk weinig zin om die te gebruiken, aangezien alles nog prima werkt en geconfigureerd staat (vaste ip adressen op basis van MAC enzo). Moet ik deze gebruiken of kan ik mijn Technicolor TC7210 lekker laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:47:
Ik heb gisteren weer eens een jaartje verlengd bij Ziggo. Ik had gehoopt dat ik mijn huidige modem zou kunnen blijven gebruiken, maar ik zie dat ze een nieuwe modem mijn kant op sturen, de Connectbox v2. Ik heb eigenlijk weinig zin om die te gebruiken, aangezien alles nog prima werkt en geconfigureerd staat (vaste ip adressen op basis van MAC enzo). Moet ik deze gebruiken of kan ik mijn Technicolor TC7210 lekker laten hangen?
Als je het nieuwe modem niet in gebruik neemt wordt de oude volgens mij na 2 weken alsnog gedeactiveerd? Daarnaast ook zeker niet aan de deur het pakketje weigeren. Want dat ziet Ziggo automatisch als het opzeggen van het abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:49

DON PAPA

Tweaker-fan

Moet ik deze gebruiken of kan ik mijn Technicolor TC7210 lekker laten hangen?
Ik lees net een topic waarin een klant ook graag ze TC7210 wou houden, en de moderators op het Ziggo forum hebben dat ook geregeld voor hem. Dus je zou daar ook een verzoek kunnen doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Only schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:38:
Houdt dus meteen in dat ik van alle losse apparaten wachtwoorden mag gaan wijzigen (Airco, camera's, telefoons, TV's enzovoort).
Ik heb ooit eens een eigen router met SSID xxx en wachtwoord yyy vervangen door een nieuwe router, en ook SSID xxx en wachtwoord yyy ingesteld, en guess what: ik moest overal opnieuw netwerk kiezen en wachtwoord invoeren!

Met andere woorden: wat jij wilde had sowieso niet gewerkt!

Maar de oplossing is simpel: laat je modem in brugmode zetten en regel je eigen thuisnetwerk met eigen apparatuur!
Hoewel ik echt heilig overtuigd ben dat het een prima wachtwoord is wilde Ziggo er niet aan (fijn dat ze dat voor me bepalen, maar C'est la Vie).
Jouw eisen horen niet bij een ISP managed netwerk. Zals hierboven gezegd: regel het zelf!
Over een rare stekker gesproken: heb je die wel goed in het stopcontact gedrukt?
De power supply kan natuurlijk kapot zijn.
Tip: bel Ziggo, dat is effectiever dan hier je gal te spuien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:00:
Ik heb ooit eens een eigen router met SSID xxx en wachtwoord yyy vervangen door een nieuwe router, en ook SSID xxx en wachtwoord yyy ingesteld, en guess what: ik moest overal opnieuw netwerk kiezen en wachtwoord invoeren!

Dat ben ik niet met je eens. Ik ben destijds van een Ubiquiti naar een Aruba accesspoint gegaan, m'n apparaten (en gasten) maakten vrolijk weer verbinding op hetzelfde SSID en wachtwoord.

Heb wél meegemaakt dat apparatuur die eerder WPA2 verbonden was dit bleef doen terwijl WPA3 nieuw beschikbaar was, toen hielp het opnieuw instellen op apparaat wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
[...]

Dat is echt wat anders geweest dan, ik heb denk ik al drie wifi oplossingen versleten ivm het testen voor mijn werk, en als de WPA settings matchen en de SSID gaat gewoon alles in 1x mee naar de nieuwe AP’s :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moet ik deze gebruiken of kan ik mijn Technicolor TC7210 lekker laten hangen?
Deze moet je gebruiken. De TC7210 is verouderd en wordt altijd vervangen bij een bestelling. Je hebt in principe 14 dagen de tijd zoals eerder ook aangegeven.
DON PAPA schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:55:
[...]

Ik lees net een topic waarin een klant ook graag ze TC7210 wou houden, en de moderators op het Ziggo forum hebben dat ook geregeld voor hem. Dus je zou daar ook een verzoek kunnen doen...
Dat is bij hoge uitzondering omdat deze persoon zijn order had geannuleerd (14 dagen bedenktermijn). Het is enkel uitstel van executie. Binnen afzienbare tijd zal het modem alsnog vervangen worden. Deze modems vervangt Ziggo namelijk ook proactief in batches. Waarom zou je in hemelsnaam een oud modem wat geen support meer heeft van de fabrikant (dus ook het risico op beveiligingsissues in de toekomst) willen behouden?

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 29-12-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
[...]

Maar de oplossing is simpel: laat je modem in brugmode zetten en regel je eigen thuisnetwerk met eigen apparatuur!

[...]

Jouw eisen horen niet bij een ISP managed netwerk. Zals hierboven gezegd: regel het zelf!

[...]

Over een rare stekker gesproken: heb je die wel goed in het stopcontact gedrukt?

[...]

De power supply kan natuurlijk kapot zijn.
Tip: bel Ziggo, dat is effectiever dan hier je gal te spuien!
Ja, dat werkt wel prima hoor, al wel vaker gedaan?
Het liefst had ik ook eigen apparatuur gebruikt, maar bij Ziggo gaat dat niet zo soepel hoor (eigen ervaring), je moet al bellen om dat ding alleen al in bridge te krijgen..en ook dat was geen succes in het verleden.

Ga je nou echt voorstellen of de stekker wel goed in het stopcontact zat? Kerel..

En Ziggo heb ik al telefonisch gesproken, kunnen geen ene reet, moet verplicht perse monteur..heb je verder helemaal niets aan. Die gaan alles nalopen wat ik al doorgelopen had en ze al verteld had.
Was een gesprek met een hoop ongemakkelijke stiltes..
Ik heb er echt alweer spijt van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Jay-B schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:29:
[...]
Dat is bij hoge uitzondering omdat deze persoon zijn order had geannuleerd (14 dagen bedenktermijn). Het is enkel uitstel van executie. Binnen afzienbare tijd zal het modem alsnog vervangen worden. Deze modems vervangt Ziggo namelijk ook proactief in batches. Waarom zou je in hemelsnaam een oud modem wat geen support meer heeft van de fabrikant (dus ook het risico op beveiligingsissues in de toekomst) willen behouden?
Yes, helemaal eens. Als je meer stabiliteit wilt qua netwerkconfig kan je beter je Ziggo modem in bridge laten knikkeren en je eigen router erachter hangen. Kan je ook nog eens een keer overstappen van provider zonder je netwerk te hoeven herconfigureren :)

Elke modem swap hier tot op heden is gewoon het modem vervangen geweest, router erop aansluiten, en weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:03
Only schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:41:
[...]

Het liefst had ik ook eigen apparatuur gebruikt, maar bij Ziggo gaat dat niet zo soepel hoor (eigen ervaring), je moet al bellen om dat ding alleen al in bridge te krijgen..en ook dat was geen succes in het verleden.

Ga je nou echt voorstellen of de stekker wel goed in het stopcontact zat? Kerel..

En Ziggo heb ik al telefonisch gesproken, kunnen geen ene reet, moet verplicht perse monteur..heb je verder helemaal niets aan. Die gaan alles nalopen wat ik al doorgelopen had en ze al verteld had.
Theoretisch moeten toestellen opnieuw verbinden als je SSID en wachtwoord hetzelfde in stelt, dat klopt. In de praktijk gebeurt het toch wel eens dat je spullen niet verbinden met de nieuwe modem omdat deze toch van een andere fabrikant is als de andere en sommige apparatuur gaat daar wat raar mee om. Je kunt dan twee dingen doen. Veel tijd verliezen met gevloek, gezeur, leuteren over "dat kan toch niet want drogreden x en y" of gewoon even netwerk vergeten, opnieuw instellen en het werkt.

En ja, je wil echt niet weten hoe vaak een storing of probleem veroorzaakt wordt omdat er een stom stekkertje over het hoofd gezien wordt of per ongeluk losgestoten oid. Zelfde verhaal, controleer het gewoon even in plaats van je gelijk aangevallen te voelen. Het is een stukje mentaliteit, als er iets niet werkt ga je (of laat je) het uitzoeken en los je het op. Veel mensen hebben een hele rare neiging om alleen maar bezig te zijn met vingerwijzen en "hoe kan dat nou" te gaan beantwoorden. Ik blijf dat een hele rare werkwijze vinden eigenlijk :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]
Ervaringen uit het verleden zijn... enz. enz. In de meeste gevallen is dit binnen 5 min geregeld. Je kan ook online de aanvraag indienen. Duurt dan mogelijk ietsje langer:

https://www.ziggo.nl/klan...nternet-wifi/bridge-modus
Niets aan? Monteur heeft bijna alle componenten in zijn bus om de situatie werkend achter te laten. Als de Next Mini stuk is dan kan hij deze direct vervangen. Dat is ook de reden waarom een monteur aangestuurd wordt. Als blijkt dat de stekker er echt niet goed in zat dan zal het probleem niet weg zijn als men op afstand alleen een nieuw apparaat laat afleveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:29:
[...]
Waarom zou je in hemelsnaam een oud modem wat geen support meer heeft van de fabrikant (dus ook het risico op beveiligingsissues in de toekomst) willen behouden?
Dat moet je niet aan mij vragen, ik heb geen idee waarom @vinom dat wil. Ik gaf hem alleen een tip hoe hij misschien zijn oude modem kon behouden, en wat hij ermee doet en waarom, dat moet hij helemaal zelf weten lijkt mij 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Jay-B schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:59:
[...]

Ervaringen uit het verleden zijn... enz. enz. In de meeste gevallen is dit binnen 5 min geregeld. Je kan ook online de aanvraag indienen. Duurt dan mogelijk ietsje langer:

https://www.ziggo.nl/klan...nternet-wifi/bridge-modus

[...]

Niets aan? Monteur heeft bijna alle componenten in zijn bus om de situatie werkend achter te laten. Als de Next Mini stuk is dan kan hij deze direct vervangen. Dat is ook de reden waarom een monteur aangestuurd wordt. Als blijkt dat de stekker er echt niet goed in zat dan zal het probleem niet weg zijn als men op afstand alleen een nieuw apparaat laat afleveren :+
Ja, in oud UPC gebied kon je zelf gewoon in bridge zetten, het is toch echt een bewuste (irritante) keus van Ziggo om het niet zelf te mogen doen, en die bridge modus in het eigen Ziggo gebied werkt ook niet altijd feilloos kan ik je melden, daar heb ik ook wat op afgevloekt..

Die stekker zit echt goed hoor, maak je daar maar geen zorgen om, het is wel jammer dat Ziggo zo'n enorm rare stekker gebruikt, dit zou de stekker namelijk al meteen kunnen uitsluiten..

Maar we gaan het wel zien met de monteur, weer lekker hele zaterdagmiddag (niet morgen uiteraard) wachten totdat ie aankomt om dat kastje om te ruilen, klinkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DON PAPA De vraag was dan ook een retorische. Ik stelde deze helemaal niet aan jou. Mijn punt is dat het een korte termijn oplossing is. Het kan zo maar zo zijn dat Ziggo hem over een maand alsnog vervangt en misschien krijg je dan wel een CBv1. Om die reden vind ik het ook een slechte tip. Je kan beter nu de CBv2+ in ontvangst nemen. Op dit moment toch één van de betere en nieuwere modems bij Ziggo.
Only schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:35:
[...]
Ja, in oud UPC gebied kon je zelf gewoon in bridge zetten, het is toch echt een bewuste (irritante) keus van Ziggo om het niet zelf te mogen doen, en die bridge modus in het eigen Ziggo gebied werkt ook niet altijd feilloos kan ik je melden, daar heb ik ook wat op afgevloekt..
Klopt! Ik was daar destijds ook blij mee maar bij het harmoniseren van provisioning stacks moet je op een gegeven moment ook keuzes durven maken. In Ziggo gebied kon je al niet zelf bridge modus activeren. Dat is dus ook de provisioning stack die nu gebruikt wordt in UPC gebied. Uiteraard kan je opnieuw ontwikkelen maar kan me voorstellen dat dat niet de allerhoogste prioriteit heeft. Daarentegen, in de Ziggo stack heb je nu wel full DS in zowel bridge als router modus. Is ook wat waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jay-B schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:54:
@DON PAPA De vraag was dan ook een retorische. Ik stelde deze helemaal niet aan jou.
Je stelde deze vraag onder de quote van mijn bericht, lijkt mij dan logies dat ik dacht dat je hem aan mij stelde.
Maar het is mij nu duidelijk...
Jay-B schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:54:
Om die reden vind ik het ook een slechte tip.
Fijn voor je, maar de tip was ook geheel niet voor jou bedoeld :O

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 29-12-2023 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit nieuwe modem verdeelt de load veel beter in de wijk. Ik zou afstappen van die TC7210, dit nieuwe modem heeft een broadcom en dat is een fijne chipset.

Je moet het zo zien. Je hebt door het langdurig gebruiken van de TC7210 het hele Puma chipset debacle overgeslagen. Dit is jouw moment voor een nieuw modem :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
*O* en we zijn weer online.. vorige bewoner heeft waarschijnlijk de aansluiting verplaatst van de woonkamer naar de meterkast... en ergens toch iets niet lekker gedaan waarschijnlijk..

enfin fijn dat het AOP in de meterkast kon blijven, (tzt zal daar ook glas binnen komen... en daar komt het KPN koper ook al binnen..) dus ik ben blij!

nu alleen nog kabels trekken voor de binnenhuis installatie... Coax / Ethernet

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:09:
nu alleen nog kabels trekken voor de binnenhuis installatie... Coax / Ethernet
Als je geluk hebt, gaan er vanuit de meterkast twee buizen naar de woonkamer... coax en telefonie. Ik heb hier ook direct de coax-installatiekabel uit 2005 vervangen door Koka 9TS en de telefoonkabel vervangen door Cat 6a. Komt mooi dichtbij het TV-meubel uit de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
CreativeS schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:21:
[...]

Als je geluk hebt, gaan er vanuit de meterkast twee buizen naar de woonkamer... coax en telefonie. Ik heb hier ook direct de coax-installatiekabel uit 2005 vervangen door Koka 9TS en de telefoonkabel vervangen door Cat 6a. Komt mooi dichtbij het TV-meubel uit de muur.
voor telefonie loopt er wel iets.. maar daar moet ik nog naar kijken of dat te vervangen is voor 2x cat6a.. en voor de coax lijkt er niks te liggen.. (of het zit achter een plint.. maar die heb ik er nog niet afgetrokken...)

en anders boor ik wel een gat door de vloer naar de kruipruimte :P

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@SMSfreakie er zijn ook 2in1 kabels te krijgen (voorbeeldje), scheelt of geeft misschien gedoe 💪🏻

Ik wou iig dat ik destijds zo'n kabel had getrokken.
en anders boor ik wel een gat door de vloer naar de kruipruimte
Doet me denken aan voorval dat ik weigerde zo'n gat, op aangewezen stip, voor een maat te boren omdat ik z'n vloerverwarming niet wou raken. "Dan doe ik het zelf wel" zei ie, en raakte prompt z'n vloerverwarming.

[ Voor 34% gewijzigd door Chris.nl op 29-12-2023 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:15:
[...]
Fijn voor je, maar de tip was ook geheel niet voor jou bedoeld :O
Dat leek me evident. Mijn doel was vooral @vinom te adviseren in het maken van de juiste keus. En dat is niet het behouden van een 'antiek' modem wat in alle opzichten inferieur is aan wat hij nu eindelijk kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Jay-B schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:38:
[...]

Dat leek me evident. Mijn doel was vooral @vinom te adviseren in het maken van de juiste keus. En dat is niet het behouden van een 'antiek' modem wat in alle opzichten inferieur is aan wat hij nu eindelijk kan krijgen.
Het is ook geen ramp verwacht ik om te wisselen. Ik maak vooraf even een screenshot / export van mijn ip reserveringen en Wireless settings en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Chris.nl schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:10:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Ik ben destijds van een Ubiquiti naar een Aruba accesspoint gegaan, m'n apparaten (en gasten) maakten vrolijk weer verbinding op hetzelfde SSID en wachtwoord.

Heb wél meegemaakt dat apparatuur die eerder WPA2 verbonden was dit bleef doen terwijl WPA3 nieuw beschikbaar was, toen hielp het opnieuw instellen op apparaat wel.
SSID, wachtwoord, WPA versie, TKIP/AES, ..., er zijn verschillende zaken die invloed hebben. 9 van de 10 keer werkt een wissel niet zonder de noodzaak het netwerk opnieuw in te stellen. Die 1 van de 10 keer dat het goed gaat, is het apparatuur van dezelfde leverancier / serie of gewoon mazzel.

Dit is overigens gebaseerd op mijn eigen ervaringen bij mij thuis en bij anderen waar ik de wifi het ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:29:
@SMSfreakie er zijn ook 2in1 kabels te krijgen (voorbeeldje), scheelt of geeft misschien gedoe 💪🏻

Ik wou iig dat ik destijds zo'n kabel had getrokken.

[...]
Doet me denken aan voorval dat ik weigerde zo'n gat, op aangewezen stip, voor een maat te boren omdat ik z'n vloerverwarming niet wou raken. "Dan doe ik het zelf wel" zei ie, en raakte prompt z'n vloerverwarming.
Gelukkig heb ik geen vloerverwarming.. Dus dat scheelt...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Was dat een vraag aan mij? Ja, ik heb thuis mijn eigen netwerk, ik wil niet dat Ziggo (of KPN of Odido of ...) ziet welke apparatuur ik in mijn netwerk heb.
O? Dat is totaal anders dan mijn ervaring!

Eén telefoontje en je modem staat in bridge mode, en dan regel je je netwerk thuis helemaal zelf! Doe ik al vanaf het eerste begin (kom van een @Home aansluiting).
Je begon zelf over problemen met die rare stekker...
In die tijd had je kunnen vragen om te worden doorgeschakeld naar iemand die weet waar-ie het over heeft!
Je klinkt alsof je dit al verwacht had. Je verwachting komt uit! Waarom was je er überhaupt aan begonnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
[...]

Om een goed gesprek te voeren heb je altijd 2 mensen nodig en aan je taalgebruik te zien betwijfel ik of dat het geval was :+ . Ze kunnen niet ruiken wat jij allemaal al gedaan hebben en ik zou er niet verbaasd van op kijken hoevaak een stekker er niet in zit. Heb in mijn studententijd bij de voorganger van VodafoneZiggo gewerkt en dan kreeg ik zelfs telefoontjes waarom er een stroomstekker en coax kabel in het modem moet voor draadloos internet :')

Verder is het toch fijn dat er een monteur komt? Liever dit dan een nieuwe adapter en dan erachter komen dat dit niet het probleem was. Nu weet je zeker dat het volgende week zaterdag is opgelost.

Wat betreft je ervaring met Bridge modus ervaar ik ook totaal niet - via de website de link ingevuld en 30 minuten later was het geregeld. Ben het wel met je eens dat het 'vroegah' fijner was toen je het zelf kon, 'das war einmal'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:10:
[...]

SSID, wachtwoord, WPA versie, TKIP/AES, ..., er zijn verschillende zaken die invloed hebben. 9 van de 10 keer werkt een wissel niet zonder de noodzaak het netwerk opnieuw in te stellen. Die 1 van de 10 keer dat het goed gaat, is het apparatuur van dezelfde leverancier / serie of gewoon mazzel.

Dit is overigens gebaseerd op mijn eigen ervaringen bij mij thuis en bij anderen waar ik de wifi het ingesteld.
Mijn ervaring is dat het eigenlijk altijd perfect gaat, gebaseerd op 100de verschillende situaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:47:
[...]

Mijn ervaring is dat het eigenlijk altijd perfect gaat, gebaseerd op 100de verschillende situaties. :)
Cross devices/vendors SSID en WPA-PSK/WPA2-PSK (+WPA3 inmiddels) instellen en gaan, is ook mijn beleving/werkwijze. Maar het één sluit het ander niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Chris.nl schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:29:
[...]

Cross devices/vendors SSID en WPA-PSK/WPA2-PSK (+WPA3 inmiddels) instellen en gaan, is ook mijn beleving/werkwijze. Maar het één sluit het ander niet uit.
Nee zeker niet maar hij had het er over dat het 90% van de gevallen mislukt. Dan weet ik wel waar het probleem zit. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Was dat een vraag aan mij? Ja, ik heb thuis mijn eigen netwerk, ik wil niet dat Ziggo (of KPN of Odido of ...) ziet welke apparatuur ik in mijn netwerk heb.
Ik heb het dus ook vaker gedaan, dit was alleen de eerste keer dat het problemen veroorzaakt, overigens afgelopen 4 jaar eigen apparatuur gehad, had alleen een mediaconverter van Tweak hangen, internet only abbo.
O? Dat is totaal anders dan mijn ervaring!

Eén telefoontje en je modem staat in bridge mode, en dan regel je je netwerk thuis helemaal zelf! Doe ik al vanaf het eerste begin (kom van een @Home aansluiting).
Ervaringen verschillen helaas, laatste keer Ziggo en bridgemodus was gewoon geen succes hier, en gezien ik nog steeds dezelfde router gebruik had ik geen zin om daar weer op te gokken. Las overigens goede dingen over de Sagecom, dus dat wou ik wel proberen :)
Je begon zelf over problemen met die rare stekker...
Ik heb het niet over problemen gehad, het is gewoon een raar onhandig ding, ethernet had gewoon op het kastje moeten zitten en niet in zo'n stekker, los van het feit dat de aansluiting dan ook nog de hoogte ingaat en de stekker zelf al niet klein is..
In die tijd had je kunnen vragen om te worden doorgeschakeld naar iemand die weet waar-ie het over heeft!
Ja, want dit werkt altijd zo top bij helpdesken..
Je klinkt alsof je dit al verwacht had. Je verwachting komt uit! Waarom was je er überhaupt aan begonnen?
Tja, dat is het nadeel als je eigen provider opgeslokt is en je verplicht moet overstappen naar iets anders he..
De keus is hier nog niet top, maar met een beetje geluk halverwege het nieuwe jaar wel :*)
Om een goed gesprek te voeren heb je altijd 2 mensen nodig en aan je taalgebruik te zien betwijfel ik of dat het geval was :+ . Ze kunnen niet ruiken wat jij allemaal al gedaan hebben en ik zou er niet verbaasd van op kijken hoevaak een stekker er niet in zit. Heb in mijn studententijd bij de voorganger van VodafoneZiggo gewerkt en dan kreeg ik zelfs telefoontjes waarom er een stroomstekker en coax kabel in het modem moet voor draadloos internet :')

Verder is het toch fijn dat er een monteur komt? Liever dit dan een nieuwe adapter en dan erachter komen dat dit niet het probleem was. Nu weet je zeker dat het volgende week zaterdag is opgelost.

Wat betreft je ervaring met Bridge modus ervaar ik ook totaal niet - via de website de link ingevuld en 30 minuten later was het geregeld. Ben het wel met je eens dat het 'vroegah' fijner was toen je het zelf kon, 'das war einmal'.
De betreffende medewerker kon dat wel weten, want ik werd teruggebeld naar aanleiding van een bericht, maar gelukkig weet jij het beter :+

Ik had dan liever de monteur gehad bij het eerste moment (iets waar ik ook om gevraagd had, maar wat niet mogelijk was), niet omdat ik het zelf niet kan aansluiten, maar omdat we de laatste keer bij Ziggo wat specifieke problemen hadden helaas. Maar volgens de medewerker van toen was dit sowieso niet nodig en zijn er de nodige upgrades en werkzaamheden geweest sinds de laatste keer (iets wat ik me kan voorstellen).

Ze geven dan als tussenoplossing aan dat je maar een chromecast moet gebruiken voor die week, alleen moet je die zelf maar regelen :+ Of een laptop of iets dergelijks maar aan de tv moet hangen.
Persoonlijk vind ik dat geen goeie binnenkomer voor nieuwe klanten..
Enfin, ik had er meer van verwacht/gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-02 14:19
Ik heb gebruik gemaakt van 12 maanden 50% kortingen en 12 maanden gratis streamingsdienst erbij (black friday deal). We hebben het disney+ abonnement van mn vrouw opgezegd en probeer nu al een week disney+ abonnement aan te maken via ziggo, maar krijg steeds een error:
"Sorry, er is iets fout gegaan waardoor het niet is gelukt om een verbinding te maken. Probeer het later nog eens. Excuses voor het ongemak."

Erg fijn in de vakantie.. Zojuist Ziggo gebeld en er wordt een "case" aangemaakt voor mij. Als ik "begin volgende week" nog niks hoor, moet ik zelf even bellen -> "woensdag". Dat schiet aardig op..
Er waren meer mensen met deze error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resistme
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-04 07:26
Hallo, ook gebruik gemaakt van de ING / Disney aanbieding.

TLTR: Als je wifi uitzet (Bekabelde-modus) op de ziggo router kan je dan zowel bij http://192.168.178.1 als https://smartwifiweb.ziggo.nl/?

Iets meer uitleg
Alles werkt, maar ik kan de modem niet benaderen via het IP adres (http://192.168.178.1/) , maar alleen via https://smartwifiweb.ziggo.nl/. IP is wel te benaderen maar het WW blijft " fout" . Waarschijnlijk zal een reset wel werken maar heb eigenlijk geen zin in mogelijk gekloot gezien alles nu toch werkt en ik het alternatief heb.

Maar... ik heb een eigen deco x20 erachter staan in router modus. Lang verhaal waarom, maar die doet ook DHCP, dus staat uit op de ziggo router. Veel IP's vast gezet. Met bridge mode zou ik me als leek kwetsbaar voelen dus ik wil eigenlijk gewoon de wifi van de ziggo router uitzetten maar nu ben ik bang dat ik er dan niet meer bij kan omdat dat zou moeten via http://192.168.178.1/ en niet https://smartwifiweb.ziggo.nl/. Kan iemand dit bevestigien?

Misschien aansluitende " domme" vraag. Waarom kan ik geen mijn deco geen vast IP adres geven als ik DHCP uitzet op de ziggo router? Die wil je toch nog wel vast kunnen maken? Of zou ik dus DHCP aan moeten laten staan en dan de deco vast IP adres geven? De andere adressen valleen allemaal in ander subnet achter de deco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:47:
[...]

Mooi, weer wat geleerd! Ik zal de volgende keer opletten of er meer zaken zijn dan SSID, wachtwoord, WPA versie en versleutelingsmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:55:
[...]

Nee zeker niet maar hij had het er over dat het 90% van de gevallen mislukt. Dan weet ik wel waar het probleem zit. :p
Ik ben even nagegaan wat ik de afgelopen jaren heb ingesteld bij anderen. Dat was in de meeste gevallen een nieuw netwerk, dus geen behoefte aan het houden van de oude naam plus wachtwoord. In de gevallen dat het fout ging was het waarschijnlijk dat er zeer oude apparatuur werd vervangen door nieuwe met WPA3.

Alleen bij mij thuis heb ik een "oud" WPA3 netwerk vervangen door een nieuw WPA3 netwerk, en verder ook alles gelijk, en dat ging niet ongemerkt: overal moest ik het wachtwoord opnieuw invoeren.

Dus als je het zo bekijkt, is het 100% "fout" met n=1. Dus nietszeggend voor statistici.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05 16:49
Ik kreeg laatst de melding op mijn ziggo, tv, dat ik niet terug kon kijken en de mediaplayer moest aansluiten via wifi of bekabeld. Voorheen was deze mediapalyer altijd verbonden met de coax doodmiddel van een splitter vanuit de meterkast.
Ik kan dus geen UTP trekken van uit de meterkast dus ben nu verbonden via wifi.
Nu staan er wel aller APP's op maar geen APP of mogelijkheid om vanaf mijn nas, cloud die in de meterkast staat iets te kunnen streamen , foto, video, muziek.
Vreemde vond ik al de update van Ziggo.
weet, heeft iemand een oplossing hoe ik dit kan oplossen en een verbinding naar mijn synology kan opzetten die in de meterkast staat.
ik kom er niet uit en support en support ziggo geeft geen antwoord
De Modem staat in bridge en daar achter de synology AC 1900

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jeroen hofman Ik begrijp met moeite dat je het over de "next met coax" hebt (vanwege "APPS" & coax). Klopt dat ?
Wat is precies je probleem ?. Graag meer informatie (lees even je eigen bericht, en wijzig het indien je het ook onduidelijk vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 07:16

Mr. Freeze

¡GO!

@Jeroen hofman Om iets te kunnen streamen vanaf een nas heb je echt een apparaat nodig waar je Kodi, VLC, Infuse of wat dan ook kan installeren, ik vrees dat Ziggo je met een Next daarin niet voorziet. Je hebt met een Chromecast, Apple TV of misschien wel op je TV een mogelijkheid om te kunnen streamen.

edit: Wat voor een TV gebruik je?

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 30-12-2023 12:05 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05 16:49
Ik heb hier de mini, maar geen next mini!. dat is het vreemde na de update van Ziggo,
Begon al met het op starten van de media box, met de melding aansluiten via wifi of bekabeld.
Dus mijn vraag is, hoe kan ik vanaf deze media box iets streamen vab mijn synology die in de meterkast staat.
Staan wel APP's op de media box next maar geen SMB:// als voorbeeld ....
Voorheen was tot heden de media box next verbonden via een coax vanuit de meterkast door getrokken naar de woonkamer. hier had ik het zelfde probleem hoe kan ik iets streamen van mijn synology station in de meterkast.
Dus er staan wel APPS op de media box maar niet hoe ik local bij de synology kan komen.
voor alle duidelijkheid ik heb hier geen next mini maar de voorganger next.
hoop dat de vraag nu wat duidelijker is . mediabox was altijd via coax vanuit de meterkast verbonden, kabel ziggo komt binnen, op een splitter, vandaar uit de splitter naar de modem, en naar de mediabox in de woonkamer

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroen hofman op 30-12-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:13

Pierre

Van nature lui!

Wat jij wil kan volgens mij gewoon niet. Iets streamen van een nas naar je Ziggo Media Box Next, ik stream vanaf mijn nas naar mijn Shield.
Casten kan wel trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre op 30-12-2023 12:37 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik heb vandaag mijn nieuwe Connectbox v2 modem binnen gekregen ter vervanging van mijn Technicolor TC7210. Er is een splitter meegeleverd, maar is het echt nodig die te vervangen? De hoofdaansluiting is nog goed ieder geval volgens de handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlrVw-SOp0ceU191Og2GjghGu-g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPI15FM7klpAVhb2L0Xn9Iho.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtczFA8GRq2hvz_i3noVVGQp7Ks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipFioXOYoCATAK7iIATw7kCd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdzN3tSTnlBZS8UcMm_4CpENQL0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyG1YDThKdPiUrzBn0jOeWYU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +5 Henk 'm!
vinom schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:23:
Ik heb vandaag mijn nieuwe Connectbox v2 modem binnen gekregen ter vervanging van mijn Technicolor TC7210. Er is een splitter meegeleverd, maar is het echt nodig die te vervangen? De hoofdaansluiting is nog goed ieder geval volgens de handleiding.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dit tweede uitgang op je huidige splitter is niet in gebruik toch? Geen coax TV in je huis? Of alleen TV via de NEXT mini (IPTV) Dan kan je direct het modem in het AOP pluggen.

Heb je toch een coax TV dan is die nieuwe splitter aan te bevelen tov je huidige splitter. Hij gaat hoger in frequentie en hij heeft een retoursignaal filter zodat je modem niet stoort op je coax TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
stormfly schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:45:
[...]

Dit tweede uitgang op je huidige splitter is niet in gebruik toch? Geen coax TV in je huis? Of alleen TV via de NEXT mini (IPTV) Dan kan je direct het modem in het AOP pluggen.

Heb je toch een coax TV dan is die nieuwe splitter aan te bevelen tov je huidige splitter. Hij gaat hoger in frequentie en hij heeft een retoursignaal filter zodat je modem niet stoort op je coax TV.
Inderdaad geen tv meer via Coax, we gebruiken de Ziggo App op de Nvidia Shield. Maar mooi dan. Zoals ik het lees kan de huidige splitter dus weg en ga ik van het modem direct naar de hoofdaansluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vinom schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:50:
[...]

Zoals ik het lees kan de huidige splitter dus weg en ga ik van het modem direct naar de hoofdaansluiting.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Laatst online: 28-01-2024
Hier gisteren het pakket ontvangen. Kabeltjes van de oude glasgevel modem, nieuwe aangesloten. Splitter op kabel, kabel er tussen. Aangezet en voila meteen internet. Gelukkig dus vlekkeloze aansluiting. Daarna tvbox aangesloten en eenzelfde ervaring. Eerste indruk positief gelukkig. Nu nog even komende week kijken of een waar ze ik de smartwifi in ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:06
Hier ook gisteren de set ontvangen en aangesloten.
Ging allemaal heel soepel en enkele minuten nadat de Ziggo modem een connectie had ging KPN glas offline inclusief bevestiging per mail.
Positief verrast over de wifi prestaties van de Connectbox V2. Stuk beter bereik (en snelheid) dan de Deco M5, al zal de Wifi 6 compatibiliteit en daarvoor geschikte apparatuur daar aan bijdragen.

Tijdens tv kijken gisteravond wel de ervaring dat de Next Mini regelmatig 1 a 2 tellen geluid mist, heel irritant. Maar lees het op internet vaker terug komen icm Samsung TV's icm soundbar. Heb inmiddels wat instellingen gewijzigd, komende dagen even aanzien of het weg blijft.

Vooralsnog tevreden. Hopelijk blijft dat ook zo als de vakantie voorbij is en ook het thuiswerken met veel Teams weer start.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 22:42
HI all,

Ik heb vandaag wat zitten spelen met mijn SmartWifi Pod. In de setup van mijn Sagem-router had ik kanaal-optimalisatie geforceerd uitgezet en eigenlijk liep dit prima. Echter, bij het installeren van de Pod merk ik dat de optimalisatie weer wordt aangezet en mijn aparte 5G netwerk wordt samengevoegd.

Als ik nu een speedtest doe zie ik dat de snelheden beneden mijn eigen setup liggen - zo'n optimalisatie lijkt het dus niet te zijn.

Iemand suggesties hoe dit aan te vliegen? Ik vind de Pod wel prettig om te gebruiken om het signaal op de bovenetage wat versterkt te hebben maar een terugval in ping en snelheid lijkt me niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Ik krijg nu elke paar dagen van Ziggo een mailtje met de herinnering om Skyshowtime te activeren, maar deze doet het al gewoon, als ik op de meegestuurde link klik dan heb ik de enige optie om het abonnement stop te zetten, heel typisch.

Andere mensen hier die ook deze mails onterecht ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:41:
Ik krijg nu elke paar dagen van Ziggo een mailtje met de herinnering om Skyshowtime te activeren, maar deze doet het al gewoon, als ik op de meegestuurde link klik dan heb ik de enige optie om het abonnement stop te zetten, heel typisch.

Andere mensen hier die ook deze mails onterecht ontvangen?
Jeps ze hebben het in onderzoek.

https://community.ziggo.n...wijl-deze-al/td-p/1296700

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Dank voor je antwoord, en een hele fijne jaarwisseling voor iedereen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja hoor, vandaag zou nieuw abonnement ingaan, maar geen apparatuur en zelfs nog geen track&trace Geheel zoals verwacht. Twee weken geleden nog contact met ze gehad om te checken of het zou gaan lukken op 2 januari. Jazeker! Geen zorgen.

Nu verschuilen ze zich achter kerstdrukte bij PostNL. De suggestie dat zij natuurlijk rekening kunnen houden met drukte door het eerder te versturen was blijkbaar absurd. Natuurlijk kan dat niet!

Dat maakt samen met mijn ouders en vriendin 3 uit 3 orders die niet op de 'wensdatum' in kunnen gaan door gepruts bij Ziggo. Benieuwd wat me nog te wachten staat. Ik verwacht sowieso een rood knipperend lampje als ik de apparatuur eenmaal binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 22:16
Ik las ergens dat voor elite pakket, de upload begin dit jaar naar 200Mbps zou gaan? of is dat nog uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik verhuis tijdelijk naar een woning zonder internet. Is dat ziggo wifispots een beetje volwassen? Dan laat ik mijn eigen modem uit bridge halen, zodat ik dat aan kan zetten en ga dat daar gebruiken met wifispots van de buren.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Wouter schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:50:
Ja hoor, vandaag zou nieuw abonnement ingaan, maar geen apparatuur en zelfs nog geen track&trace Geheel zoals verwacht. Twee weken geleden nog contact met ze gehad om te checken of het zou gaan lukken op 2 januari. Jazeker! Geen zorgen.

Nu verschuilen ze zich achter kerstdrukte bij PostNL. De suggestie dat zij natuurlijk rekening kunnen houden met drukte door het eerder te versturen was blijkbaar absurd. Natuurlijk kan dat niet!

Dat maakt samen met mijn ouders en vriendin 3 uit 3 orders die niet op de 'wensdatum' in kunnen gaan door gepruts bij Ziggo. Benieuwd wat me nog te wachten staat. Ik verwacht sowieso een rood knipperend lampje als ik de apparatuur eenmaal binnen heb.
Heb je overstapservice gebruikt of zelf een opzegdatum bij andere provider doorgegeven en daarbij geen week overlap gedaan? Indien overstapservice kun je nog gerust 2 weken wachten zonder dat je zonder diensten komt te zitten.

Wat betreft rood knipperend lampje zou ik me niet zo druk om maken, enkel de mensen die dit lampje hebben komen hier om het te melden. Maar 100en mensen per dag sluiten het waarschijnlijk aan zonder problemen en daar hoor je nooit wat van.
dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:54:
Ik las ergens dat voor elite pakket, de upload begin dit jaar naar 200Mbps zou gaan? of is dat nog uitgesteld.
Waar heb je dat gelezen? Ik heb daar niks officieels van voorbij zien komen

[ Voor 10% gewijzigd door SirMemeAlot op 02-01-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:56:
Ik verhuis tijdelijk naar een woning zonder internet. Is dat ziggo wifispots een beetje volwassen? Dan laat ik mijn eigen modem uit bridge halen, zodat ik dat aan kan zetten en ga dat daar gebruiken met wifispots van de buren.
Ik zou het proberen, je weet pas of je daar daadwerkelijk ontvangst hebt, als je het hebt. En dan;
Wat is de snelheid van Wifispots?
Onze Wifispots hebben de volgende snelheden:
Maximale snelheid per Wifispot in huis of op kantoor: 10 Mbit/s
Maximale snelheid per Wifispot buiten de deur: 25 Mbit/s
Maximale snelheid per gebruiker: 3 Mbit/s
Ik weet niet of je verwacht vrolijk 4K te streamen / thuiswerken en of dit dan mogelijk is...

Als je binnen fZiggo of fUPC gebied blijft en je hebt de mazzel dat op die tijdelijke locatie de aansluiting nog signaal heeft, heb je ook kans dat de huidige modem daar (zonder officiële verhuizing) gewoon werkt. Of moet internet actief blijven in huidige woning?

[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 02-01-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:54:
Zover ik me kan herinneren was er iemand in het vorige deel van deze topic-reeks die (tijdelijk) 200 upload zei te hebben, gevolgd door enige speculatie. Geen idee of er officiële berichtgeving is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SirMemeAlot schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:01:
[...]

Heb je overstapservice gebruikt of zelf een opzegdatum bij andere provider doorgegeven en daarbij geen week overlap gedaan? Indien overstapservice kun je nog gerust 2 weken wachten zonder dat je zonder diensten komt te zitten.

Wat betreft rood knipperend lampje zou ik me niet zo druk om maken, enkel de mensen die dit lampje hebben komen hier om het te melden. Maar 100en mensen per dag sluiten het waarschijnlijk aan zonder problemen en daar hoor je nooit wat van.

[...]

Waar heb je dat gelezen? Ik heb daar niks officieels van voorbij zien komen
bjornricardo33 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:01:

Nieuw adres dus geen overstapservice. Dus momenteel geen diensten. Gebruik tethering via mobiel.
Zowel m'n vriendin als mijn ouders hebben ook van de kortingsactie gebruik gemaakt en beide orders zijn bij Ziggo in de soep gelopen waardoor geen verbinding. Ook ik heb op eerdere adressen met Ziggo nooit een vlekkeloze ervaring gehad. Er gaat echt veel mis bij dat bedrijf. De leverdatum noemen ze dan ook maar voor het gemak een 'wensdatum'. Want ze halen hem meestal toch niet.

Ik heb niet voor niets twee weken geleden nog gevraagd of alles op schema lag en of het ze ging lukken op de ingangsdatum. Haha wat dacht ik wel niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter op 02-01-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Wouter schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:50:

Bij mij zou die 22 december ingaan, en ook al 8x gebeld ofzo of alles goed stond, ook voor 22 december. Alles was idd goed gegaan en in hoefde me geen zorgen te maken. 23 december gebeld, ja PostNL is druk. Toen ik 28 december nog niks ontvangen te hebben nog maar is gebeld en ze zeiden weer dat alles goed stond. Na nog paar keer doorverbonden te worden zei een medewerker opeens dat de bestelling was geannuleerd. Hij kon opnieuw de order aanmaken, maar geen black friday korting meer geven! Ik kreeg 7 van de 12 maanden voor 50%.
Dit maar geweigerd, want ben ook niet aan gesloten op de straatkast, dus ging wss nog weer paar weken zonder verbinding overheen. Ook belachelijk dat ik nu die 12 maanden korting niet meer krijg. Ik zoek wel een andere provider...

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Chris.nl schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Ik zou het proberen, je weet pas of je daar daadwerkelijk ontvangst hebt, als je het hebt. En dan;

[...]
Ik weet niet of je verwacht vrolijk 4K te streamen / thuiswerken en of dit dan mogelijk is...

Als je binnen fZiggo of fUPC gebied blijft en je hebt de mazzel dat op die tijdelijke locatie de aansluiting nog signaal heeft, heb je ook kans dat de huidige modem daar (zonder officiële verhuizing) gewoon werkt. Of moet internet actief blijven in huidige woning?
Nee dat hoeft niet. Zou dat werken? Dat zou echt top zijn! iig de moeite waard om te proberen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Nee dat hoeft niet. Zou dat werken? Dat zou echt top zijn! iig de moeite waard om te proberen
Ja dat kan werken, maar geen garanties natuurlijk.

Ziggo registreert/whitelist modem serial/mac, vanaf welke lijn ie verbinding probeert te maken is eigenlijk minder relevant. Ik zou 't gewoon proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ja de boel wordt toch afgekoppeld allemaal, dus proberen kan sowieso. Thx! Anders wordt het ben ik bang toch een 4g routertje voor een paar tientjes en een maand abbo 4g

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 21:25
PerlinNoise schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Bij mij zou die 22 december ingaan, en ook al 8x gebeld ofzo of alles goed stond, ook voor 22 december. Alles was idd goed gegaan en in hoefde me geen zorgen te maken. 23 december gebeld, ja PostNL is druk. Toen ik 28 december nog niks ontvangen te hebben nog maar is gebeld en ze zeiden weer dat alles goed stond. Na nog paar keer doorverbonden te worden zei een medewerker opeens dat de bestelling was geannuleerd. Hij kon opnieuw de order aanmaken, maar geen black friday korting meer geven! Ik kreeg 7 van de 12 maanden voor 50%.
Dit maar geweigerd, want ben ook niet aan gesloten op de straatkast, dus ging wss nog weer paar weken zonder verbinding overheen. Ook belachelijk dat ik nu die 12 maanden korting niet meer krijg. Ik zoek wel een andere provider...
Helaas worden dit soort zaken hier door sommigen als "normaal" ervaren want het gaat meestal goed en dan wordt het argument opgevoerd dat ze het ook zo druk hebben en het dan wel eens fout kan gaan.
Mijn persoonlijke mening is dat het gewoon een rommeltje bij Ziggo is en dat het afbreukrisico om de apparatuur te versturen met ontvangstdatum de startdatum van het abo gewoon vragen om problemen is.
Ik heb nog geen enkele valide reden gehoord waarom dit zo gedaan wordt en waarom dit niet gewoon 1 week van te voren in ontvangst genomen kan worden.
Kunnen de systemen het dan niet verwerken dan moeten ze maar dat systeem veranderen.
Het is de laatste tijd, wat ik hier zo lees, best wel kommer en kwel en zeker als je de hulp van de helpdesk nodig hebt. Het argument dat je dan maar op het forum om hulp moet vragen is natuurlijk kul want hef dan de helpdesk op of noem het non-helpdesk en dan ook nog eens te horen krijgen dat de overeenkomst uit het "systeem" verdwenen is en dan de afspraken rondom de BF korting niet nakomen.
De (nieuwe) klanten worden niet serieus genomen en de infrastructuur bij Ziggo is blijkbaar niet op orde.
Er blijven hier altijd maar mensen dit soort problemen goed praten en vraag mij niet waarom maar dat weten diegenen die dit altijd maar weer schrijven best wel omdat zij er wellicht werken of er belangen bij hebben.
Gewoon erkennen dat het huidige systeem meestal wel maar vaker ook niet goed functioneert is soms voor enkelen moeilijk te accepteren.
Succes met het zoeken naar een andere provider!!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
snah001 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:31:
[...]

Helaas worden dit soort zaken hier door sommigen als "normaal" ervaren want het gaat meestal goed en dan wordt het argument opgevoerd dat ze het ook zo druk hebben en het dan wel eens fout kan gaan.
Mijn persoonlijke mening is dat het gewoon een rommeltje bij Ziggo is en dat het afbreukrisico om de apparatuur te versturen met ontvangstdatum de startdatum van het abo gewoon vragen om problemen is.
Ik heb nog geen enkele valide reden gehoord waarom dit zo gedaan wordt en waarom dit niet gewoon 1 week van te voren in ontvangst genomen kan worden.
Kunnen de systemen het dan niet verwerken dan moeten ze maar dat systeem veranderen.
Het is de laatste tijd, wat ik hier zo lees, best wel kommer en kwel en zeker als je de hulp van de helpdesk nodig hebt. Het argument dat je dan maar op het forum om hulp moet vragen is natuurlijk kul want hef dan de helpdesk op of noem het non-helpdesk en dan ook nog eens te horen krijgen dat de overeenkomst uit het "systeem" verdwenen is en dan de afspraken rondom de BF korting niet nakomen.
De (nieuwe) klanten worden niet serieus genomen en de infrastructuur bij Ziggo is blijkbaar niet op orde.
Er blijven hier altijd maar mensen dit soort problemen goed praten en vraag mij niet waarom maar dat weten diegenen die dit altijd maar weer schrijven best wel omdat zij er wellicht werken of er belangen bij hebben.
Gewoon erkennen dat het huidige systeem meestal wel maar vaker ook niet goed functioneert is soms voor enkelen moeilijk te accepteren.
Succes met het zoeken naar een andere provider!!
Ben je niet voor dan ben je tegen, het leven is zwart of wit. Ben je niet tegen Ziggo dan heb je of aandelen of werk je er. :+

Ik denk dat je een beetje denkt in sprookjeswerelden. Alles kost geld, even een systeem aanpassen is tijd en geld rovende klus. Bedrijven maken dan de afweging hoevaak het mis gaat en hoeveel het oplevert als ze het probleem oplossen. Maar met paar miljoen klanten ben je gewoon een nummertje, daar is VodafoneZiggo geen uitzondering in. Dan kan je 2 dingen doen, realistisch blijven of boos worden en ze gaan afzeiken, beide levert je niks op maar voor je eigen gemoedstoestand is relativeren wellicht beter. Maar die keus is aan een ieder uiteraard.

Als deze klanten die zich hier melden met problemen nu 2/3 dagen later het pakket krijgen en daarna een jaar naar volle tevredenheid de diensten hebben dan zijn ze deze dagen alweer vergeten. Sterker nog ik denk dat de kans groter is dat ze blijven omdat ze wellicht nog wel weten dat overstappen een gedoe was :+ .

Maar laten we vooral op de inhoudt blijven en niet op je onderbuik gevoel. In ieder geval succes met het zoeken naar een nieuwe provider :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Ben je niet voor dan ben je tegen, het leven is zwart of wit. Ben je niet tegen Ziggo dan heb je of aandelen of werk je er. :+

Ik denk dat je een beetje denkt in sprookjeswerelden. Alles kost geld, even een systeem aanpassen is tijd en geld rovende klus. Bedrijven maken dan de afweging hoevaak het mis gaat en hoeveel het oplevert als ze het probleem oplossen. Maar met paar miljoen klanten ben je gewoon een nummertje, daar is VodafoneZiggo geen uitzondering in. Dan kan je 2 dingen doen, realistisch blijven of boos worden en ze gaan afzeiken, beide levert je niks op maar voor je eigen gemoedstoestand is relativeren wellicht beter. Maar die keus is aan een ieder uiteraard.

Als deze klanten die zich hier melden met problemen nu 2/3 dagen later het pakket krijgen en daarna een jaar naar volle tevredenheid de diensten hebben dan zijn ze deze dagen alweer vergeten. Sterker nog ik denk dat de kans groter is dat ze blijven omdat ze wellicht nog wel weten dat overstappen een gedoe was :+ .

Maar laten we vooral op de inhoudt blijven en niet op je onderbuik gevoel. In ieder geval succes met het zoeken naar een nieuwe provider :)
Tja, bij ieder bedrijf gaat wel eens wat mis, maar Ziggo spant voor mij echt de kroon wat negatieve ervaringen betreft. Daar lijkt toch wel iets meer mis te gaan dan bij een gemiddeld bedrijf en dat is echt niet alleen een onderbuikgevoel :F

M'n vriendin zit al weken zonder internet omdat de order was 'vastgelopen'. Zij kreeg wel gewoon de spullen op tijd in huis, maar blijkbaar is er dan in een ander systeem toch iets helemaal mis gegaan waardoor het abonnement niet geactiveerd wordt. De helpdesk geeft dan aan dat het wel vier weken kan duren voordat het handmatig geactiveerd wordt door een andere afdeling, die volgens de persoon die ik sprak met een enorme werkvoorraad zit door alle vastgelopen orders... In de tussentijd moet je het maar uitzoeken en wordt er ook niet een tussenoplossing geboden of iets dergelijks. Uiteindelijk een extra mobiele bundel gekregen van Vodafone ter overbrugging, uit coulance, na daar zelf achteraan te gaan.

M'n ouders gingen na een jaar glasvezel terug naar Ziggo, maar kwamen ook met een rood knipperend lampje te zitten. De helpdesk kon niks betekenen en er moest een paar dagen later een monteur langskomen. Uiteindelijk bleek de verbinding in de wijkcentrale te zijn uitgeschakeld. Ook nummerbehoud, dat wél in de orderbevestiging stond, was niet uitgevoerd waardoor het nu nog maar de vraag is of ze hun oude telefoonnummer nog terug kunnen krijgen.

Ikzelf lijk vooralsnog alleen nog te maken te hebben met een te laat verstuurd pakketje dit keer, maar eerdere ervaringen met Ziggo waren ook niet best. Verkeerde abonnementen, extra's die er wél automatisch bij komen wanneer je Vodafone erbij neemt, maar er niet meer vanaf gaan als je Vodafone weer opzegt (en dan opeens in rekening worden gebracht), kortingen bij afsluiten die uiteindelijk niet worden toegepast en waarvoor men keer op keer belooft het recht te trekken bij de volgende factuur (want crediteren is al helemaal geen optie), wat uiteindelijk pas na 14 maanden is gebeurd. Achtervolgd blijven worden door marketingmails en telefoontjes voor bestaande klanten in perioden dat je niet eens meer klant meer bij ze bent.

Nee het is daar intern echt een ongelofelijke puinhoop aan systemen die niet op elkaar aangesloten lijken te zijn, waardoor er ontzettend veel mis gaat. Ik krijg af en toe de indruk dat ze er nog met kleitabletten werken. 8)7

Maarja, ik heb hier geen andere opties. Er is nog geen glasvezel en heb geen telefoonlijn. Dus ik moet er weer even doorheen en hopen dat het dit keer meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Wouter schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:09:
[...]

Tja, bij ieder bedrijf gaat wel eens wat mis, maar Ziggo spant voor mij echt de kroon wat negatieve ervaringen betreft. Daar lijkt toch wel iets meer mis te gaan dan bij een gemiddeld bedrijf en dat is echt niet alleen een onderbuikgevoel :F

M'n vriendin zit al weken zonder internet omdat de order was 'vastgelopen'. Zij kreeg wel gewoon de spullen op tijd in huis, maar blijkbaar is er dan in een ander systeem toch iets helemaal mis gegaan waardoor het abonnement niet geactiveerd wordt. De helpdesk geeft dan aan dat het wel vier weken kan duren voordat het handmatig geactiveerd wordt door een andere afdeling, die volgens de persoon die ik sprak met een enorme werkvoorraad zit door alle vastgelopen orders... In de tussentijd moet je het maar uitzoeken en wordt er ook niet een tussenoplossing geboden of iets dergelijks. Uiteindelijk een extra mobiele bundel gekregen van Vodafone ter overbrugging, uit coulance, na daar zelf achteraan te gaan.

M'n ouders gingen na een jaar glasvezel terug naar Ziggo, maar kwamen ook met een rood knipperend lampje te zitten. De helpdesk kon niks betekenen en er moest een paar dagen later een monteur langskomen. Uiteindelijk bleek de verbinding in de wijkcentrale te zijn uitgeschakeld. Ook nummerbehoud, dat wél in de orderbevestiging stond, was niet uitgevoerd waardoor het nu nog maar de vraag is of ze hun oude telefoonnummer nog terug kunnen krijgen.

Ikzelf lijk vooralsnog alleen nog te maken te hebben met een te laat verstuurd pakketje dit keer, maar eerdere ervaringen met Ziggo waren ook niet best. Verkeerde abonnementen, extra paketten die er wél automatisch bij komen wanneer je Vodafone erbij neemt, maar er niet meer vanaf gaan als je Vodafone weer opzegt, kortingen bij afsluiten die uiteindelijk niet worden toegepast en waarvoor men keer op keer belooft het recht te trekken bij de volgende factuur, wat uiteindelijk pas na 14 maanden is gebeurd. Achtervolgd blijven worden door marketingmails en telefoontjes voor bestaande klanten in perioden dat je niet eens meer klant meer bij ze bent.

Nee het is daar intern echt een ongelofelijke puinhoop aan systemen die niet op elkaar aangesloten lijken te zijn, waardoor er ontzettend veel mis gaat. Ik krijg af en toe de indruk dat ze er nog met kleitabletten werken. 8)7

Maarja, ik heb hier geen andere opties. Er is nog geen glasvezel en heb geen telefoonlijn. Dus ik moet er weer even doorheen en hopen dat het dit keer meevalt.
Zolang je het op basis van eigen ervaring doet is het wel degelijk onderbuik gevoel ;) N=1/2/3 is daarbij niet voldoende om dit vast te kunnen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:25:
[...]

Zolang je het op basis van eigen ervaring doet is het wel degelijk onderbuik gevoel ;) N=1/2/3 is daarbij niet voldoende om dit vast te kunnen stellen.
Ze lopen vier weken achter met het handmatig rechtzetten van vastgelopen orders.

N > 3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 11:40
Ik heb nooit problemen gehad met Ziggo. Niet bij verhuizingen (inderdaad, niet aangesloten, monteur kwam langs, koffie aangeboden en alles werkte al snel prima), nieuwe aansluitingen, wijzigingen in abonnementen. Ja, de uploadsnelheid kan beter (Elite naar 200 Mbit/s? Als er nog testers nodig zijn, zeg het dan maar ;) ), maar met 100 Mbit/s gooi ik 's nachts wel wat back-ups de cloud in. Verder werkt alles "gewoon" goed. Het is stabiel, de lineaire IPTV ziet er netjes uit, enzovoort.

Ik ben net een paar weken geleden mijn eigen appartement in gegaan, Ziggo abonnement genomen, en ondanks de brakheid van PostNL tijdens de feestdagen is er zelfs op dat vlak niets mis gegaan. In de tien(?) jaar UPC/Ziggo op verschillende adressen ben ik geen problemen tegengekomen, zelfs storingen zijn vrij zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vraag, deze week komt het pakket binnen van ziggo (vertraagd verzonden) en gaan we van KPN weer terug naar Ziggo.Nu hangt er achter de experia box een eigen router. De vorige keer van Ziggo naar Kpn gingen er wat dingen mis op Ip adres level en moest ik een paar dingen grondig resetten. Zo had ik ook problemen met de Home assistant box (deze moest ik nu met een poort openzetten op de experia box. Hoe kan ik het proces zo vlekkeloos laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:01:
Vraag, deze week komt het pakket binnen van ziggo (vertraagd verzonden) en gaan we van KPN weer terug naar Ziggo.Nu hangt er achter de experia box een eigen router. De vorige keer van Ziggo naar Kpn gingen er wat dingen mis op Ip adres level en moest ik een paar dingen grondig resetten. Zo had ik ook problemen met de Home assistant box (deze moest ik nu met een poort openzetten op de experia box. Hoe kan ik het proces zo vlekkeloos laten verlopen?
Leest alsof je bij KPN geen bridge mode had en daardoor router achter router? Doordat je dus aangeeft dat je een poort open moest zetten in de ExperiaBox. IP range verhaal komt misschien ook door router achter router waarbij beiden hetzelfde subnet gebruikten?

Bij Ziggo kun je in ieder geval het modem in bridge mode laten zetten. Dan is die volledig transparant en krijgt jouw eigen router gewoon direct een publiek IP adres en heb je ook niks van doen met port forwards in het modem (want het modem bied dan niet eens de mogelijkheid tot port forwards).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@dutchnltweaker precies was @RobertMe zegt, modem van Ziggo in bridgemodus laten zetten en je bent zo goed als klaar. IPv4 zal je vrijwel automatisch krijgen, voor IPv6 moet je Prefix Delegation op /56 zetten. Zie punt 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Weet iemand de actuele dns servers van Ziggo in voormalig UPC gebied?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 15:57
Mr. Freeze schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:09:
Weet iemand de actuele dns servers van Ziggo in voormalig UPC gebied?
62.179.104.196 - ns01.upclive.nl
213.46.228.196 - ns02.upclive.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reverse DNS verdwenen ?

Tot voor kort was er aan de IP adressen (IPv4 en IPv6) die ik van Ziggo kreeg een reverse DNS verbonden. Zo iets als:

2001-1c02-1103-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx.cable.dynamic.v6.ziggo.nl

Maar ergens in de namiddag van 1 dec 2023 is dat ineens verdwenen. Ben ik de enige bij wie dat zo is of is het voor alle adressen die Ziggo uitgeeft?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RobertMe schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:10:
[...]

Leest alsof je bij KPN geen bridge mode had en daardoor router achter router? Doordat je dus aangeeft dat je een poort open moest zetten in de ExperiaBox. IP range verhaal komt misschien ook door router achter router waarbij beiden hetzelfde subnet gebruikten?

Bij Ziggo kun je in ieder geval het modem in bridge mode laten zetten. Dan is die volledig transparant en krijgt jouw eigen router gewoon direct een publiek IP adres en heb je ook niks van doen met port forwards in het modem (want het modem bied dan niet eens de mogelijkheid tot port forwards).
Ik moest alleen een ip adres en poort openzetten voor home assistant in de kpn modem/experia box om van buiten af home assistent te kunnen bedienen. Dit moest geconfigureerd worden in de route die achter de modem hangt + ook nog de kpn box 12. Bij de toen ziggo connectbox die we hadden, hoefde dit niet en waren een paar instellingen in de router al prima.

De wifi stond uit trouwens uit bij de kpn box 12, maar de kpn box kan niet in bridge omdat dan het kpn tv kast niet werkt (plus ze hebben die functie niet). Het punt de vorige keer is, dat ik andere ip adres reeks had toen ik van Ziggo naar KPN overstapte. Hierdoor had ik een conflict met de ip adres vanuit kpn en vanuit mijn router (hoofd ip adres?). Stom genoeg toen geen backup gedaan van mijn router instellingen, dus merendeel alles opnieuw moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:02
Roetzen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:57:
Reverse DNS verdwenen ?

Tot voor kort was er aan de IP adressen (IPv4 en IPv6) die ik van Ziggo kreeg een reverse DNS verbonden. Zo iets als:

Maar ergens in de namiddag van 1 dec 2023 is dat ineens verdwenen. Ben ik de enige bij wie dat zo is of is het voor alle adressen die Ziggo uitgeeft?
Lijkt hier nog te werken.
178.***.***.*** -> 178-***-***-***.dynamic.upc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Chris.nl schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:44:
@dutchnltweaker precies was @RobertMe zegt, modem van Ziggo in bridgemodus laten zetten en je bent zo goed als klaar. IPv4 zal je vrijwel automatisch krijgen, voor IPv6 moet je Prefix Delegation op /56 zetten. Zie punt 3.
Wat is het voordeel van IPv6?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
snah001 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:31:
[...]
Wouter schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:09:
[...]
mrtl schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:59:
Ik heb nooit problemen gehad met Ziggo. Niet bij verhuizingen (inderdaad, niet aangesloten, monteur kwam langs, koffie aangeboden en alles werkte al snel prima), nieuwe aansluitingen, wijzigingen in abonnementen. Ja, de uploadsnelheid kan beter (Elite naar 200 Mbit/s? Als er nog testers nodig zijn, zeg het dan maar ;) ), maar met 100 Mbit/s gooi ik 's nachts wel wat back-ups de cloud in. Verder werkt alles "gewoon" goed. Het is stabiel, de lineaire IPTV ziet er netjes uit, enzovoort.

Ik ben net een paar weken geleden mijn eigen appartement in gegaan, Ziggo abonnement genomen, en ondanks de brakheid van PostNL tijdens de feestdagen is er zelfs op dat vlak niets mis gegaan. In de tien(?) jaar UPC/Ziggo op verschillende adressen ben ik geen problemen tegengekomen, zelfs storingen zijn vrij zeldzaam.
Als je deze quotes onder elkaar zet dan zie je al dat dit voor geen kanten rijmt. Of @mrtl liegt de boel bij elkaar. Kan ook nog. :+

Het punt is dat je niets kan zeggen zonder exacte cijfers en die heeft niemand behalve de provider zelf. Maar als we de onderbuikgevoelens erbij halen dan is het ook een puinhoop bij KPN facturatie:

https://forum.kpn.com/fac...nog-niet-ontvangen-606077
https://forum.kpn.com/fac...snog-op-de-factuur-606480
https://forum.kpn.com/fac...ndanks-bevestiging-604916
https://forum.kpn.com/fac...ezet-naar-zakelijk-606501

En bij Odido doen ze ook maar wat:

https://community.odido.n...tie-496/ongenoegen-360382
https://community.odido.n...ion-after-4-months-357739
https://community.odido.n...ternet-sinds-17-11-359526
https://community.odido.n...iten-stond-6-maand-359523

Er staan pagina's vol met deze ongein. Het doel is niet om een stukje whataboutisme toe te passen. Ik geloof oprecht niet dat het bij Odido en KPN een complete puinhoop is. Het is maar net wat je zelf meemaakt en wat je leest. Het zijn allemaal momentopnames. Dat er op enig moment iets fout gaat lijkt me een zekerheid. De kunst zit hem vooral in hoe je het oplost en daar kan Ziggo nog veel leren (alle providers wel).
Roetzen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:57:
Reverse DNS verdwenen ?

Ik heb gewoon een reverse DNS zowel IPv4 als IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruben279 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:09:
[...]

Lijkt hier nog te werken.
178.***.***.*** -> 178-***-***-***.dynamic.upc.nl
Ik zit in fziggo gebied. Nog steeds een verschilletje?

Ik zie overigens dat mijn IPv4 rev DNS al veel eerder verdwenen is. Ik kan niet meer nagaan wanneer precies, maar het was in elk geval vóór oktober 2023.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Pagina: 1 ... 4 ... 62 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie