• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 11:33
Vraag ik me gewoon ineens af, als ik bovenstaand verhaal lees, wat veroorzaakt de upload beperking op coax eigenlijk?
stormfly schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:01:
Dank! Dus in een fZiggo coax segment, deel je met alle modems 4x 28 Mbit up en 16x 50 Mbit down.

Dat is niet heel fors die upload. Als ze zouden willen, kan je dat ook naar 8 of 16 streams ombouwen?
Het is niet voor niets dat de upstream snelheid 10% is van de downstream snelheid. Dat is redelijk overeenkomstig met de upstream en downstream capaciteitsverhouding in de coaxsegmenten. Bij EuroDOCSIS 3.0 is 8 upstreams een beetje het maximum als er wordt uitgegaan van upstreams met 5120 kSym/s symbolrate die een bandbreedte hebben van 6.4 MHz. Meer passen er niet in het deel van de frequentie band dat voor upstreams kan worden ingezet rekening houdend met ruis.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Perkunas schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:23:
Inmiddels heb ik een Horizon Box, de GW 7401.
Moet dat niet de Samsung SMT-G7401 zijn?
Perkunas schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:23:
4 Tuners waardoor je TV kan kijken en meerdere programma's tegelijk kunt opnemen.
6 tuners in totaal... 4 voor tv kijken en opnames. Dan nog 2 voor eventueel 2 Extra-boxen.
ArChie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:38:
Bij voormalig Ziggo hebben de 4 upstreams 64-QAM als modulatie type en een symbol rate van 5120 kSym/s voor het versturen van user data. Dat komt neer op kortstondig een maximale capaciteit van ongeveer 28 Mbps per upstream. Bij voormalig UPC zie je voor die 6 upstreams allerlei verschillende combinaties zoals bijvoorbeeld 16-QAM en 2560 kSym/s wat neer komt op 9 Mbps of 16-QAM en 5120 kSym/s wat een verdubbeling van de capaciteit naar 18 Mbps oplevert.
Bij fUPC inderdaad ook 64QAM...

[Voor 27% gewijzigd door CreativeS op 13-02-2017 22:30]

Het is sowieso cilinder ipv cylinder... ;)

UltraSub schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:10:
Vraag ik me gewoon ineens af, als ik bovenstaand verhaal lees, wat veroorzaakt de upload beperking op coax eigenlijk?
Het deel van de frequentie band dat gebruikt kan worden voor het zenden van data van modem naar CMTS. In de huidige EuroDOCSIS 3.0 kabelnetten is dat zo'n 20 tot 65 MHz.
CreativeS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:25:
[...]

Bij fUPC inderdaad ook 64QAM...

[afbeelding]
De 4 met 5120 kSym/s hebben dan een maximale capaciteit van zo'n 28 Mbps en de overige 2 met 2560 kSym/s een maximale capaciteit van 14 Mbps.
ArChie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:26:
[...]

Het deel van de frequentie band dat gebruikt kan worden voor het zenden van data van modem naar CMTS. In de huidige EuroDOCSIS 3.0 kabelnetten is dat zo'n 20 tot 65 MHz.
Helder, dank voor je informatie. Dan zijn de zakelijke klanten best een forse aanslag op de verdeelfactor met 40Mbit up.

Maar DOCSIS 3.1 komt eraan, daar zal toch wel een nieuwe " upload year 2018" behoefte in afgedekt zijn?

• Perkunas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-01-2019
CreativeS schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:25:
[...]

Moet dat niet de Samsung SMT-G7401 zijn?
Correct. Die GW kwam van Google toen ik 7401 intikte.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:13
stormfly schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 06:28:
[...]

Helder, dank voor je informatie. Dan zijn de zakelijke klanten best een forse aanslag op de verdeelfactor met 40Mbit up.

Maar DOCSIS 3.1 komt eraan, daar zal toch wel een nieuwe " upload year 2018" behoefte in afgedekt zijn?
Ook met 3.1 loop je tegen de frequentie beperking aan bij de upstream.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:44
Wow, vandaag goede service ervaring met Ziggo. Moest dit even delen:

Ik had een 300Mbit connectie internet only van Ziggo, ik heb sinds kort (BTW Actie MM) een nieuwe televisie en wilde graag mijn analoge TV upgraden naar digitale TV, dus heb een Ziggo Alles in 1 abbo genomen met digitale TV en 150Mbit internet, nadeel was dat ik een Horizon box er bij kreeg. Met de bekende verhalen in mijn achterhoofd toch ja gezegd en het spul ontvangen en aangesloten. Nadat ik het nu een dag of 5 in gebruik heb gehad merkte ik dat Wi-Fi/Internet echt slecht werkte, wegvallende Wi-Fi verbindingen en het traag laden van pagina's.

Ik net Ziggo gebeld, het verhaal uitgelegd en gevraagd of ik de oude modem mocht houden (Nog geen retour box ontvangen) en die weer kon gebruiken voor het internet, terwijl ik de Horizon box blijf gebruiken voor digitale TV. Dat was geen probleem, ze hoefden alleen maar een setting te wijzigen aan hun kant en ik moest de oude modem weer aansluiten met de splitter er weer tussen en dit kon 24 uur duren, maar kon ook binnen een uur zijn.

Nadat ik het hele zooitje had aangesloten heeft het ongeveer 10 minuten geduurd voordat alles weer werkte, en wat een verschil met internet zeg!

Los van de slechte horizon hardware die ze leveren, toch goede service!

[ Tesla MIG MYP ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:21
Cyw00d schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:38:
Los van de slechte horizon hardware die ze leveren, toch goede service!
:? je hebt een heel verhaal over je modem, en dan eindig je met negatieve opmerking over de horizon die je nog in gebruikt hebt?

edit: ah wacht....de horizon werd als modem gebruikt? dus geen connectbox of iets dergelijks?

[Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 14-02-2017 16:41]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Cyw00d
martinusz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:40:
[...]

:? je hebt een heel verhaal over je modem, en dan eindig je met negatieve opmerking over de horizon die je nog in gebruikt hebt?

edit: ah wacht....de horizon werd als modem gebruikt? dus geen connectbox of iets dergelijks?
Heb je het wel gelezen? Ik gebruik de Horizon box alleen voor televisie nu, dat werkt prima. En de oude modem voor Internet, wat nu dus beter werkt dan de Horizon box voor TV & Internet tegelijk.

Edit: Inderdaad, ik had een Connectbox (Was de naam vergeten) En die gebruik ik nu dus weer, ideaal. _/-\o_

[Voor 9% gewijzigd door Cyw00d op 14-02-2017 16:47]

[ Tesla MIG MYP ]

• Martinusz
Cyw00d schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:46:
[...]

Heb je het wel gelezen? Ik gebruik de Horizon box alleen voor televisie nu, dat werkt prima. En de oude modem voor Internet, wat nu dus beter werkt dan de Horizon box voor TV & Internet tegelijk.
Zie mijn edit ;)
Wist niet dat Ziggo de horizon ook inzette als modem, fUPC gebied zeker?

Ik had een oude modem en horizon, en bij vervanging modem kreeg ik ook de connectbox, dus toen zeiden ze gelukkig niet gebruik de horizon maar als modem :P

[Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 14-02-2017 16:48]

• Cyw00d
martinusz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:47:
[...]

Zie mijn edit ;)
Wist niet dat Ziggo de horizon ook inzette als modem, fUPC gebied zeker?
Inderdaad. Rotterdam.

Edit: Beter dat je hem niet ontvangen hebt! Wat een onnozel ding is dat zeg voor modem gebruik dan.

[Voor 17% gewijzigd door Cyw00d op 14-02-2017 16:52]

[ Tesla MIG MYP ]

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:54

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sinds vanavond last van 'n tik in 't beeld. 1080i of 720p maakt niet uit, dacht dat 't daar aan lag. Mediabox al eens gereset, maar heeft niet geholpen.

Iemand nog 'n idee wat ik kan proberen?

Edit: rtl4 in ieder geval, npo1 werkt wel goed..

[Voor 11% gewijzigd door Eric_Cantona op 14-02-2017 19:15]

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 22:37
Tik klopt... Je hebt dit niet in de SD kanalen.

Volgens mij is het inmiddels weer over.

• Martinusz
Cyw00d schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:48:
[...]

Inderdaad. Rotterdam.

Edit: Beter dat je hem niet ontvangen hebt! Wat een onnozel ding is dat zeg voor modem gebruik dan.
Ik heb er al 1, ding werkt prima, maar gelukkig niet als modem ;)

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:54

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Darkz0rs schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:19:
Tik klopt... Je hebt dit niet in de SD kanalen.

Volgens mij is het inmiddels weer over.
Thnx, lag dus niet aan mijn signaal gelukkig.

• ArcticWolf
Binnenkort werken we bij u in de buurt. Onze monteurs doen dan onderhoud aan het netwerk om het sterk en betrouwbaar te houden. Tijdens het onderhoud kan televisie, internet of telefoon even uitvallen. Sorry daarvoor. We houden het altijd zo kort mogelijk.
Datum: 22 februari
We werken tussen 01.00 en 06.00.
Ben benieuwd of het signaal weer slechter wordt of juist een keer beter... spannend :o

ArcticWolf schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Ben benieuwd of het signaal weer slechter wordt of juist een keer beter... spannend :o
Is je UpStream waarde al gestegen bij vorig onderhoud? Anders krijg je misschien de nieuwe Eind Versterkers (EV).

• ArcticWolf
stormfly schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:52:
[...]

Is je UpStream waarde al gestegen bij vorig onderhoud? Anders krijg je misschien de nieuwe Eind Versterkers (EV).
Ja m'n upstream was de vorige keer (juni 2016) 3,5db gestegen... 2 weken geleden ging de demping wel opeens weer 1,5db omlaag zonder dat ik iets kon vinden aan errors en dergelijke.

• CreativeS
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:19:
Ik heb er al 1, ding werkt prima, maar gelukkig niet als modem ;)
Modemgedeelte werkt zoals het hoort... misschien geen exotische instellingen, maar doen wat het doen moet. Wel een Asus RT-AC66U als AP ingesteld.

• UltraSub
Voor ik het wiel opnieuw ga proberen uit te vinden... weet iemand of het mogelijk is om op een nette manier de connect box upstream/downstream waardes te loggen?

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet iemand of een QFC 5 F-connector gewoon aangesloten kan worden op het splitterkastje van Ziggo?
Op dit kastje zit de AOP.
En ik wil graag een nieuwe kabel die beter is afgeschermd. Aan de ene kant een gewone coax aansluiting en aan de andere kant een nieuwe soort f-connector.

Er ligt nu al zo'n kabel, alleen met een heke oude schroef f-connector.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03
ncornelisse schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:05:
Weet iemand of een QFC 5 F-connector gewoon aangesloten kan worden op het splitterkastje van Ziggo?
Op dit kastje zit de AOP.
En ik wil graag een nieuwe kabel die beter is afgeschermd. Aan de ene kant een gewone coax aansluiting en aan de andere kant een nieuwe soort f-connector.

Er ligt nu al zo'n kabel, alleen met een heke oude schroef f-connector.
Geen idee wat je met splitterkastje en daarop AOP bedoeld. Je plaatst je splitter en andere onderdelen na het AOP.

Maar ja een QFC 5 is gewoon een f-connector en past op iedere f-connector aansluiting. Let wel op dat deze QFC 5 alleen op 7mm dikke kabels past.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• Simbob
  • Niet online
MediaZoo schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:07:
[...]

Geen idee wat je met splitterkastje en daarop AOP bedoeld. Je plaatst je splitter en andere onderdelen na het AOP.

Maar ja een QFC 5 is gewoon een f-connector en past op iedere f-connector aansluiting. Let wel op dat deze QFC 5 alleen op 7mm dikke kabels past.
De kabel koop ik kant-en-klaar.
En het kastje wat ik bedoel idd een splitter.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39

Swordlord

Act first, think never

Tegenwoordig is er nogal een wildgroei aan splitter opties die bij het AOP horen.
UPC heeft altijd 2 smaakjes gehad afhankelijk van meterkast (f connector splitter) of woonkamer ( MCP-03) situatie.
Ziggo heeft in het verleden de ETU-01 gehad, daarna een 3weg verdeler van het variant UMU.
Nu ze samen zijn hebben ze als verenigd opsteeksplitter de BRAUN Push on adapters.

En voordat UPC of Ziggo er waren, hadden de nutsbedrijven en/of de lokale kabelboeren een nog grotere wildgroei aan variatie..
Dus wat voor verdeler heb je en wat voor een apparaat wil je aansluiten...
Want dat kan je kabel keuze nogal beïnvloeden.

Maar als jij zegt dat je aan 1 kant f-connector moet hebben en aan de andere kant IEC male...
Dan is dat gewoon zoals het op het doosje staat dat je gaat kopen...

Let wel op, die QFC5 stekkers zijn een nieuwe snel aan te sluiten variatie op het Fconnector verhaal. Het is een connector die je op de schroefdraad mag doordrukken en wat je dus niet hoeft te schroeven.

[Voor 42% gewijzigd door Swordlord op 15-02-2017 20:32]

Hebben meer mensen weer last van ziggogo.tv ?
Wilde even terugkijken, maar het laden van de app heeft weer minuten nodig voordat je een zender kunt kiezen.
Via IE werkt dit binnen enkele seconden :?

2250 WP Zuid PVoutput

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:08
TIP:

Voor de mensen die korting willen op hun abo bij ziggen.
Bel 1200, afdeling opzeggen en meld dat je een aanbod van de NLE hebt gehad.

Ik betaal nu voor het alles in 1 basis pakket, het eerste half jaar 29,95 p/m ipv 43,95.
Tevens een extra decoder cadeau.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:39

Pierre

Van nature lui!

Ja en dan van snel internet naar iets wat lijkt op stroop, no thanks.
En ja ik snap dat je zo goedkoper uit wil zijn bij Ziggo, maar dat ze daar intrappen vind ik wel erg bijzonder

[Voor 45% gewijzigd door Pierre op 16-02-2017 08:58]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Simbob
  • Niet online
Swordlord schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:26:
Tegenwoordig is er nogal een wildgroei aan splitter opties die bij het AOP horen.
UPC heeft altijd 2 smaakjes gehad afhankelijk van meterkast (f connector splitter) of woonkamer ( MCP-03) situatie.
Ziggo heeft in het verleden de ETU-01 gehad, daarna een 3weg verdeler van het variant UMU.
Nu ze samen zijn hebben ze als verenigd opsteeksplitter de BRAUN Push on adapters.

En voordat UPC of Ziggo er waren, hadden de nutsbedrijven en/of de lokale kabelboeren een nog grotere wildgroei aan variatie..
Dus wat voor verdeler heb je en wat voor een apparaat wil je aansluiten...
Want dat kan je kabel keuze nogal beïnvloeden.

Maar als jij zegt dat je aan 1 kant f-connector moet hebben en aan de andere kant IEC male...
Dan is dat gewoon zoals het op het doosje staat dat je gaat kopen...
De AOP gaat naar een kastje die nog van UPC is en vanuit daar gaat er een kabel naar een Hirschmann 0421 splitter. Dit is een oude versie zag ik.
Vanaf de splitter gaat er een kabel direct naar de tv zonder tussenkomst van een outlet in de woonkamer en een kabel naar de Connectbox van Ziggo.

De kabel die naar de tv gaat wordt vervangen. Dit is nu een no-name kabel die waarschijnlijk niet 4G afgeschermd is en storingen veroorzaakt van de CI+ module. Deze wordt vervangen door een Hirschmann kabel.

• Martinusz
martinusz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:37:
[...]

We gaan het zien wat de monteur gaat doen :) overigens staat het wijkkastje bij ons in de voortuin :P kijken die monteurs daar ook weleens in? Of is dat weer andere partij?

Dacht eerst dat het de wifi was, maar zowel 2.4 als 5G hadden die klapperende verbinding, toen maar aan het draad en zelfs toen klapperde de boel nog. Nu sinds 15:00 lijkt het weer goed te gaan :?
Nog even hierop terugkomen, op advies van webcare nog even de connectbox van stroom gehaald.
Daarna wederom maar 3 upload kanalen actief, ondertussen alweer richting de 300 T3 errors, terwijl ik niet heb thuis gewerkt, dan gaat het nog harder (maandag op 300+ errors dagje thuiswerken).
Ze hebben het in ieder geval op de werkbon ook vermeld, dus de monteur heeft wat te doen zaterdag :o
Naast de storing op tv kijken naar de upload streams en het wegvallen van internet 8)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Pierre schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:51:
Ja en dan van snel internet naar iets wat lijkt op stroop, no thanks.
En ja ik snap dat je zo goedkoper uit wil zijn bij Ziggo, maar dat ze daar intrappen vind ik wel erg bijzonder
Je krijgt zo ie zo wel korting als je belt. Ik bel elke 2 jaar op en vraag of ze iets voor me kunnen doen en dat kan meestal gewoon. Hoef je echt niet voor te jokken.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 14:21
Je kan nu dagpassen kopen voor foxsports eredivisie en internationaal.

http://www.totaaltv.nl/ni...u-bij-ziggo-verkrijgbaar/

• Martinusz
menzo schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:32:
Je kan nu dagpassen kopen voor foxsports eredivisie en internationaal.

http://www.totaaltv.nl/ni...u-bij-ziggo-verkrijgbaar/
voor 7,95 8)7 8)7 8)7 kun je net zo goed abbo nemen ;)

• Martinusz
Ach het is al een verbetering, eerst was het 7,95 per wedstrijd :X :X

En dan snappen ze niet dat on demand betaalde content niet zo'n vaart neemt, nee met zulke prijzen niet nee. Als het nu een wedstrijd voor 2 euro was, maar dan zijn ze te bang dat niemand meer een abbo neemt natuurlijk.

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:42
martinusz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:39:
Ach het is al een verbetering, eerst was het 7,95 per wedstrijd :X :X
Sterker nog, in het begin van Fox Sports was het zelf 11,95 per wedstrijd 8)7 Daarvoor, bij Eredivisie live was het 6.95 per wedstrijd.

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 14:40
Wat is een acceptabele responsetijd, die ik mag verwachten bij een volledige storing?

Mijn buren en ik hebben sinds gisteren geen internet en geen TV.
Volgens helpdesk is er probleem met verdeelkast in de straat en zijn wij en onze buren de enige 2 gebruikers op verdeelkast.

Krijg nu het bericht dat ze pas volgende week maandagavond langskomen ?!??!
Ligt dit aan mij? of is dit normaal ?

Kunnen we nog iets doen om dit te versnellen? (los van de gebruikelijke klacht, die toch het 'archief' ingaat)

[Voor 12% gewijzigd door Teleflubbie op 16-02-2017 15:19]

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:02
Randy.W schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:17:
Wat is een acceptabele responsetijd, die ik mag verwachten bij een volledige storing?

Volgens helpdesk is er probleem met verdeelkast in de straat en zijn wij en onze buren de enige 2 gebruikers op verdeelkast.

Kunnen we nog iets doen om dit te versnellen? (los van de gebruikelijke klacht, die toch het 'archief' ingaat)
Klagen, overal. Twitter, Faecesbook en weet ik veel welke andere social media ze zitten. Ik vind dit niet acceptabel.

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Simbob
  • Niet online

Twitter Webcare, die reageren heel snel op zaken

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:36

Yonix

RJ Gaming 🎮

Ik probeer Ziggo telefonisch te bereiken, maar de centrale accepteert mijn keuzes niet via het toetsenblok. :S Daar schiet ik dus niets mee op ...

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck

Yonix schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:59:
Ik probeer Ziggo telefonisch te bereiken, maar de centrale accepteert mijn keuzes niet via het toetsenblok. :S Daar schiet ik dus niets mee op ...
Dat is mij ook al eens opgevallen en als je het mobiel probeert ?

2250 WP Zuid PVoutput

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06 09:50
Helaas hebben consumenten een vrij simpele overeenkomst. Volgens de overeenkomst moet Ziggo binnen 14 dagen met een oplossing komen.
Dus helaas al is het niet wenselijk is dit normaal in telecom land. Wil je een betere SLA (service level agreement) zul je een zakelijk abonnement moeten afsluiten. Daar betaal je dan de BTW extra voor maar heb je bij storingen wel binnen 4 uur een monteur.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:36

Yonix

RJ Gaming 🎮

MdO82 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:43:
[...]

Dat is mij ook al eens opgevallen en als je het mobiel probeert ?
Ik heb geen vaste aansluiting, dus kan het alleen via mijn mobiele telefoon proberen (LG Nexus 5X i.c.m. Tele 2-abonnement). Andere nummers geven geen probleem met menukeuzes via het toetsenblok. :S

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
Hebben ze volgens mij wel vaker last van dat hun keuze menu niet goed werkt :P
Je kan je ook via de website laten terugbellen.

• Teleflubbie
Dit is de reactie van Ziggo WebCare:

"Dat is niet zo mooi! Blijkbaar kunnen we niet eerder een monteur sturen, anders hadden we dat natuurlijk gedaan. ^MFK"

Kortom: succes en zoek het maar uit!

Wordt tijd voor andere provider

• Martinusz
_O- Ja dat zal helpen een andere provider.
Het is nu donderdag en ze komen maandag? Vrij rap zou ik zeggen voor een consumentenaansluiting.

• Hobbykok
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
Inderdaad vrij snel, ik heb 10 dagen moeten wachten toen ik een soortgelijk probleem had...

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:17
Wauw, even dan maar eens een positieve ervaring posten met Ziggo tussen al deze problematiek:

M'n max pakket kwam binnen maar blijkbaar was het kastje in de woonkamer te oud voor een goed signaal. Tegen sluitingstijd gebeld naar Ziggo en die stuurde meteen de volgende dag een monteur (zou tussen 8.00 en 13.00 zijn). Meteen 8.00 stipt stond die voor de deur. Doosje kosteloos vervangen en alles werkend ingesteld. Vond het een zeer prettige service.

En de 24 maanden korting van FNV is in werking gesteld. 300mbps is echt een wereld van verandering ten opzichte van 17mbps :P

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tegenwoordig kennelijk wel
FreshMaker in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Ik had vorige week 'spontaan' geen internetverbinding meer.
De Horizon werkte wel, dus signaal in orde.
Na wat eigen prutswerk niet gelukt, dus helpdesk gebeld.
Na 20 minuten samen ( prutsen ) nog niets, hij kon het modem niet zien
"Heeft u nog een andere manier om op internet te gaan via de aansluiting ?"

Euhh nee, modem doet het niet .... :|
Monteur zou ook pas 5 dagen later komen.

Na een brainfart om 2u in de nacht .... Horizon doet het = signaal ... splitter ertussen uit, en modem direct op AOP -> connect & online .... WTF ?

Blijkt na hernieuwd contact dat ik gewoon NIET de juiste splitter gekregen had vorig jaar
Helpdesk stuurde me een setje nieuwe/andere modellen toe, en ( pas ) vandaag ontvangen 9 dagen..

Bleek doodleuk dat de modemkabel die in de TVplug ging doodleuk maar nét paste, OMDAT het niet zo hoorde.
Mijn opstelling ( de PTS-02KK ) had al sowiso niet kunnen werken.
Nu een splitter met Fconnector ( line ) en een TV - FM uitgang OP de AOP

Dus als je zelf niets meer kan, is het inderdaad afwachten ( ik hoor in gesprekken met klanten die een Ziggostoringen hebben, soms wel 14 dagen voorbij komen )

En dan in het nieuws lezen dat het aantal abonnees terugloopt ... gek hé :z

• Teleflubbie
martinusz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:25:
_O- Ja dat zal helpen een andere provider.
Het is nu donderdag en ze komen maandag? Vrij rap zou ik zeggen voor een consumentenaansluiting.
Aansluiten kon in 3 dagen! Dat kan dus blijkbaar wel.
Anno 2017 is een hersteltijd van 6 dagen bij totale uitval m.i. niet normaal. Maar ja, dat is de macht van een monopolist in deze regio.

• Martinusz
Randy.W schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:02:
[...]

Aansluiten kon in 3 dagen! Dat kan dus blijkbaar wel.
Anno 2017 is een hersteltijd van 6 dagen bij totale uitval m.i. niet normaal. Maar ja, dat is de macht van een monopolist in deze regio.
Ik denk dat je je verwachtingen gewoon wat moet bijstellen, geen enkele provider zal eraan voldoen namelijk.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 22:02

vr6-only

Blub Blub

martinusz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:14:
[...]

Ik denk dat je je verwachtingen gewoon wat moet bijstellen, geen enkele provider zal eraan voldoen namelijk.
Niets ermee te maken. Ziggo heeft beheer&service al een tijdje niet meer onder eigen beheer, maar uitbesteed aan derden. Nederland is in 3 stukken opgeknipt. Connect-Z (Volkerwessels Telecom / BAM Telecom) Allinq (Schuuring) en LCC (Tech Mahindra).

Die hebben kennelijk een bepaalde SLA waardoor zij niet eerder hoeven te komen dan nodig. Ziggo kan echter ook een hogere prioriteit geven aan de ticket, waardoor zij wel sneller komen.

It ain't stupid if it works!

• Teleflubbie
martinusz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:14:
[...]
Zit zelf in een dienstverlenende organisatie. Bij ons zou een dergelijke opstelling naar klanten ondenkbaar zijn.

Toevallig is net monteur geweest omdat mijn buurman, dreigde zijn abo per direct op te zeggen.
Probleem is nog niet opgelost (defecte voeding in verdeler verderop), maar hij zei dat Ziggo diverse steken heeft laten vallen.
Het is een zgn. Blokverstoring (defect in Ziggo infra, waarbij meerdere huishoudens worden geraakt).
In een dergelijk geval moet Ziggo dit met andere prio direct opschakelen (zelfde dag).

Kortom: als je je verwachtingen te makkelijk bijsteld, ben je een speelbal van een onkundige callcenter medewerker.

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 20:07

DaveFlash

Here's to the crazy ones

woon dus in ziggo gebied, recent verhuist naar een oude galerijflat waar gelukkig de kabel nog centraal wordt afgetakt, en kan dus zonder problemen, gratis naar het open aanbod kijken (en ben niet van plan abonnee te worden) Maar, het gaat dus om het volgende:

heb vandaag de tv opnieuw ingesteld, en kan opeens naar 24Kitchen in HD kijken zonder smartcard dus. Iemand hier meer ervaring mee? want ik heb nu 24kitchen 3x in de tv staan, 1x naamloos in HD ongecodeerd, 1x als 24Kitchen (in sd, gecodeerd) en 1x als 24Kitchen HD (HD, gecodeerd)

De naamloze variant heeft momenteel geen EPG vanuit ziggo en zit op frequentie 594Mhz,
de gecodeerde SD versie van 24Kitchen zit op 778Mhz en de gecodeerde HD versie van 24Kitchen zit op 650Mhz.Weet iemand hier het fijne van? Is ziggo bijvoorbeeld e.e.a aan het aanpassen aan hun netwerk?

Ik ben in ieder geval bij de klantenservice vanmiddag niets wijzer geworden, zij lijken niet eens te weten dat 24Kitchen momenteel op 3 verschillende frequenties wordt uitgezonden door Ziggo.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
Klinkt als een foutje. 24KitchenHD moet volgens mij ten alle tijden gecodeerd zijn. Zwolle zit hij op 650.00Mhz volgens mij dus de naamloze hoort er niet bij. Geniet er dus van zolang het werkt :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

zal ik doen, heb inmiddels ook weer EyeTV op mijn mac draaien en ook die vind 3x 24Kitchen waarvan ik de naamloze maar 24KitchenFREEHD heb genoemd. hier een screenshot:
vind het alleen nog steeds gek dat er geen EPG mee wordt gezonden...

En een stukje video van de zender:
[Video: http://img.ddw.nu/24khdbumpfire.mp4]

[Voor 53% gewijzigd door DaveFlash op 16-02-2017 21:58]

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-03 14:34
Hoe is de kwaliteit van kijken via een Chromecast? Kan iemand daariets over zeggen?

Ik overweeg van een alles-in-een met 150mb internet inclusief de waardeloze horizon box over te stappen naar een internet only abo met 300mb. Wil dan TV gaan kijken via ziggo Go / ziggo sport app en de chromecast. Kwaliteit vind ik echter wel belangrijk.

Hoor graag eventuele ervaringen!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 00:50

Bullet NL

Eigen Wijs

cjpunt schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:01:
Hoe is de kwaliteit van kijken via een Chromecast? Kan iemand daariets over zeggen?

Ik overweeg van een alles-in-een met 150mb internet inclusief de waardeloze horizon box over te stappen naar een internet only abo met 300mb. Wil dan TV gaan kijken via ziggo Go / ziggo sport app en de chromecast. Kwaliteit vind ik echter wel belangrijk.

Hoor graag eventuele ervaringen!
Bij internet only is heb je geen GO/Sports abonnement, kan je officieel dan ook geen gebruik van maken.
Kwaliteit van een Chromcast is o.a. afhankelijk van je Wi-Fi signaal, verder is de output meer gecomprimeerd dan via CI+ of Horizon.

Wat is er mis met de Horizon, hij werkt hier echt prima (7401) Het energieverbruik is het enige minpuntje op moment in mijn ogen.

Wanneer je puur naar kwaliteit kijk is er qua beeld niets beters dan losse CI+, of (Horizon)decoder.

Cogitationis poenam nemo patitur

• ArcticWolf
Bullet NL schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:42:
[...]

Bij internet only is heb je geen GO/Sports abonnement, kan je officieel dan ook geen gebruik van maken.
Kwaliteit van een Chromcast is o.a. afhankelijk van je Wi-Fi signaal, verder is de output meer gecomprimeerd dan via CI+ of Horizon.

Wat is er mis met de Horizon, hij werkt hier echt prima (7401) Het energieverbruik is het enige minpuntje op moment in mijn ogen.

Wanneer je puur naar kwaliteit kijk is er qua beeld niets beters dan losse CI+, of (Horizon)decoder.
https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/

Zit wel degelijk ZiggoGO en ZiggoSport bij?

• Darkz0rs
Nou moet ik zeggen dat ik het niet met je eens bent. De Hor(ror)izon heeft beduidend minder beeld dan de oudere Cisco's. Het beeld op de Cisco's is veel helderder en minder blurrie.

Nu gaf ik eerder al aan dat bij mij op dit moment de Hor(ror)izon in de kast staat ivm andere klachten.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

maakt die Horizon box nog steeds zo'n zoemend geluid.?
Had er eentje een kleine 3 jaar geleden, leek soms wel of ik een mini Boeing 747 in de TV kast had staan (genoeg ruimte voor ventillatie)

• Martinusz
Geert1976 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:44:
[...]

maakt die Horizon box nog steeds zo'n zoemend geluid.?
Had er eentje een kleine 3 jaar geleden, leek soms wel of ik een mini Boeing 747 in de TV kast had staan (genoeg ruimte voor ventillatie)
De 7400 in ieder geval niet, heb hem nog nooit gehoord en staat ook redelijk volgepropt in tv kast :)
De 7401 schijnt wel iets geluid te maken, schijn je alleen te horen als het verder helemaal stil is.

• Jim423
Als je zo'n vliegtuig-geluid hebt is waarschijnlijk het 40x40 fannetje defect of vol met stof. Deze zit op het cpu koelblok intern in het midden van de box. Hier kun je dus niet bij, niet te verwarren met de grotere fan op de onderkant. Als alles in orde is en je hebt de box niet compleet ingebouwd hoor je hem alleen in een stille kamer licht zoemen, zoals hierboven al gesteld.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 14:03
[...]

Dit is niet waar je hebt zeker wel Go en Ziggo sport bij internet only

Kwaliteit is idd een stuk slechter dan TV maar ik weet niet of de commerciële zenders mogelijk wel in HD beschikbaar zijn via GO ipv analoog dan zou dit nog verschil kunnen maken

https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/

[Voor 3% gewijzigd door Dexmael op 17-02-2017 12:53]

• jreijmer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 09:20
Zucht...Laten we het onder 't kopje marktwerking en zware tijden met nederlandse belastingen plaatsen :|

• Martinusz
Zolang Ziggo nog geen prijsverhoging aankondigt, hebben we helemaal niets aan dat nieuwsbericht :)

• ArcticWolf
Als de prijsverhoging niet gepaard gaat met een snelheidsverhoging ga ik dit keer wel goed nadenken of een overstap, ze blijven maar verhogen.

• Martinusz
ArcticWolf schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:26:
Als de prijsverhoging niet gepaard gaat met een snelheidsverhoging ga ik dit keer wel goed nadenken of een overstap, ze blijven maar verhogen.
Als het weer een verhoging is ik wellicht ook, ik vind 80,- per maand al vrij fors, maar maken er tevreden gebruik van. Echter nu is er bijvoorbeeld T-Mobile thuis, wel lagere internet snelheid, maar voor de rest complete pakket voor rond de 65,- euro, dat is nogal een verschil.
Ik wil best betalen voor kwaliteit, maar er is een omslagpunt.

Laten we eerst eens afwachten of het uberhaupt er komt :)

• Darkz0rs
Ja nog hoger en ik ben ook fietsen.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:39
Wij betalen dit jaar gemiddeld nog geen 60 euro per maand voor 300mb/s internet, onbeperkt telefonie en tv.

Ik vind het best. Ik ga het ieder jaar zo proberen.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 14:27
Vanaf maandag 20 februari start Ziggo met een nieuwe campagne! Bij afsluiting van een alles-in-1 pakket krijgt de consument 12 maanden gratis movies & series XL cadeau. De campagne duurt zes weken (van maandag 20 februari tot en met zondag 2 april 2017).

(Info via een affiliate bedrijf).

• Darkz0rs
Cool dus "wij" max gebruikers krijgen 11,95 korting?

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

zo. ziggo handelt heel snel. inmiddels is 24kitchen weer volledig achter de decoder!

• Jim423
Tja de kans is groot dat hier meegelezen wordt natuurlijk ;)
Master__R schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:26:
Vanaf maandag 20 februari start Ziggo met een nieuwe campagne! Bij afsluiting van een alles-in-1 pakket krijgt de consument 12 maanden gratis movies & series XL cadeau. De campagne duurt zes weken (van maandag 20 februari tot en met zondag 2 april 2017).

(Info via een affiliate bedrijf).
Geldt dit ook voor het Start pakket? Met de pace box.

Darkz0rs schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:37:
Cool dus "wij" max gebruikers krijgen 11,95 korting?
Vast wel als je je contractperiode vastlegt voor 12 maanden. Want dat doen nieuwe klanten immers ook.

• Darkz0rs
Beetje oftopic maar ik wacht even af wat er gebeurt met de nieuwkomers. En de quadplay acties van Ziggo, tmobile etc etc. Zelfs begrepen dat Youfone op de tv markt komt.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 13:39
Vandaag gebeld met Ziggo, medewerker die ik aan de telefoon gaf goed advies over wel of niet verlengen.

Ze kon mij een korting aanbieden (3 maanden voor €30,-) maar ze adviseerde me even te wachten met het verlengen van de pakketten. Binnen nu en drie maanden komen er nieuwe pakketten in combinatie met Vodafone. Gevraagd of dat het ongeveer hetzelfde is als KPN dat je een verdubbeling krijgt of iets dergelijks en zoiets gaat het waarschijnlijk ook worden. De inhoud en de vorm van de pakketten zijn nog niet bekend maar dat er iets gaat gebeuren is zeker.

Nu bij Vodafone dus twee abonnementen verlengt kunnen we mooi dadelijk het Ziggo pakket nog verlengen! :D

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

vr6-only schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:42:
[...]

Niets ermee te maken. Ziggo heeft beheer&service al een tijdje niet meer onder eigen beheer, maar uitbesteed aan derden. Nederland is in 3 stukken opgeknipt. Connect-Z (Volkerwessels Telecom / BAM Telecom) Allinq (Schuuring) en LCC (Tech Mahindra).

Die hebben kennelijk een bepaalde SLA waardoor zij niet eerder hoeven te komen dan nodig. Ziggo kan echter ook een hogere prioriteit geven aan de ticket, waardoor zij wel sneller komen.
De storingsmonteurs die voor dit soort storingen komen zijn gewoon van Ziggo zelf of iig niet van bovengenoemde bedrijven. Ook is het niet zo dat klantstoringen perse een SLA van enkele dagen kennen. Sommige klanten worden ook gewoon binnen 24u geholpen indien er voldoende capaciteit is.

• Hobbykok
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
Jordyz schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:29:
Vandaag gebeld met Ziggo, medewerker die ik aan de telefoon gaf goed advies over wel of niet verlengen.

Ze kon mij een korting aanbieden (3 maanden voor €30,-) maar ze adviseerde me even te wachten met het verlengen van de pakketten. Binnen nu en drie maanden komen er nieuwe pakketten in combinatie met Vodafone. Gevraagd of dat het ongeveer hetzelfde is als KPN dat je een verdubbeling krijgt of iets dergelijks en zoiets gaat het waarschijnlijk ook worden. De inhoud en de vorm van de pakketten zijn nog niet bekend maar dat er iets gaat gebeuren is zeker.

Nu bij Vodafone dus twee abonnementen verlengt kunnen we mooi dadelijk het Ziggo pakket nog verlengen! :D
Meer info : http://www.totaaltv.nl/ni...odafoneziggo-in-aantocht/

_/-\o_

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 13:39
Thanks!

Wat ik eigenlijk niet uit dit artikel kon opmaken en waar ik ook geen antwoord op kreeg toen ik met Ziggo aan de lijn was..

Ik heb nu 2 Vodafone abonnementen, de ene heb ik een week geleden verlengd en de ander loopt nog 1,5 jaar. Zou je als Ziggo klant toch korting krijgen of een verdubbeling van je mb's net zoals bij KPN? Of zouden ze één pakket nemen die je dan moet nemen?

Als het eerste geval is dan maakt het niet uit dat ik de contracten bij Vodafone heb verlengd. Dan zou je in feiten de verdubbeling zo kunnen inzetten. (mocht die er komen).. Stel ze maken er een alles in vier pakket van die je moet afsluiten dan is het niet zo'n slimme zet van me geweest om die abonnementen te verlengen :P

• UltraSub
Timmert schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:59:
[...]

De storingsmonteurs die voor dit soort storingen komen zijn gewoon van Ziggo zelf of iig niet van bovengenoemde bedrijven. Ook is het niet zo dat klantstoringen perse een SLA van enkele dagen kennen. Sommige klanten worden ook gewoon binnen 24u geholpen indien er voldoende capaciteit is.
Heb laatst ook 2 weken geen tv gehad door een foutje bij Ziggo. De effort die je er in moet steken om überhaupt iets gedaan te krijgen is niet normaal. Als je niet zelf blijft bellen en uren in de wacht gaat staan gebeurt er he-le-maal niks. Schandalig als je naar de maandbedragen kijkt. Ik ga na de eerste rekening weer waarschijnlijk uren in de wacht staan om een korting te bedingen. 2 weken geen tv ga ik ook niet betalen.

• ArcticWolf
UltraSub schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:41:
[...]

Heb laatst ook 2 weken geen tv gehad door een foutje bij Ziggo. De effort die je er in moet steken om überhaupt iets gedaan te krijgen is niet normaal. Als je niet zelf blijft bellen en uren in de wacht gaat staan gebeurt er he-le-maal niks. Schandalig als je naar de maandbedragen kijkt. Ik ga na de eerste rekening weer waarschijnlijk uren in de wacht staan om een korting te bedingen. 2 weken geen tv ga ik ook niet betalen.
Ik blijf het grappig vinden dat mensen verwachten dat het oplossen van problemen anno 2017 sneller zou moeten gaan dat ze verwachten :9 bedrijven blijven bedrijven... daar gaat echt niks in veranderen. Ik weet nog goed dat Chello bij ons kabel internet kwam installeren in 1998. De monteur installeerde de Com3 modem, 20 meter CAT en Napster en dat was een 10Mbit uncapped verbinding die na een paar maanden alweer gecapped werd omdat er teveel verkeer was... :>

ArcticWolf schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:29:
[...]

Ik blijf het grappig vinden dat mensen verwachten dat het oplossen van problemen anno 2017 sneller zou moeten gaan dat ze verwachten :9 bedrijven blijven bedrijven... daar gaat echt niks in veranderen. Ik weet nog goed dat Chello bij ons kabel internet kwam installeren in 1998. De monteur installeerde de Com3 modem, 20 meter CAT en Napster en dat was een 10Mbit uncapped verbinding die na een paar maanden alweer gecapped werd omdat er teveel verkeer was... :>
Hmm maar @UltraSubheeft wel een punt, Ziggo heeft eigenlijk tarieven in het hoogste segment van de markt. Dat zie je terug in stabiliteit, mits je aanvoerkabel goed is (net zoals bij andere providers). Maar wat er wel mist is de ultieme klantervaring en ontzorging. Ziggo zet in op een studenten helpdesk die erg goedkoop is. Er zitten niet altijd even geïnteresseerde of kundige schoolverlaters/studenten. Als ze het type profiel van de retentiedesk/opzegdesk op de helpdesk zouden plaatsen maken ze al een hele grote stap.

Wat ik vooral mis is dat ze geen casemanagers hebben. Bepaalde problemen kan je flaggen als complex of moeizaam. Dan zou je mijn inziens een dedicated casemanager toegewezen moeten krijgen, die jouw enige aanspreekpunt is. Apple heeft dit ook, en dat is echt een heerlijke beleving.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo klaagt over Ziggo. Ik betaal 45euro per maand voor 40/4 en heb 2 interactieve ontvangers draaien (inclusief huur decoder van Ziggo, die iik niet gebruik).

TELE2: 43euro per maand (max. 50MBit (wat ik niet haal met ADSL) en 2 interactieve decoders
Telfort: 51,50 Zelfde pakket als TELE2

Dan is Tele2 wel goedkoper (2 euro) en huur ik de decoders erbij. Eerlijk is eerlijk, Bij Ziggo zou ik ook wat duurder uit zijn als ik die Horizonbox zou huren maar ik vind het verschil persoonlijk niet zo heel groot. Zeker niet in vergelijking met een Telfort, dan kom je ongeveer gelijk uit met huur van Horizonboxen.

Ik heb wel het nadeel dat ik in het druk bevolkte Den Haag woon waar ADSL centrales achterlopen en geen glasvezel ligt... Ik heb het altijd bijzonder gevonden dat buitengebieden hierop voor lopen. In een klein dorpje waar ik vandaan kom kun je al 100Mbit ADSL krijgen, ik zou 35Mbit halen.

Maar het staat je natuurlijk vrij om over te stappen, persoonlijk ben ik erg tevreden over Ziggo. Alleen de telefonie vind ik erg duur dus daar heb ik een VoIP oplossing voor.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:50
Feit is wel dat sinds de fusie de support & webcare achteruit gegaan zijn. En niet alleen in responsetijd.

Overigens valt het met de prijs nog wel mee. Als je kijkt wat je er voor een snelheid voor krijgt. Adsl bereikt dat vaak niet en als je op glasvezel overstapt zijn de maandbedragen na de eerste 3 maanden vaak hoger terwijl je een lagere snelheid krijgt. Dus ik hoop dat Ziggo dit vooral volhoud en alleen nog even iets aan de verbetering van support gaat doen.
@jongetjede buitengebieden hebben 8-15mbit dat is een normale kopersnelheid ik een echt buitengebied. 35-50 Mbit is al een hele nette snelheid bij koper. Daar kan je prima mee werken als gezin.

Dus wel logisch toch dat de met de buitengebieden starten?

• menzo
Hier in het centrum van Amsterdam denkt KPN ook dat het buitengebied is. 8Mbit max terwijl ziggo de volle 300Mbit kan leveren.

• CreativeS
  • Niet online
commentator schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:19:
Feit is wel dat sinds de fusie de support & webcare achteruit gegaan zijn. En niet alleen in responsetijd.
Klopt. Voor de fusie was het allemaal een stuk beter geregeld bij fUPC...

• UltraSub
Hmm... wat is Google aan het doen, of de route van Ziggo naar Google :?

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:33
Ik ga even in op het KPN verhaal.

KPN heeft momenteel het nadeel dat ze *iets* trager internet leveren dan de kabelaars doen. Toch moeten we toegeven dat ze de afgelopen jaren behoorlijk hebben geïnvesteerd om de snelheden omhoog te gooien. 100Mb/s is al op veel plekken via koper beschikbaar. Vergeleken met een dikke twee jaar terug was dit lang zo breed niet beschikbaar.

Momenteel ligt de uitrol van Vectoring VDSL een beetje stil, maar daar zijn meerdere redenen voor. Er schijnt een tekort te zijn aan apparatuur (meende ik ergens gelezen/gehoord te hebben, weet dit dus niet zeker).
menzo schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:28:
Hier in het centrum van Amsterdam denkt KPN ook dat het buitengebied is. 8Mbit max terwijl ziggo de volle 300Mbit kan leveren.
Simpel: Zou jij al gemeente een bedrijf toestaan om de hele binnenstad open te trekken om glasvezel naar de verdelers/huizen te leggen? Zeker in een toeristische stad als Amsterdam zie ik een gemeente dat niet zo snel doen. Vaak heb je in de steden ook meer bureaucratie en zijn er allemaal domme regeltjes waaraan KPN aan zou moeten voldoen. Dan zou ik mijn handen op den duur er ook van af trekken.

Als KPN er zin in heeft, en de gemeente verleent ook zijn medewerking zonder wekenlang dwars te doen over allemaal regeltjes, dan kan hoeft het echt niet heel lang te duren voordat KPN de boel komt upgraden. In een stad zoals Zwolle kun je bijna overal 100Mb via DSL krijgen, en dat werkt retestabiel. Dorpen/buitengebied zelfde verhaal: die hebben tijden met traag internet gezeten, en daar zal de gemeente ook sneller alle toestemming aan KPN verlenen om alles even open te graven.
jongetje schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:50:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo klaagt over Ziggo. Ik betaal 45euro per maand voor 40/4 en heb 2 interactieve ontvangers draaien (inclusief huur decoder van Ziggo, die iik niet gebruik).

Ik heb wel het nadeel dat ik in het druk bevolkte Den Haag woon waar ADSL centrales achterlopen en geen glasvezel ligt... Ik heb het altijd bijzonder gevonden dat buitengebieden hierop voor lopen. In een klein dorpje waar ik vandaan kom kun je al 100Mbit ADSL krijgen, ik zou 35Mbit halen.
Ik wel :+.

Onder andere de prijsverhogingen (doet iedereen, dus Ziggo is hierin niet de enige).
Ook de stabiliteit laat nog wel eens te wensen over. Ik zit momenteel bij een project in Groningen, Assen en Leeuwarden en daar ligt momenteel een Ziggo Zakelijk lijntje van 500Mb/40Mb over Coax. Laat ik zo zeggen dat die snelheden niet meer gehaald worden. Overdag mag ik blij zijn als er 100/200Mb binnenkomt. Die verbindingen zijn trouwens ook niet eens stabiel. er treedt af en toe verlies van packets op, terwijl het signaal in het modem wel goed binnenkomt. (leuk als je een radiostream en voip over die lijn hebt lopen) Dat kan meerdere oorzaken hebben, maar Ziggo trekt zijn handen er momenteel gewoon vanaf. "Het is tot 500Mb/s meneer". Leuk dat ze het aanbieden, maar dan moet het netwerk het wel aankunnen en niet instabiel zijn.

Er ligt ook DSL naar die panden, en die verbindingen zijn toch echt stabieler dan de Ziggo verbindingen. Alleen de snelheid blijft achter.

Ik heb thuis momenteel een 50Mb down en 10Mb up via DSL. Voor mijn gebruik meer dan voldoende. Kost me 25 euro p/m via een stabiel (KPN) netwerk zonder haperingen ;). En de latency van DSL ligt ook zo rond de 10ms, vergelijkbaar met Ziggo.

Natuurlijk verschillen de ervaringen per locatie, maar ik heb op meerdere verschillende plekken al gemerkt dat Ziggo internet niet altijd heilig is.

• menzo
krakendmodem schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:04:
Ik ga even in op het KPN verhaal.

[...]

Simpel: Zou jij al gemeente een bedrijf toestaan om de hele binnenstad open te trekken om glasvezel naar de verdelers/huizen te leggen? Zeker in een toeristische stad als Amsterdam zie ik een gemeente dat niet zo snel doen. Vaak heb je in de steden ook meer bureaucratie en zijn er allemaal domme regeltjes waaraan KPN aan zou moeten voldoen. Dan zou ik mijn handen op den duur er ook van af trekken.

Als KPN er zin in heeft, en de gemeente verleent ook zijn medewerking zonder wekenlang dwars te doen over allemaal regeltjes, dan kan hoeft het echt niet heel lang te duren voordat KPN de boel komt upgraden. In een stad zoals Zwolle kun je bijna overal 100Mb via DSL krijgen, en dat werkt retestabiel. Dorpen/buitengebied zelfde verhaal: die hebben tijden met traag internet gezeten, en daar zal de gemeente ook sneller alle toestemming aan KPN verlenen om alles even open te graven.

[...]

Natuurlijk verschillen de ervaringen per locatie, maar ik heb op meerdere verschillende plekken al gemerkt dat Ziggo internet niet altijd heilig is.
In mijn geval zie je dat KPN alle kansen die ze hebben gehad om met een verbouwing mee te liften laten liggen. In de laatste paar jaar zijn de straten hier vaak zat opgebroken voor meerdere weken. Zelfs om bergen glasvezel in de grond te stoppen voor een bedrijf aan het einde van de straat.

Ik heb Ziggo wel af en toe wel zien meeliften met deze verbouwingen.

• Martinusz
CreativeS schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:35:
[...]

Klopt. Voor de fusie was het allemaal een stuk beter geregeld bij fUPC...
Iden voor fZiggo, sinds de fusie is het belabberd, zo zie je maar weer dat fuseren niet altijd goed gaat.

UltraSub schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:41:
Hmm... wat is Google aan het doen, of de route van Ziggo naar Google :?

[afbeelding]
Google is in feite een CDN netwerk. Waardoor ze met slimme technieken net als Akamai routes dynamisch wijzigen om verkeer te sturen.

Ik heb hem uit de meeting gehaald vanwege teveel dynamische aanpassingen. Tweakers.net pingen is stabieler :)

• audiojunk
  • Laatst online: 05-06 15:21
jongetje schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:50:
Vroeger was het 60Mbit, ik heb zelf 50Mbit en nu is het dus 40Mbit en dat na alle prijsverhogingen.
En als ik iets wil wijzigen in mijn pakket val ik ook terug naar 40Mbit :(

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• CreativeS
  • Niet online
audiojunk schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:06:
Vroeger was het 60Mbit, ik heb zelf 50Mbit en nu is het dus 40Mbit en dat na alle prijsverhogingen.
En als ik iets wil wijzigen in mijn pakket val ik ook terug naar 40Mbit :(
Uh, je had ook 10Mb/s... 20Mb/s... 25Mb/s... zelfs 30Mb/s... als laagste abonnement. Nog niet zo heel lang geleden. Beetje appels met peren vergelijken.

• audiojunk
  • Laatst online: 05-06 15:21
CreativeS schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:11:
[...]

Uh, je had ook 10Mb/s... 20Mb/s... 25Mb/s... zelfs 30Mb/s... als laagste abonnement. Nog niet zo heel lang geleden. Beetje appels met peren vergelijken.
Gaat er mij om dat na alle prijsverhogingen de laatste jaren je er niks voor terug krijgt, ook het tarief van 11ct/min voor vast bellen is belachelijk en dus ongeveer 1000% duurder dan mobiel.
En mijn grootste ergenis is dus Movies & Series XL die je in een oud UPC gebied niet kan kijken via een CI module maar wel 2€ extra mag gaan betalen( ik had Royaal maar dit is dus Movies & Series XL geworden).

[Voor 18% gewijzigd door audiojunk op 18-02-2017 13:25]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Martinusz
Zo deze ochtend een ziggo monteur (vrouwelijk!) over de vloer gehad voor mijn blokjes probleem op de Disney zenders en de rare upload stream problemen met de connect box.

Ik zal het niet te uitgebreid maken, maar uiteindelijk lijkt alles nu verholpen. Wat is er gedaan?
- SQ601 + splitter vervangen door een andere afdekplaatje (plat, stekker gaat er direct in)
- Teleste OV-8420 antenneversterker geplaatst, bestaande antenne versterker Hirschmann eraf
- Groene kabel opnieuw gestript, deze was belabberd gestript

Nu heb ik gewoon weer 4 upload kanalen (had er 3 :?) met goede waardes:

Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 39 5.120 64qam 3
2 58800000 42 5.120 64qam 4
3 44500000 41 5.120 64qam 2
4 52000000 41 5.120 64qam 1

Deze zaten eerst tegen de 50 aan en nog geen T3 errors gezien tot nu toe :*)

Het signaal beneden is van midden goed sterkte met kwaliteit uitmuntend naar uitmuntend + uitmuntend gegaan. Boven (20 meter kabel) is het signaal nu ook 82% met 100% kwaliteit.
Zowel beneden als boven nog geen blokje gezien :*)

Wel benieuwd of ze de versterker in rekening gaat brengen (50,-), want daar had ik wat discussie over eerder met de dame. Op een gegeven moment zei ze dat ze hem vanuit Ziggo erop zetten en dus niet zou hoeven betalen. Later zei ze van ja ik denk toch dat dit het probleem heeft opgelost, dus ik ben benieuwd of de rekening wel of niet volgt.

Overigens denk ik dat het niet aan de versterker lag, maar aan alles wat na de groene kabel kwam, die SQ601 + versterker erop waren waarschijnlijk de boosdoener, gelukkig hadden ze die zelf ooit erop gezet :? blijkbaar was dat dus niet helemaal juist.

voorlopig weer blij *O*

• Darkz0rs
Vroegah hadden we kuilen IPV drempels...

Imo is het dat 40 mbit niet echt van deze tijd is.
Pagina: 1 ... 158 159 160 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee