Nou, de Ziggo perikelen blijven zich hier opstapelen.
Na 3+ weken was de "vastgelopen order" van m'n vriendin eindelijk opgelost en werd het abonnement geactiveerd.
Helaas nog steeds geen verbinding. Nog steeds een rood knipperend lampje.
Contact met de helpdesk... ze zouden een monteur sturen.
Nou, de monteur was er vandaag. En nu wordt het helemaal leuk:
- M'n vriendin huurt een appartement op de 2e verdieping van een appartementencomplex. Ieder appartement heeft op de begane grond een eigen meterkast met een eigen groene coaxkabel met aansluitpunt. Vanuit dat aansluitpunt gaat een coaxkabel naar boven.
- Al voor de monteur er was, bleek het modem op de aansluiting op de begane grond wél te werken, maar boven dus niet. Dit was met Ziggo gecommuniceerd voordat de monteur kwam, maar volgens Ziggo dragen zij ook zorg voor de aansluiting tot in het appartement, dus dat was geen probleem verder.
- Met die informatie ga je het probleem dus zoeken in de kabel en aansluitingen tussen beneden en boven. Hier is de monteur een uur mee bezig geweest. Zonder resultaat. Er bleek totaal geen signaal op de kabel boven te staan. Monteur en ik konden niet bedenken waarom.
- Uiteindelijk is de monteur toch voor de zekerheid in de wijkcentrale gaan kijken. Daar was het appartement van mijn vriendin niet aangesloten. Na aansluiten van deze kabel werkt het modem plotseling in het appartement zelf.
- Wat blijkt nu: de coax is twee keer gekruisd. De aansluiting voor dit appartement in de wijkcentrale gaat niet naar de meterkast op de begane grond en de coax in de meterkast op de begane grond gaat niet naar het appartement. De aansluiting in de wijkcentrale gaat echter wél naar het appartement. Hoe verzin je het...
Maargoed, Ziggo stuurt nu een rekening van 90 euro, voor 1,5 uur arbeid (hij is hier een uur geweest), die ze weigeren te laten schieten. De monteur heeft enkel in zijn verslag gezet dat hij heel lang bezig is geweest door de manier waarop het hier allemaal is aangesloten, maar heeft gemakshalve niet vermeld dat de aansluiting in de wijkcentrale daadwerkelijk niet in orde was.
Hoe ik het zie: Ja de monteur is inderdaad veel langer bezig geweest dan normaal door de krankzinnige manier waarop een of andere kluns dit ooit heeft aangelegd. Maar uiteindelijk lag de oorzaak van het probleem in de wijkcentale. Als Ziggo gewoon eens vanaf het begin een werkende verbinding had opgeleverd, dan had er nooit een monteur hoeven komen en hadden we nu geen flinke extra kosten gehad.
Hoe Ziggo het ziet: Ja jammer joh, de monteur schrijft dit en we gaan het hem ook niet vragen, want we hebben geen contact met monteurs.
Ohja... en wat ik me dan ook afvraag: Ik was in de veronderstelling dat een lijn geactiveerd moest zijn wil een modem erop werken. Maar blijkbaar kun je het modem dus op een willekeurige groene kabel aansluiten en het werkt. Wat duurde er dan in godsnaam meer dan 3 weken om te activeren toen de order was vastgelopen.... en waarom worden er zovaak kabels uit wijkcentrales getrokken en niet opnieuw aangesloten (bij m'n ouders ook al) en wáárom kunnen ze dat niet op afstand zien. Zoveel vragen. Zo weinig antwoorden. Ziggo. (suggestie voor nieuwe slogan).
[
Voor 8% gewijzigd door
Wouter op 10-01-2024 18:17
]