• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:22
Darkz0rs schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:43:
Vroegah hadden we kuilen IPV drempels...

Imo is het dat 40 mbit niet echt van deze tijd is.
:? Voor 75% van de mensen waarschijnlijk meer dan voldoende. Daarnaast er zijn ook andere abbo's!!

Toch knap dat er gesproken wordt over niet van deze tijd, terwijl NL voorop loopt met snelheid tov van bijna heel de wereld ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Menig ADSL koper klant zou er dol gelukkig mee zijn ;)

Waarvoor is 40mbit dan niet voldoende? Ik kan me werkelijk niet voorstellen voor welke gewone particulier dit niet voldoende is. je kunt er prima meerdere netflix/videoland streams mee kijken en ondertussen gamen en websurfen.

• Martinusz
martinusz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:23:
Zo deze ochtend een ziggo monteur (vrouwelijk!) over de vloer gehad voor mijn blokjes probleem op de Disney zenders en de rare upload stream problemen met de connect box.

Ik zal het niet te uitgebreid maken, maar uiteindelijk lijkt alles nu verholpen. Wat is er gedaan?
- SQ601 + splitter vervangen door een andere afdekplaatje (plat, stekker gaat er direct in)
- Teleste OV-8420 antenneversterker geplaatst, bestaande antenne versterker Hirschmann eraf
- Groene kabel opnieuw gestript, deze was belabberd gestript

Nu heb ik gewoon weer 4 upload kanalen (had er 3 :?) met goede waardes:

Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 39 5.120 64qam 3
2 58800000 42 5.120 64qam 4
3 44500000 41 5.120 64qam 2
4 52000000 41 5.120 64qam 1

Deze zaten eerst tegen de 50 aan en nog geen T3 errors gezien tot nu toe :*)

Het signaal beneden is van midden goed sterkte met kwaliteit uitmuntend naar uitmuntend + uitmuntend gegaan. Boven (20 meter kabel) is het signaal nu ook 82% met 100% kwaliteit.
Zowel beneden als boven nog geen blokje gezien :*)

Wel benieuwd of ze de versterker in rekening gaat brengen (50,-), want daar had ik wat discussie over eerder met de dame. Op een gegeven moment zei ze dat ze hem vanuit Ziggo erop zetten en dus niet zou hoeven betalen. Later zei ze van ja ik denk toch dat dit het probleem heeft opgelost, dus ik ben benieuwd of de rekening wel of niet volgt.

Overigens denk ik dat het niet aan de versterker lag, maar aan alles wat na de groene kabel kwam, die SQ601 + versterker erop waren waarschijnlijk de boosdoener, gelukkig hadden ze die zelf ooit erop gezet :? blijkbaar was dat dus niet helemaal juist.

voorlopig weer blij *O*
En helaas :( blokken zijn er nog steeds. En nog steeds het rare verband dat als ik een speedtest doe bij de uploadtest worden de blokken erger :?
Tijd dat ze de wijkkast eens opentrekken?

Ook zijn er weer wat T3 errors zichtbaar op het upload signaal.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:32:
[...]

Waarvoor is 40mbit dan niet voldoende? Ik kan me werkelijk niet voorstellen voor welke gewone particulier dit niet voldoende is. je kunt er prima meerdere netflix/videoland streams mee kijken en ondertussen gamen en websurfen.
offtopic:
Waarom zou 40 millibit per seconde niet genoeg zijn.... :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:13
martinusz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:01:
[...]

En helaas :( blokken zijn er nog steeds. En nog steeds het rare verband dat als ik een speedtest doe bij de uploadtest worden de blokken erger :?
Tijd dat ze de wijkkast eens opentrekken?

[video]

Ook zijn er weer wat T3 errors zichtbaar op het upload signaal.
Je hebt gewoon garantie op het vorige monteursbezoek. Nu vragen om een lijnmonteur. Hier heeft het herstrippen van de groene kabel in de straatkast veel geholpen en daarna het totaal vervangen van die kast.

[Voor 10% gewijzigd door menzo op 18-02-2017 17:19]

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:36

40/4 abonnement is voor mijn situatie prima hoor? Ik ken genoeg consumenten die thuis met 40/4 voorlopig nog wel vooruit kunnen.

Je kan wel overal een tientje per maand meer voor betalen maar zolang je het niet gebruikt is het ook onnodig. Ik ben echt zo iemand die kijkt wat hij nodig heeft en daarop het abonnement op aan passen. Heb veel liever onbeperkt data op mijn telefoon dan dat ik thuis een hoge wifi snelheid heb. Het is trouwens onmogelijk dat Ziggo iedereen tevreden kan houden met de inhoud van de pakketten.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34
40/4 zou voor mij veel te traag zijn, zeker de upload van 4 is een bottleneck. Maar voor de gemiddelde consument zal het wel voldoende zijn.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 15:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Eergister voor het eerst een storing gehad, een vreemde. Ik had wel internet maar toen ik meerdere dingen tegelijk wilde doen merkte ik dat het langzaam ging. Speedtest.net eerste poging 6/30mbps?? Modem herstart gegeven via interface... Speedtest.net... 12/30mbps...

Modem uit/aan (stekker eruit) nogsteeds 12/30mbps..?

Toen maar gebeld en moest de netwerk kabels eruit halen, modem uitzetten en weer aan... Voila weer 300+/30mbps? Als reden 'Ja modem IP's gaat iets fout ofzo' ... Duidelijkheid daar houd ik van...

Maar ja opgelost, TC7210 btw, eerste keer dat ik problemen heb..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:26
outlandos schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:51:
40/4 zou voor mij veel te traag zijn, zeker de upload van 4 is een bottleneck. Maar voor de gemiddelde consument zal het wel voldoende zijn.
Jep, ik zou met alle liefde voor 20/20 betalen.
Van mij mag de upload iets omhoog t.o.v. de download!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:53
Jordyz schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:51:
[...]

40/4 abonnement is voor mijn situatie prima hoor? Ik ken genoeg consumenten die thuis met 40/4 voorlopig nog wel vooruit kunnen.

Je kan wel overal een tientje per maand meer voor betalen maar zolang je het niet gebruikt is het ook onnodig. Ik ben echt zo iemand die kijkt wat hij nodig heeft en daarop het abonnement op aan passen. Heb veel liever onbeperkt data op mijn telefoon dan dat ik thuis een hoge wifi snelheid heb. Het is trouwens onmogelijk dat Ziggo iedereen tevreden kan houden met de inhoud van de pakketten.
10 meer? Als ik van 150 naar 40 terugga, krijg ik maar 5 euro korting. Ja het is idd zo dat als je van 46 abo een hogere speed wil, je meer betaalt, maar andersom is het niet zo, als je op 60 euro abo zit met 150 mbit, krijg je niet zoveel terug. Ja, zo werkt dat bij die bedrijven.

• Jordyz
Sjah schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 21:36:
[...]

10 meer? Als ik van 150 naar 40 terugga, krijg ik maar 5 euro korting. Ja het is idd zo dat als je van 46 abo een hogere speed wil, je meer betaalt, maar andersom is het niet zo, als je op 60 euro abo zit met 150 mbit, krijg je niet zoveel terug. Ja, zo werkt dat bij die bedrijven.
Ik snap dat het zo werkt bij bedrijven, ieder bedrijf wil toch een fatsoenlijke omzet draaien. Ik vind het niet erg om te betalen voor iets waar je aan hebt maar waar Darkz0rs het over had was dat 40/4 niet meer van deze tijd was... Ik zou niet weten waarom niet, blijkbaar is er nog steeds vraag naar anders biedt Ziggo het ook niet aan.

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 11:25
Ziggo bied het niet aan om dat het pakket om op te sturen het middelste is. Ik weet zeker dat wanneer het start pakket bv 80mbit zou zijn dat er HEEL VEEL klant daar naar toe zakken. Wat dan betekend dat de omzet in kakt. Kortom het loont niet om start interessant te maken.

Maar VVDSL is echt wel in opmars. NLE heeft het eerste duwtje gegeven. Ik verwacht nog wel wat van de collega's als tmobile, Ziggo quad play, etc etc.

• Sjah
Klopt, dan zal je zelfs klant-aanwas krijgen, maarja tegen in-totaal lagere omzet, dus daar passen ze voor.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:28
Das grappig... op fourstack is de aangegeven VVDSL snelheid hier omlaag gegaan van 100Mbit naar 60Mbit 8)7

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je een jaarcontract hebt bij Ziggo voor een Internet + TV pakket, mag je zeker niet binnen die jaar de tv pakket opzeggen denk ik he (dus dat je alleen internet van Ziggo afneemt)? Kon alleen vinden dat je extra zender pakketten mag wijzigen namelijk.

• outlandos
Midden mei loopt mijn eerste 12 maanden bij Ziggo af. Hoewel ik tereden ben over de kwaliteit (zeer zelden storingen, hoge snelheden), betaal ik daar wel vrij flink voor: € 81,95 per maand. Daarvoor krijg ik Connect Max (300/30) en Play Start (CI+, zonder bellen) en Fox Sports Compleet twv 19 euro.

Onlangs ben ik op mijn mobiel overgestapt op T-mobile, tot alle tevredenheid. Tegenwoordig biedt T-mobile ook een thuispakket aan: Internet & TV voor 55 euro, en Fox Compleet voor 12,50, dus in totaal € 67,50 per maand. Daarvoor krijg ik dan glasvezel snelheid: 500/500.

Zouden jullie in mijn geval blindelijks overstappen? Of zijn er zaken die ik over het hoofd zie en waar ik rekening mee dien te houden?

• zwollywooods
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-04-2018
outlandos schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:47:
Midden mei loopt mijn eerste 12 maanden bij Ziggo af. Hoewel ik tereden ben over de kwaliteit (zeer zelden storingen, hoge snelheden), betaal ik daar wel vrij flink voor: € 81,95 per maand. Daarvoor krijg ik Connect Max (300/30) en Play Start (CI+, zonder bellen) en Fox Sports Compleet twv 19 euro.

Onlangs ben ik op mijn mobiel overgestapt op T-mobile, tot alle tevredenheid. Tegenwoordig biedt T-mobile ook een thuispakket aan: Internet & TV voor 55 euro, en Fox Compleet voor 12,50, dus in totaal € 67,50 per maand. Daarvoor krijg ik dan glasvezel snelheid: 500/500.

Zouden jullie in mijn geval blindelijks overstappen? Of zijn er zaken die ik over het hoofd zie en waar ik rekening mee dien te houden?
Ik zou overstappen. Het is dat ikzelf nog oud goedkoop abbo bij ziggo heb anders was ik allang bij ziggo weggegaan. Hier ligt overgens ook al glasvezel maar nu ben ik nergens goedkoper uit dan wat ik nu heb bij ziggo. Ik betaal 42,95 voor tv met tv extra movies en series, internet, vastbellen, 5 smartcards, replay tv en wifi spots Geen horizon boxen en heb verder niks in huurleen bij ziggo. Zodra ziggo mij gaat dwingen om te huren of na forse prijs stijging ben ik weg bij ziggo en dan gelijk alles via glasvezel. Ziggo prijst zich meer en meer de markt uit. Ze vergeten dat meer en meer mensen over glasvezel beschikken wat beter en stabieler is dan ziggo omdat je je verbinding niet hoeft te delen met de buren. Tja, die dure sport manalen alsmede dure presentatoren moeten ergens van betaald worden he. Ik zie ziggo niet meer als enkel provider maar meer media bedrijf en klanten mogen ervoor betalen. PS...je bent toch geen dief van jou eigen portomonnee he.

[Voor 4% gewijzigd door zwollywooods op 19-02-2017 14:08]

• Sjah
@zwollywooods

Huh? ReplayTv zonder Horizon, kan dat in Oud-Ziggo gebied?? Via je 5 smartcards kan dat, omdat het interactief is? Mij onbekend, maar das een dikke plus als dat waar is. En movie en series kan daarmee ook??

Ik denk dat ziggo niks vergeet qua glasvezel, verreweg meesten hebben dat niet, dat jij het nou hebt en dat je daarom meent schijt aan hen te hebben, ok is jouw zaak.

• zwollywooods
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-04-2018
Sjah schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:41:
@zwollywooods

Huh? ReplayTv zonder Horizon, kan dat in Oud-Ziggo gebied?? Via je 5 smartcards kan dat, omdat het interactief is? Mij onbekend, maar das een dikke plus als dat waar is. En movie en series kan daarmee ook??

Ik denk dat ziggo niks vergeet qua glasvezel, verreweg meesten hebben dat niet, dat jij het nou hebt en dat je daarom meent schijt aan hen te hebben, ok is jouw zaak.
Er zijn geen verschillende soorten types smartcards. Of ze zijn geactiveerd of gedeactiveerd. Replay tv gebruik ik via horizon go app en voor de rest zoals movies en series via mijn samsungs hd interactive tv decoders. Replay tv gebruik ik overgens erg weinig. Dan moet je nog al die reclames bekijken omdat je niet vooruit kunt skippen.

[Voor 9% gewijzigd door zwollywooods op 19-02-2017 14:57]

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 10:03

rick77

... get to the point!

Swordlord schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:21:
Tijd voor nieuwe adapter denk ik zo, als je nog ergens een oud UBEE modem hebt slingeren, die adapters zijn perfect voor een FRA :)
Roetzen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:37:
[...]

Gooi hem nog niet weg. Probeer het eerst met een andere voeding.
Helaas. Met een andere 12V adapter nog even een lampje en toen niks meer. Ziggo heeft me gebeld na een contactformulier ingevuld te hebben en ze konden eventueel wel een nieuwe voeding leveren, maar leveren geen nieuwe versterker.
xileS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:45:
Als je een jaarcontract hebt bij Ziggo voor een Internet + TV pakket, mag je zeker niet binnen die jaar de tv pakket opzeggen denk ik he (dus dat je alleen internet van Ziggo afneemt)? Kon alleen vinden dat je extra zender pakketten mag wijzigen namelijk.
Nee.

Bij Ziggo zit er altijd een Kabel TV abonnement aan een internet abonnement gekoppeld. Die EUR 18,70 per maand betaal je dus altijd
Maar dan heb je wel 30 SD/4HD lineaire tv zenders. Voor nog wat euro's extra (apparatuur huur) kan je ook HD kijken…

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
outlandos schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:47:

Zouden jullie in mijn geval blindelings overstappen? Of zijn er zaken die ik over het hoofd zie en waar ik rekening mee dien te houden?
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik nu zeker niet meer blindelings over zou stappen... ik heb dan de ervaring met KPN Glasvezel en ja, die 500/500 is echt lekker... de rest (o.a. gebruik decoder) was helaas veel minder dan bij Ziggo. Na 6 maanden gelijk weer terug naar Ziggo gegaan. In mijn eerdere berichten heb ik redelijk wat neergezet over die ervaring.

Het is sowieso cilinder ipv cylinder... ;)

• outlandos
CreativeS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:17:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik nu zeker niet meer blindelings over zou stappen... ik heb dan de ervaring met KPN Glasvezel en ja, die 500/500 is echt lekker... de rest (o.a. gebruik decoder) was helaas veel minder dan bij Ziggo. Na 6 maanden gelijk weer terug naar Ziggo gegaan. In mijn eerdere berichten heb ik redelijk wat neergezet over die ervaring.
Wat kan er allemaal fout gaan met betrekking tot de tv ervaring dan? Ik ben nog een ouderwetse tv kijker, die zelden tot nooit gebruik maakt van het interactieve gedeelte. En het gaat toch ook gewoon via coax?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:13
outlandos schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:20:
En het gaat toch ook gewoon via coax?
Nee. T-Mobile Thuis gebruikt IPTV, dus via de UTP-kabel.

• CreativeS
  • Niet online
outlandos schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:20:
Wat kan er allemaal fout gaan met betrekking tot de tv ervaring dan? Ik ben nog een ouderwetse tv kijker, die zelden tot nooit gebruik maakt van het interactieve gedeelte. En het gaat toch ook gewoon via coax?
Ik ben natuurlijk appels met peren aan het vergelijken, maar TV kijken gaat gewoon via UTP (zoals hcQd al aangaf).

Misschien zou je hier eens moeten kijken... [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Ik kan alleen maar zeggen: staar je niet blind op die lekkere 500/500.

Ik heb overigens een prijsvergelijk gedaan met een pakket wat wij vergelijkbaar bij Ziggo hebben... snelheid wel 500/500 i.p.v. de 300/30 die we nu hebben, maar voor de rest scheelt het bijzonder weinig. Ik zou 't het niet waard vinden om over te stappen, maar dat is natuurlijk ieders eigen mening.

Maar als ik dan al het volgende tegenkom op de site van T-Mobile:

10 dagen lang terugkijken met Programma Gemist

Zal je net zien: wil je een programma dat een paar dagen geleden op TV was terugkijken, is ‘ie niet meer beschikbaar. Bij T-Mobile Thuis heb je daar geen last van, want alleen bij ons kun je programma's niet tot 2, maar tot 10 dagen terugkijken. Dit kan met programma's van de publieke omroep, SBS6, Net5 en Veronica.

Onzin natuurlijk, dat heeft Ziggo ook. Wat klopt er dan nog meer niet?

[Voor 23% gewijzigd door CreativeS op 19-02-2017 16:53]

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 08:55

zipper646

...shit happens..

De laatste weken steeds vaker last van kortdurende verbindingsproblemen en steeds het bufferen van filmpjes op youtube en streamen via Netflix, surfen gaat ook niet omdat er dan geen host gevonden kan worden en er dan halve pagina's geladen worden. Volgens Ziggo is het probleem niet bekend bij hun maar is het en probleem met mijn bekabeling. grappige is wel dat als ik het modem even reset de problemen weer voor een paar uur verdwenen zijn, volgens Ziggo is het modem verder prima.

Heb al jaren Ziggo en nog nooit zo vaak deze problemen gehad.

Sinds gisteren mijn pakket van complete gedowngrade naar start, kan ik iig de schuld geven aan de trage verbinding mocht het probleem weer terug komen :P

Tijdens de verbindingsproblemen zie ik op het modem dat er 3 channels op 0.0 staan, volgens Ziggo moet dat geen probleem opleveren.......

Ik kijk bijna nooit tv, weet niet of het signaal van de tv ook bagger is tijdens de korte onderbrekingen.
Maar goed, mijn verlies genomen en ik zie wel hoe het nu verder gaat.

[Voor 11% gewijzigd door zipper646 op 19-02-2017 16:52]

Asus A7V266, Duron 1Ghz, 512MB, Maxtor 40GB@7200, Asus GF256 64MB DDR, SB Live 5.1, Ultraplex 40TSI, Yamaha 2100s, Adaptec 2904cd, Logitech Internet Keyboard en een digicam: Agfa CL20 met 64MB cf-card. Epson Stylus Photo 810, HP LJ 4, Umax Astra 1200s.

• outlandos
hcQd schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:27:
[...]

Nee. T-Mobile Thuis gebruikt IPTV, dus via de UTP-kabel.
Oké nou die kabel ligt er ook al dus op zich vereist dat geen aanpassingen. Eventueel zou ik natuurlijk ook nog het TV gedeelte bij Ziggo kunnen laten.. Of een maand voor afoop van mijn abo Ziggo bellen om te zien welke korting in kan bedingen. Als ik van 82 naar 62 euro zou kunnen gaan is het wat mij betreft nog te handhaven. Of is een dergelijke korting onbespreekbaar bij Ziggo?
CreativeS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:48:
[...]

Ik ben natuurlijk appels met peren aan het vergelijken, maar TV kijken gaat gewoon via UTP (zoals hcQd al aangaf).

Misschien zou je hier eens moeten kijken... [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Ik kan alleen maar zeggen: staar je niet blind op die lekkere 500/500.

Ik heb overigens een prijsvergelijk gedaan met een pakket wat wij vergelijkbaar bij Ziggo hebben... snelheid wel 500/500 i.p.v. de 300/30 die we nu hebben, maar voor de rest scheelt het bijzonder weinig. Ik zou 't het niet waard vinden om over te stappen, maar dat is natuurlijk ieders eigen mening.

Maar als ik dan al het volgende tegenkom op de site van T-Mobile:

10 dagen lang terugkijken met Programma Gemist

Zal je net zien: wil je een programma dat een paar dagen geleden op TV was terugkijken, is ‘ie niet meer beschikbaar. Bij T-Mobile Thuis heb je daar geen last van, want alleen bij ons kun je programma's niet tot 2, maar tot 10 dagen terugkijken. Dit kan met programma's van de publieke omroep, SBS6, Net5 en Veronica.

Onzin natuurlijk, dat heeft Ziggo ook. Wat klopt er dan nog meer niet?
In mijn geval scheelt het toch aardig: van 81,95 naar 67,50. Komt natuurlijk ook al doordat Ziggo zo enorm veel vraagt voor Fox Sports Compleet: 19,50 ivm 12 euro bij T-mobile.

[Voor 58% gewijzigd door outlandos op 19-02-2017 16:58]

• CreativeS
  • Niet online
outlandos schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:55:
Als ik van 82 naar 62 euro zou kunnen gaan is het wat mij betreft nog te handhaven. Of is een dergelijke korting onbespreekbaar bij Ziggo?
Ik betaal nu een jaar lang €64,95 per maand voor Connect & Play Max (300/30) + Extrabox + Ziggo Sport Totaal. Veel is bespreekbaar toch?

• outlandos
CreativeS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:01:
[...]

Ik betaal nu een jaar lang €64,95 per maand voor Connect & Play Max (300/30) + Extrabox + Ziggo Sport Totaal. Veel is bespreekbaar toch?
Oke nou ik zal in april maar eens bellen om te zien of ik de prijs naar 60 - 65 euro toe kan onderhandelen.

• xileS
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:51:
[...]

Nee.

Bij Ziggo zit er altijd een Kabel TV abonnement aan een internet abonnement gekoppeld. Die EUR 18,70 per maand betaal je dus altijd
Maar dan heb je wel 30 SD/4HD lineaire tv zenders. Voor nog wat euro's extra (apparatuur huur) kan je ook HD kijken…
Ik bedoelde meer of je een Connect & Play Start abo kan veranderen naar een Internet Start abo binnen een jaarcontract (scheelt weer 5 euro p/m, als je toch geen tv kijkt). Na een jaar kan dit wel geloof ik, maar ik heb het gevoel dat ze dit niet toelaten om binnen 1 jaar te laten veranderen.

• Martinusz
xileS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:24:
[...]

Ik bedoelde meer of je een Connect & Play Start abo kan veranderen naar een Internet Start abo binnen een jaarcontract (scheelt weer 5 euro p/m, als je toch geen tv kijkt). Na een jaar kan dit wel geloof ik, maar ik heb het gevoel dat ze dit niet toelaten om binnen 1 jaar te laten veranderen.
Wat zei ziggo? Dit kun je toch gewoon vragen? :?

• xileS
  • Niet online
martinusz schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:30:
[...]

Wat zei ziggo? Dit kun je toch gewoon vragen? :?
Dat kan idd, zonet ook 10 minuten in gesprek geweest met Ziggo, maar een duidelijk gesprek was het niet xD. Hij kon het eerst niet vinden, maar toen zei hij dat aanpassingen altijd gedaan kan worden. Dus waarschijnlijk kan het blijkbaar wel..

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
xileS schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:16:
[...]

Dat kan idd, zonet ook 10 minuten in gesprek geweest met Ziggo, maar een duidelijk gesprek was het niet xD. Hij kon het eerst niet vinden, maar toen zei hij dat aanpassingen altijd gedaan kan worden. Dus waarschijnlijk kan het blijkbaar wel..
Waarschijnlijk kan het binnen je jaar contract niet. Normaal moet je je contract gewoon uitzitten. Verlagen kan wel...maar de betaal je de rest van de periode hetzelfde bedrag voor minder, of ze maken een nieuw contract (en krijg je gezeur van aansluit kosten, dingen heen en weer sturen) Zeker niet alles geloven wat z'n gast (verkoper) aan de telefoon zegt.

• xileS
  • Niet online
Daarom vraag ik het ook hier, werd er niet echt wijzer op van het gesprek met de medewerker en ik merk wel vaker dat ze niet altijd even kundig zijn. Gaat geregeld ook wel dingen mis heb ik gemerkt.

Hij zei eerst dat het internet start pakket niet bestaat en dat alleen met tv kon. En later toen ik uitlegde dat je die wel kan kiezen als je een nieuwe abo aangaat. Toen kon die het wel opeens vinden en zei dat ik gewoon zou kunnen wijzigen.

Maar ik belde puur om te informeren, het is niet voor mijn eigen abo. Scheelt wel weer 5 euro per maand, als er toch geen gebruik van wordt gemaakt. Hele mediabox is het afgelopen half jaar niet eens aangesloten geweest en de afstandsbediening zit nog ik verpakking :').
zipper646 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:49:
Tijdens de verbindingsproblemen zie ik op het modem dat er 3 channels op 0.0 staan, volgens Ziggo moet dat geen probleem opleveren.......
Opnieuw bellen en je probleem gewoon weer voorleggen. Je had blijkbaar iemand aan de telefoon die de techniek niet snapt.

• MediaZoo
  • Laatst online: 27-05 21:45
zipper646 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 16:49:
De laatste weken steeds vaker last van kortdurende verbindingsproblemen en steeds het bufferen van filmpjes op youtube en streamen via Netflix, surfen gaat ook niet omdat er dan geen host gevonden kan worden en er dan halve pagina's geladen worden. Volgens Ziggo is het probleem niet bekend bij hun maar is het en probleem met mijn bekabeling. grappige is wel dat als ik het modem even reset de problemen weer voor een paar uur verdwenen zijn, volgens Ziggo is het modem verder prima.

Heb al jaren Ziggo en nog nooit zo vaak deze problemen gehad.

Sinds gisteren mijn pakket van complete gedowngrade naar start, kan ik iig de schuld geven aan de trage verbinding mocht het probleem weer terug komen :P

Ik kijk bijna nooit tv, weet niet of het signaal van de tv ook bagger is tijdens de korte onderbrekingen.
Maar goed, mijn verlies genomen en ik zie wel hoe het nu verder gaat.
3 Channels blijven op 0.0 staan? Welke channels en wat op 0.0? Als je 0.0dBmV hebt is er idd totaal niets aan de hand. Heb je een SNR van 0.0dB dan spelen er zeker problemen. Zijn er US kanalen met 0.0dB hoeveel dB heeft die ene US die wel werkt. Je geeft maar weinig info om te zien wat er is...

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• zipper646

zipper646

...shit happens..

Het gaat om de dl channels, van de 8 staan er dan 3 op 0.0

Asus A7V266, Duron 1Ghz, 512MB, Maxtor 40GB@7200, Asus GF256 64MB DDR, SB Live 5.1, Ultraplex 40TSI, Yamaha 2100s, Adaptec 2904cd, Logitech Internet Keyboard en een digicam: Agfa CL20 met 64MB cf-card. Epson Stylus Photo 810, HP LJ 4, Umax Astra 1200s.

zipper646 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:17:
Welke kolom staat er op 0,0 werd er gevraagd?

• MediaZoo
  • Laatst online: 27-05 21:45
zipper646 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:17:
Maak eens een screenshot van wat je ziet..

De informatie je geeft is veel te beperkt om antwoord te geven. Er zijn meerdere kolommen met meerdere rijen en van de x aantal mogelijkheden die ontstaan staan er 3 op 0.0? Mijn glazenbol weigert dienst vandaag, help ons op weg met meer gegevens om jou weer te kunnen helpen.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:24
Zooo... de factuur is gearriveerd. Verwacht een abo van 59.95 per maand, krijg een rekening van 223 euro. 4x activatie kosten, verkeerde abo prijs (79,95), en een maand vooruit betalen. Dit terwijl het om een verlenging gaat en dus geen activatiekosten nodig zijn (laat staan 4x dus) en ik al vooruit betaalde. En van die maand waar het om gaat 2 weken geen tv gehad, en naar schatting een uur of 8 aan de lijn gehangen in totaal. Wel Ziggo sport verrekend met de vermelding dat die de komende 12 maanden gratis is. Dat dan weer wel.

Dit keer maar rechtstreeks naar het webcare team. Hoop dat die het snel opgelost krijgen. Zucht.

Maar goed, volgens veel mensen in dit topic mag je ook niet zoveel verwachten van een bedrijf. ;)
Weer een bizar hoofdstuk dat we aan de Ziggo-aflevering van Kanniewaarzijn kunnen toevoegen :9 Volgens mij kun je met gemak een uitzending vullen met wat er in een jaar tijd in dit topic wordt gemeld aan administratieve misstanden 7(8)7
Ik ben ook heel benieuwd wat wij op onze factuur te zien krijgen :X
Zie het bedrag al een stuk hoger dan normaal, maar kan de factuur nog niet openen.

Ben benieuwd 8)

2250 WP Zuid PVoutput

• Audiojunky
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:36
Heb ook een veel hogere factuur dan normaal, kan ook helaas de factuur nog niet inzien. Dus ben zeer benieuwd :)
UltraSub schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:48:
Maar goed, volgens veel mensen in dit topic mag je ook niet zoveel verwachten van een bedrijf. ;)
En al helemaal die 233 euro niet terugboeken. Komt vanzelf goed over een tijd. Terwijl het om een slordigheidjes gaat waarvan minimuminkomens een maand aan boodschappen kunnen doen :F

Hier kan je op zich best een stuk logica voor maken: "Als de rekening zonder variabele kosten meer dan 2x zo hoog is als normaal dan moet er een mens naar kijken".

Rationeel gezien is reactief gedrag voor het bedrijf beter. Als niemand klaagt dan heb je mooi rente of zelfs geld verdiend.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Had ik in december.
Un her overzicht staat iets van 100,- maar in de pdf zelf was het wel goed.
In die 100,- was een negatief bedrag niet meegenomen oid, heel verwarrend.

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 23:20

Trackerfire

ADA HODLER

Hier ook een "mega" factuur van € 148,74 terwijl deze € 59,95 zou moeten zijn. Gebruik gemaakt van de FNV actie :) gaat nu al mis... kan de factuur helaas nog niet inzien.

Skoda Enyaq iV80x Founders Edition Black

• Jordyz
Toevallig, hier laatst ook een factuur van €351 ofzo.. Normaal gesproken gaat het hier altijd in een grote sleur eraf en kijken we niet zo precies op de rekening.. Sindsdien zijn we dat wel meer gaan doen..

Belde Ziggo toen op, ''uh sorry meneer.. Ik zie in ons systeem dat dit inderdaad een foutje is..'' Ja lekker, voor hetzelfde geld was het al van mijn rekening afgeschreven en dan kun je maar zien hoe je het geld terug kan krijgen.. Dan lopen ze allemaal niet meer zo hard voor je.

• Martinusz
ANdrode schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:31:
[...]

En al helemaal die 233 euro niet terugboeken. Komt vanzelf goed over een tijd. Terwijl het om een slordigheidjes gaat waarvan minimuminkomens een maand aan boodschappen kunnen doen :F

Hier kan je op zich best een stuk logica voor maken: "Als de rekening zonder variabele kosten meer dan 2x zo hoog is als normaal dan moet er een mens naar kijken".

Rationeel gezien is reactief gedrag voor het bedrijf beter. Als niemand klaagt dan heb je mooi rente of zelfs geld verdiend.
Onzin, je kunt gewoon terugbetalingsverzoek vragen, storten ze het direct terug ipv verrekenen met volgende factuur.

• Jordyz
martinusz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:52:
[...]

Onzin, je kunt gewoon terugbetalingsverzoek vragen, storten ze het direct terug ipv verrekenen met volgende factuur.
Onzin? Je moet er wel iets meer moeite voor doen voor een terugbetalingsverzoek.. Ze kunnen het te veel geincaseerde bedrag niet zomaar houden nee maar dan nog, je zal er wel degelijk wat moeite voor moeten doen.

• zipper646

zipper646

...shit happens..

stormfly schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:18:
[...]

Welke kolom staat er op 0,0 werd er gevraagd?
Sinds de downgrade heb ik geen verbindingsproblemen meer, youtube filmpjes kijken gaat nu zonder haperingen.

• zipper646

zipper646

...shit happens..

MediaZoo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:28:
[...]

Maak eens een screenshot van wat je ziet..

De informatie je geeft is veel te beperkt om antwoord te geven. Er zijn meerdere kolommen met meerdere rijen en van de x aantal mogelijkheden die ontstaan staan er 3 op 0.0? Mijn glazenbol weigert dienst vandaag, help ons op weg met meer gegevens om jou weer te kunnen helpen.
Glazen bol of niet, van de 8 channels die in de download sectie staan, zijn er dan 3 die op 0.0 staan.
Het modem is een Cisco EPC3928AD .

Sinds de downgrade zijn de verbindingsproblemen voorbij.

hjs schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:31:
Had ik in december.
Un her overzicht staat iets van 100,- maar in de pdf zelf was het wel goed.
In die 100,- was een negatief bedrag niet meegenomen oid, heel verwarrend.
Had ik inderdaad bij mijn schoonouders ook.

In het overzicht iets van €150, maar de PDF was uiteindelijk €101.

Vaag systeem wat ze nu hebben.

2250 WP Zuid PVoutput

• Martinusz
Jordyz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:00:
[...]

Onzin? Je moet er wel iets meer moeite voor doen voor een terugbetalingsverzoek.. Ze kunnen het te veel geincaseerde bedrag niet zomaar houden nee maar dan nog, je zal er wel degelijk wat moeite voor moeten doen.
Klopt je moet even aankaarten dat je factuur niet klopt, meer is niet nodig. Er mag ook verwacht worden dat je je factuur bekijkt elke maand, zeker in geval van wijzigingen.

Neemt niet weg dat het een puinhoop is rondom Facturatie bij wijzigingen. Sinds ze de upc administratie samengevoegd hebben met ziggo, lijkt het vaak mis te gaan.

• Jordyz
martinusz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:33:
[...]

Klopt je moet even aankaarten dat je factuur niet klopt, meer is niet nodig. Er mag ook verwacht worden dat je je factuur bekijkt elke maand, zeker in geval van wijzigingen.

Neemt niet weg dat het een puinhoop is rondom Facturatie bij wijzigingen. Sinds ze de upc administratie samengevoegd hebben met ziggo, lijkt het vaak mis te gaan.
Ziggo kan inderdaad van zijn klanten verwachten dat klanten de facturen grondig nakijken.. Bij ons is het zo dat alles in een grote sleur eraf gaat en dan zie ik niet wat er betaald is of niet. Dat is gewoon luiheid dat weet ik maar zolang ik mijn diensten bij Ziggo niet verander ga ik er ook vanuit dat het maandbedrag hetzelfde blijft.

• CreativeS
  • Niet online
Onze factuur is gewoon correct na gebruikgemaakt te hebben van de FNV-aktie.

• Beekforel
  • Laatst online: 13:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

In de Mijn Ziggo portal ziet het factuurbedrag er heel anders uit dan het uiteindelijk is, bij mij iig. Was vorige maand bij overstappen zo. Volgens portal 142,65, uiteindelijk 56 nogwat moeten betalen. :)
martinusz schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:33:
[...]

De fictie is dan een klant naar de factuur kijkt. Het proces is er alleen niet op ingericht. De eerste paar dagen een dde link naar jouw factuur in de web interface etc. Het is er niet op ingericht dat klanten dat makkelijk kunnen doen.

Hier wijkt Ziggo af van wat gebruikelijk is in de markt. Het zijn dit soort details waar ze veel laten liggen. Deze processen lijken ingericht op gemak voor de backoffice, niet gemak voor de klant

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kijk regelmatig via Fox Sports Go voetbal, via de Fox app op mijn Samsung TV.
De resolutie is op zich redelijk en acceptabel, de op het oog lage framerate zorgt er toch voor dat het allemaal nét niet helemaal soepel loopt. Ik vermoed dat dit een algemene 'beperking' is van Fox Sports Go en dat iedereen dit ervaart (tenzij je wat minder kritisch bent ;))?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:11:
[...]

De fictie is dan een klant naar de factuur kijkt. Het proces is er alleen niet op ingericht. De eerste paar dagen een dde link naar jouw factuur in de web interface etc. Het is er niet op ingericht dat klanten dat makkelijk kunnen doen.

Hier wijkt Ziggo af van wat gebruikelijk is in de markt. Het zijn dit soort details waar ze veel laten liggen. Deze processen lijken ingericht op gemak voor de backoffice, niet gemak voor de klant
Ik zie dat bij meer bedrijven, helaas.
Aan de voorkant roepen en maar volhouden "wij doen het voor U, de klant"
Maar uiteindelijk worden systemen zo gekoppeld dat het een legpuzzel is, die soms uit 100 witte stukjes bestaat.

Vooral telecombedrijven hebben een handje hiervan, mijn KPNfacturen beginnen altijd al excl. btw, vervolgens een optelsom van 'kosten' met een totaal.
Dan een minuscuul regeltje kortingen en regelingen, om dan het bedrag ( nog steeds excl. BTW ) te vernoemen.

Pas ergens op pagina 2 of 3 een bedrag wat er afgeschreven is ( meestal niet eens 'gaat worden', wat ik persoonlijk vriendelijker vind )

Bij Ziggo kan ik vaak de eerste 2 weken niet eens de pdf opvragen, en kan dit pas na de afschrijving
< dit was deze maand van 103€ naar 69€ dankzij de FNVkorting ;) waarvoor dank >

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 23:07
Ik wil mijn connectbox in Bridge modus hebben, vorige week hierover gebeld.
Kan nog steeds niet omdat ze WifiSpots niet uit krijgen ergens in India.

Erg raar verhaal.
Komt er op neer dat mijn modem nog steeds niet in Bridge staat.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:03
Is dat ook de reden dat ik die hele optie (Wifispots) niet kan vinden in m'n ConnectBox?

• roflpantoffel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-05 10:33
Een half jaar geleden was er een man bij mijn werk langsgekomen om te polsen of er animo was voor een kabelaansluiting bij het pand. Na dat ik deze man had gezegd dat dit misschien wel interresant was zodat er concurrentie is voor de glasvezel die we nu hebben heb ik hem mijn mailadres gegeven. Hierbij ook gemeld dat wij niet van plan waren een abbonoment af te sluiten bij Ziggo.

Enkele weken daarna kreeg ik een mail met dat ik succesvol een contract had afgesloten bij Ziggo voor een alles in 1 pakket.
Verontwaardigt heb ik vervolgens zo'n 4 keer de helpdesk van de Ziggo moeten bellen en mijn verhaal moeten doen voordat ik een persoon aan de lijn kreeg die me kon helpen om te checken dat er geen contract was afgesloten. Volgens mij zou dit ook niet mogen aangezien ik nooit ergens voor heb getekend.

Het hele verhaal heeft me wel enkele uren tijdverlies bezorgt en een hoop frustratie.
Ik moest ook erg lachen toen de Ziggo medewerker mij vertelde dat er gemiddeld pas na 1 week gereageerd werd op mail.

Mijn advies bij deze is om als zogenoemde Ziggo partners/medewerkers bij uw bedrijf komen polsen voor interesse je deze mensen beter niet kunt binnenlaten.

• __REMCO__
  • Laatst online: 12:24
als verandering ook even een positief geluid over de facturatie:

op 11 januari in een Mediamarkt een pakket aangevraagd en gezegd dat die de 26 januari pas in moest gaan. Geen probleem volgens de jongen daar. Na een paar dagen een mail ontvangen van Ziggo dat het abbo ingaat zodra ik teken voor ontvangst (wat dus de 14 januari was). Daarop gebeld en dat was natuurlijk niet goed geregeld.

Op de kabel kosten (€18,70) zou ik op de factuur van januari al een verrekening krijgen en dat is gebeurd.

Op de pakketkosten (€16,25) kon hij van te voren geen verrekening instellen dus moest ik in februari nogmaals bellen.

Zojuist gedaan en na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben omdat de medewerker het niet helemaal snapte en moest uitzoeken kwam hij met de melding dat hij de pakketkosten niet kon splitsen en dat ik de pakketkosten van de maand januari dan maar helemaal gecrediteerd kreeg (toch weer €9,44) :)

• tiguan
Tekenen voor ontvangst? Van het modem enzo? Bij mij werd 't gewoon bij de buren gedropt :P
roflpantoffel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:01:
Een half jaar geleden was er een man bij mijn werk langsgekomen om te polsen of er animo was voor een kabelaansluiting bij het pand. Na dat ik deze man had gezegd dat dit misschien wel interresant was zodat er concurrentie is voor de glasvezel die we nu hebben heb ik hem mijn mailadres gegeven. Hierbij ook gemeld dat wij niet van plan waren een abbonoment af te sluiten bij Ziggo.
Waarom wil je dan een kabel aansluiting als je geen diensten van Ziggo wilt? Had je al geen tijd in de man hoeven steken...

• __REMCO__
  • Laatst online: 12:24
tiguan schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:09:
Tekenen voor ontvangst? Van het modem enzo? Bij mij werd 't gewoon bij de buren gedropt :P
ik heb het bij zo'n afleverpunt af laten leveren en daar teken je ervoor. Wellicht dat je buren ervoor getekend hebben?

• tiguan
Ja de buurvrouw had getekend, maar daar heb ik toch geen invloed op :P Ik vind dat een beetje raar, dat je abbo ingaat op 't moment dat er iemand tekent (behalve jij zelf). In mijn geval niet zo'n punt verder, maar mocht je het niet direct in willen laten gaan, dan is 't wel vervelend.

[Voor 30% gewijzigd door tiguan op 21-02-2017 11:32]

• roflpantoffel
jongetje schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:21:
[...]

Waarom wil je dan een kabel aansluiting als je geen diensten van Ziggo wilt? Had je al geen tijd in de man hoeven steken...
Het leek me handig om meer opties te hebben dan alleen glasvezel. Als Ziggo een hoge snelheid kon garanderen voor een lagere prijs zouden wij en andere bedrijven in ons pant misschien wel interesse hebben. Plus de man zat bijna te smeken om een papiertje in te vullen en garandeerde me dat ik nergens aan vast zou zitten.

• Martinusz
roflpantoffel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:02:
[...]

Het leek me handig om meer opties te hebben dan alleen glasvezel. Als Ziggo een hoge snelheid kon garanderen voor een lagere prijs zouden wij en andere bedrijven in ons pant misschien wel interesse hebben. Plus de man zat bijna te smeken om een papiertje in te vullen en garandeerde me dat ik nergens aan vast zou zitten.
Ah dus wel degelijk een papiertje ingevuld, niet zo slim, never trust a salesman ;)

• roflpantoffel
martinusz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:15:
[...]

Ah dus wel degelijk een papiertje ingevuld, niet zo slim, never trust a salesman ;)
Nee, ik heb hem alleen mijn mailadres verteld. Hij heeft zelf het papiertje ingevuld. Ik wou bewust niks ondertekenen of invullen, omdat ik nergens aan vast wou zitten. Ik dacht dat alleen een mailadres er wel vanaf kon, omdat ze op deze manier mij nergens toe konden verplichten. Blijkbaar maakte deze man of Ziggo toch misbruik van mijn mailadres om zonder mijn toestemming of handtekening een contract of te sluiten of hier in ieder geval een poging tot te doen.

• ArcticWolf
roflpantoffel schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:32:
[...]

Nee, ik heb hem alleen mijn mailadres verteld. Hij heeft zelf het papiertje ingevuld. Ik wou bewust niks ondertekenen of invullen, omdat ik nergens aan vast wou zitten. Ik dacht dat alleen een mailadres er wel vanaf kon, omdat ze op deze manier mij nergens toe konden verplichten. Blijkbaar maakte deze man of Ziggo toch misbruik van mijn mailadres om zonder mijn toestemming of handtekening een contract of te sluiten of hier in ieder geval een poging tot te doen.
Yep... zelfde hier gehad :X

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 08:38
Vraag, waarop ik ook met zoeken hier geen (recent) antwoord op heb gevonden.

Ik ga binnenkort verhuizen van fZiggo naar fUPC gebied. Helaas kan ik mijn Humax iHDR-5050c en 2x Smit cam niet meer gebruiken en bij verhuizing heb je ook geen nieuwe aansluiting met korting. Toe ik daar laatst met 1200 over belde kwam ik bij de cross-desk terecht, die kennelijk alle fZiggo<->fUPC verhuizingen doen. Is eigenlijk gewoon een opheffen en nieuwe aansluiting met dezelfde klantgegevens... En toen ik daar sputterde over het vervallen van mijn koop-apparatuur werd gezegd dat ik gewoon vervangende apparatuur van Ziggo kreeg. Even doorvragend bleek dat dus gewoon huur te zijn... En toen ik daar over klaagde werd gezegd dat er over een korting wel was te praten. Maar geen gratis CI+ cam.

Vraag: wie heeft recentelijk ook zo'n verhuizing gedaan en daarbij korting of iets extra's bedongen. Nieuwe aansluitingen betalen 3 maanden maar 34.95 (zou mij bijna 100 euro schelen) of krijgen een jaar lang Movies XL gratis (niet nodig, maar ach...). Of kan ik beter net doen alsof mijn neus bloed en een nieuwe aansluiting aanvragen?

Complicerend detail bij nieuwe aansluiting: mijn beide kinderen hebben een Ziggo Mobiel aansluiting en die moeten uiteraard wel op de nieuwe aansluiting er weer bij komen ivm de 5 euro korting per maand.

Dank voor de reacties!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Hobbykok
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
Het is al 10 jaar terug dat ik verhuisd ben, maar ik heb op het nieuwe adres de aansluiting op naam van mijn vrouw gezet ipv op mijn naam zodat wij alle extra's voor een nieuwe klant kregen.

Echter, dat bieden ze jou al aan. Ik las hier wel dat soms tweakers wel 6 maanden korting konden bedingen ipv 3 maand.

Vraag in iedergeval even na of je niet een nieuw jaarabonnement krijgt. Dat moet je namelijk niet krijgen. Stel , je neemt nu 3 maanden 50% korting als tegemoetkoming, dan zou je theoretisch over 3 maand kunnen opzeggen en dan willen ze je houden als klant en bieden ze je weer 3 maand 50% korting als je voor een jaar bijtekent. Geen idee of dat werkt in de praktjik, maar het schiet me te binnen.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

@elsinga houdt er wel rekening mee dat als je alles opzegt en opnieuw aan laat sluiten (onder een andere naam) dat je dan je telefoonnummer (als je die hebt) kwijt bent.
jongetje schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:30:
@elsinga houdt er wel rekening mee dat als je alles opzegt en opnieuw aan laat sluiten (onder een andere naam) dat je dan je telefoonnummer (als je die hebt) kwijt bent.
Een telefoonnummer kan je altijd goedkoop migreren naar een VOIP aanbieder.

Ik vermoed alleen dat het hier om een verhuizing gaat waarbij het netnummer ook veranderd. Dan kan je het nummer sowieso niet houden

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:37
ANdrode schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:32:
[...]

Ik vermoed alleen dat het hier om een verhuizing gaat waarbij het netnummer ook veranderd. Dan kan je het nummer sowieso niet houden
Dat kan gewoon prima met voip hoor, niemand die dat controleert lijkt het...

Wonen hier ruim 2,5 jaar nu en gebruiken nog steeds het oude netnummer via de voip provider...

Levert soms wel leuke reacties op als je een adres en telefoonnummer opgeeft wat niet matcht :+
Oke, dus ik zag in mijn Ziggo een factuur staan van €158.74 :o

Maar goed kon hem dus net inkijken is het eindbedrag €60
Dat valt dus nog wel mee.
Snap nu hoe dat hoge bedrag komt.
Men heeft de bedragen dubbel opgesomd.

Dus eind restje voor de overstap in Januari, Februari en Maart staan dubbel op de factuur 8)7
Afijn bij de gespecificeerde rekening klopt alles netjes :)

Echter nog wel een vraag.
Ik kreeg ook de aanbieding voor een maand gratis Videoland en had hem de volgende dag weer opgezegd met als einddatum een maand later.
Deze eindigt daardoor op op 26 februari.

Echter nu staat voor Maart nog een keer videoland gefactureerd.
Nu denk ik echter dat dit achteraf weer recht gezet wordt.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ?
Ik heb tenminste een bevestiging van de opzegging dus ga er vanuit dat het wel los zal lopen :)

2250 WP Zuid PVoutput

• ArcticWolf
Soms duurde correcties wel een paar maanden hier... dus kan best kunnen.

nooberke schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:46:
[...]
Dat kan gewoon prima met voip hoor, niemand die dat controleert lijkt het...

Wonen hier ruim 2,5 jaar nu en gebruiken nog steeds het oude netnummer via de voip provider...

Levert soms wel leuke reacties op als je een adres en telefoonnummer opgeeft wat niet matcht :+
Het kan wel maar ISP's horen er niet aan mee te werken. VOIP providers zijn er waarschijnlijk een stuk makkelijker in ja :)

• Hobbykok
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
MdO82 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:09:
Oke, dus ik zag in mijn Ziggo een factuur staan van €158.74 :o
Er klopt bij mij ook geen hout van, ze schreven vorige maand 380 euro af 8)7

Heb het gestoneerd, maandbedrag overgemaakt en kreeg brief dat ik een oud rekeningnummer gebruikte, maar ze zouden het zelf fixen. Nu heb ik een normale rekening van 86 euro en gaan ze volgens mij 230 euro incasseren als ik de site goed begrijp 8)7

Ik stoneer wel weer en ga maar eens bellen binnenkort. Stelletje knuppels daar. Ik heb geen geldboom in mijn tuin, lijkt wel of ik voor de hele straat betaal.

[Voor 12% gewijzigd door Hobbykok op 21-02-2017 22:48]

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Jordyz
Hobbykok schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:46:
[...]

Heb het gestoneerd, maandbedrag overgemaakt en kreeg brief dat ik een oud rekeningnummer gebruikte, maar ze zouden het zelf fixen. Nu heb ik een normale rekening van 86 euro en gaan ze volgens mij 230 euro incasseren als ik de site goed begrijp 8)7

Ik stoneer wel weer en ga maar eens bellen binnenkort. Stelletje knuppels daar. Ik heb geen geldboom in mijn tuin, lijkt wel of ik voor de hele straat betaal.
Haha precies dat zei ik ook tegen Ziggo.. Of dat ik voor de hele straat nu heb moeten betalen :P
Postcodeloterij is hier nog steeds niet gevallen.. :+
Hobbykok schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 22:46:
[...]

Ik heb geen geldboom in mijn tuin, lijkt wel of ik voor de hele straat betaal.
Dat is jammer anders kwam ik graag even wat plukken :+

2250 WP Zuid PVoutput

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 08:38
ANdrode schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:32:
[...]

Een telefoonnummer kan je altijd goedkoop migreren naar een VOIP aanbieder.

De aansluiting op een andere naam zetten kan helaas niet (want niet meer getrouwd) en het Ziggo telefoonnummer boeit me niet (want min echte nummers lopen al via Cheapconnect en die verhuizen gewoon mee, is trouwens wel zelfde netnummergebied).

Een specifieke korting is nog niet aangeboden, vandaar mijn vraag. Ga ik de verhuizing netjes aanmelden en krijg dan wellicht een flutkorting (maar wel de Ziggo Mobiel aansluitingen makkelijk mee) of ga ik voor de nieuwe aansluiting (maar zelfde naam en rekeningnummer en Ziggo Mobiel omkatten) en dan 100 euro korting maar wel aansluitkosten?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:51
itsmemax schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:43:
Ik wil mijn connectbox in Bridge modus hebben, vorige week hierover gebeld.
Kan nog steeds niet omdat ze WifiSpots niet uit krijgen ergens in India.

Erg raar verhaal.
Komt er op neer dat mijn modem nog steeds niet in Bridge staat.
Heeft mij ook 4 telefoontjes gekost, uiteindelijk via een DM op Facebook goed geholpen. Punt bij mij was ik middels de FNV actie verlengd had maar de Horizon box niet ging gebruiken (want CI+ in gebruik). Hierdoor bleef er iets in de verkooporder openstaan en tot die tijd konden ze mijn ConnectBox niet bridgen. Dit wist een medewerker via de webcare me te vertellen, de 4 die ik daarvoor gesproken had hadden geen idee.

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit topic heeft inmiddels 16.000 berichten, dus het is tijd voor een 10e deel: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10. Dank aan @MdO82 en @martinusz voor het maken.

[Voor 83% gewijzigd door rens-br op 22-02-2017 12:30]

Pagina: 1 ... 158 159 160 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee