Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Mr. Freeze schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:00:
[...]

Hier ook van KPN>Ziggo maar de stream is maar de helft van KPN, als je KPN glasvezel gebruikt dan zit je rond de 12-15 Mbit/s. Nu op de Next zit ik hier op een stream van ± 5,5Mbit (NPO)

[Afbeelding]

Edit: ik weet niet of KPN en Ziggo van dezelfde compressietechniek gebruik maken, als die twee verschillen van elkaar dan gaat deze vergelijking natuurlijk niet op.
Ik zit nu FA cup te kijken op kanaal 14 en zit daarbij gemiddeld op 15 mbps. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwJFJIMFywjk22Laa68gSzRkfxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KE9NeqSmJv3KNDpzzl7ni1Sp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Edje040 op 07-01-2024 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17
[...]

Hier ook van KPN>Ziggo maar de stream is maar de helft van KPN, als je KPN glasvezel gebruikt dan zit je rond de 12-15 Mbit/s. Nu op de Next zit ik hier op een stream van ± 5,5Mbit (NPO)

[Afbeelding]

Edit: ik weet niet of KPN en Ziggo van dezelfde compressietechniek gebruik maken, als die twee verschillen van elkaar dan gaat deze vergelijking natuurlijk niet op.
Info hier: https://breedbeeldweetjes...itrates-bij-kpn-en-ziggo/
Ziggo:
Maximaal 2 TV boxen die opnemen maken/kijken ondersteunt en begin gemist/tot een week terugkijken. De Next (en Next mini) v.a. TV standaard. Dit alles niet met basispakket TV Start.
HD: 1080i, 12 Mb/s: NPO 1,2,3, RTL-zenders, Talpa-zenders, Ziggo TV 13, Ziggo Sport 14
overig: 9 Mb/s Variabel (6 – 12) VBR
Met de Next en Next Mini Ziggo Sport 14 4k (indien er 4k aanbod is) en Love Nature 4k; ook ESPN UHD mogelijk i.c.m. abonnement op ESPN zenderpakket.
De app en Ziggogo is 720p.
SD: 4,5 Mb/s; 576i
O.a. bron . bron2 .
DVB-C = HD in MPEG4 H.264, 1080i en SD in MPEG2 576i en 4k in MPEG4 HEVC (H.265).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De "nieuwe" 1080p streams van Ziggo Go TV waren meen ik HEVC / h.265? Lijkt mij dan sterk dat ze voor de Next (Mini), met hardware die ze dan ook nog eens in eigen beheer hebben (en dus weten welke codecs werken) ineens een oudere codec (in de vorm van h.264) zouden gebruiken.

Maar wat volgens mij het geval was is dat KPN met dat nieuwe TV platform de uitzending 1-op-1 doet doorzenden? Dus bv de NPO of RTL sturen een video feed naar KPN, Ziggo etc en KPN stuurt deze rechtstreeks naar de klanten, terwijl, bv, Ziggo deze doet transcoden. Dat zal sowieso iets van kwaliteitsverlies opleveren (vraag is of dat zichtbaar is), wat ook weer afhankelijk is van het type beeld en de transcoding pipeline. Want transcoding gebruikt vaker een vaste preset v.w.b. de pipeline instellingen, maar due vaste preset zal niet altijd passen bij de type beelden (het 8 uur journaal is totaal ander beeld (redelijk rustig etc in een studio) dan bv een voetbalwedstrijd (panning shots, veel beweging).

Daardoor ook dat live transcoding op een videokaart wordt gedaan, die kan dat redelijk efficiënt, maar dat is dan wel met een vaste pipeline / preset. Terwijl transcoden van een video (bestand) op de CPU wordt gedaan en een beter resultaat, in zowel kwaliteit als bestandsgrootte, oplevert. Doordat software encoding wel met meerdere presets / een afwijkende pipeline kan werken en dus ook vooraf een analyse van de video doet om de beste configuratie / pipeline op te stellen. Terwijl met een videokaart je ook bij "achteraf" transcoden (van een bestand) altijd met die vaste pipeline werkt die geen rekening houd met het type beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:09

Mr. Freeze

¡GO!

Edje040 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:21:
[...]

Ik zit nu FA cup te kijken op kanaal 14 en zit daarbij gemiddeld op 15 mbps [Afbeelding]
Hier ook, maar volgens mij is kanaal 14 in 4K?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Mr. Freeze schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:25:
[...]

Hier ook, maar volgens mij is kanaal 14 in 4K?
Dat zou best eens kunnen ja. Overigens staar ik me niet blind op bandbreedte. Dat was bij online.nl ook best veel maar het beeld was gewoon ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Edje040 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:14:
[...]

Ik ben ook overgestapt van KPN naar Ziggo. Beeld op de Mini Next is hier minimaal van dezelfde kwaliteit als bij KPN. Wellicht even spelen met de instellingen van de Mini Next en /of de tv?
Welke grote aanpassingen kan je in de next mini doen met instellingen voor beeld behalve resolutie aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:56:
[...]

Hoe werkt dat? Bij Ziggo zelf zie ik alleen dat je een SIM kunt aanvragen voor in laptop / ..., en evt daar bovenop een 4G wifirouter. Niks over een 4G backup in het modem.
Dan is dat verandert afgelopen tijd. 2 jaar geleden was het iig een 4g backup in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:55:
[...]

Dan is dat verandert afgelopen tijd. 2 jaar geleden was het iig een 4g backup in het modem.
En welk modem was dat dan wel? Ik heb nooit een Ziggo modem/router gezien met een 4G mogelijkheid.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:00:
[...]

En welk modem was dat dan wel? Ik heb nooit een Ziggo modem/router gezien met een 4G mogelijkheid.
Dat waren zakelijke modems, weet het type niet. Ik heb er via mijn toenmalige werk meer dan 100 weggezet.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 07-01-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
dutchnltweaker schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:25:
[...]

Welke grote aanpassingen kan je in de next mini doen met instellingen voor beeld behalve resolutie aanpassen?
In de Next Mini kun je wat spelen met de instellingen van de refreshrate. Als je die op 'uit' zet dan staat hij vast op 50Hz. Als de tv een veelvoud van dat is (bijvoorbeeld 100 hz) dan is dat de beste instelling (bij mij althans). Vrijwel alle beeldverbeteraars staan bij mij uit. Scherpte op 1 (van 10).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:03:
[...]

Dat waren zakelijke modems, weet het type niet. Ik heb er via mijn toenmalige werk meer dan 100 weggezet.
https://www.ziggo.nl/zakelijk/xtra/wifibackup

4g modem/module
https://randapparatuur.zi...kupzakelijk/details/38165

[ Voor 13% gewijzigd door PatRamon op 07-01-2024 20:04 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Aapenootjes schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:02:
[...]

Ik neem overigens aan dat er geen manier is om TV te kijken op een vergelijkbare qualiteit als de next mini via mijn nvidia Shield? Ik ben echt niet van plan daar nog een apart apparaat voor te gaan gebruiken. Nu kijk ik nauwelijks reguliere TV dus desnoods red ik mij wel met de Ziggo Go TV app.
Al geprobeerd via een browser op je Shield?
Vergeet ook niet om compensatie aan te vragen, dat kan vanaf het moment dat alles weer werkt, kun je gewoon via de chat in de app doen.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Only schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:55:
[...]

Al geprobeerd via een browser op je Shield?
Vergeet ook niet om compensatie aan te vragen, dat kan vanaf het moment dat alles weer werkt, kun je gewoon via de chat in de app doen.
Ik ga er eens mee testen zo snel ik überhaupt verbinding heb. En ik zal voor de grap de next mini er eens naast zetten om te kijken of ik überhaupt verschil zie tussen mijn Shield met de Ziggo go tv app of een andere oplossing en de next mini.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Roetzen schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:31:
[...]

Ik zie twee mogelijkheden waarom het toch werkt.

1) Ondanks dat ie niet voor de Europese markt is en daarvoor niet gecertificeerd, doet ie toch stiekem ook EuroDOCSIS 3.0.

2) Het Ziggo netwerk kan inderdaad werken met DOCSIS 3.1 only modems.

In dat laatste geval zal het ook voor Ziggo een leuke test zijn.

Maar zit er echt geen interface op waar je signaalwaardes kunt zien en zo? Dat zou ik toch wel vreemd vinden. Mijn eerste modem, een Motorola Surfboard was ook alleen maar modem, maar die kon je wel op 192.168.100.1 aanspreken om het één en ander te zien.
Aangepast -

Na wat babbelen op het Ziggo forum en hier bleek dat ik er naast zat en een niet compatible modem wou importen, gebruiken en adviseren.

[ Voor 27% gewijzigd door Chris.nl op 10-01-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:19:
[...]

Na wat babbelen op het Ziggo forum en googelen op de firmware versie, blijkt dat toevallig een 2e hands model van een provider uit de UK te pakken heb. Die zou EuroDocsis firmware moeten draaien. Ook de klantenservice ziet geen enkel probleem, voor zover ze dat kunnen zien.
Tja.. "zou"... Mijn ervaringen met "zou" zijn dat "zou" niet altijd "is" is.

Ik heb die discussie ook gevolgd en ik zie bevestiging van mijn eerdere conclusie dat die Arris S33 voor wat betreft het DOCIS 3.0 deel GEEN Eurodocsis ondersteunt. Het feit dat dat ding vastloopt met het web interface zou je toch aan het denken moeten zetten. Het is mooi dat de klantenservice geen problemen ziet, maar ik ben toch geneigd de kant van @ceasar te kiezen. IMNSHO zijn er best potentiële problemen. Ik zou wel een een spectrum willen zien van wat dat ding op de upload kanalen doet...
De Arris S33 tweedehands vanuit de UK kopen, kan dus goed uitpakken imo.
Hmmm... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
Roetzen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:58:
[...]

Ik heb die discussie ook gevolgd en ik zie bevestiging van mijn eerdere conclusie dat die Arris S33 voor wat betreft het DOCIS 3.0 deel GEEN Eurodocsis ondersteunt. Het feit dat dat ding vastloopt met het web interface zou je toch aan het denken moeten zetten. Het is mooi dat de klantenservice geen problemen ziet, maar ik ben toch geneigd de kant van @ceasar te kiezen. IMNSHO zijn er best potentiële problemen. Ik zou wel een een spectrum willen zien van wat dat ding op de upload kanalen doet...

[...]

Bedenk wel dat er een verschil is tussen Docsis en EuroDocsis.

In de downstream werkt Eurodocsis met 8mhz brede kanalen, waar Docsis met 6mhz brede kanalen werkt.

Kans is dus groot dat 't hier niet gaat werken.

Verkeerde persoon gequoot, sorry @Roetzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Roetzen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:58:
[...]

[...]

Tja, Ceasar blijft volharden in z'n standpunten.

Wellicht heeft ie gelijk, ik zou medeTweakers niet op kosten willen jagen voor iets wat niet werkt natuurlijk. M'n track trace van de arris loopt toch echt vanuit de UK. (Wat niet wegneemt dat vanuit de UK een US model verstuurd kan worden)

Blijft dan toch bijzonder dat ik een werkend modem heb, en dat zelfs de klantenservice me er een goed vertrouwen bij heeft gegeven.

Voor zover ik weet ben ik eerlijk geweest en met de beste bedoelingen mijn ervaring gedeeld. - knip -

-edit-

Zie

[ Voor 26% gewijzigd door Chris.nl op 10-01-2024 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:34:
[...]

Tja, Ceasar blijft volharden in z'n standpunten.

Wellicht heeft ie gelijk,
Vervang "wellicht" maar door "met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid".
ik zou medeTweakers niet op kosten willen jagen voor iets wat niet werkt natuurlijk. M'n track trace van de arris loopt toch echt vanuit de UK. (Wat niet wegneemt dat vanuit de UK een US model verstuurd kan worden)
Komaan, je grijpt naar strohalem en redeneert tegen de feiten in. Het is nu toch duidelijk dat dat laatste precies is wat er gebeurt is. Arris maakt niet eens een Eurodocsis compatibele versie van de S33. Dat ding doet geen Eurodocsis 3.0. Ook niet stiekem.
Blijft dan toch bijzonder dat ik een werkend modem heb, en dat zelfs de klantenservice me er een goed vertrouwen bij heeft gegeven.
Inderdaad opmerkelijk, maar met meer dan een halve eeuw ervaring met het ultieme gedeelde medium, de aether, kan ik je verzekeren dat "werkend" geenszins inhoudt dat het ook vrij is van storingen voor anderen. Zeker als je iets gebruikt in een omgeving waarvoor het niet is ontworpen is de kans op storingen extra groot. Dat wil niet zeggen dat het per sé storingen zal geven, maar de kans is wel aanwezig.

Dat er nog geen storingen ontdekt zijn zegt ook niet alles. Stoorbronnen opsporen is niet zo makkelijk als het klinkt.
Voor zover ik weet ben ik eerlijk geweest en met de beste bedoelingen mijn ervaring gedeeld. Ik blijf vooralsnog bij m'n Arris gebruik en zal het laten weten als m'n ervaring minder dan ideaal wordt.
Ik twijfel niet aan je goede en eerlijke bedoelingen, maar ik denk dat je het potentiële probleem onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Ik heb deze week Ziggo mogen ontvangen. Hiervoor had ik Youfone. Bevalt tot nu toe prima alleen krijg ik bepaalde slimme LSC lampen niet meer verbonden. Het valt op dat het de lampen zijn die ik het langste in bezit heb (ongeveer een jaar of 4). De nieuwere verbinden zonder enig issue. Ik heb 5ghz al eens uitgezet, maar dat had geen resultaat.

Meer mensen met hetzelfde issue? Kan een wifi 6 issue zijn voor die oudere lampen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Steefmeister schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:28:
Ik heb deze week Ziggo mogen ontvangen. Hiervoor had ik Youfone. Bevalt tot nu toe prima alleen krijg ik bepaalde slimme LSC lampen niet meer verbonden. Het valt op dat het de lampen zijn die ik het langste in bezit heb (ongeveer een jaar of 4). De nieuwere verbinden zonder enig issue. Ik heb 5ghz al eens uitgezet, maar dat had geen resultaat.

Meer mensen met hetzelfde issue? Kan een wifi 6 issue zijn voor die oudere lampen ?
5ghz uitgezet? Als ik hier kijk: https://www.action.com/nl...limme-multicolor-ledlamp/ draaien die op het 2,4Ghz frequentie. Alleen als iets op de zelfde frequentie zit kan dat een stoorzender zijn. Dus je moet de stoorzender daar zoeken. Wifi 6 als techniek denk ik niet, in alle waarschijnlijk zal het de 2,4Ghz frequentie zijn. Gebruik je een eigen router of die standaard van ziggo (modem)? Indien dat laatste, kan je kijken hoe je je kanaal kan wijzigen of van je lampen (indien dat kan).

[ Voor 17% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-01-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
dutchnltweaker schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:40:
[...]

5ghz uitgezet? Als ik hier kijk: https://www.action.com/nl...limme-multicolor-ledlamp/ draaien die op het 2,4Ghz frequentie. Alleen als iets op de zelfde frequentie zit kan dat een stoorzender zijn. Dus je moet de stoorzender daar zoeken. Wifi 6 als techniek denk ik niet, in alle waarschijnlijk zal het de 2,4Ghz frequentie zijn. Gebruik je een eigen router of die standaard van ziggo (modem)? Indien dat laatste, kan je kijken hoe je je kanaal kan wijzigen of van je lampen (indien dat kan).
5ghz had ik al eens uitgezet. Ik gebruik het smart wifi modem van ziggo (model staat bij 'Wat krijg ik precies' https://www.ziggo.nl/internet). Kanalen staan nu op optimalisatie. Dat kan ik nog wel eens vastzetten op één vast om te kijken of dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040

Ik heb hier ook wat spul van LSC. Lampen en spotjes verbinden prima maar een slimme stekker werkt ook niet echt. Toen ik de beveiliging van WPA2/WPA3 naar WPA2 CCMP zette lukte het wel. Dat gaf echter weer problemen met een van de Google Nest Hubs hier in huis (werken niet op WPA2 Enterprise). Dus maar weer terug naar WPA2 + WPA3 (wat ook veliger is). Dan toch maar investeren in een modernere slimme stekker..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@Roetzen je hebt gelijk. Ik wou te graag, en greep strohalmen om mijn wens een feit te maken. De Arris voldoet niet aan de specificaties dus is geen goed modem Zal zo m'n postgeschiedenjs van de laatste week deels aanpassen met verklaring dat het niet compatible is.

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 10-01-2024 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nou, de Ziggo perikelen blijven zich hier opstapelen.

Na 3+ weken was de "vastgelopen order" van m'n vriendin eindelijk opgelost en werd het abonnement geactiveerd.

Helaas nog steeds geen verbinding. Nog steeds een rood knipperend lampje.

Contact met de helpdesk... ze zouden een monteur sturen.
Nou, de monteur was er vandaag. En nu wordt het helemaal leuk:
  • M'n vriendin huurt een appartement op de 2e verdieping van een appartementencomplex. Ieder appartement heeft op de begane grond een eigen meterkast met een eigen groene coaxkabel met aansluitpunt. Vanuit dat aansluitpunt gaat een coaxkabel naar boven.
  • Al voor de monteur er was, bleek het modem op de aansluiting op de begane grond wél te werken, maar boven dus niet. Dit was met Ziggo gecommuniceerd voordat de monteur kwam, maar volgens Ziggo dragen zij ook zorg voor de aansluiting tot in het appartement, dus dat was geen probleem verder.
  • Met die informatie ga je het probleem dus zoeken in de kabel en aansluitingen tussen beneden en boven. Hier is de monteur een uur mee bezig geweest. Zonder resultaat. Er bleek totaal geen signaal op de kabel boven te staan. Monteur en ik konden niet bedenken waarom.
  • Uiteindelijk is de monteur toch voor de zekerheid in de wijkcentrale gaan kijken. Daar was het appartement van mijn vriendin niet aangesloten. Na aansluiten van deze kabel werkt het modem plotseling in het appartement zelf.
  • Wat blijkt nu: de coax is twee keer gekruisd. De aansluiting voor dit appartement in de wijkcentrale gaat niet naar de meterkast op de begane grond en de coax in de meterkast op de begane grond gaat niet naar het appartement. De aansluiting in de wijkcentrale gaat echter wél naar het appartement. Hoe verzin je het...
Maargoed, Ziggo stuurt nu een rekening van 90 euro, voor 1,5 uur arbeid (hij is hier een uur geweest), die ze weigeren te laten schieten. De monteur heeft enkel in zijn verslag gezet dat hij heel lang bezig is geweest door de manier waarop het hier allemaal is aangesloten, maar heeft gemakshalve niet vermeld dat de aansluiting in de wijkcentrale daadwerkelijk niet in orde was.

Hoe ik het zie: Ja de monteur is inderdaad veel langer bezig geweest dan normaal door de krankzinnige manier waarop een of andere kluns dit ooit heeft aangelegd. Maar uiteindelijk lag de oorzaak van het probleem in de wijkcentale. Als Ziggo gewoon eens vanaf het begin een werkende verbinding had opgeleverd, dan had er nooit een monteur hoeven komen en hadden we nu geen flinke extra kosten gehad.

Hoe Ziggo het ziet: Ja jammer joh, de monteur schrijft dit en we gaan het hem ook niet vragen, want we hebben geen contact met monteurs.

Ohja... en wat ik me dan ook afvraag: Ik was in de veronderstelling dat een lijn geactiveerd moest zijn wil een modem erop werken. Maar blijkbaar kun je het modem dus op een willekeurige groene kabel aansluiten en het werkt. Wat duurde er dan in godsnaam meer dan 3 weken om te activeren toen de order was vastgelopen.... en waarom worden er zovaak kabels uit wijkcentrales getrokken en niet opnieuw aangesloten (bij m'n ouders ook al) en wáárom kunnen ze dat niet op afstand zien. Zoveel vragen. Zo weinig antwoorden. Ziggo. (suggestie voor nieuwe slogan).

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter op 10-01-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:34

Videopac

Rommelt wat aan.

2,4 GHz op 20Mhz bandbreedte zetten?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Wouter schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:24:

Na 3+ weken was de "vastgelopen order" van m'n vriendin eindelijk opgelost en werd het abonnement geactiveerd.

• M'n vriendin huurt een appartement op de 2e verdieping van een appartementencomplex. Ieder appartement heeft op de begane grond een eigen meterkast met een eigen groene coaxkabel met aansluitpunt. Vanuit dat aansluitpunt gaat een coaxkabel naar boven.
  • Al voor de monteur er was, bleek het modem op de aansluiting op de begane grond wél te werken, maar boven dus niet. Dit was met Ziggo gecommuniceerd voordat de monteur kwam, maar volgens Ziggo dragen zij ook zorg voor de aansluiting tot in het appartement, dus dat was geen probleem verder.
  • Met die informatie ga je het probleem dus zoeken in de kabel en aansluitingen tussen beneden en boven. Hier is de monteur een uur mee bezig geweest. Zonder resultaat. Er bleek totaal geen signaal op de kabel boven te staan. Monteur en ik konden niet bedenken waarom.
  • Uiteindelijk is de monteur toch voor de zekerheid in de wijkcentrale gaan kijken. Daar was het appartement van mijn vriendin niet aangesloten. Na aansluiten van deze kabel werkt het modem plotseling in het appartement zelf.
  • Wat blijkt nu: de coax is twee keer gekruisd. De aansluiting voor dit appartement in de wijkcentrale gaat niet naar de meterkast op de begane grond en de coax in de meterkast op de begane grond gaat niet naar het appartement. De aansluiting in de wijkcentrale gaat echter wél naar het appartement. Hoe verzin je het...
Maargoed, Ziggo stuurt nu een rekening van 90 euro, voor 1,5 uur arbeid (hij is hier een uur geweest), die ze weigeren te laten schieten. De monteur heeft enkel in zijn verslag gezet dat hij heel lang bezig is geweest door de manier waarop het hier allemaal is aangesloten, maar heeft gemakshalve niet vermeld dat de aansluiting in de wijkcentrale daadwerkelijk niet in orde was.

Hoe ik het zie: Ja de monteur is inderdaad veel langer bezig geweest dan normaal door de krankzinnige manier waarop een of andere kluns dit ooit heeft aangelegd. Maar uiteindelijk lag de oorzaak van het probleem in de wijkcentale. Als Ziggo gewoon eens vanaf het begin een werkende verbinding had opgeleverd, dan had er nooit een monteur hoeven komen en hadden we nu geen flinke extra kosten gehad.

Hoe Ziggo het ziet: Ja jammer joh, de monteur schrijft dit en we gaan het hem ook niet vragen, want we hebben geen contact met monteurs.

Ohja... en wat ik me dan ook afvraag: Ik was in de veronderstelling dat een lijn geactiveerd moest zijn wil een modem erop werken. Maar blijkbaar kun je het modem dus op een willekeurige groene kabel aansluiten en het werkt. Wat duurde er dan in godsnaam meer dan 3 weken om te activeren toen de order was vastgelopen.... en waarom worden er zovaak kabels uit wijkcentrales getrokken en niet opnieuw aangesloten (bij m'n ouders ook al) en wáárom kunnen ze dat niet op afstand zien. Zoveel vragen. Zo weinig antwoorden. Ziggo. (suggestie voor nieuwe slogan).
Heb je het al op de Ziggo Community gepost? Daar wil een moderator wel eens meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Edje040 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:36:
[...]

Heb je het al op de Ziggo Community gepost? Daar wil een moderator wel eens meedenken.
Nee, zou het wat uitmaken?

Ziggo zegt heel duidelijk: Oordeel van de monteur is definitief. Verslag is definitief. Vragen aan de monteur of er inderdaad een aansluiting in de wijkcentrale nodig was is onmogelijk. Einde verhaal.

Hele rare gang van zaken. Heb zelf jaren als consultant gewerkt. Als er een geschil was over een factuur of bestede uren werd mij daar echt wel naar gevraagd. Maar Ziggo doet dat niet. Ook is er blijkbaar geen handtekening nodig om te factureren wat ze maar willen. Daar kon ik bij mijn werkgever echt niet mee wegkomen.

Maargoed, ik heb er na 5 telefoontjes 50% vanaf gekregen. Vind ik nog steeds onredelijk, maar meer zit er blijkbaar echt niet in. Nu hopen dat de eigenaar van het appartement dat wil betalen. Het is voor hem immers ook waardevolle informatie dat zijn bekabeling niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wouter schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:24:

Ik zou hiervoor nogmaals een klacht neerleggen bij Ziggo eventueel via webcare. Als de kabel inderdaad direct vanuit de eindversterker naar het appartement loopt dan was de verbinding niet actief en zouden de kosten voor Ziggo moeten zijn. Het vastlopen van de order zou zomaar te maken kunnen hebben gehad met het administratieve probleem. Ik hoop dat de monteur de administratie heeft bijgewerkt zodat dit in de toekomst niet nog eens kan gebeuren. Dit soort vreemde constructies zie je vaker meestal veroorzaakt door splitsing of samenvoeging van panden. Wie de schuld hierin heeft is lastig te zeggen.
Niet elke willekeurig groene kabel maar ja inderdaad technisch kan je je modem meenemen naar de buren mits ze aangesloten zijn (dit is overigens geen geheim en een eigenschap van het feit dat we het nog steeds over een gedeeld medium hebben). Wat er 3 weken duurde kan je beter Ziggo vragen maar ik gok een administratief of technisch probleem wat de reguliere medewerker niet kon oplossen (lees: ticket indienen richting IT 1e, 2e lijn of expert team). Als een kabel gekruist is dan hoef je de vraag niet te stellen waarom hij niet aangesloten was. Dat spreekt dan voor zich. Je kan dat niet op afstand zien omdat het om een fysieke handmatige aansluiting gaat. Dat is onmogelijk op afstand te zien. Key is administratie.
Wouter schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:46:
[...]
Jazeker, maar dat advies hoeft niet opgevolgd te worden. Keus is aan jou (of vriendin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Jay-B schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:49:
Dit soort vreemde constructies zie je vaker meestal veroorzaakt door splitsing of samenvoeging van panden. Wie de schuld hierin heeft is lastig te zeggen.
Het is een vrij nieuw complex, woningen zijn nooit gescheiden. Hier heeft een aannemer een beetje zitten klooien lijkt het.

Denk dat ze erachter kwamen dat het gekruisd was vanaf de wijkcentrale en het toen hebben opgelost door het vanaf de meterkasten nog een keer te kruisen. Op zich werkt dat... als je het er duidelijk bij zet! Maar dom is het sowieso.
Als een kabel gekruist is dan hoef je de vraag niet te stellen waarom hij niet aangesloten was. Dat spreekt dan voor zich. Je kan dat niet op afstand zien omdat het om een fysieke aansluiting gaat. Dat is onmogelijk op afstand te zien. Key is administratie.
Nouja, twee keer gekruisd dus. Uiteindelijk gaat de aansluiting in de wijkcentrale voor haar appartement ook echt naar haar appartement. En Ziggo heeft hier eerder gewerkt. Sterker nog, ze had toen ze hier kwam wonen nog even televisie omdat er blijkbaar nog gewoon signaal op die kabel stond, maar dat is toen opeens verdwenen. Heeft iemand blijkbaar de stekker eruit getrokken en dat is niet geregistreerd.

En hoe onhandig is dat zeg. Ik had eigenlijk wel een systeem verwacht waarmee je op afstand kan zien welke aansluitingen actief zijn. Is dat in alle wijkcentrales nog zo?
Jazeker, maar dat advies hoeft niet opgevolgd te worden. Keus is aan jou (of vriendin).
Nouja het is niet dat ik het niet wil proberen; als het kans van slagen heeft wil ik dat zeker doen. Het is wel gewoon jammer dat het zo moet. Dat je blijkbaar andere kanalen nodig hebt om een geschil op te lossen. Dat is niet ideaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter op 10-01-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
[...]

Met enige regelmaat zeker wel. Moderatoren kunnen en mogen meer dan de KS (die vaak niet capabel is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ziggo zegt heel duidelijk: Oordeel van de monteur is definitief. Verslag is definitief. Vragen aan de monteur of er inderdaad een aansluiting in de wijkcentrale nodig was is onmogelijk. Einde verhaal.

Hele rare gang van zaken. Heb zelf jaren als consultant gewerkt. Als er een geschil was over een factuur of bestede uren werd mij daar echt wel naar gevraagd. Maar Ziggo doet dat niet. Ook is er blijkbaar geen handtekening nodig om te factureren wat ze maar willen. Daar kon ik bij mijn werkgever echt niet mee wegkomen.

Maargoed, ik heb er na 5 telefoontjes 50% vanaf gekregen. Vind ik nog steeds onredelijk, maar meer zit er blijkbaar echt niet in. Nu hopen dat de eigenaar van het appartement dat wil betalen. Het is voor hem immers ook waardevolle informatie dat zijn bekabeling niet klopt.
Je kan via de community nog een post maken dat je nog een nachtje over die 50% geslapen hebt, en het toch niet kan verkroppen dat jij de kosten draagt voor iets wat buitenshuis is opgelost. Denk dat je daar de meeste kans maakt om nog een deel terug te krijgen.

Ik vraag altijd aan monteurs: laat eens lezen wat je in je verslag hebt getikt om nog te versturen? Volgens mij moest ik zelfs tekenen bij Ziggo (of was dat KPN?). Als jij niets ondertekend hebt, dan sta je nog sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Edje040 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:47:
[...]
mogen meer dan de KS (die vaak niet capabel is).
Dat is echt een understatement. Heel frustrerende ervaring. Daarbij is ook 0 keer het inspreken van postcode en huisnummer goed gegaan: ze vragen het altijd opnieuw. 3 op de 4 keer gaat ook het doorverbinden mis, wordt er opgehangen en kun je weer opnieuw bellen. Ik ga bijna opzet vermoeden. Maar ik ga het morgen in de community posten. Benieuwd of daar iemand meeleest die überhaupt snapt wat ik ze probeer te vertellen.

Maargoed, nu er dan eindelijk internet is, lopen we meteen tegen nieuwe problemen aan. WiFi haalt bij de Next Mini tegen de 700 megabit, toch schakelt regelmatig de resolutie terug (ieder kwartier ofzo). Vanmiddag kwam ook nog een nichtje spelen op de Wii U en dan stort meteen het hele netwerk in de woonkamer in. Geen televisie meer en WiFi snelheid op mobiel zakt naar minder dan 1 megabit. Totaal reproduceerbaar ook. Wii U aan = geen TV en erbarmelijke WiFi. Wii U uit = TV werkt weer. Dat verdient wat meer onderzoek, maar ik ga me wel direct afvragen wat de kwaliteit van dat modem is. Als het netwerk zó storingsgevoelig is. En kan me ook niet herinneren dat ooit met coax gehad te hebben... dat je een apparaat aanzet en je TV signaal is weg. Maarja Ziggo zegt dat dit de toekomst is (of gewoon goedkoper voor ze). Dan mogen we dus op eigen kosten ook maar een UTP kabel gaan trekken om net zo'n stabiel televisiesignaal te hebben als in het verleden.

Ohja en dan wilde ik ook nog even Ziggo Safe online installeren. Maar dat ging niet. Pagina doet het niet. Lag aan Ziggo, is waarschijnlijk eind januari verholpen. Sjongejongejonge.

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter op 10-01-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Wouter schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:34:
[...]

Dat is echt een understatement. 3 op de 4 keer gaat ook het doorverbinden mis en kun je weer opnieuw bellen. Ik ga het morgen in de community posten. Benieuwd of daar iemand meeleest die überhaupt snapt wat ik ze probeer te vertellen.

Maargoed, nu er dan eindelijk internet is, lopen we meteen tegen nieuwe problemen aan. WiFi haalt bij de Next Mini tegen de 700 megabit, toch schakelt regelmatig de resolutie terug (ieder kwartier ofzo). Vanmiddag kwam ook nog een nichtje spelen op de Wii U en dan stort meteen het hele netwerk in de woonkamer in. Geen televisie meer en WiFi snelheid op mobiel zakt naar minder dan 1 megabit. Totaal reproduceerbaar ook. Wii U aan = geen TV en erbarmelijke WiFi. Wii U uit = TV werkt weer. Dat verdient wat meer onderzoek, maar ik ga me wel direct afvragen wat de kwaliteit van dat modem is. Als het netwerk zó storingsgevoelig is. En kan me ook niet herinneren dat ooit met coax gehad te hebben... dat je een apparaat aanzet en je TV signaal is weg. Maarja Ziggo zegt dat dit de toekomst is (of gewoon goedkoper voor ze). Dan mogen we dus op eigen kosten ook maar een UTP kabel gaan trekken om net zo'n stabiel televisiesignaal te hebben als in het verleden.

Ohja en dan wilde ik ook nog even Ziggo Safe online installeren. Maar dat ging niet. Pagina doet het niet. Lag aan Ziggo, is waarschijnlijk eind januari verholpen. Sjongejongejonge.
Lekker begin...

Je kunt het modem eens uitlezen en kijken wat de waardes zijn op de diverse kanalen (met eventuele errors).
Ik sluit hier alles zoveel mogelijk bekabeld aan. Overigens gebruik ik wel eigen apparatuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Wouter schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:34:
[...]

Wii U aan = geen TV en erbarmelijke WiFi. Wii U uit = TV werkt weer. Dat verdient wat meer onderzoek, maar ik ga me wel direct afvragen wat de kwaliteit van dat modem is. Als het netwerk zó storingsgevoelig is. En kan me ook niet herinneren dat ooit met coax gehad te hebben... dat je een apparaat aanzet en je TV signaal is weg. Maarja Ziggo zegt dat dit de toekomst is (of gewoon goedkoper voor ze). Dan mogen we dus op eigen kosten ook maar een UTP kabel gaan trekken om net zo'n stabiel televisiesignaal te hebben als in het verleden.
Als ik het me goed herinner gebruikt de Wii U deels dezelfde 5 GHz band om beelden naar de gamepad te sturen. Dus dat kan zeker een bron van interferentie zijn. Probeer eens wat hogere kanalen te gebruiken in je modem. Of zet 5GHz tijdelijk eens uit om te testen. De Wii U zit vaak op kanaal 36. Bron: https://www.reddit.com/r/...nicates_with_the_gamepad/

Persoonlijk zou ik de voorkeur sowieso uit laten gaan naar aansluiten middels UTP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:50:
@Roetzen je hebt gelijk. Ik wou te graag, en greep strohalmen om mijn wens een feit te maken. De Arris voldoet niet aan de specificaties dus is geen goed modem Zal zo m'n postgeschiedenjs van de laatste week deels aanpassen met verklaring dat het niet compatible is.
OK. Maar je experiment heeft wel de waardevolle informatie opgeleverd dat het mogelijk is "3.1 only" te draaien. Misschien dat het daardoor in de toekomst toch mogelijk wordt Amerikaanse 3.1 modems op Europese netwerken te gebruiken. Helemaal voor niets was het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tja, hij werkte nu al "probleemloos", 't was alleen ogenschijnlijk en niet zeker omdat er niets uit te lezen viel. 'k Heb um maar weer afgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:41:
Tja, hij werkte nu al "probleemloos", 't was alleen ogenschijnlijk en niet zeker omdat er niets uit te lezen viel. 'k Heb um maar weer afgekoppeld.
Kan je nog eens een summary maken van je nieuwste inzichten? Je had toch al maanden een 3th party modem draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Edje040 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:47:
[...]

Met enige regelmaat zeker wel. Moderatoren kunnen en mogen meer dan de KS (die vaak niet capabel is).
Nou, heb het hele verhaal twee uur geleden tot in detail geplaatst op de Ziggo Community. Maar het topic is nergens meer te vinden.

Lijkt erop dat de moderatoren inderdaad meer kunnen en mogen. Zoals kritiek direct verwijderen. Zonder opgaaf van reden, zonder bericht.

Fijn bedrijf hoor. Ik denk dat we gebruik gaan maken van de 14 dagen bedenktijd. Echt niet te geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:49
Wouter schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:50:
[...]

Nou, heb het hele verhaal twee uur geleden tot in detail geplaatst op de Ziggo Community. Maar het topic is nergens meer te vinden.

Lijkt erop dat de moderatoren inderdaad meer kunnen en mogen. Zoals kritiek direct verwijderen. Zonder opgaaf van reden, zonder bericht.

Fijn bedrijf hoor. Ik denk dat we gebruik gaan maken van de 14 dagen bedenktijd. Echt niet te geloven.
In je profiel staat wel of er nog een topic van je is. Besef wel dat het een klant helpt klant forum is, waar indien nodig moderator ondersteuning is.

Eigenlijk net zoals hier, maar dan zit daar wat meer specifieke kennis.

Mijn punt is meer, je kan de formulering ook heel negatief maken richting het bedrijf, maar dat maakt een bericht vaak niet leuker om te lezen of om de persoon te helpen, dus probeer het eens los van emotie. Wellicht zullen mensen dan wel sneller geneigd zijn je te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Kan je nog eens een summary maken van je nieuwste inzichten? Je had toch al maanden een 3th party modem draaien?
Nee, dat was deze van DaRoe. Ik had van um begrepen dat ie elders nog altijd draait bij Ziggo. Dus sinds juli 2022. 'k Heb zelf een dagje of 6 de S33 gedraaid.

Inzicht is dat het probleemloos lijkt maar het modem niet uit te lezen valt qua vastlopende webinterface. Klantenservice kon geen foutmeldingen zien bij mijn account met eigen modem (signaal kunnen ze pas weer checken na aansluiten Ziggo's eigen modem), dus dacht dat het wel goed zat.

Totdat je ze uitlegt dat het géén EuroDOCSIS 3.0 is, natuurlijk. Mijn aanname is dat ik DOCIS 3.1 only draaide, maar dat valt niet te verifiëren.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 11-01-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Wouter schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:50:
[...]

Het topic bleek verwijderd door de automatische spam controle en is na verzoek om toelichting hersteld. Ik was te wantrouwend geworden. Laatste tijd iets teveel frustratie jegens Ziggo opgebouwd denk ik. }:|

Ok. Nu maar even afwachten of het nog ergens toe leidt. En even rustig blijven ademen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:00

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Chris.nl schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:44:
[...]

Nee, dat was deze van DaRoe. Ik had van um begrepen dat ie elders nog altijd draait bij Ziggo. Dus sinds juli 2022. 'k Heb zelf een dagje of 6 de S33 gedraaid.

Inzicht is dat het probleemloos lijkt maar het modem niet uit te lezen valt qua vastlopende webinterface. Klantenservice kon geen foutmeldingen zien bij mijn account met eigen modem (signaal kunnen ze pas weer checken na aansluiten Ziggo's eigen modem), dus dacht dat het wel goed zat.

Totdat je ze uitlegt dat het géén EuroDOCSIS 3.0 is, natuurlijk. Mijn aanname is dat ik DOCIS 3.1 only draaide, maar dat valt niet te verifiëren.
Doet mij denken aan dit bericht https://www.popularmechan...6/old-tv-breaks-internet/ ik zou zelf als Ziggo hier niet zo blij mee zijn want je buren kunnen wel degelijk last hebben van verkeerde apparatuur in het netwerk. Waarom denk je dat Ziggo pro actief modems vervangt omdat nieuwere modems minder storing veroorzaken op het netwerk. :+ maar vake vake be'j te bange :P

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouter schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:54:
[...]

Het topic bleek verwijderd door de automatische spam controle en is na verzoek om toelichting hersteld. Ik was te wantrouwend geworden. Laatste tijd iets teveel frustratie jegens Ziggo opgebouwd denk ik. }:|

Ok. Nu maar even afwachten of het nog ergens toe leidt. En even rustig blijven ademen :')
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik ga overstappen op glasvezel. Mijn broer wil mijn abonnement mogelijk overnemen, hij heeft nu ook Ziggo. Wij zijn beide contract vrij. Omdat hij op een ander adres woont vroeg ik me af hoe ik dat het beste kan doen, omdat het geen standaard contract overname op het zelfde adres is.

Ik zit aan het volgende te denken
0. Ik zet zijn vaste telefoonnummer om naar voip prepaid, of laten het vervallen.
1. Ik "verhuis" naar zijn adres (alleen bij ziggo)
2. Ik pas de bankgevens aan, zodat hij betaald
3. Een maand later doen we een contract overname zodat het contact ook echt op zijn naam komt
4. Modem en kaarten (2 van de 3 zijn eigendom) verhuizen we, decoders zijn ook eigendom (ergens in de kast ligt nog de gratis humax 5300, mogelijk moet die terug)
Ik vermoed dat hij dan een nieuwe contract van 12 maanden krijgt

Vergeet ik nog iets of kan dit beter of anders?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:33
jeanj schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:33:
Ik ga overstappen op glasvezel. Mijn broer wil mijn abonnement mogelijk overnemen, hij heeft nu ook Ziggo. Wij zijn beide contract vrij. Omdat hij op een ander adres woont vroeg ik me af hoe ik dat het beste kan doen, omdat het geen standaard contract overname op het zelfde adres is.

Ik zit aan het volgende te denken
0. Ik zet zijn vaste telefoonnummer om naar voip prepaid, of laten het vervallen.
1. Ik "verhuis" naar zijn adres (alleen bij ziggo)
2. Ik pas de bankgevens aan, zodat hij betaald
3. Een maand later doen we een contract overname zodat het contact ook echt op zijn naam komt
4. Modem en kaarten (2 van de 3 zijn eigendom) verhuizen we, decoders zijn ook eigendom (ergens in de kast ligt nog de gratis humax 5300, mogelijk moet die terug)
Ik vermoed dat hij dan een nieuwe contract van 12 maanden krijgt

Vergeet ik nog iets of kan dit beter of anders?
Waarom ? (zou jij je allerlei shit met ziggo op de hals halen ?)
De 5300 hoeft waarschijnlijk niet terug. (die van mij hoefden ze ook niet meer, hij kon naar de milieustraat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

W1ck1e schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:41:
[...]

Waarom ? (zou jij je allerlei shit met ziggo op de hals halen ?)
De 5300 hoeft waarschijnlijk niet terug. (die van mij hoefden ze ook niet meer, hij kon naar de milieustraat)
Ik heb op mijn abonnement 3 smartcards staan, 2 zijn bij mijn broer in gebruik. Dus als ik opzeg hij hij een aantal zenders minder.... Het internet abonnement is het zelfde maar hij heeft kabel tv en ik standaard TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jeanj schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:59:
[...]

Ik heb op mijn abonnement 3 smartcards staan, 2 zijn bij mijn broer in gebruik ....
Dat mag dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
angerfist-yentl schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Doet mij denken aan dit bericht https://www.popularmechan...6/old-tv-breaks-internet/ ik zou zelf als Ziggo hier niet zo blij mee zijn want je buren kunnen wel degelijk last hebben van verkeerde apparatuur in het netwerk. Waarom denk je dat Ziggo pro actief modems vervangt omdat nieuwere modems minder storing veroorzaken op het netwerk. :+ maar vake vake be'j te bange :P
Klopt, daarom berichten weer verwijderd / aangepast. Het is niet compatible en je weet niet wat 't aanricht. Ik was enthousiast en wou iets kunnen aanbevelen, maar 't was niet ók.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:43:
[...]

Klopt, daarom berichten weer verwijderd / aangepast. Het is niet compatible en je weet niet wat 't aanricht. Ik was enthousiast en wou iets kunnen aanbevelen, maar 't was niet ók.
Begrijp me niet verkeerd. Ben geen expert op dit gebied maar twee zaken kan ik me wel bedenken welke voor problemen zouden kunnen zorgen:

- Ziggo houdt in de capaciteit management rekening met het feit dat alle klanten gebruik maken van een bundeling van OFDM(A) en ATDMA kanalen. Als er ineens allemaal modems bijkomen die alleen op D3.1 zitten dan kan er een capaciteitsproblemen ontstaan.
- De kans op een verstoring lijkt me toe te nemen. Nu kan er afhankelijk van de verstoring teruggevallen worden op de 3.0 kanalen. Je snelheid is dan niet maximaal maar je houdt wel verbinding (partial service). Wanneer je alleen gebruik maakt van het OFDM(A) kanaal dan zal er bij een verstoring direct geen verbinding meer mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:12:
[...]
- Ziggo houdt in de capaciteit management rekening met het feit dat alle klanten gebruik maken van een bundeling van OFDM(A) en ATDMA kanalen. Als er ineens allemaal modems bijkomen die alleen op D3.1 zitten dan kan er een capaciteitsproblemen ontstaan.
- De kans op een verstoring lijkt me toe te nemen. Nu kan er afhankelijk van de verstoring teruggevallen worden op de 3.0 kanalen. Je snelheid is dan niet maximaal maar je houdt wel verbinding (partial service). Wanneer je alleen gebruik maakt van het OFDM(A) kanaal dan zal er bij een verstoring direct geen verbinding meer mogelijk zijn.
Het lijkt mij een beetje ver gezocht. Die 3.0 compatibiliteit is een transitie maatregel. Uiteindelijk zal het hele netwerk 3.1 only worden en daar zal Ziggo al vast op aan het voorbereiden zijn. Dat een handjevol Tweakers daar ook op vooruitloopt lijkt me niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:41
Is het normaal dat Ziggo vrijwel dagelijks paketten van 9 maanden 50% korting naar 3 maanden 50% korting en visa versa aanpast? Ik zit al een weekje te orienteren en de ene dag scoren ze slecht en dan weer goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Zo het nu is nee dat klopt, maar ik wil het naar een wel goede situatie brengen, dat mag wel lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:58:
[...]

Het lijkt mij een beetje ver gezocht. Die 3.0 compatibiliteit is een transitie maatregel. Uiteindelijk zal het hele netwerk 3.1 only worden en daar zal Ziggo al vast op aan het voorbereiden zijn. Dat een handjevol Tweakers daar ook op vooruitloopt lijkt me niet echt een probleem.
Nee, ik verwacht ook niet dat die enkeling met een eigen modem voor problemen gaat zorgen. Er zijn niet veel mensen met een eigen modem. Het ging meer om de theorie. Die tweede lijkt me wel een realistisch scenario daarentegen. Het zal wel loslopen.
Santee schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:12:
Is het normaal dat Ziggo vrijwel dagelijks paketten van 9 maanden 50% korting naar 3 maanden 50% korting en visa versa aanpast? Ik zit al een weekje te orienteren en de ene dag scoren ze slecht en dan weer goed..
Misschien worden er wel A/B-testen uitgevoerd. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jay-B
Een 3.1 kanaal is opgebouwd uit veel subcarriers. Is er dan niet in voorzien dat bij storing de gestoorde subcarriers worden genegeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Begrijp me niet verkeerd. Ben geen expert op dit gebied maar twee zaken kan ik me wel bedenken welke voor problemen zouden kunnen zorgen:

Ik weet niet of dit waar is, ik zal je mijn situatie schetsen. Bij mij valt het OFDMA kanaal weg en ziet Ziggo support ook timeouts aan hun zijde, bij mij geeft het T3 errors. En na 2 minuten hersteld het zichzelf op OFDM-A, het is een verstoring van het wijknet die kortstondig is.

In die tijd val ik niet terug naar D3.0, waarschijnlijk omdat mijn modem een D3.1 configuratie heeft vanwege het 1000/100 profiel. Ik denk dat er geen sprake is van een terugval van D3.1 naar D3.0, mijn modem lijkt hardcoded een configuratie te hebben ontvangen.

Ze gaven tijdens het onderzoek ook aan dat ze flink moesten zoeken omdat er maar een handvol andere D3.1 modems waren in het wijksegment, en het D3.0 modem van de buren had niet gelijktijdig de errors die ik zag op ODFMA. Voor de support afdeling ook lastiger geworden om in feite 2 netwerken te moeten troubleshooten D3.0 en D3.1 met elk hun eigen logs op diverse locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:45:
@Jay-B
Een 3.1 kanaal is opgebouwd uit veel subcarriers. Is er dan niet in voorzien dat bij storing de gestoorde subcarriers worden genegeerd?
Dat durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat er op voorhand een set aan profiles zijn aangemaakt en dat afhankelijk van de situatie het modem overschakelt naar een ander profiel (bijv. lagere modulatie). Dit zie je ook in je modem log gebeuren. Dit kan veroorzaakt worden door een verstoring.
stormfly schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:18:
[...]
In die tijd val ik niet terug naar D3.0, waarschijnlijk omdat mijn modem een D3.1 configuratie heeft vanwege het 1000/100 profiel. Ik denk dat er geen sprake is van een terugval van D3.1 naar D3.0, mijn modem lijkt hardcoded een configuratie te hebben ontvangen.
Het is niet zo dat D3.1 modems alleen op D3.1 zitten. Alle D3.1 modems van Ziggo gebruiken ook nog 32 ED3.0 kanalen. Of het modem kan blijven werken als om wat voor reden dan ook het OFDM kanaal niet bruikbaar is ligt mogelijk ook aan de configuratie bij Ziggo. Lastig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De Ubee UBC1318ZG is een DOCSIS 3.1 (en EuroDOCSIS 3.0 compatible) modem en locked hier bij de Startup Procedure, de downstream op 642000000 Hz SC-QAM Downstream, wat volgens mij DOCSIS 3.0 is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyheGtGcd3twlb7QhkSh9BSAc0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xitefKf71BGCUMerUrP2ESjQ.png?f=fotoalbum_large

Hij maakt ook verbinding met DOCSIS 3.1 917000000 Hz OFDM Downstream, en is qua DOSCIS 3.1/3.0 Upstreamkanalen en protocollen / errorlogs prima uit te lezen.

(Goedgekeurde) Ziggo DOCSIS 3.1 modems doen vooralsnog dus zeker wel iets met EuroDOCSIS 3.0 imo.

M'n Arris test was een DOCSIS 3.1 (en niet compatible US DOCSIS 3.0) modem en locked bij de Startup Procedure op 917000000 Hz Downstream (waarschijnlijk OFDM)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBbsmf7MJgpDiggkIO4vBJp5d8I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RsBuD3xoCKF0hWTPxmYAjUvo.png?f=user_large

Wat ie voor Upstream pakte laat zich raden, protocollen en errorlogs waren niet uit te lezen, want de webinterface liep verder vast (waarschijnlijk wegens 3.0 incompatibiliteit).

't Avontuur inmiddels dus gestaakt.

Welke soort downstream locked een Sagemcom op bij de Startup Procedure?

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 11-01-2024 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chris.nl schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:20:
De Ubee UBC1318ZG is een DOCSIS 3.1 (en EuroDOCSIS 3.0 compatible) modem en locked hier bij de Startup Procedure, de downstream op 642000000 Hz SC-QAM Downstream, wat volgens mij DOCSIS 3.0 is.

(Goedgekeurde) Ziggo DOCSIS 3.1 modems doen vooralsnog dus zeker wel iets met EuroDOCSIS 3.0 imo.
Jazeker, al die kanalen zie ik ook met een locked status. Wat ik met 99,99% zekerheid kan zeggen is dat Ziggo zegt dat het D3.0 net niet faalt als mijn & andere modems op D3.1 in mijn wijk timeouts krijgen op ODFMA. Wat voor mij het feit geeft dat OFDMA niet overschakelt naar ATDMA als daar issues ontstaan. Met een sagemcom modem van Ziggo.
M'n Arris test was een DOCSIS 3.1 (en niet compatible US DOCSIS 3.0) modem en locked bij de Startup Procedure op 917000000 Hz Downstream (waarschijnlijk OFDM)

Een van de waardes die niet goed in de webgui wordt weergegeven bij de Sagemcom is die van het OFDM downstream kanaal. Is niet uit te lezen helaas, als ik wat google: vanaf 879 MHz met de PLC op 917 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Santee schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:12:
Ja hier hetzelfde. Vaak hebben ze ook campagnes van 12 maanden 50%. Rond black Friday en heb zelf ook zo een aanbieding gehad bij verhuizing vorig jaar maart.
Nu kijken of we weer zoiets op de kop kunnen tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo heeft vaak meerdere campagnes lopen. Ik zie op websites soms banners met 3maanden, dan 6 en heel soms 12. Soms zelfs op dezelfde dag op verschillende tijdstippen en websites. Ik denk dat ze enorm spelen met kortingen om e.e.a. te optimaliseren.

De vraag is of je mensen met die kortingen echt binnenhoud of dat die na een jaar gewoon weer overstappen naar een aanbieding bij de concurrent (indien mogelijk).

[ Voor 25% gewijzigd door jongetje op 12-01-2024 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:50
jongetje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 07:19:
Ziggo heeft vaak meerdere campagnes lopen. Ik zie op websites soms banners met 3maanden, dan 6 en heel soms 12. Soms zelfs op dezelfde dag op verschillende tijdstippen en websites. Ik denk dat ze enorm spelen met kortingen om e.e.a. te optimaliseren.

De vraag is of je mensen met die kortingen echt binnenhoud of dat die na een jaar gewoon weer overstappen naar een aanbieding bij de concurrent (indien mogelijk).
Een kleine groep klanten (waaronder veel lui hier) bellen inderdaad jaarlijks de provider voor korting of stappen elk jaar over. De meerderheid wordt gelokt met zo'n korting en vergeet dat weer de komende paar jaar, ze gaan pas rondkijken als ze er iets gebeurt met hun verbinding. En juist die meerderheid gokt de provider op, binnenhalen met een lokkertje en daarna stilletjes het abonnement laten doorlopen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Andros De providers geven vaak zelf de prikkel door elk jaar inflatie of een andere verhoging door te voeren ipv trouwe klanten gewoon wat korting te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edje040
Het is geregeld lees ik. Inclusief complimenten van de moderator ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:20:

[Afbeelding]

Hij maakt ook verbinding met DOCSIS 3.1 917000000 Hz OFDM Downstream, en is qua DOSCIS 3.1/3.0 Upstreamkanalen en protocollen / errorlogs prima uit te lezen.

[Afbeelding]

Wat ie voor Upstream pakte laat zich raden, protocollen en errorlogs waren niet uit te lezen, want de webinterface liep verder vast (waarschijnlijk wegens 3.0 incompatibiliteit).

't Avontuur inmiddels dus gestaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cu2i_2N5sLpK8AsAh31BWiHpDog=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q2vJf6Kn6elT2JzbAsJ5lHy5.jpg?f=user_large
Hier toch heel anders uiteraard gebied wellicht? (Oud ziggo/Casema)
Valt mij op dat: Connectivity State OK Operational staat en bij jou anders...

Boven aan de pagina heb ik keuze voor: (Of werkt dit niet? nooit geprobeerd)
Frequency start value
Starting Frequency(MHz)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
PatRamon schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:18:
[...]

[Afbeelding]
Hier toch heel anders uiteraard gebied wellicht? (Oud ziggo/Casema)
Valt mij op dat: Connectivity State OK Operational staat en bij jou anders...
Geen idee. Heeft misschien iets met niet/wel telefoneren te maken?
Boven aan de pagina heb ik keuze voor: (Of werkt dit niet? nooit geprobeerd)
Frequency start value
Starting Frequency(MHz)
O ja, als ik 917 inklop dan locked ie daarop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Edje040 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:07:
[...]
Het is geregeld lees ik. Inclusief complimenten van de moderator ;-)
Ja dat is fijn. M'n vriendin is er blij mee.

Maar wat een moeite kost dat... En vooral kwalijk dat het niet via de reguliere kanalen lukt. Ook al hebben ze geen poot om op te staan om überhaupt iets te factureren. Volgens de algemene voorwaarden zijn op een monteursafspraak aanvullende voorwaarden van toepassing die in de bevestigingsmail worden gecommuniceerd. Daarin stond alleen dat er 35 euro voorrijkosten zijn als je niet opendoet. Verder niets over mogelijke kosten voor de klant. Zonder overeenkomst kan er ook geen factuur zijn. De werkinstructie van de servicedesk is echt aan een update toe. Hoeveel mensen krijgen zo'n spookfactuur en betalen hem gewoon?

Maargoed, eind goed al goed. Nu nog een UTP-kabel trekken en dan zijn we er wel zo'n beetje.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter op 12-01-2024 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:08
Iemand een idee wat hier aan de hand is? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0-0XrDRAs3KjUoN9JYplTE5jSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dLRsxtPW8bgrwvpPelydx1s7.png?f=fotoalbum_large

Internet voelt wat traag. Normaliter ligt de ping tijdens download en upload onder de 100 ms. Hoe kan dit?

Op andere devices zelfde resultaten.

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 12-01-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

zunrob schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:46:
Iemand een idee wat hier aan de hand is? [Afbeelding]

Internet voelt wat traag. Normaliter ligt de ping tijdens download en upload onder de 100 ms. Hoe kan dit?

Op andere devices zelfde resultaten.
Je ping laat 18 zien op je screenshot. Is dit het juiste screenshot wel? Als het wel boven de 100 is, dan klopt er iets niet met de verbinding.

Voor de zekerheid: Dit is gemeten met de app op een met kabel verbonden computer?

(De browser doet soms gekke dingen en de Windows app is dan betrouwbaarder. Gewoon om zeker te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Hann1BaL schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:48:
[...]

Je ping laat 18 zien op je screenshot. Is dit het juiste screenshot wel? Als het wel boven de 100 is, dan klopt er iets niet met de verbinding.

Voor de zekerheid: Dit is gemeten met de app op een met kabel verbonden computer?

(De browser doet soms gekke dingen en de Windows app is dan betrouwbaarder. Gewoon om zeker te zijn)
Ja, ik snap het ook niet zo goed, de normale ping staat op 18 ms. DSLreports geeft vergelijkbare resultaten. Zowel op laptop, alsook de app op telefoon gemeten. Die laatste niet bedraad natuurlijk.

Het gaat me overigens om de download en upload latency, welke zo hoog is. Die getallen zitten meestal onder de 100 ms.

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 12-01-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

zunrob schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:08:
[...]

Ja, ik snap het ook niet zo goed, de normale ping staat op 18 ms. DSLreports geeft vergelijkbare resultaten. Zowel op laptop, alsook de app op telefoon gemeten. Die laatste niet bedraad natuurlijk.
Ik doel ook even: installeer de app even op je laptop, ipv browser tab.
Ik heb laatst mijn nieuwe internet opgeleverd gekregen en een browser tab liet veel slechtere resultaten zien dan de geinstalleerde app op mijn Windows 11 laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Hann1BaL schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:10:
[...]

Ik doel ook even: installeer de app even op je laptop, ipv browser tab.
Ik heb laatst mijn nieuwe internet opgeleverd gekregen en een browser tab liet veel slechtere resultaten zien dan de geinstalleerde app op mijn Windows 11 laptop.
Snap wat je bedoelt, maar de app in Windows laat de download en upload latency niet zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

nav eerder vragen in dit topic korte update. Ik maak nu 2 weken gebruik van wifispots in mijn tijdelijke woning en het bevalt prima. Internet is net snel genoeg voor beetje thuis werken en teams meeting te doen. Zo...dan weten jullie dat ook weer :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:50

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Kreeg net een mailtje dat ik naar Start XXL kon met de eerste 6 maanden €5,- korting. Maar ik heb nu al 9 maanden €20,- korting en dat is nog niet afgelopen. Ik ben bang dat als ik van de nieuwe aanbieding gebruik maak dat ik die €20,- kwijt ben. Anderen hier ervaring mee?

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Mr.Viper schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:03:
Kreeg net een mailtje dat ik naar Start XXL kon met de eerste 6 maanden €5,- korting. Maar ik heb nu al 9 maanden €20,- korting en dat is nog niet afgelopen. Ik ben bang dat als ik van de nieuwe aanbieding gebruik maak dat ik die €20,- kwijt ben. Anderen hier ervaring mee?
Geen ervaring mee, maar naar alle waarschijnlijkheid ga je een nieuw pakket aan met nieuwe korting/voorwaarden. Dus mijn verwachting is dat je de andere korting kwijt raakt omdat je die verkregen hebt op een ander pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Viper schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:03:
Je moet er inderdaad vanuit gaan dat je de bestaande korting dan verliest. Uitzonderingen daargelaten krijg je in de regel maar één keer een korting op het pakket. Bij zakelijke paketten kan je wel een extra korting krijgen (looptijdkorting) maar daar zit de kortingsstructuur ietsjes anders in elkaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 12-01-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:46
Hier ook het aanbod, voor vaste klant zijnde 1e 6 maand gratis, daarna voor € 5,- meer de upgrade naar XXL start. Wel vind de huidige 200 Mbts snel genoeg, dus totaal niet interresant.
Laat ze maar komen met een extra zenderpakket voor half geld voor jaar of zo, daar kunnen we nog iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zat toevallig te kijken of ik kon downgraden van 200 Mbps, maar dat is blijkbaar tegenwoordig de laagste via Mijn Ziggo.

Zie daar dat ik 6 maanden lang voor dezelfde prijs naar 400 Mbps kan of voor 6 maanden 2 euro meer naar 1000 Mbps.

Twee vragen: is het alleen een snelheidswijziging of ga ik een nieuw contract aan en moet ik dan weer een nieuw modem ontvangen en al dat onzinnige gedoe?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@THE_BASE Als je wilt downgraden. Waarom zou je dan moeite doen om voor hetzelfde geld een paar maanden een snellere verbindingen te krijgen (waarop Ziggo hoopt dat je vergeet weer terug te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:18:
@THE_BASE Als je wilt downgraden. Waarom zou je dan moeite doen om voor hetzelfde geld een paar maanden een snellere verbindingen te krijgen (waarop Ziggo hoopt dat je vergeet weer terug te gaan).
Wellicht omdat je de hogere snelheid helemaal niet nodig hebt? Of dat je geen zin hebt om later weer een actie te moeten ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:21:
[...]

Wellicht omdat je de hogere snelheid helemaal niet nodig hebt? Of dat je geen zin hebt om later weer een actie te moeten ondernemen?
Het punt van @jongetje is juist andersom. Als je en goedkoper pakket wilt nemen, omdat 200Mbit/s te veel is, waarom dan tijdelijk een actie gebruiken voor nog sneller internet? Snelheid die ook nu al niet nodig is.

@THE_BASE bij mijn weten is er ook een 100Mbit/s abo. Alleen is deze niet af te sluiten via Mijn Ziggo. Deze staat echter wel op de website (sinds de laatste pakketten reshuffle), en voor bestaande klanten vast telefonisch af te sluiten.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 09:24:
[...]

Het punt van @jongetje is juist andersom. Als je en goedkoper pakket wilt nemen, omdat 200Mbit/s te veel is, waarom dan tijdelijk een actie gebruiken voor nog sneller internet? Snelheid die ook nu al niet nodig is.

@THE_BASE bij mijn weten is er ook een 100Mbit/s abo. Alleen is deze niet af te sluiten via Mijn Ziggo. Deze staat echter wel op de website (sinds de laatste pakketten reshuffle), en voor bestaande klanten vast telefonisch af te sluiten.,
@jongetje Ah sorry, ik heb je opmerking inderdaad niet goed gelezen. Ik ga zo koffie pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
THE_BASE schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:44:
Ik zat toevallig te kijken of ik kon downgraden van 200 Mbps, maar dat is blijkbaar tegenwoordig de laagste via Mijn Ziggo.

Zie daar dat ik 6 maanden lang voor dezelfde prijs naar 400 Mbps kan of voor 6 maanden 2 euro meer naar 1000 Mbps.

Twee vragen: is het alleen een snelheidswijziging of ga ik een nieuw contract aan en moet ik dan weer een nieuw modem ontvangen en al dat onzinnige gedoe?
Er is inderdaad een langzamere optie van 100 Mbps (@RobertMe)
Het pakket met die naam (basis?) heb ik nooit gehad, die snelheid echter wel. Voor mij is dat snel genoeg geweest.

Ik heb nu de 400 Mbps snelheid (start xxl), dat ik kreeg toen het nog 200 Mbps was. En dat was weer een aanbieding van een 6 of 12 maanden zonder meerprijs vergeleken met start (wat dus 100 Mbps) was.
Omdat het een aanbieding was zat ik wel aan een nieuw jaarcontract vast. Maar dat was ik mij bewust.

Bij de laatste wijziging in mijn pakket (alleen het vervangen van een humax mediabox door een nieuwe next met coax) ging er wel het een en ander mis (met tv pakketten), hetgeen ook weer goed hersteld is. Maar vanwege die problemen ben ik wel huiverig om te downgraden van afloop van de 12 maanden naar 200. Die ook genoeg is, maar 400 is wel fijn bij downloaden. En zo groot is het prijsverschil ook weer niet.

Ik weet even niet of de 100 Mbps verbinding ook gevolgen heeft voor je tv mogelijkheden, dat moet je misschien even navragen bij ziggo.

Maar aanbieding/korting betekent volgens mij nieuw jaarcontract.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 13-01-2024 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ter aanvulling op mijn vorige post en die van @W1ck1e: dit is Internet Lite (was tot vorig jaar de pakketten reshuffle wel Basis / Basic). Deze is op de website gewoon te bestellen als Internet Only, Internet + TV, en Alles in 1. Dus deze is gewoon te combineren met de TV pakketten TV Start / Complete / Max. Internet Only kost deze €42,50, daar waar Start €47 kost, bij alle pakketten / combinaties zou dat (als bestaande klant zonder kortingen) dus een verschil van €4,50 per maand zijn, oftewel €54 op jaarbasis (bij de huidige prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot

Want ik altijd begrepen is dat het wijzigen van snelheid niet een nieuw contract is, maar als er een korting aan verbonden is dan ga je wel een nieuw contract aan voor 12 maanden.

Of je een nieuw modem moet ligt aan welk modem je nu hebt. Voor de 1000Mbit krijg je dacht ik sowieso een Sagemcom modem(https://www.ziggo.nl/klan...ems/smartwifi-modem-zwart), enige uitzondering waarop je die niet krijgt is denk ik deze (https://www.ziggo.nl/klan...ifi-modems/ubee-ubc1318zg) maar als je dat modem hebt, heb je deze speciaal moeten aanvragen. Heb je niet 1 van deze 2 zou ik er vanuit gaan dat je een nieuwe krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:13:
[...]

Want ik altijd begrepen is dat het wijzigen van snelheid niet een nieuw contract is, maar als er een korting aan verbonden is dan ga je wel een nieuw contract aan voor 12 maanden.

Of je een nieuw modem moet ligt aan welk modem je nu hebt. Voor de 1000Mbit krijg je dacht ik sowieso een Sagemcom modem(https://www.ziggo.nl/klan...ems/smartwifi-modem-zwart), enige uitzondering waarop je die niet krijgt is denk ik deze (https://www.ziggo.nl/klan...ifi-modems/ubee-ubc1318zg) maar als je dat modem hebt, heb je deze speciaal moeten aanvragen. Heb je niet 1 van deze 2 zou ik er vanuit gaan dat je een nieuwe krijgt
Ik zou zelf verwachten dat ze bij Elite (1000Mbit/s dus) ook de Ubee vervangen. Immers heeft ook de Ubee maar een 1Gbit/s poort terwijl voor de introductie van de Sagemcom al bekend was dat er gebruikers (van dit test / pilot apparaat) waren die snelheden hoger dan 1000Mbit/s haalde. Daar waar je over een 1Gbit/s poort maar effectief maximaal ~940Mbit/s zult zien. Dus de Sagemcom, met zijn 2,5Gbit/s poort. levert daadwerkelijk de geadverteerde snelheid, iets dat de Ubee UBC1318 met de 1Gbit/s poort niet kan. De Ubee zou wel bonding / LACP ondersteunen waardoor je tegelijkertijd 2x 1Gbit/s naar/van het modem zou kunnen sturen (maar dus nog steeds niet 2Gbit/s). Maar die optie is denk ik door Ziggo uit de firmware gehaald? Ik heb hem in ieder geval niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
RobertMe schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:59:
[...]

Ik zou zelf verwachten dat ze bij Elite (1000Mbit/s dus) ook de Ubee vervangen. Immers heeft ook de Ubee maar een 1Gbit/s poort terwijl voor de introductie van de Sagemcom al bekend was dat er gebruikers (van dit test / pilot apparaat) waren die snelheden hoger dan 1000Mbit/s haalde. Daar waar je over een 1Gbit/s poort maar effectief maximaal ~940Mbit/s zult zien. Dus de Sagemcom, met zijn 2,5Gbit/s poort. levert daadwerkelijk de geadverteerde snelheid, iets dat de Ubee UBC1318 met de 1Gbit/s poort niet kan. De Ubee zou wel bonding / LACP ondersteunen waardoor je tegelijkertijd 2x 1Gbit/s naar/van het modem zou kunnen sturen (maar dus nog steeds niet 2Gbit/s). Maar die optie is denk ik door Ziggo uit de firmware gehaald? Ik heb hem in ieder geval niet gezien.
Dan zou dat recentelijk gebeurd moeten zijn, want er zijn wel voorbeelden te vinden van mensen die dit gebruiken (https://community.ziggo.n...k-Aggegration/td-p/719840). Maar je zou heel goed gelijk kunnen hebben dat ze dit modem ook vervangen, ik ging er een beetje vanuit omdat het beide recente Docsis 3.1 modems zijn dat ze deze mogelijk laten staan. De garantie van mijn bericht reikt tot einde van dit topic :P. Maar bij alle overige modems weet ik zeker als je naar 1000mbit gaan dat je een nieuwe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:03:
[...]

Dan zou dat recentelijk gebeurd moeten zijn, want er zijn wel voorbeelden te vinden van mensen die dit gebruiken (https://community.ziggo.n...k-Aggegration/td-p/719840). Maar je zou heel goed gelijk kunnen hebben dat ze dit modem ook vervangen, ik ging er een beetje vanuit omdat het beide recente Docsis 3.1 modems zijn dat ze deze mogelijk laten staan. De garantie van mijn bericht reikt tot einde van dit topic :P. Maar bij alle overige modems weet ik zeker als je naar 1000mbit gaan dat je een nieuwe krijgt.
Hmm, okay. Net nog eens door het modem geklikt, maar "ik zie het niet". Maar dat komt wellicht ook doordat ik uberhaupt maar 1 draadje er aan heb hangen. Wellicht dat het pas "ergens" zichtbaar wordt als daadwerkelijk 2 poorten in gebruik zijn? Uiteraard heb ik hem in bridge staan wat wel een vereiste lijkt te zijn.

En deed de oude ConnectBox Giga niet ook al Docsis 3.1? Zoiets lijkt mij bij te staan dat eens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Na een week nog geen reactie dutchnltweaker in "Het grote IPv6 topic" te hebben gehad, probeer ik het hier omdat het over ziggo gaat. Hopelijk kan iemand me hier wel helpen. Sinds vorige week zaterzag overgestapt van KPN naar Ziggo. Ziggo smartwifi modem in bridge laten zetten en er een uitvoering: TP-Link Archer Archer AX73 achter hangen. Punt is dat ik IPv4 nu max heb, waarbij het bij KPN met de router er achter wel IPv6 had. Geprobeerd wat met de instellingen te stoeien in de uitvoering: TP-Link Archer Archer AX73, maar ik kom er helaas niet uit hoe ik het actief kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
dutchnltweaker schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:19:
Na een week nog geen reactie dutchnltweaker in "Het grote IPv6 topic" te hebben gehad, probeer ik het hier omdat het over ziggo gaat. Hopelijk kan iemand me hier wel helpen. Sinds vorige week zaterzag overgestapt van KPN naar Ziggo. Ziggo smartwifi modem in bridge laten zetten en er een uitvoering: TP-Link Archer Archer AX73 achter hangen. Punt is dat ik IPv4 nu max heb, waarbij het bij KPN met de router er achter wel IPv6 had. Geprobeerd wat met de instellingen te stoeien in de uitvoering: TP-Link Archer Archer AX73, maar ik kom er helaas niet uit hoe ik het actief kan maken.
Heb je al wel eens in het modem gekeken of je wel een IPv6 adres toegewezen krijgt? Bij een Sagemcom modem staat dat onder het tabblad Beheer -> Informatie -> Internet informatie. Ik heb bijv. geen IPv6 daar omdat ik dat in een grijs verleden eens heb laten omzetten naar IPv4 only, had destijds wat problemen met de manier waarop UPC toen IPv6 adressen uitdeelde (iets met gedeelde adressen geloof ik). Maar heb nogsteeds IPv4 only, ook nadat ik al 3x ander modem heb gehad inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Wie heeft er eigenlijk ervaring met het webformulier waarmee je bridge modus kunt aanvragen? Ik heb dat enkele dagen geleden ingevuld en in de bevestiging stond dat ze binnen 24 uur reageren, maar er zijn inmiddels al meerdere malen 24 uur verstreken en het modem staat nog niet in bridge modus. Enig idee wat de normale doorlooptijden van nu zijn?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:48
Ik heb sinds vandaag de "Sagemcom F3896LG" binnen met de 2,5 gbit lan snelheid.
Zelf heb ik een zakelijk 1,2 gbit abbo lopen en wilde gewoon die snelheid kunnen gebruiken.

Modem staat in bridge modus, dus volgens de helpdesk van ziggo moet je dan poort 1 gebruiken.
Echter is enkel poort 4 een 2,5 gbit lan verbinding, dus je moet poort 4 gebruiken.

Ik las ergens op het ziggo forum dat je in principe iedere poort kan gebruiken omdat in bridge modus alle poorten actief zijn. Dus aangesloten op poort 4 en het werkt inderdaad.

Mijn punt is echter, heeft iemand hier al ervaring mee en werkt de dhcp renew wel op poort 4 ?

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:04:
[...]

Heb je al wel eens in het modem gekeken of je wel een IPv6 adres toegewezen krijgt? Bij een Sagemcom modem staat dat onder het tabblad Beheer -> Informatie -> Internet informatie. Ik heb bijv. geen IPv6 daar omdat ik dat in een grijs verleden eens heb laten omzetten naar IPv4 only, had destijds wat problemen met de manier waarop UPC toen IPv6 adressen uitdeelde (iets met gedeelde adressen geloof ik). Maar heb nogsteeds IPv4 only, ook nadat ik al 3x ander modem heb gehad inmiddels.
Destijds was het in fUPC gebied DS-Lite, Dus bij IPv6 geen publiek IPv4 adres. De enige manier om toch een publiek IPv4 adres te krijgen was terugzetten op IPv4 only. Eb dat heb jij kennelijk laten doen. Nu is het overal full Dual Stack, dus je moet denk ik aan de KS of in de Ziggo community even vragen de IPv4 only weer uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:59:
[...]

SirMemeAlot schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:03:
[...]

De Ubee 1318 wordt niet vervangen wanneer je Elite besteld. Hetzelfde geldt voor de Connectbox Giga (heeft ook alleen 1 Gbps poorten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
Metalfreak schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:16:
Wie heeft er eigenlijk ervaring met het webformulier waarmee je bridge modus kunt aanvragen? Ik heb dat enkele dagen geleden ingevuld en in de bevestiging stond dat ze binnen 24 uur reageren, maar er zijn inmiddels al meerdere malen 24 uur verstreken en het modem staat nog niet in bridge modus. Enig idee wat de normale doorlooptijden van nu zijn?
Ik heb het formulier gebruikt voor de omschakeling en ik heb nooit een bericht terug gehad, maar binnen twee uur stond wel mijn modem in bridge mode 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Brotuck schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:27:
Zelf heb ik een zakelijk 1,2 gbit abbo lopen en wilde gewoon die snelheid kunnen gebruiken.

Modem staat in bridge modus, dus volgens de helpdesk van ziggo moet je dan poort 1 gebruiken.
Echter is enkel poort 4 een 2,5 gbit lan verbinding, dus je moet poort 4 gebruiken.

Ik las ergens op het ziggo forum dat je in principe iedere poort kan gebruiken omdat in bridge modus alle poorten actief zijn. Dus aangesloten op poort 4 en het werkt inderdaad.

Mijn punt is echter, heeft iemand hier al ervaring mee en werkt de dhcp renew wel op poort 4 ?
Volgens mij heeft de poort die er gebruikt wordt bij Bridge modus echt 0 invloed, sterker nog je zou volgens mij zelfs via Wifi kunnen verbinden. Punt is dat Bridge modus de DHCP server in het modem volledig uitgezet wordt en het modem enkel het publieke IP adres uitdeelt aan het 1e de beste apparaat dat om een IP adres vraagt. Pin me er niet op vast, maar zou dit gewoon proberen. Worst case moet je straks het apparaat weer van poort 4 op poort 1 aansluiten, maar weet 99% zeker dat dit gaat werken.
Roetzen schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Destijds was het in fUPC gebied DS-Lite, Dus bij IPv6 geen publiek IPv4 adres. De enige manier om toch een publiek IPv4 adres te krijgen was terugzetten op IPv4 only. Eb dat heb jij kennelijk laten doen. Nu is het overal full Dual Stack, dus je moet denk ik aan de KS of in de Ziggo community even vragen de IPv4 only weer uit te zetten.
Dat was inderdaad het woord wat ik zocht - maar heb nu geen reden om dat uit te laten zetten. Alles werkt prima op IPv4 Only, ik heb dus geen reden om dat aan te passen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:19:Geprobeerd wat met de instellingen te stoeien in de uitvoering: TP-Link Archer Archer AX73, maar ik kom er helaas niet uit hoe ik het actief kan maken.
Kan je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brotuck schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:27:

Ik begrijp je vraag niet helemaal, is je vraag of de 2.5Gbps port werkt op de Sagemcom F3896LG? Waarom zou DHCP renew niet functioneren?

1000/100 Elite abonnement
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8GI4qaL570dHcEL18VagwHupFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z1U2ldZUsnqfvLPZBqkijYrl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:48
stormfly schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:41:
[...]

Ik begrijp je vraag niet helemaal, is je vraag of de 2.5Gbps port werkt op de Sagemcom F3896LG? Waarom zou DHCP renew niet functioneren?

1000/100 Elite abonnement
[Afbeelding]
Nee het punt is eigenlijk dat er maar 1 poort opzit die 2,5 gbit is.
Alleen is dat poort nummer 4.

Ik heb er een Firewalla firewall op aangesloten en nu heb ik gewoon een 2,5 gbit connectie. Gaat prima :)

Mijn vraag was meer of de DHCP Renew werkt op poort 4, maar ik begrijp hier dat het eigenlijk niet uitmaakt welke poort je gebruikt. Dus het zal wel goed zitten.

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 6 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie