Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brotuck schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:11:
[...]

Nee het punt is eigenlijk dat er maar 1 poort opzit die 2,5 gbit is.
Alleen is dat poort nummer 4.

Ik heb er een Firewalla firewall op aangesloten en nu heb ik gewoon een 2,5 gbit connectie. Gaat prima :)

Mijn vraag was meer of de DHCP Renew werkt op poort 4, maar ik begrijp hier dat het eigenlijk niet uitmaakt welke poort je gebruikt. Dus het zal wel goed zitten.
Jeps Ziggo zit wat dat betreft nog in de oude modus, vroeger bij 4 gelijke LAN porten was het de 1e. Nu inderdaad nummer 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06:59
stormfly schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:13:
[...]

Jeps Ziggo zit wat dat betreft nog in de oude modus, vroeger bij 4 gelijke LAN porten was het de 1e. Nu inderdaad nummer 4.
En ik heb er 3 aan de lijn gehad, echt he :o
Allemaal inderdaad op de oude modus van poort 1 bij een bridge.

Overigens heb ik wel mooi nu 1,2 gbit download :)

Ik heb inmiddels een wifi7 AP draaien en de 2,5 gbit switch komt binnenkort :)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:25:

Dat was inderdaad het woord wat ik zocht - maar heb nu geen reden om dat uit te laten zetten. Alles werkt prima op IPv4 Only, ik heb dus geen reden om dat aan te passen :) .
Tja, ik heb al meer dan tien jaar IPv6 op de één of andere manier en ik beschouw een IPv4 only verbinding al lang niet meer als volwaardig. Sterker nog als ik zou moeten kiezen tussen IPv4 only en DS-Lite kies ik voor DS-Lite. Maar ja, wie ben ik om te zeggen dat je net zo moet denken als ik. >:)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:25:
[...]

Volgens mij heeft de poort die er gebruikt wordt bij Bridge modus echt 0 invloed, sterker nog je zou volgens mij zelfs via Wifi kunnen verbinden. Punt is dat Bridge modus de DHCP server in het modem volledig uitgezet wordt en het modem enkel het publieke IP adres uitdeelt aan het 1e de beste apparaat dat om een IP adres vraagt. Pin me er niet op vast, maar zou dit gewoon proberen. Worst case moet je straks het apparaat weer van poort 4 op poort 1 aansluiten, maar weet 99% zeker dat dit gaat werken.
Stiekem kun je ook meerdere apparaten aansluiten in bridge. Krijgen ook allemaal een eigen publiek IP (+ IPv6 prefix). Heb ik een tijdje gebruikt toen ik een zelfbouw router heb opgezet (kale Debian etc). Dit systeem hing gewoon aan een tweede poort van de Ubee met zijn eigen IP en al, terwijl de oude router ook nog was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Metalfreak schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:16:
Wie heeft er eigenlijk ervaring met het webformulier waarmee je bridge modus kunt aanvragen? Ik heb dat enkele dagen geleden ingevuld en in de bevestiging stond dat ze binnen 24 uur reageren, maar er zijn inmiddels al meerdere malen 24 uur verstreken en het modem staat nog niet in bridge modus. Enig idee wat de normale doorlooptijden van nu zijn?
Mijn modem was na een week nog niet omgezet op bridge mode. Zelfde situatie als bij jou. Misschien verliezen ze wat van deze tickets :F

Toen heb ik gebeld, via de telefoon werd het direct geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 13:10
Bij mij was het in een nacht geregeld via het formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
Metalfreak schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:16:
Wie heeft er eigenlijk ervaring met het webformulier waarmee je bridge modus kunt aanvragen? Ik heb dat enkele dagen geleden ingevuld en in de bevestiging stond dat ze binnen 24 uur reageren, maar er zijn inmiddels al meerdere malen 24 uur verstreken en het modem staat nog niet in bridge modus. Enig idee wat de normale doorlooptijden van nu zijn?
Ik heb het via de ziggo chat gevraagd, was binnen 10 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 16:04

Metalfreak

Hoije woh!

ANdrode schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Mijn modem was na een week nog niet omgezet op bridge mode. Zelfde situatie als bij jou. Misschien verliezen ze wat van deze tickets :F

Toen heb ik gebeld, via de telefoon werd het direct geregeld.
Ik vond het juist handig dat er een formulier voor was, had geen haast en dan hoef ik niet zo'n supportafdeling onnodig te belasten. Maar blijkbaar werkt dat ook niet altijd.

Hebben ze geen fatsoenlijk service management daar?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalfreak schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:34:
[...]
Niet voor consumenten, die hebben ook geen sla dus is weinig te managen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 19:32
[...]

Ik vond het juist handig dat er een formulier voor was, had geen haast en dan hoef ik niet zo'n supportafdeling onnodig te belasten. Maar blijkbaar werkt dat ook niet altijd.

Een week geleden ook gedaan via het online formulier en binnen 24h was het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:23
RobertMe schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:41:
[...]

Stiekem kun je ook meerdere apparaten aansluiten in bridge. Krijgen ook allemaal een eigen publiek IP (+ IPv6 prefix). Heb ik een tijdje gebruikt toen ik een zelfbouw router heb opgezet (kale Debian etc). Dit systeem hing gewoon aan een tweede poort van de Ubee met zijn eigen IP en al, terwijl de oude router ook nog was aangesloten.
Ik redeneer inderdaad vooral nog vanuit IPv4, waarbij je maar 1 publiek IP adres krijgt, maar als ik zo even vrijuit denk is Bridge bij IPv6 dan overbodig? Want als ik het goed begrijp krijgt elk apparaat het publieke IP adres met nog een klein stukje erachter toch? Dus dan heb je eigenlijk al directe verbinding met het internet zonder dat je een apparaat nodig hebt omdat verkeer te verdelen.
[...]

Zou het formulier gewoon nog een keer invullen, wellicht hebben ze het wel opgepakt maar is door storing ergens het signaal even niet goed binnengekomen op je modem.

[ Voor 23% gewijzigd door SirMemeAlot op 14-01-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:06:
[...]

Ik redeneer inderdaad vooral nog vanuit IPv4, waarbij je maar 1 publiek IP adres krijgt,
Maar je krijgt dus ook 2 publieke IPv4 adressen als je in bridge 2 apparaten aansluit. En uiteraard krijgt elk ook een eigen uniek IPv6 adres (op de WAN poort in het netwerk / subnet "van Ziggo"), en kan elk apparaat ook een eigen unieke IPv6 prefix opvragen.
maar als ik zo even vrijuit denk is Bridge bij IPv6 dan overbodig? Want als ik het goed begrijp krijgt elk apparaat het publieke IP adres met nog een klein stukje erachter toch? Dus dan heb je eigenlijk al directe verbinding met het internet zonder dat je een apparaat nodig hebt omdat verkeer te verdelen.
Je hebt geen NAT nodig. Maar een modem/router doet meer. Het is ook een firewall. Dus als je een poort open wilt zetten zul je dat nog steeds in de (modem/)router moeten doen (geldt uiteraard ook bij brdige + eigen router, dat je het dan in eigen router ook open moet zetten). En ik meen dat @Roetzen eerder heeft geschreven dat het open zetten van poorten voor IPv6 niet werkte (in een van de Ziggo modem/routers).

En eigen router heeft uiteraard features die met Ziggo modem/router niet kunnen. Zoals gebruik kunnen maken van VLANs. Uitgebreidere firewalling (DNAT waardoor je alle DNS verkeer zou kunnen herschrijven). Evt meteen extra software er op draaien (DNS server met adblocking). Etc etc.

En als je het modem in router mode hebt staan zal het hele IPv6 prefixing verhaal vast nog steeds een uitdaging zijn, om het Ziggo modem de "zelf uitgegeven" subnets (dus prefix + prefix id) niet zal kennen en je die route wel "er in moet krijgen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:29:
[...]

Maar je krijgt dus ook 2 publieke IPv4 adressen als je in bridge 2 apparaten aansluit. En uiteraard krijgt elk ook een eigen uniek IPv6 adres (op de WAN poort in het netwerk / subnet "van Ziggo"), en kan elk apparaat ook een eigen unieke IPv6 prefix opvragen.
Denk wel dat dit niet gebruikelijk is. De Ubee 1318 is van oorsprong bedoelt voor de zakelijke markt en daarbij kon men extra IP-adressen aanvragen (wat me met IPv6 niet meer zo relevant lijkt). De standaardmodems voor de consumentenmarkt en klein zakelijk deactiveren de overige poorten op je modem zodra je bridge modus laat activeren (althans dat zouden ze moeten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:02:
[...]

Denk wel dat dit niet gebruikelijk is. De Ubee 1318 is van oorsprong bedoelt voor de zakelijke markt en daarbij kon men extra IP-adressen aanvragen (wat me met IPv6 niet meer zo relevant lijkt). De standaardmodems voor de consumentenmarkt en klein zakelijk deactiveren de overige poorten op je modem zodra je bridge modus laat activeren (althans dat zouden ze moeten doen).
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb toentertijd (wel op GoT), maar het staat mij bij dat het een "algemeen" dingetje zou zijn en niet Ubee specifiek.

Alleen is dit ook mijn eerste modem/router (misschien wel 15 jaar een oude Cisco modem only gebruikt). Dus als ik dit feitje al had opgevangen voordat ik de Ubee had had ik het nog steeds niet kunnen testen :p

Overigens zou ik ook verwachten dat dit een firmware feature is die gewoon aan en uit zou kunnen middels het profiel. En dus eenvoudig uit gezet / gelaten kan worden bij consumenten, als ze dat zouden willen.

En poorten uitschakelen lijkt me weer niet gebruikersvriendelijk, zelfs als het dus alleen bij bridge mode is us het onhandig als nog maar echt een specifieke poort gebruikt kan worden. Gebruiker die niet weet dat maar één poort gebruikt kan worden; Gebruikers die het alsnog verkeerd aansluiten; Potentieel eens in de zoveel tijd een defecte poort terwijl de rest nog prima werkt; Puur maar 1 actieve toestaan is dan logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:29:
[...]
En ik meen dat @Roetzen eerder heeft geschreven dat het open zetten van poorten voor IPv6 niet werkte (in een van de Ziggo modem/routers).
Dat was de Ubee 1318. Daarbij kon je niet tegelijkertijd dezelfde poort openen voor Ipv4 en IPv6. Het was de één of de ander maar niet allebei.Misschien is dat inmiddels gefixt ik heb sinds juli 2022 de Sagemcom in gebruik. Die heeft geen problemen met IPv6 pinholing.

In bridge mode is er uiteraard geen probleem.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 23:14

mwk

Deze week aanbod gekregen om voor 1 euro per maand over te stappen naar het snelste abbo. Maar gedaan vanwege de dubbele upstream. Kreeg meteen een mail dat er een nieuw modem onderweg was. Ik dacht: als dat maar goed gaat.
Het bleek een nieuw Sagemcom modem te zijn en na een kwartier was hij online en bijgewerkt. En meteen in bridge modus. Witte Arris gaat retour. Heb het idee dat browsen beter gaat en apps van de airco en zo ook vlotter zijn. Ondanks dat oude modem al sneller was dan de WiFi. Misschien toch omdat deze niet die Puma chipset heeft.
Kwam er later wel achter dat ik uiteindelijk maar 2 euro goedkoper ben omdat ik met mijn 'oude' 500 abbo meer betaalde dan nu het 400 abbo. Maar goed, ben blij met het nieuwe modem.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
mwk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:24:
Deze week aanbod gekregen om voor 1 euro per maand over te stappen naar het snelste abbo. Maar gedaan vanwege de dubbele upstream. Kreeg meteen een mail dat er een nieuw modem onderweg was. Ik dacht: als dat maar goed gaat.
Het bleek een nieuw Sagemcom modem te zijn en na een kwartier was hij online en bijgewerkt. En meteen in bridge modus. Witte Arris gaat retour. Heb het idee dat browsen beter gaat en apps van de airco en zo ook vlotter zijn. Ondanks dat oude modem al sneller was dan de WiFi. Misschien toch omdat deze niet die Puma chipset heeft.
Kwam er later wel achter dat ik uiteindelijk maar 2 euro goedkoper ben omdat ik met mijn 'oude' 500 abbo meer betaalde dan nu het 400 abbo. Maar goed, ben blij met het nieuwe modem.
Weet je toevallig hoe het zit met je contracttermijn? Ik kan van 400Mbit naar 1000Mbit voor 2 euro per maand meer.

Heb alleen geen zin om mezelf weer voor een jaar te laten strikken. Kan er helaas niets over vinden op het Ziggo forum.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 23:14

mwk

Gr4mpyC3t schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:32:
[...]

Weet je toevallig hoe het zit met je contracttermijn? Ik kan van 400Mbit naar 1000Mbit voor 2 euro per maand meer.

Heb alleen geen zin om mezelf weer voor een jaar te laten strikken. Kan er helaas niets over vinden op het Ziggo forum.
Het aanbod noemde geen termijn. Ik heb even in Mijn Ziggo gekeken en het nieuwe abbo staat nog steeds op maandelijks opzegbaar.

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
mwk schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:37:
[...]

Het aanbod noemde geen termijn. Ik heb even in Mijn Ziggo gekeken en het nieuwe abbo staat nog steeds op maandelijks opzegbaar.
Thanks voor je reactie! Goed om te weten. Ik ga het toch nog even navragen bij Ziggo zelf denk ik. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbr70
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-06 16:43
In december kreeg ik van Ziggo een brief voor een aanvullende korting voor 50% voor 9 maanden net als andere hier. Inmiddels heb ik de factuur van februari gehad maar is de korting niet verrekend. Zijn er hier al leden die deze brief korting wel al gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 13:10
Ik zat iets meer vooraan in de stroom aanbiedingen als jij. Bij mij is in december ook het bedrag zonder korting afgeschreven, maar dat is in januari verrekend. In de bevestiging van mijn acceptatie van de aanbieding werd dat overigens wel aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:33
Yorro schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:57:
[...]

Eens, ze zijn allemaal aardig en proberen mee te denken.

Maar je bent het met me eens dat het op z’n minst een verwarrende gang van zaken is:
  • dat je een bevestiging krijgt van een “nieuwe bestelling” na het eerste telefoontje
  • dat het bezorgadres dus niet is gewijzigd
  • dat bij een vervolggesprek dan een medewerker zegt: ik kan het niet en verbind u door
  • dat de volgende dan zegt: het kan niet, oh het kan wel, maar misschien toch niet. U moet het zelf maar in de gaten houden op PostNL
Status update:

2 dagen vóór de geplande ingangsdatum opnieuw een “dank voor uw bestelling” e-mail, met weer een nieuw bestelnummer.

Heb er niks mee gedaan, eerst maar eens afgewacht hoe het zou gaan.

1 dag voor de geplande ingangsdatum een track&trace ontvangen. Wijzigen afleveradres kon niet, wel het laten afleveren naar een PostNL afhaalpunt in woonplaats ouders (andere woonplaats, wel vlakbij, <10km)

Pakket is daar op de ingangsdatum bezorgd, zelfde dag afgehaald door m’n ouders. Geen probleem.

Dit weekend teruggekomen, nieuwe modem (connectbox v2 icm Elite abo) aangesloten. Alles werkt binnen enkele minuten.

De smartwifispot 6 (het kleinere broertje van het zwarte modem) werkt ook goed. De combi van de connectbox V2 (nu niet in bridge) icm de SmartWifi pod6 is een prima vervanger voor de twee DECO M4 torentjes (icm oude connectbox V2 die in bridge stond) die in bruikleen waren bij het zakelijke abonnement.

Dus, ondanks wat strubbelingen in het bestelproces (zie eerdere berichten) hier uiteindelijk/overall gewoon een positieve ervaring

[ Voor 4% gewijzigd door Yorro op 16-01-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 18:57
Gr4mpyC3t schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:09:
[...]

Thanks voor je reactie! Goed om te weten. Ik ga het toch nog even navragen bij Ziggo zelf denk ik. :9
Kreeg ook de mail om voor 1 Euro naar 1Gbps abo te gaan.
Had liever gehad dat ze voor 1 Euro 500Gbps UP aanboden...... ;(

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
snah001 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:36:
[...]

Kreeg ook de mail om voor 1 Euro naar 1Gbps abo te gaan.
Had liever gehad dat ze voor 1 Euro 500Gbps UP aanboden...... ;(
Ja helaas moeten we het met een magere upload doen. Overigens heb ik de bevestiging van Ziggo dat gebruik maken van de aanbieding in de app ook betekent dat je weer een jaar aan ze vast zit.

Ik heb er voor bedankt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin123t
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:57
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:54:
[...]

Ja helaas moeten we het met een magere upload doen. Overigens heb ik de bevestiging van Ziggo dat gebruik maken van de aanbieding in de app ook betekent dat je weer een jaar aan ze vast zit.

Ik heb er voor bedankt. ;w
Dat is niet correct hoor. Ik heb de upgrade ook gedaan voor 1 euro. Kreeg wel de zwarte Sagemcom toegestuurd. Gewoon per maand opzegbaar.

Moet wel de witte connectbox (Arris?) retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Martin123t Ik zou dat voor de zekerheid nog even controleren. De aanbieding van 1 euro is namelijk wel met een twaalf maanden contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Martin123t schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:11:
[...]

Dat is niet correct hoor. Ik heb de upgrade ook gedaan voor 1 euro. Kreeg wel de zwarte Sagemcom toegestuurd. Gewoon per maand opzegbaar.

Moet wel de witte connectbox (Arris?) retour sturen.
Interessant, Ziggo medewerker heeft het toch echt bevestigd. Ik laat het er maar bij zitten, geen zin om dit zelf uit te moeten zoeken eigenlijk. Die zwarte Sagemcom heb ik al. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 16-01-2024 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Hier ook voor 1 eurie naar 1gb gegaan, nu echter wel een dilemma, of de oude router blijven gebruiken (Asus RT-AC86U die al jaren draait) of toch de router en wifi (dan ook wifi6 wat de Asus niet heeft) van het nieuwe modem gaan gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Jur schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:29:
Hier ook voor 1 eurie naar 1gb gegaan, nu echter wel een dilemma, of de oude router blijven gebruiken (Asus RT-AC86U die al jaren draait) of toch de router en wifi (dan ook wifi6 wat de Asus niet heeft) van het nieuwe modem gaan gebruiken....
Wat is de reden dat je de losse router wil blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

SirMemeAlot schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:42:
[...]

Wat is de reden dat je de losse router wil blijven gebruiken?
Al 20 jaar bij ziggo en tot nu toe nooit een fatsoenlijke router gekregen, prestaties met een losse router waren altijd veel beter, ik hoop eigenlijk dat dat nu eindelijk niet meer zo is anders moet er vrees ik ook weer een nieuwe router komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:03

rvk

Jur schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:50:
[...]
Al 20 jaar bij ziggo en tot nu toe nooit een fatsoenlijke router gekregen, prestaties met een losse router waren altijd veel beter, ik hoop eigenlijk dat dat nu eindelijk niet meer zo is anders moet er vrees ik ook weer een nieuwe router komen :)
Kijk ik nu verkeerd.
De Asus RT-AC86U is toch een hele fatsoenlijke router?
uitvoering: ASUS RT-AC86U Dual Band Wireless Router AC2900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
rvk schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:17:
[...]

Kijk ik nu verkeerd.
De Asus RT-AC86U is toch een hele fatsoenlijke router?
uitvoering: ASUS RT-AC86U Dual Band Wireless Router AC2900
Die had ie zelf gekocht, dus niet fatsoenlijk van Ziggo gekregen.

@Jur ik zou het nieuwe WiFi6 modem van Ziggo zeker een kans geven, zeker als je geen bijzondere instellingen nodig hebt. Zelfs klachten over de instellingen zijn vrij positief over z'n WiFi capaciteiten. Leesvoer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk

rvk

Chris.nl schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:22:
[...]
Die had ie zelf gekocht, dus niet fatsoenlijk van Ziggo gekregen.
Ja, maar hij geeft aan bang te zijn dat er een nieuwe router moet komen na de upgrade naar 1GB. Maar die Asus RT-AC86U kan toch nog perfect op een 1GB aansluiting met Ziggo modem in bridge?
Jur schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:50:
[...]
ik hoop eigenlijk dat dat nu eindelijk niet meer zo is anders moet er vrees ik ook weer een nieuwe router komen :)
Volgens mij voldoet die Asus nog prima.

[ Voor 26% gewijzigd door rvk op 16-01-2024 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

De Asus is toch ook al 7 jaar oud en ondersteunt geen Wifi 6, ik ga het wel een weekje proberen met de Sagemcom F3896LG-ZG, hoop wel dat de portforwarding en vaste ip toewijzen via mac adres wel werkt...
Ik post de bevindingen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
rvk schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:28:
[...]

Ja, maar hij geeft aan bang te zijn dat er een nieuwe router moet komen na de upgrade naar 1GB. Maar die Asus RT-AC86U kan toch nog perfect op een 1GB aansluiting met Ziggo modem in bridge?

[...]

Volgens mij voldoet die Asus nog prima.
Ah 't kwartje valt hier :) Goed punt.

Tja, toch denk ik dat de WiFi uit de nieuwe Ziggo box um beter zal bevallen als nu uit z'n Asus, tenminste vanaf dezelfde locatie. Als het Ziggo modem in de meterkast staat maar de Asus bedraad een betere locatie had/heeft, verliest WiFi vanuit de meterkast het imo.

@Jur laat het vooral weten 👍🏻 wat ik las kunnen ip toewijzingen en port forwards wel een issue zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 16-01-2024 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Jur schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:41:
De Asus is toch ook al 7 jaar oud en ondersteunt geen Wifi 6,
Geen WiFi 6 maar wel gewoon 1GB.
Het is/was een top of the line model dus die is niet zo snel out-of-date.

Maar goed... als je perse WiFi 6 wilt hebben, ja, dan zal die wel vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Laatst online: 06:59
Die Sagemcom F3896LG-ZG werkt perfect, maar enkel voor de bridge naar mijn eigen firewall en daarna richting mijn unifi netwerk. Heb in mijn huis flink wat kabels laten trekken. Daar kan geen meterkast wifi met extenders tegenop wat mij betreft. Dat nieuwe modem is wel erg stabiel op 1,2 gbit. Alle speedtesten komen op die snelheid. Alleen die upload van 120 mbit vind ik maar zozo

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Moet zeggen, over die Sagem heb ik verder nog geen klachten, het is natuurlijk wel een wat beperkt ding qua instellingen, maar bereik, stabiliteit en snelheid zijn tot nu toe meer dan prima.
Ik heb mijn setje Asus 92U er voor uit de deur gedaan inmiddels, geen spijt van nog.
Bijv. op wifi 6 pak ik nu op de telefoon rustig 900 om 100 tegenover 940 om 100 op de pc bedraad.
Boven heb ik die wifi 6 pod staan, moet alleen nog een nieuwe kabel trekken, de snelheid is daar wel een stuk lager, maar alles werkt gewoon stabiel verder.
Moet alleen nog ff afwachten hoe het in de tuin gaat zijn, maar daar is het nu te koud voor :+

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Het modem geinstalleerd, wifi sneller dan met de ac86u, helaas loop ik ook tegen de beperkingen aan met bijv port forwarding voor mijn eigen mailserver, de modem dus maar weer in bridge mode laten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 19:44
2 dagen geleden ook op de aanbieding ingegaan om voor €1,- naar 1000 / 100Mbps te upgraden.
(500/50 was voldoende maar voor een eurootje per maand een faster horse kan je niet laten liggen _/-\o_ )

Blijkbaar kon het huidige modem (Witte Connectbox) deze megaspeed niet aan en is er vandaag een nieuw modem geleverd (Zwarte Connectbox V2 (Sagemcom)). Meteen aangesloten en de beloofde snelheid werd waargemaakt.
IP range en SSID ingesteld zoals op de oude Connectbox om Wifi clients en fixed ip clients niet te hoeven herconfigureren.

Wat verder opviel:
  • Meegeleverde F-connector kabel zonder schroefdraad, heb de oude kabel van de Witte Connectbox in de nieuwe V2 geschroefd en het meegeleverde aansluitmateriaal verder niet gebruikt. Uiteraard wel de nieuwe stroomadapter gebruikt.
  • DNS instelling voor DHCP clients aan te passen _/-\o_
Vanwege de upgrade verder wezen rondstruinen in mijn producten en zag dat SkyShowtime nu ook te kiezen valt als gratis pakket vanwege Vodafone Mobiel abonnement.
Echter kon deze keuze pas gemaakt worden nadat het nieuwe modem aangesloten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:26
Aapmansz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:10:
2 dagen geleden ook op de aanbieding ingegaan om voor €1,- naar 1000 / 100Mbps te upgraden.
(500/50 was voldoende maar voor een eurootje per maand een faster horse kan je niet laten liggen _/-\o_ )

Blijkbaar kon het huidige modem (Witte Connectbox) deze megaspeed niet aan en is er vandaag een nieuw modem geleverd (Zwarte Connectbox V2 (Sagemcom)). Meteen aangesloten en de beloofde snelheid werd waargemaakt.
IP range en SSID ingesteld zoals op de oude Connectbox om Wifi clients en fixed ip clients niet te hoeven herconfigureren.

Wat verder opviel:
  • Meegeleverde F-connector kabel zonder schroefdraad, heb de oude kabel van de Witte Connectbox in de nieuwe V2 geschroefd en het meegeleverde aansluitmateriaal verder niet gebruikt. Uiteraard wel de nieuwe stroomadapter gebruikt.
  • DNS instelling voor DHCP clients aan te passen _/-\o_
Vanwege de upgrade verder wezen rondstruinen in mijn producten en zag dat SkyShowtime nu ook te kiezen valt als gratis pakket vanwege Vodafone Mobiel abonnement.
Echter kon deze keuze pas gemaakt worden nadat het nieuwe modem aangesloten was.
Zelfs de stroom adapter kun je laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Jur schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:19:
Het modem geinstalleerd, wifi sneller dan met de ac86u, helaas loop ik ook tegen de beperkingen aan met bijv port forwarding voor mijn eigen mailserver, de modem dus maar weer in bridge mode laten zetten...
Ja, poort 25 zeker geblokt. Daar ben ik jaren geleden bij een oud modem ook al tegen gekomen. Grappige was dat je via uPnP nog wel poort 25 door kunt zetten naar je server (daar kun je een kleine util miniupnp voor gebruiken). Of je nu heel blij moet zijn dat je upnp aan moet zetten... 'kweet het niet ;)

Ik had toen wegens omstandigheden niet de mogelijkheid om de Ziggo router in bridge te zetten. Ik ben blij dat dat nu wel zo is.

Kon de nieuwe modem overigens wel local nat loopback (hairpin) aan? Dat was bij de nieuwere modellen ook een tijd niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

rvk schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:29:
[...]

Ja, poort 25 zeker geblokt. Daar ben ik jaren geleden bij een oud modem ook al tegen gekomen. Grappige was dat je via uPnP nog wel poort 25 door kunt zetten naar je server (daar kun je een kleine util miniupnp voor gebruiken). Of je nu heel blij moet zijn dat je upnp aan moet zetten... 'kweet het niet ;)

Ik had toen wegens omstandigheden niet de mogelijkheid om de Ziggo router in bridge te zetten. Ik ben blij dat dat nu wel zo is.

Kon de nieuwe modem overigens wel local nat loopback (hairpin) aan? Dat was bij de nieuwere modellen ook een tijd niet mogelijk.
Nadat ik er achter kwam dat het wifi password moet voldoen aan bepaalde eisen wat in mijn specifieke situatie niet heel handig is en inderdaad poort 25 niet te forwarden valt ben ik maar gestopt, aan local nat loopback ben ik dan ook niet toe gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Jur schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:19:
[...]

Nadat ik er achter kwam dat het wifi password moet voldoen aan bepaalde eisen wat in mijn specifieke situatie niet heel handig is en inderdaad poort 25 niet te forwarden valt ben ik maar gestopt, aan local nat loopback ben ik dan ook niet toe gekomen :)
Nat lookback (Hairpin)werkt inmiddels - ik dacht in den beginne niet, maar door een update is dit opgelost. Ik weet niet of update alleen voor Sagemcom modem was of voor alle connectboxen. Maar hier kan ik binnen mijn eigen netwerk pihole/DSMR/Plex etc allemaal benaderen die ik intern host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:43
Krijg je bij internet XXL (400 Mbit) & TV start ook het zwarte Sagemcom modem of iets anders?

[ Voor 5% gewijzigd door earthknake op 22-01-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:49
earthknake schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:11:
Krijg je bij internet XXL (400 Mbit) & TV start ook het zwarte Sagemcom modem of iets anders?
In oktober 22 kreeg ik het sagemcom modem ter vervanging van de cisco toen ik het toenmalige start xl had van 200/20. Dus ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:19:
[...]
In oktober 22 kreeg ik het sagemcom modem ter vervanging van de cisco toen ik het toenmalige start xl had van 200/20. Dus ik denk het wel.
Nou ik denk het niet, het is van 2 factoren afhankelijk. Is je huidige modem oud, in het geval van een Cisco is dit een volmondig JA. En heb je een voldoende snel abonnement, dat is alleen bevestigd dat een Sagemcom zeker komt bij 1000/100.

Ik vraag mij af of er een Sagemcom komt als je een 400/40 abonnement hebt en je hebt al een wit modem, welke variant dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@stormfly dat kan natuurlijk ook. Ik ben in ieder geval blij met mijn modem. De cisco was in ieder geval niet defect. Het nieuwe modem kreeg ik, als ik mij niet vergis, spontaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:34:
@stormfly dat kan natuurlijk ook. Ik ben in ieder geval blij met mijn modem. De cisco was in ieder geval niet defect. Het nieuwe modem kreeg ik, als ik mij niet vergis, spontaan.
Klopt ze faseren oude modems uit om het wijknet beter in verdeling te brengen, oude modems hangen zwaar aan het lage aantal streams van 8 stuk. Je wilt alle 32 downstreams het liefst evenredig verdeeld hebben in een wijk, daar heeft iedereen profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-06 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kreeg vorige week een 2tal verkopers van Delta aan de deur, of ik wou overstappen op glasvezel. Heb ze voorlopig maar bedankt. Aanbod was wel goed moet ik zeggen, €35 p/m (150/150) 2 jaar lang. Binnenkort maar eens bellen met Ziggo voor een mooie deal. Iemand nog recent met afdeling retentie gesproken?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 04-06 14:48
Geen idee wat of ik Ziggo hier de schuld moet geven, maar sinds gisteren lijkt er iets niet lekker te zitten.

En dat lijkt zo te zijn op wifi en ethernet...

Screenshotje hieronder is via een ethernet kabel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPDas3OqUiJeqZg669IRtGBpDPE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wz2TuN45nvSJMdthd6BONWxl.png?f=user_large

"Has you tried turning it off and on again" heeft niet geholpen. De Ziggo speedtest (als ie lukt) gaat uiteraard gewoon voor 500/50... Maar verbindingen maken met soms wel 600+ ms ping is niet zo soepel.

[ Voor 12% gewijzigd door Groentjuh op 22-01-2024 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Groentjuh schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:22:
Geen idee wat of ik Ziggo hier de schuld moet geven, maar sinds gisteren lijkt er iets niet lekker te zitten.

[Afbeelding]

"Has you tried turning it off and on again" heeft niet geholpen. De Ziggo speedtest (als ie lukt) gaat uiteraard gewoon voor 500/50... Maar verbindingen maken met soms wel 600+ ms ping is niet zo soepel.
Deze ping blijft binnen je thuisnetwerk, je pingt je modem. Je zult de hoge latency dus echt ergens in huis moeten zoeken in dit geval (of er is iets mis met je modem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:27:
En heb je een voldoende snel abonnement, dat is alleen bevestigd dat een Sagemcom zeker komt bij 1000/100.
Ik meen dat het @Jay-B was die hier een week of twee terug nog schreef dat als je een ConnectBox Giga hebt of een Ubee UBC1318 dat deze ook niet wordt omgeruild bij een 1Gbit/s abo. Dus een overstap naar 1Gbit/s is geen garantie dat je een Sagemcom krijgt.

Maar ik weet niet hoe gangbaar het is om een van die twee te hebben (zonder een Giga / Elite abo gehad te hebben). De Ubee is dan sowieso naar consumenten alleen geleverd als ze problemen hadden (met Puma) / zeer zwaar aandringen, en je kon er naar vragen bij IPv6 support in bridge. Maar dat is dus nooit grootschalig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:43
stormfly schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Nou ik denk het niet, het is van 2 factoren afhankelijk. Is je huidige modem oud, in het geval van een Cisco is dit een volmondig JA. En heb je een voldoende snel abonnement, dat is alleen bevestigd dat een Sagemcom zeker komt bij 1000/100.

Ik vraag mij af of er een Sagemcom komt als je een 400/40 abonnement hebt en je hebt al een wit modem, welke variant dan ook.
Sorry ik bedoelde bij een nieuw abo/nieuwe klant... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Mijn schoonvader belde onlangs dat hij een pakket voor Ziggo had gekregen en vroeg of ik dat wilde aansluiten. Ja, prima, maar in de 30+ jaar dat hij hier woont is er nooit Ziggo in dit huis geweest. Ze hebben altijd via schotel gekeken, en de laatste jaren zat hij bij KPN. En ik wist mij te herinneren dat er altijd bij hoog en bij laag was volgehouden dat er geen kabel in dit huis was. Ik was dus nogal verbaasd zeg maar :P . Vraag me ook nog altijd af hoe dit allemaal tot stand is gekomen, normaal vraagt hij mij voor dit soort dingen.

Gisteren even op bezoek geweest voor een kleine inspectie, en in de meterkast niets te vinden. Vroeger stond het huis een stuk voller maar sinds de laatste relatie uit is gegaan is er flink opgeruimd.

Zie ik in het uiterste hoekje van de kamer een klein kabeltje uitsteken :o, plus minus 12 centimeter .... Nee, dat was niets volgens mijn schoonvader. Ik even kijken, kabel is flink vies. Wat wil je ook, 30+ jaar niet gebruikt. Stukje van de mantel afgesneden... bingo! Coax!

Dus gisteravond Ziggo maar even gebeld, en er is direct een monteur ingepland voor vandaag. Nadeel zijn de ruime windows van de monteurs (en dat snap ik wel, zelf ook monteur on route geweest en dan is speling heel fijn) ... ik mag nu dus van 12:00 tot 18:00 hier gaan zitten wachten :/. Kunnen ze bij de klantenservice nog een betere inschatting geven?

Ook leuk, kon vanochtend nog weer aan het bellen met Ziggo. Had een SMS gekregen om 08:17 dat de monteur morgen kwam... gelukkig kon de klantenservice al snel bevestigen dat de monteur vandaag kwam.

Vraag me af hoe ver de monteur gaat komen met dit stukje kabel, met beetje pech moet er nog een graafploeg komen te graven bij de gevel om de kabel wat verder het huis in te kunnen voeren.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groentjuh schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:22:

[Afbeelding]

Je pingt hier naar je router, dus je test in feite je kabel en je laptop...ik denk dat je daar eens moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Plofkotje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Deze ping blijft binnen je thuisnetwerk, je pingt je modem. Je zult de hoge latency dus echt ergens in huis moeten zoeken in dit geval (of er is iets mis met je modem).
Ja, zover was ik ook al. Het lijkt mij echter ergens in de router/het modem te zitten.

Ik heb met de volgende setup(s) vergelijkbare resultaten:
Connectbox -> (Lan 4) Ethernet -> Laptop.
Connectbox -> Wifi -> Android tablet
Connectbox -> (LAN 1) Switch [VLAN2] -> OPNSense router -> Switch (VLAN 10) -> PC

PC naar OPNSense is strak <1 ms. Ook andere verbindingen binnen te netwerk lijkt prima. In die setup is PC -> Laptop ook <1 ms.
Dus door de switch van de Connectbox is goed, maar zodra de "Connectbox router" aan de beurt is, dan zie ik problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Groentjuh op 22-01-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groentjuh schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Ja, zover was ik ook al. Het lijkt mij echter ergens in de router/het modem te zitten.

Ik heb met de volgende setup(s) vergelijkbare resultaten:
Connectbox -> (Lan 4) Ethernet -> Laptop.
Connectbox -> Wifi -> Android tablet
Connectbox -> (LAN 1) Switch [VLAN2] -> OPNSense router -> Switch (VLAN 10) -> PC

PC naar OPNSense is strak <1 ms. Ook andere verbindingen binnen te netwerk lijkt prima. In die setup is PC -> Laptop ook <1 ms.
Dus door de switch van de Connectbox is goed, maar zodra de "Connectbox router" aan de beurt is, dan zie ik problemen.
Dan zou ik de connectbox router eens resetten met een paperclip en dan met een andere kabel en laptop rechtstreeks in dit deze connectbox te steken eenzelfde test uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Chris.nl schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:41:
[...]

Ah 't kwartje valt hier :) Goed punt.

Tja, toch denk ik dat de WiFi uit de nieuwe Ziggo box um beter zal bevallen als nu uit z'n Asus, tenminste vanaf dezelfde locatie. Als het Ziggo modem in de meterkast staat maar de Asus bedraad een betere locatie had/heeft, verliest WiFi vanuit de meterkast het imo.

@Jur laat het vooral weten 👍🏻 wat ik las kunnen ip toewijzingen en port forwards wel een issue zijn.
Dat zou je denken en dacht ik ook. In mijn geval (ubiquiti in wall hd wifi5 AP) in woonkamer, nieuwe sagemcom modem in de meterkast, won de sagemcom de speedtest met 2 vingers in de neus. Speedtest op meerdere locaties op de begane grond gedaan waaronder ook op 2 meter afstand van de AP, daar waar de AP maximaal op 400mbit uitkwam haalde de sagemcom in alle gevallen een snelheid van minimaal 600mbit terwijl de deur van de meterkast dicht stond en de afstand naar de sagemcom veel groter was dan de afstand naar de AP. En dat met de beste kanaal en zendinstellingen ingesteld op de AP. Ik heb de uniquiti in wall dus gelijk gedemonteerd en verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Heb dit abonnement en kreeg een paar weken geleden de Sagecom opgestuurd. Of dit afhankelijk is van het abonnement of de recente upgrades in het netwerk hier in de buurt weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
stormfly schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Dan zou ik de connectbox router eens resetten met een paperclip en dan met een andere kabel en laptop rechtstreeks in dit deze connectbox te steken eenzelfde test uitvoeren.
Ik dacht: Laten we het maar aan Ziggo vragen.

Aldus Ziggo: "Modem reageert ook vanaf mijn kant erg traag, en ik krijg de coax signaal waardes ook nog niet binnen.
Als de waardes verder goed zijn, dan ligt het aan de modem zelf. Is ook al verouderd tegenwoordig
Krijgt geen updates meer.
*stuurt coax signaal waardes. Kreeg html-element na html-element deze waarden nog uit de web-interface*
Ziet er wel prima uit
Ik stel voor dat we het modem gaan omwisselen
Je moet een Sagemcom Mv2+ modem ophalen, met daarbij een POA-254 en F/F aansluitkabel."

Was overigens leuk. Die chat deed ik over Ziggo, dus ik kon via mijn modem wel chatten en de signaalwaarden doorsturen, terwijl hij ze niet kreeg van de modem.

[ Voor 8% gewijzigd door Groentjuh op 22-01-2024 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 15:17
ik kreeg afgelopen zomer bij een 200/20 abbo ook meteen de zwarte sagemcom, wat later geüpgraded is naar 400/40 :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:37

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:07:
Mijn schoonvader belde onlangs dat hij een pakket voor Ziggo had gekregen en vroeg of ik dat wilde aansluiten. Ja, prima, maar in de 30+ jaar dat hij hier woont is er nooit Ziggo in dit huis geweest. Ze hebben altijd via schotel gekeken, en de laatste jaren zat hij bij KPN. En ik wist mij te herinneren dat er altijd bij hoog en bij laag was volgehouden dat er geen kabel in dit huis was. Ik was dus nogal verbaasd zeg maar :P . Vraag me ook nog altijd af hoe dit allemaal tot stand is gekomen, normaal vraagt hij mij voor dit soort dingen.

Gisteren even op bezoek geweest voor een kleine inspectie, en in de meterkast niets te vinden. Vroeger stond het huis een stuk voller maar sinds de laatste relatie uit is gegaan is er flink opgeruimd.

Zie ik in het uiterste hoekje van de kamer een klein kabeltje uitsteken :o, plus minus 12 centimeter .... Nee, dat was niets volgens mijn schoonvader. Ik even kijken, kabel is flink vies. Wat wil je ook, 30+ jaar niet gebruikt. Stukje van de mantel afgesneden... bingo! Coax!

Dus gisteravond Ziggo maar even gebeld, en er is direct een monteur ingepland voor vandaag. Nadeel zijn de ruime windows van de monteurs (en dat snap ik wel, zelf ook monteur on route geweest en dan is speling heel fijn) ... ik mag nu dus van 12:00 tot 18:00 hier gaan zitten wachten :/. Kunnen ze bij de klantenservice nog een betere inschatting geven?

Ook leuk, kon vanochtend nog weer aan het bellen met Ziggo. Had een SMS gekregen om 08:17 dat de monteur morgen kwam... gelukkig kon de klantenservice al snel bevestigen dat de monteur vandaag kwam.

Vraag me af hoe ver de monteur gaat komen met dit stukje kabel, met beetje pech moet er nog een graafploeg komen te graven bij de gevel om de kabel wat verder het huis in te kunnen voeren.
Pas om 15:30 kwam de monteur, heb vanaf 11:45 zitten wachten.

Ik heb hem de kabel voor in de huiskamer laten zien waarvan ik vermoedde dat dat de kabel zou zijn, bij gebrek aan beter. Hij had binnen enkele tellen de kabel gestript, een aansluiting erop geschroefd en de meter aangesloten. Dit ging echt super rap, ik vermoed dat ze een tooltje hebben die alles in 1 keer stript?

Helaas bleek er op deze kabel geen signaal te staan. Ook in de kelder waren geen sporen van een kabel te vinden. Er moest volgens de monteur zeker weten een kabel zijn, anders had het proces niet zo ver kunnen komen. Hij heeft contact opgenomen met kantoor en de tekeningen opgevraagd. Hij kon er zelf niet direct uit wijs worden, maar 1 blik voor mij was genoeg om te weten waar hij zou moeten zitten. Uit de tekening bleek dat de kabel aan de zijkant van het huis zou liggen. Wij naar buiten, en daar troffen we in een flexibele buis uit de grond en witte en zwarte kabel. Helaas...

Toch maar terug naar binnen. Daar gekeken ter hoogte van het punt waar de kabel zou moeten zitten, en daar bleek een wit opbouwraampje te zitten. De monteur herkende deze gelijk. Na wat pieren,porren en trekken had hij plots een groene kabel in handen! Ook hier, binnen een paar tellen een fatsoenlijke aansluiting gecreëerd en meter er op, BINGO!

Aansluiting vast geschroefd, splitter erop (zou nodig wezen vanwege de scheiding tussen de huisinstallatie en de Ziggo infrastructuur), modem aansluiten (zwarte Sagecom), updates binnen halen, Next Mini laten updaten en klaar. In totaal is hij 3 kwartier bezig geweest.

Kortom prima service!

Ook nog even mijn casus aangekaart waarbij ik met de Black Friday actie mijn modem verplicht moest laten wisselen (Ubee EV3200 naar een wit modem, geen idee welk merk/type, weer iemand dat?) ondanks dat onze snelheid naar beneden ging. Volgens hem had het puur te maken met opruimen van oud spul.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
En snel tripje langs de ZiggoVodafone winkel en er staat nu een Sagemcom F3896LG. Daarmee is alles gelijk wel weer snel.

Wel jammer dat Ziggo chat zegt: "Jouw oude Connectbox kan naar de Milieustraat" en Ziggo's winkel zegt: "Nee, die moet je hier inleveren voordat jij die Sagemcom krijgt..." Ok, ik rij graag 2 keer!

In mijn specifieke installatie is het ook jammer dat IPv6-PD niet functioneert zonder bridge-mode, maar dat is dan een gevalletje jammer voor nu. Zodra ik eindelijk access points ophang dan gaan we wel voor bridge-mode en zal IPv6 weer overal werken. Als ik het heel erg mis, kan ik altijd tijdelijk NAT66 regelen. DO NOT SHOOT ME; shoot Ziggo voor het niet meer hebben ze IPv6-PD in router modes in die nieuwe Connectbox! Technisch gezien is NAT66 ervoor als je geen IPv6-PD kunt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Executer schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:54:
Ook nog even mijn casus aangekaart waarbij ik met de Black Friday actie mijn modem verplicht moest laten wisselen (Ubee EV3200 naar een wit modem, geen idee welk merk/type, weer iemand dat?) ondanks dat onze snelheid naar beneden ging. Volgens hem had het puur te maken met opruimen van oud spul.
Dat is wel wat telkens blijkt. Merendeel krijgt een Sagemcom, heb je een Ubee UBC1318ZG (eigenlijk een zakelijk modem) blijft die staan, de ConnectBox Giga blijjft blijkbaar ook staan, en wellicht nog wat ConnectBox modellen (Arris / Compal) die nog okay zijn.
Doe je een abo aanpassing is dat voor Ziggo een mooi moment om ook een nieuw modem op de post te doen als je er nog eentje hebt die niet op dit lijstje staat. Want dan is het een oud model dat (zeker?) maar met 8 kanalen kan werken, terwijl bij nieuwere Docsis versies dat er 32 zijn. Dus is er meer bandbreedte beschikbaar in de "wijk"/segment en zal de boel binnen de "wijk" allemaal wat stabieler moeten werken.
En dat Ziggo spontaan nieuwe modems opstuurt komt ook wel eens voor, maar is redelijk zeldzaam (tijd terug waren er in dit topic wel vaker meldingen). Maar dat is natuurlijk ook weer klantonvriendelijker om zomaar een nieuw modem te verplichten, bij een abo aanpassing kunnen ze nog zeggen dat het daarvoor is (en is het vaak de klant die het zelf initieert).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
earthknake schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:56:
[...]

Sorry ik bedoelde bij een nieuw abo/nieuwe klant... :)
Gr4mpyC3t schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:31:
[...]

Heb dit abonnement en kreeg een paar weken geleden de Sagecom opgestuurd. Of dit afhankelijk is van het abonnement of de recente upgrades in het netwerk hier in de buurt weet ik niet.
Bij XXL krijg je in principe altijd een Sagemcom als nieuwe klant. Alleen bij Lite kan je nog een Connectbox v1 krijgen. Dit zal steeds vaker een Arris zijn daar Ziggo de Compal inmiddels niet meer terug vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:31

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Kreeg vandaag bericht van ziggo dat TV Zenders Plus
Nu 3 maanden 50% korting heeft maar als ik dit afsluit gaat dan mijn blackfriday korting (12 maanden korting) er ook vanaf of is dit veilig om te doen?

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@angerfist-yentl Heeft niets met elkaar te maken. Kan je gewoon afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:13

FreakNL

Well do ya punk?

Ze belden net van Ziggo. Ik ben al 10 jaar klant ofzo en ook niet voornemens om over te stappen. Teveel gedoe, het is altijd stabiel en ik heb geen behoefte aan 100mbit up... Maar blijkbaar zijn ze daar in "paniek"....

Krijg nu een 10tje korting de komende 3 maanden en weer een jaar gratis ESPN. Enige catch; Zit er weer een jaar aan vast... Dat tientje korting middelt dus uit naar 2,50 per maand.. Dus weer een jaartje internet+TV+ESPN voor 58 euro....

Prima hoor, dat glas sprietje in mijn voortuin waar ik niks mee doe :P . :+

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2024 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:39:
Ze belden net van Ziggo. Ik ben al 10 jaar klant ofzo en ook niet voornemens om over te stappen. Teveel gedoe, het is altijd stabiel en ik heb geen behoefte aan 100mbit up... Maar blijkbaar zijn ze daar in "paniek"....

Krijg nu een 10tje korting de komende 3 maanden en weer een jaar gratis ESPN. Enige catch; Zit er weer een jaar aan vast... Dat tientje korting middelt dus uit naar 2,50 per maand.. Dus weer een jaartje internet+TV+ESPN voor 58 euro....

Ik denk eerder dat ze met ESPN bepaalde kpi's qua aantal afnermers moeten halen. Mij belden ze ook, of ik 12 maanden geheel vrijblijvend ESPN wilde. Daar was verder geen contractverlenging oid aan verbonden.

Heb het overigens geweigerd, de administratie van Ziggo kennende durf ik zulke wijzigingen waarbij iets 'gratis' is niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 13:34
FreakNL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:39:

Vind het aanbod vrij karig om te spreken van 'paniek'. Ik zou je adviseren om eind dit jaar de BF-deal in de gaten te houden voor de eventuele contractant-wissel methode, daar kan geen enkel aanbod van hen tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja, de voorgaande 10 jaar belden ze nooit voor zoiets als dit :+

Paniek is inderdaad een groot woorden, vandaar de quotes :)

De contractant-wissel? Zet ik het dan op naam van mijn vriendin ofzo en zelfde adres? Dat durf ik nou juist weer niet aan met de administratie van Ziggo, zal je zien dat ik mijn Ubee modem moet gaan inleveren waar ik nou juist zo mijn best voor heb gedaan..

[ Voor 58% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 13:34
FreakNL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:59:
Nou ja, de voorgaande 10 jaar belden ze nooit voor zoiets als dit :+

Paniek is inderdaad een groot woorden, vandaar de quotes :)

De contractant-wissel? Zet ik het dan op naam van mijn vriendin ofzo en zelfde adres? Dat durf ik nou juist weer niet aan met de administratie van Ziggo, zal je zien dat ik mijn Ubee modem moet gaan inleveren waar ik nou juist zo mijn best voor heb gedaan..
Klopt - het is wel opvallend dat ze zelf initiatief nemen. Ik ben benieuwd of en hoeveel verloop dit laatste kwartaal is geweest bij Ziggo. Ik hoop voor ze dat de BF-deal nog wat klanten heeft teruggewonnen.

Inderdaad, de truc is om het abonnement om te zetten op een andere naam. Ik heb het zelf ook gedaan en was er zeer te spreken over; binnen een half uurtje was ik weer online - oude modem en Next retour en nu dus ook een 'upgrade' naar de Next Mini en de Sagemcom-router, wat met de Wifi-pod goed heeft uitgepakt hier thuis voor wat betreft dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik regel mijn eigen Wifi en mijn eigen decoder. Ik zit nog in oud-ziggo gebied dus ik heb nog werkende smartcards.

Ik gebruik eigenlijk alleen het modem en dan in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:54:
[...]
Ik denk eerder dat ze met ESPN bepaalde kpi's qua aantal afnermers moeten halen.
Voorheen betaalde Ziggo (en alle andere TV aanbieders) per ESPN klant een bedrag aan ESPN. Sinds een paar jaar is dat contract veranderd en betaald elke aanbieder die ESPN wil doorgeven per TV klant, ongeacht of deze ook ESPN afneemt.
Dus voor klanten die toch al geen ESPN zouden afnemen kost het Ziggo onderaan de streep niets. Voor klanten die wel ESPN afnemen kost het ze onderaan de streep wel geld. Ik verwacht (dikke aanname) dat die dan een of ander tv pakket als aanbieding zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
  • Laatst online: 27-04 21:40
Gr4mpyC3t schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:31:
[...]

Idem. Ik heb ook de 400/40 en een Sagecom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolly schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:54:
[...]

Ik denk eerder dat ze met ESPN bepaalde kpi's qua aantal afnermers moeten halen. Mij belden ze ook, of ik 12 maanden geheel vrijblijvend ESPN wilde. Daar was verder geen contractverlenging oid aan verbonden.

Heb het overigens geweigerd, de administratie van Ziggo kennende durf ik zulke wijzigingen waarbij iets 'gratis' is niet aan.
Ziggo medewerker tegen collega: "Nah... Je hebt toch van die rare klanten. Ik mag vanuit ons 12 maanden gratis ESPN weggeven en men wil dit niet eens?!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 03-06 18:57
Zegt die Ziggo medewerker tegen collega: "Nah,...je hebt toch van die rare klanten. Ik mag van ons uit voor 1 euro per maand Elite snelheid aanbieden en men wil dit niet eens?!"

Zo lust ik hem ook wel, vergeet er dan niet bij te zeggen dat je dan een nieuw abo voor 1 jaar aan moet gaan.
Leuk als je nog 4 maanden korting te goed hebt en die dan vervalt.
Wat een rare klanten toch......

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
snah001 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:10:
Zegt die Ziggo medewerker tegen collega: "Nah,...je hebt toch van die rare klanten. Ik mag van ons uit voor 1 euro per maand Elite snelheid aanbieden en men wil dit niet eens?!"

Zo lust ik hem ook wel, vergeet er dan niet bij te zeggen dat je dan een nieuw abo voor 1 jaar aan moet gaan.
Leuk als je nog 4 maanden korting te goed hebt en die dan vervalt.
Wat een rare klanten toch......
Exact mijn angst. Dan begint de ellende om het weer recht te breien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben het over 12 maanden gratis ESPN. Daarvoor geldt geen nieuw jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoprins20
  • Laatst online: 18-05 22:42
Ik ben al jaren klant bij Ziggo en heb ook een Vodafone abonnement. Gisteren heb ik uit nieuwsgierigheid een speedtest uitgevoerd en ik haal niet meer dan 90 Mbits. Ik betaal 63 euro voor een internet-only abonnement (1000 Mbits). Ik woon in een appartement (gelijkvloers) en maak gebruik van de nieuwste HP Z Book. Ik heb gisteren het modem meerdere keren herstart, maar vandaag, bij het opnieuw uitvoeren van de speedtest, behaal ik wederom niet meer dan 100 Mbits. Dit lijkt mij niet goed. Ik heb gisteren contact opgenomen met Ziggo en de dame aan de telefoon heeft een case aangemaakt, that's it. Ik kan de case nergens volgen en weet niet hoe ik op de hoogte gehouden zal worden. Moet ik nu dagelijks een speedtest uitvoeren 8)7

Al met al vind ik dat Ziggo een onderzoek mag starten om te achterhalen hoelang ik al met dit probleem zit. Het is superslecht als ik maandenlang niet meer dan 100 Mbits heb kunnen ontvangen, terwijl er wel probleemloos elke maand 63 euro wordt afgeschreven. Is het mogelijk om hiervoor een vergoeding te krijgen in de vorm van restitutie? Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank je!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kbBiJKBsQrR_-yCizjepcsQwlk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UrrS4l5S2mgsJauWr7uHUHer.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Chocoprins20 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:55:
Ik ben al jaren klant bij Ziggo en heb ook een Vodafone abonnement. Gisteren heb ik uit nieuwsgierigheid een speedtest uitgevoerd en ik haal niet meer dan 90 Mbits. Ik betaal 63 euro voor een internet-only abonnement (1000 Mbits). Ik woon in een appartement (gelijkvloers) en maak gebruik van de nieuwste HP Z Book. Ik heb gisteren het modem meerdere keren herstart, maar vandaag, bij het opnieuw uitvoeren van de speedtest, behaal ik wederom niet meer dan 100 Mbits. Dit lijkt mij niet goed. Ik heb gisteren contact opgenomen met Ziggo en de dame aan de telefoon heeft een case aangemaakt, that's it. Ik kan de case nergens volgen en weet niet hoe ik op de hoogte gehouden zal worden. Moet ik nu dagelijks een speedtest uitvoeren 8)7

Al met al vind ik dat Ziggo een onderzoek mag starten om te achterhalen hoelang ik al met dit probleem zit. Het is superslecht als ik maandenlang niet meer dan 100 Mbits heb kunnen ontvangen, terwijl er wel probleemloos elke maand 63 euro wordt afgeschreven. Is het mogelijk om hiervoor een vergoeding te krijgen in de vorm van restitutie? Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank je!

[Afbeelding]
Test eens met de Speedtest app op een bedrade aansluiting direct op je modem. Geeft dat dezelfde snelheid weer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Al met al vind ik dat Ziggo een onderzoek mag starten om te achterhalen hoelang ik al met dit probleem zit. Het is superslecht als ik maandenlang niet meer dan 100 Mbits heb kunnen ontvangen, terwijl er wel probleemloos elke maand 63 euro wordt afgeschreven.
Heb je de snelheid de afgelopen maanden gemist? Want anders is de schade beperkt tot wellicht je ego.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Chocoprins20 idd alleen een bedrade speedtest garandeert de snelheid.
Dan is het daarnaast nog belangrijk of je via een wifi punt of direct op de wifi van het modem zit. En welke wifi (2.4 of 5 Ghz) etc.

Maar even praktisch, wil je die 1000Gbits voor de speedtest of heb je het echt nodig. Blijkbaar is het je nooit opgevallen dat je die snelheid niet had. Waarom doe je dan geen downgrade naar 100Mbits. Bespaar je best wat geld per maand mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik ben al jaren klant bij Ziggo en heb ook een Vodafone abonnement. Gisteren heb ik uit nieuwsgierigheid een speedtest uitgevoerd en ik haal niet meer dan 90 Mbits. Ik betaal 63 euro voor een internet-only abonnement (1000 Mbits). ... Dit lijkt mij niet goed. ...
Al met al vind ik dat Ziggo een onderzoek mag starten om te achterhalen hoelang ik al met dit probleem zit. Het is superslecht als ik maandenlang niet meer dan 100 Mbits heb kunnen ontvangen, terwijl er wel probleemloos elke maand 63 euro wordt afgeschreven. ...
Bij een snelheid vlak onder de 100 Mbit denk ik vrijwel altijd aan een netwerkkabel die niet sneller kan of wil. Dus sluit dat even uit voordat je het probleem ergens anders aan wijt. Test met de laptop bedraad aan het modem, om de eventuele eigen router ook uit te sluiten. Zoals @Wolly schrijft.
@njitter @jongetje Hij schrijft "is superslecht ALS ik ...."
@jongetje Maar je hebt wel een punt: als het al zolang is en je hebt het niet gemerkt, dan. Maar de upload is wel conform een duur abonnement.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 24-01-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoprins20
@Wolly Zie afbeelding beneden.

@njitter Heb respect voor mijn keuze. Als ik voor 1000 Mbits kies en betaal, wil ik dit op zijn minst bekabeld kunnen ervaren (kleine letters), anders moet je het niet aanbieden, toch? Ik vind jouw opmerking dus, op zijn zachts uitgedrukt, een 'domme opmerking'.

@jongetje Ik heb een bekabelde test uitgevoerd. Zie de afbeelding beneden. Ik maak gebruik van zowel de 2.4 als 5 ghz. In principe zou 5 ghz voldoende moeten zijn, aangezien het gelijkvloers is hier. Helaas heb ik echter nog een oude printer die 2.4 ghz moet hebben. Daarom zijn beide ingeschakeld.

@W1ck1e Done. Zie afbeelding beneden. Ik maak alleen gebruik van het Ziggo modem. Verder heb ik geen versterkers o.i.d.. Omdat ik werk in de IT, heb ik wel 3 laptops aan staan (voor tests e.d.). Maar dat zou toch niet zo'n grote invloed moeten hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gQNhJ0a_LUdv6-qwyWuKxd7EEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rDp5Ou9rVQq51JbxwwkDVvol.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Chocoprins20 Ligt er een beetje aan wat de andere spullen doen. Dus: maar 1 apparaat aan hebben. Die bedraad testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:33
Chocoprins20 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:29:

@njitter Heb respect voor mijn keuze. Als ik voor 1000 Mbits kies en betaal, wil ik dit op zijn minst bekabeld kunnen ervaren (kleine letters), anders moet je het niet aanbieden, toch? Ik vind jouw opmerking dus, op zijn zachts uitgedrukt, een 'domme opmerking'.

@jongetje Ik heb een bekabelde test uitgevoerd. Zie de afbeelding beneden. Ik maak gebruik van zowel de 2.4 als 5 ghz. In principe zou 5 ghz voldoende moeten zijn, aangezien het gelijkvloers is hier. Helaas heb ik echter nog een oude printer die 2.4 ghz moet hebben. Daarom zijn beide ingeschakeld.

@W1ck1e Done. Zie afbeelding beneden. Ik maak alleen gebruik van het Ziggo modem. Verder heb ik geen versterkers o.i.d.. Omdat ik werk in de IT, heb ik wel 3 laptops aan staan (voor tests e.d.). Maar dat zou toch niet zo'n grote invloed moeten hebben?

[Afbeelding]
Ik ben het met je eens dat de snelheid die je haalt (ook die 500down) niet is wat je mag verwachten. Sterker nog, ook Ziggo zelf geeft daar op haar website toelichting op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSPQufSjl2Eoff2YmS7ZUXhUkAw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M2OL06j9cvdAUG92GuK0Eey8.png?f=user_large

Bron: https://www.ziggo.nl/klan...rnet-wifi/netneutraliteit

In aanvulling op @W1ck1e m.b.t. de netwerkkabel, lijkt me goed om het volgende nog uit te sluiten (als je dat niet al gedaan hebt):
  • is de aansluiting van de utp-kabel wel in de juiste volgorde gedaan?
  • zit er misschien een splitter of verdeler tussen die niet optimaal werkt?
Ik zou in jouw plaats, nadat ik 'interne oorzaken' heb uitgesloten, ook contact opnemen met Ziggo. Je krijgt simpelweg niet waarvoor je betaald hebt. Of je dat nou nodig hebt of niet, dat is een andere discussie*

*hier ook een 1000/100 Elite abonnement zonder dat we dat nou echt nodig hebben (goedkoopste optie ivm de BF deal). Speedtest geeft op dit moment 620/100 met een ping van 13, via het Sagemcom wifi modem (dus niet bedraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online

Maanden braaf betalen, er dan pas achter komen dat je de snelheid niet haalt en dan vragen of het mogelijk is om een restitutie te krijgen na maanden gebruik is ook op z'n zachts uitgedrukt "bijzonder"

Neemt niet weg dat je uiteraard dient te krijgen waarvoor je betaald,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
njitter schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Maanden braaf betalen, er dan pas achter komen dat je de snelheid niet haalt en dan vragen of het mogelijk is om een restitutie te krijgen na maanden gebruik is ook op z'n zachts uitgedrukt "bijzonder"

Neemt niet weg dat je uiteraard dient te krijgen waarvoor je betaald,
Bij elke snelheidswijziging ("gratis" verhoging, dan wel aanpassing in mijn abonnement) controleer ik of die al doorgevoerd is. Ik denk dat @Chocoprins20 niet makkelijk aannemelijk kan maken dat het al maanden mis is (in het ziggo deel van de verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee alleen een vergoeding bij volledige uitval, een normaal gezin van 4 personen kan prima internetten over een lijn van 50-100Mbps. Het is niet vreemd dat je het niet opgemerkt hebt in de afgelopen periode.

Kan je eens wat technische info delen:

192.168.100.1
192.168.178.1

Modem downstream kanalen
Modem upstream kanalen
Modem netwerk historie
Foto van je AOP (de coax doos richting Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 11:25

[Afbeelding]
Een flink stuk hoger dan je eerdere test. Wat is het verschil en hoe zie je netwerk eruit? Klinkt alsof er een brakke UTP kabel in je pad zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
@Chocoprins20
Van 90 Mbps naar 500 Mbps, dat zijn al twee totaal verschillende snelheden, dus metingen onder heel verschillende omstandigheden. Als jij je testsituatie niet onder controle hebt, dan geeft een test totaal geen informatie.

Je neemt 1000 Mbps af bij Ziggo. Ik neem de helft af, en krijg dat ook. Ik krijg al jaren de snelheden die Ziggo mij belooft. Ik denk dat jij dan ook de snelheid krijgt die je betaalt, of die administratief bij Ziggo voor jou in het systeem staat. Of dat nu een halve of hele gigabit is.

Bedraad is niet noodzakelijk snel. Het ligt eraan wat je nog meer in je netwerk hebt, wat bandbreedte kost of op een andere manier de snelheid beperkt. Bijvoorbeeld oude (CAT5 of lager) of beschadigde / niet volledig bedrade kabels.

Krijg je testsituatie onder controle, verwijder stoorzenders, en probeer dan nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online

Dank je!

[Afbeelding]
Ik zou eerst zelf het een en ander uitsluiten voordat je Ziggo aanwijst als schuldige. Iets mis in de splitter? Vuil in de coax-kabel die in het modem zit? UTP-kabel kapot? Is nog zo veel uit te sluiten voordat je met zekerheid kan zeggen dat Ziggo niet doet wat het belooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:47

Mr. Freeze

¡GO!

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Ik zou eerst zelf het een en ander uitsluiten voordat je Ziggo aanwijst als schuldige. Iets mis in de splitter? Vuil in de coax-kabel die in het modem zit? UTP-kabel kapot? Is nog zo veel uit te sluiten voordat je met zekerheid kan zeggen dat Ziggo niet doet wat het belooft.
en als je een monteur laat komen terwijl fout thuis ergens zit, krijg je een rekening, maar een tweaker én it'er heeft z'n netwerk 100% op orde toch?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot

[Afbeelding]
Heb je de smartwifi app? In die app kan je namelijk een speedtest direct op het modem doen. Als daar wel de juiste snelheid uitkomt weet je voor 99% zeker dat het in de binnenhuis zit(Laptop/switches/UTPkabel/etc.). De speedtest kun je vinden door de app te openen en dan tabblad apparaten te openen - bij apparaten druk je op het Wifi icoontje om je Wifi apparaten te zien staan, dan klik je je modem aan en staat daar een optie: 'Test modemsnelheid'

Weet niet of je het Sagemcom modem hebt, maar dan kun je het ook bekijken in het modem of de snelheidsverhoging al is doorgevoerd:

Maximale snelheid 1070000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000Bytes

Staat onder 'Geavanceerde instelling - Hulpmiddelen - Netwerkstatus - configuratie.

Maar het apparaat wat maar 90Mbps haalt zo straks is zeker weten een beperking van 100Mbit in je netwerk/laptop.

[ Voor 18% gewijzigd door SirMemeAlot op 24-01-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Mr. Freeze schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:57:
[...]

en als je een monteur laat komen terwijl fout thuis ergens zit, krijg je een rekening, maar een tweaker én it'er heeft z'n netwerk 100% op orde toch?
Je hebt gelijk, maar het kan natuurlijk ook iets minder sarcastisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoprins20
stormfly schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Nee alleen een vergoeding bij volledige uitval, een normaal gezin van 4 personen kan prima internetten over een lijn van 50-100Mbps. Het is niet vreemd dat je het niet opgemerkt hebt in de afgelopen periode.

Kan je eens wat technische info delen:

192.168.100.1
192.168.178.1

Modem downstream kanalen
Modem upstream kanalen
Modem netwerk historie
Foto van je AOP (de coax doos richting Ziggo)
Hoop dat je foto's een beetje duidelijk zijn. De installatie is al jaren zo. Mijn laatste speedtest is van meer dan een half jaar geleden en toen was de snelheid wel boven de 600 Mbits draadloos. Ik herinner me nog dat er vorig jaar een verkoper van Ziggo aan de deur stond om me te overtuigen van een zakelijk abonnement van 3 jaar, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Voor de deur hebben we een speedtest gedaan op mijn iPhone en daar was ook een snelheid te zien van meer dan 600Mbits (salesman vond dat toen al niet goed). Overigens heb ik DMZ geconfigureerd op 192.168.178.171, waar de PS5 op draait; verder staat alles op fabrieksinstellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pt1Phhh6zTaE7-rR_FwauhNAP0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4W8nmChWXiK1oROSa2f9L1fs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLFqeYbYpzikRb0zY0pKbJnRAjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgHSmTqLuIC6i6bGxduaf8OC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mrcjsbsfySYlax-KWVKmX2_SUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K9t2XtfxQiBWxl6yfKk37KWS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXIHFfCUbnO6LSQoiPl3RNtZutI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0t9ymelwY0RRZdOduSH7m64L.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jw8ffQDhVsijFKYn8BdJlDqK0LM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dwWFuiMLor3XsFWOCWhkK2Mo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8DeiTYj6SqSi6BOpLll-c6ZLi0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/927u8pCvOqaE1booD6mOudVf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0lfOWZaA_n0vnn07M_7A13VEOg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fIRLpRsJPJwi5CcYQz02AhKG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoprins20
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Ik heb gebeld met Ziggo. Ze hebben optimalisaties doorgevoerd van afstand en een nieuwe coaxkabel op de post gedaan. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Chocoprins20 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:56:
[...]

Voor de deur hebben we een speedtest gedaan op mijn iPhone en daar was ook een snelheid te zien van meer dan 600Mbits (salesman vond dat toen al niet goed).
Als ik ergens weinig vertrouwen in heb dan zijn het Ziggo mannetjes aan de deur. Die verkopen hun moeder nog aan je :o Speedtest op een mobiel is van te veel zaken afhankelijk. Vandaar dat Ziggo aanraad om het met een vaste verbinding te testen.

Wat voor een type modem heb je?
Pagina: 1 ... 7 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie