Nee, dat gaan we hier nu niet weer opnieuw uitleggen. Ziggo levert al minstens vijf jaar native IPv6. Wie de voordelen nog niet ontdekt heeft mag de zoekfunctie gebruiken.
Wel fijn dat als je tussendoor een normale vraag vraagt, als iemand die zich met die protocol niet elke dag bezig houd, een antwoord krijgt dat we het niet opnieuw gaan uitleggen. Maar ik heb het in de tussentijd al gevonden, dank voor je hulp.Roetzen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:44:
[...]
Nee, dat gaan we hier nu niet weer opnieuw uitleggen. Ziggo levert al minstens vijf jaar native IPv6. Wie de voordelen nog niet ontdekt heeft mag de zoekfunctie gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 03-01-2024 19:11 ]
Ik durf het niet te vragendutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:09:
[...]
Wel fijn dat als je tussendoor een normale vraag vraagt, als iemand die zich met die protocol niet elke dag bezig houd, een antwoord krijgt dat we het niet opnieuw gaan uitleggen. Maar ik heb het in de tussentijd al gevonden, dank voor je hulp.
Jou reactie laat wel zien waarom ik Hardware.info mis. Op Tweakers typen we liever 2 zinnen om iemand te zeggen "nee dat zeggen we niet" of nee dat is voor mij oude informatie en dus totaal niet relevant om te vragen... i.p.v. het delen van informatie aan de minder technische onderlegde mensen.Roetzen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:44:
[...]
(En ja vanaf 1 Januari is Hardware.info opgedoekt in het voordeel van Tweakers helaas)
En toen het nieuws vorige jaar uitkwam dat dit zou gebeuren gaf Tweakers volgens mij aan om wat laagdrempeliger te zijn (zodat tweakers er voor iedereen zou zijn) inclusieve maatschappij begint bij jezelf noemen we dat
Dit gedrag is wel waarom ik vaak liever niet reageer op tweakers maar wel op hardware.info omdat daar de mensen nog andere mensen wilden helpen hoe klein dat ook was.
Vake bei te bange
Ah dat wist ik dus niet dank @RobertMe, linkje met dit topic was ook een prima antwoord geweestRobertMe schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:43:
Tsja, IPv6, hier op Tweakers is er een topic over, al meer dan 15 jaar oud: Het grote IPv6 topic en daarnaast zijn er dingen als wikipedia. In een Ziggo topic vragen naar de voordelen van IPv6 is dan zowel offtopic als lui. Als @dutchnltweaker (of @W1ck1e) dus concrete vragen heeft v.w.b. kan dat naar mijn idee dus prima in het IPv6 topic besproken worden.
Helaas blijkt wel de Next Mini defect, dus voorlopig nog geen televisie.
Het aantal probleemloze ervaringen met Ziggo blijft hierdoor steken op nul
[ Voor 3% gewijzigd door Wouter op 03-01-2024 20:01 ]
Heb je toevallig geen smart tv of chromecast tv? Dan kan je eventueel voor nu wel via de ziggo app tv kijken.Wouter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:00:
Nou, vandaag kwam dan het pakketje binnen.... en wonder boven wonder ging het lampje van het modem niet rood knipperen.
Dat is inderdaad een prima antwoord. Ben je weer wat op weg geholpen. Als iemand niet wil reageren, is overigens ook prima, maar reageer dan ook gewoon niet.dutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:53:
[...]
Ah dat wist ik dus niet dank @RobertMe, linkje met dit topic was ook een prima antwoord geweest.
Zelf ben ik van mening dat je ook wel mag verwachten dat iemand minimaal een zoekopdracht gedaan heeft via Google. Als je er dan nog niet uitkomt, kun je bij de vraag stellen ook gelijk aangeven wat je zelf al ondernomen hebt of verwijzen naar iets wat je gevonden wat je niet begrijpt.
Zo kwam ik een keer een vraag tegen over wanneer is het volgende Apple event? Letterlijk 1 dag daarvoor was de datum bekend gemaakt. Een zoekopdracht via Google zou minder tijd gekost hebben dan de vraag typen.
Wat betreft tv kijken zijn er inderdaad meerdere wegen. Apple TV, Google TV, AirPlay, casten of je kunt zelfs de coax in je tv stoppen voor de basis digitale zenders (waarvan enkele in FullWouter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:00:
Nou, vandaag kwam dan het pakketje binnen.... en wonder boven wonder ging het lampje van het modem niet rood knipperen.
HD). Dit allemaal natuurlijk afhankelijk van wat je in huis hebt. Indien bv geen coax kabel beschikbaar dan houdt de laatste optie al op.
Ja heb wel een Chromecast, dus kan nu inderdaad wel via Ziggo Go kijken, maar wilde gezien m'n eerdere posts over 100% problematische ervaringen met Ziggo nog even toevoegen dat er ook dit keer toch weer wat mis gaat.dutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:02:
[...]
Heb je toevallig geen smart tv of chromecast tv? Dan kan je eventueel voor nu wel via de ziggo app tv kijken.
Maargoed, ik ben op zich wél tevreden over de internetsnelheid. Haal 930 Mbps. Zou niet weten waar ik het voor nodig heb, maar het is wel iets meer dan ik gewend was
[Edit] Ziggo Go is onbruikbaar via Chromecast. Haal 200+ Mbps via WiFi op dat ding. Alle streamingdiensten werken, het zou genoeg moeten zijn om 8k te streamen, maar Ziggo Go buffert iedere 5 seconden. Godsamme. Kut Ziggo. Niet te geloven.
[ Voor 37% gewijzigd door Wouter op 03-01-2024 21:32 ]
Dit is nu precies wat ik bedoel: whataboutisme van de bovenste plank.Jay-B schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:33:
[...]
[...]
[...]
Als je deze quotes onder elkaar zet dan zie je al dat dit voor geen kanten rijmt. Of @mrtl liegt de boel bij elkaar. Kan ook nog.![]()
Het punt is dat je niets kan zeggen zonder exacte cijfers en die heeft niemand behalve de provider zelf. Maar als we de onderbuikgevoelens erbij halen dan is het ook een puinhoop bij KPN facturatie:
https://forum.kpn.com/fac...nog-niet-ontvangen-606077
https://forum.kpn.com/fac...snog-op-de-factuur-606480
https://forum.kpn.com/fac...ndanks-bevestiging-604916
https://forum.kpn.com/fac...ezet-naar-zakelijk-606501
En bij Odido doen ze ook maar wat:
https://community.odido.n...tie-496/ongenoegen-360382
https://community.odido.n...ion-after-4-months-357739
https://community.odido.n...ternet-sinds-17-11-359526
https://community.odido.n...iten-stond-6-maand-359523
Er staan pagina's vol met deze ongein. Het doel is niet om een stukje whataboutisme toe te passen. Ik geloof oprecht niet dat het bij Odido en KPN een complete puinhoop is. Het is maar net wat je zelf meemaakt en wat je leest. Het zijn allemaal momentopnames. Dat er op enig moment iets fout gaat lijkt me een zekerheid. De kunst zit hem vooral in hoe je het oplost en daar kan Ziggo nog veel leren (alle providers wel).
Vóórdat je naar een ander gaat wijzen moet Ziggo maar eerst eens zorgen dat ze zelf hun huiswerk tiptop op orde hebben.
Je kunt wel met allerlei verhalen, smoesjes, "moet kunnen want bij een ander gaat het ook verkeerd" aankomen maar dat is de foute weg.
Dat is het "ja maar" syndroom.
Met jouw redenatie moet iedereen het maar goed vinden dat jij door rood licht rijdt als je buurman dat ook doet.......

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Sorry, bij mij ging het trolalarm af. Als ik dat verkeerd heb ingeschat: excuses.dutchnltweaker schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:09:
[...]
Wel fijn dat als je tussendoor een normale vraag vraagt, als iemand die zich met die protocol niet elke dag bezig houd, een antwoord krijgt dat we het niet opnieuw gaan uitleggen.
Nou, kijk eens aan...Maar ik heb het in de tussentijd al gevonden, dank voor je hulp.
Tja, doe dan niet exact hetzelfde. Jouw redenatie is namelijk: Ik had laatst problemen met Ziggo, wat een waardeloze partij, Truus van Facebook had laatst ook al een dag geen internet. Wat een waardeloze partij.snah001 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:46:
[...]
Dit is nu precies wat ik bedoel: whataboutisme van de bovenste plank.
Vóórdat je naar een ander gaat wijzen moet Ziggo maar eerst eens zorgen dat ze zelf hun huiswerk tiptop op orde hebben.
Je kunt wel met allerlei verhalen, smoesjes, "moet kunnen want bij een ander gaat het ook verkeerd" aankomen maar dat is de foute weg.
Met jouw redenatie moet iedereen het maar goed vinden dat jij door rood licht rijdt als je buurman dat ook doet.......
Prima mag je vinden, maar dan mogen anderen ook hun mening ventileren op dezelfde manier als jij doet. Ga dat dan niet afkraken als 'whataboutisme en 'ja maar' syndroom. Andersom kunnen we ook het label tunnelvisie op plakken.
Ik denk dat hij een valide punt heeft, als je alleen de slechte verhalen leest dan lijkt het al snel of alles mis gaat, nogmaals, de waarheid ligt ergens in het midden.
Je kunt het natuurlijk ook zien als "bewijs" dat het complexe processen zijn waarin zaken soms niet helemaal lekker gaan. Ja, dan doet Ziggo het "niet goed". Maar zoals bv ook @SirMemeAlot zegt: als je eenmaal in die negatieve tunnel / spiraal zit gaat je ook elke andere negatieve ervaring meer opvallen. En daarnaast zullen velen niet snel een positieve ervaring delen. Maar de negatieve ervaring wordt wel "altijd" gedeeld. En zelfs dan... afgelopen dagen zijn hier een aantal users geweest die aangaven dat bij hen de overstap perfect was verlopen, pakket op tijd ontvangen, ondanks feestdagen, etc etc. Maar die posts lees jij blijkbaar ook overheen.snah001 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:46:
[...]
Zelf de 16e een nieuwe verzekering aangevraagd, met jaarbetaling. Navraag gedaan over wanneer de incasso zou zijn "voor de 17e aangevraagd is de 27e incasso". Vervolgens de 28e nog niks afgeschreven. Ik heb het vervolgens aangepast naar betaling per maand. Wordt gisteren (5 dagen na het aanpassen en automatische bevestiging dus) alsnog de volledige jaarpremie afgeschreven. Ik die gestorneerd, krijg ik vannacht weer een mail dat dat ze "jaarpremie - maandpremie" gaan terugstorten, "direct". Dus de stornering niet verwerkt, en tot op heden heb ik ook nog niks "terug" ontvangen (wat dan ook weer incorrect zou zijn, want ik heb door de stornering de jaarpremie al onmiddellijk terug ontvangen).
Je toont direct aan dat je mijn post of niet volledig hebt gelezen of niet bij machte bent om het in één keer te begrijpen. Ik zeg in de eerste zin bewust dat het doel niet is om te claimen dat het bij anderen ook gebeurt maar om aan te tonen dat met een simpele blik van 5 minuten je de indruk kan wekken dat het een enorme puinhoop is. Daarbij geef ik zelf nog aan dat ik dat niet geloof. De post heeft tevens een satirische ondertoon. Dat laatste kan ik begrijpen dat niet iedereen dat direct doorziet. Er kan op bepaalde punten zeker verbeterd worden. Maar een post plaatsen dat het een enorme puinhoop is en dat het een wonder is dat je modem online komt komt vrij zeikerig over wanneer er op dezelfde dag nog mensen zeggen dat ze positief verrast zijn dat alles zo soepel verliep. Klagen mag zeker wanneer het fout gaat. Wanneer er ongefundeerde onderbuikgevoelens worden verspreid dan kan je daar op een forum als tweakers altijd een tegengeluid verwachten. Heb je dat liever niet dan is Radar of andere meer laagdrempelige fora misschien aan te radensnah001 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:46:
[...]
Veel mensen die hier veel reageren waardeer ik enorm, maar dan geef ik toch geen duimpje omdat ik de toon te hard vind. Soms zou ik willen dat ik een duimpje naar beneden kon geven. Respect voor ieder wie iets zegt en later excuses maakt.
Ik heb me wel eens online ergens enorm druk om gemaakt... Om me later te beseffen dat het privé/offline even zo kut ging dat ik het nodig had om me af te reageren of een grote piemel te hebben.
Ergens in 2018 werd me terrecht verweten dat ik niet alles hoef te zeggen wat ik denk, en regelmatig typ ik een bericht om toch niet op "Plaats reactie" te drukken. Maar nu toch...
Mannen, doe alsjeblieft jullie best om opbouwend of scherp verhelderend maar mild te zijn.
De hele boel zelf geinstalleerd was een makkie. Splitter op de kabel aansluiting in de muur, modem even 15 minuten zijn ding laten doen, PC heeft internet, dan de Next Mini.
totale tijd ongeveer een klein half uurtje.
Ben er erg blij mee. TV kijken vind ik prettiger met Ziggo, dan via KPN.
Ondertitelingen was op KPN altijd via Teletext.
Het zappen gaat ook wat sneller.
De langzamere upload van 1 Gbit naar 200Mbits vind ik niet zo erg.
Ik heb nog een vraagje over TV kijken met de Next Mini. Is het mogelijk om TV zenders bij favorieten te zetten ?
Ik heb het vandaag geprobeerd, maar blijkbaar doet ie dan het programma op de zender als favoriete aanmerken, dus niet de zender zelf.
[ Voor 18% gewijzigd door WinterMute2025 op 04-01-2024 02:34 ]
Je blijft ook wel hangen in je verhaal. Je kan ook “kut Chromecast” zeggen.Wouter schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:22:
[...]
Ja heb wel een Chromecast, dus kan nu inderdaad wel via Ziggo Go kijken, maar wilde gezien m'n eerdere posts over 100% problematische ervaringen met Ziggo nog even toevoegen dat er ook dit keer toch weer wat mis gaat.
Maargoed, ik ben op zich wél tevreden over de internetsnelheid. Haal 930 Mbps. Zou niet weten waar ik het voor nodig heb, maar het is wel iets meer dan ik gewend was
[Edit] Ziggo Go is onbruikbaar via Chromecast. Haal 200+ Mbps via WiFi op dat ding. Alle streamingdiensten werken, het zou genoeg moeten zijn om 8k te streamen, maar Ziggo Go buffert iedere 5 seconden. Godsamme. Kut Ziggo. Niet te geloven.
Ik heb hier 0 issues met Ziggo Go op een AppleTV en Fire TV.
Ik heb vorige week de modem en Apple TV app van Odido gezien bij de buren. Laat maar. Wat een verschrikking is dat allebei zeg…. De media box an sich is redelijk maar mijn antieke Humax 5200c geeft beter beeld en is gebruiksvriendelijker…
Ik snap überhaupt niet dat die mensen glasvezel hebben. Toen ik hier kwam wonen proefde ik bij vele buren een afkeer van Ziggo (het was toen ook nog echt Ziggo) en het hele hofje zat dus op DSL. Waarschijnlijk is er ooit iets fout gegaan…
Ik heb nu al 10 jaar probleemloos Ziggo hier. Maar eerlijk is eerlijk, wel met eigen infra en eigen mediabox…
Al die DSL buren worden nu naar glas gepusht maar ze zijn overwegend 50+ en kijken vooral lineaire TV en internet gebruik gaat niet verder dan een beetje op de iPad..Mijn buren zijn zelfs 60+, als ik aan hun vraag wat ze belangrijk vinden is het 50/50 qua belang wifi (want dat is internet) en TV… Tja…
Ontopic;
Kun je bij een start abbo een smartcard huren en deze in de Humax 5200c stoppen? Mijn ouders zijn ook van die echte Tv kijkers en vinden dat het bij mij thuis beter werkt…
[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 04-01-2024 07:36 ]
Je bedoeld 100, want na mijn weten heeft Ziggo helemaal nog geen 200WinterMute2025 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 02:33:
De langzamere upload van 1 Gbit naar 200Mbits vind ik niet zo erg.
Ik kijk heel veel ziggogotv via een chromecast (die met de afstandsbediening, dus de daarop geinstalleerde app) Heel weinig storingen, geen bufferen om de 5 seconden.FreakNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:09:
[...]
....
Ik heb hier 0 issues met Ziggo Go op een AppleTV en Fire TV.
Ik heb vorige week de modem en Apple TV app van Odido gezien bij de buren. Laat maar. Wat een verschrikking is dat allebei zeg…. De media box an sich is redelijk maar mijn antieke Humax 5200c geeft beter beeld en is gebruiksvriendelijker…
....
ontopic;
Kun je bij een start abbo een smartcard huren en deze in de Humax 5200c stoppen? Mijn ouders zijn ook van die echte Tv kijkers en vinden dat het bij mij thuis beter werkt…
In de huiskamer hebben we heel lang een 2tal humax-en gebruikt (5050 & 5200). Dat gebruik nam af toen de nieuwe tv de ziggo app ondersteunde. Zichtbaar minder beeldkwaliteit maar veel prettiger in gebruik. Opnemen konden we wel nog, maar deden we steeds minder vanwege de terugkijk mogelijkheid van de app. Een humax mediabox in bruikleen hadden we voor de radio (optisch geluid naar versterker, tv hoefde niet aan.
Bij het melden van een storing bood de medewerker aan om die bruikleen humax te vervangen door een ziggo next met coax. Gelukkig geaccepteerd, maar het heeft wat voeten in de aarde gehad om alles weer te hebben zoals afgesproken was. We hebben ziggo start tv met next als abonnement, dus daarmee kunnen we niet opnemen in de cloud, en maar 2 dagen terugkijken. Met de app opo de tv kunnen we 7 dagen terugkijken. Opnemen kunnen we wel nog op de eigen humax-en. Het kaartje in de bruikleen humax is gedeactiveerd. Die bruikleen humax mocht ik weggooien (niet gedaan)
De next-met-coax is een fantastisch apparaat, beter beeld, sneller zappen (8 tuners) en kortere opstarttijd dan de humax. Misschien is dat een optie voor je ouders. Vraag dan wel om een next met coax.
De infrastructuur van ziggo is goed, de administratie is minder. Maar dat is bij mij tot nu toe altijd goed opgelost.
Ik zal niet weggaan voor korting bij een andere provider. Klanten die dat wel doen en een jaar later terugkomen en dan gaan jammeren dat er zaken fout gaan, daar vind ik wel wat van.
Je hebt gelijk. mijn Ziggo heeft 1000 / 100 snelheidDON PAPA schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:39:
[...]
Je bedoeld 100, want na mijn weten heeft Ziggo helemaal nog geen 200
Waar schrijf ik dat ik problemen had met Ziggo?SirMemeAlot schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:23:
[...]
Tja, doe dan niet exact hetzelfde. Jouw redenatie is namelijk: Ik had laatst problemen met Ziggo, wat een waardeloze partij, Truus van Facebook had laatst ook al een dag geen internet. Wat een waardeloze partij.
Prima mag je vinden, maar dan mogen anderen ook hun mening ventileren op dezelfde manier als jij doet. Ga dat dan niet afkraken als 'whataboutisme en 'ja maar' syndroom. Andersom kunnen we ook het label tunnelvisie op plakken.
Ik denk dat hij een valide punt heeft, als je alleen de slechte verhalen leest dan lijkt het al snel of alles mis gaat, nogmaals, de waarheid ligt ergens in het midden.
Je probeert mij woorden in de mond te leggen die ik nooit gebezigd heb en ook jij blijft maar in de verdedigende houding zitten v.w.b. Ziggo en hun problemen en verzint gewoon "doe dan niet exact hetzelfde".
Tsjonge jonge, get a life!
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Neem het niet zo persoonlijk en lees de strekking even. Het gaat erom dat je hier en daar wat hoort/leest en conclusies trekt. Ik verdedig niemand ik heb enkel een andere mening en dat accepteer jij schijnbaar niet. Nou ja prima, lets agree to disagree.snah001 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:39:
[...]
Waar schrijf ik dat ik problemen had met Ziggo?
Je probeert mij woorden in de mond te leggen die ik nooit gebezigd heb en ook jij blijft maar in de verdedigende houding zitten v.w.b. Ziggo en hun problemen en verzint gewoon "doe dan niet exact hetzelfde".
Tsjonge jonge, get a life!
Kunnen we nu weer on-topic gaan
Je zoekmachine werkt niet?WinterMute2025 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 02:33:
Ik heb nog een vraagje over TV kijken met de Next Mini. Is het mogelijk om TV zenders bij favorieten te zetten ?
Ik heb het vandaag geprobeerd, maar blijkbaar doet ie dan het programma op de zender als favoriete aanmerken, dus niet de zender zelf.
In 2 seconden: Linkje
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Valt me wel op dat de Next mini niet heel vlot is qua zappen, zelfs de app van CD was sneller.
Nu alleen nog eens een uurtje op offeren om alle zenders te sorteren, gelukkig kan dat wel
Hoop ook nog steeds dat ze native WebOS app uitbrengen, gemak van zo'n app tegenover los kastje is toch wel heel groot en scheelt meteen weer een AB.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Overigens ging bij mij de overstap van KPN naar Ziggo probleemloos en bij mijn ouders ook
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Voor de kerstdagen het installatiepakket ontvangen. Na kerst aangesloten en werkte probleemloos.
Zojuist een mail van Ziggo met T&T voor levering installatiepakket. Huh.
Beter dan andersomRonzz schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:14:
Ziggo heet h behoorlijk in de knoei.
Voor de kerstdagen het installatiepakket ontvangen. Na kerst aangesloten en werkte probleemloos.
Zojuist een mail van Ziggo met T&T voor levering installatiepakket. Huh.
Je hoeft geen excuses te maken hoorRoetzen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:12:
[...]
Sorry, bij mij ging het trolalarm af. Als ik dat verkeerd heb ingeschat: excuses.
[...]
Nou, kijk eens aan...
Ik was onderweg en stelde gewoon snel de vraag tussendoor. Ik kende de termen wel, maar het grote verschil tussen die 2 in de zin waarom versie 6 zoveel beter is ontging me.
Hier stond een verhaal over geïmporteerd modem die eigenlijk niet compatibele is. Het werkte, maar niet volgens de specificaties.
[ Voor 129% gewijzigd door Chris.nl op 10-01-2024 18:04 ]
En de Ubee? Volgens mij is dat om en nabij hetzelfde?Chris.nl schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:48:
Het verbruik van de Arris S33 bleef constant op 8watt.
1 á 2 wattjes minder. Waarschijnlijk omdat de S33 een iets zwaardere CPU heeft, maar dat is gissen van mijn kant.RobertMe schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:59:
[...]
En de Ubee? Volgens mij is dat om en nabij hetzelfde?
Ik had zelf gedacht (/meende onthouden te hebben van eens gelezen te hebben) dat de Ubee ook 8W was. Dus in een (speed)test had ik de Arris dan want zuiniger ingeschat (8W van de Arris en 9, 10 voor de Ubee). Maar dus 6, 7W voor de Ubee (en de Arris 8 )Chris.nl schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:01:
[...]
1 á 2 wattjes minder. Waarschijnlijk omdat de S33 een iets zwaardere CPU heeft, maar dat is gissen van mijn kant.
Oe, tijdens een speedtest heb ik de Ubee nooit gemeten. Dus kan iets in zitten wat je zegt. Ik ga um niet weer aansluiten om te testen, mijn 100/25 abbo zet imo sowieso weinig zoden aan de dijk.RobertMe schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:08:
[...]
Ik had zelf gedacht (/meende onthouden te hebben van eens gelezen te hebben) dat de Ubee ook 8W was. Dus in een (speed)test had ik de Arris dan want zuiniger ingeschat (8W van de Arris en 9, 10 voor de Ubee). Maar dus 6, 7W voor de Ubee (en de Arris 8 )
Ja dan cast je dus niet, maar gebruik je direct de Android TV app. Die werkt inderdaad wél zonder haperen ben ik inmiddels ook achter.W1ck1e schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:42:
[...]
Ik kijk heel veel ziggogotv via een chromecast (die met de afstandsbediening, dus de daarop geinstalleerde app) Heel weinig storingen, geen bufferen om de 5 seconden.
Ben wel benieuwd of het iemand lukt Ziggo Go te casten vanaf telefoon naar een Chromecast zonder app. Ben nu bij m'n ouders op bezoek en ook daar is het totaal onbruikbaar op deze manier.
Hoe jij welke chromecast gebruikt staat niet specifiek in jouw berichtje. Als je nu een chromecast in de winkel koopt is dat waarschijnlijk een met afstandsbediening. De oude zijn prijstechnisch niet interessant. Casten naar een chromecast met afstandsbediening gaat ook goed. En voordat ik deze had heb ik ook al de oude zonder afstandsbediening gebruikt. Volgens mij werkte dat toen ook. Vanwege het verwachtte gebruiksgemak heb ik ook een aantal met afstandsbediening gekocht.Wouter schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:14:
[...]
Ja dan cast je dus niet, maar gebruik je direct de Android TV app. Die werkt inderdaad wél zonder haperen ben ik inmiddels ook achter.
Ben wel benieuwd of het iemand lukt Ziggo Go te casten vanaf telefoon naar een Chromecast zonder app. Ben nu bij m'n ouders op bezoek en ook daar is het totaal onbruikbaar op deze manier.
btw hij is vandaag in de aanbieding bij google zelf: 62 of 35 euro
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 04-01-2024 17:41 ]
Ik zie twee mogelijkheden waarom het toch werkt.Chris.nl schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:48:
Ok, eigenlijk zou de S33 niet mogen werken, gezien ie wel DOCSIS 3.1 maar géén EuroDOCSIS 3.0 ondersteunt. Hier heeft @Jay-B destijds terrecht al een kanttekening bij geplaatst.
Ik vraag me af: "Zou het Ziggo netwerk al zo volwassen zijn dat DOCSIS 3.1 only gewoon prima werkt?"
1) Ondanks dat ie niet voor de Europese markt is en daarvoor niet gecertificeerd, doet ie toch stiekem ook EuroDOCSIS 3.0.
2) Het Ziggo netwerk kan inderdaad werken met DOCSIS 3.1 only modems.
In dat laatste geval zal het ook voor Ziggo een leuke test zijn.
Maar zit er echt geen interface op waar je signaalwaardes kunt zien en zo? Dat zou ik toch wel vreemd vinden. Mijn eerste modem, een Motorola Surfboard was ook alleen maar modem, maar die kon je wel op 192.168.100.1 aanspreken om het één en ander te zien.
De geplaatste screenshot is alles wat ik op 192.168.100.1 te zien krijg na inloggen, klikbare menu laadt niet naar andere status-pagina's.Roetzen schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:31:
[...]
Ik zie twee mogelijkheden waarom het toch werkt.
1) Ondanks dat ie niet voor de Europese markt is en daarvoor niet gecertificeerd, doet ie toch stiekem ook EuroDOCSIS 3.0.
2) Het Ziggo netwerk kan inderdaad werken met DOCSIS 3.1 only modems.
In dat laatste geval zal het ook voor Ziggo een leuke test zijn.
Maar zit er echt geen interface op waar je signaalwaardes kunt zien en zo? Dat zou ik toch wel vreemd vinden. Mijn eerste modem, een Motorola Surfboard was ook alleen maar modem, maar die kon je wel op 192.168.100.1 aanspreken om het één en ander te zien.
Links zijn wél klikbaar en laden wanneer ik geen verbinding heb met fZiggo (coax eruit) maarja, dan valt er ook niets te zien.
Meer informatie kan ik er echt niet uit vissen.
- edit -
Zonder in te loggen kan ik enkel onderstaand nog te zien krijgen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EpZWnCxgmFETBRi8PFpbik1H.png?f=user_large)
Maar na inloggen loopt webinterface dus vast
@VodafoneZiggo Als je het interresant vind om modem uit te lezen vanaf jou kant, mag je een DM sturen.
-edit-
Oe, 'k had nog een screenshot van de Ubee van vandaag (stats na 33 dagen uptime).
/f/image/lDsfkypUPUSygbLA9OidYD01.png?f=fotoalbum_large)
OFDM Downstream frequentie is hetzelfde. @Jay-B weet jij via welke Docsis versie die loopt?
- edit -
O ja, eerst zoeken dan vragen. OFDM hoort bij Docsis 3.1 Waarschijnlijk draait ie 3.1-only dus.
[ Voor 49% gewijzigd door Chris.nl op 04-01-2024 21:08 ]
Die gedachte was ook bij mij opgekomen. Tja, mijn gissing dat ie stiekem toch Eurodocis 3.0 kan doen kan nu wel de prullenbak in denk ik. Hij voelt zich kennelijk toch niet helemaal lekker in een euroDOCSIS omgeving. Maar kennelijk lijkt EuroDOCSIS wel genoeg op US-DOCSIS om het toch maar te proberen. En daar gaat het dan mis. Hij is daar zo druk mee dat ie vastloopt...Chris.nl schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:37:
[...]
Maar na inloggen loopt ie dus vastMisschien omdat ie Docsis3.0 informatie wil showen waar ie géén verbinding mee heeft.
Jammer, vooral gezien het feit dat ie lijkt wel te kunnen werken in een DOCSIS 3.1 only omgeving. Hadden we maar een bandstop filter voor de DOCSIS 3.0 download kanalen...
Dat je een Docsis 3.1-kanaal hebt, betekent niet dat al het verkeer over Docsis 3.1 gaat.Chris.nl schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:37:
O ja, eerst zoeken dan vragen. OFDM hoort bij Docsis 3.1 Waarschijnlijk draait ie 3.1-only dus.
Al het verkeer kan nog steeds gewoon over EuroDocsis 3.0 gaan.
-knip-
-edit-
Maar dat maakt het nog niet ok / verstandig.
[ Voor 93% gewijzigd door Chris.nl op 10-01-2024 19:01 ]
Tot mijn verbazing heb ik (toch) weer de 'oude' wifi pod gekregen en dus niet de nieuwe Wifi pod 6.
Deze 'oude' wifi pod had ik al (dekt net de 'dode hoek' af waar ik in mijn woning anders slecht bereik had door de dikke muren). Nu moet ik deze dus al ruilen dus voor dezelfde wifi pod als ik eigenlijk al had....
Sinds dit jaar ben ik naar een 1GB\100MB verbinding gegaan omdat ik nog steeds 50% van de tijd vanuit huis werk. De meerprijs (samen met de korting) was tov de 400/40 was daarom voor mij niet echt een probleem. Al werkte de 400/40 afgelopen jaar ook al meer dan prima.
Is er een reden om toch de klantenservice te bellen voor de wifi pod 6 die eigenlijk beloofd was of is deze identiek aan de oude versie betreft specificaties?
Ik gebruik momenteel de ethernet poort ervan al niet. Ik zag wel bij mijn vriendin welke ik had overgehaald dat de Wifi Pod 6 wel 2 netwerkaansluitingen heeft waar de oude er maar 1 heeft. De Wifi Pod 6 zou ook (tot) 12V 1.5A gebruiken.
[LTS][MTS][HTS]
Wat staat er precies in je order? Staat daar letterlijk WiFi Pod 6 of gewoon WiFi Pod? Er is namelijk een wezenlijk verschil tussen deze twee. Ik heb 2 WiFi Pods en 1 WiFi Pod 6 ontvangen, en dat stond ook letterlijk in mijn order.Emiel1984 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:44:
Sinds het nieuwe jaar is me 'nieuwe' Ziggo (internet + tv abonnement) gestart (Deze had ik tijdens black Friday afgesloten). Een vriendin van mij heb ik daarna ook overgehaald om ook over te stappen.
Tot mijn verbazing heb ik (toch) weer de 'oude' wifi pod gekregen en dus niet de nieuwe Wifi pod 6.
Deze 'oude' wifi pod had ik al (dekt net de 'dode hoek' af waar ik in mijn woning anders slecht bereik had door de dikke muren). Nu moet ik deze dus al ruilen dus voor dezelfde wifi pod als ik eigenlijk al had....
Sinds dit jaar ben ik naar een 1GB\100MB verbinding gegaan omdat ik nog steeds 50% van de tijd vanuit huis werk. De meerprijs (samen met de korting) was tov de 400/40 was daarom voor mij niet echt een probleem. Al werkte de 400/40 afgelopen jaar ook al meer dan prima.
Is er een reden om toch de klantenservice te bellen voor de wifi pod 6 die eigenlijk beloofd was of is deze identiek aan de oude versie betreft specificaties?
Ik gebruik momenteel de ethernet poort ervan al niet. Ik zag wel bij mijn vriendin welke ik had overgehaald dat de Wifi Pod 6 wel 2 netwerkaansluitingen heeft waar de oude er maar 1 heeft. De Wifi Pod 6 zou ook (tot) 12V 1.5A gebruiken.
Als er geen WiFi Pod 6 staat maak je weinig kans, maar je kan het altijd proberen.
sowieso is vanaf 3.1 het verschil tussen US- en EU-Docsis vervallen dacht ik ?Chris.nl schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:55:
Klopt, 't blijft imo gissen waarom sommige Arris 3.1 modems ermee wegkomen. 'k Vond het wel leuk om te vernemen dat een SB8200 sinds +/- juli '22 probleemloos lijkt te draaien. Stemt me hoopvol dat de S33 ook een goeie uptime maakt.
An sich heb ik de webinterface van de S33 niet nodig, ik weet dat ik een goede verbinding met de nieuwbouw '19 straat/wijkkast heb. Voor technische ondersteuning moet Ziggo's eigen modem sowieso eerst teruggeplaatst.
404 Signature not found
Ja en nee.SMSfreakie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:11:
[...]
Sowieso is vanaf 3.1 het verschil tussen US- en EU-Docsis vervallen dacht ik ?
De technische specs voor 3.1 zijn gelijk. Echter is 3..0 compatibiliteit onderdeel van de 3.1 specs. Dus een 3.1 modem voor de Europese markt moet EuroDOCIS 3.0 ondersteunen en een 3.1 modem voor de Amerikaanse markt moet US-DOCSIS 3.0 ondersteunen.
Misschien dat die eis ooit gaat vervallen als alles 3.1 only is, maar zoals het nu is, kan je een Amerikaans modem dus eigenlijk niet op Europese netten gebruiken.
ah kijk dat verhelderd weer wat. met 3.1 of hoger only zou het dus niet meer uitmaken...Roetzen schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:37:
[...]
Ja en nee.
De technische specs voor 3.1 zijn gelijk. Echter is 3..0 compatibiliteit onderdeel van de 3.1 specs. Dus een 3.1 modem voor de Europese markt moet EuroDOCIS 3.0 ondersteunen en een 3.1 modem voor de Amerikaanse markt moet US-DOCSIS 3.0 ondersteunen.
Misschien dat die eis ooit gaat vervallen als alles 3.1 only is, maar zoals het nu is, kan je een Amerikaans modem dus eigenlijk niet op Europese netten gebruiken.
404 Signature not found
Alleen een ander IBAN of ook een andere naam van de rekeninghouder?SuperCrisz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:14:
Vorig jaar de IBAN switch methode toegepast, nieuwe abbo is actief, en inmiddels de dozen ontvangen om de oude modem terug te sturen.
We hadden vorig jaar een en/of rekening gebruikt, contract op mijn naam, met mijn mailadresstormfly schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:21:
[...]
Alleen een ander IBAN of ook een andere naam van de rekeninghouder?
Nu de eigen rekening van mijn vriendin gebruikt, contract op haar naam, met haar mailadres
werkte prima. Ik kreeg eind vorig jaar een mailtje van Ziggo: "U gaat verhuizen, weet u dat uw contract ook kan meenemen?
Ja, daar liep ik vorige week inderdaad ook tegen aan.SuperCrisz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:14:
Vorig jaar de IBAN switch methode toegepast, nieuwe abbo is actief, en inmiddels de dozen ontvangen om de oude modem terug te sturen. Daarbij is het opmerkelijk dat er een inleg-stuk bij zit waar de modem helemaal niet in past. Heb het maar een beetje provisorisch gedaan, maar wel vaag toch dit?[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar de uitstekende connector bleek prima te passen in de uitsparing van de insert. Dus op jouw foto's de modem 180 graden draaien.
maar los van de connector, het hele modem past uberhaupt niet..Pythoon1977 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:02:
[...]
Ja, daar liep ik vorige week inderdaad ook tegen aan.
Maar de uitstekende connector bleek prima te passen in de uitsparing van de insert. Dus op jouw foto's de modem 180 graden draaien.
Je hoeft dan ook niet per se de 'opvulling' uit te vouwen. Je kan ook gewoon het modem in de doos leggen zodat het wel zonder problemen past. Dat het op de omschrijving staat, betekent niet dat het ook zo moet. Er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome. En ja, gezien de reviews bij mijn advertenties pak ik het normaal altijd erg goed in... maar soms hoeft het nietSuperCrisz schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:41:
maar los van de connector, het hele modem past uberhaupt niet.
Later bevestiging ontvangen dat het goed ontvangen was.
/f/image/bfTKqCjNnj5hZAZz9r4P7s3L.png?f=fotoalbum_large)
Nou, ik heb het nog vreemder: ik heb een nieuw abo aangevraagd met een Revolut IBAN nummer omdat mijn oude combinatie nog bekend was bij Ziggo, zie ik na activatie van dat abonnement toch mijn Rabobank IBAN in het account staan. Hoe dan? Want die heb ik echt niet opgegeven bij het aanmelden omdat ik dan tegen een fout van de site aan liepstormfly schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:21:
[...]
Alleen een ander IBAN of ook een andere naam van de rekeninghouder?
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Nou ik heb die zorg ook wel dat Ziggo de backend systemen langdurig gegevens bewaren. Wat is daar de norm voor qua AVG etc?Metalfreak schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:12:
[...]
Nou, ik heb het nog vreemder: ik heb een nieuw abo aangevraagd met een Revolut IBAN nummer omdat mijn oude combinatie nog bekend was bij Ziggo, zie ik na activatie van dat abonnement toch mijn Rabobank IBAN in het account staan. Hoe dan? Want die heb ik echt niet opgegeven bij het aanmelden omdat ik dan tegen een fout van de site aan liep
Ik ben recent gewisseld naar Ziggo en heb al mijn oude accounts laten verwijderen via de community. En slechts 1 account over gehouden, en daar weer het community account aan toe laten voegen. Of ze de oude accounts hebben uitgeschakeld of slechts disabled kom je als klant nooit achter. Het is te weinig transparant naar mijn behoeftes.
Ach zolang de korting klopt wil je bij Ziggo ook niet teveel wijzigen. Als je eenmaal scheef in de backend staat/komt te staan (zie eerdere posts in dit topic) dan kost het veel klant tijd om dit te corrigeren.
Onder de AVG kun je opvragen welke gegevens ze van je hebben. Dan moeten bv dus ook alle (oude) accounts etc komen boven drijven, tenzij ze echt volledig verwijderd zijn. Uiteraard zouden ze oude zogenaamd verwijderde accounts ook niet kunnen aanleveren. Maar als later blijkt dat ze die gegevens wel nog hebben (op naam en al dan) dan zullen ze wel een probleem hebben lijkt me zo. Omdat ze dan de wet overtreden.stormfly schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:47:
[...]
Nou ik heb die zorg ook wel dat Ziggo de backend systemen langdurig gegevens bewaren. Wat is daar de norm voor qua AVG etc?
Ik ben recent gewisseld naar Ziggo en heb al mijn oude accounts laten verwijderen via de community. En slechts 1 account over gehouden, en daar weer het community account aan toe laten voegen. Of ze de oude accounts hebben uitgeschakeld of slechts disabled kom je als klant nooit achter. Het is te weinig transparant naar mijn behoeftes.
Vooralsnog heb ik geen oplossing gevonden voor het volgende (eigenlijk hele simpele setup)
1. next mini
2. lg evo g3 (2023)
3. nvidia shield
Voorheen prima te bedienen met de Harmony one elite, dat kan nu dus niet meer
Ik snap ook niet dat ze bij Logitech zijn gestopt met de Harmony series, de wereld is echt nog lang niet klaar, zo blijkt het, voor een 1 afstandbediening oplossing
Als je toch de Nvidia shield hebt, waarom gebruik je dan nog next mini? Ik heb zelf ook de shield, en heb daar alle apps op staan, inclusief de ziggo TV app. Met ARC/CEC instellen dat volume via je tv/receiver loopt, en dat de tv mee uit gaat, en je bent klaar. Tenzij je wil kunnen opnemen, voegt de next mini niets toe.freak-me-baby schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:10:
Pffff wat een gedoe, in eerste instantie heel blij met de next mini, alle oude kabels weggehaald en kijken maar. Kom ik er nu achter dat k weer met 3 afstandbedieningen overblijf. Ik stond op het puint de oude media box terug te sturen, maar die hou ik maar even, dat ze bij ziggo niet even gedacht hebben goh, misschien zijn er mensen die maar 1 afstandbediening willen.
Vooralsnog heb ik geen oplossing gevonden voor het volgende (eigenlijk hele simpele setup)
1. next mini
2. lg evo g3 (2023)
3. nvidia shield
Voorheen prima te bedienen met de Harmony one elite, dat kan nu dus niet meer
Ik snap ook niet dat ze bij Logitech zijn gestopt met de Harmony series, de wereld is echt nog lang niet klaar, zo blijkt het, voor een 1 afstandbediening oplossing
En op de Harmony vond ik het altijd wel lekker dat je gewoon op je touchscreen naar kanaal 1 kon gaan bijvoorbeeld. Als dat inmiddels ook op de 1 of andere manier op de ziggo app kan, dan ga ik het wel weer een keer proberen
Bedrijven doen nogal eens moeilijk over buitenlandse IBAN's, wellicht dat dat systeem ergens jouw oude NL Rabo IBAN dan maar heeft gebruikt (wat inderdaad niet zomaar mag). Beide zijn totaal fout natuurlijk maar wellicht moet je het in die hoek gaan zoeken.Metalfreak schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:12:
[...]
Nou, ik heb het nog vreemder: ik heb een nieuw abo aangevraagd met een Revolut IBAN nummer omdat mijn oude combinatie nog bekend was bij Ziggo, zie ik na activatie van dat abonnement toch mijn Rabobank IBAN in het account staan. Hoe dan? Want die heb ik echt niet opgegeven bij het aanmelden omdat ik dan tegen een fout van de site aan liep
Vorig jaar ergens hebben ze bij Ziggo Go TV de kwaliteit van de zenders geupdate naar 1080p meen ik (kan ook i zijn i.p.v. p). Daar waar het voorheen 720p/i was. Maar dat geldt dus alleen voor Ziggo Go TV, de app voor Android TV en Apple TV, niet voor Ziggo Go de app voor telefoons / tablets (en ook niet als je vanaf Ziggo Go cast naar een TV).freak-me-baby schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:01:
Ik was nooit zo te spreken over de kwaliteit van de ziggo go app ( is dat inmiddels net zo als op de next mini?), en ik moest na de zoveel tijd steeds opnieuw inloggen. Ook super irritant als je op je werk bent en de kids willen tv kijken natuurlijk
Andros schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:06:
[...]
Bedrijven doen nogal eens moeilijk over buitenlandse IBAN's, wellicht dat dat systeem ergens jouw oude NL Rabo IBAN dan maar heeft gebruikt (wat inderdaad niet zomaar mag). Beide zijn totaal fout natuurlijk maar wellicht moet je het in die hoek gaan zoeken.
Revolut heeft sinds een aantal maanden een Nederlandse vestiging en sindsdien krijgen nieuwe klanten een NL IBAN en bestaande klanten worden ook gefaseerd over gezet naar de NL IBAN. Dus "IBAN discriminatie" hoeft het niet (meer) te zijn.
Klopt, de eerste 12 zenders zijn toen verhoogd naar 1080PRobertMe schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:08:
[...]
Vorig jaar ergens hebben ze bij Ziggo Go TV de kwaliteit van de zenders geupdate naar 1080p meen ik (kan ook i zijn i.p.v. p).
https://community.ziggo.n...st-de-hogere/ba-p/1128325
Nou ja, de Revolut omweg was voor mij alleen zo omdat ik anders niet van de Black Friday deal gebruik kon maken en zelfs de medewerker van de chat van Ziggo zei dat ik dan maar een ander bankrekeningnummer moest gebruiken en het na activatie moest omzetten. Maar toen ik het wilde omzetten zag ik dat daar dus al mijn Rabo nummer stond. Resultaat is hetzelfde, alleen woe we daar gekomen zijn vind ik erg dubieus.Andros schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:06:
[...]
Bedrijven doen nogal eens moeilijk over buitenlandse IBAN's, wellicht dat dat systeem ergens jouw oude NL Rabo IBAN dan maar heeft gebruikt (wat inderdaad niet zomaar mag). Beide zijn totaal fout natuurlijk maar wellicht moet je het in die hoek gaan zoeken.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Oh hier is het precies andersom, maar dat komt meer omdat je niet alle opgeslagen programma's kan bekijken wegens rechten. Dan kan je ze bijvoorbeeld alleen op je kpn tv box bekijken ( en dat zijn er veel). Bij ziggo heb je dat probleem niet.freak-me-baby schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:01:
Ik was nooit zo te spreken over de kwaliteit van de ziggo go app ( is dat inmiddels net zo als op de next mini?), en ik moest na de zoveel tijd steeds opnieuw inloggen. Ook super irritant als je op je werk bent en de kids willen tv kijken natuurlijk
En op de Harmony vond ik het altijd wel lekker dat je gewoon op je touchscreen naar kanaal 1 kon gaan bijvoorbeeld. Als dat inmiddels ook op de 1 of andere manier op de ziggo app kan, dan ga ik het wel weer een keer proberen
Is het verder wel dezelfde tenaamstelling en adres? Want in dat geval is er niets dubieus aan natuurlijk. Die medewerker is wel dubieus bezig maar dat is een ander verhaal.Metalfreak schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:42:
[...]
Nou ja, de Revolut omweg was voor mij alleen zo omdat ik anders niet van de Black Friday deal gebruik kon maken en zelfs de medewerker van de chat van Ziggo zei dat ik dan maar een ander bankrekeningnummer moest gebruiken en het na activatie moest omzetten. Maar toen ik het wilde omzetten zag ik dat daar dus al mijn Rabo nummer stond. Resultaat is hetzelfde, alleen woe we daar gekomen zijn vind ik erg dubieus.
[ Voor 8% gewijzigd door Jay-B op 05-01-2024 17:57 ]
Ziggo geeft aan dat ze logisch de spullen terug willen hebben, maar het is niet helemaal duidelijk hoe ze dat willen.
Namelijk, ze geven aan de doos voor het nieuwe spul te gebruiken of een andere stevige doos.
Echter, in de mail uiteindelijk wordt er aangegeven dat er een doos gestuurd wordt.
Is het verstandig om te wachten deze week, of gewoon naar ze op te sturen in een stevige doos. Heb nog tot 14 januari als ik het goed zie. Dus op zich nog genoeg tijd om het deze week op te sturen.
Ik zou deze vraag stellen aan Ziggo en niet ons, zij kunnen vast vertellen wat en wanneer het terug moetArunia schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:52:
Ik ben sinds eind 2023 overgestapt. Alleen nu is net alles eindelijk afgemeld.
Ziggo geeft aan dat ze logisch de spullen terug willen hebben, maar het is niet helemaal duidelijk hoe ze dat willen.
Namelijk, ze geven aan de doos voor het nieuwe spul te gebruiken of een andere stevige doos.
Echter, in de mail uiteindelijk wordt er aangegeven dat er een doos gestuurd wordt.
Is het verstandig om te wachten deze week, of gewoon naar ze op te sturen in een stevige doos. Heb nog tot 14 januari als ik het goed zie. Dus op zich nog genoeg tijd om het deze week op te sturen.
Hier staat wat en hoe. Ik zou het spul gewoon in een stevige doos naar het antwoordnr sturen en niet afwachten.Arunia schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:52:
In het ergste geval krijg je dan, voor niets, nog een lege doos thuisgestuurd.
Hier is de doos die ziggo opstuurt (tbv retour modem naar ziggo) pas 4 dagen na einde abonnement zichtbaar in PostNL app. Je zou dus nog even kunnen wachten denk ik?Arunia schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:52:
@Arunia Bovenstaande is ook mijn ervaring. Destijds had ik contact opgenomen via de chat. Toen werd er aangegeven dat ik de apparatuur in een eigen doos kon verpakken en opsturen. O.b.v. serienummers weten ze bij welke abonnement deze behoren. Gelijk opgestuurd, maar een paar dagen later waren inderdaad de verzenddozen gearriveerd.Yorro schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:37:
[...]
Hier is de doos die ziggo opstuurt (tbv retour modem naar ziggo) pas 4 dagen na einde abonnement zichtbaar in PostNL app. Je zou dus nog even kunnen wachten denk ik?
@Chris.nl Twijfel nog even. Zal in ieder geval alles opzoeken. Dan kan het de dag erop meteen weg. Anders volgend weekend alsnog in eigen doos.
@Yorro @meesje Dank jullie wel. Denk inderdaad dat ik dan nog even wacht. Kan het deze week nog ruim op tijd versturen. De spullen klaar zetten en hoe dan ook uiterlijk volgende week doen.
Vind het zonde als er van alles opgestuurd wordt en daar weer iemand voor langs komt zeg maar.
Heb dat ook met iets bestellen op bol gehad. Bestellen, binnen een paar uur toch annuleren omdat ik ongeveer hetzelfde voor een veel kleinere prijs van iemand over kon nemen. En dat konden ze al niet meer annuleren. Dat is dan 2 keer iemand die er voor moet rijden zeg maar.
Wat ik dan ook nog apart vind is dat het analoge kastje weer moet terug moet. Dat kastje wat toen gevraagd kon worden toen ze van het analoge signaal af gingen. Maar gooi dat wel op facebook of marktplaats.
[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 06-01-2024 15:18 ]
Nu ineens is de rev DNS voor IPv6 van fZiggo weer terug.Jay-B schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 17:42:
@Roetzen Klopt, volgens mij worden er in oud Ziggo gebied ook nog steeds andere DNS-servers gebruikt. Inderdaad even met iemand checken in oud Ziggo gebied.
IPv4 overigens nog niet.
is de mini bedraad aangesloten ?dutchnltweaker schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:52:
Vandaag over gegaan van kpn naar ziggo met de next mini. Bij sport lijkt mij de beeld kwaliteit echt veel slechter dan kpn, blokkerig enzo. Met de coax versie vroeger geen last gehad, ook terug kijken niet op de next. Met de mini nu wel. Wat nu? Alles hangt achter een uitvoering: TP-Link Archer Archer AX73 (ziggo smarwifi modem staat in bridge).
Ja bedraad, een op een overgezet van de kpn arris box (utp kabel). Weet niet waar het aan ligt, maar de streams lijken mindere kwaliteit.
[ Voor 14% gewijzigd door dutchnltweaker op 06-01-2024 16:37 ]
Ik ben ook overgestapt van KPN naar Ziggo. Beeld op de Mini Next is hier minimaal van dezelfde kwaliteit als bij KPN. Wellicht even spelen met de instellingen van de Mini Next en /of de tv?dutchnltweaker schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:58:
[...]
Ja bedraad, een op een overgezet van de kpn arris box (utp kabel). Weet niet waar het aan ligt, maar de streams lijken mindere kwaliteit.
Nouja, het is ook een andere use case.W1ck1e schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:28:
[...]
Hoe jij welke chromecast gebruikt staat niet specifiek in jouw berichtje. Als je nu een chromecast in de winkel koopt is dat waarschijnlijk een met afstandsbediening. De oude zijn prijstechnisch niet interessant. Casten naar een chromecast met afstandsbediening gaat ook goed. En voordat ik deze had heb ik ook al de oude zonder afstandsbediening gebruikt. Volgens mij werkte dat toen ook. Vanwege het verwachtte gebruiksgemak heb ik ook een aantal met afstandsbediening gekocht.
btw hij is vandaag in de aanbieding bij google zelf: 62 of 35 euro
De Android TV app werkt alleen vanaf een Ziggo verbinding. Dus je kunt er in principe alleen thuis gebruik van maken.
Wat je nu dus niet kunt doen is buitenshuis naar een televisie casten. Bijvoorbeeld op vakantie in een hotel of als je bij iemand op bezoek bent.
Ik ben nu bijvoorbeeld bij m'n vriendin, die al weken wacht op een 'vastgelopen order' bij Ziggo. Ze heeft een 50 GB Vodafone bundel gekregen ter overbrugging. Als Ziggo Go nou had gewerkt via Chromecast, dan had ik het via mijn abonnement naar haar TV kunnen casten. Maar helaas gaat dat nu dus ook niet, want ook hier buffert hij elke 5 seconden (en de mobiele verbinding is meer dan voldoende; 200 Mbit). Idem bij m'n ouders. Getest op 4 verschillende chromecasts op 3 adressen. Dat ligt dus echt aan Ziggo. Ze geven het ook toe op hun community.
Ik blijf het enorm knullig vinden. De app biedt de mogelijkheid om te casten, dan moet het ook gewoon werken vind ik. Maarja dat zal wel weer een onredelijke verwachting zijn.
[ Voor 84% gewijzigd door Wouter op 06-01-2024 21:30 ]
Modem reeds 2x opnieuw gestart maar lijkt niet verbonden met internet. Eigenlijk geen idee war ik nog meer kan proberen, werkte al jaren zonder problemen.
Heb je geen modem ontvangen, dan is het een storing denk ik(?) even iemand uit je buurt vragen met Ziggo of zij er ook last van hebben.
Ik heb inderdaad een nieuw modem ontvangen maar deze is nog niet geïnstalleerd. Zou het niet gewoon moeten werken op de oude, wellicht niet de totale 1.2gbit maar gewoon de oude snelheid van 0,6gbit zou prima zijn.SirMemeAlot schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:22:
Heb je een nieuw modem ontvangen? If so, dan moet je deze waarschijnlijk aansluiten. Normaliter had je daar 14 dagen om het te installeren en daarna activeren ze het modem automatisch.
Heb je geen modem ontvangen, dan is het een storing denk ik(?) even iemand uit je buurt vragen met Ziggo of zij er ook last van hebben.
Hoe denk je dat het abonnement gekoppeld is?Malt007 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:08:
Ben onlangs overgestapt van normaal ziggo naar Zakelijk Internet Premium Xtra en ik vroeg me af of dit gewoon moet werken met de oude ziggo connect modem. Nog geen afspraak gemaakt om de boel te installeren en sinds vanavond geen internet meer.
Modem reeds 2x opnieuw gestart maar lijkt niet verbonden met internet. Eigenlijk geen idee war ik nog meer kan proberen, werkte al jaren zonder problemen.
Want dat is dus op basis van het serienummer van het modem. Nu weet ik niet hoe zo'n overstap van consument naar zakelijk precies gaat. Maar als je uberhaupt al een nieuw modem krijgt moet je dat installeren (binnen 14 dagen?) omdat anders het oude modem gedeactiveerd wordt. En als het de opzegging van het consumenten abo is en het zakelijke abo op hetzelfde moment ingaat kan ik mij zomaar indenken dat ze dat al eerder doen (/mogelijk is er daadwerkelijk een overstap datum gecommuniceerd?). Ik zou er in ieder geval gewoon echt van uit gaan dat het oude modem gedeactiveerd is (/serienummer niet meer gekoppeld is aan een abo en daardoor geen configuratie meer ontvangt).
Ik lijk het momenteel wel voor elkaar te krijgen om met mijn Pixel telefoon Ziggo Go te casten naar mijn Shield. Mijn eigen ziggo lijn is ook nog niet actief want er zit gewoon nul signaal op de coax.Wouter schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:22:
[...]
Nouja, het is ook een andere use case.
De Android TV app werkt alleen vanaf een Ziggo verbinding. Dus je kunt er in principe alleen thuis gebruik van maken.
Wat je nu dus niet kunt doen is buitenshuis naar een televisie casten. Bijvoorbeeld op vakantie in een hotel of als je bij iemand op bezoek bent.
Ik ben nu bijvoorbeeld bij m'n vriendin, die al weken wacht op een 'vastgelopen order' bij Ziggo. Ze heeft een 50 GB Vodafone bundel gekregen ter overbrugging. Als Ziggo Go nou had gewerkt via Chromecast, dan had ik het via mijn abonnement naar haar TV kunnen casten. Maar helaas gaat dat nu dus ook niet, want ook hier buffert hij elke 5 seconden (en de mobiele verbinding is meer dan voldoende; 200 Mbit). Idem bij m'n ouders. Getest op 4 verschillende chromecasts op 3 adressen. Dat ligt dus echt aan Ziggo. Ze geven het ook toe op hun community.
Ik blijf het enorm knullig vinden. De app biedt de mogelijkheid om te casten, dan moet het ook gewoon werken vind ik. Maarja dat zal wel weer een onredelijke verwachting zijn.
Edit: screencasten werkt overigens niet, wel geluid maar geen beeld. Misschien werkt een USB-c -> HDMI dongle, al kan het zijn dat Ziggo go de "flag_secure" gebruikt of iets dergelijks om te verhinderen dat beelden zichtbaar zijn op "onveilige schermen" (die flag valt overigens wel te omzeilen met bijv. root). Wanneer ik weer achter mijn pc zit zal ik het eens testen met ADB/scrcpy. Misschien dat het ook wel werkt net een telefoon met een android versie <12, mits ziggo go daar nog op werkt, die ondersteunde "flag_secure" nog niet geloof ik.
Vermoedelijk is mijn lijn überhaupt niet aangesloten in de buurt kast, dat heb ik jaren geleden eerder al eens meegemaakt. Helaas moet ik dus anderhalve week wachten op een monteur. Achja, ik kwam er ook achter dat de wand doos blijkbaar ook te oud is inmiddels en door ziggo vervangen moet worden.
Ik vind het wel frappant dat Ziggo dus blijkbaar niet bijhoud welke adressen zijn aangesloten en welke niet. Of ze geven er gewoon geen zak om en kijken wel wanneer er een klant vragen gaat stellen.
Mijn eerste indruk is in ieder geval vrij matig, de eerste klantenservice medewerker die ik sprak had een compleet gebrek aan empathie en was bovendien praktisch onverstaanbaar. Prima wanneer die mensen van thuis uit werken maar regel dan wel goede apparatuur zodat zodat ze verstaanbaar zijn. Op mijn vraag of mijn huidige verbinding via mijn oude provider (Odido) tot die tijd online blijft of dat ze voor de tussentijd een andere oplossing hebben ging ze niet eens in.
Het is dat mijn ziggo abbonement vrij goedkoop is voor de eerste twaalf maanden maar ik denk dat ik goed naar glasvezel aanbiedingen ga kijken wanneer die tijd bijna voorbij is.
Ik neem overigens aan dat er geen manier is om TV te kijken op een vergelijkbare qualiteit als de next mini via mijn nvidia Shield? Ik ben echt niet van plan daar nog een apart apparaat voor te gaan gebruiken. Nu kijk ik nauwelijks reguliere TV dus desnoods red ik mij wel met de Ziggo Go TV app.
[ Voor 8% gewijzigd door Aapenootjes op 06-01-2024 22:18 ]
Zojuist het modem omgewisseld en het werkt zowaar. Hopen dat ik het nu weer 10 jaar niet hoef aan te raken.RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:46:
[...]
Hoe denk je dat het abonnement gekoppeld is?
Want dat is dus op basis van het serienummer van het modem. Nu weet ik niet hoe zo'n overstap van consument naar zakelijk precies gaat. Maar als je uberhaupt al een nieuw modem krijgt moet je dat installeren (binnen 14 dagen?) omdat anders het oude modem gedeactiveerd wordt. En als het de opzegging van het consumenten abo is en het zakelijke abo op hetzelfde moment ingaat kan ik mij zomaar indenken dat ze dat al eerder doen (/mogelijk is er daadwerkelijk een overstap datum gecommuniceerd?). Ik zou er in ieder geval gewoon echt van uit gaan dat het oude modem gedeactiveerd is (/serienummer niet meer gekoppeld is aan een abo en daardoor geen configuratie meer ontvangt).
Dat ligt er aan of je een nieuw modem krijgtMalt007 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:42:
[...]
Zojuist het modem omgewisseld en het werkt zowaar. Hopen dat ik het nu weer 10 jaar niet hoef aan te raken.
En als je daadwerkelijk een 10 jaar oud modem had dan zullen je buren mogelijk ook dankbaar zijn voor de upgrade. Een mogelijke stoorzender minder en doordat jij nu een DOCSIS 3.1 modem zal hebben zal de "druk" op de DOCSIS 3.0 kanalen ook wat afnemen.
Sterker nog, op de doos van het nieuwe modem zit zelfs een heule grote sticker "SLUIT HET MODEM BINNEN 14 DAGEN AAN, WANT ANDERS WERKT JE INTERNET NIET MEER". Niet precies zoals bovenstaande, maar wel met dezelfde strekking.RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:46:
[...]
Maar als je uberhaupt al een nieuw modem krijgt moet je dat installeren (binnen 14 dagen?) omdat anders het oude modem gedeactiveerd wordt.
Hoe werkt dat? Bij Ziggo zelf zie ik alleen dat je een SIM kunt aanvragen voor in laptop / ..., en evt daar bovenop een 4G wifirouter. Niks over een 4G backup in het modem. Maar ook niks over "voorwaarden" / "specificaties". Kun je met die SIM dan gratis, onbeperkt, internetten? Of zitten er limieten op? Of is het uberhaupt betaald (X bedrag per Y MB)?jongetje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:06:
Als je van consumenten naar zakelijk gaat is dat zeker een modemwissel omdat je bij zakelijk back-up 4G hebt in het modem. Eigenlijk ben je dan zelfs een nieuwe klant.
Dit klopt niet. Je krijgt bij een zakelijk abonnement gewoon een Sagemcom, niets anders dan bij een particulier abonnement.jongetje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:06:
Als je van consumenten naar zakelijk gaat is dat zeker een modemwissel omdat je bij zakelijk back-up 4G hebt in het modem. Eigenlijk ben je dan zelfs een nieuwe klant.
Ja je krijgt een 4G backup SIM, maar je bent zelf aangewezen over hoe je deze toepast, Ziggo levert daar niet de benodigde apparatuur voor bij je abonnement.
Ik ben zelf namelijk zakelijke klant en ik heb zelf een setup moeten maken in mijn netwerk om een failover naar 4G te bewerkstelligen.
Je krijgt een Vodafone SIM, je hebt hier feitelijk onbeperkt data op, maar het is niet de bedoeling dat je hem overal mee naar toe neemt, het is echt als backup als je vaste Ziggo verbinding er uit ligt.RobertMe schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:56:
[...]
Hoe werkt dat? Bij Ziggo zelf zie ik alleen dat je een SIM kunt aanvragen voor in laptop / ..., en evt daar bovenop een 4G wifirouter. Niks over een 4G backup in het modem. Maar ook niks over "voorwaarden" / "specificaties". Kun je met die SIM dan gratis, onbeperkt, internetten? Of zitten er limieten op? Of is het uberhaupt betaald (X bedrag per Y MB)?
Je kunt hem in een 4G router of 4G USB stick doen.
[ Voor 34% gewijzigd door Jeffrey87 op 07-01-2024 10:48 ]
Als ik op zakelijk website kijk zie ik dat zakelijke klanten ook het sagemcom modem krijgen, oftewel het nieuwe ‘zwarte’ connectbox. Voor zover ik weet hebben die geen sim sleuf, of ze moeten verschillend zijn voor zakelijk en particulier maar verwacht het niet.RobertMe schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:56:
[...]
Hoe werkt dat? Bij Ziggo zelf zie ik alleen dat je een SIM kunt aanvragen voor in laptop / ..., en evt daar bovenop een 4G wifirouter. Niks over een 4G backup in het modem. Maar ook niks over "voorwaarden" / "specificaties". Kun je met die SIM dan gratis, onbeperkt, internetten? Of zitten er limieten op? Of is het uberhaupt betaald (X bedrag per Y MB)?
Exact, ik zag dus ook een plaatje staan van wat de Sagemcom leek. Dat die 4G zou hebben (en ongebruikt zou zijn bij particuliere klanten) leek mij dan ook al sterk.SirMemeAlot schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:41:
[...]
Als ik op zakelijk website kijk zie ik dat zakelijke klanten ook het sagemcom modem krijgen, oftewel het nieuwe ‘zwarte’ connectbox. Voor zover ik weet hebben die geen sim sleuf, of ze moeten verschillend zijn voor zakelijk en particulier maar verwacht het niet.
Maar @Jeffrey87 geeft al opheldering. Je krijgt dus alleen een SIM (met onbeperkt data maar wel een soort van fair use policy tegen misbruik buiten de deur of mogelijk "als het niet nodig is" (op locatie de SIM 24/7 gebruiken terwijl de coax lijn gewoon werkt)).
Nu eens puzzelen of zoiets toe te passen zou kunnen zijn op een EdgeRouter 4 (met een USB stickje, waar ik nog niet aan gedacht had).
Ik denk dat je die sim expliciet moet vragen, heb ‘m nooit gekregen. Ook niet om gevraagd overigens.RobertMe schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:54:
[...]
Exact, ik zag dus ook een plaatje staan van wat de Sagemcom leek. Dat die 4G zou hebben (en ongebruikt zou zijn bij particuliere klanten) leek mij dan ook al sterk.
Maar @Jeffrey87 geeft al opheldering. Je krijgt dus alleen een SIM (met onbeperkt data maar wel een soort van fair use policy tegen misbruik buiten de deur of mogelijk "als het niet nodig is" (op locatie de SIM 24/7 gebruiken terwijl de coax lijn gewoon werkt)).
Nu eens puzzelen of zoiets toe te passen zou kunnen zijn op een EdgeRouter 4 (met een USB stickje, waar ik nog niet aan gedacht had).
Zo ver was mij duidelijkYorro schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:03:
[...]
Ik denk dat je die sim expliciet moet vragen, heb ‘m nooit gekregen. Ook niet om gevraagd overigens.
Maar voor daadwerkelijk zakelijk gebruik, in horeca, kan het natuurlijk wel interessant zijn om uit te zoeken en aan te vragen (v.w.b. pinautomaat en zo).
Hier ook van KPN>Ziggo maar de stream is maar de helft van KPN, als je KPN glasvezel gebruikt dan zit je rond de 12-15 Mbit/s. Nu op de Next zit ik hier op een stream van ± 5,5Mbit (NPO)Edje040 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:14:
[...]
Ik ben ook overgestapt van KPN naar Ziggo. Beeld op de Mini Next is hier minimaal van dezelfde kwaliteit als bij KPN. Wellicht even spelen met de instellingen van de Mini Next en /of de tv?
/f/image/vOpSGW9VrTVzfoVA89IX0L2r.png?f=fotoalbum_large)
Edit: ik weet niet of KPN en Ziggo van dezelfde compressietechniek gebruik maken, als die twee verschillen van elkaar dan gaat deze vergelijking natuurlijk niet op.
[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Freeze op 07-01-2024 15:08 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie